• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik dacht serieus even dat het een teaser was voor een vage tijdreis game O-)

Verwijderd

“The power of the PS5 also means that we will have an option for 120fps, which is very exciting for the racers who know that every frame counts,” teases Rob Karp, Dirt 5’s development director in just one of many exclusive PS5-focussed previews.
:X

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-10 08:33
lekker offtopic, dat zoek je je maar in november uit :)

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 03-07-2020 22:08 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is er dan eigenlijk al iets gezegd over de resolutie op 120fps?

• bram1984
Voorproefje van de PS5 patch? Dynamic foliage is lekker. Vond ik jammer destijds.

Edit: Nu al bestseller op Steam, lees ik net. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2020 00:00 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Krijg hier wel een Kameo vibe bij als destijds met de 360....

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oh nice ingame beelden van Kena. Dat ziet er goed uit ook, sfeervol, ben wel benieuwd naar die game.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Caayn
  • Niet online
Ziet er goed uit, ben heel benieuwd naar de uiteindelijke game :)

Ik zie alleen de vergelijking met Kameo nog niet zo. Het ziet er meer uit als een soort Pikmin/Overlord achtige game maar waar je zelf een actievere combat rol hebt.
Dit zijn toch gewoon de beelden uit de getoonde trailer, toen met de reveal :?

En dan met een praatje erbij..

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou nu wel de console in het echt willen zien. Een soort van unboxing, of zoals Microsoft het heeft gedaan; een aantal journalisten en YouTubers uitnodigen om het van dichtbij te bekijken.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:49:
[...]
Ziet er goed uit, ben heel benieuwd naar de uiteindelijke game :)

Ik zie alleen de vergelijking met Kameo nog niet zo. Het ziet er meer uit als een soort Pikmin/Overlord achtige game maar waar je zelf een actievere combat rol hebt.
Nee niet echt vanuit het oogpunt dezelfde game maar gewoon next gen, vrolijk, kleurtjes, fantasy setting enz.

Kameo blijft nog steeds één van de tofate launchgames die ik gespeeld heb. Deel twee zou ook een directe system seller voor me zijn.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:55:
Dit zijn toch gewoon de beelden uit de getoonde trailer, toen met de reveal :?

En dan met een praatje erbij..
Nee echt minimaal 5 seconden nieuwe footage 😂

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:23
Koning-Admiraal schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:00:
Ik zou nu wel de console in het echt willen zien. Een soort van unboxing, of zoals Microsoft het heeft gedaan; een aantal journalisten en YouTubers uitnodigen om het van dichtbij te bekijken.
Meeste hebben hem al in huis en van dichtbij gezien,volgens mij heb jij hem ook ergens in je huis :)

Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/4491e910_20200612_085742.jpg.jpg

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Er gaat nog een teardown komen, dus nog even geduld hebben. Augustus, september zullen de belangrijkere maanden worden. Juli is voor GoT.
Game of Thrones? Gathering of Tweakers :?

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
poor Leno schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:37:
Ghost of tsushima ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 09:44
Ik wil vooral weten wanneer die nou uitkomt, ik herinner mij het niet meer van de PS4 maar dat werd toen toch ook niet zo laat pas bekend gemaakt? Als je uitgaat van een release in november dan zit daar vanaf de bekendmaking maar 3 maanden nog tussen als dit in augustus is.

Lijkt mij erg kort, zeker als mensen er nog voor moeten sparen.....

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-10 23:39
LordLynx schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Ik wil vooral weten wanneer die nou uitkomt, ik herinner mij het niet meer van de PS4 maar dat werd toen toch ook niet zo laat pas bekend gemaakt? Als je uitgaat van een release in november dan zit daar vanaf de bekendmaking maar 3 maanden nog tussen als dit in augustus is.

Ik denk dat de meeste al een het sparen zijn vorig jaar toen bekendgemaakt werd dat een nieuwe PlayStation eraan kwam. Het is dan gewoon de prijs zeggen en dan indien nodig het spaarpotje bijvullen.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:35
13 of 20 november 2020, gok ik

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 20:26

OzzieMann

PSN: OzzieMann

poor Leno schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:37:
Dat heb ik nou ook altojd bij die afkorting. 🤣

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
LordLynx schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Tja, kijk even wanneer Apple nieuwe producten bekendmaakt. Week later kan je al kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 06-07-2020 07:39 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kenny_026 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Nee echt minimaal 5 seconden nieuwe footage 😂
Die andere trailer was dacht ik alleen cgi. In deze zit meerdere stukjes gameplay.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Chaoss schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Die andere trailer was dacht ik alleen cgi. In deze zit meerdere stukjes gameplay.
In de trailer tijdens dat PS5 event zaten ook al dezelfde gameplay beelden

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Voor de geïnteresseerden (zelf niet):

[YouTube: LEAK - ASSASSIN'S CREED VALHALLA 30 MINS GAMEPLAY]

Edit: Nieuwe link geplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door Recon24 op 06-07-2020 08:53 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-10 16:31
Video is alweer weg. Wat stond daar? :)

Edit: never mind...

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 06-07-2020 03:18 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• bram1984
Recon24 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:11:
Voor de geïnteresseerden (zelf niet):

[YouTube: LEAK - ASSASSIN'S CREED VALHALLA 30 MINS GAMEPLAY]

Edit: Nieuwe link geplaatst.
Jezus wat ziet dit er een partij gaar uit zeg, en dan heb ik het niet eens over de compressie. Alle gameplay is gewoon weer hetzelfde en zo houterig als wat. Valt extra op als je net klaar bent met TLoU2.

En ik hoor overal ook weer van die infantiele NPC's random shit roepen. De stap naar volwassenheid laat blijkbaar nog even op zich wachten bij AC. Hopelijk brengt FC6 wel die vernieuwing.
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Hopelijk brengt FC6 wel die vernieuwing.
Wat denk je zelf? -O-

• bram1984
Ik zie het prima gebeuren. Deel 3, 4 en Primal vond ik redelijk op elkaar lijken qua gameplay loop, maar deel 5 deed toch echt een hoop dingen anders qua exploratie vooral. En ook qua XP/leveling was het aanzienlijk anders. Je ontdekt daarin locaties en NPC's op een veel natuurlijkere manier. Geldt ook voor New Dawn, wat qua setting wel weer een leuk uitstapje was.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Jezus wat ziet dit er een partij gaar uit zeg, en dan heb ik het niet eens over de compressie. Alle gameplay is gewoon weer hetzelfde en zo houterig als wat. Valt extra op als je net klaar bent met TLoU2.

En ik hoor overal ook weer van die infantiele NPC's random shit roepen. De stap naar volwassenheid laat blijkbaar nog even op zich wachten bij AC. Hopelijk brengt FC6 wel die vernieuwing.
Dat is het grootste nadeel van TLOU2. Alles wat je daarna speelt voelt als een stap terug.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 23:39

Martinspire

Awesomeness

Raem schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Dat is het grootste nadeel van TLOU2. Alles wat je daarna speelt voelt als een stap terug.
Als je TLOU2 op een grote (onhaalbaar) pilaar zet waar nooit geen enkele game aan te pas kan komen, ja dan wel. Als je het ziet voor wat het is, dan valt het allemaal wel mee.
Ik had bij TLOU2 (op de cinematics na) een hoog been there, done that gevoel waarbij de gameplay loop niet bepaald origineel was en de AI ook niet heel denderend is. De game probeert je telkens de stealthaanpak te laten falen, zodat je toch gaat schieten, maar als dat niet lukt dan heb je een saaie vorm van Splinter Cell te pakken. Ga je wel schieten dan zijn er ook games die dat beter doen. De game geeft je vooral een grote handicap om het maar spannend te houden. Zo is de hoeveelheid ammo belabberd (vanwege skinny jeans wellicht) en zie je iedereen vrolijk met blote mouwen en dunne kleding rondlopen terwijl je makkelijk via een beet geïnfecteerd kunt worden. Voor mensen die al 5 jaar in de shit zitten, zijn ze wel belabberd voorbereid. Je kunt ook je vraagtekens zetten bij het rekken van het verhaal of de manier waarop alles bij elkaar komt. Maar goed, het is toch roepen in de woestijn bij sommigen hier. Alles moet maar 10/10 zijn en iemand die het een keer een 7,5/10 vind, is natuurlijk maar dom.

Ik moet zeggen dat deze gameplay ook wel wat minder is dan ik had verwacht, maar ik stoor me meer aan de speler dan het spel. Damn wat hebben we hier weer een kluns die maar wat zit te rammen. Zit totaal geen strategie achter. Dan kan ik zo'n video ook niet afkijken.

We zullen zien hoe de game gaat lanceren, ik verwacht nog wel veel verbeteringen. Wie weet is deze video ook alweer erg oud. Ik lees ook her en der "waar is de stealth" wat een beetje raar is als je een frontale aanval met je leger doet. Maar goed. Eerst maar eens zien wat de game is bij launch, dan kijken we wel weer verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2020 12:21 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Als je TLOU2 op een grote (onhaalbaar) pilaar zet waar nooit geen enkele game aan te pas kan komen, ja dan wel. Als je het ziet voor wat het is, dan valt het allemaal wel mee.
Ik had bij TLOU2 (op de cinematics na) een hoog been there, done that gevoel waarbij de gameplay loop niet bepaald origineel was en de AI ook niet heel denderend is. De game probeert je telkens de stealthaanpak te laten falen, zodat je toch gaat schieten, maar als dat niet lukt dan heb je een saaie vorm van Splinter Cell te pakken. Ga je wel schieten dan zijn er ook games die dat beter doen. De game geeft je vooral een grote handicap om het maar spannend te houden. Zo is de hoeveelheid ammo belabberd (vanwege skinny jeans wellicht) en zie je iedereen vrolijk met blote mouwen en dunne kleding rondlopen terwijl je makkelijk via een beet geïnfecteerd kunt worden. Voor mensen die al 5 jaar in de shit zitten, zijn ze wel belabberd voorbereid. Je kunt ook je vraagtekens zetten bij het rekken van het verhaal of de manier waarop alles bij elkaar komt. Maar goed, het is toch roepen in de woestijn bij sommigen hier. Alles moet maar 10/10 zijn en iemand die het een keer een 7,5/10 vind, is natuurlijk maar dom.

Ik moet zeggen dat deze gameplay ook wel wat minder is dan ik had verwacht, maar ik stoor me meer aan de speler dan het spel. Damn wat hebben we hier weer een kluns die maar wat zit te rammen. Zit totaal geen strategie achter. Dan kan ik zo'n video ook niet afkijken.

We zullen zien hoe de game gaat lanceren, ik verwacht nog wel veel verbeteringen. Wie weet is deze video ook alweer erg oud. Ik lees ook her en der "waar is de stealth" wat een beetje raar is als je een frontale aanval met je leger doet. Maar goed. Eerst maar eens zien wat de game is bij launch, dan kijken we wel weer verder.
We hebben het hier gewoon over de combat en animaties, niets meer. Kan je wel een hele preek gaan ophangen over alle kleine dingetjes die je niet bevallen, maar dat neemt niet weg dat Valhalla 10 jaar achter lijkt te lopen op dat gebied.

Verder: de hoeveelheid ammo (die je vindt, althans) is gebonden aan de difficulty en kun je separaat instellen. Daarbij verliest de game compleet de kern van de gameplay als je de speler zoals DOOM met 400 kogels van iedere gun laat rondlopen. Misschien is Gears of War meer jouw ding dan.

De game probeert je de stealth aanpak te laten falen? No shit, sherlock. Ja, had je liever gewild dat alle vijanden met hun gezicht tegen de muur aan waren gaan staan zodat je ze allemaal van achter had kunnen shanken? Heel vreemd ja, dat vijanden je proberen te vinden. |:(

En ja, blote armen of een jas. Zo'n infected bijt je halve arm eraf. Je denkt dat een trui of jas daarbij zou helpen? Een bommenpak is ook weer zoiets als je moet klimmen. Verder natuurlijk een beetje mierenneuken dit. Als we ons hieraan gaan storen, dan kunnen we iedere AC game (of welke game dan ook) totaal met de grond gelijk maken. Ik zie het als een compliment richting ND.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:16
Ik kan me dat best wel voorstellen. Ik heb TLOU2 niet eens gespeeld (setting trekt mij niet echt) maar ik snap wel wat mensen bedoelen. De grote first party games van Sony zijn zodanig gepolijst en van hoog niveau, dat andere games dan snel tegenvallen of je je sneller gaat storen aan dingetjes. Ik speel nu bv God of war, en werkelijk alles aan die game is van zo'n absurd hoog niveau. Dit soort games maken je best wel verwend. Ik vraag me echt af van welke game ik ga genieten na deze. Ik heb GoT alvast besteld, toch een compleet andere game maar omdat die weer gemaakt is door PS studios, weet je dat het in ieder geval op het gebied van productiewaarden wel goed zit. Setting en sfeer spreken mij ook aan.

Op de PS5 zal dit gewoon weer verder gaan. De nieuwe GoW die ergens in 2022/2023 zal uitkomen zal weer een nieuwe standaard neerzetten, net zoals de PS5 game van ND. Je vraagt je serieus af, wat Ubisoft bv aan het doen is met 1000 man die werken aan AC games. Elke paar jaar weer een middelmatige AC game die eigenlijk weer meer van hetzelfde biedt. An sich is dat nog niet erg, maar het moet ook noemenswaardige content betreffen en niet zoals in Odyssey hier heb je een lompe map met 100x dezelfde eiland die je kunt bezoeken, 100+ uur content!! Ubisoft zou beter dat team van 1000 man in drieën kunnen opdelen en eentje laten werken aan een AC reboot, en de andere aan nieuwe IP's. Want de AC IP vertoont behoorlijke slijtage. AC Valhalla ga ik niet halen, omdat ik die game gezien de setting zal vergelijken met GoW en ik weet dat ik dan van een koude kermis ga thuiskomen. GoW is trouwens een mooi voorbeeld van goed IP-management. Kan Ubisoft voorbeeld van nemen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:55:
[...]

We hebben het hier gewoon over de combat en animaties, niets meer. Kan je wel een hele preek gaan ophangen over alle kleine dingetjes die je niet bevallen, maar dat neemt niet weg dat Valhalla 10 jaar achter lijkt te lopen op dat gebied.
Je vergelijkt een work in progress met een game die klaar is. Dit lijkt er al minder uit te zien dan ACOdyssey dus ook niet helemaal eerlijk. Verder ben je zoals gewoonlijk weer enorm aan het overdrijven als het games betreft die niet van Sony afkomen. Maar goed, ga vooral je gang, dan neemt niemand je straks meer serieus.
Verder: de hoeveelheid ammo (die je vindt, althans) is gebonden aan de difficulty en kun je separaat instellen. Daarbij verliest de game compleet de kern van de gameplay als je de speler zoals DOOM met 400 kogels van iedere gun laat rondlopen. Misschien is Gears of War meer jouw ding dan.
Ah ja, van 8 kogels voor een shotgun is natuurlijk de volgende stap 400 kogels in elke gun. Ik vraag niet om veel, maar als je op een gegeven moment je shotgun hebt geupgrade, kun je ineens 2 kogels minder meenemen en zit je in totaal nog steeds met 8 fucking kogels. Puur om je te naaien zodat je niet guns blazing gaat. Geef me dan gewoon geen guns.
Het is gewoon ongelofelijk onrealistisch hoe slecht voorbereid ze ten strijde gaan. Net als het verzamelen van resources. Alleen specifieke lappen stof werken, niet dat hele kledingrek waar je langs loopt. Je mag nergens heen klimmen waar de game je niet wilt hebben, het lijkt COD wel.

Prima als je er geen probleem mee hebt, maar de minpunten negeren is gewoon idioot.
De game probeert je de stealth aanpak te laten falen? No shit, sherlock. Ja, had je liever gewild dat alle vijanden met hun gezicht tegen de muur aan waren gaan staan zodat je ze allemaal van achter had kunnen shanken? Heel vreemd ja, dat vijanden je proberen te vinden. |:(
Dat is niet wat ik bedoel (en wellicht had ik het beter kunnen vermelden. Ik bedoel dat de game alleen een hoger niveau weet te raken als je een fout maakt of niet meer geruisloos kunt werken en je dus wel geluid moet maken of moet schieten. Het hele stealth-gebeuren is gewoon te makkelijk (zeker met die luister-mode) en toont hoe zwak de AI is (even losstaand van het feit dat veel games dergelijke AI hebben en ook die dus brak is, hier is AC ook niet beter nee). Lekker allemaal 1 voor 1 je komen opzoeken, dat deed ik in Metal Gear Solid 1 al, in 1998. Ga je wel schieten, dan wordt je dus beperkt door de ammo en resources om je te verdedigen, waarbij je je kunt afvragen of dat wel een leuke gameplay loop is. Skill heeft er weinig mee te maken in ieder geval. Vooral bij Abby waar je niet zomaar kunt shivven, is het gewoon een kunstmatige manier van moeilijker maken dan nodig is.

Het verhaal en de graphics zijn prima, maar qua gameplay valt de game gewoon snel door de mand. De hoeveelheid kunstmatige manieren om de game uitdagend te houden en je bij voorbaat een handicap te geven, is gewoon nep. De AI is niet bijzonder en de combat niet zo origineel.
En ja, blote armen of een jas. Zo'n infected bijt je halve arm eraf. Je denkt dat een trui of jas daarbij zou helpen? Een bommenpak is ook weer zoiets als je moet klimmen. Verder natuurlijk een beetje mierenneuken dit. Als we ons hieraan gaan storen, dan kunnen we iedere AC game (of welke game dan ook) totaal met de grond gelijk maken.
waar ik op doel is dat je op een ongelofelijk knullige manier, na 5 jaar nog dezelfde fouten maakt om zo'n wereld in te gaan. Je hoeft niet je hele lichaam te bepakken, je kunt ook 1 arm doen waar je ze op laat bijten en de andere vrij houden. Zeker als je elke enemy gaat proberen te wurgen (ook al zo'n rare tactiek).

De manier waarop de game in elkaar zit, nodigt me ook niet uit om er nog een 2e keer doorheen te lopen. Ik ben overal al geweest, heb alles al met de enemies gedaan. Verhaal is dan niet verassend meer, dus ik ben er ook al wel klaar mee.

Er zitten aardig wat dingen in die de immersion breken. Normaal ben je de eerste die er wat van zegt, maar ND kan natuurlijk niks verkeerd doen.
Ik zie het als een compliment richting ND.
Ik had ook niet minder van je verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2020 13:42 ]

Trishul schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:33:
Ik kan me dat best wel voorstellen. Ik heb TLOU2 niet eens gespeeld (setting trekt mij niet echt) maar ik snap wel wat mensen bedoelen. De grote first party games van Sony zijn zodanig gepolijst en van hoog niveau, dat andere games dan snel tegenvallen of je je sneller gaat storen aan dingetjes. Ik speel nu bv God of war, en werkelijk alles aan die game is van zo'n absurd hoog niveau. Dit soort games maken je best wel verwend. Ik vraag me echt af van welke game ik ga genieten na deze. Ik heb GoT alvast besteld, toch een compleet andere game maar omdat die weer gemaakt is door PS studios, weet je dat het in ieder geval op het gebied van productiewaarden wel goed zit. Setting en sfeer spreken mij ook aan.

Op de PS5 zal dit gewoon weer verder gaan. De nieuwe GoW die ergens in 2022/2023 zal uitkomen zal weer een nieuwe standaard neerzetten, net zoals de PS5 game van ND. Je vraagt je serieus af, wat Ubisoft bv aan het doen is met 1000 man die werken aan AC games. Elke paar jaar weer een middelmatige AC game die eigenlijk weer meer van hetzelfde biedt. An sich is dat nog niet erg, maar het moet ook noemenswaardige content betreffen en niet zoals in Odyssey hier heb je een lompe map met 100x dezelfde eiland die je kunt bezoeken, 100+ uur content!! Ubisoft zou beter dat team van 1000 man in drieën kunnen opdelen en eentje laten werken aan een AC reboot, en de andere aan nieuwe IP's. Want de AC IP vertoont behoorlijke slijtage. AC Valhalla ga ik niet halen, omdat ik die game gezien de setting zal vergelijken met GoW en ik weet dat ik dan van een koude kermis ga thuiskomen. GoW is trouwens een mooi voorbeeld van goed IP-management. Kan Ubisoft voorbeeld van nemen.
Merk vooral dat Ubisoft een beetje met de winden meewaait, en proberen zoveel mogelijk mensen pleasen.. Wat natuurlijk niet perse een slecht uitgangspunt is hoor.

Maar als iedereen iets wel goed vindt, gaat niemand het fantastisch vinden ;)

Dus misschien wat meer risico's nemen?

• Caayn
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Alles moet maar 10/10 zijn en iemand die het een keer een 7,5/10 vind, is natuurlijk maar dom.
offtopic:
De hele Valhalla vs TLOU2 discussie daargelaten.

Hier stip je een pijnpunt aan omtrent game discussies. Alles moet "the next best thing", veel zwart/wit terwijl er vaak juist een enorm grijsgebied is. Legitieme kritiek wordt veelal onnodig naar het extreme doorgetrokken en de quote "You're either with us, or against us" lijkt iedere jaar extremere vormen aan te nemen.

Maar misschien is dit niet een discussie voor het PS5 topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 06-07-2020 13:42 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 09:29
Ik ben denk ik op driekwart van TLOU2 en ik vind met name het verhaal en de afwerking ongeëvenaard goed, maar gameplaytechnisch kan ik me wel vinden in de argumenten van Martinspire, het is soms wel erg herhalend. Maar het verhaal en de emoties etc maken alles natuurlijk helemaal goed.

Verder trouwens nogal off topic, excuus daarvoor. Maar bij gebrek aan echt nieuws..

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 06-07-2020 13:42 ]

Caayn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:40:
[...]
onnodig naar het extreme doorgetrokken en de quote "You're either with us, or against us" lijkt iedere jaar extremere vormen aan te nemen.
Only a Sith deals in absolutes :>

Maarja, dat zie je ook nu in de maatschappelijke topics, die nu hot zijn.

Geef de schuld maar aan het internet/social media die enkel schapen creëert ipv indivduele denkers.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Martinspire schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel (en wellicht had ik het beter kunnen vermelden. Ik bedoel dat de game alleen een hoger niveau weet te raken als je een fout maakt of niet meer geruisloos kunt werken en je dus wel geluid moet maken of moet schieten. Het hele stealth-gebeuren is gewoon te makkelijk (zeker met die luister-mode) en toont hoe zwak de AI is (even losstaand van het feit dat veel games dergelijke AI hebben en ook die dus brak is, hier is AC ook niet beter nee). Lekker allemaal 1 voor 1 je komen opzoeken, dat deed ik in Metal Gear Solid 1 al, in 1998. Ga je wel schieten, dan wordt je dus beperkt door de ammo en resources om je te verdedigen, waarbij je je kunt afvragen of dat wel een leuke gameplay loop is. Skill heeft er weinig mee te maken in ieder geval. Vooral bij Abby waar je niet zomaar kunt shivven, is het gewoon een kunstmatige manier van moeilijker maken dan nodig is.
Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, ook omdat ik de game nog steeds niet helemaal uit heb (zit nu op ruim 33 uur), maar dat 1 voor 1 komen opzoeken klopt in ieder geval niet. Althans, in mijn speelsessie heb ik dat niet zo ervaren. Het komt voor dat ze dat wel eens doen, maar ik heb het ook al vaak genoeg meegemaakt dat ze me gegroepeerd gaan zoeken of dat ze me gegroepeerd op gaan jagen zelfs. Dus in mijn optiek ga je met dat argument iets te kort door de bocht.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

dvd-linden schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Ik ga me verder niet in deze discussie mengen, ook omdat ik de game nog steeds niet helemaal uit heb (zit nu op ruim 33 uur), maar dat 1 voor 1 komen opzoeken klopt in ieder geval niet. Althans, in mijn speelsessie heb ik dat niet zo ervaren. Het komt voor dat ze dat wel eens doen, maar ik heb het ook al vaak genoeg meegemaakt dat ze me gegroepeerd gaan zoeken of dat ze me gegroepeerd op gaan jagen zelfs. Dus in mijn optiek ga je met dat argument iets te kort door de bocht.
Maar jij hebt m waarschijnlijk ook niet op super-easy staan :>

• Raem
poor Leno schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Merk vooral dat Ubisoft een beetje met de winden meewaait, en proberen zoveel mogelijk mensen pleasen.. Wat natuurlijk niet perse een slecht uitgangspunt is hoor.

Maar als iedereen iets wel goed vindt, gaat niemand het fantastisch vinden ;)

Dus misschien wat meer risico's nemen?
Ik had verwacht (gehoopt) dat Ubisoft dit ook zou gaan doen naar aanleiding van dit artikel (https://www.polygon.com/2...ge-hascoet-yves-guillemot)
Maar deze gameplay van Valhalla laat dat nog niet echt zien.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-10 22:12
Als iets je niet aanstaat mag je een TR aanmaken, dit is niet de bedoeling

[ Voor 73% gewijzigd door BM op 06-07-2020 14:30 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind beide games kut, kunnen we nu verder? :P
(genre, liniair, verhaal, einde, controversie, keuzes, uitgaande van Odessy, gaan beide daar voor mij ook weer slecht op scoren, hoe geweldig combat ook mag zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Martinspire schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:38:
[...]
Je vergelijkt een work in progress met een game die klaar is. Dit lijkt er al minder uit te zien dan ACOdyssey dus ook niet helemaal eerlijk. Verder ben je zoals gewoonlijk weer enorm aan het overdrijven als het games betreft die niet van Sony afkomen. Maar goed, ga vooral je gang, dan neemt niemand je straks meer serieus.

[...]
Ah ja, van 8 kogels voor een shotgun is natuurlijk de volgende stap 400 kogels in elke gun. Ik vraag niet om veel, maar als je op een gegeven moment je shotgun hebt geupgrade, kun je ineens 2 kogels minder meenemen en zit je in totaal nog steeds met 8 fucking kogels. Puur om je te naaien zodat je niet guns blazing gaat. Geef me dan gewoon geen guns.
Het is gewoon ongelofelijk onrealistisch hoe slecht voorbereid ze ten strijde gaan. Net als het verzamelen van resources. Alleen specifieke lappen stof werken, niet dat hele kledingrek waar je langs loopt. Je mag nergens heen klimmen waar de game je niet wilt hebben, het lijkt COD wel.

Prima als je er geen probleem mee hebt, maar de minpunten negeren is gewoon idioot.

[...]

Het verhaal en de graphics zijn prima, maar qua gameplay valt de game gewoon snel door de mand. De hoeveelheid kunstmatige manieren om de game uitdagend te houden en je bij voorbaat een handicap te geven, is gewoon nep. De AI is niet bijzonder en de combat niet zo origineel.

[...]
waar ik op doel is dat je op een ongelofelijk knullige manier, na 5 jaar nog dezelfde fouten maakt om zo'n wereld in te gaan. Je hoeft niet je hele lichaam te bepakken, je kunt ook 1 arm doen waar je ze op laat bijten en de andere vrij houden. Zeker als je elke enemy gaat proberen te wurgen (ook al zo'n rare tactiek).

De manier waarop de game in elkaar zit, nodigt me ook niet uit om er nog een 2e keer doorheen te lopen. Ik ben overal al geweest, heb alles al met de enemies gedaan. Verhaal is dan niet verassend meer, dus ik ben er ook al wel klaar mee.

Er zitten aardig wat dingen in die de immersion breken. Normaal ben je de eerste die er wat van zegt, maar ND kan natuurlijk niks verkeerd doen.

[...]
Briljant, je hebt zojuist ieder spel ooit gemaakt afgeserveerd. Je kan geen enkel spel spelen zonder dat die een of meerdere of, vrijwel alle eigenlijk, minpunten van je erin heeft zitten. _/-\o_

Mijn tip: speel geen games. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Ik zal niet inhoudelijk op de TLOU2 discussie ingaan, enerzijds omdat ik het zelf nog niet gespeeld heb en anderzijds omdat ik de berichten heel vluchtig gescand heb ivm ontwijken van eventuele spoilers. Maar ik wil wel even 2 dingen kwijt.

Het eerste is dat wij (als PlayStation fans) niet elk tegengeluid als een aanval moeten zien. Iedereen heeft een mening en die zal niet altijd met de onze overeenkomen en dat is prima. En ook die mening kan hier gewoon geuit worden met een redelijke beargumentering. We kunnen die mening prima respecteren zonder het er mee eens te zijn. Maar vaak wordt het als een aanval gezien en gaan wij direct in de tegenaanval. Ik vind legitieme tegengeluid juist goed, voorkomt ook dat we elkaar constant hallelujah roepend aftrekken op elk PlayStation nieuwtje.

Het tweede is dat het momenteel erg hip lijkt om met name TLOU2 en ND te bashen. En ik snap heel goed dat hoge bomen nou eenmaal veel wind vangen etc. Maar als iemand hier in het PlayStation topic zijn/haar waardering uitspreekt over de polish en soepelheid waarmee een ND game speelt respecteer die mening (wat eigenlijk gewoon een feit is) dan ook gewoon. En voel je vooral niet geroepen om even te vertellen waarom je (in dit geval) TLOU2 tegen vond vallen. Het is nu net alsof elke keer dat er iets positiefs gezegd wordt er direct iets negatiefs achteraan moet. En als je dan toch je enigszins misplaatste negatieve mening (Raem had het vooral over de polish en vloeiendheid en Martin weer over andere zaken) uit, begrijp dan ook dat het waarschijnlijk niet goed zal vallen.

• bram1984
@Martinspire Tja puur azijnzeiken dus. De game doet vrijwel alles beter en op een veel hoger niveau dan nagenoeg iedere andere game. Ik heb overigens genoeg situaties gehad dat ik meerdere dudes en honden op mijn nek had zitten hoor, dus wellicht heb ik iets anders zitten spelen. En op Hard heb ik ook vaak zat penibele momenten gehad waarbij ik EN betrapt werd EN moest improviseren EN genoeg ammo had. Echt NUL keer zonder ammo gezeten, eigenlijk.
En ik niet van jou. Weer een Sony game die de lat voor de rest eigenlijk veel te hoog legt. Dat zal wel weer moeilijk te verteren zijn, dus daar moet over gezeken worden.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:39:
@Martinspire Tja puur azijnzeiken dus. De game doet vrijwel alles beter en op een veel hoger niveau dan nagenoeg iedere andere game. Ik heb overigens genoeg situaties gehad dat ik meerdere dudes en honden op mijn nek had zitten hoor, dus wellicht heb ik iets anders zitten spelen. En op Hard heb ik ook vaak zat penibele momenten gehad waarbij ik EN betrapt werd EN moest improviseren EN genoeg ammo had. Echt NUL keer zonder ammo gezeten, eigenlijk.

[...]

En ik niet van jou. Weer een Sony game die de lat voor de rest eigenlijk veel te hoog legt. Dat zal wel weer moeilijk te verteren zijn, dus daar moet over gezeken worden.
Dat je inhoudelijk argumenten afdoet met azijnzeiken geeft wel weer aan hoe weinig kritiek je kunt hebben als iemand eens je mening niet deelt. Verder geef je ook helemaal niet aan wat het goed doet en in vergelijking met wat.

Normaal zou ik zeggen "agree to disagree", maar dat heeft toch geen nut.

• Caayn
  • Niet online
Anyhow: In de video van Digital Foundry over de Konami E3 2010 presentatie (na een paar minuten weer afgehaakt) wordt kort gezegd dat Richard Leadbetter niet deel neemt aan de video omdat hij druk bezig is met PS5 content. Mogelijke indicatie dat er binnenkort meer getoond wordt?

(Buiten de opendeur dat er nog genoeg getoond gaat worden in de komende tijd :+)

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Dat je inhoudelijk argumenten afdoet met azijnzeiken geeft wel weer aan hoe weinig kritiek je kunt hebben als iemand eens je mening niet deelt. Verder geef je ook helemaal niet aan wat het goed doet en in vergelijking met wat.

Normaal zou ik zeggen "agree to disagree", maar dat heeft toch geen nut.
Je hebt inhoudelijke argumenten en nitpickende azijnzeikerij. Jij bent meer van het laatste, heb ik soms het idee.

Wat het goed doet? Hmm, bijna alles. Of de juiste benaming moet zijn "beter", want daar had ik het over. De game is zeker niet perfect en ik heb ook meer bugs gezien dan ik van ND gewend ben.

Audio
Graphics
Animaties
AI
Combat
Verhaalvertelling/sfeer
Voice acting
Pacing

Het feit dat jij een game als AC Valhalla (afgaande op de beelden tot nu toe hoogstwaarschijnlijk gewoon weer een reskin van Odyssey en Origins die ze ook nog eens binnen 1 of 2 jaar hebben gemaakt) probeert te verdedigen en daarmee gaat zitten zeuren over TLoU2, die werkelijk een enorme dampende dump over iedere AC game van de afgelopen x (vul random aantal jaar in) doet, zegt meer over jou. Oh ja het was een vroege build. Ja het zal een totaal andere game worden. Of zullen ze met een reden geen gameplay getoond hebben met de gameplay "reveal"? Aardige games hoor, heb er meerdere uitgespeeld de afgelopen jaren. Maar het blijft allemaal een beetje Keukenkampioen divisie vs. Champions League.

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 06-07-2020 15:38 ]

• BM
  • Laatst online: 11:25

BM

Moderator Spielerij
Zullen we vanaf nu weer ontopic gaan en het over de PS5 gaan hebben? Last time I checked was TLOU:2 gewoon een PS4 game, en hier dus offtopic.

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 06-07-2020 15:39 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
Hier iets hogere kwaliteit. De omgeving ziet er her en der wel mooi uit, maar helaas nul progressie te zien in gezichtsanimaties, voice acting en combat. Over de HUD zeg ik niks, want die kan je volgens mij uitzetten.

https://www.igromania.ru/...sin's_Creed_Valhalla.html

Dit is naar verluidt trouwens Series X footage. Dan hoop dat de next gen patch er nog overheen moet.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 06-07-2020 16:33 ]

• Anton.net
Nee, het ziet er niet uit, eerlijk gezegd. Maar goed, je weet natuurlijk ook niet hoe oud deze beelden zijn. Wie weet is dit van een jaar geleden ofzo..
Maar het is wel duidelijk dat de gameplay loop weer volledig copy paste is.
Ik zou graag willen dat AC weer wat kleinschaliger wordt. Wat meer linear en minder focus op RPG.
Of nog beter: stop er gewoon mee en ga eens iets nieuw maken :P

• dvd-linden
Ach, we gaan het zondag wel definitief zien toch. Daar ga ik in ieder geval wel van uit. En ondanks dat Ubisoft (absoluut) niet mijn favoriete uitgever is ben ik toch wel benieuwd wat ze allemaal gaan laten zien.

Dus wat staat er nu allemaal nog op het programma (in juli dan). Ubisoft zondag 12 juli om 21:00. De Xbox show is nog niet helemaal definitief toch, maar staat gepland voor 1,5 week daarna als ik het goed heb?

Nog meer dingen die voor juli ingepland staan?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:01:
[...]
Audio
Graphics
Animaties
AI
Combat
Verhaalvertelling/sfeer
Voice acting
Pacing
Dat doet Naughty Dog inderdaad als de beste. Maar qua gameplay stelt het weinig voor. Uncharted is één van mijn favoriete series (TLOU vind ik minder, deel 2 nog niet gespeeld). Dat is vooral door bovenstaande zaken waardoor je in het verhaal gezogen wordt en de afwerking van alles een dikke 10 krijgt. Maar het schieten heeft geen diepgang, het platformen is vooraf uitgestippeld waarbij het te volgen pad vaak al visueel gehint is (lichter/donkerder), puzzels zijn simpel. En vrijheid is er amper, nog minder dan Rockstar waar je vaak kritiek op hebt. Ruimtes zijn vaak afgesloten en je triggert voorgeprogrammeerde events. Ook al is die ruimte groter, het pad staat al vast. Het filmische en de perfecte afwerking van alles maakt dat ze (terecht) hoge punten krijgen, maar puur voor de gameplay speel ik hun games niet.

• Anton.net
dvd-linden schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:51:
Dus wat staat er nu allemaal nog op het programma (in juli dan). Ubisoft zondag 12 juli om 21:00. De Xbox show is nog niet helemaal definitief toch, maar staat gepland voor 1,5 week daarna als ik het goed heb?

Nog meer dingen die voor juli ingepland staan?
Xbox event is officieel nu, 23 juli.
Voor de rest niets noemenswaardig denk ik.
Misschien doet PS rond de 23e dan ook wel iets. Die teardown van de console ofzo.
Eerder dit jaar werd de DualSense een paar uur voor een xbox event bekend gemaakt...

• Recon24

• BM
  • Laatst online: 11:25

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Aangezien mijn tekst in het blauw kennelijk niet zo duidelijk was, maar op deze manier.

TLOU:2 is hier offtopic, mocht je daarover willen discusieren hebben we daar een paar deuren verderop een prachtig topic voor. Ik zou een ieder wel aanraden om dat niet op de manier te doen zoals dat nu hier gaat.

En even serieus: we gaan hier vallen over wie duimpjes geeft aan wie? Hoe kinderachtig zijn we nu helemaal. Degene die daar het hards om roepen zijn daar net zo schuldig aan, dus zullen we daar gewoon mee kappen?

Sterker nog, laat ik jullie daar een handje mee helpen... voorlopig word er niks meer geliked.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 06-07-2020 18:44 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
Ja die heeft Jeff Grubb geloof ik ook al genoemd voor augustus. Ik ben benieuwd of dat over de console gaat of meer op games gericht zal zijn. Meteen maar een prijs noemen hoop ik. Die pre-order moet eruit. :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 22:42
Mocht Microsoft de prijs al in juli presenteren dan lijkt me het sterk dat Sony nog tot augustus gaat wachten, kunnen ze natuurlijk ook doen met een persbericht.

[ Voor 98% gewijzigd door NotSoSteady op 06-07-2020 20:11 ]

• bram1984
NotSoSteady schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:04:
Mocht Microsoft de prijs al in juli presenteren dan lijkt me het sterk dat Sony nog tot augustus gaat wachten, kunnen ze natuurlijk ook doen met een persbericht.
Snap sowieso niet dat Sony wacht. Ding verkoopt zichzelf wel. Ook voor een hogere prijs. En los daarvan kan je die prijs later in de generatie altijd nog rechttrekken. Zie PS3 met ook nog eens een jaar minder.

• dvd-linden
Anton.net schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Xbox event is officieel nu, 23 juli.
Voor de rest niets noemenswaardig denk ik.
Misschien doet PS rond de 23e dan ook wel iets. Die teardown van de console ofzo.
Eerder dit jaar werd de DualSense een paar uur voor een xbox event bekend gemaakt...
Ik wilde je eigenlijk een duimpje geven, maar dat gaat nu even niet.

Maar even afwachten dan, wie weet heeft Sony nog iets in petto voor ons deze maand. Zoals ik al zei: ben toch wel benieuwd wat Ubisoft gaat laten zien aanstaande zondag en ook naar dat event van Xbox op de 23e kijk ik wel enigszins uit (ook omdat er third party geshowed gaat worden wat ook uit zal gaan komen op de PS5).

Alleen jammer dat Nintendo zo stil is. Zou daar ook nog graag wel wat van horen.

Hoorde overigens laatst bij Gamekings, geloof ik, dat Square gedurende juli en augustus ook zo nu en dan nog wat nieuws los gaat laten over games.

• bram1984
Oh ja Ubi is deze zondag al. Daar ga ik wel even lekker voor zitten. Wat zullen die gaan laten zien? Far Cry 6, Assassins Creed, Watch_Dogs Legion. En verder? Nieuwe The Division? Beyond Good & Evil?

• Recon24
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:09:
Oh ja Ubi is deze zondag al. Daar ga ik wel even lekker voor zitten. Wat zullen die gaan laten zien? Far Cry 6, Assassins Creed, Watch_Dogs Legion. En verder? Nieuwe The Division? Beyond Good & Evil?
Het typische Ubisoft sausje, met allemaal overlaying UI in hun games. Ik verwacht nooit veel van Ubisoft.

• Raem
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:09:
Gods and Monsters hebben ze ook nog. Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar.

En ik ben nu die laatste South Park aan het spelen. Daar mag ook best een nieuw deel van komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 06-07-2020 21:38 ]

• bram1984
Recon24 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Het typische Ubisoft sausje, met allemaal overlaying UI in hun games. Ik verwacht nooit veel van Ubisoft.
Ja ik ben vooralsnog ook alleen maar geïnteresseerd in FC6, eigenlijk. Hopelijk wordt die weer leuk. Tropische setting, nieuwe gestoorde bad guys, gekke zijmissies en veel wapens en voertuigen en explosies. Sign me up.

• Recon24

• bram1984
Ja natuurlijk. Die hebben nog wel wat big guns achter de hand. Die Silent Hill remake moeten ze bijvoorbeeld ook nog laten zien.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-10 15:01

ScreamGT

joejoe

Rockstar bij PS5 reveal was een warmloper voor State of Play. Zodra je daar een Rockstar logo ziet verschijnen explodeert de wereld. GTA 6 :3

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

ScreamGT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:24:
Rockstar bij PS5 reveal was een warmloper voor State of Play. Zodra je daar een Rockstar logo ziet verschijnen explodeert de wereld. GTA 5, now free 20% on sharkcards and appartments and extra vehicles DLC
FTFY -O- ;(

• bram1984
Ik denk wel dat er een deal is met R* voor de nieuwe GTA. Ik bedoel, die PS5 reveal waar miljoenen naar kijken, die ga je niet voor niets openen met een PS3 game en vertellen dat deze ook naar PS5 komt. Natuurlijk zit daar met achter. Misschien timed exclusief of zo.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:16

Superkiwi

Hoi doei

Hopelijk komen er met de PS5 ook enkele goede simracers naar de console, het apparaat zou er krachtig genoeg voor moeten zijn.
Twee weken geleden Assetto Corsa Competizione gekocht voor de PS4 en ondanks dat deze op slechts 30fps draait (het bereken van de physics kost onnoemelijk veel kracht) bevalt het dermate goed dat ik hoop dat ze het sim genre op de PS5 echt goed leven in gaan blazen.
Ben stiekem al aan het kijken naar een nieuw stuur maar daar wacht ik nog even mee daar ik nu nog niet weet welke sturen wel en niet compatible zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 09:29
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 06:00:
[...]

Ik denk wel dat er een deal is met R* voor de nieuwe GTA. Ik bedoel, die PS5 reveal waar miljoenen naar kijken, die ga je niet voor niets openen met een PS3 game en vertellen dat deze ook naar PS5 komt. Natuurlijk zit daar met achter. Misschien timed exclusief of zo.
GTA6 (timed) exclusive kan ik me moeilijk voorstellen, ik denk eerder de nieuwe (PS)VR game van Rockstar/Video Games Deluxe. Ook gezien Xbox geen VR heeft en de relatie van Rockstar met PC

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 07-07-2020 08:36 ]

• bram1984
Steven030 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:34:
[...]

GTA6 (timed) exclusive kan ik me moeilijk voorstellen, ik denk eerder de nieuwe (PS)VR game van Rockstar/Video Games Deluxe. Ook gezien Xbox geen VR heeft en de relatie van Rockstar met PC
Zou ook kunnen. Er gaan al geruchten dat GTA5 naar PS VR komt.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-10 22:42

RMX

bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:40:
[...]

Ja ik ben vooralsnog ook alleen maar geïnteresseerd in FC6, eigenlijk. Hopelijk wordt die weer leuk. Tropische setting, nieuwe gestoorde bad guys, gekke zijmissies en veel wapens en voertuigen en explosies. Sign me up.
https://www.eurogamer.net...eo-game-project-far-cry-6

Voice actor van Vaas in FC3 heeft ook gehint naar de terugkeer van Vaas. Die 2 samen zou top zijn in de FC3 setting! _/-\o_

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:02:
Hopelijk komen er met de PS5 ook enkele goede simracers naar de console, het apparaat zou er krachtig genoeg voor moeten zijn.
Elke console is toch op enig moment krachtig genoeg geweest voor de destijds geldende standaard voor simracers (bijv. GT1 op de PS1)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Chic de Friemel schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:39:
[...]
Elke console is toch op enig moment krachtig genoeg geweest voor de destijds geldende standaard voor simracers (bijv. GT1 op de PS1)
Hoewel GT het qua physics goed doet is het geen échte sim te noemen. Voor hardcore simracing moest je (tot Assetto Corsa) op de pc zijn, dat trokken de consoles simpelweg niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 07-07-2020 11:11 ]

dvdkiwi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:02:

Ben stiekem al aan het kijken naar een nieuw stuur maar daar wacht ik nog even mee daar ik nu nog niet weet welke sturen wel en niet compatible zijn.
Die gaan ongetwijfeld komen..

Maar je hebt al een vd beste sturen! :o

En aangezien de DS4 controller enzo op de 5 gaat werken, dan zal dat stuur het ook gewoon doen. Of wil je gewoon graag een nieuwe? ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

poor Leno schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:15:
[...]

En aangezien de DS4 controller enzo op de 5 gaat werken, dan zal dat stuur het ook gewoon doen. Of wil je gewoon graag een nieuwe? ;)
Ik hóef niet per se een nieuwe, mijn huidige stuur voldoet op zich prima. Maar als we dan toch de console en tv gaan upgraden én er goede simracers komen kan ik net zo goed het stuur en de playseat ook een upgrade geven :P

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Dat gezegd hebbende, ben ik wel benieuwd of die nieuwe headset wat extra's gaat brengen ten opzichte van de Platinum. Als het geluid echt beter is, ga ik die mooi ook halen.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 13:33
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Dat gezegd hebbende, ben ik wel benieuwd of die nieuwe headset wat extra's gaat brengen ten opzichte van de Platinum. Als het geluid echt beter is, ga ik die mooi ook halen.
Ook wel benieuwd welke van de huidige niet Sony headsets zullen werken op de PS5.

PSN: Maichel

bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Wel sneu dat je Platinum dan ligt te verstoffen.. Ik adopteer m dan wel gratis en voor niets hoor.. Zo aardig ben ik wel :>

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 22:42
Vermoedelijk geen prijzen tijdens het Xbox Series X-evenement. Microsoft komt naar verluidt pas in augustus met de prijzen en dat evenement zal ongetwijfeld weer gepland staan na Sony's aankomende State of Play, zo blijven we nog lekker even bezig.

https://twitter.com/Zhuge...ies-x-price-july-event%2F

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 07-07-2020 18:51 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-10 02:05
*knip* vergelijkingsposts doen we hier niet aan, zie ook de rode topic warning onderaan

[ Voor 87% gewijzigd door Gropah op 07-07-2020 20:13 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06

v8power67

Psn: Mausosaurus

Test drive unlimited solar crown aangekondigd. Neem aan ook voor ps5. Tdu 1 en 2 waren echt fenomenaal voor hun tijd! En na gran turismo nog steeds een van mijn favoriete racegames!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
*knip* vergelijkingspost en reactie daarop
poor Leno schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Wel sneu dat je Platinum dan ligt te verstoffen.. Ik adopteer m dan wel gratis en voor niets hoor.. Zo aardig ben ik wel :>
Doe maar een mooi bod. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gropah op 07-07-2020 20:14 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:De hele vergelijkingsdiscussie is nog steeds niet de bedoeling, tevens zien we liever 10 topic reports dan een paar die op de discussie in gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Gropah op 07-07-2020 20:16 ]

• Dalim
Er is niks vergeleken, ze doen gewoon een beetje flauw tegen elkaar. Mag best wat aardiger mannen.
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:06:
[mbr]*knip* vergelijkingspost en reactie daarop[/]

[...]

Doe maar een mooi bod. :P
Zijn bod is "ik kom het gratis (voor jou!) ophalen" denk ik zo :P

[ Voor 58% gewijzigd door Dalim op 07-07-2020 20:24 ]

• bram1984
Dalim schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:22:
Er is niks vergeleken, ze doen gewoon een beetje flauw tegen elkaar. Mag best wat aardiger mannen.

[...]

Zijn bod is "ik kom het gratis (voor jou!) ophalen" denk ik zo :P
Nou ik heb er wel een keertje overheen gekotst, dus wellicht is gratis wel het juiste ding om te doen. :P

• Dalim
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Nou ik heb er wel een keertje overheen gekotst, dus wellicht is gratis wel het juiste ding om te doen. :P
Het is nu eigenlijk een one-of-a-kind? Een collectors item dus :+
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:44:
[...]

:X

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/4-12-2016/A7jntO.gif

• bram1984
Dalim schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Het is nu eigenlijk een one-of-a-kind? Een collectors item dus :+
Limited Poor Leno Edition, yup.
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Limited Poor Leno Edition, yup.
Moet wel een behoorlijke ricochet zijn geweest dat t op je headset is gekomen :>

• bram1984
poor Leno schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Moet wel een behoorlijke ricochet zijn geweest dat t op je headset is gekomen :>
Nee hoor, hij is nog helemaal schoon. ;)

Maar ik dacht dat jij al een goede headset had. Wat gebruik je dan om voetstappen in BF te horen?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:08
bram1984 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Wat gebruik je dan om voetstappen in BF te horen?
Zijn oren?

Badumtish! -O-
bram1984 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Nee hoor, hij is nog helemaal schoon. ;)

Maar ik dacht dat jij al een goede headset had. Wat gebruik je dan om voetstappen in BF te horen?
Ik heb een gewone Gold (witte >:)) en die van de PS3, die ik beter vind dan de Gold zelfs.

• Maichel
Stel, je hebt een recent spel op de PS4. Je wil deze later op de PS5 spelen, maar voor dat spel is er geen patch met betere textures en dergelijke.

Zal deze dan helemaal t zelfde eruit zien op de PS5? Of alsnog beter?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10 21:24
Maichel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:47:
Stel, je hebt een recent spel op de PS4. Je wil deze later op de PS5 spelen, maar voor dat spel is er geen patch met betere textures en dergelijke.

Zal deze dan helemaal t zelfde eruit zien op de PS5? Of alsnog beter?
Dan is het spel exact hetzelfde, maar omdat de PS5 veel krachtiger is kan het zijn dat het spel veel soepeler draait, omdat bijvoorbeeld frame drops zich niet of minder vaak voor doen. Mogelijk zijn de laadtijden vanaf een externe conventionele HDD ook wat sneller.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Maichel
ariekanari schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Dan is het spel exact hetzelfde, maar omdat de PS5 veel krachtiger is kan het zijn dat het spel veel soepeler draait, omdat bijvoorbeeld frame drops zich niet of minder vaak voor doen. Mogelijk zijn de laadtijden vanaf een externe conventionele HDD ook wat sneller.
Ja ok, dan had ik t goed :)

• bram1984
poor Leno schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Ik heb een gewone Gold (witte >:)) en die van de PS3, die ik beter vind dan de Gold zelfs.
Ja die zwarte Wireless 7.1 zeker. Die was echt goed inderdaad. Qua geluid beter dan de Gold, vond ik ook. Heb ze toen side by side vergeleken en de Gold weer teruggestuurd.

• bram1984
Nog meer Valhalla gameplay. Een boss fight. Het wordt er niet beter op.

[YouTube: Assassin's Creed valhalla bossfight leaked]
Pagina: 1 ... 83 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden