Caayn schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:49:
Met een hoofdtelefoon heb je natuurlijk het voordeel dat je minder last hebt van omgevingsruis waardoor je details sneller zal horen. Echter kan ik daarmee lastiger de positie van een object in een spel of film bepalen dan wanneer ik op een goed afgestelde surround set-up speel simpelweg omdat het geluid daarbij ook fysiek uit een andere richting komt.
Speaker geluid kan je daadwerkelijk voelen al heb je dan misschien ruzie met de buren
[...]
Volledig mee eens. Daarom ben ik juist benieuwd hoe Sony dit aanpakt.
Gelukkig woon ik dusdanig dat mijn buren dat niet kunnen horen
Maar ik dacht ergens gezien te hebben (in die demo van Sony ofz) dat ze aangeven dat het type speakers niet uitmaakt, dat het “overal op werkt”.
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:38:
[...]
Ja, wel met die algoritmes.bekijk de video die ik daar quote maar eens met headphones. Ik heb diverse 5.1 setups gehad maar ide video klinkt gewoon beter en dan heb ik echt geen high-end koptelefoon maar gewoon een HyperX van 80-90 euro (volgens de revies wel een van de beteren voor die prijs).
Ik ga dat even doen want kan het mij eigenlijk niet voorstellen.
Nu ben ik wel een audiofiel dus luister iets anders naar zulke zaken maar ben wel benieuwd.
Edit: Aah helaas, alleen maar een stereo kanaal beschikbaar in die demo hierboven. Dat is dan dus appels met peren vergelijken. Op mijn koptelefoon (Bose nc700, dus niet bijzonder) Klinkt het wel goed overigens. Op mijn speakers ook maar die doen dan met zijn allen gewoon stereo dus dat voegt niet zoveel toe.
[
Voor 34% gewijzigd door
Donstil op 10-04-2020 11:54
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans