Ik denk eerlijk gezegd niet dat het kleiner gaat worden. Als ik nu de gekte al zie. Verder met je eens. Ik ben eerlijk gezegd al blij dat ze de PS5's niet op 499 en 599 hebben gezet. Ook dan hadden ze namelijk stijf uitverkocht geraakt net als nu.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:23:
[...]
Dat is nu zo en Sony mag dat koesteren. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het is moeilijker om op de top te blijven dan er te komen, etc.
Juist als Sony er nu voor kiest om vanuit een leidende positie achterover te gaan leunen dan zijn ze kwetsbaar. Ik hoop daarom dat ze op het Sony HQ wel kijken naar de concurrentie en qua pricing e.d. competitief willen blijven. Dat is alleen maar goed voor de PS5 bezitters.
*knip* ga hier dan ook niet op in, voor-de-zoveelste-keeruchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:23:
[...]
Gossie, beetje zuur na dinsdag? Laten ik even in je beredenering meegaan. Zonder concurrentie worden bedrijven arrogant, en dat zie je nu ook wel weer. En als bedrijven arrogant worden, zijn de consumenten daar vaak de dupe van.
Verder geef ik je gelijk. Sony heeft wat dingen geflikt die not done zijn. Zonder concurrentie krijg je dat dus. Je slaat de spijker dus op z'n kop. Maar aan de andere kant mag ik niet klagen. Van deze launch line-up had ik alleen maar kunnen dromen als ik het vergelijk met de PS4.
Hey don't shoot the messenger. Ik heb de cijfers niet bedacht. Ik probeer een reden te bedenken voor de dingen hoe ze nu zijn. Dit zou een reden kunnen zijn. Min of meer al als mogelijkheid bevestigd door de personen die ik hierboven quote.Rossi46 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:49:
[...]
Echt kerel, word je nou niet eens moe van jezelf?
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:08 ]
Nee hoor. https://www.intertoys.nl/...elcomputers/ps5-825gb-000maruschiba schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
Intertoys website ligt eruit?
Die zullen er ongetwijfeld bij zitten, als je in een klein dorpje woont ofzo.shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:52:
ervaring leert met die pre-order gekte dat de meeste op de dag nog zitten te wachten op de bestelling en jan lul hem gewoon kan kopen in de mediamarkt. ik pre-order helemaal niks voorlopig.
Bol.com heeft verzekerd dat het op de 19e aankomt, daar vertrouw ik wel in.
Op dit moment is de Playstation 5 pre-order uitverkocht! Houd onze winkels en website dit najaar in de gaten voor alles over de Playstation 5
Issue met load op bazaarvoice, waar die reviews vandaan komen. Wordt niet serverside gecached.WickedWizard schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:56:
Zijn ze nu telkens handmatig de reviews aan het verwijderen die mensen op dit moment plaatsen, of is het iets van een cache-bug?
Ik vind het gemak van downloads vooral heel fijn:Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:37:
Vraag aan de mensen die voor de DE zijn gegaan; mis je het niet om tweedehands spellen te kopen en doorverkopen? Of wil je je game bibliotheek liever houden?
Zeker met prijzen als € 80 voor een spel ben ik blij dat ik straks wat onderling kan ruilen.
- Hele bibliotheek op 1 plek (ipv helft schijfjes en helft indies etc)
- Ik hoef niet naar de winkel voor een spel of op de postbode te wachten
- Geen schijfjes wisselen.
Financieel gezien is het voor de meesten waarschijnlijk niet aantrekkelijk om download only te gaan, maar ik koop niet zo heel veel meer op day one omdat ik toch geen tijd heb om alles te spelen.
Dus voor mijn situatie is het prima. Als ik echt niet kan wachten, dan koop ik het gewoon en verder koop ik dingen in de sale:
Laatst bijvoorbeeld Uncharted Lost Legacy voor 10,- gekocht en Spiderman incl alle DLC voor 25,-.
Financieel is dat best te overzien. Ik kan dan natuurlijk niet verkopen, maar dat deed ik vroeger eigenlijk ook alleen maar als de console de deur uit ging en ik nog maar 5,- per spel ofzo kon krijgen
Cache bug, ene keer zie ik t wel, andere keer nietWickedWizard schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:56:
Zijn ze nu telkens handmatig de reviews aan het verwijderen die mensen op dit moment plaatsen, of is het iets van een cache-bug?
Nu ook weer de tekstmelding:
Op dit moment is de Playstation 5 pre-order uitverkocht! Houd onze winkels en website dit najaar in de gaten voor alles over de Playstation 5
Ik hoop het. Niet dat ze een willekeurig aantal pre-orders toestaan en achteraf blijkt dat ze er toch niet genoeg krijgen.
Het stond er net ook al, maar verdween later weer. Waarschijnlijk checken ze of het er correct komt te staan als de pre-order voorraad op 0 staat.Alcmaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:57:
stond dit er al?
WickedWizard in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"
Het is zeker, om 10AM zal de eerste stock worden toegevoegd (blijkbaar doen ze het in stappen)sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:55:
Ik hoor net 10AM als begintijd. Maar het was een "I think" , dus niet helemaal zeker.
Ja, ik weet wel zeker dat ze het aantal wisten en onder de Sony's selected retailers zitten.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:58:
Zou een bedrijf als Bol.com al weten hoeveel Playstations ze kunnen verkopen? Dat ze bijvoorbeeld 2000 stuks krijgen en na 2000 pre-orders de boel sluiten?
Ik hoop het. Niet dat ze een willekeurig aantal pre-orders toestaan en achteraf blijkt dat ze er toch niet genoeg krijgen.
Ze hebben mensen bevestigd dat als je een bol.com preorder hebt, dat je het de 19e ontvangt.
Slim, de eerste hoarde zal na de eerste stock niet meer kijkensverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:58:
[...]
Het is zeker, om 10AM zal de eerste stock worden toegevoegd (blijkbaar doen ze het in stappen)
Hier ga ik wel vanuit. Ze garanderen dat als je een bestelbevestiging hebt dat je hem dan ook krijgt op 19/11. Verder stopten ze na 20 minuten met de pre-orders en gingen ze later weer open toen er een aantal geannuleerd werden (bron bol.com klantenservice op twitter).Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:58:
Zou een bedrijf als Bol.com al weten hoeveel Playstations ze kunnen verkopen? Dat ze bijvoorbeeld 2000 stuks krijgen en na 2000 pre-orders de boel sluiten?
:-D
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
* Ververst nog 10 keer
Stadia / PSN : whenheco
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
En zien of het systeem het aankan denk ik. Het plaatsen van orders is aanzienlijk zwaarder dan simpelweg door de shop browsen (en kan niet zo makkelijk opgeschaald worden, er draait maar 1 (zware) DB2 node achter)Mike040 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:59:
[...]
Slim, de eerste hoarde zal na de eerste stock niet meer kijken
Neem een kat en smeer wat she-ba kattenmeuk op je functietoets.bambam1979 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ben dus geen echte Tweaker, geen idee hoe dat moet
https://chrome.google.com...keabbnleenpncegpcngjpnjkcbambam1979 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ben dus geen echte Tweaker, geen idee hoe dat moet
Upscalen maarsverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:49:
[...]
Via een contact die de boel nu aan het monitoren is en evt opschaalt als nodig (autoscaling lijkt niet helemaal goed te werken nog).
De reviews die soms wel/niet tonen komt waarschijnlijk omdat bazaarvoice de load niet aankan. Niet iets waar iemand zich nu druk om zal maken
Waarom is het niet mogelijk om bc te hebben voor ps1 t/m 3 games?
Ik heb het doorgegeven. Al zagen ze het zelf ook al wel
Omdat het emuleren van dergelijke games meer rekenkracht en programmering vraagt dan je denkt. Het wordt ook redelijk afgevangen door PS Now.RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:07:
https://www.siliconera.co...with-ps3-and-older-games/
Heb ik liever een systeem wat beter voorbereid is voor de toekomst. Terwijl er ook genoeg remasters/remakes blijven komen van games uit oudere generaties.
[ Voor 75% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:11 ]
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Omdat ze nu geld verdienen aan ps now. Its all about the moneyzRRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:07:
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Kan zijn dat die games op een andere architectuur gebouwd zijn die niet ondersteund wordt op de PS5.RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:07:
Vooral drama als hetzelfde gebeurt als je net in je order-flow zit. Dan ben je hem kwijt.Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:09:
ik voorspel een mega drama op het moment dat de pre-orders wel live zijn. de website is langzaam aan het doodgaan.
[ Voor 52% gewijzigd door Hulleman op 18-09-2020 09:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja dat je hem in je winkelwagen hebt..Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:09:
ik voorspel een mega drama op het moment dat de pre-orders wel live zijn. de website is langzaam aan het doodgaan.
Je klikt op betalen.
De pagina wordt wit
De stresslevels stijgen
je wacht
10 seconde
20 seconde
30 seconde
dan doe je F5 (TIME-OUT FROM GATEWAY)
Je klikt op BACK
DO YOU WANT TO RESEND THIS FORM??
Je klikt op JA...
Winkelwagentje leeg, niet betaald en pre-orders op.
Ondersteunen wel, maar er gaat geen AAA-game draaien in native 8K.Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:11:
valt me eigenlijk net pas op dat er 8K op de doos vermeld staan van de ps5. betekend dit dat ie ook 8k gaat ondersteunen? lijkt me nogal onwaarschijnlijk?
Is toch wel handig dat ze het gewicht van dat ding op de verpakking zetten?Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:11:
valt me eigenlijk net pas op dat er 8K op de doos vermeld staan van de ps5. betekend dit dat ie ook 8k gaat ondersteunen? lijkt me nogal onwaarschijnlijk?
Groningen
Ik meld me aan als vrijwilligerGraizie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:13:
Kunnen we niet even 1 iemand aanwijzen die namens iedereen de website vernieuwt?
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Goed idee, dan horen we het allemaal als hij besteld en betaald heeftGraizie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:13:
Kunnen we niet even 1 iemand aanwijzen die namens iedereen de website vernieuwt?
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
[ Voor 72% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:26 ]
Prima. Wie wil er allemaal 1?Graizie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:13:
Dat kan met emulatie opgelost worden. Doet de xbox one ook met xbox 360 games. Maar sony verdient nu serieus geld aan ps now dus waarom zouden ze.Timmet schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:10:
[...]
Kan zijn dat die games op een andere architectuur gebouwd zijn die niet ondersteund wordt op de PS5.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
8K ondersteuning is al wel 2 jaar geleden bekend gemaakt. De PS5 kan 8K outputten, maar daar is ook alles mee gezegd. Gaat natuurlijk geen game op draaien. De PS2 kon ook 1080i outputten, draaide ook geen game op.Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:11:
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 18-09-2020 09:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Betrouwbare bron? Want dan kan de F5 rustensverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
10AM eerste pre-orders mogelijk (mits de site dan weer terug is uiteraard:)
En waarom altijd zulk soort berichten zonder bron?sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Hoe hoog is de load momenteel?sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
https://untappd.com/user/OzzBier
Is dat tijdstip van 10 uur ergens officieel gemeld of kwam het uit iemands dikke duim?sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Sorry man. Doe je ding maat.Alcmaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:15:
Jongens ik probeer de hele ochtend al de L.O.L. Surprise Clubhouse Playset te bestellen voor mijn dochter.. kunnen jullie even stoppen met refreshen.
Je kunt beter even wachten tot de pre-orders een beetje voorbij zijn. Je troll berichten raken nu ondergesneeuwd.RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:07:
Het lijkt mij 'highly unlikely' dat dit echt is. Wat is je bron?sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:16:
[...]
Ja, business gaat om 10AM 'some stock' toevoegen. Maar als de site om 9:30AM nog steeds niet terug is zullen ze dit wellicht uit gaan stellen.
Wilde altijd al iets over computers weten
oftewel 10am gaat niet lukken.sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:16:
[...]
Ja, business gaat om 10AM 'some stock' toevoegen. Maar als de site om 9:30AM nog steeds niet terug is zullen ze dit wellicht uit gaan stellen.
waar staan die servers ergens? want volgens mij roken ze al
Enter the matrix 🤭Hulleman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:14:
[...]
8K ondersteuning is al wel 2 jaar geleden bekend gemaakt. De PS5 kan 8K outputten, maar daar is ook alles mee gezegd. Gaat natuurlijk geen game op draaien. De PS2 kon ook 1080i outputten, draaide ook geen game op.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
psn: HertogJack
in belgie is de release een weekje later?
ALT-F4
afhalen op 27-11 ook echt.
Krijgen die er zoveel dan? Staat al sinds 07:00 online.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
toch niet betaald al mag ik hopen?MrGeek schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:19:
[...]
Heb daar daarstraks besteld met als vermoedelijke leverdatum 03/04/2021
daarom had ik gisteren al gezegd.. betaal met je CreditCard als je de mogelijkheid hebt.shoombak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:
Mag ik nog even vermelden dat het zeer onverstandig is om 500,- over te maken naar een speelgoedwinkel anno 2020
Mja intertoys is ook lang geen zekerheidje idd.shoombak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:
Mag ik nog even vermelden dat het zeer onverstandig is om 500,- over te maken naar een speelgoedwinkel anno 2020
Maargoed als ik zelf achter het net had gevist bij bol en MM dan had ik het gokje denk ik wel genomen.
Ben al de hele morgen aant refreshen en zag nu pas de consoles staan?NotSoSteady schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:19:
[...]
Krijgen die er zoveel dan? Staat al sinds 07:00 online.
Lang leve creditcardshoombak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:
Kijk maar hier.Snakefoodjah schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:22:
[...]
Ben al de hele morgen aant refreshen en zag nu pas de consoles staan?
https://www.budgetgaming.nl/ps5/playstation+5+console.html
Laatste reactie werd om 07:00 geplaatst.
en 400 euroshoombak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:
Ga daar maar vanuit ja. Totale hype en chaos om er een te bemachtigen. Jou wel gelukt?spaceboy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:16:
Mijn eerste PS5 forum reactie... Episch. Ik kan ook niet wachten (op Demon Souls). Maaruh, wat is precies de paniek met pre ordering? Komt er zoals het er nu uitziet echt pas een 2e batch in 2021?
Ik rond 9u besteld en vermoedelijke datum staat op 27/11/2020?MrGeek schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:19:
[...]
Heb daar daarstraks besteld met als vermoedelijke leverdatum 03/04/2021
Dan heb je om 08:00 precies hetzelfde. En geloof me: geen enkele IT'er heeft zin om 'zeik'calls van Jannie van Intertoys te krijgen dat de site eruit ligt, zonder dat men koffie heeft gehaald en rustig z'n mail heeft weggewerktNotSoSteady schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:21:
Ik snap die lui ook nooit. Ze lopen nu gewoon inkomsten mis op andere producten. Als je dat weet, waarom zet je die pre-order dan niet gewoon om 08:00 online.
Niet bekendgebruikershaes schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:23:
[...]
Ok weet je hoe laat wel? Ik tune net pas in.
ALT-F4
Mijn bevestiging op mail was om 8u14. Dan zal het misschien een overschatting geweest zijn op dat moment.Snakefoodjah schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:23:
[...]
Ik rond 9u besteld en vermoedelijke datum staat op 27/11/2020?
Ik wacht geduldig af en bestel wel bij Coolblue mocht het niet anders lukken.
Nee, ik word nu pas wakker op dit gebied.bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:23:
[...]
Ga daar maar vanuit ja. Totale hype en chaos om er een te bemachtigen. Jou wel gelukt?
Ben even kwijt hoe dat met de release van de PS4 ging, was dat ook zo'n gekte? Of is het gewoon kunstmatige hype om de vraag op te krikken?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ok, ik zal wachten totdat iedereen het door heeft.Raem schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:17:
[...]
Je kunt beter even wachten tot de pre-orders een beetje voorbij zijn. Je troll berichten raken nu ondergesneeuwd.
Het was trouwens een echte vraag. PS5 moet meer dan in staat om ps1/2/3 games te draaien. PS3 wellicht niet omdat het op een cell processor is gebaseerd maar PS1/2 zou echt wel moeten kunnen.
Iemand die niet op zijn teentjes was getrapt had het antwoord al gegeven: It’s all about the money.
[ Voor 52% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:32 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
[PS5] Het pre-release kroeg topic
Nu waren er maar een paar kanalen (Bol, Mediamarkt, Amazon) waar je kon bestellen en was het in no-time weg.
Bij de PS4 waren dat er meer, maar had je met een pre-order niet direct zekerheid dat je hem ook zou krijgen. Ook na de launch is de PS4 lang niet beschikbaar geweest en werden pre-orders verlaat uitgeleverd.
Intertoys moet vandaag nog live gaan geloof ik. Coolblue krijgt geen pre-order aantallen en gaat pas in de launchweek open.
Mwah ga er maar niet vanuit. Je kan wel de kappen eraf halen en custom skins bestellen. Ik ben ook nog lang niet door mijn backlog heen, maar die gaat gewoon mee naar PS5 en dan zonder laadtijden.spaceboy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:26:
[...]
Nee, ik word nu pas wakker op dit gebied.Nou ja, fak it. Misschien is er tegen die tijd dat "mijn" 2e batch dan komt er ook gelijk een mooie andere kleur, want ik vind die witte echt spuuglelijk.
En het goeie nieuws is dat ik nog niet helemaal door m'n PS4 backlog heen ben, dus ik vermaak me wel tot die tijd. En misschien valt het uiteindelijk reuze mee.
Ben even kwijt hoe dat met de release van de PS4 ging, was dat ook zo'n gekte? Of is het gewoon kunstmatige hype om de vraag op te krikken?
PS4 was niet zo'n gekte, maar wel overal uitverkocht op het begin. Dit is wel extremer, wat er nu gebeurt.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/H3PXwOfcVj0mhvb7x83pKgfs.jpg?f=fotoalbum_large)