• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:42
mikkelnl schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ik ontving mij PS4 destijds ook DOA, was behoorlijk balen want duurde toen een week voor Sony een nieuwe kon sturen ivm schaarste.... :X
Een week is toch supersnel?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:07
PlayStation Access heeft vandaag een speciale PS5 live stream, dit is het schema.Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmnT6wbWEAAoZ3J?format=jpg&name=large

De uren zijn GMT+0 dus tel er even een uur bij op. ;)
En de link naar de stream uiteraard:

YouTube: PS5 Launch Games - PlayStation 5 Launch Celebration Stream!

[ Voor 28% gewijzigd door Poulske op 12-11-2020 10:54 ]

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:21
Is nogal relatief toch? Als je na maanden wachten de levering DOA krijgt, voelt een week niet "snel".

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:42
mikkelnl schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:54:
[...]

Is nogal relatief toch? Als je na maanden wachten de levering DOA krijgt, voelt een week niet "snel".
Ja eens, maar dacht dat je echt op nieuwe batch had moeten wachten.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist m'n T&T voor de extra controller binnengekregen van GameMania :). Wordt morgen bezorgd

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 21:03
Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:53:
[...]

In de DF video geven ze aan dat je het verschil met de performance mode niet goed kunt zien. Draait op 1440p met 60fps. Dan had ik het wel geweten. Ze moeten echt stoppen met native 4K, kost teveel resources voor net dat beetje strakker beeld. Valt tijdens t gamen niet meer op.
Dit ja, ik hoop echt dat er veel meer gedaan gaat worden met dynamische resoluties of lage resoluties kiezen. Ik heb veel liever 60fps icm ray tracing en 1080p/1440p dan hetzelfde op 4k waarbij ik moet kiezen tussen graphics en framerate. En dat zeg ik als eigenaar van een 77 inch OLED waar ik op 3 meter vanaf zit :9

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 18:58
kaanmijo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:58:
Zojuist m'n T&T voor de extra controller binnengekregen van GameMania :). Wordt morgen bezorgd
Hier idem. Was toch netjes nog even 11% korting mee pakken :-)
De Pulse 3D komt vandaag van Bol

[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 12-11-2020 11:03 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cep27zgG4lJ0XO1EloUIx425PpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezzZ3VqzB0Anuon6TnA9r4LP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-qVwD5r4GLvKijwSxXxWz6-nJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7gvzHiUCR6oEk73H2prEMwC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYorAMVuU_lRduWQFigxThPtX1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPqyVSCgHgt3NW4ddCGdsgYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eaxZ_rgApSZEn_sewQLyM2KUsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdpxMbrfEmA93Ccrm6LEG3ra.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_sKd3jmIHkhOP27jnKYlBzC5iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxyYDp56rof0OMfC9JvEhr8s.jpg?f=fotoalbum_large

Alles is binnen van bol, controller en dock. Mooi spul dualsence is wat zwaarder en voelt erg degelijk!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op Reddit zijn al twee meldingen van PS5 met (opstart) issues. 1 2

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

v8power67 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:18:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alles is binnen van bol, controller en dock. Mooi spul dualsence is wat zwaarder en voelt erg degelijk!
Nice!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DctMnEDB9cYejXrsizzc4WiBjkk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k8nkjhfvtyxVjG4yTil0eAEb.png?f=user_large

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
YouTube: Demon’s Souls – Launch Trailer | PS5

Viel me op dat de trailer opent met 'Playstation Studios'. Suggereert dit dat BluePoint nu officieel een first party dev voor Sony is?

• v8power67

v8power67

FMS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
Crap... Hoop dat het een kleinschalig iets is.. of met een patch te fixen maar eentje zegt juist dat begon tijdens installeren day one patch. Dus ja fingers crossed dat meevalt!

Edit zit alleen geen kabel bij de dualsence dus kan niet aan mn ps4 verbinden en testen.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 12-11-2020 11:23 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

v8power67 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:22:
[...]

Crap... Hoop dat het een kleinschalig iets is.. of met een patch te fixen maar eentje zegt juist dat begon tijdens installeren day one patch. Dus ja fingers crossed dat meevalt!
Idem. Hopelijk komt het ons juist goed uit dat we het een week later krijgen.

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik gun iedereen zijn bericht met foto's met accessoires, maar als iedereen dat doet wordt het topic wel een beetje vervelend om te volgen wat mij betreft. Foto's hebben we immers al genoeg gezien.

Nu ik dit typ komt bij mij de PostNL bus voor rijden...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

In elk geval fijn dat wij een week extra hebben zodat alle kinderziektes er straks hopelijk uit zijn :P

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FMS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
Er zullen er nog genoeg volgen, helaas. Dat is helaas de realiteit van een grote elektronica launch, een klein deel van de units is simpelweg DOA.

Zolang de aantallen geen groot percentage zijn zou ik mij geen zorgen maken :) Maar het is wel extra zuur als jij een DOA ontvang omdat er niet zo 123 een vervanging beschikbaar zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 12-11-2020 11:29 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
@v8power67 Vallen hier ook net binnen :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Recon24 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:44:
[...]

Dit is een BC limitatie op het moment op de PS5, voor PS4 games. Maar ik denk dat merendeel van de gamers er sowieso weinig tot geen last van gaan hebben. Denk dat de meeste al blij zijn met stable 60fps, dan 120hz die merendeel niet eens gaat zien (ook al schreeuwen sommige heel hard om 120fps).
Het is geen limiet van de PS5 maar van de games.Alle PS4 games draaien op de PS5, games met unlocked fps zullen max performance pakken, maar de meeste games hebben (gelukkig) geen unlocked framerate

Games die locked 30fps zijn, doen 30fps maar dan wel stabiel terwijl de PS4 altijd wel schommelingen had. Idem voor de PS4 games die locked 60FPS waren, de PS5 draait die games strak op 60fpsterwijl er op de PS4 altijd wel drops waren.

Oftewel PS4 games draaien op de limiet die hard ingesteld is in de PS4 game maar dan wel stabieler. Verder is het wel een groot voordeel dat elke game draait zonder patch en dan ook nog eens stabieler want je bent niet afhankelijk van de developer.

Omdat de PS5 veel betere prestaties heeft komen veel developers met een patch die van hun locked 30fps game locked 60fps maakt. een relatief simpele patch die een leuke verbetering geeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

[...]

Edit zit alleen geen kabel bij de dualsence dus kan niet aan mn ps4 verbinden en testen.
Dualsense werkt sowieso niet met de PS4

superhippe witte identicon

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Poulske schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:53:
PlayStation Access heeft vandaag een speciale PS5 live stream, dit is het schema.[Afbeelding]

De uren zijn GMT+0 dus tel er even een uur bij op. ;)
En de link naar de stream uiteraard:

YouTube: PS5 Launch Games - PlayStation 5 Launch Celebration Stream!
Thanks!

Ik zie hier net op die stream dat Sackboy coop speelbaar is? Klopt dit? Want dan is dat misschien wel leuk voor mijn kids om te spelen :) Voor mezelf zou ik dit niet meteen kopen.

• v8power67

v8power67

Retawsuna schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:36:
[...]

Dualsense werkt sowieso niet met de PS4
Ja was ik even vergeten.. dalijk op mn pc effe testen.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:06
[...]
Wat dacht je zelf ? Er gingen naar verluidt 10M exemplaren verkocht worden bij launch. Stel nog dat het er maar 5M zijn. Stel dat er 0.01% issues heeft (wat onrealistisch laag is), en dat daarvan 10% er melding van maakt op YouTube, Facebook, forums... Dan spreken we nog altijd over 50 meldingen, en dat bij launch.

Maar zoals je zelf al aangeeft. Als het veroorzaakt werd door een patch, zou er tegen volgende week sowieso al een fix zijn, denk ik, maar ik denk dan eerder dat het toeval is.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Chaoss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:31:
[...]

Het is geen limiet van de PS5 maar van de games.Alle PS4 games draaien op de PS5, games met unlocked fps zullen max performance pakken, maar de meeste games hebben (gelukkig) geen unlocked framerate

Games die locked 30fps zijn, doen 30fps maar dan wel stabiel terwijl de PS4 altijd wel schommelingen had. Idem voor de PS4 games die locked 60FPS waren, de PS5 draait die games strak op 60fpsterwijl er op de PS4 altijd wel drops waren.

Oftewel PS4 games draaien op de limiet die hard ingesteld is in de PS4 game maar dan wel stabieler. Verder is het wel een groot voordeel dat elke game draait zonder patch en dan ook nog eens stabieler want je bent niet afhankelijk van de developer.

Omdat de PS5 veel betere prestaties heeft komen veel developers met een patch die van hun locked 30fps game locked 60fps maakt. een relatief simpele patch die een leuke verbetering geeft.
Dat zeg ik in mijn eerste zin.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20
Heb ook een Microsoft XBOX Series X, maar als ik alles zo bekijk denk ik dat we deze console generatie in (Single Player) games met alle beloofde pracht en praal op native 4K voornamelijk 30 FPS gaan zien. Relatief simpele games zullen straks vast native 4K 120 FPS of VRR kunnen doen. De checkerboarding upscale op de PlayStation 4 Pro was behoorlijk goed, dus heel erg is het niet als je vanaf de bank games speelt. maar met je neus op een monitor is het verschil zichtbaar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 19:08
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook, vanavond komt de remote en nog een dual-sense. Het wit is trouwens niet wit zie ik nu, maar een soort gebroken wit, meer grijzig. Erg fraai moet ik zeggen.

Het mechanisme om de dual-sense op de lader te plaatsen is trouwens stukken beter. Lijkt een soort magneetje op te zitten, zodat je niet meer hoeft te zoeken als bij de PS4 lader.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Vraagje voor de ontvangen controller. Om mijn controller zat geen zakje maar los in de doos?

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:48:
Vraagje voor de ontvangen controller. Om mijn controller zat geen zakje maar los in de doos?
Refurbished! :+

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

Jumpman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:44:
Heb ook een Microsoft XBOX Series X, maar als ik alles zo bekijk denk ik dat we deze console generatie in (Single Player) games met alle beloofde pracht en praal op native 4K voornamelijk 30 FPS gaan zien. Relatief simpele games zullen straks vast native 4K 120 FPS of VRR kunnen doen. De checkerboarding upscale op de PlayStation 4 Pro was behoorlijk goed, dus heel erg is het niet als je vanaf de bank games speelt. maar met je neus op een monitor is het verschil zichtbaar.
En toch zie ik in beide topics constant mensen die maar denken dat alles 4k@120fps gaat worden of al is.

Ik denk dat een hoop zich ook vergissen in het feit dat je display draaien op 4k@120hz niet automatisch betekent dat de games dan 120fps halen.

• loekf2
Jumpman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:44:
Ik vind het "waste" van GPU resources om voor 120 fps of zelfs 60 fps te gaan, als ze daardoor bv. raytracing moeten laten vallen. Je kunt de resources maar een keer uitgeven, ik kies ook bij PS4 altijd voor IQ.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

:o ;w nu hoef ik 'm niet meer!
Maar wel een beetje vreemd, alles is netjes verpakt en met plakkertjes. En dan mieteren ze dit zo los in de doos! :+

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mijn Macbook heeft ook een USB-C lader, weet iemand toevallig of je hiermee ook de controller kan opladen?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:07
PearlChoco schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:36:
[...]

Thanks!

Ik zie hier net op die stream dat Sackboy coop speelbaar is? Klopt dit? Want dan is dat misschien wel leuk voor mijn kids om te spelen :) Voor mezelf zou ik dit niet meteen kopen.
Ja, de game heeft local co op voor 4 spelers.

• loekf2
Hehe

Die Pulse headset heeft interessante design feature dat de schelpen niet verstelbaar zijn, er zit een soort rubber achtige band onder het deel van de headset die over je hoofd gaat die zorgt dat ie altijd past en hem dus licht aandrukt. Zit prima.

Wel een fail... nog steeds een USB dongle op de PS5 nodig ? Hadden ze die niet in kunnen bouwen ? PS5 heeft een BT receiver.... voor de controllers.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Greatsword schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:51:
Mijn Macbook heeft ook een USB-C lader, weet iemand toevallig of je hiermee ook de controller kan opladen?
Ja tuurlijk, dat is het mooie van USB-C als standaard :) Ik laad met mn Mac charger ook mn Nintendo Switch op.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2020 11:57 ]

• JSchut
  • Laatst online: 17:07

JSchut

.....

loekf2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:55:
[...]

Hehe

Die Pulse headset heeft interessante design feature dat de schelpen niet verstelbaar zijn, er zit een soort rubber achtige band onder het deel van de headset die over je hoofd gaat die zorgt dat ie altijd past en hem dus licht aandrukt. Zit prima.

Wel een fail... nog steeds een USB dongle op de PS5 nodig ? Hadden ze die niet in kunnen bouwen ? PS5 heeft een BT receiver.... voor de controllers.
Maar de headset gaat niet via BT vanwege de latency ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:40
[...]

Hehe

Die BT discussie is hier al meerdere malen gevoerd
BT is te traag, waarschijnlijk gebruikt de controller een ander protocol.
Inbouwen had idd gekund, maar betekend extra HW voor 10% van de gamers? Waste of money

Verwijderd

[...]

Hehe

Dit is hier al meerdere keren besproken. Dat is o.a. om lag tegen te gaan.

Mijn eerste indruk:

Headset
Zit prima, was bang dat de oorschelpen niet goed zouden zitten, maar zit perfect.

Camera
Eh, ja mooi.

Oplaadstation
Prima.

Controller
Gewicht valt in eerste instantie op. Voelt inderdaad meer premium. Maar wat ik nog nergens gelezen had, waren de posities van de L1 en R1 knoppen. Ik vind ze qua plaatsing een stuk minder relaxt dan de DS4. Je moet nu meer je best doen om erbij te komen. Zal vast wel wennen, maar toch viel het me op.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2020 12:01 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

yinx84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:22:
YouTube: Demon’s Souls – Launch Trailer | PS5

Viel me op dat de trailer opent met 'Playstation Studios'. Suggereert dit dat BluePoint nu officieel een first party dev voor Sony is?
Nee, BluePoint heeft de game in opdracht van Playstation gemaakt, wel in samenwerking met Sony Japan Studio. Het is een 1st party game en valt dan onder het Playstation Studios label. Net als dat Sumo Digital Sackboy heeft gemaakt in opdracht van Playstation.

Dat gezegd hebbende: als Sony van plan is nog acquisities te doen binnenkort lijkt Bluepoint me een goede kandidaat. Gavin Moore werkt al nauw samen met Japan Studio en het team in Texas is duidelijk zeer getalenteerd. Zie ook the Shadow of the Colossus remake op de PS4.

Vraag is wel wat tot wat ze in staat zijn behalve het maken van remakes. Daarin moeten ze zich nog wel bewijzen. Maar ookal zouden ze de in-house remake studio worden zou ik het geweldig vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden binnen Playstation's IP om remakes voor te maken :Y

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 12-11-2020 11:59 ]

• Twixie
JSchut schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:57:
[...]
Maar de headset gaat niet via BT vanwege de latency ;)
Waarom kan het dan wel via de controller ?

I mean, steek dan puur het audio-gedeelte van een DualSense / DualShock 4 in de headset en je hebt evenzeer latency-free audio zonder dat je een dongle nodig hebt.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:58:
[...]

Nee, BluePoint heeft de game in opdracht van Playstation gemaakt, wel in samenwerking met Sony Japan Studio. Het is een 1st party game en valt dan onder het Playstation Studios label. Net als dat Sumo Digital Sackboy heeft gemaakt in opdracht van Playstation.

Dat gezegd hebbende: als Sony van plan is nog acquisities te doen binnenkort lijkt Bluepoint me een goede kandidaat. Gavin Moore werkt al nauw samen met Japan Studio en het team in Texas is duidelijk zeer getalenteerd. Zie ook the Shadow of the Colossus remake op de PS4.

Vraag is wel wat tot wat ze in staat zijn behalve het maken van remakes. Daarin moeten ze zich nog wel bewijzen. Maar lokaal zouden ze de in-house remake studio worden zou ik het geweldig vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden binnen Playstation's IP om remakes voor te maken :Y
Eens, gisteren een uur lang genoten van dit interview.

Ze waren blijkbaar direct na Shadow of the Colossus begonnen aan Demon's Souls.
Ontwikkeltijd van maar liefst 3 jaar voor een REMAKE!

Dan weet je wel dat er echt veel liefde en passie in zit.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
mikkelnl schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:54:
[...]

Als de zo schaars zijn als nu lijkt moet Sony er een aantal achter houden voor de DOA’s. Anders is het gewoon wachten tot de volgende lichting in December of volgend jaar. Als ik een DOA heb en binnen een week een nieuwe is dat prima.

Verwijderd

Greatsword schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:01:
[...]

Ze waren blijkbaar direct naar Shadow of the Colussus begonnen aan Demon's Souls.

[YouTube: Inside Demon's Souls Remake on PS5: The Bluepoint Technology Breakdown]
Aanrader dat filmpje. Maar van die 3 jaar zijn er ook een aantal maanden gebruikt voor het leren kennen van bestaande code enzo natuurlijk.

• JSchut

JSchut

.....

Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:00:
[...]

Waarom kan het dan wel via de controller ?

I mean, steek dan puur het audio-gedeelte van een DualSense / DualShock 4 in de headset en je hebt evenzeer latency-free audio zonder dat je een dongle nodig hebt.
Geen idee tbh. Misschien heeft dat wat te maken met hoeveel data er verstuurd wordt. De input van de controller is natuurlijk veel minder data dan het geluid. Maar hier heb ik verder geen verstand van dus kan er helemaal naast zitten.

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Greatsword schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:01:
[...]

Ze waren blijkbaar direct na Shadow of the Colossus begonnen aan Demon's Souls.

[YouTube: Inside Demon's Souls Remake on PS5: The Bluepoint Technology Breakdown]
Ik heb toevallig dat filmpje ook gisteren gekeken. Erg leerzaam inderdaad.

Ze geven ook een goede uitleg met het verschil tussen de 30 en 60 FPS mode.
De 30 FPS mode die erin zit is volgens hen wel wat mooier, maar de game is volledig gemaakt met 60 FPS als uitgangspunt/gedachtegang. De 30 FPS mode zit er puur in voor mensen die het daadwerkelijk fijn vinden om op 30 FPS te spelen omdat het dan wat langzamer is en de moeilijkheid er iets uit haalt.

• Twixie
JSchut schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:05:
[...]
De input van de controller is natuurlijk veel minder data dan het geluid.
Jamaar, mijn punt is juist dat het geluid sowieso óók naar de controller gaat. Dus wat naar de headset gaat is gewoon een subset dan wat naar de controller gaat.

• JSchut

JSchut

.....

Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:07:
[...]

Jamaar, mijn punt is juist dat het geluid sowieso óók naar de controller gaat. Dus wat naar de headset gaat is gewoon een subset dan wat naar de controller gaat.
Dat is ook zo. Dan weet ik het helemaal niet meer :P

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:40
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:07:
[...]

Ik vermoed dat de controller niet via BT werkt op de PS maar een ander protocol. Anders krijgen ze de audio niet werkend, zeker nu er ook nog een mic in de controller zit. Dat vreet de helft van je bandbreedte weg.

Ik weet niet of dit dan meteen bepaalde functies verklaard die je mist wanneer je deze controller als BT controller gebruikt op PC/Tablet/telefoon. Want zo moeilijk zou het dan niet moeten zijn om dit met een driver update toe te voegen.

• yinx84
Conclusie van de NU.nl review:
Conclusie
De PlayStation 5 is een bakbeest, maar daardoor een stuk stiller. Combineer dat met de kortere laadtijden en grafische upgrades en je hebt een machine waarop het simpelweg fijner is om op te gamen.

De grootste stap vooruit zit in de gamepad, die op realistische wijze bepaalde acties in games voelbaar maakt. Dat klinkt als een gimmick, maar is het niet: we kunnen nooit meer terug naar een ouderwets trillende controller.

• loekf2
kazuka schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:58:
[...]

Vraag is wel wat tot wat ze in staat zijn behalve het maken van remakes. Daarin moeten ze zich nog wel bewijzen. Maar ookal zouden ze de in-house remake studio worden zou ik het geweldig vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden binnen Playstation's IP om remakes voor te maken :Y
Vergeet ook niet de Uncharted 1-3 port voor PS4, was ook Blue Point.

• Raem
  • Laatst online: 16:51
Kun je die Pulse 3D headset ook gebruiken voor bijvoorbeeld je telefoon of de Nintendo Switch? Of echt alleen de Playstation?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 20:41
loekf2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:21:
[...]

Vergeet ook niet de Uncharted 1-3 port voor PS4, was ook Blue Point.
En de heerlijke Gravity Rush Remastered! <3

• Twixie
Raem schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:24:
Kun je die Pulse 3D headset ook gebruiken voor bijvoorbeeld je telefoon of de Nintendo Switch? Of echt alleen de Playstation?
Meerdere toestellen. Heb al reviews gezien van enkele dagen terug met gebruik met een PC. Naar verluidt zij Switch ook gaan (al vraag ik me af hoe je dan de dongle gebruikt). Telefoon vermoed ik eerder van niet, aangezien het dus geen standaard bluetooth is.
Oh ja, dit alles wireless. Bedraad kan je het natuurlijk met eender welk toestel met een minijack aansluiting gebruiken.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10 17:09
Nou wellicht val ik uit de maat maar de headset is bij mij linearecta retour gegaan (naar de winkel dus, ik weiger hier een persoonlijk slaatje uit te slaan voor een paar tientjes).

Bij mij zit ie totaal niet comfortabel en door het gebrek aan afstelmogelijkheden kun je het dus ook niet corrigeren. Jammer want ik had dat 3d audio wel graag willen horen. Nu maar even wachten op de eerste third party headset die van deze feature gebruik kan maken.

• Raem
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:33:
[...]

Meerdere toestellen. Heb al reviews gezien van enkele dagen terug met gebruik met een PC. Naar verluidt zij Switch ook gaan (al vraag ik me af hoe je dan de dongle gebruikt). Telefoon vermoed ik eerder van niet, aangezien het dus geen standaard bluetooth is.
Oh ja, dit alles wireless. Bedraad kan je het natuurlijk met eender welk toestel met een minijack aansluiting gebruiken.
Ah top, ik wist niet dat je hem ook bedraad kunt gebruiken. Dan moet dat inderdaad geen probleem zijn.

• Twixie
Remmetje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:36:
Jammer want ik had dat 3d audio wel graag willen horen. Nu maar even wachten op de eerste third party headset die van deze feature gebruik kan maken.
Ik hoop dat we daar heel snel duidelijkheid over krijgen. Want in de Tweakers review leek het ook alsof je daar een 'speciale' headset voor nodig had. Echter is altijd gezegd dat die 3D audio met eender welke stereo headset zal werken, omdat het de PS5 zelf (via de Tempest audio engine) is die de psycho-akoestische trukendoos opentrekt om ons brein te foppen met 3D geluid.

Als dat niet zo is, schiet van heel dat 3D audio verhaal nog maar bitter weinig over. Want in Cerny zijn praatje was het eigenlijk voor eender welke weergever: headsets, koptelefoons, stereo speakers van je TV, surround systemen... Bij het naderen van de launch, was het dan ineens dat het enkel met koptelefoon/headset was, en nu lijkt het zelfs met bepaalde headsets te zijn.

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:40:
[...]

Ik hoop dat we daar heel snel duidelijkheid over krijgen. Want in de Tweakers review leek het ook alsof je daar een 'speciale' headset voor nodig had. Echter is altijd gezegd dat die 3D audio met eender welke stereo headset zal werken, omdat het de PS5 zelf (via de Tempest audio engine) is die de psycho-akoestische trukendoos opentrekt om ons brein te foppen met 3D geluid.

Als dat niet zo is, schiet van heel dat 3D audio verhaal nog maar bitter weinig over. Want in Cerny zijn praatje was het eigenlijk voor eender welke weergever: headsets, koptelefoons, stereo speakers van je TV, surround systemen... Bij het naderen van de launch, was het dan ineens dat het enkel met koptelefoon/headset was, en nu lijkt het zelfs met bepaalde headsets te zijn.
Dat hele 3D audio aspect leek me altijd al een beetje een mooie marketing truc om maar niet de meer standaard Dolby Atmos te gebruiken en hier ook niet de royalties aan Dolby aan af te geven. Is een van de weinige dingen die me echt tegenvalt aan de PS5.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-10 11:34
[...]

Het is allang duidelijk hoor. 3D audio werkt met elke stereo headset die via USB of de Dualsense controller wordt aangesloten. De headset zelf doet niks, alles gebeurt op de PS5. Die Pulse 3D headset is dus gewoon puur een marketing truc (neemt niet weg dat het een prima headset voor dat geld is).

Verwijderd

[...]
Bij het naderen van de launch, was het dan ineens dat het enkel met koptelefoon/headset was, en nu lijkt het zelfs met bepaalde headsets te zijn.
Volgens mij heb ik ergens een filmpje gezien waarbij ze met een normale koptelefoon 3D audio hadden. Bepaalde headsets lees ik nu pas voor het eerst. En de review van Tweakers neem ik niet al te serieus.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:38
B-Bandit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:02:
[...]

Dit ja, ik hoop echt dat er veel meer gedaan gaat worden met dynamische resoluties of lage resoluties kiezen. Ik heb veel liever 60fps icm ray tracing en 1080p/1440p dan hetzelfde op 4k waarbij ik moet kiezen tussen graphics en framerate. En dat zeg ik als eigenaar van een 77 inch OLED waar ik op 3 meter vanaf zit :9
1080p is me wel wat te soft. 1440p is dikke prima!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
ZeroY85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]

Het is allang duidelijk hoor. 3D audio werkt met elke stereo headset die via USB of de Dualsense controller wordt aangesloten. De headset zelf doet niks, alles gebeurt op de PS5. Die Pulse 3D headset is dus gewoon puur een marketing truc (neemt niet weg dat het een prima headset voor dat geld is).
Klopt:

Bron:
https://blog.playstation....ound-coming-after-launch/
On the PS5, you’ll be able to experience 3D Audio with the headphones that many of you already own, either through USB connection to the console, or by plugging your headphones into the DualSense wireless controller’s 3.5mm headset jack.

Verwijderd

Houthuizen96 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]

Dat hele 3D audio aspect leek me altijd al een beetje een mooie marketing truc om maar niet de meer standaard Dolby Atmos te gebruiken en hier ook niet de royalties aan Dolby aan af te geven. Is een van de weinige dingen die me echt tegenvalt aan de PS5.
Tja, je kunt het ook zo zien: doordat ze hun eigen technieken ontwikkelen, kunnen mensen zonder een volledige Dolby surround set en/of dure (door licenties) headset toch genieten van 3D audio.

• Hulleman
[...]

Sony heeft nog een week om dat voor ons te patchen :P

Hoezo geen kabel? Hoe moet ik dat ding opladen dan? Ik heb nog helemaal geen usb-c kabels in huis.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:52:
[...]

Hoezo geen kabel? Hoe moet ik dat ding opladen dan? Ik heb nog helemaal geen usb-c kabels in huis.
Je krijgt een kabel bij de console.

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:53:
[...]

Je krijgt een kabel bij de console.
Ah natuurlijk. Ik lees het bericht niet goed. "bij mijn dual sense"

Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:52:
[...]

Bij de console, of dan loop je nu even naar de winkel ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59

Superkiwi

Hoi doei

Is dit niet een vraag die je beter aan de webwinkel kunt vragen waar je 'm gekocht hebt? ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

dvdkiwi schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:54:
[...]

Is dit niet een vraag die je beter aan de webwinkel kunt vragen waar je 'm gekocht hebt? ;)
Inmiddels beantwoord via het pre-order topic. Sommige hebben netjes een zakje, anderen zoals ik los in de doos. Zakjes waren vast op. :+

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8NKQD_AE4nw7fiq2t5Y38FGiCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClemmKlKRPSlI6rFr1ARSXQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar hopen dat het past volgende week 😉🙏🏻

• Hulleman
boefje79 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:58:
Als dat niet past, past het bij niemand ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:00:
[...]

Als dat niet past, past het bij niemand ;)
Past altijd nog in dat zwarte meubel rechts half op de foto :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

boefje79 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:58:
[Afbeelding]

Liggend zal die zonder problemen passen, staand durf ik vanuit een foto niet te zeggen :D
Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:05:
[...]

Dat kan natuurlijk, alleen een beetje zonde :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Twixie
ZeroY85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]
Ok, goed om te horen, en dan is Tweakers dus gewoon fout. Of het kan natuurlijk ook gewoon dat met de headsets die zij testten, het gewoon veel minder goed lukte in combinatie met de oren van de tester. Die '3D' in de naam van de nieuwe headset wist ik al langer dat dit gewoon pure misleiding is, want het is een zuivere stereo headset (i.e. 1 driver per kant), en dus moet het 3D effect van ergens anders komen. Waarom zou het dan van de headset zelf komen als de PS5 al een engine daarvoor heeft. Maar dan zou het raar zijn dat het 3D effect een pak duidelijker/beter is met die Pulse headset dan met een andere hoogwaardige stereo headset...

Offff... heeft het misschien te maken met mogelijke audio-compressie van het geluid dat via een controller binnenkomt. Heel dat 3D audio gebeuren speelt enorm met frequentie-shifts en dergelijke. Ik kan me inbeelden dat compressie daar een nefaste invloed op heeft. En dus misschien daarmee dat het effect veel beter is met een Pulse headset die wireless verbonden is via de dongle. Eigenlijk zou iemand die headset eens moeten testen waarbij hij via draad verbonden is met de controller.
Houthuizen96 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:47:
[...]
Dat hele 3D audio aspect leek me altijd al een beetje een mooie marketing truc om maar niet de meer standaard Dolby Atmos te gebruiken en hier ook niet de royalties aan Dolby aan af te geven.
Ben ik het toch niet mee eens. Al die surround-standaarden dienden uiteindelijk om end-to-end (dus van bronmateriaal tot speakers) een standaard te hebben zodat het aan het uiteinde eruit komt zoals het bedoeld was. Echter, van zodra er 1 ding in de schakel die standaard niet ondersteunt, is het om zeep. Simpel voorbeeld is dan ook als je weergever een simpele stereo headset is.

Wat Sony probeert, is best ambitieus natuurlijk, want ze komen met een oplossing waarbij het ineens niet meer uitmaakt of je een 7.2 systeem gebruikt, of een set goedkope stereo oortjes. Daardoor is 3D (wat zelfs verder gaat dan Surround) ineens ook binnen het handbereik van mensen die helemaal geen surround, laat staan Atmos, systeem hebben.

Voor games is dit sowieso de betere keuze, want waarom zou je je bij in-game audio willen beperken tot het authoren voor een 5.1 of 7.1 systeem. Gewoon een nieuw 3D model, waarbij verder in de chain pas geconverteerd wordt naar wat nodig is voor de concrete hardware, is eigenlijk veel flexibeler.

Dus ik vind heel dat 3D/Tempest verhaal absoluut geen zoethoudertje voor het ontbreken van support voor Atmos e.d. Wat niet wil zeggen dat het geen groot gemis is. Als je dan toch een Atmos systeem hebt, wil je toch echt wel dat Tempest een Atmos stream uitspuwt zodat die op een goed Atmos systeem optimaal werkt. Want eerlijk gezegd geloof ik niet in Tempest 3D voor externe speakers. In koptelefoons kan dat nog best goed werken, maar bij speakers komt er zoveel meer bij kijken (geometrie van de kamer, reflectiviteit van de materialen, exacte opstelling van de speakers, etc) dat dat gewoon compleet onrealistisch is goed werkende te krijgen.

• Raem
En heeft iemand de PS5 disc van Miles Morales al in de PS4 gestopt? :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Raem schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:10:
Denk dat dit nog even duurt, maar er zullen vast wel filmpjes van voorbij gaan komen volgende week.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• yinx84
Bij mij ook. Net binnen. Ik heb de dode huidcellen van de vorige eigenaar tussen de micro Playstation logo's moeten uitpulken.

Grapje natuurlijk :)

Mooi ding verder. Voelt zwaar en degelijk... ligt mij wel.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:05:
[...]

Hahaha,

Nee die is nodig om met een gezellig vuurtje al die kosten goed te maken 😉

• loekf2
Remmetje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:36:
Nou wellicht val ik uit de maat maar de headset is bij mij linearecta retour gegaan (naar de winkel dus, ik weiger hier een persoonlijk slaatje uit te slaan voor een paar tientjes).

Bij mij zit ie totaal niet comfortabel en door het gebrek aan afstelmogelijkheden kun je het dus ook niet corrigeren. Jammer want ik had dat 3d audio wel graag willen horen. Nu maar even wachten op de eerste third party headset die van deze feature gebruik kan maken.
Ik vind hem juist prima zitten en ik heb groot hoofd, dus valt mij mee voor Japans design. Zit beetje als die PS4 headset (wat bagger ding is, want doet het meestal niet... microfoon dan).

• loekf2
Raem schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:10:
Ik wacht op de postbode, zou er nu wel moeten zijn. Iemand toevallig Demon Souls toch besteld ? Na het zien van die Eurogamer video op YT ben ik toch wel benieuwd.

• yinx84
loekf2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:40:
[...]

Ik wacht op de postbode, zou er nu wel moeten zijn. Iemand toevallig Demon Souls toch besteld ? Na het zien van die Eurogamer video op YT ben ik toch wel benieuwd.
Heb zowel MM en DS binnen vandaag ook :) Twijfelde ook nog even, maar het is de enige game uit de hele Sousborne reeks (incl Sekiro) die ik nog niet heb beslecht. Kan hem hopelijk makkelijk kwijt op V&A tegen de tijd dat ik er 1) of geen zin meer in heb 2) hem uitgespeeld heb.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
Net de DualSense mogen ontvangen als vele anderen. Voelt lekker aan met zijn gewicht. Pookjes lijken ook wel wat beter rubber te hebben. Mijn duim wou soms nog wel eens van het pookje glijden in bijv. crash bandicoot als je naar de camera toerent en het pookje dus naar je toe moet houden. Hier eerlijk gezegd geen last van met de DualSense

Even getest op de PS4 met dus een aantal games en ik moet zeggen. Geweldig ding. :D

Voor de mensen die hem ook willen testen op je PS4. Je moet op je pc remote play starten en dan verbinden met USB kabel. Dan doet die het. Eventueel je HDMI kabel in je monitor douwen zodat je de remote play op je pc open kan laten maar kan spelen wat je op de PS4 had gezien zonder enige lag of verlies van beeld kwaliteit. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Wanneer komt de PS5 nu weer uit in de rest van de wereld? Morgen?

Zijn er eigenlijk al reviews te vinden van multiplat games op PS5? Of van DS?

Heb nog nooit een PS/Xbox gehad, en heb dat niet echt nodig gezien een zware game PC en weinig tijd, maar toch ben ik lichtjes hyped aan't raken voor zo'n PS5.

[ Voor 35% gewijzigd door PearlChoco op 12-11-2020 13:48 ]

• Raem
Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:16:
[...]

Denk dat dit nog even duurt, maar er zullen vast wel filmpjes van voorbij gaan komen volgende week.
Ik heb Miles Morales voor de PS5 al binnen, maar kan het vanavond pas proberen. Verwacht er overigens helemaal niks van hoor, maar ben gewoon benieuwd. :P

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Ondanks dat ik Valhalla al op 19 oktober had geprobeerd te annuleren kon dat niet meer via Ubisoft en vandaag binnen gekregen. Ga hem dus terug sturen. Ik moest foto's maken van het hoesje dat dicht zat. Nu voelde ik dat het schijfje er los in zit. Kan ook niet goed zijn lijkt me. Ik denk niet dat het een boekje of kaartje is, want het klinkt vrij hard.

• Caayn
  • Niet online
PearlChoco schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:47:
Vandaag :)

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
PearlChoco schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:47:

Zijn er eigenlijk al reviews te vinden van multiplat games op PS5? Of van DS?

Heb nog nooit een PS/Xbox gehad, en heb dat niet echt nodig gezien een zware game PC en weinig tijd, maar toch ben ik lichtjes hyped aan't raken voor zo'n PS5.
Vandaag was de release :) .

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtPk6RdPg21qjN-9sKWMxOpiU4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbsdMExUJkEpzwO25vhELFsS.jpg?f=fotoalbum_large

Toch alvast even testen

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56
Wat een kwaliteit die DualSense zeg. Ligt super degelijk in de hand, knoppen voelen solide aan, vind het formaat ook zo veel prettiger dan de DualShock 4. Dat vond ik persoonlijk maar niks.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
Vandaag op vervloekte plaatjes _O-

Maar bevalt die? Ik twijfel nog om hem te kopen of toch iets duurders te zoeken.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Werkt hij ook draadloos op de Xbox Series X? Heb de Pulse ook besteld en heb ook de series X naast de ps5 volgende week.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• koenvd90
laurens700 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:20:
[...]

Werkt hij ook draadloos op de Xbox Series X? Heb de Pulse ook besteld en heb ook de series X naast de ps5 volgende week.
Werkt helaas niet draadloos

• koenvd90
Kadardar schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:17:
[...]

Maar bevalt die? Ik twijfel nog om hem te kopen of toch iets duurders te zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPV9qeodszlTyOXITK7HnScrqp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwW9iA7K1beW254ykXP8Wz7V.jpg?f=fotoalbum_large

Ga hem nu even testen

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:18
@koenvd90 qua comfor kon beter he, vandaag ook binnen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:05
Zonet even naar Mediamarkt (België) een Messenger bericht gestuurd en daar zeggen ze dat ik de PS5 19 November kan verwachten. *O*
Natuurlijk onder voorbehoud dat Bpost op tijd is.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Raem schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:24:
[...]

Had je wat anders verwacht dan? Little Big Planet is (naast het maken van eigen levels) ook een platformer.
Ja en nee. Ik heb alleen LBP1 gespeeld, maar dat was toch meer een sidescroller, dit ziet er uit als een 3d platformer. Daarnaast had ik het idee dat LBP erg om coop draaide en om het verzamelen van goodies om je levels te bouwen. Heb het idee dat de game nu vooral als 3D platformer is neergezet en dat de rest meer randzaken zijn. levels bouwen zit er helemaal niet meer in geloof ik?

Edit: net een groot gedeelte van de Playstation access stream gekeken, ik snap nu wel wat de aantrekkingskracht is van Demon Souls, maar het is niet mijn type game. Sackboy heb ik helaas gemist, bugsnax was leuk maar niet bijzonder. Ze zijn nu met pathless bezig niet bijzonder geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 12-11-2020 14:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• koenvd90
Kadardar schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:17:
[...]

Geluid is goed te noemen, maar zoals hierboven al benoemd is, hij zit bij mij niet super lekker om de oren. Net iets te klein eigenlijk. Het is niet extreem storend, misschien is het een kwestie van wennen

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Andere mensen ervaring met de Pulse headset? Net wireless aangesloten op de PC (via dongle) en de geluidskwaliteit is echt zeer matig...

Geluid klinkt hetzelfde als wanneer je bluetooth headet voor het eerst verbinding maakt met je apparaat, dat hollow/tin sound. daarna switcht de mx3 over naar Hifi (ofzo?) en dan klinkt alles goed. Pulse blijft in de lage bitrate mode oid hangen lijkt het...
Basekid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:
Andere mensen ervaring met de Pulse headset? Net wireless aangesloten op de PC (via dongle) en de geluidskwaliteit is echt zeer matig...

Geluid klinkt hetzelfde als wanneer je bluetooth headet voor het eerst verbinding maakt met je apparaat, dat hollow/tin sound. daarna switcht de mx3 over naar Hifi (ofzo?) en dan klinkt alles goed. Pulse blijft in de lage bitrate mode oid hangen lijkt het...
Is ook bedoeld voor de PS5 en met 3D audio.. en evt de PS EQ app ;)

• yinx84
Krijg van Bol net een mailtje met een DLC-code voor Miles Morales. Eehhh... bedankt dan maar, wist niet eens dat ik daar in aanmerking voor kwam :P Ze hebben het wel supernetjes op orde allemaal daar.

Drie skill points (jeuj), een in-game gadget en twee outfits: T.R.A.C.K. outfit en Second Spidey Suit number 2 outfit.

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 12-11-2020 14:53 ]

• Hulleman
Basekid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:

je bedoelt de Sony WH1000-XM3? Die koste bij release circa € 349 en kun je qua geluidskwaliteit niet vergelijken met een Pulse voor € 99.

• Twixie
AppleFan2007 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:43:
Zonet even naar Mediamarkt (België) een Messenger bericht gestuurd en daar zeggen ze dat ik de PS5 19 November kan verwachten. *O*
Natuurlijk onder voorbehoud dat Bpost op tijd is.
Wat staat er bij je order onder je Account op de website ?
Pagina: 1 ... 268 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden