• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Huh? Ik dacht dat de speciale trilling alleen in de triggers zat? Of wat bedoelen ze hiermee? Dat er daarnaast nog meer rumble-motors zitten in je controller? Er was altijd een generieke rumble, maar dat werkte ergens middenin?
Wat @Anton.net hierboven zegt plus de rumble motors zijn doorgaans in de 'handvaten' geplaatst.

Bijvoorbeeld de DS4:
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/dFVdpZQgkp3t25Gu.medium

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
De tweede map van Hitman 3 is aangekondigd: Dartmoor, England (beetje Knives Out achtige vibe)
Volgende week starten de pre-orders, dus dan weten we de exacte release datum (januari 2021) en prijs.
Hier nog wat meer info en trailer

Ik denk dat dit voorlopig mijn most anticipated game is (ook al is het grafisch niet echt next gen)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 02:20

Martinspire

Awesomeness

Anton.net schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:45:
De tweede map van Hitman 3 is aangekondigd: Dartmoor, England (beetje Knives Out achtige vibe)
Volgende week starten de pre-orders, dus dan weten we de exacte release datum (januari 2021) en prijs.
Hier nog wat meer info en trailer

Ik denk dat dit voorlopig mijn most anticipated game is (ook al is het grafisch niet echt next gen)
Je mag de trailer ook best embedden hoor:

Ik denk dat dit nog last-gen graphics zijn? Maar alsnog ziet het er erg mooi uit. Werd ook wel tijd dat een ouderwets aangekleed landhuis intrede deed in de nieuwere Hitman game(s).

Komt in januari uit. Wel een prima releasewindow denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 20-08-2020 18:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

kazuka schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:12:
Eerste PS5 commercial, met Hongaarse ondertiteling :P

[Twitter]

Kan haast niet anders dat er zeer binnenkort meer nieuws volgt.
Kick, ze gaan dus groots (was wel te verwachten natuurlijk) inzetten op de features van de nieuwe controller.
Voor mij een van de redenen om direct te upgraden. Ben daar echt onwijs benieuwd naar (Nu alleen nog hopen dat multiplatforms het ook gaan ondersteunen)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Martinspire schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:39:
[...]

Je mag de trailer ook best embedden hoor:
[YouTube: Hitman 3 - The Thornbridge Mystery (England Location Reveal) | PS4, PS5]

Ik denk dat dit nog last-gen graphics zijn? Maar alsnog ziet het er erg mooi uit. Werd ook wel tijd dat een ouderwets aangekleed landhuis intrede deed in de nieuwere Hitman game(s).

Komt in januari uit. Wel een prima releasewindow denk ik.
Die graphics kan ik nog wel overheen komen maar het speelt altijd zo matig. Als een game uit 2004.
Hopelijk (maar die verwachting is er niet) doen ze daar ook eens wat aan.

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10 16:55

itsoutthere

The Truth

Er is in de geruchtenstroom nog niet veel bekend over Remote Play vanaf de PS5 geloof ik toch? Ik ben een intensief gebruiker hiervan (binnenshuis, PS5 op zolder, maar regelmatig in de woonkamer gamen) en ben benieuwd of dit in een hogere resolutie zal gaan worden dan de PS4pro, waar dit 1080p is.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Filmpje even helemaal afgekeken. Dat op het einde is een mooi voorbeeld van gameplay die onmogelijk is op de current gen.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Filmpje even helemaal afgekeken. Dat op het einde is een mooi voorbeeld van gameplay die onmogelijk is op de current gen.
Gaat helaas nog wel even duren. Las elders dat het pre-alpha footage blijkt te zijn. Wel indrukwekkend voor zo'n vroeg stadium!

• bram1984
yinx84 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Gaat helaas nog wel even duren. Las elders dat het pre-alpha footage blijkt te zijn. Wel indrukwekkend voor zo'n vroeg stadium!
Klopt. Zal wel 2022 op z'n vroegst zijn. Ziet er wel bruut uit.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nice, ik krijg op deze manier wel zin in de nieuwe controller.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:59:
small](Nu alleen nog hopen dat multiplatforms het ook gaan ondersteunen)[/small]
Ik zou niet waarom niet, zie het voorbeeld hierboven, deadthloop ondersteund het en komt op PS5, PC en later op XSX.

Als de PS5 aanslaat en daar ga ik vooralsnog vanuit :P dan is er voor developers geen reden im de features van het grootste platform niet te ondersteunen.

[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 20-08-2020 22:28 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:18
Ziet er interessant uit. Klein team (30 man) maar erg indrukwekkend voor een pre-alpha build. Ben blij dat we steeds meer zien van Chinese developers, is toch weer een verrijking met voor ons onbekende mythologie/verhalen zoals in deze game. Hoop echt dat een hoop Chinese en Indiase developers gaan ontwikkelen voor next-gen.
Chaoss schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Ik zou niet waarom niet, zie het voorbeeld hierboven, deadthloop ondersteund het en komt op PS5, PC en later op XSX.

Als de PS5 aanslaat en daar ga ik vooralsnog vanuit :P dan is er voor developers geen reden im de features van het grootste platform niet te ondersteunen.
Ja ben benieuwd. Met de specifieke dualshock4 features van het nu grootste console platform (speaker en touchpad) wordt ook weinig gedaan, dus durf dat nog niet zomaar aan te nemen maar ik hoop het zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-08-2020 22:43 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Klopt maar de touchpad is ook niet echt handig voor gameplay daar is gewoon weinig voor te verzinnen wat niet gelijk geforceerd voelt. Een beetje over eem map scrollen em dan houd het voor een toichpad wel op.

De 3D rumble en haptic triggers voegen daadwerkelijk wat toe en verbeteren je game ervaring. Je hebt nu eenmaal in nagenoeg elke game wat in je handen dus die controller voelt meer als een verlengstuk. Ik zie er in ieder geval wel toekomst in.

Ja je hoeft mij niet te overtuigen ik vind het als idee al fet. Je moet de developers overtuigen :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lijkt me dat alle first party titels het sowieso ondersteunen, dan ben je al.een heel eind. :P

De multiplat PS5 titels die in 2020/2021 uitkomen verwacht ik ook wel dat ze het ondersteunen het is uiteindelijk ook in het belang van de gamedevs om met vernieuwende zaken te komen. Als het goed werkt en aanslaat zal dan bepalen of het een blijvertje is.

Current gen titels zullen wel echt een PS5 patch/update nodig hebben.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 11:16
Ha, dat is nog best een toffe feature! Ben stiekem wel nieuwsgierig nu.

Commercial zag er ook nice uit, hopelijk is dit het begin van meer info. WE WANT MOOOOOOOORE! :+

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:50:
Ja je hoeft mij niet te overtuigen ik vind het als idee al fet. Je moet de developers overtuigen :P
Nou, in dat lijstje hierboven staan in ieder geval al meerdere 3rd party devs die het gebruiken.

Deze tech is natuurlijk ook een stuk "cooler" dan een "saaie" touchpad. Die haptics en adaptive triggers voegen daadwerkelijk ook iets toe aan de gameplay. Ik denk dat de meeste devs dit ook wel vinden en maak me weinig zorgen over of ze er wel of niets mee gaan doen. Ik heb ook het idee dat Sony dit veel meer pushed.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Groot verschil met een touchpad is dat het vanuit de gebruiker geen extra/aparte interactie vereist. De triggers "verreiken" een bestaande ervaring waar de touchpad een nieuwe ervaring probeerde toe te voegen en daar niet in slaagde.

Ik zie veel meer kans van slagen voor de triggers. De touchpad van de DS4 was voor mij altijd een vreemde eend. Vreemd gepositioneerd (je moet met je duim over de thumbsticks gaan) en 9 v/d 10 keer was het niks meer dan een veredelde select knop.
bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Nou, in dat lijstje hierboven staan in ieder geval al meerdere 3rd party devs die het gebruiken.

Deze tech is natuurlijk ook een stuk "cooler" dan een "saaie" touchpad. Die haptics en adaptive triggers voegen daadwerkelijk ook iets toe aan de gameplay. Ik denk dat de meeste devs dit ook wel vinden en maak me weinig zorgen over of ze er wel of niets mee gaan doen. Ik heb ook het idee dat Sony dit veel meer pushed.
Ja we gaan het zien. Ik hoop en verwacht (uit enthousiasme dan want het is op niets gebaseerd) het ook wel.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 09:49
Dit lijkt een spel te worden wat niet binnen korte tijd te koop is. De verwachting is dat het alleen next-gen consoles is. Vandaar dat ik hier even een link plaats.

Nieuwe actie-RPG Black Myth: Wu Kong

Link naar een IGN artikel met een verwijzing naar de aankondiging. "De game kwam uit het niets en is door een indie studio gemaakt..."

Dark Souls achtige actie, prachtige graphics, mooie omgevingen, ...
Mijn interesse hebben ze.

PSN ID: MrMichel_75

• bram1984
MisterMichel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:22:
Dit lijkt een spel te worden wat niet binnen korte tijd te koop is. De verwachting is dat het alleen next-gen consoles is. Vandaar dat ik hier even een link plaats.

[YouTube: Black Myth: Wu Kong - Official Gameplay Reveal Trailer]

Link naar een IGN artikel met een verwijzing naar de aankondiging. "De game kwam uit het niets en is door een indie studio gemaakt..."

Al gepost en besproken hierboven. ;)

Gaf al aan dat, als je het laatste stukje ziet, een current gen versie niet mogelijk is. In die wolken met die enorme aantallen vijanden. Hopelijk gaan we dat soort dingen snel vaker zien op de next gen.

Ik zie een nieuwe God of War ook wel dat soort stunts uithalen waarbij je tegen honderden vijanden tegelijk vecht.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Gaf al aan dat, als je het laatste stukje ziet, een current gen versie niet mogelijk is. In die wolken met die enorme aantallen vijanden.
Heavenly Sword vergeten? Launch PS3 game met belachelijke aantallen vijanden op het scherm, technisch hoogstandje maar nooit een vervolg gekregen, maar enorme aantallen vijanden zijn dus al wat langer mogelijk ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Kalder schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Heavenly Sword vergeten? Launch PS3 game met belachelijke aantallen vijanden op het scherm, technisch hoogstandje maar nooit een vervolg gekregen, maar enorme aantallen vijanden zijn dus al wat langer mogelijk ;)
Heavenly Sword <3

Plus dat alle vijanden er in deze (WiP) trailer er identiek uitzien, incl dezelfde stance/animatie. Mooie trailer, maar dat stukje in de wolken was echt wel het minst indrukwekkend vond ik :)

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 09:49
bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

...
Oh, mijn excuses. Ik volg dit topic nog niet zo goed als het PS4 topic.
Volgende keer zal ik toch eerst een paar pagina's verder terug scrollen voordat ik iets post.

PSN ID: MrMichel_75

• bram1984
Kalder schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Hmm ken ik niet nee. Zeker indrukwekkend voor een PS3 titel ja. Qua schaal lijkt het een tikkie minder (logisch), maar desalniettemin indrukwekkend.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:00
Aaa Heavenly Sword jammer dat er nooit een vervolg kwam,vond het super game.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
De social media metrics voor die Black Myth game gaan door het dak heen. Hopelijk krijgen ze er een hoop funding achter zodat ze de ontwikkelen kunnen bespoedigen.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:59
Ik verwacht dat Dice heel veel uit de playstation 5 gaat halen met de nieuwe Battlefield.

Verwacht dat je per wapen/voertuig/granaat voelt wat je gebruikt, laat staan met een headset en de nieuwe 3D audio, War Tapes aan. 🤤🤤🤤
Heb mijn zoontje al zo gek gekregen dat die er een voor zijn verjaardag wil. 😅

Verwijderd

Heavenly Sword heb ik ook gespeeld op de PS3, prachtig spel, ben tot en met de allerlaatste eindbaas de crow king gekomen.

Ik zie nog steeds geen reden om een PS5 te halen, ik ben meer geïnteresseerd in de Xbox Series X i.v.m. Flight Simulator, op de PS5 heb ik nog geen spellen bij launch en vlak daarna gezien die ik wil spelen en bijvoorbeeld Hitman 3 kan ik ook op de Series X spelen.

Dus misschien ga ik weer een Xbox man worden. :+

• Kalder
bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:03:
De social media metrics voor die Black Myth game gaan door het dak heen. Hopelijk krijgen ze er een hoop funding achter zodat ze de ontwikkelen kunnen bespoedigen.

[Twitter]
En dan te bedenken dat het van Indie ontwikkelaars komt.
Indies voor next generation lijken gewoon volwaardige games als ze voor de PS4 waren uitgekomen.
Het verbaast me echt hoe mooi sommige Indie games (voor PS5) er nu al uit zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 21-08-2020 12:50 ]

• Anton.net
Kalder schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
En dan te bedenken dat het van Indie ontwikkelaars komt.
Indies voor next generation lijken gewoon volwaardige games als ze voor de PS4 waren uitgekomen.
Het verbaast me echt hoe mooi sommige Indie games (voor PS5) er nu al uit zien.
Gisteren zag ik toevallig op Twitter dat Ember Lab (makers van Kena) bestaat uit 14 mensen :P

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DoubleDutch schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:23:
Heb mijn zoontje al zo gek gekregen dat die er een voor zijn verjaardag wil. 😅
Wow. Dat kostte je zeker veel overredingskracht... :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Kalder
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Moet inderdaad wel heel moeilijk geweest zijn, hoe haal je in godsnaam een kind over om een spelcomputer te willen? 8)7

• DoubleDutch
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Ja eigenlijk wel, hij wilde een Xbox. 😬

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Ja eigenlijk wel, hij wilde een Xbox. 😬
Ik stel een de volgende oplossing voor zeer dit grote probleem voor: zoon een ps5 (géén DE, hè) en papa een Series X.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• DoubleDutch
Kalder schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Moet inderdaad wel heel moeilijk geweest zijn, hoe haal je in godsnaam een kind over om een spelcomputer te willen? 8)7
Spelcomputer zou er zoiezo komen, alleen nu een Playstation 5 ipv een Xbox. 😉

@ariekanari Er komt hier geen Xbox in huis. 😅

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleDutch op 21-08-2020 13:43 ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:36
MisterMichel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:22:

[YouTube: Black Myth: Wu Kong - Official Gameplay Reveal Trailer]

Wauw 😱😱
I want it ASAP

• steefje
  • Laatst online: 21:53
kwdtje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:05:
Sony heeft de video zojuist ook online gezet. Zal ook wel te zien zijn tijdens de CL finale zondag.
Zou echt een meester zet zijn als ze tijdens de commercial de prijs en release date aankondigen.

PSN ID Binloading_nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat zou extreem raar zijn :p onlogisch ook.

Had vandaag evwntueel een aankondiging voor een event voor volgende week donderdag verwacht maar helaas. Hoeveel dagen van te voren werdt die PS5 presentatie in eerste instantie aangekondigd?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Chaoss schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:26:
Dat zou extreem raar zijn :p onlogisch ook.

Had vandaag evwntueel een aankondiging voor een event voor volgende week donderdag verwacht maar helaas. Hoeveel dagen van te voren werdt die PS5 presentatie in eerste instantie aangekondigd?
De PS5 SoP aankondiging ongeveer een week van tevoren dacht ik, maar de laatste SoP (PS4) was maar een paar dagen.

• Anton.net
Ik ga ervan uit dat het ten vroegste over 2 weken gaat gebeuren.
MS wacht blijkbaar ook tot september, die gaan dan de Series S voorstellen (waar dan logischerwijs ook de prijs aan bod gaat komen)

Nvidia gaat op 1 september ook haar RTX3000 lijn voorstellen dacht ik, dus vanaf dan zal de bal wel aan het rollen gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Anton.net op 21-08-2020 17:44 ]

• bram1984
Ook apart. Op PS kan je kiezen tussen key en disc en Xbox krijg je alleen key.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:33:

[Embed]
Is het wellicht ivm digital only consoles? Bij de PS5 heb je er ook weinig aan als je de schijf-loze console koopt

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Volgens mij is het persbericht niet per se onduidelijk. De XBOX-versie is alleen digitaal verkrijgbaar, de PS5-versie verschijnt ook fysiek (uitsluitend voor PS5) en digitaal voor de PS5DE.
Eigenaren van een PS5DE zullen geen fysieke disk aanschaffen.
Een uitzondering hierop kan zijn dat de fysieke editie ook een digitale key bevat. De fysieke schijf kun je doorverkopen, maar de digitale key niet.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sony heeft mails rondgestuurd dat de PS5 eraan komt (incl de welbekende trailer). Zoals hier boven al gemeld, zal nu vast niet lang meer duren alvorens ze meer aan gaan kondigen.

• bram1984
Martinspire schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Is het wellicht ivm digital only consoles? Bij de PS5 heb je er ook weinig aan als je de schijf-loze console koopt
Beide hebben digital only consoles.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Segafreak83 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:30:
Sony heeft mails rondgestuurd dat de PS5 eraan komt (incl de welbekende trailer). Zoals hier boven al gemeld, zal nu vast niet lang meer duren alvorens ze meer aan gaan kondigen.
Zou leuk zijn als hij eindelijk eens in de pre-order kan!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:02
bram1984 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:33:

[Embed]
Ik denk dat Ubisoft weer eens ongelukkig is geweest met het verspreiden van informatie.
Het is volstrekt onlogisch om geen disc versie te verspreiden voor de Xbox.

Had Ubisoft al niet eerder wat moeite met de juiste info te verspreiden?

Wat betreft de e-mail van PlayStation:
Het lijkt mij dat ze nu inderdaad eens over de brug moeten komen met wat meer informatie over de prijs en releasedatum.

XGN verspreidt nu deze informatie op basis van een Tweet van ene Serrano. Dat zou gebaseerd zijn op meer dan alleen geruchten.

https://www.xgn.nl/nieuws...ox-series-x-prijs-release

————————————————
De releasedata en prijs van de next-gen consoles is als volgt volgens Serrano:

Xbox Series X: 06-11-2020 - 499 euro
Xbox Series S: 05-11-2020 - 299 euro
PlayStation 5: 13-11-2020 - 499 euro
PS5 All Digital: 13-11-2020 - 399 euro
————————————————

Op zich wel logisch, als je bedenkt dat de Xbox series S een stuk zwakkere GPU zou hebben.
De discloze PS5 is verder qua hardware natuurlijk hetzelfde.

Bovenstaande lijken me hele reële prijzen.

[ Voor 127% gewijzigd door yorroy op 22-08-2020 11:09 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb de mail inderdaad ook gehad, verwacht toch wel dat ze. Komende week met iets komen een aankondiging voor een event of iets dergelijks.

Ben het meest benieuwd naar een teardown en de UI. De UI zou helemaal nieuw zijn, hopelijk hebben ze er niet teveel aan verpest de huidige werkt wel prima.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
yorroy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Ik denk dat Ubisoft weer eens ongelukkig is geweest met het verspreiden van informatie.

Dat was een tweet van een random medewerker. De informatie waar het nu om gaat staat op de site van Ubisoft zelf en is ook verwerkt in de store. Als je bv naar de Far Cry 6 CE pagina gaat zie je dat deze voor de Xbox alleen als download wordt aangeboden.

https://store.ubi.com/nl/...8e975cdf9a1528a8c1f0.html

Gaat dus alleen om de CE. De andere versies zijn voor de Xbox ook op disc te krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lijkt me verder ook niet relevant voor dit topic.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hopelijk is dit de juiste plek om mijn vraag te stellen.

Is het mogelijk om op de PS5 met een (bluetooth) muis en toetsenbord te spelen?
Ik heb zoveel mogelijk opgezocht en bekeken maar vind er niks over.

Ik heb gelezen dat dat op de vorige generaties blijkbaar kon - zij het beperkt tot een aantal games - en vroeg mij af of daar al iets over bekend is met deze komende nieuwste generatie.

Mijn skills met een controller zijn niet echt de beste als ik eerlijk ben ;)
Ik ben als PC gamer enorm gewend geraakt aan M&K.

Het is een oprechte vraag van mij als iemand die interesse heeft in deze console 8)

En ja, ik ben mezelf al aan het wennen aan een controller met simpele games als Fall Guys bv. Dit is dan wel met een Xbox controller. Weet niet of dat veel verschilt met die van de PS.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:00:
[...]

Beide hebben digital only consoles.
Dat snap ik, daarom vind ik het raar dat er geen CE met code is zodat ook PS5 gebruikers zonder disclade hem kunnen halen.

Sowieso zullen meer games met alleen een code verkrijgbaar zijn in de winkel. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Sony de winkels buiten spel gaat zetten. Dat zou ervoor zorgen dat ze de console wellicht gaan boycotten en ie straks nergens in een winkel te krijgen is, maar ook de games dan niet.

Het ging al niet goed met bepaalde gamewinkels en elektronica zaken, dus als een significant deel van de gameverkoop weg valt, dan kan ik me voorstellen dat ze alles dan helemaal opdoeken. Wellicht een mediamarkt niet, maar van andere zaken wel en dat is toch wel van invloed op de totale verkoopcijfers. Voor een alleenstaande moeder die nu geen jankend zoontje heeft dat ie een console wilt als ze in de winkel staan, zal nu minder snel een console worden aangeschaft.
yorroy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Wat betreft de e-mail van PlayStation:
Het lijkt mij dat ze nu inderdaad eens over de brug moeten komen met wat meer informatie over de prijs en releasedatum.

XGN verspreidt nu deze informatie op basis van een Tweet van ene Serrano. Dat zou gebaseerd zijn op meer dan alleen geruchten.
————————————————
De releasedata en prijs van de next-gen consoles is als volgt volgens Serrano:

Xbox Series X: 06-11-2020 - 499 euro
Xbox Series S: 05-11-2020 - 299 euro
PlayStation 5: 13-11-2020 - 499 euro
PS5 All Digital: 13-11-2020 - 399 euro
————————————————

Op zich wel logisch, als je bedenkt dat de Xbox series S een stuk zwakkere GPU zou hebben.
De discloze PS5 is verder qua hardware natuurlijk hetzelfde.

Bovenstaande lijken me hele reële prijzen.
En wie of wat is Serrano? Link dan meteen het bericht en de bron, dan kunnen we er nog wat mee...
Chaoss schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:04:
Lijkt me verder ook niet relevant voor dit topic.
Ik denk dat het gegeven welke games zijn in welke vorm verkrijgbaar toch wel relevant is ivm digital only. En of een schijfje of een code in je doosje zit. En of we eindelijk digitale codes ook in fysieke winkels gaan zien die ook nog eens met korting kunnen worden aangeschaft. Dat lijkt me wel helemaal relevant. Nu begint het met Xbox, maar wat zien jullie aan deze kant van de winkels gebeuren?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2020 09:28 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Geen idee, maar met name de accessoire prijzen slaat compleet nergens op. Die headset gaat minimaal 100 piek kosten, schat ik zo in.
Wellicht, maar misschien ook niet. Dit kan gewoon een simpele headset zijn, dan hoeft het ook niet zo uitgebreid te wezen. Wellicht zit er nog gewoon een draadje aan bijvoorbeeld.
Chaoss schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:34:
Placeholders idd, die prijzen zien er niet logisch uit. Ok console voor 499 klinkt aannemelijk maar een controller of headset voor 50 euro is te goedkoop. Een remote en charger voor 50 euro lijken me dan weer te duur.

Die retailers weten de prijzen echt niet voordat Sony ze bekend heeft gemaakt.
Nou is carrefour niet een kleine retailer. Heeft een omzet van 74 miljard, 12 duizend winkels en wat ik begrijp is het een hele grote supermarkt ala wallmart, vooral in Frankrijk e.d.

Dus het is niet alsof een kleine winkelketen prijzen noteert. Dit is voor Nederland een beetje alsof Mediamarkt de prijzen erin zet. Dus imo is dat wel wat meer dan aandacht trekken met placeholders...

• bram1984
Tuurlijk Martin. Ze promoten 3D audio op PS5 met een compleet nieuwe headset en dat is dan een simpele met draad. Ik denk het ook.

• bram1984
Chaoss schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:47:
Ik heb de mail inderdaad ook gehad, verwacht toch wel dat ze. Komende week met iets komen een aankondiging voor een event of iets dergelijks.

Ben het meest benieuwd naar een teardown en de UI. De UI zou helemaal nieuw zijn, hopelijk hebben ze er niet teveel aan verpest de huidige werkt wel prima.
Yep. Ik denk dat de hype train vanaf volgende echt op gang gaat komen.
Raem schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Dat was een tweet van een random medewerker. De informatie waar het nu om gaat staat op de site van Ubisoft zelf en is ook verwerkt in de store. Als je bv naar de Far Cry 6 CE pagina gaat zie je dat deze voor de Xbox alleen als download wordt aangeboden.

https://store.ubi.com/nl/...8e975cdf9a1528a8c1f0.html

Gaat dus alleen om de CE. De andere versies zijn voor de Xbox ook op disc te krijgen.
Dat zou ik wel echt kut vinden. Ubi games zijn de games bij uitstek die ik liever fysiek haal zodat ik ze kan doorverkopen. Gelukkig op PS5 in ieder geval discs dus. Kan het zijn omdat ze denken dat de Series S veel meer gaat verkopen?

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:47:

Huidige UI vind ik juist een draak. Met name alle verborgen menu's, de store en de snelheid. Ook het zoeken werkt voor geen meter. Valt genoeg te winnen :Y ben benieuwd!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De snelheid erger ik me wel aan ja, vooral in de store. Maar ik neem aan dat de huidige UI retesnel zou zijn op de PS5 :P

Maar goed het is ook een antiekje de huidige Ui is nog van de PS3. Het is wel tijd voor iets nieuws.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 22-08-2020 11:04 ]

• bram1984
Ik heb op zich geen probleem met de huidige UI, maar het mag inderdaad wel iets sneller. Ik denk dat we daarmee wel op onze wenken bediend gaan worden. :9~

• yorroy
Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

En wie of wat is Serrano? Link dan meteen het bericht en de bron, dan kunnen we er nog wat mee...

[...]
Bij deze: https://www.xgn.nl/nieuws...ox-series-x-prijs-release
Heb mijn post nog even aangepast

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 21:15
Voor het UI hoop ik dat ze met een fatsoenlijke internet browser komen, die ook vaker updates krijgt. Ik gebruik nu mijn Xbox One S voor internet browsen op de tv, aangezien de PS4 browser toch erg verouderd is, en niet meer alles goed afspeelt. Ik gebruik mijn browser voornamelijk om anime op de tv af te spelen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:48
steefje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Zou echt een meester zet zijn als ze tijdens de commercial de prijs en release date aankondigen.
Nogal offtopic, maar het is wel grappig dat wanneer Sony iets aankondigd Bayern in de finale staat. Dan mag Sony elk jaar iets nieuws uitbrengen :+ 8) >:)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Dat snap ik, daarom vind ik het raar dat er geen CE met code is zodat ook PS5 gebruikers zonder disclade hem kunnen halen.

Sowieso zullen meer games met alleen een code verkrijgbaar zijn in de winkel. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Sony de winkels buiten spel gaat zetten. Dat zou ervoor zorgen dat ze de console wellicht gaan boycotten en ie straks nergens in een winkel te krijgen is, maar ook de games dan niet.

Het ging al niet goed met bepaalde gamewinkels en elektronica zaken, dus als een significant deel van de gameverkoop weg valt, dan kan ik me voorstellen dat ze alles dan helemaal opdoeken. Wellicht een mediamarkt niet, maar van andere zaken wel en dat is toch wel van invloed op de totale verkoopcijfers. Voor een alleenstaande moeder die nu geen jankend zoontje heeft dat ie een console wilt als ze in de winkel staan, zal nu minder snel een console worden aangeschaft.

[...]

[...]

Ik denk dat het gegeven welke games zijn in welke vorm verkrijgbaar toch wel relevant is ivm digital only. En of een schijfje of een code in je doosje zit. En of we eindelijk digitale codes ook in fysieke winkels gaan zien die ook nog eens met korting kunnen worden aangeschaft. Dat lijkt me wel helemaal relevant. Nu begint het met Xbox, maar wat zien jullie aan deze kant van de winkels gebeuren?
Serrano is iemand die last heeft van waanvoorstellingen en erachter is gekomen dat hij aandacht kan krijgen door datums met betrekking tot PlayStation-onthullingen te gokken. Iets wat hij nu ook weer overduidelijk aan het doen is. Helaas kan tegenwoordig iedere dorpsidioot door het leven gaan als een 'insider'. Hij heeft tot nu toe 1 voor de hand liggende datum juist gehad en voor de rest zit hij er elke keer volledig naast. Dat is ook de reden waarom hij altijd zegt dat de 'datums nog kunnen veranderen'. Op deze manier heeft ie iedere keer weer een handig excuus.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 22-08-2020 12:49 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je een spel op disc koopt, zou je die dan wel volledig naar de SSD kunnen uploaden zodat je niet op de disc hoeft te wachten met laden? Of kun je eigenlijk beter altijd voor digital gaan als je toch nooit spellen doorverkoopt?

• NotSoSteady
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:44:
Als je een spel op disc koopt, zou je die dan wel volledig naar de SSD kunnen uploaden zodat je niet op de disc hoeft te wachten met laden? Of kun je eigenlijk beter altijd voor digital gaan als je toch nooit spellen doorverkoopt?
Installaties zijn zelfs verplicht, dus als je niks geeft om hoesjes en nooit wat doorverkoopt kies dan voor de digitale variant.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 22-08-2020 12:45 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

NotSoSteady schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Installaties zijn zelfs verplicht, dus als je niks geeft om hoesjes en nooit wat doorverkoopt kies dan voor de digitale variant.
Ok thx. Enkel dus een goedkope optie op een UHD Blu-ray speler die ik dan ook een paar keer in die hoedanigheid zal gebruiken :P

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Vortigen schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:15:
Hopelijk is dit de juiste plek om mijn vraag te stellen.

Is het mogelijk om op de PS5 met een (bluetooth) muis en toetsenbord te spelen?
Ik heb zoveel mogelijk opgezocht en bekeken maar vind er niks over.
Niet alles is bekend van de PS5, zo ook niet welke peripherals wel en niet ondersteund zullen worden.

Of bluetooth mouse en keyboard ondersteund worden is mij niets over bekend, neem aan van wel en dat het net zo werkt als op de PS4. Neem ook aan dat je net als op de PS4 van die USB wireless dongles kan gebruiken. Zo heb ik een draadloos kb en muis van Logitech met elk een eigen dongle aangesloten op een kvm voor zowel mijn pc als mijn PS4. Met een druk op de knop schakel ik dan over en werkt het perfect op de PS4 die het gewoon als USB keyboard en muis aan ziet. Verder heb ik ook voor dit toetsenbord op de PS4 een Apple bluetooth keyboard gebruikt zonder dongle en dat werkte ook perfect.

Deze functionaliteit zal niet weg gaan denk bij de PS5.

Dan is alleen het probleem nog of een game het ondersteund. Er zijn er verbazend veel die het doen overigens, Fortnite bv. Niet zeker over games als COD moet ik zeggen.

Mocht een game het echter niet ondersteunen zijn er truukjes te gebruiken om de game te laten denken dat je een controller gebruikt terwijl je kb+m gebruikt alhoewel dat toch minder goed werkt...

• NotSoSteady
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Ok thx. Enkel dus een goedkope optie op een UHD Blu-ray speler die ik dan ook een paar keer in die hoedanigheid zal gebruiken :P
Klopt, maar je mist daardoor wel een optie. Je kan bijvoorbeeld nooit profiteren van aanbiedingen bij winkels die niet van Sony zijn. Het is mij persoonlijk te beperkend en het mogelijke verschil qua prijs van 100 euro heb ik er toch zo uit.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 22-08-2020 12:55 ]

• Vortigen
  • Nu online
Heel veel dank @Aenea voor je reactie!

Voor mij is het allemaal nieuwe en bruikbare informatie. Ik heb afgezien van de Wii (en echt heeeel lang geleden een Atari en een Sega Megadrive) nooit een console gehad.
Dit geeft mij goede hoop iig d:)b

Edit: het gaat mij in principe om de exclusives. Zoals bv Horizon Forbidden West. Ik speel Zero Dawn nu op de PC en het is echt fan-tas-tisch! Maar zo zullen er vast nog veel meer exclusives zijn die nooit of pas na jaren op de PC komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Vortigen op 22-08-2020 13:11 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:37:
Tuurlijk Martin. Ze promoten 3D audio op PS5 met een compleet nieuwe headset en dat is dan een simpele met draad. Ik denk het ook.
Maar wie zegt dat dat deze is? Ze kunnen toch gewoon meerdere headsets verkopen?

• bram1984
Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Maar wie zegt dat dat deze is? Ze kunnen toch gewoon meerdere headsets verkopen?
Dat zie je aan het plaatje? En de naam: Pulse 3D.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 22-08-2020 13:09 ]

• bram1984
Vandaag wordt als het goed is die nieuwe Batman game onthuld. Geen Rocksteady helaas, maar ik vond Origins gewoon vet hoor.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:00
bram1984 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:11:
Vandaag wordt als het goed is die nieuwe Batman game onthuld. Geen Rocksteady helaas, maar ik vond Origins gewoon vet hoor.
Ow ja, vandaag is dat DC event toch. Opzich wel nieuwsgierig naar wat ze gaan laten zien, maar persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar de trailer van de nieuwe Batman film dan naar de game. Maar goed, dat is verder off-topic uiteraard.

Ik heb de mail van Sony ook ontvangen, dus hopelijk vanaf nu snel meer nieuws. Wat ik vooral graag nog wil weten is de prijs en hoe de nieuwe UI eruit gaat zien. En uiteraard ben ik erg benieuwd naar gameplay beelden van bepaalde titels. (Ow ja, en of er nog wat verrassingen uit de hoge hoed getoverd worden.)

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• NotSoSteady
bram1984 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:11:
Eindelijk. Die Batman-games zijn echt geniaal.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanaf dinsdag is ook het Gamescom online event ik ben benieuwd of daar nog wat nieuwe gameplay beelden getoond gaan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 22-08-2020 19:26 ]

• Dalim
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Huidige UI vind ik juist een draak. Met name alle verborgen menu's, de store en de snelheid. Ook het zoeken werkt voor geen meter. Valt genoeg te winnen :Y ben benieuwd!
Ik hoop inderdaad dat Sony met de nieuwe generatie de store helemaal verbouwd. Ik heb geen moeite met de rest van de UI maar de Store is echt ruk. Ook de website.

Ik gebruik dan ook bijna exclusief andere websites om door het aanbod in de store te browsen, want met de beperkte en ronduit slechte filters is het een speld in een hooiberg zoeken.

• bram1984
Nou done deal! ;)

• Anton.net
Ik zou ook graag een timetracker op systeemniveau hebben die bijhoudt hoeveel uur je in elke game steekt. Sommige games hebben dat, andere niet... vind het echt vervelend als dat er niet is. :P

Ben ook wel benieuwd of er iets aan het trophy systeem gaat veranderen.

En ja de store inderdaad, die kan sowieso beter.

• yorroy
Iets klopt er niet aan zijn post...
ooh ja, November heeft helemaal geen 31 dagen!
Ik denk dat de PS5 voor 100 euro gereleased wordt op de dag dat Pinksteren en Pasen samen vallen :+

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Cool. Ben benieuwd of de support cast van Batman ook een hele game kunnen dragen.
Verder komt ie dus niet naar current-gen uit?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier ook 7 minuten aan gameplay!

• bram1984
Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Cool. Ben benieuwd of de support cast van Batman ook een hele game kunnen dragen.
Verder komt ie dus niet naar current-gen uit?
Helaas wel.

• bram1984
Jezus wat een framedrops.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ziet er wel goed uit, nieuwe characters geeft de serie de vernieuwing die het nodig heeft.

Framdrops maakt ik me niet druk om bij een Alpha build.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:25
Hm voor mij persoonlijk ontbreekt de rauwe/duistere sfeer een beetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 22-08-2020 21:52 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat kan nooit kloppen, november telt namelijk geen 31 dagen.

March of the Eagles

• bram1984
XWB schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Dat kan nooit kloppen, november telt namelijk geen 31 dagen.
Not sure if serious..

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Chaoss schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:37:
Ziet er wel goed uit, nieuwe characters geeft de serie de vernieuwing die het nodig heeft.

Framdrops maakt ik me niet druk om bij een Alpha build.
Ja, super nice dat ze gewoon al gameplay laten zien. Ik hoop dan ook dat het positief ontvangen wordt en dat mensen niet te veel gaan klagen over frame drops. Anders krijgen we voortaan echt alleen nog maar 'in engine trailers' :/
Met demo's zijn ze ook al jaren geleden gestopt....

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Blijkbaar wordt het een 'as a service' game zoals die aankomende Avengers game... dikke meh!

• Dalim
yinx84 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:02:
Blijkbaar wordt het een 'as a service' game zoals die aankomende Avengers game... dikke meh!
Dat is nou jammer... Ik pas er dan voor.
Geef mij maar spellen die je kan uit spelen en waar je niet helemaal uitgemolken wordt.

• kwdtje
  • Laatst online: 19:34
Ok, die kan van mijn lijstje af. En die Suicide Squad game wordt nog aangekondigd toch? Van de film is al wel het e.e.a. bekend geworden vandaag.

• Anton.net
Ik ben ook echt niet overtuigd. Qua gameplay lijkt het idd erg op die Avengers game, beetje doelloos hack and slash..
Ook jammer dat het zo richting RPG gaat: de healthbars, waypoints en XP vliegen je om de oren.

Ik wil gewoon een klassieke batman game (waar ik als Batman speel!) met de focus op een goed verhaal.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:38

Edd

Is dit bevestigd door WB? Want bij de eerste beelden was hier wel vrees voor.
kwdtje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:18:
En die Suicide Squad game wordt nog aangekondigd toch?
Vannacht om 2:10 als ik het goed heb.

-

• kwdtje
  • Laatst online: 19:34
Edd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:23:

Vannacht om 2:10 als ik het goed heb.
Oke ik zie het morgenochtend wel ;-)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Anton.net schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:56:
Ben ook wel benieuwd of er iets aan het trophy systeem gaat veranderen.
Ik hoop in ieder geval op een tracking systeem zoals de Xbox dat heeft. Bij sommige trophies is het prettig om te kunnen zien hoever je ermee bent.
En de mogelijkheid voor een uitgebreidere omschrijving wanneer een trophy popt, nu zie je alleen de titel. Wanneer er random trophies poppen ben ik altijd wel benieuwd wat ik dan eigenlijk gehaald heb en nu moet je daarvoor steeds naar de trophy list om dat te zien.

Een officieel PS leaderboard zou ook leuk zijn in plaats van bijvoorbeeld psnprofiles.com

https://psnprofiles.com/RaemNL

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Ben benieuwd wanneer die preorders nou eens goed open gaan. In 2013 had ik eind juli al een preorder staan. Wat verwachten jullie? Deze maand nog of pas september?
Pagina: 1 ... 109 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden