• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Je hebt alleen Maastricht, Heerlen, Roermond en Venlo volgens mij ja.... Najah, stel hij zou zichzelf er nog tussen duwen, minimaal 5 stuks zullen ze er toch nog wel krijgen hoop ik :P
Ik was gister bij de MM in Roermond, ik zal dus nummer 1 tot 3 kunnen zijn als jij nr 4 was haha. Ik was vergeten te vragen welk nummer ik was.
Cool :) goed om te weten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gt7 is denk of launch game of launch window game. De grappen van gt is altijd uitstel en duurt lang enz was puur gebaseerd op geloof 1x uitstellen van gt5 en lange dev tijd. Maar gt6 kwam vrij snel erna( 3jaar geloof.ik), en gt sport wat een volledig nieuwe engine en graphics engine enz is kwam kleine 4 jaar hierna. Dus zou me niks verbazen als gt 7 gewoon snel uitkomt. Alles van gt sport qua assets is te gebruiken, banen autos alles is al van extreem hoge kwaliteit. Dus dan porten en denk dat ze zelfs nog zelfde physics engine gebruiken, misschien een upgrade( but if it works why change it) dus ja zijn dalijk 3 jaar verder na gt sport dan kunnen ze echt wel een gt7 uitbrengen, en dan supporten zoals gt sport met veel content. Zo hoef je bij launch niet meteen massa's content te hebben. En als ze dit dan ook weer volledig gratiz maken zoals gt sport dat zou hellemaal bizar zijn!
Gt sport heeft dik 320 autos en hoop banen. Dus als ze die richting 500 krijgen en wat classic banen erin en dan weer meer customalisatie zoals in gt6( spoilers op maat maken bv, en interieur aanpassen met metertjes, en andere uitlaat eronder die ook echt veranderde qua look ipv 1000pk autos met standaard uitlaat( hallo forza...)to name a few). Dan word het een topper. Heb er nu al extreem zin in!

(Maar kan natuurlijk ook zwaar teleurgesteld worden en word het 2022 ofzo.. blijft gokken maar mijn gevoel zegt dat ze kunnen verrassen!

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 16-07-2020 17:35 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:30
GT7 heeft volgens Bol.com een release in 2021, dus tegen 2024 of '25 kunnen we wel aan de slag met die game. :+

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

v8power67 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:32:
Gt7 is denk of launch game of launch window game. De grappen van gt is altijd uitstel en duurt lang enz was puur gebaseerd op geloof 1x uitstellen van gt5 en lange dev tijd. Maar gt6 kwam vrij snel erna( 3jaar geloof.ik), en gt sport wat een volledig nieuwe engine en graphics engine enz is kwam kleine 4 jaar hierna. Dus zou me niks verbazen als gt 7 gewoon snel uitkomt. Alles van gt sport qua assets is te gebruiken, banen autos alles is al van extreem hoge kwaliteit. Dus dan porten en denk dat ze zelfs nog zelfde physics engine gebruiken, misschien een upgrade( but if it works why change it) dus ja zijn dalijk 3 jaar verder na gt sport dan kunnen ze echt wel een gt7 uitbrengen, en dan supporten zoals gt sport met veel content. Zo hoef je bij launch niet meteen massa's content te hebben. En als ze dit dan ook weer volledig gratiz maken zoals gt sport dat zou hellemaal bizar zijn!
Gt sport heeft dik 320 autos en hoop banen. Dus als ze die richting 500 krijgen en wat classic banen erin en dan weer meer customalisatie zoals in gt6( spoilers op maat maken bv, en interieur aanpassen met metertjes, en andere uitlaat eronder die ook echt veranderde qua look ipv 1000pk autos met standaard uitlaat( hallo forza...)to name a few). Dan word het een topper. Heb er nu al extreem zin in!

(Maar kan natuurlijk ook zwaar teleurgesteld worden en word het 2022 ofzo.. blijft gokken maar mijn gevoel zegt dat ze kunnen verrassen!
Als het zelfde penalty systeem er in blijft zitten sla ik misschien wel effe over 8)7. Verder is GT Sport natuurlijk al een onwijs mooie race game, zouden ze hier VR aan toevoegen (Jaa GT Sport heeft een klein beetje VR) dan zou dat wel heel tof kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 16-07-2020 17:46 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
zwembroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Ik hou ervan om mijn zaken goed en duidelijk geregeld te hebben dan afwachten en er bij release achter komen dat je door administratieve fouten naast de pot pist. Dit is mij namelijk ooit overkomen bij de Intertoys met een pre order van de PS2.
Ahhhh PS2.... Ik kende via via iemand die speciaal een bedrijfje had opgericht om op die manier consoles in te kunnen slaan en dan aan bekenden door te verkopen. Op de dag van release stonden mensen enkele 100'en meters van mijn huis in lange rijen om een PS2 te bemachtigen terwijl ik er al op zat te spelen! Had 'm 2 dagen eerder in huis dan officiele release. haha, was leuk toen, jammer dat ie er mee gestopt is :)

• Aenea
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:07:
Als je je daar nu al druk om gaat maken dan ga je wel een zware 4 maanden tegemoet inderdaad. Nu maar wachten op de volgende pre-order reeksen (Amazon, Bol, ...) :+.
Tja, bij meerdere doen is ook best verstandig denk voor het geval dat!

• Aenea
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:22:
Na lang doorvragen zei de verkoper dat de vestiging geen zin had in omboekingen naar juiste artikelnummers en wachten ze op het juiste artikelnummer (waarvan hij aangaf dat hij die maandag 22 juli zou krijgen...)

Toen ik op die datum doorvroeg zei de verkoper alleen "meer kan ik niet zeggen".. Echter was het een stugge gast, dus heb niet het idee dat dit serieus iets is....
Dat is 1 dag voor het Xbox event....

Toeval?

Zou zo maar kunnen dat ze maandag (maandag? de 22e is op een woensdag?) dus de prijs gaan droppen en dat de pre-orders bij een Amazon/BOL/etc. online gaan!

Joepie!

• v8power67

v8power67

Jay-v schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Als het zelfde penalty systeem er in blijft zitten sla ik misschien wel effe over 8)7. Verder is GT Sport natuurlijk al een onwijs mooie race game, zouden ze hier VR aan toevoegen (Jaa GT Sport heeft een klein beetje VR) dan zou dat wel heel tof kunnen zijn.
Dat weet ik wel zeker. Hebben zoveel zitten pielen met penalty systeem in gt sport van alles geprobeerd etc. Was echt een test case soms en ga er zeker vanuit dat dit dus gedaan is voor gt7, zoniet dan snijden ze hun zelf ernstig in de vingers.. penalty systeem is enigste wat nog gefixed moet worden om de online ervaring soort van perfect te maken.
En met kracht van de cpu in ps5 kunnen ze veel betere berekeningen maken voor betere en vooral accuratere penalty's!

• Aenea
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]

PS4 launch bij onze Oosterburen :+. Ik zat even door het vorige draadje te lopen en er lagen wel al mensen de dag van te voren bij de ingang te wachten met tientallen tot honderdtallen mensen in de rij wachtende op het tijdstip van opengaan.
PS4 launch in Frankrijk:

Germany:

Ik pre-order liever :D

• NotSoSteady
Leuk met corona. :+ Je moet toch wel echt gek zijn om aan dat soort dingen mee te doen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
Gelukkig waren de mensen hier wel netjes en vredevol aan het aanschuiven :+

• NotSoSteady
Anton.net schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:08:

[YouTube: INSANE MAN SMASHES PS4 @ LAUNCH]
Ja, dat was destijds ook 'grappig' om te doen op YouTube. ;w Bontkraagje en een trainingsbroek.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 18:13 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:00

ScreamGT

joejoe

Anton.net schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:08:

[YouTube: INSANE MAN SMASHES PS4 @ LAUNCH]
Dit is zo verschrikkelijk kansloos. Deden ze al bij de release van PS one.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• exidil
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09-2021
Ik heb vandaag pre-order geplaats bij mediamarkt eindhoven. Digital version ik ben eerste op de lijst :D
Ik vroeg hoeveel mensen er voor me zijn, hij zei best veel al. Toen zei ik dat ik voor de digitale versie kwam, en daarvoor is nog niemand voor me geweest haha. Nou dan weet ik ten minste zeker dat ik die dag 1 krijg

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:
[...]
Ik ben dan net na jou geweest :-)
Dat denk ik ook wel. Maar wat maakt het uit. Je zit vast en zeker safe :)
Ik vraag me wel af of wij op de release datum nog uit een kleur mogen kiezen, want dan neem ik ze beiden namelijk >:)

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Mosin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Dat denk ik ook wel. Maar wat maakt het uit. Je zit vast en zeker safe :)
Ik vraag me wel af of wij op de release datum nog uit een kleur mogen kiezen, want dan neem ik ze beiden namelijk >:)
We worden sowieso nog gebeld voor welke versie en evt wel pakket je wilt (ze verwachten evt ook pakketten met een game)

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 13:35
Vanmiddag pre order geplaatst bij MM in Enschede ik was daar nummer 15 voor de PS5 met disk drive.
Verkoper daar gaf aan dat de 14 pre orders voor mij bijna allemaal uit medewerkers bestond :-p

PSN-ID: ThaDwizzle

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:28:
[...]

We worden sowieso nog gebeld voor welke versie en evt wel pakket je wilt (ze verwachten evt ook pakketten met een game)
Oeh, dat is mooi! :)
Ik hoop op een spider man edition.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Haha die gast die zijn schoen verliest.

En daarom heb ik dus een pre-order geplaatst. :+

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
REV1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:43:
[...]

De nieuwe Gran Turismo 7 is voor mij een insta buy.
Voor mij ook zeker maar gaat ie er zijn met release, ik hoop het maar denk het niet!

PSN: Aramius1810

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Aramius schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Voor mij ook zeker maar gaat ie er zijn met release, ik hoop het maar denk het niet!
Denk het ook niet, anders hadden ze wel holiday 2020 in de trailer gezet lijkt me.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

hype *O*

• Anton.net
Zag het ook net. Eindelijk weer wat nieuws van Sony *O*

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

RMX

Toch ongelofelijk dat ze al hype kunnen creëren met alleen de controller te tonen.
Ik zit er klaar voor! _/-\o_

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
RMX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Toch ongelofelijk dat ze al hype kunnen creëren met alleen de controller te tonen.
Ik zit er klaar voor! _/-\o_
Ik denk dat we op een punt zitten dat je al hype kan creeren met de doos te laten zien waar de ps5 zal in zitten, want zonder E3 was het heel mager de afgelopen 2 maanden.

Ja we hadden de stream met trailers maar het voelt alsof we al een stuk verder zouden zitten als corona er niet was en E3 gewoon had plaats gevonden.

Zelfs MM die pre-orders aanneemt was al Hype voor 3/4de van de dag :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik zou net hetzelfde posten. Ik ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk een game gaat spelen en dus de haptic feedback en triggers krijgt te voelen. Als hij alleen de controller even 'offline' vasthoud dan stelt het niet veel voor natuurlijk :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Anton.net
Chaoss schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:16:
Ik ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk een game gaat spelen en dus de haptic feedback en triggers krijgt te voelen. Als hij alleen de controller even 'offline' vasthoud dan stelt het niet veel voor natuurlijk :)
In de beschrijving van de youtube stream staat:
Friday at Noon ET / 9 am PT, join Geoff Keighley for a first look (and play) of the DualSense Controller for PlayStation 5.
Volgens de beschrijving gaat het ook over Death Stranding. Ook niet vreemd, want Geoff is helemaal verliefd op Kojima :+

Edit: Of die nieuwe Astrobot game waarschijnlijk. Die zit toch gratis bij de ps5 om de features van de DualSense te demonstreren...

[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 16-07-2020 21:45 ]

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
Vet!! ben benieuwd met welke game hij hem gaat spelen. Ik hoop een echte PS5 game en niet AC:W ofzo

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
OK dan gaat hij waarschijnlijk iets spelen, ben benieuwd. Die Astrobot game klinkt aannemelijk tzou mij verbazen als hij een stuk Spiderman krijgt te spelen.

• NotSoSteady
Anton.net schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:36:
[...]

In de beschrijving van de youtube stream staat:

[...]

Volgens de beschrijving gaat het ook over Death Stranding. Ook niet vreemd, want Geoff is helemaal verliefd op Kojima :+

Edit: Of die nieuwe Astrobot game waarschijnlijk. Die zit toch gratis bij de ps5 om de features van de DualSense te demonstreren...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PacKDAc.jpg

• bram1984
Gekke timing wel. Had het dan de 22e of 24e gedaan. Anyway, ik zit er klaar voor morgen!

• v8power67

v8power67

Naja vind goed dat ze hun eigen ding doen en niet kinderachtig net voor of na de xbox show iets willen doen om aandacht eraf te halen. Dat zou eigenlijk beetje zwakte tonen zijn want dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen product. Gewoon lekker eigen schema volgen. En niet op zulke manieren de aandacht van de concurrentie af willen halen. Althans zo zie ik het natuurlijk. Maar denk sony ook wel. Maja wie weet doen ze ineens de prijs reveal vlak voor of erna.. maar hoop dat ze zich niet verlagen tot zulke praktijken.
Anderzijds gebeurt dat natuurlijk op een e3 ook dus heel raar is het niet... Naja hoe dan ook hoop toch dat ze het volwassen houden.

• bram1984
v8power67 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 00:06:
Naja vind goed dat ze hun eigen ding doen en niet kinderachtig net voor of na de xbox show iets willen doen om aandacht eraf te halen. Dat zou eigenlijk beetje zwakte tonen zijn want dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen product. Gewoon lekker eigen schema volgen. En niet op zulke manieren de aandacht van de concurrentie af willen halen. Althans zo zie ik het natuurlijk. Maar denk sony ook wel. Maja wie weet doen ze ineens de prijs reveal vlak voor of erna.. maar hoop dat ze zich niet verlagen tot zulke praktijken.
Anderzijds gebeurt dat natuurlijk op een e3 ook dus heel raar is het niet... Naja hoe dan ook hoop toch dat ze het volwassen houden.
Ja zeker hun eigen ding doen, maar het blijft toch een beetje een spel uiteindelijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Sony kan eind volgende week alsnog wel met een prijs reveal komen natuurlijk.

• bram1984
Zal wel niks betekenen, maar de US site heeft een update gekregen. PS5 tab onder de Games sectie.

https://twitter.com/geron.../1283902295198105600?s=20

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:16:
Zal wel niks betekenen, maar de US site heeft een update gekregen. PS5 tab onder de Games sectie.

https://twitter.com/geron.../1283902295198105600?s=20
De Nederlandse site ook hoor. :)

PSN: Redrafted

• bram1984
Ah dat is echt net gebeurd dan. Ik zat nog te kijken 2 minuten geleden. :)

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Ik zit zelf met het dilemma om de ps5 te pre-orderen of wachten op een eventuele zwarte versie (die toch sterk mijn voorkeur heeft).

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik heb ook liever een volledig zwarte, maar vooralsnog lijkt die er bij de release niet te komen. Als die pas later komt ga ik er niet op wachten. :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Waar kan je het beste online pre-orderen ? Ik vind bijv wel https://psonline.shop/ maar geen idee of dat een betrouwbare is.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
sverzijl schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:49:
Waar kan je het beste online pre-orderen ? Ik vind bijv wel https://psonline.shop/ maar geen idee of dat een betrouwbare is.
Tja, online pre-orderen denk ik voorlopig nergens totdat de releasedatum daadwerkelijk is aangekondigd door Sony zelf. En dan gewoon via de betrouwbare sites zoals Bol, Coolblue, Wehkamp

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
ik hoorde dat preordershop wel een goede was

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 17:07

lasharor

7 december 2004

Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:57:
[...]

ik hoorde dat preordershop wel een goede was
Is dat een grapje?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
KvK nummer staat geregistreerd als een groothandel in medische artikelen, het adres is een adres van een simpel rijtjeswoning in Lelystad. Het kan natuurlijk een nevenactiviteit zijn maar een groothandel opereert doorgaans niet vanuit een rijtjeshuis

• Ruudox
ok, tuurlijk is dat een grap
Even niet aan gedacht dat het niet zo goed overkomt op internet :P

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Wachten tot de pre-orders open gaan bij Bol, Mediamarkt, Coolblue, Amazon. De rest vermijden tenzij je je geld kwijt wilt zonder er iets voor terug te krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• sverzijl
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Maar goed dat ik mensen niet op hun woord geloof. Maar bedankt he :P

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Joh, ik was er al heen gesurfd en heb de €100 aanbetaling al gedaan :(

ook een grap

• bram1984
In principe kan je officieel nog niet pre-orderen. Maar zodra het kan, zijn winkels als Bol en Coolblue natuurlijk de beste optie, maar dat lijkt me voor zich spreken. Die hebben de grootste kans op ruimere voorraden.

En als je nu al wilt bestellen, kan je naar een Media Markt. Die hebben deze week de pre-orders open gegooid met een € 50,- aanbetaling.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:00

ScreamGT

joejoe

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowgif.com/small/f846f4ca0253f258-putin-facepalm-gif-putin-facepalm-discover-share-gifs.gif

Dat mensen hier uberhaupt nog intrappen, zich zelfs afvragen of het wel "veilig" is. Is er nog niet genoeg nieuws / items over dit onderwerp geweest dat je hier gewoon ver vandaan moet blijven?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Ruudox
ja en waarom pre orderen als je er nog niks van weet
geen prijs geen datum. (en persoonlijk twijfel ik nog te erg tussen de xbox en PS)

• sverzijl
ScreamGT schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Dat mensen hier uberhaupt nog intrappen, zich zelfs afvragen of het wel "veilig" is. Is er nog niet genoeg nieuws / items over dit onderwerp geweest dat je hier gewoon ver vandaan moet blijven?
Dit was ik niet van plan bij een site die ik totaal niet ken, vandaar mijn vraag ;)
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
geen prijs geen datum. (en persoonlijk twijfel ik nog te erg tussen de xbox en PS)
Prijs don't give a fuck ;) Zal vast geen 1000 euro zijn, en alles daaronder is prima.

[ Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 17-07-2020 10:20 ]

• bram1984
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
Prijs boeit me vrij weinig, er vanuit gaande dat deze onder de 600 blijft.

Verder gewoon voor peace of mind, weten dat ik vooraan sta zodra het ding uitkomt en niet allerlei bizarre capriolen uit moet halen om er eentje te bemachtigen. Zie de filmpjes hier even terug in het topic. Ik wil gewoon op mijn gemak in de auto stappen en dat ding op kunnen halen.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:43
In de topicwaarschuwing staat' geen PS vs Xbox discussie', en dat staat er niet voor niks. Wat beide consoles in de praktijk gaan (kunnen) laten zien is voorlopig nog pure speculatie en ervaring leert dat daar niet op een volwassen manier kan worden gediscussieerd.

Ik denk trouwens dat als de MM Nederland 5500 in totaal krijgt dat Coolblue, Bol en Wehkamp en andere grote toko's ook ongeveer 5000 PlayStations krijgen. Dan zijn er denk ik rond de 50000 exemparen in totaal te verdelen in de eerste maanden. Als dat ook het geval is voor de Xboxen en in het achterhoofd houd dat niet iedere gamer het geld of zin heeft om direct een console aan te schaffen, dan denk ik dat de meeste met een pre order wel zijn of haar console krijgt in de eerste maanden tot het nieuwe jaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 17-07-2020 12:44 ]

• bram1984
Nieuwe UI concept. Ik vind dat witte persoonlijk niet erg mooi. Verder wel slick.

• Xerox
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:12:
Nieuwe UI concept. Ik vind dat witte persoonlijk niet erg mooi. Verder wel slick.

[YouTube: Meet PS5 Interface]
Ik vind het witte ook niet geweldig, liever een thema of donker. Gelukkig zit er ook een Dark Mode in, die maar kort wordt benoemd. :)

• Ruudox
@bram1984
wow dat ziet er heel gaaf uit ik ben in de minderheid in het algemeen maar ik hou van light themes

• Raem
Xerox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Ik vind het witte ook niet geweldig, liever een thema of donker. Gelukkig zit er ook een Dark Mode in, die maar kort wordt benoemd. :)
Dit is fan-made hé. :P

• Xerox
I know, maar verwacht sowieso dat Sony er wel een soort thema of dark mode in heeft.

• Raem
Xerox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:28:
[...]

I know, maar verwacht sowieso dat Sony er wel een soort thema of dark mode in heeft.
Hoop het wel. Met de nieuwe huisstijl verwacht ik veel wit in de UI, maar ik heb liever een dark mode.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
Nieuwe Audeze-koptelefoon is gemaakt voor PlayStation 5 en Xbox Series X

https://www.homecinemamag...ation-5-en-xbox-series-x/

Ben erg benieuwd,eindelijk concurrentie voor Astro :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Petaaaaah schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:36:
Vanmiddag pre order geplaatst bij MM in Enschede ik was daar nummer 15 voor de PS5 met disk drive.
Verkoper daar gaf aan dat de 14 pre orders voor mij bijna allemaal uit medewerkers bestond :-p
Kom zelf net ook van Enschede en die gast vertelde me precies hetzelfde hahaha liet zelfs zien dat ik nummer 15 was.

Er gaat iets niet helemaal goed daar :P

• MacorgaZ
  • Laatst online: 04-11 00:53
Oftewel, als straks medewerkers nummer 15 en 16 ook een reservering plaatsen word jij nummer opeens nummer 17 >:)

Bambu Lab P1S Combo

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

14 consoles die dus de dag na release voor dubbele prijs op marktplaats staan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 13:35
Shadow343 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Kom zelf net ook van Enschede en die gast vertelde me precies hetzelfde hahaha liet zelfs zien dat ik nummer 15 was.

Er gaat iets niet helemaal goed daar :P
ahahaha man man man 8)7

bij mij liet ie het ook zien idd, we gaan het wel zien tegen die tijd ;)

PSN-ID: ThaDwizzle

• bram1984
Amaze86 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:57:
Nieuwe Audeze-koptelefoon is gemaakt voor PlayStation 5 en Xbox Series X

https://www.homecinemamag...ation-5-en-xbox-series-x/

Ben erg benieuwd,eindelijk concurrentie voor Astro :)
Mooi ding. En werkt ook op de Switch. Dat is wel lekker.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
YakuzA schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:29:
[...]

14 consoles die dus de dag na release voor dubbele prijs op marktplaats staan?
Er zullen altijd mensen die met alles te laat zijn. Liever in hun nest bij liggen, het nieuws niet volgen. Geen geld hebben voor een vooruitbetaling etc. Sommige zouden het presteren om op hun eigen begrafenis nog te laat komen. Die levensstijl kost je altijd geld.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik hoop trouwens dat de PS5 wel Dolby Atmos gaat ondersteunen als UHD speler. Ik ben ook erg benieuwd hoe Sony's eigen geluidsoplossing gaat werken inclusief Atmos setups. Persoonlijk had ik liever volledige Atmos ondersteuning gehad zoals de Series X heeft.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44
zwembroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:17:
Ik hoop trouwens dat de PS5 wel Dolby Atmos gaat ondersteunen als UHD speler. Ik ben ook erg benieuwd hoe Sony's eigen geluidsoplossing gaat werken inclusief Atmos setups. Persoonlijk had ik liever volledige Atmos ondersteuning gehad zoals de Series X heeft.
Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe ze multi-channel setups gaan aansturen. Voor hoofdtelefoons hoeven ze maar 2 kanalen aan te sturen en dat is natuurlijk prima te doen (en ja, ook "3D audio" loopt voor je hoofdtelefoon over 2 kanalen, je linker- en rechteroor, voordat iemand daar een comment over gaat maken), maar om je AV receiver en/of DAC met AMP etc aan te sturen zul je toch een formaat moeten gebruiken dat deze apparaten begrijpen. Er zijn nog wel wat PCM trucjes mogelijk en dat kan ook prima dus zoiets zal het wel zijn, maar voor de rest zou ik niet weten hoe je dat gaat doen zonder een firmware update voor AV apparaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 17-07-2020 15:51 ]

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Dus nog anderhalf uur en de PS5 DualSense controller hands on begint.

YouTube: PlayStation 5: DualSense Controller Hands On (Friday, Noon ET / 9 am...

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Precies dat is een beetje mijn angst dat het niet zonder firmware update voor je AV gaat werken. Zit je dan met je dure atmos setup.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Paprika
zwembroek schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:55:
Precies dat is een beetje mijn angst dat het niet zonder firmware update voor je AV gaat werken. Zit je dan met je dure atmos setup.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-0.hometheaterreview.com/assets_c/2020/05/Sony_Tempest_Engine-thumb-720xauto-22750.jpg

PCM dus lijkt mij.

• bram1984
Ben zeer benieuwd wat ze precies gaan laten zien.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik hoop dat er goed veel aandacht aan die adaptive trigger komt. Dat lijkt me echt een van de meest toffe elementen ervan. Ben wel benieuwd wat de maximale weerstand is... denk niet dat je echt enorm veel kracht nodig hebt voor de zwaarste stand. Al zou het misschien kunnen dat je dat handmatig zwaarder en lichter kunt maken. (hoop ik)

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-07-2020 16:37 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
HZD2 lijkt me echt een prima game om de controller mee te testen :9 wishful thinking natuurlijk zal wel niet een of andere brakke alpha build zijn.

• REV1703
Ik las net dat sony in maart 2014, 6 maanden na de ps4 launch 7.5 miljoen ps4's had verkocht. Dus als ze er nu 10 miljoen maken zal iedereen wel aan een exemplaar geraken denk ik dan.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
REV1703 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:00:
Ik las net dat sony in maart 2014, 6 maanden na de ps4 launch 7.5 miljoen ps4's had verkocht. Dus als ze er nu 10 miljoen maken zal iedereen wel aan een exemplaar geraken denk ik dan.
Bij de ps4 zat ik niet vooraan, ik zat net in een verhuizing, maar uiteindelijk kreeg ik hem in maart/april.
Maar moest er toen wel 2/3 maanden op wachten.

Nu heb ik alle tijd voor een ps5 >:) nu zou ik hem wel graag als ‘eerst’ willen hebben.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• REV1703
R-utger schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:09:
[...]

Bij de ps4 zat ik niet vooraan, ik zat net in een verhuizing, maar uiteindelijk kreeg ik hem in maart/april.
Maar moest er toen wel 2/3 maanden op wachten.

Nu heb ik alle tijd voor een ps5 >:) nu zou ik hem wel graag als ‘eerst’ willen hebben.
Hier ook, van zodra de preorders op bol of coolblue openen is hij binnen de 2 minuten gepreorderd.
Ik vind dit makkelijker dan bij mediamarkt of game mania, dan kan ik direct ook alle accessoires die ik wil en games er bij bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door REV1703 op 17-07-2020 17:15 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die 10 miljoen zijn niet klaar voor de release en liggen dus nog niet op dat moment bij de retailers. Die 10 miljoen is het productie aantal (doel) van dit jaar, de units geproduceerd en november en december zullen pas in de loop van 2021 bij de retailers liggen.

Maar ik heb inderdaad wel het idee dat er flink meer bij de release beschikbaar zijn dan bij de PS4 het geval was.

• REV1703
Chaoss schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:17:
Die 10 miljoen zijn niet klaar voor de release en liggen dus nog niet op dat moment bij de retailers. Die 10 miljoen is het productie aantal (doel) van dit jaar, de units geproduceerd en november en december zullen pas in de loop van 2021 bij de retailers liggen.

Maar ik heb inderdaad wel het idee dat er flink meer bij de release beschikbaar zijn dan bij de PS4 het geval was.
Ik heb gelezen dat van die 7.5 miljoen amper 1 miljoen pre orders ware dus dat moet wel lukken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verhoudingen weet ik niet, maar dePS4 was zeker het eerste half jaar slecht te krijgen, ook na de release kwam je bij winkels op een reservering lijst te staan.

• Paprika
Volgens mij zijn dit Fiscal Year getallen en Sony hun boekjaar sluit op 31 maart, dus die hoeven dan pas klaar te zijn.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
De PS4 was ook maar 399.

• REV1703
Als je alles optelt
ps5 disc: 499
extra controller: 69,99
charging station: 29,99
3d koptelefoon: 179,99
+ nog een game of 2 aan 69,99
Dan kom je rap aan een € 900, dat is al wel iets.

• Paprika
Je hebt toch zeker wel ergens een hoofdtelefoon liggen? Er is niets anders aan een '3D hoofdtelefoon'. Beetje zonde van het geld als je al een degelijk exemplaar hebt. De meesten spelen vast wel online, dus die tweede controller is ook niet nodig en opladen kan ook goedkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 17-07-2020 17:44 ]

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Charging station kun je ook achterwege laten als je de kabel gebruikt, en de prijs van de games staat ook nog niet vast.

Ik heb zat DS4 liggen dus een tweede DS5 komt er ook niet op dag 1 denk ik

Zo kom je wel makkelijk aan de 900 :p

[ Voor 19% gewijzigd door vaagisdenaam op 17-07-2020 17:47 ]

• REV1703
Paprika schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Je hebt toch zeker wel ergens een hoofdtelefoon liggen? Er is niets anders aan een '3D hoofdtelefoon'. Beetje zonde van het geld als je al een degelijk exemplaar hebt. De meesten spelen vast wel online, dus die tweede controller is ook niet nodig en opladen kan ook goedkoper.
Heb wel nog een hoofdtelefoon, maar is aan vervanging toe en dan zal ik die 3d pulse headset wel aanschaffen.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:20
REV1703 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:41:
Als je alles optelt
in praktijk is het anders,
PS5 disc: 499
extra controller: kan wachten, je mag toch niemand ontvangen met Covid
charging station: voor 1 controller kan je de kabel gebruiken.
3D koptelefoon: 179 (wil ik er nog bij nemen)
Geen games: veel lunchgames zullen het niet zijn, we zullen nog moeten wachten.
Dan kom je aan 678
Natuurlijk is dit voor iedereen anders.

• Paprika
REV1703 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Heb wel nog een hoofdtelefoon, maar is aan vervanging toe en dan zal ik die 3d pulse headset wel aanschaffen.
Waarschijnlijk zijn er beter klinkende alternatieven beschikbaar onder de 200, dus als geld een ding is is het misschien wel even slim om verder te kijken dan alleen de Pulse. Als geld geen probleem is dan zijn er sowieso betere alternatieven. De Audeze Penrose zal sowieso al een flinke step up zijn.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Ik dacht dat die 3d headset wel een speciaal iets was wat je nodig hebt om de 3d audio chip te benutten? Maar als ik het goed lees is dat dus niet zo.

Verwijderd

een echte Next gen controller zo te zien _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2020 18:09 ]

• Paprika
yinx84 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:07:
Ik dacht dat die 3d headset wel een speciaal iets was wat je nodig hebt om de 3d audio chip te benutten? Maar als ik het goed lees is dat dus niet zo.
Juist niet. Het idee is dat ze het berekenen bij het generen van de audio vooraf deze de console verlaat via de output. De barbershop demo is een bekend voorbeeld hiervoor.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
De stream kijkende: ik was al een beetje bang van hoe Keighley gaat overbrengen aan ons hoe de controller haptics aanvoelen :) Dat de controller aanvullende geluid maakt had de DS4 al :/ Het blazen in de (microfoon?) voor actie is wel grappig bedacht. Maar verder tot zover alleen een beetje een marketing praatje.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Paprika
Geronimous schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:13:
De stream kijkende: ik was al een beetje bang van hoe Keighley gaat overbrengen aan ons hoe de controller haptics aanvoelen :) Dat de controller aanvullende geluid maakt had de DS4 al :/ Het blazen in de (microfoon?) voor actie is wel grappig bedacht. Maar verder tot zover alleen een beetje een marketing praatje.
Nu ze voorbij de controller gaan is het helaas niet anders. Er komt ook nooit een ander voorbeeld dan Ratchet wat betreft de SSD. Zijn de analog sticks ook dynamisch overigens of is het alleen beperkt tot de triggers? Force Feedback op de sticks zou echt gaaf zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 17-07-2020 18:20 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien is de kwaliteit van de speakers beter.
Maar over het algemeen vind ik dat niet zo bijzonder.

De kwaliteit van de PS4 is niet echt top.
En vooral "handig" in F1 waar ze radio gesprekken simuleren. Of walkietalkie geluid.
Lekker.blikkerig.

Kan me geen high Def geluid uit een controller voorstellen.

Ziet er verder wel goed uit. Qua grootte ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoop wel dat je dat geluid ook via de tv kunt laten afspelen, of niet nodig hebt in spellen.Als zwaar slechthorende kan ik dat geluid van een controller niet horen of verstaan. Geluid van de tv kan ik wel direct naar de gehoorapparaten sturen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 15:58
ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:24:
Hoop wel dat je dat geluid ook via de tv kunt laten afspelen, of niet nodig hebt in spellen.Als zwaar slechthorende kan ik dat geluid van een controller niet horen of verstaan. Geluid van de tv kan ik wel direct naar de gehoorapparaten sturen.
Ik zit in hetzelfde schuitje, dus hoop inderdaad dat ze wat doen voor slechthorende mensen.

Verder weinig nieuws gemeld, pre orders komen maar wanneer..?!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:24

ikookhier

>hijdiehieris<

Had de controller ook wel wat beter in beeld willen hebben ;)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

REV1703 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:41:
Als je alles optelt
Disc PlayStation wordt wel duurder dan dat verwacht ik, 499/599 lijkt mij een betere gok.
Als het verschil tussen digitaal en disc maar 100 is dan.

Edit: ik verwacht overigens dat de Disc versie 100% van de prijs kost en de digitale heeft daar dan een korting op, die “korting” verdienen ze dan terug met de digitale games. Dus niet de digitale is 100% en je betaald bij voor de disc.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 17-07-2020 18:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik hoef in eerste instantie alleen een PS5 + 1 game, ik ga er vanuit dat ik voor 560 of 660 klaar bent.

Die demo was wel zo ongeveer wat ik er van verwachte. Is ook redelijk onmogelijk om goed over te brengen op de kijkers hoe de controller aanvoelt.

Pagina: 1 ... 90 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden