• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:56
Er komt sowieso weinig noemenswaardigs uit de laatste maanden toch? Aan het eind van 'n console generatie brengen weinig bedrijven nog games uit en het is sowieso al bijna de nieuwe standaard om je game gratis te maken en geld te verdienen met skins. Schijnbaar gaat er veel geld om in de wereld van e-appeareance. Ben ik blij dat ik daar niets om geef. Dat maakt gamen tegenwoordig heel goedkoop :p.

Sony heeft wel overduidelijk de beste line-up van de (betaalde) console games voor 2020 dusver, maar als je de meeste console verkopen hebt, heb je ook al snel de meeste verkopen op je exclusives, dus het is ook wel 'n beetje een 1+1.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

https://twitter.com/ronin.../1293986901641355265?s=21

Edit: De tweet werkt niet meer, zie ik. Ook wel weer toevallig.
De link doet het niet omdat er "..." in staat omdat hij ergens is afgekort, en je de afkorting hebt gekopieerd ofzo.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:57:
Alle nieuwswebsites publiceren zowat elke scheet of gerucht én nemen alles van elkaar over (vaak ook nog zonder bronvermelding). Wen d'r maar aan. Een positief gerucht is waarschijnlijk minder bezwaarlijk.
De vraag is hoe wil je dan dat de titel van dit artikel moet worden geformuleerd?
PS5 maakt gebruik van checkerboarding, ontwikkelaars worstelen met resolutie? Of vervang checkerboarding door een technische afkorting. Dan snapt een lezer zeker niet wat nu het probleem is.
Het is mogelijk licht provocerend omdat het een mogelijk een negatief aspect van de PS5 aanstipt. Niets is perfect. Je maakt je een beetje druk om niks.

Ik zie ook niet echt een probleem met het wel wel of niet gebruiken van checkerboarding. De resultaten zijn meer dan uitstekend i.v.m. full 4K Ultra HD. Vaak kun je het niet eens waarnemen, en het eindresultaat kan beter zijn dan echt 4K.
Het is wel aannemelijk dat developers hiervan gebruik gaan maken dat deden ze ook al op de PS4 en als dit betekent dat de frame rate hiermee verhoogd kan worden of dat de frame rate hierdoor nagenoeg stabiel is, dan is dat win-win. En zullen ze dit niet nalaten.
Resident evil 8 komt pas in 2021 uit. Dat de game nog niet vloeiend loopt is niet echt niets. Games worden altijd aangepast tijdens het ontwikkelingsproces. Dit is eigenlijk hetzelfde als je halverwege de productie van een auto er in probeert te rijden. En dan klaagt dat je kan sturen omdat er geen stuur in zit.

Het hele bericht is gewoon niet nieuwswaardig en zorgt alleen maar voor reuring.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kalder schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

De link doet het niet omdat er "..." in staat omdat hij ergens is afgekort, en je de afkorting hebt gekopieerd ofzo.
Scherp!

https://twitter.com/ronin.../1293986901641355265?s=21

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:00:
Raytracing op de ps5: https://twitter.com/shinobi602/status/1293961038732435457

Trouwens wel vreemd dat XGN dit daadwerkelijk als nieuwsbericht oppakt: https://www.xgn.nl/nieuws...r-worstelen-met-resolutie

Volgens mij is het komkommertijd....

Deze reactie is ook wel mooi:

Jeff Grubb vertelde ongeveer hetzelfde tijdens de laatste editie van de Basement Radio Arcade podcast. Hij vertelde dat de PS5 met de AMD SmartShift technologie werkt, iets waar hij zich zorgen om maakt. Grubb vertelt dat hij niet de exacte details van de technologie kent, maar dat het wel zorgelijk is dat dit gebruikt wordt in de next-gen console

Hij zegt letterlijk: ik heb geen idee wat het eigenlijk inhoudt, maar omdat de ps5 dit gebruikt is het slecht...

XGN inmiddels ook maar van mijn lijstje geschrapt van nieuws websites die ik bezoek...
Ja dat is toxh allemaal dom gelul. Smartshift is een vorm van machine learning wat voor een performance boost zorgt. Dus ray tracing, wat ook een vorm van machine learning is is ook zorgwekkend te noemen in de nieuwe consoles blijkbaar.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze man dat zo benoemd heeft. Denk dat het weer eens een stukje kansloos vertalen van de “journalist” is.

Verwijderd

Alle nieuwswebsites publiceren zowat elke scheet of gerucht én nemen alles van elkaar over (vaak ook nog zonder bronvermelding). Wen d'r maar aan. Een positief gerucht is waarschijnlijk minder bezwaarlijk.
De vraag is hoe wil je dan dat de titel van dit artikel moet worden geformuleerd?
PS5 maakt gebruik van checkerboarding, ontwikkelaars worstelen met resolutie? Of vervang checkerboarding door een technische afkorting. Dan snapt een lezer zeker niet wat nu het probleem is.
Het is mogelijk licht provocerend omdat het een mogelijk een negatief aspect van de PS5 aanstipt. Niets is perfect. Je maakt je een beetje druk om niks.

Ik zie ook niet echt een probleem met het wel wel of niet gebruiken van checkerboarding. De resultaten zijn meer dan uitstekend i.v.m. full 4K Ultra HD. Vaak kun je het niet eens waarnemen, en het eindresultaat kan beter zijn dan echt 4K.
Het is wel aannemelijk dat developers hiervan gebruik gaan maken dat deden ze ook al op de PS4 en als dit betekent dat de frame rate hiermee verhoogd kan worden of dat de frame rate hierdoor nagenoeg stabiel is, dan is dat win-win. En zullen ze dit niet nalaten.

[...]

Dan moet je in de spiegel kijken en degelijke berichten links laten liggen en er hier niets over posten. Dat is inderdaad wel zo prettig.
Ik geef hier volgens mij gewoon aan dat het vreemd is dat een grote website als xgn hier een nieuwsbericht van maakt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Inderdaad de voorkeur gaat uit naar 1440p met checkerboarding en alle toeters en bellen aan. Die games zien er nu al erg goed uit, hopelijk gaan we niet naar 4K games die er niet uit zien. Ik wil gewoon eye candy, wapperend gras, mist, particles, sfeervolle belichting, npc's etc. allemaal dingen die zoveel belangrijker zijn dan 4K.
Inderdaad het woord 'nep' gebruiken is vooral stemmingmakerij en clickbait.

En de 2de helft van de titel is gewoon niet waar. Er is 1 tweet van een of andere nietzeggende gast (ontwikkelaar van een indy game?) op internet en ineens is het nieuws. Terwijl insomniac bijvoorbeeld al heeft aangegeven dat Spiderman een 4K60fps modus krijgt, als een ontwikkelaar van een indy game dat niet voor elkaar krijgt dan zegt dat vooral wat over hun skills.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 14-08-2020 19:48 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:37:
Inderdaad de voorkeur gaat uit naar 1440p met checkerboarding en alle toeters en bellen aan. Die games zien er nu al erg goed uit, hopelijk gaan we niet naar 4K games die er niet uit zien. Ik wil gewoon eye candy, wapperend gras, mist, particels, sfeervolle belichting, npc's etc allemaal dingen die zoveel belangrijker zijn dan 4K.

[...]
Inderdaad liever 1440p en alles aan dan 4K. En voor mij ook liever 60fps dan 30fps. Ook al moeten we daar wat op inleveren. Daarentegen gamen de meeste op een pc op 1440p. Waarom zou dat niet goed genoeg zijn op een console?

Tegenwoordig kan je zelf veel maar aan kwaliteit aanpassen door de keuze van je tv. Een led met FALD en hdr10 geeft weer veel beter beeld dan een standaard lcd. Net zoals een Oled. Dan spat het ook gewoon van je scherm op 1440P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

• bram1984
Tja als Aaron mag trollen, dan Jim ook ff. :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Parody account. Dat weet je he? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac2D_-pPXG2EvMnX88wCzOAElrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySBOhNB5UdwE6i5UOvyBzcuP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2020 20:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tweets van dat account lijken legit en zijn normaal gesproken van serieuse aard, dus waarom?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:39:
Tweets van dat account lijken legit en zijn normaal gesproken van serieuse aard, dus waarom?
Ten eerste, is het logisch dat Jim Ryan, President and CEO of Sony Interactive Entertainment LLC, een onofficieel account heeft?

Ten tweede, is het logisch dat Jim Ryan, President and CEO of Sony Interactive Entertainment LLC, een paar dagen geleden zijn twitter weer heeft geactiveerd om met de fans te praten?

Ten derde, denk je dat een CEO van een miljardenbedrijf de volgende tweet plaatst op de volgende vraag van een twitteraar "We, the community of players in Saudi Arabia, face many problems in the Saudi store because of the management mentality in which most games are blocked for no reason.

[Twitter: https://twitter.com/TheJimRyan/status/1292774866815537154]

Als je op alle vragen ja zegt, prima. :) Maar ik zou het toch met een korreltje zout nemen...

• bram1984
*knip*

Dusk is eruit geknikkerd trouwens :+

https://twitter.com/trugi.../1294332061864677377?s=21

[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 14-08-2020 23:58 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Ja daaaaag, @Chaoss is gewoon van mening dat dit legit is. Zie zijn post hiervoor.

Lijkt me zinvol om dat dan gewoon even aan te geven... Maarja, dan ben ik weer een party pooper. -O-
Was zeker zinvol, mij was het eerst ook niet opgevallen :P

Heeft Jim Ryan eigenlijk wel Twitter? Ik kan het niet vinden, kom alleen maar andere parody accounts tegen 8)7

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Ja zo vaak post je hier niet meer, alleen nu. Typisch.

Dusk is eruit geknikkerd trouwens :+

https://twitter.com/trugi.../1294332061864677377?s=21
Ah typisch? Ik post hier niet meer omdat ik elke keer dit soort geneuzel krijg.

Nu zag ik dat iemand iets post wat misleidend kan zijn en blijkbaar is, gelet op zijn reactie. Ik geef even simpel aan dat het een parody account is en hij vraagt waarom. Ik licht dat volgens mij gewoon netjes toe, en dan moet jij weer zonodig reageren. Typisch. Misschien had jij in je reactie al aan kunnen geven dat het een parody account is in plaats van er in mee te gaan?

En wtf boeit mij die Dusk? Mensen zijn echt teveel gefocussed op randzaken om te trollen dan op leuke dingen waar we als gamers naar uit kunnen kijken. Maarja dat station is al lang gepasseerd vanwege de hype train die een jaar geleden is vertrokken...

Edit: Dat is wel meteen de lelijkste screenshot van spider-man op de ps4 die ik heb gezien... https://www.vgchartz.com/...gets-ps4-pro-screenshots/

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2020 22:01 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00
PS4 Pro on left - PS5 on Right 🤯 https://t.co/ep1RHiYkou
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZl1i0bauej6OF_SopfzI4ZdCIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaPAFvrdz9BZYim4xOFVnyqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTo_ZP8nRY-2dmXw9SE1Yg_ZikY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GabTPGUfkJxkbInnF4p1Eyfq.jpg?f=fotoalbum_large

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
ariekanari schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Je kunt ook een beetje overdrijven:

[...]
Het lijkt er dus op dat de documentatie nog niet op orde is, werk in uitvoering zeg maar.
Maar dat hele verhaaltje slaat nergens op, hij bedoelt vast variabele frequenties, althans daar ben ik wel van uit gegaan, maar SmartShift is toch echt iets wat automatisch gebeurd en waar je niks voor hoeft te doen.

Variabele frequenties, tja, weet best het eea en durf daar geen uitspraken over te doen want heb geen idee of het correct gaat zijn, maar wat ik zo her en der gelezen en gehoord heb heeft de devkit geen variabele frequenties en kunnen devs optimisen voor een standaard frequentie. Als de game dan vervolgens op de echte hardware gaat draaien gaat dat verder ook gewoon automatisch.

Wat ik denk dat ze hier mee bedoelen: als je nou gewoon lekker optimised op zo'n manier dat het goed werkt op een paar hertz lager met een rendering methode die iets meer doet als daar ruimte voor is (zoals dynamic resolutie) dan hoef je verder niet iets extras meer te doen als je ineens het gaat draaien op de PS5 zelf want dan is er net wat meer kracht om het net ff in een hogere resolutie te laten zien....

Verwijderd

Toch wel triest dat dit soort mensen expres reuring veroorzaken om maar de ps5 in het diskrediet te brengen. Ga gewoon een game spelen en geniet van je console denk ik dan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:31:
Bram heeft het al aardig door, maar er is een heuse laster campagne achter de schermen bezig.

Typisch Amerikaans weer, dat zie je ook daar in de politiek.

Maar laten we er niet teveel aandacht aan geven.
*knip* De series x zal het wel weer goed doen in de VS. Maar ps5 zal het gewoon weer goed doen in Europa en Japan.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2020 00:20 ]

Verwijderd

is Europa echt een playstation continent geworden ?

In Nederlanden Engeland is playstation wel echt dominant, van andere landen weet ik het niet zo goed.

Voor mijn gevoel doet Sony ook helemaal niet zoveel aan de "brand" playstation behalve gewoon goeie games er aan verbinden. Kwa PR zijn vrij basic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2020 23:54 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Volgens mij heeft Playstation zowel in de EU als in Amerika erg goed verkocht en in Japan wel goed maar minder als in de EU. In japan is Nintenso heer en meester, mobile gaming is daar gigantisch dus de switch doet het erg goed.

Xb one heeft goed verkocht in EU en USA, volgens mij niet eens veel beter in de USA, maar ik ben te lui om de cijfers op te zoeken :P Japan is voor xbox onbegonnen werk daar hebben ze zo slecht verkocht dat het me niet eens zou verbazen als ze Japan dit keer overslaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2020 00:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:52:

In Nederlanden Engeland is playstation wel echt dominant, van andere landen weet ik het niet zo goed.

Voor mijn gevoel doet Sony ook helemaal niet zoveel aan de "brand" playstation behalve gewoon goeie games er aan verbinden. Kwa PR zijn vrij basic.
Ik heb even de statcounter erbij gepakt:

Usa is het 50/50 qua marktaandeel

Europa is het 70/30 in het voordeel van Playstation

Japan is het 99/1 in het voordeel van Playstation

Dus Europa is inderdaad een playstation continent.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat reacties weghaalt, rustig blijven jongens :P laten we er in ieder geval geen politieke discusse van maken.

Dat er tweets met fake 'nieuws' worden verspreid lijkt me nu wel duidelijk. Lijkt me ook dat dit door fanboys wordt gedaan en dat Microsoft hier niets mee te maken heeft

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2020 00:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:10:
[...]

Ik heb even de statcounter erbij gepakt:

Usa is het 50/50 qua marktaandeel

Europa is het 70/30 in het voordeel van Playstation

Japan is het 99/1 in het voordeel van Playstation

Dus Europa is inderdaad een playstation continent.
Toch bijzonder als je nagaat dat Sony op Social media of algemeen met PR weinig doet.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Goede games verkopen zichzelf. :)

Maar tijdens de PS4 release was er regelmatig reclame op tv idem voor grote game releases. Of dat nu nog bij grote games gebeurd geen idee ik kijk nauwelijks meer tv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Toch bijzonder als je nagaat dat Sony op Social media of algemeen met PR weinig doet.
In Europa is Sony een grote sponsor van de champions league. Dat is redelijk wat PR wat ze daar krijgen. Overal op de borden staat nu alweer heel groot Ps5.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:22
Chaoss schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:44:
Goede games verkopen zichzelf. :)

Maar tijdens de PS4 release was er regelmatig reclame op tv idem voor grote game releases. Of dat nu nog bij grote games gebeurd geen idee ik kijk nauwelijks meer tv.
Ja, reclame voor TLOU2 is recent nog vaak voorbij gekomen op tv.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Ik zie ook best wel wat reclame voor PlayStation en de exclusives. Zou dat niet “weinig met PR” noemen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:52:
Ik zie ook best wel wat reclame voor PlayStation en de exclusives. Zou dat niet “weinig met PR” noemen.
Op TV ? Misschien komt het omdat ik probeer tv reclame te vermijden maar ik kan mij niet recent een PlayStation spotje herinneren.

Maar goed dat kan voor iedereen anders zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2020 01:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

In Europa is Sony een grote sponsor van de champions league. Dat is redelijk wat PR wat ze daar krijgen. Overal op de borden staat nu alweer heel groot Ps5.
Ik kijk geen voetbal :p dat verklaart een hoop wat betreft mijn eigen observatie.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Ik kreeg juist ontzettend veel TLOU2 reclames te zien op websites en voornamelijk Youtube.

This is absolutely ridiculous

• Raem
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:01:
[...]

Op TV ? Misschien komt het omdat ik probeer tv reclame te vermijden maar ik kan mij niet recent een PlayStation spotje herinneren.

[YouTube: It's Time to Play l PS4]
Deze ook niet voorbij zien komen?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:01:
[...]

Ik kijk geen tv dus dat weet ik niet maar online zie ik het regelmatig. Met TLOU2 en Ghost of Tsushima als laatste voorbeelden.

Dat is voor de players enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-08-2020 01:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Ik zie inderdaad die van TLOU2 nog wel eens voorbij komen. Maar deze is nieuw voor mij. Als je weinig tot geen tv kijkt mis je toch wel eens wat tv commercials. Ik kijk alleen voetbal op tv. Dus vandaar dat ik het weer van de champions league. Maar for the player's zie ik vaak genoeg voorbij komen.

Vaker dan xbox reclame en als ik het al zie. Dat is het voornamelijk een Third party game die gepresenteerd wordt en dan dat ik het xbox logo zien. Maar geen branding van xbox zelf. Of het is dat ik er niet op let.

• Aenea

Misschien is het je niet opgevallen maar PS maakt al zo veel jaren zo veel reclames overal, absurd. Ben geen voetbal fan maar zelfs ik heb de borden met PlayStation meerdere malen gezien in stadions, doen ze ook niet zo iets als de Champions League sponsoren ofzo?

Moet ik zeggen de laatste jaren kijk ik vrij weinig normale tv, als in zenders enzo waar je reclame hebt, tijdschriften is nogal erg last century (oh god I miss them) dus daar zie ik ook geen advertenties, maar neem aan dat die er wel op beide plaatsen gewoon zijn.

Als je verder de verkoopcijfers kijkt in allerlei landen dan zie je dat Xbox vs. PS echt overal voornml. PS is wat de klok slaat, alleen in de US en in verleden UK was het iets dichter bij elkaar.

Dus ja, PS is echt heel dominant in de hele wereld wel :)

• Aenea
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

WAT? Grapjas! Waarom heeft Sony dan de meest bekeken gaming related Tweets altijd? Doen ze echt wel heel goed moet ik zeggen hoor! Dacht je eerder juist de niet sociale media bedoelde haha, want dat is mij iets minder duidelijk gezien wat ik boven al schreef...

Geen versus

Heb liever het wat rustigere wat PS doet dan dat vele gehype met kreten die ze dan ineens later weer moeten terug draaien omdat het toch niet helemaal klopte...

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 15-08-2020 09:40 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Volgens mij altijd al geweest, maar zolang ze de Champions League zo blijven sponsoren, zullen ze dat denk ik nog wel even blijven ook :). Überhaupt zelden reclame van de Xbox gezien hier, behalve gametrailers met het logo erachter, die focussen zich meer op de Super Bowl. Slimme zet van Sony!

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 15-08-2020 08:59 ]

• bram1984
Alle continenten zijn inmiddels wel van PS en Nintendo.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Wat een toffe reclame reclame zeg, past ook helemaal bij het merk PlayStation! Thanks voor het delen

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:54

Sponsor worden van de Champions League lijkt me niet bepaald gratis...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Raem
Mr_Tomatohead schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Wat een toffe reclame reclame zeg, past ook helemaal bij het merk PlayStation! Thanks voor het delen
Nou, ik hoop dat je sarcastisch bent. :D

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:56:
[...]

Toch wel triest dat dit soort mensen expres reuring veroorzaken om maar de ps5 in het diskrediet te brengen. Ga gewoon een game spelen en geniet van je console denk ik dan...
Die Dusk Golem heeft dus toegeven dat hij de consensus wat eenzijdig vond en Xbox teveel kritiek kreeg. En daarom dus een leugen heeft verzonnen. Hoe gestoord ben je dan. In plaats daarvan kan je ook gewoon beter eisen.

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Die Dusk Golem heeft dus toegeven dat hij de consensus wat eenzijdig vond en Xbox teveel kritiek kreeg. En daarom dus een leugen heeft verzonnen. Hoe gestoord ben je dan. In plaats daarvan kan je ook gewoon beter eisen.
Ja dus al het nieuws over dat ps5 geen 4k aan zou kunnen was allemaal fake, zoals ik al dacht. En xgn neemt het dan mooi over zonder de bronnen te controleren.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Ja dus al het nieuws over dat ps5 geen 4k aan zou kunnen was allemaal fake, zoals ik al dacht. En xgn neemt het dan mooi over zonder de bronnen te controleren.
Bronnen controleren is zo vorig millennium. Je verdient veel goedkoper door wat clickbait artikeltjes te publiceren.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40
dat doen wel meer sites tegenwoordig, wat dat betref zou een willekleurige 8e klasser tegenwoordig ook voor een bekende website kunnen werken.

Waar zijn de journalisten gebleven die bronnen na checken en zelf op onderzoek uitgaan ? een link naar het origineel plaatsen of tegen kritiek geven of een andere partij er over laten oordelen ?

Het gaat meer om de kliks tegenwoordig dan om de kwaliteit.....

Verwijderd

Gandalf68 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:24:
dat doen wel meer sites tegenwoordig, wat dat betref zou een willekleurige 8e klasser tegenwoordig ook voor een bekende website kunnen werken.

Waar zijn de journalisten gebleven die bronnen na checken en zelf op onderzoek uitgaan ? een link naar het origineel plaatsen of tegen kritiek geven of een andere partij er over laten oordelen ?

Het gaat meer om de kliks tegenwoordig dan om de kwaliteit.....
Als je nu op de xgn website kijkt dan zie je het nieuwsbericht nog groot op de voorpagina staan. Echter staat de rectificatie ergens weggemoffeld onderaan. Toch nog even shockeren.... Wat een slechte website is het toch...

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Hij was blijkbaar ook een mod op resetra. Met de nadruk op wás. |:(

Wel bijzonder hoe emotioneel mensen zijn omtrent een game platformpje, dan heb je echt moeite met het scheiden van hoofdzaken en bijzaken...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Rossi46
Flagg schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Hij was blijkbaar ook een mod op resetra. Met de nadruk op wás. |:(

Wel bijzonder hoe emotioneel mensen zijn omtrent een game platformpje, dan heb je echt moeite met het scheiden van hoofdzaken en bijzaken...
Och, dat kan iedereen weleens overkomen. Het is niet alsof dat hier nooit gebeurt...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Over Sony reclames gesproken dit is een nieuwe van Sony pictures en Playstation:

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Rossi46 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Och, dat kan iedereen weleens overkomen. Het is niet alsof dat hier nooit gebeurt...
Ja gebeurt hier ook wel eens maar dat maakt niet het niet minder bijzonder... ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11 23:56
Is er al bekend of de zwarte ook op de release word verkocht?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
heppe01 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:22:
Nee
heppe01 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:22:
"De" zwarte :?

Dan weet je meer dan ik ;)

Verwijderd

poor Leno schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

"De" zwarte :?

Dan weet je meer dan ik ;)
Volgens mij was er ooit een keer een nieuwsbericht voorbij gekomen dat die kappen te verwisselen zijn. Soort ander frontje erop, of het waarheid is weet ik niet. Want Sony heeft dit niet bevestigd.

Ik ben heel erg benieuwd of de ps5 een keer fatsoenlijk geluid gaat produceren en of ze dolby Atmos gaan ondersteunen. Dat is momenteel het grootste nadeel van de ps4, dat de geluidskwaliteit beduidend minder is dan bij de concurrentie. Ik heb beide consoles en daar zit een wezenlijk verschil in. Ben dus heel erg benieuwd naar dat 3d geluid waar Sony het over heeft. Hoe dit zich verhoudt t.o.v. Atmos. Ben ook erg benieuwd hoe dit dan aan de versterker wordt aangeboden. Gewoon in Pcm?

Er is ook een mooi verschil te horen tussen de ps4 en ps3. Stop in beide maar een bluray en merk het verschil in geluidskwaliteit... De ps3 is beduidend beter. Overigens werkt het Java bluray menu ook beter op de ps3.

Ze hebben op veel dingen bezuinigd t.o.v. De ps3. Hopelijk komen ze nu weer met een hoge kwaliteit machine. Die ook gewoon cd afspeelt, op een fatsoenlijke manier bluray en 4k bluray afspeelt en ondersteuning voor Atmos in gaming. ;-)

• bram1984
@snefkens Geloof niet dat er Atmos in zit. 3D audio ga je vooralsnog alleen via een hoofdtelefoon horen.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:58
Ik hoop wel dat Atmos en DTS:X ondersteund worden voor Blu-Rays, anders kan het mijn Xbox niet vervangen. Voor mij gaat daar ook de keuze afhangen tussen de digital en disc versie.

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:57:
@snefkens Geloof niet dat er Atmos in zit. 3D audio ga je vooralsnog alleen via een hoofdtelefoon horen.
Nee hoor, 3d audio staat ook op de planning voor normale audio setups, zoals soundbar, versterker etc:

https://www.whathifi.com/...t-is-it-how-do-you-get-it

Sony wants to focus on delivering 3D audio through headphones first. But, according to Mark Cerny, PS5 lead architect, the console will also be capable of delivering 3D audio through your regular set-up – whether it be television speakers, soundbars or surround sound systems.

@Goudstalen voor bluray wordt dit altijd ondersteunt omdat dit gewoon een bitstream is. De playstation hoeft niks te decoderen. Hij stuurt het signaal alleen door naar je versterker. Dus dat is geen probleem.

Ik heb het vooral over de audio in game

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2020 16:03 ]

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Nee hoor, 3d audio staat ook op de planning voor normale audio setups, zoals soundbar, versterker etc:

Sony wants to focus on delivering 3D audio through headphones first. But, according to Mark Cerny, PS5 lead architect, the console will also be capable of delivering 3D audio through your regular set-up – whether it be television speakers, soundbars or surround sound systems.

@Goudstalen voor bluray wordt dit altijd ondersteunt omdat dit gewoon een bitstream is. De playstation hoeft niks te decoderen. Hij stuurt het signaal alleen door naar je versterker. Dus dat is geen probleem.

Daarom ook "vooralsnog".

• Kalder
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Technisch gezien zou de PS5 gewoon de mic in de controller kunnen gebruik om de afstand en volume van de speakers te meten om zo een betere geluidservaring te regelen. Mijn versterker kan zichzelf ook afstellen met behulp van een microfoontje, en is ook nog eens van Sony dus wie weet :)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik had ook liever dolby atmos dan de eigen audio solution van Sony. Ik heb niks met gamen met een koptelefoon. En als je dan een goede atmos setup hebt die niks doet met het ingame geluid van een PS5 dan is dat gewoon ruk. Echt een misser van de bovenste plank als je het mij vraagt

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Paprika
Geen Dolby Atmos. Met PCM kun je veel doen waar je versterker iets mee kan voor de verschillende kanalen (zeg fronts, center en rears), maar ik weet niet of dit ook werkt voor je plafondspeakers, zeker niet zonder speciale firmware...
In his deep dive into the PlayStation 5’s hardware this morning, PlayStation's chief architect Mark Cerny delivered some devastating news for 3D audio fans: the PS5 won’t use Dolby Atmos decoding in its next-gen hardware's games.

What it will use, says Cerny, is a new proprietary technology called the Tempest 3D Audio Engine that uses custom-built hardware and software algorithms to make in-game audio sound more realistic and true to life.

The difference, says Cerny, is that the custom solution will work with all stereo headphones on the market, and eventually soundbars, TV speakers and home entertainment systems - not just ones that buy a license from Dolby.
Al moet ik overigens ook wel altijd even lachen wanneer men begint over speciale Dolby Atmos headphones. Astro is 'n prachtig voorbeeld van dergelijke onzin marketing.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 16-08-2020 21:02 ]

• Twixie
  • Laatst online: 07-11 13:33
bram1984 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:57:
3D audio ga je vooralsnog alleen via een hoofdtelefoon horen.
Bron ? Want dat kan ik moeilijk geloven.
Cerny heeft immers uitgelegd hoe het PS5 sound model veel uitgebreider is dan het object model van bvb Atmos. Games gaan daar uiteraard gebruik van gaan maken, en vervolgens zal de PS5 het in-game geluid moeten mappen naar de fysieke audio-setup van de gebruiker. Bij een koptelefoon zal dat met virtueel 3D geluid zijn, maar lijkt me nogal logisch dat ze bij Surround setups dat ook gewoon gaan mappen naar Surround speakers en dergelijke. Dus neen, het zal in wezen geen Atmos zijn, maar dat boeit ook niet (behalve voor BluRay e.d. zoals iemand hierboven aangaf), zolang maar al de speakers die je hebt discreet aangestuurd worden om een surround gevoel te geven. Ok, ook niet helemaal 3D dan, maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo erg in die virtuele 3D toestanden.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:50

ScreamGT

joejoe

post dan niets..

[ Voor 74% gewijzigd door Chaoss op 17-08-2020 00:37 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• bram1984
Twixie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Bron ? Want dat kan ik moeilijk geloven.
Cerny heeft immers uitgelegd hoe het PS5 sound model veel uitgebreider is dan het object model van bvb Atmos. Games gaan daar uiteraard gebruik van gaan maken, en vervolgens zal de PS5 het in-game geluid moeten mappen naar de fysieke audio-setup van de gebruiker. Bij een koptelefoon zal dat met virtueel 3D geluid zijn, maar lijkt me nogal logisch dat ze bij Surround setups dat ook gewoon gaan mappen naar Surround speakers en dergelijke. Dus neen, het zal in wezen geen Atmos zijn, maar dat boeit ook niet (behalve voor BluRay e.d. zoals iemand hierboven aangaf), zolang maar al de speakers die je hebt discreet aangestuurd worden om een surround gevoel te geven. Ok, ook niet helemaal 3D dan, maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo erg in die virtuele 3D toestanden.
Sony

En je gelooft er niet in? Haha. Het is echt mind blowing. Heb hier al vaker demo's op YouTube gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 17-08-2020 04:28 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

BM

Moderator Spielerij
Twixie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Ok, ook niet helemaal 3D dan, maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo erg in die virtuele 3D toestanden.
Zoals bram al aangeeft, zoek op Youtube even wat demo's op. Die zijn zelfs met de goedkoopste oortjes die je kunt vinden al erg indrukwekkend. Je hebt echt geen 7.1.4 set nodig voor indrukwekkende effecten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
BM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:17:
[...]

Zoals bram al aangeeft, zoek op Youtube even wat demo's op. Die zijn zelfs met de goedkoopste oortjes die je kunt vinden al erg indrukwekkend. Je hebt echt geen 7.1.4 set nodig voor indrukwekkende effecten :)
Sterker nog, die krijg je daar ook niet mee.

DF legt nog even hoe een resource waste native 4K is.

[Twitter: https://twitter.com/twthereddragon/status/1270381267712978945?s=21]

• Twixie
BM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:17:
[...]
Ik ben bekend met die kapsalon demo, maar ik heb ook daar best wel last met directionaliteit. Nu we zullen zien hoe het in games is. En wellicht ben ik gewoon een van die outliers waar Cerny het ook duidelijk over heeft. Zal me anders bij Sony aanbieden om mijn oren te laten scannen :P.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 13:02

SD5k

>4&X

Jullie hebben het nu over die "8D audio" filmpjes neem ik aan? Dat zijn gewoon stereo mixing trucjes die al jaren bestaan, is dat dan die 3D audio waar Sony het over heeft?
Ray traced audio is wel iets meer dan dat, het ruimtelijke gevoel wordt dan letterlijk bepaald door de geometrie in de game wereld, het volume en richting van de reflectie is dan afhankelijk van wat voor materialen er gebruikt zijn. Sony heeft er een mooi verkooppraatje bij bedacht, want dit is net zo goed mogelijk op de PC, Xbox, etc.

• bram1984
Twixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Ik ben bekend met die kapsalon demo, maar ik heb ook daar best wel last met directionaliteit. Nu we zullen zien hoe het in games is. En wellicht ben ik gewoon een van die outliers waar Cerny het ook duidelijk over heeft. Zal me anders bij Sony aanbieden om mijn oren te laten scannen :P.
Ja, nog even terugkomend op je vraag.

• bram1984
SD5k schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:59:
Jullie hebben het nu over die "8D audio" filmpjes neem ik aan? Dat zijn gewoon stereo mixing trucjes die al jaren bestaan, is dat dan die 3D audio waar Sony het over heeft?
Ray traced audio is wel iets meer dan dat, het ruimtelijke gevoel wordt dan letterlijk bepaald door de geometrie in de game wereld, het volume en richting van de reflectie is dan afhankelijk van wat voor materialen er gebruikt zijn. Sony heeft er een mooi verkooppraatje bij bedacht, want dit is net zo goed mogelijk op de PC, Xbox, etc.
Ja basically. Het is nu nog niet erg common in games. Er zijn we een paar titels (ook in VR) die het hebben, maar de meesten doen gewoon een 7.1 virtual mix. Maar ja, kijk de deep dive. Cerny legt het uit.

En niemand beweert volgens mij dat dit alleen op de PS5 kan. Ik weet dat Sony er vol op inzet, maar geen idee hoe en of dit afwijkt van wat andere fabrikanten doen.

• Twixie
Het gaat hem niet (enkel) over hoe geluid tot bij de virtuele speler komt (inderdaad een beetje zoals raytracing - had de term nog nooit gezien in de context van audio), maar vooral hoe je dan de directionaliteit van het geluid kunt vertalen naar échte audio-signalen voor de échte speler zodat die directionaliteit niet verloren gaat. Probleem is dat je daarmee met een hoop factoren uit de échte wereld moet rekening houden: welk speaker-systeem gebruikt de speler (headphones, stereo speakers, surround sets, etc), wat zijn de dimensies en eigenschappen van de luisterruimte, wat is de anatomie van de oren van de speler (HRTF etc). Dat is enorm complex en heeft ook enorme beperkingen, zeker als je geen headphones gebruikt. Als je woonkamer klinkt als een kathedraal met enorm veel reverb, is het onmogelijk om de speler de illusie te geven dat hij in een grote open vlakte loopt met 0 reverb.

Daarnaast heb je dus inderdaad ook het audio-model in-game, waar -dacht ik- Cerny ook een en ander over gezegd heeft, waarbij de PS5 engine (Tempest) een veel uitgebreider model heeft dan bvb Atmos, waardoor er veel nauwkeuriger kan gespeeld worden met directionaliteit, reflecties, reverb, etc... Ik vind het idee alleszins goed, waarom zou je in-game alles al mappen naar bvb het Atmos model, als het even goed mogelijk is dat de speler helemaal geen Atmos hardware gebruikt. Wat Sony wil doen is stukken flexibeler. Natuurlijk is dat de theorie, en de praktijk zal nog moeten bewijzen hoe goed het wel/niet werkt.

Uiteraard is dit ook mogelijk op PC, XBox, etc... want het is puur processing. Punt is echter dat de PS5 hiervoor een dedicated chip heeft, want je mag niet onderschatten hoeveel computing dit is (niet voor niets dat Fast Fourier Transforms in sommige benchmark suites zitten) dus je wil dat echt niet met je general purpose CPU doen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
De Tempest engine biedt meer rekenkracht als alle jaguar cores uit de PS4 bij elkaar zoals Cerny aangaf. Maar ontwikkelaars zijn niet verplicht om het daarvoor te gebruiken, ze mogen het ook inzetten voor andere doeleinden die niks met audio te maken hebben.

• Paprika
Twixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Daarnaast heb je dus inderdaad ook het audio-model in-game, waar -dacht ik- Cerny ook een en ander over gezegd heeft, waarbij de PS5 engine (Tempest) een veel uitgebreider model heeft dan bvb Atmos, waardoor er veel nauwkeuriger kan gespeeld worden met directionaliteit, reflecties, reverb, etc...
Dit is echter al ontkracht. Zie bv https://wccftech.com/dolb...-ps5s-tempest-says-dolby/.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
In theorie is het ongetwijfeld mogelijk op alle platformen, maar ik denk dat je onderschat hoeveel werk en onderzoek er aan vooraf gaat om alles goed werkend te krijgen zodat je niet enkel een gevoel voor richting van de bron, maar ook een gevoel van 'presence' krijgt door de audio presentatie. Werk en onderzoek dat Sony aan het doen is. In de video die Bram heeft gelinked gaat Cerny hier op in.

Een voorbeeld hiervan is ook de 360 reality audio waar ze mee bezig zijn: https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know
en met de 'Headphones Connect app' (die ik heb voor mijn WH1000-XM3's) kan je bijv. ook foto's van je oren maken voor analyse. Allemaal dingen waar Sony mee bezig is om de audio beleving te verbeteren.

Het gaat dus wel wat verder dan wat 'stereo mixing trucjes'.

• nioz
Sony is natuurlijk niet de enige die bezig is met '3D audio' of soortgelijke dingen, maar een nieuwsbericht over een blog post van Dolby zelf die zeggen dat zij hetzelfde kunnen, is niet per se iets 'ontkrachten'.
Het is allemaal een beetje 'wij van WCEend zijn iets revolutionairs aan het doen' en 'wij van de andere WCEend kunnen dat ook hoor'. 'The proof of the pudding, is in the eating' zullen we maar zeggen :)

• Paprika
nioz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Sony is natuurlijk niet de enige die bezig is met '3D audio' of soortgelijke dingen, maar een nieuwsbericht over een blog post van Dolby zelf die zeggen dat zij hetzelfde kunnen, is niet per se iets 'ontkrachten'.
Het is allemaal een beetje 'wij van WCEend zijn iets revolutionairs aan het doen' en 'wij van de andere WCEend kunnen dat ook hoor'. 'The proof of the pudding, is in the eating' zullen we maar zeggen :)
Waar 't om gaat is dat Dolby een gelicenseerde/gepatenteerde standaard is voor dit doeleinde waar versterkers bv mee om kunnen gaan tegen betaling van die licentie. Die technologie kan dit dus ook. Ondertussen moet Sony eerst nog maar eens gaan laten zien dat versterkers hier iets mee kunnen. Hoofdtelefoons geloof ik wel. Twee stereo drivers aandrijven kan iedereen. Dat deden de eerste walkman apparaten al aardig.

• bram1984
Deze werd hier laatst ook door iemand gepost. Ook echt oorverdovend vet. Dit soort effecten ga je dus hopelijk straks krijgen als je bijvoorbeeld Call of Duty speelt en er stijgt in de buurt een nuke op.

• bram1984
Weet nou niet of ik het goeie filmpje hierboven heb gepost. Ik dacht dat het vetter klonk. Maar deze is ook goed.

[YouTube: 3D sound WAR virtual reality sound]

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 17-08-2020 12:20 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Zo langzaam aan moet ik toch vrij gaan aanvragen om een week ongestoord met de PS5 te kunnen nolifen.
Zit te denken om te gokken op 19/20 November. Dat is 1 week voor black friday. Deze datum kwam in de geruchten nog wel eens voorbij.

Zou mooi klote zijn als hij dan een release heeft in December.

• Paprika
Lekkerboeie86 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:25:
Zo langzaam aan moet ik toch vrij gaan aanvragen om een week ongestoord met de PS5 te kunnen nolifen.
Zit te denken om te gokken op 19/20 November. Dat is 1 week voor black friday. Deze datum kwam in de geruchten nog wel eens voorbij.

Voor welke game wil je jezelf gaan opsluiten?

• Kalder
Lekkerboeie86 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:25:

Een release in december verwacht ik echt niet, ik denk ook rond 20 November, of misschien zelfs een week of twee eerder. Ik zou nog even afwachten met een vrije week aan te vragen, ik denk dat ze deze maand nog komen met een release date en prijs, maar kan ook september worden.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Paprika schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

niet doen ;)
Ik hoef totaal niet te twijfelen of Playstation mij voldoende weet te amuseren.
Maar Superman Miles Morales lijkt me een aardig begin.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 17-08-2020 12:43 ]

• bram1984
Hopelijk laat men cross gen games zo snel mogelijk achter zich.

https://www.dualshockers....series-x-cross-gen-games/
Paprika schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Ik sowieso Miles Morales (met alleen het slingeren en de sidecontent ga ik me waarschijnlijk al een week vermaken). En dan Kena: Bridge of Spirits en wellicht Godfall. Ik hoop verder dat Returnal, Project Athia en R&C niet al te lang op zich gaan laten wachten. En dan heb je nog de usual multiplats zoals Far Cry 6 die ongetwijfeld ga halen, om nog maar te zwijgen over mijn backlog. Ik ga sowieso The Last of Us 2 nog meerdere malen doorspelen. Gaat helemaal goed komen dus. :)

• Basekid
IMHO beste voorbeeld hoe 3D audio kan zijn:

YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)

Wel oordoppen gebruiken dus!

• Paprika
bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:48:

Ik sowieso Miles Morales (met alleen het slingeren en de sidecontent ga ik me waarschijnlijk al een week vermaken).
Ik ken de vorige uit de reeks niet, maar de game ziet er wel goed uit.
bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:48:

... R&C... niet al te lang op zich gaan laten wachten.
Ik wil inderdaad Ratchet & Clank wel graag spelen. De laatste keer was op de PS2 voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 17-08-2020 12:50 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Paprika schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Ik ken de vorige uit de reeks niet, maar de game ziet er wel goed uit.

[...]

Ik wil inderdaad Ratchet & Clank wel graag spelen. De laatste keer was op de PS2 voor mij.
https://store.playstation...01073_00-RCPS400000000000

Leef je uit :P

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• bram1984
Komen nu ook meer geruchten voorbij dat GTA6 een vorm van exclusiviteit gaat krijgen op PS5. Ik acht die kans ook wel aanzienlijk. Je gaat natuurlijk niet voor niets je grote reveal event openen met GTA5. Daar zit hoe dan ook meer achter.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Deze snap ik niet helemaal. Er is volgens mij geen enkele 3rd party dev die gedwongen word om cross-gen te ontwikkelen, voor welk platform dan ook. Waarom zou dat dan een voordeel voor de PS5 zijn?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• nioz
bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:16:
Deze werd hier laatst ook door iemand gepost. Ook echt oorverdovend vet. Dit soort effecten ga je dus hopelijk straks krijgen als je bijvoorbeeld Call of Duty speelt en er stijgt in de buurt een nuke op.

[YouTube: The Incredible Sounds of the Falcon Heavy Launch (BINAURAL AUDIO IMMERSION) - Smarter Every Day 189]
Zeker interessante videos, maar naar mijn mening zijn de interessantere claims die van Cerny rondom HRTF etc. waarbij geluid dus niet alleen vanuit een bepaalde richting kan komen, maar ze ook rekening houden met de 'vervorming' die normaal gesproken zal optreden (o.a. door de vorm van je hoofd en oorschelp).

Het resultaat daarvan zou volgens Cerny niet zijn zoals we nu gewend zijn van surround sound of binaural audio (zoals in die youtube videos). Bij die oplossingen kan je duidelijk de positie/richting van het geluid kan ontwaren en dat is nice, maar door rekening te houden met HRTF etc. zou je het gevoel moeten krijgen dat de geluiden 'echt' zijn en uit je directe omgeving komen. Dat zou wel bizar zijn.

De science erachter gaat me iets te ver om me helemaal in te verdiepen, maar de claims zijn in ieder geval niet mals. Ik ben heel benieuwd in welke mate ze dit waar gaan maken. In die Cerny video zegt hij ook al dat het niet voor iedereen werkt...

-----
RE: GTA 6 (timed) exclusiviteit:
Ik zou het echt heel jammer vinden als Sony hier geld aan gaat uitgeven. Hebben ze volgens mij helemaal niet nodig en Rockstar heeft het ook niet nodig. Geef het lekker uit aan wat eigen studios ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 17-08-2020 13:16 ]

• nioz
BM schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Er is volgens mij geen enkele 3rd party dev die gedwongen word om cross-gen te ontwikkelen, voor welk platform dan ook. Waarom zou dat dan een voordeel voor de PS5 zijn?
tja, console wars en clicks. Ik heb ook al op de link geklikt om te lezen waar het over ging :( |:(

• Rossi46
bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:01:
Komen nu ook meer geruchten voorbij dat GTA6 een vorm van exclusiviteit gaat krijgen op PS5. Ik acht die kans ook wel aanzienlijk. Je gaat natuurlijk niet voor niets je grote reveal event openen met GTA5. Daar zit hoe dan ook meer achter.
Dat wordt wel een hele bizarre dan. Op voorhand bijna legendarisch. Timed zou al heel pijnlijk zijn voor Xbox. Ik acht het ook bijna onlogisch, of Sony heeft gigantisch de flappentap open gezet. Eerder iets met GTA6 online ofzo, daar vaalt veel makkelijker in te onderscheiden zonder dat het de andere partij echt hard raakt.

Maar goed, we zullen zien. GTA6 lijkt voor alsnog ver weg te liggen. Jaartje of twee zeker. Wellicht drie?

Hoe zit het eigenlijk met die GTA5 voor de next gen's? Die komt dus overduidelijk naar de PS5 (inderdaad, waarom begin je anders je grote reveal evenment daarmee) maar die zal toch ook wel naar de Xbox Series X komen?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
op RS hebben ze het gewoon over next consoles:

https://www.rockstargames...neration-Consoles-in-2021

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:37
bram1984 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:01:
Ik heb geen idee of GTA6 wel of niet t.z.t. timed exlcusive wordt. Het boeit mij ook niet.
Ik begrijp alleen niet hoe je de link met GTA6 legt. Op de reveal event van de PS5 wordt geopend met GTA5, ligt het dan niet voor de hand dat er een GTA5-update in het verschiet ligt, met vernieuwde graphics. Ik zie de link met GTA6 in de presentaties i.i.g. niet.
Het is ontegenzeggelijk een uppercut van jewelste als PS5 een timed exclusive krijgt voor GTA6. Wanneer deze ook wordt uitgebracht.

[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2020 13:26 . Reden: t.v.t > t.z.t. ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Rossi46
Ik sta er nu pas bij stil; de next-next gen versie van GTA zul je natuurlijk wel weer opnieuw moeten kopen, Rockstar kennende... :/

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Ik sta er nu pas bij stil; de next-next gen versie van GTA zul je natuurlijk wel weer opnieuw moeten kopen, Rockstar kennende... :/
Uiteraard :) Rockstar ziet weer dollars :p

Maar je hebt altijd nog de optie om de huidige versie via backward compatibility te spelen :)

Xbox

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

volgens bol.com wel ja... https://www.bol.com/nl/p/gta-v-ps5/9300000004214689/

ik lees het toch een tikje anders. Het zou heel raar zijn om nu de spelers van een PS4 te belonen met veel ingame geld wat ze straks niet meer kunnen gebruiken. Daarnaast is de huidige PS4 versie ook gewoon te spelen op de PS5 met wat nieuwe hardwarematige verbeteringen (lijkt mij in elk geval). Dat maakt een opnieuw kopen scenario gewoon vreemder dan van PS3 naar PS4.

Maar goed, het blijft rockstar natuurlijk....

/edit: Rockstar maakt zoveel winst puur met ingameverkoop dat ik denk dat ze liever het spel gratis weggeven om dat zo te houden dan om het aantal spelers nu te gaan beperken. Dat was bij de overgang van 3 naar 4 ook nog niet zo, en zelfs nog niet eens verwachtte toekomstmuziek.

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-08-2020 13:31 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rockstar heeft ook geen PS4 Pro/XB1X patch uitgebracht voor GTAV. Ik kan mij prima een scenario voorstellen dat jij jouw GTA online voortgang kan meenemen maar dat je wel gewoon moet betalen voor de singleplayer game.
Pagina: 1 ... 106 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden