Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Hopelijk maakt bol.com wel dezelfde fout als bij TLOU2, te vroeg verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:23
Veertien14 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:53:
Hopelijk maakt bol.com wel dezelfde fout als bij TLOU2, te vroeg verstuurd.
Ga daar maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:38
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:32:
Tl;dw zijn gewoon identiek qua resolutie ( beide dynamische 4k met 1440p onder grens) nagenoeg zelfde performance met echt hele kleine voorsprong voor xsx. En laadtijden ong zelfde. Kleine voorsprong voor ps5. Denk dat we dit heel vaak gaan zien.
Het verschil in console specs is nog nooit zo klein geweest als deze generatie. Verschillen tussen xone/ps4 en onex/pro waren best groot, maar ook daar zag je (op resolutie na) nagenoeg geen verschil in beeldkwaliteit. Dan is het idd te verwachten dat de verschillen deze generatie helemaal verwaarloosbaar gaan worden.

Maar de game draait op XSX dus geen native 4K60, terwijl MS (of ontwikkelaars) dat wel doen blijken obv nieuwsberichten. Vooral bij AC Valhalla. Was nogal een dingetje dat de PS5 geen native 4K60 kon halen, maar een XSX wel. Leek me al stug, aangezien een 2080ti Odyssey ook niet locked op 60fps kan draaien op 4K60 met ultra setting.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2020 09:02 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me zijn feedback wel voorstellen. Ik hou het mooi bij Demon's Souls en daarna Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:42
tommy50 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:53:
[...]

Je moet ook niet vergeten dat de VRR al actief is bij de series X , als dit bij de ps5 ook in orde komt kan het zijn dat hij ook 60fps stabliel draait zonder drops
Je vergeet de context. Dat is namelijk mijn waarneming na het bekijken van het filmpjes waarin de ps5 gewoon veel meer details heeft. Dus een kleine framedrop vind ik echt niet erg voor meer details. Bekijk het filmpjes maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:32:
[YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 | Series X]
Tl;dw zijn gewoon identiek qua resolutie ( beide dynamische 4k met 1440p onder grens) nagenoeg zelfde performance met echt hele kleine voorsprong voor xsx. En laadtijden ong zelfde. Kleine voorsprong voor ps5. Denk dat we dit heel vaak gaan zien.
Op de een of andere manier lijkt de PS5 versie veel gedetailleerder gerenderd, met ook meer drawdistance.

Dit is een goed voorbeeld, vergelijk de gezichten eens: (Heb um getimed op 5:33 voor jullie)

YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 |...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10 19:23
Ben zelf ook heel benieuwd naar de headset. Kreeg heb zelf gisteren binnen en hij zat prima.
Ik game al jaren met mijn Sony MDR-1A, altijd dik tevreden over geweest qua geluid maar vond met dat draadje in mijn controller zitten wel mega irritant.

Ben benieuwd of de Pulse qua geluidskwaliteit het beter doet, maar dat lijkt me wel als je vergelijkt waar beide headsets voor gebouwd zijn (muziek VS. Gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:58:
[YouTube: I'm angry I wasted so much time on Assassin's Creed Valhalla (Review)]

Kan me zijn feedback wel voorstellen. Ik hou het mooi bij Demon's Souls en daarna Cyberpunk.
Was te verwachten.

Is het bekend hoelaat de Demon's Souls reviews worden vrijgegeven?

Het is ook stil rondom No Mans Sky - ik kijk ontzettend uit naar de PS5 patch. Hopelijk horen we daar vandaag ook meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Siebelouis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:01:
[...]

Op de een of andere manier lijkt de PS5 versie veel gedetailleerder gerenderd, met ook meer drawdistance.

Dit is een goed voorbeeld, vergelijk de gezichten eens: (Heb um getimed op 5:33 voor jullie)

YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 |...
De reactie van de creator zelf is eronder direct dat je geen grafische analyse moet doen, want hij had capturing van de kaart niet helemaal goed staan en dat de vergelijking nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Yes ik had t gelezen maar dit stond er ook duidelijk.

Het gaat daarbij vermoedelijk om games die exclusief voor de PS5 verschijnen, bijvoorbeeld die van Sony's eigen studio's. Veel grote uitgevers brengen hun komende titels zowel op de huidige generatie consoles als de nieuwe generatie uit. Mogelijk werkt de DualShock 4-controller wel bij de games die zowel op de PS4 als PS5 uitkomen.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Kyhfin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:06:
[...]

De reactie van de creator zelf is eronder direct dat je geen grafische analyse moet doen, want hij had capturing van de kaart niet helemaal goed staan en dat de vergelijking nog komt.
dus niet:

"Please ignore any quality/graphics comparisons here, the SX output is quite different and some clear colour tone and sharpness issues here. These were both captured on the same card and settings but it looks darker and flatter in the duller parts here. Graphics comparison is coming, this was just the performance metrics and NOT a graphical comparison, thanks"

Nouja, we wachten gewoon weer de volgende video af, doet er voor de rest ook niet toe. Viel me gewoon op!

Happy gaming 💟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:13
Theo27 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:11:
[...]

Yes ik had t gelezen maar dit stond er ook duidelijk.

Het gaat daarbij vermoedelijk om games die exclusief voor de PS5 verschijnen, bijvoorbeeld die van Sony's eigen studio's. Veel grote uitgevers brengen hun komende titels zowel op de huidige generatie consoles als de nieuwe generatie uit. Mogelijk werkt de DualShock 4-controller wel bij de games die zowel op de PS4 als PS5 uitkomen.
Voor een multiplatform game als Fifa komt de PS5 versie pas in December uit, volgens de Tweakers review moet je dan het hele spel opnieuw downloaden en kun je ze zelfs naast elkaar geïnstalleerd hebben. Echt een aparte game dus, geen next-gen update.

Ik kan mij best voorstellen dat Sony bij elke game die het 'ps5' label heeft dat een DS4 niet werkt, en je echt de PS5 controller moet hebben om zo de verkoop van extra controllers te pushen.
Technisch zou het niet uit moeten maken, aangezien er geen extra knoppen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Siebelouis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:14:
[...]

dus niet:

"Please ignore any quality/graphics comparisons here, the SX output is quite different and some clear colour tone and sharpness issues here. These were both captured on the same card and settings but it looks darker and flatter in the duller parts here. Graphics comparison is coming, this was just the performance metrics and NOT a graphical comparison, thanks"

Nouja, we wachten gewoon weer de volgende video af, doet er voor de rest ook niet toe. Viel me gewoon op!

Happy gaming 💟
- 1620p lowest count (PS5) so far in plaats van 1440p (ook PS5 dropt naar 1440p, maar minder vaak). Wachten op de uitgebreide analyse van NXGamer.
- Geen screan tearing
- Higher res textures/LOD (zei ik van de week al bij zelfs de 1080p video)
- FPS is nagenoeg gelijk en dat is mooi dat ze performance op beide consoles consistent houden. Zo heeft iedereen qua performance dezelfde ervaring
- Snellere laadtijden
- En een groot plus punt, DualSense controller ondersteuning, en dat maakt het voor mij als developers het goed gebruiken bij multiplatform games toch de meest "definitive" version.

Maar verder heb ik niks met deze franchise...en typisch de Ubisoft template.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 13-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Heb nooit Spiderman gespeeld, wordt de originele Spiderman uitgebracht voor de PS5? Of moet ik dan de PS4 versie kopen? Of is Spiderman MM toch sowieso de beste van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 26-10 09:29
Erapaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:53:
[...]

“You want how many PS5 review units?”, “ok, deal, as long as you don’t say anything bad about the headset”
Het is niet alleen IGN, elke review lijkt positief te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PearlChoco schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:21:
Heb nooit Spiderman gespeeld, wordt de originele Spiderman uitgebracht voor de PS5? Of moet ik dan de PS4 versie kopen? Of is Spiderman MM toch sowieso de beste van de 2?
De ultimate edition bevat de originele (PS5 upgrade, dus ook incl ray tracing etc) en Miles Morales.

Wat betreft welke beter is:
Miles Morales is een stuk korter dan de originele, maar schijnt wat verhaal betreft wel iets meer een gevoel van 'connectie' te geven met de wereld om je heen. Ik heb zelf recent de originele pas uitgespeeld, en het was voor mij een van de beste spellen van de afgelopen generatie, maar ik kan me voorstellen dat de gameplay wel wat eentonig wordt als je eerst de originele gaat spelen, en dan direct Miles Morales er achteraan.

[ Voor 37% gewijzigd door nioz op 13-11-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:57:
[...]

Het verschil in console specs is nog nooit zo klein geweest als deze generatie. Verschillen tussen xone/ps4 en onex/pro waren best groot, maar ook daar zag je (op resolutie na) nagenoeg geen verschil in beeldkwaliteit. Dan is het idd te verwachten dat de verschillen deze generatie helemaal verwaarloosbaar gaan worden.

Maar de game draait op XSX dus geen native 4K60, terwijl MS (of ontwikkelaars) dat wel doen blijken obv nieuwsberichten. Vooral bij AC Valhalla. Was nogal een dingetje dat de PS5 geen native 4K60 kon halen, maar een XSX wel. Leek me al stug, aangezien een 2080ti Odyssey ook niet locked op 60fps kan draaien op 4K60 met ultra setting.
Verschil One X en 4 Pro was echt wel heel duidelijk te zien hoor. Ik verwacht dat het nu dichter bij elkaar zit. Minimale verschillen in graphics en snelheid, waarbij de controller het grootste verschil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:19
PearlChoco schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:21:
Originele is speelbaar, maar ziet er dan net zo uit als op ps4pro.
Miles Morales is eigen nieuwe verhaal op zelfde map, verwachting is iets korter verhaal dan originele game. Je kan de originele game incl uitbreidingen ook in hoge kwaliteit krijgen in de Ultimate Edition van MM.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Oke thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 19:04
Meestal lees ik vrolijk op de achtergrond mee, maar deze update wilde ik even delen. Coolblue heeft een update geplaatst op de pagina met PS5-informatie. https://www.coolblue.nl/playstation5
We hebben de definitieve voorraad aan PlayStation 5 doorgekregen. Helaas staat ‘ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 PlaSstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe PlayStation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen. Houd volgende week deze pagina in de gaten voor meer informatie.

Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marice
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10 15:16
jrn88 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:30:
Meestal lees ik vrolijk op de achtergrond mee, maar deze update wilde ik even delen. Coolblue heeft een update geplaatst op de pagina met PS5-informatie. https://www.coolblue.nl/playstation5

We hebben de definitieve voorraad aan PlayStation 5 doorgekregen. Helaas staat ‘ie op veel meer verlanglijstjes dan er voorraad beschikbaar is. Per 1000 geïnteresseerden krijgen we ongeveer 1 PlaSstation. We kunnen dus bijna niemand blij maken met een nieuwe PlayStation 5, daar balen we enorm van. Daarom hebben we onze Madrileense aandeelhouder gevraagd of hij ons kan helpen. Houd volgende week deze pagina in de gaten voor meer informatie.

Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen dan hierboven staat. Ook kunnen ze geen bestelling voor je plaatsen.
Gelukkig gaat het hier over de PlaSstation, ik schrok al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-10 23:05
Tricto schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:12:
[...]

Volgens mij wel met een hogere response tijd ja.
Ik heb een Sony maar ik merk weinig van een hogere responstijd. Je praat hier niet over seconden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Steven030 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:24:
[...]
Verschil One X en 4 Pro was echt wel heel duidelijk te zien hoor. Ik verwacht dat het nu dichter bij elkaar zit. Minimale verschillen in graphics en snelheid, waarbij de controller het grootste verschil is
Het was voornamelijk resolutie. Verschil was veelal 1440p pro/1800p one x of 1800p pro/2160p one x. Dan heb je het over circa 50% extra pixels. Tuurlijk zie je dat, maar daar moet je vaak nog wel 400% voor zoomen om het verschil écht goed te zien. De OneX had nooit extra grafische opties aanstaan tov de PS4pro waardoor de gamer er veel beter uit zag. Een game die er op de OneX echt veel beter uitzag (en goed te zien) was RDR2, maar ook dat was puur resolutie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco

[...]
1 per 1000???!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 11:38

s0kkie

Cowabunga

Ja gisteren al meerdere malen besproken in twee topics, dus misschien even beter mee lezen op de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marice schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:33:
[...]

Gelukkig gaat het hier over de PlaSstation, ik schrok al.
Vast en zeker een Xbux fanboy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:38:
[...]

Het was voornamelijk resolutie. Verschil was veelal 1440p pro/1800p one x of 1800p pro/2160p one x. Dan heb je het over circa 50% extra pixels. Tuurlijk zie je dat, maar daar moet je vaak nog wel 400% voor zoomen om het verschil écht goed te zien. De OneX had nooit extra grafische opties aanstaan tov de PS4pro waardoor de gamer er veel beter uit zag. Een game die er op de OneX echt veel beter uitzag (en goed te zien) was RDR2, maar ook dat was puur resolutie.
Ik heb de cijfers er niet op nageslagen maar het zag er allemaal echt een stuk beter uit op de One X. Ik had ze allebei en speelde regelmatig dezelfde games op beide consoles, met name om de vergelijking te maken welke versie ik zou kopen. En de verschillen waren vaak echt groot, veel groter dan het beeld dat jij nu schetst. Ik heb dus niet naar de cijfers gekeken, maar naar hoe het eruit zag, de eyecandy zeg maar, en met het blote oog. Bijvoorbeeld recent bij Modern Warfare waren de verschillen erg groot. Gelukkig gaan we er nu geen last meer van hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 13-11-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 13:41
Verteld nog steeds weinig, zijn zoveel mensen die zich aanmelden voor houd mij op de hoogte... Wil niet zeggen dat ze het allemaal zouden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisLNFF schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:49:
[...]

De Gold is mij de afgelopen jaren wel goed bevallen eigenlijk, op de slechte mic na dan. Ik wil graag een plug and play, draadloze headset voor niet al teveel geld. Het geluid is redelijk goed, al ben ik geen audiofiel. Batterijduur is ok, al zwakt dat na 3 jaar wel aardig af.

Maar langzaam aan eens oriënteren op een vervanger. De pulse gaat het niet worden. Iemand een suggestie? Het moet wel draadloos en eenvoudig zijn, geen gedoe met instellen via pc oid.
Ik zou nog even wachten op wat meer reviews.. Je hoort het en der van eigenaren van de Pulse dat ie idd niet goed werkt op de PS4.. (Dat ie misschien maar 1 mic zou doorgeven ipv de 2, dus misschien dat ie daarom dof klinkt?)
Maar aangezien er in de PS5 een heel nieuw audio gedeelte zit, bestaat de kans dat het dan wel gewoon goed werkt, en de Pulse voor de 5 gemaakt is..

En er zal ongetwijfeld een EQ app voor komen..

Sony's eigen headsets blijven nog altijd best bang for the buck, over t algemeen.. Als je duurdere headsets beluistert, zoals de Arctis 7p of een Corsair, dan klinken die mics toch als 'walkie-talkies'..

En misschien zitten die duurdere beter of geven beter algemeen geluid hoor. Maar hier wordt de Pulse getest op een telefoon en PC.. wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien ie voor de 5 gemaakt is..
Dus wacht ik nog even :)

Zoals hier bijvoorbeeld (maar die gast zegt dat er zga geen verschil is 8)7 )

Zie 14:40 voor mic test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
timetje100 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:44:
[...]

Verteld nog steeds weinig, zijn zoveel mensen die zich aanmelden voor houd mij op de hoogte... Wil niet zeggen dat ze het allemaal zouden kopen.
Precies dat. Ben benieuwd hoeveel consoles een dergelijk grote webwinkel in NL krijgt. Zullen het er 1.000 zijn? 1 miljoen aanmeldingen is echt insane, maar wil niet zeggen dat het om 1 miljoen verschillende klanten gaat. Als je je met 4 of 5 mailadressen aanmeldt zou het om 200-250K personen gaan. Zou ik me nog iets bij kunnen voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
https://www.gamesradar.co...os-to-save-console-space/

Er wordt dus (naast een screenshot?) ook een video gemaakt wanneer je een trophy haalt. Tip om dit uit te zetten om ruimte te besparen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

JSchut

.....

poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ik zou nog even wachten op wat meer reviews.. Je hoort het en der van eigenaren van de Pulse dat ie idd niet goed werkt op de PS4.. (Dat ie misschien maar 1 mic zou doorgeven ipv de 2, dus misschien dat ie daarom dof klinkt?)
Maar aangezien er in de PS5 een heel nieuw audio gedeelte zit, bestaat de kans dat het dan wel gewoon goed werkt, en de Pulse voor de 5 gemaakt is..

En er zal ongetwijfeld een EQ app voor komen..

Sony's eigen headsets blijven nog altijd best bang for the buck, over t algemeen.. Als je duurdere headsets beluistert, zoals de Arctis 7p of een Corsair, dan klinken die mics toch als 'walkie-talkies'..

En misschien zitten die duurdere beter of geven beter algemeen geluid hoor. Maar hier wordt de Pulse getest op een telefoon en PC.. wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien ie voor de 5 gemaakt is..
Dus wacht ik nog even :)

Zoals hier bijvoorbeeld (maar die gast zegt dat er zga geen verschil is 8)7 )

Zie 14:40 voor mic test.

[YouTube: Sony Pulse 3d VS SteelSeries Arctis 7X/7P - Mic Tests Included | Headset Comparison]
Ik twijfelde ook nog of ik niet beter de Steelseries zou kunnen kopen. Maar auto switching werkt niet met de Steelseries. Dan moet je dus telkens de dongle in/uit de PS5 halen of het audiokanaal aanpassen in de settings.

De PS5 switched wel automatisch van audiokanaal wanneer je de Pulse 3D aan of uit zet. Dat is voor mij wel de reden om voor de Pulse 3D te gaan.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 23-10 13:21

Kwam deze video tegen met wat beelden van de co-op gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
JSchut schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:58:
[...]

Ik twijfelde ook nog of ik niet beter de Steelseries zou kunnen kopen. Maar auto switching werkt niet met de Steelseries. Dan moet je dus telkens de dongle in/uit de PS5 halen of het audiokanaal aanpassen in de settings.

De PS5 switched wel automatisch van audiokanaal wanneer je de Pulse 3D aan of uit zet. Dat is voor mij wel de reden om voor de Pulse 3D te gaan.
Ja, daar kwam ik ook pas achter nadat ik de Steelseries had besteld (ik heb geen PS4 gehad, dus wist niet dat het zo werkte). Ik krijg hem vandaag binnen.

Ik ben wel echt benieuwd naar reviews met de 3D audio. Dit i.c.m. de Pulse, maar ook met andere headsets. Hopelijk komt dit snel online, maar tot nu toe nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gezegd hebbende.. als dit een voorbeeld is van hoe de Pulse op de 5 klinkt, dan ga ik ook nog even verder kijken..

Wat ik echt een beetje raar vind.. want de PS3 VSurr wireless, de PS4 Golds en de Platinum mics klinken allemaal heel goed.. dus raar als dat nu niet zo is..

Nog wat meer reviews afwachten.. (het kan ook aan zijn opnames liggen.. geen idee of ie vanuit de PS5 opneemt of de Pulse in zn recording device heeft geplugged omdat ie niet in een party zit.. Ik heb alleen door de video geskipped :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:08:
Dat gezegd hebbende.. als dit en voorbeeld is van hoe de Pulse op de 5 klinkt, dan ga ik ook nog even verder kijken..

Wat ik echt een beetje raar vind.. want de PS3 VSurr wireless, de PS4 Golds en de Platinum mics klinken allemaal heel goed.. dus raar als dat nu niet zo is..

[YouTube: PS5 Test w. Pulse 3D Headphones]

Nog wat meer reviews afwachten.. (het kan ook aan zijn opnames liggen.. geen idee of ie vanuit de PS5 opneemt of de Pulse in zn recording device heeft geplugged omdat ie niet in een party zit.. Ik heb alleen door de video geskipped :X)
Dit is wel bar ja. Moet toch wel beter klinken dan dit. De ingebouwde microfoon van de Dualsense klinkt beter dan dit. Mochten er wel problemen voorkomen, zou dit natuurlijk met een firmware update gefixed kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:11:
[...]

Dit is wel bar ja. Moet toch wel beter klinken dan dit. De ingebouwde microfoon van de Dualsense klinkt beter dan dit. Mochten er wel problemen voorkomen, zou dit natuurlijk met een firmware update gefixed kunnen worden.
Idd.. Benieuwd trouwens of je de audio kan splitten naar headset, terwijl je de DS mic gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 07:45
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:11:
[...]

Weet niet hoeveel t waard is maar ik heb sinds gisteren de Pulse 3D in gebruik op m'n PC/PS4. Heb nog expliciet gevraagd of ik beter/slechter klonk vergeleken met mijn vorige headset (PlayStation Gold Wireless 2) en iedereen zei dat ik nagenoeg t zelfde klonk. Een persoon vond het iets beter klinken.

De microfoon van de Gold Wireless 2 was niet denderend, maar het is niet alsof die van de Pulse 3D slechter is.

Qua audio output ben ik redelijk positief. Tot nu toe merk je wel echt dat de low-end een stuk minder aanwezig is dan op de Gold Wireless 2, maar de high-end wel meer aanwezig is. In dat opzicht denk ik dat het standaard geluidsprofiel wat gebalanceerder is dan die van de Gold Wireless 2.

Connecten met de dongle gaat echt een stuk sneller dan bij de Gold Wireless 2, dus dat is zeker een pluspunt.

Draagcomfort is in mijn optiek prima, maar daar ben ik ook niet de moeilijkste in.

[ Voor 5% gewijzigd door Daanthk op 13-11-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

[...]
Bedankt voor het delen! Zonder jouw post hadden we deze info moeten missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Daanthk schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:34:
[...]

Weet niet hoeveel t waard is maar ik heb sinds gisteren de Pulse 3D in gebruik op m'n PC/PS4. Heb nog expliciet gevraagd of ik beter/slechter klonk vergeleken met mijn vorige headset (PlayStation Gold Wireless 2) en iedereen zei dat ik nagenoeg t zelfde klonk. Een persoon vond het iets beter klinken.

De microfoon van de Gold Wireless 2 was niet denderend, maar het is niet alsof die van de Pulse 3D slechter is.

Qua audio output ben ik redelijk positief. Tot nu toe merk je wel echt dat de low-end een stuk minder aanwezig is dan op de Gold Wireless 2, maar de high-end wel meer aanwezig is. In dat opzicht denk ik dat het standaard geluidsprofiel wat gebalanceerder is dan die van de Gold Wireless 2.

Connecten met de dongle gaat echt een stuk sneller dan bij de Gold Wireless 2, dus dat is zeker een pluspunt.

Draagcomfort is in mijn optiek prima, maar daar ben ik ook niet de moeilijkste in.
Goed om te horen!
Hoe is het bereik bij jou? Ik lees daar nog wel gemengde dingen over online. Het voordeel van draadloos is natuurlijk ook een klein beetje rond kunnen lopen maar ik lees het en der dat het na een meter of 3 al wel klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 09:49
ChrisLNFF schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:49:
[...]

De Gold is mij de afgelopen jaren wel goed bevallen eigenlijk, op de slechte mic na dan. Ik wil graag een plug and play, draadloze headset voor niet al teveel geld. Het geluid is redelijk goed, al ben ik geen audiofiel. Batterijduur is ok, al zwakt dat na 3 jaar wel aardig af.

Maar langzaam aan eens oriënteren op een vervanger. De pulse gaat het niet worden. Iemand een suggestie? Het moet wel draadloos en eenvoudig zijn, geen gedoe met instellen via pc oid.
De Steelseries Arctis 7P..

Ziet er niet zo plastic / goedkoop uit en zit er zeer goed op het hoofd(groot hoofd ;) ). Geluid kan ik nog niks over zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 13-11-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Steven030 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb de cijfers er niet op nageslagen maar het zag er allemaal echt een stuk beter uit op de One X. Ik had ze allebei en speelde regelmatig dezelfde games op beide consoles, met name om de vergelijking te maken welke versie ik zou kopen. En de verschillen waren vaak echt groot, veel groter dan het beeld dat jij nu schetst. Ik heb dus niet naar de cijfers gekeken, maar naar hoe het eruit zag, de eyecandy zeg maar, en met het blote oog. Bijvoorbeeld recent bij Modern Warfare waren de verschillen erg groot. Gelukkig gaan we er nu geen last meer van hebben
Het is nu eerder ondersom:
Recon24 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
[...]

- 1620p lowest count (PS5) so far in plaats van 1440p (ook PS5 dropt naar 1440p, maar minder vaak). Wachten op de uitgebreide analyse van NXGamer.
- Geen screan tearing
- Higher res textures/LOD (zei ik van de week al bij zelfs de 1080p video)
- FPS is nagenoeg gelijk en dat is mooi dat ze performance op beide consoles consistent houden. Zo heeft iedereen qua performance dezelfde ervaring
- Snellere laadtijden
- En een groot plus punt, DualSense controller ondersteuning, en dat maakt het voor mij als developers het goed gebruiken bij multiplatform games toch de meest "definitive" version.

Maar verder heb ik niks met deze franchise...en typisch de Ubisoft template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
vaagisdenaam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen!
Hoe is het bereik bij jou? Ik lees daar nog wel gemengde dingen over online. Het voordeel van draadloos is natuurlijk ook een klein beetje rond kunnen lopen maar ik lees het en der dat het na een meter of 3 al wel klaar is...
Ik zit zelf erg dichtbij mijn console en PC, dus ik kan hier nu niet direct iets over zeggen. Wellicht kan ik t vandaag even testen en kom ik bij je terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
vaagisdenaam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen!
Oke, ik heb hem even aangesloten aan de Macbook voor mijn werk, via een USB hub.

5 meter zonder objecten er tussen -> niks aan de hand
Achter een dichte deur -> niks aan de hand

Ik kan helaas niet alles in rechte lijnen proberen, maar zelfs in een andere kamer op dezelfde verdieping klinkt alles nog helder en zonder onderbrekingen (met dichte deuren). Nu sluiten onze deuren niet het allerbeste aan met de vloer, maar t zal wel degelijk iets uitmaken. Het is in mijn ervaring op zijn minst even goed als de Gold Wireless 2, als het niet een stukje beter is.

Tot nu toe kan ik me in ieder geval nog niet echt vinden in veel van t commentaar wat ik online lees, maar ik denk dat het echt veel te maken heeft met wat je gewend bent. Ik heb eigenlijk altijd alleen maar Playstation headsets gehad, vooral vanwege de "bang-for-buck". In mijn ogen is dit gewoon weer een topper voor het geld, echt weinig op aan te merken so far.

Eigenlijk alleen maar verbetering t.o.v. de Gold Wireless 2, waarbij t standaard geluidsprofiel misschien een persoonlijke voorkeur is. Ik vind low-end wel belangrijk, dus zelf ligt mijn voorkeur iets meer richting t geluidsprofiel van de Gold Wireless 2, maar ik denk dat dit niet zozeer aan de hardware ligt dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Daanthk op 13-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daanthk schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ik zit zelf erg dichtbij mijn console en PC, dus ik kan hier nu niet direct iets over zeggen. Wellicht kan ik t vandaag even testen en kom ik bij je terug!
Nog even aanvullend mijn ervaring, ik heb de volgende headsets:
- HyperX Cloud 2
- Teufel Massive
- Sony WH-XB900N

Tot nu toe vind ik de Pulse on par met bovenstaande headsets (bedraad getest op een Macbook Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Toch ook even het vermelden waard :

https://www.eurogamer.net...passes-5m-sales-milestone

( PlayStation exclusive Ghost of Tsushima has now sold more than 5m copies, Sony has announced. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:10
poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:08:
Dat gezegd hebbende.. als dit een voorbeeld is van hoe de Pulse op de 5 klinkt, dan ga ik ook nog even verder kijken..

[YouTube: PS5 Test w. Pulse 3D Headphones]

Ligt het aan mij of klinkt het geluid uit de game zelf best goed?
Jammer dat die gast er heel de tijd er doorheen aan het praten is, maar het klinkt wel alsof er iets van richting in het geluid zit. Beter dan wat ik nu in ieder geval op de PS4 hoor waar het geluid eerder mono lijkt te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Laatst online: 26-10 20:41
Nedgame (Leiden) heeft een PS5 kiosk staan, voor de mensen die er alvast mee willen spelen!

Edit: oh nee hij speelt alleen trailers.

[ Voor 19% gewijzigd door Disfigured op 13-11-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:39
Ps5 bricks happening
https://gaming.ebaumsworl...r-brand-new-ps5/86448152/

Ik verwacht dat de 19e dit probleem verholpen is aangezien dit voor sony een defcon 1 niveau probleem is.
Tot die tijd, wees voorzichtig met de aangegeven situaties.

[ Voor 4% gewijzigd door mxmemx op 13-11-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bedankt voor de moeite! Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:09
Even snel nog een DS5 controller besteld op Bol,iemand hem al op de PC geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
mxmemx schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:04:
Ps5 bricks happening

Ik verwacht dat de 19e dit probleem verholpen is aangezien dit voor sony een defcon 1 niveau probleem is.
Sjonge jonge.... Ik klikte na dit bericht op de homepagina en het is echt een website waar je van weg wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps5 bricks happening

Zie ook deze thread op reddit: https://www.reddit.com/r/...ng_up_tech_support_error/

Lekker dan... :'( Hoop dat het meevalt en Europa straks meteen een firmware update krijgt.
Misschien wel bangmakerij, maar voorzichtigheid kan geen kwaad... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:24
Mocht er iemand al iOS 14.3 draaien op zijn iPad of iPhone. Je kan de DualSense nu gebruiken op de iPad of iPhone.
Ik denk wel niet dat je alle functies ten volle kan benutten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-10 20:40
DoubleDutch schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:10:
Even snel nog een DS5 controller besteld op Bol,iemand hem al op de PC geprobeert?
Van wat ik heb vernomen werkt hij alleen met Steam, en dan nog zelfs moet je iets configureren binnen Steam. Ik krijg hem vandaag binnen en zal dit eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
Alexknl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:15:
[...]

Van wat ik heb vernomen werkt hij alleen met Steam, en dan nog zelfs moet je iets configureren binnen Steam. Ik krijg hem vandaag binnen en zal dit eens testen.
Ok bedankt,denk dat ik hem morgen krijg gelijk maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:39
Kyhfin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:11:
[...]

Sjonge jonge.... Ik klikte na dit bericht op de homepagina en het is echt een website waar je van weg wilt blijven.
Ja de site zelf is pure bagger, heb echter de claims in meerdere reddit post voorbij zien komen en deze site somt het wel mooi overzichtelijk op, los van de ondertoon van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 11:38

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pj381i4isw6jotgDN_gFmv5DslU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/877fFDVZ94Eq8AA1m482TgM3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:55
Ps5 bricks happening

Wat een arrogante en sarcastische toon in dat artikel bah. Maar wat ik eruit kan halen is dat de volgende acties een risico vormen en je wellicht beter kunt vermijden:

- Rest mode: deze kun je beter niet gebruiken en in plaats daarvan de PS5 helemaal uitschakelen.
- PS4 data: deze kun je beter niet overzetten.
-Ethernet en USB poorten aan de achterkant: gebruik van deze poorten kan wellicht problemen veroorzaken
-Externe opslag: gebruik van externe opslag vermijden.

Vooral dat laatste zou ik wel echt van balen, heb al mijn PS4 games al op een externe ssd gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDukemaster op 13-11-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:39
TheDukemaster schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:29:
[...]

Wat een arrogante en sarcastische toon in dat artikel bah. Maar wat ik eruit kan halen is dat de volgende acties een risico vormen en je wellicht beter kunt vermijden:

- Rest mode: deze kun je beter niet gebruiken en in plaats daarvan de PS5 helemaal uitschakelen.
-Ethernet en USB poorten aan de achterkant: gebruik van deze poorten kan wellicht problemen veroorzaken

Vooral dat laatste zou ik wel echt van balen, heb al mijn PS4 games al op een externe ssd gezet.
Maak het niet te groot voor nu... er is 1 iemand met issues? Misschien heeft hij een hele cheap ass low quality HDD gebruikt? Rest mode lijkt probleem te geven bij MM Spiderman. Dat wordt dan wel gepatched als dat zo is. Met alle nieuwe apparaten, consoles, telefoons. Er kan een foute tussen zitten. Jammer, maar helaas, reality!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil Een geplastidipped PS :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CQ0DuwWckbbCXmYq_a6itbRKXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/id6woWztdKHnazQn7Ejvt33u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHsPm553ihJ5ORzMyCDZD_VEARI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2YlRBk43mV0NcIMlXn0OBDPj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deu677ZcFAuDXYLY_Tu-ADaz5iU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iVUECVdgmAzjebH9MKJrsWed.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh cool, geeft alvast een leuk beeld voor volgende week.
Ziet er goed uit!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Denk dat ik hem dan toch maar gewoon lekker wit laat. Dit is redelijk meh imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Cloud_VII schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:33:
[...]

Maak het niet te groot voor nu... er is 1 iemand met issues? Misschien heeft hij een hele cheap ass low quality HDD gebruikt? Rest mode lijkt probleem te geven bij MM Spiderman. Dat wordt dan wel gepatched als dat zo is. Met alle nieuwe apparaten, consoles, telefoons. Er kan een foute tussen zitten. Jammer, maar helaas, reality!
Wat zou kunnen is dat het bij de externe opslag gaat om games die daar via een PS4 erop geïnstalleerd zijn. Je hebt dan altijd een stukje data die op systeem schijf blijft staan en je niet kunt verplaatsen, dus daar zou dan ook data van een PS4 voor overgezet moeten zijn om die te kunnen spelen.

Ik ga in eerste instantie gewoon alleen PS5 games spelen en de rest komt later wel na een update of als ik zeker weet dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Hier juist de steelseries arctis 7p toegekregen.
Wat mij wel opvalt is dat de usb c dongle wat in de weg zal zitten van de usb poort ernaast aan de voorkant . Als je controller of dergelijke wilt opladen

Spijtig dat ze geen usb c poort zan de achterkant geplaatst hebben kon je dit mooi wegsteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:59

Oxigeon

En zo is dat!

Die 2e foto is net Darth Vader hahaha. Vind dat zwart met die blauwe led toch ook wel wat hebben

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:40
Ik lees op Resetera dat mensen met een Samsung KS7000 tv geen 4K+hdr signaal kunnen gebruiken op de PS5. Ik heb deze tv, en was nog niet van plan om mijn tv te vervangen, maar dit zou wel zeer vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
AppleFan2007 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
Mocht er iemand al iOS 14.3 draaien op zijn iPad of iPhone. Je kan de DualSense nu gebruiken op de iPad of iPhone.
Ik denk wel niet dat je alle functies ten volle kan benutten
Kreeg net een mail van de Gamemania dat de DS onderweg is, dus vanavond op de nieuwe IPad Air proberen. Heb Provenance er net opgezet dus we gaan ff Doom 64 proberen.

Verder hoop ik hem voor Remote Play te kunnen gebruiken, dan hoef ik niet steeds te rebinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 13-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

JSchut

.....

tommy50 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:54:
Wat mij wel opvalt is dat de usb c dongle wat in de weg zal zitten van de usb poort ernaast aan de voorkant . Als je controller of dergelijke wilt opladen

Spijtig dat ze geen usb c poort zan de achterkant geplaatst hebben kon je dit mooi wegsteken
Als het goed is zit er een verloop van usb-c naar usb-a bij. Dan kun je hem aan de achterkant in de usb-a poort stoppen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Santiago2019 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:49:
[...]

Dat zwarte vind ik ook geen verbetering. Ik zie liever een faceplate zonder die uitsteeksels, die mooi het glimmende zwarte gedeelte volgt. Wordt ie al veel minder lomp van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Frank heeft geen last van bovenstaande. Frank gebruikt geen restmodus, gebruikt draadloos internet, heeft geen externe opslag en trekt ps4 saves uit de cloud.

Be like Frank

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 13-11-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Zo, mijn spulletjes zijn ook allemaal binnen. Nog een paar dagen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vdc8q0GdDTvv60rfcWbFBDiXS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daCu2qLlGonM45CFtGzOZ9zj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Headsetje inmiddels ook binnen :)

Nu alleen de PS5 nog even!

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
tommy50 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:54:

Ridicuul schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:09:
Blokkeert die brede USB-C dongle van de Arctis 7p de USB-A port op de voorkant van de PS5 niet?
Dat was inderdaad ook het eerste dat mij opviel toen ik het ontwerp zag :+

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 08:10
Santiago2019 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:49:
[...]

idem hier. Vind het geen verbetering zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Laatst online: 08-08 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
[...]

Zie ook deze thread op reddit: https://www.reddit.com/r/...ng_up_tech_support_error/

Lekker dan... :'( Hoop dat het meevalt en Europa straks meteen een firmware update krijgt.
Misschien wel bangmakerij, maar voorzichtigheid kan geen kwaad... :9
Maar als ik die punten lees kan ik hem beter in de doos laten zitten.. Mag niet eens Spiderman spelen :+
Zal wel aardig fake gehalte zijn. Zie weinig bronnen die mij overtuigen dat het op waarheid is gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Devilish schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:29:
[...]

Maar als ik die punten lees kan ik hem beter in de doos laten zitten.. Mag niet eens Spiderman spelen :+
Zal wel aardig fake gehalte zijn. Zie weinig bronnen die mij overtuigen dat het op waarheid is gebaseerd.
Geloof best dat er mensen zijn die problemen hebben. Het kan bijna niet anders bij een nieuwe hardware release waarbij miljoenen exemplaren op 1 dag in gebruik genomen worden, dat er dan wat defecten tussen zitten. Maar er wordt daar wel gedaan alsof het een 100% reproduceerbaar issue is, ipv wat ongelukkige mensen die gewoon pech hebben met een rotte console :)
Ben verder wel blij met die extra week. Als er echt iets heftigs is, dan komt er wel een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
[...]

wie gebruikt er nu wifi om te gamen, ik heb altijd een lan kabel natuurlijk.
rest mode gebruik ik ook altijd, kan me niet voorstellen dat daar nu veel problemen mee zijn.

allemaal gelul, ik zie het wel. zal vast wel wat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

shakespeare schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:34:
[...]

wie gebruikt er nu wifi om te gamen
Hoi

Gaat prima op Wi-Fi, speel nooit multiplayer dus nergens last van

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Laatst online: 08-08 15:10
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:31:
[...]

Geloof best dat er mensen zijn die problemen hebben. Het kan bijna niet anders bij een nieuwe hardware release waarbij miljoenen exemplaren op 1 dag in gebruik genomen worden, dat er dan wat defecten tussen zitten. Maar er wordt daar wel gedaan alsof het een 100% reproduceerbaar issue is, ipv wat ongelukkige mensen die gewoon pech hebben met een rotte console :)
Ben verder wel blij met die extra week. Als er echt iets heftigs is, dan komt er wel een patch.
Zeker waar, dat gaat uiteraard voorkomen. Alleen zoals je zelf al aangeeft wordt het daar dusdanig beschreven dat je hem beter niet aan kunt raken.

Ik maak me er geen zorgen om en anders is het dikke vette pech hebben waar ook vast en zeker een fatsoenlijke oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:10
DoubleDutch schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:10:
Doet niets native. Onder steam moet je de scontroller instellenn in de settings en alle toetsen aanwijzen en aangeven wat voor controller het is. Ik zou aanraden er een xbox one controller van te maken aangezien die altijd wel gesupport wordt maar je kan altijd ook nog een PS4 versie ervan te maken.

Werkt ook onder PS4 remote play. Kan je je PS4 er mee besturen en gamen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Devilish schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:45:
[...]

Zeker waar, dat gaat uiteraard voorkomen. Alleen zoals je zelf al aangeeft wordt het daar dusdanig beschreven dat je hem beter niet aan kunt raken.

Ik maak me er geen zorgen om en anders is het dikke vette pech hebben waar ook vast en zeker een fatsoenlijke oplossing voor komt.
Ja, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-10 18:36
Twixie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:01:
[...]
In de Store zie ik alleen de PS5 versie staan, alhoewel het spel ook uit komt voor PS4 en vandaag de release-dag is.
Vandaag is er wel een PS4 versie te vinden van Bugsnax, maar het illustreert eigenlijk een beetje hoe verwarrend het BC verhaal kan zijn met nieuwe titels die ook PS5 enhancements hebben.

Je hebt dus 2 versies in de Store : een PS4/PS5 versie, en een PS5 versie. Die laatste is die die we gratis in PS+ krijgen. Beide versies kosten €21.99, maar eigenlijk is er dus totaal geen reden om de PS5 versie te kopen (zelfs als je geen PS4 hebt). Bij die versie staat zelfs letterlijk dat je die gratis krijgt als je de PS4 versie hebt. Waarom die dan toch te koop is... wellicht omdat de PS Store niet iets enkel voor PS+ te koop kan stellen. Daarmee terug dat ik het onnozel vind dat ze dan niet gewoon de PS4/PS5 versie weggegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 18:22
Een groot potentieel probleem van de PS5 is natuurlijk het nagelvast gesoldeerde opslaggeheugen (SSD) op het moederbord i.p.v. een vervangbare opslagmodule. Wordt dit een hardnekkig probleem dan moet mogelijk de hele PS5 ter reparatie worden aangeboden of geheel worden vangen voor een ander exemplaar maar dan ben je de PS5 wel een paar weken kwijt en dat gun ik niemand.

@nioz gaat mij erom dat het vast zit aan het moederbord. Het is i.i.g. SSD gerelateerd en er "error scan" van het opslaggeheugen wordt uitgevoerd. Ik hoop dat e.e.a. met firmware updates is op te lossen.
Elk nieuw product heeft problemen en kinderziektes en dat een bepaald percentage consoles DOA of snel kapot gaat is normaal maar het is allesbehalve fijn als het je eigen console betreft.

[ Voor 34% gewijzigd door ariekanari op 13-11-2020 14:04 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
shakespeare schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:34:
[...]

wie gebruikt er nu wifi om te gamen, ik heb altijd een lan kabel natuurlijk.
rest mode gebruik ik ook altijd, kan me niet voorstellen dat daar nu veel problemen mee zijn.

allemaal gelul, ik zie het wel. zal vast wel wat zijn
Ik heb ook sterke twijfels of het gebruik van de Ethernet poort zomaar tot problemen kan leiden, maar het kwam naar voren in het artikel. Denk dat hoofdzakelijk de data overdracht van een PS4 voor problemen zorgt, en hier gebruiken veel mensen een LAN kabel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
ariekanari schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:52:
Een groot potentieel probleem van de PS5 is natuurlijk het nagelvast gesoldeerde opslaggeheugen (SSD) op het moederbord i.p.v. een vervangbare opslagmodule. Wordt dit een hardnekkig probleem dan moet mogelijk de hele PS5 ter reparatie worden aangeboden of geheel worden vangen voor een ander exemplaar maar dan ben je de PS5 wel een paar weken kwijt en dat gun ik niemand.
Volgens mij geldt dat voor alle consoles toch? Mijn macbook overigens ook ;)
Inderdaad potentieel vervelend, maar er zijn wel meer componenten die vastzitten en nodig zijn om de boel te laten werken.

"Wordt dit een hardnekkig probleem"
Je lijkt trouwens te impliceren dat er een probleem met de SSD is, maar daar heb ik nog niets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Bas170 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:36:
[...]

Hoi

Ik gebruik Wi-Fi zelfs voor multiplayer games en nooit nergens last van. Mijn downloads gaan ook rete snel op mn ps4. Het kan vast iets sneller via de kabel maar mijn huiskamer is kabelloos ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:28
G4mert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik Wi-Fi zelfs voor multiplayer games en nooit nergens last van. Mijn downloads gaan ook rete snel op mn ps4. Het kan vast iets sneller via de kabel maar mijn huiskamer is kabelloos ;)
"nooit nergens" zijn twee negatieven die elkaar opheffen. Hier geef je dus aan dat je er altijd last van hebt :+ :+

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:55
bambam1979 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:20:
[...]

"nooit nergens" zijn twee negatieven die elkaar opheffen. Hier geef je dus aan dat je er altijd last van hebt :+ :+
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
bambam1979 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:20:
[...]

Volgens mij slaat nooit op een moment / tijdstip en nergens op een plaats, dus hij heeft er op geen enkel moment en op geen enkele plaats last van. Klopt dus prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 11:37
kaanmijo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:13:
Zo, mijn spulletjes zijn ook allemaal binnen. Nog een paar dagen! :)

[Afbeelding]
Die SE van Sackboy ziet er wel gaaf uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:28
jongf7 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:24:
[...]

Volgens mij slaat nooit op een moment / tijdstip en nergens op een plaats, dus hij heeft er op geen enkel moment en op geen enkele plaats last van. Klopt dus prima :+
|:( 8)7 d:)b _O-

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Heb alweer een tijdje niet mee gelezen, dus dit kan al voorbij gekomen zijn.
PS5 blu-ray discs met Dolby Atmos kunnen Dolby Atmos doorsturen naar de receiver:

Vanaf ongeveer 5 minuten. Laat hij zien dat hij Dolby Atmos signaal krijgt.
Helaas werkt het niet met Disney+ of Netflix.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 13-11-2020 14:28 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
Ik doe bekabeld gamen Ga v/d week een nieuwe halen. Welke cat kabel kan ik het beste kopen cat 5,6 7 of 8. Kabel wordt niet langer dan 3 meter.

[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 13-11-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-10 11:57
Vraagje over het 3D audio gedeelte. Merken adverteren met 'PS5 Compatible', betekent dat dat énkel die headsets het 3D audio ondersteunen, of?

Zelf heb ik de Arctis 7. Benieuwd of deze bekabeld dient te zijn aan de controller, of ook werkt met 3D audio via de USB receiver. Iemand hier weet vast het antwoord. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:04
harley2009 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:27:
Ik doe internet bras bekabeld. Ga v/d week een nieuwe galen. Welje cat kabel Jan ik het beste kopen cat 5,6 7 of 8. Kabel eordt niet langer dan 3 meter.
Ik zou in ieder geval eerst even nuchter worden! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
schaapiej schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
[...]

Ik zou in ieder geval eerst even nuchter worden! :p
Idd. Sorry dikke vingers en auto correctie. Inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 19:33

SD5k

>4&X

Prophasis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
Vraagje over het 3D audio gedeelte. Merken adverteren met 'PS5 Compatible', betekent dat dat énkel die headsets het 3D audio ondersteunen, of?

Zelf heb ik de Arctis 7. Benieuwd of deze bekabeld dient te zijn aan de controller, of ook werkt met 3D audio via de USB receiver. Iemand hier weet vast het antwoord. :)
3D audio werkt ook gewoon met een random koptelefoon in de Dual Sense ingeplugd, dus denk niet dat het allemaal zoveel uitmaakt, het is niet iets wat hardwarematig in de koptelefoon zelf moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 24-10 09:49
Bas170 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:36:
[...]

Hoi

Als je hele goede wifi hebt gaat dat super. Linksys Velop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-10 11:57
SD5k schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:31:
[...]

3D audio werkt ook gewoon met een random koptelefoon in de Dual Sense ingeplugd, dus denk niet dat het allemaal zoveel uitmaakt, het is niet iets wat hardwarematig in de koptelefoon zelf moet zitten.
Maar ook echt énkel met direct plug-in Dualsense. Of supporten de 'Compatible with PS5' draadloze headsets 3D audio ook draadloos via de receiver?
Pagina: 1 ... 270 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden