Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

v8power67 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:21:
[...]

Tuurlijk en gaat ook gebeuren. Maar om nou te zeggen dat alles 60fps of 120+ fps moet zijn gaat tever. Er zijn genoeg games die met goede gameplay en lage inputlag prima spelen op 30fps. Zie ik liever alles 60fps uiteraard. Maar verwacht dat er veel games 30fps worden. Is gewoon hoe veel developers werken en wat gewoon makkelijk is voor betere graphics zonder extreme optimalisaties. Dlen graphics verkopen beter dan fps.
Dat betere graphics leuker zijn in trailers en het de verkopen stimuleert geloof ik graag. Maar we mogen toch wel eens af van de 30fps in de nieuwe generatie. Het heeft echt een positief effect op de gameplay en volgens mij is het nog steeds gameplay boven graphics. :)

@justifire Jij met je Blasphemous :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Kenny_026 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:29:
[...]

Mag ik hem compleet maken...

Gameplay > Eyecandy > 4k > 60fps
Na het spelen van Blasphemous heb ik hier maar één antwoord op : AMEN !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

uchiha tijntje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Dat betere graphics leuker zijn in trailers en het de verkopen stimuleert geloof ik graag. Maar we mogen toch wel eens af van de 30fps in de nieuwe generatie. Het heeft echt een positief effect op de gameplay en volgens mij is het nog steeds gameplay boven graphics. :)
Uiteraard maar zo denken devs niet. Voor hun kost het veel meer moeite om mooie graphics icm 60fps te doen. Dat wij gamers liever 60fps zien boeit een dev weinig. Meeste kopers van meeste games zijn casual gamers en die kijken naar plaatjes en wat populair is. Dus ja ik wil ook liefst alles 60fps maar ik denk dat in de console wereld en zeker 3rd party gewoon blijven bij eyecandy.
Plus ik ben echt pro 60fps maar sony hun 1st party is veel 30fps (geloof gt sport enigste 60fps en last of us remaster heeft 60fps modus) en stoort me niet, en zal me ook nooit storen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 12:18
uchiha tijntje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:30:
[...]

@justifire Jij met je Blasphemous :p
Dat kan, maar dan krijgen we dezelfde graphics van de huidige generatie, alleen dan met 60 frames per seconde. Deze graphics ken ik nu wel een keer en de PS4/Xbox One zijn in mijn ogen de kleinste stap geweest van alle generaties. Ik ben ook groot aanhanger van 60 frames per seconde, maar dat kan misschien later deze generatie ook worden behaald met een PS5 Pro/Xbox Series Z. Daarnaast zullen er voldoende games met 60 fps verschijnen, zoals bijvoorbeeld Call of Duty, FIFA en F1.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 15-05-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Net de video van NXGamer gekeken waar Bram naar linkte. Het viel me vooral op dat ze puur door het kijken naar de beelden vrij stellig waren dat delen van de techdemo (en dan met name het vlieg gedeelte) never nooit haalbaar zullen zijn op de Series X of hedendaagse pc’s. Natuurlijk is er niet zo’n snelle scène in elke game, en er is simpelweg nog geen vergelijkingsvideo
van de techdemo. Maar zijn jullie er ook van overtuigd dat dit waarheid is en dat dit inderdaad niet haalbaar zal zijn op andere platforms?
Mijn twijfel is er omdat dit nieuwe technologie is, en DF juist vrij stellig leek dat het geen probleem zou zijn om dit te draaien op de Series X of een high end PC

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 15-05-2020 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
How Epic Games moved closer to Sony with the design of the PlayStation 5
I asked Sweeney, whose company makes Fortnite and the Unreal Engine game development engine, why he was focused on Sony’s machine, which ran the demo of his new Unreal Engine 5 platform coming next year.

“We’ve been working super-closely with Sony for quite a long time on the storage architecture and other elements. It’s been our primary focus. But Unreal Engine 5 will be on all next-generation platforms, and so will Fortnite,” Sweeney said.

He added, “Sony has done an awesome job of architecting a great system here. It’s not just a great GPU, and they didn’t just take the latest PC hardware and upgrade to it, following the path of least resistance. The storage architecture in PlayStation 5 is far ahead of anything that you can buy in any PC for any amount of money right now. It’s great to see that sort of innovation. It’s going to help drive future PCs. They’ll see this thing ship and realize, ‘Wow, with two SSDs, we’ll have to catch up.'”
https://venturebeat.com/2...ign-of-the-playstation-5/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 12:18
Steven030 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:53:
Net de video van NXGamer gekeken waar Bram naar linkte. Het viel me vooral op dat ze puur door het kijken naar de beelden vrij stellig waren dat delen van de techdemo (en dan met name het vlieg gedeelte) never nooit haalbaar zullen zijn op de Series X of hedendaagse pc’s. Natuurlijk is er niet zo’n snelle scène in elke game, en er is simpelweg nog geen vergelijkingsvideo
van de techdemo. Maar zijn jullie er ook van overtuigd dat dit waarheid is en dat dit inderdaad niet haalbaar zal zijn op andere platforms?
Mijn twijfel is er omdat dit nieuwe technologie is, en DF juist vrij stellig leek dat het geen probleem zou zijn om dit te draaien op de Series X of een high end PC
Eerst zien dan geloven. Er wordt door die 'experts' ook iedere keer net gedaan of hedendaagse pc's en Xbox Series X nog beschikken over een harde schijf die op 5400 toeren draait. Het is gewoon afwachten wat de impact gaat zijn van de PS5-ssd. Nu al conclusies maken lijkt mij vrij vroeg. Microsoft doet met Xbox Series X qua opslag ook een aantal handige dingen waarvan we ook nog weinig hebben gezien. Ik kan in ieder geval niet wachten op de volgende generatie games, zowel op PS5 als op pc. Moet je voorstellen hoe ziek next-gen games eruit gaan zien met de volgende generatie NVIDIA-gpu's. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 16-05-2020 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Steven030 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:53:
Ik denk dat deze tech demo wel redelijk specifiek gemaakt was om de SSD te demo’en. Met name het vlieggedeelte (hoe interactief dat was geen idee). Het zag er erg indrukwekkend uit. Echter komen we dan wel terug op een vorige discussie. Het vlieg gedeelte duurde letterlijk 20 seconde van het omlaag vallen tot de landing. En ik las dat er iets van 25 mensen meer dan een half jaar aan de demo hadden gewerkt... Waarbij ik zelf verwacht dat een groot gedeelte in de laatste minuut zat, want dat klauteren geloof ik wel :P.

Hoe mooi de techniek ook is en wat het in staat is, de games moeten nog steeds wel gemaakt worden door gewone mensjes :) Dat zal misschien wel de belangrijkste bottleneck gaan worden deze generatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Dat is zeker een valide punt, de kosten van mankracht bij ontwikkeling van de games. Al dat moddeleerwerk kost klauwen met geld.
In dat opzicht bekeken, is de designfilosofie voor de PS5 van Sony wel interessant. Zoals Epic al aangaf, dankzij de storagearchitectuur (met custom 12-kanaals geheugencontroller) is het mogelijk om zeer hoge kwaliteit assets supersnel in te laden. Ze refereerden daarbij naar assetlibraries die filmstudio's ook gebruiken. En laat Sony nou net een enorme entertainment divisie hebben (ze maken zelf ook veel films, en bezitten franchises zoals James Bond). Ik denk dat deze twee dingen samen nog wel eens hele mooie dingen kunnen gaan betekenen voor bv. een Uncharted 5, waarbij de game en de film elkaar assets gebruiken. Idem voor TLOU3, waarbij de game en serie dezelfde assets gebruiken. Je ziet eigenlijk al aan veel 1st party games van Sony dat de grens tussen film en game steeds kleiner wordt. Vooral de games van ND.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:13:
[...]

Ik denk dat deze tech demo wel redelijk specifiek gemaakt was om de SSD te demo’en. Met name het vlieggedeelte (hoe interactief dat was geen idee). Het zag er erg indrukwekkend uit. Echter komen we dan wel terug op een vorige discussie. Het vlieg gedeelte duurde letterlijk 20 seconde van het omlaag vallen tot de landing. En ik las dat er iets van 25 mensen meer dan een half jaar aan de demo hadden gewerkt... Waarbij ik zelf verwacht dat een groot gedeelte in de laatste minuut zat, want dat klauteren geloof ik wel :P.

Hoe mooi de techniek ook is en wat het in staat is, de games moeten nog steeds wel gemaakt worden door gewone mensjes :) Dat zal misschien wel de belangrijkste bottleneck gaan worden deze generatie.
Die omgeving van het vlieggedeelte is misschien ook begaanbaar ?
Dan is het misschien nog interessant om met 25 man een half jaar te gaan programmeren ?
Alsof je realtime over de map van Oddesey vliegt, ergens land, een huis binnengaat, hele huis leegknalt, overschakelt naar dragonform, naar buiten loopt, hele omgeving veranderd binnen 1 seconden naar de underworld, draken vliegen over en zijn in gevecht met nog grotere draken en de drakenjagers komen over scheren in hun supersonisch snelle sonarbikes, achter hun breekt de hemel open en zie je de wereld zoals hij vroeger was, je vliegt omhoog en gaat op zoek naar de bloem waar het allemaal mee begon, overal insecten, jij met je vlammenwerper ertegenaan, etc etc etc
Jammer dat we die gameplay allemaal niet hebben gezien, maar het vliegen was ook best tof ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat de techdemo vooral ging over de hoeveelheid polygonen (nagenoeg oneindig) die ze op het scherm konden laten zien met realtime omgevingseffecten. Ik hd het op zich interessanter gevonden als we bijvoorbeeld die standbeelden tot leven hadden zien komen en hoe de engine omgegaan was met al deze miljoenen polygonen in beweging.

Een moderne call of duty of battlefield waarbij ze normandie nog een keer overdoen zou heel mooi worden als je daardwerkelijk om je heen kijkt en honderden/duizenden soldaten links en rechts over het strand ziet klauteren.

Skyrim was een hele vette game imo. Grafisch en meer dan prima, denk zelfs erg mooi voor zn tijd. De grote invasie op Windhelm was een enorme teleurstelling want in eerste instantie werd ik toegesproken en had ik het idee dat er een enorm leger achter me stond. Toen ik me omdraaide en 8 soldaten zag staan was dat natuurlijk een grote teleurstelling. Daar hoop ik dat komende generatie wat aan gaat doen. Een strijd zoals bij Minas Tirith of Battle of the Bastards achtige scenarios is waar ik echt op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
en weer open

[ Voor 69% gewijzigd door BM op 16-05-2020 09:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:13:
[...]

Ik denk dat deze tech demo wel redelijk specifiek gemaakt was om de SSD te demo’en. Met name het vlieggedeelte (hoe interactief dat was geen idee). Het zag er erg indrukwekkend uit. .
Ben dan ook vernieuwd hoe de demo op deze pc SSD draait. Ik denk wel 4K en 60+ FPS. Mooi om te zien dat Tim zei dat de engine schaalbaar is voor alle platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
we gaan het zien , ik was vorig jaar bij de opendag van hardware info en daar was ook AMD . Was een interessante dag overigens. Maar wat ik zag wat AMD al met huidige platform deed en in de toekomst gaat doen...

Uiteraard ook over de komende console van sony gehad waar hij niks over kon los laten maar qua techniesche mogelijkheden zullen er dingen van de console naar de pc door sijpelen (en in later stadium beter worden )

Acties:
  • +6 Henk 'm!
drakiesoft schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:03:
[...]
Ben dan ook vernieuwd hoe de demo op deze pc SSD draait. Ik denk wel 4K en 60+ FPS. Mooi om te zien dat Tim zei dat de engine schaalbaar is voor alle platformen.
Lol, mooi om te zien dat de PC'ers nu ook butthurt zijn.. die Linus toch _O-

Het gaat hier om een kaart van 4 x 2TB SSD opstelling in RAID 0. Enkel zo kunnen ze aan die snelheden komen, bravo haha

Kost slechts 473,- per 2TB module.. Wat verwachten mensen dat de PS5 zou kosten dan? :D

nieuws: Gigabyte komt met pci-e-insteekkaart met 8TB aan ssd-opslag die 15GB/...

Goh, hij is sneller dan de PS5!! OMG mijn Ferrari wint het bij het stoplicht van jouw Golfje!

Thnx voor m'n ochtend lach bij de koffie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
poor Leno schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Kost slechts 473,- per 2TB module.. Wat verwachten mensen dat de PS5 zou kosten dan? :D
Het is wel een pc mannetje idd.
Maar vwb de SSD kosten zag ik dit.
Kan niet waar zijn toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcq4K3Ua81vwIHgNT2hH3O5NBg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFdS364km0bkpsb0zDRBq4Ql.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Kan niet waar zijn toch?

[Afbeelding]
Is dat de nieuwe PS5 ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[...]

Kan niet waar zijn toch?

[Afbeelding]
Net echt 8)7

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
[...]

Kan niet waar zijn toch?

[Afbeelding]
Dat zou een mooie oplossing zijn! Ik zou het ook zeker over hebben voor meer opslag. Denk wel dat de goedkoopste voor veel mensen/ouders al te duur is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:14

Martinspire

Awesomeness

poor Leno schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Lol, mooi om te zien dat de PC'ers nu ook butthurt zijn.. die Linus toch _O-

Het gaat hier om een kaart van 4 x 2TB SSD opstelling in RAID 0. Enkel zo kunnen ze aan die snelheden komen, bravo haha

nieuws: Gigabyte komt met pci-e-insteekkaart met 8TB aan ssd-opslag die 15GB/...

Goh, hij is sneller dan de PS5!! OMG mijn Ferrari wint het bij het stoplicht van jouw Golfje!

Thnx voor m'n ochtend lach bij de koffie _O-
Waar het om gaat is dat er nu bij de PC-markt ook weer ruimte is voor snellere SSD's. Dat er vandaag niet echt een betaalbare oplossing op de markt is, wil niet zeggen dat dit rond de launch of komend jaar niet zo ver is. Dan heeft de PS5 bij launch misschien wel een snellere SSD, maar de rest volgt snel. Vooral ook als er games zijn die dat gaan benutten.

Momenteel kun je aardig wat moederborden kopen met M2 slots en PCIe-4.0 ondersteuning. Maar er is geen SSD fabrikant die daar momenteel echt wat mee doet omdat er nooit echt vraag naar was. Ik werd bij het kopen van mn huidige moederbord ook voor gek verklaard dat ik deze ondersteuning wilde, maar ik zag al aankomen dat er binnen een paar jaar wel producten voor komen. Niet dat ik er de prijs van een PS5 voor neer ga leggen trouwens. Nieuwe standaarden brengen dat wel met zich mee. Zo zijn er ook nog niet veel TV's met HDMI 2.1 (of zelfs 2.0b), maar zodra de consoles uitkomen, zal ook dat stijgen.

Ik denk dat de PS5 ook nog een ander probleem kan hebben, zeker in het begin: de wet van de remmende voorsprong. Ik denk dat de meeste devs niet veel gebruik gaan maken van al dat moois van de UE5 en dergelijke, simpelweg omdat ze nog zoveel andere platformen willen ondersteunen. PC zal veel af remmen omdat veel gamers aldaar nog gewoon met oude hardware zitten en je niet een game kunt uitbrengen waar maar 5% van de markt iets mee kan. En als de Xbox traag zou zijn (wat ik nog steeds niet echt geloof) dan houdt die ook gewoon multiplatform titels achter.

Dan kun je zeggen "ok, maar exclusives gaan dus top zijn" en dat klopt, maar dat is niet wat de meeste mensen het hele jaar door gaan spelen. De meeste exclusives ben je na een paar dagen of weken wel klaar mee en de rest speel je Fifa/Fortnite/Pubg/Apex/COD/etc.

Ik zie verder Microsoft ook nog wel wat aanpassingen maken om de SSD niet het onderspit te laten delven. Die willen gewoon met de snelste console lanceren en als ze daarvoor aanpassingen moeten maken, dan kan dat nu nog. Als je er maar genoeg $ tegenaan gooit. Maar goed, we gaan het zien.

Ik vrees vooral voor opslagruimte en de kosten om deze uit te breiden :'(
Ik vond het nu erg handig om gewoon meerdere terabytes toe te voegen en heb echt geen zin om mijn storage te micromanagen als ik eens wat anders wil spelen. Hopelijk maken ze het op zijn minst mogelijk om games wel op te slaan op een HDD en deze dan naar de SSD te kopieren.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-05-2020 11:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Kan niet waar zijn toch?

[Afbeelding]
Nah ik verwcht niet dat ze een dubbele gaan doen. Maarja als 1 SSD die absurde snelheden haalt, kun je nagaan wat die in RAID gaat doen dan :D (de 1,65)

Hoewel ik me wel afvraag of de PS uberhaupt met RAID kan werken, aangezien ze een hele nieuwe architectuur heeft ontworpen om de SSD heen.

Wat overigens wel grappig is, want Cerny zn woorden worden uit verband getrokken, door bijv Linus, waarbij er gezegd wordt "Zie je wel dat er wél iets snellers op de markt is!! hurrdurr!"

Waarbij Cerny zei dat juist de hele SSD/opslag/doorvoer architectuur als nieuw en uniek was, wat door zou slaan naar PC's. Niet perse alleen de snelheden.

Pci insteekkaart met modules in RAID is al achterhaald vergeleken met de PS.

"The storage architecture on the PS5 is far ahead of anything you can buy on PC for any amount of money right now. It’s going to help drive future PCs"

@Martinspire

Zoals ik hierboven al aangaf, het is nóg zo veel meer dan alleen de snelheden waar het om draait bij de PS, maar het hele ontwerp is gewoon ongekend vergeleken met die insteekkaartjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 16-05-2020 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 09:50
[...]

Kan niet waar zijn toch?

[Afbeelding]
Als je voor een kleine 100 dollar/euro extra bij release gelijk de dubbele opslag erin kan gooien ga ik direct voor de grote opslag, loop nu op mijn PS4 ook elke keer ertegenaan dat ik iets moet deleten als ik een nieuw spel wil installeren....Zou mooi zijn als dit klopt maar we zullen het over 2 weken wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dit jaar zul je nog genoeg hebben aan 825GB, tegen de tijd dat je je PS5 moet uitbreiden met een PCIE4 SSD zijn die breder beschikbaar. Samsung heeft al 7GB/s ssd's in de planning zitten, en de SSD markt kent best veel concurrentie met partijen zoals Samsung, Crucial, Kingston, Adata, Intel, enz. Dat drukt ook weer de prijzen. Ik verwacht dat je in 2021 wel een geschikte 1TB SSD kunt kopen voor €150 bv. De PS5 helpt ook weer met het vergroten van de vraag naar PCIE4 ssd's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
LordLynx schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Als je voor een kleine 100 dollar/euro extra bij release gelijk de dubbele opslag erin kan gooien ga ik direct voor de grote opslag, loop nu op mijn PS4 ook elke keer ertegenaan dat ik iets moet deleten als ik een nieuw spel wil installeren....Zou mooi zijn als dit klopt maar we zullen het over 2 weken wel horen.
Ik denk dat er sowieso maar één versie is op de release dag, anders hadden ze dat al wel aangekondigd denk ik en hadden ze wel die 1,65TB genoemd tijdens de presentatie van Cerny.
Ook dacht ik begrepen te hebben dat je de interne SSD van de PS5 niet kunt verwisselen voor een ander, de PS5 zou een NVME slot hebben waarmee je de opslag kunt uitbreiden, alleen zijn er tot op heden geen NVME SSD's met vergelijkbare snelheden, Sony zou aangeven welke NVME SSD's geschikt zijn voor de PS5, op dit moment zijn die er nog niet, dus of je de opslag al kunt uitbreiden vanaf dag 1 vanaf release is de vraag, dan moeten SSD fabrikanten opschieten met snelheid verhogen, ervan uitgaande dat de NVME SSD de snelheid van de interne SSD moet evenaren, want mocht dat niet het geval zijn moet je dus alsnog de game van de NVME SSD naar de interne SSD verplaatsen, vooral als de game met de snelheden van de interne SSD in het achterhoofd gebouwd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 16-05-2020 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kalder schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat er sowieso maar één versie is op de release dag, anders hadden ze dat al wel aangekondigd denk ik en hadden ze wel die 1,65TB genoemd tijdens de presentatie van Cerny.
Ook dacht ik begrepen te hebben dat je de interne SSD van de PS5 niet kunt verwisselen voor een ander, de PS5 zou een NVME slot hebben waarmee je de opslag kunt uitbreiden, alleen zijn er tot op heden geen NVME SSD's met vergelijkbare snelheden, Sony zou aangeven welke NVME SSD's geschikt zijn voor de PS5, op dit moment zijn die er nog niet, dus of je de opslag al kunt uitbreiden vanaf dag 1 vanaf release is de vraag, dan moeten SSD fabrikanten opschieten met snelheid verhogen, ervan uitgaande dat de NVME SSD de snelheid van de interne SSD moet evenaren, want mocht dat niet het geval zijn moet je dus alsnog de game van de NVME SSD naar de interne SSD verplaatsen, vooral als de game met de snelheden van de interne SSD in het achterhoofd gebouwd is.
Scheelt dat installeren van games straks razendsnel gaat en downloaden hopelijk ook. Dus eentje verwijderen en een andere erop zetten is een stuk minder hassle. En ja gaat ook kunnen kiezen dat je alleen de singleplayer van een game installeert. Scheelt ook weer ruimte. Hopelijk kunnen we ook zaken als taal kiezen. Scheelt ook weer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
bram1984 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Scheelt dat installeren van games straks razendsnel gaat en downloaden hopelijk ook. Dus eentje verwijderen en een andere erop zetten is een stuk minder hassle. En ja gaat ook kunnen kiezen dat je alleen de singleplayer van een game installeert. Scheelt ook weer ruimte. Hopelijk kunnen we ook zaken als taal kiezen. Scheelt ook weer ruimte.
Zo bekeken zou je ook een goedkope PCIE SSD erin kunnen zetten, bv eentje van 1TB die maar 3GB/s doet en €100 kost. De games die je wilt spelen kun je dan binnen een minuut overzetten op de ingebouwde ssd. En voor archivering van je games kun je altijd nog een externe USB schijf koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
[...]

Ik vraag het me af, want waar games downloaden op de Xbox altijd redelijk snel gaat, is het altijd een drama op mijn PS4. Ik heb niet het idee dat de opslag daar de bottleneck is, maar dat het aan de belachelijk lage downloadsnelheden op de PS4 ligt. Hopelijk dat ze hier ook wat aan kunnen doen dan op de PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Wellicht eerder aan je netwerk, downloaden gaat hier altijd met vrij normale snelheden. Is niet super snel maar ook niet super traag. Punt is dat je nu na het downloaden ook nog eens een trage installatie hebt en dat is straks wel verleden tijd

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Chaoss schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:24:
Wellicht eerder aan je netwerk, downloaden gaat hier altijd met vrij normale snelheden. Is niet super snel maar ook niet super traag. Punt is dat je nu na het downloaden ook nog eens een trage installatie hebt en dat is straks wel verleden tijd
Dat lijkt me niet, want de Xbox haalt wel het maximale uit mijn internetverbinding, en ik ben niet de enige die hier last van heeft, het is een welbekend probleem. Hoe dan ook zullen we altijd gelimiteerd zijn aan de snelheid van de internetverbinding en de snelheid van de SSD van de PS5 zullen we nog een lange tijd niet bij kunnen benen. Nou hebben wij wel redelijke internetverbindingen, maar elders in de wereld niet

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 16-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Steven030 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ik vraag het me af, want waar games downloaden op de Xbox altijd redelijk snel gaat, is het altijd een drama op mijn PS4. Ik heb niet het idee dat de opslag daar de bottleneck is, maar dat het aan de belachelijk lage downloadsnelheden op de PS4 ligt. Hopelijk dat ze hier ook wat aan kunnen doen dan op de PS5
Zou eens tijd worden dat ze iets aan het trage PSN gaan doen, wel grof geld vragen, maar leveren ho maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Steven030 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Dat lijkt me niet, want de Xbox haalt wel het maximale uit mijn internetverbinding, en ik ben niet de enige die hier last van heeft, het is een welbekend probleem.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die hun PS4 in DMZ zetten en dan ineens flink hogere snelheden halen. Google maar eens op PS4 en DMZ dat is echt het proberen waard.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
In 2016 heb ik mijn DNS veranderd in mijn router. Daarvoor had ik weleens PSN download problemen, maar nooit meer gehad.

Het schijnt in de firmware van het OS te zitten wat communiceert met de NIC. Volgens mij is het nooit PSN zelf geweest die het probleem was.
Chaoss schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die hun PS4 in DMZ zetten en dan ineens flink hogere snelheden halen. Google maar eens op PS4 en DMZ dat is echt het proberen waard.
Dat zou ik dus afraden om als tip door te geven. De meeste gamers zijn gewoon leken op gebied van IT. Aan je DMZ moet je niet kutten.

Hier een lijst met DNS servers: https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062

Ik gebruik zelf "OpenDNS Home" in mijn router, voor mijn Synology NAS en PS4, PC, Apple TV etc hebben allemaal dedicated IP/DNS (dit laatste is overigens niet nodig om te doen).

[ Voor 58% gewijzigd door Recon24 op 16-05-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Nooit problemen gehad met ps4 in DMZ en me ps3 trouwens ook.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bij mij gaat downloaden ook altijd snel. Is ooit wel eens anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Trishul schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:15:
Dit jaar zul je nog genoeg hebben aan 825GB, tegen de tijd dat je je PS5 moet uitbreiden met een PCIE4 SSD zijn die breder beschikbaar. Samsung heeft al 7GB/s ssd's in de planning zitten, en de SSD markt kent best veel concurrentie met partijen zoals Samsung, Crucial, Kingston, Adata, Intel, enz. Dat drukt ook weer de prijzen. Ik verwacht dat je in 2021 wel een geschikte 1TB SSD kunt kopen voor €150 bv. De PS5 helpt ook weer met het vergroten van de vraag naar PCIE4 ssd's.
Ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt. In het begin zullen er ook niet veel PS5 titles zijn en aangezien hij backwards compatible is met de 4 moet je die games natuurlijk ook meerekenen in je opslagruimte.

Ik heb er nu zelf 2TB in zitten en zal daar vast niet de enige in zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Amaze86 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:46:
Nooit problemen gehad met ps4 in DMZ en me ps3 trouwens ook.
The DMZ is a special place in a router into which you can place devices which removes any firewall filtering and fully opens them up to the internet for best connectivity. It has it’s benefits but also comes with some risks as well.
Dit is het grote probleem met DMZ.

Anyway, voor de rest niet relevant in de PS5 topic, maar wilde het toch even melden.
Greatsword schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt. In het begin zullen er ook niet veel PS5 titles zijn en aangezien hij backwards compatible is met de 4 moet je die games natuurlijk ook meerekenen in je opslagruimte.

Ik heb 1TB SSHD erin zitten en 2TB extern. PS4 games zal je extern moeten opslaan volgens mij, en zullen kunnen draaien vanaf USB, maar volgens mij ook vanaf de interne SSD. Data zal worden ingeladen op de SSD, zodat ook de PS4 games performance verbeteringen kunnen krijgen zonder dat er patch werk voor nodig is.

[ Voor 39% gewijzigd door Recon24 op 16-05-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Nah ik verwcht niet dat ze een dubbele gaan doen. Maarja als 1 SSD die absurde snelheden haalt, kun je nagaan wat die in RAID gaat doen dan :D (de 1,65)

Hoewel ik me wel afvraag of de PS uberhaupt met RAID kan werken, aangezien ze een hele nieuwe architectuur heeft ontworpen om de SSD heen.

Wat overigens wel grappig is, want Cerny zn woorden worden uit verband getrokken, door bijv Linus, waarbij er gezegd wordt "Zie je wel dat er wél iets snellers op de markt is!! hurrdurr!"

Waarbij Cerny zei dat juist de hele SSD/opslag/doorvoer architectuur als nieuw en uniek was, wat door zou slaan naar PC's. Niet perse alleen de snelheden.

Pci insteekkaart met modules in RAID is al achterhaald vergeleken met de PS.

"The storage architecture on the PS5 is far ahead of anything you can buy on PC for any amount of money right now. It’s going to help drive future PCs"

@Martinspire

Zoals ik hierboven al aangaf, het is nóg zo veel meer dan alleen de snelheden waar het om draait bij de PS, maar het hele ontwerp is gewoon ongekend vergeleken met die insteekkaartjes :)
Maar is een Raid setup nog wel nodig met dergelijke IO snelheiden? Redundcy en fault tolerance zijn in de pc/server wel relevant maar in een console niet. De derde, IO increase, wat nog overblijft is dus geen probleem voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Recon24 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:11:

Ik heb 1TB SSHD erin zitten en 2TB extern. PS4 games zal je extern moeten opslaan volgens mij, en zullen kunnen draaien vanaf USB, maar volgens mij ook vanaf de interne SSD. Data zal worden ingeladen op de SSD, zodat ook de PS4 games performance verbeteringen kunnen krijgen zonder dat er patch werk voor nodig is.
Ja maar als je alles extern via een USB (SS)HD gaat draaien ontkracht je natuurlijk de hele meerwaarde van de PS5, namelijk de lees en schrijfsnelheid tenzij je een externe SSD hebt met vergelijkbare snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Greatsword schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Heb zelf ook een 2TB schijf ingebouwd m'n launch PS4, in 2015. Voor PS4 games is de interne SSD in de PS5 overkill, je kan die gewoon draaien vanaf een 2TB USB HDD van €60 als je nog een flinke backlog weg te werken hebt. Of je installeert alleen de game die je op dat moment speelt op de interne SSD. 825GB zal, zeker in het begin, geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Greatsword schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Ja maar als je alles extern via een USB (SS)HD gaat draaien ontkracht je natuurlijk de hele meerwaarde van de PS5, namelijk de lees en schrijfsnelheid tenzij je een externe SSD hebt met vergelijkbare snelheden.
Usb3 kan 5 gigabit halen. Aangezien het alleen om PS4 games gaat die je extern opslaat zal dat alsnog een boost geven.

Ik heb zelf een Sata600 met een ssd schijf en ik merk een enorm voordeel met het laden van games tov de hdd en sata300 uit de “oude” ps4. Als ik deze SSD straks als externe gebruik voor mn PS5 zal ik zelf geen verschil merken. Voor mensen die er een SSD extern op aansluiten en van een ps4 met trage hdd afkomen zal het wel een winst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kenny_026 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb zelf een Sata600 met een ssd schijf en ik merk een enorm voordeel met het laden van games tov de hdd en sata300 uit de “oude” ps4. Als ik deze SSD straks als externe gebruik voor mn PS5 zal ik zelf geen verschil merken.
T.o.v. de snelheid van de PS4 niet nee, maar als je SSD nu lees en schrijfsnelheden heeft van ~450 MB/s en de PS5 straks 5,5GB/s dan is dat echt een wereld van verschil, waar je waarschijnlijk binnen no time gewend/verslaafd aan bent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Zou eens tijd worden dat ze iets aan het trage PSN gaan doen, wel grof geld vragen, maar leveren ho maar..
Hm misschien toch ergens in je netwerk :?

Ik zit ergns rond de 45 MB/s , en als ie even een dipje geeft, even pauzeren en resume.

Ook in deze tijd waarin internet geknepen zou worden, merk ik er niets van eigenlijk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Zojuist NX analyse ook gekeken. Zeer interessant. Hard gelachen op het begin.

Bizar om te zien hoe "lelijk" Uncharted 4 eigenlijk is, vergeleken met de UE demo. :+

Verder ook een mooi voorbeeld van AC op de PC en de LOD pop-in die je zelfs daarop hebt. Hoe lekker is het dat we daar vanaf zijn straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
bram1984 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:19:
[...]
Hard gelachen op het begin.
Nadat je dit zei was ik erg nieuwsgierig dus ook maar even het begin gekeken...
_/-\o_ Wat een grap hahaha! Geniaal!
Wel jammer dat ze er niets van "Obey" bij gedaan hebben haha.

Voor diegene die de grap niet snappen jullie moeten even de film "They Live" kijken uit 1989.

Edit: Zo, ook de rest gezien, kan iemand even helpen statistieken van de PS1,2,3,4,4pro op te zoeken over wat ongeveer de maximale polycount is bij die machines? En dat even vergelijken met wat de PS5 heeft?
Ben wel benieuwd hoe groot de sprong nou is op dat gebied i.p.v. tflops

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 16-05-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Dat lijkt me niet, want de Xbox haalt wel het maximale uit mijn internetverbinding, en ik ben niet de enige die hier last van heeft, het is een welbekend probleem.
Dit inderdaad. Daar is ook nog wel wat “next gen” ervaring te halen.

Nu kan ik er best in komen dat ik geen Usenet snelheden haal maar gemiddeld een vijfde daarvan is me toch te langzaam. Dat moet beter kunnen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
En ja gaat ook kunnen kiezen dat je alleen de singleplayer van een game installeert. Scheelt ook weer ruimte.
Is dat bevestigd? Want dat klinkt wel goed.
Van mijn digitale games speel ik geregeld alleen de MP namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:49:
[...]

Is dat bevestigd? Want dat klinkt wel goed.
Van mijn digitale games speel ik geregeld alleen de MP namelijk.
Min of meer. De dev zal het moeten implementeren ook, denk ik.

https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/
However, game installation (which is mandatory, given the speed difference between the SSD and the optical drive) will be a bit different than in the PS4. This time around, aided in part by the simplified game data possible with the SSD, Sony is changing its approach to storage, making for a more configurable installation—and removal—process. "Rather than treating games like a big block of data," Cerny says, "we're allowing finer-grained access to the data." That could mean the ability to install just a game's multiplayer campaign, leaving the single-player campaign for another time, or just installing the whole thing and then deleting the single-player campaign once you've finished it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
Wel mooi he,een mooie demo wat mogelijk is op de ps5 en iedereen praat erover. Meteen boem baby,denk dat sony erg blij is met epic. Ze hebben amper een game laten zien tot nu toe en staan volop in schijnwerpers.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Kalder schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Edit: Zo, ook de rest gezien, kan iemand even helpen statistieken van de PS1,2,3,4,4pro op te zoeken over wat ongeveer de maximale polycount is bij die machines? En dat even vergelijken met wat de PS5 heeft?
Ben wel benieuwd hoe groot de sprong nou is op dat gebied i.p.v. tflops
Wat ik heb kunnen vinden Ps3 deed 333 miljoen en ps4 1.6 miljard.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Chaoss schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:24:
Dat is misschien wel mijn grootste irritatie aan de huidige generatie PS4 (pro). Wil je eens een keer weer gamen, moet je weer een update binnenhalen, ben je een uur verder en heb je al geen zin of tijd meer om te gamen. :F

Hopelijk stappen ze af van het compleet een spel opnieuw installeren als je een update krijgt, want dat is zo onnodig en het kan veel slimmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Amaze86 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:35:
Wel mooi he,een mooie demo wat mogelijk is op de ps5 en iedereen praat erover. Meteen boem baby,denk dat sony erg blij is met epic. Ze hebben amper een game laten zien tot nu toe en staan volop in schijnwerpers.
De demo zal wel betaald zijn door Sony. Hij was toch gemaakt om op een event te kunnen “spelen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:35:
En toch, hoe meer ik erover lees en kijk, hoe minder ik onder de indruk ben. Sure er zitten een paar leuke technieken om met tools beeld en geluid te verbeteren, maar wel met beperkingen. Ook is dit nog niet vertaald naar een game. Daarom credits aan Epic om voor ontwikkelaars een mooie omgeving neer te zetten, dat heeft het filmpje wel bewezen. Leuk voorproefje, maar van de 1st party's verwacht een overtreffende trap :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ion schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Dat is misschien wel mijn grootste irritatie aan de huidige generatie PS4 (pro). Wil je eens een keer weer gamen, moet je weer een update binnenhalen, ben je een uur verder en heb je al geen zin of tijd meer om te gamen. :F

Hopelijk stappen ze af van het compleet een spel opnieuw installeren als je een update krijgt, want dat is zo onnodig en het kan veel slimmer.
Volgens mij ligt dat aan de ontwikkelaar en niet aan PlayStation. Sowieso kun je je PS4 gewoon in restmode zetten! Dan heb je daar veel minder last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Highly-anticipated + ijsberg = GoW2?

Ik ken deze persoon verder niet echt, dus weet niet hoeveel waarde ik er aan moet hechten. Heb wel eens een video van hem gezien, daar kwam hij alleszins niet echt over als zo'n clickbait youtuber.

Hij beweert ook dat 'late november' de doelstelling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Anton.net schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:40:
[Twitter]Highly-anticipated + ijsberg = GoW2?

Ik ken deze persoon verder niet echt, dus weet niet hoeveel waarde ik er aan moet hechten. Heb wel eens een video van hem gezien, daar kwam hij alleszins niet echt over als zo'n clickbait youtuber.

Late november voor PS5 of GoW2? Dat tweede lijkt me sterk. Ik vermoed dat GoW nog wel 2 jaar in ontwikkling gaat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 16-05-2020 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kan elke game zijn toch? Want voor zover ik weet is er geen enkele game formeel aangekondigd en zijn ze dus allemaal nog unnanounced? :P

Ik verwacht de remaster van Demon Souls. Bluepoint Games is daar naar verwachting mee bezig. En dan snap ik de hint naar de ijsberg (kleur).

Maar wat is er irritanter dan dit soort gozers. Ja ik heb een leak! Maar ik ga lekker niets vertellen, want [insert reason]. :) Enige is het creeren van traffic voor zijn eigen kanaal/social media account/etc.

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:52:
Kan elke game zijn toch? Want voor zover ik weet is er geen enkele game formeel aangekondigd en zijn ze dus allemaal nog unnanounced? :P

Ik verwacht de remaster van Demon Souls. Bluepoint Games is daar naar verwachting mee bezig. En dan snap ik de hint naar de ijsberg (kleur).

Maar wat is er irritanter dan dit soort gozers. Ja ik heb een leak! Maar ik ga lekker niets vertellen, want [insert reason]. :) Enige is het creeren van traffic voor zijn eigen kanaal/social media account/etc.
Remaster van Demon Souls ?! :o oOo *O*
Waar kan ik preorderen ? :9~ _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:45:
[...]

Remaster van Demon Souls ?! :o oOo *O*
Waar kan ik preorderen ? :9~ _/-\o_ :9
Bij Sony ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Min of meer. De dev zal het moeten implementeren ook, denk ik.

https://www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/

[...]
Mm oké, hele vrije interpretatie zeg maar.
Zou wel fijn zijn.

Ja joh “als ik het vertel dan is mijn bron gelijk ontslagen”
Dan denk ik: oké het is dus een hele kleine game waar alleen zijn bron aan werkt 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 17-05-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dit dus, al die wannabe's, traffic en bekendheid genereren door maar iets te roepen.. :r.

Snap niet dat hier niet keihard tegen opgetreden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:40:
[Twitter]Highly-anticipated + ijsberg = GoW2?

Wilde hem net posten. Juni gaat gruwelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nog wat devs die reagen op de UE5 demo. Voor degenen die tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Linkje ?
Zou wel heel vet zijn :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Wie Linus nog wilt horen over de PS5 en hoe hij zichzelf belachelijk maakt. De comments eronder liegen er ook niet om namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:55:
Wie Linus nog wilt horen over de PS5 en hoe hij zichzelf belachelijk maakt. De comments eronder liegen er ook niet om namelijk.

[YouTube: Better Graphics are Coming for EVERYONE - WAN Show May 15, 2020]
Tja, alleen al het feit dat hij er een SSD van $2000 bij moet pakken om een punt te maken, is al hilarisch. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Tja, alleen al het feit dat hij er een SSD van $2000 bij moet pakken om een punt te maken, is al hilarisch. _/-\o_
Het probleem is dat het niet eens een SSD is. Het is een adapter waar je 4 NVMe's in kan doen om aan die 15K GB/s te komen en dan nog mist het alle hardware eromheen die wel in de PS5 SoC zitten.

In eerste instantie een vergelijking die al nergens op slaat, want misschien plaats iemand er iemand wel 4 cheap NVMe drives. Roepen hij kan max 15KGB/s en zeggen dat het sneller is zonder dat hij ook maar iets weet van de PS5 hardware (ik heb het idee dat hij Cerny's presentatie ook niet heeft gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja geef het een paar maandjes en die tech is voor de Pc ook beschikbaar. Zijn ze daar ook weer blij.

Zo ging het voor de huidige console generatie toch altijd? Consoles hadden iets > pc haalde in > nieuwe console generatie > pc’s haalde in.

Nu zijn pc’s op alles superieur behalve het SSD vlak, leuk voor ons console fanatiekelingen natuurlijk maar dat trekt wel bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

De hele wereld is een clickbait en controversie.
Het gaat om viewers en discussie.

Sweeney zegt
“We’ve been working super close with Sony for quite a long time on storage,” he says. “The storage architecture on the PS5 is far ahead of anything you can buy on anything on PC for any amount of money right now. It’s going to help drive future PCs. [The PC market is] going to see this thing ship and say, ‘Oh wow, SSDs are going to need to catch up with this.”

Linus geeft verder ook aan dat het niet goedkoop is.

Er is dus wel degelijk iets voor de PC voor any amount of money.

Kan je dit echt goed met elkaar vergelijken? Nee tuurlijk niet.
We weten de prijs van de PS5 nog niet. Maar die gaat dus geen 2500,- of zo kosten door alle speciale HW.

Beide kampen hebben gewoon goede en nextgen HW on board.
En de PS5 lijkt met hun SSD wel iets speciaals in huis te hebben voor een goede consumenten prijs.

Ik zie het filmpje van linus ook niet als serieus banter tegen de PS5.
Maar meer als simpele reactie wat sweeney vermeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Donstil schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:38:
Ach ja geef het een paar maandjes en die tech is voor de Pc ook beschikbaar. Zijn ze daar ook weer blij.

Consoles hadden iets > PC's haalt in en loopt 7 jaar lang voorop > nieuwe console generatie haalt PC's in > pc’s haalt weer in en loop weer 7 jaar lang voorop >
Even verbeterd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
@DarkSide Je vergeet het stukje "storage architecture" dik te drukken. Dat is VEUL meer dan alleen een SSD'tje en de snelheid daarvan. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

@bram1984 nee hoor.
Het gaat er mij om dat we drie kampen hebben en dat ze allemaal fan boys zijn.
En dat nieuws artikelen catchy moeten zijn. En YT filmpjes moeten bekeken worden etc.

Dus kom je met superlatieven e.d. Best Ever. Faster than anything. Never seen something like this befor. This is a game changer. Will blow your mind...........etc

Intel Optane is ook een bijzonder medium bv.
Ik downplay de oplossing van Sony niet. Zelf een pS4 hier en zit dus in het Sony kamp.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:42:
Ik zie het filmpje van linus ook niet als serieus banter tegen de PS5.
Maar meer als simpele reactie wat sweeney vermeld.
Moet je dit stuk horen:
YouTube: Better Graphics are Coming for EVERYONE - WAN Show May 15, 2020
"Meanwhile Microsoft doesn't even consider them a competitor anymore, sick burn"

De quote van Microsoft klopt. Maar het gezicht wat Linus trekt en hoe hij het zegt is wel biased. Zijn laatste Playstation was een PS2. Geen probleem dat hij team groen is of lijkt te zijn, maar zodra je zulke opmerkingen gaan maken ben je in mijn boekje niet meer objectief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
DarkSide schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:54:
@bram1984 nee hoor.
Het gaat er mij om dat we drie kampen hebben en dat ze allemaal fan boys zijn.
En dat nieuws artikelen catchy moeten zijn. En YT filmpjes moeten bekeken worden etc.

Dus kom je met superlatieven e.d. Best Ever. Faster than anything. Never seen something like this befor. This is a game changer. Will blow your mind...........etc

Intel Optane is ook een bijzonder medium bv.
Ik downplay de oplossing van Sony niet. Zelf een pS4 hier en zit dus in het Sony kamp.
Oh dat bedoelde ik ook niet te zeggen hoor. Ik bedoel meer te zeggen dat veel mensen (waaronder Linus dus) zich met die uitspraak van Sweeney volkomen blindstaren op de snelheid van de PS5 SSD. Maar het plaatje is veel groter dan dat. Dezelfde mensen hebben zich na het Cerny (@Chaoss plaatje graag) praatje blindgestaard op teraflops en dat als een heilige graadmeter gezien.

Anyway, het wordt tijd dat Sony ff met wat naar buiten komt, zodat een hoop van al die onzin aan de kant kan worden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 17-05-2020 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 09-10 16:09
Vind altijd wel weer leuk om te lezen allemaal.

Sony VS Xbox en visa versa. En dan consoles VS PC.
Ze willen allemaal de mooiste en snelste zijn, zit ook in de natuur van de mens en dier :+

Goed zo laat de concurrentie maar lekker broeien, dan komen er tenminste verbeteringen 😎

Snelle opslag is niet het enige waar Sony zich moet voor inzetten. Geluid van de koeling is triest, zorg voor een goede en stille koeling. Zal gene overbodige luxe zijn.

Ik heb altijd op consoles gespeeld en gehad. Begonnen op de Atari 2700 tot huidige gen consoles. Super Famicom, turbo graphics, neo geo en dreamcast zijn me favo consoles.

Speel sinds Sept 2019 op een prima game pc 3790x en 2070 super. Ziet er allemaal mooier uit, sneller etc etc. Kost ook 3 X zo meer, maar ik heb zeker niet meer plezier tijdens het gamen.
Voor het streamen ideaal, maar verder qua gamen voor mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Het is gewoon erg bizar dat er zoveel frustratie en woede heerst als Sony/PlayStation of developers (positief) gericht zijn naar PS. Heel veel verhalen, allemaal fake claims, devs worden aangevallen (zelfs Tim Sweeny in dit geval).

*knip* niet op de man

Die UE5 demo draaide op de PS5, Epic en Sony zijn al generaties lang op technische vlak heel close. Dit is niks nieuws en voor de gene die daar zo gefrustreerd om raken, hebben die jaren dan blijkbaar onder een steen gelegen. UE5 komt naar ieder platform op zijn eigen manier, en developers die hier gebruik van zullen maken, zullen deze games gelijk houden op beide platformen. We zullen met UE5 alleen verschillen zien in tech als first party er gebruik van maakt.

Nu heb ik zelf een vermoeden dat Epic en Sony een exclusive PS5 game in ontwikkeling hebben die volledig gebruik maakt van Lumen, Nanite and de SSD capabilities. Voor Epic is het duidelijk de benchmark platform waar zij UE5 nu voor wilde tonen. Persoonlijk hoop ik dat veel third en inhouse devs gebruik gaan maken van UE5 dan hoeven bepaalde groepen ook niet te denken dat ze er buiten gesloten worden (wat nu wel blijkbaar het geval lijkt te zijn....raar maargoed).

*knip*

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Recon24 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:51:
Het is gewoon erg bizar dat er zoveel frustratie en woede heerst als Sony/PlayStation of developers (positief) gericht zijn naar PS. Heel veel verhalen, allemaal fake claims, devs worden aangevallen (zelfs Tim Sweeny in dit geval).

We weten waar dit aan ligt, maar dat gaan we maar niet benoemen. Het feit is wel dat de voorsprong van PlayStation heeft gezorgd voor frustratie bij velen. Ergens moet ik er om grinniken en aan de andere kant is het weer treurig om te lezen, alsof waar je zelf graag naar uit kijkt...dan toch net niet goed genoeg is?

Die UE5 demo draaide op de PS5, Epic en Sony zijn al generaties lang op technische vlak heel close. Dit is niks nieuws en voor de gene die daar zo gefrustreerd om raken, hebben die jaren dan blijkbaar onder een steen gelegen. UE5 komt naar ieder platform op zijn eigen manier, en developers die hier gebruik van zullen maken, zullen deze games gelijk houden op beide platformen. We zullen met UE5 alleen verschillen zien in tech als first party er gebruik van maakt.

Nu heb ik zelf een vermoeden dat Epic en Sony een exclusive PS5 game in ontwikkeling hebben die volledig gebruik maakt van Lumen, Nanite and de SSD capabilities. Voor Epic is het duidelijk de benchmark platform waar zij UE5 nu voor wilde tonen. Persoonlijk hoop ik dat veel third en inhouse devs gebruik gaan maken van UE5 dan hoeven bepaalde groepen ook niet te denken dat ze er buiten gesloten worden (wat nu wel blijkbaar het geval lijkt te zijn....raar maargoed).

Als deze techdemo al zoveel shit op internet veroorzaakt, dan ben ik bang voor juni als de PS5 gaat knallen.
Haha ja, ik vind het eigenlijk ook wel weer grappig die console wars rondom de release van nieuwe consoles. En itt de vorige generatie lijken dit beide prachtige next gen consoles te worden en ik kan dan ook op beide consoles niet wachten.
Maar wat ik vooral niet snap in al die dreigingen etc. is dat Tim Sweeney overal niet vaak genoeg kan vertellen dat de demo op de PS5 draait, en hoe de demo daarop draait. Maar dat hij nergens expliciet aangeeft dat hetzelfde NIET (net zo goed) mogelijk zou zijn op de XSX of een high end pc. Hij geeft zelfs ontwijkende antwoorden als er naar gevraagd wordt en dat is voeding voor veel fanboy discussies op het internet. Zeg dan gewoon dat het wel of niet draait op een bepaald platform en dan zouden we de discussies niet hebben. Maarja, dan was er ook minder aandacht natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Steven030 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Haha ja, ik vind het eigenlijk ook wel weer grappig die console wars rondom de release van nieuwe consoles. En itt de vorige generatie lijken dit beide prachtige next gen consoles te worden en ik kan dan ook op beide consoles niet wachten.
Maar wat ik vooral niet snap in al die dreigingen etc. is dat Tim Sweeney overal niet vaak genoeg kan vertellen dat de demo op de PS5 draait, en hoe de demo daarop draait. Maar dat hij nergens expliciet aangeeft dat hetzelfde NIET (net zo goed) mogelijk zou zijn op de XSX of een high end pc. Hij geeft zelfs ontwijkende antwoorden als er naar gevraagd wordt en dat is voeding voor veel fanboy discussies op het internet. Zeg dan gewoon dat het wel of niet draait op een bepaald platform en dan zouden we de discussies niet hebben. Maarja, dan was er ook minder aandacht natuurlijk
Ik snap heel goed dat hij daar geen uitlatingen over doet. En in dit geval maakt het denk ik ook niet uit wat hij zegt. Elk argument zal er een bom barsten namelijk en zeker als hij zou zeggen "nee".

Dus wat mij betreft prima dat hij het een beetje ontwijkt want uiteindelijk is het geen inhouse engine van Sony maar een third party engine (die blijkbaar wel voor een deel met Sony is ontwikkeld). Hij heeft zelf aangegeven dat de tech in UE5 gewoon voor beide platformen aanwezig is, alleen performance kan daarin natuurlijk verschillen.

Waarom ik dan niet begrijpen waarom men er op internet dan zo op doorgaat. UE4 draait op alle huidige platformen toch ook verschillend? maar de tech is ook daar gewoon aanwezig voor ieder device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Steven030 Wat ik al zei: het kan wel alleen NDA (hij mag er niks over zeggen) of hij wil niemand tegen het hoofd stoten. We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Boeiend uiteindelijk. Series X zal graphics kunnen tonen die op PS5 niet kunnen. PS5 zal andere zaken kunnen die de Series X niet kan op het gebied van asset streaming, en loading. Koop ze lekker beide als je dit boeiend vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steven030 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Ja puur vanwege de relatie en/of deal van Epic en Sony. In Japan zijn ze niet blij als hij had gezegd “This runs on the PlayStation 5 but can just as well run on PC”.

Dat hij niet bevestigd dat SX en PC het niet kunnen zegt mij eigenlijk al wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
bram1984 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:08:
@Steven030 Wat ik al zei: het kan wel alleen NDA (hij mag er niks over zeggen) of hij wil niemand tegen het hoofd stoten. We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Boeiend uiteindelijk. Series X zal graphics kunnen tonen die op PS5 niet kunnen. PS5 zal andere zaken kunnen die de Series X niet kan op het gebied van asset streaming, en loading. Koop ze lekker beide als je dit boeiend vindt.
Eens! Ik denk alleen dat er minder (vermakelijke) discussies zullen zijn als hij wat explicieter zou zijn. En technisch gezien ben ik zelf ook wel benieuwd naar een vergelijkingsvideo. Maar boeiend inderdaad, en ja, doe ik ook :). En sinds die techdemo is de hype voor de PS5 wel real hier hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
wat een gekakel alweer omtrent wat mogelijk is op de een of de ander.

Vergelijk het met formule 1. Mercedes heeft een goede party mode bij de kwalificatie en staan daardoor vaak op pole (even ruw weg gezet er zijn meerdere aspecten ..i know ) maar zodra ze een fout in gaan en in het middenveld , lees vuile lucht raken wordt het een ander verhaal..

Banden kwestie... Max heeft / had een mindere wagen, als je dan kijkt wat hij daar uit weet te persen door goed gebruik te maken van zijn banden die hij minder weet te slijten en daardoor toch weet te winnen of goede punten binnen weet te halen....

Als formule 1 liefhebber kan ik genieten , niet alleen van Max maar ook van andere coureurs en beleefden we een mooi seizoen, het beste betekent nog niet altijd dat je wint ook met mindere wagens kan je winnen en is het stuivertje wisselen.

Zo is het ook met consoles elk heeft zijn voor en nadelen, maar waar gaat het om, goede games die je bekoren maar kennelijk mag dat niet meer tegenwoordig :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 11:08
Steven030 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Eens! Ik denk alleen dat er minder (vermakelijke) discussies zullen zijn als hij wat explicieter zou zijn. En technisch gezien ben ik zelf ook wel benieuwd naar een vergelijkingsvideo. Maar boeiend inderdaad, en ja, doe ik ook :). En sinds die techdemo is de hype voor de PS5 wel real hier hoor
Een andere epic developer/engineer heeft in een Chinese presentatie van de demo gezegd dat de demo op zijn laptop draaide met 40+ fps, ook op 1440p. In de laptop zit een RTX 2080 en een 970 EVO als ssd. Of het een max-q versie was van de 2080 is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar het was wel duidelijk dat de ssd in de laptop snel genoeg was voor de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcbacon0 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Een andere epic developer/engineer heeft in een Chinese presentatie van de demo gezegd dat de demo op zijn laptop draaide met 40+ fps, ook op 1440p. In de laptop zit een RTX 2080 en een 970 EVO als ssd. Of het een max-q versie was van de 2080 is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar het was wel duidelijk dat de ssd in de laptop snel genoeg was voor de demo.
Bron? Niet dat ik het betwijfel, meer voor de volledigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
mcbacon0 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dit heeft Tim Sweeny dus ontkracht, en daar gaat dat hele gedoe dus over. Hij zei dat het een filmpje was die ze draaide (overigens heb ik dat filmpje nooit gezien). Hij verwees naar een .mp4 naamgeving in die stond vermeld in de van het beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 17-05-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Bron? Niet dat ik het betwijfel, meer voor de volledigheid.
post #94 hier

En de video is hier
Recon24 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Dit heeft Tim Sweeny dus ontkracht, en daar gaat dat hele gedoe dus over. Hij zei dat het een filmpje was die ze draaide (overigens heb ik dat filmpje nooit gezien). Hij verwees naar een .mp4 naamgeving sgeving in de hoek van het beeld.
De originele video wordt inderdaad afgespeeld op de achtergrond. Maar de dev schijnt een vraag te beantwoorden over hoe de demo draait op een pc.

[ Voor 42% gewijzigd door mcbacon0 op 17-05-2020 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Nou de cirkel is wederom rond. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
mcbacon0 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:46:
[...]

post #94 hier

En de video is hier

[...]

De originele video wordt inderdaad afgespeeld op de achtergrond. Maar de dev schijnt een vraag te beantwoorden over hoe de demo draait op een pc.
Thnx voor het filmpje, waar mensen dus claimen dat de demo draaide op de laptop lol. De wereld is fucked op het moment ofzo.

Dan zijn er nog mensen die hun meteen geloven, en verder geen research doen en Tim aanvallen etc, dan ben je wel erg ver heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Die titel van de video ook echt PS5FAGS ETERNALLY BTFO'D

Druipt de intelligentie vanaf.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Voor de geïnteresseerden hier nog een korte vertaling van wat er in die video wordt gezegd.
En die titel, tsja, de originele video is van de site afgehaald dus is iemand die het niet zo op sony heeft zo vriendelijk geweest hem te reuploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Denken jullie dat de geruchten kloppen en de ps5 in oktober uitkomt? Die nieuwe ac komt ook in oktober uit voor de current gen,weet niet of dat ook is voor next-gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Amaze86 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:06:
Denken jullie dat de geruchten kloppen en de ps5 in oktober uitkomt? Die nieuwe ac komt ook in oktober uit voor de current gen,weet niet of dat ook is voor next-gen.
Nee. Is ook al ontkracht door Sony zelf. Ik ga uit van november. Kunnen ze zoveel mogelijk units bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:06:
Lijkt mij niet. “Holiday” is hier dan niet echt een bekende term natuurlijk maar daar valt oktober niet in.

The Holidays lopen van november tot begin januari.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-05-2020 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Thnx voor het filmpje, waar mensen dus claimen dat de demo draaide op de laptop lol. De wereld is fucked op het moment ofzo.

Dan zijn er nog mensen die hun meteen geloven, en verder geen research doen en Tim aanvallen etc, dan ben je wel erg ver heen.
Je blijft wel volhouden of niet? Niemand heeft Tim in twijfel getrokken of aangevallen. Tim was alleen een beetje voorbarig in z'n reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

*knip* niet trollen aub.

[ Voor 100% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 00:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
*knip*.niet op de man aub.

Epic krijgt er iets er iets voor terug ja,grotere naamsbekendheid omdat het op de sony console werd getoond ipv ms.

Oja Horizon Zero Down komt in de Epic store.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2020 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Donstil schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Lijkt mij niet. “Holiday” is hier dan niet echt een bekende term natuurlijk maar daar valt oktober niet in.

The Holidays lopen van november tot begin januari.
Zolang de nieuwe console voor black friday in de schappen ligt zitten ze goed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 24 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden