Serieuze vraag? Sony schijnt iets vergelijkbaars te hebben. Een dienst die ook nog eens langer op de markt is dan GP.Tk55 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
[...]
Wat dacht je van Xbox Game pass? Voor gamers een ontzettend goede deal, voor Microsoft een vaste stroom aan inkomsten. Door constant games toe te voegen houdt je mensen ook bezig met jouw platform. Heeft Sony iets vergelijkbaars met Playstation?
Het gaat bij de consoles nooit sec om de consoleverkopen. Je moet altijd het volledige plaatje bekijken en dat is consoleverkoop, games en de diensten eromheen (PS+, Xbox Live, game streaming, etc). De initiele consoleprijs kan echter consumenten over de streep trekken, daarom zitten ze altijd op hetzelfde of op zeer vergelijkbaar prijspunt. Voor een console van 500 euro, is een verschil van 20 euro niet zo veel, maar een verschil van 50 euro wel.
Volgens mij is daar voor Sony echt nog veel winst te behalen. Ik verbaas me er altijd over dat een hoop mensen schijnbaar niet van het bestaan afweten van PS Now.bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Serieuze vraag? Sony schijnt iets vergelijkbaars te hebben. Een dienst die ook nog eens langer op de markt is dan GP.
Ja Sony heeft sinds de lancering niet veel meer gedaan dan een prijsverlaging. Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat het nu wel een goede deal is, loopt het wel ver achter GamePass in 'value' en dat vertaalt zich in het aantal abonnees.Raem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:23:
[...]
Volgens mij is daar voor Sony echt nog veel winst te behalen. Ik verbaas me er altijd over dat een hoop mensen schijnbaar niet van het bestaan afweten van PS Now.
Ps Now moet en kan je ook niet direct vergelijken met Game Pass, dat is toch wel wat anders.
Oudere games, focus op streaming met deelse download. Etc.
Oudere games, focus op streaming met deelse download. Etc.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja. Ik heb geen Playstation, wel een Xboxbram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Serieuze vraag? Sony schijnt iets vergelijkbaars te hebben. Een dienst die ook nog eens langer op de markt is dan GP.
Klopt, ik hoor ook vaak positieve reacties op Game Pass, vooral op plekken waar men niet per sé een favoriete console heeft.Raem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:23:
[...]
Volgens mij is daar voor Sony echt nog veel winst te behalen. Ik verbaas me er altijd over dat een hoop mensen schijnbaar niet van het bestaan afweten van PS Now.
Absoluut. Het zou mij in dit geval ook niet verbazen dat er zelfs meer geld in de marketing gaat zitten van een console reeks. Uiteindelijk is een groot deel van de R&D kosten ook maar net wat AMD kan leveren en dat zit in de chipprijs verwerkt.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:10:
@Paprikade kostprijs is meer dan de hardware er komen ook nog R&D kosten en marketing overheen, de eigenlijke verliezen waren dan wel wat hoger.
Natuurlijk gaan ze hem niet zomaar weggeven als dat niet nodig is, maar tenzij men echt op kostprijs verlies gaat maken dan gaat dat gat niet zo groot zijn. Het idee van hetgeen ik al de hele tijd duidelijk probeer te maken is dat beide al lang een zeer goed idee hebben wat de ander gaat doen op basis van kostprijs en als je naar de historie kijkt (plaatje uit mijn vorige post) dan zie je ook dat dit altijd al zo is geweest.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:10:
Maar dat veranderd niet zoveel aan het feit dat een producent in principe zoveel mogelijk winst probeer te maken. Als een prijs verhoging van 50 dollar niet zorgt dat er minder units verkocht worden dan zal de verkoopprijs simpelweg 50 dollar hoger zijn.
Er is maar 1 argument aan te halen voor deze stelling wat mij betreft.Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Lang verhaal kort: de gemiddelde gamer is ontzettend gevoelig voor prijsstelling. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat Microsoft Sony op dit gebied gaat 'verslaan'?
https://www.techspot.com/...alue-over-price-sony.htmlAccording to Ryan, however, Sony has acknowledged that a potentially disastrous recession in the wake of Covid-19 lockdowns means the MSRP of the PS5 will be even more of a deciding factor for those considering a purchase.
"Conventional wisdom and history show that our business is one of the more recession-proof businesses," said Ryan.
"But I think this will sharpen our need to ensure that we focus on getting the value equation right. And I emphasize value as opposed to price."
"We must be more attentive than ever before to ensure that the overall value proposition in terms of the console and the games - the range of games, the quality of games, the quantity of games – makes this something that our community aspires towards."
"Value over price"
https://www.thebalancecar...-value-over-price-2917472Odds are that your product is not the lowest-priced offering in your industry. But don't think of this as a problem; in fact, a higher price can actually help you in your sales efforts. After all, everyone knows the saying, 'You get what you pay for.' If you can show your prospects that your product's value is greater than the price you're asking, you won't need to worry about cheaper competitors. Selling value instead of selling based on price will also get you a better caliber of customer—one less likely to dump you the second a better deal comes along.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 19:31
Sony heeft PS+ waarbij je een aantal games per maand kunt spelen, verschil is dat dit nooit nieuwe games zijn. Verder is er PSNow voor het streamen van gamesTk55 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
[...]
Wat dacht je van Xbox Game pass? Voor gamers een ontzettend goede deal, voor Microsoft een vaste stroom aan inkomsten. Door constant games toe te voegen houdt je mensen ook bezig met jouw platform. Heeft Sony iets vergelijkbaars met Playstation?
Het gaat bij de consoles nooit sec om de consoleverkopen. Je moet altijd het volledige plaatje bekijken en dat is consoleverkoop, games en de diensten eromheen (PS+, Xbox Live, game streaming, etc). De initiele consoleprijs kan echter consumenten over de streep trekken, daarom zitten ze altijd op hetzelfde of op zeer vergelijkbaar prijspunt. Voor een console van 500 euro, is een verschil van 20 euro niet zo veel, maar een verschil van 50 euro wel.
Gamepass lijkt me niet iets wat in de huidige vorm rendabel is. Met name triple A games zijn rete duur om te maken, als Microsoft al hun first party titels vanaf launch in gamepass zet dan moet die prijs wel omhoog. Of die studios worden zo onderbetaald dat ze zo weer weg zijn
Verder klopt het wat je zegt dat het om het totaal plaatje gaat, producten en diensten leveren een bepaald bedrag op en dat wordt ook nog eens over een looptijd van 5-6jaar bekeken (productie kosten van de console dalen sterk in die 5 jaar).
Staat natuurlijk tegenover de de console niet het enige is met een kostprijs. De achterliggende netwerk en serverparken zijn ook niet gratis
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 12:31 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik denk eigenlijk van niet want de Windows licentie is slechts eenmalig. Of bij een toekomstige kostenplichtige upgrade, eens in de zoveel jaar.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:10:
Ik heb het idee dat Microsoft meer als doel heeft dat de xbox een aanvulling wordt op de gaming pc, meer gaming pc's betekend meer windows licenties.
Ik denk dat MS er de voorkeur aan geeft om gamers binnen te halen en te behouden in haar eigen Xbox ecosysteem. Dat levert commissie (±30%) op op elke verkocht spel of app.
Gamepass is hiervoor een goede zet.
Gamen op een PC binnen een ander ecosysteem (Uplay, Steam, Epic) is mogelijk maar de commissie op game of andere verkopen vloeit in de zakken van de aanbieder en niet Microsoft.
Wellicht kan MS via de Azure cloudomgeving nog andere gamegerelateerde inkomstenstromen creëren of uitbouwen als serviceprovider voor andere aanbieders. Ik weet echter niet hoe winstgevend dit is.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
PSnow heeft wel een stuk meer AAA games, zoals nu spiderman ook erbij. Straks ook nog God of War. Ik geloof dat ze nu op ~900 games zitten. Plus download en cloud streaming inbegrepen, dus op dit moment eigenlijk nog meer value dan GP. Kost 59,99 per jaar, of 45 voor een jaar als je het in een aanbieding koopt.
Ik heb laatst PS Now eens bekeken, en was eigenlijk positief verrast over de kwaliteit. Echt veel beter is Game Pass niet hoor, daar zit ook een hoop rondzooi in
- Chaoss
En PS+ heeft ook vaak wel goede games, zoals nu tomb raider, grote kans dat dit een game is die ik uit ga spelen.En het is dat ik niets met NBA heb, maar dat is voor de liefhebbers vast een prima game.
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 12:43 ]
Zal ik dan ook maar een quote uit jouw quote pikken?Paprika schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:28:
[...]
Er is maar 1 argument aan te halen voor deze stelling wat mij betreft.
"Value over price"
Iedereen kan cherrypicken om zijn eigen punten te ondersteunen. We zullen het in ieder geval (hopelijk) binnenkort zien. Het blijft uiteindelijk voor ons toch maar gissen, zelfs Sony en Microsoft vinden het blijkbaar lastig om een prijs vast te stellen met veel meer informatie tot hun beschikking.In the wake of Covid-19 lockdowns means the MSRP of the PS5 will be even more of a deciding factor for those considering a purchase.
Ps now is heel prettig vind ik. Speel nu control wat echt een top game is.
Een serieuze misser is wel dat ze geen OS X app hebben. Ten eerste is gamen op OS X niet echt mogelijk dus een streaming service zou top zijn. Ten tweede betalen Apple klanten doorgaans meer.
Een serieuze misser is wel dat ze geen OS X app hebben. Ten eerste is gamen op OS X niet echt mogelijk dus een streaming service zou top zijn. Ten tweede betalen Apple klanten doorgaans meer.
Je kan je PS4 wel streamen naar macOS met Remote Play.giantgiantus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:
https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
Inderdaad, heb op beide een abonnement en snap ook niet echt waarom er hier wordt gedaan alsof er veel verschillen zijn tussen de twee. Tegenwoordig kun je alle PS4-games downloaden en ook zijn er genoeg goede titels beschikbaar.Anton.net schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:36:
Ik heb laatst PS Now eens bekeken, en was eigenlijk positief verrast over de kwaliteit. Echt veel beter is Game Pass niet hoor, daar zit ook een hoop rondzooi in
[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 14-07-2020 12:46 ]
Dank. Ja dat werkt best goed. Maar denk dat de performance beter zou zijn als ik rechtstreeks van de ps now servers zou kunnen streamen.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:44:
[...]
Je kan je PS4 wel streamen naar macOS met Remote Play.
https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
Het is echter ook niet mijn standpunt. Ik gaf alleen maar aan dat ik maar 1 citaat kan aanhalen die een dergelijke vraag/stelling zou ondersteunen. Van mij hoeven al die geruchten niet. Ik wacht in alle rust op een publicatie van de desbetreffende partijen.Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:40:
[...]
Zal ik dan ook maar een quote uit jouw quote pikken?
Iedereen kan cherrypicken om zijn eigen punten te ondersteunen. We zullen het in ieder geval (hopelijk) binnenkort zien. Het blijft uiteindelijk voor ons toch maar gissen, zelfs Sony en Microsoft vinden het blijkbaar lastig om een prijs vast te stellen met veel meer informatie tot hun beschikking.
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 14-07-2020 12:47 ]
Ligt vooral aan je netwerk. Ik stream af en toe Steam-games naar mijn televisie en dat ziet er toch aanzienlijk beter uit dan Stadia. Minder compressie en ik kan zelf bepalen hoeveel bandbreedte er maximaal wordt gebruikt.giantgiantus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:45:
[...]
Dank. Ja dat werkt best goed. Maar denk dat de performance beter zou zijn als ik rechtstreeks van de ps now servers zou kunnen streamen.
Sorry. Ik ben niet duidelijk. Ik bedoel buitenshuis. Met mijn iPad en remote play kan ik eigenlijk prima games spelen zoals op mijn switch. Echter denk ik dat ik betere kwaliteit zou kunnen halen als ik rechtstreeks verbinding zou maken met de ps now servers Ipv mijn eigen thuisnetwerk.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:50:
[...]
Ligt vooral aan je netwerk. Ik stream af en toe Steam-games naar mijn televisie en dat ziet er toch aanzienlijk beter uit dan Stadia. Minder compressie en ik kan zelf bepalen hoeveel bandbreedte er maximaal wordt gebruikt.
Ok misschien had ik moeten zeggen Xbox heeft er meer baat bij... Maar laten we eerlijk zijn, als de prijzen gelijk zijn denk ik dat mensen liever kiezen voor iets waar ze vertrouwd mee zijn en waar ze de games die ze hebben van de vorige generatie ook mee af kunnen spelen, en aangezien de PS4 100+ miljoen is verkocht en de Xbox One 50 miljoen keer, denk ik dat de meeste mensen gewoon voor de PS5 kiezen als de prijzen gelijk zijn, daarom denk ik dat MS met de Xbox echt onder de prijs van de PS5 moet gaan zitten willen ze voorkomen dat weer 2/3e van de mensen voor PS kiezen en 1/3e voor xboxDalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Ik zie dit heel vaak gezegd worden door verschillende mensen in beide topics. En ik snap wat ermee bedoeld wordt.
Maar er wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat PlayStation ruim een kwart van de gehele omzet van Sony is en ook een groot deel van de winst.
Xbox stelt voor Microsoft daarin tegen niet zo veel voor. Nog geeneens 10% van de omzet komt van gaming. En Microsoft maakt bakken met winst, meer (ook in verhouding) dan Sony. Waarvan maar een schijntje van xbox komt.
PlayStation is van levensbelang voor Sony. Xbox niet voor Microsoft. Dus ik vraag me af wie er nou echt "baat bij heeft" om van de nieuwe generatie een succes te maken.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
PS Now streaming is max 720p en Remote Play 1080p. Afhankelijk van je internet natuurlijk.giantgiantus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:53:
[...]
Sorry. Ik ben niet duidelijk. Ik bedoel buitenshuis. Met mijn iPad en remote play kan ik eigenlijk prima games spelen zoals op mijn switch. Echter denk ik dat ik betere kwaliteit zou kunnen halen als ik rechtstreeks verbinding zou maken met de ps now servers Ipv mijn eigen thuisnetwerk.
Dat vind ik dus ook zo jammer, net als een iOS app voor PSnow die ontbreekt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat Apple geen concurrerende gamestores/services op hun platform wil hebben. Immers, PSnow sluit je af buiten de Apple store om waardoor Apple geen 30% van dat bedrag kan opstrijken. Zelfde geval als met xcloud.giantgiantus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:
Wel echt jammer, want de combo iPad en DS4 werkt zo fijn.
Kleine aanvulling; Remote Play 1080p gaat alleen met een Pro. Anders heb je ook 720p.Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:04:
[...]
PS Now streaming is max 720p en Remote Play 1080p. Afhankelijk van je internet natuurlijk.
Mm ik denk niet dat dit de reden is, 30% (en 15% na het eerste jaar) is alleen als je de betaal methode van Apple gebruikt. Abonnementen gebruiken die buiten Apple afgesloten zijn gebruiken mag gewoon, zie bijvoorbeeld Netflix, Spotify, enz.Trishul schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Dat vind ik dus ook zo jammer, net als een iOS app voor PSnow die ontbreekt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat Apple geen concurrerende gamestores/services op hun platform wil hebben. Immers, PSnow sluit je af buiten de Apple store om waardoor Apple geen 30% van dat bedrag kan opstrijken. Zelfde geval als met xcloud.
Buiten dat is Steam Link wel gewoon in de Appe Store aanwezig.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-07-2020 13:25 ]
Ligt volgens mij echt bij Sony. Voorheen was PS Now ook te gebruiken op Smart TV's, Bluray spelers, de PS3 en de Vita, maar dat is allemaal gestopt om alleen nog support te bieden voor de PS4 en PC.Trishul schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Dat vind ik dus ook zo jammer, net als een iOS app voor PSnow die ontbreekt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat Apple geen concurrerende gamestores/services op hun platform wil hebben. Immers, PSnow sluit je af buiten de Apple store om waardoor Apple geen 30% van dat bedrag kan opstrijken. Zelfde geval als met xcloud.
*offtopic*
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-07-2020 20:16 ]
Zelfde geld hier wel voor Playstation Now, ik ken een hoop playstation 4 eigenaren in mijn omgeving (die hiervoor een Xbox360 hadden) maar geen enkele heeft Playstation Now voor zover ik weet. Wordt in ieder geval niet over gesproken.
[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 14-07-2020 20:17 ]
Ik heb er wel eens iemand over gehoord, maar ik ken voor de rest ook niemand die het heeft. Ik heb het zelf ook niet, eerlijk gezegd. Ik denk dat het een slecht ding voor mijn persoonlijke gaming habits zou zijn. Ik heb nu al regelmatig dat ik bij games (of series en films op Netflix for that matter) voortijdig afhaak en weer iets nieuws in een sale vind om te spelen. Volgens mij ga ik met zo'n dienst vrijwel geen enkele game meer uitspelen, helemaal niet als alle first party er ook op verschijnen. Onbewust voelt het dan alsof een game minder waarde heeft omdat je er geen 60 piek aan uitgegeven hebt, dus dan ben ik geneigd 'm sneller aan de kant te gooien. Het voelt allemaal wat meer als een kroket uit de muur in plaats van een volwaardige dure maaltijd, als je snapt wat ik bedoel.Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:55:
[...]
Zelfde geld hier wel voor Playstation Now, ik ken een hoop playstation 4 eigenaren in mijn omgeving (die hiervoor een Xbox360 hadden) maar geen enkele heeft Playstation Now voor zover ik weet. Wordt in ieder geval niet over gesproken.
Ja dat is ook wel een beetje waarom ik het persoonlijk ook niet heb denk ik.bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb er wel eens iemand over gehoord, maar ik ken voor de rest ook niemand die het heeft. Ik heb het zelf ook niet, eerlijk gezegd. Ik denk dat het een slecht ding voor mijn persoonlijke gaming habits zou zijn. Ik heb nu al regelmatig dat ik bij games (of series en films op Netflix for that matter) voortijdig afhaak en weer iets nieuws in een sale vind om te spelen. Volgens mij ga ik met zo'n dienst vrijwel geen enkele game meer uitspelen, helemaal niet als alle first party er ook op verschijnen. Onbewust voelt het dan alsof een game minder waarde heeft omdat je er geen 60 piek aan uitgegeven hebt, dus dan ben ik geneigd 'm sneller aan de kant te gooien. Het voelt allemaal wat meer als een kroket uit de muur in plaats van een volwaardige dure maaltijd, als je snapt wat ik bedoel.
Want als dienst is het wel oke, zeker de download games.
Alleen het voelt (idd) als 20 jaar geleden games illegaal downloaden, ik had alles maar speelde niets (uit).
Nu koop ik alles en geniet ik er veel meer van
Maar daar houdt Apple toch niet van? Er was toch een rel met Spotify op dit gebied? Apple heeft het liefst dat je gewoon een abonnement afsluit via de App store, zodat zij er ook aan verdienen. Ik heb het idee dat Apple het een beetje gedoogd.Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:23:
[...]
Mm ik denk niet dat dit de reden is, 30% (en 15% na het eerste jaar) is alleen als je de betaal methode van Apple gebruikt. Abonnementen gebruiken die buiten Apple afgesloten zijn gebruiken mag gewoon, zie bijvoorbeeld Netflix, Spotify, enz.
Buiten dat is Steam Link wel gewoon in de Appe Store aanwezig.
In het verleden was het wel mogelijk op de iPad, hopelijk komt dit snel terug. En als ze dan toch bezig zijn, zet alle 1st en 2nd party PS4 games op PSnow aan het eind van het jaar wanneer de PS5 op de markt komt. Van alle games zijn toch de kosten al terugverdiend. Zelfs TLOU2, en straks ook GoT.
Exact.Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Ja dat is ook wel een beetje waarom ik het persoonlijk ook niet heb denk ik.
Want als dienst is het wel oke, zeker de download games.
Alleen het voelt (idd) als 20 jaar geleden games illegaal downloaden, ik had alles maar speelde niets (uit).
Nu koop ik alles en geniet ik er veel meer van
Nou ja Apple ziet natuurlijk liever dat je via Apple betaald zodat ze 30/15% vangen. Dat lijkt mij logisch, dat wil elk bedrijf wel.Trishul schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Maar daar houdt Apple toch niet van? Er was toch een rel met Spotify op dit gebied? Apple heeft het liefst dat je gewoon een abonnement afsluit via de App store, zodat zij er ook aan verdienen. Ik heb het idee dat Apple het een beetje gedoogd.
Van gedogen is geen spraken. Het is gewoon toegestaan diensten met abonnement te gebruiken op iOS. Het is alleen niet toegestaan om dit te adverteren in je app, misschien ben je daar mee in de war?
Dus PlayStation now afsluiten op je PlayStation en gebruiken op iOS moet mogelijk zijn, waarom Sony dat niet doet blijft dan voor ons gissen helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 14-07-2020 14:27 ]
Ik ken ook niemand die het heeft en zelf denk ik er ook niet aan om het überhaupt te nemen. In PS Now verdwijnen toch ook spellen net zoals bij Netflix series/films verdwijnen?bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb er wel eens iemand over gehoord, maar ik ken voor de rest ook niemand die het heeft. Ik heb het zelf ook niet, eerlijk gezegd. Ik denk dat het een slecht ding voor mijn persoonlijke gaming habits zou zijn. Ik heb nu al regelmatig dat ik bij games (of series en films op Netflix for that matter) voortijdig afhaak en weer iets nieuws in een sale vind om te spelen. Volgens mij ga ik met zo'n dienst vrijwel geen enkele game meer uitspelen, helemaal niet als alle first party er ook op verschijnen. Onbewust voelt het dan alsof een game minder waarde heeft omdat je er geen 60 piek aan uitgegeven hebt, dus dan ben ik geneigd 'm sneller aan de kant te gooien. Het voelt allemaal wat meer als een kroket uit de muur in plaats van een volwaardige dure maaltijd, als je snapt wat ik bedoel.
Dus je hebt in mijn ogen maar een beperkte periode iets te kunnen spelen en dan moet je het nog uitspelen ook.
Was laatst niet GTA V toegevoegd? Zit je er net lekker in verdwijnt ie straks weer (als ie dat niet al is)
Yep, dat heb je met zowel PS Now als GP.schumi2004 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:29:
[...]
Ik ken ook niemand die het heeft en zelf denk ik er ook niet aan om het überhaupt te nemen. In PS Now verdwijnen toch ook spellen net zoals bij Netflix series/films verdwijnen?
Dus je hebt in mijn ogen maar een beperkte periode iets te kunnen spelen en dan moet je het nog uitspelen ook.
Was laatst niet GTA V toegevoegd? Zit je er net lekker in verdwijnt ie straks weer (als ie dat niet al is)
Hm ik zie dat het inderdaad wel mogelijk is. Wel gek dat Sony PSnow voor iOS heeft verwijderd. Volgens mij ergens in 2018/2019.Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:25:
[...]
Nou ja Apple ziet natuurlijk liever dat je via Apple betaald zodat ze 30/15% vangen. Dat lijkt mij logisch, dat wil elk bedrijf wel.
Van gedogen is geen spraken. Het is gewoon toegestaan diensten met abonnement te gebruiken op iOS. Het is alleen niet toegestaan om dit te adverteren in je app, misschien ben je daar mee in de war?
Dus PlayStation now afsluiten op je PlayStation en gebruiken op iOS moet mogelijk zijn, waarom Sony dat niet doet blijft dan voor ons gissen helaas.
Hoop dat we binnenkort een update krijgen op dat gebied, want de markt is er. iPads zijn nu ook al fijn voor remote play.
Van games die weer verdwijnen wordt wel aangegeven tot wanneer ze in Now blijven staan.schumi2004 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:29:
[...]
Ik ken ook niemand die het heeft en zelf denk ik er ook niet aan om het überhaupt te nemen. In PS Now verdwijnen toch ook spellen net zoals bij Netflix series/films verdwijnen?
Dat snap ik maar sommige games lenen zich niet voor dit model. Zie sowieso niet de toegevoegde waarde van Now tenzij je elke weekend een andere spel voor even speelt.Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:18:
[...]
Van games die weer verdwijnen wordt wel aangegeven tot wanneer ze in Now blijven staan.
Beetje wat al eerder genoemd is toen er nog kopietjes gemaakt werden.
Verwijderd
Ben benieuwd wat SONY met AI en upscaling gaat doen. 4k native rendering is leuk maar kost veel power dat terwijl je met slimme upscaling het verschil niet of bijna niet ziet.
Sony is al een poos bezig met AI en upscaling op bijvoorbeeld hun Tv's en zelfs in hun camera business kijken ze ernaar.
Ze hebben ook al een patent wat mogelijk interessant kan zijn voor games upscaling http://www.freepatentsonline.com/y2020/0126184.html
Sony is al een poos bezig met AI en upscaling op bijvoorbeeld hun Tv's en zelfs in hun camera business kijken ze ernaar.
Ze hebben ook al een patent wat mogelijk interessant kan zijn voor games upscaling http://www.freepatentsonline.com/y2020/0126184.html
Hoop het ook. Scheelt dubbel de framerate en het ziet er nog beter uit ook.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:40:
Ben benieuwd wat SONY met AI en upscaling gaat doen. 4k native rendering is leuk maar kost veel power dat terwijl je met slimme upscaling het verschil niet of bijna niet ziet.
- Chaoss
Sony is daar inderdaad al jaren mee bezig, hun tv's zijn ook erg goed in upscaling. Die zelfde kennis en techniek is handig bij het ontwikkelen van consoles, zou me niet verbazen als hun huidige tv's dezelfde checkerboard techniek gebruiken als de PS4 Pro.
Ik heb ook liever dat de cpu voor andere dingen wordt gebruikt dan native 4K. Ik hoop dat veel games een performance vs enhanced graphics mode blijven gebruiken zodat je kunt kiezen. 4K met alle pracht en praal en 60fps is het mooiste maar dat haalt geen enkele console.
Ik heb ook liever dat de cpu voor andere dingen wordt gebruikt dan native 4K. Ik hoop dat veel games een performance vs enhanced graphics mode blijven gebruiken zodat je kunt kiezen. 4K met alle pracht en praal en 60fps is het mooiste maar dat haalt geen enkele console.
Hoe wil je de resolutie van een bestaande frame verhogen door middel van checkerboardingChaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:04:
Sony is daar inderdaad al jaren mee bezig, hun tv's zijn ook erg goed in upscaling. Die zelfde kennis en techniek is handig bij het ontwikkelen van consoles, zou me niet verbazen als hun huidige tv's dezelfde checkerboard techniek gebruiken als de PS4 Pro.
Welke upscale methode na het renderen de beste resultaten levert is heel afhankelijk van de type content en de originele en doel resolutie.
Ligt dat niet meer aan de GPU? DLSS is iets wat volgens mij juist op RTX kaarten zit.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:04:
- Chaoss
Een 4K tv zal altijd upscalen naar 4K wanneer de input geen 4K is? Dat paneel kan uiteindelijk alleen maar 4K weergeven.Caayn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:09:
[...]
Hoe wil je de resolutie van een bestaande frame verhogen door middel van checkerboarding
Welke upscale methode na het renderen de beste resultaten levert is heel afhankelijk van de type content en de originele en doel resolutie.
Death Stranding op PC. Mogelijk een voorproefje van hoe de game er op de PS5 uit komt te zien.
Klopt, zijn de Tensor-cores. Erg knap wat ze daarmee hebben bereikt.bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:22:
[...]
Ligt dat niet meer aan de GPU? DLSS is iets wat volgens mij juist op RTX kaarten zit.
Het is 21.30 geweest.. kan ik al pre-orderen of hoe zit het?
www.mariovisser.com
Ik ben ook al aan het wachtenMavi86 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:55:
Het is 21.30 geweest.. kan ik al pre-orderen of hoe zit het?
Toch best wel gaaf moet ik zeggen die SSD innovaties!
:strip_exif()/f/image/PdtGsCniFRzuC83uhPHe1LM2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongelofelijk, 100x snellere I/O op de PS5 dan op de PS4/X1!
:strip_exif()/f/image/PdtGsCniFRzuC83uhPHe1LM2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongelofelijk, 100x snellere I/O op de PS5 dan op de PS4/X1!
[ Voor 6% gewijzigd door Aenea op 14-07-2020 22:02 ]
Doe ff normaal...
[ Voor 96% gewijzigd door BM op 15-07-2020 07:05 ]
Was nog niet gepost, maar dit was dus vandaag.
Dat ontken ik ook nergens.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Een 4K tv zal altijd upscalen naar 4K wanneer de input geen 4K is? Dat paneel kan uiteindelijk alleen maar 4K weergeven.
Verwijderd
@Aenea misschien handig om hier weer over Sony verder te gaan. Maar je hebt gelijk Sony hoeft geen API te "verkopen" en daarom voelt het nogal blackbox achtig aan. Naar als je ziet wat ze uit de PS4 weten te persen dan zit het kwa versitiliteit wel snor.
Wat ik verder probeerde te zeggen is dat Sony zijn API misschien wat flexibeler is richting devs en dat die zelf meer kunnen ontwikkelen zonder dat het in een bepaalde hokje hoeft te passen zoals bij directX waarbij het toch meer om uniformiteit gaat zeker nu MS zowel direct x op Xbox en pc probeert te unifiën.
En je ziet bijvoorbeeld bij ue5 dat ze virtual texturing gebruiken en dan is zo'n API feature als sample feedback niet echt toepasbaar is.
Wat ik verder probeerde te zeggen is dat Sony zijn API misschien wat flexibeler is richting devs en dat die zelf meer kunnen ontwikkelen zonder dat het in een bepaalde hokje hoeft te passen zoals bij directX waarbij het toch meer om uniformiteit gaat zeker nu MS zowel direct x op Xbox en pc probeert te unifiën.
En je ziet bijvoorbeeld bij ue5 dat ze virtual texturing gebruiken en dan is zo'n API feature als sample feedback niet echt toepasbaar is.
- Chaoss
Als je de 2 afsluiters, TLOU2 en Ghost of Tsushima, van de PS4 ziet dan belooft dat inderdaad wat voor de PS5. Toch fijn om op voorhand al te weten waarom ik een PS5 moet halen
Voor ons voelt dat misschien blackbox achtig aan ja, maar voor de developers niet. Sinds de PS3 heeft Sony namelijk hard gewerkt aan betere development tools. In het PS3 tijdperk heeft Sony toen een bedrijf gespecialiseerd in devtools overgenomen, dat was geloof ik SN systems in het VK. In dat tijdperk is ook de inmiddels best wel legendarische team ICE opgericht in Californië, gehuisvest in de Naughty Dog studio. Samen met de engine programmers van SSM en Guerilla is dit team continu bezig met verbeteringen aan de PlayStation graphics programming language, profiling tools en low-level optimalisaties.
Je ziet het ook de AAA+ 1st party games zoals een TLOU2, Uncharted 4, GoW en HZD. Deze games maken gebruik van eigen engines met veel low level, close to metal optimalisaties (beetje een Sony ding sinds de PS2) waardoor de games er bizar goed uit zien. Soms worden er zelfs dingen gedaan die niet voor mogelijk werden geacht op de hardware, zoals de lighting in TLOU op PS3, tesselation in GT6 op PS3 of heel recent, de hoeveelheid GPU compute in GoT. Deze games en hun engines trekken echt het maximale uit de PS4 tot het moment dat je je gaat afvragen hoe kan het nou nog mooier dan? (Ok eerlijk is eerlijk, veel van de genoemde games hebben bezuinigd op de shadows, die zijn wel aardig low-res..).
Verder leunen de 1st party games erg op art, particles en assets, en hierom heeft Sony dus gekozen voor de allersnelste SSD die mogelijk is op dit moment tegen een acceptabele prijs. Deze moet in staat zijn straks om de ultra high-res assets razendsnel te verwerken en wordt hierbij nog eens geholpen door een aantal custom I/O controllers en synchronisation engines. Al deze zaken worden meegenomen en verwerkt in de tools door team ICE.
Je ziet het ook de AAA+ 1st party games zoals een TLOU2, Uncharted 4, GoW en HZD. Deze games maken gebruik van eigen engines met veel low level, close to metal optimalisaties (beetje een Sony ding sinds de PS2) waardoor de games er bizar goed uit zien. Soms worden er zelfs dingen gedaan die niet voor mogelijk werden geacht op de hardware, zoals de lighting in TLOU op PS3, tesselation in GT6 op PS3 of heel recent, de hoeveelheid GPU compute in GoT. Deze games en hun engines trekken echt het maximale uit de PS4 tot het moment dat je je gaat afvragen hoe kan het nou nog mooier dan? (Ok eerlijk is eerlijk, veel van de genoemde games hebben bezuinigd op de shadows, die zijn wel aardig low-res..).
Verder leunen de 1st party games erg op art, particles en assets, en hierom heeft Sony dus gekozen voor de allersnelste SSD die mogelijk is op dit moment tegen een acceptabele prijs. Deze moet in staat zijn straks om de ultra high-res assets razendsnel te verwerken en wordt hierbij nog eens geholpen door een aantal custom I/O controllers en synchronisation engines. Al deze zaken worden meegenomen en verwerkt in de tools door team ICE.
Verwijderd
Kunnen ze die low level API niet naar pc brengen
ze hebben nu al een aantal of ports van games en de hardware is ook verkrijgbaar op PC
Yep. Je ziet de Sony titels ook al jaren door Digital Foundry naar voren geschoven worden als het gaat om de beste tech/graphics. Exciting times ahead.Trishul schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:57:
Voor ons voelt dat misschien blackbox achtig aan ja, maar voor de developers niet. Sinds de PS3 heeft Sony namelijk hard gewerkt aan betere development tools. In het PS3 tijdperk heeft Sony toen een bedrijf gespecialiseerd in devtools overgenomen, dat was geloof ik SN systems in het VK. In dat tijdperk is ook de inmiddels best wel legendarische team ICE opgericht in Californië, gehuisvest in de Naughty Dog studio. Samen met de engine programmers van SSM en Guerilla is dit team continu bezig met verbeteringen aan de PlayStation graphics programming language, profiling tools en low-level optimalisaties.
Wat Sony wel heeft gedaan is het volgende: Wikipedia: PhyreEngine - Dit is hun eigen third party engine die in veel games zijn gebruikt waaronder ook Unravel (zo’n 200 games). Als ik me niet vergis is de basis van alle Codemasters games nog steeds gebaseerd op de PhyreEngine van Sony.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 03:19:
Kunnen ze die low level API niet naar pc brengenze hebben nu al een aantal of ports van games en de hardware is ook verkrijgbaar op PC
Check de lijst aan games op hun wiki.
PhyreEngine is distributed as an installable package that includes both full source code and Microsoft Windows tools, provided under its own flexible use license that allows any PlayStation 3 game developer, publisher or tools and middleware company to create software based partly or fully on PhyreEngine on any platform. The engine uses sophisticated parallel processing techniques that are optimized for the Synergistic Processor Unit (SPU) of the Cell Broadband Engine of PS3, but can be easily ported to other multi-core architectures.
PhyreEngine supports OpenGL and Direct3D,[2] in addition to the low level PS3 LibGCM library.[3] It provides fully functional “game templates” as source code, including support for Havok Complete XS, NVIDIA PhysX and Bullet for physics.
Wiki: Wikipedia: Ego (game engine)Ego is a modified version of the Neon game engine that was used in Colin McRae: Dirt and was developed by Codemasters and Sony Computer Entertainment using Sony Computer Entertainment's PhyreEngine cross-platform graphics engine.[1] The Ego engine was developed to render more detailed damage and physics as well as render large-scale environments.[2]
Er is overigens nog een andere engine gebaseerd op de PhyreEngine.
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1283274433394810880][Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1283276730107670530]
[ Voor 33% gewijzigd door Anton.net op 15-07-2020 08:42 ]
Looks real to me
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Ik zie niet in hoe ze dat zouden doen. De TV krijgt per definitie een volledig frame binnen, en moet dat gaan upscalen naar zijn native resolutie. Checkerboard betekent gewoon dat je je dambord-patroon hebt, al op de finale resolutie, waarbij de pixels op de witte vakjes zijn wat ze zijn, en je de zwarte via interpolatie moet berekenen.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:04:
zou me niet verbazen als hun huidige tv's dezelfde checkerboard techniek gebruiken als de PS4 Pro.
De 2 zijn dus totaal verschillend en de enige overeenkomst is dat er pixels bijgeproduceerd worden via slimme interpolatie. Overigens is de upscaling van een TV complexer dan checkerboarding, want er moeten veel meer pixels berekend worden. Bij checkerboarding zijn de helft van de pixels al de finale pixels en zijn de overige helft dus berekend. Bij upscaling in een TV (bvb HD naar 4K) zijn dat er al minstens 75%, want je output heeft 4x zoveel pixels dan de input. En mogelijk moeten zelfs alle pixels berekend worden als de output-resolutie niet mooi een factor van de input-resolutie is (bvb. 720p naar HD of 4K, of wanneer er overscan toegepast wordt).
Het nut van checkerboarding ligt vooral in de rendering door de GPU, die juist een hoge resolutie toelaat met zeer weinig extra interpolatie nodig. Bij TV upscaling is het beeld op zich al compleet gerenderd door de bron.
EDIT: ik zou eerder stellen dat Sony hun jarenlange know-how van upscaling (waar ze ook befaamd voor zijn) gaat toepassen in de interpolatie bij checkerboarding
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 15-07-2020 09:27 ]
Jammer dat we niets meer te zien krijgen dan wat we al wisten van de announce.Anton.net schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:06:
Van twitter:
Overigens valt me nu pas dat knopje of LEDje onder het PS-logo op. Ik ga/ging er van uit dat het PS logo de eigenlijk PS knop is, dus zoals op een DS4, maar wat is dan dat horizontaal knopje/lichtje eronder ? Laad-lampje of zo?
- Chaoss
Ik zou net een duimpje doen 
Wat me aan die foto opvalt is dat de rand rondom de TouchPad niet altijd (blauw) verlicht is?
Wat me aan die foto opvalt is dat de rand rondom de TouchPad niet altijd (blauw) verlicht is?
@Twixie Dat is volgens mij een mute knop voor voice.
+1bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:37:
@Twixie Dat is volgens mij een mute knop voor voice.
Dat zou inderdaad wel eens goed kunnen (of ook bruikbaar als push-to-talk button), aangezien het een nieuwe knop is, en dit ook de eerste controller is met ingebouwde microfoon(s). Een mute knop is dan wel een must. Hopelijk ook gelijk een LED zodat visueel direct duidelijk is of er gemutet wordt of niet.
Is ook echt. Kom waarschijnlijk uit zijn 3D printer rollen
geen echte DualSense
Niet alles komt tegenwoordig uit een 3D printer he. Kijk de reflecties op de face buttons en Dpad.Dalim schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:42:
[...]
Is ook echt. Kom waarschijnlijk uit zijn 3D printer rollen![]()
geen echte DualSense
Het led lampje. En de thumbsticks..
Als dit niet echt is..
10m production units doesn't mean they'll all end up in the hands of retailers before the end of the year.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 15 juli 2020
That being said, it took Sony til June 2014 to ship 10m units to retail.
So if true this does show Sony expects demand for PS5 to far surpass PS4.
Sony verwacht dus meer PS5 units te gaan verkopen dan PS4 in dezelfde periode na launch. Het vertrouwen is groot.
Toch vind ik het jammer dat die touchpad weer zo groot is, dat het bij de knoppen in de buurt komt. Bij de huidige controller heb ik toch regelmatig gehad dat ik op vierkantje wil drukken en ik de touchpad aanraak. Erg tof bij games waarbij dan een menu opent, terwijl je net bezig bent om een boss te verslaan, terwijl je nog maar een beetje health hebt.
Verder de positie van de linker stick vind ik niet zo prettig en bij de PS4 controller de triggers (al is dat nu wel aangepast, dus dat is nog even zien hoe dat nu werkt), maakt dat de Xbox toch mijn voorkeur heeft.
Ik vond het sowieso vreemd om de touchpad te zien. Ik heb toch het idee dat het vooral een gimmick is voor quick time events e.d. Veel games maken er gewoon een grote knop van (lekker met al die ruimte) en het lijkt dat veel first party titels er al niet iets bijzonders van maken. Ik dacht dat het ook nog wel bruikbaar zou zijn als input voor toetsenbord, maar ook dat wil maar niet wennen.
Dus de vraag: waarom zit die touchpad er eigenlijk nog op? Is daar nog iets over bekend gemaakt? Of verbetert?
Ik vermoed dat het komt doordat sommige PS4 games het gebruiken voor meerdere functies dan een simpel knopje, en als je backwards compatible wilt zijn, kun je die functie er niet afhalen.Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:22:
[...]
Toch vind ik het jammer dat die touchpad weer zo groot is, dat het bij de knoppen in de buurt komt. Bij de huidige controller heb ik toch regelmatig gehad dat ik op vierkantje wil drukken en ik de touchpad aanraak. Erg tof bij games waarbij dan een menu opent, terwijl je net bezig bent om een boss te verslaan, terwijl je nog maar een beetje health hebt.
Verder de positie van de linker stick vind ik niet zo prettig en bij de PS4 controller de triggers (al is dat nu wel aangepast, dus dat is nog even zien hoe dat nu werkt), maakt dat de Xbox toch mijn voorkeur heeft.
Ik vond het sowieso vreemd om de touchpad te zien. Ik heb toch het idee dat het vooral een gimmick is voor quick time events e.d. Veel games maken er gewoon een grote knop van (lekker met al die ruimte) en het lijkt dat veel first party titels er al niet iets bijzonders van maken. Ik dacht dat het ook nog wel bruikbaar zou zijn als input voor toetsenbord, maar ook dat wil maar niet wennen.
Dus de vraag: waarom zit die touchpad er eigenlijk nog op? Is daar nog iets over bekend gemaakt? Of verbetert?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja dat is zonde, TouchPad leek een goed idee toen de PS4 uitkomt maar er is door de studio's gewoon te weinig mee gedaan. Voor multiplatforms niet zo schokkend natuurlijk want anders hadden ze ergens anders een probleem maar ook first party studio's doen er zelden echt iets mee.Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:22:
[...]
Hetzelfde voor de speaker overigens, leuke feature maar wordt te weinig mee gedaan.
Nu maar hopen dat de triggers van de nieuwe controller (ben ff de marketing term kwijt) niet ook diezelfde kant op gaan.
Ik hoop dat devs wat meer met de speaker in de controller gaan doen, vind dat altijd wel wat toevoegen. Zoals de memo recorders in Days Gone die uit je controller komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 15-07-2020 10:34 ]
Days gone maakt op een fijne manier gebruik van de speaker en het touchpad!Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Ik hoop dat devs wat meer met de speaker in de controller gaan doen, vind dat altijd wel wat toevoegen. Zoals de memo recorders in Days Gone die uit je controller komen.
De touchpad? Geen idee, hij zit er in ieder geval in voor BC maar misschien dat ze het ook gewoon willen doorzetten en willen blijven gebruiken in eigen first party titels met de stille hoop dat het ooit aanslaat bij third parties. Bij de PS4 vond ik het zelf een veredelde select (of bijv. L1+d-pad) knop, die net niet een ideale positie had omdat je over/langs de analog sticks moet, maar misschien heb ik net de games gemist die er wel goed gebruik van maken.
Ik ben in ieder geval allang blij dat de ingebouwde zaklamp (
) eruit gehaald is en vervangen is door strakkere en minder opvallende lijnen aan de voorzijde. De zaklamp aan de achterzijde heb ik nooit gesnapt (buiten de noodzaak voor PSVR). In Killzone kleurde hij geloof ik mee met je health maar net als met de gefaalde second-screen pogingen werkte het niet (in mijn ervaring) omdat je visuele focus op het scherm ligt en je de controller niet altijd goed vast hebt.
De impulse triggers van de concurrent bevallen mij meer dan prima (al mogen ze wel wat stiller zijn) en de adaptive triggers van de DS5 lijken net dat extra stapje verder te gaan qua feedback.
Ik ben in ieder geval allang blij dat de ingebouwde zaklamp (
Nee dank u. De integratie van een controller speaker vind ik altijd zo'n afbreuk doen aan de ervaring dankzij de over het algemeen lage geluidskwaliteit (Wii remote/DS4). Plus het zal niet/slechter werken in combinatie met een koptelefoon waar Sony flink op lijkt te focussen.Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Triggers ben ik heel benieuwd naarDonstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Nu maar hopen dat de triggers van de nieuwe controller (ben ff de marketing term kwijt) niet ook diezelfde kant op gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 15-07-2020 10:49 ]
Aah die vond ik nou weer net heel irritant, die waren zo hard en schel kan ik mij herinneren.Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Ja "if this is true" en zo niet... nou dan niet.bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:22:
[Twitter]
Sony verwacht dus meer PS5 units te gaan verkopen dan PS4 in dezelfde periode na launch. Het vertrouwen is groot.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja hier ook, samen met nieuwe rumble ben ik daar wel erg benieuwd naar.Caayn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:46:
Triggers ben ik heel benieuwd naarDe impulse triggers van de concurrent bevallen mij meer dan prima (al mogen ze wel wat stiller zijn) en de adaptive triggers van de DS5 lijken net dat extra stapje verder te gaan qua feedback.
Ja idd, al doen daar wel meer games wat mee dan de Touchpad en speaker voor mijn gevoel.Caayn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:46:
Ik ben in ieder geval allang blij dat de ingebouwde zaklamp () eruit gehaald is en vervangen is door strakkere en minder opvallende lijnen aan de voorzijde. De zaklamp aan de achterzijde heb ik nooit gesnapt (buiten de noodzaak voor PSVR). In Killzone kleurde hij geloof ik mee met je health maar net als met de gefaalde second-screen pogingen werkte het niet omdat (in mijn ervaring) omdat je visuele focus op het scherm ligt en je de controller niet altijd goed vast hebt.
Neemt niet weg dat de grote achterop is afgeplakt hier en de functie op gedimd staat.
De slechte geluidskwaliteit vond ik dan juist in het geval dan Days Gone er wel bijpassen. Verder vind ik het wel een geinige feature. Zoals het geluid van een spuitbus bij het graffiti spuiten in Infamous.Caayn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:46:
Nee dank u. De integratie van een controller speaker vind ik altijd zo'n afbreuk doen aan de ervaring dankzij de over het algemeen lage geluidskwaliteit (Wii remote/DS4). Plus het zal niet/slechter werken in combinatie met een koptelefoon waar Sony flink op lijkt te focussen.
Geen last van gehad. Ik heb het volume op de helft staan ofzo, dus misschien daarom.Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:46:
[...]
Aah die vond ik nou weer net heel irritant, die waren zo hard en schel kan ik mij herinneren.
Bloomberg report, dus zal wel kloppen.Flagg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Ja "if this is true" en zo niet... nou dan niet.
Ik speel doorgaans met een headset op en dat zal straks niet anders zijn, dus die speaker heeft voor mij weinig toevoeging.
Een spel wat optimaal gebruik maakt van de controller is Tomb Raider (2013). Die gebruikt de luidspreker, de lichtbar, je kunt zelfs stemcommando's gebruiken om te herladen, wapen te wisselen, menu's te openen, etc.Raem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Briljante implementatie
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik vond in TR de speaker in je controller echt veel toevoegen, die walkietalkie gesprekken kwamen echt mooi binnen zo!Bas170 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:57:
[...]
Een spel wat optimaal gebruik maakt van de controller is Tomb Raider (2013). Die gebruikt de luidspreker, de lichtbar, je kunt zelfs stemcommando's gebruiken om te herladen, wapen te wisselen, menu's te openen, etc.
Briljante implementatie
Amazon JP is zojuist ook online gekomen, lees ik net. Bold prediction: binnen nu en een week weten we de prijzen en kunnen we pre-orderen.
Alien: Isolation maakte ook goed gebruik van de speaker en lightbar. Nu de dualsense ook nog een microfoon heeft, ben ik benieuwd naar wat horror games nog meer mee gaan doen. Misschien dat je dan stil moet blijven omdat vijanden je anders kunnen horen.
Volgens mij had Alien Isolation dit al wanneer je op de Xbox One met Kinect speelde.Trishul schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:57:
Alien: Isolation maakte ook goed gebruik van de speaker en lightbar. Nu de dualsense ook nog een microfoon heeft, ben ik benieuwd naar wat horror games nog meer mee gaan doen. Misschien dat je dan stil moet blijven omdat vijanden je anders kunnen horen.
Als je teveel geluid maakte in AI, dan was je sneller te horen. Volgens mij kon je daarvoor je headset of de PSCam voor gebruiken.Trishul schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:57:
Kinect, lol die was ik even vergeten. Ik zie dat het ook mogelijk was via de PS cam op de PS4 volgens Recon24.SD5k schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Volgens mij had Alien Isolation dit al wanneer je op de Xbox One met Kinect speelde.
GTA maakt hier ook gebruikt van icm de politie (blauw/rood lampje en sirene)
PSN: Maichel
Pas maar op! Straks ben je nog een bron van informatie voor de rumor machine...bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:57:
Amazon JP is zojuist ook online gekomen, lees ik net. Bold prediction: binnen nu en een week weten we de prijzen en kunnen we pre-orderen.
Things are moving.... https://www.reddit.com/r/...reorder_available_models/
[ Voor 13% gewijzigd door Prophasis op 15-07-2020 14:26 ]
Die speaker vind ik niet zo boeiend. Toen ik Death Stranding speelde dacht ik telkens waar heeft iedereen het over met die krijsende baby. Bleek dat ik ooit het speaker volume op 0 had gezet. Kwam er na 80uur ofzo achter en ook niks aan gemist, ook snel weer gemuteRaem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
Tja, als(!) dit al waar is, dan wijst dit er eerder op dat er voorlopig juist nog niks aan het moven is. Geen info over prijs of release date, dus geen info vanuit Sony.Prophasis schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:16:
[...]
Things are moving.... https://www.reddit.com/r/...reorder_available_models/
'Gewoon' pre-orders openen en 100 euro aanbetaling aannemen wil nog niks zeggen. GameMania bijvoorbeeld doet dat al maanden.
En iedereen die daar in trapt is gewoon een beetje dom. De eerste 50 of 100 hebben wellicht geluk, de rest kan fluiten naar je day 1 release. Schieten met hagel....Anton.net schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Tja, als(!) dit al waar is, dan wijst dit er eerder op dat er voorlopig juist nog niks aan het moven is. Geen info over prijs of release date, dus geen info vanuit Sony.
'Gewoon' pre-orders openen en 100 euro aanbetaling aannemen wil nog niks zeggen. GameMania bijvoorbeeld doet dat al maanden.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Gewoon op meerdere paarden weddenScreamGT schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:43:
[...]
En iedereen die daar in trapt is gewoon een beetje dom. De eerste 50 of 100 hebben wellicht geluk, de rest kan fluiten naar je day 1 release. Schieten met hagel....
Ik heb in april bij de Nedgame een pre-order gedaan met €50 aanbetaling, maar als straks de bol oid online komen doe ik het zo weer. Die aanbetaling krijg je toch wel terug als je het annuleert.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Voor zij die dus ieder gerucht nalopen, de claim betreft MediaMarkt.
.
gigantic European tech retailer
Daar voldoet maar 1 bedrijf aanWe do have a few dozen stores in The Netherlands
Daar dacht ik ook aan, jaren bij MediaMarkt gewerkt. Mediamarkt heeft tot op heden de reserveringen geweigerd. Ik ga eens een belletje plegen.Paprika schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:51:
Voor zij die dus ieder gerucht nalopen, de claim betreft MediaMarkt.
[...]
[...]
Daar voldoet maar 1 bedrijf aan.
MediaMarkt neemt inmiddels pre orders aan in de winkel volgens hun site
https://www.mediamarkt.nl...laystation-5-1664768.htmlKoko71 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:54:
MediaMarkt neemt inmiddels pre orders aan in de winkel volgens hun site
Verwijderd
Waarom zou je een preorder willen plaatsen op de ps5? Wacht gewoon tot deze gereleased wordt en koop hem ergens waar die beschikbaar is. Lijkt me niet dat iedereen direct is uitverkocht? Daarnaast zijn er in het begin maar een paar games beschikbaar. Ik wacht meestal altijd een tijdje voordat er meer games beschikbaar zijn. Ps3 en ps4 heb ik ook niet direct bij launch gekocht. Ik weet nog wel dat bij de launch van de ps4 redelijk beroerde games te koop waren (o.a. Knack).
Dat moet ieder toch voor zich weten, daarnaast wordt er schaarste verwacht en hou je altijd early adapters.Ten tijde van de PS4 launch was Killzone er, dat was al reden genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:00:
Waarom zou je een preorder willen plaatsen op de ps5? Wacht gewoon tot deze gereleased wordt en koop hem ergens waar die beschikbaar is. Lijkt me niet dat iedereen direct is uitverkocht? Daarnaast zijn er in het begin maar een paar games beschikbaar. Ik wacht meestal altijd een tijdje voordat er meer games beschikbaar zijn. Ps3 en ps4 heb ik ook niet direct bij launch gekocht. Ik weet nog wel dat bij de launch van de ps4 redelijk beroerde games te koop waren (o.a. Knack).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/ULXwRVjbN2T7RrByKNJAYZFu.jpg?f=fotoalbum_tile)