Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

k1978 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:31:
[...]

Als je hele goede wifi hebt gaat dat super. Linksys Velop.
KPN modem staat in de woonkamer, werkt ook prima :P

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
Het valt mij trouwens op dat er in de meeste reviews eigenlijk maar weinig wordt gesproken over 3d-audio. Of heb ik wat over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:36
harley2009 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:30:
[...]

Idd. Sorry dikke vingers en auto correctie. Inmiddels aangepast.
Haha top!
Volgens mij zit je met een Cat6 kabel goed en is dat voldoende.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kaanmijo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:13:
Zo, mijn spulletjes zijn ook allemaal binnen. Nog een paar dagen! :)

[Afbeelding]
Hier de controller ook binnen!

Ik heb alleen nog geen spellen gehaald. Er zijn er ook nog net wat teveel die op €65 of zelfs boven de €70 zitten. Meer dan €59,99 betalen is toch nog een bepaalde grens waar ik overheen moet stappen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:25:
[...]

Die SE van Sackboy ziet er wel gaaf uit :)
Het is echt een piepklein figuurtje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Devilish schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:33:
Het valt mij trouwens op dat er in de meeste reviews eigenlijk maar weinig wordt gesproken over 3d-audio. Of heb ik wat over het hoofd gezien?
Klopt, wat mij betreft ook weinig. Ik ben er ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:39:
[...]

Het is echt een piepklein figuurtje :/
Dat is dan wel jammer. Als je het zo bekijkt lijkt het mij minimaal 10cm hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippykayeeh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-10 21:55
Zojuist controller binnen, staat het linker pookje scheef. :,(

Iemand hier ook met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Kalder schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:27:
Heb alweer een tijdje niet mee gelezen, dus dit kan al voorbij gekomen zijn.
PS5 blu-ray discs met Dolby Atmos kunnen Dolby Atmos doorsturen naar de receiver:
[YouTube: 𝗣𝗟𝗔𝗬𝗦𝗧𝗔𝗧𝗜𝗢𝗡 𝟱 Dolby Vision Dolby Atmos 4k Blu-ray Playback | 𝘼 𝙂𝙧𝙚𝙖𝙩 𝙈𝙚𝙙𝙞𝙖 𝙋𝙡𝙖𝙮𝙚𝙧?]
Vanaf ongeveer 5 minuten. Laat hij zien dat hij Dolby Atmos signaal krijgt.
Helaas werkt het niet met Disney+ of Netflix.
Dat van Netflix en Disney+ zit dat niet in de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthuizen96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03-2024
-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:45:
[...]

Dat van Netflix en Disney+ zit dat niet in de app zelf?
Zover ik weet, ondersteund de PS5 alleen Dolby Atmos via Blu Ray discs, niet streaming. Dolby Vision wordt helemaal niet ondersteund. Valt me tegen van Sony, gezien ze beide technologieën op hun TV's bijvoorbeeld wel ondersteunen. PlayStation had toch een beetje een legacy van een van de beste (fysieke) mediaspelers te zijn met o.a. de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Prophasis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:32:
[...]

Maar ook echt énkel met direct plug-in Dualsense. Of supporten de 'Compatible with PS5' draadloze headsets 3D audio ook draadloos via de receiver?
Ook draadloos ja. Dat 3D audio is iets dat de PS5 (tempest engine) doet en vervolgens in stereo uitstuurt. Dus elke stereo headset werkt met 3D audio, via controller of via zo'n draadloze receiver als ze die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Kalder schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:27:
Heb alweer een tijdje niet mee gelezen, dus dit kan al voorbij gekomen zijn.
PS5 blu-ray discs met Dolby Atmos kunnen Dolby Atmos doorsturen naar de receiver:
[YouTube: 𝗣𝗟𝗔𝗬𝗦𝗧𝗔𝗧𝗜𝗢𝗡 𝟱 Dolby Vision Dolby Atmos 4k Blu-ray Playback | 𝘼 𝙂𝙧𝙚𝙖𝙩 𝙈𝙚𝙙𝙞𝙖 𝙋𝙡𝙖𝙮𝙚𝙧?]
Vanaf ongeveer 5 minuten. Laat hij zien dat hij Dolby Atmos signaal krijgt.
Helaas werkt het niet met Disney+ of Netflix.
Daar heb je ook niets aan. Netflix en Disney+ werken eigenlijk niet op PlayStation en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 08:10
Prophasis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:32:
[...]

Maar ook echt énkel met direct plug-in Dualsense. Of supporten de 'Compatible with PS5' draadloze headsets 3D audio ook draadloos via de receiver?
3D audio is gewoon een stereo signaal. Dus het werkt op iedere stereo headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:54:
[...]

Ook draadloos ja. Dat 3D audio is iets dat de PS5 (tempest engine) doet en vervolgens in stereo uitstuurt. Dus elke stereo headset werkt met 3D audio, via controller of via zo'n draadloze receiver als ze die hebben.
Oké, maar dat is om het geluid te genereren alsof het uit alle richtingen komt lijkt me. We hebben ook maar 2 oren, dus neem aan dat wij ook in stereo luisteren? De PS5 berekent dus hoe je het zou moeten horen vanuit waar het geluid vandaan komt in het spel. Daarna is het omgezet naar een stereogeluid. Het lijkt me dan dat als je een YouTube video kijkt o.i.d. van een opname van een spel dat het toch ook al 3D audio is of ga ik dan te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:55
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:55:
[...]

Daar heb je ook niets aan. Netflix en Disney+ werken eigenlijk niet op PlayStation en Xbox.
In welke zin werken ze eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
De PS5 "ondersteund" Dolby Atmos omdat hij bitstream (pass-through) ondersteund waarmee het audio signaal 1:1 wordt doorgegeven aan de receiver/TV. De PS5 zelf snapt geen Dolby Atmos en kan er ook niks mee maar hij kan het signaal wel doorgeven wat de blu-ray speler in de PS5 dus doet.

Technisch gezien kan je hiermee zelfs Dolby Atmos soort van op de PS3 gebruiken door de PS3 het signaal naar de receiver te laten sturen en er zelf helemaal van af te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Martijn1990 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:
[...]

Alle content word afgespeeld met HDR aan. Dus alle non-hdr content ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Martijn1990 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:
[...]

In de zin dat ze voor die apps op de PS5 geen Dolby Atmos / Vison ondersteunen, voor de rest zal netflix netzo werken als op de PS4 pro, 4K + HDR + 5.1

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kalder schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:05:
[...]

In de zin dat ze voor die apps op de PS5 geen Dolby Atmos / Vison ondersteunen, voor de rest zal netflix netzo werken als op de PS4 pro, 4K + HDR + 5.1
Ook op de PS4 en PS4 pro werken de apps niet zoals zou moeten. Ze schakelen niet tussen HDR en non-HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Die enkele keer dat ik Netflix kijk op de PS4 is mij niks geks opgevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:06:
[...]

Ook op de PS4 en PS4 pro werken de apps niet zoals zou moeten. Ze schakelen niet tussen HDR en non-HDR.
Nee? Bij mij wel, althans heb nooit gehad dat niet-hdr beelden er niet uit zien. Staat je TV instelling niet standaard op HDR formaat?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Houthuizen96 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:52:
[...]

Zover ik weet, ondersteund de PS5 alleen Dolby Atmos via Blu Ray discs, niet streaming. Dolby Vision wordt helemaal niet ondersteund. Valt me tegen van Sony, gezien ze beide technologieën op hun TV's bijvoorbeeld wel ondersteunen. PlayStation had toch een beetje een legacy van een van de beste (fysieke) mediaspelers te zijn met o.a. de PS3.
Zal een vreemde keuze zijn inderdaad.
Binnenkort kunnen mensen het zelf testen in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Kyhfin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:
[...]

Oké, maar dat is om het geluid te genereren alsof het uit alle richtingen komt lijkt me. We hebben ook maar 2 oren, dus neem aan dat wij ook in stereo luisteren? De PS5 berekent dus hoe je het zou moeten horen vanuit waar het geluid vandaan komt in het spel. Daarna is het omgezet naar een stereogeluid. Het lijkt me dan dat als je een YouTube video kijkt o.i.d. van een opname van een spel dat het toch ook al 3D audio is of ga ik dan te kort door de bocht?
Soort van ja :) Je kan op Youtube videos vinden met 'binaural audio', en dat geeft dan inderdaad een 3D effect. In realiteit zijn er alleen wat complexere factoren dan gewoon geluid vanuit verschillende richtingen via stereo je oor in pompen om een geloofwaardig effect te krijgen. Je oren vangen in werkelijkheid het geluid op een bepaalde manier op, waarbij de omgeving, maar bijv ook de vorm van je oor een rol spelen. Als je het interessant vindt kan je naar 'Head-related transfer function (HRTF)' googlen. De 3D audio van de PS5 doet zijn best om ook dat soort factoren allemaal mee te berekenen. Je kan op de PS5 daarom ook kiezen uit verschillende HRTF profielen om te kijken wat jouw oren het beste matcht. En na al die berekening stuurt de PS5 het netjes via stereo kanalen naar je headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Kalder schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Nee? Bij mij wel, althans heb nooit gehad dat niet-hdr beelden er niet uit zien. Staat je TV instelling niet standaard op HDR formaat?
Daar denk ik ook aan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kyhfin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:
[...]

ik krijg wel dit idee als ik enkele youtube filmpjes kijk van PS5 games dat de audio vrij goed is. Ik krijg daar een ruimtelijk gevoel bij, maar het kan maar zo tussen mijn oren zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Digital Foundry betreft de PS5 vs Series X performance (AC Valhalla).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rnqVVAN5C_r05YlzlR1PRfPyEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vpwqkZMtlotZVEB7TKpcGcWe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Martijn1990 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Daar denk ik ook aan inderdaad.
Nee zeker niet. De apps doen het al sinds het begin niet:

nieuws: Netflix-app op Xbox Series X forceert nog altijd hdr-weergave bij sdr...

Daarom kan je eigenlijk als je een beetje fatsoenlijke tv hebt je het best de app van de tv gebruiken. Als je een dure tv hebt en je het nog nooit hebt gemerkt heb je een te dure tv gekocht en had je beter een goedkopere tv kunnen kopen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jippykayeeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:44:
Zojuist controller binnen, staat het linker pookje scheef. :,(

Iemand hier ook met hetzelfde probleem?
Nee, hier (gelukkig) niet.

Het is vervelend, maar je hebt gelukkig nog een paar dagen. Ik zou 'm meteen omruilen voor een nieuwe. Als je 'm vanmiddag nog retour stuurt, dan heeft de winkel de controller morgen al binnen - en dan kan de retouraanvraag meteen in gang worden gezet.

Dan heb je hopelijk voor de release volgende week alsnog een goede, nieuwe controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:10:
[...]

Nee zeker niet. De apps doen het al sinds het begin niet:

nieuws: Netflix-app op Xbox Series X forceert nog altijd hdr-weergave bij sdr...

Daarom kan je eigenlijk als je een beetje fatsoenlijke tv hebt je het best de app van de tv gebruiken. Als je een dure tv hebt en je het nog nooit hebt gemerkt heb je een te dure tv gekocht en had je beter een goedkopere tv kunnen kopen:).
Zal er eens op letten dan. Gebruik de PS4 overigens alleen met mijn beamer, die ondersteunt wel HDR, maar weet eigenlijk niet zeker of die aan staat met de PS4.

Edit: en er is al bekend dat dit probleem ook speelt met de PS5? edit 2: ah, volgens je gelinkte artikel is dat waarschijnlijk wel zo idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 13-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Soort van ja :) Je kan op Youtube videos vinden met 'binaural audio', en dat geeft dan inderdaad een 3D effect. In realiteit zijn er alleen wat complexere factoren dan gewoon geluid vanuit verschillende richtingen via stereo je oor in pompen om een geloofwaardig effect te krijgen. Je oren vangen in werkelijkheid het geluid op een bepaalde manier op, waarbij de omgeving, maar bijv ook de vorm van je oor een rol spelen. Als je het interessant vindt kan je naar 'Head-related transfer function (HRTF)' googlen. De 3D audio van de PS5 doet zijn best om ook dat soort factoren allemaal mee te berekenen. Je kan op de PS5 daarom ook kiezen uit verschillende HRTF profielen om te kijken wat jouw oren het beste matcht. En na al die berekening stuurt de PS5 het netjes via stereo kanalen naar je headset :)
Oké, interessant. Bedankt voor de uitleg. Ik ben benieuwd dan hoe het gaat werken.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:08:
[...]

ik krijg wel dit idee als ik enkele youtube filmpjes kijk van PS5 games dat de audio vrij goed is. Ik krijg daar een ruimtelijk gevoel bij, maar het kan maar zo tussen mijn oren zitten 8)7
Ik heb zojuist wat video's gekeken met mijn nieuwe Steelseries Arctis 7P van YouTube. Bij een filmpje van Spider-man Remaster had ik gevoel dat veel geluid van links af kwam zoals de Web-shots, maar dat was misschien hoe ik de headset op had. Of mijn rechteroor is wat slechter.
Ik had verder nog Miles Morales gekeken en nog niet echt een ruimtelijk gevoel al kwam soms het geluid wel duidelijk van één kant. Stemmen en Muziek (waarschijnlijk mono) klonk daarentegen wel duidelijk aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik heb zojuist wat video's gekeken met mijn nieuwe Steelseries Arctis 7P van YouTube. Bij een filmpje van Spider-man Remaster had ik gevoel dat veel geluid van links af kwam zoals de Web-shots, maar dat was misschien hoe ik de headset op had. Of mijn rechteroor is wat slechter.
Ik had verder nog Miles Morales gekeken en nog niet echt een ruimtelijk gevoel al kwam soms het geluid wel duidelijk van één kant. Stemmen en Muziek (waarschijnlijk mono) klonk daarentegen wel duidelijk aan beide kanten.
Het viel me net op in het filmpje van sackboy en het filmpje demon souls (waar de gast doorheen tettert) die in het topic staat. Ik heb nu een jabra 75 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Cloud_VII schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:33:
[...]

Maak het niet te groot voor nu... er is 1 iemand met issues? Misschien heeft hij een hele cheap ass low quality HDD gebruikt? Rest mode lijkt probleem te geven bij MM Spiderman. Dat wordt dan wel gepatched als dat zo is. Met alle nieuwe apparaten, consoles, telefoons. Er kan een foute tussen zitten. Jammer, maar helaas, reality!
Er zijn op zn minst al 3 youtubers die er last van hebben en uit comments + reddit gebleken zijn er meerdere met het probleem.
Ik zou op deze punten daarom zeker niet bezuinigen, makkelijke fixes om een hoop gejank te voorkomen lijkt het. Met een beetje geluk is het voor de 19e nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippykayeeh
Uniciteit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:12:
[...]

Nee, hier (gelukkig) niet.

Het is vervelend, maar je hebt gelukkig nog een paar dagen. Ik zou 'm meteen omruilen voor een nieuwe. Als je 'm vanmiddag nog retour stuurt, dan heeft de winkel de controller morgen al binnen - en dan kan de retouraanvraag meteen in gang worden gezet.

Dan heb je hopelijk voor de release volgende week alsnog een goede, nieuwe controller. :)
Yes, heb 'm meteen retour verzonden. Nu hopen dat de volgende controller gewoon goed is. :)

Overigens ontbrak bij mij ook het plastic/folie waar de controller normaal hoort in te zitten (na het zien van unboxing video's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-10 18:36
G4mert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:10:
Digital Foundry betreft de PS5 vs Series X performance (AC Valhalla).
Ze hebben zelf wel al een vergelijkende test gedaan met Devil May Cry 5, en kwamen tot dezelfde conclusie, namelijk dat de PS5 verrassend genoeg een betere framerate had.
Zelf boeit het me niet zo, en zijn dat soort tests enkel interessant voor komma-neukers of fanboys.
Kyhfin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:16:
[...]
Oké, interessant. Bedankt voor de uitleg. Ik ben benieuwd dan hoe het gaat werken.
Ik vermoed dat je wil weten 'hoe goed' ipv 'hoe' ? :) Want het 'hoe' is best wel complex. Er wordt nogal met Fourrier-transformaties en dergelijke gegoocheld, en het hoofd/oren wordt gemodelleerd met een Head Related Transfer Function zoals iemand hierboven al aanhaalde. Zit dus een hoop hogere wiskunde achter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Nioh 1 en 2 complete editions/ Nioh collection volgend jaar naar de PS5.
Moet deel 2 nog spelen, dan maar even wachten :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Mike84- op 13-11-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
[...]
Ik vermoed dat je wil weten 'hoe goed' ipv 'hoe' ? :) Want het 'hoe' is best wel complex. Er wordt nogal met Fourrier-transformaties en dergelijke gegoocheld, en het hoofd/oren wordt gemodelleerd met een Head Related Transfer Function zoals iemand hierboven al aanhaalde. Zit dus een hoop hogere wiskunde achter :P.
Klopt :+ , ik maakte er een contaminatie van. Ik bedoelde "Hoe het klinkt" of "hoe goed het werkt" inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:12
Ik heb nu een xbox X en overweeg de PS5 digital te kopen ivm de controller. Ben erg onder de indruk van de fimpjes. Of overschat ik dat (meerwaarde controller)?

Ik heb in het verleden een PS3 gehad met een plus abo. Zou ik die nog kunnen gebruiken met games?

en de Xbox series X kan op mijn tbv Q90R 120hz 4k aan. Dat kan dan toch ook gewoon met de Ps5?

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerVincent op 13-11-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:47:
Ik heb nu een xbox X en overweeg de PS5 digital te kopen ivm de controller. Ben erg onder de indruk van de fimpjes. Of overschat ik dat?

Ik heb in het verleden een PS3 gehad met een plus abo. Zou ik die nog kunnen gebruiken met games?
Helaas is de PS5 alleen backwards compatible met de PS4. Dus niet met de PS3. Je kan wel via PS Now (streaming dienst van Sony) bepaalde PS3 spellen spelen.

Wat betreft die controller: alles wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt heel veel belovend, maar zoals altijd is het afwachten of het over een jaar nog steeds toegevoegde waarde heeft of dat het nieuwe er dan vanaf is. De PS5 is vanaf volgende week donderdag ook 'in het wild' in Nederland en Belgie te vinden, dus misschien is er iemand in je omgeving waar je het een keer kan proberen? Het wordt sowieso denk ik lastig om op korte termijn nog een PS5 te kopen. De preorders zijn al dik uitverkocht en Coolblue geeft ook aan dat de PS5's die zij aankomende week in de verkoop doen niet voldoende zijn om aan de vraag te kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Ik heb nu een xbox X en overweeg de PS5 digital te kopen ivm de controller. Ben erg onder de indruk van de fimpjes. Of overschat ik dat (meerwaarde controller)?

en de Xbox series X kan op mijn tbv Q90R 120hz 4k aan. Dat kan dan toch ook gewoon met de Ps5?
Belangrijkste is denk ik of de games je aanspreken die exclusief op de Playstation komen?
De Controller is leuk, maar mogelijk maken niet alle games gebruik van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
-Mike84- schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:55:
[...]

Belangrijkste is denk ik of de games je aanspreken die exclusief op de Playstation komen?
De Controller is leuk, maar mogelijk maken niet alle games gebruik van de mogelijkheden.
Eerlijk gezegd enige reden de controller. Die lijkt mij super vet.

Ik heb Xbox gamepass dus logisch lijkt de xbox. (of allebei...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
ivm de controller. Ben erg onder de indruk van de fimpjes. Of overschat ik dat (meerwaarde controller)?
Dat moeten we zelf nog even afwachten want niemand hier heeft het al mogen ervaren. Alle reviewers zijn er super enthousiast over, maar op een filmpje kan je natuurlijk niet zien hoe goed het werkt.

Grote vraag zal zijn in welke mate developers gebruik zullen maken van de mogelijkheden. Op dat vlak volg ik Paul Hulsebosch in de Tweakers Podcast. Zowel de haptische feedback als adaptive triggers zijn features die gemakkelijk weggelaten kunnen worden. Klinkt een beetje negatief, maar dat wil juist zeggen dat het voor developers ook zeer gemakkelijk is om die op een PS5 wel te gebruiken en op bvb PC of Xbox niet. Dat was heel anders met bvb de touchpad: als je die gebruikt voor bepaalde functionaliteit, moest je op PC en Xbox een alternatief zoeken, wat niet evident is. Gevolg: die touchpad werd maar in zeer weinig games echt gebruikt.

Voor mij is de controller op dit moment al de nummer 1 reden waarom ook deze generatie Sony weer als absolute winnaar zal naar boven komen. Toegegeven, ik ben wel wat biased (altijd liever op PS dan op Xbox gespeeld en Xbox One heb ik zelfs overgeslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:52:
[...]

Helaas is de PS5 alleen backwards compatible met de PS4. Dus niet met de PS3. Je kan wel via PS Now (streaming dienst van Sony) bepaalde PS3 spellen spelen.

Wat betreft die controller: alles wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt heel veel belovend, maar zoals altijd is het afwachten of het over een jaar nog steeds toegevoegde waarde heeft of dat het nieuwe er dan vanaf is. De PS5 is vanaf volgende week donderdag ook 'in het wild' in Nederland en Belgie te vinden, dus misschien is er iemand in je omgeving waar je het een keer kan proberen? Het wordt sowieso denk ik lastig om op korte termijn nog een PS5 te kopen. De preorders zijn al dik uitverkocht en Coolblue geeft ook aan dat de PS5's die zij aankomende week in de verkoop doen niet voldoende zijn om aan de vraag te kunnen voldoen.
Jammer dan is mijn library games niks meer waard helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55

Als aanvulling op de reacties boven mij:

Als je een PS Plus account hebt (of weer activeert) en in het bezit bent van een PS5 krijg je toegang tot 20 games uit de PS Plus Collection. Hier zitten een paar absolute topgames bij, dus dat is zeker een mooie bonus als je zou overstappen op de PS5 in combinatie met een Plus abonnement.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:57:
[...]

Dat moeten we zelf nog even afwachten want niemand hier heeft het al mogen ervaren. Alle reviewers zijn er super enthousiast over, maar op een filmpje kan je natuurlijk niet zien hoe goed het werkt.

Grote vraag zal zijn in welke mate developers gebruik zullen maken van de mogelijkheden. Op dat vlak volg ik Paul Hulsebosch in de Tweakers Podcast. Zowel de haptische feedback als adaptive triggers zijn features die gemakkelijk weggelaten kunnen worden. Klinkt een beetje negatief, maar dat wil juist zeggen dat het voor developers ook zeer gemakkelijk is om die op een PS5 wel te gebruiken en op bvb PC of Xbox niet. Dat was heel anders met bvb de touchpad: als je die gebruikt voor bepaalde functionaliteit, moest je op PC en Xbox een alternatief zoeken, wat niet evident is. Gevolg: die touchpad werd maar in zeer weinig games echt gebruikt.

Voor mij is de controller op dit moment al de nummer 1 reden waarom ook deze generatie Sony weer als absolute winnaar zal naar boven komen. Toegegeven, ik ben wel wat biased (altijd liever op PS dan op Xbox gespeeld en Xbox One heb ik zelfs overgeslaan).
Dat is idd waar ik wat bang voor ben, hoewel wat jij schrijft waar is als het weggelaten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jippykayeeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
[...]

Yes, heb 'm meteen retour verzonden. Nu hopen dat de volgende controller gewoon goed is. :)

Overigens ontbrak bij mij ook het plastic/folie waar de controller normaal hoort in te zitten (na het zien van unboxing video's).
Mm, grappig dat je dat zegt. Er zat bij mij ook geen plastic om de controller! De doos was wel gewoon gesealed met zo'n plastic plakkertje.

Ik vond dat wel gek, maar ik herinnerde dat ik in de Japanse unboxing hoorde dat er extra focus was op het milieu (weinig plastic gebruiken, waar nodig gerecycled, andere onderdelen afbreekbaar). Daarom dat ik er verder eigenlijk niet over na heb gedacht.

Bij het charging station zaten er bijvoorbeeld om de kabels, in plaats van dunne plastic strookjes, dunne papieren/kartonnen strookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ridicuul schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:58:
[...]

Als aanvulling op de reacties boven mij:

Als je een PS Plus account hebt (of weer activeert) en in het bezit bent van een PS5 krijg je toegang tot 20 games uit de PS Plus Collection. Hier zitten een paar absolute topgames bij, dus dat is zeker een mooie bonus als je zou overstappen op de PS5 in combinatie met een Plus abonnement.
Dat klinkt goed en is dan via die omweg ook mogelijk je oude ps plus ps3 games te draaien (of enkele)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:56:
[...]

Eerlijk gezegd enige reden de controller. Die lijkt mij super vet.

Ik heb Xbox gamepass dus logisch lijkt de xbox. (of allebei...)
Ze kunnen leuke dingen doen met de controller, hopelijk dat dit ook gaat gebeuren.
Denk dat de gamepass en de PS5 games elkaar goed kunnen aanvullen. Maar dit is net wat je zoekt in games.
Je hebt dan ieder geval twee mooie consoles in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:59:
[...]

Dat klinkt goed en is dan via die omweg ook mogelijk je oude ps plus ps3 games te draaien (of enkele)?
The Last of Us was officieel een PS3 game en is als remaster een onderdeel van de Plus Collection. Maar jouw specifieke PS3 library is alleen speelbaar via de PS3 of door een PS Now abonnement af te sluiten.

Een lijstje van alle games die bij de Plus Collection horen:
  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Bloodborne
  • Call of Duty: Black Ops 3
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • Fallout 4
  • Final Fantasy 15
  • God of War
  • Infamous Second Son
  • Monster Hunter World
  • Mortal Kombat X
  • Persona 5
  • Ratchet and Clank
  • Resident Evil 7: Biohazard
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Until Dawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:58:
[...]
Dat is idd waar ik wat bang voor ben, hoewel wat jij schrijft waar is als het weggelaten kan worden.
Hoezo bang ?
Je misbegrijpt me, net zoals Jurian en Arnoud Paul eerst misbegrepen. Het is juist een voordeel dat het in principe optioneel is. Want dat wil zeggen dat het voor developers heel gemakkelijk is om het toe te voegen op de PS5.
Dat het optioneel is, wil geenszins zeggen dat het geen added value heeft. Ik zie op dat vlak heel erg uit naar GT7, want stel je voor hoe vet het zal zijn als je effectief het wegdek en vooral je grip zal kunnen voelen en op die manier letterlijk voelt hoe dicht op de grip-limiet je zit. Idem met adaptive triggers en hoe daar bvb een rempedaal op kan nagebootst worden. Je kan perfect zonder beide op andere platformen (niet dat GT7 daarop zou verschijnen) maar de added value is toch wel behoorlijk groot, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Ridicuul schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:02:
[...]

The Last of Us was officieel een PS3 game en is als remaster een onderdeel van de Plus Collection. Maar jouw specifieke PS3 library is alleen speelbaar via de PS3 of door een PS Now abonnement af te sluiten.

Een lijstje van alle games die bij de Plus Collection horen:
  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Bloodborne
  • Call of Duty: Black Ops 3
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • Fallout 4
  • Final Fantasy 15
  • God of War
  • Infamous Second Son
  • Monster Hunter World
  • Mortal Kombat X
  • Persona 5
  • Ratchet and Clank
  • Resident Evil 7: Biohazard
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Until Dawn
Inderdaad. Genoeg speelplezier tot de volgende PS5 topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:57:
[...]

Zowel de haptische feedback als adaptive triggers zijn features die gemakkelijk weggelaten kunnen worden. Klinkt een beetje negatief, maar dat wil juist zeggen dat het voor developers ook zeer gemakkelijk is om die op een PS5 wel te gebruiken en op bvb PC of Xbox niet.
Daarnaast weten we van de haptic feedback dat deze heel eenvoudig aan een game toegevoegd kan worden. De feedback maakt gebruik van audio-signalen en kan op die manier eigenlijk aan iedere game gekoppeld worden. Wil je speciale dingen met de feedback doen, dan zal een developer daar inderdaad meer moeite voor moeten doen. Maar het is in ieder geval goed om te weten dat het relatief eenvoudig te implementeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:03:
[...]
Ik zie op dat vlak heel erg uit naar GT7, want stel je voor hoe vet het zal zijn als je effectief het wegdek en vooral je grip zal kunnen voelen en op die manier letterlijk voelt hoe dicht op de grip-limiet je zit.
Leuk allemaal dat je dit in je controller/vingers voelt natuurlijk.. maar stel je eens voor: een race stuurtje en pedalen die dit kunnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:21:
[...]
Leuk allemaal dat je dit in je controller/vingers voelt natuurlijk.. maar stel je eens voor: een race stuurtje en pedalen die dit kunnen >:)
Gewoon geen zin om mijn woonkamer te moeten ombouwen telkens ik een race-spel wil spelen. Geef me maar gewoon sofa en controller :P. Pak goedkoper ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Twixie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:25:
[...]

Gewoon geen zin om mijn woonkamer te moeten ombouwen telkens ik een race-spel wil spelen. Geef me maar gewoon sofa en controller :P. Pak goedkoper ook :P.
Precies de reden waarom mijn sim set icm ps4 plaats gaat maken voor de ps5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
Ik besef me net dat dit mijn laatste weekend zonder PS is :)
De oude heb ik al even verkocht en kan niet wachten om met de PS5 bezig te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Nog bijna 5 dagen dan kunnen we! Draai nu alvast warm op de Series X en straks mag ik echt los!
Alleen door vertraging met de post wacht ik nog steeds mijn camera en de pulse headset af.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
https://www.gameinformer....-dark-souls-my-old-friend

Eerste review geeft Demon's Souls een fraaie 93!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 09:49
Heb er zo zin in... niet normaal. Ook vandaag nog ff COD Cold War besteld voor als de frustratie teveel op loopt 😄👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Het enige waarvoor ik een UTP kabel ga gebruiken is op dag 1 als ik de PS5 voor het eerst aansluit dat ie (hopelijk) op een goede snelheid alles binnenhaalt wat klaar staat. En hopelijk brickt ie 'm dan niet wat ik zo snel lees. Vandaag de controller ontvangen en donderdag los gehts! (Met downloaden that is, geen vrij genomen :-o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Oh nee.. hier niet :X

Zodra een fatsoenlijke PSVR 2.0 er is, dan ga ik echt wel full retard :D

Maarja, als t allemaal fatsoenlijk werkt, zou ik ook zo Battlefielden

Afbeeldingslocatie: https://wamda-prod.s3-eu-west-1.amazonaws.com/content/63389071b9b8e84.jpg

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippykayeeh
Uniciteit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:59:
[...]

Mm, grappig dat je dat zegt. Er zat bij mij ook geen plastic om de controller! De doos was wel gewoon gesealed met zo'n plastic plakkertje.

Ik vond dat wel gek, maar ik herinnerde dat ik in de Japanse unboxing hoorde dat er extra focus was op het milieu (weinig plastic gebruiken, waar nodig gerecycled, andere onderdelen afbreekbaar). Daarom dat ik er verder eigenlijk niet over na heb gedacht.

Bij het charging station zaten er bijvoorbeeld om de kabels, in plaats van dunne plastic strookjes, dunne papieren/kartonnen strookjes.
Bij mij was de doos helemaal niet gesealed, krijg het vermoede dat er iets niet helemaal goed is gegaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

■ New features and elements of PlayStation®5 version
Supports 4K resolution / 120fps
Improving the quality of various graphics
Faster loading time
Supports PS5 ™ activity function
Supports haptic feedback
Adaptive trigger support
Cross-matching with PS4 ™ version players
Saved data can be transferred from PS4 ™ to PS5 ™
Supports 3D Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
GK87 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:37:
Het enige waarvoor ik een UTP kabel ga gebruiken is op dag 1 als ik de PS5 voor het eerst aansluit dat ie (hopelijk) op een goede snelheid alles binnenhaalt wat klaar staat. En hopelijk brickt ie 'm dan niet wat ik zo snel lees. Vandaag de controller ontvangen en donderdag los gehts! (Met downloaden that is, geen vrij genomen :-o)
Kan me toch niet voorstellen dat hij bricked bij gebruik van UTP. Lijkt me bizar. Als het echt zo is hoop ik toch op een fix voor de 19e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jippykayeeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:00:
[...]

Bij mij was de doos helemaal niet gesealed, krijg het vermoede dat er iets niet helemaal goed is gegaan haha.
Oh, da's wel raar! Aan de andere kant... alles wat je nu besteld is als het goed is allemaal 100% nieuw. Maar goed, gelukkig heb je 'm al retour gestuurd en zal er snel weer een nieuwe bezorgd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

PBP

Linkje3 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
Ik lees op Resetera dat mensen met een Samsung KS7000 tv geen 4K+hdr signaal kunnen gebruiken op de PS5. Ik heb deze tv, en was nog niet van plan om mijn tv te vervangen, maar dit zou wel zeer vervelend zijn.
Ik zie dat maar 1 iemand een probleem heeft. Andere melden geen problemen. Nog even afwachten dus. Ik heb hetzelfde model, hopelijk geen problemen..

[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 13-11-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Iemand die meedoet aan de inruilactie van game mania voor Miles Morales en een gratis upgrade doet naar de PS5 versie? Of toch liever het PS5 doosje in handen? :)

Alsook, als ik de PS5 versie wil kopen op bol dan is dit voor 66 euro en pas 20 november in huis? |:( |:( |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHYtWd2Axig0jA1mAsVjEyY0gv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NriVaw1C8azuFKcJnGYS8Y3u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door ShaYan op 13-11-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
ShaYan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:29:
Iemand die meedoet aan de inruilactie van game mania voor Miles Morales en een gratis upgrade doet naar de PS5 versie? Of toch liever het PS5 doosje in handen? :)

Alsook, als ik de PS5 versie wil kopen op bol dan is dit voor 66 euro en pas 20 november in huis? |:( |:( |:(

[Afbeelding]
Die is ook niet van BOL zelf maar een externe verkoper. Bij mij staat er gewoon morgen geleverd voor SM-MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Controller ook binnen, doos had alleen een plakkertje over de sluiting, voor de rest lag de controller inderdaad los in het doosje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EA-DQ6r8UmbgY8Z0JF44FYwQsIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJl12VL0isE1DFhJPqQfMA0p.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hem al aan de praat op iOS? Op mijn Mac paired ie I’m 1x, op iOS mislukt het elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik kwam op reddit een video tegen van hoe de triggers in Astro weerstand geven terwijl er ballen worden weggeschoten: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Best cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
Kiadjo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:40:
[...]

Die is ook niet van BOL zelf maar een externe verkoper. Bij mij staat er gewoon morgen geleverd voor SM-MM
Ik kan de versie van BOL niet vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Erapaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:40:
Controller ook binnen, doos had alleen een plakkertje over de sluiting, voor de rest lag de controller inderdaad los in het doosje.

[Afbeelding]

Heeft iemand hem al aan de praat op iOS? Op mijn Mac paired ie I’m 1x, op iOS mislukt het elke keer.
Ah, top! Het is dus normaal dat er geen plastic omheen zit. :)

Nog niet geprobeerd te pairen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 26-10 18:28

Superkiwi

Hoi doei

[...]
In dat geval is een Wheelstand Pro een goede oplossing. Kun je lekker op je sofa racen zonder "de woonkamer te moeten ombouwen" ;)

Dat het (een heel stuk) goedkoper is valt helemaal niks tegenin te brengen :P
Ik zou echt nooit meer met controller willen racen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2020 19:11 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb mijn wheelstand pro weg gedaan, race gewoon lekkerder met controller op een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
Dat is nog steeds niet het product van bol, tenzij mijn pc wat raar doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
ShaYan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:07:
[...]

Dat is nog steeds niet het product van bol, tenzij mijn pc wat raar doet :)
Je pc doet raar, hier gewoon de bol versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Sommige mensen die een digitale versie hebben besteld hebben uiteindelijk een disc versie gekregen in Amerika.

https://www.psu.com/news/...standard-edition-instead/

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:24
laurens700 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:39:
Sommige mensen die een digitale versie hebben besteld hebben uiteindelijk een disc versie gekregen in Amerika.

Dan hoop ik niet dat er mensen zijn die de Digital krijgen ipv disc.
Dat is erger dan voor degene die disc kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Erapaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:40:

[Afbeelding]

Vanaf iOS 14.3 kun je de nieuwe PlayStation DualSense Wireless Controller koppelen en gebruiken met games van bijvoorbeeld Apple Arcade. Deze versie is nog in beta op dit moment.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ios-14-3-functies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:42:
Ik kwam op reddit een video tegen van hoe de triggers in Astro weerstand geven terwijl er ballen worden weggeschoten: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Eigenlijk best wel straf hoe snel die reactie is, als je weet hoe het vanbinnen werkt (motortje, worm-as, tandwiel...). Ik ben toch echt wel benieuwd naar de duurzaamheid. Ik vrees nog altijd dat dat het eerste zal zijn dat kapot zal gaan, en nog best wel snel. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
laurens700 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:39:
Dat vind ik toch redelijk onbegrijpelijk. Ofwel zijn het allemaal fake berichten, maar lijkt me dan weer vergezocht. Maar dat een fabrikant zomaar de verkeerde versie boxt ?! Ik zou zelfs verwacht hebben dat de box van de DE wat kleiner/smaller zou zijn, aangezien de unit zelf ook smaller is, toch ? Al is het qua shipping en stocking wellicht beter/goedkoper van een uniform formaat verpakking te hebben.

(Oh ja, ondertussen zijn hier de DS'en gearriveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Niet online
nioz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:42:
Dan krijg je toch spontaan zin om met een LMG op wat Duitse troepen los te gaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Is er al wat meer bekend over de media-mogelijkheden?

Google tv heeft de mogelijkheid om “over de streamingdiensten heen” te zoeken. Dat zou erg handig zijn om ook op de ps5 terug te zien.

Of die film nu op apple tv, disney, netflix, amazon te streamen is, een hit op de search...

Ik kan er weinig over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
F41R schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:50:
[...]

Vanaf iOS 14.3 kun je de nieuwe PlayStation DualSense Wireless Controller koppelen en gebruiken met games van bijvoorbeeld Apple Arcade. Deze versie is nog in beta op dit moment.
Bron: https://www.iculture.nl/nieuws/ios-14-3-functies/
Ah nice, dat is goed nieuws. Ik had al ge-update naar 14.2, maar dat was dus niet voldoende.
Verder even Doom 64 gespeeld op de Mac (heb verder geen games daarop) en dat speelt erg lekker weg als je strafe naar de linker stick mapped en draaien maar de rechter.

Het gewicht voelt ook goed aan, echt een premium ding en dat voor 60 euro t.o.v. mijn Hori Mario edition Switch controller die 50 euro was. Misschien dat ik de 8bitdo dongle nog haal om de DS op de switch te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Niet online
GK87 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:12:
[...]

Dan krijg je toch spontaan zin om met een LMG op wat Duitse troepen los te gaan :9~
Speaking of which:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Niet online

Ik kan niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-10 13:52
Heeft iemand al een vergelijking van laadtijden voorbij zien komen van PS4 games? Dus interne SSD, tegenover externe SATA SSD of HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

Edd

MadDogMcCree schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:45:
Heeft iemand al een vergelijking van laadtijden voorbij zien komen van PS4 games? Dus interne SSD, tegenover externe SATA SSD of HDD?
Ik zou zeggen. Zoek even op Youtube, volgens mij genoeg voorbeelden.
O.a.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-10 13:52
Edd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:49:
[...]

Ik zou zeggen. Zoek even op Youtube, volgens mij genoeg voorbeelden.
O.a.

[YouTube: PlayStation 5 Load Times Compared to PlayStation 4 Pro]
Dat zijn allemaal vergelijkingen van oude PS4 systemen met de PS5. Ik zoek een vergelijking met een externe SSD/HDD die aangesloten is op de PS5, tegenover de interne opslag. Voor de duidelijkheid, het laden van PS4 games op een PS5 systeem.

Edit, Digital Foundry heeft wel de Series X getest, maar niet de PS5: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

[ Voor 22% gewijzigd door MadDogMcCree op 13-11-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:23
https://nl.hardware.info/...ing-en-webbrowser-bij-ps5

Als ik dit zo lees kan er dus met een patch alsnog 1440p komen als er genoeg vraag naar is.
Begrijp nog steeds niet waarom ze dit gewoon niet van af het begin in de playstation 5 hebben gezet.
Als ik als gamer een dure 1440p scherm heb staan en ik moet nu een keuze maken voor een nieuwe console is de keuze voor een Xbox dus snel gemaakt. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-10 19:34
Ik zit te twijfelen welke headset ik moet gaan nemen voor de ps5.

De Arctis 7P of die van Sony.
Kan de Sony headset ook op de pc of alleen op de ps5. Misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Evertt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:17:
Ik zit te twijfelen welke headset ik moet gaan nemen voor de ps5.

De Arctis 7P of die van Sony.
Kan de Sony headset ook op de pc of alleen op de ps5. Misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd.
Game tot wel 12 uur draadloos dankzij de ingebouwde oplaadbare batterij. Met de meegeleverde adapter kun je hem aansluiten op je PS5- of PS4™-console, maar ook op compatibele Windows- en macOS®-computers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dit soort flimpjes zie, krijg ik al zin om m open te schroeven voordat ik m überhaupt al heb _O-

Tweaker he, dan krijg je dat haha }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 20:44
Bij mij ook zat de dualsense ook gewoon los in het doosje. Hopelijk hebben de post.nl medewerkers bnirt teveel met het pakketje "gegooid".

Nog 6 nachtjes slapen en dan gaat dit topic op slot en krijgen we een officieel PS5 topic. :*)

Wedstrijdje doen wie het eerste platinum heeft in Astro's playroom (of Miles Morales) 8) :+

Psn: Jesp_J d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-10 19:34
poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:32:
[...]

Als ik dit soort flimpjes zie, krijg ik al zin om m open te schroeven voordat ik m überhaupt al heb _O-

Tweaker he, dan krijg je dat haha }:O
Je moet wel de garantie zegel verwijderen. Is denk ik niet handig op dit moment wegens de eventuele problemen die erin kunnen zitten.

Snap je gedachten heb zelf ook bij andere PlayStation's gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
Jesp_J schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:34:
Bij mij ook zat de dualsense ook gewoon los in het doosje. Hopelijk hebben de post.nl medewerkers bnirt teveel met het pakketje "gegooid".

Nog 6 nachtjes slapen en dan gaat dit topic op slot en krijgen we een officieel PS5 topic. :*)

Wedstrijdje doen wie het eerste platinum heeft in Astro's playroom (of Miles Morales) 8) :+

Psn: Jesp_J d:)b
Hopelijk een nieuwe PS5 topic! Ben het nu gewend om al weken meermaals per dag alles te lezen haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Evertt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:37:
[...]

Je moet wel de garantie zegel verwijderen. Is denk ik niet handig op dit moment wegens de eventuele problemen die erin kunnen zitten.

Snap je gedachten heb zelf ook bij andere PlayStation's gedaan.
Een garantiezegel is leuk voor Sony, maar biedt geen enkele juridische grond om de garantie in te trekken. Het is meer een bangmaker die helaas nog te vaak voorkomt, maar je hebt alle recht om je eigen console te openen zonder de garantie te laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 26-10 16:03
Mooi, dat plastidippen ga ik dus niet doen... de tint van zwarte plastidip is heel anders dan het glanzende zwart van de middenconsole, ziet er zo wel cheap uit.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 ... 271 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden