• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik denk dat een boel winkels het wel goed uitkwam dat niet specifiek op 1 tijdstip de preorders begonnen. Als je site niet opgewassen is tegen een leger f5ende angry gamers en de pre orders zouden om 9 uur in de ochtend exact beginnen. Dan ligt je website eruit. Nu gewoon lekker chill beetje zonder veel bombarie boel,opengooien en alsnog door al je pre orders heen zonder performance problemen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:45:
[...]

Wat bedoel je met 'beter te duiden'? Chaos typt zijn posts als mod niet met een bepaalde agenda zoals jij dit bijvoorbeeld doet. Dit is gewoon heel makkelijk te herkennen, je hoeft niet te denken dat het niet opvalt. Natuurlijk hebben sommige mods hun voorkeuren, Chaos een voorkeur voor PS, BM voor MS. Niks mis mee. Wat zij namelijk niet doen, en wellicht kun je hier een voorbeeld aan nemen, is het posten van reacties die duidelijk een 'concern-troll' gehalte hebben.
Jawel hoor maar goed, daar hebben we het in het feedback topic al lang en breed over gehad samen dus weinig zin om dat hier weer te doen.

Ik heb genoeg normale posts geplaatst hier (Net zoals die van AJ maar dat zien een aantal als persoonlijke aanval, sorry dat ik de tere zieltjes pijn heb gedaan) dus als jullie er echt iets achter zoeken dan ben ik er maar weer vandoor ;w

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Is er ook een special edition van Assassin’s Creed Valhalla voor de ps5? Bij bol.com vind ik alleen de standaard editie.

Stadia / PSN : whenheco

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Kan ik mijn gescoorde karmapunten van dit topic ook inruilen tegen een PS5 Digital Only versie? :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:50:
[...]

Je gaat even voorbij aan het hele punt. Is mij ook nog niet duidelijk welke flater SONY maakt. Winkels hebben zelf besloten om toch eerder preorders te openen.

Gezien de populariteit van de PS5 ook niet gek maar als sony had gezegd "volgende week openen de preorders" dan was het nog steeds chaos want iedereen wil er blijkbaar 1.
Maar even cijfermatig, dat staat me niet helemaal bij meer, maar volgens mij hadden zij toen dacht 10 miljoen PS4's verkocht in eerste maand, ze zouden productie op minimaal 11 miljoen zitten (was 15, toen 10, toen omlaag van 15 naar 11, toen omhoog van 6 naar 11, ergo geruchten en zooi), dan zouden ze toch genoeg moeten hebben om behoorlijk te gaan leveren?

Of hele record van die 10 miljoen moet meteen foetsie zijn in november, maar ergens lijkt het toch niet helemaal te kloppen met cijfers?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:31

OzzieMann

PSN: OzzieMann

RubenSaurus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:58:
Kan ik mijn gescoorde karmapunten van dit topic ook inruilen tegen een PS5 Digital Only versie? :+
Je.mag de mijne wel overkopen voor een ouderwetse rug. 😇😂😁🤪

https://untappd.com/user/OzzBier

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Goeie bespreking, moeite waard om te kijken, kheb zelf wel een paar trailers geskipped omdar die games mij niet zo interreseren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01 15:25
Heeft iemand een goed overzicht met games die een gratis ps5 upgrade krijgen? Kan ik nog wat proberen in te slaan.

En of er iemand ook een ps5 release game lijst heeft, bij veel staat nog holiday 2021 als releasedatum.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

double_pack schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:01:
Heeft iemand een goed overzicht met games die een gratis ps5 upgrade krijgen? Kan ik nog wat proberen in te slaan.
Uit m'n hoofd sowieso Assassin's Creed Valhalla en The Witcher 3

[ Voor 15% gewijzigd door Bas170 op 17-09-2020 22:04 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:33:
[...]

Klopt, was ook meer een knipoog naar @Chaoss aangezien een aantal mensen opvalt dat hij ook zijn voorkeur heeft (geen probleem mee overigens maar daarmee weten ‘wij’ ook een aantal van zijn posts wat beter te duiden oOo )
Uiteraard heb ik een voorkeur die probeer ik ook niet te verbergen.

Maar ik ga niet in het Xbox topic lopen posten wat ik allemaal verkeerd vind aan Microsoft/xbox (en ja ik kan genoeg dingenen bedenken :P) want daar heeft niemand wat aan en het wekt alleen maar irritatie op. Dus probeer er voor te waken dat je niet enkel en alleen maar hier komt om negatieve dingen te posten.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:03:
[...]

Valhalla draait op de xbox 4k 60 fps, over de Ps5 is hieromtrent nog niet echt iets bekend.

• double_pack
  • Laatst online: 01-01 15:25
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:03:
[...]

The Witcher 3 vandaag nog maar even gekocht, heb hem al op pc maar wel leuk om alsnog op ps5 te spelen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:05:
[...]

Uiteraard heb ik een voorkeur die probeer ik ook niet te verbegen.

Maar ik ga niet in het Xbox topic lopen posten wat ik allemaal verkeerd vind aan Microsoft/xbox (en ja ik kan genoeg dingenen bedenken :P) want daar heedt niemand wat aan en het wekt alleen maar irritatie op. Dus probeer er voor te waken dat je niet enkel en alleen maar negatieve dingen zit te posten.
Komt allemaal goed hoor :>

Maar jammer dat je denkt dat ik alleen negatieve zit te posten.. Ik probeer juist wat balans te brengen en de dubbele moraal die ik bespeur te duiden. Helaas komt het verkeerd over dus ik zal me voor de aanpassen (tot het weer teveel begint te kriebelen ;) )

Voor de rest hoop ik dat iedereen gewoon lekker geniet van de nieuwe goodies en games _/-\o_

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 15:27
Niet een lijst, bovenstaande games inderdaad. Ook Control (ultimate edition), Borderlands 3, CoD, Hitman 3, Cyberpunk (wel geoptimaliseerd en later nog een grote patch voor het "echte" next gen gevoel)

[ Voor 4% gewijzigd door Disker op 17-09-2020 22:12 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

FrankoNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:08:
[...]

Valhalla draait op de xbox 4k 60 fps, over de Ps5 is hieromtrent nog niet echt iets bekend.
https://support.ubisoft.com/nl-NL/faqs/55850

Als je de ps4 versie hebt, kun je gratis upgraden naar de ps5 versie ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

RubenSaurus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:58:
Was het maar een feest, ik ga binnenkort de Tweakers top100 in zag ik toevallig laatst 8)7
De tijd die daarin zit is niet iets om echt trots op te zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 17-09-2020 22:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:24:
[...]

Was het maar een feest, ik ga binnenkort de Tweakers top100 in zag ik toevallig laatst 8)7
De tijd die daarin zit is niet iets om echt trots op te zijn :P
Ja dat zal wel, ik zie jou altijd elk topic volspammen :+

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:57
Misschien offtopic maar ik wil wel even een shout-out maken naar iedereen hier. Man, wat was dit een gezellige dag. Hele dag dit forum open gehad en alle gesprekken proberen te lezen en erop reageren. Ben gewoon niet aan werken toe gekomen, maar dat mocht ook eens een keer :-)

En ondanks dat er soms wel eens vervelende berichten voorbij kwamen, verbaas ik mij nog steeds wat voor een geweldige en gezellige mensen hier op Tweakers zitten!

Ik ben echt trots erop om onze passie op zo’n veelal respectvolle, gezellige, en soms recht door zee manier te kunnen delen!

[ Voor 13% gewijzigd door Raikkonen_WC op 17-09-2020 22:28 ]

RubenSaurus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:26:
[...]

Ja dat zal wel, ik zie jou altijd elk topic volspammen :+
En dan laat ik 90% van het forum nog links liggen ook >:)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:20

Don Quijote

El Magnifico

Raikkonen_WC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:27:
Misschien offtopic maar ik wil wel even een shout-out maken naar iedereen hier. Man, wat was dit een gezellige dag. Hele dag dit forum open gehad en alle gesprekken proberen te lezen. En ondanks de paar vervelende berichten, verbaas ik mij nog steeds wat voor een geweldige en gezellige mensen hier op Tweakers zitten!

Ik ben echt trots erop om onze passie op zo’n veelal respectvolle, gezellige, en soms recht door zee manier te kunnen delen!
En het heeft er ook nog eens toe geleid dat ik een PS5 in preorder heb :). Dank voor de hulp allemaal ;).

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Don Quijote schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:28:
[...]

En het heeft er ook nog eens toe geleid dat ik een PS5 in preorder heb :). Dank voor de hulp allemaal ;).
Elkaar helpen en samen van de nieuwe generatie genieten is waar het om gaat *O*

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01 23:48

ikookhier

>hijdiehieris<

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiIydHQU8AAeku8?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiIyc4pVkAAK5s9?format=jpg&name=medium
:9

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 15:54
Ik vind de onderste foto echt lelijk. Ik vind de menselijke huid nog steeds erg tegenvallen, het blijven plastic fantastic gezichten. Ik had op dat vlak meer verwacht van deze generatiewissel.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Steven030
  • Laatst online: 08-12-2025
Bizarre prijzen voor PlayStation 5 op Marktplaats, bij Bol.com en MediaMarkt uitverkocht

https://www.ad.nl/tech/bi...rkt-uitverkocht~aa3507bc/

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:02:
Wat een irritant mannetje, wat probeer je hier mee te zeggen? Behalve een beetje stemmingmakerij?

Op Gamekings.tv staat een veel betere nabeschouwing van het event met onderbouwde plus en minpunten.

Als Sony had gezegt dat de pre orders vrijdag (of random andere dag) live zouden gaan ipv 'morgen' dan had je dezelfde chaos gehad als nu want iedereen wil dat ding, in alle gevallen raakt hij uitverkocht.
Heb toch ergens de indruk dat de handel toch wel overvallen is als je ook leest dat men zegt niet te weten hoeveel ze krijgen. Waarom kun je bij Bol voor de XBox om middernacht al bestellen en bij de PS5 niet?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• FrankoNL
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:13:
[...]

https://support.ubisoft.com/nl-NL/faqs/55850

Als je de ps4 versie hebt, kun je gratis upgraden naar de ps5 versie ;)
Dat snap ik. Maar wat de enhancements zijn is nog onbekend. Dat bedoelde ik.

• FrankoNL
ariekanari schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:40:
Ik vind de onderste foto echt lelijk. Ik vind de menselijke huid nog steeds erg tegenvallen, het blijven plastic fantastic gezichten. Ik had op dat vlak meer verwacht van deze generatiewissel.
Cross gen game. Komt ook naar Ps4. De echte next gen games, op o.a. Unreal 5, zal nog ff wachten zijn.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:13
Lelijk ook echt _O-

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:54

Superkiwi

Hoi doei

Dat ligt aan de ontwikkelaar, niet aan de generatiewissel.
Op de PS4 heb ik al gezichten gezien die er beter uitzagen dan dit ;)
Maar dan nog is dit verre van lelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2020 23:10 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Dit zijn Amerikanen hé.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 11:43
Ubisoft-gezichten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ach zo'n stilstaan plaatje ingezoomed op een gezicht... Het is ook een beetje de Marvel stijl... Ik heb die trailer nu 3x bekeken en ik vind het er gruwelijk uitzien bij de DF bespreking waren ze ook onder de indruk van deze gameplay. Er is genoeg next gen aan de PS5 versie van Spiderman MM.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 17-09-2020 22:55 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Het is ook gewoon lelijk.

En uiteindelijk precies de reden waarom je zo weinig hebt aan tech demo's. Totaal niet vergelijkbaar met wat je krijgt. Sowieso de eerste 1 a 2 jaar niet.

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04-2025
Zojuist een in mijn mandje kunnen doen bij mediamarkt, blijven die orders aannemen?

• NotSoSteady
Rick-vvv schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:53:
Zojuist een in mijn mandje kunnen doen bij mediamarkt, blijven die orders aannemen?
Je woont in België?

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 11:47
Door drukte vanochtend geen pre-order kunnen plaatsen maar ik hou er vertrouwen in dat ik hem op de releasedag zal hebben. Zal dan coolblue of intertoys worden of bol.com die opeens weer meer kan uitleveren. Was bij de ps4 ook het geval

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Rick-vvv
Nee NL, Nederlandse site

• NotSoSteady
Ik krijg geen PS5 in mijn winkelmandje.

• Rick-vvv
NotSoSteady schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:56:
[...]

Ik krijg geen PS5 in mijn winkelmandje.
Hij zit er bij mij nog in, maar ik heb een bol reservering staan. Was aan het proberen voor een maat maar toen het lukte kroop hij terug

• Raem
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:53:
[...]

En uiteindelijk precies de reden waarom je zo weinig hebt aan tech demo's. Totaal niet vergelijkbaar met wat je krijgt. Sowieso de eerste 1 a 2 jaar niet.
Dat het mooier kan en al mooier is gedaan, vast. Maar om nou te zeggen dat het lelijk is. 8)7

De NPCs op de boot in Spider-Man. Daarvan kun je zeggen dat die lelijk zijn.

• Lekker Ventje
Marcievg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:55:
Door drukte vanochtend geen pre-order kunnen plaatsen maar ik hou er vertrouwen in dat ik hem op de releasedag zal hebben. Zal dan coolblue of intertoys worden of bol.com die opeens weer meer kan uitleveren. Was bij de ps4 ook het geval
Verwacht dat Sony ook nog wel de winkel open gaat gooien. Heb daar 7 jaar terug mijn PS4 gehaald minder dan een week voor de releasedatum.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Rick-vvv schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:57:
[...]

Hij zit er bij mij nog in, maar ik heb een bol reservering staan. Was aan het proberen voor een maat maar toen het lukte kroop hij terug
Kan er hier gewoon 1 bestellen en dan ophalen in Rijswijk op 19-11

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fBaSOdhrmPWIsy6s7AJ63gQo04=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MJiZDLrP7SOvsd5cbTVMzoKE.png?f=user_large
Wel een mooie korting van 9500 euro bij MediaMarkt als je hem kan bestellen. O-)

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:53:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat tech demos er weinig mee te maken hebben maar meer dat het gewoon een keuze in artstyle is van marvel. Ze kunnen namelijk al veel gedetailleerder op de huidige generatie als je naar onderstaande kijkt. Dus het zal meer met je smaak te maken hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63QQ30uTXIeLzyvvMqvxTPXv9No=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ixF8oGhFySUXPG8EPcclDr4z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14T3BH8o1DzAUu1Ac2RsMCtCbx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahx0ehrwm6HXWQ5LxXGKhe06.jpg?f=fotoalbum_large
Raem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:57:
[...]

Dat het mooier kan en al mooier is gedaan, vast. Maar om nou te zeggen dat het lelijk is. 8)7

De NPCs op de boot in Spider-Man. Daarvan kun je zeggen dat die lelijk zijn.
Hahaha tering, is dit echt?

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 11:47
Lekker Ventje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:58:
[...]

Verwacht dat Sony ook nog wel de winkel open gaat gooien. Heb daar 7 jaar terug mijn PS4 gehaald minder dan een week voor de releasedatum.
Daarom, er is nog hoop.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• NotSoSteady
Dat is de artstyle van Marvel. :P

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Naar mijn mening heeft Detroit Become Human de beste graphics die ik tot nu toe op een console heb gezien.

• Raem
Hehe ja. Al was het volgens mij niet de bedoeling dat je op die bootjes terecht kon komen. :P

YouTube: Spider-Man PS4's Boat NPCs Will Haunt My Dreams

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
Santiago2019 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:04:
Naar mijn mening heeft Detroit Become Human de beste graphics die ik tot nu toe op een console heb gezien.
...en daarbij opgeteld ook nog een zeer interessante game ervaring! :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Santiago2019 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:04:
Nog zo'n PS4 pareltje die ik nog moet spelen. Ik vind het helemaal niet erg dat Horizon Forbidden West niet meteen een launch game is. :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:00:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat tech demos er weinig mee te maken hebben maar meer dat het gewoon een keuze in artstyle is van marvel. Ze kunnen namelijk al veel gedetailleerder op de huidige generatie als je naar onderstaande kijkt. Dus het zal meer met je smaak te maken hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede voorbeelden, dat zijn ook hele andere games die meer om de persoonlijke emoties draaien. Games waarbij de gezichten vaak in close-up in beeld komen en waarbij het belangrijk is dat ze natuur getrouw zijn.

Spiderman is ten eerst een hele andere type game, het draait om actie en spektakel. En laat Insomniac daar nu goed in zijn, de animaties zijn spot-on en smooth en de effecten en particles spatten van je scherm.

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 12:24
Joosie200 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:10:
[...]

Nog zo'n PS4 pareltje die ik nog moet spelen. Ik vind het helemaal niet erg dat Horizon Forbidden West niet meteen een launch game is. :P
Laat Detroit: Become Human dan net in de Playstation Plus Collection zitten. Kan je gelijk op PS5 mee beginnen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Devilish schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:15:
[...]

Laat die dan net in de Playstation Plus Collection zitten. Kan je gelijk op PS5 mee beginnen.
Hij zat toch al eens in februari / maart in PS+? Toen was ik net te laat met claimen geloof ik. Wel Last of Us meegepakt toen. En Uncharted _/-\o_ Anders een tweede kans inderdaad via de Plus Collection.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 17-09-2020 23:17 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:47
Aangezien er de laatste 20 pagina's al genoeg paniek is of de mensen die een bevestiging hebben gekregen, ook daadwerkelijk de console ontvangen, even een ander puntje.

Hoe bang zijn we en achten we de kans dat de eerste ps5 batch flawed is? zie ook best veel mensen zeggen dat ze eerst een paar batches wachten ivm hardware of andere problemen. Hoe was dit bijv bij een ps3 of 4? :+ :D

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-01 08:50
Ambition88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:19:
Aangezien er de laatste 20 pagina's al genoeg paniek is of de mensen die een bevestiging hebben gekregen, ook daadwerkelijk de console ontvangen, even een ander puntje.

Hoe bang zijn we en achten we de kans dat de eerste ps5 batch flawed is? zie ook best veel mensen zeggen dat ze eerst een paar batches wachten ivm hardware of andere problemen. Hoe was dit bijv bij een ps3 of 4? :+ :D
Ik heb tot nu toe altijd een eerste generatie PS2, PS3 en PS4 gehad en nooit problemen gehad. Ik maak me dus niet al te druk om de PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door Yo_flow op 17-09-2020 23:21 ]

Raem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:07:
[...]

Hehe ja. Al was het volgens mij niet de bedoeling dat je op die bootjes terecht kon komen. :P

YouTube: Spider-Man PS4's Boat NPCs Will Haunt My Dreams
Ooh haha ik dacht al, zet er dan niemand op.

Ja die eerste generatie moet je echt niet hebben hoor :+

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 00:10

Hier eigenlijk geen problemen met eerdere playstations gehad. Om het recent te houden, de PS4 had hier geen mankementen die aangekocht was in preorder. De PS4 Pro die ik erna kocht had ook geen mankementen maar was wat luid bij zware belasting (launch model), daar kwam later een nieuwe model voor met een actie bij Gamemania om die om te ruilen voor 0 euro dus dat heb ik toen ook gedaan :P

Nu gewoon preorder voor de PS5 geplaatst, mocht er wat mee zijn fixen ze het wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 17-09-2020 23:24 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:47
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:22:
[...]

Ja die eerste generatie moet je echt niet hebben hoor :+
Nouja het was enigsinds met een knipoog bedoeld, maar laten we wel wezen, de 1e batch ps4 pros vergeleken met een paar batches later is toch best night and day te noemen. :o

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45

Daarom ben ik ergens ook wel blij dat de release in de V.S. een week eerder is. Mochten er dan problemen zijn, zeker als het een specifiek model betreft dan kun je er wellicht nog rekening mee houden. Gaat dan voornamelijk over problemen zoals koeling, defecten na langdurig gebruik gaan waarschijlijk niet aan het licht komen binnen een week.

• Mangafan2
  • Laatst online: 04-03-2025
Op dit moment is alleen Intertoys nog als serieuze kandidaat over om een pre-order online te halen? Dat zou de 18e (vandaag) moeten beginnen.
Gamemania deed het volgens mij niet, BCC ook niet, Coolblue op dag (of 1-2 dagen er voor) op release.
Wehkamp niets over gehoord.

• Rexus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Zelf heb ik de PS5 in april bij Nedgame besteld maar nog niks vernomen. Iemand anders die dit ook heeft?

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022

Bij de originele ps3 (die nog backwards compatible was met de ps2) had ik de "yellow light of death". Kreeg ook geen garantie van Sony omdat de console net over de 2 jaar oud was. Van wat ik nu gezien heb pik ik de ps5 slim over een paar jaar wel op als hij rond de 200 euro is :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb een lauch PS4 gekocht en die zonder problemen gebruikt tot de PS4 pro uit kwam. Deze lauch PS4 pro gebruik ik nu nog.

Het is ook niet dat die consoles zonder gestest te worden in een doos worden gestopt en op het vliegtuig worden gezet.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mangafan2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:10:
Op dit moment is alleen Intertoys nog als serieuze kandidaat over om een pre-order online te halen? Dat zou de 18e (vandaag) moeten beginnen.
Gamemania deed het volgens mij niet, BCC ook niet, Coolblue op dag (of 1-2 dagen er voor) op release.
Wehkamp niets over gehoord.
Denk inderdaad dat Intertoys de enige kandidaat nu is en anders Coolblue voor release.

Ik wens je veel succes! Ik had vannacht maar 3 uurtjes geslapen om met dit pre-order feest mee te doen 8)7

• Mangafan2
  • Laatst online: 04-03-2025
laugh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:23:
[...]

Denk inderdaad dat Intertoys de enige kandidaat nu is en anders Coolblue voor release.

Ik wens je veel succes! Ik had vannacht maar 3 uurtjes geslapen om met dit pre-order feest mee te doen 8)7
Ik heb er zelf al 1 gekocht voor mijzelf, 1 voor mijn broer en probeer nu 1 voor een vriend van mij te kopen. Eerste 2 zijn dus al gelukt.
Ik mag lekker lang door genieten van deze pre-order feest _O-

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Zie het artikel wat gelinkt wordt, Jim Ryan heeft gereageerd op de comotie over de PS4 versies. Als we dit mogen geloven zijn de PS5 versies wel specifiek gemaakt voor de next gen console.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:35:
[Twitter]

Zie het artikel wat gelinkt wordt, Jim Ryan heeft gereageerd op de comotie over de PS4 versies. Als we dit mogen geloven zijn de PS5 versies wel specifiek gemaakt voor de next gen console.
Uit het artikel:

partly because the next-gen versions of these games have been "built from the ground up to take advantage of the PS5 feature set".

Vanaf de grond opnieuw opgebouwd, yeah right (8>

Geloof best dat er extra werk in zit, maar zo een uitspraak kan je toch niet serieus nemen?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 19:33
Onzin inderdaad. Moet die Jim Ryan echt niet hebben, executive die een beetje uit z'n nek lult om de winst op te drijven. Zo jammer dat Shawn Layden weg is.
Iedereen heeft net een half jaar lopen verkondigen dat Xbox geen games voor de series X kan optimaliseren als ze de One ook moeten ondersteunen, en Playstation zou dat dan wel kunnen..

PS5 is a surefire hit, but Sony's broken promises are eroding trust

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 18-09-2020 01:29 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ground up is natuurlijk een rekbaar begrip, ze gaan natuurlijk niet een hele engine opnieuw bouwen. Maar ik verwacht dan wel meer dan bijvoorbeeld een remaster met hogere resolutie en betere textures, ik verwacht dan eerder zoiets als een remake. Maar goed ik ben erg benieuwd naar de eerste vergelijkings videos.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Apart trouwens dat de nieuwe AC enkel als standard edition gekocht kan worden op de PS5. Ultimate edition oa wel verkrijgbaar op de Xbox.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Godfall is gold en komt uit in November, misschien niet exact tegelijk met de PS5 maar goed genoeg om launch titel te noemen lijkt me:

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb voor de gein een game systeem samengesteld wat te vergelijken is met de PS5:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 290,-€ 290,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 101,-€ 101,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 2080 Gaming€ 648,31€ 648,31
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 57,90€ 57,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 59,90€ 59,90
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Zwart€ 124,90€ 124,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 135,95€ 135,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,96

Heb ook een Zen2 Octa-core AMD CPU genomen, en een 10 Tflops GPU en een snelle 1TB SSD...
Best groot prijsverschil wel!

Dan zijn bij de nieuwe consoles de SSD en het werkgeheugen nog een stuk sneller zelfs dan dit

[ Voor 3% gewijzigd door edgarf28 op 18-09-2020 01:18 ]

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
edgarf28 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:09:
Ik heb voor de gein een game systeem samengesteld wat te vergelijken is met de PS5:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,96

En de nieuwe consoles hebben nog veel snellere SSD en werkgeheugen dan dit zelfs
Zeker, en dan krijg je er nog een hoogwaardige controller bij.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• edgarf28
  • Niet online
alionfire schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:12:
[...]

Zeker, en dan krijg je er nog een hoogwaardige controller bij.
Idd, en een UHD Blu-ray station bij de duurdere uitvoering natuurlijk

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:55
Nou.. ik sta klaar voor een intertoys bestelling. Hopen dat het vandaag lukt ondanks dat elke webshop zo cryptisch is en geen tijdstip vermeld.

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 15:29
Ik ook vanuit Curaçao 😂 alleen is het hier nog maar 11 uur.

• ElMayo
acreed166 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 04:56:
Ik ook vanuit Curaçao 😂 alleen is het hier nog maar 11 uur.
Stel het gaat om 5:00 live :p zullen we maar dan de hele voorraad bestellen? :o

• acreed166
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 04:57:
[...]

Stel het gaat om 5:00 live :p zullen we maar dan de hele voorraad bestellen? :o
Whahh nee ben al met 1tje blij, alleen 5 uur lijkt me sterk moet iemand niet iets activeren ofzo of online zetten.

• ElMayo
acreed166 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 05:00:
[...]

Whahh nee ben al met 1tje blij, alleen 5 uur lijkt me sterk moet iemand niet iets activeren ofzo of online zetten.
Dat denk ik ook. Denk dat het vanaf 9:00 of later zal zijn.

• acreed166
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 05:05:
[...]

Dat denk ik ook. Denk dat het vanaf 9:00 of later zal zijn.
Dan ben je er vroeg bij. Ik hoop voor je dat je eentje kan bestellen.

• ElMayo
acreed166 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 05:12:
[...]

Dan ben je er vroeg bij. Ik hoop voor je dat je eentje kan bestellen.
Thanks man hoop het ook voor jou!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als AC Valhalla een update krijgt, dan vind ik het wel echt bizar dat ze voor de PS4 en PS5 versies verschillende prijzen vragen...

bol.com, amazon.nl 60 vs 65, bij mediamarkt zelf al 70 voor de PS5 versie

Echt goed opletten wat je koopt en uitzoeken of een game de update krijgt en dan lekker de PS4 versie halen :D :X

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 04:43:
Nou.. ik sta klaar voor een intertoys bestelling. Hopen dat het vandaag lukt ondanks dat elke webshop zo cryptisch is en geen tijdstip vermeld.
Zal rond 10 uur zijn vermoed ik. Zal de eerste keer zijn op hun “nieuwe” (autoscaling) IBM HCL Websphere Commerce platform dat ze een hoge load zullen genereren. Dat zullen ze goed willen kunnen monitoren tijdens kantooruren.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51
Heb zelf ook een preorder staan, maar ben wel echt teleurstelt over de launch games. Buiten een 10 uur durende Spidey is er eigenlijk niks confirmed, behalve fortnight. De rest komt allemaal ergens in het "launch window", en dat kan best een paar weken/maanden later zijn.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Rowwan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:27:
Heb zelf ook een preorder staan, maar ben wel echt teleurstelt over de launch games. Buiten een 10 uur durende Spidey is er eigenlijk niks confirmed, behalve fortnight. De rest komt allemaal ergens in het "launch window", en dat kan best een paar weken/maanden later zijn.
Eh..

Astro's Playroom
Demon's Souls
Destruction All Stars
Miles Morales
Spider-Man Remastered
Sackboy
Godfall
Toegang tot een zooi PS4 bangers als je Plus hebt.

En nog tig 3rd party games.

Eerst kijken, dan zeiken.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De volgende games zijn tot nu toe al confirmed als launch games:

Astro's Playroom
Spider-man Miles Morales
Demon's Souls
Sackboy: A Big Adventure
Godfall
Destruction All Stars

Daar kunnen de komende weken goed nog een aantal titels bij komen die Sony eerder tijdens de juni showcase al heeft laten zien. Ik vind de launch line-up juist opvallend goed, zeker in deze tijd waar de ene na de andere game wordt uitgesteld door de pandemie waar we nog altijd midden in zitten.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 15:57
Gisteren nog even binnen gelopen bij Intertoys hier in het dorp. Bevestiging gekregen dat ik sowieso nummer 2 ben op de lijst!!! Dus stel het lukt niet op de webshop vandaag, dan is daar de kans heel groot! Met elke release etc hebben ze in de winkel er los altijd wel 5-10 kunnen krijgen. Dus nummer 2 is best veilig 😜

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
edgarf28 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 01:09:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,96

Heb ook een Zen2 Octa-core AMD CPU genomen, en een 10 Tflops GPU en een snelle 1TB SSD...

Dan zijn bij de nieuwe consoles de SSD en het werkgeheugen nog een stuk sneller zelfs dan dit
Mwa... ik denk dat een game pc als dit wel sneller is als de ps5 hoor.. een 2080 lijkt me sterk dat de ps5 dit kan overtreffen. mischien op papier..

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 14:56
Sony heeft bevestigd dat Demon's Souls een launch game is. Dat lijkt me toch een heel grote game voor hardcore gamers. Daarnaast

De andere bevestigde exclusieve titels op 19 november zijn Spider-Man, Destruction All-Stars, Sackboy and Godfall. Andere PS5-releases die dag zijn: Assassin's Creed: Valhalla, Fifa 21, Avengers (PS4-versie krijgt gratis PS5-update), Watchdogs: Legion, Call of Duty, Devil May Cry: Special Edition, Dirt 5. Het zijn natuurlijk wel crossgen games maar ze draaien allemaal veel beter dan de PS4-versies.

Oja, en Cyberpunk 2077. Gratis upgrade naar PS5-versie als je de PS4-game koopt. Draait vanaf dag 1 in PS5-modus maar nog niet met alle next toeters en bellen ingeschakeld.

Ik verwacht dat er in de komende twee maanden ook nog een aardig aantal indie games een PS5-versie krijgen. Plus er staat heeeel veel in de planning. Komt allemaal goed!

Er valt dus zeker wat te spelen in 2020!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:14:
[...]

Ik ben niet aan het vissen dus er naast vissen doe ik zeker niet >:)
Oh jawel, je bent een gamer dus ben je aan het vissen naar games en je vist dus achter het net wat dat betreft :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:26
Godfall, Spiderman en Ghost of Tsushima kan ik volgens mij spelen bij launch :) prima games.

• Amaze86
  • Laatst online: 09:39
@Rowwan Wat wilde jij dan? PS4 launch die stelde amper iets voor,ps5 is veel beter. En vooral als je naar de overkant kijkt waar ze amper exclusieve games hebben op de launch omdat de games niet eens af zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rexus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
Zelf heb ik de PS5 in april bij Nedgame besteld maar nog niks vernomen. Iemand anders die dit ook heeft?
Ik heb een bestelling van december 2019 staan bij Nedgame, helaas ook nog niets van gehoord. Van de Xbox, op dezelfde datum besteld bij hun, wel. Dat was bijna gelijk na de aankondiging van de pre-orders.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Lukin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:20:
[...]

Ik heb een bestelling van december 2019 staan bij Nedgame, helaas ook nog niets van gehoord. Van de Xbox, op dezelfde datum besteld bij hun, wel. Dat was bijna gelijk na de aankondiging van de pre-orders.
Heb er ook 1 daar sinds april, ben benieuwd. Is mijn laatste hoop wel moet ik zeggen...

• Lekker Ventje
Amaze86 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:16:
@Rowwan Wat wilde jij dan? PS4 launch die stelde amper iets voor,ps5 is veel beter. En vooral als je naar de overkant kijkt waar ze amper exclusieve games hebben op de launch omdat de games niet eens af zijn.
Want exclusives zijn zo vreselijk belangrijk? Je moet spelen wat je leuk vindt en niet omdat het een exclusive is. De exclusives die er bij de launch van de PS5 zijn hebben er voor gezorgd dat ik pas een keer rond ga kijken voor een PS5 als GT7 en HZD uit zijn. De exclusives die er bij launch zijn boeien mij niet.

https://www.psx-sense.nl/...len-pre-order-kopen-2021/

Schijnbaar levert Nedgame weer vanaf begin 2021. Dan is of de PS5 enorm populair of er zijn wel productieproblemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekker Ventje op 18-09-2020 07:33 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:31:
[...]

Want exclusives zijn zo vreselijk belangrijk? Je moet spelen wat je leuk vindt en niet omdat het een exclusive is. De exclusives die er bij de launch van de PS5 zijn hebben er voor gezorgd dat ik pas een keer rond ga kijken voor een PS5 als GT7 en HZD uit zijn. De exclusives die er bij launch zijn boeien mij niet.
Je zegt eerst dat exclusives niet belangrijk zijn en vervolgens dat je pas gaat kijken voor een PS5 als de exclusieve GT7 en HZD uit zijn. Daarmee geef je toch aan dat exclusives ontzettend belangrijk zijn voor de keuze van de console? Voor mij zijn de exclusives de reden dat ik van Xbox1 en Xbox360 naar PS4 en nu 5 ben gegaan. Hadden ze die niet gehad, dan had ik net zo lief een Xbox gehad.

• TheDukemaster
  • Laatst online: 17-01 11:45
ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 05:46:
Echt goed opletten wat je koopt en uitzoeken of een game de update krijgt en dan lekker de PS4 versie halen :D :X
Maar dan heb je geen PS5 doosje. :+ Maar even zonder gekheid, er zullen genoeg mensen zijn die denken dat je voor een PS5 perse een PS5 versie nodig hebt, dus verkoopwaarde zal ook hoger zijn. Heb daarom zelf gewoon de PS5 versie besteld(kan hem altijd nog annuleren).

• Amaze86
  • Laatst online: 09:39
@Lekker Ventje wel of niet belangrijk hmmm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pagina: 1 ... 164 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden