PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 25-10 18:20
Hier ook wat twijfel,maar de 7P is €50 duurder ,maar is het de € 50 waard?Amaze86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:13:
[...]
Heb hem zelf ook maar twijfel door de steelseries 7Pmischien dat die retour gaat. Jammer dat die 7P geen usb-c heeft voor opladen.
Stuur hem maar nog niet terug,misschien nog interesse.Mizojojo schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:11:
[...]
Heb ik hier thuis liggen ongeopend, wist niet dat die uitverkocht was. Ik hoef het niet wil hem eigenlijk retourneren maar als je interesse hebt?
Headset gesloopt door mijn zoontje,eigenlijk wel wat nodig maar geen haast.Chaoss schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:21:
[...]
Heb je nu geen headset? En heb je de pulse persee voor donderdag nodig.
En de pulse 3d krijgt goede reviews voor een headset van €99 waarvan het geluid zich kan meten met 7P, qua comfor verschilt het per persoon zo te lezen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Net wat vids gekeken op YT en deze was toch wat doorslaggevend voor mij,het enige waar ik de P7 beter beter op vond was de MIC test op 14:40, de P7 was wel duidelijker omdat hij hem voor zijn mond kon zetten en de Puls dit niet heeft,maar vind dit niet de €50 extra waard net als de confort.Amaze86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:30:
@DoubleDutch Ja dat is hem juist, stel komt goede black friday deal onder de €150 voor 7p/x dan zou ik het doen denk ik.
En de pulse 3d krijgt goede reviews voor een headset van €99 waarvan het geluid zich kan meten met 7P, qua comfor verschilt het per persoon zo te lezen.
Had begrepen dat het verschil met de 7 en P7 vrij groot was.Chic de Friemel schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:56:
De SteelSeries Artics 7 is op het moment €131 bij Bol. Is er een (groot) verschil met de 7P? Scheelt namelijk toch weer €40...
Yep, ben ik het mee eens. Annuleer maar allemaal en masse de huidige pre-orders en ga voor de xbox in de rij staan, dan haal ik op de 19e nog even een vrijgekomen ps5 op zonder pre-ordercrimby schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:03:
[...]
Dan toch maar over stappen op de Xbox met z’n allen
P.s. ik heb een gerucht gehoord dat als je niet voor de 18e je ps5 pre-order omzet naar een xbox order dat je dan grote kans hebt te belanden in de xbox-backorder bak van juni en verder oftewel doe het snel
Ik lees zo links en rechts juist het tegenovergestelde; dat er praktisch geen verschil is.DoubleDutch schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:58:
[...]
Had begrepen dat het verschil met de 7 en P7 vrij groot was.
[ Voor 51% gewijzigd door Chic de Friemel op 16-11-2020 22:03 ]
Qua geluid klinkt die hetzelfde, alleen 7p heeft betere batterij en een nieuwere dongle, en de skiband materiaal is anders. Arctis 7 heeft vaak €99 gekostChic de Friemel schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:56:
De SteelSeries Artics 7 is op het moment €131 bij Bol. Is er een (groot) verschil met de 7P? Scheelt namelijk toch weer €40...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Waarom niet allebei?crimby schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:03:
[...]
Dan toch maar over stappen op de Xbox met z’n allen
Denk dat deze generatie consoles hier allebei komen te staan. De trailer van State of Decay 3 bevalt me wel bijvoorbeeld. Als er nog meer komen dan komt de series x hier ook met game pass ws.
Snap die loopgraven mentaliteit niet zo met consoles en pc.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
PSN: TheKrish
Mooie setup. Zie mezelf dat niet doen overigens. Zou voelen dat ik na een dag werk nog steeds achter m’n bureau zou zitten.DoubleDutch schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:16:
Ga denk ik gewoon voor de 3D pulse,zal niet veel van elkaar liggen kwa geluid met de 7/P7,maar past wel mooi bij de rest van de PS5 attributen.
Moet alleen nog een andere muis en muismat hebben in het zwart/wit.![]()
Stuur word lastig.![]()
[Afbeelding]
Snap ik,maar dit is de game kamer voor mij en de kids.giantgiantus schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:19:
[...]
Mooie setup. Zie mezelf dat niet doen overigens. Zou voelen dat ik na een dag werk nog steeds achter m’n bureau zou zitten.
Zit gelukkig niet achter mijn bureau voor mijn werk en voelt dit juist als een verademing .
Dat probleem had ik ook. Hij logde in met US account in de NL en dan staat alles op “niet geschikt voor aankoop”.SD5k schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:42:
[...]
Oh echt, ik kom zowel thuis als op m'n werk in verschillende browsers telkens weer in de NL store. En wanneer ik daar dan probeer in te loggen met mijn US account krijg ik de 2FA code niet binnen. Ik snap er niks meer van.
Ik heb dit opgelost door nl-nl te veranderen in en-us in de link:
https://store.playstation.com/en-us/latest
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nog niets gezien. Hopelijk komt er nog wel een patch, maar ik vrees het ergste.Oxigeon schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:56:
Om nog maar eens een ander onderwerp aan te snijden.... heeft Sony tussen afgelopen donderdag en nu eigenlijk nog een patch uitgerold voor de systeemsoftware? Ik verwacht eigenlijk dat er toch nog wel wat bugs uitgehaald moeten worden voor aankomende donderdag
Waarom niet allebei is hier voornamelijk geld...Flagg schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:08:
[...]
Waarom niet allebei?
...
Dezelfde reden als waarom hier een console komt en ik niet mijn pc ga voorzien van dure upgrades.
Ik vind gamen best leuk, maar heb niet de tijd om er veel aan te zitten en met weinig tijd komt gelijk dat het niet te duur moet zijn.
Kijk als je 4 uur per dag gamed dan wordt de berekening mogelijk iets anders, maar ik game gemiddeld 1 of 2 uurtjes per week en dat zouden best dure uurtjes worden als ik en een ps5 en een xbox inclusief spellen ga aanschaffen
Ik verwacht dat ze die pas donderdag zo laat mogelijk releasen als first-day patch. Het heeft relatief weinig waarde om een tussendoor patch voor donderdag uit te brengen (iedereen die nu last heeft van de bugs heeft er al last van en al een slechte eerste ervaring).Oxigeon schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:56:
Om nog maar eens een ander onderwerp aan te snijden.... heeft Sony tussen afgelopen donderdag en nu eigenlijk nog een patch uitgerold voor de systeemsoftware? Ik verwacht eigenlijk dat er toch nog wel wat bugs uitgehaald moeten worden voor aankomende donderdag
Terwijl je op donderdag een hoop nieuwe eerste ervaringen gaat krijgen die je zo goed mogelijk wilt hebben.
Oftewel ik zou het als Sony gewoon donderdag zo laat mogelijk uitbrengen dat het net voor de 1e thuislevering zit.
Neem aan dan woensdag laat want donderdag hebben de meeste hem al binnen.Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:35:
Ik verwacht dat ze die pas donderdag zo laat mogelijk releasen als first-day patch. Het heeft relatief weinig waarde om een tussendoor patch voor donderdag uit te brengen (iedereen die nu last heeft van de bugs heeft er al last van en al een slechte eerste ervaring).
Terwijl je op donderdag een hoop nieuwe eerste ervaringen gaat krijgen die je zo goed mogelijk wilt hebben.
Oftewel ik zou het als Sony gewoon donderdag zo laat mogelijk uitbrengen dat het net voor de 1e thuislevering zit.
XBOX moet eerst eens een serie goeie SP games uitbrengen met goed verhaal. Pas dan overweeg ik Xbox. Nu zijn er maar weinig spellen die mij trekken. En gamepass trekt me verder niet op dit moment. Misschien een handvol games die ik zou willen spelen.Flagg schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:08:
[...]
Waarom niet allebei?
Denk dat deze generatie consoles hier allebei komen te staan. De trailer van State of Decay 3 bevalt me wel bijvoorbeeld. Als er nog meer komen dan komt de series x hier ook met game pass ws.
Over 4 jaar kunnen ze de fabriek omzetten in een PS5 Pro fabriekChaoss schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:16:
[...]
Probleem is dat je niet even een extra fabriek of productielijn opzet. Dat kost veel geld, je kunt geen fabriek neerzetten die je na een jaar weer opdoekt omdat dan de piek voorbij is. Ze hebben een productielijn die erop berekend is om de komende 5 jaar x miljoen units per jaar te produceren, dit is iets schaalbaar en die zal nu op volle toeren draaien maar dat betekend niet dat je ineens 25 miljoen units voor het eerste half jaar hebt.
De vraag naar de PS5 is op dit moment idioot hoog, als Sony verwacht dat het zo door blijft gaan zullen ze de productie wel blijvend opschroeven. Maar ze willen voorkomen dat ze met een fabriek komen te zitten die straks maar op halve kracht draaid omdaf er geen vraag meer is.
Tegoed bonnen zijn leuk maar werkt niet, zoiets is totaal niet leuk om met sinterklaas of kerst weg te geven, zeker niet als de levertijd onbekend is.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb veel headphones gehad en kreeg altijd een vervelende druk op mijn oren. Daarom gebruik ik sinds een jaar een Bose Quiet Comfort met mijn ps4 en straks ps5. Dat ding voel je echt niet.Orangelights23 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:18:
Heb gisteravond een uur of twee de ps5 headset gedragen. Moet zeggen dat het nog niet heel comfortabel is door de band bovenop je hoofd. Ik heb zeker geen groot hoofd, maar voelde best wel wat druk van de band. Hopelijk is dit een nieuwigheiddingetje, anders ga ik hem mooi weer verkopen.
[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 17-11-2020 08:35 ]
Ik vermoed dat we geen pro gaan zien deze generatie. Begreep ook dat Sony deze levenscyclus van de console weer wilde verkorten naar 5-6 jaar. Natuurlijk altijd even afwachten wat er werkelijk van terecht komtKalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 06:18:
[...]
Over 4 jaar kunnen ze de fabriek omzetten in een PS5 Pro fabriek
Meerwaarde neemt ook af. De graphics zijn echt al heel erg mooi en de meerwaarde van native 4K boven checkerboard is nu al slecht te zien. Zijn heus wat internetspeurneuzen die denken dat gaming fundamenteel veranderd als de console een paar flops meer heeft, maar het gros ziet dat amper.cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:47:
[...]
Ik vermoed dat we geen pro gaan zien deze generatie. Begreep ook dat Sony deze levenscyclus van de console weer wilde verkorten naar 5-6 jaar. Natuurlijk altijd even afwachten wat er werkelijk van terecht komt
Volgens mij werden de PS2 graphics destijds ook al weggezet als 'zeer realistisch' etc etc. Het kan dus altijd mooier en betergiantgiantus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:05:
[...]
Meerwaarde neemt ook af. De graphics zijn echt al heel erg mooi en de meerwaarde van native 4K boven checkerboard is nu al slecht te zien. Zijn heus wat internetspeurneuzen die denken dat gaming fundamenteel veranderd als de console een paar flops meer heeft, maar het gros ziet dat amper.
Dat heeft ze bij de afgelopen generatie geen windeieren gelegd dus zou niet weten waarom ze dat niet weer zouden doen.
Digital edition wat goedkoper.
Disc edition eruit en daarvoor in de plaats een Pro.
Dat gaat echt wel verkopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 17-11-2020 08:36 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben niet erg actief geweest de afgelopen maanden qua posten. Maar heb wel met veel plezier dit topic dagelijks gevolgd. Over 2-3 dagen wordt het vast een stuk rustiger in het topic. Daarom wil ik julle nu alvast bedanken en veel plezier wensen met jullie nieuwe console.
Over 2-3 dagen zal het grotendeels issues zijn die hier besproken worden. De mensen die hem binnen krijgen en geen problemen ondervinden zijn te druk met gamen.Tricto schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:36:
Ha Mannen (en dames),
Ik ben niet erg actief geweest de afgelopen maanden qua posten. Maar heb wel met veel plezier dit topic dagelijks gevolgd. Over 2-3 dagen wordt het vast een stuk rustiger in het topic. Daarom wil ik julle nu alvast bedanken en veel plezier wensen met jullie nieuwe console.
Idem.Tricto schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:36:
Ha Mannen (en dames),
Stappen we over op een PS5 topic, of wordt het een name change?
Klopt, was van het weekend bij een vriend aan het gamen. Hij heeft een pro met een mooie 4K TV. Het viel me wel op dat de graphics een hele klap beter zijn dan mijn gewone ps4. Nu speel ik op 1440p monitor, dus dat zal ook wel meespelen.giantgiantus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:05:
[...]
Meerwaarde neemt ook af. De graphics zijn echt al heel erg mooi en de meerwaarde van native 4K boven checkerboard is nu al slecht te zien. Zijn heus wat internetspeurneuzen die denken dat gaming fundamenteel veranderd als de console een paar flops meer heeft, maar het gros ziet dat amper.
Ooh ja en het viel me ook op dat die ps4 pro werd aangedreven door een straalmotor. Die van mij kan op warme dagen ook wel blazen, maar dit sloeg alles 🤣.
Ach en volgende generatie wordt het gewoon 8k gaming, en nog meer RT. 4k zal ook wel native zijn, met checkerboarding naar 8k. Tegen die tijd haalt het ding waarschijnlijk 40 Tflops, kan je makkelijk 10 spenderen aan 4k rendering en 30 aan RT.
Daarom dat dynamic 4k met een goede anti aliasing (bvb temporal) met 60fps de gouden standaard zou moeten zijn. Native 4k is te intensief voor gpu/cpu
En aanvulling daarom dat ik ooit denk dat we heel weinig verschil gaan zien tov de XboxSX. Je zal echt een super pixel peeper moeten zijn dan.
[ Voor 13% gewijzigd door Cowboy_Henk op 17-11-2020 09:10 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 25-10 18:20
Het lijkt me wel tijd voor een nieuw PS5 topic met iets minder geouwehoer en iets meer inhoud. Ik ben alleen bang dat dit de eerste dagen niet lukt. Ben bang dat er veelFMS schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:42:
[...]
Idem.
Stappen we over op een PS5 topic, of wordt het een name change?
"Ik heb hem!!
"Ik ben hem misgelopen!!
posts gaan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2020 09:10 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Tsja hoort er wel een beetje bij he..Chaoss schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:08:
[...]
Ik ben alleen bang dat dit de eerste dagen niet lukt. Ben bang dat er veel
"Ik heb hem!!" en "Ik ben hem misgelopen!!
" posts gaan komen.
Dat is het grootste onderdeel van de 'release' en waar we allemaal naar toe leven.Chaoss schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:08:
[...]
Het lijkt me wel tijd voor een nieuw PS5 topic met iets minder geouwehoer en iets meer inhoud. Ik ben alleen bang dat dit de eerste dagen niet lukt. Ben bang dat er veel
"Ik heb hem!!" en
"Ik ben hem misgelopen!!"
posts gaan komen.
Wellicht nog een week na 19 november open laten (dat valt nog onder release) en dan een schone lei beginnen in een nieuw topic. Als er dan een link daar naar toe staat in de laatste post komen de mensen van hier daar wel weer om het weer op de PS5 zelf te hebben.
Verder is er ook nog het pre-order topic waar dat denk ik wat meer gepost wordt.
Ja same here maar ik houd het wel in de gaten mochten er idd exclusive sp games komen dan houd ik de optie wel open. Kan nu nog te weinig games vinden om het te verantwoorden. En ik weet ook niet in hoeverre State of Decay MP of sp is, maar als er meer van zulke games gaan komen ben ik bang dat de Xbox er naast komt staan.cold_as_ijs schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:51:
[...]
XBOX moet eerst eens een serie goeie SP games uitbrengen met goed verhaal. Pas dan overweeg ik Xbox. Nu zijn er maar weinig spellen die mij trekken. En gamepass trekt me verder niet op dit moment. Misschien een handvol games die ik zou willen spelen.
Heb geen monogame relatie met Sony iig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik ga denk niet eens aan de slag met externe opslag. Ik heb nog een launch-PS4 en ik speel meestal toch maar 2 of 3 games tegelijk. Als ik soms weer cravings heb naar een oudere game zoals Battlefront II of Diablo III dan download ik die wel weer opnieuw.
Ik heb vooral veel fotos/filmpjes van ps5's in hun natuurlijk habitat en unboxings te zien. Dat mis ik erg op de andere fora.grizzlywilde schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:07:
Hopelijk wordt dit straks geen topic vol orderposts. Dat is op een Amerikaans forum waar ik kom wel gebeurd met XSX afgelopen week. Niet meer doorheen te komen dan.
Ik ga denk niet eens aan de slag met externe opslag. Ik heb nog een launch-PS4 en ik speel meestal toch maar 2 of 3 games tegelijk. Als ik soms weer cravings heb naar een oudere game zoals Battlefront II of Diablo III dan download ik die wel weer opnieuw.
version: 20.02-02.25.00 This system software update improves system performance. (according to Reddit)
Van de Playstation site:
https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Voor mensen die 'm zelf alvast willen downloaden (828MB). Staat geen changelog op, maar goed het zal hopelijk wat bugs fixen, zoals de rest mode bug.
edit: Woops, site is nog niet bijgewerkt. Staat er inmiddels op.
[ Voor 16% gewijzigd door alionfire op 17-11-2020 13:57 ]
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Op die site is het nog Version 20.02-02.20.00alionfire schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:48:
[...]
https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Voor mensen die 'm zelf alvast willen downloaden. Staat geen changelog op, maar goed het zal hopelijk die bugs fixen.
omdat mijn tv meubel maar 1 console toelaat en ik het geld maar 1 keer kan uitgeven en ook andere wensen hebFlagg schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:08:
[...]
Waarom niet allebei?
Ik kies PS5 overigens puur omdat ik het gewend ben en nooit een xbox heb gehad... veel vrienden van mij hebben ook een PS maar daar speel ik sporadisch mee en tegenwoordig is toch veel cross gen.
PC is naar mijn mening een stuk duurder omdat je continu moet upgraden en ik dan ook monitoren etc moet aanschaffen van betere kwaliteit en mijn TV al goed is :-)
Maar wordt de game vanaf de disc geinstalleerd waarna er een download van PS5 update volgt.
OF
Wordt alleen de licentie op de disk gelezen en moet je daarna de HELE game downloaden?
Ik neem aan als je de disk dat het de bij behoorde patch gaat installerenTricto schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:48:
Ik kan het zo snel niet vinden. Maar wellicht dat hier iemand het weet. Ik sta op het punt Sackboy te gaan bestellen. De ps4 versie met gratis upgrade naar de ps5 versie is 7 euro goedkoper. Scheelt toch weer.
Maar wordt de game vanaf de disc geinstalleerd waarna er een download van PS5 update volgt.
OF
Wordt alleen de licentie op de disk gelezen en moet je daarna de HELE game downloaden?
Ik kan je geen 100% zekerheid geven, maar van wat ik tot nu toe heb gezien download je de PS5 client. Het is namelijk geen BC game, maar een cross-gen game.Tricto schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:48:
Ik kan het zo snel niet vinden. Maar wellicht dat hier iemand het weet. Ik sta op het punt Sackboy te gaan bestellen. De ps4 versie met gratis upgrade naar de ps5 versie is 7 euro goedkoper. Scheelt toch weer.
OF
Dit vermoeden heb ik ook inderdaad. Neig hierdoor naar de PS5 versie.Michiel_1982 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
[...]
Ik kan je geen 100% zekerheid geven, maar van wat ik tot nu toe heb gezien download je de PS5 client. Het is namelijk geen BC game, maar een cross-gen game.
Vooralsnog niet (allemaal) als ik deze Reddit-thread volg:GK87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:57:
PS5's First Firmware Update Is Available to Download Now
Maar lost ie de veelbesproken bugs op?
https://www.reddit.com/r/...ate_is_live_now/?sort=new
En die Pulse 3d headset. Niet elke game werkt met 3d audio toch? Dan krijg je gewoon normaal surround sound automatisch? Want bij oudere headsets moest je altijd eerst een knopje omzetten voor 3d geluid en dat zie ik bij deze niet zitten. Zet je dat dan in game aan bij de spelen die het wel hebben?
Warzone speelt wél tussen PS4 en PS5, o.a. YT'er Jack Frags heeft daar video's van online staan.Undercovert schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:29:
Misschien een vreemde vraag maar speelt PS4 en PS5 automatisch samen? In Cod bijvoorbeeld of zou dat dan ook via crossplay moeten?
En die Pulse 3d headset. Niet elke game werkt met 3d audio toch? Dan krijg je gewoon normaal surround sound automatisch? Want bij oudere headsets moest je altijd eerst een knopje omzetten voor 3d geluid en dat zie ik bij deze niet zitten. Zet je dat dan in game aan bij de spelen die het wel hebben?
Ik denk het wel, je kan ook met ps4- en ps5 spelers in een party namelijk.Undercovert schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:29:
Misschien een vreemde vraag maar speelt PS4 en PS5 automatisch samen? In Cod bijvoorbeeld of zou dat dan ook via crossplay moeten?
3D audio wordt door de tempest engine gegenereerd met als output standaard stereo kanaal. Dus het werkt met iedere game en iedere koptelefoon.Undercovert schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:29:
Je zal het waarschijnlijk uit en aan moeten zetten in de instellingen van de ps5.
Logisch op zich, aangezien er geen ps5 versie is van warzone, alleen de ps4 versie via BC toch?Chic de Friemel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
[...]
Warzone speelt wél tussen PS4 en PS5, o.a. YT'er Jack Frags heeft daar video's van online staan.
Ik hoop wel ten eerste dát er een ps5 versie komt met o.a. 120fps, en ten tweede inderdaad dat daarvoor crossplay niet aan hoeft zodat je geen pc spelers in de lobby krijgt...
Dat is helaas correct.vaagisdenaam schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
[...]
Logisch op zich, aangezien er geen ps5 versie is van warzone, alleen de ps4 versie via BC toch?
Neem aan dat dat alleen geld voor de PS4, die heeft max 45GB per disc, PS5 discs kunnen dacht ik tot 90GBpoor Leno schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:22:
Lol, toch weer terug naar "insert disc 2" installaties?
Cyberpunk 2077 comes on two Blu-ray discs
Staat ook in t artikelKalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:25:
[...]
Neem aan dat dat alleen geld voor de PS4, die heeft max 45GB per disc, PS5 discs kunnen dacht ik tot 90GB
More interestingly, the package also came with the main PS4 cover insert, which confirms that Cyberpunk 2077 comes on two Blu-ray discs.
Wat is er dan uniek aan? Er zijn meerdere games die op 2 schijfjes gekomen zijn deze generatie, RDR2 en FF7 Remake uit m'n hoofd en vast meer.poor Leno schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:31:
[...]
Staat ook in t artikel
More interestingly, the package also came with the main PS4 cover insert, which confirms that Cyberpunk 2077 comes on two Blu-ray discs.
edit: sorry ga het artikel verder niet lezen want mij boeit het niet of het op 1 of 2 schijfjes staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 17-11-2020 13:34 ]
Als installatie?Kalder schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
[...]
Wat is er dan uniek aan? Er zijn meerdere games die op 2 schijfjes gekomen zijn deze generatie, RDR2 en FF7 Remake uit m'n hoofd en vast meer.
edit: sorry ga het artikel verder niet lezen want mij boeit het niet of het op 1 of 2 schijfjes staat.
Ik weet niet wat je daarmee bedoeld, maar ja je hebt dan 2 schijfjes die je moet installeren, waarna je het laatste schijfje erin houd om te gamen.
The witcher 3 stond overigens op 6 DVD's ofzo
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Het viel me wel op dat de d-pad een redelijk hard 'mushy' geluid maakt als ik de pijltjes indruk. Het membraan klinkt (ik overdrijf nu) alsof er modder in zit zeg maar. Heel anders dan de face buttons, die klinken wel normaal. Kan me niet herinneren dat dit op de DualShock 4 ook zo was. Vrijdag zodra ik m'n andere DualSense binnen heb maar even kijken of het bij die ook zo is.
Speciaal even voor je naar mijn Dual Sense geluisterd en de d-pad en face buttons klinken exact hetzelfde. Voelen ook hetzelfde aan, voelt de d-pad ook modderig bij jou?disguisedpotato schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:55:
Net de DualSense uitgepakt. Mooi dingetje hoor! Erg vet die texture met de kleine PS symbooltjes. Hij ziet er in het echt een stuk mooier uit dan op de meeste foto's vind ik. Kan de next-gen features nu nog niet testen natuurlijk. Vind het wel jammer dat de uiteinden van de handvaten 'scherp' zijn op de plek waar ik gewend ben mijn pink te laten rusten. Maar dat komt wel goed na even wennen aan een andere manier van vastpakken denk ik.
Het viel me wel op dat de d-pad een redelijk hard 'mushy' geluid maakt als ik de pijltjes indruk. Het membraan klinkt (ik overdrijf nu) alsof er modder in zit zeg maar. Heel anders dan de face buttons, die klinken wel normaal. Kan me niet herinneren dat dit op de DualShock 4 ook zo was. Vrijdag zodra ik m'n andere DualSense binnen heb maar even kijken of het bij die ook zo is.
wat een blamage zeg
Bedankt voor het checken. Ja de d-pad voelt ook niet helemaal lekker, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Interessant dat jouw d-pad hetzelfde klinkt als de face buttons, dat is bij mij zeker niet het geval. Misschien deze DualSense maar terug sturen dan!Erapaz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:01:
[...]
Speciaal even voor je naar mijn Dual Sense geluisterd en de d-pad en face buttons klinken exact hetzelfde. Voelen ook hetzelfde aan, voelt de d-pad ook modderig bij jou?
[ Voor 4% gewijzigd door disguisedpotato op 17-11-2020 15:11 ]
Vind het wel een toffe actie van Coolblue, ook eerlijker voor de mensen die overdag moeten gaan werken!
Joepie!
Dus nu kan ik in dit topic terecht....
IK ben benieuwd wat ik kan verwachten - even allen MAC adres van het apparaat gebruiken voor DHCP reservering door mijn Cisco Layer 3 switch...
IK ga dit weekend zeker wat fun hebben met mijn PS5
[ Voor 55% gewijzigd door mindwarper op 17-11-2020 16:05 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Weet je ook al welke games je gaat kopen?mindwarper schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:03:
Heb net mijn PS5 bestelling geconfirmeerd gekregen voor overmorgen in MM filiaal...
Joepie!
Dus nu kan ik in dit topic terecht....
IK ben benieuwd wat ik kan verwachten - even allen MAC adres van het apparaat gebruiken voor DHCP reservering door mijn Cisco Layer 3 switch...
IK ga dit weekend zeker wat fun hebben met mijn PS5
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Maar tot nu toe heb ik nog geen mail gekregen dat hij verstuurd wordt of dat ik hem voor 100% zeker krijg. Zou PlayStation zelf te laat leveren of is dat een andere leverancier.
Idem hier. Blijft bang afwachten. Ik verwacht eigenlijk ook geen extra informatie tot op het moment dat ze effectief verzenden en dat zal pas morgen zijn, denk ik.AppleFan2007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
Ik begin mij zorgen te maken op mijn bestelling bij mediamarkt België. Ze hebben me verzekerd dat ik er een kan ontvangen op 19/11 als de leverancier op tijd levert en als Bpost op tijd bij mij thuis is.
Maar tot nu toe heb ik nog geen mail gekregen dat hij verstuurd wordt of dat ik hem voor 100% zeker krijg. Zou PlayStation zelf te laat leveren of is dat een andere leverancier.
Ik lees wel dat MediaMarkt een veel grotere speler is dan Coolblue, GameMania, BCC, Dreamland, e.d. en daardoor wellicht veel meer garanties van Sony krijgt, en daardoor zelfzeker lijkt ivm te kunnen leveren.
Ik ben persoonlijk wat optimistischer dan een week of zo geleden. Acht mijn kansen nu 70% dat ik tegen het weekend ene heb
Nee nog niet echt, ik wacht het nog even af welke game(s) het gaan worden...laurens700 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]
Weet je ook al welke games je gaat kopen?
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik zou me niet teveel zorgen maken, mits je natuurlijk in de webshop hebt besteld. Ze versturen pas op 18-11, eerder krijg je toch geen mail. Die playstations staan al lang bij de mediamarkt/bol/amazon/BCC/CB etc... in het magazijn, als ze die nu nog moeten ontvangen van Sony hebben ze een heel groot probleem morgenTwixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:21:
[...]
Idem hier. Blijft bang afwachten. Ik verwacht eigenlijk ook geen extra informatie tot op het moment dat ze effectief verzenden en dat zal pas morgen zijn, denk ik.
Ik lees wel dat MediaMarkt een veel grotere speler is dan Coolblue, GameMania, BCC, Dreamland, e.d. en daardoor wellicht veel meer garanties van Sony krijgt, en daardoor zelfzeker lijkt ivm te kunnen leveren.
Ik ben persoonlijk wat optimistischer dan een week of zo geleden. Acht mijn kansen nu 70% dat ik tegen het weekend ene heb.
En toch vind het best spannend allemaal na een rot jaar hoop ik op klein lichtpuntje door de PS5 te ontvangencold_as_ijs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:39:
[...]
Ik zou me niet teveel zorgen maken, mits je natuurlijk in de webshop hebt besteld. Ze versturen pas op 18-11, eerder krijg je toch geen mail. Die playstations staan al lang bij de mediamarkt/bol/amazon/BCC/CB etc... in het magazijn, als ze die nu nog moeten ontvangen van Sony hebben ze een heel groot probleem morgen
ik snap wel dat ze wachten totdat ze hem effectief versturen maar ik ben op van het wachten, ik slaap er ook niet meer van.(klinkt misschien overdreven maar toch is het zo)Twixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:21:
[...]
Idem hier. Blijft bang afwachten. Ik verwacht eigenlijk ook geen extra informatie tot op het moment dat ze effectief verzenden en dat zal pas morgen zijn, denk ik.
Ik ben persoonlijk wat optimistischer dan een week of zo geleden. Acht mijn kansen nu 70% dat ik tegen het weekend ene heb.
Al snap ik nog steeds niet waarom de leverancier te laat zou zijn?
Al is het wel goed voor jou dat je positiever bent dan een week geleden, maar ik ben negatiever dan een week geleden eigenlijk.
Mijn ouders zeiden altijd dat je altijd het ergste moet verwachten en nu snap ik eindelijk waarom.
U zegt wel dat ze een probleem hebben als ze ze nog niet hebben maar zo lieten ze het wel uitschijnen vorige donderdag toen ik ze contacteerde met de vraag of ik mijn console wel de negentiende zou ontvangen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:39:
[...]
Ik zou me niet teveel zorgen maken, mits je natuurlijk in de webshop hebt besteld. Ze versturen pas op 18-11, eerder krijg je toch geen mail. Die playstations staan al lang bij de mediamarkt/bol/amazon/BCC/CB etc... in het magazijn, als ze die nu nog moeten ontvangen van Sony hebben ze een heel groot probleem morgen
het antwoord was toen: 'Normaal zal deze geleverd worden op 19/11/20. Uiteraard onder voorbehoud dat de leverancier deze op tijd naar ons verstuurd en Bpost geen vertraging heeft bij de levering.'
zolang zullen ze er dus niet staan.
mmmkay.. ik zou misschien toch even een beetje wat dingen gaan relativeren ofzo..AppleFan2007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:50:
[...]
ik slaap er ook niet meer van.(klinkt misschien overdreven maar toch is het zo)
Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat ze perse doelden op een console release..Mijn ouders zeiden altijd dat je altijd het ergste moet verwachten en nu snap ik eindelijk waarom.
Kunnen de posts over pre-orders overigens waar ze horen : Alwayshappyz in "[PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden" ?
[ Voor 50% gewijzigd door Twixie op 17-11-2020 16:58 ]
Ah 2005.. maar dan nog welTwixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:57:
Ik hoop dat 2007 slaat op het geboortejaar, dan kan ik het wel begrijpen.
Dit was duidelijk een standaard antwoord, wellicht omdat ze zoveel vragen kregen. In de mail die ik kreeg was het net dezelfde bewoordingen.AppleFan2007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:53:
[...]
'Normaal zal deze geleverd worden op 19/11/20. Uiteraard onder voorbehoud dat de leverancier deze op tijd naar ons verstuurd en Bpost geen vertraging heeft bij de levering.'
nee ze zullen dat niet bedoeld hebben voor een console release maar ik kan het wel toepassen op deze situatie.poor Leno schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
[...]
mmmkay.. ik zou misschien toch even een beetje wat dingen gaan relativeren ofzo..
[...]
Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat ze perse doelden op een console release..
misschien moet ik toch wel eens gaan relativeren maar ik kijk er gewoon naar uit omdat dat ook het enigste is om dit jaar naar uit te kijken.
Voor iemand van 15 komt ook de spanning van Sinterklaas er nog bij natuurlijkpoor Leno schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
[...]
mmmkay.. ik zou misschien toch even een beetje wat dingen gaan relativeren ofzo..
[...]
Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat ze perse doelden op een console release..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
In mijn streek spreken ze over Sint-Maarten en die is vorige week al geweestYakuzA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:07:
[...]
Voor iemand van 15 komt ook de spanning van Sinterklaas er nog bij natuurlijk
Twixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:57:
Kunnen de posts over pre-orders overigens waar ze horen : Alwayshappyz in "[PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden" ?
Ik hoop het, ben er al redelijk klaar mee, heb hem sinds donderdag maar omdat alles ongeveer elk kwartier crashed in zowel Astro als Spider Man zet ik hem na een half uur alweer uit.GK87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:57:
PS5's First Firmware Update Is Available to Download Now
Maar lost ie de veelbesproken bugs op?
Zou hem dan toch lekker RMA'en.Jeroen Sack schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:42:
[...]
Ik hoop het, ben er al redelijk klaar mee, heb hem sinds donderdag maar omdat alles ongeveer elk kwartier crashed in zowel Astro als Spider Man zet ik hem na een half uur alweer uit.
Het lijken software issues, dus ik kijk het nog even aan, als het zo blijft dan gaat dat wel de oplossing worden.
Deze heb ik niet zien aankomen maar wel supervet! Meteen klaargezet in de store.A new version of the Dagor Engine, the first battleships, new aircraft carriers, new sky, vertical take-off aircraft and many other important changes. War Thunder is now available on PlayStation®5 and on Xbox Series X with improved graphics, 4K resolution and frame rate up to 60 FPS.
Is de PS5 op het dat moment dingen aan het downloaden of installeren? Kom best wat verhalen tegen dat games dan kunnen vastlopen.Jeroen Sack schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:42:
[...]
Ik hoop het, ben er al redelijk klaar mee, heb hem sinds donderdag maar omdat alles ongeveer elk kwartier crashed in zowel Astro als Spider Man zet ik hem na een half uur alweer uit.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/pKovtCe4n1a9BhmzggqLzSYu.jpg?f=fotoalbum_large)