Ik vond het een aardige demo van Epic. En niet eens zoveel man erbij betrokken. Grafisch erg mooi en geeft goed aan wat mogelijk is.
Maar als je nu wat verder leest, dan is natuurlijk niet alles walhalla.
Allereerst de rotsen, ik vind dat in de huidige games dergelijke omgevingen ook al prima werken. Kijk naar een Battlefront 2, Battlefield 1, etc.
Kijk bv hier:
Natuurlijk, dit is weer een tikkeltje mooier, maar zo slecht is current-gen echt niet. En ook high-poly models wordt regelmatig gebruikt, maar dat gaat natuurlijk ook niet zo makkelijk als nu.
Waar ik me verder wat aan stoorde was de gameplay. Wat doe je nu eigenlijk? Bij elkaar nog geen 4 minuten, maar als je kijkt hoeveel moeite het kost om die ruimtes te maken, dan is het 4 hele dure minuten gameplay. Button mashen e.d. Weinig uniek, echt een grafische demo, niet echt veel anders.
Zoals iemand al aangaf: succes met het afronden van een game van 30 uur met dezelfde grafische pracht de hele tijd volhouden. Ik kan niet anders dan denken dat dit enorm duur is om vol te houden en hoewel sommige dingen wat makkelijker zijn te ontwikkelen, heb je alsnog veel assets nodig om een wereld tot leven te laten komen. Veel tijd per vierkante meter om alles mooi te maken. Meer details betekend gewoon meer manuren. Ik vraag me af in hoeverre devs de moeite gaan nemen om alles zo mooi af te werken. Leuk voor een handjevol games dus, maar het merendeel blijft gewoon lui programmeren.
Dit is overigens niet zozeer het probleem van Epic of Sony, maar meer van de hele markt. Ik vind het verder zonde dat sommigen hier lijken te vergeten hoe ver we met de huidige generatie al zijn gekomen. Dat je met Battlefront, RDR2, Spiderman of God of War al zulke mooie graphics hebt, moet niet worden onderschat. Ja de komende generatie wordt mooier en beter, maar ik verwacht dat veel games nog steeds magere upgrades zijn omdat het nou eenmaal veel werk kost om detail toe te voegen. En het zegt ook helemaal niks over gameplay.
[
Voor 11% gewijzigd door
Martinspire op 14-05-2020 14:48
]