Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anton.net schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:18:
Ehh, ik word niet opgewonden over engine footage. Maar er eerst effectief een game mee, dan praten we verder.

Weer hype om niks :|
Engine footage?

Anyway, ze hebben net bevestigd dat dit een compleet speelbare demo is en dat de gameplay live is opgenomen op een PS5 devkit. Het is geen geregisseerde pre-rendered CGI meuk dus. Je ziet ook button prompts. Dat zegt natuurlijk niet dat alle titels er zo uit gaan zien, maar laat wel zien wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:19:
Heel indrukwekkende demo. Duidelijk verhaal over de snelle IO van PS5. Ben benieuwd hoe en of dit draait op de Xbox.
confirmed by Tim, draait op alle high end systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Verwijderd Even gemist, wat zeiden ze over IO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:21:
[...]

Engine footage?

Anyway, ze hebben net bevestigd dat dit een compleet speelbare demo is en dat de gameplay live is opgenomen op een PS5 devkit. Het is geen geregisseerde pre-rendered CGI meuk dus. Je ziet ook button prompts. Dat zegt natuurlijk niet dat alle titels er zo uit gaan zien, maar laat wel zien wat er mogelijk is.
Dat zou ik ook zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat wij gefopt zijn met footage.. Tech demos laten mooi spul zien, wat vaak op de uiteindelijke hardware niet eens zichtbaar is bij je thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel beetje raar vond was dat ze het de hele tijd hebben over fotorealistisme etc, en vervolgens zag die meid er veel te cartoony uit :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.theverge.com/...pc-gaming-future-next-gen

Epic CEO Tim Sweeney says the PS5 is so impressive it’s ‘going to help drive future PCs’

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Dat zou ik ook zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat wij gefopt zijn met footage.. Tech demos laten mooi spul zien, wat vaak op de uiteindelijke hardware niet eens zichtbaar is bij je thuis..
Tech demo's zijn vaak ook in-engine filmpjes. Ook van Unreal. Dit is dat niet. Dit was real-time en werd gespeeld. Verder met je eens dat we vaker gefopt zijn, maar alsnog is er een wezenlijk verschil tussen een filmpje en een gespeelde demo.

Edit: Interessant detail. Kerel gaf aan dat deze footage via de HDMI port van een PS5 devkit is opgenomen. Vaak doen ze dat toch gewoon op een PC renderen. :)

Release 2021 is overigens voor de commerciële markt. Zeer waarschijnlijk zijn er al devs met UE5 aan de slag.
poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:24:
Wat ik wel beetje raar vond was dat ze het de hele tijd hebben over fotorealistisme etc, en vervolgens zag die meid er veel te cartoony uit :?
Gewoon een artistieke keuze, verder niks.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 13-05-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 10:25
poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:24:
Komt omdat het hier niet over het karakter gaat, maar om de omgeving (lightings) en audio.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Fortnite :r :r :r

As for Microsoft’s Xbox Series X, Sweeney isn’t saying the new Xbox won’t be able to achieve something similar; both are using custom SSDs that promise blazing speeds. But he says Epic’s strong relationship with Sony means the company is working more closely with the PlayStation creator than it does with Microsoft on this specific area. Regardless, words of such strong encouragement from Sweeney — who’s been in the industry for decades and has seen every jump, both iterative and groundbreaking — seem to suggest the new consoles will offer benefits most consumers and developers will have to experience to realize.

https://www.theverge.com/...pc-gaming-future-next-gen

Is dus een sony sponsering dit. Vandaar de weigering over xbox te praten in de video.

[ Voor 100% gewijzigd door v8power67 op 13-05-2020 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Unreal Engine 5.0 is indrukwekkend inderdaad. 4k TV met HDR10 waardig voor mij. Zelf heb ik al een beetje lopen spelen in Unreal Engine 4.25 op mijn laptop en binnenkort komt UE 5 er dus aan.

Het worden mooie tijden voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roybs schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:27:
[...]

Komt omdat het hier niet over het karakter gaat, maar om de omgeving (lightings) en audio.
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:27:

Gewoon een artistieke keuze, verder niks.
Mja, gemiste kans dan, imo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
demo is 4k 30fps

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Segafreak83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Dit is een tech demo waarin ze letterlijk zeggen dat er geen limiet zit aan het aantal polygonen dat tegelijkertijd zichtbaar is, met dynamische licht- en geluidseffecten en geen bottlenecks qua inladen. Als de PS5 dat kan draaien, dan zijn er vrijwel geen technische limieten meer. Of in ieder geval zijn die wel heel ver te zoeken.

Dat was voorheen wel het geval, waarbij developers afwegingen moesten maken: mooiere lightning of hogere textures, pop-in in de wereld, bij snelle actie details naar beneden schroeven of verhullen met blur-effecten, I/O kon beperkingen geven op level-design etc.
Uiteraard is het aan de developers om games te maken op dit niveau, maar aan de hardware zal het niet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Tja assasins creed valhalla ook gaan we vaker zien deze gen ondanks de hoop van 60fps..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
correctie demo was 1440p most of the time volgens digital foundry. So far next gen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:17:
Erg slim van Sony om hiermee te komen als eerste PS5 footage. Ze lijken hiermee een streep voor te hebben qua graphics, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Helemaal na de Xbox show van vorige week.
Hier komt Sony toch niet mee of heb ik dat gemist?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
drakiesoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:37:
correctie demo was 1440p most of the time volgens digital foundry. So far next gen...
Want 4K is de definitie van next-gen? Als deze demo 1440p was, dan is dat voor de XSX niet veel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Recon24 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Want 4K is de definitie van next-gen? Als deze demo 1440p was, dan is dat voor de XSX niet veel anders.
Dat zegt hij toch ook niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Want resolutie bepaald next gen ? Fortnite is 4k volgens mij maar ziet er absoluut niet uit vergeleken met uncharted 4 op 1440p... Kansloze opmerking imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dat hoeft hij idd niet te zeggen. Aan ze'n post kan ik dat al lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Hier komt Sony toch niet mee of heb ik dat gemist?
Epic in samenwerking met Sony. Dit is de eerste officiële PS5 footage.
En de frustratie druipt er weer eens vanaf. *;

Resolutie bepaalt ook echt of iets next gen is. Ga anders lekker Minecraft spelen op 8K voor de echte next gen ervaring.

Laat maar komen dit soort graphics op 1440p. oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Recon24 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Dat hoeft hij idd niet te zeggen. Aan ze'n post kan ik dat al lezen.
In zijn post wil je dat lezen. Heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:41:
[...]

In zijn post wil je dat lezen. Heel wat anders.
Haha kom op, even serieus nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dat zegt hij niet, maar dat bedoelt hij wel. Of heb je zijn posts van de afgelopen weken niet gelezen? Een en al afgunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Epic in samenwerking met Sony. Dit is de eerste officiële PS5 footage.
Aah dat had ik ff gemist dan. Ik dacht Epic die het toont op Een Ps5. Ipv dat Sony hier meer komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet op trollen reageren, ze zien al groen van jaloezie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Dat zegt hij niet, maar dat bedoelt hij wel. Of heb je zijn posts van de afgelopen weken niet gelezen? Een en al afgunst.
Van sommige fanboys heb ik de forum namen wel in mijn hoofd maar niet van allemaal hoor 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
Wacht ff, omdat het ps5 is vinden we 1440p akkoord?
Dit is toch gewoon current gen resolutie, ik had toch minstens 4k 30fps+ verwacht, maar dat is het niet.
Dus dit is niet wat ik wil zien, ik hoor ze er ook niet over trouwens heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ik zie een uncharted 5 wel zitten als ik deze beelden zo zie. Ps5 en xsx worden echt beesten en word echt heel gaaf. Zeker de uitleg van ssd in games en dat dit hoop gaat veranderen in games, dir scene dat ze naar beneden duikt en alles inmekaar pleurt, zag er heel impressive uit. De snelheid waarmee ze vloog en dat je 0 popin enz zag dat is next gen ! Dat zegt mij 100x meer dan resolutie. Dit kan je op elke tv zien en niet alleen op een 85inch 4k oled van weet ik hoeveel euro.
Daarom is de ssd zo belangrijk, en daarom word next gen gewoon heel gaaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk heb ik ook liever native 4K dan 2k/1440p maar vond dit wel indrukwekkend genoeg om daar voorzichtig vanaf te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
drakiesoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:48:
Dit is toch gewoon current gen resolutie, ik had toch minstens 4k 30fps+ verwacht, maar dat is het niet.
Dus dit is niet wat ik wil zien, ik hoor ze er ook niet over trouwens heel bijzonder.
Ik speel nog 1080p, dus 1440p is voor mij next gen hoor. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Hier nog wat wazige 1440p screenshots.

Edit: Oh nee, zelfs maar 1080p en 945p. :+

Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-05-12-18-05/Unreal_Engine_5_01.png/EG11/resize/1920x-1
Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-05-12-18-06/Unreal_Engine_5_08.png/EG11/resize/1920x-1

Meer hierrr: https://www.eurogamer.net...gine-5-screenshot-gallery

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 13-05-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:52:
Dit kan je op elke tv zien en niet alleen op een 85inch 4k oled van weet ik hoeveel euro.
Mompelt iets over waarom ik dus native 4K wil 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interessant artikel :)

https://www.pastrealityin.../27-interview-in-happinez

Past Reality Integration

Ineens word je overvallen door een vervelend gevoel of val je ten prooi aan een onverklaarbare angst. Wat is er in hemelsnaam aan de hand?

(..)

"Om zich daartegen te beschermen ontkent het kind die pijn door gebruik te maken van afweren. Afweren stellen je in staat de pijn niet te voelen."

(..)

Wie vastzit in deze afweer, denkt al snel dat de hele wereld tegen hem is. Slachtofferdenken is een typisch voorbeeld van valse macht. Ook jaloezie, irritatie, humor ten koste van anderen horen bij de valse macht. Kenmerken die bij deze afweer horen zijn stressklachten, agressieve gedachten en superioriteitsgevoelens

(..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Dit is geen ps5 spel, dit is überhaupt geen spel, het is een tech demo die ze gebruiken om hun engine te tonen. Dit zegt niks over resoluties enz. Ze wouden gewoon hun nieuwste versie van unreal engine 5 tonen. Thats it, jij zoekt nu echt teveel erachter.
Had het idd een game geweest dan is dat anders, maar dan nog steeds zegt resolutie niet alles over het complete plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Voor wat we zien, is dit zeer indrukwekkend, en de PS5 tools zijn ook totaal nog niet final dus kan deze demo ook niet volledige geoptimaliseerd zijn namelijk.

Dit kan uiteindelijk bv 1800p worden als het volledig is geoptimaliseerd (misschien zelfs 4K). Voor mij is het belangrijk dat een game stabiel draait op een stabiele fps met stabiele frame pacing. Alles tussen 1440p/4K vind ik meer dan prima.

@v8power67 Sinds Epic en Sony altijd al close waren, en hun tech vaak eerst op PS hardware toonde (en Unreal Tournament en Paragon exclusief waren voor PS), zie ik wel weer een game project tussen deze 2 bedrijven voor PS5/PC.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 13-05-2020 18:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:21

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Ziet er goed uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Adembenemend!!!
Wat ik hier zie had ik echt nooit verwacht dat we zoveel detail gaan krijgen, FUCK, nu ben ik nog meer HYPED!!!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Voor wat we zien, is dit zeer indrukwekkend, en de PS5 tools zijn ook totaal nog niet final dus kan deze demo ook niet volledige geoptimaliseerd zijn namelijk.

Dit kan uiteindelijk bv 1800p worden als het volledig is geoptimaliseerd (misschien zelfs 4K). Voor mij is het belangrijk dat een game stabiel draait op een stabiele fps met stabiele frame pacing. Alles tussen 1440p/4K vind ik meer dan prima.
Dit basically. Hoeveel mensen zijn hier verder mee bezig geweest? Tien? Honderd? Vijfhonderd? En hoe lang? Is dit binnen een maand in elkaar geflanst met beperkte optimalisatie of zijn ze er 5 jaar mee bezig geweest?

Overal op social media zijn mensen zwaar onder de indruk, maar natuurlijk moet er altijd weer eentje iets vinden om over te zeiken omdat het niet op zijn favoriete platform vertoond is.

Nog even wat quotes van Digital Foundry.
The promise is immense with the quality and density of the visuals on display almost defying belief. Imagine a game world where geometric detail is unlimited, with no pop-in and huge draw distances. Now picture this unprecedented level of fidelity backed up by real-time global illumination that's fully dynamic. It sounds too good to be true, but watch the video on this page and that's what's on display. This is next-gen and it's enormously exciting.
"A number of different components are required to render this level of detail, right?" offers Sweeney. "One is the GPU performance and GPU architecture to draw an incredible amount of geometry that you're talking about - a very large number of teraflops being required for this. The other is the ability to load and stream it efficiently. One of the big efforts that's been done and is ongoing in Unreal Engine 5 now is optimising for next generation storage to make loading faster by multiples of current performance. Not just a little bit faster but a lot faster, so that you can bring in this geometry and display it, despite it not all fitting and memory, you know, taking advantage of next generation SSD architectures and everything else... Sony is pioneering here with the PlayStation 5 architecture. It's got a God-tier storage system which is pretty far ahead of PCs, bon a high-end PC with an SSD and especially with NVMe, you get awesome performance too."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Dit basically. Hoeveel mensen zijn hier verder mee bezig geweest? Tien? Honderd? Vijfhonderd? En hoe lang? Is dit binnen een maand in elkaar geflanst met beperkte optimalisatie of zijn ze er 5 jaar mee bezig geweest?

Overal op social media zijn mensen zwaar onder de indruk, maar natuurlijk moet er altijd weer eentje iets vinden om over te zeiken omdat het niet op zijn favoriete platform vertoond is.

Nog even wat quotes van Digital Foundry.

[...]

[...]
20 mensen. Vanaf september tm maart of april als ik het goed heb onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
[...]

7 maanden met 24 man.

Vind de resolutie en fps trouwens ook niet voldoen aan de verwachtingen van next gen. Maar damn, wat zag dat er sexy uit. Wanneer kunnen we dat ding nou eindelijk eens pre-orderen?

[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 13-05-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Ah ja dat is het internet. Wil je iets negatiefs vinden dan lukt dan, wil je iets positiefs vinden dan lukt dat ongetwijfeld ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Worden mooie tijden als developers lekker een tijdje bezig zijn met dit soort nieuwe technieken :)

Maar als men het heeft over tech demo’s heb ik altijd een flashback naar:

Wat was ik toen gehyped over een paar duckies :P

Welke 1st party developers / games van Sony gebruiken trouwens eigenlijk Unreal Engine 4? Niet heel veel toch? Volgens mij Days Gone? Maar games als GoW, Uncharted en Spider-man niet toch?

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-05-2020 18:18 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:05:
Worden mooie tijden als developers lekker een tijdje bezig zijn met dit soort nieuwe technieken :)

Maar als men het heeft over tech demo’s heb ik altijd een flashback naar:

[YouTube: Play Station 3 Duck demo]

Wat was ik toen gehyped over een paar duckies :P
And super rub a dub was born :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:04
Ze doen hun naam wel eer aan. Echt unreal!
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:05:
Welke 1st party developers / games van Sony gebruiken trouwens eigenlijk Unreal Engine 4? Niet heel veel toch? Volgens mij Days Gone? Maar games als GoW, Uncharted en Spider-man niet toch?
Klopt, dat zijn vaak in-house engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Holy crap, dat zag er effe goed uit. Als we dit al van 3rd party developers mogen verwachten...

Wikipedia: Category:Unreal Engine games

*snip* rustaaagh

[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 13-05-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie? :/

Allemaal van die random mensen die nu iets gaan zeggen op Twitter?

Oh lol, CEO van AMD _O-

[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 13-05-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Net even de video bekeken... Ok dit is geen echte game maar het zijn wel de eerste next gen beelden waar ik van onder de indruk ben :9~

Ben benieuwd naar de GoT gameplay morgen, ben ook benieuwd of die ook met PS5 beelden komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 13-05-2020 19:00 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:55:

CEO van AMD ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:55:

Hoge bobo bij AMD 😂 Iets met vice president enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja had t al gezien ;)

Vergeet steeds dat je op de Twitter links kan klikken die hier gepost worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Ziet er prachtig uit, precies de stap waar ik op had gehoopt. In ieder geval goed om te zien dat Sony heeft gekozen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.

[ Voor 43% gewijzigd door NotSoSteady op 13-05-2020 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Hier nog even de "samenvatting" zonder al het gelul tussendoor.

Hebben jullie er trouwens ook naar geluisterd met een hoofdtelefoon op? De audio is ook zeer indrukwekkend.

Edit: Deze voor de audio. Gewoon stereo hoofdtelefoon volstaat.

YouTube: PS5 Unreal Engine 5 Tech Demo

[ Voor 38% gewijzigd door bram1984 op 13-05-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:35
Ziet er erg goed uit. Toch zou ik het jammer vinden als toch veel games weer 30FPS als target gaan hebben deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Kon het niet live zien, zie het nu pas. Erg indrukwekkend. Ben enorm hyped :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:00:
Ziet er prachtig uit, precies de stap waar ik op had gehoopt. In ieder geval goed om te zien dat Sony heeft gekozen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.
Die moet je even uitleggen, waar zie je dat nu aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, omdat dit extra supergoede kwaliteit Nanites waren. Ze hebben er maar 362626 miljoenmiljard gebruikt ipv 46468485885 miljardtriljoen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Dit is tenminste een next-gen gameplay demo, ook al is het een demo die de tech achter UE5 laat zien, is dit wel een demo met input, character locomotion, real time physics, etc.

Overigens heb ik eventjes een gifje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJb9Bul.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Recon24 op 13-05-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Nice nice nice, ziet er goed uit :) Mooie tijden komen er aan, maar ik blijf probeer voorzichtig te blijven in m'n verwachtingen, heb vaker coole tech-demos gezien waarbij de daadwerkelijke games er...minder uitzagen.

Maar evengoed, indrukwekkende demo _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Als ik moet gokken: één langere gameplay (tech) demo die meteen laat zien waartoe de PS5 en UE5 in staat zijn in plaats van een event volgepropt met low budget 3rd party titels die er slechter uit zien dan current gen titels die op systemen van 7 jaar oud draaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Als ik moet gokken: één langere gameplay (tech) demo die meteen laat zien waartoe de PS5 en UE5 in staat zijn in plaats van een event volgepropt met low budget 3rd party titels die er slechter uit zien dan current gen titels die op systemen van 7 jaar oud draaien?
Dit is een multiplatform tech (dus niet tussen haakjes) demo van Epic die nu op het nieuwe platform van Sony draaide.

Hoe dat bewijst dat Sony voor kwaliteit i.p.v kwantiteit gaat is mij dan niet duidelijk.

Vond het een toffe demo hoor, zag er gaaf uit maar om daar nou credits voor naar Sony te schuiven lijkt mij overdreven. Die heeft Epic gewoon zelf verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Ik verwacht niet dat deze tech demo minder goed gedraaid zou hebben op de series x toch? En UE5 games komen daar ook op uit. Wel gaaf dat de eerste next gen beelden er zijn, en slim van Sony om het op de PS5 te laten draaien. Die 3rd party games van MS van vorige week sloegen de plank helemaal mis, maar om nou kwaliteit en kwantiteit te vergelijken adhv deze tech demo.. de Sony 1st party exclusives komen nog wel die er zo uitzien, en dan kunnen we daar misschien van spreken. Maar nu wat voorbarig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Dit is een multiplatform tech (dus niet tussen haakjes) demo van Epic die nu op het nieuwe platform van Sony draaide.

Hoe dat bewijst dat Sony voor kwaliteit i.p.v kwantiteit gaat is mij dan niet duidelijk.

Vond het een toffe demo hoor, zag er gaaf uit maar om daar nou credits voor naar Sony te schuiven lijkt mij overdreven. Die heeft Epic gewoon zelf verdient.
Het gaat om de presentatie zelf. Gewoon 1 filmpje om te laten zien wat next gen kan gaan worden, ipv een hele rits net-nietjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ziet er best redelijk uit die Epic demo... :+

Maar al die pixels vanwege de lage resolutie zijn wel storend...(sorrie sorrie, moest even :P )

Maar brengt dit niet hele andere problemen met zich mee?

Dit is de verwachting die ze nu kweken over hoe het er uit kan zien.

Maar hoeveel Studio's hebben de mankracht, diepe zakken en tijd om een spel in deze kwaliteit af te leveren? Heel veel detail is prachtig, maar mijn god wat een werk moet dat zijn.

Of we gaan straks naar een langere development tijd, maar dat moet wel allemaal voorgefinancierd worden natuurlijk en dan kan je 1 game uitbrengen per console generatie, dat is geen business model natuurlijk.

Als je 1 verkoop flop hebt ben je direct failliet, leuk gesprek met je investeerder, nee idd deze is mislukt maar doe nog eens 20 miljoen dan laten we over 7 jaar zien dat we het echt wel kunnen. :+

En de kleinere studio's maken geen schijn van kans om het onderste uit de kan te halen en die zullen moeten uitblinken in gameplay en storytelling, hmm ik zie ook voordelen dus. :)

Vraag me af wat dit met de gaming industrie gaat doen, want dit gaat uiteraard op alle platformen gebeuren.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Het gaat om de presentatie zelf. Gewoon 1 filmpje om te laten zien wat next gen kan gaan worden, ipv een hele rits net-nietjes.
Ja maar dit is dus niet Sony maar Epic :).
Vandaar mijn verontwaardiging waarom Sony hier zoveel credits voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Samenwerking met Epic, rechtstreekse capture vanaf een PS5 devkit. Het is een besluit geweest om de eerste PS5 gameplay via deze stream te tonen. Het is niet zo dat Sony hier niet vanaf wist of zo. Vandaar kwaliteit boven kwantiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

"verontwaardiging" omg.. _O-

Maar even serieus, dacht je nou echt dat ze dit hadden mogen laten zien en expliciet de PS5 noemen als Sony dit niet had georganiseerd??

Dit heeft Sony toch echt wel aangestuurd en als eerste showcase gebruikt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Flagg Hier hebben, als ik het goed heb begrepen, een mannetje of 25 een half jaar over gedaan. Een beetje first party heeft een paar honderd man zitten en krijgen minimaal 3 jaar de tijd. En met de nieuwe tech hoeven ze over veel dingen niet meer na te denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Samenwerking met Epic, rechtstreekse capture vanaf een PS5 devkit. Het is een besluit geweest om de eerste PS5 gameplay via deze stream te tonen. Het is niet zo dat Sony hier niet vanaf wist of zo. Vandaar kwaliteit boven kwantiteit.
Precies een samenwerking van Epic met Sony idd.
Vandaar dus de verontwaardiging en zie ik niet waarom dit kwaliteit boven kwantiteit bevestigd.
poor Leno schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:03:
[...]

"verontwaardiging" omg.. _O-

Maar even serieus, dacht je nou echt dat ze dit hadden mogen laten zien en expliciet de PS5 noemen als Sony dit niet had georganiseerd??

Dit heeft Sony toch echt wel aangestuurd en als eerste showcase gebruikt 8)
Ja “verontwaardiging omg serieus”, Sony heeft dit niet georganiseerd, dit is gewoon een samenwerking.

Sony heeft dit niet aangestuurd, anders hadden ze het toch ook wel aangekondigd, logo’s getoond enz.

Nee ik zie het niet. Vond het een toffe demo maar credits liggen voor mij bij Epic die dit neer zetten/tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Donstil schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Nou ik bedoel die recente presentatie van Xbox Inside met alleen maar opgepoetste current-gen titels. Ik zie liever dit filmpje dan 10 van dat soort andere 'evenementen'. Je snapt hopelijk wel dat dit natuurlijk in samenwerking met Sony is gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 13-05-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:06:
@Flagg Hier hebben, als ik het goed heb begrepen, een mannetje of 25 een half jaar over gedaan. Een beetje first party heeft een paar honderd man zitten en krijgen minimaal 3 jaar de tijd. En met de nieuwe tech hoeven ze over veel dingen niet meer na te denken.
Hoeveelheid personen en tijd vertaald totaal niet richting een daadwerkelijke game.

Dit is een tech demo van een paar minuten, zonder vijanden, voertuigen, NPC’s, etc.

Ik snap wel wat @Flagg bedoelt. Het wordt een enorme klus om op deze kwaliteit een game te maken, laat staan winstgevend te krijgen. Dat is maar voor een par studio’s weggelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:59:
Ziet er best redelijk uit die Epic demo... :+

Maar al die pixels vanwege de lage resolutie zijn wel storend...(sorrie sorrie, moest even :P )

Maar brengt dit niet hele andere problemen met zich mee?

Dit is de verwachting die ze nu kweken over hoe het er uit kan zien.

Maar hoeveel Studio's hebben de mankracht, diepe zakken en tijd om een spel in deze kwaliteit af te leveren? Heel veel detail is prachtig, maar mijn god wat een werk moet dat zijn.

Of we gaan straks naar een langere development tijd, maar dat moet wel allemaal voorgefinancierd worden natuurlijk en dan kan je 1 game uitbrengen per console generatie, dat is geen business model natuurlijk.

Als je 1 verkoop flop hebt ben je direct failliet, leuk gesprek met je investeerder, nee idd deze is mislukt maar doe nog eens 20 miljoen dan laten we over 7 jaar zien dat we het echt wel kunnen. :+

En de kleinere studio's maken geen schijn van kans om het onderste uit de kan te halen en die zullen moeten uitblinken in gameplay en storytelling, hmm ik zie ook voordelen dus. :)

Vraag me af wat dit met de gaming industrie gaat doen, want dit gaat uiteraard op alle platformen gebeuren.
Niet bekend met Quixel en vergelijkbare beeldbanken? Het zijn niet alleen studio's die assets maken. Maar ook zelfstandige designers die dit kunnen verkopen op die beeldbanken. De studio hoeft die asset dan alleen maar aan te kopen en in zijn scene te slepen. Een game hoeft niet steeds van scratch gebouwd te worden, heel veel assets worden hergebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Nou ik bedoel die recente presentatie van Xbox Inside met alleen maar opgepoetste current-gen titels. Ik zie liever dit filmpje dan 10 van die andere 'evenementen'. Je snapt hopelijk wel dat dit natuurlijk in samenwerking met Sony is gedaan.
Ooh zeker. Ik zie ook liever dit.
Alleen dat was mijn vraag niet.

Maar ik begreep al dat dit helemaal door Sony georganiseerd is en dat Sony eigenlijk achter de knoppen zat. Dat wist ik nog niet toen ik mijn vraag plaatste, dus nervermind :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-05-2020 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flagg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:59:

Ik denk dat dit niet eens ver van de waarheid zal zitten komende generatie want we hebben deze generatie al enkele voorbeelden gezien van studios die slechts 1 game hebben uitgebracht waar 6-7 jaar aan gewerkt is, zoals Red Dead Redemption 2 bijvoorbeeld.

Ondanks dat de tools in UE5 voor een aantal zaken sterk verbeterd zijn worden games de komende generatie wel steeds complexer en duurder. Ik verwacht niet dat AAA games nu ineens binnen 3 jaar ontwikkeld worden maar eerder dat 5-6 jaar de norm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 23:45
Interessant en zeker indrukwekkende footage, maar is de bedoeling van een tech demo dat deze zo'n beetje de maximale capaciteiten van een console laat zien? Dus: (veel) mooier dan dit zal het niet worden?

Ter vergelijking, 20 jaar geleden liet men voor de Gamecube de volgende tech demo zien die er in die tijd revolutionair uitzag - dat Nintendo toen met de cell-shaded game Wind Waker kwam was wel een persoonlijke teleurstelling:

YouTube: Legend Of Zelda GameCube [Spaceworld 2000 Tech Demo] with SOUND

[ Voor 3% gewijzigd door WickedWizard op 13-05-2020 20:19 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:21
Ziet er heel mooi uit. Ik ga ervan uit dat Sony 1st party er nog overheen gaat.
Voor de mensen die dromen van 4k60: koop een pc met octacore en een RTX3080Ti straks. 10 of 12 TF van de nieuwe generatie gaat niet genoeg zijn voor dit soort fidelity op 4k60. Is ook wishful thinking om dat te verwachten van ~€500 hardware terwijl een videokaart van €1200 op dit moment moeite heeft met een van de mooiste pc games (AC: Oddysey). Als je resolutie en FPS belangrijk vind, koop een pc. Voor next-gen gevoel zoals geen pop-in, geen laadtijden, grote werelden, supersnel door de wereld reizen, ultra+ textures koop ik wel een PS5 (en later een XSX, want ik verwacht dat MS flink gaat uitpakken met 1st party RPG's).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:06:
Je zegt het alsof het best snel is gemaakt. :)

Ja maar met 2x zoveel mensen ga je niet 2x zoveel werk verzetten. En dit was ernstig kort in vergelijking met een game waar je 50 uur mee zoet bent.

Eigenlijk bevestig je wat ik zei. :)

[Edit] pls, reageer nou niet op die troll hieronder!

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 13-05-2020 20:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36

justifire

Shut up and squat !!

NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Nou ik bedoel die recente presentatie van Xbox Inside met alleen maar opgepoetste current-gen titels. Ik zie liever dit filmpje dan 10 van dat soort andere 'evenementen'. Je snapt hopelijk wel dat dit natuurlijk in samenwerking met Sony is gedaan.
Leuk zo’n techdemo hoor :)
Maar kom nu maar eens met echte gameplay.
Had wel iets meer verwacht van deze presentatie dan een voorgeprogrammeerde techdemo op een pc (want devkit)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Nee deze techdemo is om te laten zien wat de nieuwe functies zijn van deze engine in dit geval unreal engine.
De vorige unreal engine demo van ps4 destijds is erna ook ruimschoots overtroffen qua graphics. Het is gewoon een showcase van nieuwe functies. Soort indicatie wat we kunnen verwachten. Maar ik verwacht dat in dit geval sony 1st party( maar neem aan ms 1st party ook) dit redelijk snel voorbij gaan qua tech. Dit is namelijk 3rd party voor absurd veel platforms.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
kazuka schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat dit niet eens ver van de waarheid zal zitten komende generatie want we hebben deze generatie al enkele voorbeelden gezien van studios die slechts 1 game hebben uitgebracht waar 6-7 jaar aan gewerkt is, zoals Red Dead Redemption 2 bijvoorbeeld.

Ondanks dat de tools in UE5 voor een aantal zaken sterk verbeterd zijn worden games de komende generatie wel steeds complexer en duurder. Ik verwacht niet dat AAA games nu ineens binnen 3 jaar ontwikkeld worden maar eerder dat 5-6 jaar de norm wordt.
Dat weet ik zo net nog niet. Voor games werden altijd al high-poly modellen gefabriceerd in bijv. Z-Brush. Met de current gen LOD technieken betekende dat in vele gevallen dat er ook dus low-poly modellen moesten worden gemaakt, of en waar dat deels automatisch werd gedaan door de engine, toch handmatig moet worden gecontroleerd en bijgesteld. Dat kost allemaal ontwikkeltijd. Waar Unreal Engine 5 nu op hint, samen met de performance van de next-gen consoles, is dat je die modellen gewoon direct kunt importeren en dus een boel ontwikkeltijd spaart op al die LOD-systemen. Hetzelfde met de lighting: dat kan dus gewoon helemaal dynamische waardoor je niet meer hoeft aan te klooien met ingebakken lightmaps.

Je hoeft dus niet meer een lampje in je scene te zetten, de lightmaps te renderen, dat te testen in de real-time game, om vervolgens te finetunen of aan te passen.

De belofte van UE5 is er nogal eentje dus. Niet meer in hoeven te leveren op LOD detail, geen lightmaps meer, en een engine en platformen waarbij elke pixel een vertice kan zijn. In theorie betekend dat dat er dus eigenlijk geen limieten meer zijn op omgevingsdetail.

In theorie, we moeten natuurlijk gaan zien wat de next0gen games daarvan gaan gebruiken :) En dit is pas 1 engine.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zweer je... als ze een complete runthrough hadden laten zien van The Last of Us 3 hadden mensen het nog niet goed gevonden.

Ik ben blij met de mogelijkheden van de PS5 hardware. Dat is namelijk gewoon wat we gezien hebben. En ik kreeg er een hard piemeltje van.

En over de ontwikkeltijd kun je echt helemaal niets roepen. 8k textures worden al heel lng toegepast, de manier waarop lichtbronnen reflecteren is de kracht van de engine, modellen kunnen nu gewoon op hogere hoeveelheden polygonen ingeladen worden... maakt het echt niet dat je ineens drie of vier keer zo lang bezig bent.

Laten we dit momentje nou gewoon even nemen. Het was gruwelijk mooi om te zien, draaiend op een ps5 devkit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Geronimous schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:26:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet. Voor games werden altijd al high-poly modellen gefabriceerd in bijv. Z-Brush. Met de current gen LOD technieken betekende dat in vele gevallen dat er ook dus low-poly modellen moesten worden gemaakt, of en waar dat deels automatisch werd gedaan door de engine, toch handmatig moet worden gecontroleerd en bijgesteld. Dat kost allemaal ontwikkeltijd. Waar Unreal Engine 5 nu op hint, samen met de performance van de next-gen consoles, is dat je die modellen gewoon direct kunt importeren en dus een boel ontwikkeltijd spaart op al die LOD-systemen. Hetzelfde met de lighting: dat kan dus gewoon helemaal dynamische waardoor je niet meer hoeft aan te klooien met ingebakken lightmaps.

Je hoeft dus niet meer een lampje in je scene te zetten, de lightmaps te renderen, dat te testen in de real-time game, om vervolgens te finetunen of aan te passen.

De belofte van UE5 is er nogal eentje dus. Niet meer in hoeven te leveren op LOD detail, geen lightmaps meer, en een engine en platformen waarbij elke pixel een vertice kan zijn. In theorie betekend dat dat er dus eigenlijk geen limieten meer zijn op omgevingsdetail.

In theorie, we moeten natuurlijk gaan zien wat de next0gen games daarvan gaan gebruiken :) En dit is pas 1 engine.
Zeker, op grafisch gebied beloofd UE5 hele mooie dingen en vooral veel meer efficiëntie voor devs. Maar ik denk dan meer aan overige zaken in next-gen games zoals verbeterde AI, physics, animaties, motion capture, audio, etc. Allemaal zaken die ook een stevige stap vooruit kunnen maken met de veel sterkere hardware in de nieuwe consoles. Mijn vrees is dat de scope nu ineens een stuk groter zal worden en dit de ontwikkeltijd uiteindelijk langer maakt. Dat gaat denk ik wel hele mooie games opleveren maar ook games waar we erg lang op moeten wachten voordat ze uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
kazuka schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Zeker, op grafisch gebied beloofd UE5 hele mooie dingen en vooral veel meer efficiëntie voor devs. Maar ik denk dan meer aan overige zaken in next-gen games zoals verbeterde AI, physics, animaties, motion capture, audio, etc. Allemaal zaken die ook een stevige stap vooruit kunnen maken met de veel sterkere hardware in de nieuwe consoles. Mijn vrees is dat de scope nu ineens een stuk groter zal worden en dit de ontwikkeltijd uiteindelijk langer maakt. Dat gaat denk ik wel hele mooie games opleveren maar ook games waar we erg lang op moeten wachten voordat ze uit komen.
Ja ok.
Ik ben zelf erg bang dat games straks standaard 150-200 Gb gaan zijn :o

* Geronimous houd z'n adem in voor GTA VI :+

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 13-05-2020 20:36 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Is vooral omdat er een trend is dat die werelden maar steeds groter moeten worden, elke open wereld game zou en moest groter zijn dan de concurrent of het vorige deel. Gelukkig heeft Ubisoft ingezien dat de meeste gamers daar helemaal niet op zitten te wachten en heeft men besloten om Valhalla kleiner te houden. Dan is er meer tijd voor kwaliteit.

En de hele strekking van het verhaal achter de UE5 is dat het juist efficiënter is om met deze engine dit soort textures en belichting te maken. De SSD van de PS5 scheelt de developers ook al veel optimalisatie tijd. Dus de tools worden steeds beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:23:
@Verwijderd Even gemist, wat zeiden ze over IO?
YouTube: Unreal Engine 5 Reveal - Summer Game Fest, PlayStation 5 First Gameplay
"The IO capabilities of PS5 are one of key hardware features that enable us to achieve that level of realism."

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap wel wat @Donstil bedoelt hoor. Ik had ook het idee naar een presentatie van Epic te kijken wat toevallig op een PS5 draaide en niet perse iets waar Sony mee te maken heeft gehad.
Sony zal hier ongetwijfeld een deal voor hebben gemaakt met Epic, maar als ze hier zelf wat meer credit voor hadden willen hebben hadden ze duidelijker moet zijn in de samenwerking.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Raem schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:41:
Ik snap wel wat @Donstil bedoelt hoor. Ik had ook het idee naar een presentatie van Epic te kijken wat toevallig op een PS5 draaide en niet perse iets waar Sony mee te maken heeft gehad.
Sony zal hier ongetwijfeld een deal voor hebben gemaakt met Epic, maar als ze hier zelf wat meer credit voor hadden willen hebben hadden ze duidelijker moet zijn in de samenwerking.
As for Microsoft’s Xbox Series X, Sweeney isn’t saying the new Xbox won’t be able to achieve something similar; both are using custom SSDs that promise blazing speeds. But he says Epic’s strong relationship with Sony means the company is working more closely with the PlayStation creator than it does with Microsoft on this specific area. Regardless, words of such strong encouragement from Sweeney — who’s been in the industry for decades and has seen every jump, both iterative and groundbreaking — seem to suggest the new consoles will offer benefits most consumers and developers will have to experience to realize.
Het is niet heel gek allemaal tussen Epic en PlayStation. Epic toont al 3 generaties achter elkaar voor het eerst hun nieuwe UE op PlayStation hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 13-05-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Trishul schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:21:
Ziet er heel mooi uit. Ik ga ervan uit dat Sony 1st party er nog overheen gaat.
Voor de mensen die dromen van 4k60: koop een pc met octacore en een RTX3080Ti straks. 10 of 12 TF van de nieuwe generatie gaat niet genoeg zijn voor dit soort fidelity op 4k60. Is ook wishful thinking om dat te verwachten van ~€500 hardware terwijl een videokaart van €1200 op dit moment moeite heeft met een van de mooiste pc games (AC: Oddysey). Als je resolutie en FPS belangrijk vind, koop een pc. Voor next-gen gevoel zoals geen pop-in, geen laadtijden, grote werelden, supersnel door de wereld reizen, ultra+ textures koop ik wel een PS5 (en later een XSX, want ik verwacht dat MS flink gaat uitpakken met 1st party RPG's).
Ze kunnen toch makkelijk 4k60 doen, dat lukt ze al op de huidige hardware, zo niet, dan heb je gewoon luie devs..

Zelfs deze tech demo draaide maar op 1440p..

Buiten dat, het knuffelgehalte is weer vrij hoog hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
WickedWizard schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:18:
Interessant en zeker indrukwekkende footage, maar is de bedoeling van een tech demo dat deze zo'n beetje de maximale capaciteiten van een console laat zien? Dus: (veel) mooier dan dit zal het niet worden?

Ter vergelijking, 20 jaar geleden liet men voor de Gamecube de volgende tech demo zien die er in die tijd revolutionair uitzag - dat Nintendo toen met de cell-shaded game Wind Waker kwam was wel een persoonlijke teleurstelling:

YouTube: Legend Of Zelda GameCube [Spaceworld 2000 Tech Demo] with SOUND
We leven niet meer 20 jaar geleden. ;)

De UE4 demo op de PS4 is later in de generatie juist ruimschoots overtroffen. Kun je nagaan als we over 3-4 jaar PS5 games hebben die er nog beter uitzien dan deze demo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:21
Segafreak83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Ze kunnen toch makkelijk 4k60 doen, dat lukt ze al op de huidige hardware, zo niet, dan heb je gewoon luie devs..

Zelfs deze tech demo draaide maar op 1440p..

Buiten dat, het knuffelgehalte is weer vrij hoog hier..
Ja natuurlijk kan dat... Maar dan lever je in op eyecandy. Is ook afhankelijk van het genre. Een racegame is makkelijker op 4k60 te renderen dan een GTA bv. Men moet zich niet blindstaren op 4k60. 4k native kost om te beginnen enorm veel resources, laat staan op 60fps. Ook een 10 of 12 TF GPU kan maar zoveel effecten renderen op die resolutie van 8MP. Dat zie je ook op de pc. Zelfs een RTX2080Ti, die veel krachtiger is (14TF, alleen de GPU) heeft hier moeite mee met games zoals AC Oddysey op ultra 4k. Toegegeven, die ziet er dan echt fenomenaal uit, maar 60fps vasthouden is een serieuze uitdaging. En dan moet je ook nog meenemen dat Nvidia GPU's beter hun cores aan het werk kunnen houden (efficiënter) dan AMD GCN en zelfs ook RDNA. Als je echt zo graag 4k60 wil op consoles, krijg je dat games misschien met een beetje geluk gelijkaardig uitzien als de high settings van de pc versie en later medium of zelfs low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Trishul schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:26:
[...]

Ja natuurlijk kan dat... Maar dan lever je in op eyecandy. Is ook afhankelijk van het genre. Een racegame is makkelijker op 4k60 te renderen dan een GTA bv. Men moet zich niet blindstaren op 4k60. 4k native kost om te beginnen enorm veel resources, laat staan op 60fps. Ook een 10 of 12 TF GPU kan maar zoveel effecten renderen op die resolutie van 8MP. Dat zie je ook op de pc. Zelfs een RTX2080Ti, die veel krachtiger is (14TF, alleen de GPU) heeft hier moeite mee met games zoals AC Oddysey op ultra 4k. Toegegeven, die ziet er dan echt fenomenaal uit, maar 60fps vasthouden is een serieuze uitdaging. En dan moet je ook nog meenemen dat Nvidia GPU's beter hun cores aan het werk kunnen houden (efficiënter) dan AMD GCN en zelfs ook RDNA. Als je echt zo graag 4k60 wil op consoles, krijg je dat games misschien met een beetje geluk gelijkaardig uitzien als de high settings van de pc versie en later medium of zelfs low.
Pc is vaak niet te vergelijken met console, al doet men dat wel graag. Pc heeft vaak al (veel) meer rekenkracht nodig om hetzelfde te kunnen laten zien als een console.

Blindstaren is een groot woord, maar het zou eens tijd worden om afscheid te nemen van 30fps. Ubisoft dekt zich nu al in, ja, Valhalla doet maar 30fps, wellicht komt dat ook omdat het crossgen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Epic games showt nieuwe Unreal Engine met tech demo op PS5:

Bespreking van Digital Foundry:

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 13-05-2020 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Ik denk vooral dat je ook de Cerny opmerking niet moet vergeten dat ze al jaren bezig zijn om te praten met developers om te weten te komen wat ze wilden van next gen en ik denk dat Epic dan wel 1 van die developers is en dat Sony mede ook door Epic er zo'n absurd snelle SSD in heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
justifire schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:22:
[...]

Had wel iets meer verwacht van deze presentatie dan een voorgeprogrammeerde techdemo op een pc (want devkit)
Goh, ik zou graag willen weten hoe je weet dat dit voorgeprogrammeerd was en niet live opgenomen?

En PC? Hoe bedoel je PC? Een PS5 devkit is geen PC, draait geen windows en kan je ook niet zo maar opstarten. Kan je nu door allerlei hoepels proberen te springen maar dan is de uiteindelijk echte console ook een PC, dus nee, die vlieger gaat bij voorbaat al niet op.

Soms vraag ik me echt af wat je in dit topic eigenlijk doet, maar goed, moet je zelf weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:18:
Ik denk dat deze tech demo niet mogelijk is op de Series X door de ultra snelle SSD van de PS5.
Dat denk ik ook. PS kan veel meer details Sneller laden.
Pagina: 1 ... 22 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden