• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik snap dat mensen niet wild enthousiast zijn over de launch lineup, maar voor zover ik kan inschatten is die ruim bovengemiddeld voor een launch. Sony (en third party developpers) zijn gekke Henkie niet. Waarom zou je bij launch een dure triple A game uitbrengen voor de nieuwe generatie als er amper mensen zijn die een ps5 hebben? Kan je beter 2 jaar wachten tot de installeren base flink groter is zodat je je investering er uit kan halen.

Hoeveel launch games zijn nu echte klassiekers? De n64 had natuurlijk mario 64, de snes super Mario word, maar verder? Niet dat de n64 nou heel veel meer bij de launch had }:O

• Kingofsnake_1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06-2021
Probeer t straks toch even bij Intertoys. Al bekend hoe laat de pre orders online komen?

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 18:01
Kingofsnake_1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:43:
Probeer t straks toch even bij Intertoys. Al bekend hoe laat de pre orders online komen?
Ik gok zelf tussen 9 en 10

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
Erapaz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:34:
[...]

Je zegt eerst dat exclusives niet belangrijk zijn en vervolgens dat je pas gaat kijken voor een PS5 als de exclusieve GT7 en HZD uit zijn. Daarmee geef je toch aan dat exclusives ontzettend belangrijk zijn voor de keuze van de console? Voor mij zijn de exclusives de reden dat ik van Xbox1 en Xbox360 naar PS4 en nu 5 ben gegaan. Hadden ze die niet gehad, dan had ik net zo lief een Xbox gehad.
Ik geef enkel aan dat er telkens naar exclusives gewezen wordt, zoals nu ook, maar als het niet naar je smaak is heb je er helemaal niets aan. Kan voor Sony wel belangrijk zijn maar wat heb je er als gamer aan als er niets van je smaak bij zit? Er zullen heus wel gamers zijn die alles spelen wat exclusive is maar er zijn er genoeg die dat niet doen. Smaken verschillen en daarom zijn exclusives voor de gamers voor mij behoorlijk overschat.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Het was de bedoeling van mij om hem 19 november direct in de winkel te halen, of moet je hem perse preorderen? heb een hekel aan preorderen, heeft post weer vertraging enz.. haal hem liever op hier bij de mediamarkt.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14
shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:54:
Het was de bedoeling van mij om hem 19 november direct in de winkel te halen, of moet je hem perse preorderen? heb een hekel aan preorderen, heeft post weer vertraging enz.. haal hem liever op hier bij de mediamarkt.
Dat had gekund, maar dan moest je reserveren.

Haters everywhere but I don’t really care

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
Meer dan 2000 actieve gebruikers op Intertoys.nl nu al. Allemaal aan het F5-en waarschijnlijk:)

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 18-09-2020 07:56 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:47:
[...]

Ik geef enkel aan dat er telkens naar exclusives gewezen wordt, zoals nu ook, maar als het niet naar je smaak is heb je er helemaal niets aan. Kan voor Sony wel belangrijk zijn maar wat heb je er als gamer aan als er niets van je smaak bij zit? Er zullen heus wel gamers zijn die alles spelen wat exclusive is maar er zijn er genoeg die dat niet doen. Smaken verschillen en daarom zijn exclusives voor de gamers voor mij behoorlijk overschat.
Je hoeft maar één ding te doen met je mening en dat is de verkoopcijfers erbij pakken.

En begin niet weer over productieproblemen. Nedgame is een relatief kleine retailer wiens inkoop niets zegt over de productie van Sony.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:57
sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:56:
Meer dan 2000 actieve gebruikers op Intertoys.nl nu al. Allemaal aan het F5-en waarschijnlijk:)
Waar of hoe zie je dat?

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
Kingofsnake_1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:43:
Bol.com begon vanaf 8:30 en mediamarkt om 13:00. Dus ik zou even voor 8:30 klaar gaan zitten voor de site en dit topic open houden. Bij bol begon het hier vol te stromen met reacties zodra het kon en dan kan je erop acteren.

• shakespeare
matthijst schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:55:
[...]

Dat had gekund, maar dan moest je reserveren.
huh? waar stond dat dan ?

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:45
Ik heb een bestelling kunnen plaatsen bij de MM. al betaald en bevestiging via de mail gekregen waar staat pre-order levering nu 19/11/20. Zag echter ook wat berichten dat het mischien niet een day 1 levering is omdat het chronologisch zou gaan. Denk dat ik dan ook maar ga gokken opvde intertoys pre-orders en als ik er 2 krijg eind v.d rit kan ik er vast iemand anders blij mee maken en ben ik er zo weer vanaf.

• matthijst
Waar denk je dat het de afgelopen 24 uur over ging?

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20
Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:01:
Ik heb een bestelling kunnen plaatsen bij de MM. al betaald en bevestiging via de mail gekregen waar staat pre-order levering nu 19/11/20. Zag echter ook wat berichten dat het mischien niet een day 1 levering is omdat het chronologisch zou gaan. Denk dat ik dan ook maar ga gokken opvde intertoys pre-orders en als ik er 2 krijg eind v.d rit kan ik er vast iemand anders blij mee maken en ben ik er zo weer vanaf.
Ze hebben gezegd dat iedereen die bevestiging heeft er 1 krijgt.

• shakespeare
matthijst schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:01:
[...]

Waar denk je dat het de afgelopen 24 uur over ging?
over preorders niet over reserveren en ophalen in de winkel wijsneus

• DaitoX
shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:02:
[...]

En "reserveren" is niet "eerder bestellen om later te krijgen" of in het engels een "preorder"?

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 19:58
Voor de wachtenden op de Intertoys site, In de Chrome store kun je een extensie 'Super Easy Auto Refresh' downloaden. Je kunt eenvoudig instellen dat de pagina iedere X seconden automatisch ververst wordt. Scheelt je een hoop F5 drukken. Vergeet niet om hem weer uit te zetten als de bestelknop zichtbaar wordt ;) Heeft mij gisteren goed geholpen bij de Bol.com pre-order.

• Flghter1982
0Henk 'm!
DaitoX

Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:01:
Ze hebben gezegd dat iedereen die bevestiging heeft er 1 krijgt.
Dar heb ik wel gezien voor de bol.com maar nog niet voor de MM. weet je zeker dat sit voor MM ook het geval is?

• matthijst
shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:02:
[...]

Er waren twee mogelijkheden:
1. zoals met elke release, de afgelopen maanden naar MM gaan en je op de lijst laten zetten.
2. gisteren online resereveren en dan in de winkel laten bezorgen.

1 en 2 zijn afzonderlijke voorraad, dus je had 2 kansen.

• sverzijl
Ik ken toevallig het Indiaas bedrijf(je) dat de Intertoys webshop beheert. Maar niet bekend wanneer de preorders precies worden opengezet. Alleen dat ze vanmorgen even moesten upscalen

Nu 2700 actief , 250 pageviews/sec

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 20:46
Wat vinden we hiervan? Wederom, géén PS5 vs XSX discussie aub, maar waarom zouden third party devs zo'n groot prijsverschil hanteren? Anticiperen ze nu al op vraag/aanbod?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZH5js-fv8yqYqRUNHq7DE6v3QI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3KOSvTSuHbx7iQyrfdBWSTM.jpg?f=user_large

• ElMayo
Gusev schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:07:
Wat vinden we hiervan? Wederom, géén PS5 vs XSX discussie aub, maar waarom zouden third party devs zo'n groot prijsverschil hanteren? Anticiperen ze nu al op vraag/aanbod?

[Afbeelding]
Als ik op het doosje kijk van de xbox varianten zie ik dat het voor xbox one en xbox series is.. dus wellicht heeft het daarmee te maken?

• DaitoX
Flghter1982 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:05:
[...]

Dar heb ik wel gezien voor de bol.com maar nog niet voor de MM. weet je zeker dat sit voor MM ook het geval is?
https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306660327136911362

• Gusev
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:09:
[...]

Als ik op het doosje kijk van de xbox varianten zie ik dat het voor xbox one en xbox series is.. dus wellicht heeft het daarmee te maken?
Scherp. Zoiets als dan zouden de PS5 spellen "from the ground up ;-) " zijn (kon het niet laten haha )

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-01 16:01

[Afbeelding]
Het is niet de XSX, maar de Xbox One.

• ElMayo
Orangelights23 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:10:
[...]

Het is niet de XSX, maar de Xbox One.
Het is wel degelijke voor xsx, maar ook voor de one. Zie doosje

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

[Afbeelding]
Haal je 'm toch hier voor wel 62,99.

https://www.allyourgames....cry-6.html?source=beslist

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Wat een gekke prijs € 62,99

• Gusev
Daar heb ik toevallig Sackboy gereserveerd, scheelde ook behoorlijk.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45

[Afbeelding]
Ik denk dat sommige winkels hopen dat mensen nu toch wel die game kopen bij hun nieuwe console en gewoon de Sony adviesprijs hanteren. Zoals je bij die link hierboven ziet is 'ie elders wel goedkoper te halen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat die prijzen normaliseren.

• bram1984
Sluw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat sommige winkels hopen dat mensen nu toch wel die game kopen bij hun nieuwe console en gewoon de Sony adviesprijs hanteren. Zoals je bij die link hierboven ziet is 'ie elders wel goedkoper te halen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat die prijzen normaliseren.
Dat waarschijnlijk ook. Dat krijg je zonder concurrentie.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online

[Afbeelding]
Als Sony aangeeft je vanaf heden ietsje verder voorover te laten buigen bij de aankopen van een game, waarom zou je daar als publisher niet lekker in mee gaan? Als het niet verkoopt kan je altijd nog je prijzen omlaag gaan gooien. Ze achteraf gaan verhogen zet meer kwaad bloed. Als 80 Euro het nieuwe normaal normaal is kan de directie toch weer een mooie bonus aan zichzelf uitkeren omdat ze de omzet zo goed verhoogd hebben.

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:14:
[...]

Er is wel concurrentie, niet zo hautain doen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30

[Afbeelding]
Is er voor de Xbox 1 disc voor beide versies (One en Series X) ?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schaamteloze kopie van mijn reactie uit het Xbox topic:

Zal wel zijn omdat bij Xbox de current en next-gen versies in één geleverd wordt en bij Playstation de PS4 en PS5 versies los geleverd worden.

Bij PS kan je dan een next-gen tax invoeren waar dat bij Xbox niet kan zonder die ook voor de current-gen door te voeren.
Gusev schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:10:
[...]

Scherp. Zoiets als dan zouden de PS5 spellen "from the ground up ;-) " zijn (kon het niet laten haha )
Als je het aan Jim Ryan vraagt zal hij dat vast bevestigen :P

• Flghter1982
Ik hoop met de ps5 te kunnen account sharen waarvan 1 account US based is. dan koop je in de US store de nieuwe games voor $69.95 en ben je 59 euro kwijt. Wellicht splitted door 2 50/50 met broertje. Dus nog geen 30 euro pp voor nieuwe release date games. Scheelt 50 euros per game met de eu prijzen met de digital store. Zo blijft het leuk en krijg je een mega voordeel met de digital versie

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
Sluw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:13:
[...]

Behalve in de PlayStation store. Weer een reden om vooral géén DE aan te schaffen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Beetje naïef, met een preorder maak je een reservering. Volgens mij kun je in de winkel ophalen bij MM en Gamemania, bij beide winkels kun je al maanden reserveren.

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-01 04:59
Rossi46 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:16:
[...]

Behalve in de PlayStation store. Weer een reden om vooral géén DE aan te schaffen.
Mits je je account primair maakt op je maat zijn ps5 en vice versa. Ben je alsnog goedkoper uit als je split.

• bram1984
*knip* LAAT dit getroll en gefanboy toch eens achterwege.

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:07 ]

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Als ik nu gameshop winkeleigenaar was zou ik enorm stunten met de prijs van PS5 /XBX games zodat mensen DISCS willen kopen en daarmee ook de DISC versie van de console. Als iedereen een digitale versie koop dan kan ik mijn Playstation en Xbox Game hoek wel sluiten op den duur.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Alcmaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:19:
Als ik nu gameshop winkeleigenaar was zou ik enorm stunten met de prijs van PS5 /XBX games zodat mensen DISCS willen kopen en daarmee ook de DISC versie van de console. Als iedereen een digitale versie koop dan kan ik mijn Playstation en Xbox Game hoek wel sluiten op den duur.
Dat heeft waarschijnlijk helemaal geen zin, de ps5 is de komende 5 maand toch uitverkocht en de gamestore zal alle ps5's aanpakken die hij van Sony beschikbaar krijgt.

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:18:
[...]

Als je bijna 3 op 1 loopt, kan je dat amper concurrentie noemen.
Dat is nu zo en Sony mag dat koesteren. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het is moeilijker om op de top te blijven dan er te komen, etc.

Juist als Sony er nu voor kiest om vanuit een leidende positie achterover te gaan leunen dan zijn ze kwetsbaar. Ik hoop daarom dat ze op het Sony HQ wel kijken naar de concurrentie en qua pricing e.d. competitief willen blijven. Dat is alleen
maar goed voor de PS5 bezitters.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sommige mensen snap je gewoon niet, ik lees steeds meer dat de PS5 voor gekke prijzen op marktplaats staat :| :|

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:14:
[...]

*knip* kun je dat op de man gedoe, dat kinderachtige en denigrerende toontje aub eens weglaten uit posts? Hoe vaak moeten we jou en anderen nog gaan waarschuwen? Laten ik even in je beredenering meegaan. Zonder concurrentie worden bedrijven arrogant, en dat zie je nu ook wel weer. En als bedrijven arrogant worden, zijn de consumenten daar vaak de dupe van.

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 18-09-2020 09:06 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 02:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:23:
[...]

Dat is nu zo en Sony mag dat koesteren. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het is moeilijker om op de top te blijven dan er te komen, etc.

Juist als Sony er nu voor kiest om vanuit een leidende positie achterover te gaan leunen dan zijn ze kwetsbaar. Ik hoop daarom dat ze op het Sony HQ wel kijken naar de concurrentie en qua pricing e.d. competitief willen blijven. Dat is alleen
maar goed voor de PS5 bezitters.
Yep, kijk maar naar de PS3 release. Na het succes van de PS2 dachten ze het even wel te bepalen met €600 launchprijs, dat ging niet al te best.

• Raikkonen_WC
G_Dragon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:23:
Sommige mensen snap je gewoon niet, ik lees steeds meer dat de PS5 voor gekke prijzen op marktplaats staat :| :|
Mensen die daar nu al iets kopen zijn gewoon gestoord. Dat mensen er meer hebben gekocht om te verkopen, tja, daar kun je wat van vinden, maar dat is eenmaal hoe de economie werkt. Vraag/aanbod, en mensen met geld kunnen meer geld maken.....

En dat je ze op releasedag te koop zet, prima. Maar nu iets kopen bij een wildvreemde die het apparaat nog geeneens fysiek heeft? Dat is gewoon dom....

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
De PS5 zal best goed verkopen, maar je krijgt er wel behoorlijk weinig voor terug. Helemaal als je straks 80 euro per spel met gaan betalen. De consument wordt door Sony nu al een poot uitgetrokken. Best raar dat dat als normaal wordt beschouwd.

• shakespeare
Starbucks schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:26:
De PS5 zal best goed verkopen, maar je krijgt er wel behoorlijk weinig voor terug. Helemaal als je straks 80 euro per spel met gaan betalen. De consument wordt door Sony nu al een poot uitgetrokken. Best raar dat dat als normaal wordt beschouwd.
huh ? weinig voor terug, koop maar een game pc

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01-2025
shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:27:
[...]

huh ? weinig voor terug, koop maar een game pc
Hij heeft het over de prijs van de games denk ik.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raikkonen_WC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:26:
[...]

Mensen die daar nu al iets kopen zijn gewoon gestoord. Dat mensen er meer hebben gekocht om te verkopen, tja, daar kun je wat van vinden, maar dat is eenmaal hoe de economie werkt. Vraag/aanbod, en mensen met geld kunnen meer geld maken.....

En dat je ze op releasedag te koop zet, prima. Maar nu iets kopen bij een wildvreemde die het apparaat nog geeneens fysiek heeft? Dat is gewoon dom....
https://www.ad.nl/tech/bi...rkt-uitverkocht~aa3507bc/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Nieuwevolger
eehm, de prijzen zijn bij de concurrent gewoon het zelfde.

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01 15:25
De aangekondigde 80 euro prijzen zijn advies prijzen, die zijn nu al 69 euro in de store van playstation.
Hier bijvoorbeeld, farcry 5 op psn store, kost nog gewoon 69 euro.

https://store.playstation...05847_00-FARCRY5GAME00000

Kan je bij bol.com nu kopen voor 20 euro, om dit soort dingen toch maar voor de disc versie gegaan.

• xavier!
  • Laatst online: 13-01-2025
Nieuwevolger schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:28:
eehm, de prijzen zijn bij de concurrent gewoon het zelfde.
Jawel, maar die hebben het naar mijn idee wel iets chiller geregeld met gamepass.

• AerodynamiX
  • Laatst online: 25-01 13:06
Met verbazing zit ik te lezen dat je blijkbaar gister ochtend de PS5 kon pre-orderen. Ik heb dit bericht helemaal gemist. Vreemd dat voor zover ik kan zien Tweakers hier ook niet over bericht heeft. :X

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
shakespeare schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:09:
[...]

Mwa... ik denk dat een game pc als dit wel sneller is als de ps5 hoor.. een 2080 lijkt me sterk dat de ps5 dit kan overtreffen. mischien op papier..
Qua Tflops zijn ze ongeveer gelijk.
Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar er zit zeker wel een hele krachtige gpu in de nieuwe consoles hoor, om te kunnen gamen in 4K tussen 60-120fps heb je een behoorlijke gpu voor nodig.

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03-2025
AerodynamiX schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:30:
Met verbazing zit ik te lezen dat je blijkbaar gister ochtend de PS5 kon pre-orderen. Ik heb dit bericht helemaal gemist. Vreemd dat voor zover ik kan zien Tweakers hier ook niet over bericht heeft. :X
Vandaag heb je nog een kans bij Intertoys online. Tijdstip is onbekend dus het is de hele dag F5'en.

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 19:58
AerodynamiX schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:30:
Je kunt de pre-order van Intertoys.nl nog meepakken. Die zal ergens vandaag opengaan.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Je kan met far cry 6 en legion toch ook de ps4 disc kopen vor 59 euro en die dan op ps5 gebruiken met patch? Begreep dat die gewoon ps5 versie worden met patch.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de grootte van de next gen games, ik las ergens dat deze kleiner in formaat zouden worden? Want de grootte van de harddisk is hetzelfde gebleven en ik moet nu al continu games verwijderen, helemaal met games die tegenwoordig 100GB+ zijn.

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-01 08:50
Hoe zit het nu qua pre-order als je deze hebt geplaatst bij een fysieke winkel. Ik sta 4e op de lijst bij Intertoys, hoe groot zou de kans zijn dat er op de dag van release daadwerkelijk één klaar staat voor mij?

Echt zekerheid heb je namelijk niet en dat is best vervelend.

[ Voor 13% gewijzigd door Yo_flow op 18-09-2020 08:37 ]

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
StephaN900 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:33:
Hoe zit het met de grootte van de next gen games, ik las ergens dat deze kleiner in formaat zouden worden? Want de grootte van de harddisk is hetzelfde gebleven en ik moet nu al continu games verwijderen, helemaal met games die tegenwoordig 100GB+ zijn.
Ter aanvulling daarop, iemand een idee of games bij de disk-versie minder ruimte op de SSD gebruiken dan wanneer je ze digitaal op de SSD hebt staan?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Mangafan2
Yo_flow schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:36:
Hoe zit het nu qua pre-order als je deze hebt geplaatst bij een fysieke winkel. Ik sta 4e op de lijst bij Intertoys, hoe groot zou de kans zijn dat er op de dag van release daadwerkelijk één klaar staat voor mij?
Dan moet je echt bij je fysieke Intertoys zijn, niemand behalve hun kunnen daarop een antwoord geven.

