Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik pak ook de goedkoopste altijd. TLoU II komt voor 55 door de brievenbus, maar bijvoorbeeld Control had ik vlak na launch voor 40 euro uit de store digitaal. Ik twijfel wel om hem zonder disc reader te halen. Zal ook liggen aan de prijzen. BC van mijn PS4 games boeit me weinig eerlijk gezegd...

De middenweg voor wie retailers een warm hart toe draagt is opwaarderen via psn cards, ipv direct betalen via PayPal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-10 13:54
glambert schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:36:
Ik ga denk ik beginnen met GT7 en assasin's creed walhalla.
Ben ik we benieuwd wat je keuze wordt; laat je AC Walhalla heel lang liggen, of ga je de pre-release versie van GT7 spelen? ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Jamesl schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:44:
Ben erg benieuwd naar het prijsverschil tussen digitial edition en degene met disk. Ik koop nu vrijwel alles op disc omdat het simpelweg goedkoper is (vaak), bv. the last of us part II kost in de store 70 euro en disc was die voor 55 euro, dat scheelt nogal.
Ik koop ook alles op disc, soms is een single player game op disc vier maanden na release al € 20,00, dan is het digitaal vaak nog tot de vakantie of kerst wachten tot hij in de aanbieding is voor € 30,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
T mag misschien onbehoorlijk klinken maar ik wacht lekker eerst weer ff voor dat ik de console aanschaf, een jaartje en dan word er met de kerst wel weer met aanbiedingen gesmeten, pak em dan wel mee!

Ik ben toch al niet meer zo dat ik games op pik vanaf release, ik denk dat ik ongeveer 1 titel per jaar aanschaf op release date. dit jaar was dat FFVII remake die via preorder binnen kwam.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10 14:16
wellicht repost maar toch alvast een product pagina (nog geen pre order voor de ps5)

hmmm na de zomer de prijs?

Wanneer je op de 'Blijf op de hoogte' knop hebt geklikt en in je account de voorkeur e-mails allemaal hebt aangevinkt, dan zullen wij wanneer we meer informatie hebben je via e-mail op de hoogte houden. Let op: de ‘Blijf op de hoogte knop’ is geen (!) garantie dat je succesvol een klantbestelling kan plaatsen gezien de gelimiteerde oplage van de PS5 ™ -console. We adviseren je de productpagina in de gaten voor updates over o.a. prijs en beschikbaarheid, met name nadat Sony de officiële prijs en releasedatum kenbaar heeft gemaakt in de media deze zomer.

https://www.bol.com/nl/p/...console/9300000004162282/

[ Voor 65% gewijzigd door Njay op 12-06-2020 15:01 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:56
Njay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:59:
wellicht repost maar toch alvast een product pagina (nog geen pre order voor de ps5)

En wie was dit? https://i.imgur.com/bHYGrcU.png :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Njay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:59:

hmmm na de zomer de prijs?

Wanneer je op de 'Blijf op de hoogte' knop hebt geklikt en in je account de voorkeur e-mails allemaal hebt aangevinkt, dan zullen wij wanneer we meer informatie hebben je via e-mail op de hoogte houden. Let op: de ‘Blijf op de hoogte knop’ is geen (!) garantie dat je succesvol een klantbestelling kan plaatsen gezien de gelimiteerde oplage van de PS5 ™ -console. We adviseren je de productpagina in de gaten voor updates over o.a. prijs en beschikbaarheid, met name nadat Sony de officiële prijs en releasedatum kenbaar heeft gemaakt in de media deze zomer.

Heb hem al op mijn verlanglijstje gezet, nu kwestie van direct te reageren van zodra je kunt preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
glambert schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Heb hem al op mijn verlanglijstje gezet, nu kwestie van direct te reageren van zodra je kunt preorderen.
Je moet ook de blijf op de hoogte button gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
Njay schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Je moet ook de blijf op de hoogte button gebruiken :)
Heb ik gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vooral blij dat er weer een gran turismo 7 koopt met de ouderwetse single player. vanaf onderaf aan beginnen met weinig geld en steeds verder uitbouwen. Ik vind het ook leuk om te zien dat ze nog steeds veel platformers uitbrengen. Ben ik zeker een fan van en het is leuk om te zien dat ze nog steeds ondersteund worden, al vanaf de ps1!

Fijn dat Sony toch een gewaagd uiterlijk neer heeft durven te zetten en niet een saaie schoenendoos zoals Microsoft heeft gepresenteerd. Ik vind hem zelf er erg tof uit zien en volgens mij zijn de meeste mensen ook positief. Ben zeer benieuwd wanneer die uit gaat komen en wat de prijs gaat worden. Ik verwacht 499 euro voor de discdrive versie en 379 euro voor de digital only. Ben benieuwd wie zijn prijzen als eerste gaat uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:14:
Ik ben vooral blij dat er weer een gran turismo 7 koopt met de ouderwetse single player. vanaf onderaf aan beginnen met weinig geld en steeds verder uitbouwen. Ik vind het ook leuk om te zien dat ze nog steeds veel platformers uitbrengen. Ben ik zeker een fan van en het is leuk om te zien dat ze nog steeds ondersteund worden, al vanaf de ps1!

Fijn dat Sony toch een gewaagd uiterlijk neer heeft durven te zetten en niet een saaie schoenendoos zoals Microsoft heeft gepresenteerd. Ik vind hem zelf er erg tof uit zien en volgens mij zijn de meeste mensen ook positief. Ben zeer benieuwd wanneer die uit gaat komen en wat de prijs gaat worden. Ik verwacht 499 euro voor de discdrive versie en 379 euro voor de digital only. Ben benieuwd wie zijn prijzen als eerste gaat uitbrengen.
Ik heb ook weer zin in een echte GT game. Ik vermaak me nu prima met sport, maar de "oude" GT's waren beter.
Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen welke hardware compatibel is. Ik zou het wel fijn vinden als mijn G29 ook op de PS5 kan.

Die prijzen zouden top zijn. Maar ik denk 599 voor disc en 529 voor digital (allemaal puur giswerk).
Overigens is de PS5 bij mij een insta-buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Ik heb ook weer zin in een echte GT game. Ik vermaak me nu prima met sport, maar de "oude" GT's waren beter.
Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen welke hardware compatibel is. Ik zou het wel fijn vinden als mijn G29 ook op de PS5 kan.

Die prijzen zouden top zijn. Maar ik denk 599 voor disc en 529 voor digital (allemaal puur giswerk).
Overigens is de PS5 bij mij een insta-buy.
Ik verwacht wel dat de G29 compatible is met de ps5. Oudere sturen op de ps3 waren ook altijd compatible met de ps2. Dus ik verwacht daar niet zoveel problemen mee. Volgens mij ligt het vaak ook vooral aan Logitech of ze meewerken qua drivers etc. Soms houden ze dit tegen omdat ze dan een nieuw product willen promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:36
Antigo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:37:
Een vraag die ik me stel:

Wat als de PS5 Digital Edition bestaat om Xbox onder druk te zetten qua prijs en marge?
€399 voor de PS5 digital mét verlies
€499 voor de PS5 met winst

Om vervolgens heel weinig aantallen van de PS5 digital in de markt te zetten enkel en alleen voor imago.
Denk eerder dat Microsoft de PS5 qua prijs onder druk gaat zetten dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:49
Ik heb nu momenteel mijn PS4 op dit plankje van ikea liggen: https://www.ikea.com/be/n...lank-zwartbruin-40430588/. En deze past daar maar net op. Als ik nu zie hoe groot de PS5, ga ik toch een andere manier moeten vinden om deze ergens neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:09
Staan jullie tv's allemaal op een 50 bij 50cm mini tafeltje ofzo? :P je hebt toch genoeg ruimte achter je tv om hem daar onopvallend neer te zetten? (als je je tv hebt opgehangen is het een ander verhaal)

[ Voor 20% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinho96 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:24:
Ik heb nu momenteel mijn PS4 op dit plankje van ikea liggen: https://www.ikea.com/be/n...lank-zwartbruin-40430588/. En deze past daar maar net op. Als ik nu zie hoe groot de PS5, ga ik toch een andere manier moeten vinden om deze ergens neer te zetten.
Blaast je PS nu dan vol strak tegen de muur :? Komt de airflow echt niet ten goede..

En zo te zien is de PS5 misschien iets minder diep dan de Pro.. dus als die past, dan zou de 5 er ook op moeten passen (rechtop weliswaar)

Maar dat is nog even afwachten totdat de afmetingen officieel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02

Oxigeon

En zo is dat!

Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:26:
Staan jullie tv's allemaal op een 50 bij 50cm mini tafeltje ofzo? :P je hebt toch genoeg ruimte achter je tv om hem daar onopvallend neer te zetten? (als je je tv hebt opgehangen dan snap ik het)
Mij interesseert die kleur ook niet echt. Als hij echt niet uit ziet pleuris ik hem achter de kast neer. Je hoeft bij de ps4 ook alleen maar aan de playstation te komen als je een disc wil verwisselen. En als hij daar niet past verstop ik hem achter de tv

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:09
Oxigeon schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Mij interesseert die kleur ook niet echt. Als hij echt niet uit ziet pleuris ik hem achter de kast neer. Je hoeft bij de ps4 ook alleen maar aan de playstation te komen als je een disc wil verwisselen. En als hij daar niet past verstop ik hem achter de tv
Mij ook niet hoor, scheelt dat het mijn vriendin ook weinig uitmaakt, ze vind hem zelfs, mooi ah fijn. Alsnog hoef ik hem niet midden in mn woonkamer te hebben, maar we doen nu net alsof dat ding 3 etages hoog is, come on. :+ Gewoon een mooi plekje voor vinden! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Staan jullie tv's allemaal op een 50 bij 50cm mini tafeltje ofzo? :P je hebt toch genoeg ruimte achter je tv om hem daar onopvallend neer te zetten? (als je je tv hebt opgehangen is het een ander verhaal)
Nee, maar dan zie de console alsnog omdat de televisie op een voet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12
Staan jullie tv's allemaal op een 50 bij 50cm mini tafeltje ofzo? :P je hebt toch genoeg ruimte achter je tv om hem daar onopvallend neer te zetten? (als je je tv hebt opgehangen dan snap ik het)
Custom built TV meubel, met 50 cm hoog x 1.25m deel met 6 vakken. Kom maar op met die PS5. Team "X" zal op z'n kant moeten.

Als ik zo naar die accessories kijk, blijf ik Portal "vibes" houden.

Ik koop (weer) gewoon de disc versie. Als je naar de prijzen kijkt is TLOU part II op BD 10 euro goedkoper. Misschien gaat Sony ook Dolby Vision support inbouwen voor 4K BDs.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Blaast je PS nu dan vol strak tegen de muur :? Komt de airflow echt niet ten goede..

En zo te zien is de PS5 misschien iets minder diep dan de Pro.. dus als die past, dan zou de 5 er ook op moeten passen (rechtop weliswaar)

Maar dat is nog even afwachten totdat de afmetingen officieel zijn.
Nee hij staat momenteel een kwart gedraaid (de linkerkant is naar mij toe gericht).

Zo (ik weet het ik zou eens iets aan mijn cable management moeten doen :X ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h33aE9tDst93wG0jMb5SGgfodN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLby9rBvZsbqSdgdEGlhVG3p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Robinho96 op 12-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Nee, maar dan zie de console alsnog omdat de televisie op een voet staat.
Bij mij niet hoor, ik heb een zwevende voet gebouwd, waardoor de tv 2cm 'zweet' boven t kastje :)
Robinho96 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Nee hij staat momenteel een kwart gedraaid (de linkerkant is naar mij toe gericht).
Oh maar als je dan de 5 rechtopzet, en een kwartslag zou draaien, kijk je tegen de zijkant aan, kan ook natuurlijk :)

(En anders een iets groter plankje hangen ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door poor Leno op 12-06-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Bij mij niet hoor, ik heb een zwevende voet gebouwd, waardoor de tv 2cm 'zweet' boven t kastje :)

[...]

Oh maar als je dan de 5 rechtopzet, en een kwartslag zou draaien, kijk je tegen de zijkant aan, kan ook natuurlijk :)

Misschien zet ik hem wel voorlopig op mijn bureau (de PS staat in mijn slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:35:
[...]

[...]

Uh ? Supercooled gravitational levitation ? Da's cool. Die Sony 55" bij mij is al tientallen kilos (bijna 30 geloof ik).

Weet niet of het al genoemd was, maar ik zie op de voorkant dus zitten:

- Aan/uit (echte schakelaar ?)
- Eject (echte schakelaar ?)
- USB-A (zal wel USB 3.1 zijn, dus max 5 Gbps)
- USB-C

Van de achterkant nog geen foto's gezien.

De camera kun je boven op de TV zetten, volgens de foto's, maar in het geval van de huidige PS4 camera was dat een no-go, omdat voor de PSVR de FoV nogal nauw luisterde. Alleen op de solon tafel voor je werkte voor mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Robinho96 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Zo (ik weet het ik zou eens iets aan mijn cable management moeten doen :X ):
[Afbeelding]
Waarom niet gewoon een meubel? Past dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10 21:08
Ik verwacht dat de digital only versie echt een flink stuk goedkoper gaat zijn, misschien zelfs meer dan 100 euro verschil. Daar kunnen ze namelijk echt flink cashen op die digitale marge, die je vervolgens niet meer kunt verkopen. Mensen binnen harken vanwege zeer aantrekkelijke prijs, en vervolgens geen andere optie te hebben dan 70 euro per game af te tikken. Zou een slimme zet zijn van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Waarom niet gewoon een meubel? Past dat niet?
Nee direct onder die twee plankjes vind je mijn langwerpige bureau die van een deur tot aan die muur loopt. En ik heb ook nogal een kleine slaapkamer (woon nog bij mijn ouders momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Alexknl schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:48:
Ik verwacht dat de digital only versie echt een flink stuk goedkoper gaat zijn, misschien zelfs meer dan 100 euro verschil. Daar kunnen ze namelijk echt flink cashen op die digitale marge, die je vervolgens niet meer kunt verkopen. Mensen binnen harken vanwege zeer aantrekkelijke prijs, en vervolgens geen andere optie te hebben dan 70 euro per game af te tikken. Zou een slimme zet zijn van Sony.
We zien hier twee consoles maar ik ga er nu haast ook vanuit dat we 4 versies gaan krijgen met verschillende storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 20:59
Lijkt me heel sterk. De speler kost een paar tientjes misschien. 100 euro goedkoper lijkt me echt de Max.
Toch gaat Sony met weinig eigen grote exclusieve titels beginnen. Spider-Man is voor het grootste deel weer een remake. R&c is niks voor mij. En de andere titels zijn Third party. Ik vind dat best bijzonder.
Ik ga wachten op de hzd2 bundel denk ik ergens in 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Je zou bijna zeggen dat dit is waar Microsoft naartoe werkte met de Xbox One release. Zoals zo vaak aangetoond is het opeens een paar jaar later wel gemeengoed en geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:11
Nee, ook op mijn een TV meubel heb ik geen plek genoeg achter de TV of ernaast.
Qua ruimte zou de TV opgehangen kunnen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik verwacht ook dat de console met optische disc lezer minimaal € 50,00 duurder gaat worden. Dit is de generatie om de hele fysieke games de nek om te draaien, al jaren een doorn in het oog, ook van de grote uitgevers. Ze willen toe naar het verkopen van diensten, elke maand betalen voor je set games. Een nog foutere stap zou zijn, om over twee/drie jaar een Pro uit te brengen zonder optische disc lezer, zodat als je maximale kwaliteit wilt je wel over moet stappen op digitaal. Ze kunnen dan nog eens verdienen aan mensen die digitale games opnieuw moeten kopen om dat ze de disc niet meer kunnen spelen. :+ Dat laatste speculatieve zal wel veel protest opleveren, verwacht ik.

We doen het straks massaal onszelf aan door als schapen voor de goedkoopste console te gaan, om één keer het bedrag van om en nabij een game te besparen op de vele kortingen die je op fysieke games daarna mis loopt en extra mag betalen voor de digitale versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-06-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kan natuurlijk twee kanten op gaan in dat geval. Als ik de digital only editie zou nemen, zou ik veel minder vaak een game op release kopen. Nu gok ik dat wel eens (redelijk recent voorbeeld is Days Gone). Vind ik het niks, verkoop ik 'm weer door. Ik zou echt alleen de Naughty Dog kaliber games durven pre-orderen dan en al het andere pas in een sale halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jumpman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Ik verwacht ook dat de console met optische disc lezer minimaal € 50,00 duurder gaat worden. Dit is de generatie om de hele fysieke games de nek om te draaien, al jaren een doorn in het oog, ook van de grote uitgevers. Ze willen toe naar het verkopen van diensten, elke maand betalen voor je set games. Een nog foutere stap zou zijn, om over twee/drie jaar een Pro uit te brengen zonder optische disc lezer, zodat als je maximale kwaliteit wilt je wel over moet stappen op digitaal. Ze kunnen dan nog eens verdienen aan mensen die digitale games opnieuw moeten kopen om dat ze de disc niet meer kunnen spelen. :+ Dat laatste speculatieve zal wel veel protest opleveren, verwacht ik.
De marge die op games zit is werkelijk om te huilen. Je praat over 0,50-1.00€ om maar concurrerend te kunnen zijn. Iedereen die wel eens onderzoek heeft gedaan en gedacht heeft aan een online gameshop weet dit. Gaat er 1 bestelling fout dan ben je je marge van een boel games kwijt.

Als gameshops digitale games kunnen verkopen en daar een reseller marge op ontvangen is het probleem opgelost en zit er ook veel minder risico voor de verkopers.

Prijzenoorlogen die de mediamarkt en bol.com starten doordat ze zulke enorme massa’s verzetten slopen de kleinere middenstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
Lijkt me dat het prijsverschil wel wat groter dan 50euro moet zijn om het hebben van een tweede variant überhaupt te rechtvaardigen. Een verschil van 100 euro lijkt me aannemelijk.
Wie weet heeft die goedkopere variant ook een kleinere SSD van 500 of 600GB.
Sony gaat ook meer inzetten op streaming van PS Now lijkt me, en dan heb je geen grote SSD nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anton.net schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:16:
Lijkt me dat het prijsverschil wel wat groter dan 50euro moet zijn om het hebben van een tweede variant überhaupt te rechtvaardigen. Een verschil van 100 euro lijkt me aannemelijk.
Sony gaat ook meer inzetten op streaming van PS Now lijkt me, en dan heb je geen grote SSD nodig.
Lijkt me niet echt logisch om een digital edition met minder GB's aan te bieden. Ik zie een prijsverschil van 100 euro alleen gebeuren wanneer het duurste model 599 gaat kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
glambert schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:04:
Die pulse 3d headphone koop ik ook sowieso erbij. Is speciaal ontworpen voor de tempest engine
Is dat zo? 3D audio zou in principe met iedere koptelefoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Lijkt me niet echt logisch om een digital edition met minder GB's aan te bieden. Ik zie een prijsverschil van 100 euro alleen gebeuren wanneer het duurste model 599 gaat kosten.
Als ze het in de markt zetten als een streaming box voor PS Now wel.
Maar ik ben ook maar aan het speculeren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Die standaard SSD van 800GB zit er sowieso bij beide in want dat is juiste die supersnelle SSD.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ReVision. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:20:
[...]
Die standaard SSD van 800GB zit er sowieso bij beide in want dat is juiste die supersnelle SSD.
Waarom zouden ze geen kleinere variant van die 5,5GB/s drive kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Is dat zo? 3D audio zou in principe met iedere koptelefoon moeten werken.
'Werken' is wel iets anders dan de optimale ervaring natuurlijk.. Net zoals dat jouw Platinum dat vele malen beter doet dan mijn Gold..

Ik ga denk ik ook voor de 5 headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:16:
[...]

De marge die op games zit is werkelijk om te huilen. Je praat over 0,50-1.00€ om maar concurrerend te kunnen zijn. Iedereen die wel eens onderzoek heeft gedaan en gedacht heeft aan een online gameshop weet dit. Gaat er 1 bestelling fout dan ben je je marge van een boel games kwijt.

Als gameshops digitale games kunnen verkopen en daar een reseller marge op ontvangen is het probleem opgelost en zit er ook veel minder risico voor de verkopers.

Prijzenoorlogen die de mediamarkt en bol.com starten doordat ze zulke enorme massa’s verzetten slopen de kleinere middenstand.
Precies de grote hebben de kleine gamezaken al grotendeels om zeep geholpen. Straks kunnen Sony en Microsoft gewoond de games alleen nog verkopen vanuit hun eigen store. Hoezo grote aanbiedingen? Zij bepalen en er is geen tweedehandsmarkt (Ja, alleen in accounts dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Tenzij ze de IO architectuur aanpassen is de eerstvolgende kleinere optie 12 32GB chips en dan kom je dus uit op 413GB, effectief zal dat 384GB zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:21:
[...]

'Werken' is wel iets anders dan de optimale ervaring natuurlijk.. Net zoals dat jouw Platinum dat vele malen beter doet dan mijn Gold..

Ik ga denk ik ook voor de 5 headset :)
Ja omdat ik lees dat de PS5 headset de opvolger van de Gold is. Vandaar dat ik dit graag wil weten. Als dit echt een betere ervaring oplevert, dan komt die er natuurlijk ook. :)

Op Coolblue wordt trouwens al gesproken over de PS5 Pro. :+

https://www.coolblue.nl/advies/playstation-5.html
PS5 Pro
De nieuwe generatie van Playstation zou net als de PS4 een Pro versie krijgen. Dit zou het antwoord van Sony zijn op Microsoft, die naar verluid ook een tweede krachtigere versie uitbrengen van hun nieuwe console. Het gerucht gaat dat de PS5 Pro nog krachtiger moet worden dan de standaard editie, die volgens de geruchten al heel krachtig is. Over de prijs en hardware die erin zou moeten zitten is nog niks bekend gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
bram1984 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Ja omdat ik lees dat de PS5 headset de opvolger van de Gold is. Vandaar dat ik dit graag wil weten. Als dit echt een betere ervaring oplevert, dan komt die er natuurlijk ook. :)
De tempest engine lost de software matige taken op. Iedere hoofdtelefoon gaat die audio positionering kunnen gebruiken met hetzelfde resultaat. Hoe goed de drivers (= speakers) van de "huidige" en de "opvolger" zijn is het enige verschil of je ook daadwerkelijk iets anders gaat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Op die camera, dock, controller, headset en remote zullen ze wel wat meer marge pakken, om het verlies op de console zelf wat tegen te gaan. Daarom dat ze die ook zo nadrukkelijk hebben getoond lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Ja omdat ik lees dat de PS5 headset de opvolger van de Gold is.
[...]
Oh ok, nou dan hoor ik graag je bevindngen tussen de 5 en de Platinum en dan zien we daarna wel verder ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PS5 ontwerp
De vorm van de PlayStation 5 is mogelijk gelekt

Die zooi die we gisteren zagen was dus gewoon harstikke nep, Coolblue heeft blijkbaar op basis van patent het echte ontwerp! Want hij schreef dit vanmiddag: 12 juni 2020 14.47, de show was gisteren, alles was een hoax.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nou ik denk dat Giovanni de 'Game specialist' even wat anders moet gaan doen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Weet je hoeveel consoles en games je kunt kopen voor dat bedrag?
Vergeet geen Fleshlight, je zal toch iets moeten ter vervanging van een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:17
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Je zou bijna zeggen dat dit is waar Microsoft naartoe werkte met de Xbox One release. Zoals zo vaak aangetoond is het opeens een paar jaar later wel gemeengoed en geaccepteerd.
Dat had er volgens mij ook mee te maken dat zij onduidelijk waren over wat je nou wel/niet kon met digitale games. Wel/niet doorverkoopbaar bv. En de clusterfuck door allerlei verkeerde beslissingen zorgen voor een negatieve image van het merk toen. Ondertussen kwam Sony met de beruchte video, en als kers op de taart shareplay, waardoor hun positie nog verder afzwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft echt niet al zijn kruit verschoten al. Ze bewaren nog wat juweeltjes vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij komt die Tweet nu al de vijfde keer langs. Je kunt het ook lezen als: niet iedere titel heeft al genoeg alpha footage beschikbaar om een goede trailer op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Sony kennende komen ze in november/december nog met de tease van de nieuwe game van Naughty Dog of Santa Monica, ik geloof dat ze dat wel vaker gedaan hebben tijdens VGX aan het eind van het jaar. Genoeg content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Trishul schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:15:
Sony kennende komen ze in november/december nog met de tease van de nieuwe game van Naughty Dog of Santa Monica, ik geloof dat ze dat wel vaker gedaan hebben tijdens VGX aan het eind van het jaar. Genoeg content.
Ik hoopte hem gisteren al te zien van Naughty Dog maar helaas.

Maar er komt nog veel meer de komende maanden dus laten we hopen 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:10:
[Twitter]

Sony heeft echt niet al zijn kruit verschoten al. Ze bewaren nog wat juweeltjes vermoed ik.
Dat weet ik wel zeker. Te vroeg pieken is nooit goed en het is ook helemaal niet nodig. Eind van het jaar moet je verkopen, nu valt er niet eens wat te verkopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21

Martinspire

Awesomeness

Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
Mijn vrouw heeft gesproken; De PS5 mag niet in het zicht staan in de woonkamer omdat ze hem spuuglelijk vind. Hij zal dus in het TV meubel moeten komen te staan, hoop dat Sony de koeling daarom echt goed in orde heeft.

Ik mag alles, maar in dit soort situaties verlies ik gewoon hier in huis.... :'(
Afgezien van het feit dat je best een keer in mag gaan op een meningsverschil, vind ik het zwak dat je nog geen mancave hebt :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Dus je kan afterparty m2 kaartjes gebruiken, maar die zijn niet snel genoeg voor PS5 games, dus dat kan eigenlijk niet.
Of je kan Sony’s eigen m2 kaartjes gebruiken, maar dat is dan eigenlijk de enigste keuze die je hebt.
We mogen dus kiezen, maar er valt helemaal niets te kiezen ...
Sony heeft geen eigen m2 kaartjes, dus je kan alleen maar 3rd party m2's kopen.

Aangezien het hele SSD gebeuren van de PS5 niet alleen gaat om de SSD zelf maar ook alles wat er achter hangt qua custom hardware in de APU is het mogelijk om andere SSD's er aan vast te hangen die gewoon PS5 games kunnen draaien.

Meeste SSD voordelen zitten in de controller en de andere custom hardware dus. Wat wel specifiek in de SSD zelf zit is, behalve de snelheid, de verschillende priority levels. De PS5 SSD heeft er veel meer. De I/O controller kan dat compenseren bij een normale SSD als die veel sneller is.

Men gaat er van uit dat een 7GB/s m2 snel genoeg moet zijn om de verschillende priority levels te emuleren.

Dat soort drives gaan er dus binnenkort wel komen en Sony gaat lijstje maken met welke zij goedkeuren voor PS5 games gebruik!

Kortom, je bent erg vrij om te kiezen, verschillende merken, etc. Behalve qua snelheid moet ie ook nog wel fysiek in de PS5 passen, ook dat testen ze dus uiteraard mee...

Dus bij de PS5 ben je echt vele malen vrijer dan op de XSX in dit geval. Iets wat ik totaal niet verwacht had, als je van te voren had gezegd dat 1 next gen console proprietary SSD's nodig heeft om 'm uit te breiden en de andere daar kan je gewoon 3rd party m2 kaartjes in propped dan had ik meteen geloofd dat de PS5 dus degene zou zijn met proprietary uitbreiding (zie de Vita, mijn hemel wat irritant was dat zeg!)

Erg consumer gericht hoor van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Spoiler free. Gaat weer tienen regenen in de reviews 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:45:
[YouTube: The Last of Us 2 Review]

Dat regende het al? :) Embargo liep vanmorgen af. 96 volgens mij op MC.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2020 17:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Idd, metacritic staat op 96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Afgezien van het feit dat je best een keer in mag gaan op een meningsverschil, vind ik het zwak dat je nog geen mancave hebt :+
Die van mij heeft fases dat ze het gamen minder vindt... Dan zeg ik, schat de sims studentenleven 478 is uit. Je kunt nu een roze magnetron kopen.... En het is weer chill voor een paar weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:46:
[...]

Dat regende het al? :) Embargo liep vanmorgen af. 96 volgens mij op MC.
Lekker man... Ga je hem ook spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben dan vooral benieuwd hoeveel games de gemiddelde PS4 eigenaar koopt. Want dat lijkt mij belangrijk voor het prijs verschil tussen de varianten.

De lagere prijs moet immers terug verdient worden met de hogere prijs van digitale games.

€100,- lijkt mij dan alleen aannemelijk als de Blu-Ray versie duur wordt en als de gemiddelde ps4 eigenaar bijvoorbeeld 10 a 15 games koopt tijdens de console generatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:45:
[YouTube: The Last of Us 2 Review]

Verkeerde topic joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Ik ga nu echt ieder uur van de dag mijn telefoon checken of er al nieuws is over de preorders, want wil het echt wel op tijd zien. Nog een geluk dat ik alleen weekends werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Lekker man... Ga je hem ook spelen?
Wie weet :). TLoU2 heeft trouwens een eigen topic. [PS4] The Last of Us: Part II

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ik bewaar TLOU2 voor eind dit jaar, is toch een beetje een donkere game, perfect voor het najaar met de PS5 op 4K60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27

Bullet NL

Eigen Wijs

over de Blu-ray loze PS5..... Stel dat Sony met deze versie in prijs op de XBox Series X gaat zitten en de disk versie 75 euro duurder wordt, wie gaat er dan alsnog voor een PS5 zonder disk?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:58

Edit:
Insomniac bevestigt dat het om een standalone game gaat d:)b

[ Voor 51% gewijzigd door Raem op 12-06-2020 18:03 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:57:
over de Blu-ray loze PS5..... Stel dat Sony met deze versie in prijs op de XBox Series X gaat zitten en de disk versie 75 euro duurder wordt, wie gaat er dan alsnog voor een PS5 zonder disk?
Voor €75,- neem ik er een lezer in.
Singleplayer games gaan hier vrijwel altijd naar een ander of de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00

On_E

Housemusic

Ik ga sowieso voor een disc versie. Inderdaad te veel singleplayer games die ik inruil.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10 19:23
Jumpman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Ik koop ook alles op disc, soms is een single player game op disc vier maanden na release al € 20,00, dan is het digitaal vaak nog tot de vakantie of kerst wachten tot hij in de aanbieding is voor € 30,00.
Precies! En al doe ik het niet vaak, zo'n disc heeft wel nog iets van restwaarde, RDR2 ligt nu ook te verstoffen in mijn kast na het uitspelen van de singleplayer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik wil eigenlijk de BR speler ivm singleplayer spellen enzo die ik goedkoop oppik of verkoop.. Maar de discloze versie is zoveel mooier.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:05:
Ik wil eigenlijk de BR speler ivm singleplayer spellen enzo die ik goedkoop oppik of verkoop.. Maar de discloze versie is zoveel mooier.. ;(
Je koopt ze allebei!

De digitale zet in het zicht, de ander achter de bank en die sluit je aan. d:)b

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Je koopt ze allebei!

En dan de xbox om mn biertje op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:16:
[...]

En dan de xbox om mn biertje je voeten op te zetten...
8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Je koopt ze allebei!

Hahah was t maar zo'n feest :D

Maar dan komt het erop neer dat je 500(?) betaalt voor een BR speler :D

Die sla ik even over ;)

Maar ik moet gewoon gaan kijken of het prijsverschil tussen de consoles ongeveer op hetzelfde neerkomt op het prijsverschil van die paar spellen die ik op disc koop in 3 jaar, tot misschien een Pro.. (zijn er niet heel veel)
Maar ik verwcht dat je uiteindelijk met een BR versie dan wel veel goedkoper uit bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:16:
[...]

En dan de xbox om mn biertje op te zetten...
Vergeet niet de Xbox te gebruiken om een "my first build" foto te plaatsen op reddit onder 't "pc master race" gedeelte. Liefst met een titel als "it ain't much, but it is mine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Op twitter wordt gesproken van een prijs rond de € 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:19:
[...]

Hahah was t maar zo'n feest :D

Maar dan komt het erop neer dat je 500(?) betaalt voor een BR speler :D

Die sla ik even over ;)

Maar ik moet gewoon gaan kijken of het prijsverschil tussen de consoles ongeveer op hetzelfde neerkomt op het prijsverschil van die paar spellen die ik op disc koop in 3 jaar, tot misschien een Pro.. (zijn er niet heel veel)
Maar ik verwcht dat je uiteindelijk met een BR versie dan wel veel goedkoper uit bent..
Nou ja tis heel simpel ik heb de player in de PS4 3x gebruikt in 5 jaar.

Da's dan een redelijk eenvoudige beslissing voor mij. :)

Bedenk even hoe vaak je de fysieke speler nu gebruikt en dan heb je je antwoord welke je moet kopen. :)

En er zijn mensen geweest die 1500€ voor een standalone br player betaalt hebben en dat destijds prima konden verantwoorden voor zichzelf, dan valt 500 best mee. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 12-06-2020 18:26 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21

Martinspire

Awesomeness

Raem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:58:
[Twitter]

Edit:
Insomniac bevestigt dat het om een standalone game gaat d:)b

[Twitter]
Maar Lost Legacy was ook duidelijk meer DLC dan echte game. Sure het was misschien wat langer dan normaal, maar nog steeds zelfde engine en alles. Ik vind het nog steeds een domper...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Al kost het 100 meer, ik koop 95% op disc. Vaak via V&A, ik heb toch geen tijd om games direct na de release te spelen. Er gaat vast nog wel een backlog mee van de PS4 naar de PS5 :).

Vind het ook juist wel leuk af een toe eens een game uit te wisselen met vrienden of collega's.

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-v op 12-06-2020 18:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

glambert schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:24:
Op twitter wordt gesproken van een prijs rond de € 800.
Op Twitter wordt ook geroepen dat de aarde plat is, en dat Bitcoin over een half jaar op 20.000€ staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Martinspire schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:26:
[...]
Maar Lost Legacy was ook duidelijk meer DLC dan echte game. Sure het was misschien wat langer dan normaal, maar nog steeds zelfde engine en alles. Ik vind het nog steeds een domper...
Waarschijnlijk heeft Sony gewoon aan Insomniac gevraagd of ze iets klein konden maken wat als launchtitle voor de PS5 kan dienen, en deze standalone DLC is daar het resultaat van.

Terwijl zijn ze natuurlijk bezig met R&C en de voorbereiding voor Spiderman 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Op Twitter wordt ook geroepen dat de aarde plat is, en dat Bitcoin over een half jaar op 20.000€ staat. :P
Nou...
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:05:
Hier is je oplossing. Gewoon mevrouw uitleggen dat je nu een investering kunt doen voor één PS5 en er zo gegarandeerd twee PS5s van kunt kopen met kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
€800 zou prima zijn, dan hoef ik me geen zorgen te maken of ik eentje op release kan kopen. De massa haakt dan af, genoeg voorraad over voor bv mensen zoals ik die nog met een launch PS4 zitten, de pro hebben overgeslagen en toe zijn aan een nieuwe, krachtigere PS. Kan ik gewoon rustig naar de lokale winkel lopen in de ochtend en m zonder pre-order kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 20:59
Geloof niet in een prijs boven de 499. Zeker niet met de Corona nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
Misschien is 't handig om vooral Twitter leaks te negeren gezien we niet één leak hebben gezien (of gelezen) die accuraat was over 't design van het apparaat :+.
v8power67 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:28:
Nieuwe rumour ;
https://www.resetera.com/...as-fat-as-ps4-pro.216459/

- final design doesn't look like anything that has been leaked before
- PS5 has one unique detail, nobody talked about it because Sony most likely can track down the leaker if it actually leaks
- Sony didn't unveil all the secrets of PS5, they should announce at least one software feature - "it was briefly talked about in Western press but nobody paid enough attention"
- design-wise PS5 doesn't look like Xbox Series X at all nor does it look like a smart speaker. It's a traditional console: it's a flat, square, symmetrical box with rounded edges
- at the same time PS5 is "very fat", almost twice as fat as PS4 Pro

Grain of salt uiteraard. Maar kijk nu naar mn ps4 pro en 2x dat in dikte is ja flink dik! Maar vind looks niet belangrijk. Als maar goed zn werking doet !
Zelfs de leaks zonder mockup...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Natuurlijk is de aarde plat. Anders was de helft van de bevolking er wel afgeflikkert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 20-10 12:34
mobygo76 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:38:
Geloof niet in een prijs boven de 499. Zeker niet met de Corona nu.
Ik snap niet hoe ze een apparaat met dergelijke hardware voor zo'n spotprijs kunnen verkopen. Maar goed, het zal wel om de aantallen en uitgesmeerd over een aantal jaar gaan. Toch zou ik 499 echt bizar goedkoop vinden, al helemaal in een maatschappij waarin iedereen met een telefoon van 1.000+ euro in zijn/haar broekzak loopt. Opzich is het wel raar dat waar alle prijzen zijn gestegen in de afgelopen decennia, de prijzen van consoles en ook games gelijk blijven. Ik persoonlijk zou meer over hebben voor de PS5, en ik heb het gevoel dat ze meer kunnen vragen, al helemaal tijdens de release wanneer er schaarste heerst

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 12-06-2020 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Ik snap niet hoe ze een apparaat met dergelijke hardware voor zo'n spotprijs in kunnen kopen. Maar goed, het zal wel om de aantallen en uitgesmeerd over een aantal jaar gaan. Toch zou ik 499 echt bizar goedkoop vinden, al helemaal in een maatschappij waarin iedereen met een telefoon van 1.000+ euro in zijn/haar broekzak loopt. Opzich is het wel raar dat waar alle prijzen zijn gestegen in de afgelopen decennia, de prijzen van consoles en ook games gelijk blijven. Ik persoonlijk zou meer over hebben voor de PS5
Jij wel, maar de grote massa waarvan de kids er een krijgen voor Fortnite, Fifa en CoD geldt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:58
Martinspire schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:26:
[...]

Alleen draait Spider-man wel op een nieuwe generatie, dus dat verschil ga je wel merken ten opzichte van het verschil tussen Lost Legacy en Uncharted 4.
Volledig nieuw deel had ik sowieso niet verwacht op basis van de reveal van gister, dus ik ben wel blij dat het een standalone game is en geen DLC.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Ik snap niet hoe ze een apparaat met dergelijke hardware voor zo'n spotprijs in kunnen kopen. Maar goed, het zal wel om de aantallen en uitgesmeerd over een aantal jaar gaan. Toch zou ik 499 echt bizar goedkoop vinden, al helemaal in een maatschappij waarin iedereen met een telefoon van 1.000+ euro in zijn/haar broekzak loopt. Opzich is het wel raar dat waar alle prijzen zijn gestegen in de afgelopen decennia, de prijzen van consoles en ook games gelijk blijven. Ik persoonlijk zou meer over hebben voor de PS5
Nouja er zijn 100en telefoons waar je uit kunt kiezen.. voor ieders budget wat wils.
En ik heb wel zo'n dure iPhone, maar die tik ik niet in 1x af hoor.. dat voelt gewoon echt niet goed. Met een abo betaal ik hetzelfde of miss meer.. maar das toch anders (psychisch ;) )

Bij een console moet je een zo groot mogelijke groep in 1x tegelijk bereiken.. Je wilt niet te goedkoop want dan heb je dik verlies, maar je kunt ook geen premium prijs vragen (zoals bij de top telefoons.. of ze het waard zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met blue-ray collecties vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:41:
Misschien is 't handig om vooral Twitter leaks te negeren gezien we niet één leak hebben gezien (of gelezen) die accuraat was over 't design van het apparaat :+.

[...]

Zelfs de leaks zonder mockup...
Even buiten wat wel/niet klopte, ik vind de aanloop erna best bijzonder. Vanuit de mockups die ik kan vinden, werkelijk niemand (ook hier niet) had dit design verwacht, des te meer kudo's dat ze dit ding nooit ergens hebben laten lekken (zelfs niet gewoon een medewerker ofzo).

Andere kant, dit laat natuurlijk behoorlijk wat ruimte open voor 'reacties', in te spelen richting de Slim/Pro (ja, volgens Coolblue echt zo) en nog wat reacties bekijken qua kleursettings, hebben ze best een tactisch ding neer gezet om het een flink gespreksonderweg te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 20-10 12:34
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Nouja er zijn 100en telefoons waar je uit kunt kiezen.. voor ieders budget wat wils.
En ik heb wel zo'n dure iPhone, maar die tik ik niet in 1x af hoor.. dat voelt gewoon echt niet goed. Met een abo betaal ik hetzelfde of miss meer.. maar das toch anders (psychisch ;) )

Bij een console moet je een zo groot mogelijke groep in 1x tegelijk bereiken.. Je wilt niet te goedkoop want dan heb je dik verlies, maar je kunt ook geen premium prijs vragen (zoals bij de top telefoons.. of ze het waard zijn?)
Klopt, maar in de VS kennen ze al abo-vormen voor consoles. Dat zouden ze best ook hier kunnen introduceren. En ze hadden er ook mindere hardware in kunnen stoppen voor dat segment van de markt. Of twee versies van de console aanbieden die meer van elkaar verschillen dan alleen een blu-ray speler. Ik vind de hardware dusdanig goed en zelfs revolutionair dat 499 mij sterk lijkt. Ik vind eerder 599 voor de zonder blu ray gerechtvaardigd. Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben natuurlijk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Klopt, maar in de VS kennen ze al abo-vormen voor consoles. Dat zouden ze best ook hier kunnen introduceren. En ze hadden er ook mindere hardware in kunnen stoppen voor dat segment van de markt. Of twee versies van de console aanbieden die meer van elkaar verschillen dan alleen een blu-ray speler. Ik vind de hardware dusdanig goed en zelfs revolutionair dat 499 mij sterk lijkt. Ik vind eerder 599 voor de zonder blu ray gerechtvaardigd. Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben natuurlijk hoor!
Ik denk dat de Wehkamp enzo in termijnen betalen heeft? Of bedoel je niet zo'n 'abo'?

Ik denk 550 voor de dickloze en 650 met de BR speler.. (50,- extra op beide ivm Corona tax, en dat ze eigenlijk 500 en 600 hadden moeten kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-NNzC0zlt0IKmI2JUemU1qK3ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9PGzHmWWa1PZprd4YKIXSMO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie op YouTube net deze thumbnail. Dat is nou de eerste hoek waar vanuit ik denk “Mm best aardig”.

Zeker met een Dbrand sticker erop zoals iemand hier al opmerkte.

Pagina: 1 ... 66 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden