• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
Hmm, misschien vanavond maar even langs de Mediamarkt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

kwdtje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Dat moet ieder toch voor zich weten, daarnaast wordt er schaarste verwacht en hou je altijd early adapters.Ten tijde van de PS4 launch was Killzone er, dat was al reden genoeg.
Dat moet iedereen inderdaad zelf weten, alleen is er net bekend geworden dat de productie flink wordt opgeschroefd voor dit jaar: nieuws: 'Sony schroeft PlayStation 5-productie op tot tien miljoen exemplaren...

Tja killzone voor de ps4, ook was dat nou niet echt de game waar iedereen op zat te wachten. Deze killzone was gewoon niet te vergelijken met bijvoorbeeld killzone 2. Ze hebben er ook maar 2 miljoen van verkocht in totaal.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:00:
Waarom zou je een preorder willen plaatsen op de ps5? Wacht gewoon tot deze gereleased wordt en koop hem ergens waar die beschikbaar is. Lijkt me niet dat iedereen direct is uitverkocht? Daarnaast zijn er in het begin maar een paar games beschikbaar. Ik wacht meestal altijd een tijdje voordat er meer games beschikbaar zijn. Ps3 en ps4 heb ik ook niet direct bij launch gekocht. Ik weet nog wel dat bij de launch van de ps4 redelijk beroerde games te koop waren (o.a. Knack).
Lijkt me wel. Op PS4 was ook een dikke run op het begin. Weet je die filmpjes van al die stampedes in Media Markt en Saturn vestigingen nog? Ik verwacht geen vrije voorraden in de winkels op het begin. Of je moet veel mazzel hebben. En PS4 was een console zonder grote exclusives op het begin en ook nog eens zonder backward compatibility.

Het is verder gewoon prettig om te weten dat je er gegarandeerd eentje hebt.

Verder genoeg games beschikbaar, namelijk mijn hele PS4 library/backlog. Dan zijn er nog de next gen versies van games als Cyberpunk en AC Valhalla + Miles Morales. Genoeg nieuws te spelen hoor.

• bram1984
Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:03:
Hmm, misschien vanavond maar even langs de Mediamarkt.
Ja, zit er ook aan te denken. Hopelijk zijn er niet al 500 voor mij geweest. :+

• Raem
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:16:
[...]

Ja, zit er ook aan te denken. Hopelijk zijn er niet al 500 voor mij geweest. :+
Wat zou een gemiddeld aantal zijn dat een Mediamarkt vestiging binnen krijgt? Dan vraag ik inderdaad eerst even hoeveel er op de lijst staan om te kijken of het wel zin heeft. :P

• bram1984
Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Wat zou een gemiddeld aantal zijn dat een Mediamarkt vestiging binnen krijgt? Dan vraag ik inderdaad eerst even hoeveel er op de lijst staan om te kijken of het wel zin heeft. :P
Goeie vraag. Ik denk wel dat je bij hen, Coolblue en Bol de grootste kans maakt.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Hmm, beetje irritant voor de mensen die slecht ter been zijn, ik kan de deur niet zo makkelijk uit om dit even te gaan doen...

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Koko71 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:54:
MediaMarkt neemt inmiddels pre orders aan in de winkel volgens hun site
Thanks voor de tip! Ik denk dadelijk maar meteen even langs de MM hier in de buurt, ging met de Switch 3 jaar geleden ook goed.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

1 voordeel als de ps5 duurder word dan verwacht is dat er in begin minder schaarste zal zijn :P
Hoop dat ik eentje op release day kan krijgen. Maar als dit begin 2021 word is voor mij ook geen ramp. Geeft me meer tijd om te sparen voor nieuwe tv en geluidset...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
hmmm heb het niet zo op de media markt (te veel slechte ervaringen mee)
Ik wacht wel op de bol of coolblue

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kQv8zPo.jpg

Ze zijn heel duur :+.

• bram1984
Ja dat is de PS5 Pro met 100 teraflops en 50 petabyte opslag.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn ervaringen met MM zijn dusdanig slecht dat ik niks meer in de winkel aanschaf. Hooguit via internet omdat de thuiswinkel wetgeving dan de mogelijkheid biedt op 14 dagen retour zonder reden.

Zal je gebeuren dat je een maandagmorgen model hebt en dat ze hem een uur later als je teruggaat opsturen ter reparatie in plaats van omruilen of geld terug. Mij niet gezien

• bram1984
vaagisdenaam schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:00:
Mijn ervaringen met MM zijn dusdanig slecht dat ik niks meer in de winkel aanschaf. Hooguit via internet omdat de thuiswinkel wetgeving dan de mogelijkheid biedt op 14 dagen retour zonder reden.

Zal je gebeuren dat je een maandagmorgen model hebt en dat ze hem een uur later als je teruggaat opsturen ter reparatie in plaats van omruilen of geld terug. Mij niet gezien
Want wat is precies de andere optie bij Coolblue of Bol als ze geen voorraad meer hebben? Dan heb je gewoon ook dikke pech. Ze gaan niet een ander gereserveerd exemplaar aan je meegeven, waarschijnlijk. Dat zou je zelf andersom denk ik ook niet heel fijn vinden. En als er wel voldoende voorraad is, dan hoor je volgens de Europese wet gewoon een nieuwe mee te krijgen of anders je geld terug (dat geldt zelfs voor de eerste 2 weken).

En verder zijn er altijd wel mensen met een slechte ervaring bij een specifieke winkel.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:00:
Waarom zou je een preorder willen plaatsen op de ps5? Wacht gewoon tot deze gereleased wordt en koop hem ergens waar die beschikbaar is. Lijkt me niet dat iedereen direct is uitverkocht? Daarnaast zijn er in het begin maar een paar games beschikbaar. Ik wacht meestal altijd een tijdje voordat er meer games beschikbaar zijn. Ps3 en ps4 heb ik ook niet direct bij launch gekocht. Ik weet nog wel dat bij de launch van de ps4 redelijk beroerde games te koop waren (o.a. Knack).
Nee, de PS4 was ook direct zonder problemen beschikbaar. :+

• bram1984
Gaat er trouwens vandaag iemand naar MM Alphen aan den Rijn voor een pre-order? Dan zou ik graag even meeliften (figuurlijk gesproken) en een tikkie van je ontvangen. ;)

Verwijderd

Aenea schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Hmm, beetje irritant voor de mensen die slecht ter been zijn, ik kan de deur niet zo makkelijk uit om dit even te gaan doen...
Snap ik, je kan volgens mij bij alle websites je e-mailadres achterlaten zodat je een bericht krijgt zodra je de preorder kan plaatsen. Zeker doen bij bedrijven zoals bol.com. Daar kan je straks zeker een preorder online plaatsen.

Dit staat er bij bol.com:

Op dit moment staat de productpagina op ‘niet leverbaar’, omdat je bij bol.com nog geen (!) pre-order kunt plaatsen van de PlayStation®5. Op dit moment weten we nog niet hoeveel consoles we exact kunnen gaan verwachten. Vandaar dat de pre-order van de nieuwe consoles op een later nader te bepalen tijdstip volgt, zodat we geen enkele gameliefhebber onnodig hoeven te teleurstellen. Hou er rekening mee dat de beschikbaarheid zeer beperkt zou kunnen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2020 16:07 ]

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:54
Kom net terug van de Mediamarkt in Breda, daar was nog geen wachtrij!

[ Voor 126% gewijzigd door Prophasis op 15-07-2020 16:11 ]

• Paprika
Prophasis schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:09:
Ik neem aan dat jij ook een sensationeel placeholder bedrag op je factuur hebt?

• Prophasis
Paprika schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Ik neem aan dat jij ook een sensationeel placeholder bedrag op je factuur hebt?
Ja, per Playstation €9.998,98. Aanbetaling van €50,-

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
Nice, ik scheur zo naar 's-Hertogenbosch toe. Nummer één zou leuk wezen :)

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
2 reserveren was ook geen probleem?

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Paprika
R-utger schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:12:
[...]

2 reserveren was ook geen probleem?
Er stonden 4 medewerkers in de hoek klaar en tussen het praten door grapten ze nog of ik er anders geen 2 wilde gezien ik er vroeg bij was. Wat de heren betrof had ik er ook 10 of meer mogen bestellen, dus nee er was geen limiet.

De reservering was overigens niet voor mezelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 15-07-2020 16:25 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
De MediaMarkten staan toch allemaal los van elkaar, net als de webshop?
Je doet een aanbetaling voor iets waarvan je niet weet hoeveel ze er krijgen, en zij ook niet.
Orders accepteren doen ze toch wel, dus dat geeft niet echt zekerheid.

• Vitwiz
dutchgio schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:28:
Je doet een aanbetaling voor iets waarvan je niet weet hoeveel ze er krijgen, en zij ook niet.
Denk dat hun vast al wat meer weten, anders doen ze heus niet zomaar vanaf vandaag de pre-orders openen.

• Prophasis
Mediamarkt, Bol.com, Coolblue en andere giganten krijgen sowieso veel voorraad. Webshop voorraad staat los bij Mediamarkt (mits geen afhaal in winkel).

Deze giganten krijgen per vestiging, als ze een vestigingen hebben, gemakkelijk ~25-50 (grote wel maar) stuks.

• Raem
Tja, geen enkele pre-order geeft garantie. Maar het geeft in ieder geval meer zekerheid dan helemaal niks doen en hopen dat die straks gewoon in de winkels ligt.

Bol zet denk ik wel het limiet op het aantal consoles dat ze krijgen, maar ook dat geeft nog steeds geen zekerheid. TLOU2 PS4 Pro's zijn bij sommige ook geannuleerd omdat ze te weinig binnen kregen.

[ Voor 16% gewijzigd door Raem op 15-07-2020 16:34 ]

Ja in de basis klopt dit natuurlijk wel maar als je #1 staat dan zit je wel goed zou je zeggen. Die krijgen ze altijd wel.

Ik ga (Ook dit keer weer) gewoon voor Bol en Amazon. Dat zit meestal wel goed.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
Nou ik kom net uit de MM in Eindhoven en daar is de pre-order zonder aanbetaling en ze waren afgelopen week al begonnen 8)7 Iets zegt me dat er communicatief iets fout gaat binnen MM.

PSN: bollsie

• Vitwiz
sjufke schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:51:
Nou ik kom net uit de MM in Eindhoven en daar is de pre-order zonder aanbetaling en ze waren afgelopen week al begonnen 8)7 Iets zegt me dat er communicatief iets fout gaat binnen MM.
Die in centrum of Ekkersrijt? Ga zo naar Ekkersrijt toe en zie het alweer gebeuren..

• NotSoSteady
MediaMarkt online staat inderdaad los van de fysieke winkels. Ze kunnen doorgaans wel een beetje schuiven, maar dat is vaak bij speciale actie die snel uitverkocht raken, zoals met Black Friday.

• sjufke
Vitwiz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Die in centrum of Ekkersrijt? Ga zo naar Ekkersrijt toe en zie het alweer gebeuren..
Centrum. Ik heb de medewerker zelfs het bericht op de site nog laten zien.. Hij zei dat het een gehannes was met die aanbetaling als straks blijkt dat mensen hun pre-order niet ophalen. Ik zie het allemaal wel.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
Net bij de MM in Apeldoorn geweest.
Ik ben de 28e en de meeste hebben de normale ps5 besteld.
Zelf verwacht ik dat de eerste 20 naar het eigen personeel is gegaan :P

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Mediamarkt Heerlen deed er niet aan mee, die hadden een "storing" volgens de medewerker, zij wachten tot maandag, aangezien ze dan pas het officiele artikel nummer krijgen. Morgenvroeg maar naar Roermond crossen dan.....

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 13:33
Net bij MM Den Bosch ook 2 gepreorderd. Ik was nummer 2 en 3! De nummer 1 op de lijst was me net voor.....was Michael van Gerwen, net voor me :+

PSN: Maichel

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Ook een pre order gedaan bij Mediamarkt Leeuwarden. Nummer 2 of 3. Die is wel binnen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Twixie
  • Laatst online: 13:52
Prophasis schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:11:
[...]
Ja, per Playstation €9.998,98. Aanbetaling van €50,-
In de krant van 20 november 2020: "MediaMarkt klanten weigeren PlayStation 5 te betalen tegen afgesproken prijs" :+

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:05:
Gaat er trouwens vandaag iemand naar MM Alphen aan den Rijn voor een pre-order? Dan zou ik graag even meeliften (figuurlijk gesproken) en een tikkie van je ontvangen. ;)
Huh, woon jij in Alphen??

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Damn ik zit in Frankrijk, nahja volgende week vrijdag maar eens langs de lokale mediamarkt, ik woon in een kleine plaats dat scheelt hoop ik :)..

Als de lijst te lang is pre order ik er niet dan wacht ik op een andere winkel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
Bedankt voor de melding! Ook meteen even gereden, nr 5. :)

• Michel242186
  • Laatst online: 19:28
Chaoss schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:15:
Damn ik zit in Frankrijk, nahja volgende week vrijdag maar eens langs de lokale mediamarkt, ik woon in een kleine plaats dat scheelt hoop ik :)..

Als de lijst te lang is pre order ik er niet dan wacht ik op een andere winkel.
Haha...zelfde hier ben op vakantie...ik had nummer 4 kunnen zijn in Leeuwarden😣😫😭

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Welk nummer ik ben weet ik niet, maar net even gepre-orderd bij MM, er waren nog niet veel mensen voor volgens mij, want de medewerker had hulp nodig met het verwerken van de pre-order, leek dus alsof die dat voor het eerst deed.
Ik weet in ieder geval vrijwel zeker dat ik op de release dag een PS5 in huis heb :D

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
Ik rijd morgen ff heen en weer denk ik.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:20
Geld die pre-order ook voor de Belgische winkels, zelf vind ik er niets over.

• Raem
Preorder geplaatst! :) #11 in filiaal Ede, dus dat moet wel goedkomen denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Raem op 15-07-2020 18:56 ]

• Raikkonen_WC
Net toch nog even nog naar Maastricht gereden, die hadden de pre-order al 4 weken lopen.... daar was ik nummer 36 en 37 (heb er 2 besteld)

• Kraziey
Maichel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:33:
Net bij MM Den Bosch ook 2 gepreorderd. Ik was nummer 2 en 3! De nummer 1 op de lijst was me net voor.....was Michael van Gerwen, net voor me :+
Ik ben geen Michael van Gerwen ;) maar had als het goed is wel de eerste in DB. Ik heb dik 30 minuten gewacht omdat de medewerker op de game afdeling van niets af wist en de manager moest bellen.
We zijn iig verzekerd zo volgens mij!! *O*

• Raem
Kraziey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Ik ben geen Michael van Gerwen ;) maar had als het goed is wel de eerste in DB. Ik heb dik 30 minuten gewacht omdat de medewerker op de game afdeling van niets af wist en de manager moest bellen.
Toch apart hoe dat per filiaal kan verschillen. Hier hadden ze op verschillende plekken op de game afdeling zelf gefabriceerde a4tjes opgehangen dat je kon reserveren.
Maar misschien hebben ze dat ook pas gedaan nadat nummer 1 langs was geweest :P

• Kraziey
Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:18:
[...]

Toch apart hoe dat per filiaal kan verschillen. Hier hadden ze op verschillende plekken op de game afdeling zelf gefabriceerde a4tjes opgehangen dat je kon reserveren.
Maar misschien hebben ze dat ook pas gedaan nadat nummer 1 langs was geweest :P
Zeker apart, hier was niemand ervan op de hoogte totdat ik de pre-orderpagina op de website liet zien en er daarna gebeld werd met iemand.
Leek een beetje alsof ze of de memo niet hadden gehad of dat het een spontane actie van MM hoofdkantoor is geweest.. :+

• Kalder
Twixie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:53:
[...]

In de krant van 20 november 2020: "MediaMarkt klanten weigeren PlayStation 5 te betalen tegen afgesproken prijs" :+
Ik ga enorm lachen als ik straks bij de kassa sta en ze zeggen dat word dan 9.948,98, voor dat bedrag verwacht ik er een 100inch 8K / 120Hz TV bij

• vaagisdenaam
  • Niet online
Toch gereserveerd in DH ondanks dat het media markt is. Als ik hem elders kan veilig stellen doe ik dat liever en kan ik er altijd nog vanaf zien of zo.

Wel vergeten mijn plekje op de lijst te vragen, iemand die hem daar heeft besteld die zijn of haar plekje wel weet? En hoe laat heb je gereserveerd?

• Paprika
Ik heb voor Utrecht (The Wall) ook niet gevraagd hoe de lijst eruitzag. Het zou wel ironisch zijn als je er al wekenlang een pre-order had kunnen plaatsen en ik nu nummer 100 of iets zou zijn toegewezen.

• Kalder
Paprika schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:32:
Ik heb voor Utrecht (The Wall) ook niet gevraagd hoe de lijst eruitzag. Het zou wel ironisch zijn als je er al wekenlang een pre-order had kunnen plaatsen en ik nu nummer 100 of iets zou zijn toegewezen.
Ik heb zo'n vermoeden dat MM per filiaal wel meer dan 100 stuks krijgt, ik zou me geen zorgen maken als je vandaag gepreorderd hebt. Tenzij je nu gaat pre-orderen bij gamemania ofzo, die hebben de preorder al een hele tijd open dus daar zul je nu ongetwijfeld al niet meer in de eerste batch zitten.

• vaagisdenaam
  • Niet online
MM Den Haag wist mij te vertellen dat ze hoopten op 50 stuks.

Edit: en toen ontstond er een gesprek en ben ik mijn plekje dus vergeten te vragen :p
Ik moest overigens ook 100 aanbetalen.

[ Voor 51% gewijzigd door vaagisdenaam op 15-07-2020 19:40 ]

• Kalder
vaagisdenaam schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:39:

Edit: en toen ontstond er een gesprek en ben ik mijn plekje dus vergeten te vragen :p
Dat lijkt me wel erg weinig... Maar denk sowieso dat de meeste die hier vandaag gepre-ordered hebben zich geen zorgen hoeven te maken.
Misschien is die 50 stuks nog wel oud nieuws, want ze hebben vandaag ook bekend gemaakt dat ze ipv 5 miljoen, ze nu 10 miljoen exemplaren van de PS5 willen produceren, dus misschien krijgen de winkels er nog wel meer dan nu bij ze bekend is.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Kalder schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Dat lijkt me wel erg weinig... Maar denk sowieso dat de meeste die hier vandaag gepre-ordered hebben zich geen zorgen hoeven te maken.
Misschien is die 50 stuks nog wel oud nieuws, want ze hebben vandaag ook bekend gemaakt dat ze ipv 5 miljoen, ze nu 10 miljoen exemplaren van de PS5 willen produceren, dus misschien krijgen de winkels er nog wel meer dan nu bij ze bekend is.
dat is wereldwijd he :P hoeft niet per se te betekenen dat we er in het kleine Nederland ineens een hele sloot bij krijgen :P

• Kraziey
vaagisdenaam schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:39:

100? Dan heb je er denk toch wel twee gepre-orderd?

• vaagisdenaam
  • Niet online
Kraziey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:49:
[...]

100? Dan heb je er denk toch wel twee gepre-orderd?
Nee, 1. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit, die 50 betaal ik straks dan minder dus dat is mij om het even eigenlijk, maar vond het wel vermeldenswaardig.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Thanks voor de tip! Er waren 15 pre-orders voor de discversie bij Utrecht The Wall. Nog 0
voor de discloze versie

• sjufke
Vitwiz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:56:
[...]

En?

• Kraziey
vaagisdenaam schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Nee, 1. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit, die 50 betaal ik straks dan minder dus dat is mij om het even eigenlijk, maar vond het wel vermeldenswaardig.
Ja, dat is ook zo.
Toch blijf ik me wel verbazen dat er bij de ene MM al 4 weken lang pre-orders blijkbaar zijn, er bij de andere niemand op de hoogte was dat de actie vandaag is gestart en dat er blijkbaar ook de aanbetalingen kunnen verschillen bij de vestigingen.

Nu maar hopen dat ze de volgorde niet door elkaar gooien bij uitleveren :o

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Mooi om te zien hoe het leeft hier onder de mensen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Deusesque
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:54
Steven030 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:52:
Thanks voor de tip! Er waren 15 pre-orders voor de discversie bij Utrecht The Wall. Nog 0
voor de discloze versie
Grappig, ik ben nummer 16 daar ;)
En inderdaad, opvallend dat er 0 preorders zijn voor de digital edition. Denk dat de mensen die fanatiek genoeg zijn om nu al te bestellen waarschijnlijk ook genoeg noodzaak voor een discslot zien. Ik denk dat de Digital Edition het meer moet hebben van de spontane(re) verkoop, als je er niet te lang over nadenkt of geen backlog hebt kies je eerder voor de goedkope waarschijnlijk.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Kraziey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Ja, dat is ook zo.
Toch blijf ik me wel verbazen dat er bij de ene MM al 4 weken lang pre-orders blijkbaar zijn, er bij de andere niemand op de hoogte was dat de actie vandaag is gestart en dat er blijkbaar ook de aanbetalingen kunnen verschillen bij de vestigingen.

Ja daarom hoop ik ook dat iemand nog een pre order in DH plaatst en het nummertje deelt, dan weet ik of ik me zorgen moet maken :p. Zelfde geld hebben ze er al tientallen staan zonder aanbetaling.

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Hoe gaan jullie dat dan doen, als ze 50 stuks leveren 25 disc versies en 25 digitale. Je gaat niet makkelijk de versie kunnen kiezen dat je wilt denk ik. Ik wacht gewoon tot bol de pre orders opent zodat ik de versie kan kiezen.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Moest je aangeven. Ik heb disk gekozen.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Shit ik kan vrijdag pas naar de MediaMarkt... Dat wordt wachten op Bol.com dan. Gefeliciteerd aan degenen die vandaag zijn geweest! *O*

• Raikkonen_WC
In Maastricht hoefde ik de versie nog niet aan te geven. Ze gingen bellen zodra alle pakketten en versies bekend zijn. En dan kan ik de keuze maken.

Maar Heerlen springt er wel uit dat ze het niet willen doen.... na lang een discussie te voeren bleek dat ze geen zin hadden al die bonnen weer om te boeken naar het juiste artikelnummer. Ik zei dat in Maastricht, waarop die meid zei “ze willen blijkbaar geen omzet draaien dan, nou wij doen het wel met liefde” :-)

EDIT:
Ik ga er sowieso meer pre-orderen. Sta op nummer 23 bij GameMania, daar heb ik er 1 besteld, MM Maastricht 2 besteld, ga misschien ook even langs Roermond morgen om te kijken. En als Bol of intertoys nog komen bestel ik er daar ook nog.

Heb er zelf voor thuis echt zelf minimaal 2 nodig (voor woonkamer en voor aan de racesimulator) *snip*

[ Voor 44% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 12:34 ]

• bram1984
Ik ga morgenochtend even. Disc versie all the way. *snip*

[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 12:16 ]

• Raem
Kraziey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Hier schreven ze het nummer op iedere orderbon die meteen in een map verdween, dus dat komt vast goed. :P

En inderdaad ook aan moeten geven welke versie ik wilde.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 15-07-2020 20:08 ]

• bram1984
Dalim schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:05:
Shit ik kan vrijdag pas naar de MediaMarkt... Dat wordt wachten op Bol.com dan. Gefeliciteerd aan degenen die vandaag zijn geweest! *O*
Vrijdag zit je ook echt wel goed bij Media Markt hoor. Zolang de mainstream media het nog niet hebben opgepikt. Zegt genoeg dat mensen vandaag nummer 1 zijn. Dan staat het er dus net op.

• Dalim
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Vrijdag zit je ook echt wel goed bij Media Markt hoor. Zolang de mainstream media het nog niet hebben opgepikt. Zegt genoeg dat mensen vandaag nummer 1 zijn. Dan staat het er dus net op.
Nou als er vanavond of morgenochtend een berichtje op de frontpage van Tweakers staat kan het ineens hard gaan hoor ;)

Hopelijk heb ik ze niet op een idee gebracht
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:07:
Ik ga morgenochtend even. Disc versie all the way. Mag dat @uchiha tijntje? Of krijg ik dan ook een sarcastische sneer? :)
Hier ook de disc versie (niet bij MediaMarkt ), ook al vind ik die nog lelijker dan de disc loze, ik ga niet in die €69,95 per game versie trappen :P

Edit: Tenzij dat de enige is die ik op release kan krijgen. Dan natuurlijk wel 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 15-07-2020 20:16 ]

• Paprika
Steven030 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:52:
voor de discloze versie
Ah fijn om te weten. Dan zal ik wel echt laag zitten gezien ik er om 3 uur al was. :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

*snip*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 12:16 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:13:
[...]

Hier ook de disc versie (niet bij MediaMarkt ), ook al vind ik die nog lelijker dan de disc loze, ik ga niet in die €69,95 per game versie trappen :P

Edit: Tenzij dat de enige is die ik op release kan krijgen. Dan natuurlijk wel 8)7
Gewoon rechtop achter je TV zetten.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
Nou dan maar morgen naar MM Breda,al koop ik hem liever via Amazon :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Ja die hangt aan de muur joh, daar past niets achter :) , Wordt in het meubel, al moet ik nog maar zien of dat past, en anders zal hij in het zicht moeten met Dbrand sticker ofz.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 15-07-2020 20:18 ]

• bram1984
Amaze86 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:17:
Nou dan maar morgen naar MM Breda,al koop ik hem liever via Amazon :)
Waarom? MM lijkt me een stuk makkelijker met garantie toch?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Waarom? MM lijkt me een stuk makkelijker met garantie toch?
Heb top ervaring met amazon gehad nadat ps4 pro mankementen ging vertonen na 1,5 jaar.Stuurde gewoon nieuwe op binnen 1 week. Zie ik MM niet doen ben ik bang.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Amaze86 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Heb top ervaring met amazon gehad nadat ps4 pro mankementen ging vertonen na 1,5 jaar.Stuurde gewoon nieuwe op binnen 1 week. Zie ik MM niet doen ben ik bang.
MM heeft echt super goede garantie. Afgelopen week mijn headset teruggebracht van een jaar oud. Kreeg mijn geld terug of kon hem gewoon omruilen. Dus wat @bram1984 zegt.. Waarom geen MM. Altijd ook fysiek aanwezig. Is een groot voordeel vind ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Prophasis
rstift schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor de melding! Ook meteen even gereden, nr 5. :)
Nice! Ook geholpen door Kenneth? :D

• exidil
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09-2021
Ik ga hem morgen na het werk preorderen bij mediamarkt eindhoven, hopelijk kan ik hem dan nog steeds dag 1 ophalen

• bram1984
Caayn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:15:
Mwa, merk dat ik er zelf niet zoveel bezwaar tegen heb. Wel vind ik het jammer dat je enkel fysiek een bestelling kan plaatsen. Je kan tot nu toe nog niet online bestellen om vervolgens af te halen in een winkel. Vroeger kon dat wel als ik het mij correct herinner.
Dat komt dus omdat er nog geen prijs bekend is. Ze moeten online een prijs vermelden. Krijg je straks mensen die het volledige bedrag aanbetalen en dan zit je weer met dat gezeik als de prijs afwijkt. Zodra er een prijs is, kan je vanzelfsprekend gewoon online een pre-order plaatsen.

• Maichel
Kraziey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Ah die man zei dat MvG me net voor was geweest en ik bij de 1e 5 zat. Moet goed komen denk ik zo.

• Raem
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Dat komt dus omdat er nog geen prijs bekend is. Ze moeten online een prijs vermelden. Krijg je straks mensen die het volledige bedrag aanbetalen en dan zit je weer met dat gezeik als de prijs afwijkt. Zodra er een prijs is, kan je vanzelfsprekend gewoon online een pre-order plaatsen.
Ik denk dat dat niet lang meer gaat duren. Als het Mediamarkt puur om makkelijk en snel geld binnen halen ging hadden ze ook wel preorders voor de Series X open gegooid.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Paprika schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Ah fijn om te weten. Dan zal ik wel echt laag zitten gezien ik er om 3 uur al was. :+
Dan zit je wel goed! Ik was er pas rond 18:30

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

RMX

Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat dat niet lang meer gaat duren. Als het Mediamarkt puur om makkelijk en snel geld binnen halen ging hadden ze ook wel preorders voor de Series X open gegooid.
Interessant gegeven inderdaad!
Ik ga morgen direct een reservering plaatsen.

• Maichel
Toch grappig...we hebben allemaal iets gekocht, maar we weten nog niet exact wat, wat we ervoor gaan betalen én wanneer we t gaan krijgen :D

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Maichel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:33:
Toch grappig...we hebben allemaal iets gekocht, maar we weten nog niet exact wat, wat we ervoor gaan betalen én wanneer we t gaan krijgen :D
Ik anders niet hoor :P

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-11 21:31
Heb zelf meerdere slechte ervaringen met Mediamarkt dus ik wacht rustig tot hij online beschikbaar komt bij een coolblue, bol of amazon. Die vertrouw ik persoonlijk toch een stuk meer :)

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
Prophasis schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:49:
[...]

Nice! Ook geholpen door Kenneth? :D
Jazeker! Goede gast, zo'n beetje de enigste op de afdeling die wist dat en hoe er ge-preorderd kon worden.

• Kalder
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Dat word het bij mij ook, onder de TV zoals de PS4 pro gaat niet passen, zal hem rechts achter naast de tv zetten en zo schuin zetten dat je de disc drive amper nog ziet, hij komt wel deels in zicht, want vind hem wel mooi :)

• NotSoSteady
Kalder schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat MM per filiaal wel meer dan 100 stuks krijgt, ik zou me geen zorgen maken als je vandaag gepreorderd hebt. Tenzij je nu gaat pre-orderen bij gamemania ofzo, die hebben de preorder al een hele tijd open dus daar zul je nu ongetwijfeld al niet meer in de eerste batch zitten.
Dat lijkt me erg veel.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

JSchut

.....

Ik heb 2 maanden geleden gepreordered bij top1toys. Hoefde niks aan te betalen. Sta daar nummer 3 op de lijst. Inmiddels staan er daar al 20+ op de lijst.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Raikkonen_WC
Veel? Als je er vanuit gaat dat er 50 Mediamarkt vestigingen zijn in Nederland, en ze zouden er allemaal 100 krijgen. Hebben we het over 5.000 exemplaren... Met een productie van 10 miljoen die men verwacht nu, is dat net 0,05 % van de totale productie voorraad.

Als je ervan uit gaat dat de wereld 196 landen heeft, en je zou de aantallen al exact verdelen over die 196 landen, dat elk land er dan 51.000 moet krijgen. Dan zijn er heel veel landen die hem niet hebben bij release, je hebt grote landen, en Nederland is dan nog enigszins een klein land. Maar ik verwacht wel dat we toch wel een minimum van 25.000 stuks zullen krijgen in Nederland.

Dus een 100 stuks per vestiging Mediamarkt (als grote speler in NL), lijkt mij vrij reëel.

• Dalim
Raikkonen_WC schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:42:
[...]

Veel? Als je er vanuit gaat dat er 50 Mediamarkt vestigingen zijn in Nederland, en ze zouden er allemaal 100 krijgen. Hebben we het over 5.000 exemplaren... Met een productie van 10 miljoen die men verwacht nu, is dat net 0,05 % van de totale productie voorraad.

Als je ervan uit gaat dat de wereld 196 landen heeft, en je zou de aantallen al exact verdelen over die 196 landen, dat elk land er dan 51.000 moet krijgen. Dan zijn er heel veel landen die hem niet hebben bij release, je hebt grote landen, en Nederland is dan nog enigszins een klein land. Maar ik verwacht wel dat we toch wel een minimum van 25.000 stuks zullen krijgen in Nederland.

Dus een 100 stuks per vestiging Mediamarkt (als grote speler in NL), lijkt mij vrij reëel.
Die 10 miljoen is niet over 1 batch. De pre-orders die nu geplaatst worden zijn voor een launchday console uit de eerste batch. Die 10 miljoen heeft betrekking over de eerste x aantal weken/maanden, niet day 1.

Edit: tevens is die 10 miljoen ook wel een beetje de max, en geruchten die pas deze week zijn gaan circuleren. Daarvoor was het 5-6 miljoen. Dus je rekent jezelf wel heel snel rijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Dalim op 16-07-2020 08:03 ]

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Ik bestel liever niet bij de Mediamarkt en wacht wel tot Bol.com de PS5 gaat aanbieden als pre-order. Heb ik er een op launchday binnen ben ik blij, maar het maakt me ook niet veel uit als ik de eerste levering misloop en eventjes moet wachten. Die korte tijd moet ik dan maar even met mijn inferieure PS4 Pro overbruggen als het zover komt.

This is absolutely ridiculous

• Vitwiz
Ja hier is het gisteren ook nog gelukt, was nummer 10 & 11 voor de disc versie!

• Kraziey
Maichel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Ah die man zei dat MvG me net voor was geweest en ik bij de 1e 5 zat. Moet goed komen denk ik zo.
Hmm, nu ga ik toch wel twijfelen of ik de eerste was. Ik lijk ook niet niet in de verste verte op hem _O- . Ik liep daar rond 17:20 uur de winkel uit dus wellicht was ben ik gewoon 5de.
Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Dat is een goeie inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan.
Pagina: 1 ... 88 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden