• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:45
Volgende week kijken of ik de ps5 kan bestellen.
Heb niet kunnen pre-order.

Ben nu aan het kijken welke game het beste kan nemen. Ben bang dat Spider-Man: Miles Morales beetje hetzelfde is als de vorige Spider-man game.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:05
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:55:
[...]

Wat staat er bij je order onder je Account op de website ?
Op de site staat dat de bestelling in verwerking is.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Gusev schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:10:
Wat een kwaliteit die DualSense zeg. Ligt super degelijk in de hand, knoppen voelen solide aan, vind het formaat ook zo veel prettiger dan de DualShock 4. Dat vond ik persoonlijk maar niks.
Fijn om al die positieve ervaringen te lezen! Ik wacht toch maar even op de andere kleurtjes voor de tweede controller.

Launch issues lijken vooralsnog mee te vallen als ik zo op verschillende fora kijk. (y)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-10 18:36
AppleFan2007 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
[...]
Op de site staat dat de bestelling in verwerking is.
Ok, idem hier, dus zal hoopvol blijven dan :P. Heb op de 17de besteld, maar was pas rond 19u.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:05
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:00:
[...]

Ok, idem hier, dus zal hoopvol blijven dan :P. Heb op de 17de besteld, maar was pas rond 19u.
Bij mij was het rond 18 dus ik denk dat je nog kans maakt.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:40
Weet iemand of dit een goede SSD is om PS4 games vanaf te spelen? https://www.amazon.nl/Sam...+T7&qid=1605190405&sr=8-1

Van wat ik begrijp is er weinig verschil tussen laadtijden op externe SSD of interne SSD voor PS4 games (scheelt soms letterlijk 1 seconden), En dit schijnt een van de snelste te zijn.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Haha, die playstation access stream over Sackboy: "aahhhh, do you feel it in your DualSense?" "Yes! I feel like in the washing machine"

Op -4:05:00 ongeveer begin het.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:02

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:53:
[...]

je bedoelt de Sony WH1000-XM3? Die koste bij release circa € 349 en kun je qua geluidskwaliteit niet vergelijken met een Pulse voor € 99.
Goed punt, toch denk ik dat hij in een lage bitrate oid blijft hangen. Nouja hopen dat het op de PS5 beter verloopt (verwacht het wel).

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Evertt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:56:
Ben nu aan het kijken welke game het beste kan nemen. Ben bang dat Spider-Man: Miles Morales beetje hetzelfde is als de vorige Spider-man game.
Aangezien de vorige game over het algemeen heel goed is ontvangen, is dat volgens mij niet iets om "bang" voor te zijn. Maar het embargo is er vorige week al af gegaan, dus je kunt intussen overal reviews terugvinden.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Heb mijn controller, dock en media remote binnen.
Ik weet niet of het al 100% bevestigd was, maar de media remote heeft ook hier knoppen voor Youtube, Spotify, Disney+ en Netflix.

• VirinR
VirinR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]

Duidelijk, ik heb hem besteld.
Mijn 3 meter lange HDMI 2.1-kabel is binnen. AlleKabels had deze op dinsdag al op de post gedaan maar kwam pas net binnen. Blijkbaar is het ook wat drukker met de briefpost.
Nu nog wachten op Miles Morales en Sackboy. Deze komen, als het goed is, morgen binnen.

[ Voor 14% gewijzigd door VirinR op 12-11-2020 16:10 ]

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
Linkje3 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:15:
Weet iemand of dit een goede SSD is om PS4 games vanaf te spelen? https://www.amazon.nl/Sam...+T7&qid=1605190405&sr=8-1

Van wat ik begrijp is er weinig verschil tussen laadtijden op externe SSD of interne SSD voor PS4 games (scheelt soms letterlijk 1 seconden), En dit schijnt een van de snelste te zijn.
Ik denk een van de betere die je gaat vinden.

Ik heb er zelf al een voor bij mijn MacBook Pro maar ga er nog een aanschaffen als externe opslag voor PS4 games bij de PS5.

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10 13:00
Is het niet beter om gewoon te wachten op de ps5 ssd's? Doe je het in 1 keer goed.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:34
Goeie tip, alvast even inlezen.

Nu lees ik bijvoorbeeld op deze support pagina dat de USB-A aansluiting aan de voorkant een Hi-speed aansluiting is en de USB-A aansluiting aan de achterkant Superspeed 10gbps aansluitingen zijn.

Dus tip voor degene die een externe SSD aansluiten voor PS4 games: de USB-C aansluiting gebruiken of de aansluitingen aan de achterzijde.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
koenvd90 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:49:
[...]

Geluid is goed te noemen, maar zoals hierboven al benoemd is, hij zit bij mij niet super lekker om de oren. Net iets te klein eigenlijk. Het is niet extreem storend, misschien is het een kwestie van wennen
Jammer dat sony nooit een gaming headset maakt met dezelfde pasvorm als de Sony WH1000-XM3, vind hem wel fijner zitten dan de platinum.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Linkje3
  • Laatst online: 24-10 14:40
mrstylo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:13:
Is het niet beter om gewoon te wachten op de ps5 ssd's? Doe je het in 1 keer goed.
Deze zullen een stuk duurder zijn, en dat kan ik nog altijd doen. Het makkelijke van een externe SSD is dat je daar alle PS4 games op kunt zetten, zonder dat dit ruimte inneemt voor PS5 games.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:
Andere mensen ervaring met de Pulse headset? Net wireless aangesloten op de PC (via dongle) en de geluidskwaliteit is echt zeer matig...

Geluid klinkt hetzelfde als wanneer je bluetooth headet voor het eerst verbinding maakt met je apparaat, dat hollow/tin sound. daarna switcht de mx3 over naar Hifi (ofzo?) en dan klinkt alles goed. Pulse blijft in de lage bitrate mode oid hangen lijkt het...
Heb hem vandaag ook binnengekregen en aangesloten op PC. Ben het met je eens dat het geluid zeer matig is maar ik neem aan dat hij specifiek gefinetuned is voor PS5 dus dat is nog een week wachten.

Het grootste probleem voor mij is hoe hij zit. De earpads lijken van buiten zeer breed maar ze zijn eigenlijk zeer dun, mijn oor raakt ook het foam dat de drivers beschermd aan. Heb hem nu een uur op en hij zit echt niet comfortabel, oren vanaf het begin al niet maar nu begint hij boven ook te 'klemmen'.

Ik heb een HyperX Cloud II, Beyerdynamic 1990 Pro en Sennheiser 660S als referentie. Laatste 2 zijn wel een flink stuk duurder maar de eerste is goedkoper en zit bij mij persoonlijk 10x fijner.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 09:49
Ik vind de puls headset er ook erg plastic/goedkoop uitzien. Vind 100 euro nog duur.

• Twixie
Gewoon omdat het kon :D.
Bedankt voor uw aankoop in PlayStation™Store.

U vindt een kopie van uw aankoopdetails hieronder en een link naar de voorwaarden die van toepassing zijn op uw aankoop. Druk deze af en bewaar op een veilige plaats voor toekomstige referentie.

Details

ASTRO's PLAYROOM (Game)

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Hahaha. Bugsnax ook al gedaan?

• Twixie
Kyhfin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:05:
[...]
Hahaha. Bugsnax ook al gedaan?
Nu wel :). Ze hadden nochtans aangekondigd dat die pas op 19/11 te claimen ging zijn.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Heb de Pulse 3D Headset ontvangen, en hem aangesloten op m'n PS4, werkt prima, alleen de headset companion app doet het niet, maar voor de rest werkt het super en het geluid klink een stuk beter als m'n oude headset ook het draagcomfort is niet slecht, hoewel dat wel beter kan, hij zit in ieder geval beter dan die originele zwart/blauwe "gold" headset voor playstation.

Ben erg benieuwd naar hoe hij gaat klinken icm PS5 :) nog een week!!!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Kan iemand met een Pulse 3d eens opmeten hoe groot de holte voor je oren is? Dus de diameter aan de binnenkant van de padding, van boven tot onder?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

Edd

Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:06:
[...]

Nu wel :). Ze hadden nochtans aangekondigd dat die pas op 19/11 te claimen ging zijn.
Kom maar op met die PS5...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dE3_m4R2x8r-XwXJrlRBDg3zeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nXnf49fbmBjy8bS4tmILLxMy.png?f=user_large

-

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
vaagisdenaam schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:15:
Kan iemand met een Pulse 3d eens opmeten hoe groot de holte voor je oren is? Dus de diameter aan de binnenkant van de padding, van boven tot onder?
5,5cm

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

• Kyhfin
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:06:
[...]

Ja, het werkte vanochtend vroeg direct al. Ik had het al geprobeerd haha. De Playstation Plus collection nog niet.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:39
Post nl bezorger gemist met de dual sense charger. Ipv buren bezorging wat ze altijd doen nu in een keer naar post nl punt. Volgende week maar echt thuis zijn dan voor de PS5. En ja. Men buren waren thuis

• Twixie
Hoe zit dat eigenlijk met Bugsnax ? In de Store zie ik alleen de PS5 versie staan, alhoewel het spel ook uit komt voor PS4 en vandaag de release-dag is. Bij de beschrijving van de PS5 versie staat dat die gratis is voor wie de PS4 versie al heeft. Maar krijgen we met PS+ dan enkel de PS5 versie ? Ook wel best een idiote beslissing.

• Raem
  • Laatst online: 13:04
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:01:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met Bugsnax ? In de Store zie ik alleen de PS5 versie staan, alhoewel het spel ook uit komt voor PS4 en vandaag de release-dag is. Bij de beschrijving van de PS5 versie staat dat die gratis is voor wie de PS4 versie al heeft. Maar krijgen we met PS+ dan enkel de PS5 versie ? Ook wel best een idiote beslissing.
Alleen de PS5 versie is gratis via PS+ inderdaad.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Hier ook de Pulse 3D headset binnen, ziet er prima uit, ben benieuwd hoe het is in-game met de 3D audio en hoe helder de microfoon is.

Ben in ieder geval blij dat ik van dat irritante draadje in mijn controller af ben en gewoon lekker draadloos kan gamen nu :)

• Kyhfin
Ik hoop dat er aankomende dagen ook reviews komen van de 3d audio en met name in combinatie met de Arctis 7p.

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Hier komt de Arctis 7P morgen .. ben eens benieuwd .
Heb ook nog cod black ops besteld

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

We hebben een release date voor Deathloop: 21 Mei 2021

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Weinig nieuwe vids online, bv ook van 3d audio op andere headphones, meer backwards compatible games, etc, of kijk ik niet goed?

• Despen
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben anderen het ook al gezien, maar CB heeft slecht nieuws voor degene zonder pre-order;

We hebben de definitieve voorraad aan Playstation 5 doorgekregen. Helaas staat `ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 Playstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe Playstation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen. Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan je 4k 120hz instellen via het menu van de PS5? ik hoorde dat je dat bij de xbox wel kon doen.

• SultanPindakaas
  • Laatst online: 26-10 19:25
Is er een topic over welke tv het beste is om aan te schaffen voor de ps5?
Hamazaki schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:51:
kan je 4k 120hz instellen via het menu van de PS5? ik hoorde dat je dat bij de xbox wel kon doen.
Geen idee, maar misschien wel. Maar wat is de toegevoegde waarvan daar dan van ipv het in het spel te doen?

De PS past z’n output erop aan en als t goed is je tv ook.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:55:
[...]

Geen idee, maar misschien wel. Maar wat is de toegevoegde waarvan daar dan van ipv het in het spel te doen?

De PS past z’n output erop aan en als t goed is je tv ook.
gewoon als gimmick :P

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-10 11:34
Hamazaki schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:51:
Kan je bij de Xbox instellen maar de UI is gewoon 1080P waarbij die van de PS5 volledig 4K is. 120 Hz wordt voor zover ik heb gelezen idd door een compatible game getriggerd.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ai dit geeft weinig hoop idd :N Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyjfVhI_jeIF69gnh5-bgLMhf1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWXVeX8AvcMBPd1EjoeayFIv.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Even een reminder @G_Dragon heeft speciaal een topic gemaakt voor de [PS5] Demon's Souls liefhebbers.
SultanPindakaas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:54:
Is er een topic over welke tv het beste is om aan te schaffen voor de ps5?
Geen topic voor nodig dat is een LG C9 of CX.

[ Voor 48% gewijzigd door Greatsword op 12-11-2020 20:27 ]

• Theo27
Greatsword schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:25:
Even een reminder @G_Dragon heeft speciaal een topic gemaakt voor de [PS5] Demon's Souls liefhebbers.

[...]

Of Samsung 65Q90T :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N89TpeRBbkhIBwMeYTki6rAipGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnfNpSvF1uvHGT1apKpVZmOx.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:40
mwoaah er zullen toch wel 1 miljard geïnteresseerden zijn wereldwijd waarvan de meeste op order dag realiseren dat coolblue niet naar hun land leveren :X

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
OLED > QLED

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 12-11-2020 20:45 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01

Superkiwi

Hoi doei

Oké...

Back on topic.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Over 5 minuten gaat JackFrags de PS5 versie van Black Ops Cold War streamen, voor wie het interessant vindt:

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:33
Greatsword schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:25:

[...]

Andere merken leveren mindere OLED’s?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Tricto
  • Laatst online: 23-10 13:21
Lekker Ventje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:07:
[...]

Andere merken leveren mindere OLED’s?
Volgens mij wel met een hogere response tijd ja.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

LG maakt de panelen. Ook voor andere fabrikanten.
Die laten dan hun eigen processing erop los.
Sony en Panasonic zijn bv goed in films.

LG is gewoon hele goede alrounder en heeft idd ook lage input lag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:09

Martinspire

Awesomeness

kazuka schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:55:
Over 5 minuten gaat JackFrags de PS5 versie van Black Ops Cold War streamen, voor wie het interessant vindt:

[YouTube: Black Ops Cold War is here! PlayStation 5 Multiplayer Gameplay]
Vergeet hem niet op 4k te zetten :9

Martinspire - PC, PS5, XSX

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:33
heeft iemand de DS5 al werkend op de PS4 gekregen met chiaki?

Nou..
het schijnt dus te moeten kunnen

https://attackofthefanboy...se-ps5-controller-on-ps4/

maar dit is natuurlijk weer alleen getest op een bill gates omgeving..

ik kom er niet uit met chiaki..

iemand daar al naar gekeken?

• FMS
  • Niet online

FMS

Goeie gast. Al 8 jaar non stop bezig met top kwalteit PlayStation content, zonder bullshit.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Weet iemand of je ook de Playstation kan toevoegen aan je Google Home. Xbox Series X heeft dit namelijk wel. Kan ik tegen mn speakers zeggen om mn console en mn tv aan te zetten.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• boyette
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:43:
Weet iemand of je ook de Playstation kan toevoegen aan je Google Home. Xbox Series X heeft dit namelijk wel. Kan ik tegen mn speakers zeggen om mn console en mn tv aan te zetten.
als ik mijn TV naar de HDMI schakel waar de PS aan gekoppeld zit gaat die gewoon aan met hdmi-cec

• IngamerX
  • Laatst online: 26-10 18:58
Ik ben onwijs benieuwd naar hoeveel sneller de PS5 nu werkelijk laadt vergeleken met een PS4 pro met SSD. Google levert niets concreet op, anyone?

Verwijderd

IngamerX schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:48:
Ik ben onwijs benieuwd naar hoeveel sneller de PS5 nu werkelijk laadt vergeleken met een PS4 pro met SSD. Google levert niets concreet op, anyone?
PS4 Pro met SSD is nog steeds een slak, amper sneller dan een HDD.

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Als je wilt dat jouw tv lang meegaat zou ik echt geen OLED tv halen. Ik heb dezelfde QLED tv en die komt aardig in de buurt van OLED.

OLED is uiteraard superieur, maar de tech heeft nog altijd wel een aantal kinderziektes.

Maar goed, voor games maakt dat niet veel uit om eerlijk te zijn.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:51:
[...]

PS4 Pro met SSD is nog steeds een slak, amper sneller dan een HDD.
Precies. I/O van PS4 is gemaakt om gebruik te maken van een SSD. Obv laadtijd filmpjes kan een ps5 een factor 2 tot soms wel 10x sneller zijn dan een ps4 qua laadtijden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• boyette
Guerilla schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:56:
[...]

Als je wilt dat jouw tv lang meegaat zou ik echt geen OLED tv halen. Ik heb dezelfde QLED tv en die komt aardig in de buurt van OLED.

OLED is uiteraard superieur, maar de tech heeft nog altijd wel een aantal kinderziektes.

Maar goed, voor games maakt dat niet veel uit om eerlijk te zijn.
ik vind het verschil mega groot sinds ik game op een 65oled
vergeleken met (q)led

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik zag dat BC games langzamer laden op de PS5 wat ik kan begrijpen. Maar als je dan naar AC Valhalla kijkt is het weer in het voordeel van de PS5. Vanaf homescreen 51 sec voor PS5 en XSX 1:26 :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Kunnen we aub ophouden met de TV discussies... :Z

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kiadjo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:01:
Ik zag dat BC games langzamer laden op de PS5 wat ik kan begrijpen. Maar als je dan naar AC Valhalla kijkt is het weer in het voordeel van de PS5. Vanaf homescreen 51 sec voor PS5 en XSX 1:26 :)
Nog Idioot traag als je mij vraagt, zal komen omdat het een multiplatform game is. Spiderman MM start op de PS5 in 5s daarna nog eens 1,5s voor het laden vd save. Dus binnen 8s van de homescreen naar een geladen game, dat is de power van de PS5 ssd :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
Nog Idioot traag als je mij vraagt, zal komen omdat het een multiplatform game is. Spiderman MM start op de PS5 in 5s daarna nog eens 1,5s voor het laden vd save. Dus binnen 8s van de homescreen naar een geladen game, dat is de power van de PS5 ssd :P
Dat is ook wel ziek snel ja! Had wel gelezen ergens dat die eens in de zoveel tijd als je de game opstart wel die hele rits van logo's van Playstation Studios en Insomniac laat zien voordat je in het menu zit.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Goed nieuws:

It turns out that the PS5 actually supports Dolby Atmos and DTS:X audio output formats. Although, this support is only for Blu-ray and Ultra HD Blu-ray discs.

Buried in the extended PS5 FAQ released this week, Sony confirmed that Dolby Atmos and DTS:X are supported by the new console, along with a number of other audio formats.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43
VirinR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:09:
[...]

Mijn 3 meter lange HDMI 2.1-kabel is binnen. AlleKabels had deze op dinsdag al op de post gedaan maar kwam pas net binnen. Blijkbaar is het ook wat drukker met de briefpost.
Nu nog wachten op Miles Morales en Sackboy. Deze komen, als het goed is, morgen binnen.
Welke kabel heb je precies besteld als ik vragen mag?

• Jamesl
  • Laatst online: 14:10

Lol lees net dat het dus de PS4 versie was, foutje van hem haha

• tommy50
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:24:
Goed nieuws:

It turns out that the PS5 actually supports Dolby Atmos and DTS:X audio output formats. Although, this support is only for Blu-ray and Ultra HD Blu-ray discs.

Buried in the extended PS5 FAQ released this week, Sony confirmed that Dolby Atmos and DTS:X are supported by the new console, along with a number of other audio formats.
Grappig dat niemand dit opgemerkt geeft of getest geeft ..

• tommy50
tommy50 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:33:
[...]

Btw heb je link ? Waar dit gepost werd

• boyette
Goed nieuws

De DS5 werkt met chiaki op de ps4

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 21:03
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:24:
Goed nieuws:

Mooi, dan is de PS5 in elk geval niet kreupel. Heb vorige week een Christopher Nolan box in 4k besteld en die wil ik wel kunnen afspelen met het bijbehorende geluid O+

Saillant detail, Christopher Nolan gebruikt in geen enkele van zijn films Atmos en DTS:X :') Maar goed, genoeg andere films liggen hier die dat wel doen...
tommy50 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:33:
[...]

Tweakers heeft het wel getest, maar met een ander resultaat dus. Vraag me af wie gelijk heeft.
Bij weergave van Dolby TrueHD (met Atmos) en DTS HD Master Audio (met DTS:X) via blu-ray is de signaaluitvoer ook niet zoals we verwachten: in alle gevallen wordt geluid als een 7.1-kanaals PCM-stream naar onze receiver gestuurd, waarbij Dolby- en DTS-streams door de console zelfs worden omgezet naar PCM. Dat gebeurt overigens helemaal correct, bij weergave van 7.1-testsignalen komen die uit de juiste luidsprekers. In het geval van Dolby Atmos- en DTS:X-tracks wordt het geluid dat normaal naar de vier hoogteluidsprekers zou worden gestuurd, in plaats daarvan naar de voor- en surround-backluidsprekers omgeleid.

[ Voor 36% gewijzigd door B-Bandit op 12-11-2020 23:52 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 23:26

v8power67

Psn: Mausosaurus

Tl;dw zijn gewoon identiek qua resolutie ( beide dynamische 4k met 1440p onder grens) nagenoeg zelfde performance met echt hele kleine voorsprong voor xsx. En laadtijden ong zelfde. Kleine voorsprong voor ps5. Denk dat we dit heel vaak gaan zien.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:32:
[YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 | Series X]
Tl;dw zijn gewoon identiek qua resolutie ( beide dynamische 4k met 1440p onder grens) nagenoeg zelfde performance met echt hele kleine voorsprong voor xsx. En laadtijden ong zelfde. Kleine voorsprong voor ps5. Denk dat we dit heel vaak gaan zien.
Leek me al sterk dat de xsx native 4K zou renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:30
Gisteren voor het eerst met iemand in een party gezeten die de nieuwe Pulse headset had. Vond het geluid van de mic behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Heel dof. Heb zelf de Gold, en die staat al niet heel goed bekend op dat gebied. Echter minder slecht dan de nieuwe Pulse. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ChrisLNFF schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:10:
Gisteren voor het eerst met iemand in een party gezeten die de nieuwe Pulse headset had. Vond het geluid van de mic behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Heel dof. Heb zelf de Gold, en die staat al niet heel goed bekend op dat gebied. Echter minder slecht dan de nieuwe Pulse. Jammer.
Die headset is echt een up-sell techniek. Mensen willen een officiële ps5 headset bij hun nieuwe console, dus maken ze een of ander prul die ze voor 100 euro verkopen. In de chaos van de preorders zijn er genoeg mensen die er in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Martinspire schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:47:
[...]

Vergeet hem niet op 4k te zetten :9
In 4K nog niet heel bijzonder vind ik.. Maar ga hem toch proberen op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Erapaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:17:
[...]

Die headset is echt een up-sell techniek. Mensen willen een officiële ps5 headset bij hun nieuwe console, dus maken ze een of ander prul die ze voor 100 euro verkopen. In de chaos van de preorders zijn er genoeg mensen die er in trappen.
Helemaal mee eens 100 euro voor een goedkoop uitziend plastic geval. Klagen ook veel mensen die hem niet comfortabel vinden. Kan je beter iets meer geld uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 26-10 09:29
k1978 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:24:
[...]

Helemaal mee eens 100 euro voor een goedkoop uitziend plastic geval. Klagen ook veel mensen die hem niet comfortabel vinden. Kan je beter iets meer geld uit geven.
Ik vind em ook erg goedkoop eruit zien en voelen, maar vind het wel verwarrend dat alle reviews vrij goed zijn. Ik heb hem even aangesloten op de XSX controller maar kon het volume niet aanpassen en hij stond heel zacht. Donderdag maar even zelf uittesten, hopelijk worden we positief verrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01

Superkiwi

Hoi doei

Het zou mooi zijn als Sony accesoires verkoopt om de Pulse uit te breiden, zoals bv een inplugbare "callcenter" mic (zou voor de kwaliteit van de Gold mic ook welkom zijn geweest). Het zal wel ijdele hoop zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2020 07:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
k1978 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:24:
[...]

Headset zit gewoon prima hoor. Hij sluit goed af. Geluid kun je nu nog niks over zeggen als je hem niet op de ps5 getest hebt. Verpakking is wel goedkoop gedaan helaas. Gewoon in de doos gekwakt :F

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Theo27 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:49:
[...]

Headset zit gewoon prima hoor. Hij sluit goed af. Geluid kun je nu nog niks over zeggen als je hem niet op de ps5 getest hebt. Verpakking is wel goedkoop gedaan helaas. Gewoon in de doos gekwakt :F
Hij gaat niet magisch beter klinken als je hem aan de PS5 hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk dat Sony een aantal BNers een PS5 heeft opgestuurd, maar ik hoop dat ik er volgende week nog een kan scoren bij CB/BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Theo27 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:49:
[...]

3D audio op een headset is gewoon stereo audio, het is enkel anders gegenereerd, en op praktische alle platformen heb je ook gewoon equalizers.

Op andere platformen heb je ook al games met 3D/spatial audio mogelijkheden. Wat speciaal is aan de PS5 is de gereserveerde hardware, Tempest Engine, die hij heeft voor het genereren van audio waardoor het minder resources kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 13:41

Hij speelt met een toetsenbord? PC versie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:42
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:32:
[YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 | Series X]
Ik heb dit filmpje zitten bekijken en het lijkt alsof de ps5 versie veel meer details heeft. Zien jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

@GranCanaria dat viel mij ook op.
Mooi om te zien dat ze 4k targeten met dynamic res. En dat ze zowat op 60FPS blijven draaien.

Maar in veel scenes leek het beeld van de XSX softer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
timetje100 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:07:
[...]

Hij speelt met een toetsenbord? PC versie dus
Heb de stream bekeken (hij is trouwens gemist, heeft de PS4 versie opgestart).
'K vind het er echt niet zo goed uit zien, wat een downgrade tov MW van vorig jaar... Vond de alpha ook al slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Erapaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:59:
[...]

Hij gaat niet magisch beter klinken als je hem aan de PS5 hangt.
Heb hem gisteren binnen gehad, design is best mooi, maar de hoofdband vind ik er wel goedkoop uit zien. Toch zijn de reviews bijzonder goed. Kan me niet voorstellen dat het in praktijk dan helemaal ruk is.

https://www.ign.com/artic...d-wireless-headset-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:42
DarkSide schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:13:
@GranCanaria dat viel mij ook op.
Mooi om te zien dat ze 4k targeten met dynamic res. En dat ze zowat op 60FPS blijven draaien.

Maar in veel scenes leek het beeld van de XSX softer.
Ja precies dat. Met andere woorden, je ziet hem op de ps5 soms heel even onder de 60fps komen maar dat wil ik wel opgeven voor meer detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 23:34
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:15:
[...]

Heb hem gisteren binnen gehad, design is best mooi, maar de hoofdband vind ik er wel goedkoop uit zien. Toch zijn de reviews bijzonder goed. Kan me niet voorstellen dat het in praktijk dan helemaal ruk is.

Heb dan ook nog nooit een negatieve review gezien van IGN, die zijn op zijn minst gematigd positief..

Persoonlijk al meerdere slechte ervaringen gehad met de headsets van Sony/Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Kon het 123 niet zo snel vinden maar kan de DS4 controller ps5 games zoals planet coaster op de ps5 spelen? Ik wil liever niet dat mijn dochtertje de dual sense gebruikt. Ik snap dat ik dan de dual sense features mis maar hoop wel dat het kan.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:15

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:30
Racing-Paradise schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:22:
[...]

Heb dan ook nog nooit een negatieve review gezien van IGN, die zijn op zijn minst gematigd positief..

Persoonlijk al meerdere slechte ervaringen gehad met de headsets van Sony/Playstation
De Gold is mij de afgelopen jaren wel goed bevallen eigenlijk, op de slechte mic na dan. Ik wil graag een plug and play, draadloze headset voor niet al teveel geld. Het geluid is redelijk goed, al ben ik geen audiofiel. Batterijduur is ok, al zwakt dat na 3 jaar wel aardig af.

Maar langzaam aan eens oriënteren op een vervanger. De pulse gaat het niet worden. Iemand een suggestie? Het moet wel draadloos en eenvoudig zijn, geen gedoe met instellen via pc oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
GranCanaria schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ja precies dat. Met andere woorden, je ziet hem op de ps5 soms heel even onder de 60fps komen maar dat wil ik wel opgeven voor meer detail :)
Je moet ook niet vergeten dat de VRR al actief is bij de series X , als dit bij de ps5 ook in orde komt kan het zijn dat hij ook 60fps stabliel draait zonder drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:15:
[...]

“You want how many PS5 review units?”, “ok, deal, as long as you don’t say anything bad about the headset”
Pagina: 1 ... 269 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden