justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Dus je kan afterparty m2 kaartjes gebruiken, maar die zijn niet snel genoeg voor PS5 games, dus dat kan eigenlijk niet.
Of je kan Sony’s eigen m2 kaartjes gebruiken, maar dat is dan eigenlijk de enigste keuze die je hebt.
We mogen dus kiezen, maar er valt helemaal niets te kiezen ...
Sony heeft geen eigen m2 kaartjes, dus je kan alleen maar 3rd party m2's kopen.
Aangezien het hele SSD gebeuren van de PS5 niet alleen gaat om de SSD zelf maar ook alles wat er achter hangt qua custom hardware in de APU is het mogelijk om andere SSD's er aan vast te hangen die gewoon PS5 games kunnen draaien.
Meeste SSD voordelen zitten in de controller en de andere custom hardware dus. Wat wel specifiek in de SSD zelf zit is, behalve de snelheid, de verschillende priority levels. De PS5 SSD heeft er veel meer. De I/O controller kan dat compenseren bij een normale SSD als die veel sneller is.
Men gaat er van uit dat een 7GB/s m2 snel genoeg moet zijn om de verschillende priority levels te emuleren.
Dat soort drives gaan er dus binnenkort wel komen en Sony gaat lijstje maken met welke zij goedkeuren voor PS5 games gebruik!
Kortom, je bent erg vrij om te kiezen, verschillende merken, etc. Behalve qua snelheid moet ie ook nog wel fysiek in de PS5 passen, ook dat testen ze dus uiteraard mee...
Dus bij de PS5 ben je echt vele malen vrijer dan op de XSX in dit geval. Iets wat ik totaal niet verwacht had, als je van te voren had gezegd dat 1 next gen console proprietary SSD's nodig heeft om 'm uit te breiden en de andere daar kan je gewoon 3rd party m2 kaartjes in propped dan had ik meteen geloofd dat de PS5 dus degene zou zijn met proprietary uitbreiding (zie de Vita, mijn hemel wat irritant was dat zeg!)
Erg consumer gericht hoor van Sony!