Mm die Astro demo “game” is pre-installed, hopen dat die wel te verwijderen is. Ruimte is al schaars.
Verder vind ik Ds1 er op de video wel goed uit zien zo, mooie evolutie van de DS4. Nu nog een zwarte.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 17-07-2020 18:38 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:24

ikookhier

>hijdiehieris<

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdI-oLCU4AEUKfO?format=jpg&name=large

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Nice, Dat grotere is hier heel wenselijk!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Far Cry 6 is running 4k on Series X, PS5 has lower resolution

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m05s6Mrl.jpg

https://www.neogaf.com/th...lower-resolution.1556202/

Iets zegt me dat Ubisoft support hier zelf een fout maakt. We zullen zien, maar als ik de thread volg, kan ik maar moeilijk geloven dat dit klopt.

Ach dichtbij 4K is net zo prima als de performance verder maar goed ziet. Ik heb nou niet het idee dat ik bv met The Last of Us 2 op mijn 4K OLED op 1440p speel.

Edit:
You're talking about Ubisoft marketing material that has to follow Sony and Microsoft branding guideline. Look it says and HDR on Xbox One S and newer consoles only. Notice they make no mention of PS4, Pro and PS5? That is not Sony marketing guideline, all Xbox marketing must include 4K Ultra HD and HDR and Smart delivery if it supports it on the marketing material. When was the last time a game actually told you the actual render resolution on the box or marketing material?

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 17-07-2020 18:56 ]

Mm kan er prima inkomen dat de Series X dan wel 4K doet en de PS5 niet als daar optimalisatie heeft plaats gevonden of iets dergelijks (met welke reden dan ook), alleen dat de Xbox One (x neem ik aan) het dan wel krijgt en de PS5 niet is wel erg vreemd.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:30
Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien. Je kan optimaliseren wat je wil, maar het verschil qua gpu tussen de twee is best groot. Voor mij is het niet zo'n probleem, want deze games speel ik toch op de pc. Wel vreemd overigens dat Xbox One X wel in 4k speelbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 17-07-2020 18:56 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Recon24 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:42:

[Afbeelding]

Iets zegt me dat Ubisoft support hier zelf een fout maakt. We zullen zien, maar als ik de thread volg, kan ik maar moeilijk geloven dat dit klopt.

Ach dichtbij 4K is net zo prima als de performance verder maar goed ziet. Ik heb nou niet het idee dat ik bv met The Last of Us 2 op mijn 4K OLED op 1440p speel.
Zou kunnen dat die disclaimer specifiek bedoeld is voor de Xbox consoles. Geen 4k ultra HD op de Xbox One S. Zegt in dat geval niks over de PS5.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Lol een xbox one van 7 jaar geleden draait game wel op 4K en ps5 niet? Hehe dan gaat er toch wel iets mis bij ubi :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• NotSoSteady
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:57:
Lol een xbox one van 7 jaar geleden draait game wel op 4K en ps5 niet? Hehe dan gaat er toch wel iets mis bij ubi :+
Dat is vermoedelijk een andere versie, waardoor 4k mogelijk is maar dan met graphics die minder mooi zijn. Far Cry 5 is ook in 4k beschikbaar op de Xbox One X.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 17-07-2020 18:59 ]

• Recon24
Raem schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Zou kunnen dat die disclaimer specifiek bedoeld is voor de Xbox consoles. Geen 4k ultra HD op de Xbox One S. Zegt in dat geval niks over de PS5.
Die marketing declaimer is alleen voor Xbox en heeft niks te maken met PS. De Sony declaimer staat boven, en dat is iets wat niet Ubisoft maakt maar de fabrikanten zelf.

Ook staat er "HDR on Xbox One S and newer consoles only".

Heeft dus niks met PS te maken en vandaar dat ik vermoed dat Ubisoft Support er zelf naast zit.
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:53:
Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien. Je kan optimaliseren wat je wil, maar het verschil qua gpu tussen de twee is best groot. Voor mij is het niet zo'n probleem, want deze games speel ik toch op de pc. Wel vreemd overigens dat Xbox One X wel in 4k speelbaar is.
Dat is juist niet het geval deze generatie qua percentage.

[ Voor 26% gewijzigd door Recon24 op 17-07-2020 19:00 ]

Ja idd (bijna) 20% is dan wel een aardig percentage maar als ik dan zie wat Naughty Dog nu nog uit een vanilla PS4 haalt maak ik mij er persoonlijk echter niet zo druk, voor multi platforms kan dat wat anders liggen natuurlijk.

• NotSoSteady
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Ja idd (bijna) 20% is dan wel een aardig percentage, als ik zie wat Naughty Dog nu nog uit een vanilla PS4 haalt maak ik mij persoonlijk echter niet zo druk om die 20% maar voor multi platforms kan dat wat anders liggen natuurlijk.
Ik vermoed dat het verschil in de praktijk ook nog iets groter zal zijn. De PS5 maakt namelijk gebruik van dynamische kloksnelheden, waardoor je op bepaalde momenten enkele procenten aan prestaties zal verliezen en daar heeft de Xbox Series X geen last van. Denk dat het in multiplatform titels een beetje vergelijkbaar zal zijn met het verschil tussen de Xbox One X en PS4 Pro. Niks om je druk over te maken, zoals je al aangeeft zijn het vooral de ontwikkelaars die het verschil maken.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
Is inderdaad duidelijk een vergissing bij de marketing van Ubisoft

Aan de mods: ik vraag het nog eens vriendelijk, maar zouden de +'jes misschien terug mogen? :>

[ Voor 42% gewijzigd door Anton.net op 17-07-2020 19:12 ]

• Raem
Wel vreemd overigens dat Xbox One X wel in 4k speelbaar is.
Volgens Ubisoft Support niet hoor. Alleen de Xbox One en de Xbox Series X. :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Recon24 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:58:
[...]

Die marketing declaimer is alleen voor Xbox en heeft niks te maken met PS. De Sony declaimer staat boven, en dat is iets wat niet Ubisoft maakt maar de fabrikanten zelf.

Ook staat er "HDR on Xbox One S and newer consoles only".

Heeft dus niks met PS te maken en vandaar dat ik vermoed dat Ubisoft Support er zelf naast zit.

[...]

Dat is juist niet het geval deze generatie qua percentage.
Marketing disclaimer. Net zoals met de epic tech demo? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Ik vermoed dat het verschil in de praktijk ook nog iets groter zal zijn. De PS5 maakt namelijk gebruik van dynamische kloksnelheden, waardoor je op bepaalde momenten enkele procenten aan prestaties zal verliezen en daar heeft de Xbox Series X geen last van. Denk dat het in multiplatform titels een beetje vergelijkbaar zal zijn met het verschil tussen de Xbox One X en PS4 Pro. Niks om je druk over te maken, zoals je al aangeeft zijn het vooral de ontwikkelaars die het verschil maken.
Wuttt... Verschil ps4 pro en xox is 1.8tflops. op 4.2 en 6 tflops. Nu is het ong weer 1.8tflops op 10.28 en 12.1. Hoe kan dat ooit zelfde verschil gaan leveren. Sorry maar zelfs met lichte fluctuaties ( ja cerny had het over enkele procenten) is het verschil nu 18 procent. Toen ergens in de 40. En toen was het met goede checkerboarding al amper te zien dus sorry maar dit is overdreven.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Recon24
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Ja idd (bijna) 20% is dan wel een aardig percentage maar als ik dan zie wat Naughty Dog nu nog uit een vanilla PS4 haalt maak ik mij er persoonlijk echter niet zo druk, voor multi platforms kan dat wat anders liggen natuurlijk.
Aardig percentage? Zeker niet bekend met PC gaming? Een kaart die "bijna" 20% sneller is, is over het algemeen geen grote boost namelijk.
Recon24 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Aardig percentage? Zeker niet bekend met PC gaming? Een kaart die "bijna" 20% sneller is, is over het algemeen geen grote boost namelijk.
Niet bekend met PC gaming idd maar dat maakt 20% geen minder percentage natuurlijk.
Althans ik zou het graag als salaris verhoging willen, jij niet begrijp ik :)

Wat het doet voor consoles moeten we nog maar zien natuurlijk alleen dat is weer een andere zaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 17-07-2020 19:21 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Marketing disclaimer. Net zoals met de epic tech demo? :)
Daar was geen sprake van een marketing deal volgens EPIC

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Daar was geen sprake van een marketing deal volgens EPIC
Oja, daarom leek het hele interview net zoals in de Harry Potter wereld... He (xbox) who must not be named... Maarja, als het toch marketing praat is, gewoon even afwachten dan he.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

[Afbeelding]

Edit:

[...]
Haha marketing at it's finest dit. :+

Geen zorgen. Als 1X 4K kan, kan PS5 dit ook.

Dit laat ook meteen zien dat current gen nieuwe games tegenhoudt. No way natuurlijk dat een next gen only Far Cry in native 4K op de current gen kan draaien. We gaan next gen pas zien bij FC7, ben ik bang.

Verwijderd

[Afbeelding]

Edit:

[...]
"4K Ultra HD" is een microsoft/xbox marketing term en zegt niks over of een game wel of niet 4k zal zijn op een ps5.

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:31:
[...]

"4K Ultra HD" is een microsoft/xbox marketing term en zegt niks over of een game wel of niet 4k zal zijn op een ps5.
En dan is het niet native. Zal mij trouwens ook een worst zijn. The Last of Us 2 is 1440p en is de meest indrukwekkende game die ik ooit gezien en gespeeld heb, op ieder vlak. Oh well.

• NotSoSteady
v8power67 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:18:
[...]

Wuttt... Verschil ps4 pro en xox is 1.8tflops. op 4.2 en 6 tflops. Nu is het ong weer 1.8tflops op 10.28 en 12.1. Hoe kan dat ooit zelfde verschil gaan leveren. Sorry maar zelfs met lichte fluctuaties ( ja cerny had het over enkele procenten) is het verschil nu 18 procent. Toen ergens in de 40. En toen was het met goede checkerboarding al amper te zien dus sorry maar dit is overdreven.
Met vergelijkbaar bedoel ik dat ontwikkelaars weer zullen kiezen voor lagere resoluties in vergelijking met de Xbox Series X, zoals ze dat ook doen met de Xbox One X en PS4 Pro. Daarnaast moet ik er ditmaal ook nog rekening worden gehouden met ray-tracing, wat ook niet in het voordeel van de PS5 zal uitvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 17-07-2020 19:44 ]

• Recon24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Precies.

En we zijn klaar:

[ Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 17-07-2020 19:46 ]

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:36:
[...]

En dan is het niet native. Zal mij trouwens ook een worst zijn. The Last of Us 2 is 1440p en is de meest indrukwekkende game die ik ooit gezien en gespeeld heb, op ieder vlak. Oh well.
+1
En nu beginnen met GoT :+ volgende indrukwekkende game :+

Druk maken om een mogelijk resolutie verschil tussen nog te releasen consoles en games, waarvan de ontwikkelaar frikandellen games maakt. Die frikandel is soms wel lekker, maar ik ga liever voor een mooi stukje wagyu biefstuk.

Edit: snap nu pas dat het gaat om Xbox one X vs PS5. Bier...

Dan nog... Frikandellen ontwikkelaar...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2020 19:53 ]

• Anton.net
Die gratis Astrobot game ziet er eigenlijk wel leuk uit. Wil ik zeker spelen! :P

• NotSoSteady
Recon24 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Precies.

En we zijn klaar:

[Twitter]
Wat voor een clowns werken daar dan ook. De vraag ging duidelijk over de PS5 en Xbox Series X. :+ Het was al enigszins vreemd dat de Xbox One X iets kan wat de PS5 niet zou kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 17-07-2020 19:49 ]

• v8power67

v8power67

[...]

Precies.

En we zijn klaar:

[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RG0BS1U.gif?noredirect

• v8power67

v8power67

NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Met vergelijkbaar bedoel ik dat ontwikkelaars weer zullen kiezen voor lagere resoluties in vergelijking met de Xbox Series X, zoals ze dat ook doen met de Xbox One X en PS4 Pro. Daarnaast moet ik er ditmaal ook nog rekening worden gehouden met ray-tracing, wat ook niet in het voordeel van de PS5 zal uitvallen.
Ik zeg wacht digital foundry en andere af voordat we nu gaan roepen het zit zo enz. Is allemaal gokken.
Wie weet doen ze wel aan parity en is er geen verschil. Wie weet heeft xsx secret sauce en draait alles 8k. No one knows right now.

• Recon24
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Wat voor een clowns werken daar dan ook. De vraag ging duidelijk over de PS5 en Xbox Series X. :+ Het was al enigszins vreemd dat de Xbox One X iets kan wat de PS5 niet zou kunnen.
Tja Support afdeling he, dat is gewoon de helpdesk en niet de marketing afdeling (niets tegen helpdeskmedewerkers ofzo :P).

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Oja, daarom leek het hele interview net zoals in de Harry Potter wereld... He (xbox) who must not be named... Maarja, als het toch marketing praat is, gewoon even afwachten dan he.
Als je iets wilt zeggen over Sony en Epic ofzo hoef je er niet om heen te draaien hoor, maakt het vaag en onduidelijk wat je bedoelt. Gewoon recht voor zijn raap zeggen, mag best!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Als je iets wilt zeggen over Sony en Epic ofzo hoef je er niet om heen te draaien hoor, maakt het vaag en onduidelijk wat je bedoelt. Gewoon recht voor zijn raap zeggen, mag best!
Die tech demo kan op elke nieuwe generatie console + pc gespeeld worden. Dat werd hier in twijfel getrokken, omdat men het alleen over de PS5 had in het interview en niet over andere platformen mocht/wilden uitwijden. Wat ook gewoon een verkapte marketing deal is. Zo duidelijk genoeg?

Maarja, genoeg onzinnige discussie over resoluties waar we weinig vanaf weten op dit moment. De controller is toch net getoond. Waarom gaat het dan hier over?

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-07-2020 20:09 ]

• Recon24
reageer normaal, of reageer niet

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 17-07-2020 20:23 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Die tech demo kan op elke nieuwe generatie console + pc gespeeld worden. Dat werd hier in twijfel getrokken, omdat men het alleen over de PS5 had in het interview en niet over andere platformen mocht/wilden uitwijden. Wat ook gewoon een verkapte marketing deal is. Zo duidelijk genoeg?

Maarja, genoeg onzinnige discussie over resoluties waar we weinig vanaf weten op dit moment. De controller is toch net getoond. Waarom gaat het dan hier over?
Natuurlijk, de engine en tech is niet alleen voor Sony gemaakt.

Maar de tech is schaalbaar dus de settings hoefen niet op elk platform hetzelfde te zijn als die demo op ps5. Sterke nog die settings van de demo die we zagen was nog niet eens definitief. Het doel is om dat met 60fps te draaien op ps5.

• v8power67

v8power67

[...]

Denk dat dit meer was omdat de ps5 ssd stuk sneller is op papier. Net als dat xsx op Papier sterke cpu en gpu heeft. Dus dat ervan uitgegaan was dat dit ssd maximaal gebruikt. Hoe dit in praktijk gaat worden gaan we bij digital foundry zien. Maar je kan nu niet met zekerheid zeggen of dit wel of niet op een xsx zou draaien in deze staat. Is ook verder gewoon kansloze discussie..
niet nodig, dat kan eventueel in een TR, niet in het topic

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 17-07-2020 20:27 ]

• bram1984
[...]

Precies.

En we zijn klaar:

[Twitter]
Ouch

• v8power67

v8power67

Lama

[ Voor 97% gewijzigd door v8power67 op 17-07-2020 20:28 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ouch indeed, tijd voor wat nieuwe mensen achter de knoppen bij Ubisoft Support. Wat een f*ckup...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
BM schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Ouch indeed, tijd voor wat nieuwe mensen achter de knoppen bij Ubisoft Support. Wat een f*ckup...
Ja nog erger zijn al die mensen die er meteen op springen om een compleet onnozel punt te maken.

• Recon24
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Ja nog erger zijn al die mensen die er meteen op springen om een compleet onnozel punt te maken.
Je moet Neogaf zien haha..

"They are eating their Crow right now", en ze zijn nergens meer te vinden >:)

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:45:
[...]

+1
En nu beginnen met GoT :+ volgende indrukwekkende game :+

Druk maken om een mogelijk resolutie verschil tussen nog te releasen consoles en games, waarvan de ontwikkelaar frikandellen games maakt. Die frikandel is soms wel lekker, maar ik ga liever voor een mooi stukje wagyu biefstuk.

Edit: snap nu pas dat het gaat om Xbox one X vs PS5. Bier...

Dan nog... Frikandellen ontwikkelaar...
Yes. Zo verder met Ghost! Geen idee waar die op draait overigens, ziet er schitterend uit.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ikookhier schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:26:
Had de controller ook wel wat beter in beeld willen hebben ;)
Met deze gif zie je aardig veel toch:

Ziet er wat mij betreft erg goed uit. Afwerking lijkt ook wat beter dan de DS4. Ietsje groter dus volgens mij ligt hij erg goed in de hand. Nu was ik over de DS4 al tevreden maar deze gaat nog beter worden :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 17-07-2020 21:43 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:24

ikookhier

>hijdiehieris<

Chaoss schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:41:
[...]

[Twitter]
Mis de achterkant nog :D

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Het is een controller :+

Tijdens de reveal de voorkant gezien en dat was voor mij genoeg, ik bedoel iemand een controller zien vasthouden en vertellen erover in een Youtube video heeft voor mij het equivalent qua fun als naar iemand staan te gapen op een kermis hoe die muntjes in een slot machine duwt terwijl ik niets sta te doen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

18e minuut :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Nice, Dat grotere is hier heel wenselijk!
Inderdaad. Ik vind mede daardoor de Xbox controller nu ook fijner (net als wat andere eerder gemelde punten). Een 3rd party controller is dan toch altijd behelpen. Zo kan ik bij mn Hori sommige dingen niet doen. Zo wilde TLOU2 de zaklamp niet herstellen met de motion sensor zoals in de normale PS4 controller. Dat soort dingen maakt dat een fijne standaardcontroller toch altijd wel overwint.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat mij betreft een van de belangrijkste onderdelen, uiteindelijk heb je dat ding wel weer 6+ jaar regelmatig in je handen.

Met jouw argument kun je alles wel af doen als onbelangrijk tot je het apparaat zelf in huis hebt, dit soort topics bestaan omdat sommige (veel?) mensen het leuk vinden om zich er in te verdiepen.

• Anton.net
Ik vind dat de controller er 'in het echt' wel een stuk beter uitziet dan op de marketing beelden van Sony!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Chaoss schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Wat mij betreft een van de belangrijkste onderdelen, uiteindelijk heb je dat ding wel weer 6+ jaar regelmatig in je handen.

Met jouw argument kun je alles wel af doen als onbelangrijk tot je het apparaat zelf in huis hebt, dit soort topics bestaan omdat sommige (veel?) mensen het leuk vinden om zich er in te verdiepen.
idk man : console specs, games, uiterlijk van de console, prijs, lijken me toch wel dingen die belangrijker zijn dan iemand die toont hoe je de controller gebruikt in een dedicated video.

Dus meer dan dingen genoeg die niet onbelangrijk zijn tot je het apparaat zelf in huis hebt, qua controller wist ik genoeg toen ze de functies tijdens de reveal zeiden ( haptic feedback en adaptive triggers) en de voorkant lieten zien,

Ik verdiep me ook graag in dingen voor iets effectief released maar weet je nu zoveel meer na die video vanavond wat je al niet wist van toen ze de controller lieten zien en de functies opnoemden een tijd terug ?

Maar ieder het zijne, als jij het informatief vond vandaag laten we het dan verder gewoon tof houden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Anton.net schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:31:
Ik vind dat de controller er 'in het echt' wel een stuk beter uitziet dan op de marketing beelden van Sony!
Eens, meestal is het andersom dan lijkt het in de render mooi mat kunstof en is het irl goedkoop glimmend plastic :P

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Waardeloos filmpje over de slogan en de SSD.
Hoe voelen de knoppen. Zoals de vita of PS4? Batterijduur? Etc.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Katmi schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:39:
[...]

idk man : console specs, games, uiterlijk van de console, prijs, lijken me toch wel dingen die belangrijker zijn dan iemand die toont hoe je de controller gebruikt in een dedicated video.
Ik zei dat de controller een van de belangrijkste onderdelen is, niet dat deze video zo belangrijk was. Specs en looks van de console weten we ook al dus dan is dit toch een prima tussendoortje.

Verwijderd

Ik heb het juist andersom. Ik zie gelijkenissen met tussen de DS4 en DS1 qua glimmend kunststof materiaal. Had juist op wat matter gehoopt door die filmpjes. Gelukkig kijk je naar je tv en niet naar je controller wanneer je gamed :+

• Aenea
[...]

Is dat zo? Dat ie zo maar zonder wijzigingen kan draaien op pc en XSX?
Wie heeft dat gezegd dan want zo ver ik weet heeft Epic zich daar niet over geuit.

En tja, marketing deal, dat vind ik meer een conspiracy theory van het groene kamp want er is niks bewezen en wij zullen daar ook nooit definitief bewijs van zien.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nu de console nog. Die zou ik wel eens willen zien.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:32:
Nu de console nog. Die zou ik wel eens willen zien.
:P

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

In het echt hè. Zo'n render geeft een vertekend beeld.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 15:58
Ben trouwens benieuwd of next gen ook 21:9 gaat ondersteunen, ik heb daar nog niks concreets over gelezen. Zie wel een paar nieuwsberichten van de monitor fabrikanten dat ze het graag zouden willen zien en er al op inspelen, maar zowel Microsoft als Sony heeft nog niks los gelaten.

Gamen op OLED is fantastisch, daar niet van, maar gamen in 21:9 is hemels.

Verwijderd

kwdtje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:36:
Ben trouwens benieuwd of next gen ook 21:9 gaat ondersteunen, ik heb daar nog niks concreets over gelezen. Zie wel een paar nieuwsberichten van de monitor fabrikanten dat ze het graag zouden willen zien en er al op inspelen, maar zowel Microsoft als Sony heeft nog niks los gelaten.

Gamen op OLED is fantastisch, daar niet van, maar gamen in 21:9 is hemels.
Verwacht ik niet. Heb een 21:9 monitor gehad, maar zo hemels heb ik het niet ervaren. Vond het wel fijn hoor, maar erg afhankelijk van het type game.

99% van de console eigenaren hebben een 16:9 scherm. Dus denk niet dat ze voor die ene procent 21:9 gaan ondersteunen.
Martinspire schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Inderdaad. Ik vind mede daardoor de Xbox controller nu ook fijner (net als wat andere eerder gemelde punten). Een 3rd party controller is dan toch altijd behelpen. Zo kan ik bij mn Hori sommige dingen niet doen. Zo wilde TLOU2 de zaklamp niet herstellen met de motion sensor zoals in de normale PS4 controller. Dat soort dingen maakt dat een fijne standaardcontroller toch altijd wel overwint.
Ja dat is naar, ik had die Nacon Revolution Unlimited Pro, fijn ding, goed gebouwd en de juiste layout alleen je kan er de PlayStation niet mee aanzetten en dat maakte hem compleet nutteloos.

Ja dat had ik ook wel, en onlangs dat ik een zwarte prefereer vond ik het wit hier niet eens zo vervelend.

• Raem
Toch wel enigzins verbaasd over de laadtijden in Astro Bot trouwens. Speelde Geoff dit rechtstreeks op een PS5? (Die hij dan toch ook wel even gauw had kunnen laten zien toch :P)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Far Cry 6 niet in 4K Ultra HD op de PS5

https://www.xgn.nl/nieuws...utm_campaign=Headliner.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 18-07-2020 00:48 ]

Verwijderd

lees eens een paar post terug ;) , scheelt je weer clickbait artikelen posten

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:23:
[...]

Is dat zo? Dat ie zo maar zonder wijzigingen kan draaien op pc en XSX?
Wie heeft dat gezegd dan want zo ver ik weet heeft Epic zich daar niet over geuit.

En tja, marketing deal, dat vind ik meer een conspiracy theory van het groene kamp want er is niks bewezen en wij zullen daar ook nooit definitief bewijs van zien.
Oké, je vroeg mij om aan te geven wat ik bedoelde. Dat doe ik. Je bent het er niet mee eens. Prima, maar laat me het volgende beeld even voor je schetsen. :)

Situatie UE5 techdemo:
Epic showed techdemo draaiend op PS5. Krijgt vragen over andere platformen en hoe die zich verhouden tot deze demo. Ontwijkt deze vragen inhoudelijk en komt met algemeen verhaaltje over scaling. Bevestigd dus niet of dezelfde techdemo wel of niet kan draaien op de overige platformen.

Algemene consensus in dit topic. De techdemo draait alleen zo goed op de PS5. Geen sprake van marketing.

Situatie FC6 Ubisoft.
Ubisoft geeft aan dat FC6 op de XsX en One X op 4K draait. Krijgen vragen over of dit ook geldt voor de PS5. Na een eerste fuck up ontwijken ze deze vragen inhoudelijk en komen met een algemeen verhaaltje dat ze nog niets te melden hebben over andere platformen. Bevestigen dus niet of de game wel of niet op 4K draait op de overige platformen.

Algemene consensus in dit topic. FC6 draait gewoon op 4K op de PS5. Sprake van marketing.

Als je het bovenstaande geen voorbeeld vindt van een ietwat dubbele standaard, even goede vrienden. Maar je vroeg mij om duidelijk te maken waarom ik postte wat ik postte. Bij deze. :) En bij de buren is er vast ook sprake van een dubbele standaard, maar daar wordt men dan ook weer met enige regelmaat op aangesproken of gecorrigeerd.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:25:
[...]

Oké, je vroeg mij om aan te geven wat ik bedoelde. Dat doe ik. Je bent het er niet mee eens. Prima, maar laat me het volgende beeld even voor je schetsen. :)

Situatie UE5 techdemo:
Epic showed techdemo draaiend op PS5. Krijgt vragen over andere platformen en hoe die zich verhouden tot deze demo. Ontwijkt deze vragen inhoudelijk en komt met algemeen verhaaltje over scaling. Bevestigd dus niet of dezelfde techdemo wel of niet kan draaien op de overige platformen.

Algemene consensus in dit topic. De techdemo draait alleen zo goed op de PS5. Geen sprake van marketing.

Situatie FC6 Ubisoft.
Ubisoft geeft aan dat FC6 op de XsX en One X op 4K draait. Krijgen vragen over of dit ook geldt voor de PS5. Na een eerste fuck up ontwijken ze deze vragen inhoudelijk en komen met een algemeen verhaaltje dat ze nog niets te melden hebben over andere platformen. Bevestigen dus niet of de game wel of niet op 4K draait op de overige platformen.

Algemene consensus in dit topic. FC6 draait gewoon op 4K op de PS5. Sprake van marketing.

Als je het bovenstaande geen voorbeeld vindt van een ietwat dubbele standaard, even goede vrienden. Maar je vroeg mij om duidelijk te maken waarom ik postte wat ik postte. Bij deze. :) En bij de buren is er vast ook sprake van een dubbele standaard, maar daar wordt men dan ook weer met enige regelmaat op aangesproken of gecorrigeerd.
De uitspraken van een techguru vergelijken met de support afdeling van Ubisoft...... Tja.

En die concencus is er volgens mij hier ook niet als ik post terug lees met zoeken naar "ue5".

• bram1984
@Hamazaki Ja daar ging het de hele avond over gisteren. :+

Als een 6TF console met antieke GPU en HDD ook native 4K kan doen. Zelfs mijn zoontje van 5 heeft dan de common sense om te bedenken dat de PS5 dat dan ook wel zal kunnen en dat er sprake is van een marketing deal. Dat sommige mensen zichzelf dan totaal voor lul zetten, dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:39:
[...]

De uitspraken van een techguru vergelijken met de support afdeling van Ubisoft...... Tja.

En die concencus is er volgens mij hier ook niet als ik post terug lees met zoeken naar "ue5".
De vergelijking slaat ook als een tang op een varken. Een echte next gen demo met op het einde een asset streaming showcase die op één platform getoond wordt vs. een cross gen Ubisoft game die met 6TF wel 4K haalt en met 10TF niet. De discussie alleen al is eigenlijk lachwekkend.

[ Voor 112% gewijzigd door bram1984 op 18-07-2020 06:40 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wie gelooft er nou dat er ook nog maar 1 spel van de grotere studios gemaakt voor de next generation zal zijn die niet 4k HDR is? Er zullen verschillen bestaan tussen Sony en MS, maar ik denk dat 90% van de spelers die eerst een uur hetzelfde spel op de een en dan een uur op de ander spelen die amper kunnen benoemen.

Dat de uitgevers dat nu allemaal nog niet bevestigen, soit, maar gewoon bedenken hoe het nu is met de X en de Pro dan kun je dat met zoveel meer kracht als ze gaan hebben toch ook snappen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
ArthurMorgan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:54:
Wie gelooft er nou dat er ook nog maar 1 spel van de grotere studios gemaakt voor de next generation zal zijn die niet 4k HDR is? Er zullen verschillen bestaan tussen Sony en MS, maar ik denk dat 90% van de spelers die eerst een uur hetzelfde spel op de een en dan een uur op de ander spelen die amper kunnen benoemen.

Dat de uitgevers dat nu allemaal nog niet bevestigen, soit, maar gewoon bedenken hoe het nu is met de X en de Pro dan kun je dat met zoveel meer kracht als ze gaan hebben toch ook snappen?
We zullen uiteindelijk wel games krijgen die er zo goed uitzien dat ze een iets lagere resolutie hebben. Net als dat we 30fps games gaan krijgen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:39:
[...]

Zoals ik dus zei, even goede vrienden.

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 07:34:
[...]

We zullen uiteindelijk wel games krijgen die er zo goed uitzien dat ze een iets lagere resolutie hebben. Net als dat we 30fps games gaan krijgen.
Dit. Echt niet elk spel zal 4k worden. Denk zelfs dat native 4k games de minderheid zal vormen.

Kies:
4k met weinig game assets.
1440p met upscaling (zichtbaar weinig verschil met 4k) en veel game assets.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:41:
[...]
Kies:
4k met weinig game assets.
1440p met upscaling (zichtbaar weinig verschil met 4k) en veel game assets.
Ik ben al lang tevreden met 1080p en een steady 60fps.
Het zou al een stap zijn als dat voor álle games standaard wordt.
Toen de PS4 aangekondigd werd hadden we dat ook al verwacht, bleek toch even tegen te vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 18-07-2020 10:42 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Anton.net
De vergelijking tussen Epic en Ubisoft slaat idd echt nergens op.
Epic werkt samen met Playstation. UE5 is speciaal afgestemd op extreem hoge I/O. De ps5 is daar veruit het beste in. Dus ja, dan kan het best zijn dat die demo, in die kwaliteit, momenteel enkel op de ps5 kan draaien. Al ben ik er zeker van die demo ook op de Series X kan draaien met wat aangepaste settings.

Ubisoft heeft geen enkel marketing contract met een console bouwer en maakt een doorsnee game die op ieder platform moet kunnen draaien, current gen en next gen. Xbox geeft aan dat 4K enkel beschikbaar is op de One X en Series X, niet de gewone One. En een random medewerker bij de Ubisoft helpdesk interpreteert dat verkeerd als in 'enkel de Series X en One X hebben 4K en ALLE andere platformen niet'.

Heeft niks met een consensus of verdoken marketing te maken, is gewoon duidelijk een vergissing van Ubisoft

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Chaoss schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:41:
[...]

[Twitter]
Ik moet zeggen dat ik na gisteren toch wat minder enthousiast ben over de DualSense controller. Vind hem er toch wat minder mooi uitzien dan verwacht (de combinatie met dat witte en zwarte valt me eigenlijk best wel tegen als je hem zo in dat gifje ziet) en hij lijkt toch wel erg groot te worden. Nou heb ik best kleine handen en daarom ben ik daar niet zo’n voorstander van. Snap wel dat ik een van de weinigen hier ben waarvoor dat argument geldt.

Maar goed, ik wacht wel af totdat ik hem zelf een keer vast heb voordat ik een finaal oordeel kan vellen. Hopelijk zit ik ernaast en valt het in echt allemaal mee.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Twixie
  • Laatst online: 04-11 13:52
Die controller hands-on was dus vooral een scheet in een fles, zoals wel een beetje verwacht. Er is eigenlijk niets gezegd dat we nog niet wisten, en de use cases voor de haptic feedback, adaptive triggers, microfoons e.d. was sowieso voorspelbaar.

Overigens, wat een enorme kemel van Tweakers : nieuws: DualSense-controller heeft sensor die kan detecteren of speler blaast . Een luchtdruksensor, seriously ? LMFAO. In Playroom VR kun je ook al de gunsmoke wegblazen.

Ik was me ook wel aan het afvragen welk toestel Keighley dan voor zich staan had. Ik betwijfel het of het echt ene (pre-)productie PS5 was, in zijn finale vorm. Bemerk ook dat het openingsscherm van Astro's Playroom een extra 'Geoff's Demo' had, en het leek me eigenlijk niet alsof dit iets was dat Keighley zelf toegevoegd zou hebben, aangezien de rest van de video ook helemaal geen overlay edits heeft. Dit doet me vermoeden dat hij een custom versie van de game te zien kreeg, en misschien ook zelfs helemaal geen PS5 voor zich staan had, maar eerder een PC emulatie (weinig waarschijnlijk) of een remote play sessie deed.

Verwijderd

dvd-linden schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Ik moet zeggen dat ik na gisteren toch wat minder enthousiast ben over de DualSense controller. Vind hem er toch wat minder mooi uitzien dan verwacht (de combinatie met dat witte en zwarte valt me eigenlijk best wel tegen als je hem zo in dat gifje ziet) en hij lijkt toch wel erg groot te worden. Nou heb ik best kleine handen en daarom ben ik daar niet zo’n voorstander van. Snap wel dat ik een van de weinigen hier ben waarvoor dat argument geldt.

Maar goed, ik wacht wel af totdat ik hem zelf een keer vast heb voordat ik een finaal oordeel kan vellen. Hopelijk zit ik ernaast en valt het in echt allemaal mee.
Smaken verschillen natuurlijk ;) ik vind het dual tone design juist heel sleak en modern ogen. En ik hoor van menig mensen dat ze juist groter fijn vinden vanwege de ergonomie al zal dat natuurlijk ook heel persoonlijk zijn en afhankelijk van de grote van je handen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 11:24 ]

• dvd-linden
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk ;) ik vind het dual tone design juist heel sleak en modern ogen. En ik hoor van menig mensen dat ze juist groter fijn vinden vanwege de ergonomie al zal dat natuurlijk ook heel persoonlijk zijn en afhankelijk van de grote van je handen.
Ow ja, qua uiterlijk is het zeker zo dat smaken verschillen.

Qua ergonomie kan ik er uiteraard nog niet over oordelen, vandaar dat ik dat wil afwachten totdat ik hem zelf vast heb. Alleen ik heb kleine handen vergeleken met de handen van de gemiddelde Nederlandse man. En ik weet dat veel mensen daarom de Xbox controller altijd zo goed konden waarderen en dat er daarom hier veel zullen zijn die het toejuichen dat die een stuk groter is. Ik schrok er echter wel van toen ik het verschil zag met de DS4 en vraag me oprecht af of hij dus voor mij ook wel zo fijn gaat zijn gezien mijn wat kleinere handen. Maar goed, dat is allemaal afwachten dus.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Oeps

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 18-07-2020 11:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Eindelijk een grote(re) controller! We hebben er even op moeten wachten, maar dan heb je ook iets.

En ja, er waren alternatieve controllers verkrijgbaar, maar die hadden allemaal wat, of alleen bedraad, of je kon de PS4 er niet mee aanzetten.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:08:
Eindelijk een grote(re) controller! We hebben er even op moeten wachten, maar dan heb je ook iets.

En ja, er waren alternatieve controllers verkrijgbaar, maar die hadden allemaal wat, of alleen bedraad, of je kon de PS4 er niet mee aanzetten.
Hier ben ik ook het meest enthousiast over. De vorige generaties controllers van Playstation waren me echt te klein/priegelig, maar deze ziet er goed uit. Blij te zien dat Sony het eindelijk aandurft ook echt wat te veranderen (ja, ik snap het, never change a winning team). Ben erg benieuwd hoe ie in de hand ligt, maar ik vind het op het oog een enorme stap vooruit!

Xbox

• Raem
Twixie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:31:
Dit doet me vermoeden dat hij een custom versie van de game te zien kreeg, en misschien ook zelfs helemaal geen PS5 voor zich staan had, maar eerder een PC emulatie (weinig waarschijnlijk) of een remote play sessie deed.
Dat denk ik ook. Dat zou ook de animatie transitie van zo'n 7-8 sec. verklaren als hij in het begin het nieuwe level inspringt. Met de ssd zou ik dat (vooral met deze game) niet verwachten dat dit nog zo lang duurt.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Raem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Dat denk ik ook. Dat zou ook de animatie transitie van zo'n 7-8 sec. verklaren als hij in het begin het nieuwe level inspringt. Met de ssd zou ik dat (vooral met deze game) niet verwachten dat dit nog zo lang duurt.
En toch snap ik al dit "geknutsel" niet, waarom doen ze zo geheimzinnig? Een geknipt en geplakt filmpje.. Laat het ding in volle glorie zien, bij voorkeur mèt snelle SSD ipv de laadschermen die men nu zo opvalt..

• Aenea
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 03:25:

Situatie UE5 techdemo:

Dat weet ik niet of dat zo is, maar het presenteren als een feit dat ie ook met gemak op pc en XSX kan draaien is nonsense want jij weet dat ook niet. Dat Epic er voor gekozen heeft om het op de PS5 te laten zien lijkt me op zich wel logisch, want wat wel een feit is, is dat de PS5 gewoon een sneller SSD en I/O thoughput heeft, als je [=Epic] tech demo nog niet geoptimaliseerd is wil je die toch op zijn best laten zien, dan gebruik je dus de hardware die dat dan ook het beste doet.

Klinkt in mijn ogen heel logisch!
Situatie FC6 Ubisoft.

Maar dat is 100% zeker dat er hier een marketing deal speelt. Dat ze vervolgens door die deal niet mogen praten over de PS5, hoe die performed of zelfs hoe het doosje er uit ziet komt door die marketing deal.

Als je zelf vervolgens denkt dat de One X de game wel op 4k kan draaien en een console die ruim 2x zo snel is, de PS5, niet ben je wel een beetje slordig aan het nadenken, vind je zelf niet?
Nee, er is hier geen sprake van een dubbele standaard. Het ene is een tech demo van een product die niet voor ons consumenten bedoelt is, waarom zou Epic daar een marketing deal voor willen hebben? Genoeg game developers die die engine al lang gebruiken, hebben ze Sony niet voor nodig.

Ubisoft maakt een game, die game moet gemarket worden, Xbox geeft maar al te graag daar geld voor (had Sony ook rustig gedaan ten slotte) om te helpen om die game te marketen en hun eigen console in een goed daglicht te zetten.

Het is echt gewoon totaal verschillend, game engine vs game, doelgroep is developers vs consumenten, demo weten we niet zeker hoe het zal draaien op andere devices, bij FC6 lijkt het vrij logisch hoe het draait op de PS5 als de X1X het op 4k kan, bij Epic is er totaal geen bewijs van een marketing deal (en wie zou dan wie betaald hebben kan je je afvragen!), bij Ubisoft weten we dat die deal er wel is.

Korton, geen dubbele standaard. Je bent gewoon lekker negatieve zooi aan het posten over de PS5. Misschien is het een heel goed plan om gewoon dingen te posten in XSX topic over de Mediamarkt en engineering students, dat gaat daar vast beter overkomen dan deze rommel die je hier gepost hebt...

• Aenea
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:47:
[...]

En toch snap ik al dit "geknutsel" niet, waarom doen ze zo geheimzinnig? Een geknipt en geplakt filmpje.. Laat het ding in volle glorie zien, bij voorkeur mèt snelle SSD ipv de laadschermen die men nu zo opvalt..
Geknutsel? geknipt en geplakt? Waar heb je het over?

• Aenea
Twixie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:31:
Dit doet me vermoeden dat hij een custom versie van de game te zien kreeg, en misschien ook zelfs helemaal geen PS5 voor zich staan had, maar eerder een PC emulatie (weinig waarschijnlijk) of een remote play sessie deed.
PC emulatie? Dat denk ik dus niet. Ik vermoed dat ie een devkit daar had staan en die tijdelijk toegestuurd heeft gekregen. Vervolgens is de game nog niet uit en draait dan op een devkit met allerlei debug dingen die gedaan worden.

Maar dan nog is 7 tot 9 secondes echt helemaal niks qua laadtijden. Wat wij ervaren als laadtijden is niet 100% laad tijden maar ook de data op de juiste plekken schuiven, bewerken, etc. voordat ze het kunnen gebruiken...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Aenea schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Nee, er is hier geen sprake van een dubbele standaard. Het ene is een tech demo van een product die niet voor ons consumenten bedoelt is, waarom zou Epic daar een marketing deal voor willen hebben? Genoeg game developers die die engine al lang gebruiken, hebben ze Sony niet voor nodig.

Ubisoft maakt een game, die game moet gemarket worden, Xbox geeft maar al te graag daar geld voor (had Sony ook rustig gedaan ten slotte) om te helpen om die game te marketen en hun eigen console in een goed daglicht te zetten.

Het is echt gewoon totaal verschillend, game engine vs game, doelgroep is developers vs consumenten, demo weten we niet zeker hoe het zal draaien op andere devices, bij FC6 lijkt het vrij logisch hoe het draait op de PS5 als de X1X het op 4k kan, bij Epic is er totaal geen bewijs van een marketing deal (en wie zou dan wie betaald hebben kan je je afvragen!), bij Ubisoft weten we dat die deal er wel is.

Korton, geen dubbele standaard. Je bent gewoon lekker negatieve zooi aan het posten over de PS5. Misschien is het een heel goed plan om gewoon dingen te posten in XSX topic over de Mediamarkt en engineering students, dat gaat daar vast beter overkomen dan deze rommel die je hier gepost hebt...
Volgens mij heeft Epic die demo toch gemaakt in samenwerking met Sony (ergo dr gingen pegels over en weer) en dus is het niet raar dat Epic bij de presentatie ervan alles zette op hoe goed de PS5 is. Ze hebben elke vergelijking toen ontweken, wat doet vermoeden dat het wel degelijk een marketing dingetje is. Wellicht niet van Epic maar van Sony. Er waren specs opgedoken dat het niet de volle bandbreedte van de PS5 gebruikte, wat leidde tot de conclusie dat het ook op andere platformen mogelijk was. Maar goed, dat was niet meteen bevestigd. Echter, later wel:
Epic Games Says PS5 Unreal Engine 5 Demo Also Runs On Xbox Series X
Epic Games CEO Tim Sweeney has confirmed that the features powering the UE5 Tech Demo on the PS5 are also supported on the Xbox Series X..

En dat Epic samenwerkt met Sony is niet raar, die gaan een console lanceren die waarschijnlijk wel weer de 100+ miljoen stuks aantikt. Net als dat ze samenwerken met Microsoft voor Xbox én PC, AMD en NVidia voor hun PC hardware en gamefabrikanten die hun engine willen gebruiken. Tuurlijk hebben ze mensen er specifiek voor werken en wordt het afgestemd op de hardware. Ik zou het raar vinden als ze dat niet deden. Laten we niet doen alsof Epic specifiek Sony heeft uitgekozen. Ze hebben voor de PS4 ook alleen hun engine demo's gedaan, dit is niet nieuw en niet uniek.

Wat is er eigenlijk met die aankondiging gebeurt van de prijs of release? Of is dat weer 1 van de zoveelste insiders die toch gewoon onzin aan het praten was op twitter/resetera/elders?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2020 13:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Om te voorkomen dat ie per ongeluk op de home knop drukt en ineens het nieuwe PS menu laat zien. ;)

• Aenea
Martinspire schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:47:
Volgens mij heeft Epic die demo toch gemaakt in samenwerking met Sony (ergo dr gingen pegels over en weer)
Thanks, ik zal nooit voorstellen om met jou samen te gaan werken want dan wil je geld zien!
Er waren specs opgedoken dat het niet de volle bandbreedte van de PS5 gebruikte, wat leidde tot de conclusie dat het ook op andere platformen mogelijk was.
En die 'specs' zijn bevestigd door wie?
Maar goed, dat was niet meteen bevestigd. Echter, later wel:
Epic Games Says PS5 Unreal Engine 5 Demo Also Runs On Xbox Series X
Epic Games CEO Tim Sweeney has confirmed that the features powering the UE5 Tech Demo on the PS5 are also supported on the Xbox Series X..
Ja, de technieken die in UE5 zitten werken ook op andere devices ja, zegt 0,0 iets of die demo zonder wijzigingen ook mogelijk was op bv een XSX.

• Anton.net
Aenea schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:59:
[...]
Thanks, ik zal nooit voorstellen om met jou samen te gaan werken want dan wil je geld zien!
Sony heeft wel net 250 miljoen USD geïnvesteerd in Epic 8)7

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aenea schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:59:
[...]

[...]

En die 'specs' zijn bevestigd door wie?

[...]

Ja, de technieken die in UE5 zitten werken ook op andere devices ja, zegt 0,0 iets of die demo zonder wijzigingen ook mogelijk was op bv een XSX.
Wat je anderen verwijt doe je ontzettend veel zelf, namelijk aanname op aanname. Verder laat ik het hierbij, met nog 1 uitbrander. Het zou je sieren als je tenminste een beetje kritisch was op het feit dat de Dualsense geen backbuttons heeft, en het ook niet duidelijk is of de attachment voor de DS4 gaat werken op de Dualsense. Gelet op de vormfactor is dat geen gelopen race. Een beetje anticonsumer he of is dat alleen voor de kinect?

• dvd-linden
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Wat je anderen verwijt doe je ontzettend veel zelf, namelijk aanname op aanname. Verder laat ik het hierbij, met nog 1 uitbrander. Het zou je sieren als je tenminste een beetje kritisch was op het feit dat de Dualsense geen backbuttons heeft, en het ook niet duidelijk is of de attachment voor de DS4 gaat werken op de Dualsense. Gelet op de vormfactor is dat geen gelopen race. Een beetje anticonsumer he of is dat alleen voor de kinect?
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind het en tegenvallend dat de DualSense niet standaard backbuttons heeft en mocht het ook nog zo zijn dat de DS4 BBA niet past op de DualSense dan zou ik dat een uitermate klantonvriendelijke (en vreemde) zet van Sony vinden.

Verwijderd

dvd-linden schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind het en tegenvallend dat de DualSense niet standaard backbuttons heeft en mocht het ook nog zo zijn dat de DS4 BBA niet past op de DualSense dan zou ik dat een uitermate klantonvriendelijke (en vreemde) zet van Sony vinden.
Je kan waarschijnlijk je DS4 gewoon op de ps5 aansluiten.. dat een nieuwe controller met een nieuw vormaat wellicht niet goed past met de oude accesoires is vrij logisch. Om klantonvriendelijk te noemen is wel erg spijkers op laag water zoeken. Mijn telefoonhoesje van mijn vorige telefoon werkt past ook niet op de nieuwe opvolger maar om daar nou een kritisch punt van te maken.

Hoe wordt zon backbutton adapter eigenlijk bevestigd aan de DS4 ?

• dvd-linden
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Je kan waarschijnlijk je DS4 gewoon op de ps5 aansluiten.. dat een nieuwe controller met een nieuw vormaat wellicht niet goed past met de oude accesoires is vrij logisch. Om klantonvriendelijk te noemen is wel erg spijkers op laag water zoeken. Mijn telefoonhoesje van mijn vorige telefoon werkt past ook niet op de nieuwe opvolger maar om daar nou een kritisch punt van te maken.

Hoe wordt zon backbutton adapter eigenlijk bevestigd aan de DS4 ?
Daar heb je een punt, maar laat ik het dan omdraaien: de BBA is vrij aan het einde van de lifecycle van de PS4 uitgekomen. De DualSense controller heeft volgens Sony een hele hoop unieke features die je DS4 controller niet heeft. Een BBA heeft een behoorlijke meerwaarde, vooral bij moeilijke en competitieve games. Dan zou het in mijn optiek wel klantvriendelijk zijn als je als bedrijf zijnde ervoor zorgt dat deze dus ook op de unieke, met allerlei extra features uitgeruste DualSense controller werkend zal zijn. Vooral omdat de BBA bij het uitkomen van de PS5 pas 3/4 jaar oud is.

We weten natuurlijk nog niet of het wel of niet zo gaat zijn, maar het zou dan in ieder geval wel klantvriendelijk zijn als het wel zo is (vandaar dat ik zeg omdraaien).

Overigens sluit je hem onderaan de controller aan. Daar waar de ingang zit om je controller op te laden en waar de jack aansluiting zit.

[ Voor 4% gewijzigd door dvd-linden op 18-07-2020 17:46 ]

• Aenea
Anton.net schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Sony heeft wel net 250 miljoen USD geïnvesteerd in Epic 8)7
En dat betekent wat precies??

Waarom zou dat niet gedaan zijn nadat ze onder de indruk waren van de demo?
Waarom kunnen ze dit niet al van plan zijn geweest voor de demo uitkwam terwijl Epic nog van niks wist?

Ze hebben aandelen gekocht, iedereen kan aandelen kopen, hoeven we Epic niet eerst voor in te lichten met een "oh hey joh, ik ga paar aandeeltjes kopen hoor!"

Verwijderd

dvd-linden schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Daar heb je een punt, maar laat ik het dan omdraaien: de BBA is vrij aan het einde van de lifecycle van de PS4 uitgekomen. De DualSense controller heeft volgens Sony een hele hoop unieke features die je DS4 controller niet heeft. Een BBA heeft een behoorlijke meerwaarde, vooral bij moeilijke en competitieve games. Dan zou het in mijn optiek wel klantvriendelijk zijn als je als bedrijf zijnde ervoor zorgt dat deze dus ook op de unieke, met allerlei extra features uitgeruste DualSense controller werkend zal zijn. Vooral omdat de BBA bij het uitkomen van de PS5 pas 3/4 jaar oud is.

We weten natuurlijk nog niet of het wel of niet zo gaat zijn, maar het zou dan in ieder geval wel klantvriendelijk zijn als het wel zo is (vandaar dat ik zeg omdraaien).

Overigens sluit je hem onderaan de controller aan. Daar waar de ingang zit om je controller op te laden en waar de jack aansluiting zit.
Oke dat wist ik niet dat die zo laat nog uitgekomen was maargoed wellicht was het fysiek gewoon niet mogelijk om hem compatibel te maken voor beide controllers.

Even een andere gedachte/mening. Bij competitieve multiplayer vind ik het eigenlijk ook klantonvriendelijk dat iemand met zon BB een voordeel kan behalen tegen spelers die dat niet hebben. Zelfde discussie als toetsenbord /muis pc crossplay of support op consoles.

Zelf speel ik shooters liever op toetsenbord en muis dus als ik de keuze krijg zal ik daar ook voor kiezen maar echt heel eerlijk tegen mijn medespelers is het niet.

Maar hij hang dus aan je aansluiting en klemt zich niet vast aan de controller zelf ? Zo niet dan gaat die misschien wel gewoon passen omdat de ruimte op de achterkant niet kleiner is geworden voorzover ik kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 18:14 ]

• Aenea
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Wat je anderen verwijt doe je ontzettend veel zelf, namelijk aanname op aanname.
Is dat zo? Dan moet je uiteraard ook wel kunnen vertellen welke aannames ik gedaan heb alhier?

Ik lees de text die je gepost had en interpreteer die. Die text was heel goed gekozen door Epic, zegt niks negatiefs over Xbox, zegt dat de technieken uit de demo ook op pc en Xbox zullen werken. Beetje wel denkend mens wist dat al ja. Men heeft echter niet rechtstreeks gezegd dat de Xbox die demo zonder ook maar 1 wijziging te maken in de source code op dezelfde manier kan draaien. Men draaide daar heel vakkundig om heen.

De aanname die jij dan vervolgens maakt is dat de demo dus ook zo kan draaien op de Xbox. Dat is dus helemaal niet gezegd en dat neem jij maar aan.

Misschien is het zo, ik heb geen idee, maar jij ook niet...
Verder laat ik het hierbij, met nog 1 uitbrander. Het zou je sieren als je tenminste een beetje kritisch was op het feit dat de Dualsense geen backbuttons heeft, en het ook niet duidelijk is of de attachment voor de DS4 gaat werken op de Dualsense. Gelet op de vormfactor is dat geen gelopen race. Een beetje anticonsumer he of is dat alleen voor de kinect?
gebruik normale namen, of laat het achterwege, naamsverbasteringen willen we niet zien

Wie zegt overigens dat ik niet kritisch ben daarover? Moet ik mijn mening op elke website, elke chat, etc. meerdere keren herhalen of denk je dat mijn teleurstelling delen met iemand in een chat al genoeg is?

Anti consumer? Jij verwacht een attachment voor de DS4 te kunnen gebruiken op de DS5? Ik verwacht dat nou echt totaal niet, het is een attachment, die speciaal gemaakt is om netjes om en op die specifieke controller te passen, verwachten dat je die zou kunnen gebruiken op de DS5 is echt wel een beetje onzinnig. Maar ben er van overtuigd dat je dat ook niet verwacht en dat je alleen maar een kinderachtige sneer wilt maken.

en als dingen je niet aanstaan maak je maar een TR aan ipv er hier op in te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 18-07-2020 18:51 ]

• Aenea
dvd-linden schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Ik hoop toch echt wel dat er een nieuwe attachment te koop zal zijn of dat men een DS5 Pro oid. gaat uitbrengen. Moet zeggen de achterkant zag er heel kaal uit, op 1 of andere manier alsof het niet compleet was of dat ze het expres nogal kaal daar gehouden hebben om een veel betere attachment er op te kunnen zetten. Ten slotte is de formfactor totaal anders van de DS5 en nu konden ze van te voren al rekening houden met die attachment. Neem aan dat (zie, ik vermeld mijn aannames ten minste!) de DS4 attachment eigenlijk een soort van test was om te kijken of het wel zou verkopen. En dat deed het! Ze zijn heel lastig te verkrijgen overal!!

• Recon24
Ik hou niet zo van attachments, kom maar met een Duel Sense Pro controller ofzo, net als de Elite van Xbox. Overigens is de DS4 gewoon te gebruiken op de PS5 met de attachment, alleen zal die attachment niet compatible zijn met de DS.

Verwijderd

Misschien de discussie voortzetten in PM ? O-)
Pagina: 1 ... 91 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden