• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 08:21
Dat staat op de productpagina bij pre-orders gedaan in de winkel.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan 1 tweetje.
In mijn bestelling staat gewoon 19-11-2020 leveren.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is dan weer duidelijker.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:05
T7D_Sneezy schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:55:
[...]

Dat staat op de productpagina bij pre-orders gedaan in de winkel.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan 1 tweetje.
In mijn bestelling staat gewoon 19-11-2020 leveren.
Bij mij in mediamarkt België niet.
“Verzenden zodra artikel in voorraad is”
Hoop natuurlijk dat het dezelfde dag is als launchAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJVR05ax-5PZx6K-CNQhuOM4Sh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GO7tAMVfvBAAvH9S95wYkLGC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door AppleFan2007 op 17-09-2020 20:03 ]

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 16:43
Steven030 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:50:
[...]

Wat bedoel je met 'mocht niet van Sony'? Zijn alle pre-orders van de afgelopen maanden nietig verklaard ofzo dan? Ik heb niks gehoord
Het pre-order bij MM is idd nietig verklaard.
Er was blijkbaar duidelijk aangegeven dat er enkel via de site mocht besteld worden. Blijkbaar wil Sony zijn centen op voorhand.
Wel in België voor alle duidelijkheid.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:21:
[...]

Als ik Reddit mag geloven is het in de USA ook chaos met pre-orders en reserveringen in de retail...
Dat hele pre-orderen is ook één groot administratief drama. Je ziet het hier ook voorbij komen; de ene na de andere heeft overal en nergens pre-orders uitstaan. Alles wat overbodig is wordt zonder gêne teruggestuurd. Dat kost handen vol geld. En klachten/negatieve aandacht van mensen die met pre-order alsnog achter het net vissen.

Eigenlijk moeten ze gewoon nokken met dat pre-orderen. Mits retailers hun voorraad echter accuraat bij kunnen houden, zodat je als koper niet achteraf verrast wordt door een annulering vanuit de retailer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:54
AppleFan2007 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:01:
[...]
Ja, had dit dus daarnet ook al gepost. Zeker in combinatie met die tweet geeft me dat eigenlijk weinig vertrouwen dat ik er op 19 november (of überhaupt in november) er een zal hebben.
k1978 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:54:
[...]
Wat is dat dan voor pre order.
Eerlijk gezegd gebruiken ze ook nergens de term pre-order. Ik vind het ook een beetje een dubieuze manier van werken, temeer daar je direct het volledige bedrag moet betalen.

De vraag is ook of alle retailers al direct duidelijk weten welke launch-voorraad ze van Sony gaan krijgen ? Want als je dat niet weet, kun je ook onmogelijk een deftig pre-order programma organiseren. Misschien daarmee ook dat Coolblue zelfs helemaal geen pre-orders aanneemt.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:02
Rossi46 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:10:
[...]
Alles wat overbodig is wordt zonder gêne teruggestuurd. Dat kost handen vol geld.
Dat zal wel meevallen. Die eventueel dubbele preorders raak je via marktplaats of aan vrienden/collega's wel kwijt.
Zit ook nog te twijfelen of ik beide pre-orders laat staan bij Amazon NL/FR. Misschien ook wel allebei, eentje voor boven (ipv de PS4) en 1 voor beneden. Choices choices..

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 07:24
Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:12:
[...]

Ja, had dit dus daarnet ook al gepost. Zeker in combinatie met die tweet geeft me dat eigenlijk weinig vertrouwen dat ik er op 19 november (of überhaupt in november) er een zal hebben.

[...]

Eerlijk gezegd gebruiken ze ook nergens de term pre-order. Ik vind het ook een beetje een dubieuze manier van werken, temeer daar je direct het volledige bedrag moet betalen.

De vraag is ook of alle retailers al direct duidelijk weten welke launch-voorraad ze van Sony gaan krijgen ? Want als je dat niet weet, kun je ook onmogelijk een deftig pre-order programma organiseren. Misschien daarmee ook dat Coolblue zelfs helemaal geen pre-orders aanneemt.
Hoe zo gebruiken ze nergens de term pre order ??? Staat op mijn factuur!! Pre order 19-11-2020 direct thuisbezorgd.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Yelti schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:05:
[...]

Het pre-order bij MM is idd nietig verklaard.
Er was blijkbaar duidelijk aangegeven dat er enkel via de site mocht besteld worden. Blijkbaar wil Sony zijn centen op voorhand.
Wel in België voor alle duidelijkheid.
Oei oke. Thanks!

• Twixie
k1978 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:15:
[...]
Hoe zo gebruiken ze nergens de term pre order ??? Staat op mijn factuur!! Pre order 19-11-2020 direct thuisbezorgd.
Was dat in de winkel of op de website ?

Want ik zie hier nergens het woordje pre-order : https://www.mediamarkt.be...5-gb-9395201-1907411.html
En ook op mijn bestellingsbevestiging is er geen sprake van pre-order.

• AppleFan2007
Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:12:
[...]

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem heb op de 19 de, was er denk ik redelijk vroeg bij.
Natuurlijk weet je niet hoeveelste je bent.

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:56
Eigenlijk ook gewoon triest al die door verkoop trucjes ... hoop zo dat ze de console straks met verlies moeten verkopen 😂

psn: taker-mart

• k1978
Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:17:
[...]

Was dat in de winkel of op de website ?

Want ik zie hier nergens het woordje pre-order : https://www.mediamarkt.be...5-gb-9395201-1907411.html
En ook op mijn bestellingsbevestiging is er geen sprake van pre-order.
Mijn factuur van mij bestelling online.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
Jumpman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:45:
[...]

Dat valt nog te bezien, zou mij niet verbazen als we bij Coolblue prijzen gaan zien die € 30,00 tot € 50,00 hoger liggen net als met de PlayStation Pro 500M.
Neh, dat gaan ze hierbij echt niet doen. Ik weet dat ze dat recent ook deden met de Nvidia Shield, maar de adviesprijs van de PS5 is zo duidelijk gecommuniceerd, dat ze dat in dit geval niet aandurven. Denk ik ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• AppleFan2007
k1978 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:19:
[...]

Wij hebben het ook over België, waarschijnlijk hebben ze een andere manier van werken in Nederland

• sverzijl
k1978 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:19:
[...]

Weet je zeker dat je hem op de Belgische MM site besteld hebt?

• k1978
Ooh Oke 😂

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:39
taker1987 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:18:
Eigenlijk ook gewoon triest al die door verkoop trucjes ... hoop zo dat ze de console straks met verlies moeten verkopen 😂
nope gewoon dikke winst als er gekke voor betalen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• k1978
sverzijl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:21:
[...]

Weet je zeker dat je hem op de Belgische MM site besteld hebt?
Nee ned. Sorry voor verwarring 😉

• AppleFan2007
Amaze86 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:21:
[...]

nope gewoon dikke winst als er gekke voor betalen.
Ik voel me aangesproken😂😂

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 20:12
Maaruh, Sony beloofde toch dat ze ruim van tevoren zouden laten weten wanneer we kunnen gaan preorderen?

Als de rookwolken opgetrokken zijn blijken er straks opeens gewoon voldoende PS 5's te zijn omdat er dan een overzicht is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:39
@Lekker Ventje Sony is de weg kwijt,ook in Amerika is het een chaos.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rossi46 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:10:
[...]

Dat hele pre-orderen is ook één groot administratief drama. Je ziet het hier ook voorbij komen; de ene na de andere heeft overal en nergens pre-orders uitstaan. Alles wat overbodig is wordt zonder gêne teruggestuurd. Dat kost handen vol geld. En klachten/negatieve aandacht van mensen die met pre-order alsnog achter het net vissen.

Eigenlijk moeten ze gewoon nokken met dat pre-orderen. Mits retailers hun voorraad echter accuraat bij kunnen houden, zodat je als koper niet achteraf verrast wordt door een annulering vanuit de retailer.
Of (ik noem maar wat), als het echt ‘selected-retailers’ zijn voor Sony/MS.. Waarom dan niet heel het bestelproces en afhandeling via de Sony site en ophalen bij diezelfde selected bedrijven.. Die krijgen een marge/kickback fee zoals een PostNL ophaalpunt plus kans voor upsell in de winkel (desnoods met doosjes met download codes etc,)

Op deze manier weet IEDEREEN (fabrikant, retail, consument) waar ze aan toe zijn en kan alles in één week (bv per land) aangepakt worden en een maand of twee later uitleveren..

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:44
Ik heb bij Bol met CC betaald en dat bedrag staat gereserveerd op de CC, maar die reservering vervalt toch na een dag of 20 automatisch? Wordt dan de bestelling niet geannuleerd?

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Weet je wat het is, ze lopen geen enkel risico .. in het ergste geval retourneren ze het apparaat naar de winkel en krijgen ze hun geld retour. Dus ja wat houdt je dan tegen behalve wat fatsoen ...

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 15:54
Sony is in paniekmodus, althans zo komt het zo langzamerhand over.
Ze beloven een ordentelijk verloop van preorders, door het ruim van te voren aankondigen van de startdatum voorverkoop, maar gooien gelijk de preorders open. Beloven next-gen beleving maar komen ook naar PS4.
Terwijl Sony weet dat de vraag hoog zal zijn dan kunnen ze in ieder geval de organisatie van de voorverkopen goed op te zetten zowel online als offline.

Bericht was nog niet af.

[ Voor 75% gewijzigd door ariekanari op 17-09-2020 20:31 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

biertje79 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
Ik heb bij Bol met CC betaald en dat bedrag staat gereserveerd op de CC, maar die reservering vervalt toch na een dag of 20 automatisch? Wordt dan de bestelling niet geannuleerd?
Nee Bol.com ververst de reservering elke keer opnieuw .. zorg dus wel dat je voldoende limiet houdt en nadenkt als je een auto huurt met die CC ofzo met een dikke borg reservering..

• D-Ed
  • Niet online
Ivm het ‘consumentenrecht’ kunnen ze de onverkochte consoles binnen 14 dagen terug sturen 8)7

• sverzijl
Mag hopen van niet. Zelf ook gedaan (niet bij Bol), maar mag toch aannemen dat dit geen probleem is.

Verwijderd

AppleFan2007 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:01:
[...]

“Verzenden zodra artikel in voorraad is”
Hoop natuurlijk dat het dezelfde dag is als launch[Afbeelding]
Zo staat het ook voor de NL Mediamarkt, garanderen niks. Er staat wel ergens 18-11 of 19-11 maar dus ook Verzenden zodra artikel op voorraad is.

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 23:20
ariekanari schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:28:
Ik zou niet weten waarom? Alle consoles zijn zo'n beetje uitverkocht, denk dat Sony in geniet modus is.

• D-Ed
  • Niet online
DaitoX schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:29:
[...]

Ik zou niet weten waarom? Alle consoles zijn zo'n beetje uitverkocht, denk dat Sony in geniet modus is.
Ze zijn pas echt verkocht als het geld op de rekening staat he.. En dat gaat nog wel ff duren denk ik..

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 23:20
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:31:
[...]

Ze zijn pas echt verkocht als het geld op de rekening staat he.. En dat gaat nog wel ff duren denk ik..
Ja oke, maar ik bedoel, Sony heeft geen paniek hoor. Volgens mij zijn het de retailers die zelf maar een beetje aankloten, Sony ziet goede verkopen straks dus die vinden het wel prima lijkt me.

Verwijderd

Disker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:10:
[...]

Waarom niet via bijvoorbeeld Dbrand voor een klein bedrag een op maat gesneden skin bestellen? Kan bij eventuele garantie en/of verkoop er ook weer zo af. Hoge kwaliteit altijd naar mijn mening.

Heb de mijne al besteld :)
Thanks voor de tip! Wie heeft het überhaupt bedacht een witte console uit te brengen, afgrijselijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 20:33 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:31:
[...]

Nouhja vele pre orders moeten volledig betaald worden dat geeft wel garantie. Sony ziet dat geld in november wel binnen komen zover is dat ook weer niet vooruit.

Lijkt me dat uitverkochte pre orders een fijn gevoel geeft. er zullen straks maar pallets vol van je product in de Mediamarkt staan en bijna niemand koopt het dat is pas zuur :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• k1978
Ik via Paypal. Maak me ff ongerust 😰😄

• ariekanari
sverzijl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:28:
[...]

Mag hopen van niet. Zelf ook gedaan (niet bij Bol), maar mag toch aannemen dat dit geen probleem is.
Heb ik nog nooit meegemaakt (MasterCard via NL-bank).
Dan zou elke AliExpress betstelling sowieso nooit betaald worden. Afschrijving bedrag pas ná ontvangst.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Is er zaterdag nog iets @ het Pax event of was dat fake en/of van de baan?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
RomeoOscarBravo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:39:
Media Markt geeft mensen bij wie pre-orderen gelukt is geen garantie over de releasedag. "Gaat op chronologische volgorde."
Transactietijd in ING-app is 13:01, dus zit hopelijk goed.
Wel suf voor in store reserveerders dat online en in store verschillende voorraden zijn. Kan je in de winkel nummer 60 staan en tot volgend jaar wachten terwijl online orders 'm dan allang hebben :o

Haters everywhere but I don’t really care

• D-Ed
  • Niet online
DaitoX schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:32:
[...]

Ja oke, maar ik bedoel, Sony heeft geen paniek hoor. Volgens mij zijn het de retailers die zelf maar een beetje aankloten, Sony ziet goede verkopen straks dus die vinden het wel prima lijkt me.
Daar zijn de meningen over verdeeld ;)

Alles duid erop dat deze launch niet echt soepel verloopt.. Die chaos komt vanuit Sony (op verschillende vlakken geen/miscommunicatie). Maar goed, interessant om te zien. Benieuwd hoe volgende week de launch van Xbox verloopt..

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-01 13:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0lIGVTKFPowuV9t6nNdwKNZxU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kqhYDBNYzyhKPUCQUFyE53gh.png?f=user_large

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Die USB c aansluiting op de controller, daar kan je zeker geen USB c headset op aansluiten?

• Raem
  • Laatst online: 13:11
ariekanari schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:28:
Alleen degene die een pre-order probeert te plaatsen is in paniek.

Sony daarentegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NfXScwa.gif

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Bij mij staat er gewoon gereserveerd ipv wordt bezorgd op 19 november.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:40:
[...]

Sony daarentegen:
[Afbeelding]
Ze draaien dik verlies op de consoles, de digitale sales en hogere prijzen van games moeten het gaan goedmaken.

• Raem
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:41:
[...]

Ze draaien dik verlies op de consoles, de digitale sales en hogere prijzen van games moeten het gaan goedmaken.
Oh, ik dacht dat dat plaatje echt was.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Raem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:40:
[...]

Sony daarentegen:
[Afbeelding]
Niet vergeten dat ze verlies maken per verkochte console.. ze duimen gewoon dat iedereen minimaal 5 spellen koopt tijdens de levensduur van die console, als , mensen de ps5 massaal als Disney+ streamer gaan gebruiken is Sony de pineut.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

RomeoOscarBravo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:39:
Media Markt geeft mensen bij wie pre-orderen gelukt is geen garantie over de releasedag. "Gaat op chronologische volgorde."

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 19:45
[quote]D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:36:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld ;)

Alles duid erop dat deze launch niet echt soepel verloopt.. Die chaos komt vanuit Sony (op verschillende vlakken geen/miscommunicatie). Maar goed, interessant om te zien. Benieuwd hoe volgende week de launch van Xbox verloopt..
[/quote

Stuk rustiger, denk dat meeste mensen wel de Xbox kunnen scoren. Zelf ga ik die wel ook erbij nemen maar ken verder echt niemand in me sociale kringen die voor een Xbox gaat, wel stuk of 10 mensen die voor een ps5 gaan..

Playstation 5

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:41:
[...]

Bij mij staat er gewoon gereserveerd ipv wordt bezorgd op 19 november.
Hier ook.

• AppleFan2007
Ik hoop dat dit echt is, dan ben ik zeker dat ik hem dezelfde dag toegeleverd krijg.

• Twixie
Voor mij lijkt het er toch op dat MediaMarkt (België althans) gewoon onbeperkt orders aanneemt en ze dan in volgorde uitlevert. Wat ik me dan afvraag is waarom ze dat bvb nog niet met de XSX/XSS doen, want ook daarvan is de prijs al gekend. Of moet er sowieso in de voorraadsystemen een koppeling gebeuren met backend-systemen van Sony/Microsoft ? Maar in dat geval zou je dan juist verwachten dat ze wel exact zouden moeten kunnen zeggen wanneer ze door hun voorraad zijn...

Of dit alles kan inderdaad gewoon het bewijs zijn dat het bij Sony zelf gewoon volledig in de soep aan het draaien is.

• robkevdv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01-2023
Hier staat hij ondertussen ook al weer even beschikbaar... of zijn dit dan reservaties voor later?

https://www.mediamarkt.be...5-gb-9395201-1907411.html

• Twixie
Dit is dus compleet tegenstrijdig met een andere tweet van MediaMarkt die iemand hier postte. Die tweet zei juist dat ze gewoon in volgorde uitleveren volgens voorraad, en je dus helemaal geen zekerheid hebt.

EDIT: ziehier dus hoe MediaMarkt NL op twitter zichzelf tegenspreekt :

en

robkevdv schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:48:
Hier staat hij ondertussen ook al weer even beschikbaar... of zijn dit dan reservaties voor later?
Alweer ? Volgens mij heeft hij bij MediaMarkt België nooit als uitverkocht o.i.d. gestaan. Juist daarmee dat het vermoeden er is dat ze gewoon maar blijven orders aannemen, zonder enige garantie dat ze ook op 19/11 kunnen leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 17-09-2020 20:55 ]

• FrankoNL
Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:48:
Voor mij lijkt het er toch op dat MediaMarkt (België althans) gewoon onbeperkt orders aanneemt en ze dan in volgorde uitlevert. Wat ik me dan afvraag is waarom ze dat bvb nog niet met de XSX/XSS doen, want ook daarvan is de prijs al gekend. Of moet er sowieso in de voorraadsystemen een koppeling gebeuren met backend-systemen van Sony/Microsoft ? Maar in dat geval zou je dan juist verwachten dat ze wel exact zouden moeten kunnen zeggen wanneer ze door hun voorraad zijn...

Of dit alles kan inderdaad gewoon het bewijs zijn dat het bij Sony zelf gewoon volledig in de soep aan het draaien is.
Waarschijnlijk omdat microsoft de voorwaarde heeft opgelegd dat preorders pas open mogen gaan op de 22ste?

• D-Ed
  • Niet online

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat een irritant mannetje, wat probeer je hier mee te zeggen? Behalve een beetje stemmingmakerij?

Op Gamekings.tv staat een veel betere nabeschouwing van het event met onderbouwde plus en minpunten.

Als Sony had gezegt dat de pre orders vrijdag (of random andere dag) live zouden gaan ipv 'morgen' dan had je dezelfde chaos gehad als nu want iedereen wil dat ding, in alle gevallen raakt hij uitverkocht.

• ariekanari
Kijk dat journalistje eens tegen de macht aanschuren. Hij is zo blij dat hij met de grote baas mag praten en een journalistieke, kritische houding is meteen overboord gegooid.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 17-09-2020 21:02 ]

• FrankoNL
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:02:
Wat een irritant mannetje, wat probeer je hier mee te zeggen? Behalve een beetje stemmingmakerij?

Op Gamekings.tv staat een veel betere nabeschouwing met onderbouwde plus en minpunten.

Als Sony had gezegt dat de pre orders vrijdag (of random andere dag) live zouden gaan ipv 'morgen' dan had je dezelfde chaos gehad als nu want iedereen wil dat ding, in alle gevallen raakt hij uitverkocht.
Ach ja, het zijn vaak de mensen die achter het net vissen die dan boos worden. Heel simpel.

of het nu vandaag, morgen of over 3 dagen was ... de voorraad is hetzelfde .. de websites waren net zo snel uitverkocht geweest.

Maakt dus geen zier uit.

Verwijderd

Wat kan Sony er nou aan doen dat iedereen er 1 wil hebben ! :o

• weteden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-01 10:11
Had er al een besteld bol.com discless en nu om 19u discversie mediamarkt.be (die ik echt wil)

Zal die preorder van bol.com maar niet direct annuleren, kan nooit zijn dat mediamarkt wel genoeg heeft voor iedereen op release

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Ben echt blij dat m'n pre-order bij Bol staat. Gewoon duidelijk gecommuniceerd met een mailtje dat de pre-order gestart was, volledig aanbetaald, geen centje pijn tijdens het bestellen... niks aan 't handje.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:04:
Wat kan Sony er nou aan doen dat iedereen er 1 wil hebben ! :o
Daar hadden ze heel wat aan kunnen doen, niet zoveel van die top first party titels uitbrengen de laatste 7 jaar. :P

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:19
Deze PS5 launch begint steeds meer te lijken op de hypelevels en de enorme vraag bij een nieuwe Apple product. Bij de PS4 had je natuurlijk al mensen die de winkels binnenstormden (de beruchte filmpjes uit Duitsland en de VS), ik ben benieuwd naar de beelden straks in november met de PS5...

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik vraag me heel erg af hoeveel ps5’s er nou echt beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt, waar hebben we dan over ?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
yinx84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:06:
Gewoon duidelijk gecommuniceerd met een mailtje dat de pre-order gestart was,
ik had me ingeschreven voor informatie over beschikbaarheid, maar ik heb geen mail gezien hoor.
zat bovendien in een meeting, en zag een uur later dat ik al 3 kwartier te laat was.

• Mangafan2
  • Laatst online: 04-03-2025
yinx84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:06:
Ben echt blij dat m'n pre-order bij Bol staat. Gewoon duidelijk gecommuniceerd met een mailtje dat de pre-order gestart was, volledig aanbetaald, geen centje pijn tijdens het bestellen... niks aan 't handje.
ik heb het zelfde, mijn bol.com order in de ochtend besteld, gelijk ideal huppa, afgerekend en bevestiging, ging super snel.
Mediamarkt voor mijn broer in de middag, precies hetzelfde, ideal, afgerekend en bevestiging binnen.

HEERLIJK. Maar ik voel de pijn van mensen waarbij het niet gelukt is, mijn maat heeft er nog niet een dus we gaan morgen strijden bij de intertoys online preorder.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:08:
Ik vraag me heel erg af hoeveel ps5’s er nou echt beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt, waar hebben we dan over ?
stuk of 10 minstens mag ik hopen voor de mensen hier :+

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
FrankoNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:03:
[...]

Ach ja, het zijn vaak de mensen die achter het net vissen die dan boos worden. Heel simpel.

of het nu vandaag, morgen of over 3 dagen was ... de voorraad is hetzelfde .. de websites waren net zo snel uitverkocht geweest.

Maakt dus geen zier uit.
Ik denk dat het commentaar vooral komt omdat er werd beloofd dat er ruim van tevoren een datum gegeven zou worden. En tijd. Je hebt helemaal gelijk; de voorraad zou hetzelfde zijn geweest en het zou net zo'n puinhoop zijn geweest, maar mensen hadden zich wel beter voor kunnen bereiden. Dat was immers ook wel een beetje beloofd. Ik vind het dan ook niet heel gek dat daar feedback op komt eigenlijk.

• Twixie
Het is natuurlijk ook de onduidelijkheid die sommige retailers zélf scheppen, die ervoor zorgt dat sommigen ook op 2 of 3 paarden gaan wedden, wat het probleem alleen maar groter maakt. Moest ik hem absoluut op 19/11 moeten willen hebben, zou ik me ook niet gerust voelen met die bevestiging van mediamarkt.be en misschien ook nog wel een Intertoys of Dreamland e.d. proberen.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

RubenSaurus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:09:
[...]

stuk of 10 minstens mag ik hopen voor de mensen hier :+
Ja maar die heb ik allemaal besteld.. dus het moeten er dan minstens 20 ofzo zijn

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 19:33

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:02:

Op Gamekings.tv staat een veel betere nabeschouwing van het event met onderbouwde plus en minpunten.

Excuses edelachtbare. Kreeg ik door van iemand die ook naast het net viste en hij vond deze video wel grappig. So what? Probeer je ook te kijken naar mijn andere posts of alleen de posts die niet helemaal naar je zin zijn....?

• D-Ed
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:03:
[...]

Maakt dus geen zier uit.
Ik ben niet aan het vissen dus er naast vissen doe ik zeker niet >:)

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:13:
[...]

Excuses edelachtbare. Kreeg ik door van iemand die ook naast het net viste en hij vond deze video wel grappig. So what? Probeer je ook te kijken naar mijn andere posts of alleen de posts die niet helemaal naar je zin zijn....?
Misschien reageren mensen alleen op bepaalde Posts en niet op andere posts waar geen reactie op te geven valt.. ik vind het ook nogal een naar mannetje die iets te veel het F woord gebruikte om zijn punt te maken maar wat er eigenlijk voor zorgde dat zijn punt compleet maar de achtergrond werd verdrongen. Ik kreeg er een verwende peuter vibe bij..

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:56
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
[...]

Weet je wat het is, ze lopen geen enkel risico .. in het ergste geval retourneren ze het apparaat naar de winkel en krijgen ze hun geld retour. Dus ja wat houdt je dan tegen behalve wat fatsoen ...
Gewoon triest als er met Sinterklaas of kerst geen ps5 kan worden geschonken aan kind of familie leden , puur omdat er van die gierige mensen tussen zitten

psn: taker-mart

• D-Ed
  • Niet online
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:15:
[...]

Misschien reageren mensen alleen op bepaalde Posts en niet op andere posts waar geen reactie op te geven valt.. ik vind het ook nogal een naar mannetje die iets te veel het F woord gebruikte om zijn punt te maken maar wat er eigenlijk voor zorgde dat zijn punt compleet maar de achtergrond werd verdrongen. Ik kreeg er een verwende peuter vibe bij..
Das wel een beetje de stijl van Angry Joe idd.. Check maar eens een paar van z’n reviews, recht doorzee en knal hard tegen bedrijven die de boel bedonderen met bv lootboxes etc. En tja, nu dus Sony maar dat doet ie net zo goed naar MS of ieder ander bedrijf ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:08:
Tjah dat vraag iedereen zich af... Productie is in juli begonnen dus ze zullen er einde deze maand een paar miljoen klaar hebben en die moeten dan via de distriburie kanelen over heel de wereld verdeeld worden.

Van de Ps4 zijn er nu 120 miljoen verkocht, gedeeld door 7 jaar is dat 17 miljoen units per jaar. Oftewel 1,4 miljoen per maand. Er vanuit gaan dat de productie iets hoger kan zijn dan gemiddeld nodig is kunnen ze mischien 2 miljoen PS5's per maand produceren, als ze nu 4 maand bezig zijn hebben ze dus 8 miljoen units?

Lijkt veel, maar is het dat ook?

• Mangafan2
AngryJoe is prima, volg niet zijn videos maar heb er meerdere gezien. Ik vind het alleen maar goed als er consumenten zijn die tegen grote bedrijven aantrappen vanwege hun beleid of scams.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Angry Joe draaft soms iets te ver door in het typetje wat hij speelt maar vaak heeft hij wel goede punten en is niet bang om een bedrijf tegen de schenen te schoppen.

Zijn uitgebreide recensies zijn ook van goed niveau als je een beetje door zijn typetje heen kan kijken.

• FrankoNL
weteden schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:04:
Had er al een besteld bol.com discless en nu om 19u discversie mediamarkt.be (die ik echt wil)

Zal die preorder van bol.com maar niet direct annuleren, kan nooit zijn dat mediamarkt wel genoeg heeft voor iedereen op release
Als je een bevestiging van bol hebt gehad garanderen ze levering.

• D-Ed
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:21:
Angry Joe draaft soms iets te ver door in het typetje wat hij speelt maar vaak heeft hij wel goede punten en is niet bang on een bedrijf tegen de schenen te schoppen.

Zijn uitgebreide recensies zijn ook van goed niveau als je een beetje door zijn typetje heen kan kijken.
Idd, erg vermakelijk maar soms moet je echt je headphone afzetten _O-

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:13:
[...]

Ik zie genoeg posts van je in beide topics om daar een trend in te zien. Ook de notes van je gemodde posts laten diezelde trend zien, dus ga nou niet heilig boontje spelen ;)

• Mangafan2
Het is ook wel fijn als je hebt uitgekeken naar een spel maar dat het bedrijf dan een aantal dingen verneukt. Dan ben je boos en teleurgesteld, ga je naar de forum, daar wordt je niet gehoord (ook al zie je andere mensen met hetzelfde probleem), maar dan is het wel goed om iemand zoals AngryJoe te hebben met vele volgers die dezelfde issues aankaart. Tenminste wat media aandacht.

• RubenSaurus
taker1987 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:19:
[...]

Gewoon triest als er met Sinterklaas of kerst geen ps5 kan worden geschonken aan kind of familie leden , puur omdat er van die gierige mensen tussen zitten
Dan gaan ze maar een keer knikkeren ofzo :P

(heb zelf geen pre-order want dat kan ik voorlopig nog niet veroorloven maar ik begrijp dat het irritant is)

[ Voor 14% gewijzigd door RubenSaurus op 17-09-2020 21:27 ]

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:25:
[...]

Ik zie genoeg posts van je in bide topics om daar een trend in te zien. Ook de notes van je gemodde posts laten diezelde trend zien, dus ga nou niet heilig boontje spelen ;)
Ach tja, het is ook wat je er in wil zien natuurlijk. En die notes op jouw (niet gemodde post) laten ook een trend zien dus wat dat betreft trekt dat weer mooi gelijk denk ik ;)

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:28:
[...]

die notes op jouw (niet gemodde post)
Offtopic: een niet-gemodde post heeft geen notes ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Hey Guys en girls, zullen we volgende maand iets anders pre-orderen en daar dan een topic over maken? Ik vind het zo gezellig hele dag beetje lopen babbelen over leven tussen hoop en vrees. Misgelopen dromen, per ongeluk aangeschafte playstations. Enzovoort ..

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Alcmaria schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:30:
Hey Guys en girls, zullen we volgende maand iets anders pre-orderen en daar dan een topic over maken? Ik vind het zo gezellig hele dag beetje lopen babbelen over leven tussen hoop en vrees. Misgelopen dromen, per ongeluk aangeschafte playstations. Enzovoort ..
Volgende week gezellig een xbox preorderen? d:)b

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chaoss schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:25:
[...]

Ik zie genoeg posts van je in bide topics om daar een trend in te zien. Ook de notes van je gemodde posts laten diezelde trend zien, dus ga nou niet heilig boontje spelen ;)
Ach, wij zien ook genoeg post van jou / jullie om er een trend in te zien, kom op zeg.

• RubenSaurus
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:31:
[...]

Volgende week gezellig een xbox preorderen? d:)b
How to lose money in 10 seconds! - A tutorial by Bas170 - :+

• Twixie
Nu staat de PS5 toch als uitverkocht op zowel de NL als BE site van MediaMarkt, dus misschien toch garantie dan dat ze leveren op 19/11... we zullen wel zien.

• D-Ed
  • Niet online
Bas170 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:30:
[...]

Offtopic: een niet-gemodde post heeft geen notes ;)
Klopt, was ook meer een knipoog naar @Chaoss aangezien een aantal mensen opvalt dat hij ook zijn voorkeur heeft (geen probleem mee overigens maar daarmee weten ‘wij’ ook een aantal van zijn posts wat beter te duiden oOo )

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:33:
[...]

Klopt, was ook meer een knipoog naar @Chaoss aangezien een aantal mensen opvalt dat hij ook zijn voorkeur heeft (geen probleem mee overigens maar daarmee weten ‘wij’ ook een aantal van zijn posts wat beter te duiden oOo )
hij heeft vast een voorkeur maar zie hem niet rant achtige videos in het andere topic posten

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik dacht ik kom eens even lezen wat iedereen van de showcase van gisteravond vond, gaat het hier pagina's lang alleen maar over preorders..... na 10 pagina's terugbladeren ben ik maar gestopt :P

Ik heb slechts een ruim half uurtje gezien, toen viel ik in slaap. Final Fantasy XVI was de enige game die me wel interessant leek, dit nieuwe deel heeft weer een iets andere insteek dan de voorgaande delen.
Hier dus absoluut geen haast met het bestellen van een PS5, die komt ergens in de loop van volgend jaar wel ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:19
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:33:
[...]

Wat bedoel je met 'beter te duiden'? Chaos typt zijn posts als mod niet met een bepaalde agenda zoals jij dit bijvoorbeeld doet. Dit is gewoon heel makkelijk te herkennen, je hoeft niet te denken dat het niet opvalt. Natuurlijk hebben sommige mods hun voorkeuren, Chaos een voorkeur voor PS, BM voor MS. Niks mis mee. Wat zij namelijk niet doen, en wellicht kun je hier een voorbeeld aan nemen, is het posten van reacties die duidelijk een 'concern-troll' gehalte hebben.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:42:
[...]

hij heeft vast een voorkeur maar zie hem niet rant achtige videos in het andere topic posten
Rant? Dude, in de USA is het totale paniek online, AJ geeft dat even mooi weer en ik verwacht dat er nog veel meer berichten over komen..

Communicatief slaat Sony hier een grote flater en daar mag toch ook wel even aandacht voor zijn?

• RubenSaurus
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:45:
[...]

Rant? Dude, in de USA is het totale paniek online, AJ geeft dat even mooi weer en ik verwacht dat er nog veel meer berichten over komen..

Communicatief slaat Sony hier een grote flater en daar mag toch ook wel even aandacht voor zijn?
Paniek? het gaat over een console he, geen wc papier :+

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

RubenSaurus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:46:
[...]

Paniek? het gaat over een console he, geen wc papier :+
Geen zorgen, we kunnen nog tien jaar gamen! :+

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:45:
[...]

Je gaat even voorbij aan het hele punt. Is mij ook nog niet duidelijk welke flater SONY maakt. Winkels hebben zelf besloten om toch eerder preorders te openen.

Gezien de populariteit van de PS5 ook niet gek maar als sony had gezegd "volgende week openen de preorders" dan was het nog steeds chaos want iedereen wil er blijkbaar 1.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 21:52 ]

Pagina: 1 ... 163 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden