Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mosin schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:17:
[...]

Het is inderdaad geen doen om met eten aan je handen een controller vast te pakken.
Zoals je al zegt, gewoon even schoon houden en je handen wassen, dan moet alles goed komen.
Denk dat Sony het gewoon moet ontgelden deze generatie, maar ik ga er niet in mee.

Persoonlijk vind ik dat wit, mits goed gebruikt, ook een premium uitstraling heeft :)
Het viel me trouwens op dat er een grip textuur onder op de controller zit! Een beetje zoals de robot white controller van Microsoft heeft.
Waar heb je dat gezien, er zijn pas twee renders toch?
(Van voor en van achter)

Edit: Aah als je echt inzoomt zit er wat structuur in het plastic idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 08-04-2020 23:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Donstil schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:32:
[...]

Waar heb je dat gezien, er zijn pas twee renders toch?
(Van voor en van achter)

Edit: Aah als je echt inzoomt zit er wat structuur in het plastic idd.
nieuws: Sony toont DualSense-controller voor PlayStation 5
Als je inzoomt op de 2e foto zie je een soort structuur op de onderkant van het handvat gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalError schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:34:
[...]

nieuws: Sony toont DualSense-controller voor PlayStation 5
Als je inzoomt op de 2e foto zie je een soort structuur op de onderkant van het handvat gedeelte.
Ja had mijn bericht net aangepast, moeten we niet echt wat van verwachten denk ik.
DS4 heeft dat op de officiële render ook en die is ook nagenoeg glad.

Afbeeldingslocatie: https://www.geek.com/wp-content/uploads/2013/04/PS4_dualshock_4_sideview-625x352.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:37:
[...]

Ja had mijn bericht net aangepast, moeten we niet echt wat van verwachten denk ik.
DS4 heeft dat op de officiële render ook en die is ook nagenoeg glad.

[Afbeelding]
Zelfs toen hielden ze ons al voor de gek :+.

Nu even zonder gekheid, laat ze aub een mooie grip onderkant maken, zou ik zo voor tekenen, onverslijtbaar rubbere textuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
Het kan soms vaag aanvoelen die structuur. Dus het zou best kunnen dat ze het eruit laten, maar ik zou het niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Voor iedereen die 3D audio nog even wil ervaren. Met hoofdtelefoon/oordopjes luisteren. Ogen dicht voor extra sensatie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Kwam deze render tegen van de PS5. Hopelijk wordt het niet zoiets, maar leuk bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/News/_nc3/ps5_concept_teaser.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Hulleman op 09-04-2020 13:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Hulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:54:
Kwam deze render tegen van de PS5. Hopelijk wordt het niet zoiets, maar leuk bedacht.
[Afbeelding]
heh bah, inspiratieloos bak #letshopethisisnotIt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
DualSense’s Microphone Array Can Identify Users, Exclude Sounds, Eliminate Crosstalk.

"When three or more microphones are included in the array of microphones, it is possible to determine the location of a sound source relative to the microphone array [that] can be localized based on the relative timing of its sound as captured by each of the microphones.

Taken in combination with the known location and orientation of the controller (as determined based on sensors and tracking methods) and by extension the known location and orientation of the microphone array, then the location of the sound source within the interactive environment can be determined.

Furthermore, captured sound can be processed to exclude sounds which do not emanate from a certain region of the interactive environment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[Afbeelding]
Ik hoop het ook niet. Ik denk dat we gewoon een klassieke vormfactor gaan krijgen met een futuristische design in de lijn van de controller.
Hoe meer ik lees, hoe enthousiaster ik word. Het totaalpakket begint er steeds interessanter uit te zien met een brede focus op verschillende features en de gebruikerservaring voorop + goed luisteren naar developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:42
[Afbeelding]
Wow! Dat ziet er echt niet uit!
Controller imo ziet er vet uit zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Stef120 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:43:
[...]

Wow! Dat ziet er echt niet uit!
Controller imo ziet er vet uit zeg!
Controller vind ik ook erg mooi. Hopelijk komt ie nog wel in de DS4 kleurstelling.
Die consolerender moeten we maar niet teveel van aantrekken. Dat is een XSX met een dualsense sticker erop :P Maar leuk om te delen in de PS5 kroeg.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Dan ben ik wel benieuwd: gebeurt dit in de controller of is dit beschikbaar in de console? Want dat maakt headsets met eigen microfoon een stuk interessanter als dat allemaal gefilterd wordt :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Ik vind dit stiekem dan weer wel fet, vloekt met alles in de woonkamer maar verder best wel cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:42:
Voor iedereen die 3D audio nog even wil ervaren. Met hoofdtelefoon/oordopjes luisteren. Ogen dicht voor extra sensatie. ;)

[YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)]
Speel uncharted 4 icm sony platinum headset en selecteer 3D sound in optiemenu.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Amaze86 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:58:
[...]

Nooit gedaan eigenlijk. Dat gaat gewoon via de standaard Bluetooth dongle?

Edit: @Recon24 Dit ook gezien?

https://segmentnext.com/2...pad-touchscreen-gestures/
DualSense’s Touchpad Couples With Touchscreen Interface, Might Also Remember Gestures
Zou mooi zijn als dit het geval is. Vooral het onthouden van gestures is interessant. Zoals je nu in TW3 bijvoorbeeld in 1x de map kan openen door omhoog te swipen, zou het mooi zijn als je dat soort quick access gestures kan toekennen.

[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 09-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:58:
[...]

Ben wel benieuwd in hoeverre de Sony headset vergelijkbaar is met mijn bedrade Hyperx Cloud 2. Ik weet dat er speciale geluidsprofielen zijn, maar is dat ook echt merkbaar in de praktijk?

Verwachten jullie dat er bij de PS5 release ook een nieuwe headset verkrijgbaar is? Ik zou het wel tof vinden om dan helemaal compleet te zijn qua randapparatuur. Dan nog even de vrouw lief aankijken voor een dikke Oled... :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:52:
[...]

Ben wel benieuwd in hoeverre de Sony headset vergelijkbaar is met mijn bedrade Hyperx Cloud 2. Ik weet dat er speciale geluidsprofielen zijn, maar is dat ook echt merkbaar in de praktijk?

Verwachten jullie dat er bij de PS5 release ook een nieuwe headset verkrijgbaar is? Ik zou het wel tof vinden om dan helemaal compleet te zijn qua randapparatuur. Dan nog even de vrouw lief aankijken voor een dikke Oled... :D O+
Die profielen doen volgens mij niets meer dan de EQ een beetje aanpassen. Dat 3D gebeuren is wel exclusief in combinatie met een selectief aantal games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:29:
[...]

Nooit gedaan eigenlijk. Dat gaat gewoon via de standaard Bluetooth dongle?

Edit: @Recon24 Dit ook gezien?

https://segmentnext.com/2...pad-touchscreen-gestures/

[...]

Zou mooi zijn als dit het geval is. Vooral het onthouden van gestures is interessant. Zoals je nu in TW3 bijvoorbeeld in 1x de map kan openen door omhoog te swipen, zou het mooi zijn als je dat soort quick access gestures kan toekennen.
uh is al een tijdje geleden,ja en als het goed is staat die uncharted geluidsprofiel in je headset app,horizon zero down ook prachtig.

Vond het geluid echt goed,jammer dat die platinum headsedtniet zo confy was,kreeg na een half uur pijn aan me oren.

Daarom wacht ik met aanschaf van een nieuwe hs(liefst eentje van sony) heb momenteel arctis 7.Top headset alleen jammer dat chat/mix niet werkt op de ps4 en bass is niet zo geweldig vergelken met me oude astro a50.

[ Voor 11% gewijzigd door Amaze86 op 09-04-2020 19:31 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Amaze86 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:27:
[...]

uh is al een tijdje geleden,ja en als het goed is staat die uncharted geluidsprofiel in je headset app,horizon zero down ook prachtig.

Vond het geluid echt goed,jammer dat die platinum headsedtniet zo confy was,kreeg na een half uur pijn aan me oren.

Daarom wacht ik met aanschaf van een nieuwe hs(liefst eentje van sony) heb momenteel arctis 7.Top headset alleen jammer dat chat/mix niet werkt op de ps4 en bass is niet zo geweldig vergelken met me oude astro a50.
Zal eens een replay doen dan een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12

Als we voorbeeldjes van binaural audio gaan plaatsen: deze is erg indrukwekkend. De SpaceX Falcon heavy launch van vrij dichtbij... met een goede headset op krijg je pas een indruk van het geweld van een raket! :D

YouTube: The Incredible Sounds of the Falcon Heavy Launch (BINAURAL AUDIO IMM...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie bij al die dingen dat je met een koptelefoon moet luisteren maar voegt “3D sound” ook wat toe als je met meerdere speakers speelt? Of is dat meer om stereo gamers een gevoel van ruimte te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geronimous schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:18:
[...]

Als we voorbeeldjes van binaural audio gaan plaatsen: deze is erg indrukwekkend. De SpaceX Falcon heavy launch van vrij dichtbij... met een goede headset op krijg je pas een indruk van het geweld van een raket! :D

YouTube: The Incredible Sounds of the Falcon Heavy Launch (BINAURAL AUDIO IMM...
Heel vet. Ik zie het wel zitten: Bloodborne 2 met 3D ray traced audio, hoe zwaarder je wapen, hoe zwaarder de trigger. Haptic feedback als je je wapen transformed. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Geronimous schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:18:
[...]

Oeeh..effe mijn Atmos headset op doen!

Edit: Wacht ik had deze al gezien idd...was zeer indrukwekkend. Waar je ook ongelofelijk gaaf geluid in hebt is (ja ik weet het niet iedereen is "fan") Star Citizen.

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 09-04-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
[Afbeelding]
Vind 'm wel grappig. Lekker futuristisch :D
Gaat toch om de games bij Sony :P Zet hem maar lekker achter je TV meubel :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bram1984
Ook vet:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49754160791_14097be27a_h.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Heel cool! PS1 grijs en een stuk beter met de PS kleuren op de knoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 09-04-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:42
Old skool logo is wel heel erg tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://sm.mashable.com/mashable_nl/photo/default/schermafbeelding-2020-04-09-om-164914_3hsh.png

Deze is schitterend. Het kan niet anders dan dat Sony hierop gaat inspelen. het feit dat ze voor 2 tone hebben gekozen, zegt ook wel dat we veel verschillende varianten en special editions gaan zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oei gadsie dat goud. Dat is mij te veel Capelle aan de IJssel. Goud moet goud zijn. Niet goudkleurig plastic.

Verder lijkt een two tone design mij niet speciaal zeggen dat er nu meer kleurtjes en edities komen. Dat zien we immers al generaties lang.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 09-04-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hmm, wat mij opvalt is dat de face buttons wel ver uit elkaar zitten? Volgens mij zelfs een stuk verder dan de DS4?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Donstil schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:51:
Oei gadsie dat goud. Dat is mij te veel Capelle aan de IJssel. Goud moet goud zijn. Niet goudkleurig plastic.

Verder lijkt een two tone design mij niet speciaal zeggen dat er nu meer kleurtjes en edities komen. Dat zien we immers al generaties lang.
Hahaha teveel capelle aan den IJssel? Leg uit :+ Ben daar geboren, maar zie de link niet direct

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Zou de PS5 er qua uiterlijk zo uit komen te zien ?
Kleurtjes passen goed bij de controller en ze zouden zo wel een hele mooie koeling kunnen integreren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laTQTq-FrocGpc3dZMZe_JzpLuY=/f/image/SyNSOe2OF5hbN5Fnvxn4YOa3.png

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik denk niet dat er bij release al verschillende uitvoeringen van de controller zijn. Ik ga er vanuit dat eerst alleen de zwart witte te krijgen is.

Daarnaast is de kleur van de console altijd gelijk geweest aan die van de controller dus ik verwacht ook dat de console wit/zwart is.

Die render van een paar posts terug is zo gek nog niet op de formfactor na. Maar zoiets maar dan een platte doos zie ik wel gebeuren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:11:
Ik denk niet dat er bij release al verschillende uitvoeringen van de controller zijn. Ik ga er vanuit dat eerst alleen de zwart witte te krijgen is.

Daarnaast is de kleur van de console altijd gelijk geweest aan die van de controller dus ik verwacht ook dat de console wit/zwart is.

Die render van een paar posts terug is zo gek nog niet op de formfactor na. Maar zoiets maar dan een platte doos zie ik wel gebeuren.
Ik hoop toch niet dat het een wit-zwart gedrocht gaat worden wat nergens bijpast. Anders wordt het de eerste console die ik uit elkaar ga trekken en zelf een kleur ga geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ben ik overigens de enige hier die speelt zonder headset? Al die technieken zullen ongetwijfeld iets toevoegen, maar ik zie mezelf niet in de woonkamer zitten met een headset op, terwijl ik hier een mooi Atmos-systeem heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@NotSoSteady fps games speel ik altijd met headset op kan niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ligt bij mij ook echt aan de game. "Tussendoor" games vaak zonder headset, maar games waar ik echt ff voor ga zitten, altijd met headset. Meer immersie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:26:
Ben ik overigens de enige hier die speelt zonder headset? Al die technieken zullen ongetwijfeld iets toevoegen, maar ik zie mezelf niet in de woonkamer zitten met een headset op, terwijl ik hier een mooi Atmos-systeem heb staan.
Ik speel nooit met headset. Heb hier een paar knappe speakers en sub staan, dus daar wil ik van genieten.

Hoop overigens wel dat mn WH-1000XM2 koptelefoon eens goed ondersteunt wordt door de PS5. Belachelijk dat een sony koptelefoon via BT niet kan pairen met een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee hoor. Ik speel vaker met mijn stereo set-up (twee mooie Q acoustics zuilen staan) dan met mijn (Bose QC35II) headset. Wel moet ik bekennen dat ik met mijn headset het geluid beter hoor omdat ik afgeschermd wordt van het omgevingsgeluid (waaronder vriendinlief O-) ) maar via de speakers is simpelweg een andere ervaring wat een headset never nooit voor elkaar kan krijgen.

Op de study/hobby kamer heb ik wel een 5.1 setje staan met Atmos support en dit klint ook wel fantastisch, maar dat mag de woonkamer niet in. De WAF daarvan is niet hoog genoeg.

offtopic:
Soms, speel ik ook gewoon lekker lui met de TV speakers aan :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 10-04-2020 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:17:
[...]

Ik hoop toch niet dat het een wit-zwart gedrocht gaat worden wat nergens bijpast. Anders wordt het de eerste console die ik uit elkaar ga trekken en zelf een kleur ga geven..
Ach staat bij mij in een meubel dus maakt me weinig uit. Maar ik zou het pas raar vinden als de console nu niet zwart/wit zou worden. Als de formfactor maar een beetje normaal is.

Maar goed ik vindt de controller er ook wel slick uitzien dus ik hoop dat ze het ontwerp ook doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:41:
[...]

Oeeh..effe mijn Atmos headset op doen!

Edit: Wacht ik had deze al gezien idd...was zeer indrukwekkend. Waar je ook ongelofelijk gaaf geluid in hebt is (ja ik weet het niet iedereen is "fan") Star Citizen.
Ik heb deze volgens mij al jaren op mn radar. Al een paar keer bijna een schip gekocht. Is het nu een volledige game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

fuck dit is echt briljant (beluisterd met mijn HyperX headset), als PS5 games zo gaan klinken dan is dat echt een extra dimensie!

Wat de discussie betreft van koptelefoon vs gewone speakers, dit niveau van surround zul je volgens mij met gewone speakers nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:24:
[...]

fuck dit is echt briljant (beluisterd met mijn HyperX headset), als PS5 games zo gaan klinken dan is dat echt een extra dimensie!

Wat de discussie betreft van koptelefoon vs gewone speakers, dit niveau van surround zul je volgens mij met gewone speakers nooit krijgen.
Filmpje is overigens al 12 jaar oud, kan je nagaan.

En dit is inderdaad onmogelijk met speakers die ver van je af staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat heb ik dus ook. Daarom ben ik benieuwd wat het doet als je al een degelijke set-up hebt.

Koptelefoon met simulatie technieken is natuurlijk nooit dezelfde ervaring als 7 speakers en woofers om je heen.
Amaze86 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:29:
@NotSoSteady fps games speel ik altijd met headset op kan niet zonder.
Ik juist niet. Ik hoor met mijn set-up in Warzone zo veel beter waar het vandaan komt dan de mensen waar mee ik speel (met koptelefoon).

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Nog een concept. Wat mij betreft mag het iets minder wit. Kan me ook niet voorstellen dat dit goed koel blijft.

Afbeeldingslocatie: https://nl.letsgodigital.org/uploads/2020/04/sony-playstation-5-dualsense-wireless-game-controller.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zilver en wit is geen mooie combo zo te zien. Ook die lichtkrant mogen ze houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:45:
[...]

Ja dat heb ik dus ook. Daarom ben ik benieuwd wat het doet als je al een degelijke set-up hebt.

Koptelefoon met simulatie technieken is natuurlijk nooit dezelfde ervaring als 7 speakers en woofers om je heen.

[...]

Ik juist niet. Ik hoor met mijn set-up in Warzone zo veel beter waar het vandaan komt dan de mensen waar mee ik speel (met koptelefoon).
Goeie vraag. Dolby Atmos heeft echt ondersteuning nodig vanuit de receiver/soundbar om weer gegeven te worden. Niet zozeer vanwege de encoding maar meer omdat de receiver/soundbar bij Atmos bepaald welk geluid naar welk speaker kanaal gaat op basis van spatial object metadata.

Vraag mij af hoe Sony dat op wil lossen zonder terug te vallen op Dolby Atmos. Zouden ze dan vereisen dat jij je speaker configuratie instelt op de PS5 qua positionering, crossover en bereik? Vergelijkbaar met hoe jij jouw receiver instelt. Zodat het geluid downsampled kan worden naar een DTS/DB stream die overéén komt met jouw speakers set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:24:
[...]
Want 2 twee speakers zijn beter dan 5, 7, 9 of 11 speakers ? 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:18:
[...]

Blijft heel persoonlijk denk ik. Ik heb jarenlang een dure 5.1 set gehad van HK en daar was echt niets mis mee. Toch keek ik veel films het liefst met een koptelefoon. Voorral bij horrorfilms was dat want je hebt bij een 5.1 set toch veel te maken met omgevingsruis. De headset voegde voor mij heel vaak veel meer toe dan de 5.1 set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Ja, wel met die algoritmes.bekijk de video die ik daar quote maar eens met headphones. Ik heb diverse 5.1 setups gehad maar die video klinkt met headset gewoon beter en dan heb ik echt geen high-end koptelefoon maar gewoon een HyperX van 90 euro (volgens de reviews wel een van de beteren voor die prijs).

Als Sony dit soort algoritmes in de PS5 gaat toepassen en het klinkt net zo goed dan blaast dat elke 5.1 setup weg :P Dan ga ik misschien zelfs investeren in een nog betere koptelefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2020 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:11:
[...]
Goeie vraag. Dolby Atmos heeft echt ondersteuning nodig vanuit de receiver/soundbar om weer gegeven te worden. Niet zozeer vanwege de encoding maar meer omdat de receiver/soundbar bij Atmos bepaald welk geluid naar welk speaker kanaal gaat op basis van spatial object metadata.

Vraag mij af hoe Sony dat op wil lossen zonder terug te vallen op Dolby Atmos. Zouden ze dan vereisen dat jij je speaker configuratie instelt op de PS5 qua positionering, crossover en bereik? Vergelijkbaar met hoe jij jouw receiver instelt. Zodat het geluid downsampled kan worden naar een DTS/DB stream die overéén komt met jouw speakers set-up.
Ik wil liever dat mijn receiver dat allemaal gewoon zelf afhandelt daar verwacht ik betere kwaliteit van, is volledig gekalibreerd enz. Dat de PlayStation alleen zegt “dat komt van daar, dat van daar, enz”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yep, 2 speakers in een headset laten prima zien dat je een fantastische driedimensionale ervaring kan creëren. Onmogelijk met mijn 5.1 setup. Los daarvan vind het het feit dat de bron (headset) zo dicht op je oren zit, heel veel toevoegen. Een knisperend vuurtje, een volgetje in de verte, een vonkende stroomkabel. Het klinkt allemaal veel meer alsof je er echt bent door een headset. En er is nagenoeg geen omgevingsruis inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Met een hoofdtelefoon heb je natuurlijk het voordeel dat je minder last hebt van omgevingsruis waardoor je details sneller zal horen. Echter kan ik daarmee lastiger de positie van een object in een spel of film bepalen dan wanneer ik op een goed afgestelde surround set-up speel simpelweg omdat het geluid daarbij ook fysiek uit een andere richting komt. Ik merk bij het gebruiken van een headset dat mijn hersenen veel invulling geven op basis van wat ik zie en verwacht, bij een racegame verwacht ik geen motorgeluid van voren mij als ik voorop rij wat helpt bij het creëren van de illusie dat het motorgeluid uit de headset achter mij vandaan komt.

Speaker geluid kan je daadwerkelijk voelen al heb je dan misschien ruzie met de buren :+
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:38:
[...]

Ik wil liever dat mijn receiver dat allemaal gewoon zelf afhandelt daar verwacht ik betere kwaliteit van, is volledig gekalibreerd enz. Dat de PlayStation alleen zegt “dat komt van daar, dat van daar, enz”
Volledig mee eens. Daarom ben ik juist benieuwd hoe Sony dit aanpakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 10-04-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
[...]

Ik heb 7.1 thuis, en al klinkt dat heerlijk met films en games. Met een koptelefoon hoor je toch echt een stuk meer kleinere details. Ik gebruik een Astro A50 Gen 4 Dolby Atmos headset voor mijn pc (kan ook gebruikt worden met PS4), en je zit er toch meer "in" dan met speakers om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:49:
Met een hoofdtelefoon heb je natuurlijk het voordeel dat je minder last hebt van omgevingsruis waardoor je details sneller zal horen. Echter kan ik daarmee lastiger de positie van een object in een spel of film bepalen dan wanneer ik op een goed afgestelde surround set-up speel simpelweg omdat het geluid daarbij ook fysiek uit een andere richting komt.

Speaker geluid kan je daadwerkelijk voelen al heb je dan misschien ruzie met de buren :+

[...]
Volledig mee eens. Daarom ben ik juist benieuwd hoe Sony dit aanpakt.
Gelukkig woon ik dusdanig dat mijn buren dat niet kunnen horen :P

Maar ik dacht ergens gezien te hebben (in die demo van Sony ofz) dat ze aangeven dat het type speakers niet uitmaakt, dat het “overal op werkt”.
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:38:
[...]

Ja, wel met die algoritmes.bekijk de video die ik daar quote maar eens met headphones. Ik heb diverse 5.1 setups gehad maar ide video klinkt gewoon beter en dan heb ik echt geen high-end koptelefoon maar gewoon een HyperX van 80-90 euro (volgens de revies wel een van de beteren voor die prijs).
Ik ga dat even doen want kan het mij eigenlijk niet voorstellen.
Nu ben ik wel een audiofiel dus luister iets anders naar zulke zaken maar ben wel benieuwd.

Edit: Aah helaas, alleen maar een stereo kanaal beschikbaar in die demo hierboven. Dat is dan dus appels met peren vergelijken. Op mijn koptelefoon (Bose nc700, dus niet bijzonder) Klinkt het wel goed overigens. Op mijn speakers ook maar die doen dan met zijn allen gewoon stereo dus dat voegt niet zoveel toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:20
Hulleman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:13:
[...]

Ik speel nooit met headset. Heb hier een paar knappe speakers en sub staan, dus daar wil ik van genieten.

Hoop overigens wel dat mn WH-1000XM2 koptelefoon eens goed ondersteunt wordt door de PS5. Belachelijk dat een sony koptelefoon via BT niet kan pairen met een PS4.
Dat is ook mijn belangrijkste eis! Naast dat het geen blokkendoos wordt als de XSX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat design prima geslaagd eigenlijk en het lijkt voor koeling ook een wel goeie oplossing.
Een platte doos met deze specs goed koelen wordt een hele uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:38:
[...]

Ja, wel met die algoritmes.bekijk de video die ik daar quote maar eens met headphones. Ik heb diverse 5.1 setups gehad maar die video klinkt met headset gewoon beter en dan heb ik echt geen high-end koptelefoon maar gewoon een HyperX van 90 euro (volgens de reviews wel een van de beteren voor die prijs).

Als Sony dit soort algoritmes in de PS5 gaat toepassen en het klinkt net zo goed dan blaast dat elke 5.1 setup weg :P Dan ga ik misschien zelfs investeren in een nog betere koptelefoon.
Vooral ook dat stukje dat die dude heel zachtjes en dicht in je oor fluistert is heel vet gedaan. En het stuk dat die zak over je hoofd gaat. Dat lijkt me onmogelijk met wat voor speaker setup dan ook. Dan nog het knippen en de tondeuse. Je "voelt" alles heel dicht op je hoofd zitten en erachter langs gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:52:
[...]

Maar ik dacht ergens gezien te hebben (in die demo van Sony ofz) dat ze aangeven dat het type speakers niet uitmaakt, dat het “overal op werkt”.
Klopt, uiteindelijk. In eerste instantie werkt het alleen op headsets. Cerny gaf af aan dat ze op dit moment bezig zijn met het uitwerken van TV en stereo set-ups en daarna gaan ze kijken naar surround set-ups.

Dolby Atmos werkt omdat de receivers die het ondersteunen weten hoe ze met de spatial object data overweg moeten in een Dolby stream. Ik vraag mij dan af hoe de PS5 zorgt dat de spatial data bij de receiver terecht komt en de receiver het ook begrijpt. Wat ik lees van Cerny lijkt het erop alsof de spatial data in de PS5 blijft en gemapped wordt naar de opgegeven speaker configuratie en dan als 5.1/7.1/etc stream naar je receiver wordt verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:11:
[...]
Klopt, uiteindelijk. In eerste instantie werkt het alleen op headsets. Cerny gaf af aan dat ze op dit moment bezig zijn met het uitwerken van TV en stereo set-ups en daarna gaan ze kijken naar surround set-ups.

Dolby Atmos werkt omdat de receivers die het ondersteunen weten hoe ze met de spatial object data overweg moeten in een Dolby stream. Ik vraag mij dan af hoe de PS5 zorgt dat de spatial data bij de receiver terecht komt en de receiver het ook begrijpt. Wat ik lees van Cerny lijkt het erop alsof de spatial data in de PS5 blijft en gemapped wordt naar de opgegeven speaker configuratie en dan als 5.1/7.1/etc stream naar je receiver wordt verstuurd.
Ja misschien als een soort tussen oplossing oid.
bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:06:
[...]

Vooral ook dat stukje dat die dude heel zachtjes en dicht in je oor fluistert is heel vet gedaan. En het stuk dat die zak over je hoofd gaat. Dat lijkt me onmogelijk met wat voor speaker setup dan ook. Dan nog het knippen en de tondeuse. Je "voelt" alles heel dicht op je hoofd zitten en erachter langs gaan.
Onmogelijk zeker/uiteraard niet maar het is wel goeie zaak dat het nu bereikbaarder gaat geworden voor velen.
Want om hetzelfde te realiseren met speakers ben je simpelweg veel meer geld kwijt.

[ Voor 78% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

[...]

Nu ben ik wel een audiofiel dus luister iets anders naar zulke zaken maar ben wel benieuwd.

Edit: Aah helaas, alleen maar een stereo kanaal beschikbaar in die demo hierboven. Dat is dan dus appels met peren vergelijken. Op mijn koptelefoon (Bose nc700, dus niet bijzonder) Klinkt het wel goed overigens. Op mijn speakers ook maar die doen dan met zijn allen gewoon stereo dus dat voegt niet zoveel toe.
Ze hebben wel gezegd dat de ervaring met een koptelefoon de 'gouden standaard' is.
The result, Cerny says, will make you feel more immersed in the game as sounds come at you from above, from behind, and from the side. While the effect will require no external hardware—it will work through TV speakers and virtual surround sound—he allows that the “gold standard” will be headphone audio.
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:27:
[...]

Ze hebben wel gezegd dat de ervaring met een koptelefoon de 'gouden standaard' is.

[...]

https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
he allows that the “gold standard” will be headphone audio.?
Hij staat dat toe toe? Wat een vreemde zin.

Maar ben benieuwd. Ga het zeker proberen alleen hoop dat ze mij als audio liefhebber niet vergeten en niet te mainstream gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:34:
[...]

Maar ben benieuwd. Ga het zeker proberen alleen hoop dat ze mij als audio liefhebber niet vergeten en niet te mainstream gaan denken.
Ja, ik ook. Maar ik wacht nog wel even, want tegen die tijd zullen er ook wel weer nieuwe headsets verschijnen die optimaal profiteren van de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:37:
[...]

Ja, ik ook. Maar ik wacht nog wel even, want tegen die tijd zullen er ook wel weer nieuwe headsets verschijnen die optimaal profiteren van de techniek.
Je kunt daar als koptelefoon toch niet van profiteren? Dat is juist het idee toch?
Dat het op stereo koptelefoons werkt enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:40:
[...]

Je kunt daar als koptelefoon toch niet van profiteren? Dat is juist het idee toch?
Ja inderdaad. Alleen is de connector nog een dingetje. Mijn Astro A50 is via optical aangesloten op mn PS4 en optical lijkt eruit te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
doe dit dan meteen in n DM ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 10-04-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Kenny_026 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:42:
[...]

Ja inderdaad. Alleen is de connector nog een dingetje. Mijn Astro A50 is via optical aangesloten op mn PS4 en optical lijkt eruit te gaan :(
Sluit hem aan via je tv,optical in je tv en usb in ps4.Geluid blijft 100% hetzelfde,chat werkt ook.Plus je kan je Astro nu gebruiken als je tv kijkt.

Astro is bezig in samenwerking met ms voor een update,zodat alles werkt via usb only voor de nieuwe xbox.

Hopelijk ook voor ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:40:
[...]

Geen idee, maar ik heb er nu toch geen een nodig dus dan ben ik er in ieder geval zeker van dat ik er niet nog een hoef te kopen. Gisteren was de SteelSeries Arctis Arktis 3 in de aanbieding bij Amazon voor 12 euro, dus ik zal het alvast eens uitproberen met die clips die hier zijn geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Amaze86 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:47:
[...]

Sluit hem aan via je tv,optical in je tv en usb in ps4.Geluid blijft 100% hetzelfde,chat werkt ook.Plus je kan je Astro nu gebruiken als je tv kijkt.

Astro is bezig in samenwerking met ms voor een update,zodat alles werkt via usb only voor de nieuwe xbox.

Hopelijk ook voor ps5.
Ze wachten idd op de console reveal van Sony:
ASTRO_Vertigo
ASTRO Staff / Community Support
2 points
·
7 days ago
Hey Pra1se14 ,

At this time, we can't offer an answer, but we're awaiting information from Sony and plan to make a compatibility announcement when we are comfortable we know what exactly works and doesn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:34:
[...]

Als je zo'n liefhebber bent, dan ga je toch voor het beste resultaat? En als Sony zegt dat het beste resultaat met headphone is, wat is daar dan mainstream aan? Je kunt altijd nog een audiofiele headphone kopen.

Ben het eens met de meesten die hier zeggen dat je met een headphone meer hoort / meer in de game zit. Hetzelfde heb ik met PSVR. Doordat je 'afgesloten' zit kun je je veel beter focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
[...]

[...]

Hmmm... een echte audiofiel zal altijd een goede koptelefoon verkiezen boven een speakerset. Volume gaat niets oplossen.... * Geronimous mompelt iets over frequenties, amplitudes, etc.

Als het aan de audiomixers ligt van films zouden we allemaal met een headset op in de bioscoop zitten :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geronimous schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:22:
[...]

Hmmm... een echte audiofiel zal altijd een goede koptelefoon verkiezen boven een speakerset. Volume gaat niets oplossen.... * Geronimous mompelt iets over frequenties, amplitudes, etc.

Als het aan de audiomixers ligt van films zouden we allemaal met een headset op in de bioscoop zitten :)
Een beetje audiofiel heeft op zijn minst een Abyss AB-1266 Phi TC Headphone . :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:22:
[...]

Ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Verschilt heel erg met de setting en de hardware. Een goeie koptelefoon in mijn receiver dat kan ik zeker waarderen (al heb ik nu even geen echt goeie bedrade koptelefoon) alleen ik moet nog zien hoe dat dan gaat werken op de Ps5. Want van een bedrade koptelefoon in de controller wordt ik dan weer niet heel blij verwacht ik.

Maar zoals ik al zei, ik laat me graag verrassen.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:20:
[...]

Als je zo'n liefhebber bent, dan ga je toch voor het beste resultaat? En als Sony zegt dat het beste resultaat met headphone is, wat is daar dan mainstream aan? Je kunt altijd nog een audiofiele headphone kopen.
Ja als Sony het zegt :+
Maar ik moet gewoon de technische uitwerking nog even zien,
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:28:
[...]

Een beetje audiofiel heeft op zijn minst een Abyss AB-1266 Phi TC Headphone . :9~
Ja alleen die is open back volgens mij. Dus dan gaat je andere argument niet meer op
Doordat je 'afgesloten' zit kun je je veel beter focussen.
Klinkt wel waanzinnig overigens, misschien wel een tikkie overkill voor de nieuwe Knack op launch :P

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 10-04-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Donstil Headset op ps4 controller aansluiten niet doen, geluid wordt minder dan aangesloten op een pc. Komt te weinig stroom power uit de controller (of hoe je het ook noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
@Donstil Headset op ps4 controller aansluiten niet doen, geluid wordt minder dan aangesloten op een pc. Komt te weinig stroom power uit de controller (of hoe je het ook noemt)
Ik ben daarom wel benieuwd hoe ze het gaan doen.
Als ze het signaal via HDMI als stereo aanleveren aan mijn Receiver kan ik de koptelefoon daar op aansluiten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Amaze86 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
Ik moet zeggen dat ik heel lang een Sennheiser Game One heel lang op de controller heb gehad en dat nooit ervaren heb. Misschien omdat ik heel dicht bij de console zit. Ik dacht namelijk dat bluetooth heel snel de geluidskwaliteit zou verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:16:
[...]

Ik moet zeggen dat ik heel lang een Sennheiser Game One heel lang op de controller heb gehad en dat nooit ervaren heb. Misschien omdat ik heel dicht bij de console zit. Ik dacht namelijk dat bluetooth heel snel de geluidskwaliteit zou verminderen.
Heeft niks met de afstand te maken ;)

De DAC in de DS4 is gewoon niet super en dat is niet gek gezien audio kwaliteit doorgaans geen prioriteit is voor een controller. Hij is voldoende om te gebruiken en mee te spelen maar als je anders gewend bent zal je snel het verschil horen. Je zal dit ook sneller merken met headsets vanuit het hogere segment.

Durf niet te zeggen wat voor codec Sony gebruikt om audio naar de DS4 te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Caayn juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:00:
[...]

Ik ben daarom wel benieuwd hoe ze het gaan doen.
Als ze het signaal via HDMI als stereo aanleveren aan mijn Receiver kan ik de koptelefoon daar op aansluiten bijvoorbeeld.
Net als nu lijkt mij, gewoon usb rechtstreeks in de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:12:
[...]

Net als nu lijkt mij, gewoon usb rechtstreeks in de PS5.
Werkt dit alleen met USB koptelefoons? Dat lijkt mij een beperkte markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:43:
[...]

Werkt dit alleen met USB koptelefoons? Dat lijkt mij een beperkte markt.
Nee werkt met alles wat simpelweg een stereo signaal is.

Maar qua aansluiten is usb rechtsreeks in de PS5 het gemakkelijkst en kwalitatief beter dan via de controller. De PS5 doelgroep zal veelal een gaming headset gebruiken en die zijn allemaal usb of Bluetooth.

Aansluiten via een receiver zal ook prima gaan zolang je receiver het signaal maar niet vernageld met virtual surround ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:48:
[...]

Nee werkt met alles wat simpelweg een stereo signaal is.

Maar qua aansluiten is usb rechtsreeks in de PS5 het gemakkelijkst en kwalitatief beter dan via de controller. De PS5 doelgroep zal veelal een gaming headset gebruiken en die zijn allemaal usb of Bluetooth.

Aansluiten via een receiver zal ook prima gaan zolang je receiver het signaal maar niet vernageld met virtual surround ofzo.
Hopelijk werkt mijn Platinum meteen met 3D audio. Scheelt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik neem aan dat alle headsets die via bluetooth of wat dan ook werkten op de PS4 ook op de PS5 werken? En 3d audio heeft toch niets met de headset te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:00:
Ik neem aan dat alle headsets die via bluetooth of wat dan ook werkten op de PS4 ook op de PS5 werken? En 3d audio heeft toch niets met de headset te maken?
Nu wel. De Platinum is de enige die 3D audio doet in bijvoorbeeld Uncharted 4 en Horizon.

Edit: Interessante reactie. Pete Hines is van Bethesda en heeft de DualSense al uitgeprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2dJPtrL/5-FD17-E79-656-B-414-F-A2-D9-664-C57-ADD813.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 10-04-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Edit: oeps @bram1984 We dachten blijkbaar hetzelfde te posten.

Het zou wat zijn mochten er back buttons aanwezig zijn.

[ Voor 118% gewijzigd door Recon24 op 10-04-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als je een controller revealed en je gaat niet in op belangrijke features... Dan moeten ze volgens mij echt een keer op een cursus gaan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Ook van Resetera.
Hier zie je de verschillende textures op de thumbstick.
Rond de thumbstick zit nu ook een soort gladde ring.
Bij de DS4 is die rand nog redelijk scherp, waardoor de thumbstick wat gaat inslijten na veel gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5bhLKBshoQIn00FJioQstZsfvc=/f/image/5C8OKWlNY8VDJ9PPFo417co8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anton.net schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:15:
Ook van Resetera.
Hier zie je de verschillende textures op de thumbstick.
Rond de thumbstick zit nu ook een soort gladde ring.
Bij de DS4 is die rand nog redelijk scherp, waardoor de thumbstick wat gaat inslijten na veel gebruik
[Afbeelding]
En ik zie een extra ring om slijtage van de pookjes tegen te gaan, nice ! :9 :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

justifire schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:19:
[...]

En ik zie een extra ring om slijtage van de pookjes tegen te gaan, nice ! :9 :9~ _/-\o_
Ik denk eerder voor de grip.

Voor de liefhebbers, bij ibood wat Playstation kleding merch in de aanbieding: https://www.ibood.com/spo...uzed-playstation-fashion/

Bv:
Afbeeldingslocatie: https://1225924211.rsc.cdn77.org/532909/large/playstation-longsleeve-taping-tech-19.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 11-04-2020 00:42 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:52:
Als je een controller revealed en je gaat niet in op belangrijke features... Dan moeten ze volgens mij echt een keer op een cursus gaan...
Die komen later. Alleen maar slim, zo kunnen het mooi spreiden.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 11-04-2020 00:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

NotSoSteady schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:43:
[...]

Die komen later. Alleen maar slim, zo kunnen het mooi spreiden.
Ah zo, het is blijkbaar slim om een product te revealen met een eigen webpagina waar ze in gaan op het product, maar nog niet alles meedelen.. Misschien hadden ze dan een controller kunnen revealen met maar 1 thumbstick en 1 trigger.. Konden ze het mooi spreiden :+

De meest logische verklaring van het ontbreken van informatie over knoppen op de achterzijde is... het heeft geen knoppen aan de achterzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:45:
[...]

Ah zo, het is blijkbaar slim om een product te revealen met een eigen webpagina waar ze in gaan op het product, maar nog niet alles meedelen.. Misschien hadden ze dan een controller kunnen revealen met maar 1 thumbstick en 1 trigger.. Konden ze het mooi spreiden :+

De meest logische verklaring van het ontbreken van informatie over knoppen op de achterzijde is... het heeft geen knoppen aan de achterzijde...
Ik denk dat die er ook niet zijn, maar over nieuwe functies zoals de Create-knop wordt op een later moment meer informatie gedeeld. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de DualSense nog over meer knoppen beschikt.
For the buttons, you’ll notice there is no longer a “Share” button as we had with DualShock 4. Don’t worry – it’s not going away. In fact, we’ve built upon the success of our industry-first Share button to bring you a new “Create” button feature. With Create, we’re once again pioneering new ways for players to create epic gameplay content to share with the world, or just to enjoy for themselves. We’ll have more details on this feature as we get closer to launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:45:
[...]

Daar hebben er meer een handje van https://gamer.nl/artikele...over-playstation-5-terug/
Jezelf in de schijnwerper spelen en vervolgens geen verantwoording nemen.
*knip* Die sneer kun je wel achterwege laten

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Die Silent Hill rumour wordt, ondanks ontkenning Konami, ook steeds hardnekkiger. Het zou nu gaan om een PS5 exclusive.

https://comicbook.com/gam...usive-silent-hill-reboot/

Edit: Dit soort shit klinkt wel heel vet. Hopelijk gaan veel devs hier gebruik van maken.
It would be possible for the controller to actually simulate the trigger pulls of different guns WHILE using the new high-definition rumble capabilities to make the gun feel like it's bee fired, or feel like you're actually reloading. And if you pull the trigger and nothing happens, you're going to feel the fact that you are out of ammo. That combined with a speaker on the controller itself making the same sounds, and we have awesome potential for integration with shooters.

[ Voor 57% gewijzigd door bram1984 op 11-04-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
dit soort insinuaties zijn niet nodig

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 11-04-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Oh dit is het filmpje wat ik onlangs wilde posten maar niet meer kon vinden. Ook weer een goede demo v.w.b. 3D audio, maar dit keer echt in een virtuele omgeving waarbij je ook hoort hoe verschillende materialen geluid anders laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:41:
[...]

Ik denk eerder voor de grip.
Ik bedoel die gladde ring op de controller zelf.
Ding is een briljant vinding, blijven de pookjes netjes glad en rond, hebben ze echt goed over nagedacht _/-\o_

Voorkomt dit soort slijtage :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTQvINfVKP4NkpAy8cT2um-9JRc=/f/image/5QdjVXaT5TJ1EzyBjgZWvsxh.jpg

Edit : realiseer me nu dat ik dezelfde ring bedoel als waar @Anton.net het over heeft :F

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 11-04-2020 10:36 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden