• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 13:33
Kraziey schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Hmm, nu ga ik toch wel twijfelen of ik de eerste was. Ik lijk ook niet niet in de verste verte op hem _O- . Ik liep daar rond 17:20 uur de winkel uit dus wellicht was ben ik gewoon 5de.

[...]

Dat is een goeie inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan.
Misschien zei je toen hij vroeg hoeveel je wilde aanbetalen: Oooooone hundred and eeeeeeeeeeighty????

PSN: Maichel

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
Deze discussie gaan we dus niet gezellig weer voeren.

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 12:24 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sinds hoe lang kan je al pre-orderen?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Hamazaki schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:48:
Officieel sinds gister, maar er zijn schijnbaar al filialen die al langer pre-orders aannemen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 12:54
Hamazaki schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:48:
Sinds gisteren in ieder geval bij Mediamarkt, anderen zullen snel volgen. Game mania al een jaartje, maar daar is de lijst ook vaak fors. :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Houd het bij een TR....

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 12:31 ]

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Ik wil er gewoon 2 hebben. Ik game op 2 plekken in huis. Ja decadentie is best leuk ;)
Ik hoop wel dat dit op de ps5 makkelijker gaat trouwens. Ik heb nu 2 ps4's, maar eentje is de primary console. Dus ik moet constant op die andere handmatig games installeren en als ik begin eerst mijn save uit de cloud plukken, om die vervolgens na mijn sessie weer te uploaden handmatig.

...ofwel ik mis iets, of dit moet makkelijker kunnen :p
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:38:
Het was niet als aanval bedoeld. Ik had dit bericht fout gelezen in dat geval:
Donstil in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"

[...]

Klonk als ik heb al een pre-order waar ik tevreden mee ben. Dat is alles.
Aah pardon, dat staat er wat scheef.
Nee ik bedoelde, " ik ga ook voor de disc versie" :)

Nou goed back to de orde van de dag en weer wachten op nieuws :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Donstil schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:39:
[...]
Nou goed back to de orde van de dag en weer wachten op nieuws :)
Over precies een weekje toch? >:)

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Farabi
  • Niet online
er is helemaal niks bekend gemaakt over een eventuele zwarte versie toch? het wordt gewoon echt wit?

• NotSoSteady
vaagisdenaam schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Ik hoop wel dat dit op de ps5 makkelijker gaat trouwens. Ik heb nu 2 ps4's, maar eentje is de primary console. Dus ik moet constant op die andere handmatig games installeren en als ik begin eerst mijn save uit de cloud plukken, om die vervolgens na mijn sessie weer te uploaden handmatig.

Auto-Upload is only supported on your primary PS4™ system. :+

• vaagisdenaam
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Auto-Upload is only supported on your primary PS4™ system. :+
Ja ik hoop dus dat ze hier wat mee doen :p
Ik zie het probleem ook niet zo: gewoon een kwestie van automatisch de nieuwste (over de oudere) uploaden. Dat moet toch wel vanaf een tweede PS4 of 5 kunnen lijkt me...

• Farabi
  • Niet online
net ook besteld. scheelt weer hopelijk stress tijdens de release.

[ Voor 90% gewijzigd door Farabi op 16-07-2020 11:27 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zo, mijn pre-order staat ook. Ze moesten wel even rondvragen hoe dit moest, want bijna niemand wist ervan. Ze hadden er al een stuk of 12 staan, zei de beste man. Geen idee alleen wat de verdeling digitaal/disc is.

• Exxus
Ik zag in dit topic iemand voorbij komen die een reservering heeft gedaan in Den Haag. Ik kom er zojuist vandaag en was volgens de medewerker nummer 2 op de lijst voor de disc versie. Geloof het niet echt maar zal het wel zien tzt

• Prophasis
Hamazaki schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:01:
er is helemaal niks bekend gemaakt over een eventuele zwarte versie toch? het wordt gewoon echt wit?
Hoop toch echt wel dat ze met die customized panelen o.i.d. komen.. Zwart staat toch net iets strakker.. :X

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
Hier ook discversie besteld! Er zaten een stuk of 20 totaal in de map voor beide versies . Mijn PS4 had ik ook op release bij Mediamarkt. Toen belde ze nog of ik wilde upgraden naar Killzone bundel. Ik vond het helemaal top. Wel weet ik dat ze bij de PS4 release max 50 stuks op day one hadden.

• bram1984
Zodra het bij Bol kan op achteraf betaling, gooi ik er daar ook eentje uit. Even op meerdere paarden wedden in dit geval.

Verwijderd

Oef, al die preorders hier...
Nou ik gok het erop vooralsnog! Hoewel spannend en ik graag op release een PS5 (DE) zou willen...

• vaagisdenaam
  • Niet online
Exxus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:22:
Ik zag in dit topic iemand voorbij komen die een reservering heeft gedaan in Den Haag. Ik kom er zojuist vandaag en was volgens de medewerker nummer 2 op de lijst voor de disc versie. Geloof het niet echt maar zal het wel zien tzt
Thanks, dan zou ik nummer 1 zijn voor de disc versie ;)
Heb jij ook 100 aan moeten betalen?

• Exxus
vaagisdenaam schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Thanks, dan zou ik nummer 1 zijn voor de disc versie ;)
Heb jij ook 100 aan moeten betalen?
Ja, ook "gewoon" 100 in tegenstelling tot de rest hier in dit topic die allemaal 50 moesten betalen. :)

• bram1984
Waarom 100 dan? Staat zelfs op de site 50.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 11:12

Edd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:31:
Oef, al die preorders hier...
Nou ik gok het erop vooralsnog! Hoewel spannend en ik graag op release een PS5 (DE) zou willen...
Same here. Ik wacht gewoon even af zodat ik online een preorder kan plaatsen..
Bij de PS4 ging dat ook prima.. Eerst bij Wehkamp, toen bedacht en geannuleerd. Daarna toch maar weer wel gedaan via Bart Smit..

-

• Exxus
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:41:
Waarom 100 dan? Staat zelfs op de site 50.
Geen idee. Ach, blijft er aan het eind minder over ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
VInd een vooruitbetaling van 50 heel erg netjes. 100 zou ik ook niet vreemd vinden. Een webshop als bol.com kan het beste gewoon wachten tot de prijs bekend is. En alleen bestelling met volledige betaling accepteren. Desnoods met creditcard. Anders krijg je straks (10?) duizenden bestellingen zonder aanbetalingen. Hoop geannuleerde bestellingen en gedoe.

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Ik wacht gewoon op bol of coolblue, er zou zo maar even een zwarte versie of een bundel met een custom ps5 moeten beschikbaar komen.

Stel je voor een ps5 met resident evil theme.

[ Voor 15% gewijzigd door REV1703 op 16-07-2020 11:57 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:23
Ik wacht tot Bol komt met preorder. Achteraf betalen en hopen maar, wel hoop ik vurig op een zwarte variant.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wel of niet pre-orderen, ik vind het altijd een beetje kiezen tussen twee kaden :P Vaak zie lees je in topics dat mensen met pre-order ook wel eens achter het net vissen, zeker als je net in een tweede badge terecht komt (waarvan niemand weet wanneer die komt en hoeveel er komt).
Wel even afwachten of de PS5 prijs binnen Achteraf betalen gaat vallen.
Daar zitten limieten aan.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51

PBP

Ook zojuist maar een preorder geplaatst bij MM Amersfoort.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik wacht ook op een grote webshop, met achteraf betalen zou je er dan zelfs meerdere kunnen doen.
Dan komt het wel goed lijkt me.
Wellicht komt er nog een interessant geprijsde bundelvorm.
Hier lijkt het aardig storm te lopen met MM pre-orders, maar ik heb niet het idee dat dit al bekend is bij de massa, laat staan dat die dat nu al zullen doen. Dat is toch iets voor de fanatiekeling.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
PBP schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:02:
Ook zojuist maar een preorder geplaatst bij MM Amersfoort.
Heb je toevallig ook gevraagd hoeveelste op de lijst je was?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toch, als het echt gaat om 100 per MM zoals iemand hier eerder beweerde. Dan zitten ze daar in slechts enkele dagen overheen hoor, zelfs met alleen fanatiekelingen ;)

Zelf wacht ik gewoon af. Maar hoef ook niet per se day one te hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• PBP

PBP

Dalim schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Heb je toevallig ook gevraagd hoeveelste op de lijst je was?
Hij kon geen exacte aantallen aangeven. Alleen dat ik één van de eerste was.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
Modbreak:De slowchat over pre-orderen is best prima in een kroeg topic, het ebt straks vanzelf weg. Let er wel een beetje op dat er niet alleen met oneliners als 'ik heb m ook gepreordered' gegooid wordt.

Verder is het - zoals gebruikelijk - niet de bedoeling dat je nu al quasi je overschot preorders gaat aanbieden. Net zo min willen we de eeuwige discussie over verkopen met winst / woekerprijzen zien...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bram1984
PlayStation 5 DualSense’s Stereo Vibration and Triggers’ Resistance Can Create The Feel Of Weapons Clashing, Godfall Director Says
https://wccftech.com/play...lvr.it&utm_medium=twitter

• julianfelix
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:05
PBP schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Hij kon geen exacte aantallen aangeven. Alleen dat ik één van de eerste was.
Vreemd. Ik was exact om 10;00 in de mediamarkt Amersfoort. Een medewerker bij de fotocamera tassen kon mij verder helpen. En ging even een gesprek met hem aan over welke games er aan komen voor de PS5. Vervolgens vroeg hij of ik de normale of de digital versie wou. Uiteraard ging ik voor de normale. En ik was pre-order nummer 3.

Ik vroeg ook gelijk wat de verwachtingen zijn betreft leveringen. Hij had geen idee, maar aangezien ik derde was. Maakte ik grote kans zei hij. Fingers crossed.

• NotSoSteady
Ik ben echt benieuwd hoe goed dat werkt. Hoop niet dat het een opgeblazen gimmick is.

• PBP

PBP

julianfelix schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Vreemd. Ik was exact om 10;00 in de mediamarkt Amersfoort. Een medewerker bij de fotocamera tassen kon mij verder helpen. En ging even een gesprek met hem aan over welke games er aan komen voor de PS5. Vervolgens vroeg hij of ik de normale of de digital versie wou. Uiteraard ging ik voor de normale. En ik was pre-order nummer 3.

Ik vroeg ook gelijk wat de verwachtingen zijn betreft leveringen. Hij had geen idee, maar aangezien ik derde was. Maakte ik grote kans zei hij. Fingers crossed.
Ik was een uurtje later. Hij zei dat er een aantal voor me geweest waren. Dame aan de kassa zei dat ik 1 van de eerste was. Maak me ook niet echt zorgen. Heb daar mijn PS4 toen ook gereserveerd (toen het nog Saturn was). Ze krijgen volgens mij wel vaak wel een flinke lading. Zolang je niet op de 300e plek staat natuurlijk :+

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe goed dat werkt. Hoop niet dat het een opgeblazen gimmick is.
Idem.
The fact that if you're sliding across the ground, depending on the surface of the material--you might slide on gravel or sand or water--the way the vibrations work really feel like the way that those surfaces would feel. So it's a lot more powerful in terms of creating that experience.
Hier kan ik mij wel iets bij voorstellen.
What's exciting about the DualSense controller is the fact that it has stereo vibration in terms of the rumblers, as well as resistance on the triggers, so one of the things that you can do is to create, for the first time, a sensation of your weapon hitting another weapon and how it resonates.

To create the feel of weapons clashing and how they resonate, which is not possible with current controllers.
De 'impact' van 2 mensen die hun zwaarden in volle swing tegen elkaar aanslaan is toch wel erg groot. Ik ben dan ook wel benieuwd wat hier de gedachte achter het woord 'sensation' is, want een vergelijkbaar gevoel ga je nooit krijgen met wat trillen. Dan zou die controller eigenlijk uit je handen moeten vliegen en dan krijg je beschadigde TVs zoals bij de Wii :+.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
Ik ben wel benieuwd hoe dat 'clashen' van wapens dan gaat, als je beide tegelijkertijd een aanval uitvoert? Of zou het ook toegepast worden bij blocks en armorhits?

• bram1984
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Idem.

[...]

Hier kan ik mij wel iets bij voorstellen.

[...]

De 'impact' van 2 mensen die hun zwaarden in volle swing tegen elkaar aanslaan is toch wel erg groot. Ik ben dan ook wel benieuwd wat hier de gedachte achter het woord 'sensation' is, want een vergelijkbaar gevoel ga je nooit krijgen met wat trillen. Dan zou die controller eigenlijk uit je handen moeten vliegen en dan krijg je beschadigde TVs zoals bij de Wii :+.
Het help waarschijnlijk om het enigszins te relativeren. Uiteraard voelt het niet alsof je echt twee zwaarden tegen elkaar aan slaat, maar het is een extra toevoeging bovenop de rumble/tril functie die we kennen. Waarschijnlijk voel je een sterke tegenslag of terugtrekking in de trigger, gecombineerd met trilling in de controller zelf. Klinkt wel cool.

• Paprika
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Het help waarschijnlijk om het enigszins te relativeren. Uiteraard voelt het niet alsof je echt twee zwaarden tegen elkaar aan slaat, maar het is een extra toevoeging bovenop de rumble/tril functie die we kennen. Waarschijnlijk voel je een sterke tegenslag of terugtrekking in de trigger, gecombineerd met trilling in de controller zelf. Klinkt wel cool.
De vraag blijft dus hoe goed het daadwerkelijk gaat zijn. Nadeel bij shooters is wel dat je juist in het nadeel bent als je dit soort gimmicks aan hebt staan. Shooters zijn dan ook voor muis en toetsenbord. :p

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Even een vraag over de mediamarkt pre orders. Wanneer je een pre order plaatst houd het systeem dan ook de pre order volgorde bij of moeten ze dat echt zelf in een map bijhouden? Een kameraad heeft bij een filiaal een pre order geplaatst waarbij ze verder niks bijhouden. Zou dat wel Goed komen?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Prophasis
zwembroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:36:
Even een vraag over de mediamarkt pre orders. Wanneer je een pre order plaatst houd het systeem dan ook de pre order volgorde bij of moeten ze dat echt zelf in een map bijhouden? Een kameraad heeft bij een filiaal een pre order geplaatst waarbij ze verder niks bijhouden. Zou dat wel Goed komen?
Ze kunnen gewoon ordenen op basis van factuurdatum in het systeem, al kan dit nog al een gehannes zijn weet ik van vroeger. Vaak houden ze toch nog steeds een map bij.

• Exxus
Das een hele goede vraag, maar verwacht het laatste. Anders zou ik wel een bevestigingsmail oid ontvangen. Dat niet en alleen een bon van aanbetaling helaas. Om die reden twijfel ik ook of alles wel goed gaat. Den Haag is bijvoorbeeld niet de kleinste stad en kan me nauwelijks voorstellen dat ik dan 2e ben terwijl ik pas op de donderdag langs kom.

• Kraziey
Bij mij is er geen aparte map bihhouden (in ieder geval niet gezien. Mag hopen dat de factuurdatum voldoende is i.c.m. de tijd op de kassabon?

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
vaagisdenaam schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Denk ze daar wel iets in gaan veranderen ja, alleen geen idee precies hoe.

Misschien iets meer als een console als een 'family console' kunnen aanmelden, mensen in hetzelfde huis oid en dan iets doen met een family account ofzo. Geen idee.

Op die manier kunnen ze dan misschien ook tegen gaan dat 2 vrienden games delen die niet bij elkaar wonen ;)

• bram1984
@zwembroek Zoals op hun site staat, vindt de uitlevering chronologisch plaatst. Dus wie het eerst komt, die het eerst maalt.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
Bij mij werd het echt in een map bijgehouden en op de kopie factuur bijgehouden wel nr. je bent.
Misschien is het met de betaling te herleiden, maar zeker weten doe ik niet.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:29:
Zodra het bij Bol kan op achteraf betaling, gooi ik er daar ook eentje uit. Even op meerdere paarden wedden in dit geval.
Ja dat zeker ja! Hehe....

• Paprika
Kraziey schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Bij mij is er geen aparte map bihhouden (in ieder geval niet gezien. Mag hopen dat de factuurdatum voldoende is i.c.m. de tijd op de kassabon?
Ze zouden bij mij bellen als ze meer weten ooit. In die zin kun je met een dag 1 factuur vast wel een punt maken dat je je niet kunt voorstellen niet een van de eerste te zijn geweest mocht je niets horen, maar volgens mij gaat dit toch al jaren goed? Ik heb nooit vreemde verhalen gehoord over een MediaMarkt pre-order bij vorige generaties.

Zie bijvoorbeeld [PS4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 16-07-2020 13:52 ]

• zwembroek
Maar hoe bepalen ze die volgorde zonder eigen boekhouding. Bij mij draaiden ze een dubbele bon uit waarvan er een in een map gIng. Ik ga het betreffende filiaal nu even bellen.

bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:42:

@zwembroek Zoals op hun site staat, vindt de uitlevering chronologisch plaatst. Dus wie het eerst komt, die het eerst maalt.

• Exxus
zwembroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:55:
Maar hoe bepalen ze die volgorde zonder eigen boekhouding. Bij mij draaiden ze een dubbele bon uit waarvan er een in een map gIng. Ik ga het betreffende filiaal nu even bellen.

[...]
Ik heb dus 2 "bonnen" meegekregen:
Klant /1 en Vestiging - afhalen /2

Is dit gebruikelijk of hadden ze er 1 moeten houden? Nu hebben ze alleen een digitale versie in excel o.i.d.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Exxus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Is dit gebruikelijk of hadden ze er 1 moeten houden? Nu hebben ze alleen een digitale versie in excel o.i.d.
Ook MM DH hier: ik heb één geprint A4 gekregen met na betaling de kassabon er aan vast geniet. Volgens mij hebben ze zelf een uitdraai gehouden, maar of die in een map is gestoken weet ik niet.

Edit: als er geen systeem was hadden ze wel gezegd dat je eerste was toch? Blijkbaar zit ik voor je. Misschien heeft de nabijheid van bv een game Mania ook invloed op het aantal pre orders, al vind ik tot nu toe 2 die zich hier melden voor een stad als DH ook erg weinig.

Edit2: even gekeken voor je, ik heb alleen degene waar links onderin klant/1 staat.

[ Voor 26% gewijzigd door vaagisdenaam op 16-07-2020 14:15 ]

• Paprika
Exxus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Hoe ziet ie uit? Ook hier een A4tje met een 'afhaalorder' en de kleine kassabon vastgeniet. Op de kassabon staat de PS niet gemeld, alleen op het A4tje.
Zou mijzelf niet te veel vasthouden aan die volgorde overigens.
Komt er een bekende van een medewerker dan schuift iedereen gewoon een plekje op, daarom krijg je de plek op je rij niet mee :)

NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Idem.

En mits goed uitgewerkt (en dus niet zoals Touchpad / speaker zoals gisteren besproken) is dit voor mij een van de nieuwe features van de volgende generatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 16-07-2020 14:21 ]

• bram1984

[...]
Dat interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig hoe ze dat doen. Het is juli en dat ding komt in november pas uit. Daar ga ik me nu toch echt niet druk om maken. Ik ga me daar überhaupt niet druk om maken. Het staat op hun site, dus daar ga ik vanuit. Meer kan ik ook niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 16-07-2020 14:28 ]

• zwembroek
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Dat interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig hoe ze dat doen. Het is juli en dat ding komt in november pas uit. Daar ga ik me nu toch echt niet druk om maken. Ik ga me daar überhaupt niet druk om maken. Het staat op hun site, dus daar ga ik vanuit. Meer kan ik ook niet doen.
Ik hou ervan om mijn zaken goed en duidelijk geregeld te hebben dan afwachten en er bij release achter komen dat je door administratieve fouten naast de pot pist. Dit is mij namelijk ooit overkomen bij de Intertoys met een pre order van de PS2. Ik was destijds nummer 1 maar op de dag voor release toen ik ging informeren bleek dat ik van de lijst af was. (Wat met een hoop stennis is opgelost door mij alsnog 1 mee te geven waardoor helaas iemand anders weer teleurgesteld moest worden.)
Maar ik heb net gebeld en het bijhouden in een map is niet noodzakelijk. Het is voor de medewerkers alleen makkelijker om straks de PS5's toe te wijzen. Echter houdt het systeem per filiaal de volgorde bij.
Dus zoals jij al zei nothing on the hand.

• bram1984
zwembroek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Ik hou ervan om mijn zaken goed en duidelijk geregeld te hebben dan afwachten en er bij release achter komen dat je door administratieve fouten naast de pot pist. Dit is mij namelijk ooit overkomen bij de Intertoys met een pre order van de PS2. Ik was destijds nummer 1 maar op de dag voor release toen ik ging informeren bleek dat ik van de lijst af was. (Wat met een hoop stennis is opgelost door mij alsnog 1 mee te geven waardoor helaas iemand anders weer teleurgesteld moest worden.)
Maar ik heb net gebeld en het bijhouden in een map is niet noodzakelijk. Het is voor de medewerkers alleen makkelijker om straks de PS5's toe te wijzen. Echter houdt het systeem per filiaal de volgorde bij.
Dus zoals jij al zei nothing on the hand.
En zelfs nu nog kan je door een administratieve fout naast de pot pissen. Dat is mijn punt. ;)

• Paprika
Als je je daar nu al druk om gaat maken dan ga je wel een zware 4 maanden tegemoet inderdaad. Nu maar wachten op de volgende pre-order reeksen (Amazon, Bol, ...) :+.

• zwembroek
Ach ja is ook zo... :P

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:04
Mag hopen dat bol.com snel volgt :o

• REV1703
Ik werk alleen tijdens het weekend en zit door de week constant met Bol.com en twitter pagina open. Dus ik zal er zeker wel rap bijzijn als de pre orders beginnen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09

[...]
Die map is dan toch de boekhouding. ;) Zo ging het hier in ieder geval ook. Er werden 3 bonnen uitgedraaid, 1 in de map met de nummering erop, 1 voor de kassa en 1 voor mij.

@Donstil Ze lieten mij de map zien met nummers en daarbij welk nummer ik was. Maar als er iemand naar voren geschoven wordt ga je dat inderdaad toch nooit te weten komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Net nog naar Roermond gereden. De medewerker daar wist van niks, kon niet zei hij. Screenshot van de site laten zien. Was zijn antwoord "ja maar dat is van Tweakers" ... Dus toen de link hier in de groep nog opgezocht, die laten zien, hij weer naar een leidinggevende en die kwam terug van, ow ja hoor, dat kan. Ik was nummer 4 :-)

Dus voor de geïnteresseerde in Limburg is dit mijn ervaring:
Mediamarkt Roermond : Wisten het niet, nu plek 4
Mediamarkt Maastricht: Heeft de Pre-order al 4 weken lopen, plek 37
Mediamarkt Heerlen: Zouden een "storing hebben" en het niet kunnen. Na lang doorvragen zei de verkoper dat de vestiging geen zin had in omboekingen naar juiste artikelnummers en wachten ze op het juiste artikelnummer (waarvan hij aangaf dat hij die maandag 22 juli zou krijgen...)

Toen ik op die datum doorvroeg zei de verkoper alleen "meer kan ik niet zeggen".. Echter was het een stugge gast, dus heb niet het idee dat dit serieus iets is....

[ Voor 48% gewijzigd door Raikkonen_WC op 16-07-2020 15:27 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
PlayStation 5’s Boost Clock Design Opens Up a Lot of Opportunities, Says Developer
What do game developers think of the way the PlayStation 5 has been built? We asked Ryan Shah, CEO and Lead Programmer of UK indie studio Kitatus and Friends.

I think it's a bit like when developing for PC, where you have access to all that different hardware and you can kind of tune things based on your needs. And what Sony are essentially saying are, here's your tool of options, you can absolutely throttle to the max. We prefer if you didn't, but if there's like a fringe case where you're just off that tiny bit of performance you need, we will let you squeeze a little bit extra. It also opens up a lot of different opportunities such as, say that you wanted to take rendering for some specific thing like a particle and you wanted to run it through something like the CPU for a specific cutscene, that'd be possible now whereas historically you had to be really careful that you didn't flood a specific thread. It opens up a lot of interesting opportunities of offloading that kind of stuff elsewhere on the machine, which is something that's getting less and less common, to offload other parts of the machine, but it seems like especially from PlayStation 5's technical conference by Mark Cerny a few weeks back, they're really pushing for that 'Here's the hardware. Here's how you access what you need, go in and make something beautiful' kind of mantra.
Bron: https://bit.ly/396yJVJ

• Paprika
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:22:
Net nog naar Roermond gereden. De medewerker daar wist van niks, kon niet zei hij. Screenshot van de site laten zien. Was zijn antwoord "ja maar dat is van Tweakers" ... Dus toen de link hier in de groep nog opgezocht, die laten zien, hij weer naar een leidinggevende en die kwam terug van, ow ja hoor, dat kan. Ik was nummer 4 :-)
En toen je weg was heeft ie zichzelf op plek 1 geplaatst en jou naar achter 5 verschoven. :+ 4 is wel weinig (laag) en er liggen al niet zo heel veel MediaMarkten daar. Alleen Venlo meen ik?

• Raikkonen_WC
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:26:
[...]

En toen je weg was heeft ie zichzelf op plek 1 geplaatst en jou naar achter 5 verschoven. :+ 4 is wel weinig (laag) en er liggen al niet zo heel veel MediaMarkten daar. Alleen Venlo meen ik?
Je hebt alleen Maastricht, Heerlen, Roermond en Venlo volgens mij ja.... Najah, stel hij zou zichzelf er nog tussen duwen, minimaal 5 stuks zullen ze er toch nog wel krijgen hoop ik :P

• NotSoSteady
REV1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:20:
Ik werk alleen tijdens het weekend en zit door de week constant met Bol.com en twitter pagina open. Dus ik zal er zeker wel rap bijzijn als de pre orders beginnen.
Nergens voor nodig, die pre-orders gaan bij Bol.com pas open wanneer de prijs is bekendgemaakt.

• Ambition88
Xbox event is 23 juli geloof ik, Heeft sony nog iets aangekondigd ? heb in mn vakantie weinig nieuws gevolgd.

• REV1703
Hopelijk doet sony de prijs release niet via een event, maar via een bericht ofzo. Anders zal de hype niet te overzien zijn en zou de website van bol of coolblue wel eens plat kunnen liggen.

• Paprika
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Je hebt alleen Maastricht, Heerlen, Roermond en Venlo volgens mij ja.... Najah, stel hij zou zichzelf er nog tussen duwen, minimaal 5 stuks zullen ze er toch nog wel krijgen hoop ik :P
Ik zou eerder meer reserveringen verwachten juist gezien de beperkte hoeveelheid winkels. De meeste steden hier hebben er alleen al 2 of meer en die zitten nu dus al in de twintigtallen reserveringen of zelfs meer dan dat.

• NotSoSteady
REV1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:35:
Hopelijk doet sony de prijs release niet via een event, maar via een bericht ofzo. Anders zal de hype niet te overzien zijn en zou de website van bol of coolblue wel eens plat kunnen liggen.
Sommige mensen hier hebben volgens mij het gevoel dat 18 miljoen Nederlanders een PS5 gaan kopen.

• Raikkonen_WC
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Sommige mensen hier hebben volgens mij het gevoel dat 18 miljoen Nederlanders een PS5 gaan kopen.
Is dat niet zo dan? :P :P

• REV1703
[...]

Reken maar dat er ook heel wat Belgen zullen tussen zitten zoas ik. :)

• Paprika
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/a3f83915193e9798b352b499689dcd98c92b9ba0/?url=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F7aX73xn.jpg

PS4 launch bij onze Oosterburen :+. Ik zat even door het vorige draadje te lopen en er lagen wel al mensen de dag van te voren bij de ingang te wachten met tientallen tot honderdtallen mensen in de rij wachtende op het tijdstip van opengaan.

• Ambition88
Het ''irritante'' is dat ik wel leuk een pre-order kan plaatsen voor een day one PS5, wat ik ook wel van plan ben. Alleen voor welke games? de nieuwe spiderman verwacht ik dat je er in 3 dagen doorheen jaagt en verder heb ik nog niet iets gezien waarvan ik denk ZO die ga ik meteen halen bij release. :+ :D
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]

PS4 launch bij onze Oosterburen :+. Ik zat even door het vorige draadje te lopen en er lagen wel al mensen de dag van te voren bij de ingang te wachten met tientallen tot honderdtallen mensen in de rij wachtende op het tijdstip van opengaan.
Haha en daarom bestel ik hem lekker bij bol.com moet er niet aan denken om daar tussen te moeten staan. Ik hoor vanzelf wel wanneer de bel gaat ;-)

[ Voor 52% gewijzigd door Ambition88 op 16-07-2020 15:44 ]

• NotSoSteady
Paprika schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]

Tja, wat wil je daarmee zeggen? We hebben het nu over aantallen die de servers van Bol.com en Coolblue moeten platleggen. Mensen die voor een deur gaan liggen voor een console zouden hun prioriteiten in het leven sowieso eens moeten herzien.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 15:45 ]

• REV1703
Ambition88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:42:
Het ''irritante'' is dat ik wel leuk een pre-order kan plaatsen voor een day one PS5, wat ik ook wel van plan ben. Alleen voor welke games? de nieuwe spiderman verwacht ik dat je er in 3 dagen doorheen jaagt en verder heb ik nog niet iets gezien waarvan ik denk ZO die ga ik meteen halen bij release. :+ :D
De nieuwe Gran Turismo 7 is voor mij een insta buy.

• Exxus
Maar in tegenstelling tot de PS4, draaien de spellen van de vorige generatie ook op de PS5. Zonder laadtijden, wellicht wat betere graphics. Waarom dan gamen op een PS4 terwijl ik dat ook met een PS5 zou kunnen? Ik ga hem toch kopen, dus dan beter gewoon zo snel mogelijk. De kleur, tja, liever wit. Maar hij komt toxh uit het zicht te staan.

• Paprika
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Tja, wat wil je daarmee zeggen? We hebben het nu over aantallen die de servers van Bol.com en Coolblue moeten platleggen.
Dat ik zelf niet had verwacht dat men zoveel moeite zou doen. Je hebt absoluut gelijk. Een grote speler gaat dit amper merken. Die hebben veel drukkere dagen (bv een Black Friday of BTW actie).
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Mensen die voor een deur gaan liggen voor een console zouden hun prioriteiten in het leven sowieso eens moeten herzien.
Dat dus. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 16-07-2020 15:45 ]

• Ambition88
REV1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Als je van racegames houdt maak je wel een goeie beurt ja. :) Ik hoop dat er nog 1 vette launch titel wordt aangekondigd de komende maanden..

• Raikkonen_WC
[...]

Haha en daarom bestel ik hem lekker bij bol.com moet er niet aan denken om daar tussen te moeten staan. Ik hoor vanzelf wel wanneer de bel gaat ;-)
Spiderman, Ratchet & Clanck en Gran Turismo 7. Ik hebdan mijn handen vol aan de games, en iets later Horizons Dawn...

• bram1984
[...]

Spider-Man en sowieso mijn complete PS4 backlog met alle (QoL) verbeteringen die daarbij komen kijken. Daar alleen al ben ik hyped door. Zelfs zonder exclusives had ik er eentje gehaald. Mijn menu wordt steeds trager, laadtijden tijdens het games. Ik ga ze missen als kiespijn.

• NotSoSteady
Microsoft heeft zojuist bekendgemaakt dat xCloud onderdeel gaat uitmaken van Game Pass Ultimate, zou vet zijn als Sony met iets vergelijkbaars komt.

• bram1984
NotSoSteady schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:47:
Microsoft heeft zojuist bekendgemaakt dat xCloud onderdeel gaat uitmaken van Game Pass Ultimate, zou vet zijn als Sony met iets vergelijkbaars komt.
Je bedoelt hoe PS Now nu al streaming en downloads combineert? Of first party releases op day one? Dat laatste zie ik sowieso niet gebeuren. Daar is het huidige model veel te succesvol voor.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Je bedoelt hoe PS Now nu al streaming en downloads combineert? Of first party releases op day one? Dat laatste zie ik sowieso niet gebeuren. Daar is het huidige model veel te succesvol voor.
Nou, games uit je bibliotheek kunnen spelen op je smartphone, Mac of tablet. PlayStation Now is wat dat betreft behoorlijk beperkt.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 15:53 ]

• Farabi
  • Niet online
Het ''irritante'' is dat ik wel leuk een pre-order kan plaatsen voor een day one PS5, wat ik ook wel van plan ben. Alleen voor welke games?
First things first: eerst bemachtigen...wat eens vies kan tegenvallen in het begin. de rest komt daarna...

• Kraziey
bram1984 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Spider-Man en sowieso mijn complete PS4 backlog met alle (QoL) verbeteringen die daarbij komen kijken. Daar alleen al ben ik hyped door. Zelfs zonder exclusives had ik er eentje gehaald. Mijn menu wordt steeds trager, laadtijden tijdens het games. Ik ga ze missen als kiespijn.
Hehe, precies dit + het feit dat ik mijn Pro 4 weken geleden van de hand heb gedaan dus ik er echt wel één moet hebben op de release dag.
Als de PS5 geen BC het met PS4 dan had ik de eerste wave wel uitgezeten i.v.m. mijn PS4 backlog.

• REV1703
Hoeveel zou Bol er binnen krijgen denk je om Nederland en België te bedienen.

• PBP

PBP

REV1703 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Dat is geen launchtitle, Polyphony kennende zal het nog wel even duren
Heb ik ook wel, tijdens de laatste presentatie zat er voor mij persoonlijk niets bij, misschien GT7 als de AI verbeterd maar ik verwacht eigenlijk niet dat die game op release beschikbaar is.

Verder neem ik er Cyberpunk bij, al komt de NextGen update daar later voor je zal toch ergens wel winst hebben lijkt me.

Edit: En Warzone natuurlijk. 80% van wat ik speel is Warzone ofz 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-07-2020 15:54 ]

• REV1703
PBP schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:53:
[...]

K dan spider man, Cyberpunk 2077 en assasins creed walhalla.

• NotSoSteady
[...]

Ach, het is toch leuk om weer iets nieuws uit te pakken na al die jaren. Daarnaast profiteer je ook direct van updates voor bestaande en nieuwe titels, zoals Cyberpunk 2077. De PS5 zal toch wel geruime tijd voor de adviesprijs worden aangeboden, waardoor het ook weinig uitmaakt of je het systeem nu of over een half jaar koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 16-07-2020 15:56 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Al even terug uit de Media Markt in Roermond.
Een aantal consoles in de pre-order staan en ik was vroeg in de middag pas de 3e of 4e.

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10 16:55

itsoutthere

The Truth

Is er mogelijk bekend of er een remote play app op de PS4 komt om PS5 spellen op te spelen? Dan houd ik m'n PS4 om die reden nog...

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

• Raikkonen_WC
Mosin schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:06:
Al even terug uit de Media Markt in Roermond.
Een aantal consoles in de pre-order staan en ik was vroeg in de middag pas de 3e of 4e.
Ik ben dan net na jou geweest :-)
PBP schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Volgens mij toch wel... Dit was voor Sony een hele belangrijke game qua release....

[ Voor 33% gewijzigd door Raikkonen_WC op 16-07-2020 16:17 ]

• Kraziey
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Ik ben dan net na jou geweest :-)

[...]

Volgens mij toch wel... Dit was voor Sony een hele belangrijke game qua release....

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Op het ps5 event is niet gezegd dat het een launch game of 2020 game is, dus ga er maar van uit dat het geen launch game is
Pagina: 1 ... 89 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden