• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Nee, maar nieuwe exclusives komen er sowieso niet direct op. Die verkopen veel te goed full priced. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld wel een en ander op verschijnen. Zou niet weten waarom niet.
Was meer benieuwd of Sony zich er over uit had gelaten :) Kan mij prima voorstellen dat zij op dit moment al hun resources willen gebruiken om zoveel mogelijk launch (window) units te produceren. Het hele aspect van welke PS5 games ze dan aanbieden en waarom daargelaten.

Zelf ben ik geen gebruiker van diensten als PSNow of Gamepass omdat ik nog steeds liever mijn games koop ;) Soms/ooit maak ik wel eens gebruik van een trial om te kijken hoe het werkt en presteert maar daar blijft het er voor mij bij.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Caayn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
Was meer benieuwd of Sony zich er over uit had gelaten :) Kan mij prima voorstellen dat zij op dit moment al hun resources willen gebruiken om zoveel mogelijk launch (window) units te produceren. Het hele aspect van welke PS5 games ze dan aanbieden en waarom daargelaten.

Zelf ben ik geen gebruiker van diensten als PSNow of Gamepass omdat ik nog steeds liever mijn games koop ;) Soms/ooit maak ik wel eens gebruik van een trial om te kijken hoe het werkt en presteert maar daar blijft het voor mij bij.
Nee is nog niks over gezegd verder. Daar ligt ook totaal de focus niet van Sony.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Deathloop uitgesteld tot Q2 2021:

Het zou me niets verbazen dat er nog meer games gaan volgen.

• bram1984
kazuka schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:05:
Deathloop uitgesteld tot Q2 2021:

[Twitter]

Het zou me niets verbazen dat er nog meer games gaan volgen.
Kwam het net posten. Gelukkig (nog) geen game waarin ik interesse had.

Sterker: het zou mij verbazen als het hierbij blijft. Als ze maar van Spider-Man afblijven. :P

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
T gaat weer een droge launch worden :X

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:15:
T gaat weer een droge launch worden :X
Ik ga AC: Valhalla en CP2077 gewoon op de PS5 spelen, komen ook in november pas uit.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
@Kalder De echte ps5 versie van CP2077 komt pas volgend jaar

• Kalder
Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:24:
@Kalder De echte ps5 versie van CP2077 komt pas volgend jaar
Ja dat weet ik maar dat interesseert me echt niets, ik speel de game gewoon op de PS5, snelle laadtijden, betere resolutie en FPS zou mooi meegenomen zijn, dat kunnen ze vast vanaf dag 1 al doen op de PS5.
Bovendien is volgend jaar vanaf november niet zo lang meer, dus hoop dat ze begin volgend jaar met die patch komen, dan ben ik die game vast nog steeds aan het spelen, als het bevalt tenminste.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 18-08-2020 16:36 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:15
De releasedagen van AC, CP2077 en WD3 liggen ook wel dicht bij elkaar, ik verwacht dat een van die drie ook uitgesteld wordt. Van die drie is geloof ik AC het meest gepolijst, de rest kan nog wat crunchwerk gebruiken.

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:31:
[...]

Ja dat weet ik maar dat interesseert me echt niets, ik speel de game gewoon op de PS5, snelle laadtijden, betere resolutie en FPS zou mooi meegenomen zijn, dat kunnen ze vast vanaf dag 1 al doen op de PS5.
Bovendien is volgend jaar vanaf november niet zo lang meer, dus hoop dat ze begin volgend jaar met die patch komen, dan ben ik die game vast nog steeds aan het spelen, als het bevalt tenminste.
Zonde man. Als er 1 game is die veel baat gaat hebben bij de next gen, is het wel Cyberpunk. Ik denk dat je eerst gewoon de PS4 versie krijgt met inderdaad iets kortere laadtijden. Mogelijk draait die gewoon in PS4 Pro legacy mode, dus dat is natuurlijk compleet gaar. Ik wil sowieso eerst de reviews afwachten van die game, want ik ben nog niet weggeblazen. Maar als ik 'm haal, dan wacht ik op de propere next gen versie.

Valhalla vind ik tot nu toe echt op een teleurstelling lijken.

Enige multiplat waar ik dan een beetje naar uitkijk is FC6. En anders wordt het gewoon de PS4 backlog wegwerken.

• Anton.net
Trishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:51:
De releasedagen van AC, CP2077 en WD3 liggen ook wel dicht bij elkaar, ik verwacht dat een van die drie ook uitgesteld wordt. Van die drie is geloof ik AC het meest gepolijst, de rest kan nog wat crunchwerk gebruiken.
Persoonlijk verwacht ik juist dat AC de minst gepolijste is.
Fall 2020 was wss de release target die ze al gezet hadden voor Corona. Het zou straf zijn als ze die datum alsnog halen zonder een hoop bugs. Voor mij schreeuwt die game echt red flags.
Legion en CP2077 daarentegen hebben al een aantal delays gehad.

Maar ik ga volledig akkoord dat die 3 games te dicht op elkaar staan. Ik zie het wel gebeuren dat AC wordt opgeschoven. En dan komt die dicht bij FC6, waardoor die ook weer opschuift Zo krijg je een domino-effect eens de bal aan het rollen gaat.

En nu een timed exlusive van Sony (Deathloop) opschuift, houd ik mijn hart al n beetje vast voor Kena. Daar hebben we maar heel weinig van gezien en is zo'n typische indie game die toch nog een aantal maanden extra nodig gaat hebben. Laatst was er al zo'n verontrustende tweet, dat hun grootste doel was om de game klaar te hebben voor holiday 2020 :X

• bram1984
Benieuwd of dit wat wordt. Dev gaf laatst aan dat de niet geoptimaliseerde build op native 4K 60-75fps draait.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 18-08-2020 18:05 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Caayn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Dat is natuurlijk anekdotisch en bij sommige is alles een merk X (zoals jij al zegt synoniem voor). Mijn nichtjes kennen enkel Nintendo als consoleboer en hebben totaal geen besef van Xbox en Playstation.

Dat jouw kids geen idee hebben van wat een Xbox is vind ik niet zo vreemd :P
Woa in mijn ervaring is Playstation wel een begrip zelfs een soort van synoniem voor console net als dat sommige mensen elke tablet een ipad noemen.

Op mijn vorige werk hadden we in de showroom een hoekje voor kinderen met een Gamecube en een x360 en iedereen (lees alle collega's die niets met gaming hebben) noemde het notabene 'de playstation hoek' :D dat zegt wel iets over de kracht van het Playstation merk

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
De specs van de Series S zijn nu eigenlijk volledig bekend. Dat gaat voor veel mensen een HEEL interessant apparaat zijn denk ik. Zou me niet verbazen als ik het ook ooit koop, gewoon voor erbij.
Ze besparen daar zowel op bijna alle hardware als op het weglaten van een disc drive. Ik verwacht dat er 200 euro verschil zit tussen de S en X.
Dus dan blijft mijn voorspelling:
Series S: 299
PS5 DE: 399
PS5: 499
Series X: 499

We zullen zien volgende maand. :P
Als ik Sony was, zou ik als eerste de prijs bekend maken. Het is wel duidelijk dat Xbox de goedkoopste console gaat hebben met de Series S. Als je niet de goedkoopste bent, kan je best eerst gaan, anders komt het wat knullig over.
En wat zijn die specs dan precies? Microsoft heeft nog niks verteld namelijk...

Verwijderd

Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:48:
@bram1984 Ja dat is een punt inderdaad.
Toch blijft dit voorlopig mijn voorspelling, met alles wat we weten. Het verschil tussen de Series S en PS5 DE is eigenlijk 1440p vs 4K, en dat verschil kost dan 100 euro.
Xbox gaat je sowieso al een 'betere' deal willen voorschotelen, door je plat te gooien met Game Pass. Waardoor de Series S in vergelijking nog wat goedkoper wordt.
Wat is jouw voorspelling?

Ik denk dat het voor een grote groep mensen ook niet echt uitmaakt dat je voor 100 euro meer een hoop meer power krijgt. Veel mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk een next gen console hebben. Als de Series S 100 euro goedkoper is dan de PS5 DE, dan is dat voor veel mensen gewoon een goede deal
Prijs maakt niks uit voor een console. Dreamcast vergeten? Werd voor een habbekrats aangeboden en verkocht nog steeds niks. Playstation is een enorm sterk merk en de meeste die een ps4 hebben gaan nu gewoon weer een PS5 kopen. Merkbeleving.... En alle vrienden gaan allemaal ook naar Playstation dus dan kan je natuurlijk niet achter blijven. Nee ik denk niet dat jij je blind moet staren op de prijs.

En al helemaal nu niet, mensen hebben meer geld omdat ze meer thuis zitten, dus dan willen ze ook meer geld uitgeven voor een goede console.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:13
@snefkens Heel veel mensen zitten thuis en zijn onzeker of de onderneming of organisatie waarvoor ze werken voornemens is te gaan reorganiseren en dat mogelijk hun baan of positie op de tocht staat.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 19:57
ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:21:
@snefkens Heel veel mensen zitten thuis en zijn onzeker of de onderneming of organisatie waarvoor ze werken voornemens is te gaan reorganiseren en dat mogelijk hun baan of positie op de tocht staat.
Voor die mensen is het dan ook verstandig helemaal geen nieuwe console te kopen van welk merk dan ook ;)

Verwijderd

ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:21:
Dat staat niet in verhouding t.o.v. het geld wat mensen niet in de horeca, vakantie, etc etc uitgeven. Die 600/700 euro geven mensen echt wel uit als ze thuis zitten.

Edit: Daarom zijn er ook nog nooit zoveel verbouwingen/verhuizingen etc geweest. Omdat mensen nu geld steken in het huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2020 20:29 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:Laten we hier stoppen met de speculatie over de One S, daar is dit niet het juiste topic voor

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe zit het eigenlijk met PS4-games die je nu nog koopt en die een PS5-upgrade krijgen, is die upgrade dan per definitie gratis? Of is er toch een kans dat je alsnog een soort van GTA5 krijgt en dat je opnieuw mag betalen?
En dat je dus enkel de PS4-versie via bw-compatability op PS5 kan draaien, maar je niet de geupgrade graphics etc hebt.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Gomez12 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:39:
Hoe zit het eigenlijk met PS4-games die je nu nog koopt en die een PS5-upgrade krijgen, is die upgrade dan per definitie gratis? Of is er toch een kans dat je alsnog een soort van GTA5 krijgt en dat je opnieuw mag betalen?
En dat je dus enkel de PS4-versie via bw-compatability op PS5 kan draaien, maar je niet de geupgrade graphics etc hebt.
Dat ligt 100% aan de uitgever, dus dat zou nog wel eens kunnen verschillen hier en daar.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 23:50
Reken er maar op dat de PS5-update van GTA V niet gratis zal zijn en dat er functies worden toegevoegd die niet beschikbaar zijn in de PS4-versie. Dat er met geen woord over een gratis update is gerept zegt in mijn ogen al wel genoeg.

• Trishul
Tot nu toe alleen GTA5, NBA2K21 en Control waar je extra moet betalen voor de PS5 versie. Waarbij die versie voor control wel inbegrepen is in de ultimate versie voor de PS4. Zelfde geldt voor NBA2K21, daar krijg je ook de PS5 versie indien je de PS4 editie van €99 hebt gekocht.
De rest krijgt gratis upgrades, zoals Destiny 2, Doom, CP2077, enz. Ubisoft, Activision, Bethesda en waarschijnlijk ook EA lijken niet moeilijk te doen. TakeTwo daarentegen... Zie ze ook nog wel RDR2 remastered uitbrengen voor next-gen...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Reken er maar op dat de PS5-update van GTA V niet gratis zal zijn en dat er functies worden toegevoegd die niet beschikbaar zijn in de PS4-versie. Dat er met geen woord over een gratis update is gerept zegt in mijn ogen al wel genoeg.
Hoe bedoel je functies toegevoegd? Tussen PS3 en PS4 is er toch ook geen functie toegevoegd, alleen fraaiere graphics afaik, maar niet echt functies...
Trishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:59:
[...]
De rest krijgt gratis upgrades, zoals Destiny 2, Doom, CP2077, enz. Ubisoft, Activision, Bethesda en waarschijnlijk ook EA lijken niet moeilijk te doen. TakeTwo daarentegen... Zie ze ook nog wel RDR2 remastered uitbrengen voor next-gen...
Tja, maar van redelijk nieuwe spellen / bijv ghost of tsushima mag ik dus wel verwachten een gratis update naar ps5 te krijgen.

RDR2 is ook alweer 2 jaar geleden gereleased, kan me enigszins voorstellen dat je als RockStar ook zoiets hebt van : Dat is na 2 jaar simpelweg extra werk, dat kunnen we er niet gratis even bijverrichten.
Toen was PS5 nog niet hot, maar nu zou het voor mij bijv wel de aankoop van Ghost of Tsushima kunnen blokkeren als ik die over een half jaar opnieuw moet kopen om hem in ps5 pracht en praal te zien. Dan wacht ik liever een half jaartje.

Hetzelfde met bijv FFVII, ik wil hem wel kopen, maar of het moet een gratis update zijn, of ik wacht nog wel een paar maandjes...

• NotSoSteady
Gomez12 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:11:
[...]

Hoe bedoel je functies toegevoegd? Tussen PS3 en PS4 is er toch ook geen functie toegevoegd, alleen fraaiere graphics afaik, maar niet echt functies...

[...]

Tja, maar van redelijk nieuwe spellen / bijv ghost of tsushima mag ik dus wel verwachten een gratis update naar ps5 te krijgen.

RDR2 is ook alweer 2 jaar geleden gereleased, kan me enigszins voorstellen dat je als RockStar ook zoiets hebt van : Dat is na 2 jaar simpelweg extra werk, dat kunnen we er niet gratis even bijverrichten.
Toen was PS5 nog niet hot, maar nu zou het voor mij bijv wel de aankoop van Ghost of Tsushima kunnen blokkeren als ik die over een half jaar opnieuw moet kopen om hem in ps5 pracht en praal te zien. Dan wacht ik liever een half jaartje.

Hetzelfde met bijv FFVII, ik wil hem wel kopen, maar of het moet een gratis update zijn, of ik wacht nog wel een paar maandjes...
Nee, ik heb het over GTA Online. De singleplayer heeft inderdaad geen vernieuwingen gekregen. Toch wel, zie onderstaand bericht. Ik was het alweer vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 19-08-2020 00:17 ]

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:11:
[...]

[...]

Nieuw single player missies, first person mode etc:
https://www.ign.com/wikis...ves_for_Returning_Players

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
*knip* off-topic

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:29 ]

Verwijderd

Is er al een exacte datum bekend voor het release? ik zie verschillende datums namelijk voorbij komen..

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De naam van degene die je post wijzigt staat onderin de post, en voor feedback hebben we Feedback op moderatie binnen Spielerij Het is niet de bedoeling dat in het topic zelf te doen

[ Voor 74% gewijzigd door BM op 19-08-2020 09:35 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
<knip>

En al helemaal nu niet, mensen hebben meer geld omdat ze meer thuis zitten, dus dan willen ze ook meer geld uitgeven voor een goede console.
Gevaarlijke redenering en zou graag een onderbouwing hiervan zien.
Er zijn genoeg mensen die het ontzettend moeilijk hebben n.a.v. de Covid-19 gebeurtenissen en elke cent moeten omdraaien omdat ze geen baan meer hebben ofzo.
En waarom zou ik meer geld willen uitgeven omdat ik thuis zit en klaarblijkelijk bakken met geld heb om uit te geven volgens jouw?
Hele vreemde logica..

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 10:00

Knetterhard

Dedicated

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:29:
Is er al een exacte datum bekend voor het release? ik zie verschillende datums namelijk voorbij komen..
Nee, nog niet.

• Trishul
Is een exacte releasedatum zo belangrijk? We kunnen er met 99% zekerheid van uitgaan dat de PS5 uitgebracht wordt in de eerste twee weken van november, nog voor black friday in ieder geval.

• bram1984
Trishul schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:38:
Is een exacte releasedatum zo belangrijk? We kunnen er met 99% zekerheid van uitgaan dat de PS5 uitgebracht wordt in de eerste twee weken van november, nog voor black friday in ieder geval.
Roberto Serrano weet het. Die heeft inmiddels iedere datum in november genoemd met de vermelding dat het mogelijk nog wel kan wijzigen. :+

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 11:16
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Roberto Serrano weet het. Die heeft inmiddels iedere datum in november genoemd met de vermelding dat het mogelijk nog wel kan wijzigen. :+
_O-

• ariekanari
In Duitsland wordt een prijs genoemd van €499 voor de PS5.
Link:*knip*, nep

[ Voor 37% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 12:48 ]

Verwijderd

Trishul schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:38:
Is een exacte releasedatum zo belangrijk?
Naja, in principe wel :O

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ariekanari schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:35:
In Duitsland wordt een prijs genoemd van €499 voor de PS5.
Link: *knip*
Website ziet er nogal uit als een scam.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 12:49 ]

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Haha, je hebt er ook geen geloof meer in? :P

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Haha, je hebt er ook geen geloof meer in? :P
Nou ja, geloof best dat hij af en toe iets meer zal weten, maar als je alle logische data van de hele maand november noemt en jezelf ook nog eens indekt, dan wordt het wel lastig om die specifieke voorspelling serieus te nemen. :P

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Gevaarlijke redenering en zou graag een onderbouwing hiervan zien.
Er zijn genoeg mensen die het ontzettend moeilijk hebben n.a.v. de Covid-19 gebeurtenissen en elke cent moeten omdraaien omdat ze geen baan meer hebben ofzo.
En waarom zou ik meer geld willen uitgeven omdat ik thuis zit en klaarblijkelijk bakken met geld heb om uit te geven volgens jouw?
Hele vreemde logica..
is gewoon gebaseerd op feiten, als je afgelopen tijd het nieuws hebt gevolgd dan weet je dat de omzet van webshops, bouwmarkten etc enorm zijn gestegen omdat mensen daar veel meer geld aan uitgeven.

Bijv: https://www.deondernemer....uitgaven-gestegen~2369106

Het is heel logisch toch dat je het geld wat je normaal gesproken in o.a. horeca/vakantie etc uitgeeft nu uitgeeft voor andere zaken omdat je thuis zit.

Dat diegene die ontslagen zijn door corona minder te besteden hebben dat is een feit. (Die zullen nu dit soort aankopen niet doen) Maar merendeel krijgt nog gewoon zijn volledige salaris gestort in deze periode.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2020 12:38 ]

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

is gewoon gebaseerd op feiten, als je afgelopen tijd het nieuws hebt gevolgd dan weet je dat de omzet van webshops, bouwmarkten etc enorm zijn gestegen omdat mensen daar veel meer geld aan uitgeven.

Bijv: https://www.deondernemer....uitgaven-gestegen~2369106

Het is heel logisch toch dat je het geld wat je normaal gesproken in o.a. horeca/vakantie etc uitgeeft nu uitgeeft voor andere zaken omdat je thuis zit.

Dat diegene die ontslagen zijn door corona minder te besteden hebben dat is een feit. (Die zullen nu dit soort aankopen niet doen) Maar merendeel krijgt nog gewoon zijn volledige salaris gestort in deze periode.
Dit klopt wel aardig hoor. Ik heb vrienden die in de meubelen en hoveniers-business zitten. Het is nog nooit zo goed gegaan in die branches.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:31

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@snefkens @bram1984 De PS5 wordt alleen maar in NL verkocht? Wereldwijd is het een iets grotere crisis volgens mij, Nederland is niet echt een goede graadmeter wat dat betreft.

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
OzzieMann schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:59:
@snefkens @bram1984 De PS5 wordt alleen maar in NL verkocht? Wereldwijd is het een iets grotere crisis volgens mij, Nederland is niet echt een goede graadmeter wat dat betreft.
Goed punt, maar ik denk niet dat het elders compleet anders is op hier en daar een land uitgezonderd? Zoals het artikel aangeeft zijn online aankopen met 50% gestegen tijdens de corona tijd.

Ik denk dat er meer mensen nog "gewoon" aan het werk zijn (al dan niet thuis) dan dat er mensen hun baan zijn kwijtgeraakt. Ken jij bijvoorbeeld heel veel mensen die hun baan kwijt zijn geraakt of ken je er meer die nog gewoon aan het werk zijn?

Ik realiseer me dat we nu een beetje off-topic gaan, maar ook in andere landen wordt er aardig uitgegeven. Dit is in de VS. Maar wellicht zijn er ook landen

https://www.mercurynews.c...g-more-working-from-home/

Kijk ook alleen al naar de Switch. De reden is niet leuk, maar Nintendo heeft veel baat gehad bij de pandemie. Die zouden anders nooit zoveel verkocht hebben.

• OzzieMann

OzzieMann

bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Goed punt, maar ik denk niet dat het elders compleet anders is op hier en daar een land uitgezonderd? Zoals het artikel aangeeft zijn online aankopen met 50% gestegen tijdens de corona tijd.

Ik denk dat er meer mensen nog "gewoon" aan het werk zijn (al dan niet thuis) dan dat er mensen hun baan zijn kwijtgeraakt. Ken jij bijvoorbeeld heel veel mensen die hun baan kwijt zijn geraakt of ken je er meer die nog gewoon aan het werk zijn?

Ik realiseer me dat we nu een beetje off-topic gaan, maar ook in andere landen wordt er aardig uitgegeven. Dit is in de VS. Maar wellicht zijn er ook landen

https://www.mercurynews.c...g-more-working-from-home/

Kijk ook alleen al naar de Switch. De reden is niet leuk, maar Nintendo heeft veel baat gehad bij de pandemie. Die zouden anders nooit zoveel verkocht hebben.
True, ja er worden dit jaar record bedragen uitgegeven aan tuin en huis, maar dat geld kan je toch echt maar 1 keer uitgeven.
Daarnaast zal de economische krimp in veel landen nog vele gevolgen hebben en zien we volgens mij pas het topje van de ijsberg qua crisis/werkloosheid.
Maar genoeg offtopic gegaan.

Ben benieuwd wanneer we een teardown krijgen van de PS5, heel geïnteresseerd hoe de koeling in elkaar zal zitten.

• bram1984
@OzzieMann Speculatie: binnen nu en 3 weken de teardown. :Y

• OzzieMann

OzzieMann

bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:24:
@OzzieMann Speculatie: binnen nu en 3 weken de teardown. :Y
Speculatie is altijd lekker bij het koffiedik kijken. :+

• bram1984
OzzieMann schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Is allemaal voorbij straks (grotendeels). Die echte blowout moet op een gegeven moment op stoom komen.

Verwijderd

OzzieMann schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Speculatie is soms ook broodnodig.

• bram1984
Vers gerucht met veel zout en zo: deze week is/gaat selectieve media in de UK aan de slag met de console, waarna previews volgen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou mooi zijn, hopelijk met veel vrijheid voor de previewers. Wat leuke echte next gen titels die ze kunnen bekijken, maar ook kijken of BC ook echt mooier, stabieler of wat dan ook wordt.

(ik wil zo graag weten hoe tlou2 er op gaat worden :D )

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-08-2020 18:02 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zou inderdaad mooi/leuk zijn maar ik kan het bijna niet geloven. Ik zou eerst nog een presentatie verwachten voordat de pers er mee aan de slag mag dit is wel erg 'out of the blue' zo.

• ariekanari
Ik heb moeite met "selectieve media", want dan denk ik gelijk "minder kritische" media/influencers, etc. om de hype verder op te stoken. Net als @Chaoss zou ik eerst een presentatie verwachten met teardown, prijs (?) etc. Maar er kan ook sprake zijn van een publicatie-embargo tot na de officiële presentatie van Sony.
Sony doet dit toch doorgaans op donderdagen? Laat het nu morgen donderdag zijn. Eerst zien, dan geloven.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
ariekanari schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:34:
Ik heb moeite met "selectieve media", want dan denk ik gelijk "minder kritische" media/influencers, etc. om de hype verder op te stoken. Net als @Chaoss zou ik eerst een presentatie verwachten met teardown, prijs (?) etc. Maar er kan ook sprake zijn van een publicatie-embargo tot na de officiële presentatie van Sony.
Sony doet dit toch doorgaans op donderdagen? Laat het nu morgen donderdag zijn. Eerst zien, dan geloven.
Tot op heden is het steeds exclusief via de officiële Sony kanalen (volgens mij op de DualSense met Geoff K. na) naar buiten gekomen. Dus dan is via selectieve media al een vooruitgang.

En dan ben ik ook wel geïnteresseerd in de zaken die @ArthurMorgan benoemd.

Ben eigenlijk ook wel een beetje klaar deze dripfeed van informatie. Kom maar op met die blowout.

• bram1984
Demon's Souls heeft een rating gekregen in Korea. Dat zou wellicht kunnen betekenen dat deze sneller komt dan verwacht. De enige PS5 game die daar tot nu toe een rating heeft gekregen, is Miles Morales. Aardige launch window, if true. oOo

• bram1984
Op Era heeft iemand gecheckt wanneer andere PS exclusives een rating kregen en zo te zien is dat allemaal 3 maanden van tevoren gebeurd. Hopelijk geen toeval dus.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:35:
Demon's Souls heeft een rating gekregen in Korea. Dat zou wellicht kunnen betekenen dat deze sneller komt dan verwacht. De enige PS5 game die daar tot nu toe een rating heeft gekregen, is Miles Morales. Aardige launch window, if true. oOo

[Twitter]
Ben ik erg benieuwd naar! Gisteren Bloodborne maar weer eens aangeslingerd, hoop dat daar ook een remaster van komt. Daarnaast Elden Ring natuurlijk! Mooie tijden :9

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 13:02

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:03:
[...]

Ben ik erg benieuwd naar! Gisteren Bloodborne maar weer eens aangeslingerd, hoop dat daar ook een remaster van komt. Daarnaast Elden Ring natuurlijk! Mooie tijden :9
Bloodborne heeft nog lang geen remaster nodig, een 60fps/anti-aliasing patch volstaat daar wel.

• bram1984
SD5k schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Bloodborne heeft nog lang geen remaster nodig, een 60fps/anti-aliasing patch volstaat daar wel.
Op een hogere resolutie met HDR uiteraard. Ik teken ervoor.

Maar een Bloodborne remake van Bluepoint, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Daar betaal ik graag voor. Die jongens zijn technisch toch net even minder slordig dan From Software.

• G.Scholtens
  • Laatst online: 06-11 13:49
Wat is iedereen positief over bloodborne, heb hem 1 keer aangeslingerd maar ook direct weer uit. Game ziet er niet uit vind ik. Of ben ik verwend afgelopen jaren qua games

• bram1984
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:16:
Wat is iedereen positief over bloodborne, heb hem 1 keer aangeslingerd maar ook direct weer uit. Game ziet er niet uit vind ik. Of ben ik verwend afgelopen jaren qua games
Want een game moet er per definitie goed uitzien om goed te zijn? Anyway, de game is 5 jaar oud en zag er destijds op zich wel prima uit, voor wat het doet. De sfeer en lore zijn verder gewoon bijzonder sterk neergezet en het belangrijkste: de gameplay is ijzersterk. Ik ken geen andere game die het gevoel van "beter worden" zo goed neerzet. Daarbij is het leveldesign om van te watertanden. Nog steeds de beste game van de generatie voor mij als het puur op gameplay aan komt en een van de beste games ooit gemaakt. Maar het is niet voor iedereen. :)

Die 92 MC score komt natuurlijk ergens vandaan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 20-08-2020 09:39 ]

• Trishul
Aan de andere kant zou het wel heel sneu zijn voor Godfall als Demon's Souls ook uitkomt op de PS5 release... Zijn verschillende games natuurlijk, maar zou je bijna in dezelfde genre kunnen plaatsen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik verwacht dat Godfall even goed zal zijn als DS.

• bram1984
Trishul schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:01:
Aan de andere kant zou het wel heel sneu zijn voor Godfall als Demon's Souls ook uitkomt op de PS5 release... Zijn verschillende games natuurlijk, maar zou je bijna in dezelfde genre kunnen plaatsen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik verwacht dat Godfall even goed zal zijn als DS.
Mwah het zijn third person melee games, maar daar houd de vergelijking denk ik wel mee op. Ik denk dat je Godfall meer moet zien als een soort Destiny achtige looter die je bij voorkeur in co-op speelt waarbij het verzamelen van loot en het verbeteren van je character centraal staat. Wat dat betreft is Miles Morales ook een lastige voor Godfall. Zonder al die games gaan ze ongetwijfeld meer exemplaren verkopen, maar dat geldt andersom ook een beetje.

Godfall is een stuk toegankelijker denk ik, dus hoe meer keuze hoe beter. Ik denk dat Sony met Demon's Souls heel veel mensen over de streep gaat trekken die nog twijfelen.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 07:38

[Twitter]
Ik had eigenlijk al verwacht dat Demon Souls een launch game voor de ps5 wordt, samen met R&C en Spiderman.

Zijn toch 3 mooie exclusieve launch titels als je het mij vraagt!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:16:
Voor mij zijn het niet de looks (Sekiro zag er imo fantastisch uit) maar het zijn echt een type games dat in je specifieke smaak moeten vallen. Veel te moeilijk en daarmee frustrerend voor mij, ik heb ook Dark Souls en Bloodborne 1 keer aangeslingerd en nooit meer opgestart. Hierna heb ik dan ook mezelf aangeleerd de cijfers en de lyrische mede-gamers te negeren bij games van FromSoftware

• Kalder
Steven030 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Voor mij zijn het niet de looks (Sekiro zag er imo fantastisch uit) maar het zijn echt een type games dat in je specifieke smaak moeten vallen. Veel te moeilijk en daarmee frustrerend voor mij, ik heb ook Dark Souls en Bloodborne 1 keer aangeslingerd en nooit meer opgestart. Hierna heb ik dan ook mezelf aangeleerd de cijfers en de lyrische mede-gamers te negeren bij games van FromSoftware
Het is ook echt niet voor mij besteed, heb bloodborne proberen te spelen, maar ik bakte er geen zak van, en na 20 keer dood gegaan te zijn heb ik de game maar weer verwijderd.

• bram1984
kwdtje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Ik had eigenlijk al verwacht dat Demon Souls een launch game voor de ps5 wordt, samen met R&C en Spiderman.

Zijn toch 3 mooie exclusieve launch titels als je het mij vraagt!
Dan toch vreemd dat ze daar geen release window van noemden en van HZD:FW en Miles Morales wel.
Kalder schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Het is ook echt niet voor mij besteed, heb bloodborne proberen te spelen, maar ik bakte er geen zak van, en na 20 keer dood gegaan te zijn heb ik de game maar weer verwijderd.
Ik had precies hetzelfde hoor. Mijn ass is flink gekicked op het begin en dat is nu juist waarom ik de game zo goed vind. Als er een easy mode in had gezeten, was ik 'm al lang weer vergeten. Ze zeggen niet voor niets dat doodgaan bij de gameplay hoort. Het is altijd je eigen schuld. Lukt het niet? Pas je tactiek aan, probeer een ander wapen of item, of level je character wat meer. Eigenlijk kan je het ze moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. En dan die kick van het vinden van een shortcut waarmee je ineens veel sneller bij een boss bent. Ja een Bloodborne remaster is echt day one voor mij. :9~

• G.Scholtens
Misschien een opvolger van driveclub als release game?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:25:
Misschien een opvolger van driveclub motorstorm* als release game?
Fifty. Maar Evolution studios bestaat niet meer.

*Met minder rubberband AI

• bram1984
Dan liever Motorstorm inderdaad. Ik heb weinig met racegames, maar die vond ik wel heel vet destijds.

• G.Scholtens
bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:30:
Dan liever Motorstorm inderdaad. Ik heb weinig met racegames, maar die vond ik wel heel vet destijds.
Motorstorm ken ik dan weer niet, maar driveclub vond ik echt super. Echt net verwijderd van de ps4 omdat ze er mee gestopt zijn.

Maarja gt is toch sony's eigen? Maar de huidige gt als race game, word er niet warm van. Best leuk beetje racen. En grafisch gewoon goed. Maar teveel sim / sport voor mij

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Ik had precies hetzelfde hoor. Mijn ass is flink gekicked op het begin en dat is nu juist waarom ik de game zo goed vind. Als er een easy mode in had gezeten, was ik 'm al lang weer vergeten. Ze zeggen niet voor niets dat doodgaan bij de gameplay hoort. Het is altijd je eigen schuld. Lukt het niet? Pas je tactiek aan, probeer een ander wapen of item, of level je character wat meer. Eigenlijk kan je het ze moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. En dan die kick van het vinden van een shortcut waarmee je ineens veel sneller bij een boss bent. Ja een Bloodborne remaster is echt day one voor mij. :9~
Hier zelfse ervairng. Ik heb twee jaar over gedaan om er in te komen. Telkens las ik hoe lovend men is en telkens kwam ik niet voorbij het eerste stuk van eerste level. Vond het ook eng... Maar als je eenmaal door de eerste level komt, dan lukt de rest ook wel. Pak desnoods een tutorial oid. Spel heeft zo veel diepgang en sfeer. Echt uniek.

Inmiddels beschouw Bloodborne als een van mijn favoriete spellen ooit. A hoonter must hoont. (8>

Na BB heb ik DS3 gedaan (makkie) en nu nog steeds Sekiro, which is kicking my ass.

• bram1984
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Motorstorm ken ik dan weer niet, maar driveclub vond ik echt super. Echt net verwijderd van de ps4 omdat ze er mee gestopt zijn.

Maarja gt is toch sony's eigen? Maar de huidige gt als race game, word er niet warm van. Best leuk beetje racen. En grafisch gewoon goed. Maar teveel sim / sport voor mij
GT is inderdaad first party. Heb ik ook weinig mee. Motorstorm was gewoon arcade raggen met een boost op grote wijdse cross tracks met schansen en zo.

• G.Scholtens
bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

GT is inderdaad first party. Heb ik ook weinig mee. Motorstorm was gewoon arcade raggen met een boost op grote wijdse cross tracks met schansen en zo.

[YouTube: Motorstorm - Ps3 Gameplay (2007)]
Ook leuk voor een keer, maar verder niet mijn type of game

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06

M0nkeymen

Monkeystyle!

Zag deze gameplay voorbij komen van black myth: wukong

[YouTube: Black Myth: Wu Kong - 13 Minutes of Official Gameplay]

website: http://heishenhua.com/

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:00

[Twitter]
Dat zou wel echt top zijn! Dan ga ik misschien toch overwegen om de PS5 meteen te halen, want Demon's Souls Remake wil ik zo graag spelen (mits die goed is uiteraard, maar daar ga ik gemakshalve maar even vanuit).

Ik hoop ook dat er heel snel weer een State of Play komt waarin dan gameplay van Miles Morales en Demon's Souls Remake (en eventuele andere titels) getoond wordt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eerste PS5 commercial, met Hongaarse ondertiteling :P

Kan haast niet anders dat er zeer binnenkort meer nieuws volgt.

• bram1984
kazuka schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:12:

[Twitter]

Kwam hem net posten. Hierbij met YT embed. Slick hoor.

• bram1984
Ziet er eigenlijk best wel cool uit. Als het geen Sekiro difficulty is, hebben ze mijn interesse. :)

• Trishul
kazuka schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:12:

[Twitter]

Welke game moet dat representeren?

• bram1984
Trishul schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Geen, denk ik. Het is meer een reclame met de focus op de DualSense/adaptive triggers en 3D audio, als ik het zo zie.

• bRuud83
  • Laatst online: 07-11 16:22
Het wordt wel weer eens tijd dat Sony iets gaat tonen van de PS5. Het apparaat zou in november uitkomen, maar ondertussen weten we eigenlijk nog heel weinig behalve een specs sheet en het uiterlijk van de console en controller. Ik wil weten welke games er hij de lancering zijn, hoe de UI eruit gaat zien, hoe gaat bc precies in zijn werk gaat, PS plus, PSN, Remote Play en natuurlijk de prijs.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 14:36
bRuud83 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:59:
Het wordt wel weer eens tijd dat Sony iets gaat tonen van de PS5. Het apparaat zou in november uitkomen, maar ondertussen weten we eigenlijk nog heel weinig behalve een specs sheet en het uiterlijk van de console en controller. Ik wil weten welke games er hij de lancering zijn, hoe de UI eruit gaat zien, hoe gaat bc precies in zijn werk gaat, PS plus, PSN, Remote Play en natuurlijk de prijs.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze vandaag wel iets bekend zouden maken, met de PS4 was deze info ook op 20 augustus gepresenteerd.....

• bRuud83
  • Laatst online: 07-11 16:22
LordLynx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat ze vandaag wel iets bekend zouden maken, met de PS4 was deze info ook op 20 augustus gepresenteerd.....
Er was idd een gerucht dat Sony vandaag iets zou tonen middels een uitgebreid evenement, maar dan zou het echt wel ruim van te voren aangekondigd worden. Nu wordt er gezegd eind deze maand of begin september. Dus we weten nog niets.
Zoveel geruchten de laatste tijd waarvan achteraf niets van waar blijkt te zijn. Ik denk dat Sony bewust verwarring zaait met dit soort berichten om Xbox dwars te zitten.
Ze zijn in een soort koude oorlog verwikkeld en wachten op elkaar met wie als eerste met de prijs naar buiten komt.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
bRuud83 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat Sony bewust verwarring zaait met dit soort berichten om Xbox dwars te zitten.
Ze zijn in een soort koude oorlog verwikkeld en wachten op elkaar met wie als eerste met de prijs naar buiten komt.
Die berichten komen niet vanuit Sony, maar van allerlei 'insiders' op Twitter. Zij zijn degene die voor al die verwarring zorgen.
Wanneer Sony iets te melden heeft kondigen ze dat vanzelf wel aan via hun eigen kanalen. De rest hecht ik geen waarde meer aan, dat blijkt toch keer op keer niet te kloppen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
Trishul schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Trouwens, is dat beest niet een Kraken?

https://www.eurogamer.net...ver-sonys-next-gen-vision
The controller supports hardware decompression for the industry-standard ZLIB, but also the new Kraken format from RAD Game Tools, which offers an additional 10 per cent of compression efficiency. The bottom line? 5.5GBs of bandwidth translates into an effective eight or nine gigabytes per second fed into the system. "By the way, in terms of performance, that custom decompressor equates to nine of our Zen 2 cores, that's what it would take to decompress the Kraken stream with a conventional CPU," Cerny reveals.

Verwijderd

Juist! Unleash the Kraken! >:)

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 07:38
Sony heeft de video zojuist ook online gezet. Zal ook wel te zien zijn tijdens de CL finale zondag.

• Anton.net
Deze versie is ook wat langer
[YouTube: PlayStation 5 – Play Has No Limits]
En hier nog wat meer marketingpraat over de Dualsense :P

[ Voor 49% gewijzigd door Anton.net op 20-08-2020 15:15 ]

• bram1984
“The haptic feedback precision allows us to do all sorts of new things. In Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, we’ll be hinting to players which direction attacks are coming from by providing haptic feedback from the appropriate direction on the DualSense wireless controller. What does it feel like to use Miles’s stealth ability? How does a Venom Blast feel? Because of the high resolution of DualSense wireless controller’s haptics system, we can really push the dimensionality of the feedback. For instance, as you hold down Square to do a Venom Punch, you feel Spider-Man’s bio-electricity crackle across from the left side of the controller, culminating in the right side on impact.” –Brian Horton // Creative Director, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
I’m really excited by the adaptive triggers and the haptic feedback, both features that will bring some physicality in game experiences, and give important feedback. Deathloop being a first-person shooter, we do a lot of things to make weapons feel differently from one another. One I like is blocking the triggers when your weapon jams, to give to the player an immediate feedback even before the animation plays out, which prompts the player in a physical way that they have to unjam their gun. –Dinga Bakaba // Game Director, Deathloop
Just as the name “trigger” suggests, the main use of the DualSense wireless controller’s adaptive triggers in Ghostwire: Tokyo is for “active” actions—to shoot or trigger something—and we also use them to create the sensation of recoil. We’re also looking at ways to take advantage of the adaptive triggers to express a sense of persistent energy, or a balance of forces if you will, and for perhaps actions such charging, loading, and a sense of accumulation of power or energy for things.The haptic feedback, in comparison to the vibration function of previous generations, allows us to utilize a much wider range, starting from a very strong vibration that is much more powerful than before, down to extremely light vibration. This way we can offer players very detailed, “textured” nuances. Because of this, our approach is different – it isn’t a transient or a constant vibration level anymore, it allows us to meticulously adjust the feedback throughout the game. –Kenji Kimura // Director, Ghostwire: Tokyo
Horizon Forbidden West features new weapons that are designed to feel unique and play a specific role in combat with machines and human opponents. The DualSense wireless controller adaptive triggers will help us to make the weapons feel even more unique and satisfying to use. —Mathijs de Jonge // Game Director, Guerrilla
With the DualSense wireless controller and the power of haptics, we can make the combat [in Demon’s Souls] feel grittier, darker, and deadlier. Now you feel every blow as you strike down your enemies and cast each spell. You’ll experience the force of a titanic boss’ attack as you pull off a well-timed guard. Metal strikes metal when your foes block your attacks or you block theirs. That extra sensory feedback through the controller allows you to know your attack hit home and your perfectly-timed parry was a success, so you can react faster and more decisively.

We can also turn the simple act of pulling a lever to open a gate into a sensory experience. This is something that rumble could never do. It could never replicate the feeling of metal striking metal or fire crackling in your hand as you conjure magic. Haptics [are] integral to the experience, to immersing the player in the world and adding to the gameplay. The visual, aural, and tactile working together takes this new generation of gaming into the future. —Gavin Moore // Creative Director, SIE Japan Studio
As a player, I’m excited to finally FEEL which weapon I’m holding in my hands without looking at any UI. I can also sense where an enemy is spatially, even outside of my field of view. —Keith Lee // CEO, Counterplay Games
The adaptive triggers are something we’re excited to feature [in Ratchet & Clank: Rift Apart]! For instance, the Enforcer is a dual-barreled shotgun type weapon. As you pull the trigger, you’ll fire from one barrel, and you can feel resistance around halfway down the trigger. Need a bigger blast? Pull the trigger through that resistance point and you’ll fire both barrels at the same time. —Marcus Smith // Creative Director, Insomniac Games
As a developer, we want to surprise with unexpected feelings so the haptic feedback has been our central focus [for Astro’s Playroom]. The concept of “feeling the world” is omnipresent, that’s a significant step forward in immersion. I tried turning haptic feedback off once, and could not believe how much I missed it. It is a game changer for sure!We use haptic feedback throughout the entire game. The most striking are the surfaces because players will notice within the first few seconds. Astro’s steps can be felt running on plastic, metal, sand, and even splashing in water. –Nicolas Doucet // Studio Director, Japan Studio
Adaptive triggers have enabled us to provide sensations which match what Sackboy would feel in game. For example, when picking objects up, there is a tension to each press which conveys that the little guy is struggling to carry it. Similarly, when equipped with the grappling hook, R2’s ‘Weapon Mode’ makes the player feel like they’re actually firing it themselves. —Ned Waterhouse // Design Director, Sumo Digital
I think the most effective use of the adaptive trigger [in Gran Turismo 7] is for representing the operation of the antilock brake system (ABS) while braking. A typical ABS releases brake pressure intermittently while the driver applies pressure to the pedal. The adaptive trigger is suited for recreating this pedal feel, and it will allow the player to accurately feel and understand the relationship between the braking force they want and the tire’s grip.

Compared to the rumble force feedback we had in the past, the special character of the haptic feedback is that it has a bigger range of frequencies it can produce.

What this means, is that sound design and tactile design can be handled in a continuous, integrated manner. —Kazunori Yamauchi // President, Polyphony Digital

• bram1984
Dit zijn in het bijzonder wel 2 vette voorbeelden:

The adaptive triggers are something we’re excited to feature [in Ratchet & Clank: Rift Apart]! For instance, the Enforcer is a dual-barreled shotgun type weapon. As you pull the trigger, you’ll fire from one barrel, and you can feel resistance around halfway down the trigger. Need a bigger blast? Pull the trigger through that resistance point and you’ll fire both barrels at the same time.

I think the most effective use of the adaptive trigger [in Gran Turismo 7] is for representing the operation of the antilock brake system (ABS) while braking. A typical ABS releases brake pressure intermittently while the driver applies pressure to the pedal. The adaptive trigger is suited for recreating this pedal feel, and it will allow the player to accurately feel and understand the relationship between the braking force they want and the tire’s grip.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Weet niet welke nieuwe game ze hier laten zien, maar het ziet er goed uit!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Anton.net
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Het is een CGI trailer met wat random coole beelden, dus eigenlijk zegt het niks over de graphics van de ps5 of de games die ze gaan maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 20-08-2020 15:49 ]

• bram1984
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Zoals hierboven al gezegd wordt: release the kraken! :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooi interview met Eric Lempel op Gamesindustry.biz
It's a massive challenge on every front," says Eric Lempel, SVP and head of global marketing at Sony Interactive Entertainment. "Not just for the parts of the organisation that I oversee, but for all parts of the organisation. The nice thing is that we're pulling it together. We will launch this year -- that will happen -- and from my end we will absolutely make sure that we will bring all of the magic and all of the excitement of launches that we have had in the past.

"We are still committed to doing that. It's more challenging than ever, but our gamers expect a lot from us. It's a chance to celebrate the beginning of a new generation. This spot kicks off PlayStation 5 marketing efforts, and this is just the beginning. So you can see this as the initial entry. Hopefully it looks high quality, hopefully it captures the imagination of the viewer, and from here, it just gets bigger and better."

He continues: "If the world was in a normal place, we would be out there with demo stations at different events, with the ability for consumers to touch the product and interact with it, and really understand what we are talking about. The challenge, early on, became how do we try to express this with a spot, and at the same time, how do we create a spot given the current limitations presented by the global pandemic? So this was a challenge on all fronts for us.
Mochten er nog twijfels zijn over een mogelijke uitstel van de launch, dan zijn die hier wel weggenomen denk ik.

• bram1984
En de spot was dus de "kick-off". Hopelijk nu meer info iedere week.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 02:20

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:26:
For instance, as you hold down Square to do a Venom Punch, you feel Spider-Man’s bio-electricity crackle across from the left side of the controller, culminating in the right side on impact.” –Brian Horton // Creative Director, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
Huh? Ik dacht dat de speciale trilling alleen in de triggers zat? Of wat bedoelen ze hiermee? Dat er daarnaast nog meer rumble-motors zitten in je controller? Er was altijd een generieke rumble, maar dat werkte ergens middenin?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 20-08-2020 16:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Anton.net
Martinspire schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:
[...]
Huh? Ik dacht dat de speciale trilling alleen in de triggers zat? Of wat bedoelen ze hiermee? Dat er daarnaast nog meer rumble-motors zitten in je controller? Er was altijd een generieke rumble, maar dat werkte ergens middenin?
Haptic feedback: soort verbeterde 3d trilling die werkt over de hele controller
Adaptive triggers: weerstandsmotoren in de triggers

Het eerste zou je het best kunnen vergelijken met HD rumble in Joy Cons, het tweede met force feedback in Logitech racesturen. Maar in de DualSense zou het allemaal NOG beter en unieker moeten zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Anton.net op 20-08-2020 16:55 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
[...]

De triggers bieden alleen weerstand in bepaalde situaties, geen rumble. De haptic feedback zorgt voor de geavanceerde rumble.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
[...]

Haptic feedback zoals @Anton.net aangeeft. Ze kunnen nu van heel subtiel tot ruw trillingen door de hele controller sturen in bepaalde richtingen.

De triggers zijn adaptive. Die kunnen naast trillingen ook weerstand bieden.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56
Kalder schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Haha....
Ik ben 20 keer dood gegaan in 45 minuten 🤪
Na een paar dagen ook verwijderd
Pagina: 1 ... 108 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden