Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Anton.net schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:15:
Ook van Resetera.
Hier zie je de verschillende textures op de thumbstick.
Rond de thumbstick zit nu ook een soort gladde ring.
Bij de DS4 is die rand nog redelijk scherp, waardoor de thumbstick wat gaat inslijten na veel gebruik
[Afbeelding]
Top! Ik kan overigens iedereen thumbgrips aanraden. Die koop je voor een paar euro. Ik heb toen met een vriendengroep iets van 20 pakketjes van ebay getrokken. Kwamen uiteindelijk op 3€ per stuk geloof ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Geronimous schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:22:
[...]

Hmmm... een echte audiofiel zal altijd een goede koptelefoon verkiezen boven een speakerset. Volume gaat niets oplossen.... * Geronimous mompelt iets over frequenties, amplitudes, etc.

Als het aan de audiomixers ligt van films zouden we allemaal met een headset op in de bioscoop zitten :)
Hmmm... Een échte audiofiel zal altijd kiezen voor het beste geluid. Een koptelefoon kan gewoonweg niet alle frequenties produceren.

Je komt nog een eind met psychoakoestiek, maar voor écht lage frequenties zul je een flinke diameter conus nodig hebben. *mompelt iets over frequenties en amplitudes etc.

Verder werkt een koptelefoon met binaural geluid in het geval van games of VR erg goed (hrtf's!), als je geluidsbeeld maar meebeweegt met de actie op je scherm. Battlefield V doet dit bijvoorbeeld al en heeft hier een speciale binaural geluidsmodus voor.

Voor 'statische' beelden als film wil je dit juist niet. De hele surround mix is gebouwd op, je raadt het al, geluid rondom de luisteraar.

Je zou de bioscoop bezoeker natuurlijk een statische binaurale mixdown kunnen geven op een koptelefoon, maar dan nog mis je de frequenties die wij als mens niet kunnen horen en alleen maar kunnen voelen. Buiten dat het veel meer kost en dat binaural niet voor iedereen goed werkt.

Vandaar ook de huidige Dolby Atmos techniek, die object based mixen mogelijk maakt in plaats van het mixen op speaker.

TLDR; games met binaural geluid - koptelefoon, films - speakers.

[ Voor 11% gewijzigd door dubbeldekkert op 11-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
justifire schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 02:05:
[...]

Daar hebben er meer een handje van https://gamer.nl/artikele...over-playstation-5-terug/
Jezelf in de schijnwerper spelen en vervolgens geen verantwoording nemen.
[mbr]*knip* Die sneer kun je wel achterwege laten[/mbr]
Die is gewoon terug geroepen na die uitspraken. Wilt natuurlijk niet zeggen dat zijn uitspraken onwaar waren.

---------------

Verder trouwens een nieuwe PS5 mockup:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/681211641617973266/698299288463212584/image0.jpg

Onderste gedeelte zwart met de USB poorten ziet er wat minder uit, maargoed tis maar fan made.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 11-04-2020 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Troll posts maar weer verwijder :w

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Recon24 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:

[Afbeelding]
Eigenlijk vind ik deze wel erg nice, zoiets mag het wat mij betreft wel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Chaoss schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:36:
[...]

Eigenlijk vind ik deze wel erg nice, zoiets mag het wat mij betreft wel worden.
Ik ben niet helemaal weg van de onderkant. Ietsjes slanker en ik zou met dit design geen probleem hebben.

----------------------

Nieuwe Godfall info
The May 2020 issue of Official PlayStation Magazine has unleashed new information about Counterplay Games’ and Gearbox’s looter-slasher, Godfall. Official PlayStation Magazine’s latest issue provides a rundown on the PS5 title’s setting–which includes five realms–its Dark Souls influence, and what players can expect in terms of progression.

Respawn First relays that Official PlayStation Magazine teases Godfall’s division into five elemental realms: Earth, Air, Water, Spirit, and Fire. The preview also addresses influences beyond Monster Hunter, which Creative Director Keith Lee spoke of in a recent interview. For example, developers drew inspiration from Dark Souls. This should prove evident in duels, as well as Godfall’s use of countering and heavy strike attacks. Furthermore, the team borrowed visual style cues from fantasy novel series The Stormlight Archive and First Law, in addition to Asimov’s The Foundation.

Other gameplay details concern confirmation of rewards for aggressive play. To deal maximum damage, for instance, each attack will have to rely upon perfect timing. In terms of the loot part of this looter-slasher, Destiny fans may find it intriguing that some former Destiny 2 team members are involved with Godfall, suggesting that a rich co-op experience is in the works.

Class will depend on Valorplates, the name for armor in Godfall. Players are sure to find new armor as they progress. It won’t all bear similarities to the bulky armor seen in the teaser trailer, either. That armor specifically comes from “one of the last remaining Knight’s Order.”

Finally, the preview reaffirmed a focus on the PlayStation 5. For now, there are no plans for a PS4 version. Rather, Godfall has been “genuinely tailored to run only on Sony’s new console.” The development team is taking advantage of next-gen features such as ray-tracing as a result. At launch, the title will also be available on PC via the Epic Games Store. Timed-exclusivity means it could eventually roll out across other platforms, too.

Godfall launches later this year.

[ Voor 77% gewijzigd door Recon24 op 11-04-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feedback op moderaties mogen naar de betreffende mod toe, heb je algemene feedback, dan mag dat in Feedback op moderatie binnen Spielerij, niet hier.

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 11-04-2020 23:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mooie post met wat er eventueel mogelijk "kan" zijn straks.

https://www.resetera.com/goto/post?id=31051548

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Prima als ik weer een trol genoemd wordt maar kom op zeg, door dit soort uitspraken kom je toch maar in een categorie :
With the PS5, Mr. Cerny has sworn on his honor that PS5 games will have access to five point five GB every second of our Lord.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-04-2020 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
It is insanity, it is madness, it is Sparta.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:00:
[...]

Prima als ik weer een trol genoemd wordt maar kom op zeg, door dit soort uitspraken kom je toch maar in een categorie :

[...]
En op dat gedeelte doel ik dus niet. Daar moet ik namelijk ook van kotsen. Maar goed, je moest het slechtste en meest irrelevante er natuurlijk weer tussenuit pikken. Jammer.

Wel lekker al die negativiteit in dit topic in dit soort tijden. Daar knapt een mens van op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:00:
[...]

[...]
Ja, in de categorie grappig schrijven? Zit je nou te nitpicken op dat ene stukje?
Zie nu dat Bram mijn gedachten kan lezen. Thanks @bram1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:18:
[...]

Ja, in de categorie grappig schrijven? Zit je nou te nitpicken op dat ene stukje?
Tja. Ik zeg specifiek "wat er mogelijk kan zijn" maar begrijpend lezen blijft een dingetje. Die dude post een complete calculatie waarmee hij aantoont (ik ben overigens niet super technisch met dit soort dingen, dus als het niet klopt, voel je vrij het compleet onderuit te halen) wat devs zouden kunnen, maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kan dat wel grappig vinden mensen die hele epistels met een soort wensdromen posten.

Lekker enthousiast iig, of het ook maar de werkelijkheid benadert maakt me verder niet zoveel uit, maar de blijheid waarmee het gepost wordt is aandoenlijk. :)

Stuk beter dan al het gezeur iig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 11-04-2020 23:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:24:
[...]

Kan dat wel grappig vinden mensen die hele epistels met een soort wensdromen posten.

Lekker enthousiast iig, of het ook maar de werkelijkheid benadert maakt me verder niet zoveel uit, maar de blijheid waarmee het gepost wordt is aandoenlijk. :)

Stuk beter dan al het gezeur iig. :)
Ja dat dus.

Dat of vrijwel niks bijdragen en zeuren op alles wat gepost wordt. Is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:24:
[...]

Dit idd.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:18:
[...]

Haha ja “grappig schrijven” of “nitpicken” zou je er van kunnen maken als je het echt perse negatief wilt zien maar inhoudelijk of niet, als je zo je bericht formuleert dan ben je gewoon een fanboy en dan is het daardoor nog maar de vraag hoe accuraat de rest nou daadwerkelijk is.
bram1984 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:15:
[...]

En op dat gedeelte doel ik dus niet. Daar moet ik namelijk ook van kotsen. Maar goed, je moest het slechtste en meest irrelevante er natuurlijk weer tussenuit pikken. Jammer.
Dit is letterlijk waar de link mij brengt maar dat doet er eigenlijk niet toe. Het geeft wel goed aan hoe ze er daar tegenaan kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Donstil op 11-04-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:40:
[...]

Dit is letterlijk waar de link mij brengt maar dat doet er eigenlijk niet toe. Het geeft wel goed aan hoe ze er daar tegenaan kijken.
(y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt een beetje op een Roomba, maar toch vind ik 'm tof zo. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R9WqITO_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zwart staat wel echt lekker zeg. Doe mij hem zo maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 12-04-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:26:

[Afbeelding]
Alsjeblieft niet, dan gaat de ps5 echt mooi opgeborgen in een kastje of met een kartonnen doos erover heen :+

Controller is zo wel beter dan dat witte. Of zoiets als

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7vnHKMDxwdU6v5-Bu9SeDIvOUk=/f/image/PV1Mn6YgeQ8V6VjiKVn3BKjZ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 12-04-2020 01:32 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op zondag 12 april 2020 @ 01:30:
[...]

Alsjeblieft niet, dan gaat de ps5 echt mooi opgeborgen in een kastje of met een kartonnen doos erover heen :+

Controller is zo wel beter dan dat witte. Of zoiets als

[Afbeelding]
Iedere keer als ik designs als dit zie maak ik me zorgen om warmte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Maak je nou de grap dat het een stofzuiger wordt? :o

Dat ziet er stiekem best goed uit al heb ik liever iets saaiers. Wat er nu geavanceerd en modieus uitziet, ziet er veel sneller gedateerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Recon24 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]

Onderste gedeelte zwart met de USB poorten ziet er wat minder uit, maargoed tis maar fan made.
Deze mag het voor mij worden. De V is hier ook in verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[Afbeelding]
Alleen de PlayStation (ps4 pro) is luidruchtiger dan mijn roomba :+

De PS5 zal wel een dikkertje worden, anders is het weer een generatie met jet engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Een dikkie met power,en goede ventilatie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Jammer dat de PS5 nu nog niet uit is, de Matheus Passion zou me daar toch een partij geweldig op klinken icm een koptelefoon :o

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 12-04-2020 13:06 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

justifire schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:06:
Jammer dat de PS5 nu nog niet uit is, de Matheus Passion zou me daar toch een partij geweldig op klinken icm een koptelefoon :o
Doe dan gewoon een behoorlijke stereo (hoogstens 2.1), juist klassiek is wmb redelijk meh via koptelefoon.

Als er iets een ruimte lekker kan vullen is het klassiek.

En probeer het Requiem van Mozart eens oid in plaats van de verplichte jaarlijkse Mattheus Passion. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zat net te denken. Cerny gaf aan dat de koeling goed zit. Zal de console een externe power brick krijgen? Persoonlijk geen fan van, maar als 'ie daar fluisterstil van wordt, dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Wat denken jullie dat de DualSense gaat kosten? Aangezien de Dualshock4 bij launch 60 euro was en de Dualshock4 v2 nu nog steeds 55 euro kost denk ik dat de DualSense bij launch toch zeker 70 euro gaat kosten.

En dat artikel van Bloomberg dat aangaf dat het produceren van de PS5 450 dollar kostte is volgens mij zonder de DualSense. Die kosten komen er dan dus nog bij (productie kosten van de DualSense zullen geen 70 euro zijn maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jesp_J schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:58:
Wat denken jullie dat de DualSense gaat kosten? Aangezien de Dualshock4 bij launch 60 euro was en de Dualshock4 v2 nu nog steeds 55 euro kost denk ik dat de DualSense bij launch toch zeker 70 euro gaat kosten.

En dat artikel van Bloomberg dat aangaf dat het produceren van de PS5 450 dollar kostte is volgens mij zonder de DualSense. Die kosten komen er dan dus nog bij (productie kosten van de DualSense zullen geen 70 euro zijn maar toch).
Ik denk ook minimaal 70 ja. Zit een hoop tech in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:52:
Zat net te denken. Cerny gaf aan dat de koeling goed zit. Zal de console een externe power brick krijgen? Persoonlijk geen fan van, maar als 'ie daar fluisterstil van wordt, dan prima.
Lijkt me niet onmogelijk, steeds meer pc's, zeker de kleinere hebben tegenwoordig ook al een externe voeding. Het scheelt gewoon warmte die je niet af hoeft te voeren en als je voeding defect is kun je deze gemakkelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xbox 360 en Xbox One werden belachelijk gemaakt vanwege de externe brick. Dat zie ik Sony om die reden alleen al niet doen.

Niet meer van deze tijd ook, dan liever dat ding gewoon wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:30:
De Xbox 360 en Xbox One werden belachelijk gemaakt vanwege de externe brick. Dat zie ik Sony om die reden alleen al niet doen.

Vooral de One, maar dat kwam omdat de console zelf ook gigantisch is.

Als de PS5 een compact doosje is, dan hebben ze mijn zegen v.w.b. een brick. Daarmee hebben ze qua form factor meteen ook een groot voordeel te pakken. Die leg ik onder mijn meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de Sense duurder wordt is dat alleen omdat ze het kunnen maken lijkt mij. Echt nodig is dat niet, marge op een controller is erg groot. Zo koste een DualShock4 (op launch) maar $18. Laat dat 25% duurder zijn door de nieuwe rumble dan zit je nog pas op €20,-
bram1984 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:32:
[...]

Vooral de One, maar dat kwam omdat de console zelf ook gigantisch is.

Als de PS5 een compact doosje is, dan hebben ze mijn zegen v.w.b. een brick. Daarmee hebben ze qua form factor meteen ook een groot voordeel te pakken. Die leg ik onder mijn meubel.
Ik zie dit niet een compact doosje worden eigenlijk, ook niet met een externe voeding.

Tenzij ze weer het Ps4 Pro fiasco willen natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 13-04-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Donstil schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:35:
[...]

Als de Sense duurder wordt is dat alleen omdat ze het kunnen maken lijkt mij. Echt nodig is dat niet, marge op een controller is erg groot. Zo koste een DualShock4 op launch Sony maar $18. Laat dat 25% duurder zijn door de nieuwe rumble dan zit je nog pas op €20,-

[...]

Ik zie dit niet een compact doosje worden eigenlijk, ook niet met een externe voeding.

Tenzij ze weer het Ps4 Pro fiasco willen natuurlijk.
Offtopic, niet teveel vallen over 1 woord. Koelingsproblemen van de PS4 (Pro) zijn algemeen bekend).

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 14-04-2020 04:48 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel een interne als een externe voeding hebben hun eigen voor- en nadelen. Niet alleen voor de fabrikant maar ook voor ons als consument.

Het zou maar zo kunnen dat de PS5 een externe voeding krijgt gezien ze ookal liever de koelcapaciteit beperken dan het volume iets te vergroten.

Het zou de PS5 wel gelijk de eerste PS console maken die op launch met een externe voeding komt. Sterker nog, de enige PS console die ik mij kan herinneren met een externe voeding is de PS2 slim.
Donstil schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:30:

Dat is zo'n typisch iets waarbij de standaard reacties mee bewegen met de wind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online

Gezien wij nog amper weten wat de inhoud is zou ik geen waarde hechten aan giswerk rondom BOM kosten.

Qua controllers: Dat zijn marge producten, ik zie de DS5 nog niet iets bijzonders doen wat een prijs van €70 zou rechtvaardigen. Inflatie correctie even daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik neem aan dat een full reveal niet lang op zich laat wachten.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:48
Ik heb echt totaal geen probleem met een externe voeding. Een kleinere console EN minder hitte productie?
I'm in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Anton.net schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:57:
Ik heb echt totaal geen probleem met een externe voeding. Een kleinere console EN minder hitte productie?
I'm in
Ja zou opzich ook geen problemen mee hebben. Met de xbox 360 vond ik het ook absoluut geen probleem.
De xbox one wel iets omdat ding zo gigantisch is en dan ook nog externe voeding. Maar eenmaal geïnstalleerd merk je er niks meer van.
Maar als Microsoft 12tflops in de xsx kan stoppen met interne voeding, moet sony dat ook wel lukken toch.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

v8power67 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:05:
[...]

Ja zou opzich ook geen problemen mee hebben. Met de xbox 360 vond ik het ook absoluut geen probleem.
De xbox one wel iets omdat ding zo gigantisch is en dan ook nog externe voeding. Maar eenmaal geïnstalleerd merk je er niks meer van.
Maar als Microsoft 12tflops in de xsx kan stoppen met interne voeding, moet sony dat ook wel lukken toch.
Zal ze vast lukken maar je zegt het alsof intern daadwerkelijk beter is.

Doe mij maar externe voedingen waar mogelijk.

Makkelijker vervangen bij defect en warmte uit een apparaat houden. Intern is eerder een nadeel dan een voordeel.

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 13-04-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buiten dat het op papier een voordeel is dat hij vervang baar is kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik ooit een console had met een defecte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Wellicht gaan ze ook met een soort gesplitst design werken om de hitte te verspeiden.
De Series X doet dat met een gesplitst moederbord, en de ps5 devkit leek ook zoiets te doen, te zien aan dat V-design.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:Jammer dat er weer oeverloos moet worden doorgegaan op trivialiteiten. Blijf ontopic, rapporteer slechte reacties. Reageren op slechte reacties is net zo ongewenst

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:05:
[...]

Misschien heb je de vormfactor van de Series X even gemist, maar het zou vrij bizar zijn als je daar nog een externe voeding bij nodig had. Maar ik heb dan liever een brick en een strak ding dat in mijn meubel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch zijn al die specs in die formfactor ook wel indrukwekkend, had niet veel kleiner gekund.

Daarom zou ik geen wonderen verwachten dit soort specs worden gewoon warm. Dat stop je niet even in een “klein doosje”. Ook niet met een externe power adapter.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 14-04-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donstil schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:55:
Buiten dat het op papier een voordeel is dat hij vervang baar is kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik ooit een console had met een defecte voeding.
Nee ik ook niet, maar ik heb nog nooit een defecte console gehad dus ze zijn onverwoestbaar blijkbaar. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Dit ziet er wel vet uit. :9~

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

[ Voor 57% gewijzigd door bram1984 op 14-04-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Dat is wel heel nice, maar zal de batterijduur weeer niet ten goede komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geinig als concept idd. In de praktijk lijkt mij dat alleen heel irritant in het gezichtsveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:57:
[...]

Dat is wel heel nice, maar zal de batterijduur weeer niet ten goede komen :+
Het zal wel meevallen, denk ik. De lightbar had ook geen grote invloed op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:17:
[...]

Het zal wel meevallen, denk ik. De lightbar had ook geen grote invloed op de batterij.
Elk invloed is wat mij betreft negatief, zeker met de DS4, die is voor mijn gevoel na 30 minuten al leeg 8)7
Lampjes allemaal leuk en aardig, maar geef dan op z'n minst de optie om het helemaal uit te zetten. ( en niet alleen een dim optie)

[ Voor 17% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 14-04-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:17:
[...]

bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:30:
[...]
Ik bedoel te zeggen dat de lightbar loskoppelen vrijwel niets uitmaakt. Iemand op Era/Gaf heeft dat een keer geprobeerd. Dan maken dit soort lampjes al helemaal weinig uit.
Scheelde best wel wat juist. Aan en gedimd scheelde bijna anderhalf uur. Laat staan als hij helemaal uit zou zijn. Op 11 uur (wat ik overigens nooit haal) is meer dan 10% zeker een aardige aanslag.
Well, the crew over at DualShockers did a bit of good old fashioned science, and their results were intriguing to say the least. They found that on the standard setting, the input device lasted around 11 hours, while on the 'medium' option, it lasted 11 hours and 42 minutes. Interestingly, on the dimmest possible brightness, the DualShock 4 lasted 12 hours and 21 minutes.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 14-04-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:28:
[...]

Elk invloed is wat mij betreft negatief, zeker met de DS4, die is voor mijn gevoel na 30 minuten al leeg 8)7
Ik bedoel te zeggen dat de lightbar loskoppelen vrijwel niets uitmaakt. Iemand op Era/Gaf heeft dat een keer geprobeerd. Dan maken dit soort lampjes al helemaal weinig uit.

Moet zeggen dat ik echt nog nooit een lege controller heb gehad tijdens het spelen. Als ik zie dat 'ie nog 1 streepje heeft, dan plug ik 'm in. De rest staat in een laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:28:
[...]

Lampjes allemaal leuk en aardig, maar geef dan op z'n minst de optie om het helemaal uit te zetten. ( en niet alleen een dim optie)
Precies en daarbij scheelde het dus best wel wat. Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:29:
[...]

[...]

Scheelde best wel wat juist. Aan en gedimd scheelde bijna anderhalf uur. Laat staan als hij helemaal uit zou zijn. Op 11 uur (wat ik overigens nooit haal) is meer dan 10% zeker een aardige aanslag.

[...]
11 uur? Ik haal de helft nog niet eens :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:35:
[...]

11 uur? Ik haal de helft voor mijn gevoel nog niet eens :o
Haha hier nog een maar tijd vliegt als je het naar je zin hebt hè 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Dan is er dus iets mis met je controller, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
[...]

Dan is er dus iets mis met je controller, denk ik.
Oh dat sluit ik ook zeker niet uit, ben met dat ding vaker aan het laden dan spelen.
Vandaar dat ik hem nu standaard maar een stroomblok heb hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Design reveal gerucht en een sappig Horizon Zero Dawn 2 gerucht. Dikke korrel zout en zo, maar leuk if true. ;)

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Edit: Aaand it's gone.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 14-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceWayne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 20:29

BruceWayne

Heeft een alterego

[...]

Ah. Dacht dat ik de enige was. De keren dat ik kan gamen zijn niet breed bemeten, maar als het dan kan zit ik vaker dan het mij lief is op te laden. Ach ja. Het kan erger, de kinderen hebben zo'n Switch zonder docking. Als je batterijduur daar mee vergelijkt valt het nog best mee.

Hoop alleen dat de PS5 controller wat groter is. Met mijn kolenschoppen zit ik soms met de pookjes in de knoei als ze naar elkaar toe moeten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BruceWayne schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:15:
[...]

Ah. Dacht dat ik de enige was. De keren dat ik kan gamen zijn niet breed bemeten, maar als het dan kan zit ik vaker dan het mij lief is op te laden. Ach ja. Het kan erger, de kinderen hebben zo'n Switch zonder docking. Als je batterijduur daar mee vergelijkt valt het nog best mee.

Hoop alleen dat de PS5 controller wat groter is. Met mijn kolenschoppen zit ik soms met de pookjes in de knoei als ze naar elkaar toe moeten bewegen.
DualSense is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BruceWayne schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:15:
[...]

Hij is ietsjes groter maar ik hoop persoonlijk dat dit in de praktijk ervaart als meer.
DS4 is mij ook net wat te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Dan zou ik de accu eens vervangen, ik red dat zelfs met een koptelefoon erop aangesloten. De helft, 11 uur weet ik niet heb nog nooit 11 uur achter elkaar gespeeld volgens mij.

En dat is na +/- 5000 uur gebruik. :P

Maar ik hang de controller na iedere sessie aan de PS4 en die staat ingesteld dat ie nadat ie uit/standby gaat nog een uur(?) spanning op de USB poorten houdt oid.

Heb inmiddels wel soms last van stickdrift, maar zit nog te twijfelen of ik er mee leer leven, een nieuwe controller koop of deze open schroef.

[ Voor 33% gewijzigd door Flagg op 14-04-2020 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Wat betreft stickdrift kun je gelukkig in veel games tegenwoordig je deadzones aanpassen tot je daar heen last meer van hebt. Batterij is vrij eenvoudig te verwisselen. Heb ergens ooit gelezen dat je je DS niet moet opladen met de snellader van je smartphone, komt de levensduur niet ten goede.

Vind het daarom fijn te weten dat de DualSense iig USB C heeft, kabeltje van 3 meter halen en nooit meer last van lege accu tijdens het gamen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nog een DS4 V2 naar de prullenbak verwezen vanwege drift, toch vreemd, zondag niets aan de hand, gisteren ineens last van (linkerpookje omhoog)

Niet uniek voor de DS4 overigens, al mijn controllers de laatste twintig jaar hadden wel wat. Het gaat alleen wel sneller dan vroeger voor mijn gevoel, jaartje spelen en het is hier meestal wel klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-04-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:43:
Gisteren nog een DS4 V2 naar de prullenbak verwezen vanwege drift, toch vreemd, zondag niets aan de hand, gisteren ineens last van (linkerpookje omhoog)

Niet uniek voor de DS4 overigens, al mijn controllers de laatste twintig jaar hadden wel wat. Het gaat alleen wel sneller dan vroeger voor mijn gevoel, jaartje spelen en het is hier meestal wel klaar.
En het was niet zo simpel om het pookje gewoon een keer uit te trekken en weer in te drukken?

Mn zoontje heeft er nog eentje die ik bij launch had. Die hoor ik 100 keer per dag vallen op zn slaapkamer en die doet het nog steeds 😊

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 15-04-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:15:

En het was niet zo simpel om het pookje gewoon een keer uit te trekken en weer in te drukken?
Nee helaas, dat nog wel even ge geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb ook geluk gehad met controllers denk ik. Heb alleen een blauwe met wat slijtage op het pookje. That's it.

Wat ik me nu vooral afvraag: ga ik straks moeten kiezen tussen de DualSense met dikke features zonder paddles of de DS4 met paddles. :+

First world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:26:
Ik heb ook geluk gehad met controllers denk ik. Heb alleen een blauwe met wat slijtage op het pookje. That's it.

Wat ik me nu vooral afvraag: ga ik straks moeten kiezen tussen de DualSense met dikke features zonder paddles of de DS4 met paddles. :+

First world problems.
Is toch wel gek dat ze paar maanden geleden nog kwamen met backpaddles voor DS4, en nu met de nieuwe DS geen paddles hebben :+

Had toch wel gehoopt dat er nu standaard paddles op hadden gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb toch te grote handen voor die Paddles dus voor mij is het wel prima zo :)

Wel een vreemde beslissing om een Back button uit te brengen maar de Sense daar dan niet geschikt voor te maken. Voelt overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
De DS4 attachement was om te kijken hoe mensen daarop reageren zonder direct een commitment te hebben voor een gehele generatie? Misschien wat vergezocht.

Standaard geen paddles verbaast mij niet zo. Controller wordt er duurder door en voor de massa zal het alleen maar in de weg zitten of de controller misschien zelfs te ingewikkeld maken. Verwacht dat Sony het wel weer opnieuw uit zal brengen als een optionele accessoire of misschien als onderdeel van hun eigen Elite controller :9~

Bekijk het positief: Zolang paddles optioneel zijn zal Sony er zelf niet al nieuwe knoppen aan toewijzen (8 en <> bijvoorbeeld :+).

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 15-04-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:29:
[...]

Is toch wel gek dat ze paar maanden geleden nog kwamen met backpaddles voor DS4, en nu met de nieuwe DS geen paddles hebben :+

Had toch wel gehoopt dat er nu standaard paddles op hadden gezeten
Hele kleine kans dat ze de paddles verborgen houden op de DualSense, maar ik denk inderdaad dat ze er niet op zitten. Er zit ook geen aansluiting op de onderkant, dus passen gaat de attachment sowieso niet. Ik hoop van harte dat er dan maar snel een nieuwe oplossing komt. Anders ga ik naar een third party controller kijken, waarschijnlijk. Ik vind die resistance triggers echt gigantisch vet, maar als ik moet kiezen ga ik zonder twijfel voor paddles.

Sommige games voelen echt totaal gehandicapt zonder backbuttons tot het punt dat je gewoon letterlijk minder presteert. DOOM Eternal is een goed voorbeeld, waarbij je continue in beweging moet zijn en gebruik moet maken van (double) jumps en dashes. Gewoon enorm irritant als je dan iedere keer de camera los moet laten.
Caayn schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:55:
De DS4 attachement was om te kijken hoe mensen daarop reageren zonder direct een commitment te hebben voor een gehele generatie? Misschien wat vergezocht.

Standaard geen paddles verbaast mij niet zo. Controller wordt er duurder door en voor de massa zal het alleen maar in de weg zitten of de controller misschien zelfs te ingewikkeld maken. Verwacht dat Sony het wel weer opnieuw uit zal brengen als een optionele accessoire of misschien als onderdeel van hun eigen Elite controller :9~

Bekijk het positief: Zolang paddles optioneel zijn zal Sony er zelf niet al nieuwe knoppen aan toewijzen (8 en <> bijvoorbeeld :+).
Niet vergezocht hoor. Ik kan geen betere reden verzinnen om ze zo laat in een generatie uit te brengen. Ding was ook meteen vanaf release vrijwel overal uitverkocht.

Ik snap ook dat er standaard geen paddles op zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:59:
[...]

Sommige games voelen echt totaal gehandicapt zonder backbuttons tot het punt dat je gewoon letterlijk minder presteert.
Het is gewenning natuurlijk. Ik heb bijv. nog nooit gespeeld met backbuttons, dus weet ook niet wat je 'mist'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:55:
Ja dat dacht ik ook idd.
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:22:
[...]

Het is gewenning natuurlijk. Ik heb bijv. nog nooit gespeeld met backbuttons, dus weet ook niet wat je 'mist'
Ik heb wel met backbuttons gespeeld dus weet precies wat ik niet mis :)

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 15-04-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:22:
[...]

Als je geboren wordt zonder armen en benen, weet je ook niet wat je mist. Beetje cru, maar dat is eigenlijk hetzelfde.

Je bent in de meeste games gewoon simpelweg beperkt. TW3, ander voorbeeld. X gebruiken om te rennen (te voet en te paard), miljoenen dingen die je moet looten terwijl je er op een specifieke manier voor moet staan. Gewoon paddles rammen en vrijuit de camera kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:29:
[...]

Als je geboren wordt zonder armen en benen, weet je ook niet wat je mist. Beetje cru, maar dat is eigenlijk hetzelfde.

Je bent in de meeste games gewoon simpelweg beperkt. TW3, ander voorbeeld. X gebruiken om te rennen (te voet en te paard), miljoenen dingen die je moet looten terwijl je er op een specifieke manier voor moet staan. Gewoon paddles rammen en vrijuit de camera kunnen bedienen.
Mooie vergelijking, maar ik snap je punt _O-
Zou mooi zijn als PS net als Xbox met een eliteachtige controller komt van Sony zelf ipv thirdparty, incl paddles etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:16
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:29:
[...]

Ik merkte eigenlijk pas bij Days Gone voor de eerste keer dat ik het handig zou vinden. Ik weet niet wat ze bij Bend gedronken hebben toen ze bedachten dat het handig zou zijn om healen op de d-pad te gooien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Raem schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:46:
[...]

Ik merkte eigenlijk pas bij Days Gone voor de eerste keer dat ik het handig zou vinden. Ik weet niet wat ze bij Bend gedronken hebben toen ze bedachten dat het handig zou zijn om healen op de d-pad te gooien.
Clawgrip FTW! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:30:
[...]

Mooie vergelijking, maar ik snap je punt _O-
Zou mooi zijn als PS net als Xbox met een eliteachtige controller komt van Sony zelf ipv thirdparty, incl paddles etc.
Oe dat zou ik ook graag willen. Xbox Elite controller is de beste controller ooit gemaakt als je het mij zou vragen.

Ik zou graag zien dat Sony zelf met zoiets komt. Ik heb nu een Nacon Revolution ultimate maar dat is het ook net niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor iedereen die waarde hecht aan social media nummertjes. Benieuwd hoeveel "likes" de console reveal zelf gaat genereren.
PlayStation Twitter passed 18 million followers a few days ago
#1 Gaming account
#1 Brand most followed
125th most followed account overall

PlayStation Instagram just passed 24 million followers
#1 Gaming account
19th Brand most followed (after overtaking Dolce & Gabbana, next target Disney's 24.1m)
203rd most followed account overall

Top 5 most liked gaming post on Instagram :
5.371m - PS5 logo reveal
4.608m - PS5's DualSense design reveal
2.683m - Fortnite x Avengers Endgame
2.546m - Fortnite Season 6
2.544m - Fortnite Season X

After posting DualSense pic (April 7th), their account gained 300k followers (that's huge) the following day
And almost 600k followers within a week following DualSense reveal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Toch blijf ik die 5.371m likes voor een logo bijzonder vinden, er is niks origineels aan en exact wat we allemaal al verwachten hadden (4 werd 5 met hetzelfde font) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:01:
Toch blijf ik die 5.371m likes voor een logo bijzonder vinden, er is niks origineels aan en exact wat we allemaal al verwachten hadden (4 werd 5 met hetzelfde font) :+
Is het ook. Nog bizarder: meest gevolgde merk op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:04:
[...]

Is dat in algemene zin? Ik ging er vanuit dat dit enkel voor gaming brands was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:21:
Voor iedereen die waarde hecht aan social media nummertjes. Benieuwd hoeveel "likes" de console reveal zelf gaat genereren.

[...]
Dikke onzin dit, mensen draaien helemaal door op sociale media..

Net zo als het "nieuwe" logo, iedereen en zijn moeder wist al hoe dat logo eruit zou gaan zien..

Laat de console nu maar zien, hebben we dat gehad, dan nog een mooi prijsje eraan en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Volgens mij had het 'mainstream' publiek amper weet van de ps5 voor dat logo werd bekend gemaakt. De gemiddelde gebruiker heeft waarschijnlijk niets opgepakt van die Wired artikels.
Pas wanneer er concrete zaken voorbij komen, zoals een officiël logo of controller, slaat die ps5 gekte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:12:
[...]

Is dat in algemene zin? Ik ging er vanuit dat dit enkel voor gaming brands was :o
Ja in algemene zin.

https://blog.unmetric.com/most-followed-brands-on-twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:04:
[...]

Ik zit zelf niet op Twitter en hecht dus ook totaal geen waarde aan likes etc maar dit is toch opvallend. Daar had ik persoonlijk een veel groter bedrijf/merk verwacht.

Op 2 overigens Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:57:
[...]

Ik zit zelf niet op Twitter en hecht dus ook totaal geen waarde aan likes etc maar dit is toch opvallend. Daar had ik persoonlijk een veel groter bedrijf/merk verwacht.

Op 2 overigens Xbox.
Nou ik had zowel PS als Xbox niet in top 5 verwacht. Denk dan eerder aan een Nike, Coca-Cola, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:00:
[...]

Nou ik had zowel PS als Xbox niet in top 5 verwacht. Denk dan eerder aan een Nike, Coca-Cola, etc
Nee precies. Weet niet of het wat zegt over de Ps5 verder maar opvallend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Tja ik weet niet zo goed wat ik van die eerste vind. Die 2e is wel nice opzich. Jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpWiGAqj0DeXiG_s9h8PFtvzjSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nUdgf6uKgjrMvS0dq9pbVSue.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqUMvhHiYIay5rXFSHuRPN4A8qQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wpypiEVqaW7yjVwv5XNBox6s.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 15-04-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:08:
Tja ik weet niet zo goed wat ik van die eerste vind. Die 2e is wel nice opzich. Jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies andersom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Tweede doet het hier niet.

Die eerste gaat het sowieso niet worden vanwege de horizontale drive. Kan even de reden niet meer achterhalen, maar ik las van de week ergens dat bij een tower design de drive verticaal moet zitten.

Edit: Nu wel. Doe maar gewoon de kleinste. Ik vind het beide niet echt veel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:14:
Tweede doet het hier niet.

Die eerste gaat het sowieso niet worden vanwege de horizontale drive. Kan even de reden niet meer achterhalen, maar ik las van de week ergens dat bij een tower design de drive verticaal moet zitten.

Edit: Nu wel. Doe maar gewoon de kleinste. Ik vind het beide niet echt veel. :)
Oh ben dan wel benieuwd waarom een horizontale drive niet zou werken in een tower design. Wellicht blokkeert dat de airflow teveel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Als de tower dusdanig klein is dat een drive horizontaal niet past misschien, maar verder zou het wel moeten kunnen lijkt me.
Een tower hoeft van mij niet per se, of het moet zoveel voordeel bieden in de airflow dat het geluid van de fan beperkt blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Het eerste ontwerp doet mij nu helemaal aan Connor denken Caayn in "[PS5] Het pre-release kroeg topic" :+

Het ontwerp is geloof ik al eens voorbij gekomen maar ik vind het nog steeds niks. USB-C poorten zou wel mooi zijn. Van ontwerp 2..... tja, de HDMI in/out poort is wel leuk verzonnen.

Denk niet dat het een tower ontwerp wordt eerlijk gezegd.
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:17:
[...]

Oh ben dan wel benieuwd waarom een horizontale drive niet zou werken in een tower design. Wellicht blokkeert dat de airflow teveel??
Je blokkeert de lucht toevoer vanuit de onderkant, het zou wel kunnen maar ideaal is het niet. Vergelijkbaar met als je de console op een zacht kussen neerlegt en koele lucht van onderen wilt aanzuigen. Zie ook de XSX waar de drive verticaal zit en hoe zich dit verhoudt met de airflow.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 15-04-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind ze beide graflelijk en zoiets wil je toch niet in een moderne woonkamer hebben staan. Het ontwerp van de PS4 vind ik ook niet extreem mooi, maar is in ieder geval nog zwart en valt niet op. De tijd dat alleen kinderen nog op consoles spelen lijkt me inmiddels wel voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 15-04-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:26:

Je blokkeert de lucht toevoer vanuit de onderkant, het zou wel kunnen maar ideaal is het niet. Vergelijkbaar met als je de console op een zacht kussen neerlegt en koele lucht van onderen wilt aanzuigen. Zie ook de XSX waar de drive verticaal zit en hoe zich dit verhoudt met de airflow.
Ja zoiets is het inderdaad. Je wilt natuurlijk het liefst alle componenten verticaal hebben binnen een tower design, zodat de lucht er zo makkelijk mogelijk doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
NotSoSteady schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:29:
[...]

Ik vind ze beide graflelijk en zoiets wil je toch niet in een moderne woonkamer hebben staan. Het ontwerp van de PS4 vind ik ook niet extreem mooi, maar is in ieder geval nog zwart en valt niet op. De tijd dat alleen kinderen nog op consoles spelen lijkt me inmiddels wel voorbij.
Nou het helpt in deze natuurlijk ook niet dat het design vermoedelijk wit gaat zijn. Als je beide designs zwart zou maken, ogen ze al veel rustiger en vallen ze minder op in de woonkamer :)

Pagina: 1 ... 8 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden