• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:36
dvd-linden schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:45:
Meer mensen hier die vanavond gaan kijken (ik neem aan van wel)? Ben benieuwd of het een beetje leeft.
Ik persoonlijk vind het allemaal te lang duren. Vorig jaar was alles in 1 week en basta. Nu is het allemaal uitgerokken en is de rek bij mij er ook wel uit. Buiten de Xbox showcase van 23 juli boeit me weinig. Ik was hyped voor het cyberpunk event en dat toonde ook aan dat je een game niet teveel mag tonen. Pas op, gaat een steengoede game worden, maar ik werd er niet warm van. Vanavond Far Cry 87, assassins creed 798 en Watch dogs 56... ik zal het achteraf wel horen.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
dvd-linden schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:45:
Meer mensen hier die vanavond gaan kijken (ik neem aan van wel)? Ben benieuwd of het een beetje leeft.
Ik ga kijken met een half oog, ben benieuwd naar de nieuwe assassins creed en eventueel andere games.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb zelf overigens niet super veel met de Ubisoft games. Als in, ik speel er nagenoeg geen. Maar ben toch altijd wel benieuwd wat ze laten zien omdat ze een aantal grote titels in hun portfolio hebben zitten. En wie weet word ik verrast en komen ze met iets nieuws dat ik wel wil spelen. Ik hoop ook nog wel meer van Beyond Good and Evil 2 te gaan zien, maar dat lijkt ook wel een beetje een project zonder einde te worden.

@Antigo: Ik snap je enerzijds wel. Als het allemaal zo gecentreerd is tot een bepaalde periode heb je echt iets om naar uit te kijken, erop voor te beschouwen en na te beschouwen en dan heb je het ook gehad. Anderzijds vind ik het wel leuk dat we een hele zomer hebben waarin mondjesmaat nieuwe dingen naar buiten worden gebracht. Zo ben ik ook wel benieuwd naar het Xbox event van 23 juli. Dus kan voor nu niet echt zeggen welke vorm mijn voorkeur heeft.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

dvd-linden schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:15:
Ik heb zelf overigens niet super veel met de Ubisoft games. Als in, ik speel er nagenoeg geen. Maar ben toch altijd wel benieuwd wat ze laten zien omdat ze een aantal grote titels in hun portfolio hebben zitten. En wie weet word ik verrast en komen ze met iets nieuws dat ik wel wil spelen.
Ik dus ook :)

Maar na AC Syndicate, ben ik een beetje meh ermee.. FarCry vond ik ook niet meer zo leuk..

Ze zijn echter wel de eigenaar geworden van Heroes of Might &Magic III (*O*) .. en als ik ergens miljoenen uren in heb zitten, sinds de jaren 90, dan is het dat spel wel! (Speel het nog steeds regelmatig :D)

En ik heb nog steeds de hoop dat het ooit naar de console komt.. :')
Ik hoop ook nog wel meer van Beyond Good and Evil 2 te gaan zien, maar dat lijkt ook wel een beetje een project zonder einde te worden.
Ja deze verheug ik me zo hard op! Maar het is zo stil..

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Beyond Good & Evil 2 heeft ook wel mijn interesse, maar of ze die ooit klaar gaan krijgen voordat de PS6 uit is???

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Kalder schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:38:
Beyond Good & Evil 2 heeft ook wel mijn interesse, maar of ze die ooit klaar gaan krijgen voordat de PS6 uit is???
Waarschijnlijk komt Half-Life 3 nog eerder uit :-(

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
Kalder schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:38:
Beyond Good and Evil 2 is de nieuwe Duke Nukem Forever :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
Geronimous schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Beyond Good and Evil 2 is de nieuwe Duke Nukem Forever :+
Deel 1 was echt super tof

• Geronimous
Deel 1 van..... ? Ik snap je reactie niet :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Geronimous schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Beyond Good and Evil? :P

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
Geronimous schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Beyond good and evil 1. Te weinig mensen hebben die gespeeld. Was echt goed. Dus wil heel graag dat deel 2 voor bij komt vanavond

• Geronimous
tommymeerNL schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Beyond good and evil 1. Te weinig mensen hebben die gespeeld. Was echt goed. Dus wil heel graag dat deel 2 voor bij komt vanavond
Die was goed ja :) Maar BG&E 2 is al zovaak aangekondigd en in developement geweest dat het nu wel erg lang duurt. Net zoals Duke Nukem Forever ;) Die werd overigens wel uiteindelijk gereleased, en viel toen tegen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Geronimous schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Die was goed ja :) Maar BG&E 2 is al zovaak aangekondigd en in developement geweest dat het nu wel erg lang duurt. Net zoals Duke Nukem Forever ;) Die werd overigens wel uiteindelijk gereleased, en viel toen tegen.
Tsja.. zul je altijd zien :/

Elk spel waar ik me op verheug wordt óf uitgesteld of valt gewoon weg -O-

Mafia 1 Re-done, weer een maand uitgesteld..

BG&E 2 moeten we nog maar zien..

En nu ik erover na dacht.. een spel waar ik me ook heel erg op verheug, maar totaal vergeten was: Skull & Bones (wederom Ubisoft :( )

Die schijnt nu op Maart 2021 te staan.. Nou dat moeten we maar zien..

Er zijn nog meer van die spellen.. Wedden dat Harry Potter straks ook weer een no-show is? (geen Ubi, maar toch)

Trouwens, nu met het nieuws van de vertrekkende toplui van Ubisoft (zie nieuws hierboven) moeten we nog maar afwachten wat er allemaal daar gaat gebeuren :/

En dit kwam later vandaag nog.. (via @uchiha tijntje uit X topic)

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 12-07-2020 20:17 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Om 21.00 dus de Ubisoft Forward livestream

Via de site:
https://www.ubisoft.com/en-us/forward

YouTube: Ubisoft Forward: Official Livestream - July 2020

Al zal Twitch e.d. ook wel gebruikt worden. Ik lees alleen wel dat als je inlogt je nog iets krijgt, maar hier ligt dat plat :/
Verder: Je kan 20% extra korting krijgen op je order door code 'UBIFORWARD' te gebruiken bij het afrekenen

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2020 20:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Martinspire schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:40:
Om 21.00 dus de Ubisoft Forward livestream

Via de site:
https://www.ubisoft.com/en-us/forward

YouTube: Ubisoft Forward: Official Livestream - July 2020

Al zal Twitch e.d. ook wel gebruikt worden. Ik lees alleen wel dat als je inlogt je nog iets krijgt, maar hier ligt dat plat :/
Verder: Je kan 20% extra korting krijgen op je order door code 'UBIFORWARD' te gebruiken bij het afrekenen
https://www.twitch.tv/ubisoft loopt ongeveer 20 seconden voor op de YT stream ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe lang duurt die Ubi meuk? Tot nu toe nog niks boeiends gezien. Ik wil FC6 gameplay.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:59
Ben bang dat het alleen een cinematic trailer wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
Raem schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Ben bang dat het alleen een cinematic trailer wordt.
Dat zou balen zijn.

• bram1984
Nou, Valhalla gameplay. Eens kijken of het is opgeknapt.

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:32:
Nou, Valhalla gameplay. Eens kijken of het is opgeknapt.
Lijkt me vermakelijk als tussendoortje.

• Kalder
Vond de AC Valhalla beelden er erg goed uitzien eigenlijk, ben benieuwd of dit next gen beelden waren of niet.

Edit: Na de postshow gezien te hebben toch wat minder te spreken over die graphics, hoop dat het niet next gen was want al die pop in zou ik me rot aan irriteren.

[ Voor 44% gewijzigd door Kalder op 12-07-2020 22:29 ]

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-11 09:25
toch een stuk beter als de eerdere gameplay die we hebben gezien

www.mariovisser.com

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Lijkt me vermakelijk als tussendoortje.
Ja, maar ik zie weinig vernieuwing eigenlijk. Gewoon weer een reskin.

Verwijderd

Los pollos hermanos! Oke matige show. :X
Wel benieuwd waar de gameplay van Valhalla op draait. Lijkt me dat ze de beste hardware gebruiken. Dus dit zal waarschijnlijk de 'nextgen' versie zijn.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2020 21:51 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Nouja, dit is gewoon wat Ubisoft is, meer moet je niet verwachten van hen :+

CGI trailers van reskins van reskins van reskins van games die al 10 jaar niet meer innoveren.
Hoelang gaan ze AC nog blijven copy pasten |:( Durf nu al te zeggen dat er over 2 jaar weer een reskin komt, deze keer in Japan (na het succes van Sekiro en Ghost of Tshushima).

• bram1984
Ben benieuwd naar de FC6 setting nu. Een stad? Of gewoon ook veel landelijke shit met jungles en zo? Hoop het wel.
Mmmmmmkay.. ik snap nu waarom die top lui opgestapt/weggestuurd zijn vanmiddag -O-

• Geronimous
bram1984 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:52:
Ben benieuwd naar de FC6 setting nu. Een stad? Of gewoon ook veel landelijke shit met jungles en zo? Hoop het wel.
Zuid-Amerika, ik denk dat je Cuba wel als voorbeeld zou kunnen nemen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-11 09:25
Wel vet! John Wick in Watch dogs . De enige reden voor mij om de game te kopen :)

www.mariovisser.com

Verwijderd

Anton.net schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Nouja, dit is gewoon wat Ubisoft is, meer moet je niet verwachten van hen :+

CGI trailers van reskins van reskins van reskins van games die al 10 jaar niet meer innoveren.
Hoelang gaan ze AC nog blijven copy pasten |:( Durf nu al te zeggen dat er over 2 jaar weer een reskin komt, deze keer in Japan (na het succes van Sekiro en Ghost of Tshushima).
I know. Ze pompen meer geld in de trailers (marketing) dan in de game zelf. :9
Mavi86 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:53:
Wel vet! John Wick in Watch dogs . De enige reden voor mij om de game te kopen :)
Viel me ook op! Dat stuk was dan wel weer cool. Zegt alleen meer over John Wick dan deze game... 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2020 21:54 ]

• bram1984
Geronimous schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Zuid-Amerika, ik denk dat je Cuba wel als voorbeeld zou kunnen nemen...
Ja dat snap ik, maar hoe ziet het eruit qua gameplay dus. Alleen naar urban gebieden, of ook gewoon platteland/jungle/bergen etc.

• Raem
Die John Wick hitman style in Watch Dogs zag er wel aardig uit. Assassins Creed weer redelijk hetzelfde, wel leuk dat je weer tussen de mensen kunt blenden. FC6 nog maar even afwachten wat het wordt. De rest was niet zo boeiend.

Jammer genoeg niks over Beyond Good and Evil 2 en Gods and Monsters.

bram1984 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Ja dat snap ik, maar hoe ziet het eruit qua gameplay dus. Alleen naar urban gebieden, of ook gewoon platteland/jungle/bergen etc.
Een stad zou wel 'verfrissend' zijn..

Maar ondanks dat, het zal ongewtwijfeld hetzelfde uitzien als de voorgaande delen qua looks enzo.. ook al hebben ze een mooi gerenderde trailer.

-

Ik wil niet bashen oid, maar na het zien van dit event, begin ik me toch serieus af te vragen af Ubisoft nog wel de juiste mensen met de juiste skills en techniek in huis heeft om nog mee te komen (komende tijden) :/

• Geronimous
bram1984 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Far Cry kennende zou juist stedelijk gebied nieuw zijn... dus sowieso wat jungle.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Anton.net
@bram1984 In deze tweet staan wat gameplay screenshots

• Twixie
  • Laatst online: 19:16
Aaah, ik dacht al, waar ken ik die toch van, tijdens de FC6 trailer :P.

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2clGeWT1P94KA6H6JCBHKj_g9Qg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g4YiWsLRX8RCufHkicl1Z6mq.jpg?f=user_large

@bram1984 iets voor jou, zo'n vlammenwerper? :P

Verwijderd

Aan de video's van de verschillende games te zien was het meer van hetzelfde op de next-gen. Ik raak er niet opgewonden van en ik had dat al voorzien/verwacht. Voor nieuwe gamers gaat de next-gen wel super worden, maar voor veteraan gamers zoals ik is het meer van hetzelfde.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:52:
Aan de video's van de verschillende games te zien was het meer van hetzelfde op de next-gen. Ik raak er niet opgewonden van en ik had dat al voorzien/verwacht. Voor nieuwe gamers gaat de next-gen wel super worden, maar voor veteraan gamers zoals ik is het meer van hetzelfde.
Je beseft je dat alles wat je gezien hebt ook op current-gen uitkomt he?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

BM schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:53:
[...]

Dat weet ik, maar next-gen gaat voorlopig zeker niet revolutioneer worden. Dat is een beetje mijn punt. Ik game al sinds de jaren 80 van de vorige eeuw en nu raak ik niet meer zo enthousiast van games. Tenminste van wat ik tot nu toe gezien heb.

• bram1984
Anton.net schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:08:
@bram1984 In deze tweet staan wat gameplay screenshots
[Twitter]
Ah dat ziet er wel goed uit. Maar wellicht gewoon bullshots.
Raem schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:11:
[Afbeelding]

@bram1984 iets voor jou, zo'n vlammenwerper? :P
Als die het ook echt doet, dan neem ik 'm. ;)

@Verwijderd Is de azijn de laatste tijd in de aanbieding of zo? Waar is de Dennis gebleven die altijd overal enthousiast over was?

En tja, dit zijn allemaal cross gen games die op meerdere platformen gaan uitkomen. Had je TLoU2 graphics in open werelden verwacht? Je gaat pas echt verschil zien als ze current gen helemaal los laten.

• bram1984
Nog wat Valhalla gameplay.

https://www.vg247.com/202...ssins-creed-valhalla-cat/

[ Voor 55% gewijzigd door bram1984 op 13-07-2020 09:28 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:41

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:38:
[...]

Dat weet ik, maar next-gen gaat voorlopig zeker niet revolutioneer worden. Dat is een beetje mijn punt. Ik game al sinds de jaren 80 van de vorige eeuw en nu raak ik niet meer zo enthousiast van games. Tenminste van wat ik tot nu toe gezien heb.
Je wordt ook niet enthousiast van het feit dat next gen een (veel) betere user ervaring gaat leveren met de huidige games? Alleen daarvan kan ik al enthousiast worden en is al een reden om de next gen zsm in huis te halen.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Kalder
BM schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:53:
[...]

Bij Ubisoft wel, die brengen voorlopig al hun games op beide generaties uit, maximale winst.
Maar bij het The future of gaming event van Sony hebben we toch aardig wat titels gezien die exclusief op de PS5 komen, R&C, Horizon 2, GT7 en nog veel meer.

En natuurlijk gaan games die exclusief voor next gen ontworpen worden er veeel beter uit zien dan current gen, dat zag je al tijdens dat event en was overduidelijk na die UE5 Demo.

• bram1984
OzzieMann schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Je wordt ook niet enthousiast van het feit dat next gen een (veel) betere user ervaring gaat leveren met de huidige games? Alleen daarvan kan ik al enthousiast worden en is al een reden om de next gen zsm in huis te halen.
Dit inderdaad. Een (als het goed is) stiller apparaat en alles wat razendsnel gaat zonder laadtijden. Kan niet wachten.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad, misschien dat de graphics niet spectaculair verbeteren. Maar de hele usabillity gaat door een zoveel krachtiger console echt een heel veel betere ervaring opleveren. De omgeving kan veel levendiger worden door de betere processor, de details veel meer en beter door de grafische kaart, de koffiezetmomenten zijn echter wel een probleem, die zul je echt zelf moeten inplannen inplaats van dat het voor je gedaan wordt door de game :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:36
Er zijn geruchten dat vandaag de prijs zou aangekondigd worden. Enkel geruchten, maar toch... spannend! Ik gok €399 en €499 (disk)

*edit: sorry, geen idee hoe ik een tweet kan embedden van mobile. :-)
*edit 2: thanks voor de embed tag tip!

[ Voor 9% gewijzigd door Antigo op 13-07-2020 09:45 ]

• bram1984
Antigo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:35:
Er zijn geruchten dat vandaag de prijs zou aangekondigd worden. Enkel geruchten, maar toch... spannend! Ik gok €399 en €499 (disk)

https://twitter.com/xmbgx/status/1282460647377244162?s=21

*edit: sorry, geen idee hoe ik een tweet kan embedden van mobile. :-)
Lees het ook.

[embed] is de tag die je kunt gebruiken voor Tweets.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:38:
[...]

Huh wut :?

Ik snap je gevoel wel, maar dat komt gewoon omdat wat je nu ziet zga. allemaal current gen is..

Beide platformen gaan next-gen only spellen krijgen en ook visual upgrade patches voor crossgens die echt een verschil gaan maken.

Het zal waarsch niet op launch zijn, die zullen iets later komen. (Zoals bijv aangekondogd met Cyberpunk)
De games zullen zonder patch misschien iets mooier eruit zien, en wss hogere en stabielere fps.

Maar ik verwacht dat games vrij snel voor de X en de 5 worden/zijn ontwikkeld en een downgrade krijgen voor huidige gen, ipv andersom, zoals het nu 'even' is.

Je mag toch wel een beetje enthousiast zijn, er gaan veel mooie dingen komen hoor ;)
Lol waar komt dat zo random vandaan dan? :D

Ik verwacht toch wel eerst een fatsoenlijke hands-on en tear-down..
En daarbij zullen ze het met wel iets meer "bombarie" aankondigen dat er 'iets' aankomt.. ipv zo morgen even de pre-orders te beginnen :)

[ Voor 19% gewijzigd door poor Leno op 13-07-2020 09:56 ]

• bram1984
@poor Leno Twitter, zoals altijd. O.a. Iron Man zegt het. Maar dat zegt verder vrij weinig.

• Anton.net
Over 'smart delivery': zo werkt het dus bij fysieke games (volgens GameMania)
Upgrade naar de PlayStation 5-versie: De PlayStation 4-versie van Far Cry 6 op Blu-Ray Disc moet in de PlayStation 5-console blijven om je toegang te geven tot de digitale PlayStation 5-versie van Far Cry 6, indien deze beschikbaar is.*

• bram1984
Anton.net schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:23:
Over 'smart delivery': zo werkt het dus bij fysieke games (volgens GameMania)

[...]
Klinkt logisch, toch? PS4 disc erin, PS5 herkent de game en checkt of er een PS5 versie/patch is en downloadt deze. Je disc moet er vervolgens gewoon in als je wilt spelen, zoals nu. Tenzij je de digitale versie koopt.

• AppleFan2007
Is 100 euro verschil niet een beetje veel voor een disk.
Het ik gok eerder 50 euro verschil, dus 450 voor digital en 499 voor disk versie.

• Edd
  • Laatst online: 01:10

Edd

AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Is 100 euro verschil niet een neefje veel voor een disk.
Het ik gok eerder 50 euro verschil, dus 450 voor digital en 499 voor disk versie.
Ik vind 100 euro op zich een best logisch verschil.
Misschien dat het niet de kosten zijn van een drive e.d., maar men zit met de digital natuurlijk wel vast aan de digitale store van Sony.
Zo zullen ze "minder last" hebben van 2e hands verkopen, houdt Sony (denk ik) meer over aan een verkoop via de store (geen tussenpartij a al Media Markt, Game Mania) en is misschien de verwachting dat men sneller een Playstation Plus abo afnemen vanwege de maandelijkse gratis games.

(disclaimer: dit is hoe ik er tegenaan kijk en totaal niet gefundeerd ;) )

-

• OzzieMann

OzzieMann

[...]

Ik denk dat Playstation zich kan veroorloven om de Digital edition tegen een groter verlies te verkopen omdat ze EN meer winst maken op de verkoop van digitale games EN geen last hebben van doorverkoop van games.

• bram1984
[...]

Nee, 100 is juist logisch. Sony wil mensen natuurlijk overhalen om voor de digitale versie te gaan, omdat ze daarmee veel meer winst zullen maken. Die mensen zullen ook al hun fysieke PS4 games met de digitale versie moeten vervangen, indien ze die nog willen spelen. Een verschil van 50 zou ik niet verwachten.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Die trailer van Far Cry 6 is erg lekker. Setting ook gaaf. Maar Ubisoft is altijd goed in trailers maken.
Ik hoop dat ze wat Far Cry 3 gevoel erin krijgen, dat was echt een lekkere game: leuk om te spelen (er was genoeg in de wereld te beleven naast de kampen), tof verhaal.
[...]

Sony verkoopt natuurlijk liever de digital only versie, dan verdienen ze meer op games. Als het prijsverschil tussen beide consoles te klein is kopen mensen liever de versie met disk.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:55
Je bent als gamer toch eigenlijk wel gek als je voor de digital only gaat? Waarom zou je jezelf uitsluiten van een platform (disc)? De ervaring van afgelopen generatie is toch dat digitale games 10 tot 20 euro duurder zijn dan de reguliere disc versie bij een winkel.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:47:
Je bent als gamer toch eigenlijk wel gek als je voor de digital only gaat? Waarom zou je jezelf uitsluiten van een platform (disc)? De ervaring van afgelopen generatie is toch dat digitale games 10 tot 20 euro duurder zijn dan de reguliere disc versie bij een winkel.
inderdaad. dat is het grootste verschil met pc-gaming. gamen is veel goedkoper op een console doordat je het kan verkopen. dus dat de spellen goedkoper zijn op een pc klopt eigenlijk niet. ja, qua aanschaf misschien. maar als de key is gebruikt, zit je er mee opgezadeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 11:52 ]

• bram1984
Er zijn enorme stijgingen zichtbaar in de verkopen van digitale games. Zat mensen die volledig over zijn gegaan op digital only. Ja, het is duurder op release, maar ik heb ondertussen ook meer digitale games dan fysiek, omdat ik altijd koopjes oppik. Genoeg aanbiedingen en sales tegenwoordig. Dus zo gek hoef je dan niet te zijn. Als je nooit een DVD of Blu-ray draait en je hebt geen fysieke PS4 games, dan kan je makkelijk voor de digital editie gaan.

• OzzieMann

OzzieMann

Playstation gaat daarom de Digital Edition fors goedkoper in de markt zetten denk ik.
Als ik alleen al naar mezelf kijk, voorbeeldje, ik heb Uncharted 4 en Uncharted Lost Legacy van marktplaats gehaald voor nog geen €20, uitgespeeld en weer doorverkocht voor net geen €20.
Aan mij heeft Sony dus voor deze games niets verdient en ook niet aan degene die ze weer van mij gekocht heeft. Dat had ze voor de DE dus 2x €19,99 = €40 tegen huidige store prijs op kunnen leveren, en nogmaals datzelfde voor degene die ze van mij gekocht heeft.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zal hier ook ff op inhaken: zelf koop ik eigenlijk vrijwel alles fysiek, omdat ik het leuk vind om iets tastbaars vast te hebben als ik een game (of film) koop. En ik vind het leuk om een mooie collectie te hebben waar je zo nu en dan eens naar kan kijken. Dit is dan ook mijn voornaamste punt om nog steeds vrijwel alles fysiek aan te schaffen. Zo nu en dan, met wat kleinere games, maak ik wel eens een uitzondering. En de games die ik via Plus speel zijn uiteraard ook digitaal en dan merk ik wel dat dat ook zo zijn voordelen heeft. Buiten dat ik voorlopig alles nog wel fysiek zal aanschaffen vind ik het ook wel belangrijk dat dit blijft bestaan. Partijen krijgen wat mij betreft toch iets teveel macht als je je volledig overgeeft aan digitaal en daar ben ik dan ook niet zo'n voorstander van. Hierbij moet je vooral denken aan prijsstelling en beschikbaarheid.

Om dan nog even in te gaan op die prijs zoals de markt nu is: ik denk dat het een niet duurder hoeft te zijn dan het ander als je een beetje slim winkelt. Zowel fysiek zie je af en toe hele goede aanbiedingen, maar ook digitaal zie je bijzonder goede aanbiedingen. Zo heb ik Dark Souls 3 Deluxe al een aantal keer voorbij zien komen voor tussen de 10 en 15 euro bij aanbiedingen in de store. Ik wil hem graag fysiek hebben, maar dat zorgt er wel voor dat ik de game nog niet heb. Want hij is recent niet eens in de buurt geweest van de 20 euro, laat staan nog lager (en dan ben ik nog best bereid om er fysiek iets meer voor te betalen). Dus dat digitaal per definitie duurder is, is in mijn optiek echt niet zo. Nogmaals, slim winkelen en af en toe wat geduld betrachten doet je portemonnee veel deugd.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• AppleFan2007
Edd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Ik vind 100 euro op zich een best logisch verschil.
Misschien dat het niet de kosten zijn van een drive e.d., maar men zit met de digital natuurlijk wel vast aan de digitale store van Sony.
Zo zullen ze "minder last" hebben van 2e hands verkopen, houdt Sony (denk ik) meer over aan een verkoop via de store (geen tussenpartij a al Media Markt, Game Mania) en is misschien de verwachting dat men sneller een Playstation Plus abo afnemen vanwege de maandelijkse gratis games.

(disclaimer: dit is hoe ik er tegenaan kijk en totaal niet gefundeerd ;) )
Sony zal inderdaad beter af zijn met de digital editie, als de tussenpartij wegvalt hebben zij niks meer van verkoop waardoor ze misschien meer promoties gaan geven op games. Gamers zijn meer geïnteresseerd in goedkoper aanschaffen dan niet meer sukkelen met de disks.
En een Playstation plus abonnement moet je al gaan kopen als je online wilt spelen dus daar zal Sony niet veel extra gaan aan verdienen.
OzzieMann schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat Playstation zich kan veroorloven om de Digital edition tegen een groter verlies te verkopen omdat ze EN meer winst maken op de verkoop van digitale games EN geen last hebben van doorverkoop van games.
games in de gewone winkel zijn goedkoper dan dat je ze online koopt. Als ik een game online koop is het omdat er een promotie is op die game.
bram1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Nee, 100 is juist logisch. Sony wil mensen natuurlijk overhalen om voor de digitale versie te gaan, omdat ze daarmee veel meer winst zullen maken. Die mensen zullen ook al hun fysieke PS4 games met de digitale versie moeten vervangen, indien ze die nog willen spelen. Een verschil van 50 zou ik niet verwachten.
Als de games in de winkel goedkoper zijn zal er niet veel veranderen aan de online store. Ik denk dat het interessanter is om 1 maal 100 euro of 50 euro extra op te leggen, dat verschil verdien je binnen het jaar terug. (Als je genoeg aantal games koopt.
De consument zal gaan moeten bekijken of je genoeg aantal games koopt om het verschil tussen de digital en disk versie te kunnen recupereren.

• AppleFan2007
OzzieMann schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Playstation gaat daarom de Digital Edition fors goedkoper in de markt zetten denk ik.
Als ik alleen al naar mezelf kijk, voorbeeldje, ik heb Uncharted 4 en Uncharted Lost Legacy van marktplaats gehaald voor nog geen €20, uitgespeeld en weer doorverkocht voor net geen €20.
Aan mij heeft Sony dus voor deze games niets verdient en ook niet aan degene die ze weer van mij gekocht heeft. Dat had ze voor de DE dus 2x €19,99 = €40 tegen huidige store prijs op kunnen leveren, en nogmaals datzelfde voor degene die ze van mij gekocht heeft.
bijna iedereen zal het voordeliger uit komen om de disk versie te kopen, als je geen online games koopt en alleen fysieke games koopt/ doorverkoopt/ 2dehandskoopt, dan heb je het verschil van de 2 edities in no-time terug verdient.

bv. een game die je online hebt voor 40 euro en in de winkel voor 20 euro, dat is al een verschil van 20 euro die je recupereert.
Stel dat je de deze game doorverkoopt aan dezelfde 20 euro. Dan heb je geen verlies op deze game.
Dat wil zeggen dat je in totaal 40 euro hebt uitgespaard.
Doe dit nog een paar keer en het verschil is terugbetaald.
Als je bekijkt hoeveel games je per jaar koopt, pak de gemiddelde prijs en reken het eventjes uit. Het komt voor veel mensen veel voordeliger uit om de digital edition te kopen.

• OzzieMann

OzzieMann

@AppleFan2007 Ja maar lang niet iedereen rekent vooruit! Als mensen (ouders?) de Digital Edition zien liggen voor €399 en die verschilt qua specs niet met de Disk Edition die €100, €150 of misschien wel €200 duurder is dan zullen er genoeg zijn die voor de digitale versie gaan.

• Edd
  • Laatst online: 01:10

Edd

AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Sony zal inderdaad beter af zijn met de digital editie, als de tussenpartij wegvalt hebben zij niks meer van verkoop waardoor ze misschien meer promoties gaan geven op games. Gamers zijn meer geïnteresseerd in goedkoper aanschaffen dan niet meer sukkelen met de disks.
En een Playstation plus abonnement moet je al gaan kopen als je online wilt spelen dus daar zal Sony niet veel extra gaan aan verdienen.
Ik heb 1 woordje even bold gemaakt.
Gamers.. Maar niet iedereen die een playstation wil kopen is perse een gamer.
Zo schaar ik mijzelf ook niet echt onder een gamer. Natuurlijk vind ik het leuk om een spel te spelen, maar het is niet iets waar mijn meeste vrije tijd in gaat zitten. Waarschijnlijk heeft dat iets met leeftijdsverschil te maken :P

De PS5 koop ik puur voor de exclusives. Multiplats speel ik toch liever op de PC.
Qua kosten zal het voor mij weinig uitmaken. Veelal verkoop ik mijn niet 2e hands, omdat het vrij weinig oplevert, en hoef ik de games ook niet perse op release te kopen en wacht ik een sale oid af.

Het is dan ook mooi dat Sony gelijk de keuze geeft tussen disc of digital only ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Edd op 13-07-2020 12:22 ]

-

• AppleFan2007
Edd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb 1 woordje even bold gemaakt.
Gamers.. Maar niet iedereen die een playstation wil kopen is perse een gamer.
Zo schaar ik mijzelf ook niet echt onder een gamer. Natuurlijk vind ik het leuk om een spel te spelen, maar het is niet iets waar mijn meeste vrije tijd in gaat zitten. Waarschijnlijk heeft dat iets met leeftijdsverschil te maken :P

De PS5 koop ik puur voor de exclusives. Multiplats speel ik toch liever op de PC.
Qua kosten zal het voor mij weinig uitmaken. Veelal verkoop ik mijn niet 2e hands, omdat het vrij weinig oplevert, en hoef ik de games ook niet perse op release te kopen en wacht ik een sale oid af.

Het is dan ook mooi dat Sony gelijk de keuze geeft tussen disc of digital only ;)
Ik zal het dan even anders verwoorden, veel mensen die graag gamen zijn meer geïnteresseerd in goedkopere games. Ik ga niet zeggen dat voor iedereen dit geldt. Maar geld gaat vaak boven gemak.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:50
Digital only is een korte termijn visie, die 100,- extra haal je er naar verloop van tijd makkelijk uit.
Zelfs als digitale games de voorkeur hebben zou ik alsnog voor de gewone variant gaan, je kunt dan altijd nog een fysieke game meepakken als dat nodig is.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik wacht meestal een random deal af, digitaal of op disc maakt me dan niet zo veel uit.
Zo had ik control voor 40 met nadat deze uit was via de psn store.

Aan de andere kant heb ik TLoU iII op disc, deze is 70 in de store. Hier ben ik dan ook wat huiverig voor, dat dit standaard gaat worden. GoT is ook 70 helaas.

Onderaan de streep kan ik met de meeste games best wachten tot een aanbieding en de bodem ligt denk ik digitaal lager dan op disc. Als de DE 100 euro goedkoper is haal ik deze, bij een kleiner verschil wordt het de disk versie.

Doorverkopen of 2e hands kopen doe ik eigenlijk vrijwel nooit overigens dus dat weegt voor mij persoonlijk amper mee

Verwijderd

Ik ga de disc versie halen om ook blu-rays en 4k discs af te spelen. Hopelijk is de bijbehorende headset van Sony ook een beetje betaalbaar.

• Raem
AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Ik zal het dan even anders verwoorden, veel mensen die graag gamen zijn meer geïnteresseerd in goedkopere games. Ik ga niet zeggen dat voor iedereen dit geldt. Maar geld gaat vaak boven gemak.
Ik denk dat je jouw eigen aankoopgedrag teveel weerspiegelt op de rest van de markt. Niet voor niets wordt er digitaal steeds meer verkocht en vorig jaar voor de eerste keer ook meer dan fysiek.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde attach rate voor de PS4 zo'n 10 games is. Dat is dus nog geen 2 games per jaar. Voor een grote groep kan de digitale editie dus echt wel voordeliger zijn of scheelt het misschien zo weinig dat het gemak dus wel belangrijker is dan die paar tientjes die je op de lange termijn bespaart.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

BM

Moderator Spielerij
Je bent als gamer toch eigenlijk wel gek als je voor de digital only gaat?

Ik ben eigenlijk al sinds de release van de huidige generatie volledig digital only. Afgelopen weekend is er letterlijk voor het eerst in bijna 7 jaar een gamedisc mijn console in gegaan, en dat is enkel omdat ik die game cadeau gehad heb. Anders zou ik op dit moment nog steeds niet weten of het ding gamediscs leest :D

Toch ga ik komende generatie ook weer voor de variant mét discdrive. Niet voor de games, want ik kan me oprecht niet voorstellen dat ik ooit nog van disc ga gamen, maar wel om de incidentele blu-ray/dvd nog te kunnen afspelen. Het is dat ik er daar een aantal van heb die ik echt af en toe nog wil kunnen aanzetten, anders hoefde ik er geen 2 seconde over na te denken. (en nee, een losse speler erbij vind ik geen optie)
Waarom zou je jezelf uitsluiten van een platform (disc)? De ervaring van afgelopen generatie is toch dat digitale games 10 tot 20 euro duurder zijn dan de reguliere disc versie bij een winkel.
Dit moet uiteraard iedereen voor zich weten, maar ik game niet dusdanig veel dat die meerprijs in mijn geval echt een probleem is. Het gemak om niet meer van schijfje te hoeven wisselen is me dat geld dubbel en dwars waard. Zeker als de aankomende consoles meerdere games in 'quick-resume' mode kunnen hebben. (Ik doe hier de aanname dat de PS5 dat ook heeft, kan me niet voorstellen dat ze het níet zouden hebben). Dat gemak is voor mij ook onderdeel van 'next-gen'.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Nee hoor :)

Als het verschil 100 of meer is, ga ik gewoon voor de Digital Edition.. en wel hierom:

- Ik koop sowieso niet veel games, en dan toch meestal in de aanbieding in de Store.

- Ik vind m mooier ;)

- Geen gekloot met schijfjes, mechanica die kapot gaat, geluid van de drive

- Ik bespaar 100,- of meer op de aanschaf prijs. En in mijn hoofd is dat leuker dan later meer moeten betalen voor een game.. ook al klopt daar geen hol van die logica ;)

Het enige nadeel is dat ik nu geen 2e hands SP's kan kopen en weer doorverkopen (Multiplayers heb ik sowieso altijd digitaal, en die speel ik het meest) Maar uiteindelijk doe ik dat nu ook niet echt.. :X

En het verschil gaat echt geen 50,- zijn @AppleFan2007 hoor. Niemand gaat dan de DE kopen..

Je moet het ook niet zo zien als "de BR drive kost zoveel, dus Sony bespaart zoveel, en dat trekken we van de prijs af, incl marges'"..

Ze zullen de DE juist ontzettend gunstig prijzen en wss meer verlies op nemen omdat het zich zal terug betalen in digitale games (geen 'verlies' op 2e hands games bijv) maar ook in de verkopen/aantallen.. Ik denk dat je gaat schrikken van de hoge aantallen DE die verkocht gaan worden. (Schat ik)

Ouders die voor kids kopen, jongeren die sparen etc die eeen PS kopen zullen toch vooral voor de goedkopere versie gaan.. In the long run duurder, maar op het moment van aanschaf niet.
Dan kun je weer verder sparen voor games tegen die tijd dat je er 1 wil :)

(Mijn fantastisch eigen inzicht in Marketing en Sales ;) )

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:23
Hier ook wat meer digitale aankopen gedaan afgelopen tijd, maar dat waren wel echte koopjes. Ik zal niet snel een game digitaal kopen op de release date. Sowieso komt er hier de disc versie. 4K Ultra blu-ray op zn tijd lijkt me ook wel wat.

Verwijderd

Semi-off-topic: Er lijken niet zoveel mensen te zijn hier die de disc versie willen aanschaffen mede omdat hij blu ray en 4k kan afspelen. Klopt dat? Ik dacht dat er meer interesse zou zijn in HD films eigenlijk. Of is deze hele generatie nagenoeg alles aan het streamen en ben ik een oude lul aan het worden? :P

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10 15:20
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:09:
Semi-off-topic: Er lijken niet zoveel mensen te zijn hier die de disc versie willen aanschaffen mede omdat hij blu ray en 4k kan afspelen. Klopt dat? Ik dacht dat er meer interesse zou zijn in HD films eigenlijk. Of is deze hele generatie nagenoeg alles aan het streamen en ben ik een oude lul aan het worden? :P
Betwijfel of er nog veel 'verzamelaars van films' zijn die de PS5 willen gebruiken voor het afspelen van gekochte discs. Zelf ga ik hem daarvoor ook niet gebruiken, maar vind ik het wel fijn single player games weer te verkopen als ze uitgespeeld zijn. Van games waar geen DLC uitkomt in ieder geval, of als een game toch tegen valt.

• AppleFan2007
Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat je jouw eigen aankoopgedrag teveel weerspiegelt op de rest van de markt. Niet voor niets wordt er digitaal steeds meer verkocht en vorig jaar voor de eerste keer ook meer dan fysiek.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde attach rate voor de PS4 zo'n 10 games is. Dat is dus nog geen 2 games per jaar. Voor een grote groep kan de digitale editie dus echt wel voordeliger zijn of scheelt het misschien zo weinig dat het gemak dus wel belangrijker is dan die paar tientjes die je op de lange termijn bespaart.
nee, ik heb niet gezegd dat die 100 euro op 1 jaar zou gerecupereerd zal zijn. Bij sommigen zal het misschien 3 jaar zijn, bij andere 1 à 2 jaar en bij andere dan 5 jaar ofzo.
Iedereen zou naar zijn eigen aankoopgedrag moeten bekijken en dan even berekenen of het voordeliger zal uitkomen of niet.
Ik weet ook dat niet ieder jaar goede games uitkomen maar neem gewoon een gemiddelde.
Hierbij moet je jezelf ook de vraag stellen of je de PS5 ook zal gebruiken voor gewone films.
Mijn eigen aankoopgedrag is niet meer dan gemmideld, dit jaar zal ik wat meer kopen door de PS5 die eraan komt.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:09:
Ik heb gewoon al mn 4K films (en andere res) op een externe die zowel aan mn TV en PS hangt :)

Kopieën zijn natuurlijk allemaal versies van films die ik op schijf heb he O-)

En voor de rest heb ik Amazon Prime, Netflix en Disney.

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 13-07-2020 13:23 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

44K al? Ik ben nog aan het wachten op 8K :P
s0kkie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:19:
44K al? Ik ben nog aan het wachten op 8K :P
Hahah ja hipster he.. _O-

• AppleFan2007
poor Leno schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:47:
[...]
En het verschil gaat echt geen 50,- zijn @AppleFan2007 hoor. Niemand gaat dan de DE kopen..

Je moet het ook niet zo zien als "de BR drive kost zoveel, dus Sony bespaart zoveel, en dat trekken we van de prijs af, incl marges'"..

Ze zullen de DE juist ontzettend gunstig prijzen en wss meer verlies op nemen omdat het zich zal terug betalen in digitale games (geen 'verlies' op 2e hands games bijv) maar ook in de verkopen/aantallen.. Ik denk dat je gaat schrikken van de hoge aantallen DE die verkocht gaan worden. (Schat ik)

Ouders die voor kids kopen, jongeren die sparen etc die eeen PS kopen zullen toch vooral voor de goedkopere versie gaan.. In the long run duurder, maar op het moment van aanschaf niet.
Dan kun je weer verder sparen voor games tegen die tijd dat je er 1 wil :)

(Mijn fantastisch eigen inzicht in Marketing en Sales ;) )
dat minder mensen de DE dan zullen kopen kan ik goed verstaan. Sony zal inderdaad meer verdienen op de Digital edition dan op de disk. Maar hier moet iedereen zijn/haar keuze maken.

Dat Sony marges neemt op Br drive is ook logisch.
Maar ik denk niet dat de prijs mensen gaat tegenhouden om de disk drive te nemen.
Ik ken veel mensen die geïnteresseerd zijn in de PS5 en hem daadwerkelijk gaan kopen, maar als ik even rondpols over welke editie ze gaan kopen, dan komt de disk versie meer voor dan de digital edition.
Veelal omdat ze eerder al disks hadden van de PS4 die ze graag zouden meenemen.
Volgens mij zullen jongeren nog eerder de PS5 disk kopen dan ouders, ze hebben een studentenjob en hebben nog geen zorgen over andere dingen. (ik spreek over jongeren die nog studeren en geen huis te betalen hebben)
We gaan eerder verschieten hoeveel de disk versie nog gaat verkocht worden denk ik.
maar dit is ook maar mijn eigen inzicht in marketing en sales.

• Anton.net
Die digital version gaat het meest verkocht worden imo. Veel mensen gaan naar de winkel en kopen gewoon de goedkoopste versie. Klaar, that's it.
Mensen gaan niet beginnen rekenen over welke versie nu wel of niet voordeliger is op lange termijn, te veel moeite.

• bram1984
Aardige (koel) unit.
AppleFan2007 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:27:
[...]

dat minder mensen de DE dan zullen kopen kan ik goed verstaan. Sony zal inderdaad meer verdienen op de Digital edition dan op de disk. Maar hier moet iedereen zijn/haar keuze maken.

Dat Sony marges neemt op Br drive is ook logisch.
Maar ik denk niet dat de prijs mensen gaat tegenhouden om de disk drive te nemen.
Ik ken veel mensen die geïnteresseerd zijn in de PS5 en hem daadwerkelijk gaan kopen, maar als ik even rondpols over welke editie ze gaan kopen, dan komt de disk versie meer voor dan de digital edition.
Veelal omdat ze eerder al disks hadden van de PS4 die ze graag zouden meenemen.
Volgens mij zullen jongeren nog eerder de PS5 disk kopen dan ouders, ze hebben een studentenjob en hebben nog geen zorgen over andere dingen. (ik spreek over jongeren die nog studeren en geen huis te betalen hebben)
We gaan eerder verschieten hoeveel de disk versie nog gaat verkocht worden denk ik.
maar dit is ook maar mijn eigen inzicht in marketing en sales.
Bij mijn omgeving is het 50-50 .. En als dat de daadwerkelijke aantallen zijn zou het me helemaal verbazen. Ik schat een 60-40 in het voordeel van de Disc. Maar dan nog is dat uitermate veel hoor :)

De goedkopere prijs van de DE zal mij wel over de streep trekken hoor (en van meer mensen die ik ken)

Er is ook nog een hele groep jongeren die nog geen studentenjobs hebben, maar een klantenwijkje of bij de Appie werken.. voor hun is 100,- ook heel veel hoor. En zoals ik al zei, als je een game wilt kun je daarvoor sparen.. Je koopt er toch geen 10 tegelijk.

Ik hoef mijn PS4 discs niet mee te nemen.. die gaan gewoon mee in de verkoop van de Pro :)

En als ik perse een bepaald PS4 spel wil spelen, koop ik m wel digitaal.. die kosten dan echt niets in de store.. Als ik kijk naar wat mijn spellen in de Store kosten nu..

Daarnaast was er ergens ook een keer sprake van een manier om Disc PS4 spellen te kunnen omzetten naar discloos.. Althans hier werd naar gekeken, ik weet het niet meer precies.
Misschien gaan ze daar wel iets moois op vinden :)
Holy guaccamole :X Dat is idd een flinke unit dan.. Kun je je bijna voorstellen dat er een enorm koperen koelblok en pipes in ligt die door het hele systeem gaan :D

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 13-07-2020 13:44 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met BC in het verschiet heb ik maar 1 keuze: een PS5 met diskdrive erin. Van de 15 PS4 titels heb ik er 3 digitaal en 12 fysiek. Die fysieke wil ik opnieuw kunnen opstarten dus tja tenzij er een inruilprogramma komt (disc voor discfree) betaal ik die meerprijs wel.

Menigeen koopt de goedkoopste console en als dat dan digital only is: het zij zo. Zeker met een gamepass aanbod werkt dat prima. Ik weet niet hoe ver Sony nu is met Playstation now, maar als ze de PS5 DE neerzetten voor zeg €349 en bundelen met 12mnd Playstation Now gaat dat wel een verkoophit worden.

Ik betaal liever €499 voor de PS5 met drive, want het is door BC niet alsof ik zonder aanvullende PS5 game niks heb om te gamen. ;)

En die 349 euro/dollar gaat tegen verlies zijn, maar alles wat Sony verliest op de console winnen ze op elke verkoop in de PSN store. Het is een beetje zoals 3.5mm headphone vs Bluetooth deze discussie. Ik hou het liefst beide opties open, soms is een deal voor een disc versie beter, soms is de sale in de PSN store beter. Ik pak de beste deals het liefste mee ongeacht het type medium.

• OzzieMann

OzzieMann

Lol, deze heb ik vanochtend ook al voorbij zien komen. Komt van de .de amazon site, gelijk maar even ontkracht vanochtend

• Raem
OzzieMann schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Lol, deze heb ik vanochtend ook al voorbij zien komen. Komt van de .de amazon site, gelijk maar even ontkracht vanochtend
[Twitter]
4.78kg voor de console kan prima. De originele PS3 zat ook op 5kg.

Joosie200 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:46:
maar als ze de PS5 DE neerzetten voor zeg €349 en bundelen met 12mnd Playstation Now
Lol, jij maakt er helemaal feest van :D

• OzzieMann

OzzieMann

Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:12:
[...]

4.78kg voor de console kan prima. De originele PS3 zat ook op 5kg.
Jazeker kan dat, maar ik zou een specificatie op een site welke ook vermeld dat de headset 4.78 KG weegt en de controller bijna 1 KG weegt niet als serieus nieuws neerzetten. Lijkt me eerder gewoon een placeholder.

• Raem
OzzieMann schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Jazeker kan dat, maar ik zou een specificatie op een site welke ook vermeld dat de headset 4.78 KG weegt en de controller bijna 1 KG weegt niet als serieus nieuws neerzetten. Lijkt me eerder gewoon een placeholder.
Dat wordt gewoon fitnessen en gamen tegelijk!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Lol, jij maakt er helemaal feest van :D
Naja, ze moeten de grote concurrent toch aftroeven? En uit ervaring weet ik hoe chill gamepass is ;) Die je regelmatig voor weinig kunt regelen.

Overigens wacht ik los van de prijs nog meer op de info dat de PS5 in andere kleurencombinaties beschikbaar komt }:O

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:23
Joosie200 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Naja, ze moeten de grote concurrent toch aftroeven? En uit ervaring weet ik hoe chill gamepass is ;) Die je regelmatig voor weinig kunt regelen.

Overigens wacht ik los van de prijs nog meer op de info dat de PS5 in andere kleurencombinaties beschikbaar komt }:O
*snip*
Een zwarte uitvoering zou ook mijn voorkeur wel hebben. Mogen ze zelfs paar tientjes extra marge voor rekenen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 13-07-2020 19:30 ]

Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Hah daar hebben we dit soort dingen voor :D

(Dit is the dream! Nu alleen nog een pak met impact sensors/feedback >:))

<3

• OzzieMann

OzzieMann

• bram1984
Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Ja, krijg je wel een lekkere dikke nek met dat ding op je kop. ;)

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Weer met een sloot aan zout natuurlijk :)
https://www.gamekings.tv/...g-om-21-30-bekendgemaakt/
https://japanese.engadget...cGb_t5Kcnx-JJ_XveYnSsYYld

[ Voor 57% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 13-07-2020 15:38 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Anton.net
Waarom heeft plots heel het internet zoveel vertrouwen in een random tweet van die Serranoham? :+
Heb nog nooit van hem gehoord, en als ik z'n twitter bekijk lijkt het vooral veel geroep, zoekend naar wat aandacht
Tuurlijk nemen ze dat bij Gamekings nog eens verkeerd over, want het gerucht gaat over 13 juli (maandag, niet dinsdag)
Komkommertijd weer 8)7

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Anton.net schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:51:
Waarom heeft plots heel het internet zoveel vertrouwen in een random tweet van die Serranoham? :+
Heb nog nooit van hem gehoord, en als ik z'n twitter bekijk lijkt het vooral veel geroep, zoekend naar wat aandacht
Tuurlijk nemen ze dat bij Gamekings nog eens verkeerd over, want het gerucht gaat over 13 juli (maandag, niet dinsdag)
Komkommertijd weer 8)7
Morgen toch gelijk een mooi moment om te zien hoe geloofwaardig deze knakker is? :+
Ik ben zelf vaak ook niet van de zelfbenoemde roeptoeters, maar als ik de berichten zo mag geloven heeft deze fijne man het al een aantal keer goed gehad (wellicht geluk ofc)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Anton.net schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:51:
Ik zeg fake, want Serrano ham is Spaans.. dus als t van een Italiaan komt, klopt er iets niet :+
Pagina: 1 ... 85 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden