iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Reken maar dat multiplatform uitgevers hun devs dwingen om de komende tijd voor current gen te ontwikkelen. Er zijn teveel mensen met bijvoorbeeld een PS4 om die ineens allemaal links te laten liggen. Maar John beweert dus dat hij devs heeft gesproken die het cross gen ontwikkelen tegenstaat omdat er zoveel verschil tussen de current en next gen machines zit. En aangezien Sony veel meer de "we believe in generations" approach heeft en MS games zoveel mogelijk wil spreiden over bestande platforms, kan de PS5 wel eens interessant worden voor devs die current gen zoveel en zo snel mogelijk achter willen laten. En met name exclusives die compleet en alleen voor de next gen gebouwd worden, kunnen dingen laten zien die in cross gen titels helemaal niet mogelijk zijn.BM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Deze snap ik niet helemaal. Er is volgens mij geen enkele 3rd party dev die gedwongen word om cross-gen te ontwikkelen, voor welk platform dan ook. Waarom zou dat dan een voordeel voor de PS5 zijn?
Omdat GTA6 nog niet is aangekondigd. Sowieso gaat GTA5 naar beide next gen consoles komen en krijg je op PS5 iets van 3 maanden eerder toegang tot GTA Online. Ik vind dat alleen niet wereldschokkend genoeg om je daadwerkelijke next gen console reveal ermee te openen. Ik heb het idee dat daar meer achter zit. En de relatie tussen Sony en R* is ook redelijk bekend. Dat zijn dikke maatjes. Verder speculatie van mijn kant. Wellicht hebben ze die 3 maanden afgesproken juist als Sony zijn de show met GTA5 zou beginnen. Dat kan uiteraard ook.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Ik heb geen idee of GTA6 wel of niet t.z.t. timed exlcusive wordt. Het boeit mij ook niet.
Ik begrijp alleen niet hoe je de link met GTA6 legt. Op de reveal event van de PS5 wordt geopend met GTA5, ligt het dan niet voor de hand dat er een GTA5-update in het verschiet ligt, met vernieuwde graphics. Ik zie de link met GTA6 in de presentaties i.i.g. niet.
Het is ontegenzeggelijk een uppercut van jewelste als PS5 een timed exclusive krijgt voor GTA6. Wanneer deze ook wordt uitgebracht.
Ik heb niet de gewoonte 3 keer voor dezelfde game te betalen, opgepoest of niet.Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
True true, maar ja, als je weet dat er ook een opgepoetste versie bestaat...
Oh, absoluut, maar dat 'probleem' speelt dan voor beide consoles.bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
Reken maar dat multiplatform uitgevers hun devs dwingen om de komende tijd voor current gen te ontwikkelen.
Maar daar heeft dus alleen MS 1st party devs last van, en ik vermoed dat men niet heel veel verkopen verliest aan mensen die toch al wel een Playstation gekocht hebben. Daarnaast moet ik nog maar zien hoe lang die cross-gen periode in de praktijk gaat duren, denk dat het wel mee gaat vallen. Maar goed, dat is meer voor het andere topic.Er zijn teveel mensen met bijvoorbeeld een PS4 om die ineens allemaal links te laten liggen. Maar John beweert dus dat hij devs heeft gesproken die het cross gen ontwikkelen tegenstaat omdat er zoveel verschil tussen de current en next gen machines zit. En aangezien Sony veel meer de "we believe in generations" approach heeft en MS games zoveel mogelijk wil spreiden over bestande platforms, kan de PS5 wel eens interessant worden voor devs die current gen zoveel en zo snel mogelijk achter willen laten. En met name exclusives die compleet en alleen voor de next gen gebouwd worden, kunnen dingen laten zien die in cross gen titels helemaal niet mogelijk zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door BM op 17-08-2020 13:35 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een beetje off topic, maar ik heb Diablo 3 op de PC, PS4, PS3 en Switch gekocht. Voel ik me toch wel een beetje vies overBM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Ik heb niet de gewoonte 3 keer voor dezelfde game te betalen, opgepoest of niet.Maar dat is uiteraard aan een ieder om voor zichzelf te bepalen
Mogelijk 2x betalen voor hetzelfde spel. Is dit nu een van de nadelen van de nieuwe generatie? Een nadeel, in de zin van dat de architectuur in de basis gelijk is aan de voorgaande? Waardoor backward compatibility nagenoeg vanzelf sprekend is omdat het relatief weinig moeite kost om dit toe te voegen c.q. aan te passen.
Daarvoor hoef je geen geld te vragen of hooguit een schappelijk prijsje.
[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2020 13:38 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Enigste spel waar ik dat heb gedaan is AC IV: Black Flag.BM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
Ik heb niet de gewoonte 3 keer voor dezelfde game te betalen, opgepoest of niet.Maar dat is uiteraard aan een ieder om voor zichzelf te bepalen
Die heb ik op pc, PS3 en PS4 (mede doordat ie in verschillende bundels zat)
Edit: Oh en zo te zien ook met de Jak & Daxter collectie voor PS2, 3 en 4
[ Voor 9% gewijzigd door Bas170 op 17-08-2020 13:54 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
GTA 5 is wmb wel mooi geweest, maar dat komt ook wel een beetje omdat de kwaliteit straks op de PS5 niet opeens weer een enorme verbetering is tov de PC versie. (wat ook weer een aanwijzing kan zijn dat de PS5 versie gewoon een update gaat zijn, want de PC versie krijgt hem ook.)/edit: dat staat niet in de tekst, had ik verkeerd geïnterpreteerd.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-08-2020 13:51 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Tsja, als je met GTA 5 in de 1e week al 500 Miljoen binnenhaalde als RockStar zijnde, dan vraag ik me af wat voor bedrag jij denkt dat Sony zal kunnen bieden om het exclusive te maken...ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Het is ontegenzeggelijk een uppercut van jewelste als PS5 een timed exclusive krijgt voor GTA6. Wanneer deze ook wordt uitgebracht.
Ben wel benieuwd of het een simpele res upgrade is met hogere framerate, of echt een complete overhaul met meer/drukker verkeer en voetgangers, ray tracing, betere draw distance etc.ArthurMorgan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:48:
Ik heb diverse games voor PC, console(s) en stadia. Sommige ook eerst op disk en later in de aanbieding nog digitaal. Ik koop niet veel games, maar speel ze wel heel veel. dus dan is het het gewoon waard voor mij.
GTA 5 is wmb wel mooi geweest, maar dat komt ook wel een beetje omdat de kwaliteit straks op de PS5 niet opeens weer een enorme verbetering is tov de PC versie. (wat ook weer een aanwijzing kan zijn dat de PS5 versie gewoon een update gaat zijn, want de PC versie krijgt hem ook.)/edit: dat staat niet in de tekst, had ik verkeerd geïnterpreteerd.
Ben wel benieuwd of dat nou puur een softwareding was of dat de veel krachtiger processor van de PS5 dat ook makkelijker gaat maken voor de toekomst.
[ Voor 68% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-08-2020 14:00 ]
Dit is toch al lang bevestigd?Caayn schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:30:
Rockstar heeft ook geen PS4 Pro/XB1X patch uitgebracht voor GTAV. Ik kan mij prima een scenario voorstellen dat jij jouw GTA online voortgang kan meenemen maar dat je wel gewoon moet betalen voor de singleplayer game.
De game komt in verbeterde vorm uit voor de nieuwe consoles.
De Online variant wordt gratis voor Plus, maar een verbeterde singleplayer moet je gewoon opnieuw kopen.
Er is ook niet een serieuze bron die hier melding van heeft gemaakt. We hebben het over een game met een omzet van meer dan een miljard in drie dagen tijd en die gaat Sony (tijdelijk) exclusief binnen hengelen? Voor een dergelijk bedrag kunnen ze zelf meerdere AAA-games ontwikkelen.Gomez12 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:53:
[...]
Tsja, als je met GTA 5 in de 1e week al 500 Miljoen binnenhaalde als RockStar zijnde, dan vraag ik me af wat voor bedrag jij denkt dat Sony zal kunnen bieden om het exclusive te maken...
[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2020 14:14 ]
Nee, er is enkel bevestigd dat GTA online gratis wordt om te claimen voor PS Plus leden gedurende de eerste drie maanden na de launch ergens in 2021.dutchgio schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Dit is toch al lang bevestigd?
De game komt in verbeterde vorm uit voor de nieuwe consoles.
De Online variant wordt gratis voor Plus, maar een verbeterde singleplayer moet je gewoon opnieuw kopen.
Hoe of wat is verder nog onduidelijk.
Caayn schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:06:
[...]
Nee, er is enkel bevestigd dat GTA online gratis wordt om te claimen voor PS Plus leden gedurende de eerste drie maanden na de launch ergens in 2021.
Hoe of wat is verder nog onduidelijk.
https://www.rockstargames...neration-Consoles-in-2021As recently revealed at Sony’s PlayStation 5 digital event, the adventures of Michael, Franklin and Trevor are coming to a new generation of consoles, including PlayStation 5, in the second half of 2021.
The new generation versions of GTAV will feature a range of technical improvements, visual upgrades and performance enhancements to take full advantage of the latest hardware, making the game more beautiful and more responsive than ever.
And for the massive and vibrant community of Grand Theft Auto Online players worldwide, the journey through the ever-evolving, shared world of GTA Online will continue on to the new generation with more new updates including additional GTA Online content exclusive to the new consoles and PC. There will also be a new standalone version of GTA Online coming in the second half of 2021, which will be available for free exclusively for PlayStation 5 players during the first three months.
Michael, Franklin en Trevor zitten niet in het Online gedeelte. GTA Online noemen ze altijd apart, ook nu in een aparte alinea. Daarnaast komt er ook een standalone variant van GTA Online, naast de nieuwe gewone versie met single player dus.
Lees de laatste zin in jouw quote nog een keertjedutchgio schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
[...]
https://www.rockstargames...neration-Consoles-in-2021
Michael, Franklin en Trevor zitten niet in het Online gedeelte. GTA Online noemen ze altijd apart, ook nu in een aparte alinea. Daarnaast komt er ook een standalone variant van GTA Online, naast de nieuwe gewone versie met single player dus.
Met hoe of wat bedoel ik dat er nog vrij veel open is voor interpretatie. Bijvoorbeeld:
Scenario 1) Bestaande PS4 versie wordt voorzien van een gratis patch. Alle PS plus leden krijgen de kans om het online component, wat tegen die tijd (ook) als los component beschikbaar wordt gesteld, gratis te claimen gedurende de eerste drie maanden.
Scenario 2) De PS5 versie van GTAV zal een aparte versie zijn waar bestaande GTAV bezitters opnieuw voor zullen moeten betalen. Alle PS plus leden krijgen de kans om het online component, wat tegen die tijd (ook) als los component beschikbaar wordt gesteld, gratis te claimen gedurende de eerste drie maanden.
Door het zo groot aan te kondigen zou je zeggen dat ze bijna verplicht zijn er ook echt wat van te maken. Dat rekt direct de levensduur van de game nog verder op. Win-win.bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Ben wel benieuwd of het een simpele res upgrade is met hogere framerate, of echt een complete overhaul met meer/drukker verkeer en voetgangers, ray tracing, betere draw distance etc.
Ja precies. Wellicht dat ik dan weer een nieuwe poging waag.Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Door het zo groot aan te kondigen zou je zeggen dat ze bijna verplicht zijn er ook echt wat van te maken. Dat rekt direct de levensduur van de game nog verder op. Win-win.
Hoe gaan jullie allemaal de PS5 eigenlijk plaatsen? Zelf denk ik dat het heel krap wordt in mijn huidige meubel. Los daarvan ga ik 'm denk ik bovenop mijn meubel achter de TV zetten. Geen belemmeringen qua airflow en ik hoef 'm ook niet per se te zien.
PS5 gaat mij wel even duren denk ik, ik begin met de XSXbram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:51:
[...]
Ja precies. Wellicht dat ik dan weer een nieuwe poging waag.
Hoe gaan jullie allemaal de PS5 eigenlijk plaatsen? Zelf denk ik dat het heel krap wordt in mijn huidige meubel. Los daarvan ga ik 'm denk ik bovenop mijn meubel achter de TV zetten. Geen belemmeringen qua airflow en ik hoef 'm ook niet per se te zien.
Tja, lastig. Of de PS2 moet het veld ruimen en de opbergkast in, of naast de TV zetten. Maar ja, dan moet ik eerst een lamp en de Google Home verplaatsen want aan de andere kant staat de Switch al.bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:51:
[...]
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 17-08-2020 15:00 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nou, hopelijk springt een custom kappen fabrikant er op in.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:12:
Raar eigenlijk, dat consoles nog niet voorzien zijn van VESA-bevestiging, zodat deze achter een tv bevestigd kan worden.
Zolang je niemand vertelt dat je dit ook veel goedkoper op kunt lossen heb je een hele goede reden om een nieuwe TV te kopenBas170 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:15:
Oh en ik moet absoluut een nieuwe tv, want ik heb te weinig (3) HDMI aansluitingen
[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 17-08-2020 15:22 ]
Als ik lees dat de ps5 10cm dik gaat worden, dan noem ik dat geen mooie VESA-bevestiging meer hoor.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:12:
Raar eigenlijk, dat consoles nog niet voorzien zijn van VESA-bevestiging, zodat deze achter een tv bevestigd kan worden.
Dan krijg je een soort doos van 10 cm uit de muur en daarop je tv dat is niet echt mooi meer...
Samen met mijn 4K (non-HDRsverzijl schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Zolang je niemand vertelt dat je dit ook veel goedkoper op kunt lossen heb je een hele goede reden om een nieuwe TV te kopen(ook al gaan de meesten ook niet verder dan 4)
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hier nog 'erger'. Mijn receiver is niet eens 4K. Dus 3 HDMI 4K/HDR beschikbaar. Nu nog even genoeg (Vero4K/KPN box/PS4), rest wat ik via receiver heb aangesloten is toch maar 1080p. Maar met PS5 erbij zal ik toch ook maar een nieuwe 4K/HDR receiver 'moeten' kopen.Kalder schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Samen met mijn 4K (non-HDR) AV-receiver heb ik in totaal 7 inputs, eigenlijk 8 maar 1tje van de TV is natuurlijk voor de receiver zelf. Dus 3 inputs waar HDR op werkt, en 4 voor niet HDR apparaten.
[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2020 17:06 . Reden: decmber > november ]
Een console lanceer je in november en niet in december, dus ik zou sowieso al mijn twijfels hebben bij het lezen van een dergelijk artikel. Verder is er ook helemaal niks wat suggereert dat Sony de release heeft uitgesteld.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:03:
Ik lees dat Sony oorspronkelijk de PS5 wilde lanceren in december 2019 maar dat ze uiteindelijk besloten hebben dit uit te stellen. Kun je pakweg in ± 1-1,5 jaar het gehele hardwarematige ontwerp omgooien? Of is het vooral een beetje bij plussen van de reeds bestaande specs (heel en te simplistisch voorgesteld). Als je de SoC met CPU en GPU, etc. heel drastisch gaat wijzigen dan lijkt mij dat heel veel (maar hoe veel?) tijd te kosten.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2020 17:13 ]
Dat lukt nooit. Simpelweg omdat ze daarvoor afhankelijk zijn van externe leveranciers. Die hebben dat ook niet zomaar op de plank liggen.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:03:
Ik lees dat Sony oorspronkelijk de PS5 wilde lanceren in november 2019 maar dat ze uiteindelijk besloten hebben dit uit te stellen. Kun je pakweg in ± 1-1,5 jaar het gehele hardwarematige ontwerp omgooien? Of is het vooral een beetje bij plussen van de reeds bestaande specs (heel en te simplistisch voorgesteld). Als je de SoC met CPU en GPU, etc. heel drastisch gaat wijzigen dan lijkt mij dat heel veel (maar hoe veel?) tijd te kosten.
Verwijderd
Ben heel benieuwd waar je dit precies gelezen hebt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk namelijk, net 6 jaar tussen een generatie.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:03:
Ik lees dat Sony oorspronkelijk de PS5 wilde lanceren in november 2019 maar dat ze uiteindelijk besloten hebben dit uit te stellen. Kun je pakweg in ± 1-1,5 jaar het gehele hardwarematige ontwerp omgooien? Of is het vooral een beetje bij plussen van de reeds bestaande specs (heel en te simplistisch voorgesteld). Als je de SoC met CPU en GPU, etc. heel drastisch gaat wijzigen dan lijkt mij dat heel veel (maar hoe veel?) tijd te kosten.
Enkele voorbeelden (maar er zijn er meer):
https://www.thesun.co.uk/...wo-launch-2019-christmas/
https://www.t3.com/news/w...oles-come-christmas-2019/
Ik heb daar nooit zoveel aandacht aan besteed, maar vandaag hoorde ik dit:
YouTube: Expensive PS5 & Xbox Series X PRICE Revealed and Leaked | Cost break... (±1 minuut)
Vandaar mijn vraag, omdat de boel "omgooien" mij (nagenoeg) onmogelijk in de oren klonk aangezien een dergelijk ontwerp veel te gecompliceerd lijkt.
Tja, ze zullen wel november willen halen, zeker nu xbox heeft aangekondigd dan in de winkel te liggen...ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:12:
Er hebben nieuwsberichten de ronde gedaan dat er eind 2019 mogelijk een PS5 zou worden uitgebracht.
Halen ze dat niet dan is het met kerst (grootste verkooppunt van het jaar) kiezen tussen xbox of xbox...
Ja, maar daar hebben ze het niet over al te gecompliceerde wijzigingen, variabele kloksnelheden ondersteunt AMD al jaren.Ik heb daar nooit zoveel aandacht aan besteed, maar vandaag hoorde ik dit:
YouTube: Expensive PS5 & Xbox Series X PRICE Revealed and Leaked | Cost break... (±1 minuut)
Vandaar mijn vraag, omdat de boel "omgooien" mij (nagenoeg) onmogelijk in de oren klonk aangezien een dergelijk ontwerp veel te gecompliceerd lijkt.
Een RDNA1 chip uitrusten met RDNA2 feature sets kan je ook lezen als : afgekeurde tot gewoon volledige RDNA2 chips gebruiken en alleen software matig nog niet ondersteunen.
En airflow veranderen is niet zo'n probleem als je jezelf er de ruimte voor geeft (/je maakt je case gewoon veel groter).
Het zijn allemaal wijzigingen waar de leverancier al ervaring mee heeft, dus dat zal op zich niet al te gecompliceerd zijn. Alleen als Sony zijnde mag je wel de absolute hoofdprijs betalen, de vorige prijs zal afgegeven zijn op ruime inschattingen etc en nu moet alles onder "druk", tja dan mag je betalen...
Zou je praten over de unique selling points, dan zou het al wat moeilijker worden aangezien die uniek zijn, maar de punten die ze in die video benoemen zijn gewoon mainstream spullen die ook in de xbox zitten en ook in pc's etc. Je leverancier zal je ervoor laten betalen, maar technisch lijkt het mij gewoon mogelijk.
Wat ik me persoonlijk eerder zou afvragen is of je software-devvers er wel mee om kunnen gaan of dat je met de launch opeens variabele framerates gaat krijgen vanuit variabele clockspeeds...
Kan ik in tussentijd wel alle ps5 plus games claimen?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:43
Zolang je een PS+ abbo hebt kun je alles claimen. Ps+ kijkt niet welke console je geregistreeerd hebtJoostje123 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:41:
Stel ik koop pas volgend jaar de ps5?
Kan ik in tussentijd wel alle ps5 plus games claimen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
PS2: 6,2 Gflops
PS3: 251 Gflops (+4048%)
PS4: 1,84 tflops (+733%)
PS4 pro: 4,2 flops (+233%)
PS5: 10,28 tflops (+244% of +558% t.o.v. Ps4)
Een midgen upgrade heeft een vergelijkbare update gekregen qua graphics als next gen...
Het verschil tussen ps3 en ps4 is groter dan tussen ps4 en ps5.
Ja alleen zijn RDNA2 TF's anders dan de TF's op de PS4, als ik mij niet vergis.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:12:
Wel grappige info als we naar GPU power kijken:
Een midgen upgrade heeft een vergelijkbare update gekregen qua graphics als next gen...
Sowieso is dat aspect in mijn optiek het minst interessante aan de next gen consoles. Ik ben enthousiaster over de sprong in CPU en vooral de storage/IO. Helemaal als ik zie wat TLoU2 doet op 1.84TF. Met die 10 zit het dan wel goed.
Verwijderd
Weer zo'n nutteloze tflop vergelijking. Het beste is te kijken naar het totale pakket en dus snelle SSD's van next-gen meerekenen. Dat kan zorgen voor een hele nieuwe manier van spelen en hoe je door levels verplaatst. Dat verschil lijkt mij belangrijker dan de extra pixels. Andersom moet je ook niet alleen naar de SSD's kijken natuurlijk. Gewoon het totale pakket.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:12:
Wel grappige info als we naar GPU power kijken:
Precies, volgens mij heeft bv de PS5 zelfs een pixel fillrate die vergelijkbaar is (zo'n 140 miljard/sec) met de 2080Ti, maar heeft toch een stuk minder TF 10,2 VS 14). Verklaart ook meteen deels alle native 4K games die we gezien hebben.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:37:
[...]
Weer zo'n nutteloze tflop vergelijking. Het beste is te kijken naar het totale pakket en dus snelle SSD's van next-gen meerekenen. Dat kan zorgen voor een hele nieuwe manier van spelen en hoe je door levels verplaatst. Dat verschil lijkt mij belangrijker dan de extra pixels. Andersom moet je ook niet alleen naar de SSD's kijken natuurlijk. Gewoon het totale pakket.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:43
Niet echt spannend, maar ach
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Maar de texture fillrate is weer veel lager (420 vs 320). De post was meer bedoeld om te laten zien dat er tussen generaties steeds minder verschil komt qua GPU power. Het is ook steeds moeilijker te zien. Ik vind ps4 games er nog steeds heel goed uit zien. Het verschil wat je zag van ps2 (576i) naar ps3 (720P/1080P) dat zien we niet meer.Trishul schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Precies, volgens mij heeft bv de PS5 zelfs een pixel fillrate die vergelijkbaar is (zo'n 140 miljard/sec) met de 2080Ti, maar heeft toch een stuk minder TF 10,2 VS 14). Verklaart ook meteen deels alle native 4K games die we gezien hebben.
De vraag is meer zit de ps4 Pro/XoneX daadwerkelijk op zijn eind? Ik heb het gevoel dat we eigenlijk nog wel een paar jaar met deze consoles verder hadden gekund.
IK ben het wel met je TF vergelijking eens maar het is nog onbekend of de PS5 volledig RDNA2 is of een hybride vorm van RDNA1 en 2. Ik haal even een quote aan uit een artikel over de architectuur van de Series X, en aangezien de ontwikkelingsduur van de PS5 niet noemenswaardig af zal wijken dan die van de concurrent is het aannemelijk dat min of meer hetzelfde geldt voor de PS5.bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:37:
[...]
Ja alleen zijn RDNA2 TF's anders dan de TF's op de PS4, als ik mij niet vergis.
Moet natuurlijk worden gezegd dat Sony en Microsoft andere afwegingen en keuzes hebben gemaakt en mogelijk kan dat teruggevoerd worden naar specifieke RDNA1 of 2 mogelijkheden.
De auteur houdt overigens keurig een slag om de arm.In this post, the primary focus will be the GPU architecture which is based on AMD’s RDNA 2 (or rather 1.5, can’t say for sure unless Navi 2x launches) along with the various hardware and software optimizations implemented on the side.
En voor de duidelijkheid, dit is geen discussie over beter of slechter of wat dan ook. Alleen dat er rekening mee moet worden gehouden dat de nieuwe consoles RDNA1 en 2 kenmerken hebben in plaats van de min of meer verwachte volledige RDNA2 ondersteuning.
Vooralsnog is het wachten op een teardown en meer specifieke hardware details van de PS5 en dan kan bovenstaande opmerking getoetst worden en zelfs vergelijkingen met de concurrent worden gemaakt.
Grafisch gezien, absoluut. Als ik zie wat ze er dit laatste jaar nog uitpersen ben ik nog geregeld onder de indruk. Maar de CPU is wel echt ondermaats, wat de scope van games mijn inziens sterk belemmerd. Ik verwacht een flinke sprong bij de volgende generatie games voor wat betreft AI, physics, complexiteit van open world games, etc. Daarom ben ik wel blij dat Sony niet all eggs in one basket heeft gestopt ten behoeve van de GPU maar ook heeft geïnvesteerd in zaken als supersnelle IO en geavanceerde audio engine. Dat voegt mijn inziens 10x meer toe dan een iets hogere resolutie of framerate.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
De vraag is meer zit de ps4 Pro/XoneX daadwerkelijk op zijn eind? Ik heb het gevoel dat we eigenlijk nog wel een paar jaar met deze consoles verder hadden gekund.
Het zijn beide custom RDNA2 chips, ondanks alle FUD die men verspreid heeft.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:27:
[...]
IK ben het wel met je TF vergelijking eens maar het is nog onbekend of de PS5 volledig RDNA2 is of een hybride vorm van RDNA1 en 2. Ik haal even een quote aan uit een artikel over de architectuur van de Series X, en aangezien de ontwikkelingsduur van de PS5 niet noemenswaardig af zal wijken dan die van de concurrent is het aannemelijk dat min of meer hetzelfde geldt voor de PS5.
Moet natuurlijk worden gezegd dat Sony en Microsoft andere afwegingen en keuzes hebben gemaakt en mogelijk kan dat teruggevoerd worden naar specifieke RDNA1 of 2 mogelijkheden.
[...]
De auteur houdt overigens keurig een slag om de arm.
En voor de duidelijkheid, dit is geen discussie over beter of slechter of wat dan ook. Alleen dat er rekening mee moet worden gehouden dat de nieuwe consoles RDNA1 en 2 kenmerken hebben in plaats van de min of meer verwachte volledige RDNA2 ondersteuning.
Vooralsnog is het wachten op een teardown en meer specifieke hardware details van de PS5 en dan kan bovenstaande opmerking getoetst worden en zelfs vergelijkingen met de concurrent worden gemaakt.
Gorgeous new content running on @PlayStation 5. Love seeing @Radeon RDNA2 in action. Great new demo from @epicgames 😂 https://t.co/3NjT8gJyOJ
— Lisa Su (@LisaSu) 13 mei 2020
Misschien als er exclusief voor de Pro / X ontwikkeld zou worden. Het ding is dat alle titels van nu ook met de base / S in het achterhoofd ontwikkeld worden. In dat opzicht is de sprong tussen de PS4 en PS5 juist groter dan de voorgaande generaties.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Maar de texture fillrate is weer veel lager (420 vs 320). De post was meer bedoeld om te laten zien dat er tussen generaties steeds minder verschil komt qua GPU power. Het is ook steeds moeilijker te zien. Ik vind ps4 games er nog steeds heel goed uit zien. Het verschil wat je zag van ps2 (576i) naar ps3 (720P/1080P) dat zien we niet meer.
Ignorance Is Bliss
Maar dat zal in het begin enkel gelden voor exclusives voor de PS5. Reguliere binnen een jaar uit te komen games zullen toch ook wel voor de PS4 ontwikkeld worden? De user base is daarvoor zoveel groter. Er moeten ook simpelweg centjes verdiend worden.D3ft0n3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
Misschien als er exclusief voor de Pro / X ontwikkeld zou worden. Het ding is dat alle titels van nu ook met de base / S in het achterhoofd ontwikkeld worden. In dat opzicht is de sprong tussen de PS4 en PS5 juist groter dan de voorgaande generaties.
Nou, fraaier dan een TLoU2/RDR2/GoW gaat het niet worden denk ik. Vergeet ook niet dat al die titels op 30fps draaien. Als je ook ziet dat mijn PS4 Pro menu steeds langzamer wordt en dat ellenlange gewacht op laadschermen (uitgezonderd games zoals Ghost of Tsushima). Ik denk ook dat je je niet kan voorstellen hoeveel trucjes devs toepassen om laadschermen te maskeren en het tanken van CPU/GPU te voorkomen met slim leveldesign waarbij er bijvoorbeeld strategisch muren worden geplaatst op bepaalde plekken om de draw distance te beperken. Schoolvoorbeeld van een game die zijn tijd ver vooruit is, is natuurlijk AC Unity. Next gen animaties met grote NPC crowds. Dat soort dingen kunnen de huidige consoles echt niet goed aan. In een Days Gone 2 wil je grotere en misschien wel slimmere hordes op een grotere map. In Horizon Forbidden West kunnen we waarschijnlijk een Stormbird mounten (dit idee hadden ze al voor het eerste deel, maar ze liepen tegen de beperkingen van de HDD en daarmee de asset streaming aan). In een nieuwe Spider-Man wil je veel meer voetgangers en auto's op straat hebben in misschien een grotere stad die meer op schaal is met ray traced reflecties in de gebouwen. Slechts enkele voorbeelden.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Maar de texture fillrate is weer veel lager (420 vs 320). De post was meer bedoeld om te laten zien dat er tussen generaties steeds minder verschil komt qua GPU power. Het is ook steeds moeilijker te zien. Ik vind ps4 games er nog steeds heel goed uit zien. Het verschil wat je zag van ps2 (576i) naar ps3 (720P/1080P) dat zien we niet meer.
Als je er procentueel naar kijkt wel, maar je kan ook redeneren dat er nog nooit zoveel grafische rekenkracht is toegevoegd.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Tja, allemaal op basis van een enkel rapport van een onderzoeksbureau. Dat hadden jij en ik ook kunnen schrijven.ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:12:
Er hebben nieuwsberichten de ronde gedaan dat er eind 2019 mogelijk een PS5 zou worden uitgebracht.
Ik heb daar nooit zoveel aandacht aan besteed, maar vandaag hoorde ik dit:
psn: HertogJack
Maakt dat nou echt zoveel uit? Niemand kan een pre-order plaatsen (afgezien van wat wachtlijsten) dus wat is het verschil.HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:52:
Wat duurt het lang he voordat we een pre-order kunnen plaatsen.. Ding ligt over 3 maanden in de winkels vermoedelijk en nu nogal geen pre-order mogelijkheid..
Mijn pre-order staat anders al een tijdje hoor.HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:52:
Wat duurt het lang he voordat we een pre-order kunnen plaatsen.. Ding ligt over 3 maanden in de winkels vermoedelijk en nu nogal geen pre-order mogelijkheid..
Bij een game mania zeker ?bram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:00:
[...]
Mijn pre-order staat anders al een tijdje hoor.
Wil gewoon bij amazon/bol of mediamarkt.
MediaMarkt kan ook al (alleen winkels).HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
Bij een game mania zeker ?Daar begin ik niet aan, die toko kan elk moment omvallen met dit fijne virus.
Het zou me piece of mind gevenNotSoSteady schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:57:
[...]
Maakt dat nou echt zoveel uit? Niemand kan een pre-order plaatsen (afgezien van wat wachtlijsten) dus wat is het verschil.
Ik check dit draadje niet dagelijks en dat automatische mailtje van bol wanneer hij beschikbaar is vertrouw ik niet zo.
Nope. Media Markt meteen toen het daar kon. Sta geloof ik nummer 12 of zo. Zodra de pre-orders officieel live gaan, zetten ze de reservering in chronologische volgorde om naar een echte pre-order.HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
Bij een game mania zeker ?Daar begin ik niet aan, die toko kan elk moment omvallen met dit fijne virus.
Ah nice.. Maargoed dan kan ik beter bij een bol of amazon bestellen als ze al die preorders voorrang gaan gevenbram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Nope. Media Markt meteen toen het daar kon. Sta geloof ik nummer 12 of zo. Zodra de pre-orders officieel live gaan, zetten ze de reservering in chronologische volgorde om naar een echte pre-order.
Verwacht (hoop), dat dit zover van de drukke randstad is, dat er niet veel animo zal zijn....
Dan ben je te laat....ik zou gewoon pre orderen bij bol.comBasekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:18:
Hm ik ga de gok wel wagen en rij wel even naar de Mediamarkt hier in de buurt (Maastricht) ergens in de week van release.
Verwacht (hoop), dat dit zover van de drukke randstad is, dat er niet veel animo zal zijn....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ja, dat kan ik ook altijd nog doen. Maar ik verwacht wel dat Media Markt voldoende krijgt.HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Ah nice.. Maargoed dan kan ik beter bij een bol of amazon bestellen als ze al die preorders voorrang gaan geven
Nou dit loopt al een paar weken hoor, dus ik denk dat je inderdaad wat laat bent hiermee. Je hoort ook dat in veel vestigingen de eerste 10 reserveringen vaak al door personeel zijn geplaatst. Ik heb het in Alphen gedaan. Ik was 1 of 2 dagen nadat het bekend was gemaakt en toen waren er al meer dan 10 pre-orders dus.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:18:
Hm ik ga de gok wel wagen en rij wel even naar de Mediamarkt hier in de buurt (Maastricht) ergens in de week van release.
Some infinities are bigger than others.
Verwijderd
Mediamarkt gaat het ook niet heel goed mee hoor:HertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
https://www.ad.nl/economi...banen-schrappen~a120ec66/
En dan te bedenken dat de franchise die aanbetaling standaard vereist:Major_ton schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:27:
Het gaat zeker hard. Ik heb 3 weken geleden bij de MM in Cruquius een 'pre-order' geplaatst en kwam als nr. 47 op de lijst. Als ik € 50,- zou aanbetalen zou ik hoger op de lijst komen, maar dat heb ik niet gedaan.
Wat een luguber filiaal is dit dan.Pre-order Sony PlayStation 5 in één van onze winkels. Een aanbetaling van € 50,- is verplicht om de pre-order te plaatsen. De uitlevering vindt chronologisch plaats, afhankelijk van de beschikbaarheid.
Weird is het wel, maar ik wacht nog wel op een pre-order optie bij Coolblue, Bol.com of Amazon. Komt vast goed.Paprika schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
En dan te bedenken dat de franchise die aanbetaling standaard vereist:
[...]
Wat een luguber filiaal is dit dan.
Some infinities are bigger than others.
Dat is een geruststellende gedachtebram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:49:
Anders kan je er wel eentje van @Donstil kopen voor duizend piek.
He plaag mij eens niet! Ik dacht door deze mention dat we konden pre-orderenbram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:49:
Anders kan je er wel eentje van @Donstil kopen voor duizend piek.
Verder wat druk dus het gaat allemaal een beetje langs mij heen, ik spring weer op de Hypetrain als ik ergens geld tegenaan kan smijten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat doet me deugd.Donstil schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
He plaag mij eens niet! Ik dacht door deze mention dat we konden pre-orderen![]()
Verder wat druk dus het gaat allemaal een beetje langs mij heen, ik spring weer op de Hypetrain als ik ergens geld tegenaan kan smijten. Wel besloten inmiddels om nog een generatie voor de Playstation te gaan overigens.
Ik heb hem al in de pre-order staan bij zowel de lokale mediamarkt (#21 op de lijst) als de gamemania (#80). De online per-order mogelijkheid van de mediamarkt is al gesloten wegens te hoge aantallen aanmeldingen. Als je hem nog bij launch wil krijgen zou ik maar opschietenHertogJack schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:52:
Ignorance Is Bliss
Dat is niet waar.D3ft0n3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
De online per-order mogelijkheid van de mediamarkt is al gesloten wegens te hoge aantallen aanmeldingen.
Dat werd mij in ieder geval verteld door de medewerker aldaar
Ignorance Is Bliss
Er is online nooit een online pre-order mogelijkheid geweest bij MM, die komt waarschijnlijk pas als er een prijs en releasedatum bekend is.D3ft0n3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Dat werd mij in ieder geval verteld door de medewerker aldaar
Dit is juridisch gezien zelfs noodzakelijk.Dalim schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:07:
[...]
Er is online nooit een pre-order mogelijkheid geweest bij MM, die komt waarschijnlijk pas als er een prijs en releasedatum bekend is.
De online pre-order bij de Mediamarkt is nog nooit open geweest. Die gooien ze (net als Bol, Amazon etc) pas open zodra de prijs bekend is.D3ft0n3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
Ik heb hem al in de pre-order staan bij zowel de lokale mediamarkt (#21 op de lijst) als de gamemania (#80). De online per-order mogelijkheid van de mediamarkt is al gesloten wegens te hoge aantallen aanmeldingen. Als je hem nog bij launch wil krijgen zou ik maar opschieten
Houden ze de online voorraad en winkelvoorraad niet apart? Dan kunnen ze straks ook online nog pre-orders aannemen, los van hoeveel er in de winkels gereserveerd is.
Dezelfde medewerker gaf inderdaad aan dat dit apart van elkaar wordt gehouden. Voor wat betreft het online reserveren, ik herhaal ook alleen maar wat de mediamarkt mij verteld heeft en dat is dat ze binnen no time enkele honderden pre-orders binnen hadden en de boel toen weer dicht gegooid hebben. Wellicht ging dat om een foutje toen ze fysieke pre-orders open wilden gooien o.i.d.?Raem schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
De online pre-order bij de Mediamarkt is nog nooit open geweest. Die gooien ze (net als Bol, Amazon etc) pas open zodra de prijs bekend is.
Houden ze de online voorraad en winkelvoorraad niet apart? Dan kunnen ze straks ook online nog pre-orders aannemen, los van hoeveel er in de winkels gereserveerd is.
Ignorance Is Bliss
Mediamarkten behoren tot lokale franchise ondernemers die een deel van hun omzet afstaan om de naam te mogen dragen (en gebruik te maken van de logistieke inrichting van de holding). Dit is ook waarom de meeste filialen op de dag van de livegang van de pre-orders niet eens op de hoogte waren van het toestaan van pre-orders. Die lokale werknemers hebben geen enkele relatie tot de webshop, dus die zeggen ook maar wat. Dat laatste is sowieso kenmerkend voor de medewerkers daar...D3ft0n3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Dezelfde medewerker gaf inderdaad aan dat dit apart van elkaar wordt gehouden. Voor wat betreft het online reserveren, ik herhaal ook alleen maar wat de mediamarkt mij verteld heeft en dat is dat ze binnen no time enkele honderden pre-orders binnen hadden en de boel toen weer dicht gegooid hebben. Wellicht ging dat om een foutje toen ze fysieke pre-orders open wilden gooien o.i.d.?
Sony kan het op zich wel permitteren hoor. Die hebben wereldwijd veel meer mindshare + populaire games en gaan ook op een hoger prijspunt meer verkopen. Daarbij is de PS5 DE een enorme troef die niemand had geanticipeerd.ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:14:
Ik zou toch denken dat €599 de bovenzijde van de bandbreedte is (voor MS en Sony). En aangezien je er veel relatief vooruitstrevende techniek voor terugkrijgt dan is dit goed uit te leggen maar tegelijkertijd kunnen beide kampen het niet permitteren qua uiteindelijke prijsstelling uit de pas te lopen.
Het grappige is dat MS enerzijds wil laten zien dat ze grafisch een meer krachtige console hebben en daarmee wil je dus eigenlijk iets duurder zijn (duurder = meer premium in de optiek van de mainstream consument die zich er niet zo in heeft verdiept), maar anderzijds kan je niet duurder zijn omdat je dan jezelf in de voet schiet. Kan het even niet terugvinden, maar Albert Penello (ex-MS) legde dit ook zo uit op ResetEra ergens afgelopen week.
Dat gaat in de gaming markt alleen niet heel erg op, een console is geen status symbool zoals een iPhone. Ze zullen allebei aan het einde van de dag ongeveer hetzelfde kunnen en daarom is een lage prijs zo een belangrijke factor voor de gemiddelde gamer/ouder.bram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Sony kan het op zich wel permitteren hoor. Die hebben wereldwijd veel meer mindshare + populaire games en gaan ook op een hoger prijspunt meer verkopen. Daarbij is de PS5 DE een enorme troef die niemand had geanticipeerd.
Het grappige is dat MS enerzijds wil laten zien dat ze grafisch een meer krachtige console hebben en daarmee wil je dus eigenlijk iets duurder zijn (duurder = meer premium in de optiek van de mainstream consument die zich er niet zo in heeft verdiept), maar anderzijds kan je niet duurder zijn omdat je dan jezelf in de voet schiet. Kan het even niet terugvinden, maar Albert Penello (ex-MS) legde dit ook zo uit op ResetEra ergens afgelopen week.
Er zijn ook ontzettend veel mensen die niet zo veel geven om specs etc, maar enkele of het de nieuwste CoD of FIFA kan spelen.
Het allerbelangrijkste, zeker voor de jeugd, blijft toch wel het platform wat de vriendjes al in hun bezit hebben.Dalim schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Er zijn ook ontzettend veel mensen die niet zo veel geven om specs etc, maar enkele of het de nieuwste CoD of FIFA kan spelen.
Ik betwijfel eerlijk gezegd of dat nou echt zo belangrijk is voor Microsoft. De Xbox One heeft met amper de helft van de PS5 sales alsnog meer verkopen op z'n naam staan dan bijvoorbeeld een SNES, alle SEGA systemen, Gamecube, Wii U en de eerste Xbox om maar wat voorbeelden te noemen. Het is niet per definitie een flop als je niet de meeste exemplaren verkoopt.ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:34:
De prijs is volgens mij make or break om aan blijven te haken bij de verkoopaantallen van de PS5.
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 18-08-2020 13:38 ]
Marktleider zijn heeft absoluut een voordeel, mensen zullen sneller iets accepteren zoals een hogere prijs. Maar er zijn weinig merken die altijd leider blijven. Dus ja, je moet je hand ook niet overspelen. (599 lijkt me verder prima, maar dat geldt voor beide merken, mits de concurrent er niet 150 of 200 onder duikt.)
[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-08-2020 13:50 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:39 ]
Ze besparen daar zowel op bijna alle hardware als op het weglaten van een disc drive. Ik verwacht dat er 200 euro verschil zit tussen de S en X.
Dus dan blijft mijn voorspelling:
Series S: 299
PS5 DE: 399
PS5: 499
Series X: 499
We zullen zien volgende maand.
Als ik Sony was, zou ik als eerste de prijs bekend maken. Het is wel duidelijk dat Xbox de goedkoopste console gaat hebben met de Series S. Als je niet de goedkoopste bent, kan je best eerst gaan, anders komt het wat knullig over.
De Xbox One is ook geen flop volgens mij, Microsoft heeft er geld aan verdiend en zoals je zelf zegt hebben ze toch behoorlijke aantallen verkocht.Paprika schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:38:
[...]
Ik betwijfel eerlijk gezegd of dat nou echt zo belangrijk is voor Microsoft. De Xbox One heeft met amper de helft van de PS5 sales alsnog meer verkopen op z'n naam staan dan bijvoorbeeld een SNES, alle SEGA systemen, Gamecube, Wii U en de eerste Xbox om maar wat voorbeelden te noemen. Het is niet per definitie een flop als je niet de meeste exemplaren verkoopt.
Maar de meeste consoles waar je het mee vergelijkt zijn 20+ jaar oud en de Wii U was wel een flop.
De Xbox 'lijkt' een flop simpelweg omdat de directe concurrent zoveel meer exemplaren verkocht heeft. En waar er één partij als de winnaar gezien wordt is de andere automatisch de verliezer.
Dat is natuurlijk anekdotisch en bij sommige is alles een merk X (zoals jij al zegt synoniem voor). Mijn nichtjes kennen enkel Nintendo als consoleboer en hebben totaal geen besef van Xbox en Playstation, ookal zijn ze bij mij dan is de XB1X in de woonkamer nog steeds een Nintendo. Die staan nog steeds vrolijk met Wii Sports de bowlingbaan onveilig te makenbram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Helemaal in de PS gebieden. Ik ken bijvoorbeeld niemand met een Xbox. Mijn kids van 5 en bijna 8 hebben geen idee wat Xbox is.
Dat jouw kids geen idee hebben van wat een Xbox is vind ik niet zo vreemd
Ik bedoel meer te zeggen dat er tijden waren dat het merk Xbox een stuk bekender was dan nu het geval is. De bekendheid is enorm geslonken terwijl die van de PS sinds de PS3 (wat eigenlijk een dip was ten opzichte van de PS2) explosief is toegenomen. M.a.w. de SS/SX worden door veel mensen niet eens als optie beschouwd straks.Caayn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Dat is natuurlijk anekdotisch en bij sommige is alles een merk X (zoals jij al zegt synoniem voor). Mijn nichtjes kennen enkel Nintendo als consoleboer en hebben totaal geen besef van Xbox en Playstation, ookal zijn ze bij mij dan is de XB1X in de woonkamer nog steeds een Nintendo. Die staan nog steeds vrolijk met Wii Sports de bowlingbaan onveilig te maken
Dat jouw kids geen idee hebben van wat een Xbox is vind ik niet zo vreemd
Ik was het met je eens geweest indien het ding ook een optische drive had. Die zit er blijkbaar niet in, waaraan je kan afleiden dat de PS5 DE als een complete verrassing is gekomen. Ik bedoel je krijgt echt een bak meer power voor die € 100,- meer. Beide hebben nu een DE en een disc editie, echter is de DE editie van MS een stuk zwakker. Ik ben enorm benieuwd waar dit op gaat uitlopen.Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
De specs van de Series S zijn nu eigenlijk volledig bekend. Dat gaat voor veel mensen een HEEL interessant apparaat zijn denk ik. Zou me niet verbazen als ik het ook ooit koop, gewoon voor erbij.
Ze besparen daar zowel op bijna alle hardware als op het weglaten van een disc drive. Ik verwacht dat er 200 euro verschil zit tussen de S en X.
Dus dan blijft mijn voorspelling:
Series S: 299
PS5 DE: 399
PS5: 499
Series X: 499
We zullen zien volgende maand.
Als ik Sony was, zou ik als eerste de prijs bekend maken. Het is wel duidelijk dat Xbox de goedkoopste console gaat hebben met de Series S. Als je niet de goedkoopste bent, kan je best eerst gaan, anders komt het wat knullig over.
Toch blijft dit voorlopig mijn voorspelling, met alles wat we weten. Het verschil tussen de Series S en PS5 DE is eigenlijk 1440p vs 4K, en dat verschil kost dan 100 euro.
Xbox gaat je sowieso al een 'betere' deal willen voorschotelen, door je plat te gooien met Game Pass. Waardoor de Series S in vergelijking nog wat goedkoper wordt.
Wat is jouw voorspelling?
Ik denk dat het voor een grote groep mensen ook niet echt uitmaakt dat je voor 100 euro meer een hoop meer power krijgt. Veel mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk een next gen console hebben. Als de Series S 100 euro goedkoper is dan de PS5 DE, dan is dat voor veel mensen gewoon een goede deal
[ Voor 28% gewijzigd door Anton.net op 18-08-2020 14:58 ]
Qua prijzen zit ik wel redelijk op 1 lijn met jou, denk ik. Hoewel ik de PS5 en SX ook nog wel € 599,- zie worden.Anton.net schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:48:
@bram1984 Ja dat is een punt inderdaad.
Toch blijft dit voorlopig mijn voorspelling, met alles wat we weten. Het verschil tussen de Series S en PS5 DE is eigenlijk 1440p vs 4K, en dat verschil kost dan 100 euro.
Xbox gaat je sowieso al een 'betere' deal willen voorschotelen, door je plat te gooien met Game Pass. Waardoor de Series S in vergelijking nog wat goedkoper wordt.
Wat is jouw voorspelling?
Ik denk dat het voor een grote groep mensen ook niet echt uitmaakt dat je voor 100 euro meer een hoop meer power krijgt. Veel mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk een next gen console hebben. Als de Series S 100 euro goedkoper is dan de PS5 DE, dan is dat voor veel mensen gewoon een goede deal
Daarbij zie ik Sony PS Now ook wel pushen met de DE. Misschien een jaar abo erbij? Qua prijs is dat inmiddels ook wel heel interessant las ik (want geen Live meer voor 12 maanden?). En daar staan meer games op, blijkbaar? Dit heb ik ook maar gelezen hoor, dus corrigeer me als dit niet klopt. Ik ben niet zo thuis in de abo diensten (ook geen interesse in). Enige wat je dan niet hebt is de first party titels op dag 1, maar goed, je hebt tenminste wel next gen first party titels vanaf dag 1 (niet lullig bedoeld, maar het is zo).
Ik riep eerder al gekscherend dat Sony eigenlijk eerst de prijs van de DE editie moet roepen en dan even moet afwachten wat MS doet.
Nee, maar nieuwe exclusives komen er sowieso niet direct op. Die verkopen veel te goed full priced. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld wel een en ander op verschijnen. Zou niet weten waarom niet.Caayn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:20:
Heeft Sony al aangekondigd om PS5 games te gaan aanbieden via PSNow als download of streaming optie? Met de PS4 heeft het ook een tijdje geduurd voordat de eerste PS4 games erop verschenen, om eerlijk te zijn dit was wel tijdens het begin van de service.
Ja Sony moet gewoon met prijzen komen, maakt niet veel uit om nog te wachten.bram1984 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:09:
[...]
Ik riep eerder al gekscherend dat Sony eigenlijk eerst de prijs van de DE editie moet roepen en dan even moet afwachten wat MS doet.
399 is de lievelingsprijs van Sony. Die PS5 DE is gemaakt om 399 te kosten, kan niet anders
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:34 ]
[ Voor 103% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:34 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 104% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden