- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Ironisch genoeg stond er ook nog een groot bord in de winkel "reserveer nu de Playstation 5"
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2020 12:26 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Alleen even kort op gehad, ik ga hem pas gebruiken op de ps5, maar zit prima. De schelpen passen over mijn oren en de kussen moeten nig wat soepeler worden maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Voelt wel wat anders dan mijn surface headphone, die voelt wel “meer premium” maarja, appels en peren.
Ik ga bewust voor maximale integratie en wireless...
Haha ja Thuis werken is nu wel extra lekker inderdaad.jongf7 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:31:
[...]
Ik lees heel veel behoorlijk positieve reacties op Astrobot, dus de eerste dag ga ik die lekker uitspelen![]()
Overigens werk ik gewoon thuis, dus ik kan vrij nemen vanaf het moment dat de postbode is geweest.
Ik pak de console aan > uitpakken en initialiseren.
Dan heeft hij mooi de hele dag de tijd om Valhalla te installeren
Edit: Ik hoop voor mijn baas dat hij daar heeel lang over doet overigens
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 16-11-2020 12:41 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Top bedankt voor de reactie.boefje79 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:37:
[...]
Alleen even kort op gehad, ik ga hem pas gebruiken op de ps5, maar zit prima. De schelpen passen over mijn oren en de kussen moeten nig wat soepeler worden maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Voelt wel wat anders dan mijn surface headphone, die voelt wel “meer premium” maarja, appels en peren.
Ik ga bewust voor maximale integratie en wireless...
Had begrepen dat de pulse headset super geluid heeft icm de PS5, maar ben bang dat hij wat groot is voor mijn zoontje, lastig zeggen.
Oh echt, ik kom zowel thuis als op m'n werk in verschillende browsers telkens weer in de NL store. En wanneer ik daar dan probeer in te loggen met mijn US account krijg ik de 2FA code niet binnen. Ik snap er niks meer van.Xerox schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:36:
[...]
Net geprobeerd: ik kan gewoon de Amerikaanse store openen, inloggen op mijn account en een aankoop doen, geen enkel probleem...
Andere browser proberen of je browser even opnieuw opstarten lijkt dan wel...
Ik ben nu bvb aan het kijken om Sackboy te kopen. In de digitale Store kost die €69,99 voor een versie die blijkbaar zowel PS4 als PS5 is. Bij MediaMarkt hebben ze een PS4 versie die €64,99 kost en een PS5 versie die €59,99 kost.
Is die PS4 disk-versie dan PS4 + PS5, en de PS5 disk-versie alleen PS5 ?
Ja ! Uiteraard wel een PS5 met disclade nodigTwixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:47:
Ik blijf in de war met de verschillende versies van dezelfde games.
Ik ben nu bvb aan het kijken om Sackboy te kopen. In de digitale Store kost die €69,99 voor een versie die blijkbaar zowel PS4 als PS5 is. Bij MediaMarkt hebben ze een PS4 versie die €64,99 kost en een PS5 versie die €59,99 kost.
Is die PS4 disk-versie dan PS4 + PS5, en de PS5 disk-versie alleen PS5 ?
[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 16-11-2020 12:50 ]
Ok, tnx. Ik denk dat er toch echt wel veel mensen hierdoor in de war gaan zijn, en misschien een PS5 disk-versie kopen voor de volle mep, terwijl je daar dus minder krijgt dan op de PS4 versie, of de digitale PS4+PS5 versie.Racing-Paradise schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:49:
Ja ! Uiteraard wel een PS5 met disclade nodig
Dan ga ik maar voor de digitale versie gaan. Want er komt blijkbaar nog een online multi-player en dan kan je met zowel een PS4 als PS5 in huis dus op beide consoles tegelijk het spel draaien (hoop ik) en zo met huisgenoten online samenspelen.
Nee, de kits zien er altijd totaal anders uit. Sony is goed in designs ook dus die komen echt niet met een ontwerp voor de particulieren zoals die de kit eruit ziet.FMS schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:43:
[...]
En toch, ik begreep dat er twee prototypes waren. Kan het artikel helaas niet terugvinden, maar de baas van Sony (oid) had ze beide in zijn kantoor en koos uiteindelijk voor de versie die we kennen, becasue it gew on him. Wellicht zag het andere model meer uit als de devkit.
Met Spider Man heb ik me destijds goed vermaakt, lijkt ook een mooie showcase te zijn voor de PS5 van wat er mogelijk is. Is wel korte game voor het geld, dus gok dat ik 'm eerst speel en dan verkoop. En AC Valhalla, beetje twijfelgeval na een wat tegenvallende Origins/Odyssey, maar als ie bevalt lijkt het me wel een lekkere decembergame.
Nu hopen dat de PS5 echt komt
Er bestaan geen 2.1 HDMI kabels, maar alleen Highspeed en ligt aan de apparatuur om dat onderling te regelen. Maar je weet dat er zo'n kabel bij de PS5 wordt geleverd?Chic de Friemel schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:00:
Heb ik ook maar even een nieuwe HDMI 2.1 kabel besteld voor de PS5. Het voegt waarschijnlijk niets toe aan mijn huidige HDMI kabel want ik heb nog een 1080P LED-TV van 46 inch, maar gevoelsmatig moest ik hem vervangen. Mijn huidige kabel heb ik destijds bij de PS3 gehaald en kon dus écht niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Poulske op 16-11-2020 13:02 ]
Je hebt helemaal gelijk, maar het maakt de onderlinge communicatie wel wat makkelijker. Het alternatief is: ik heb een nieuwe HDMI Kabel @60Hz 4K@120Hz incl. Dolby, HDR10+, eARC ondersteuning, 48 Gbps, etc. etc. gekocht.Poulske schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:01:
[...]
Er bestaan geen 2.1 HDMI kabels, maar alleen Highspeed en ligt aan de apparatuur om dat onderling te regelen. Maar je weet dat er zo'n kabel bij de PS5 wordt geleverd?
De PS5 HDMI kabel gaat in de receiver en de gekochte HDMI kabel van receiver naar tv.
Aah op die fiets, duidelijk.Chic de Friemel schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:05:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar het maakt de onderlinge communicatie wel wat makkelijker. Het alternatief is: ik heb een nieuwe HDMI Kabel @60Hz 4K@120Hz incl. Dolby, HDR10+, eARC ondersteuning, 48 Gbps, etc. etc. gekocht.
De PS5 HDMI kabel gaat in de receiver en de gekochte HDMI kabel van receiver naar tv.
Wel heel benieuwd hoe de andere prototype eruit zag.AMARONE schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:56:
[...]
Nee, de kits zien er altijd totaal anders uit. Sony is goed in designs ook dus die komen echt niet met een ontwerp voor de particulieren zoals die de kit eruit ziet.
DIY panelen spuiten met plastidip
Bij mij, volwassen hoofd, niet overdreven groot 😇, passen de schelpen maar net over mijn oren (ook niet groot 😂), dus vanaf een jaar of 10 verwacht ik zeker geen problemen, kleiner hangt er een beetje vanaf denk ik...DoubleDutch schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:41:
[...]
Top bedankt voor de reactie.
Had begrepen dat de pulse headset super geluid heeft icm de PS5, maar ben bang dat hij wat groot is voor mijn zoontje, lastig zeggen.
Ik vind hem een stuk comfortabeler dan de Gold headset van de PS4, en het geluid is ook velen malen beter.
Alleen kreeg wel vrij snel warme oren, nog niet heet ofzo, maar wel warm, denk dat dat een probleem word in de zomer als het echt warm is, dan zitten je oren wel te zweten denk ik als je hem lange tijd op hebt.
[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 16-11-2020 13:11 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Vind 'm in het zwart zoveel mooier en meer klasse uitstralen. Benieuwd wanneer de vervangende platen op de markt komen.FMS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:09:
[...]
Wel heel benieuwd hoe de andere prototype eruit zag.
[YouTube: Matte Black PS5 Conversion (DIY)]
PSN: Mondaatje
Super mooi! Wil ik ook zeker doen. Maar komt dit ten koste van de garantie?FMS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:09:
[...]
Ik blijf er lekker van af. Vind hem origineel eigenlijk het mooistCowboy_Henk schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:23:
[...]
Super mooi! Wil ik ook zeker doen. Maar komt dit ten koste van de garantie?
Maar de garantie sticker zit aan de binnenkant. Verder kun je in geval van garantie een set nieuwe panelen kopen en daarmee opsturen. PlastiDip kun je kennelijk ook gewoon weer afpellen.
Ik begin me meer en af te vragen waarom iedereen hier trots zijn PS5 disks toont. Heb wat random steekproeven gedaan en gewoon elke keer is de PS5 versie duurder dan de PS4 versie, terwijl het allemaal games zijn waar je bij de PS4 versie een gratis upgrade krijgt naar de PS5 versie.Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:54:
[...]
Ik denk dat er toch echt wel veel mensen hierdoor in de war gaan zijn, en misschien een PS5 disk-versie kopen voor de volle mep, terwijl je daar dus minder krijgt dan op de PS4 versie, of de digitale PS4+PS5 versie.
Bovendien kun je een PS5 versie niet in een PS4 steken, maar wel andersom.
Ik zie dus echt totaal geen reden om van een game de PS5 versie te kopen.
Mis ik iets (behalve dat het wel leuk staat, zo een game doosje met witte PS5 banner
Zeker dat plastidip gemakkelijk van plastic af komt? Ben bang dat dit chemisch 'bond' plastic mengt met plastic.FMS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:26:
[...]
Ik blijf er lekker van af. Vind hem origineel eigenlijk het mooist![]()
Maar de garantie sticker zit aan de binnenkant. Verder kun je in geval van garantie een set nieuwe panelen kopen en daarmee opsturen. PlastiDip kun je kennelijk ook gewoon weer afpellen.
Als ik remove plastidip zoek op YouTube zie ik meer verwijderen van wieldoppen en lak. Dat is plastidip op metaal wat niet chemisch bond.
Voor mij is het juist dat laatste. Ik wil een PS5-doosje in plaats van een PS4-doosje.Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik begin me meer en af te vragen waarom iedereen hier trots zijn PS5 disks toont. Heb wat random steekproeven gedaan en gewoon elke keer is de PS5 versie duurder dan de PS4 versie, terwijl het allemaal games zijn waar je bij de PS4 versie een gratis upgrade krijgt naar de PS5 versie.
Mis ik iets (behalve dat het wel leuk staat, zo een game doosje met witte PS5 banner) ??
Ik zou ervan uitgaan dat het onomkeerbaar is. Om garantie zou ik me echter niet zorgen maken - desnoods zet je er nieuwe OEM panelen op.Cowboy_Henk schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:33:
[...]
Zeker dat plastidip gemakkelijk van plastic af komt? Ben bang dat dit chemisch 'bond' plastic mengt met plastic.
Als ik remove plastidip zoek op YouTube zie ik meer verwijderen van wieldoppen en lak. Dat is plastidip op metaal wat niet chemisch bond.
Meh. Het blijft doehetzelf, en je ziet gewoon na al die lagen de strepen van het spuiten. Zolang je dit niet met fatsoenlijke apparatuur doet, zul je dat bijna altijd hebben..FMS schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:09:
[...]
Als ik echt de behoefte heb om van kleur te veranderen, wacht ik wel op echte platen.
Ga zelf niet voor discs, dus ik weet niet helemaal hoe dat werkt met een PS4 disc in je PS5, maar ik neem aan dat de PS5 versie gedownload wordt en niet op het schijfje zelf staat?Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik begin me meer en af te vragen waarom iedereen hier trots zijn PS5 disks toont. Heb wat random steekproeven gedaan en gewoon elke keer is de PS5 versie duurder dan de PS4 versie, terwijl het allemaal games zijn waar je bij de PS4 versie een gratis upgrade krijgt naar de PS5 versie.
Mis ik iets (behalve dat het wel leuk staat, zo een game doosje met witte PS5 banner) ??
Ik had de Pulse 3D ook besteld maar heb hem terug gestuurd en een Steelseries 7p besteld. De rubbere band van de Pulse 3D deed mij na een paar mins al pijn aan m'n hoofd. (Ben daar best gevoelig voor) De Steelseries zit voor mij veel comfortabeler.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Had exact hetzelfde, 7P is hier ook onderweg naar toe.JSchut schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:48:
[...]
Ik had de Pulse 3D ook besteld maar heb hem terug gestuurd en een Steelseries 7p besteld. De rubbere band van de Pulse 3D deed mij na een paar mins al pijn aan m'n hoofd. (Ben daar best gevoelig voor) De Steelseries zit voor mij veel comfortabeler.
Dat is inderdaad hoe het werkt. Maar eigenlijk is dat nauwelijks verschillend met hoe PS4 titels vandaag werken, want eigenlijk wordt je game gewoon op disk gecopieerd en vervolgens toch regelmatig gepatcht, dus wat je speelt is ook niet de game die op disk staat.nioz schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:46:
[...]
Ga zelf niet voor discs, dus ik weet niet helemaal hoe dat werkt met een PS4 disc in je PS5, maar ik neem aan dat de PS5 versie gedownload wordt en niet op het schijfje zelf staat?
Op de digitale Store koop je trouwens gewoon mooi een "PS4/PS5" versie. Snap niet waarom ze dat op disk ook niet gewoon gedaan hebben.
Ik heb niet de Puls 3D, maar de Ps4 platinum headset. Ik had dezelfde ervaring. Viel me wat tegen en was een soort hard op m'n hoofd. Echter na een korte tijd gebruik werd de band veel soepeler en nu voel ik 'm niet meer. Zou dit ook niet het geval kunnen zijn bij de puls 3D?JSchut schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:48:
[...]
Ik zou zelf inschatten van niet. Het is echt een rubbere band. Dus niet van dat zachtere spul. Vermoed niet dat dat veel zachter zal worden met de tijd.Monda schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:54:
[...]
Ik heb niet de Puls 3D, maar de Ps4 platinum headset. Ik had dezelfde ervaring. Viel me wat tegen en was een soort hard op m'n hoofd. Echter na een korte tijd gebruik werd de band veel soepeler en nu voel ik 'm niet meer. Zou dit ook niet het geval kunnen zijn bij de puls 3D?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik denk eerlijk gezegd wel. De band van de Platinum headset is namelijk ook van rubber. Voor degenen die hier tegenaan lopen, zou ik het toch even de kans geven. Je kunt de headset altijd terug sturen als deze niet voldoet aan de verwachtingen. (meestal binnen 2 weken volgens de winkels, maar in werkelijkheid langer).JSchut schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:04:
[...]
Ik zou zelf inschatten van niet. Het is echt een rubbere band. Dus niet van dat zachtere spul. Vermoed niet dat dat veel zachter zal worden met de tijd.
Dat snap ik dus ook nietTwixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik koop de PS4 versies dan kan ik zowel boven (PS4) als beneden (PS5) straks spelen
Exacte hetzelfde hier ! Mijn zoontje was helemaal hyped toen hij hoorde dat we voortaan PS4 games gaan kunnen multiplayeren elk met zijn eigen scherm. Gedaan met op elkaars helft van de TV te kijkenStarscreamer schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:14:
[...]
Ik koop de PS4 versies dan kan ik zowel boven (PS4) als beneden (PS5) straks spelen
Da's dan overigens wel een grote Plus van digitale games: tegelijk op beide consoles kunnen spelen (in de veronderstelling dat dat niet op een of andere manier geblokkeerd gaat worden).
Ik kan uit eigen ervaring spreken (niet met de PS5) dat het met een spuitbus niet moeilijk is om iets mooi egaal te verven. Ik twijfel er wel over om dit te doen, maar wil dan ook wel een zwarte controller eigenlijk.poor Leno schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:41:
[...]
Meh. Het blijft doehetzelf, en je ziet gewoon na al die lagen de strepen van het spuiten. Zolang je dit niet met fatsoenlijke apparatuur doet, zul je dat bijna altijd hebben..
Als ik echt de behoefte heb om van kleur te veranderen, wacht ik wel op echte platen.
Daarvoor bestaat er account sharing, werkt perfect! (gebruik het al jaren)Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:25:
[...]
Exacte hetzelfde hier ! Mijn zoontje was helemaal hyped toen hij hoorde dat we voortaan PS4 games gaan kunnen multiplayeren elk met zijn eigen scherm. Gedaan met op elkaars helft van de TV te kijken.
Da's dan overigens wel een grote Plus van digitale games: tegelijk op beide consoles kunnen spelen (in de veronderstelling dat dat niet op een of andere manier geblokkeerd gaat worden).
superhippe witte identicon
Ja, uiteraard hadden we ook gewoon al lang een 2de PS4 kunnen kopen, maar het is nu ook niet dat we een PS5 kopen énkel om te kunnen multiplayeren he. Is gewoon een leuke, ongeplande, bijkomstigheid.Retawsuna schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:26:
[...]
Daarvoor bestaat er account sharing, werkt perfect! (gebruik het al jaren)
Dat lijkt me toch zo apart? Kerst is normaliter de seizoenstopper qua verkoop en helemaal nu met corona (en redelijk wat mensen met vakantiegeld over) ga je als bedrijf volgens mij echt miljarden laten liggen als je het niet met kerst in de winkels krijgt...
Ik bedoel als het probleem echt zo groot was, dan zou ik als Sony toch tegoed bonnen oid gaan verkopen, zodat er iets onder de kerstboom gelegd kan worden wat bij weer beschikbaar komen zo ingewisseld kan worden.
Ik vind het zo apart, of ik zou nu al een paar schepen op zee hebben varen zodat ik weet dat er binnenkort weer voorraad is, of ik zou andere maatregelen nemen. Maar het lijkt er nu toch op dat Microsoft en Sony gewoon het best verkopende gedeelte van het jaar gewoon aan zich voorbij laten gaan... Heel apart.
Je zou bijna denken dat je het apart vindtGomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:38:
Wat ik me even afvraag omdat ik overal begin 2021 zie voorbij komen als volgende datum qua uitlevering, zouden Sony en MS echt zo'n groot probleem hebben dat ze straks gewoon geen enkele console onder de kerstboom kunnen leggen?
Dat lijkt me toch zo apart? Kerst is normaliter de seizoenstopper qua verkoop en helemaal nu met corona (en redelijk wat mensen met vakantiegeld over) ga je als bedrijf volgens mij echt miljarden laten liggen als je het niet met kerst in de winkels krijgt...
Ik bedoel als het probleem echt zo groot was, dan zou ik als Sony toch tegoed bonnen oid gaan verkopen, zodat er iets onder de kerstboom gelegd kan worden wat bij weer beschikbaar komen zo ingewisseld kan worden.
Ik vind het zo apart, of ik zou nu al een paar schepen op zee hebben varen zodat ik weet dat er binnenkort weer voorraad is, of ik zou andere maatregelen nemen. Maar het lijkt er nu toch op dat Microsoft en Sony gewoon het best verkopende gedeelte van het jaar gewoon aan zich voorbij laten gaan... Heel apart.
Maar er is gewoon een maximaal aantal wat je kan produceren en de vraag is groter dan ooit. Daar bovenop nog de pandemie wat zorgt voor minder productie en/of moeilijker transport.
Sony en MS verkopen alles wat ze produceren en ze produceren (voor zover bekend) meer dan bij de vorige generatie consoles. Begin 2021 wordt genoemd omdat er op dit moment bij een hoop winkels al pre orders staan die niet op de release geleverd gaan worden, die worden normaliter eerst geleverd voor er winkelvoorraad komt.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:38:
Wat ik me even afvraag omdat ik overal begin 2021 zie voorbij komen als volgende datum qua uitlevering, zouden Sony en MS echt zo'n groot probleem hebben dat ze straks gewoon geen enkele console onder de kerstboom kunnen leggen?
Sony heeft vast een kosten/baten analyse gedaan over het bouwen van een extra fabriek maar het was waarschijnlijk niet rendabel. (Of toeleveranciers kunnen grotere aantallen niet aan)
[ Voor 6% gewijzigd door Racing-Paradise op 16-11-2020 14:48 ]
Tjah, zo gaat het bijna altijd bij de release van nieuwe consoles. In het begin is de vraag gewoon te groot om direct aan voldoen.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:38:
De twee opties die er voor Sony zijn zijn meer productiecapaciteit wat betekend extra fabrieken nodig puur om de eerste weken wat meer te kunnen uitleveren of langer wachten met de release zodat er een grotere voorraad direct beschikbaar is. Maar dan heeft niemand hem met de feestdagen.
Ze maken ongeveer 2 miljoen Ps5 per maand, al sinds september ofzo, dus er zijn er nu 6 miljoen beschikbaar wereldwijd en daarna komen er elke maand zo'n 2 miljoen bij.
Maar zou het geluid beter afgesteld zijn op de Pulse of maakt dit niks uit?JSchut schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:48:
[...]
Hoe groot de vraag is, maakt weinig uit voor de vraag of we nog ergens 2de ladingen in december gaan zien. Het is eerder de vraag hoe klein zo'n lading kan zijn, vooraleer Sony zegt dat het de moeite niet is, en dan maar helemaal geen lading naar daar shipt, en die dan reserveert voor grotere afzetters.Martijn1990 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:42:
[...]
Maar er is gewoon een maximaal aantal wat je kan produceren en de vraag is groter dan ooit. Daar bovenop nog de pandemie wat zorgt voor minder productie en/of moeilijker transport.
Het is toch echt niet zo dat units die op dit moment van de band rollen allemaal gaan blijven liggen tot na nieuwjaar. De vraag is enkel waar ze naartoe geshipt zullen worden, en of daar ook BE/NL verkopers bij zitten.
Dit heeft met productie capaciteit te maken. Je hebt chips nodig, productielijnen om de PS5's in elkaar te schroeven etc...Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:38:
Je gaat niet extra fabrieken bouwen om extra PS5 voor de release maanden te hebben, en daarna de boel sluiten omdat je ze later niet meer nodig hebt.
Het product heeft een 5-7 jaar lifecycle, er zijn nog meer dan genoeg mogelijkheden om er later een te bemachtigen.
Have fun!Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:36:
[...]
Ja, uiteraard hadden we ook gewoon al lang een 2de PS4 kunnen kopen, maar het is nu ook niet dat we een PS5 kopen énkel om te kunnen multiplayeren he. Is gewoon een leuke, ongeplande, bijkomstigheid.
superhippe witte identicon
Geen slapende honden wakker makenJay-v schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:44:
In mijn mediamarkt bestelling staat dat hij '18-11' wordt thuisbezorgd. Ik dacht dat het 19 November zou zijn?
Dat is ook zo. Ik weet alleen dat de vraag veel te groot is om iedereen blij te maken. Wanneer en hoeveel PS5's er weer beschikbaar komen in Nederland zou ik echt niet weten en het lijkt erop dat niemand dat zeker weet.Twixie schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:45:
[...]
Hoe groot de vraag is, maakt weinig uit voor de vraag of we nog ergens 2de ladingen in december gaan zien. Het is eerder de vraag hoe klein zo'n lading kan zijn, vooraleer Sony zegt dat het de moeite niet is, en dan maar helemaal geen lading naar daar shipt, en die dan reserveert voor grotere afzetters.
Het is toch echt niet zo dat units die op dit moment van de band rollen allemaal gaan blijven liggen tot na nieuwjaar. De vraag is enkel waar ze naartoe geshipt zullen worden, en of daar ook BE/NL verkopers bij zitten.
Dit was ook bij de XSX en helaas, wordt 18 november verzonden maar je krijgt hem gewoon 19 november in huis als de bezorgdiensten meewerken in de drukte. Tenzij je gekozen hebt voor afhalen in de winkel, dan krijg je donderdag eind van de middag pas een afhaalbericht en kan je hem afhalenJay-v schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:44:
In mijn mediamarkt bestelling staat dat hij '18-11' wordt thuisbezorgd. Ik dacht dat het 19 November zou zijn?
Ik heb mijn agenda niet vrij gehouden woensdag
Is ook 19 november, 18e gaat deze in de avond mee met de post, 19e in huis.Jay-v schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:44:
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Was dit niet ook al bij sommige games op de PS4 zo? Ik vind overigens elk lampje op een controller irritant en afleidend omdat ik in een volledig verduisterde kamer op een beamer game.
Toch niets nieuw aan ? Bij de PS4 werd de ingebouwde led ook al gebruikte voor sommige context-specifieke kleuren. Maar de added value is nagenoeg nul, want je kijkt toch nooit naar je controller tijdens het gamen ?! Ik zou eerder hopen en verwachten dat ze met de haptic feedback veel kunnen doen om bvb je leven aan te geven (bvb een verhoogde hartslag nabootsen of zo).Theo27 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:52:
Uber vet dit !!!!!!
Scrooge NL
Bij de latere versies zat er ook een lichtstrip aan de bovenkant boven de touchpad, juist zodat je het als speler ook kon zien. Maar was voor de rest eigenlijk totaal niet functioneel.Theo27 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:59:
Bij de DS4 zit het licht toch aan de achterkant. Dan is dit toch gewoon gaaf lijkt mij.
Nee, bij de tweede versie van de DS4 zit de lamp ook bovenop.Theo27 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:59:
Bij de DS4 zit het licht toch aan de achterkant. Dan is dit toch gewoon gaaf lijkt mij.
Maar ik zou toch zeggen dat er wel andere manieren zijn ook als een extra fabriek neerzetten. Zoals ik al zei (alhoewel ik er niets van zou moeten hebben) je kan ook tegoedbonnen vanuit Sony/MS aanbieden (Of iets anders, daar heb je toch duurbetaalde marketing voor die dat mag verzinnenRacing-Paradise schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:43:
[...]
Sony heeft vast een kosten/baten analyse gedaan over het bouwen van een extra fabriek maar het was waarschijnlijk niet rendabel. (Of toeleveranciers kunnen grotere aantallen niet aan)
Ik verwacht toch dat er redelijk wat huishoudens zullen zijn die in december wel 499 overhebben voor een console, maar die in januari dat geld toch liever besteden aan andere dingen. Of die simpelweg die 499 nu gaan besteden aan andere cadeaus.
Iedere verkoop die je met kerst mist, daar moet je maar van hopen dat die in januari of nog later wel doorgaat...
Raem schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:44:
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou sowieso geen console onder de kerstboom leggen.
Dit soort reacties zijn toch goud
Het is ook de vraag wat de impact van de pandemie nou precies is in de gehele supply chain. Als ik kijk naar andere gewilde producten zoals die nieuwe Nvidia kaarten en de nieuwe AMD CPU's hebben ze daar ook flinke leveringsproblemen. Ofwel kunnen ze niet aan de vraag voldoen omdat die extreem veel hoger ligt dan normaal (veel mensen thuis, dus zoeken tijdsverdrijf) of ze doen er gewoon langer over om producten te fabriceren en shippen. In beide gevallen zal de pandemie er een impact op hebben lijkt me.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:03:
[...]
Maar ik zou toch zeggen dat er wel andere manieren zijn ook als een extra fabriek neerzetten. Zoals ik al zei (alhoewel ik er niets van zou moeten hebben) je kan ook tegoedbonnen vanuit Sony/MS aanbieden (Of iets anders, daar heb je toch duurbetaalde marketing voor die dat mag verzinnen)
Ik verwacht toch dat er redelijk wat huishoudens zullen zijn die in december wel 499 overhebben voor een console, maar die in januari dat geld toch liever besteden aan andere dingen. Of die simpelweg die 499 nu gaan besteden aan andere cadeaus.
Iedere verkoop die je met kerst mist, daar moet je maar van hopen dat die in januari of nog later wel doorgaat...
Hell, ik probeer als sinds juli een vrij eenvoudige computercase te bestellen van Coolermaster, ding is nog altijd heel moeilijk leverbaar. Dat was vorig jaar niet het geval geweest denk ik.
Toevallig vanmiddag aan de lijn gehangen met een logistiek agent. Die vertelde dat het op dit moment een gigantische chaos is met scheepsverzendingen vanuit China. Dit heeft te maken met verminderde capaciteit op dit moment door een downscaling van de logistieke capaciteit begin dit jaar ivm COVID-19. Op dit moment draaien de fabrieken weer grotendeels maar is de logistiek nog niet op volle toeren.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:38:
Er is op dit moment dus een te kort aan logistieke capaciteit. Daarnaast komt natuurlijk ook nog kerst, Apple en consorten komen met allerlei nieuwe producten en begin februari 2021 is het Chinees Nieuwjaar, etc. Dus alles moet het liefst voor die tijd nog verscheept worden..
Verwijderd
Wij zien dit ook (halen best wel wat containertjes uit China). Chaos weet ik niet, maar wel uitdagingen voor de planners.Devilish schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:10:
[...]
Toevallig vanmiddag aan de lijn gehangen met een logistiek agent. Die vertelde dat het op dit moment een gigantische chaos is met scheepsverzendingen vanuit China. Dit heeft te maken met verminderde capaciteit op dit moment door een downscaling van de logistieke capaciteit begin dit jaar ivm COVID-19. Op dit moment draaien de fabrieken weer grotendeels maar is de logistiek nog niet op volle toeren.
Er is op dit moment dus een te kort aan logistieke capaciteit. Daarnaast komt natuurlijk ook nog kerst, Apple en consorten komen met allerlei nieuwe producten en begin februari 2021 is het Chinees Nieuwjaar, etc. Dus alles moet het liefst voor die tijd nog verscheept worden..
Wieldoppen zijn ook van plastic, maar het zou kunnen dat je velgen bedoelt. Ik wil het wel even proberen, moet het nog een bepaald soort plastic zijn? Stuur anders een paneeltje op, dan spuit ik hem Bianchi Celeste voor je, heb net mijn fiets gedaanCowboy_Henk schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:33:
[...]
Zeker dat plastidip gemakkelijk van plastic af komt? Ben bang dat dit chemisch 'bond' plastic mengt met plastic.
De PS5 Simulator!
https://www.4gamers.be/ni...eem-hier-is-ps5-simulator
Verwijderd
Kun je denk ik beter hier vragen:ShaYan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:03:
Net eens begonnen met The Last Of Us. Ligt het aan mij of is de gameplay van dit spel super sloom? Net Uncharted 4 uitgespeeld en vond dat wel een pak aangenamer...
[PS4] PlayStation 4 - Deel 10
[ Voor 7% gewijzigd door Bas170 op 16-11-2020 18:11 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
TLOU speelt heel anders dan U4. Je hebt eigenlijk altijd een tekort aan ammo, bandages, etc. en meeste gevechten overleef je maar net. De opzet is heel anders dan U4 waar het meer lekker knallen is, bij TLOU ligt de nadruk heel echt op survival / scraping by.ShaYan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:03:
Net eens begonnen met The Last Of Us. Ligt het aan mij of is de gameplay van dit spel super sloom? Net Uncharted 4 uitgespeeld en vond dat wel een pak aangenamer...
Ten minste, ik denk dat je dat bedoelt met slome gameplay, dat je vaak stealth moet gebruiken als je niet dood wil gaan. Misschien misinterpreteer ik je.
Overigens is TLOU ook niet een game die bekend staat om geweldige gameplay, die is zeker tegenwoordig wel aardig dated. TLOU2 is dan wel weer fantastisch qua gameplay.
Deel 1?ShaYan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:03:
Da's een PS3 game, dus die kan wat traag zijn ja.
TLOU moet even op gang komen, uiteindelijk speelt het veel verslavender dan U4. Dat is toch veel van hetzelfde, ik heb daar uiteindelijk 2,5 jaar over gedaan omdat ik hem te saai vond om door te spelen. TLOU speel je na het begin (eerste 2 uurtjes) in 1 ruk uit, dan doe je de DLC en daarna meteen door met NG+.ShaYan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:03:
Heb zelf onlangs TLOU opnieuw gedaan en begin dit jaar U4 ook voor tweede keer, allebei fantastische spellen maar TLOU is toch wel mijn favoriet. De klim secties vond ik enigszins repetitief maar de set pieces waren fantastisch.Erapaz schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:17:
[...]
TLOU moet even op gang komen, uiteindelijk speelt het veel verslavender dan U4. Dat is toch veel van hetzelfde, ik heb daar uiteindelijk 2,5 jaar over gedaan omdat ik hem te saai vond om door te spelen. TLOU speel je na het begin (eerste 2 uurtjes) in 1 ruk uit, dan doe je de DLC en daarna meteen door met NG+.
Ik las overigens dat TLOU2 geen 60 FPS op PS5 doet
Edit: evt. met een factions update + PS5 optimisations? Factions gaat sowieso nog komen dus dat leek me wel een logisch moment om ook de PS5 patch te implementeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Brogala op 16-11-2020 18:23 ]
Ik heb wel wat ervaring met plastidip (de originele. Er zijn inmiddels ook veel varianten van andere merken).Cowboy_Henk schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:33:
[...]
Op plastic heb ik nooit nadelen ervaren als het er weer afkwam. Ik verwacht daar met de PlayStation dan ook geen problemen.
Ik vind het persoonlijk alleen niet mooi genoeg voor “grote” platte objecten. Je ziet dan te duidelijk dat het plastidip is en geen echte lak. Moet je van houden want het is allemaal wat minder strak. Voor mij de reden waarom ik het ga laten spuiten en niet voor plastidip ga.
pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" (G95T) Zwart
Het werkt technisch gezien wel, maar enkel op 1080p en 60Hz op enkel een deel (16:9) van het scherm. Dit scherm ondersteunt namelijk geen HDMI 2.1; ondersteuning voor 240 Hz gaat enkel via de DisplayPort.outlandos schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:36:
Misschien domme vraag, maar kan de PS5 onderweg met deze monitor?
pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" (G95T) Zwart
Enkel voor een PS5 is dit overkill.
Dan toch maar over stappen op de Xbox met z’n allenVerwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:50:
Zie online best veel reacties over coil whine en dat de series X sws stiller is. Komende dagen de ''betatesters'' nog maar even goed in de gaten houden.
Jaren met een Ps4 Pro gespeeld. Dus de Ps5 wordt sowieso wel een fijne stap vooruit op dat gebied. Rest valt dan wel weg door de geluid van de game lijkt mij.crimby schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:03:
[...]
Dan toch maar over stappen op de Xbox met z’n allen
zelf heb ik eigenlijk nooit last gehad van mijn PS4 en het geluid dat er vandaan kwam, ik heb vaak mijn headset op of via het geluid op de tv dat dan zeer luid staat om echt in de game op te gaan.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:05:
[...]
Jaren met een Ps4 Pro gespeeld. Dus de Ps5 wordt sowieso wel een fijne stap vooruit op dat gebied. Rest valt dan wel weg door de geluid van de game lijkt mij.
Al snap ik wel dat anderen er last van hadden.
PS5 DualSense controller support is now available on Steam with full functionality support (haptics, adaptive triggers, etc) coming later: https://t.co/iX2NvgmlOH pic.twitter.com/20bMojcbJU
— Game Informer (@gameinformer) 16 november 2020
Hello~
— Kena: Bridge of Spirits (@emberlab) 16 november 2020
That is an error and we are working with Sony to correct the message.
We are still on track to release Q1 of 2021.
Thank you for your support! 🧡
[ Voor 33% gewijzigd door Recon24 op 16-11-2020 19:28 ]
Ik had het laatste half jaar liquid metal spul in mijn pro. Daarvoor was het niet te doen, vooral in framerate unlocked stukken (of menu’s enz) kwam het vaak boven de audio uitAppleFan2007 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:17:
[...]
zelf heb ik eigenlijk nooit last gehad van mijn PS4 en het geluid dat er vandaan kwam, ik heb vaak mijn headset op of via het geluid op de tv dat dan zeer luid staat om echt in de game op te gaan.
Al snap ik wel dat anderen er last van hadden.
Maar goed ze hebben er duidelijk van geleerd dus dat komt wel goed.
Ik heb de Pro ook 3x uit elkaar gehaald voor een grondige reiniging. De laatste keer (rond april dit jaar) heb ik de paste vervangen. Sindsdien valt het me mee. Benieuwd hoe de PS5 het gaat doen. Op de PS4 liep de audio vaak via de soundbar, maar ik verwacht bij de PS5 meer met mijn headset op te gamen. Als 3D-audio een beetje de verwachtingen waar weet te maken, in ieder geval.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:28:
[...]
Ik had het laatste half jaar liquid metal spul in mijn pro. Daarvoor was het niet te doen, vooral in framerate unlocked stukken (of menu’s enz) kwam het vaak boven de audio uit![]()
Maar goed ze hebben er duidelijk van geleerd dus dat komt wel goed.
This is absolutely ridiculous
Mn ps4 pro stijgt tegenwoordig ook op tijdens het gamen dus komt vast goed! Ben zelf niet perse gebonden aan ps of xbox maar heb nu eenmaal veel ps4 games op mijn account staan dus ik ga ook maar over op ps5... ooit als ie beschikbaar isDonstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:05:
[...]
Jaren met een Ps4 Pro gespeeld. Dus de Ps5 wordt sowieso wel een fijne stap vooruit op dat gebied. Rest valt dan wel weg door de geluid van de game lijkt mij.
Gewoon een keer een Xbox 360 aanzetten. Dan is iedere andere console ineens muisstil.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:05:
[...]
Zie ook https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
[ Voor 13% gewijzigd door bronstige op 16-11-2020 20:54 ]
Ik denk dat ik nog braaf wat systeemupdates afwacht voordat ik er iets externs aan hang; ik ben toch niet voornemens om heel mn PS4 collectie 'speelklaar' te hebben op misschien 2 of 3 games na. En die kunnen tot die tijd best even op de interne storagebronstige schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:53:
Net een SSD gekocht met SATA adapter met usb c aansluiting. Anders is de PS5 op dag 1 al vol met PS4 content als COD, RDR etc. ik las dat de externe opslag voor problemen zorgt wanneer dit SSD betreft en deze aangesloten wordt op de reguliere usb poorten aan de achterzijde van de console. Wanneer je deze aansluit op de USB C aan de voorzijde schijnt dit geen problemen op te leveren. Enfin, we gaan het zien.
gewoon mediamarkt,bcc,wehkamp,bol, in de gaten houden komt bijna elke dag op voorraad. Check budgetgaming.nlDoubleDutch schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:58:
Weet iemand of er ergens de 3D pulse headset te bestellen is voor de 19de?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Allemaal uitverkocht helaas.Amaze86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:07:
[...]
gewoon mediamarkt,bcc,wehkamp,bol, in de gaten houden komt bijna elke dag op voorraad. Check budgetgaming.nl
Heb ik hier thuis liggen ongeopend, wist niet dat die uitverkocht was. Ik hoef het niet wil hem eigenlijk retourneren maar als je interesse hebt?Veertien14 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:02:
PS5 remote control is weer op voorraad bij bol.com. Iemand de charging dock nog ergens op voorraad kunnen vinden?
Heb hem zelf ook maar twijfel door de steelseries 7P
[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 16-11-2020 21:15 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Probleem is dat je niet even een extra fabriek of productielijn opzet. Dat kost veel geld, je kunt geen fabriek neerzetten die je na een jaar weer opdoekt omdat dan de piek voorbij is. Ze hebben een productielijn die erop berekend is om de komende 5 jaar x miljoen units per jaar te produceren, dit is iets schaalbaar en die zal nu op volle toeren draaien maar dat betekend niet dat je ineens 25 miljoen units voor het eerste half jaar hebt.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:03:
[...]
Maar ik zou toch zeggen dat er wel andere manieren zijn ook als een extra fabriek neerzetten. Zoals ik al zei (alhoewel ik er niets van zou moeten hebben) je kan ook tegoedbonnen vanuit Sony/MS aanbieden (Of iets anders, daar heb je toch duurbetaalde marketing voor die dat mag verzinnen)
De vraag naar de PS5 is op dit moment idioot hoog, als Sony verwacht dat het zo door blijft gaan zullen ze de productie wel blijvend opschroeven. Maar ze willen voorkomen dat ze met een fabriek komen te zitten die straks maar op halve kracht draaid omdaf er geen vraag meer is.
Tegoed bonnen zijn leuk maar werkt niet, zoiets is totaal niet leuk om met sinterklaas of kerst weg te geven, zeker niet als de levertijd onbekend is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/hi7pntCqBGWxYccmT2vCAIRl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F7vMIg80QRz7FBQoSUlSCiO6.jpg?f=fotoalbum_large)