Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Jup, iedereen roept nu dat die Serrano zogezegd het ps5 event had voorspeld. Maar niemand toont daar een bron van, en ik kan me het ook niet herinneren.I ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:54:
[...]
maar als ik de berichten zo mag geloven heeft deze fijne man het al een aantal keer goed gehad (wellicht geluk ofc)
Het was iemand anders (weet niet meer wie) die als eerste de datum van het ps5 event gaf, en Jeff Grubb heeft daarna (correct) dat gerucht verder uitgebouwd
Jup, en zo zijn er een hoop van die kneusjes die keer op keer als 'geloofwaardig' worden bestempeld, maar eigenlijk nog geen enkele keer ECHT iets hebben gelekt.Twixie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:10:
Niet alleen Serrano, maar blijkbaar ook die IronMan die claimde dat geen enkele PlayStation eerder gereleased werd dan in Japan... Die duikt nu ook overal op in artikeltjes, terwijl hij volgens mij nog totaal geen track record heeft als zijnde ook maar enigszins geloofwaardig. Op zijn Twitter claimt hij overigens dat het om 19u30 aangekondigd zal worden.
Wij wel, maar de pers helaas niet. Want gegarandeerd gaat de volgende voorspelling van IronMan ook weer viraal, zelfs al zit hij er nu compleet naast. Alles voor de clicks, nietwaar ?I ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:12:
Na vanavond kunnen we dus wellicht weer 2 'insiders' voorgoed afschrijven
We zullen wel zien (of niet) om 21u30, I guess. IronMan revealt het tijdstip ook best wel cryptisch met om 14u30 : "het aantal PlayStation platformen aangekondigd sinds 1994, zoveel uur moet je nog wachten'. Om aan 21u30 te geraken neem ik aan dat het de 5 main platformen zijn + PSP en Vita.
Hij had na het uitstel van de reveal de nieuwe datum goed en ook het tijdstip. Volgens mij valt het verder wel mee met zijn voorspellingen. Hij brengt vooral nieuws, geloof ik.I ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:57:
Misschien dat @bram1984, onze PS5 insidertiets weet over de fijne man.
Ah, nou dan gaan we het zien vanavond!bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Hij had na het uitstel van de reveal de nieuwe datum goed en ook het tijdstip. Volgens mij valt het verder wel mee met zijn voorspellingen. Hij brengt vooral nieuws, geloof ik.
PS offtopic: Waarom kan je posts niet meer thumbs up geven btw?
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 13-07-2020 18:59 ]
Tja, dat had ik zelfs goed... ben ik nu ook een 'insider'?bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Hij had na het uitstel van de reveal de nieuwe datum goed en ook het tijdstip. Volgens mij valt het verder wel mee met zijn voorspellingen. Hij brengt vooral nieuws, geloof ik.
(idd, was op maandag aangekondigd voor 11 juni)Anton.net schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:
Ik verwacht dat Sony de situatie momenteel nog wat afwacht, en dan maandag waarschijnlijk een nieuwe datum aankondigt voor 10 of 11 juni? Als ze langer wachten komt het idd samen met TLoU2.
Ze roepen allemaal maar wat...
Maar morgen hebben we er weer 4 nieuwe bijI ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:12:
Na vanavond kunnen we dus wellicht weer 2 'insiders' voorgoed afschrijven
Beetje zoals het afhakken van een kop van de draak, drie nieuwe koppen oplevert
Maar ik geloof echt helemaal geen 'insiders' meer. Als Sony zoiets bekend gaat maken, dan geven ze eerst een melding dat er een nieuwsding komt zodat er zoveel mogelijk mensen kijken. Dus nee, ik zit vanavond ook niet klaar voor "stel dat..." (ok ok, rond die tijd zit ik meestal wel een beetje rond te surfen op nieuwssites en hier
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik neem alles ook wel met een korreltje zout tegenwoordig, maar toch is het leuk voor de hype en hoort het er een beetje bij.ArthurMorgan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:41:
[...]
Maar morgen hebben we er weer 4 nieuwe bij
Beetje zoals het afhakken van een kop van de draak, drie nieuwe koppen oplevert
Maar ik geloof echt helemaal geen 'insiders' meer. Als Sony zoiets bekend gaat maken, dan geven ze eerst een melding dat er een nieuwsding komt zodat er zoveel mogelijk mensen kijken. Dus nee, ik zit vanavond ook niet klaar voor "stel dat..." (ok ok, rond die tijd zit ik meestal wel een beetje rond te surfen op nieuwssites en hierMaar dat is wel omdat ik dat elke avond rond die tijd doe
)
Niet dat ik erin geloof maar bij de dualsense was ook niets aangekondigd. Ergens geloof ik er wel in.ArthurMorgan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:41:
[...]
Maar ik geloof echt helemaal geen 'insiders' meer. Als Sony zoiets bekend gaat maken, dan geven ze eerst een melding dat er een nieuwsding komt zodat er zoveel mogelijk mensen kijken. Dus nee, ik zit vanavond ook niet klaar voor "stel dat..." (ok ok, rond die tijd zit ik meestal wel een beetje rond te surfen op nieuwssites en hierMaar dat is wel omdat ik dat elke avond rond die tijd doe
)
Door de Digital edition zal de attach rate iig verder stijgen.Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat je jouw eigen aankoopgedrag teveel weerspiegelt op de rest van de markt. Niet voor niets wordt er digitaal steeds meer verkocht en vorig jaar voor de eerste keer ook meer dan fysiek.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde attach rate voor de PS4 zo'n 10 games is. Dat is dus nog geen 2 games per jaar. Voor een grote groep kan de digitale editie dus echt wel voordeliger zijn of scheelt het misschien zo weinig dat het gemak dus wel belangrijker is dan die paar tientjes die je op de lange termijn bespaart.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
In het artikel staan wel verbazende dingen zoals dat serrano bekend is om het lekken van datums.
https://www.gamekings.tv/...g-om-21-30-bekendgemaakt/
Verwijderd
het is pas maandag heVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:25:
Op IGN staat ook 21:30, maar wel met een flinke korrel zout. Zou toch wat zijn als we over een uurtje de PS5 kunnen pre-orderen.
Verwijderd
Ja. https://nl.ign.com/playst...ijs-wordt-vandaag-onthuld
Het gerucht is gisteren getweet en “morgen” is dus vandaag. Gamekings heeft het verkeerd overgenomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2020 20:30 ]
ah, nu post je een link. want de link in de post boven je heeft het over morgen om 21.30Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Ja. https://nl.ign.com/playst...ijs-wordt-vandaag-onthuld
Het gerucht is gisteren getweet en “morgen” is dus vandaag. Gamekings heeft het verkeerd overgenomen.
Ik weet niet wat er in Nederland allemaal is maar ook van daaruit zie je weinig als je zoekt naar PS5.
Verwijderd
Nee duh. Er zijn honderden geruchten.AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:33:
Wat ik verbazend vind is dat er weinig grote sites dit melden, zoals een Tweakers of hier in België HLN.
Ik weet niet wat er in Nederland allemaal is maar ook van daaruit zie je weinig als je zoekt naar PS5.
Tweakers schrijft (gelukkig) niet over ieder Twitter gerucht een artikel op de frontpage.AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:33:
Wat ik verbazend vind is dat er weinig grote sites dit melden, zoals een Tweakers of hier in België HLN.
Verwijderd
Gamekings is de enige bron die morgen noemt. Ze gebruiken dezelfde bron, namelijk de tweet. Dus ze kijken gewoon niet goed naar de datum van de tweet. Maarja, Gamekings...RubenSaurus schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:32:
[...]
ah, nu post je een link. want de link in de post boven je heeft het over morgen om 21.30
Ook weer niks raars aan. De meeste grote sites melden alleen feiten en niet ieder willekeurig gerucht. Dan kunnen ze artikelen blijven posten.AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:33:
Gelukkig, maar als dit waar zou zijn is het toch wel iets groot.Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:35:
[...]
Tweakers schrijft (gelukkig) niet over ieder Twitter gerucht een artikel op de frontpage.
Dat ze niet ieder gerucht over datums en prijzen plaatsen snap ik. Maar dit is toch iets anders.
Dit is niet iets anders..AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:37:
[...]
Gelukkig, maar als dit waar zou zijn is het toch wel iets groot.
Dat ze niet ieder gerucht over datums en prijzen plaatsen snap ik. Maar dit is toch iets anders.
Hij was zichzelf trouwens al aan het indekken...
[Twitter: https://twitter.com/geronimo_73/status/1282698069491015681]
[ Voor 17% gewijzigd door Anton.net op 13-07-2020 20:46 ]
Verwijderd
En dan lees ik de prijs en releasedatum, check Bol of Coolblue en als ik dan zie dat je kan bestellen dan ben ik wss niet te houden.
Waarom is dit anders?AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:37:
[...]
Gelukkig, maar als dit waar zou zijn is het toch wel iets groot.
Voorraad gaat wel even duren denk ik. En die AAA titels kan je net zo goed op PS5 inhalen met kortere laadtijden en hier en daar hogere resoluties en framerates.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:45:
Maar stel hé, het gerucht klopt en de pre-order opent. Ik denk nu steeds: ik haal hem wel op als er voorraad in de winkel ligt. Ben pas sinds kort aan de PS4 begonnen (eerst alles op de One en Switch gespeeld) en heb dus nog wat AAA-titels in te halen...
En dan lees ik de prijs en releasedatum, check Bol of Coolblue en als ik dan zie dat je kan bestellen dan ben ik wss niet te houden.
Stel dat het waar zou zijn dan is dit toch een big deal, vind ik.
Eh..AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Maar dat kan je op ieder gerucht toepassen. Dus dan is ieder gerucht anders?
Ach.. Een nieuwsbericht is zo in elkaar getypt .. Als die niet al klaar staatAppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:59:
[...]
-
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind het anders dan normaal.bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:00:
[...]
Eh..![]()
Maar dat kan je op ieder gerucht toepassen. Dus dan is ieder gerucht anders?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja, hebben we dat ook weer gehad. In augustus nog even een SoP'tje.
Briljant staaltje marketing zou dit weer zijn.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zet nog in op 499 😁
[ Voor 37% gewijzigd door Jay-v op 13-07-2020 21:46 ]
Zijn ze ook vrij laat mee. Dacht dat alle grote webshops ondertussen al wel een productpagina klaar hadden staan.Jay-v schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:37:
https://www.amazon.com/st...8FB4-23F8ACBCD3A8?channel
Net online gezet... Ik zet nog in op 499 😁
Productpagina hadden ze al een tijdje, maar deze pagina is volledig dedicated aan het platform. Deze zijn de afgelopen uren allemaal online gekomen in verschillende landen.Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:42:
[...]
Zijn ze ook vrij laat mee. Dacht dat alle grote webshops ondertussen al wel een productpagina klaar hadden staan.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Ah oke. Nog steeds vrij laat imo, maar misschien is het voor Amazon lastiger coordineren om dit redelijk gelijk online te krijgen over al hun websites en duurt het daarom langer.bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:47:
[...]
Productpagina hadden ze al een tijdje, maar deze pagina is volledig dedicated aan het platform. Deze zijn de afgelopen uren allemaal online gekomen in verschillende landen.
Maar goed, ik denk niet dat we nog een prijs hoeven te verwachten vanavond.
Ik denk eerder dat dit vanuit Sony gepushed is en dat er heel snel nieuwe info gaat komen. Het is geen toeval dat deze geruchten vandaag zijn begonnen en vandaag ook wereldwijd al die PS5 landingspagina's op Amazon tevoorschijn komen.Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:51:
[...]
Ah oke. Nog steeds vrij laat imo, maar misschien is het voor Amazon lastiger coordineren om dit redelijk gelijk online te krijgen over al hun websites en duurt het daarom langer.
Maar goed, ik denk niet dat we nog een prijs hoeven te verwachten vanavond.
Laten we het hopen. Ik wil ondertussen wel eens ergens een preorder kunnen plaatsen.bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:54:
[...]
Ik denk eerder dat dit vanuit Sony gepushed is en dat er heel snel nieuwe info gaat komen. Het is geen toeval dat deze geruchten vandaag zijn begonnen en vandaag ook wereldwijd al die PS5 landingspagina's op Amazon tevoorschijn komen.
Verwijderd
Het is een beetje veel info in 1 keer op niets te doen. In Amerika duurt de 13de nog even dus we hebben nog tijd om iets te horen.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:58:
Dat gevoel heb ik ook. Geruchten op Twitter, de grootste retailer ter wereld lanceert vandaag dedicated PS5 pagina’s en IGN USA heedt zojuist ook de pre-order pagina bijwerkt onder het mom “gaat niet lang meer duren, hier verzamelen we alle info en linkjes naar bekende retailers.”
Maar blijven volhouden jongens. Ooit gaan ze dat ding eens te koop moeten zetten, dus ooit gaan de leakers gelijk hebben
En dan doorgaans ook nooit op een maandag.Anton.net schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:04:
PS kondigt nooit iets 's nachts aan. Is altijd tussen 15u en 22u onze tijd ongeveer.
Maar blijven volhouden jongens. Ooit gaan ze dat ding eens te koop moeten zetten, dus ooit gaan de leakers gelijk hebben
Klopt
Volgens mijn sources is het morgen regenachtig. En morgen is een dinsdag
:fill(white):strip_exif()/f/image/qr3R93p20gvkoXiF8FYT19aP.png?f=user_large)
Jullie weten wat dat betekent
Heeft Gamekings dus misschien zelf wel de voorspelling gedaan zonder dat ze het weten!Anton.net schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:11:
[...]
Klopt
Volgens mijn sources is het morgen regenachtig. En morgen is een dinsdag![]()
[Afbeelding]
Jullie weten wat dat betekent
https://www.psx-sense.nl/...ij-amazon-is-live-gegaan/
Bol heeft nu ook een productpagina live staan
Sinds 12 juni al.I ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:19:
Bol heeft nu ook een productpagina live staan
Haha lol, wat is psx-zout dan toch voor een pauperbende geworden
Kwaliteit van die site is hard achteruit gegaan ja. Je kunt bij bol ook nog geen preorder plaatsen zover ik kan zien, wat volgens hen al wel zou moeten kunnen.I ColoSsuZz I schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:22:
[...]
Haha lol, wat is psx-zout dan toch voor een pauperbende geworden
Na mijn VHS en daarna DVD verzameling waardeloos te zien worden ben ik gestopt met het kopen van films.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:09:
Semi-off-topic: Er lijken niet zoveel mensen te zijn hier die de disc versie willen aanschaffen mede omdat hij blu ray en 4k kan afspelen. Klopt dat? Ik dacht dat er meer interesse zou zijn in HD films eigenlijk. Of is deze hele generatie nagenoeg alles aan het streamen en ben ik een oude lul aan het worden?
Ik stream ze wel!
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 14-07-2020 01:19 ]
Maar serieus, ik neem toch aan dat van de prijsreveal een mooi moment wordt gemaakt met video's en alles erop en eraan? Lijkt mij echt een moment om groots te gaan shinen.
[ Voor 52% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-07-2020 09:21 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Je zou denken van wel, maar met Sony dit jaar weet je het nooit. De DualSense kwakten ze ook ineens online.ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:20:
Dat is een heel betrouwbare insider, heeft ooit een keer een datum goed gegokt.
Maar serieus, ik neem toch aan dat van de prijsreveal een mooi moment wordt gemaakt met video's en alles erop en eraan? Lijkt mij echt een moment om groots te gaan shinen.
Zeker.Raem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:47:
Is hij al met een mooi excuus gekomen dat het wel klopte wat hij zei, maar bedrijven als Sony dit soort dingen altijd nog op het laatste moment kunnen veranderen?
[Twitter: https://twitter.com/geronimo_73/status/1282800044903739392?s=20]
Afhankelijk van de prijs denk ik.ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:20:
ik neem toch aan dat van de prijsreveal een mooi moment wordt gemaakt met video's en alles erop en eraan? Lijkt mij echt een moment om groots te gaan shinen.
Bij een "lage" prijs doe je dat wel maar heb je een hoge prijs dan is dit misschien geen verkeerde strategie. De echte fans gaan dan alsnog wel preorderen en daarmee kan er een sneeuwbal effect ontstaan bij de massa.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het zou inderdaad raar zijn als Amazon een productpagina aanmaakt en daarmee de prijs, daar waar we juist al zo lang op wachten, ook ineens bekend zou zijn.
Dat laat je niet stilzwijgend voorbij gaan, daar maak je juist wel een mediafeestje van met een aparte presentatie etc.
Ik heb sterk het vermoeden dat de PS5 (non DE) duurder gaat zijn dan de Series X, wat helemaal prima is naar mijn idee, MS moet zich eerst nog bewijzen met al die studio's die ze gekocht hebben dat ze ook goede exclusieve games kunnen maken.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 27-01 21:23
Maar ik verwacht ook niet dat ze de prijs zo even online gooien in een tweet. Sony gaat waarschijnlijk niet de goedkoopste zijn dus dan wil je juist de prijs reveal combineren met bijvoorbeeld een teardown waarbij o.a. de superfancy koeling uitgelegt wordt zodat de consument een betere perceptie van de waarde heeft.
[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 11:19 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit idd, Als tweede met een prijs komen is een luxe die Sony geen tweede keer gaat krijgen.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:15:
Microsoft heeft al aangegeven dat ze naar Sony kijken wat de prijs betreft, als ze op elkaar wachten kan het lang duren.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
Nu voelt het allemaal een beetje als een kinderachtige 'nee jij moet eerst' situatie.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
In dat geval zou je eerder een afwachtende houding aannemen. Als mensen toch al een PS5 gaan kopen, waarom zou je dan het risico lopen om je console te goedkoop te maken.ariekanari schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:25:
Sony is met zeer ruime afstand de winnaar van deze consolegeneratie en aangezien een gamer relatief platformtrouw is kan Sony best als eerste met prijzen van de PS5 en PS5DE.
- Chaoss
@Chaoss, ik zie dat je 2006 maar even hebt overgeslagen
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 14-07-2020 11:32 ]
Welnee. Als de X1 in 2013 op € 599,- had gezeten, dan hadden we gewoon € 499,- voor onze PS4 betaald in plaats van € 399,-. Ze hebben allebei wel een idee van de prijs, maar vooral die van MS kan daar nog van afwijken.Paprika schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:31:
De prijzen staan al lang vast voor beide fabrikanten. Dit zag je ook met de vorige launches. Misschien moeten een aantal mensen eens https://www.amazon.com/Bl...fRID=04TG18M3KTKVK3N7JWQZ gaan lezen.
@Chaoss, ik zie dat je 2006 maar even hebt overgeslagen.
Dat is leuk voor de... wat zal het zijn, 5 tot 10% die-hard gebruikers die nu op allerlei fora actief op zoek zijn naar beetjes informatie. Maar het gros van de mensen die uiteindelijk een PS5 koopt gaan al die videos helemaal niet zien. Misschien dat een deel zoiets als paar weken terug nog wel meekrijgt, maar verreweg de meesten zijn helemaal niet geinteresseerd in wat er zich in die console afspeelt, laat staan dat ze kunnen inschatten dat vanwege de superfancy koeling de PS5 3 tientjes duurder is.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:15:
Sony gaat waarschijnlijk niet de goedkoopste zijn dus dan wil je juist de prijs reveal combineren met bijvoorbeeld een teardown waarbij o.a. de superfancy koeling uitgelegt wordt zodat de consument een betere perceptie van de waarde heeft.
Nee, volgens mij voegt het weinig toe om die dingen te combineren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Chaoss
Wat vast staat is de kostprijs er wordt hoe dan ook in het eerste jaar verlies gemaakt op de console, de vraag is hoeveel.
De situatie is nu ook wel een beetje anders dan voorheen. Er zijn ditmaal geen grote fysieke evenementen georganiseerd, waardoor Sony en Microsoft veel meer speelruimte hebben. Het lijkt me bovendien juist heel erg duidelijk dat de prijzen niet vaststaan. Dat zou sowieso al vreemd zijn, want ik denk dat geen van de beide partijen een console wil verkopen die $100 duurder is dan de concurrentie, zonder weinig extra's te bieden.Paprika schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:31:
De prijzen staan al lang vast voor beide fabrikanten. Dit zag je ook met de vorige launches. Misschien moeten een aantal mensen eens https://www.amazon.com/Bl...fRID=04TG18M3KTKVK3N7JWQZ gaan lezen.
@Chaoss, ik zie dat je 2006 maar even hebt overgeslagen.
Ik neem aan dat jij insider informatie hebt?bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:35:
[...]
Welnee. Als de X1 in 2013 op € 599,- had gezeten, dan hadden we gewoon € 499,- voor onze PS4 betaald in plaats van € 399,-. Ze hebben allebei wel een idee van de prijs, maar vooral die van MS kan daar nog van afwijken.
https://www.polygon.com/2...n-answer-to-xbox-one-sonySony also announced that the PS4 would launch for $399, a good $100 cheaper than the price announced by Microsoft this morning for its Xbox One console. Again, Rohde said Sony had set that lower price well in advance of its competitors.
"I mean, that was such an amazing message," Rohde said. "We kind of had a feeling; we kind of knew we were gonna land a little bit cheaper than those green guys. When it was verified this morning, we've just been walking around with smiles all day."
De presentatie van Microsoft vond plaats gedurende de ochtend.
Ben ik het dus niet mee eens.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:37:
Het is vrij zeker dat Sony bij de PS4 heeft gewacht op de ms persco en last minute de uiteindelijke prijs heeft bepaald.
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 14-07-2020 11:43 ]
- Chaoss
Maar dat zijn sowieso geen early adopters Maar consumenten die het apparaat pas na 1-2 jaar of de eerste prijs verlaging kopen. Marketing technisch richt je je het eerst jaar op de early adopters, de fanbase, de hardcore gamers, de mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen etc. De 'gewone' consumenten komt later wel. Er is in het begin toch niet voldoende voorraad en productie om het apparaat gelijk aan iedereen te willen slijten.BM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:36:
[...]
Dat is leuk voor de... wat zal het zijn, 5 tot 10% die-hard gebruikers die nu op allerlei fora actief op zoek zijn naar beetjes informatie. Maar het gros van de mensen die uiteindelijk een PS5 koopt gaan al die videos helemaal niet zien. Misschien dat een deel zoiets als paar weken terug nog wel meekrijgt, maar verreweg de meesten zijn helemaal niet geinteresseerd in wat er zich in die console afspeelt, laat staan dat ze kunnen inschatten dat vanwege de superfancy koeling de PS5 3 tientjes duurder is.
Nee, volgens mij voegt het weinig toe om die dingen te combineren
Nee, maar ik heb wel common sense. Jij denkt dat X1 op € 599,- nog steeds geresulteerd had in een PS4 van € 399,-?Paprika schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:40:
[...]
Ik neem aan dat jij insider informatie hebt?
[...]
https://www.polygon.com/2...n-answer-to-xbox-one-sony
De presentatie van Microsoft vond plaats gedurende de ochtend.
[...]
Ben ik het dus niet mee eens.
Overigens ook wat ik zeg: de prijs hebben ze wel in hun hoofd ja, maar alles kan veranderen om de concurrent een hak te zetten. Als dat niet zo is, dan hadden we beide prijzen nu al lang geweten. Alles is subject to change.
Ja, dat denk ik.bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Nee, maar ik heb wel common sense. Jij denkt dat X1 op € 599,- nog steeds geresulteerd had in een PS4 van € 399,-?
[ Voor 86% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 11:57 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 11:57 ]
- Chaoss
Het zou onnozel zijn als je een console op de markt brengt voor 399 als de concurrentie een console heeft van 599, want dan zou je me 499 nog steeds een aantrekkelijke prijs hebben en een stuk minder verlies hebben. Dat Sony niet toegeeft dat ze last minute de PS4 prijs hebben bepaald zegt niet zoveel want je wilt vooral het imago hebben dat je lekker je eigen ding doet en niet naar je concurrent kijkt.
Beide bedrijven zijn commercieel, hebben een verantwoording ten opzichte van de aandeelhouders en moeten zoveel mogelijk geld verdienen.
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 12:00 ]
True, maar de early adopters hoef je ook niet te overtuigen van de waarde. Die kopen de console toch wel, of het ding nu 400/500 of 600 euro gaat kostenChaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Maar dat zijn sowieso geen early adopters Maar consumenten die het apparaat pas na 1-2 jaar of de eerste prijs verlaging kopen. Marketing technisch richt je je het eerst jaar op de early adopters, de fanbase, de hardcore gamers, de mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen etc. De 'gewone' consumenten komt later wel. Er is in het begin toch niet voldoende voorraad en productie om het apparaat gelijk aan iedereen te willen slijten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als ik naar mijzelf kijk zeg ik ja. Maar ik kan niet in de portemonnee van anderen kijken, echter kan ik mij goed voorstellen dat er meer mensen zijn die hem voor de 400 kunnen kopen dan voor 600....BM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:59:
[...]
True, maar de early adopters hoef je ook niet te overtuigen van de waarde. Die kopen de console toch wel, of het ding nu 400/500 of 600 euro gaat kosten
- Chaoss
Ik zie dit heel vaak gezegd worden door verschillende mensen in beide topics. En ik snap wat ermee bedoeld wordt.Kalder schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:13:
Microsoft heeft er meer baat bij om onder de prijs van de concurrent te zitten.
Maar er wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat PlayStation ruim een kwart van de gehele omzet van Sony is en ook een groot deel van de winst.
Xbox stelt voor Microsoft daarin tegen niet zo veel voor. Nog geeneens 10% van de omzet komt van gaming. En Microsoft maakt bakken met winst, meer (ook in verhouding) dan Sony. Waarvan maar een schijntje van xbox komt.
PlayStation is van levensbelang voor Sony. Xbox niet voor Microsoft. Dus ik vraag me af wie er nou echt "baat bij heeft" om van de nieuwe generatie een succes te maken.
Zeker de prijs van de PS5 Digital is moeilijk te bepalen, die is volledig afhankelijk van wat Xbox gaat doen.
Dat onderstreept toch juist de claim dat 'Microsoft heeft er meer baat bij om onder de prijs van de concurrent te zitten'. Xbox heeft een aanzienlijk kleiner marktaandeel en doorgaans kies je dan voor een scherpere prijs.Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Ik zie dit heel vaak gezegd worden door verschillende mensen in beide topics. En ik snap wat ermee bedoeld wordt.
Maar er wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat PlayStation ruim een kwart van de gehele omzet van Sony is en ook een groot deel van de winst.
Xbox stelt voor Microsoft daarin tegen niet zo veel voor. Nog geeneens 10% van de omzet komt van gaming. En Microsoft maakt bakken met winst, meer (ook in verhouding) dan Sony. Waarvan maar een schijntje van xbox komt.
PlayStation is van levensbelang voor Sony. Xbox niet voor Microsoft. Dus ik vraag me af wie er nou echt "baat bij heeft" om van de nieuwe generatie een succes te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 14-07-2020 12:08 ]
Het is ook weer niet zo ver gezocht dat ze hun eigen marktonderzoek hebben gedaan en realistisch gezien lekt er in Azië altijd wel iets uit door leveranciers die overkoepelend zijn over meerdere fabrikanten, in dit geval consoles. Beide fabrikanten halen nu weer het merendeel van de componenten bij AMD vandaan. Er is dus ook best een aardige inschatting te maken wat de onderdelen van de andere console zullen kosten.Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:56:
Dat Sony niet toegeeft dat ze last minute de PS4 prijs hebben bepaald zegt niet zoveel want je wilt vooral het imago hebben dat je lekker je eigen ding doen en niet naar je concurrent kijkt.

Misschien is er inmiddels wel een plaatje gemaakt dat meer up to date is, maar het geeft een beetje een idee hoe de verschillende bedrijven over de jaren heen hun hardware hebben geprijsd.
Op basis van analisten en teardowns is de assemblage prijs van de vorige reeks consoles aardig goed te bepalen.
[The Xbox One carries a bill of materials (BOM) of $457, according to preliminary results from the Teardown Analysis Service at IHS Inc. (NYSE: IHS). Manufacturing is estimated at $14, which means the console's total cost of $471 is only $28 less than the retail price of $499.
This is very similar to the new PlayStation 4 from Sony Corp., which carries a hardware and manufacturing cost of only $18 lower than its retail price, according to the preliminary IHS teardown information released last week. And just like the PlayStation 4, Microsoft initially will take a loss on each Xbox One sold when other expenses are added into the equation.
"For both Microsoft and Sony, their latest-generation video game console hardware is unprofitable at the time of release, requiring the companies to subsidize it initially," said Steve Mather, senior principal analyst for IHS. "However, these companies easily can largely compensate for their losses though sales of highly lucrative game titles. Meanwhile, as the cost to produce the consoles decreases according to the normal learning-curve dynamics in the electronics industry, the companies can cut their retail pricing-or pad their profits. Over time, Microsoft is likely to reduce the retail price of the Xbox One in order to maintain sales momentum."
https://www.engadget.com/...acturing-cost-of-471.htmlThe biggest factor increasing the hardware cost of the Xbox One compared to the PlayStation 4 is Microsoft's inclusion of the new-generation Kinect system as a standard feature of its console. The Kinect adds $75 to the Xbox One's BOM and manufacturing cost.
In die zin zaten beide consoles heel dicht bij elkaar en was Microsoft te duur door de extra's (voornamelijk de Kinect camera die zo'n $75 per exemplaar zou hebben gekost). Sony wist dus al dat ze vergelijkbare prijzen hebben betaald voor de hoofdcomponenten en dus zouden ze onder Microsoft landen, immers hadden zij een camera erbij zitten waardoor de prijs hoger uit zou vallen.
Gezien de gestelde argumenten dat Sony nooit de PS4 zou aanbieden voor $399 als Microsoft $599 had gevraagd ben ik benieuwd hoe jullie de PS3 prijs willen verklaren. Ik denk namelijk dat beide bedrijven al een aardig beeld hebben wat de ander gaat doen, terwijl men op Tweakers (en Reddit en ...) vooral op Twitter accounts leunt van mensen die er niets van zullen weten.
[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 14-07-2020 12:16 ]
- Chaoss
Zo gebruikt Sony ook de console als marketing voor hun tv's. Ze kopen een aandeel in Epic ivm de Unreal Engine die ze voor zowel games als films/series kunnen gebruiken etc.
@Paprikade kostprijs is meer dan de hardware er komen ook nog R&D kosten en marketing overheen, de eigenlijke verliezen waren dan wel wat hoger. Maar dat veranderd niet zoveel aan het feit dat een producent in principe zoveel mogelijk winst probeer te maken. Als een prijs verhoging van 50 dollar niet zorgt dat er minder units verkocht worden dan zal de verkoopprijs simpelweg 50 dollar hoger zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2020 12:20 ]
Maar prijs wordt vaak (terecht, naast games) als DE doorslaggevende factor gezien. De hoge prijs van de PS3 wordt vaak aangeduid als de reden van het matige succes van dat console (ook al werd er nog steeds dik verlies op gemaakt). En de lage prijs(ook al werd er bijna geen verlies op gemaakt) van de PS4 wordt weer aangeduid als de belangrijkste reden voor het succes ervan.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:07:
[...]
Dat onderstreept toch juist de claim dat 'Microsoft heeft er meer baat bij om onder de prijs van de concurrent te zitten'. Xbox heeft een aanzienlijk kleiner marktaandeel en doorgaans kies je dan voor een scherpere prijs.
En dat is ook niet zo gek, want 95% (dikke duim) van de games kan je toch op beide consoles spelen. Dus als prijs de (een van de grootste) doorslaggevende factor(s) is, en PlayStation van levensbelang is voor Sony, waarom denkt men op dit forum dan vaak dat de XSX onder de GOEDKOOPSTE versie van de PS5 gaat zitten?
Lang verhaal kort: de gemiddelde gamer is ontzettend gevoelig voor prijsstelling. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat Microsoft Sony op dit gebied gaat 'verslaan'?
Wat dacht je van Xbox Game pass? Voor gamers een ontzettend goede deal, voor Microsoft een vaste stroom aan inkomsten. Door constant games toe te voegen houdt je mensen ook bezig met jouw platform. Heeft Sony iets vergelijkbaars met Playstation?Chaoss schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:10:
Ik heb het idee dat Microsoft meer als doel heeft dat de xbox een aanvulling wordt op de gaming pc, meer gaming pc's betekend meer windows licenties.
Zo gebruikt Sony ook de console als marketing voor hun tv's. Ze kopen een aandeel in Epic ivm de Unreal Engine die ze voor zowel games als films/series kunnen gebruiken etc.
Het gaat bij de consoles nooit sec om de consoleverkopen. Je moet altijd het volledige plaatje bekijken en dat is consoleverkoop, games en de diensten eromheen (PS+, Xbox Live, game streaming, etc). De initiele consoleprijs kan echter consumenten over de streep trekken, daarom zitten ze altijd op hetzelfde of op zeer vergelijkbaar prijspunt. Voor een console van 500 euro, is een verschil van 20 euro niet zo veel, maar een verschil van 50 euro wel.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/Vwms7aOKxG4ut1zo92PUBqwA.png?f=fotoalbum_large)