• Gianni1991
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07-2025
Mangafan2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:31:
[...]

Ze hebben zelf wel gezegd in de ochtend, dus in ieder geval een beetje een tijdframe.

Vandaag heb je nog een kans bij Intertoys online. Tijdstip is onbekend dus het is de hele dag F5'en.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

WickedWizard schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:36:
[...]

Ter aanvulling daarop, iemand een idee of games bij de disk-versie minder ruimte op de SSD gebruiken dan wanneer je ze digitaal op de SSD hebt staan?
Gezien het feit dat een van de USP van de PS5 is dat hij SNEL van SSD kan laden lijkt het me dat het hele spel ten allen tijde naar de SSD moet om van die snelheid gebruik te kunnen maken.

• ElMayo
Ze lijken de ps5 reviews op intertoys gereset te hebben. Hou de website goed in de gaten

Edit: nvm lijkt een bug het veranderd telkens

[ Voor 21% gewijzigd door ElMayo op 18-09-2020 08:37 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Vraag aan de mensen die voor de DE zijn gegaan; mis je het niet om tweedehands spellen te kopen en doorverkopen? Of wil je je game bibliotheek liever houden?

Zeker met prijzen als € 80 voor een spel ben ik blij dat ik straks wat onderling kan ruilen.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:37:
Ze lijken de ps5 reviews op intertoys gereset te hebben. Hou de website goed in de gaten

Edit: nvm lijkt een bug het veranderd telkens
Site is denk ik een beetje overbelast, soms laad hij wel :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Nieuwevolger
Volgens mij zijn de adviesprijzen in Nederland straks 75 euro voor een disc en 80 euro digitaal. En dan kan een een winkel zelf er ook nog eens 5 euro korting erop gooien voor een disc versie.

• Yo_flow
Mangafan2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:36:
[...]

Dan moet je echt bij je fysieke Intertoys zijn, niemand behalve hun kunnen daarop een antwoord geven.
Intertoys zegt; we bellen je op de dag dat de ps5 binnen is. Maar m'n onderbuikgevoel zegt dat dit te makkelijk is, naam en telefoonnummer achterlaten en dat is het...

Ik voel nu erg de drang om alsnog online een pre-order te plaatsen omdat je geen zekerheid hebt als er op zo'n manier een pre-order kan worden geplaatst bij een fysieke winkel.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 20:21

ScreamGT

joejoe

Voelen jullie ook die spanning? Volgens mij zijn er nog nooit zoveel mensen tegelijk op de Intertoys site geweest.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• ElMayo
ScreamGT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:42:
Voelen jullie ook die spanning? Volgens mij zijn er nog nooit zoveel mensen tegelijk op de Intertoys site geweest.
Hahaha.. tering.. wat een spanning :p

• WickedWizard
Op de Intertoys-pagina:
Op dit moment is de Playstation 5 pre-order uitverkocht! Houd onze winkels en website dit najaar in de gaten voor alles over de Playstation 5
Het is nu ineens verdwenen?! Maar het stond er echt zojuist, geen troll. Waarschijnlijk zijn ze de 'voorraad' aan het invoeren en gereedmaken voor pre-orders.

[ Voor 23% gewijzigd door WickedWizard op 18-09-2020 08:44 ]

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Heb zelf al een pre-order binnen dus ik laat Intertoys aan me voorbij gaan. Scheelt ook weer een hoop stress haha. Hou in ieder geval goed in de gaten dat je nog steeds ingelogd bent, had gister bij bol.com dat ik ineens was uitgelogd.

Voor ieder die nog met lege handen zit succes zometeen en happy hunting! En voor de mensen die all pre-orders hebben en het bij Intertoys nog een keer gaan proberen, shame on you. :p

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08-2025

afca020

X X X

Zelf koop ik al lang geen games op disc meer, geen schijfjes wisselen en geen rondslingerende doosjes. Moet er wel bij zeggen dat ik niet zoveel games koop over het algemeen (sinds release van COD MW zit die disc er al in zonder er ooit uit te zijn geweest). Ik ben volgens mij een van de weinige die juist blij is met die digital edition!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Hey, iedereen weg wezen van de Intertoys site!
Mijn vrouw roept al de hele tijd sinds deze week dat de PS5 er echt moet komen. Al right then.
We gaan het zien. Anders komt het later wel een keer. :P

• ElMayo

• Yo_flow
Ik wilde het ook net plaatsen... Bijzonder toch dat de pre-order niet eens heeft opengestaan op de site?

• sverzijl
3500 actieve gebruikers nu op intertoys.nl. Allemaal F5-monkeys:)

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2025
Yelti schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:46:
Vandaag van GM te horen gekregen dat mijn pre-order in orde komt als ik volledig betaal. Collega van mij had m in MM besteld, maar pre-order mocht niet van Sony. Enkel te bestellen via de site.
Blij dat ik er 1 heb, nu wel benieuwd naar de launch games...
Gefeliciteerd :P. Zelf ook gebeld en er ligt een disk-editie klaar 19 november als ik voor 18 oktober alles heb betaald. Direct op moment 1, ochtend 1 reserveren werpt zijn vruchten af :-)

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik vertrek vandaag van de camping. Alles inpakken en naar huis rijden, dus ga de preorder waarschijnlijk weer missen. Wat een gedoe op deze manier zonder tijden bekend maken.
Is er ook nog kans dat je hem 19 november in de winkel kan halen of zit alles in preorders? Lijkt me wel met het idee ervan...

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

Ik ook niet...

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

JSchut

.....

Yo_flow schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:42:
[...]

Intertoys zegt; we bellen je op de dag dat de ps5 binnen is. Maar m'n onderbuikgevoel zegt dat dit te makkelijk is, naam en telefoonnummer achterlaten en dat is het...

Ik voel nu erg de drang om alsnog online een pre-order te plaatsen omdat je geen zekerheid hebt als er op zo'n manier een pre-order kan worden geplaatst bij een fysieke winkel.
Intertoys is hier overgenomen door top1toys. Ik sta daar ook al heel lang op zo'n lijst. (3e van de 30 ongeveer). Hier had ik ook niet zo'n fijn gevoel bij. Mijn neefje wilde wel ergens pre-orderen maar wilde niet aan betalen en zou het ook niet erg vinden als hij hem niet zou krijgen. Resultaat ik heb geprobeerd er 1 bij bol te kopen. Dat is gelukt en de andere pre-order gaat naar mijn neefje als ik hem bij top1toys krijg.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• WickedWizard
Het stond er echt, maar nu zie ik het ook niet meer staan.

• Raikkonen_WC
[...]

Zoals gezegd, ik ben er gisteren nog geweest, ik had een paar weken geleden aan de bedrijfsleidster gevraagd of ze niet beter al een lijst kon gaan starten (kom heel veel in de winkel), en dat is ze toen ook gaan doen. Bleek gisteren dat een collega al een naam had genoteerd, dus sta nummer 2 nu in de winkel. Al gaf zij wel aan, bestel hem voor de zekerheid ook online, we weten echt niet wat we krijgen. Geschiedenis van de PS3 en PS4 nagaan, zijn het er tussen de 5 en 10 stuks. Dus zit sowieso wel safe... Maar ik zou nu vooral even op online gokken, en als 2de gok nog vandaag naar de winkel gaan

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-01 11:35
ScreamGT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:42:
Jawel, toen ze failliet gingen en iedereen van zijn gift cards af wilde..

• Raikkonen_WC

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
TheDukemaster schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:43:
Heb zelf al een pre-order binnen dus ik laat Intertoys aan me voorbij gaan. Scheelt ook weer een hoop stress haha. Hou in ieder geval goed in de gaten dat je nog steeds ingelogd bent, had gister bij bol.com dat ik ineens was uitgelogd.

Voor ieder die nog met lege handen zit succes zometeen en happy hunting! En voor de mensen die all pre-orders hebben en het bij Intertoys nog een keer gaan proberen, shame on you. :p
Nou aardig hoor je pre-order laten schieten als je er al een hebt. :o

• dutchgio
  • Niet online
WickedWizard schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:36:
[...]

Games worden altijd op de hardeschijf geïnstalleerd, de disc is enkel ter verificatie dat je de game in je bezit hebt.

Games zouden kleiner kunnen worden doordat de SSD flink sneller is dan op de PS4 nu, waar veel assets dubbel worden opgeslagen omdat deze niet snel genoeg vanaf een andere opslaglocatie ingeladen kunnen worden.
Maar betere graphics vereist uiteraard ook meer data, dus dat valt nog te bezien.

• Kingofsnake_1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06-2021
Hoe groot zal de kans zijn dat het lukt als je er vanaf het openen van de pre orders bij bent?

• Mike040
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 15:55
sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:44:
3500 actieve gebruikers nu op intertoys.nl. Allemaal F5-monkeys:)
Hoe zie je dit? :P Lijkt me lachen om dat getal op te zien lopen naarmate het dichter bij 9:00 wordt

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 12:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

swoutr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:46:
[...]

Nou aardig hoor je pre-order laten schieten als je er al een hebt. :o
Als die er 2 reserveert is het niet goed, als die geen 2 reserveert is het niet goed. Het is stiekem ook nooit goed hier he :P

PSN & XBL: Denkoyugo

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
bram1984 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:18:
[...]

Als je bijna 3 op 1 loopt, kan je dat amper concurrentie noemen.

Edit: Of bedoel je Nintendo? Hele andere markt namelijk.
_O-

:')

Echt kerel, word je nou niet eens moe van jezelf?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• sverzijl
Mike040 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:48:
[...]

Hoe zie je dit? :P Lijkt me lachen om dat getal op te zien lopen naarmate het dichter bij 9:00 wordt
Via een contact die de boel nu aan het monitoren is en evt opschaalt als nodig (autoscaling lijkt niet helemaal goed te werken nog).
De reviews die soms wel/niet tonen komt waarschijnlijk omdat bazaarvoice de load niet aankan. Niet iets waar iemand zich nu druk om zal maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 18-09-2020 08:50 ]

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

sverzijl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:49:
[...]

Via een contact die de boel nu aan het monitoren is en evt opschaalt als nodig (autoscaling lijkt niet helemaal goed te werken nog)
waarschijnlijk is dit ook de reden dat ze geen exacte tijd genoemd hebben.. want als ze zeggen we gaan om 9 uur open.. dan roep je een real life DDOS attack over jezelf af.. Niks BOTS gewoon F5-ende gamers.

• sverzijl
Alcmaria schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:50:
[...]

waarschijnlijk is dit ook de reden dat ze geen exacte tijd genoemd hebben.. want als ze zeggen we gaan om 9 uur open.. dan roep je een real life DDOS attack over jezelf af.. Niks BOTS gewoon F5-ende gamers.
Ben benieuwd wat de peakload straks zal zijn zodra bekend is dat de pre-orders geplaatst kunnen worden. Zal het zo wel horen.

• Mangafan2
[...]

Jouw keuze, bij de winkels is het maar afwachten hoeveel stuks zij binnen krijgen, terwijl je online vaak zit met een online opslag dat veel groter is (maar tegelijkertijd heb je meer mensen die er op azen).

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Rossi46 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:49:
[...]

_O-

:')

Echt kerel, word je nou niet eens moe van jezelf?
En dan te bedenken dat hij uit 84 komt, 2004 zou logischer zijn.

• shakespeare
ervaring leert met die pre-order gekte dat de meeste op de dag nog zitten te wachten op de bestelling en jan lul hem gewoon kan kopen in de mediamarkt. ik pre-order helemaal niks voorlopig.
Pagina: 1 ... 165 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden