Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:33
kazuka schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:07:
[...]

Je hebt 4 first party titels bij launch (Demon's Souls, Astro, Miles Morales en Sackboy) die allen goede cijfers krijgen tegenover Knack en Killzone, die destijds ook nog eens matig gereviewed werden. Ik vind deze launch line-up juist opvallend goed vergeleken met 7 jaar geleden.

Demon's Souls laat toch zeker zien wat de console in huis heeft, ongeacht of het genre van de game je nou ligt of niet.
Kan zijn dat de genres mij gewoon niet liggen dat ik er zo over denk,liep meer warm voor de PS4 dan dat ik dit doe voor de PS5 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Chaoss schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:14:
[...]

Vergeet Bugsnax niet, systemseller! :P zonder gekheid je vergeet Godfall.

Daarnaast ook nog eens een aantal exclusives in het eerste halfjaar: R&C, GT7 en eentje die ik vergeten ben :P

Dus je kunt moeilijk zeggen dat er geen content is.
Godfall krijgt niet de beste recensies op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
-

[ Voor 100% gewijzigd door DoubleDutch op 11-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:38

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Daarnaast ook nog eens een aantal exclusives in het eerste halfjaar: R&C, GT7 en eentje die ik vergeten ben :P
God of War Ragnarok?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

R&C is eigenlijk de enige reden waarom ik de PS5 gepreorderd heb, dan kan ik hem tenminste direct spelen oOo

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

JSchut

.....

Ik heb de pulse 3D besteld maar twijfel wel heel erg over de steelseries. Maar als deze niet kan auto switchen met aan en uit zetten dan is dat voor mij wel een no go. Hopelijk horen we daar morgen meer over.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
Kyhfin schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:21:
[...]

Ik bedoel hoe wissel je dan van headset naar tv geluid en andersom? Doe je dat in een menu op de playstation of haal je de dongle eruit? Ik had gehoopt dat het met uitzetten automatisch ging.
Bij gewone arctis 7 was het via ps menu geluidinstellingen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Horizon Forbidden West komt ook nog. Volgens mij is de lineup oneindig veel beter dan die van de PS4. En daarnaast kun je ook nog eens de PS4 exclusives blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:22
Beste launch game voor PS4 was voor mij Resogun 😂

Wat ik er mee zeggen wil: de betere games komen later pas, altijd zo

[ Voor 48% gewijzigd door Cardwizard op 11-11-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Erapaz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:31:
[...]

Horizon Forbidden West komt ook nog. Volgens mij is de lineup oneindig veel beter dan die van de PS4. En daarnaast kun je ook nog eens de PS4 exclusives blijven spelen.
Kloompt maar die is eind 2021, God of War gaan geruchten over dat die ook voor eind 2021 staat maar dat is nergens bevestigd en dat lijkt me vrij optimistisch.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Cardwizard schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:32:
Klopt. Had ik ook. Nu ook alleen nog Tetris gespeeld op de xsx😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:30
DoubleDutch schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:52:
Des te meer reviews ik lees of zie krijg ik het gevoel dat Sony het uitbrengen van de PS5 naar voren heeft getrokken uit noodzaak omdat de nieuwe Xbox uit kwam.

Adverteren met hdmi 2.1 en vervolgens geen vrr ondersteunen, komt later |:(

Geen ondersteuning voor 1440p,hier pak je veel gamers mee die zo'n scherm hebben staan, Xbox ondersteunt dit wel, dus de PS5 moet dit ook kunnen, komt misschien later las ik ergens. 8)7

En waar ik helemaal niet met mijn kop bij kan, geen
exclusives die samen uit komen met de nieuwe console, hoe dan?
PlayStation 4 kwam met Killzone Shadow Fall en liet meteen de kracht van de console zien.
Nu zitten we met opgepoetste games want de exclusives komen ind. later :F
De release datum stond gewoon al 2 jaar vast. Ze kunnen gewoon niet permitteren de feestdagen te missen. Want dat kost klanten.
Wat je in zo geval doet is dat je de scope gaat aanpassen, dus je gaat features later opleveren.

En die exclusives hoeven ze niet als bundel te verkopen. Klinkt stom maar een console zonder games die 500 euro kost verkoopt beter dan een console met game die 560 euro kost. Zeker nu BC werkt waardoor de nood om ps5 games te kopen niet zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
cold_as_ijs schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:37:
[...]

De release datum stond gewoon al 2 jaar vast. Ze kunnen gewoon niet permitteren de feestdagen te missen. Want dat kost klanten.
Wat je in zo geval doet is dat je de scope gaat aanpassen, dus je gaat features later opleveren.

En die exclusives hoeven ze niet als bundel te verkopen. Klinkt stom maar een console zonder games die 500 euro kost verkoopt beter dan een console met game die 560 euro kost. Zeker nu BC werkt waardoor de nood om ps5 games te kopen niet zo hoog is.
Wel als een losse PS5 €500 en een losse game €80 kost en je bij het begin toch een game gaat kopen om op je gloednieuwe console te spelen, scheelt weer €20. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

Haha, inderdaad. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Amaze86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:28:
[...]

Bij gewone arctis 7 was het via ps menu geluidinstellingen.
Poeh, dat klinkt vrij omslachtig. Hopelijk valt het straks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb in wel serieus veel gespeeld. Die vond ik echt wel gaaf. En was grafisch ook best wel “indrukwekkend”.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die is later, geruchten gaan eind 2021, maar denk op zijn vroegst 2022.

Ik bedoelde Returnal en daarnaast hebben we Destruction Allstars nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50
Vergeet niet dat de PlayStation 4 aan het begin ook redelijk spartaans was in het menu, er is echt veel gemak later met OS software upgrades toegevoegd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Chaoss schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:51:
[...]
Die is later, geruchten gaan eind 2021, maar denk op zijn vroegst 2022.

Ik bedoelde Returnal en daarnaast hebben we Destruction Allstars nog.
Oh ja, natuurlijk d:)b

*was er maar een makkelijke manier om jouw post een duimpje te kunnen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JackFrags heeft 8 minuten gameplay van Demon's Souls geüpload in de Cinematic mode. Deze draait native 4K op 30fps.

Vooral de belichting en hoge details van de assets vallen hier op. Twijfel nog of ik hem in deze of performance mode ga spelen. Beetje zelfde dilemma als bij Miles Morales :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:55
Zeer indrukwekkend, bizar ook hoe goed de 60 fps performance mode eruit ziet en hoe klein het verschil is met de cinematic mode. Zeker de meest next gen launch game, en de enige die exclusief voor één console is ontwikkeld. Ben ook heel nieuwsgierig naar het geluid, schijnbaar hebben ze ook best veel tijd in de 3D audio gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:22
Interessant, ze geven aan dat hun streaming engine op sommige momenten 4GB/s aan assets streamt. En dat ze dankzij de IO architectuur zeer snel data kunnen rondpompen tussen storage en ram waardoor de density en fidelity van omgevingen zo absurd hoog kan zijn.
Hoe zal GOW Ragnarok er straks uit gaan zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is Demon Souls niet vreselijk saai? Enige dat ik steeds zie is een ridder die rondsjokt en af en toe een poppetje met een zwaard omhakt. Wat is de lol?

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:31
Geen raytracing dus (was wat twijfel over) en die focus op 4k , ja leuk dat het kan maar conclusie is eigenlijk dat 1440p render met 60fps beter is dan native 4k met 30fps.

Wellicht dat Raytracing mode nog wel erin wordt gepatched, tijd en mankracht was het probleem zegt bluepoint. Grappig genoeg heeft zony de originele blog waarin raytracing wel wordt vermeld aangepast ern staat er nu;
From Japan Studio and Bluepoint Games comes a remake of the PlayStation classic, Demon’s Souls. In addition to beautiful shadow effects*, players can choose between two graphics modes while playing: one focused on fidelity, and one focused on frame rate.

*This entry has been updated
foutje of toch eruit gelaten vanwege tijdgebrek ?

en maakt het veel uit ? wat mij betreft niet want de game ziet er next gen uit met alle dynamische belichting.

[ Voor 42% gewijzigd door Palindrome op 12-11-2020 01:30 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:38:
Is Demon Souls niet vreselijk saai? Enige dat ik steeds zie is een ridder die rondsjokt en af en toe een poppetje met een zwaard omhakt. Wat is de lol?
Heb je nog nooit een Souls game gespeeld?

De moeilijkheidsgraad, de voldoening als je eindelijk een eindbaas hebt verslagen (nadat je 20x dood bent gegaan).

Pure gameplay, zonder aan het handje te worden gehouden, geen idee waar je naar toe moet of hoe je verder moet komen.

Compleet aan je lot overgelaten en maak er het beste van.

De meeste mensen haken daarom al snel af omdat ze het niet begrijpen of te moeilijk vinden, maar voor de doorzetters is het goud en is er werkelijk geen enkele game die de game ervaring kan overtreffen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

*O* Nog maar 1 week *O*

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Kyhfin
Ja, wordt wel steeds lastiger om te wachten hahaha

Ik hoop echt dat alles goed gaat

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jumpman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:51:
Vergeet niet dat de PlayStation 4 aan het begin ook redelijk spartaans was in het menu, er is echt veel gemak later met OS software upgrades toegevoegd.
Klopt, ik vind het nog steeds een prima menu, hoewel mijn voorkeur van de PS3 indeling meer mijn voorkeur heeft. Maar tegenover die van de Xbox One vind ik die van de PS4 velen malen prettiger, maar vooral sneller.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:38
kazuka schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:33:
JackFrags heeft 8 minuten gameplay van Demon's Souls geüpload in de Cinematic mode. Deze draait native 4K op 30fps.

[YouTube: Demon's Souls PlayStation 5 Graphics are INCREDIBLE! ( 4K Next Gen gameplay )]

Vooral de belichting en hoge details van de assets vallen hier op. Twijfel nog of ik hem in deze of performance mode ga spelen. Beetje zelfde dilemma als bij Miles Morales :P
In de DF video geven ze aan dat je het verschil met de performance mode niet goed kunt zien. Draait op 1440p met 60fps. Dan had ik het wel geweten. Ze moeten echt stoppen met native 4K, kost teveel resources voor net dat beetje strakker beeld. Valt tijdens t gamen niet meer op.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Recon24 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:13:

Misschien gewoon even handig om deze door te nemen, of te zoeken op woorden als "8K", het staat er allemaal in: https://blog.playstation..../09/ps5-the-ultimate-faq/

[...]
Sony, PlayStation en beloftes.... nee deze 5 sla ik over :)

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
en dan maar hopen dat ik eraan kan komen

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49

[YouTube: Demon's Souls PlayStation 5 Graphics are INCREDIBLE! ( 4K Next Gen gameplay )]

Zo ziet er ziek uit zeg... Gelukkig hou ik van dit genre en heb ik hem nog niet eerder gespeeld. Dus voor mij een super launch titel voor volgende week. Kan niet wachten.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:14
Als ik zie hoe snel deze week voorbij is gegaan dan moet de laatste week ook wel lukken! :*)
Ik heb er zin in!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52

Jammer, so close yet so far... Prachtige visuals en sfeer, maar voor de meeste mensen onspeelbaar of in ieder geval niet leuk om te spelen ;)

Must resist buying. Weet toch dat ik dit niet ga spelen namelijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

*O* *O*

Over een week, rond ongeveer nu, loop ik ermee naar huis. oOo

@Phusebox als eerder ook genoemd, DS hoeft niet onmogelijk te zijn. Gewoon heel veel farmen en OP raken. Moeilijkheidsgraad heb je zo zelf onder controle. Bij je tweede play through zul je merken dat je stukken beter bent en niet hoeft te farmen. Dat voelt lekker.

@DoubleDutch die gedachte heb ik ook. Vind het heel jammer voor hen en hoop dat ze snel van de issues af zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door FMS op 12-11-2020 08:21 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Vandaag druppelen op YouTube wat reviews binnen van games. En heb nu Ghost of Tsushima binnen gekregen, dus ik krijg de week wel om. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Poulske op 12-11-2020 08:16 ]

• DoubleDutch
Ind nog een weekje. 🥳
Geen versus

[ Voor 71% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:21 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:12:
[...]

Jammer, so close yet so far... Prachtige visuals en sfeer, maar voor de meeste mensen onspeelbaar of in ieder geval niet leuk om te spelen ;)

Must resist buying. Weet toch dat ik dit niet ga spelen namelijk.
Makkie: eerste playthrough is fidelity mode (of hoe het ook mag heten), totdat je bij een boss tegen komt. Dan gaat performance mode aan.

Nu maar hopen dat je makkelijk kunt switchen.

• Phusebox
FMS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:14:
[...]

*O* *O*

Over een week, rond ongeveer nu, loop ik ermee naar huis. oOo

@Phusebox als eerder ook genoemd, DS hoeft niet onmogelijk te zijn. Gewoon heel veel farmen en OP raken. Moeilijkheidsgraad heb je zo zelf onder controle. Bij je tweede play through zul je merken dat je stukken beter bent en niet hoeft te farmen. Dat voelt lekker.
Twijfel toch nog, farmen en raken klinkt niet als gamen voor mij, maar als werken :)
Doet DS ook iets met de DS? :+ (Demon Souls + Dual Sense)

• FMS
  • Niet online

FMS

Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:21:
[...]

Twijfel toch nog, farmen en raken klinkt niet als gamen voor mij, maar als werken :)
Doet DS ook iets met de DS? :+ (Demon Souls + Dual Sense)
Zeker. DS is DS compatible.

Ik vond farmen in mijn eerste Bloodborne run eigenlijk erg leuk. Ook daar wordt je steeds beter en inventiever in.
En stel dat het niet bevalt, dan heb je hem zo doorverkocht. Heb overigens geen eigen agenda hoor :P - toch maar besloten om DS meteen te halen.

• yinx84
Voor de mensen die DS al hebben gespeeld... hoe word je als speler begeleid door het spel? In de eerste Dark Souls heb ik letterlijk uren in gebieden gespendeerd die eigenlijk nog helemaal niet bedoeld waren voor mijn level, maar al wel gelijk beschikbaar waren. Sindsdien heb ik Bloodborne, DS 2, 3 en Sekiro gespeeld met een aanbevolen 'progression route' die ik van te voren opgezocht had. Dat beviel prima. Is DS ook zo opgezet dat je zelf de optimale volgorde van gebieden moet uitzoeken, of is het daar iets meer gestroomlijnd?

• Phusebox
FMS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:25:
[...]

Zeker. DS is DS compatible.

Ik vond farmen in mijn eerste Bloodborne run eigenlijk erg leuk. Ook daar wordt je steeds beter en inventiever in.
En stel dat het niet bevalt, dan heb je hem zo doorverkocht. Heb overigens geen eigen agenda hoor :P - toch maar besloten om DS meteen te halen.
Digital only hier ;)

• Erapaz
Vandaag PS5 launchday, lekker een weekje genieten van de hype voordat wij hem krijgen. Volgens Gamemania zou de DS vandaag ook moeten komen, maar heb nog geen T&T dus ik ben benieuwd hoe ze dag gaan regelen.

• shakespeare
waarom draait rocket league op xbone 120fps en op ps5 niet ? dit zie je vaker bij laatste gemelde performance games..

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Is er iemand van plan om de PS5 in een ikea besta kastje te zetten?
Mijn vriendin kon er deze ochtend niet mee lachen toen ik getoond had hoe groot hij was 8)7 8)7 8)7 8)7

• yinx84
shakespeare schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:32:
waarom draait rocket league op xbone 120fps en op ps5 niet ? dit zie je vaker bij laatste gemelde performance games..
Het is of een deal met Microsoft die ze hebben, of het is makkelijker voor de devs om het voor de Xbox te implementeren. Geloof niet dat het een kwestie van power is. RL draaide al op 60fps op de klassieke PS4. En als ze Destiny 2 op 120 fps kunnen laten lopen op de PS5, dan weiger ik te geloven dat dat niet voor RL kan.

• shakespeare
yinx84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:35:
[...]

Het is of een deal met Microsoft die ze hebben, of het is makkelijker voor de devs om het voor de Xbox te implementeren. Geloof niet dat het een kwestie van power is. RL draaide al op 60fps op de klassieke PS4. En als ze Destiny 2 op 120 fps kunnen laten lopen op de PS5, dan weiger ik te geloven dat dat niet voor RL kan.
nee ik ook niet, wel vreemd.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 13:21
ShaYan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:34:
Mijn vriendin kon er deze ochtend niet mee lachen toen ik getoond had hoe groot hij was 8)7 8)7 8)7 8)7
Precies t zelfde probleem. Ik heb t alleen nog niet gezegd. Ik twijfel om het plankje anderhalve cm te laten zakken. Of de ps5 achter de tv neer te zetten.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

In een video van Digital Foundry geven ze aan dat de PS5 voor games zonder specifieke updates, PS4 Pro games in 'PS4 Pro Mode' spelen. Wat betekend dat max FPS 60 is, omdat dat voor de PS4 Pro ook was.

Dit is alleen te fixen met een patch, die komt er vast nog wel een keer.

• FMS
  • Niet online

FMS

yinx84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:26:
Voor de mensen die DS al hebben gespeeld... hoe word je als speler begeleid door het spel? In de eerste Dark Souls heb ik letterlijk uren in gebieden gespendeerd die eigenlijk nog helemaal niet bedoeld waren voor mijn level, maar al wel gelijk beschikbaar waren. Sindsdien heb ik Bloodborne, DS 2, 3 en Sekiro gespeeld met een aanbevolen 'progression route' die ik van te voren opgezocht had. Dat beviel prima. Is DS ook zo opgezet dat je zelf de optimale volgorde van gebieden moet uitzoeken, of is het daar iets meer gestroomlijnd?
Ik heb DS zelf niet gespeeld. Alleen DS1,3 BB en Sekiro. Ik laat me verrassen maar verwacht niet dat het meer je handje vasthoudt dan de latere SoulsBorne games.

Leuk profiel plaatje uit Reddit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaYfUiW738rQvnECZJJaJODhSNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Avwyw0gJAazRxIbGWiZDtFwX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 12-11-2020 08:44 ]

• Hulleman
ShaYan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:34:
Hoe afgesloten is die kast en wat zijn de afmetingen? De PS5 komt bij mij liggend in mijn tv meubel. Past ie prima in en heeft voldoende adem ruimte. Heb al een nieuwe tv meubel voor mijn nieuwe huis. Die is nog opener, dus kan de PS5 nog beter zn warmte kwijt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ShaYan
Tricto schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:36:
[...]

Precies t zelfde probleem. Ik heb t alleen nog niet gezegd. Ik twijfel om het plankje anderhalve cm te laten zakken. Of de ps5 achter de tv neer te zetten.
Was van plan het plankje gewoon weg te leggen, maar dan nog twijfel ik als de PS5 voldoende "adem-ruimte" zal hebben.

Ook de PS5 achter mijn tv hangen is geen optie want deze hangt op tegen de muur :)

• ShaYan
Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:42:
[...]

Hoe afgesloten is die kast en wat zijn de afmetingen? De PS5 komt bij mij liggend in mijn tv meubel. Past ie prima in en heeft voldoende adem ruimte. Heb al een nieuwe tv meubel voor mijn nieuwe huis. Die is nog opener, dus kan de PS5 nog beter zn warmte kwijt.
De PS5 zou in dit kastje gaan, kan evt de plank wegdoen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLS1oI8z1s1fCJp8h1qlTwjvmZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r0PJLSmnmFHod68SzEusPGif.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door ShaYan op 12-11-2020 08:45 ]

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 20:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Farmen in een From Software game om OP te raken is zonde :). Je bent dan misschien net zo lang bezig met hersendood farmen dan een boss te leren die je uiteindelijk (met veel pijn en moeite) neerkrijgt. De voldoening die je daar uit haalt is vele malen groter. Daarnaast is de game gemaakt voor de uitdaging. Als je door farmen OP wordt is het gewoon een veredelde walking simulator :p Dat vond ik zo goed aan Sekiro. Daar kon je niet farmen om OP te worden. Je moest gewoon het spel en de fighting mechanics leren.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-11-2020 08:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Hulleman
ShaYan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:44:
[...]
Ik zou het gewoon proberen (wel ff de plank er uit/laten zakken, anders wel erg krap), maar qua airflow niet optimaal natuurlijk.
Als de PS5 niet opstijgt dan blijft ie koel genoeg :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2020 08:50 ]

• Tricto
[...]

[Afbeelding]
Ja mijn idee was om het plankje waar bij jou zo te zien een laptop op ligt te laten zakken.

• ShaYan
Tricto schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:49:
[...]

Ja mijn idee was om het plankje waar bij jou zo te zien een laptop op ligt te laten zakken.
Is maar een standaard foto van op de ikea website genomen O-) Maar je kan idd dat plankje ook laten zakken.

• Tricto
ShaYan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:52:
[...]

Is maar een standaard foto van op de ikea website genomen O-) Maar je kan idd dat plankje ook laten zakken.
Ik was al onder de indruk hoe netjes je kastje aan de binnenkant was haha.

• FMS
  • Niet online

FMS

uchiha tijntje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:47:
Farmen in een From Software game om OP te raken is zonde :). Je bent dan misschien net zo lang bezig met hersendood farmen dan een boss te leren die je uiteindelijk (met veel pijn en moeite) neerkrijgt. Daarnaast is de game gemaakt voor de uitdaging. Als je door farmen OP wordt is het gewoon een veredelde walking simulator :p Dat vond ik zo goed aan Sekiro. Daar kon je niet farmen om OP te worden. Je moest gewoon het spel en de fighting mechanics leren.
Eens met wat je zegt. Dat is haast vanzelfsprekend in een Souls game - you die in order to get better. Toch zijn er memsen die of de refelxen niet hebben of door de mythe rondom FROM games ze laten liggen. En dat is zonde. Die games zijn namelijk zo veel meer dan alleen moeilijk.

• Kyhfin
Waren berichten van geweest. PS4 games kunnen niet boven de 60 fps, dus alle games in backwards compatibility mode kunnen niet boven 60 fps. Ze zullen moeten patchen om naar 120 te gaan stond in bericht over Rocket League en dat gaat ook vast gebeuren.

Verwijderd

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Erapaz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:32:
Vandaag PS5 launchday, lekker een weekje genieten van de hype voordat wij hem krijgen. Volgens Gamemania zou de DS vandaag ook moeten komen, maar heb nog geen T&T dus ik ben benieuwd hoe ze dag gaan regelen.
Die gaat niet komen vandaag ;)
In verband met een Belgische feestdag is het helaas niet mogelijk dit product op 12/11/20 thuis te leveren. Deze wordt daarom op 13/11 thuis geleverd. Het is wel mogelijk deze op 12/11 in de winkel af te halen als je een pre-order hebt voor winkelafhaling. Excuses voor het ongemak.
Het distributiecentrum van GM staat in België, dus je controller (en ook die van mij) komt morgen pas.

https://www.gamemania.nl/...ense-draadloze-controller

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

uchiha tijntje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:47:
Farmen in een From Software game om OP te raken is zonde :).
Eens met wat je zegt, al heb ik me er in Bloodborne ook wel schuldig aan gemaakt.
Benieuwd hoeveel mensen de game nu toch gaan kopen omdat ze denken dat de game door te farmen in een soort van easy mode gaat :P
Een eerste keer een From game is nu eenmaal moeilijk, hoe je het ook went of keert. Als je bekend bent met het concept loop je er in het algemeen wat makkelijker doorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2020 09:14 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
Hoe meer gamers het moeilijker vinden hoe beter voor V&A :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat is waar.
Kans dat het schijfje gebroken aankomt is ook wel wat groter ;)

• yinx84
Amaze86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:14:
Hoe meer gamers het moeilijker vinden hoe beter voor V&A :)
Dit is überhaupt wel een voordeel voor de 'early adopters'. Ik heb Miles Moralis en DS besteld... best een smak geld. Tegen de tijd dat de PS5 goed beschikbaar is hoop ik ze beide uitgespeeld te hebben en er veel vraag is op V&A waardoor ik ze makkelijk door kan verkopen.

Ook voor de mensen die in de latere batch zitten is dit een win, want die kunnen voor tientjes minder games oppikken.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
yinx84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:26:
DeS is vrij traditioneel opgebouwd, echt met werelden (1-1, 1-2 etc). Er is absoluut een optimale volgorde, waarbij het meest opvallende is dat je wereld 1 al vrij snel laat voor wat het is. Over de details verschillen de meningen.

Ik ken deze niet uit m'n hoofd en is een beetje spoilery dus ik zou zeggen recommended world order demons souls in Google en gaan.

Of gewoon zelf achter komen! Omdat het in stukjes is opgedeeld heb je wat meer houvast dan de andere Souls games.

• yinx84
Impressie van Kotaku:
After spending a few hours with the remake this morning, I can confirm that playing Demon’s Souls on PlayStation 5 is almost exactly like playing Demon’s Souls on PlayStation 3. And that’s a very good thing.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
[...]

Bij Destiny zal alleen PvP 120fps draaien meen ik mij te herinneren.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• RenaldoN
  • Laatst online: 15:30
Tricto schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:36:
[...]

hier ook maar bij mij moet er eigenlijk nog een PSVRstation naast :(

• Erapaz
kaanmijo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:02:
[...]

Die gaat niet komen vandaag ;)

[...]

Het distributiecentrum van GM staat in België, dus je controller (en ook die van mij) komt morgen pas.

https://www.gamemania.nl/...ense-draadloze-controller
Hallo, al staat het distributiecentrum in China, er stond gisteren preorder vandaag en ontvang op releasedatum. Daarbij hadden ze hem gisteravond op de post moeten doen, ik maak ook mijn werk af voor de kerstdagen. Wat heb ik nou te maken met een Belgische feestdag, ik bestel toch op de .nl website 8)7
Wat een ballentent!

• yinx84
Michiel_1982 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:19:
[...]

DeS is vrij traditioneel opgebouwd, echt met werelden (1-1, 1-2 etc). Er is absoluut een optimale volgorde, waarbij het meest opvallende is dat je wereld 1 al vrij snel laat voor wat het is. Over de details verschillen de meningen.

Ik ken deze niet uit m'n hoofd en is een beetje spoilery dus ik zou zeggen recommended world order demons souls in Google en gaan.

Of gewoon zelf achter komen! Omdat het in stukjes is opgedeeld heb je wat meer houvast dan de andere Souls games.
+1 :)

• Martijn1990
  • Laatst online: 04:55
AC Valhalla voor de PS5 voor 49 EUR:

https://www.gameshop-twen...6&&staat2ehands_id=345807

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 19:30
[...]

rocket league draait in BC mode, dus eigenlijk gewoon in ps4 pro mode. Ik weet niet zeker, maar kan zijn dat de PS4 pro geen 120fps ondersteund waardoor het niet een simpele actie is als framecap op 120fps te zetten.
Destiny 2 krijgt een PS5 upgrade.
Dus de ontwikkelaars kiezen er zelf voor om niet een PS5 patch op te leveren.

Ik denk daarnaast dat de XBOX in zo'n geval ook gewoon in het voordeel is voor de developpers. Het is in wezen een win10 pc. Dus heel veel features zitten al in de game engine of zijn makkelijker over te hevelen van de PC versie.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*edit

spuit 11

[ Voor 90% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2020 09:40 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Erapaz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:23:
[...]

Hallo, al staat het distributiecentrum in China, er stond gisteren preorder vandaag en ontvang op releasedatum. Daarbij hadden ze hem gisteravond op de post moeten doen, ik maak ook mijn werk af voor de kerstdagen. Wat heb ik nou te maken met een Belgische feestdag, ik bestel toch op de .nl website 8)7
Wat een ballentent!
Je kan het ook positief bekijken; 1 dag minder om te staren naar spullen die je toch niet kan gebruiken! :> Verder staat deze melding al een week op die pagina :+

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:19
kaanmijo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]

Je kan het ook positief bekijken; 1 dag minder om te staren naar spullen die je toch niet kan gebruiken! :> Verder staat deze melding al een week op die pagina :+
Klopt en ik kreeg zelfs een mailtje:
Hey gamer,

Allereerst bedankt voor jouw pre-order bij Game Mania!

Omwille van een feestdag in België is het niet mogelijk om Sackboy – A big Adventure op 12/11 bij je thuis te leveren. Je mag het pakket uiteraard wel op vrijdag 13 november bij je thuis verwachten en de verzendbevestiging daarvan zal je op 12/11 in je mailbox zien verschijnen. Vanaf dat moment kan je het pakket op de voet volgen.

Deze informatie staat ook al even op onze website te lezen, maar we wilden je hier toch nog even persoonlijk van op de hoogte stellen!

Met vriendelijke groeten,
Game Mania

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
weg

[ Voor 96% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:21 ]

• giantgiantus
  • Nu online
weg

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:21 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
cold_as_ijs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:38:
[...]

rocket league draait in BC mode, dus eigenlijk gewoon in ps4 pro mode. Ik weet niet zeker, maar kan zijn dat de PS4 pro geen 120fps ondersteund waardoor het niet een simpele actie is als framecap op 120fps te zetten.
Destiny 2 krijgt een PS5 upgrade.
Dus de ontwikkelaars kiezen er zelf voor om niet een PS5 patch op te leveren.
Dit is een BC limitatie op het moment op de PS5, voor PS4 games. Maar ik denk dat merendeel van de gamers er sowieso weinig tot geen last van gaan hebben. Denk dat de meeste al blij zijn met stable 60fps, dan 120hz die merendeel niet eens gaat zien (ook al schreeuwen sommige heel hard om 120fps).

BC zal nog altijd doorontwikkeld worden, en kans dat deze devs op een later moment alsnog patches uitbrengen voor de games om op 120fps te draaien.
Ik denk daarnaast dat de XBOX in zo'n geval ook gewoon in het voordeel is voor de developpers. Het is in wezen een win10 pc. Dus heel veel features zitten al in de game engine of zijn makkelijker over te hevelen van de PC versie.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:21
Blijft vreemd dat ik vandaag al PS5 games en accessoires binnen krijg vanuit verschillende winkels. Gelukkig kan ik me nog een weekje vermaken met de XSS, maar leuk is anders :P

• Caayn
  • Niet online
[...]

Als Rocket League inderdaad via BC op de PS5 draait, en dus nog geen PS5 patch/upgrade heeft gekregen, dan is het simpelweg een limitatie van de PS4 welke meegenomen wordt naar de PS5 dankzij BC.

Het blijft dan een PS4 spel en zolang de PS4 geen ondersteuning heeft voor 120Hz output zal deze het waarschijnlijk nooit ondersteunen op de PS5 zolang het spel via BC blijft werken. De XB1 ondersteund wel 120Hz waardoor deze wel 120fps kan ondersteunen via BC op de XSX|S.

Kwestie van tijd voordat de PS5 (en XSX|S) een next-gen versie versie van Rocket League gaan krijgen maar tot die tijd zit je vast aan de limitaties van BC van het gebruikte platform.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:23
Is er eigenlijk al bekend welke games de extra DualSense features gaan gebruiken ?
Bvb Sackboy weet ik nu pas dat dat eigenlijk ook een PS4 titel is. Heeft die dan als launchgame ook een PS5 patch/versie om de DualSense te gebruiken ?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zo dit ziet er eigenlijk best wel nice uit, ik heb de reviews nog niet gelezen maar om een of andere reden ziet het er meer uit als een platformer Volgens mij ziet het er op je eigen scherm grafisch ook nog eens prachtig uit, Laat een ander maar in Demon Souls rondlopen ik wordt hier veel vrolijker van :)

• NotSoSteady
  • Laatst online: 10:54
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:04:
Is er eigenlijk al bekend welke games de extra DualSense features gaan gebruiken ?
Bvb Sackboy weet ik nu pas dat dat eigenlijk ook een PS4 titel is. Heeft die dan als launchgame ook een PS5 patch/versie om de DualSense te gebruiken ?
Dat had je zelf niet kunnen uitzoeken? :+

https://wccftech.com/dual...-dev-but-a-fantastic-one/

• DoubleDutch
Als je geen discussie wilt starten, moet je het misschien ook niet posten ;)

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:20 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:07:
[...]

Zo dit ziet er eigenlijk best wel nice uit, ik heb de reviews nog niet gelezen maar om een of andere reden ziet het er meer uit als een platformer Volgens mij ziet het er op je eigen scherm grafisch ook nog eens prachtig uit, Laat een ander maar in Demon Souls rondlopen ik wordt hier veel vrolijker van :)
Ik koop ze beide; Demon's Souls voor de immersion, Sackboy om samen met de vrouw te spelen. Zit ik voorlopig gebakken qua games (PS Plus library ook nog..).

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
[...]

Ik heb niet heel veel gelezen maar ergens las ik "LittleBigPlanet 3 meets super mario 3D world". Dat klinkt wel als iets waar ik blij van word. Heb de LBP's altijd wel gespeeld, maar wel elk deel wat minder fanatiek. Ik weet niet of het launchday wordt maar wel een interessante game.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik ga mezelf even quoten als dat ok is O-)
nioz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:14:
In het algemeen over defecten:

- Het zou me niets verbazen als er mensen zijn die expres dingen kapot maken of faken voor de clicks.

- Het kan gebeuren dat er een klein percentage apparaten niet goed werkt. Bij van die grote launches is de kans dus groot dat er een aantal mensen zijn die pech hebben, en dat wordt natuurlijk direct opgepikt en uitvergroot. Als er 5 a 10miljoen consoles verkocht zijn en op dezelfde dag geleverd worden, dan is 0.01% failures gelijk aan 500 - 1.000 mensen die pech hebben. Als een groot deel van die mensen dan online gaat klagen (en grote kans denk ik, met early adopters), dan lijkt het wellicht erger dan het is.
Ik zag op reddit ook al verschillende PS5 defecten langskomen. Gebeurt helaas, maar niet direct iets om je zorgen over te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:22 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:20 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
[...]

Zo dit ziet er eigenlijk best wel nice uit, ik heb de reviews nog niet gelezen maar om een of andere reden ziet het er meer uit als een platformer
Had je wat anders verwacht dan? Little Big Planet is (naast het maken van eigen levels) ook een platformer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Poulske schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:15:
Vandaag druppelen op YouTube wat reviews binnen van games. En heb nu Ghost of Tsushima binnen gekregen, dus ik krijg de week wel om. :+
Ghost of Tsushima kun je veel beter op de PS5 spelen in dynamic 4k en 60FPS :P

• Erapaz
kaanmijo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]

Hij werkt als Bluetooth controller op de PC en tablets & telefoons. En met dongle zelfs op de Switch. Dus daar ga ik even een weekje mee spelen.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Chaoss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ja dat is ook het plan, maar ik ga toch op de PS4 beginnen. Mijzelf kennende heb ik deze toch niet binnen een week uitgespeeld.

Toevallig afgelopen weekend Spiderman uitgespeeld na 2 jaar. :X

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
[...]

[Afbeelding]
Misschien wat extra gaten aan de achterkant van de kast maken?

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:27
Chaoss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ik haal het spel vanavond op en ga m'n best doen om hem een weekje in de kast te houden :9. Een goede open world game met 60FPS lekker op de bank. Ja ik heb ook een PC maar na een dag achter je bureau zitten thuis heb je soms ook gewoon zin om in de avond even niet achter je bureau te zitten. Ik kijk dan ook echt uit naar de PS5 (30fps doet voor mij persoonlijk echt afbreuk aan mijn game ervaring) :D

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik ontving mij PS4 destijds ook DOA, was behoorlijk balen want duurde toen een week voor Sony een nieuwe kon sturen ivm schaarste.... :X

[ Voor 44% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:22 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
mikkelnl schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ik ontving mij PS4 destijds ook DOA, was behoorlijk balen want duurde toen een week voor Sony een nieuwe kon sturen ivm schaarste.... :X
Ja tuurlijk krijgt de ps5 dit ook.
Er zullen altijd defecte modellen tussen zitten.
Plus dat grotendeels fake is van de filmpjes. Dat krijg je bij de ps5 ook. (fanboys blijven fanboys).

Neem het niet te serieus en de kans dat je een goed werkende krijgt is waarschijnlijk 99%.

[ Voor 56% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:22 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoop dat ik nog een PS5 te pakken kan krijgen volgende week, ben gestopt met Death Stranding omdat ik hier een base PS4 heb staan en de game was toen al echt prachtig, hopelijk nog een keer een next gen patch voor die game maar speel dan iig de PS4 Pro versie, ik neem aan dat die wat beter liep nog qua resolutie

• giantgiantus
  • Nu online
weg

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 12-11-2020 11:22 ]

Pagina: 1 ... 267 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden