Dan blijf ik lekker nog even mijn Scufs gebruiken denkRecon24 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:30:
Ik hou niet zo van attachments, kom maar met een Duel Sense Pro controller ofzo, net als de Elite van Xbox. Overigens is de DS4 gewoon te gebruiken op de PS5 met de attachment, alleen zal die attachment niet compatible zijn met de DS.
ik vind het inderdaad heel mooi dat de dual sense wat groter is. Ik vind persoonlijk de DS4 helemaal geen fijne controller, daarom heb ik ook een nacon gekocht.
ja ik weer het ik heb de ps1,2,3,4 en toch vind ik de xbox controller layout fijner.
maar mijn gevoel zegt dat de dual sense hier heel dicht bij in de buurt gaat komen, heel bij mee.
En wat betreft de backbuttons ik denk dat dit op een dualsense pro controller komt.
ja ik weer het ik heb de ps1,2,3,4 en toch vind ik de xbox controller layout fijner.
maar mijn gevoel zegt dat de dual sense hier heel dicht bij in de buurt gaat komen, heel bij mee.
En wat betreft de backbuttons ik denk dat dit op een dualsense pro controller komt.
Mocht je opmerkingen hebben over de moderatie --> Feedback op moderatie binnen Spielerij
[ Voor 101% gewijzigd door BM op 18-07-2020 19:58 ]
Dat je die scufs prefereert over de normale controller zegt natuurlijk ook wel watAenea schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Dan blijf ik lekker nog even mijn Scufs gebruiken denk
Dat vind ik gewoon cheaten...
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2020 22:55 ]
Verwijderd
In B4 ps5 = rdna1.5 Reee. "Part 2"
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 11:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
soms heb je echt die +1 knop nodig
Hij wil voorkomen dat er een discussie ontstaat over een discussie die is ontstaan over RDNA2 in relatie tot de PS5.
Zie onder ander dit topic:
https://www.neogaf.com/th...84/page-10#post-259344615
En gelet op hoe die discussie daar loopt heeft hij gelijk...
[ Voor 99% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-07-2020 11:54 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Ja vat mijn post niet te serieus op
het was een vorm van sarcasme waarbij ik het niveau probeerde te weerspiegelen van de discussie die er woedt op het internet.
Maargoed even serieus dan.
Mijn mening: Het is vrij nutteloos om door een "directX feature set" bril te gaan kijken naar de hardware van een console welke geen eens DirectX gebruikt. Nou zijn er ook dingen als vrs welke niet perse tot directX behoren maar daar kan je nu ook geen conclusie over trekken behalve dan dat de ps5 ook geometry engines heeft welke een grote rol bij vrs spelen
Context is belangrijk en als men het over GCN RDNA of RDNA 2 heeft dan moet je wel toelichten of je het over architectuur hebt op het niveau van IPC en perf/watt of directX feature sets.
Dus tja welke conclusie wil je gaan trekken ?
AMD & Cerny: "RDNA 2 based" "custom"
En dan nu een ps5 Dev die volgens een screenshot zonder context het over RDNA1.5 met custom hardware heeft in een DM .
Als men dan de conclusie wil trekken "het is maar RDNA1.5" mag ik dan de conclusie trekken dat de ps5 hardware zeer custom is gemaakt ?
Zie ook de PS4 welke ook niet een 1 hokje paste kwa feature set en zelfs toekomstige features had van GCN 5.0 (vega) destijds terwijl het als een GCN 2.0 gpu gezien wordt..
Misschien dat de ps5 zelfs wel features heeft die we later terugzien bij RDNA3 of 4.
Voor mij is het vrij duidelijk dat ps5 gewoon rdna2 IPC en perf/watt heeft en wat betreft feature sets is nog een verassing en moet je vooral onthouden dat ze geen DirectX gebruiken.
Maargoed even serieus dan.
Mijn mening: Het is vrij nutteloos om door een "directX feature set" bril te gaan kijken naar de hardware van een console welke geen eens DirectX gebruikt. Nou zijn er ook dingen als vrs welke niet perse tot directX behoren maar daar kan je nu ook geen conclusie over trekken behalve dan dat de ps5 ook geometry engines heeft welke een grote rol bij vrs spelen
Context is belangrijk en als men het over GCN RDNA of RDNA 2 heeft dan moet je wel toelichten of je het over architectuur hebt op het niveau van IPC en perf/watt of directX feature sets.
Dus tja welke conclusie wil je gaan trekken ?
AMD & Cerny: "RDNA 2 based" "custom"
En dan nu een ps5 Dev die volgens een screenshot zonder context het over RDNA1.5 met custom hardware heeft in een DM .
Als men dan de conclusie wil trekken "het is maar RDNA1.5" mag ik dan de conclusie trekken dat de ps5 hardware zeer custom is gemaakt ?
Zie ook de PS4 welke ook niet een 1 hokje paste kwa feature set en zelfs toekomstige features had van GCN 5.0 (vega) destijds terwijl het als een GCN 2.0 gpu gezien wordt..
Misschien dat de ps5 zelfs wel features heeft die we later terugzien bij RDNA3 of 4.
Voor mij is het vrij duidelijk dat ps5 gewoon rdna2 IPC en perf/watt heeft en wat betreft feature sets is nog een verassing en moet je vooral onthouden dat ze geen DirectX gebruiken.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 12:27 ]
Daar is hij toch zelf mee begonnen? Nu loopt hij als een mietje weg namelijk....uchiha tijntje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:46:
Hij wil voorkomen dat er een discussie ontstaat over een discussie die is ontstaan over RDNA2 in relatie tot de PS5.
Wel grappig dat precies wat er in de DM staat "prive" is en de rest openbaar is besproken. Gelet op het feit dat je DM's simpel kan faken, is deze dev het minst geloofwaardig sinds hij geen enkel devkit bezit. Ik heb het hier dus over O'Dium aka Gavin Stevens. Dit is dezelfde developer die in de FC6 thread van de week 100% zeker was dat Ubisoft 4K op Xbox doet vanwege deals en het daarom niet voor de PS5 zal worden toevoegd.Oh please. You start a little fire and then run away crying innocence. If you don't want people to send you things on social media (which you have also claimed before), then don't stir the pot.
You mentioned you removed the pic. But YOU posted it in the first place. to start a little console war, that's all on you.
Lastly, you keep talking about Xbox discord incredulously to downplay it as some conspiracy. This is not a conspiracy, is it:
En dan nog dat stukje over waar ik het eerder over had. Xbox Discord is in full butthurt modus (screenshot ook afkomstig van dezelfde thread):

@Verwijderd
Precies, vanaf dit stukje zegt hij precies wat de SoC is en dat het geen off the shelf GPU is.
[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 19-07-2020 12:26 ]
Ik heb die discussie een beetje gevolgd, en toen de bewijzen kwamen... Jeetje, wat een trieste bedoeling zeg. Er bestaat dus een xbot discord waarin men plannen smeed en coördineert om FUD te verspreiden over de PS5. Het viel me al op dat op neogaf er een soort missie gaande was van anti-PS: woke onzin, TLOU2 is crap, rdna1, 9tf, enz.
Allemaal dus FUD, gecoördineerd vanuit de xbot discord. Bizar. Ik had al wel een vermoeden (je ziet het op GoT soms ook een beetje) maar nu met screenshots van de discord chat als bewijs ga je je toch wel afvragen of dat soort mensen wel een leven hebben.
Allemaal dus FUD, gecoördineerd vanuit de xbot discord. Bizar. Ik had al wel een vermoeden (je ziet het op GoT soms ook een beetje) maar nu met screenshots van de discord chat als bewijs ga je je toch wel afvragen of dat soort mensen wel een leven hebben.
De PS5 mag op geen enkel vlak ook maar íets succes hebben, beter zijn in iets, potentie hebben voor iets of wat dan ookTrishul schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:31:
Ik heb die discussie een beetje gevolgd, en toen de bewijzen kwamen... Jeetje, wat een trieste bedoeling zeg. Er bestaat dus een xbot discord waarin men plannen smeed en coördineert om FUD te verspreiden over de PS5. Het viel me al op dat op neogaf er een soort missie gaande was van anti-PS: woke onzin, TLOU2 is crap, rdna1, 9tf, enz.
Op willekeurige volgorde;
- Het is geen RDNA 2,
- De CUs zijn te weinig, snellere maken niet uit
- Het ding kan geen 4K
- Het ding kan geen 60-120fps
- De SSD is slechter want is te snel om goed gebruikt te worden
- De SSD maakt toch niet uit qua snelheid
- De SSD snelheid is eigenlijk maar de helft van die van de concurrent, via rekensommetjes
- Variable clockspeeds zijn heel slecht
- RT is niet goed genoeg, de GPU kan het niet aan
- Eigenlijk zijn de TF's fake en heeft ie maar de helft.
- De illusive concurrent budget console is net zo sterk
- De kleur is niet goed
- De grootte van het ding is niet goed
- Hij is lelijk.
Ik word echt te oud... Waarom zou je dit doen? Wat voor een baat heb je hierbij als persoon?! Ik snap op een zekere hoogte wel dat je fan van 1 vd 2 systemen bent, maar jezelf tot dit soort lastercampagnes verlagen?! Wtf!Trishul schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:31:
Het zit diep blijkbaar.kwdtje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:47:
[...]
Ik word echt te oud... Waarom zou je dit doen? Wat voor een baat heb je hierbij als persoon?! Ik snap op een zekere hoogte wel dat je fan van 1 vd 2 systemen bent, maar jezelf tot dit soort lastercampagnes verlagen?! Wtf!
Kan de tweet niet vinden, maar dit was 'm:
https://www.news1.news/n1...t-rdna2-architecture.html
https://www.news1.news/n1...t-rdna2-architecture.html
Hoe zet je jezelf voor lul.”The new contents that run on the PlayStation 5 are spectacular. Beautiful to see the Radeon architecture at work RDNA2. Fantastic demo from Epic Games “.
Doe jezelf een plezier en vermijd dergelijke forums en conspirancy theorieën. Begin er hier ook niet over, het verbeterd niet de sfeer van deze topics. Hap vooral niet.
Same bullshit again and again..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 22:52
Goed om te lezen dat 3rd party ontwikkelaars ook de haptic features implementeren:
Deathloop is targeting 60FPS on #PS5 and features ray-tracing, HDR, and special use of haptic feedback on the DualSense, says @ArkaneStudios.
— Shinobi602 (@shinobi602) 19 juli 2020
More details: https://t.co/W6gpBVpGyP pic.twitter.com/DvhGWl33Hh
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
RDNA is toch een term van AMD die men aan diens hardware geeft? Hoe of wat met de features is irrelevant als AMD zelf de labels plakt op de PS5. En de PS5 zal dingen hebben die de Xbox niet heeft en vice versa.
Dat jullie er dan weer een complot van een irrelevante Discord bij halen, geeft wel aan hoe diep het zit als er even iets negatiefs gebeurt. Want het moet wel een complot zijn.
Dat elke poep of scheet (veelal ongevalideerde geruchten die later ook niet waar blijken te zijn), het nieuws haalt, heeft er natuurlijk niks mee te maken. Er wordt, ook hier, gewoon veel teveel onzin voor waar aangenomen, uit de meest vage bronnen. Tja, dan krijg je er ook een heleboel neppe bullshit bij.
Laat de games straks gewoon spreken. Ben iet zo zwart/wit en niet zo "zij vs ons". Het zijn maar fucking videogames...
Dat jullie er dan weer een complot van een irrelevante Discord bij halen, geeft wel aan hoe diep het zit als er even iets negatiefs gebeurt. Want het moet wel een complot zijn.
Dat elke poep of scheet (veelal ongevalideerde geruchten die later ook niet waar blijken te zijn), het nieuws haalt, heeft er natuurlijk niks mee te maken. Er wordt, ook hier, gewoon veel teveel onzin voor waar aangenomen, uit de meest vage bronnen. Tja, dan krijg je er ook een heleboel neppe bullshit bij.
Laat de games straks gewoon spreken. Ben iet zo zwart/wit en niet zo "zij vs ons". Het zijn maar fucking videogames...
[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2020 13:37 ]
Verwijderd
Nog even een balletje opwerpen , als blijkt dat Sony toch voor een heel simpele gpu is gegaan zonder bijzondere hardware features en die ook nog eens vrij klein is wat betreft die size dan lijkt het mij vrij logisch dat de gpu relatief goedkoop is.
Onbekend factor is de hogere clocksnelheid. Maar RDNA 2 is volgens AMD zelf ontworpen met een hogere clock in gedachte dus de sprong van 1.8ghz (RDNA) naar 2.23ghz is in mijn ogen niet perse een stap die automatisch problemen met yields oplevert.
Onbekend factor is de hogere clocksnelheid. Maar RDNA 2 is volgens AMD zelf ontworpen met een hogere clock in gedachte dus de sprong van 1.8ghz (RDNA) naar 2.23ghz is in mijn ogen niet perse een stap die automatisch problemen met yields oplevert.
Verwijderd
Waarom dan wel spreken over "jullie". Niet dat ik mij aangesproken voel maar reageer dan op de persoon die dat argument voert ipv van te spreken over "jullie" als je niet de "zij vs ons" narratief wil aanmoedigenMartinspire schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:33:
Maar zoals je al zei noemt AMD het gewoon RDNA2 via marketing en ook tegenover hun investeerders dus dat neem ik dan ook als feit aan.
Dat de ene RDNA2 chip niet identiek is aan een andere RDNA2 chip is dan irrelevant en meer een discussie over semantiek.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 14:00 ]
Hij is al eerder voorbij gekomen volgens mij, maar voor de mensen die het eerder hadden over de optionele back buttons op de controller, er is in februari een patent ingediend voor een ‘wireless charging adapter with game control keys for computer game controller’ door Sony. Op een van de afbeeldingen van het patent kan je zien dat de X en O knoppen op de achterkant zitten. Nu worden niet alle patenten realiteit, maar gezien het experiment met de optionele back buttons voor de PS4, denk ik dat deze er ook wel komen voor de DualSense.
Het patent: https://patentscope.wipo....O2020040949&tab=PCTBIBLIO
Dit is de afbeelding van het patent uit een tweet:

Based on Sony’s patent, it appears that back buttons may be part of a wireless charging adapter:
— ▶︎ PlayGamesMovies (@PlayGamesMovies) 17 juli 2020
Fit it to your DualSense and can charge your controller wirelessly by placing it on a charging pad, but as part of that, back buttons are included on the unit too.#Speculation #PS5 https://t.co/YN4TOGGCXM pic.twitter.com/L7Lc6b8x4c
Dat zou wel vet zijn. Sowieso day one dan.MrFriendly schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:02:
Hij is al eerder voorbij gekomen volgens mij, maar voor de mensen die het eerder hadden over de optionele back buttons op de controller, er is in februari een patent ingediend voor een ‘wireless charging adapter with game control keys for computer game controller’ door Sony. Op een van de afbeeldingen van het patent kan je zien dat de X en O knoppen op de achterkant zitten. Nu worden niet alle patenten realiteit, maar gezien het experiment met de optionele back buttons voor de PS4, denk ik dat deze er ook wel komen voor de Dual Sense.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Embed]
Dan zit het blijkbaar erg diep binnen deze "irrelevante Discord" als het daar serieus zo aan toe gaat. Het is grappig hoe je het hier probeert te verdraaien terwijl die personen (die ook op Neogaf zitten) gewoon met hun billen bloot staan nu.Martinspire schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:33:
RDNA is toch een term van AMD die men aan diens hardware geeft? Hoe of wat met de features is irrelevant als AMD zelf de labels plakt op de PS5. En de PS5 zal dingen hebben die de Xbox niet heeft en vice versa.
Ja het zit de Xbox fanboys blijkbaar erg diep dat de PS5 erg veel aandacht krijgt. Maargoed ik zie dat 2 personen hier dus "fud" verspreiding eigenlijk gewoon verdedigen. Jammer dat het forum geen ignore knop heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 19-07-2020 14:28 ]
Verwijderd
Ik stel voor dat we het hier niet gaan hebben over een Xbox discord. 
Ik neem aan dat die X en O knoppen programmeerbaar zijn ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 14:25 ]
Welcome to the Internet...kwdtje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:47:
[...]
Ik word echt te oud... Waarom zou je dit doen? Wat voor een baat heb je hierbij als persoon?! Ik snap op een zekere hoogte wel dat je fan van 1 vd 2 systemen bent, maar jezelf tot dit soort lastercampagnes verlagen?!
Uit het patent (https://patentscope.wipo....Ns?docId=id00000052805817), pagina 2:Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:24:
Button mapping can be changed and mapped to any existing digital button on the game controller.
[ Voor 20% gewijzigd door MrFriendly op 19-07-2020 14:54 ]
Hoezo is dat cheaten dan?Martinspire schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:55:
[...]
Dat je die scufs prefereert over de normale controller zegt natuurlijk ook wel wat
Dat vind ik gewoon cheaten...
[ Voor 193% gewijzigd door Aenea op 19-07-2020 15:38 ]
Verwijderd
Een voordeeltje hebben.
Zonder onzin: ik hoop snel op meer PS5 nieuws en wacht op de prijs en preorder winkels.
Meh, dan is een Pro hebben tov. een standaard PS4 ook cheaten te noemen!Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:15:
[...]
Een voordeeltje hebben.![]()
Zonder onzin: ik hoop snel op meer PS5 nieuws en wacht op de prijs en preorder winkels.
Wat dacht je van een mega tv hebben ipv een kleiner formaat... zie je je tegenstanders veel sneller. vuile cheaters
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Jullie als degenen die telkens dat soort "geruchten" in het topic neerplempen en als waarheid verkopen. Er zijn er hier een aantal die echt overal op inspringen en dat brengt meestal meer kwaad dan goed. Ik bedoelde hier niet Xbox vs Playstation. Ik zit zelf in beide kampen (en ben nu met een playthrough van Ghost of Tsushima bezig, bevalt prima)Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:55:
[...]
Waarom dan wel spreken over "jullie". Niet dat ik mij aangesproken voel maar reageer dan op de persoon die dat argument voert ipv van te spreken over "jullie" als je niet de "zij vs ons" narratief wil aanmoedigen
Ben je nieuw op internet? Er wordt overal fake news verspreid. Dat is ook de reden dat bij het andere topic minder geruchten worden geplaatst omdat het toch weinig toevoegt aan de discussie en er meer foute dan juiste info binnen komt. Hier zie ik vrijwel dagelijks iets voorbij komen waarvan ik al meteen [citation needed] bij zet. Van releasedata naar prijzen en van hardware insiders tot mogelijke software developers. Kijk, dat je info van gerenommeerde gamesites en journalisten met een kanttekening bij zet, prima. Maar elke strontvlieg wordt hier neergeplempt en dat is gewoon niet handig. Dan maak je het erg makkelijk te beïnvloeden.Recon24 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:21:
[...]
Dan zit het blijkbaar erg diep binnen deze "irrelevante Discord" als het daar serieus zo aan toe gaat. Het is grappig hoe je het hier probeert te verdraaien terwijl die personen (die ook op Neogaf zitten) gewoon met hun billen bloot staan nu.
Ja het zit de Xbox fanboys blijkbaar erg diep dat de PS5 erg veel aandacht krijgt. Maargoed ik zie dat 2 personen hier dus "fud" verspreiding eigenlijk gewoon verdedigen. Jammer dat het forum geen ignore knop heeft.
Maar denk niet dat alleen de Xbox trolls aan het stoken zijn, dat doen de Sony fans net zo goed. En zoals ik zei: als je overal op inhakt, dan maak je jezelf als makkelijk doelwit.
Ik zou de mods dan ook willen aanraden om wat minder geruchten toe te laten in het topic, zeker als de bronnen erg discutabel zijn. Of helemaal in gaan op de marketing van bepaalde zaken, zonder te realiseren dat het simpelweg marketing is. Zoals een Epic die nu al 3 versies van hun engine middels een showcase op de Playstation laten zien, zonder te realiseren dat het gewoon een marketingdingetje is van die 2.
En iets minder met gestrekt been erin gaan als iemand eens kritiek heeft. Iemand is het met je oneens op het internet, big whoop. Meteen mensen willen negeren vanwege hun reacties, waar klaarblijkelijk niets mis mee is, anders hadden moderators wel ingegrepen, dat geeft meer aan over jezelf dan over mij of wie dan ook.
@Martinspire volgens mij poste Tijntje het toch of niet?
Maar ben wel benieuwd waar je het mee “oneens” bent? Feit dat het fud is en dat het waar is of wat anders?
Net als dat Sampler Feedback, dat werd namelijk bijna als zoete koek geslikt toen er een artikel claimde dat deze de PS5 zou “vernietigen” qua snelheid en on-par zou zijn of zelfs beter.
Maar ben wel benieuwd waar je het mee “oneens” bent? Feit dat het fud is en dat het waar is of wat anders?
Net als dat Sampler Feedback, dat werd namelijk bijna als zoete koek geslikt toen er een artikel claimde dat deze de PS5 zou “vernietigen” qua snelheid en on-par zou zijn of zelfs beter.
Waarom maken jullie je druk om een random discord server waar mensen wat onzin vertellen over de PS5?
Ben zeker dat er ook wel ergens een whatsapp groepje is van sony ponies die lachen met de Series X
Who cares...? Gaan we ze anders voor de rechter slepen ofzo?
En je mag best kritisch zijn en dingen benoemen die jou minder aanspreken aan de PS5 (of keuzes die Sony maakt). Niet alle kritiek heeft meteen als reden om het imago van Sony neer te halen.
Die insinuatie hier dat alle kritiek op de PS5 gecoördineerde fud is via een discord server, dat is te belachelijk voor woorden. Een storm in een glas water.
Als je geen zin hebt in de toxic shit die op Neogaf of Resetera verspreid wordt, dan moet je die websites gewoon niet bezoeken. En kom het hier dan ook niet delen
Ben zeker dat er ook wel ergens een whatsapp groepje is van sony ponies die lachen met de Series X
En je mag best kritisch zijn en dingen benoemen die jou minder aanspreken aan de PS5 (of keuzes die Sony maakt). Niet alle kritiek heeft meteen als reden om het imago van Sony neer te halen.
Die insinuatie hier dat alle kritiek op de PS5 gecoördineerde fud is via een discord server, dat is te belachelijk voor woorden. Een storm in een glas water.
Als je geen zin hebt in de toxic shit die op Neogaf of Resetera verspreid wordt, dan moet je die websites gewoon niet bezoeken. En kom het hier dan ook niet delen
[ Voor 11% gewijzigd door Anton.net op 19-07-2020 18:32 ]
Wat een gedoe om wat rumours enz. Zal mij echt aan mijn derrière oxideren of de ps5 nu rdna 1 of 2 of 30 is. Als de 1st party maar goed is. Mocht xsx beter presteren in 3rd party en ik wil dat ook haal ik er een xsx bij hiervoor en eventueele 1st party van ms(donderdag gaat hier al veel van alten zien dus zin in). Maar ik haal de ps5 hoe dan ook. Bevalt de xsx me meer dan ps5 word dat mijn main. Hoe dan ook ik wil gamen en rest eromheen boeit me zeer weinig meer. Misschien doe ik een dikke pc upgrade en speel ik alle ms games daar geen idee. Maar zolang ik naar mijn zin heb is het prima.
Dit trieste gedoe met fanboys heen en weer is gewoon ja triest..
Was zelf ook zo vroeger maar gelukkig wel uit gegroeid. Wil gewoon gamen en dan maakt niks uit wie de games maakt of welk platform. Zolang je maar naar je zin hebt toch !
En weer ontopic !
Dualsence lijkt me zeer gaaf in gt7, hoop dat deze er echt goed gebruik van maakt.
Verder zeer benieuwd of sony nog wat 1st party verassingen heeft, misschien wat verassende ps4 naar ps5 patches van games die je niet snel zou verwachten bv. Heb erg veel zin de nieuwe generatie maar mn portemonnee niet zo helaas
nieuwe console( misschien wel 2) en een 4k hdr oled erbij...
Dit trieste gedoe met fanboys heen en weer is gewoon ja triest..
Was zelf ook zo vroeger maar gelukkig wel uit gegroeid. Wil gewoon gamen en dan maakt niks uit wie de games maakt of welk platform. Zolang je maar naar je zin hebt toch !
En weer ontopic !
Dualsence lijkt me zeer gaaf in gt7, hoop dat deze er echt goed gebruik van maakt.
Verder zeer benieuwd of sony nog wat 1st party verassingen heeft, misschien wat verassende ps4 naar ps5 patches van games die je niet snel zou verwachten bv. Heb erg veel zin de nieuwe generatie maar mn portemonnee niet zo helaas
Ik reageer op een user die vroeg waar de post van @Verwijderd over ging. En dat we hopelijk een soortgelijke discussie als op neogaf hier niet krijgen. Met daarbij een linkje naar die thread om te laten zien hoe toxic het allemaal aan het worden is. Helaas is dat niet gelukt. Beide discussies (zowel fc6 als deze onzin) van afgelopen dagen zijn echter gestart doordat dit onder de aandacht wordt gebracht door vaste posters in dit topic. Niet door een samenzwering in een discord app.Recon24 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:07:
@Martinspire volgens mij poste Tijntje het toch of niet?
@Chaoss Graag.
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-07-2020 18:54 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Chaoss
En maar weer ontopic lijkt me.
Waar haal je vandaan dat het om "alle" gaat? Dat van die discord server is in dezelfde link die Tijntje poste, en dat is iets wat al maanden lang daar aan de gang is en waar al eerder geruchten over waren.Anton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:17:
Waarom maken jullie je druk om een random discord server waar mensen wat onzin vertellen over de PS5?
Ben zeker dat er ook wel ergens een whatsapp groepje is van sony ponies die lachen met de Series X![]()
Verwijderd
Citation needed.Martinspire schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:48:
zonder te realiseren dat het gewoon een marketingdingetje is van die 2
Kom maar met een bron dat het "slechts" marketing is ipv van een goede samenwerking met een voorproefje (demo)van het resultaat.
Sorry hoor maar in beide topics wordt er genoeg gespeculeerd en daar is niks mis mee daar zijn deze topics voor bedoeld. Er bestaat ook voor beide topics een meer inhoudelijk topic vooral als je puur een discussie wilt over bevestigde info.Dat is ook de reden dat bij het andere topic minder geruchten worden geplaatst omdat het toch weinig toevoegt aan de discussie en er meer foute dan juiste info binnen komt.
En als je dan toch zo nodig over dit forum wil ventileren dan is het wellicht beter om dat in het feedback topic te doen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 20:26 ]
Inderdaad. Waar gaat dit allemaal over zeg...Chaoss schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:48:
En maar weer ontopic lijkt me.
Zou Sony nog nieuws naar buiten brengen deze week, gezien het Xbox event van de 23e? Overigens, en heb dat al eerder gezegd, ook naar dat event ben ik nieuwsgierig. Heel benieuwd naar wat Microsoft qua first party kan gaan brengen en wat we nog aan third party te zien gaan krijgen (wat ook relevant is voor de PS5).
En zo ja, met wat zou Sony dan kunnen komen deze week?
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nah ik denk niet dat Sony met iets gaan komen.. Ik ga er niet van uit dat ze gelijk de aandacht willen wegsnoepen van MS, zo snel aldvd-linden schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
[...]
Aan de andere kant, ik ben geen ruthless corporate businessman
Verwijderd
Prijs zou kunnen icm met preorders. Denk dat we later pas weer meer info krijgen over nieuwe titels.dvd-linden schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
[...]
Inderdaad. Waar gaat dit allemaal over zeg...
Zou Sony nog nieuws naar buiten brengen deze week, gezien het Xbox event van de 23e? Overigens, en heb dat al eerder gezegd, ook naar dat event ben ik nieuwsgierig. Heel benieuwd naar wat Microsoft qua first party kan gaan brengen en wat we nog aan third party te zien gaan krijgen (wat ook relevant is voor de PS5).
Cerny heeft ook nog en teardown beloofd dus dat zou ook nog kunnen.
Verwijderd
Ze hoeven er niet eens veel voort te doen. Sony heeft enorm veel mindshare dus 1 scheet en het is meteen trending.poor Leno schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:25:
[...]
Nah ik denk niet dat Sony met iets gaan komen.. Ik ga er niet van uit dat ze gelijk de aandacht willen wegsnoepen van MS, zo snel al
Aan de andere kant, ik ben geen ruthless corporate businessman
Maar persoonlijk verwacht ik niet zoveel, hoeft van mij ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2020 20:30 ]
- Chaoss
Uit dat interview deze week met die Sony PR man kre ik niet het idee dat ze deze week nog met een prijs komen.
Verder inderdaad nog een teardown en wat game nieuws, maarja ze moeten de tijd tot November nog vullen
Verder inderdaad nog een teardown en wat game nieuws, maarja ze moeten de tijd tot November nog vullen
[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 19-07-2020 20:32 ]
Verwijderd
Of juist welChaoss schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:30:
Uit dat interview deze week met die Sony PR man kre ik niet het idee dat ze deze week nog met een prijs komen.
Gewoon ff een zwarte PS5 en zwarte DualSense controller aankondigen deze week
.
Maar nee, wat @Verwijderd zegt. Hoogstens zoiets. Meer over games zal wel in de State of Play van augustus komen.
Maar nee, wat @Verwijderd zegt. Hoogstens zoiets. Meer over games zal wel in de State of Play van augustus komen.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ze kunnen met alles ene hype maken.dvd-linden schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:19:
[...]
Ik zou denken aan de UI, een teardown, de prijs, de PS5 verspreiden onder YouTubers zodat we eens wat zien.
Augustus State of Play. Verder niks denk ik.
Die teardown was beloofd tijdens de presentatie voor GDC, een events voor devs. Wie weet wordt die teardown helemaal niet publiek bekend gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:27:
[...]
Cerny heeft ook nog en teardown beloofd dus dat zou ook nog kunnen.
Zou me niet verbazen als devs die teardown al lang gezien hebben. We komen zo stilaan wel erg dicht bij launch, dus lijkt me ondertussen wel noodzakelijk dat ontwikkelaars een goed oog hebben op hoe de koeling van dat ding juist werkt.
Nee die zou pas later komen.. GDC was alleen dat praatje.. Het zou me niets verbazen als er toen nog niet eens een fatsoenlijk model beschikbaar was om te tear-downenAnton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Die teardown was beloofd tijdens de presentatie voor GDC, een events voor devs. Wie weet wordt die teardown helemaal niet publiek bekend gemaakt.
Zou me niet verbazen als devs die teardown al lang gezien hebben. We komen zo stilaan wel erg dicht bij launch, dus lijkt me ondertussen wel noodzakelijk dat ontwikkelaars een goed oog hebben op hoe de koeling van dat ding juist werkt.
Ja, weet ik. Tijdens de GDC show (voornamelijk voor devs) werd beloofd dat er later een teardown zou komen. En wie weet wordt die teardown enkel aan de devs getoond.poor Leno schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:46:
[...]
Nee die zou pas later komen.. GDC was alleen dat praatje.. Het zou me niets verbazen als er toen nog niet eens een fatsoenlijk model beschikbaar was om te tear-downen
Bedoeld voor devs, maar uiteindelijk gericht op iedereen en daarin ook verteld dat ze een teardown voor een later moment bewaren. Het hele Cerny praatje is toen speciaal opgenomen zodat ze het uit konden zenden. Dan ga je geen teardown benoemen als die alleen voor devs komt. En waarom alleen voor devs? Het is interessant en leuk voor iedereen en ze hadden er met de PS4 ook eentje.Anton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:53:
[...]
Ja, weet ik. Op de GDC show (voornamelijk voor devs) werd beloofd dat er later een teardown zou komen. En wie weet wordt die teardown enkel aan de devs getoond.
Ja nee ik bedoel dat ook al was het een normale GDC geweest, dat er ook dan geen tear-down was geweest.. Daar waren ze volgens mij nog helemaal niet klaar voor... laat staan alle leaks die er waren gekomenAnton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:53:
[...]
Ja, weet ik. Tijdens de GDC show (voornamelijk voor devs) werd beloofd dat er later een teardown zou komen. En wie weet wordt die teardown enkel aan de devs getoond.
En zijn zoveel dingen die voor ons interessant zijn maar niet getoond worden aan ons. Jij gaat er graag van uit dat Sony altijd alles doet wat het leukste is voor de consument, maar dat is helemaal niet zo. Wij zijn maar 1 van de vele stakeholders. Het hoofddoel van Playstation is niet om 'ons' blij te maken en onze vriendjes te spelen, maar om geld te verdienen.bram1984 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:56:
[...]
Er waarom alleen voor devs? Het is interessant en leuk voor iedereen en ze hadden er met de PS4 ook eentje.
Jullie wachten al 4 maanden op een teardown die beloofd is tijdens GDC, een event voor devs. Dus ik zeg gewoon dat eventueel de kans bestaat dat er helemaal geen teardown komt voor het publiek. Alleszins niet nu, voor launch.
Kan iemand toevallig de teardown van de ps4 vinden online? Ik kan alleen die van de Pro vinden. Die werd pas rond launch gepubliceerd.
Ben Hecks van element14 haalt bijna elke console uit elkaar op launch day of kort daarna, dat het niet officieel is boeit me weinig want in Hecks zijn video's krijg je soms nog wat nuttige side info over gebruikte componenten of hoe het veranderd is tov vroeger op het moederbord etc.Anton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:14:
[...]
Kan iemand toevallig de teardown van de ps4 vinden online? Ik kan alleen die van de Pro vinden. Die werd pas rond launch gepubliceerd.
Hier is in ieder geval de ps4 : YouTube: Ben Heck's PlayStation 4 Teardown
Ik denk niet dat Sony zelf ooit een teardown heeft laten zien op video voor de ps4 pro video, een meestal zijn teardown video's altijd van net voor de launch, net op de launch of net er na.
We zijn 7 jaar verder. Totaal andere tijd en deze teardown gaan ze gewoon delen met de wereld, net als die teardown van de PS4.
Dit zal wel gedaan worden door Sony dmv een artikel en filmpje met hele rits aan info over de console. Misschien hebben ze mensen ingevlogen die dat konden gaan doen.
Dit zal wel gedaan worden door Sony dmv een artikel en filmpje met hele rits aan info over de console. Misschien hebben ze mensen ingevlogen die dat konden gaan doen.
Dunno, boeit ook verder weinig als er een teardown komt kijk ik die toch van een tech channel en niet van Sony zelf, die van de ps4 pro was ook nogal droog/stijf/weinig informatief.
Tenzij ze nu die formule 180 graden omgooien en Cerny er langs zetten tijdens de teardown, beetje zoals MS met hun One X teardown op E3 2017.
Ja 2020 is anders dan 2014 maar ik zie niet in waarom jij nu als gewone average joe consument een full official teardown verwacht ( een deftige teardown dan en niet zoals de PS4 Pro '' this is the fan '' en '' this is the power supply '' )
Tenzij ze nu die formule 180 graden omgooien en Cerny er langs zetten tijdens de teardown, beetje zoals MS met hun One X teardown op E3 2017.
Ja 2020 is anders dan 2014 maar ik zie niet in waarom jij nu als gewone average joe consument een full official teardown verwacht ( een deftige teardown dan en niet zoals de PS4 Pro '' this is the fan '' en '' this is the power supply '' )
[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 19-07-2020 21:45 ]
Alstublieft, met de witte handschoenen.Anton.net schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:14:
[...]
YouTube: PlayStation 4 Unboxing Exclusive: A First Look at Sony's New Game Co...
Ook pas bij launch dus. Die teardown waar Cerny het over had, met meer info over de koeling, is waarschijnlijk al lang getoond aan devs.
- Chaoss
Daar geloof ik niets van dan hadden we daar allang iets van gehoord. Denk eigenlijk dat devs dat ook weinig interesseert die hebben al tijden een devkit en hun development tools dat is waar ze mee aan de slag kunnen.
Cerny heeft letterlijk gezegt dat er een teardown komt in een video die online is uitgezonden. Geen reden om dan te denken dat het niet meer gaat gebeuren. Ik verwacht een item icm DF, IGN of iets dergelijks
Dat er eerder geen teardown is geweest zegt weinig AFAIK is die er voor de xbox ook nooit eerder geweest en nu wel.
Cerny heeft letterlijk gezegt dat er een teardown komt in een video die online is uitgezonden. Geen reden om dan te denken dat het niet meer gaat gebeuren. Ik verwacht een item icm DF, IGN of iets dergelijks
Dat er eerder geen teardown is geweest zegt weinig AFAIK is die er voor de xbox ook nooit eerder geweest en nu wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-07-2020 22:27 ]
Waarom doen jullie zo naïef?Chaoss schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:26:
Daar geloof ik niets van dan hadden we daar allang iets van gehoord.
Denk je nu echt dat devs niet meer info krijgen over hoe dat apparaat werkt? Hoe de koeling werkt, hoe dev tools werken, hoe de compressietechnieken werken? Denk je echt dat Sony gewoon wat devkits rondstuurt en dan moeten de devs het zelf maar uitzoeken?
Dat wij er niks over horen betekent helemaal niks. Voorbeeld: die youtuber The Cherno (werkte bij EA) zei zelf dat een aantal jaar geleden al een eerste specsheet naar de devs gestuurd was. Daar hebben wij toch ook nooit iets over gehoord?
- Chaoss
Die devkit en tools hebben ze al maanden in huis, de specs zijn bij de devs allang bekend dat heeft allemaal niets met een teardown te maken.
Check ff de video van de series X teardown , dat is heel basic zo zit het ding in elkaar en dit is de koeling. Dat heeft voor devs exact 0 toegevoegde waarde wat betreft de ontwikkeling van de games. .
Check ff de video van de series X teardown , dat is heel basic zo zit het ding in elkaar en dit is de koeling. Dat heeft voor devs exact 0 toegevoegde waarde wat betreft de ontwikkeling van de games. .
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 19-07-2020 22:46 ]
Exact. Die teardown komt wel. Hopelijk volgende maand.Chaoss schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:41:
Die devkit en tools hebben ze al maanden in huis, de specs zijn bij de devs allang bekend dat heeft allemaal niets met een teardown te maken.
Het feit dat ze bij de Unreal Engine 3, 4 en 5 nu een specifiek Playstation filmpje hebben gemaakt? Plus dat ze nu al een tijdje gelijk lopen met de versienummer van de engine en de playstation? Waarvan de engine ook nog eens lanceert rond de tijd dat er nieuwe consoles komen? En dat ze elke mogelijke uitspraak over de concurrentie volledig vermijden op iets wat ze zelf op hun eigen youtube kanaal neerzetten?Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:14:
[...]
Citation needed.![]()
Kom maar met een bron dat het "slechts" marketing is ipv van een goede samenwerking met een voorproefje (demo)van het resultaat.
Sure, het is niet volledig zwart op wit, maar mij lijkt dit toch meer marketing. En zo nog meer zaken waarvan gewoon duidelijk is dat er een marketing sausje overheen zit.
Komende donderdag hoor je 3rd party ook vast alleen over hoe geweldig de Xbox is en worden alle trailers met een xbox logo online gezet. Betekent dat meteen dat alles exclusief is of gaat er ook nog wat cross-platform bij komen? Ik weet het, ze gaan veel first-party laten zien, maar er zit geheid een 3rd party dev bij die wat gaat laten zien.
Als de laatste jaren iets hebben laten zien, dan is er eigenlijk nooit echt een groter plan, alleen iets voor korte termijn en wat vage lijnen voor lange termijn. De rest is toch wat veel fanboys er zelf van maken. Zit Sony express weinig nieuws vrij te brengen om spanning op te bouwen, of hebben ze simpelweg gewoon niet zoveel te vertellen? Houden ze echt nog veel first party titels achter de hand om ze zelfs dit jaar nog uit te geven? Of is dat gewoon een marketing-ding om mensen aan het lijntje te houden, omdat ze het straks toch vergeten zijn? Laten ze de games praten of weten ze dat veel gamers de technische details toch niet interesseren?
Uiteindelijk zijn het net 2 ijskramen in dezelfde stad die ijs proberen te verkopen. De ene heeft geen vanille-ijs, de andere mist aardbeienijs. Ze proberen momenteel iedereen te overtuigen dat het toch wel zonde is dat de ander geen aardbij of vanille heeft om straks zoveel mogelijk ijsjes te verkopen. Maar iedereen ziet toch wel dat de ijs die ze beiden verkopen prima is en dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, tenzij je heeeeeeeel erg in de aardbeienijs zit. Uiteindelijk zitten veel mensen toch gewoon te wachten op chocoladeijs en die hebben ze gewoon allebei
Oh dat gaat zeker wel verschil maken. Het is bij bepaalde racegames op de Xbox al dat ik ze liever op controller speel omdat ik dan net wat meer gevoel heb over de grip (rumble in stuurtjes is toch nog vrij beperkt) en je ook meteen voelt of je maximaal stuurt of niet. Bij de simulatie-games kun je nog wel met een stuurtje aan de slag, maar wat meer arcade games als Forza Horizon of Wreckfest (beste racegame van deze generatie imo), speelt het gewoon erg lekker als je de triggers voelt trillen. Dat je dan ook nog straks feedback krijgt over hoe ver je hem in moet duwen e.d. lijkt me helemaal top.v8power67 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:19:
Ik hoop dat de API simpel genoeg is, zodat het ook in de meeste games geïmplementeerd wordt, zelfs bij games als GTA maakt het gewoon een wereld van verschil. Bij de Xbox versie heeft het even geduurd, maar gezien beide consoles nu wat verder gaan met de triggers, verwacht ik dat de meeste games het nu wel goed gaan ondersteunen.
Wie weet zien we bij de GT toernooien nog wel wat meer mensen met een controller ipv stuurtje nu
[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 20-07-2020 00:28 ]
Verwijderd
Geen bron of citation dus maar meer jouw eigen gevoel. Vergeet niet dat deze demo geen filmpje op rails was zoals voorgaande tech demo's maar veel meer op een speelbare game lijkt. Sterker nog ze hadden gepland dat de demo speelbaar zou zijn op een conventie.Martinspire schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:16:
[...]
Het feit dat ze bij de Unreal Engine 3, 4 en 5 nu een specifiek Playstation filmpje hebben gemaakt? Plus dat ze nu al een tijdje gelijk lopen met de versienummer van de engine en de playstation? Waarvan de engine ook nog eens lanceert rond de tijd dat er nieuwe consoles komen? En dat ze elke mogelijke uitspraak over de concurrentie volledig vermijden op iets wat ze zelf op hun eigen youtube kanaal neerzetten?
Je kan je samenwerking en de resultaten ervan gewoon marketen ? dat zegt niet dat het "slechts marketing" is.Sure, het is niet volledig zwart op wit, maar mij lijkt dit toch meer marketing. En zo nog meer zaken waarvan gewoon duidelijk is dat er een marketing sausje overheen zit.
Tijd voor een banaan gele plastidip?Kenny_026 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 06:02:
Voorlopig geen andere kleurtjes....
https://www.tomsguide.com...s-at-some-point-says-sony
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kan het bericht even niet meer terugvinden, maar ik las gisteren dat we ook snel andere kleuren DualSense kunnen verwachten. Kon je eigenlijk ook wel vanuit gaan natuurlijk.Kenny_026 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 06:02:
Ah, had stiekem toch wel een black verwacht bij launch. Helaas, maar denk dat wit uiteindelijk ook wel zal wennen. Wellicht dan bij de bij de PS5 Pro (als die er komt switchen naar een black editie.Kenny_026 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 06:02:
Anders kan er natuurlijk altijd nog een https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins skin op.Kraziey schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:43:
[...]
Ah, had stiekem toch wel een black verwacht bij launch. Helaas, maar denk dat wit uiteindelijk ook wel zal wennen. Wellicht dan bij de bij de PS5 Pro (als die er komt switchen naar een black editie.
To dare is to do
Is dat alleen op de sony store of is dit als guideline voor alle shops die ps5 verkopen. Vind dit een goed ding als dit gewoon overal zo is !
Opzich ook niet zo gek, anders moet Sony gaan inschatten in welke oplagen ze elke kleur gaan maken. Meerdere kleuren zou een wereldwijde release een stukje complexer maken, wil je vraag en aanbod goed op elkaar afstemmen. Tot dusver hadden ze altijd één basiskleur en waren de afwijkende kleuren special editions, die getallen zullen niet echt representatief zijn.Kenny_026 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 06:02:
Dit is niet te handhaven. In een retail store kun je 100x binnenlopen en bij een online omgeving kun je prima meerdere accounts aanmaken. In dit geval gaat het om de basket van de PS website. Je kunt dus ook daar prima vaker iets naar een adres laten sturen.v8power67 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Is dat alleen op de sony store of is dit als guideline voor alle shops die ps5 verkopen. Vind dit een goed ding als dit gewoon overal zo is !
Lijkt op een instelling van de playstation site zelf. Van de PS4 kun je er ook maar 1 tegelijk bestellen, terwijl je bij bijvoorbeeld Bol of Mediamarkt er wel meer tegelijk kan bestellen.v8power67 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:51:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 20-07-2020 11:10 ]
Jaah, die heb ik een paar pagina's terug voorbij zien komen maar ik ben altijd dramatisch als het komt op dingen plakken zoals screenprotectors, skins etc. Heb er de stabiele handen nooit voor.Slaapje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Anders kan er natuurlijk altijd nog een https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins skin op.
Sony zelf uiteraard. En ik verwacht ook dat normale winkels een limiet van 1 of 2 per klant zullen hanteren.v8power67 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Niet om de discussie te starten, maar er zit hier ook interessante info tussen. Er is een statement naar buiten gebracht van deze Sony engineer:
Wat ik eerder denk is dat dit features zijn die ontwikkeld zijn tussen Sony en AMD, die we later in RDNA3/4 terug gaan zien.
Wat hier vooral interessant aan is. Is dat de PS5 GPU meer features heeft dan wat we eind dit jaar in de RDNA2 GPU's gaan zien. Welke dit zijn, lijkt me interessant om te weten want echt heel veel weten we nog niet over de GPU van de PS5. Eerder gingen er geruchten dat de PS5 GPU features zou gebruiken die in RDNA3 komen.Inevitably ended in the midst of a fierce controversy, the engineer clarified his statements to make people understand exactly how things are. His new messages, which are also private and unfortunately shared on social media, are very interesting:
"RDNA 2 is a commercial theme to simplify the market, otherwise GPUs with completely random features would come out and it would be difficult for the average user to choose," wrote Leonardi.
"For example, support for ray tracing is not present in any AMD GPU currently on the market. (...) The PlayStation 5 GPU is unique, it cannot be classified as RDNA 1, 2, 3 or 4."
"It is based on RDNA 2, but it has more features and, it seems to me, one less. That message turned out badly, I was tired and I shouldn't have written the things I wrote", continued the engineer, complaining that he received insults for his statements.
Wat ik eerder denk is dat dit features zijn die ontwikkeld zijn tussen Sony en AMD, die we later in RDNA3/4 terug gaan zien.
Ik denk RDNA 8 en 9.Recon24 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:20:
Niet om de discussie te starten, maar er zit hier ook interessante info tussen. Er is een statement naar buiten gebracht van deze Sony engineer:
[...]
Wat hier vooral interessant aan is. Is dat de PS5 GPU meer features heeft dan wat we eind dit jaar in de RDNA2 GPU's gaan zien. Welke dit zijn, lijkt me interessant om te weten want echt heel veel weten we nog niet over de GPU van de PS5. Eerder gingen er geruchten dat de PS5 GPU features zou gebruiken die in RDNA3 komen.
Je wil geen discussie starten, maar je komt wel met een voorspelling die je op geen enkele manier kan onderbouwen.
*In het vervolg mag het wel wat vriendelijker.
[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:07 ]
Wat die engineer zegt lijkt mij als leek volkomen logisch. Volgens mij is RDNA(2) tot stand gekomen met veel input uit de markt (w.o. Sony PlayStation, Microsoft Xbox, game engine-ontwikkelaars, etc.). Universeel toepasbare voorstellen/suggesties zijn (of worden in de toekomst) op een of andere wijze geïmplementeerd in RDNAx.
Zowel Sony als Microsoft hebben een ontwerp op basis van RDNA2 + eigen modificaties.
Voor mij is het met name interessant om te zien op welke terreinen Sony en Microsoft elk hun eigen accent hebben aangebracht en daar mee proberen in te spelen op hun toekomstverwachtingen van de gameindustrie.
Alleen de toekomst zal uitwijzen welke aangebrachte accenten de juiste of onjuiste waren.
Zowel Sony als Microsoft hebben een ontwerp op basis van RDNA2 + eigen modificaties.
Voor mij is het met name interessant om te zien op welke terreinen Sony en Microsoft elk hun eigen accent hebben aangebracht en daar mee proberen in te spelen op hun toekomstverwachtingen van de gameindustrie.
Alleen de toekomst zal uitwijzen welke aangebrachte accenten de juiste of onjuiste waren.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
De onderbouwing staat er letterlijkNotSoSteady schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:30:
[...]
Ik denk RDNA 8 en 9.
Je wil geen discussie starten, maar je komt wel met een voorspelling die je op geen enkele manier kan onderbouwen. *knip
Aanvullende features die niet in de RDNA2 PC kaarten zitten en eerdere geruchten dat er RDNA3/custom shit in zou zitten.
Verder prima hoe ze het noemen. Ik haal er sowieso een.
[ Voor 1% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:07 ]
@Recon24, eerder gaf je nog zo stellig aan dat je tegen FUD bent.
Beide partijen zullen hier over hebben nagedacht. Zo zal ook Microsoft nog wat verzoekjes hebben gehad en er zullen ook gaten zijn gedicht waarvoor Nvidia wel al ondersteuning zal bieden vandaag de dag. In die zin heeft Microsoft natuurlijk ook veel ervaring vanuit hun DirectX API en zo zullen er dus nieuwe features aanwezig zijn voor de ondersteuning van DirectX Ultimate. Sony zal vergelijkbare vragen hebben gehad, maar dan met ondersteuning voor hun eigen SDK. Ik zou er niet te veel spannends achter zoeken.bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:48:
[...]
De onderbouwing staat er letterlijk![]()
Aanvullende features die niet in de RDNA2 PC kaarten zitten en eerdere geruchten dat er RDNA3/custom shit in zou zitten.
Verder prima hoe ze het noemen. Ik haal er sowieso een.
Oke leuk verhaal dat hier eigenlijk weinig aan toevoegd, maar ben eerder benieuwd wat er "FUD" is aan mijn verhaal? Dat Microsoft..ook dit en ook dat, doet er toch niet toe hier?Paprika schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Beide partijen zullen hier over hebben nagedacht. Zo zal ook Microsoft nog wat verzoekjes hebben gehad en er zullen ook gaten zijn gedicht waarvoor Nvidia wel al ondersteuning zal bieden vandaag de dag. In die zin heeft Microsoft natuurlijk ook veel ervaring vanuit hun DirectX API en zo zullen er dus nieuwe features aanwezig zijn voor de ondersteuning van DirectX Ultimate. Sony zal vergelijkbare vragen hebben gehad, maar dan met ondersteuning voor hun eigen SDK. Ik zou er niet te veel spannends achter zoeken.
*Speel niet zo op de manNotSoSteady schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:30:
[...]
Ik denk RDNA 8 en 9.
Je wil geen discussie starten, maar je komt wel met een voorspelling die je op geen enkele manier kan onderbouwen.
[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:07 ]
Inderdaad, zo gaat het iedere generatie. Daarom noemen ze het ook een 'custom' gpu. Maar iemand zal ongetwijfeld weer iets op Reddit hebben gelezen over RDNA 3 of 4 en dan moet het haast wel waar zijn.Paprika schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Beide partijen zullen hier over hebben nagedacht. Zo zal ook Microsoft nog wat verzoekjes hebben gehad en er zullen ook gaten zijn gedicht waarvoor Nvidia wel al ondersteuning zal bieden vandaag de dag. In die zin heeft Microsoft natuurlijk ook veel ervaring vanuit hun DirectX API en zo zullen er dus nieuwe features aanwezig zijn voor de ondersteuning van DirectX Ultimate. Sony zal vergelijkbare vragen hebben gehad, maar dan met ondersteuning voor hun eigen SDK. Ik zou er niet te veel spannends achter zoeken.
Wat is je probleem als ik vragen mag? Volgens mij heb je mijn bericht helemaal niet goed gelezen of wil je het blijkbaar alleen lezen hoe jij dat wilt. Ik weet donders goed hoe het iedere gen was. Met de Pro was het ook GCN met Vega features die later beschikbaar waren in Vega/RDNA. Het gaat om de statement van de engineer, waarbij eerdere geruchten over RDNA3 te maken heeft dat ze niet zozeer RDNA3 features gebruiken, maar features die ontwikkeld zijn tussen Sony en AMD later kunnen verwachten in volgende generaties van RDNA.NotSoSteady schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:14:
[...]
Inderdaad, zo gaat het iedere generatie. Daarom noemen ze het ook een 'custom' gpu. Maar iemand zal ongetwijfeld weer iets op Reddit hebben gepubliceerd over RDNA 3 of 4 en dan moet het haast wel waar zijn.
En ja @NotSoSteady Dat weet ik dat hij dat daar zei, maar ik mag het prima toelichten. Het irritantste aan je bericht is elke keer die achtelijke clown smiley, dat zegt al genoeg over je gehele post.
Maargoed, ga maar verder weer hebben over pre-orders ofzo...ook zo lekker interessant...
*knip
Zo'n afsluiter voegt niets toe aan de discussie. Net als de hele XSX vs PS vergelijking
[ Voor 40% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:11 ]
*knip
Het bericht was nogal onnodig en op de man
Het bericht was nogal onnodig en op de man
[ Voor 89% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:07 ]
Recon24 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Wat is je probleem als ik vragen mag? Volgens mij heb je mijn bericht helemaal niet goed gelezen of wil je het blijkbaar alleen lezen hoe jij dat wilt. Ik weet donders goed hoe het iedere gen was. Met de Pro was het ook GCN met Vega features die later beschikbaar waren in Vega/RDNA. Het gaat om de statement van de engineer, waarbij eerdere geruchten over RDNA3 te maken heeft dat ze niet zozeer RDNA3 features gebruiken, maar features die ontwikkeld zijn tussen Sony en AMD later kunnen verwachten in volgende generaties van RDNA.
En ja @NotSoSteady Dat weet ik dat hij dat daar zei, maar ik mag het prima toelichten. Het irritantste aan je bericht is elke keer die achtelijke clown smiley, dat zegt al genoeg over je gehele post.
Maargoed, ga maar verder weer hebben over pre-orders ofzo...ook zo lekker interessant...
[...]
Zit je gewoon hier woorden in mijn mond te proppen? Wie haalt hier Xbox erbij, en zei ik hier iets over Xbox? Xbox is in dit verhaal niet relevant.
Wie is hier fud aan het verspreiden?
Het probleem is dat je allemaal suggesties aan het maken bent die je op geen enkele manier kan onderbouwen. Je hebt het over functies van RDNA 3 en RDNA 4 die het resultaat zijn van een samenwerking tussen Sony en AMD. Interessantdoenerij vind ik het.Recon24 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Wat is je probleem als ik vragen mag? Volgens mij heb je mijn bericht helemaal niet goed gelezen of wil je het blijkbaar alleen lezen hoe jij dat wilt. Ik weet donders goed hoe het iedere gen was. Met de Pro was het ook GCN met Vega features die later beschikbaar waren in Vega/RDNA. Het gaat om de statement van de engineer, waarbij eerdere geruchten over RDNA3 te maken heeft dat ze niet zozeer RDNA3 features gebruiken, maar features die ontwikkeld zijn tussen Sony en AMD later kunnen verwachten in volgende generaties van RDNA.
[...]
Zit je gewoon hier woorden in mijn mond te proppen? Wie haalt hier Xbox erbij, en zei ik hier iets over Xbox? Xbox is in dit verhaal niet relevant.
Wie is hier fud aan het verspreiden?
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:29:
[...]
Dat zegt hij toch helemaal niet ? Waar zie jij het woordje of insinuatie over Xbox staan ?
Als iets pas uit zal komen met RDNA 3 (laat staan 4) dan gaat het toch niet in de andere hardware zitten? Er is niet eens een roadmap voor RDNA 4, dus dan zit je op z'n vroegst in 2023 en realistisch gezien 2024 of later. Als alleen Sony ergens toegang toe heeft voor een periode van ruim 3 tot 4 jaar lang, dan sluit je toch automatisch andere platformen uit.Recon24 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:20:
Eerder gingen er geruchten dat de PS5 GPU features zou gebruiken die in RDNA3 komen.
Ja maar vele Xbox fan op het internet proberen al heel lang iedereen wijs te maken dat de PS5 geen RDNA2 en de xbox wel, ondanks het Cerny praatje, Lisa Su tweet en de RDNA2 product page (dit is wat FUD dus is!)Anton.net schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:06:
Cerny heeft het 4 maanden geleden toch uitgelegd in The Road to ps5.
Kijk van 25:00 tot 26:20
[Afbeelding]
Verwijderd
nogmaals waar zegt hij iets over Xbox ? Hij sluit toch nergens uit dat Xbox geen custom features heeft ?Paprika schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:32:
[...]
[...]
Als iets pas uit zal komen met RDNA 3 (laat staan 4) dan gaat het toch niet in de andere hardware zitten? Er is niet eens een roadmap voor RDNA 4, dus dan zit je op z'n vroegst in 2023 en realistisch gezien 2024 of later. Als alleen Sony ergens toegang toe heeft voor een periode van ruim 3 tot 4 jaar lang, dan sluit je toch automatisch andere platformen uit.
AMD kan er best voor kunnen kiezen om ook cache scrubbers als RDNA3 feature in te zetten voor de rest van de markt. Dat is geen gekke gedachte en dan kan j gewoon retroperperspectief stellen dat de ps5 een RDNA3 feature heeft. Tijd al het leren maar speculeren mag
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2020 13:42 ]
Nee dat is geen FUD. Daarnaast kan je er van op aan dat er in beide consoles iets zit wat de andere niet heeft. Vervolgens is het heel normaal, is bij de Pro ook gebeurd, dat er met die samenwerking al een feature is toegevoegd die niet op RDNA2 al beschikbaar is/was. Die kan speciaal gemaakt zijn voor xbox/Sony en dan later in RDNA3 verschijnen. Kan ook iets zijn wat AMD helemaal zelf bedacht heeft waar Xbox/Sony interesse in hebben en gevraagd hebben of dat voor hun naar voren gehaald kon worden. In beide gevallen komt het dan pas beschikbaar op PC in RDNA3.Paprika schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:19:
Dan zeg je dat we eigenlijk maar weinig weten over de GPU, gevolgd door het aanhalen van geruchten dat de GPU allemaal features zal hebben die de Xbox Series X dus nooit zal hebben en dat de PC-industrie deze pas 2 of meerdere GPU reeksen in de toekomst zal bevatten, immers spreek je al over RDNA 3 en zelfs 4. Is dat niet ook gewoon 'FUD' richting de andere platformen?
Roepen dat het 4, 8 of 9 is is dan ietwat kinderachtig vind ik...
Dit, exact dit.Aenea schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:35:
[...]
FUD is geen geruchten of eventueel fantaseren benoemen.
FUD staat voor Fear Uncertainty Doubt was iets is wat je tegenstanders doen in wat dan ook. Je weet wel, fake news verspreiden om iemand/groep in verkeerd dag licht te stellen. In dit geval zouden dat dus xbox vs PS fans zijn...
En dit. Series X heeft ook gewoon een custom GPU die samen met AMD ontwikkeld is, gebaseerd op de RDNA2 architectuur. Beiden zullen features hebben die niet in PC GPU's te vinden zullen zijn en andersom zullen PC GPU's weer features hebben die die console niet hebben. Is iedereen hiermee tevreden?Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:38:
[...]
nogmaals waar zegt hij iets over Xbox? Hij sluit toch nergens uit dat Xbox geen custom features heeft ?
Als AMD er best voor kunnen kiezen om ook cache scrubbers als RDNA3 feature in te zetten voor de rest van de markt. Dat is geen gekke gedachte.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/z0JrBoND6DG71oY7k8pbCHHg.png?f=fotoalbum_large)