• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:35
@bram1984 Had em deze middag ook al gezien.
Dat is bijna letterlijk die Crow bossfight uit Hellblade, maar dan slechter :+

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anton.net schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:49:
@bram1984 Had em deze middag ook al gezien.
Dat is bijna letterlijk die Crow bossfight uit Hellblade, maar dan slechter :+
Terwijl dat al eigenlijk niet slechter kon. 🤷

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Uiteindelijk gaat een AC niet om de boss fights. Het is geen Dark Souls. Zei hij als AC leek...
Waar gaat AC tegenwoordig eigenlijk om? Heb al vele jaren geen van die spellen gespeeld 8)7

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-11 21:33
bram1984 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:09:
Nog meer Valhalla gameplay. Een boss fight. Het wordt er niet beter op.

[YouTube: Assassin's Creed valhalla bossfight leaked]
En ik dacht dat de Assassin’s creed games historisch iet wat correct zouden zijn.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• bram1984
Mij boeit het weinig, maar voor veel mensen zou dit een aardige USP zijn, als het klopt.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:59:
[...]

En ik dacht dat de Assassin’s creed games historisch iet wat correct zouden zijn.
Assassin’s creed had vroeger een aardige historisch accurate fundering. Maar daar is met ieder nieuw deel langzaam van afgeweken en met de reboot (Origins) is dat vrijwel compleet uit het raam gegooid.

Verwijderd

Je moet op de PS5 geen grote veranderingen verwachten met games, behalve laadtijden en een paar pixels en fps meer, zoals je in de copy and paste Assassins Creed ziet.

Conclusie: Newest console, same shit.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:41
Caayn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:57:
[...]
Assassin’s creed had vroeger een aardige historisch accurate fundering. Maar daar is met ieder nieuw deel langzaam van afgeweken en met de reboot (Origins) is dat vrijwel compleet uit het raam gegooid.
Is dat zo? Ik dacht dat de discovery tour er juist voor educatie was, omdat de wereld behoorlijk accuraat in elkaar gezet is.
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:18:
Je moet op de PS5 geen grote veranderingen verwachten met games, behalve laadtijden en een paar pixels en fps meer, zoals je in de copy and paste Assassins Creed ziet.

Ontwikkelaars geven aan de SSD de meest boeiende nieuwe feature te vinden. Kunnen ze blijkbaar meer mee dan een krachtigere cpu en gpu tov de PS4. Dat uit zich niet alleen in snellere laadtijden.

[ Voor 36% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2020 08:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984

Ratchet & Clank trailer gemist of zo? We gaan genoeg baanbrekende games zien straks.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:25:

[...]

Ontwikkelaars geven aan de SSD de meest boeiende nieuwe feature te vinden. Kunnen ze blijkbaar meer mee dan een krachtigere cpu en gpu tov de PS4. Dat uit zich niet alleen in snellere laadtijden.
bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Ratchet & Clank trailer gemist of zo? We gaan genoeg baanbrekende games zien straks.
@Verwijderd probeert zijn verwachtingen te temperen, dat scheelt teleurstelling. ;)

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
OzzieMann schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:48:
[...]

[...]

@Verwijderd probeert zijn verwachtingen te temperen, dat scheelt teleurstelling. ;)
Nergens voor nodig lijkt me. Als je ziet hoe goed devs al die jaren zijn geworden in het ontwerpen om bottlenecks heen waarbij deze grotendeels voor het eerst gaan wegvallen, vind ik dat we best excited mogen zijn met z'n alleen. Kijk naar TLoU2 en God of War bijvoorbeeld. Technisch beide meesterwerken (grafisch, one shot camera) en dat op PS4 hardware. Als je denkt dat die teams met de gigantische sprong in storage speed en CPU alleen maar voor kortere laadtijden gaan zorgen, dan heb je er weinig van begrepen, denk ik.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:13
Zou dit een uitbreiding kunnen zijn op de download functionaliteit van PS Now? Je kunt PS2 en PS4 games downloaden vanaf PS Now zodat je deze niet hoeft te streamen. Een uitbreiding van deze functionaliteit voor PS3 games (en PS1 als ze deze ook op PS Now zetten) zou ik niet vreemd vinden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
OzzieMann schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Niet nodig. Als je ziet wat Naughty Dog uit een 7 jaar oude console perst die bij release al dik was achterhaald. PS5 is op release een behoorlijk high-end PC. Worden echt mooie tijden voor console gamers met die next-gen consoels.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Niet nodig. Als je ziet wat Naughty Dog uit een 7 jaar oude console perst die bij release al dik was achterhaald. PS5 is op release een behoorlijk high-end PC. Worden echt mooie tijden voor console gamers met die next-gen consoels.
Precies. Geen enkele reden om je zorgen te maken, helemaal niet over de titels die alleen voor PS5 gebouwd worden.

• Hulleman
bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Precies. Geen enkele reden om je zorgen te maken, helemaal niet over de titels die alleen voor PS5 gebouwd worden.
Eens. De first party games die getoond werden zijn echt heel vet. Heel erg benieuwd naar het eerste Naughty Dog en Santa Monica PS5 exclusive project. Naughty Dog kwam doorgaans elke console generatie met een nieuwe IP. Iets wat ze bij de PS4 niet hebben gedaan, maar bij de PS3 waren het er zelfs 2. Het is ze dus vergeven :P Kijken of ze Uncharted en The Last of Us kunnen overtreffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2020 11:11 ]

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:23:
[...]

The Last of Us II spelen de meeste op een PS4 Pro uit eind 2016. Nu 4 jaar later komt de PS5. Ik verwacht geen wonderen.

• AppleFan2007
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:12:
[...]

The Last of Us II spelen de meeste op een PS4 Pro uit eind 2016. Nu 4 jaar later komt de PS5. Ik verwacht geen wonderen.
Ik denk dat Sony wel direct alles uit hun nieuwe console gaat halen, al was het om te zeggen, kijk wat we hebben gedaan.

• Hulleman
[...]

Heb je een bron? Dat vraag ik me namelijk af, omdat er veel meer PS4's zijn verkocht dan Pro's. Daarnaast moeten games goed draaien op de Ps4, waardoor het wel degelijk knap is om op 7 jaar oude hardware een game als TLOU2 te zien. Als je de vergelijkingsvideo's ziet, zijn de assets nagenoeg gelijk tussen de base ps4 en de pro. Verschil is voornamelijk resolutie.

• bram1984
[...]

Waar heb je het over Dennis? TLoU 2 wordt het meeste op een base PS4 gespeeld en heeft daarop ook nog eens een stabielere framerate dan op de Pro. Je hebt zo te zien verder echt geen flauw benul van de sprong die PS5 is ten opzichte van deze generatie. Ik zou zeggen kijk eens een GDC presentatie van een dev (Guerilla of Insomniac bijvoorbeeld) over hoe zij met slimmigheidjes levels om HDD bottlenecks heen bouwen en laadschermen maskeren.

Verwijderd

AppleFan2007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat Sony wel direct alles uit hun nieuwe console gaat halen, al was het om te zeggen, kijk wat we hebben gedaan.
De demo van Unreal Engine 5 is wat we moeten verwachten. Ik heb gewoon het been there, done that gevoel erbij.

• AppleFan2007
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:16:
[...]

De demo van Unreal Engine 5 is wat we moeten verwachten. Ik heb gewoon het been there, done that gevoel erbij.
Unreal Engine 5 zag er fantastisch uit, daarbij ray-tracing zullen games mooier maken. Maar het is meer dan dat.
Hier even belangrijke Specs voor mocht je het gemist hebben.
Tijdens een persconferentie onthulde systeemarchitect Marc Cerny de volledige specificaties van de PS5:

CPU: 8x Zen 2 Cores at 3,5GHz (variable frequency)
GPU: 10,28 TFLOPs, 36 CUs at 2,23GHz (variable frequency)
GPU Architecture: Custom RDNA 2
Memory/Interface: 16GB GDDR6/256-bit
Memory Bandwith: 448GB/s
Internal Storage: Custom 825GB SSD
IO Throughput: 5,5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
Expandable Storage: NVMe SSD Slot
External Storage: USB HDD Support
Optical Drive: 4K UHD Blu-ray Drive

De PlayStation 5 heeft qua grafisch geheugen 16GB GDDR6 - gelijk aan de Xbox Series X. Ook de CPU is vergelijkbaar, al heeft de PS5 een lagere kloksnelheid ten opzichte van de Series X (3,5 GHz ten opzichte van 3,8 GHz). De GPU draait op 10,28 TFLOP's met 36 compute units op 2,23 GHz, in vergelijking met 12 TFLOP's met 52 compute units op 1,825 GHz voor de Series X.
Bron: gamer.nl

Ik heb niet het volle verstand van al deze specs maar het ziet er toch goed uit.
Het gaat niet alleen over nieuwe engines en zo maar het gaat vooral over performance, die ook de games beïnvloeden.
Ik heb niet het been there don that gevoel.

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Bij een lineaire demo die specifiek en alleen maar is gebouwd om graphics en audio te showcasen? 8)7

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
AppleFan2007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Dat is volgens mij nog nooit gelukt op de PS en XBOX consoles, en dat verwacht ik nu ook niet. Het kost ontwikkelaars nou eenmaal tijd om een console "te leren kennen" voordat ze het maximale eruit kunnen persen.

Vind ik eigenlijk ook niet echt interessant, net zomin als specs interessant zijn. Natuurlijk... het helpt om games mooier te maken, soepeler te laten lopen, laadtijden te verminderen, etc.
Maar uiteindelijk vertelt dat niet het hele verhaal over het succes van een console.

Hoe sterk een console ook is; als de games die er voor gemaakt worden slecht geoptimaliseerd zijn, een matig verhaal hebben, houterige bediening (om maar wat zaken te noemen) dan heb je helemaal niks aan al die kracht.
Een van mijn favoriete games van de laatste 5 jaar is BotW, en laat dat nou net een game zijn op de minst krachtige console van deze generatie.

Oftewel: schep de verwachtingen, zeker in het begin, niet te hoog. Natuurlijk zal het beter worden dan de PS4, maar verwacht geen revolutionaire verbeteringen of unieke nieuwe gameplay. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :)

Join het GoT Pulse-Team!

Ik vind dat wel prima eigenlijk, heb mij met tientallen titels op de huidige generatie prima vermaakt.
Als het dat wordt maar dan mooier, sneller en "paar pixels en fps meer" ben ik meer dan tevreden!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Denman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Dat is volgens mij nog nooit gelukt op de PS en XBOX consoles, en dat verwacht ik nu ook niet. Het kost ontwikkelaars nou eenmaal tijd om een console "te leren kennen" voordat ze het maximale eruit kunnen persen.

Vind ik eigenlijk ook niet echt interessant, net zomin als specs interessant zijn. Natuurlijk... het helpt om games mooier te maken, soepeler te laten lopen, laadtijden te verminderen, etc.
Maar uiteindelijk vertelt dat niet het hele verhaal over het succes van een console.

Hoe sterk een console ook is; als de games die er voor gemaakt worden slecht geoptimaliseerd zijn, een matig verhaal hebben, houterige bediening (om maar wat zaken te noemen) dan heb je helemaal niks aan al die kracht.
Een van mijn favoriete games van de laatste 5 jaar is BotW, en laat dat nou net een game zijn op de minst krachtige console van deze generatie.

Oftewel: schep de verwachtingen, zeker in het begin, niet te hoog. Natuurlijk zal het beter worden dan de PS4, maar verwacht geen revolutionaire verbeteringen of unieke nieuwe gameplay. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :)
Zal inderdaad wel weer even duren, hoewel de "time to triangle" gunstig lijkt te zijn.

https://guce.engadget.com...a&inline=false&lang=en-US

• Raem

Goed om te weten dat jij al weet wat de devs allemaal uit de PS5 en de DualSense controller weten te halen. Misschien kun je ons daar wat meer over vertellen?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.pcgamesn.com/...ne-5-fortnite-performance

Is dit al langsgekomen:

We’re taking it none of you have forgotten the UE5 tech demo yet. Who could have? Epic Games, in a press release, said that with the upcoming engine the company is aiming to “achieve photorealism on par with movie CG and real life”, and the demo we all saw didn’t fail to impress these ambitions on us. But what we didn’t see is how GPU-intensive this demo was – it turns out, not all that much.

We recently spoke to Epic Games and learnt a little more about making Unreal Engine 5. Vice president of engineering Nick Penwarden said, “I can say that the GPU time spent rendering geometry in our UE5 demo is similar to the geometry rendering budget for Fortnite running at 60fps on consoles.” Let’s give ourselves a moment for that to sink in.

Geen idee wat ze bedoelen maar denk dat iets enthousiaster gebracht is door die site dan eigenlijk bedoeld word.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 09-07-2020 12:07 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:25:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat de discovery tour er juist voor educatie was, omdat de wereld behoorlijk accuraat in elkaar gezet is.
offtopic:
Correct. De wereld zelf is nagemaakt op basis van historische data maar de wereld is niet direct samenhangend zo kan er makkelijk meer dan 100 jaar verschil zitten in gebouwen/gebieden. Krijg je paarden met vlammen en zijn wapens meer fictie aan het worden en/of horen thuis in een in een ander tijdperk

Individuele stukjes kunnen en zullen nog aardig acceraat zijn maar het geheel zoals het ooit was is dat niet langer, niet op hetzelfde niveau in ieder geval. Dit is niet persé slecht of goed, dat zal van je eigen voorkeur afhangen, maar meer een verandering in design gedachten.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:35
De PS5 haalt wel twee grote bottlenecks van de PS4 weg/verminderd: de cpu en storage. De cpu van de PS5 is ~32x krachtiger. Krachtiger cpu betekent veel meer centrale, ruwe rekenkracht. Deze was afgelopen generatie behoorlijk achtergesteld, omdat de jaguar cores simpelweg niet gericht zijn op performance zoals Ryzen 2 dat wel is. Krachtiger cpu betekent meer rekenbudget voor AI, scripting, pathfinding, NPC's, physics, draw distance enz.

Kijken we naar storage dan zie je daar ook een enorme toename in snelheid. Van pakweg 80MB/s naar 5,5GB/s in ruwe snelheid van de storage. Dit zorgt natuurlijk voor veel kortere laadtijden, en dus minder zichtbare trucjes die developers in games verwerken om laadtijden te maskeren. Zoals liften, rotswanden, grotten, spleten of zoals in GoW de tree waar je rondjes omheen rent als je 'fast travelled'.
Maar ook andere zaken, zoals hogere kwaliteit assets, veel grotere draw distance, geen/bijna geen pop-in en hogere density in werelden. Ik denk dat TLOU3 veel assets zal delen met de HBO tv serie die nu in de maak is.

De gpu is natuurlijk ook een stuk krachtiger, die power zal voornamelijk ingezet worden voor hogere resolutie, meer polygonen, meer particle effecten, betere belichting, GPU compute enz. De stap PS4 naar PS5 zal in eerste instantie misschien niet enorm zichtbaar zijn, maar naarmate crossgen games verdwijnen, devkits verbeteren en de grote 1st party games op stoom komen, zal het verschil enorm zijn.

Verwijderd

Ik denk dat de stap van de PS4 naar de PS5 net zo groot zal zijn als de stap tussen DVD en Blu-ray.

• AppleFan2007
Even out of topic, zou assassin creed odyssey speelbaar zijn op de PS5?
Zou het nog willen kopen voor de PS4 en nadien op de PS5 gebruiken.

• Caayn
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:06:
Even out of topic, zou assassin creed odyssey speelbaar zijn op de PS5?
Zou het nog willen kopen voor de PS4 en nadien op de PS5 gebruiken.
Backwards compatibility? Ja, ongetwijfeld.
PS5 patch/upgrade? Kleine kans.

• AppleFan2007
Caayn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Backwards compatibility? Ja, ongetwijfeld.
PS5 patch/upgrade? Kleine kans.
Als het Backwards compatibility ondersteunt is het al goed.
Bedankt

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:35
Games met dynamische resolutie en/of unlocked framerate zullen ook beter draaien in PS5 boost mode. GoW heeft beide geloof ik, zal dan wel in 4K60 draaien op PS5. Alhoewel, als de framerate echt helemaal unlocked is, misschien dat die game dan wel 90 of 120fps zal aantikken in boost mode.
Hoe dat met AC zit weet ik niet, maar als die in PS4pro mode gebruik maakt van dynamische resolutie, kan die weleens constant in 4K native renderen op PS5 boost mode.

[ Voor 22% gewijzigd door Trishul op 09-07-2020 13:30 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Zal inderdaad wel weer even duren, hoewel de "time to triangle" gunstig lijkt te zijn.

https://guce.engadget.com...a&inline=false&lang=en-US
Ja maar of het nu relatief snel gaat gebeuren of juist lang; het maakt mij niet uit. Het is een doorlopend proces waarbij in de loop der jaren steeds meer uit het systeem geperst wordt en dat is prima. Zo blijft het ook interessant. Maar het zijn met name de spellen zelf die het interessant moeten maken, en voor wat betreft de tot nu toe bekende launch games moet ik nog even overtuigd worden :)
Desalniettemin is de kans groot dat ik 'm ook meteen ga halen, want zo ben ik ook wel weer :P

Bovendien, ook al is het in het begin niet helemaal 100% van wat er met de PS5 mogelijk is; er zal verbetering zijn t.o.v. de huidige generatie. Mijn eerste 2 spellen voor de PS4 waren FIFA 14 en Battlefield 4. Beide spellen waarvan ik nu, 7 jaar later, zeg: meh... zo bijzonder was het allemaal toch niet vergeleken met de games van nu. Maar destijds zat ik er met open mond naar te kijken en vrienden die mijn launch PS4 zagen hadden er niet lang daarna ook 1, mits ze weer leverbaar waren :+

Join het GoT Pulse-Team!

• Dalim
Denman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Mijn eerste 2 spellen voor de PS4 waren FIFA 14 en Battlefield 4. Beide spellen waarvan ik nu, 7 jaar later, zeg: meh... zo bijzonder was het allemaal toch niet vergeleken met de games van nu.
Ja inderdaad, BF4 ziet er achteraf echt niet current gen uit. Toevallig vorige week voor het eerst BF4 (campaign) gespeeld en deze week BF1. En het verschil tussen de 2 spellen is heel groot.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Trishul schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:19:

Kijken we naar storage dan zie je daar ook een enorme toename in snelheid.
Het enige wat ik mij afvraag is die 825(?) gb ruimte. Dat klinkt als weinig, zeker nu we steeds meer games zien die twee Blu-ray's in beslag nemen (TloU2, RDR2). Met mijn 1tb Pro moet ik al selectief zijn met wat ik installeer/speel.

• fleros
  • Laatst online: 20-10 16:06
Tom schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Het enige wat ik mij afvraag is die 825(?) gb ruimte. Dat klinkt als weinig, zeker nu we steeds meer games zien die twee Blu-ray's in beslag nemen (TloU2, RDR2). Met mijn 1tb Pro moet ik al selectief zijn met wat ik installeer/speel.
Ik heb ergens gelezen dat door de SSD er wel weer efficienter met assets gewerkt kan worden (dus hergebruik van bestaande data in plaats van op meerdere plekken). In theorie zouden games daardoor kleiner worden in plaats van groter.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

fleros schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat door de SSD er wel weer efficienter met assets gewerkt kan worden (dus hergebruik van bestaande data in plaats van op meerdere plekken). In theorie zouden games daardoor kleiner worden in plaats van groter.
In theorie kan natuurlijk heel veel. CoD MW kan vast in theorie nu ook wel naar 30GB in plaats van de +100 die het nu is :). Het gaat uiteindelijk erom hoe makkelijk het is voor de developers om het te implementeren in combinatie met hoeveel werk ze er in willen stoppen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
fleros schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:41:
[...]
In theorie zouden games daardoor kleiner worden in plaats van groter.
Wat is het verschil tussen theorie en praktijk?
spoiler:
In theorie zijn ze hetzelfde

:+

• fleros
  • Laatst online: 20-10 16:06
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:49:
[...]

In theorie kan natuurlijk heel veel. CoD MW kan vast in theorie nu ook wel naar 30GB in plaats van de +100 die het nu is :). Het gaat uiteindelijk erom hoe makkelijk het is voor de developers om het te implementeren in combinatie met hoeveel werk ze er in willen stoppen.
Eens, daar valt of staat het mee. Ding is dus dat ze het nu dus soms groot moeten maken vanwege de gebreken in de huidige techniek. Dus het is wellicht zelfs minder werk in plaats van meer.

https://www.pushsquare.co...es_and_save_storage_space

"According to an old GDC presentation, around 10GB of Marvel’s Spider-Man’s overall file size could be attributed to duplicated assets and objects, so that’s a big overall saving if this technique is rendered obsolete."

Blijft afwachten natuurlijk, en het zal vast geen 50 GB per game schelen ;)

• bram1984
Tom schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Ja nou het is al ongeveer 500 keer besproken, dus voor info gebruik de zoekfunctie. :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Dat is niet waar want CoD gebruik high res textures voor heel veel diverse modellen. Veel mensen onderschatten de complexiteit van CoD.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11 20:34
v8power67 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:58:
https://www.pcgamesn.com/...ne-5-fortnite-performance

Is dit al langsgekomen:

We’re taking it none of you have forgotten the UE5 tech demo yet. Who could have? Epic Games, in a press release, said that with the upcoming engine the company is aiming to “achieve photorealism on par with movie CG and real life”, and the demo we all saw didn’t fail to impress these ambitions on us. But what we didn’t see is how GPU-intensive this demo was – it turns out, not all that much.

We recently spoke to Epic Games and learnt a little more about making Unreal Engine 5. Vice president of engineering Nick Penwarden said, “I can say that the GPU time spent rendering geometry in our UE5 demo is similar to the geometry rendering budget for Fortnite running at 60fps on consoles.” Let’s give ourselves a moment for that to sink in.

[Twitter]

Geen idee wat ze bedoelen maar denk dat iets enthousiaster gebracht is door die site dan eigenlijk bedoeld word.
Misschien dat deze uitleg je helpt om een idee te geven wat er wordt bedoeld met 'GPU time spent rendering geometry":

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@v8power67 @Paprika
Deze video van Digital Foundry over Doom Eternal is ook enorm interessant. Het gaat onder andere over de enorme toename in geometric detail ten op zichte van Doom (2016), zonder dat de framerate daar onder te lijden heeft. Deze kwaliteit én 60FPS.

YouTube: Doom Eternal - The Digital Foundry Tech Review - id Tech 7 Is Incred...

Ter vergelijking heeft Fortnite relatief weinig geometric detail, dus als het klopt wat ze zeggen bij Epic is dat behoorlijk indrukwekkend.

Verwijderd

Alleen al de kortere of zelfs geen laadtijden is voor de consument al een enorme verbetering die je direct merkt. Dus "same shit" vind ik hier niet opgaan. Hogere FPS lijkt mij ook een gemakkelijk upgrade voor de devs.

Buiten dat is zoals hierboven al gemeld de "time to triangle" ook aardig verkort volgens Sony , dit maakt het vanaf de grond opbouwen van een game op de nieuwe gen een stuk gemakkelijker.

Verwijderd

Kenny_026 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Dat is niet waar want CoD gebruik high res textures voor heel veel diverse modellen. Veel mensen onderschatten de complexiteit van CoD.
Misschien dat ik er naast zit maar de call of duty games hebben jaren lang een vrij oude engine gebruikt. Wellicht is dat nogsteeds zo en is het typisch voorbeeld van een engine die niet bepaald gestroomlijnd in elkaar zit

Gebruikten ze niet textures ipv van geometrische modellen voor objecten en gebouwen in de verte ?

Misschien is dat ook wel een heel slimme en effective methode maar het klinkt zo "beperkt"

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53

Het is maar net wat je grote veranderingen noemt. Deze nieuwe cpu's zijn heel erg veel sneller en dat zal resulteren in betere kunstmatige intelligentie, grotere en meer levendige werelden, geavanceerde simulaties van NPC's en ga zo maar door. De cpu's van de PS4 en Xbox One waren al traag toen ze in 2013 op de markt werden gebracht. In mijn ogen is dat ook een van de redenen waarom we deze generatie eigenlijk vrij weinig vernieuwingen hebben gezien, omdat games altijd met het oog op de consoles worden ontwikkeld. Veel dingen zijn op het grafische vlak schaalbaar, maar voor complexe mechanismen die onderdeel uitmaken van de gameplay gaat deze vlieger niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 09-07-2020 18:30 ]

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecf-GR4XYAE8zBV?format=jpg&name=large

[ Voor 32% gewijzigd door Recon24 op 09-07-2020 19:04 ]

• Anton.net
De banner zoals verwacht eigenlijk.
Wel gek dat het doosje blauw blijft, ipv wit of zwart.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 16:46
Anton.net schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:04:
iets met herkenbaarheid in winkels...blauw is Sony Groen Microsoft is zomaar mijn gedachte !

• Anton.net
Gandalf68 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:17:
[...]
iets met herkenbaarheid in winkels...blauw is Sony Groen Microsoft is zomaar mijn gedachte !
Mwa, Sony heeft de kleur toch al vaker veranderd? zou moeten kunnen denk ik... :P
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3EstqqfSgLA4oMYst2Zb4kXBcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EwAil937G815NBJtjpJgvxUK.png?f=fotoalbum_large

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Misschien dat ik er naast zit maar de call of duty games hebben jaren lang een vrij oude engine gebruikt. Wellicht is dat nogsteeds zo en is het typisch voorbeeld van een engine die niet bepaald gestroomlijnd in elkaar zit
De Call of Duty engine is een fork van de id Tech 3 engine (Quake). Call of Duty heeft echter nooit de mooiste of efficiëntste engine gehad. Op dat vlak laat DICE ze bijvoorbeeld ver achter. Warzone is volgens mij hun eerste game waarbij ze grote en uitgestrekte maps hebben.
NotSoSteady schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:23:
[...]
Het is maar net wat je grote veranderingen noemt. Deze nieuwe cpu's zijn heel erg veel sneller en dat zal resulteren in betere kunstmatige intelligentie, grotere en meer levendige werelden, geavanceerde simulaties van NPC's en ga zo maar door. De cpu's van de PS4 en Xbox One waren al traag toen ze in 2013 op de markt werden gebracht. In mijn ogen is dat ook een van de redenen waarom we deze generatie eigenlijk vrij weinig vernieuwingen hebben gezien, omdat games altijd met het oog op de consoles worden ontwikkeld. Veel dingen zijn op het grafische vlak schaalbaar, maar voor complexe mechanismen die onderdeel uitmaken van de gameplay gaat deze vlieger niet op.
Eens. Visueel heeft deze generatie enorm veel laten zien, maar op andere vlakken heeft het zaken moeten laten liggen door de trage CPU en de limieten van de harde schijf. Nu zijn laadtijden vrijwel verleden tijd en wordt in-game data streaming gemeengoed. Dat betekent minder gameplay vertragingen zoals tunnels, liften en dergelijke die gebruikt werden om nieuwe levels in te laden. De snellere CPUs zullen zorgen voor meer mogelijkheden wat betreft simulatie, zoals je in de trailer van Miles Morales kunt zien. Er zijn flink meer NPC's en auto's op straat en dat is niet alleen visueel zwaarder. Ik hoop dan ook dat deze ontwikkelingen zorgen voor l creatievere gameplay, naast enkel grafische pracht en praal.

• Dalim
Anton.net schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Mwa, Sony heeft de kleur toch al vaker veranderd? zou moeten kunnen denk ik... :P
Zoiets dus:
[Afbeelding]
Jup dit is beter, dat blauw met witte deed het em niet voor mij. Ik vind dit of de huidige doosjes mooier.
Maar misschien ligt het ook aan de coverart zelf.

• bram1984
Anton.net schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:04:
Gek? Dat is toch die hele nieuwe huisstijl. Wit en zwart met blauwe accenten.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vind het wel een logische kleurstelling, ook met die blauwe led verlichting op de PS5 en DualSense. Daarnaast doet zwart me eerder denken aan de XSX en enkel wit aan de Switch hoesjes.

• Raem
Geen grote verrassing inderdaad. Wel ontbreekt "Only on Playstation". Of is dit nu vervangen voor het Playstation Studios logo?

• Recon24
Epic Games Receives Strategic Investment from Sony Corporation
TOKYO & CARY, N.C.--(BUSINESS WIRE)--Sony Corporation (“Sony”) and Epic Games, Inc. (“Epic”) are pleased to announce that Sony has agreed to make a strategic investment of $250 million to acquire a minority interest in Epic through a wholly-owned subsidiary of Sony. The investment cements an already close relationship between the two companies and reinforces the shared mission to advance the state of the art in technology, entertainment, and socially-connected online services.
Bron: https://bwnews.pr/2AKrfev

• Dalim
Het contrast tussen Sony en Microsoft in de strategie valt me trouwens wel op. Daar waar sony het heel erg op 'safe' speelt, pakt Microsoft het spannender aan en precies andersom.

Een aantal voorbeelden:
Console design: ruimteschip vs rechthoekige doos
Cloudgaming: Gamepass+xcloud vs PSnow
Controller: compleet redesign vs kleine verbeteringen
NG upgrades: Smart Delivery vs free upgrade

En zo kan je wel even doorgaan. Geen oordeel verder over wat beter of slechter is (ivm topic warning) maar wel een interessant gegeven.

• Recon24
Dalim schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:30:
Het contrast tussen Sony en Microsoft in de strategie valt me trouwens wel op. Daar waar sony het heel erg op 'safe' speelt, pakt Microsoft het spannender aan en precies andersom.

Een aantal voorbeelden:
Console design: ruimteschip vs rechthoekige doos
Cloudgaming: Gamepass+xcloud vs PSnow
Controller: compleet redesign vs kleine verbeteringen
NG upgrades: Smart Delivery vs free upgrade

En zo kan je wel even doorgaan. Geen oordeel verder over wat beter of slechter is (ivm topic warning) maar wel een interessant gegeven.
Kan je dat beargumenteren want ik vraag me af wat zo "spannend" is aan sommige van je punten?

• Dalim
Recon24 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:25:

[...]

Wow, dat verbaast me wel. Ben vooral benieuwd waar dit toe gaat leiden. Sony doet zo een investering niet puur voor een beetje ROI, maar uit strategische overwegingen. En 250 miljoen is een flink bedrag, daar koop je flinke studio voor.

Ben ook benieuwd welk deel van de aandelen ze hiermee in handen krijgen en van wie ze overkopen.
Ik meen me te herinneren dat Tencent bijna 50% in handen heeft en denk niet dat ze hun deel van de hand doen.

• Raem

[...]

Zet al die lovende woorden van Tim Sweeney over de PS5 wel in een ander daglicht. :P

• Dalim
Recon24 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Kan je dat beargumenteren want ik vraag me af wat zo "spannend" is aan sommige van je punten?
Ja hoor. Consoles zelfs lijkt me vrij duidelijk.
Sony zit al jaren in cloud gaming, maar heeft in de afgelopen jaren niet veel aan hun propositie veranderd. Ze hebben PS4 spellen downloadable gemaakt en de prijs 40% verlaagd. Verder vooral oudere spellen of indies. PlayStation exclusives lang na release voor maar 3 maandjes.

Microsoft daarentegen heeft Gamepass geïntroduceerd, een service waar heel veel recente games op komen en zelfs alle Xbox exclusives vanaf day one. Dit dadelijk in combinatie met xcloud betekent dat je deze spellen zo een beetje overal op kunt spelen. Zelfs op een Nintendo Switch. Best een spannende zet.

Controller pakt Sony het weer spannender aan, nieuwe kleurstelling, nieuwe vormgeving, haptic feedback, meerdere mics etc. Microsoft voert met name wat kleine verbeteringen door.

Smart Delivery dan, je kan het een marketing verhaal noemen. Maar het is wel een duidelijk verhaal en het dwingt ontwikkelaars en uitgevers om publiekelijk te melden of ze wel of niet meedoen. Wel of geen gratis upgrade. En nog belangrijker, het heeft wel het gratis next gen upgrade gebeuren in gang gezet. En daar profiteren wij hier ook van. Ook van de duidelijkheid.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel interessant dat het Sony Corp is en niet SIE. Dit gaat denk ik verder dan alleen games. Unreal Engine wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld The Mandalorian, dan gaan mijn gedachten meteen naar een mogelijke samenwerking tussen Sony/HBO en Epic voor The Last Of Us tv-serie of voor films van Sony Pictures.

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:55:
Wel interessant dat het Sony Corp is en niet SIE. Dit gaat denk ik verder dan alleen games. Unreal Engine wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld The Mandalorian, dan gaan mijn gedachten meteen naar een mogelijke samenwerking tussen Sony/HBO en Epic voor The Last Of Us tv-serie of voor films van Sony Pictures.
Dit dus , EPIC is wat dat betreft grote slagen aan het maken met hun technologische uitbreiding..

• Dalim
kazuka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:55:
to acquire a minority interest in Epic through a wholly-owned subsidiary of Sony
Tussen de zinnen door lees ik SIE

[ Voor 35% gewijzigd door Dalim op 09-07-2020 21:00 ]

• Caayn
  • Niet online
De PS5 huisstijl die Sony hanteert spreekt mij nog niet zo aan merk ik.

De fan mock-up met zwarte hoesjes vond ik mooier. De grote witte banner op een standaard blauw blu-ray hoesje voelt goedkoop/bootleg/pirated aan alsof je inkt wilt besparen.

[...]

Weet nog niet wat ik hier van moet vinden. Wel interessant dat het via via Sony Corp is en niet SIE, of SIE is de tussenpartij. Mogelijk grote plannen voor hun film tak en integratie van UE tech in hun eigen engines?

• Twixie
  • Laatst online: 01-11 16:27
Dalim schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:35:
Ben ook benieuwd welk deel van de aandelen ze hiermee in handen krijgen en van wie ze overkopen.
Epic wordt op $17B geschat, en daardoor zou de share van Sony dus maar zo'n 1.4% omvatten. Ik vermoed ook dat het gewoon om een kapitaalsverhoging gaat, want anders is het niet echt een investering te noemen (of toch niet vanuit Epic hun perspectief).

• bram1984
Volgens de wiki is de Leyou deal al beklonken en wordt deze vandaag wereldkundig gemaakt.

• Recon24
Sony Pictures Accquires Virtual Production Software Company Nurulize
Advanced Software Technology Expands Possibilities For Entertainment Experiences (Dit was vorig jaar)
[Culver City, CA – July 8, 2019] – Sony Pictures Entertainment (SPE) today announced that Sony Innovation Studios Inc., a division of SPE, recently acquired Nurulize, a software development house which specializes in delivering creative realism and enabling virtual production of content. Nurulize will now be part of Sony Innovation Studios, a state-of-the-art facility that launched last year on the Sony Pictures Studios lot. The advanced software technology from Nurulize will further strengthen Sony Innovation Studios’ virtual production workflow for film, television, gaming and other platforms across Sony companies – and the broader industry – to help create a variety of immersive entertainment experiences.
Combining the latest mixed-reality tools from Mo-Sys and the Unreal Engine, Sony showed how both the filmmaker and the actors can connect directly with content in real-time. Using a large LED-wall, Sony extended the physical set with a virtual environment which produced realistic set lighting and natural reflections all in real-time. By using the camera tracking data provided by StarTracker, the 3D LED-wall background could change with the movement of the camera, ensuring the final in-camera image has the all-important realistic perspective and depth that you would expect when shooting for real.

StarTracker uses a direct tracking plugin for the Unreal Engine which streams live motion and lens data to the engine via Live Link. The data can then be used as real-time camera tracking for VFX, virtual studios, game cinematics, architectural visualization or even as tracking data for VR headsets.

De investering die Sony heeft gedaan in Epic heeft "ook" hiermee te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Recon24 op 10-07-2020 09:53 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:35

Martinspire

Awesomeness

[...]

Opvallend. Je zou denken dat Epic met al dat Fortnite-geld geen investeringen meer nodig heeft, voorlopig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-10 10:58
Dit ga je toch niet menen, een game uit 2011... Het maakt ook niet uit hoeveel mods je erover heen gooit, de animaties blijven houterig, de npc dom en alles voelt toch wel leeg aan anno 2020.

• Caayn
  • Niet online
Bethesda kan natuurlijk niet achterblijven nadat Rockstar GTAV naar drie console generaties brengt.

Vroeger kregen wij nog wel eens meerdere entries per franchise tijdens een console generatie, nu moeten wij blij zijn als wij überhaupt een nieuwe entry krijgen ;w

• bram1984
kwdtje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Dit ga je toch niet menen, een game uit 2011... Het maakt ook niet uit hoeveel mods je erover heen gooit, de animaties blijven houterig, de npc dom en alles voelt toch wel leeg aan anno 2020.
Yep. uitmelken to the max dit. Dan heb ik liever een complete remake vanaf de grond af aan opgebouwd voor de next gen consoles. Maar dat zal wel weer niet.

• Anton.net
Waarschijnlijk is dat van Skyrim gewoon fake, net zoals al die andere 'leaks' van Amazon FR.

• Anton.net
Dit ziet er wel echt uit. Breaking Bad: The Game :+
18 februari 2021
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcjyQ1IVcAEFso_?format=jpg&name=small

Je krijgt gratis de ps5 versie als je de ps4 versie koopt.
Jammer wel dat het niet meteen next gen only is..

• bram1984
Anton.net schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:07:
Dit ziet er wel echt uit. Breaking Bad: The Game :+
18 februari 2021
[Afbeelding]

Je krijgt gratis de ps5 versie als je de ps4 versie koopt.
Jammer wel dat het niet meteen next gen only is..
Nice, ik zie palmbomen, dus setting zit wel snor.

Next-gen only had mooi geweest, maar niet realistisch natuurlijk. Hoop wel op wat vette upgrades voor PS5.

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWCUQdC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OaTSQ1j.jpg

Dit schijnt echt promo materiaal te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 10-07-2020 13:46 ]

• Anton.net
@bram1984 Ja, de setting ziet er wel goed uit. En BB is mijn favoriete serie ooit, dus dat zit goed!
Verder verwacht ik van Ubisoft en Far Cry nog niks, wat betreft next gen.
Ik ga er van uit dat dit weer een halve reskin van FC5 wordt, met weinig nieuwe features in de ps5 versie.
Maar hopelijk verrassen ze me :P

@Raem Ja zag het ook, maar denk dat het fake is. De rechtse lightbar op de console is nog steeds blauw...

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:54
Hoi, ik ben helemaal niet thuis in de consoles. de laatste console die ik heb gehad was de SNES :)
Daarna eigenlijk over gegaan op PC gaming, en de laatste 15-18 jaar eigenlijk geen spelletjes meer gespeeld.

Ondertussen heb ik 2 kinderen die staan te springen om een console, ze zijn 10 en 8 en het wordt nu wel een keer tijd om eraan toe te geven..
Nu weet ik het nog wel uit te stellen tot de PS5 komt, want tja ik wil dan wel de nieuwste versie..

Nu zijn er diverse spelletjes vanaf de leeftijds categorie 7+, maar zijn de controllers etc nog een beetje kind vriendelijk??

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• bram1984
verstappen33 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:04:
Hoi, ik ben helemaal niet thuis in de consoles. de laatste console die ik heb gehad was de SNES :)
Daarna eigenlijk over gegaan op PC gaming, en de laatste 15-18 jaar eigenlijk geen spelletjes meer gespeeld.

Ondertussen heb ik 2 kinderen die staan te springen om een console, ze zijn 10 en 8 en het wordt nu wel een keer tijd om eraan toe te geven..
Nu weet ik het nog wel uit te stellen tot de PS5 komt, want tja ik wil dan wel de nieuwste versie..

Nu zijn er diverse spelletjes vanaf de leeftijds categorie 7+, maar zijn de controllers etc nog een beetje kind vriendelijk??
Ja, er zitten geen scherpe snijranden aan.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:48:
Volgens de wiki is de Leyou deal al beklonken en wordt deze vandaag wereldkundig gemaakt.
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Denk dat ze die wiki weer aan moeten passen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
Ik denk eerder dat ze iets op Wiki moeten zetten als het officieel bevestigd is. Iets wat vooralsnog niet gebeurd is, zo te zien.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53
verstappen33 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:04:

Die controllers zijn vrij robuust dus daar zou ik me persoonlijk niet te druk over maken.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Anton.net schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:51:
@bram1984 Ja, de setting ziet er wel goed uit. En BB is mijn favoriete serie ooit, dus dat zit goed!
Verder verwacht ik van Ubisoft en Far Cry nog niks, wat betreft next gen.
Ik ga er van uit dat dit weer een halve reskin van FC5 wordt, met weinig nieuwe features in de ps5 versie.
Maar hopelijk verrassen ze me :P
Inderdaad, setting lijkt gaaf en spreekt mij wel aan. Maar m'n verwachtingen verder zijn niet heel hoog. FC3 is nog altijd m'n favoriet, erg mee vermaakt. FC4 vond ik niks en was ik na een paar uur op uitgekeken en nooit meer aangeraakt. FC5 vond ik het eerste deel (linksonder) heel tof, daarna saai en herhalend.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Ubisoft open world games zijn voor mij een soort comfort food geworden. Je weet ongeveer wat je kunt verwachten, het doet niets nieuws maar toch speelt het altijd lekker weg en is het leuk om de spelwereld te verkennen. Ik heb dat bij Far Cry, Watch Dogs en Assassins Creed. Odyssey heb ik wel overgeslagen omdat ie zo vlak na Origins kwam maar de main studio achter Black Flag, Origins en nu Valhalla maakt naar mijn mening wel de beste games uit de serie.

Het zijn eigenlijk perfecte games om te spelen in een periode waarin weinig boeiends uitkomt. Desalniettemin, ik hoop dat de eerstvolgende next-gen only titels van Ubisoft wel een flinke stap voorwaarts worden.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

justifire

Shut up and squat !!

kazuka schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:41:
De Ubisoft open world games zijn voor mij een soort comfort food geworden. Je weet ongeveer wat je kunt verwachten, het doet niets nieuws maar toch speelt het altijd lekker weg en is het leuk om de spelwereld te verkennen. Ik heb dat bij Far Cry, Watch Dogs en Assassins Creed. Odyssey heb ik wel overgeslagen omdat ie zo vlak na Origins kwam maar de main studio achter Black Flag, Origins en nu Valhalla maakt naar mijn mening wel de beste games uit de serie.

Het zijn eigenlijk perfecte games om te spelen in een periode waarin weinig boeiends uitkomt. Desalniettemin, ik hoop dat de eerstvolgende next-gen only titels van Ubisoft wel een flinke stap voorwaarts worden.
Ben het volkomen met je eens.
Soms wordt het wat eentonig en langdradig, maar als je het tussen andere games doorspeelt kan je ontspannen toe werken naar het einde.
En ook nooit echt lastige trophies, alles is makkelijk te halen mits je er maar voldoende tijd in investeert.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Er is voor mij maar één echt pareltje van Ubisoft en dat is Rainbow Six. Division waren leuk maar voor de rest vind ik het van Ubisoft vaak de net niet games.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
RubenSaurus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:07:
[...]

lekker off-topic ook hier :+
Nouja het ging hier de laatste posts over Ubisoft en Ubisoft is een grote speler natuurlijk voor de nextgens..

Maar ik zal de volgende keer wel even een 3-voudige schriftelijke aanvraag doen voor toestemming en subjectieve adequaatheid :> >:)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
RubenSaurus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:07:
[...]

lekker off-topic ook hier :+
Dit is het kroeg topic. De officiele mededelingen kun je ergens anders vinden hier oo Tweakers :+

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Meer mensen hier die vanavond gaan kijken (ik neem aan van wel)? Ben benieuwd of het een beetje leeft.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
dvd-linden schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:45:
Meer mensen hier die vanavond gaan kijken (ik neem aan van wel)? Ben benieuwd of het een beetje leeft.
Ik ga kijken. Ben erg benieuwd wat ze met Vikings Creed gedaan hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Pagina: 1 ... 84 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden