• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Ook ontkracht door Sony?
Want in dit artikel spreken ze alleen over Bloomberg journalist.

Het zelfde als Uncharted Lost Lagacy zou dan wel weer aardig zijn, dus nieuwe map enz.
Uncharted Lost Lagacy vond ik wel een standalone game, wat kort maar voelde wel standalone.
Letterlijk de eerste zin in het artikel verwijst naar de Tweet van Insomniac. :P

Geen idee wat ze met de map doen, het blijft natuurlijk New York. Naar verluidt is de speelduur van de main campaign ongeveer de helft van Spider-Man en die zit rond de 20 uur. Dus 10 uur story content en waarschijnlijk nog wat uren aan side content.

TLL is volgens mij langer dan Uncharted 1 en was ook niet full priced, dus prima. Ik denk ook niet dat MM full price zal zijn. Eerder 40 piek of zo.d
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:18:
Dit is dus precies de reden waarom ik de discussie hier aan het voeren was omtrent alleen maar afhankelijk zijn van een digitale store:

nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te koop

End of life... Wordt niet meer aangeboden... Daarom ben ik dus anti ps5 digital
Moet nog maar zien hoe dat in 2060 gaat als je een Playstation 5 aansluit en daar een schijfje in stopt.
Ding is nu al zo afhankelijk van het internet. Zou mij verbazen als de Disc Ps5 dan gewoon games speelt alsof het een Super Nintendo is.

Daar koop ik persoonlijk de Disc versie niet voor, meer voor de verkoop, uitleen en de goedkopere games.
Vind het niet erg meer te betalen maar niet als precies hetzelfde maar dan met "meer" (doosje, schijfje, enz) voor minder te krijgen is.

Edit: Storm in een glas water weer. Blijft gewoon te downloaden, wordt alleen niet meer verkocht.
Gebeurt wel vaker lijkt mij, ook met fysieke games.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 13-08-2020 10:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54
Noem Spiderman op de PS5 hoe je het wil noemen, maar voor mij persoonlijk rechtvaardigt een spel van 7 tot 10 uur (helft van de PS4 versie) niet de titel “volledige game”.
Toegegeven, ik heb me meer dan vermaakt met Spiderman op de PS4 en er zitten ook echt wel meer dan 20 uur in (Platinum) maar dit valt bij mij onder de noemer Add-On / DLC.

Maakt verder niet uit, want ga ‘m hoe dan ook halen. Maar als deze lijst de lijst blijft voor de launch, dan weet ik zo net nog niet of ik ‘m meteen ga halen. Dwz, of ik zin heb om allerlei (web)winkels af te struinen om er 1 te bemachtigen.
Als de lineup net als bij de PS4 matig is, maar er wel een opgewaardeerde versie van FIFA en/of goede shooter a la Battlefield bij komt, dan zie ik mezelf ’s nachts nog wel bij de Mediamarkt staan :+

Join het GoT Pulse-Team!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:39
Het prijsverloop zal alles te maken hebben met de voorraden. Als er maandenlang een wachtlijst zal zijn om er 1 te bemachtigen, dan zul je geen korting zien (je komt ze als verkoper immers toch wel kwijt). Op het moment dat meerdere winkels voorraden hebben die er wekenlang liggen dan gaat de prijs vanzelf wel omlaag. In die zin kun je er wel vanuit gaan dat je makkelijk zo'n 30 tot 50 euro kunt besparen door even te wachten, maar je kunt je dan ok afvragen of je er niet in al die tijd makkelijk zo'n 30 to 50 euro plezier aan had kunnen hebben. Ieder zo zijn eigen keuze lijkt me :+.

Als er een merkbaar voordeel zal zijn in het bezitten van een PS5 voor de populaire shooters dan zal het heel hard gaan, anders betwijfel ik eerlijk gezegd dat er echt een stormloop zal zijn. Het merendeel blijft toch echt kinderen die papa ervan moeten overtuigen dat ze een nieuwe console nodig hebben om hun favoriete BR game te kunnen spelen.

• bram1984
Denman schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:24:
Noem Spiderman op de PS5 hoe je het wil noemen, maar voor mij persoonlijk rechtvaardigt een spel van 7 tot 10 uur (helft van de PS4 versie) niet de titel “volledige game”.
Toegegeven, ik heb me meer dan vermaakt met Spiderman op de PS4 en er zitten ook echt wel meer dan 20 uur in (Platinum) maar dit valt bij mij onder de noemer Add-On / DLC.

Maakt verder niet uit, want ga ‘m hoe dan ook halen. Maar als deze lijst de lijst blijft voor de launch, dan weet ik zo net nog niet of ik ‘m meteen ga halen. Dwz, of ik zin heb om allerlei (web)winkels af te struinen om er 1 te bemachtigen.
Als de lineup net als bij de PS4 matig is, maar er wel een opgewaardeerde versie van FIFA en/of goede shooter a la Battlefield bij komt, dan zie ik mezelf ’s nachts nog wel bij de Mediamarkt staan :+
Ik vind het wel bijzonder, al die kritiek op de launch line-up(s). Qua exclusives is het op de PS5 nu al een stuk beter dan op de PS4 (dat was op de One toch een stuk beter destijds). En als we ook de multiplats erbij pakken, kan ik me haast niet voorstellen dat er helemaal niks voor je bij zit. Vooral niet nu er BC voor beide in zit en een groot aantal releases next gen patches krijgt. Om er een aantal te noemen zo uit mijn hoofd (launch window):

Crash 4
Avengers
AC Valhalla
Watch Dogs
Far Cry 6
Cyberpunk
Dirt 5
Outriders
Hitman 3

+ je backlog die je straks verder kan spelen.

Het is wel eens kariger geweest, volgens mij. B)

Edit: en qua PS exclusives alleen dit jaar al (en dit zijn ze niet eens allemaal volgens mij)..

Nioh 2
FF7R
TLoU2
Ghost of Tsushima
Spider-Man Miles Morales
GodFall
Deathloop

Hoge verwachtingen zijn natuurlijk prima, maar realistisch blijven mag ook. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 13-08-2020 10:40 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Dit is dus precies de reden waarom ik de discussie hier aan het voeren was omtrent alleen maar afhankelijk zijn van een digitale store:

De mensen die het hebben gekocht kunnen het gewoon blijven downloaden en spelen hoor. Daarin verschilt het niet wezenlijk van fysiek. Horizon 3 zul je waarschijnlijk ook niet meer nieuw in de winkels kunnen vinden. Daarnaast doen ze game meteen in de aanbieding voor de mensen die het toch nog voor de valreep willen kopen, om het te bezitten en/of later te spelen.

Je kaart legitieme beperkingen aan mbt digitaal, maar dit is een slecht voorbeeld. En ik denk ook niet dat we krampachtig vast moeten houden aan fysiek, maar eerder de problemen met digitaal oplossen. Digitaal is gewoon de toekomst (en eigenlijk al het heden) en vele problemen kan je vandaag de dag al niet oplossen door games fysiek te kopen.

Veel games zijn tegenwoordig onspeelbaar zonder een day one patch bijvoorbeeld, hoe los je dat op door de game fysiek te hebben gekocht en 10 jaar later te willen spelen als er geen support meer voor is? Of een update heeft uitgebracht die bepaalde zaken eruit sloopt (ala GTA IV).

Je hebt ook genoeg "fysieke" games waarvan maar een deel op de disk staat en de rest gedownload moet worden.

Verwijderd

Dalim schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

De mensen die het hebben gekocht kunnen het gewoon blijven downloaden en spelen hoor. Daarin verschilt het niet wezenlijk van fysiek. Horizon 3 zul je waarschijnlijk ook niet meer nieuw in de winkels kunnen vinden. Daarnaast doen ze game meteen in de aanbieding voor de mensen die het toch nog voor de valreep willen kopen, om het te bezitten en/of later te spelen.

Je kaart legitieme beperkingen aan mbt digitaal, maar dit is een slecht voorbeeld. En ik denk ook niet dat we krampachtig vast moeten houden aan fysiek, maar eerder de problemen met digitaal oplossen. Digitaal is gewoon de toekomst (en eigenlijk al het heden) en vele problemen kan je vandaag de dag al niet oplossen door games fysiek te kopen.

Veel games zijn tegenwoordig onspeelbaar zonder een day one patch bijvoorbeeld, hoe los je dat op door de game fysiek te hebben gekocht en 10 jaar later te willen spelen als er geen support meer voor is? Of een update heeft uitgebracht die bepaalde zaken eruit sloopt (ala GTA IV).

Je hebt ook genoeg "fysieke" games waarvan maar een deel op de disk staat en de rest gedownload moet worden.
Je kan de game nog gewoon kopen in de winkel : https://www.budgetgaming.nl/xboxone/forza+horizon+3.html

Daarnaast heb je nog altijd de tweedehands handel waar je hem kan krijgen. Als je dat niet meer hebt dan gaan dit soort games dus voor altijd verloren. Vind je dat niet zonde?

Tja updates, dat is ook zoiets. Vroeger werd een game gewoon uitgebracht (ps1 en ps2) en was deze gewoon speelbaar zonder dat je een update nodig hebt. Dat is ook 1 van de nadelen aan de nieuwe consoles. Waarom kan dat niet meer?

Dat is misschien ook de reden dat ik vaker op oude consoles speel dan nieuwe.
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Ik vind het wel bijzonder, al die kritiek op de launch line-up(s). Qua exclusives is het op de PS5 nu al een stuk beter dan op de PS4 (dat was op de One toch een stuk beter destijds). En als we ook de multiplats erbij pakken, kan ik me haast niet voorstellen dat er helemaal niks voor je bij zit. Vooral niet nu er BC voor beide in zit en een groot aantal releases next gen patches krijgt. Om er een aantal te noemen zo uit mijn hoofd (launch window):

Crash 4
Avengers
AC Valhalla
Watch Dogs
Far Cry 6
Cyberpunk
Dirt 5
Outriders
Hitman 3
De games waar ik naar uit kijk zitten dan ook allemaal in dit lijstje :)

Met Cyberpunk voorop, als die game nu echt in november uitkomt ga ik daar de eerste 100 uur PS5 (of NextGen) wel mee vullen verwacht ik, naast Warzone dan natuurlijk.

En dat vind ik dikke prima ook, de Ps4 had voor mij ook geen First party Line-up die mij aansprak, weken lang alleen maar BattleField4 gespoeeld toen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 13-08-2020 10:52 ]

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Met Cyberpunk voorop, als die game nu echt in november uitkomt ga ik daar de eerste 100 uur PS5 (of NextGen) mee vullen verwacht ik
Ik hoop van harte dat het goed wordt. Ik ben tot nu toe nog niet echt overtuigd. Vooral de melee combat ziet er echt heel matig uit. Ik ben ook benieuwd in hoeverre de game is tegengehouden door de current gen consoles. TW3 deed al concessies vanwege PS4 en X1. Ik ben bang dat dit hier niet anders is.
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Ik hoop van harte dat het goed wordt. Ik ben tot nu toe nog niet echt overtuigd. Vooral de melee combat ziet er echt heel matig uit. Ik ben ook benieuwd in hoeverre de game is tegengehouden door de current gen consoles. TW3 deed al concessies vanwege PS4 en X1. Ik ben bang dat dit hier niet anders is.
Ja dat heb ik ook wel een beetje, hoop dat het goed speelt maar de setting en de wereld spreken mij dusdanig aan dat ik het maar wat graag ga ontdekken.

• Dalim
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Ja dat heb ik ook wel een beetje, hoop dat het goed speelt maar de setting en de wereld spreken mij dusdanig aan dat ik het maar wat graag ga ontdekken.
CDPR heeft tot nu toe geen één game gemaakt (Gwent telt niet mee) waarin ze uitblonken in de gameplay zelf. Het is altijd de worldbuilding, verhaal, (keuze) mogelijkheden en volwassenheid geweest.
Dat zal in dit geval niet anders zijn, dus voor mij ook een must have!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Er zijn dit jaar nog maar 2 games die mij echt interesseren, AC Valhalla, en Cyberpunk 2077, best kut dat ze in dezelfde week uitkomen, ik koop ze sowieso allebei maar weet nog niet welke game ik me eerst op ga focussen. Voel momenteel meer voor AC Valhalla dan voor CP2077, maar meer omdat ik niet precies weet wat ik van CP2077 mag verwachten en omdat ik liever 3rd person games speel dan 1st person.
Maar ik word ook nog niet echt warm van de launch lineup van de PS5, heel misschien ga ik Kena nog halen, afhankelijk van wat voor game het word. En Stray leek mij ook wel een leuke game, maar beide zijn volgens mij meer indie games dan een echte AAA game, ga er sowieso niet de volle mep voor betalen, als ze uitkomen als full games van €60 laat ik ze aan me voorbij gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Kalder op 13-08-2020 11:20 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
Dalim schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

CDPR heeft tot nu toe geen één game gemaakt (Gwent telt niet mee) waarin ze uitblonken in de gameplay zelf. Het is altijd de worldbuilding, verhaal, (keuze) mogelijkheden en volwassenheid geweest.
Dat zal in dit geval niet anders zijn, dus voor mij ook een must have!
Waarom mogen we niet een keertje alles hebben? :'(
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Waarom mogen we niet een keertje alles hebben? :'(
Willen we meer of minder toffe gameplay!

• Dalim
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Willen we meer of minder toffe gameplay!
MINDERRRR!!! MINDER! minder! minder... Heee, wacht eens even... You tricked me! 7(8)7

@bram1984 van mij mag het hoor, ik hoop zeker op toffe gameplay 8)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09

Het is een game van 4 jaar oud, je hebt meer aan de recentste Forza in plaats van een 4 jaar oude game. Wie m toch nog per se wil kopen kan dat nog tot september doen, ze kondigen vooraf aan dat ie verdwijnt. En als je m hebt gekocht blijft ie beschikbaar.
Lijkt mij een slecht argument of een verkeerd voorbeeld, maar ik zie het probleem niet. :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
dutchgio schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Het is een game van 4 jaar oud, je hebt meer aan de recentste Forza in plaats van een 4 jaar oude game. Wie m toch nog per se wil kopen kan dat nog tot september doen, ze kondigen vooraf aan dat ie verdwijnt. En als je m hebt gekocht blijft ie beschikbaar.
Lijkt mij een slecht argument of een verkeerd voorbeeld, maar ik zie het probleem niet. :)
Ik begrijp het argument van @snefkens wel, maar ik denk dat het uit een andere hoek komt dan hoe jij het bekijkt. Voor het spelen van de games zelf zal het voor de meeste mensen niks uitmaken nee. Tegen de tijd dat games uit de store worden verwijderd zijn ze al een aantal jaar oud en is er wel weer een nieuw en beter deel (of ander spel uit) om te spelen.

Maar wanneer je het vanuit de kant van een verzamelaar bekijkt is het wel jammer. @snefkens is veel bezig met retro en verzamelen, dus ik vermoed dat het ook meer daar om gaat. Op het moment dat een generatie volledig digitaal gaat wordt dat ook het moment waarop het voor verzamelaars stopt. (een digitale verzameling is niet hetzelfde natuurlijk).
Nu kan iedereen op ieder moment in de wereld van de retrogames stappen en een verzameling beginnen of gewoon oude games kopen om ze eens te spelen. Dat zal met digitale games steeds minder en minder worden en dat vind ik ook wel zonde ja.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:29

BM

Moderator Spielerij
Vergeet ook niet (los van Horizon 3) dat de reden dat games úit de verkoop gehaald worden vaak weinig met de game zelf te maken heeft, maar meer met licenties op zaken die in het spel gebruikt worden (vaak muziek).

Het is volgens mij al gebeurd dat een game 'offline' gehaald is vanwege deze reden en later weer online gezet is toen de betreffende muziek verwijderd was. Zal meestal wel niet gebeuren, maar toch.

Edit: als ik het artikel direct gelezen had stond die suggestie daar ook al genoemd.

Maar dit is opzich een mooi onderwerp voor een losse discussie, aangezien alle gameplatformen hier 'last' van hebben, dus die discussie hoeft op zich niet beperkt te worden tot het topic van 1 specifieke console :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 13-08-2020 12:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

BM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:42:
Vergeet ook niet (los van Horizon 3) dat de reden dat games úit de verkoop gehaald worden vaak weinig met de game zelf te maken heeft, maar meer met licenties op zaken die in het spel gebruikt worden (vaak muziek).

Het is volgens mij al gebeurd dat een game 'offline' gehaald is vanwege deze reden en later weer online gezet is toen de betreffende muziek verwijderd was. Zal meestal wel niet gebeuren, maar toch.

Edit: als ik het artikel direct gelezen had stond die suggestie daar ook al genoemd.

Maar dit is opzich een mooi onderwerp voor een losse discussie, aangezien alle gameplatformen hier 'last' van hebben, dus die discussie hoeft op zich niet beperkt te worden tot het topic van 1 specifieke console :)
GTA is een voorbeeld hiervan, die is aangepast en opnieuw op de store gezet met minder of ander muziek.

Ander voorbeeld zijn de teltalle games, de meeste zijn niet meer via de store te kopen omdat de uitgever failliet is.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:37
Rechten lopen nu een maal af. Kijk maar eens een Amerikaanse tv-serie.Op tv wordt deze uitgezonden met andere, meestal duurdere muziek (mogelijk van van een bekendere artiest) terwijl bij de BluRay/dvd-release deze muziek vervangen is door goedkopere maar gelukkig wel dezelfde sfeer of hetzelfde gevoel overbrengt.

Het zal voor gamebedrijven wel niet rendabel zijn om de rechtenperiode te verlengen. En spellen met auto's zitten vol met honderden automerken en -modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 13-08-2020 13:25 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wow, bij welgeteld 1 winkel (het zijn niet allemaal losse winkels die er op budgetgaming staan)
Daarnaast heb je nog altijd de tweedehands handel waar je hem kan krijgen. Als je dat niet meer hebt dan gaan dit soort games dus voor altijd verloren. Vind je dat niet zonde?
De praktijk wijst juist uit dat de digitale versies veel en veel langer leven dan de fysieke... Kijk maar naar emulatoren en roms etc.
Tja updates, dat is ook zoiets. Vroeger werd een game gewoon uitgebracht (ps1 en ps2) en was deze gewoon speelbaar zonder dat je een update nodig hebt. Dat is ook 1 van de nadelen aan de nieuwe consoles. Waarom kan dat niet meer?
Vroeger waren er gewoon games die niet uitspeelbaar waren door bugs, of zelfs nog niet eens opstarten vanwege bugs.

Bugs in releases zijn van alle tijden, alleen tegenwoordig is het te patchen en daarom doet men het ook.

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Wow, bij welgeteld 1 winkel (het zijn niet allemaal losse winkels die er op budgetgaming staan)

[...]

De praktijk wijst juist uit dat de digitale versies veel en veel langer leven dan de fysieke... Kijk maar naar emulatoren en roms etc.

[...]

Vroeger waren er gewoon games die niet uitspeelbaar waren door bugs, of zelfs nog niet eens opstarten vanwege bugs.

Bugs in releases zijn van alle tijden, alleen tegenwoordig is het te patchen en daarom doet men het ook.
Kijk je wel naar dezelfde link? Want ik zie 4 winkels die het spel nieuw verkopen en 5 winkels die het spel 2de hands verkopen....

maar dan kijken we even op de tweakers website en dan zien we 9 winkels:

pricewatch: Forza Horizon 3, Xbox One

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 13:31 ]

• bram1984
Ik wist niet dat Kena ook naar PS4 kwam, maar de next gen upgrade is gratis.

https://www.psu.com/news/...to-ps5-upgrade-confirmed/

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:03:
Ik wist niet dat Kena ook naar PS4 kwam, maar de next gen upgrade is gratis.

https://www.psu.com/news/...to-ps5-upgrade-confirmed/
"Sony is gon' give it to ya"

Kena lijkt mij echt een juweeltje op te spelen, bij die gameplay trailer werd ik gelijk in die wereld gezogen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 14:14 ]

• ariekanari
Gomez12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:28:
Hoe komt dat? Omdat een groep hobbysten fysieke cartridges, cd-rom - of dvd-schijven (hebben) weten te dumpen op originele hardware en op deze wijze "hebben weten veilig te stellen".
Als in het begin van het computertijdperk voor consumenten (voor het gemak alles na 1975) de spellen digitaal zouden zijn uitgeleverd dan zo minimaal de helft van de uitgebrachte spellen nu niet meer beschikbaar zijn. Omdat ze zoek zijn geraakt, vernietigd, gedegradeerd, verouderd opslagmedium, etc. En in de tijd waren de spelontwikkelaars nog helemaal niet bezig met het preserveren van games.

• Gomez12
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:29:
[...]
Kijk je wel naar dezelfde link? Want ik zie 4 winkels die het spel nieuw verkopen en 5 winkels die het spel 2de hands verkopen....
Het zijn 4 formules die het spel nieuw verkopen, het is hetzelfde bedrijf...
maar dan kijken we even op de tweakers website en dan zien we 9 winkels:

pricewatch: Forza Horizon 3, Xbox One
Tja, als jij dat allemaal verschillende retailers vind, mij best... Het zijn wederom of formules, of dropshippers vanuit een groothandel.

Maar ik vind die van MaxICT wel weer mooi, als ik daar de omschrijving van lees : "MS ESD 1PP GonD C2C-X1 Online Gaming Forza Horizon3 Std Edtn Download" dan is het dus eigenlijk een soort digital download alleen dan tig keer over de kop?

• Gomez12
ariekanari schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Als in het begin van het computertijdperk voor consumenten (voor het gemak alles na 1975) de spellen digitaal zouden zijn uitgeleverd dan zo minimaal de helft van de uitgebrachte spellen nu niet meer beschikbaar zijn.
Heb je ook nog enige onderbouwing hiervoor?
Omdat ze zoek zijn geraakt, vernietigd, gedegradeerd, verouderd opslagmedium, etc. En in de tijd waren de spelontwikkelaars nog helemaal niet bezig met het preserveren van games.
Oftewel dit gaat compleet op voor fysieke copieeen en als men ze gaat digitaliseren dan worden ze bewaard.
Terwijl je net compleet het tegenovergestelde zegt...

• Raem
Gomez12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Grappig, wist ik niet. Welk bedrijf zit daar achter dan?

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

[...]

Tja, als jij dat allemaal verschillende retailers vind, mij best... Het zijn wederom of formules, of dropshippers vanuit een groothandel.

Maar ik vind die van MaxICT wel weer mooi, als ik daar de omschrijving van lees : "MS ESD 1PP GonD C2C-X1 Online Gaming Forza Horizon3 Std Edtn Download" dan is het dus eigenlijk een soort digital download alleen dan tig keer over de kop?
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat deze 4 bedrijven hetzelfde bedrijf is?

Game-outlet-Nl is namelijk onderdeel van computer-bestel.nl. Wat beide in Surhuisterveen zit: https://www.game-outlet.nl/service/about/

Gameshop Play-It is gewoon een winkel in stadskanaal, die ook een webshop heeft. https://www.gameshopplayit.nl/game-winkel-stadskanaal/

Nedgame is een winkelketen met het hoofdkantoor in Apeldoorn: https://www.nedgame.nl/contact/

Gameshop haniel is een winkel met een gameshop gevestigd in Zutphen: https://www.hanielonline.nl/over-ons-4

Dus ben benieuwd hoe jij erbij komt dat dit allemaal hetzelfde bedrijf is?

En wat betreft de winkels die op tweakers staan, jij denkt dat Kijkshop, Azerty, Megekko, Maxict, Nedgame allemaal hetzelfde bedrijf is? Apart...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 14:54 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat deze 4 bedrijven hetzelfde bedrijf is?

Game-outlet-Nl is namelijk onderdeel van computer-bestel.nl. Wat beide in Surhuisterveen zit: https://www.game-outlet.nl/service/about/

Gameshop Play-It is gewoon een winkel in stadskanaal, die ook een webshop heeft. https://www.gameshopplayit.nl/game-winkel-stadskanaal/

Nedgame is een winkelketen met het hoofdkantoor in Apeldoorn: https://www.nedgame.nl/contact/

Gameshop haniel is een winkel met een gameshop gevestigd in Zutphen: https://www.hanielonline.nl/over-ons-4

Dus ben benieuwd hoe jij erbij komt dat dit allemaal hetzelfde bedrijf is?
Ik vermoed het woordje 'game' in de naam. :+

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoooooo, het was net opzich nog een discussie die ik kon 'accepteren' in het PS5 topic, maar ondertussen gaan we wel behoorlijk offtopic. Graag weer lekker verder over de PS5 ajb :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:12
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Met Cyberpunk voorop, als die game nu echt in november uitkomt ga ik daar de eerste 100 uur PS5 (of NextGen) wel mee vullen verwacht ik, naast Warzone dan natuurlijk.

En dat vind ik dikke prima ook, de Ps4 had voor mij ook geen First party Line-up die mij aansprak, weken lang alleen maar BattleField4 gespoeeld toen :P
Het zijn ook een beetje onrealistische verwachtingen van velen, want als uitgever zou ik ook geen enorm budget beschikbaar maken voor een PS5- en Xbox Series X-game. De consoles zijn backwards compatibel en dan moet je wel gek zijn om de gigantische userbase van de PS4 en Xbox One links te laten liggen. Daarom komt Sony vermoed ik ook met Miles Morales in plaats van Spider-Man II. In mijn ogen is het juist veel beter voor elkaar aangezien je je helemaal niet af hoeft te vragen of een nieuwe game ook beschikbaar komt voor next-gen.

• bram1984
ja joh. Volkomen logisch. Wel zeggen dat er niet op gereageerd moet worden, maar ondertussen zelf de discussie naar dit topic halen...

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 13-08-2020 16:45 ]

Verwijderd

Over graphics gesproken :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-8x7wOJTdH0dJ15R-b3bovNrJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhlyOIDDqPSWwY0LHJnA5GXO.jpg?f=fotoalbum_large

[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1293920132151087105?s=20]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 16:44 ]

• Raem
Insomniac durft wel met die plassen! :P

• bram1984
Raem schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:51:
Insomniac durft wel met die plassen! :P
Zie ik daar nu ray tracing? O-)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

rain tracing :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dalim
De volgende SoP moeten we hier gameplay beelden van zien! Sowieso hoop ik op meer gameplay dan games. Combinatie van nieuwe games en meer gameplay lijkt me dan het beste. Dus geen reeds aangekondigde games weer terug laten komen tenzij het gameplay is.

Verwijderd

Dalim schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

De volgende SoP moeten we hier gameplay beelden van zien! Sowieso hoop ik op meer gameplay dan games. Combinatie van nieuwe games en meer gameplay lijkt me dan het beste. Dus geen reeds aangekondigde games weer terug laten komen tenzij het gameplay is.
Helemaal mee eens gewoon native PS5 beelden 8) Ik hoef geen sloot aan CGI filmpjes

• bram1984
En doorrrr. Ik hoop zo dat RE8 ook in VR te spelen is. Deel 7 was gruwelijk met die bril op je kop. Daar kan geen enkele resolutie op een TV tegenop.

Hitman 3 VR Looks Like a Total Game Changer

Hitman in VR lijkt mij wel echt gaaf zeg en dan speel je alle drie de reboot games ook nog eens. Dus geen slappe VR mode o.i.d.

Toch maar hopen dat ze met een PSVR2 komen, met een betere resolutie en tracking systeem.

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:37:
Hitman in VR lijkt mij wel echt gaaf zeg en dan speel je alle drie de reboot games ook nog eens. Dus geen slappe VR mode o.i.d.

Toch maar hopen dat ze met een PSVR2 komen, met een betere resolutie en tracking systeem.
Ja. Ik ben wel benieuwd of het beeld van de PSVR met de PS5 ook beter wordt.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:39
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Ja. Ik ben wel benieuwd of het beeld van de PSVR met de PS5 ook beter wordt.
Vooral benieuwd of er een wireless versie komt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:26:
[...]

Vooral benieuwd of er een wireless versie komt.
Ik vraag me af of ze dat betaalbaar kunnen maken.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Waarschijnlijk niet, ook afhankelijk van wanneer ze met de PSVR2 komen. Maar een optionele accessoire zet de deur er wel voor open en is technisch mogelijk.

• bram1984
Caayn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Waarschijnlijk niet, ook afhankelijk van wanneer ze met de PSVR2 komen. Maar een optionele accessoire zet de deur er wel voor open en is technisch mogelijk.
Denk je? Met acceptabele latency?

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Denk je? Met acceptabele latency?
HTC heeft eind 2018 een optionele accessoire op de markt gebracht voor haar Vive serie headsets. Welke geen merkbare extra latency lijkt te introduceren.

Verwijderd

Caayn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Dit denk ik ook. Zo hou je de prijs laag wat toch wel key is. Hoop dat ze VR blijven ondersteunen, vanuit business standpunt lijkt het me lastig om iets wat zo niche is te blijven ontwikkelen.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

:o :o :o :o :o

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2020 00:41 ]

• bram1984
Yep. Titels die daadwerkelijk op PS5 hardware gecaptured zijn met ray tracing. Mochten mensen nog twijfelen. :Y)

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:22:
En doorrrr. Ik hoop zo dat RE8 ook in VR te spelen is. Deel 7 was gruwelijk met die bril op je kop. Daar kan geen enkele resolutie op een TV tegenop.

Hitman 3 VR Looks Like a Total Game Changer

[YouTube: HITMAN 3 - VR: Become the Hitman (Developer Insights)]
Oef, RE7 avonds spelen in donker met headset op? Bring it on! Maar in VR spelen? Hell no :o
Ook wel heel benieuwd naar de nieuwe RE en waar het qua verhaal heen gaat.
Ziet er goed uit!

[ Voor 25% gewijzigd door Kraziey op 14-08-2020 08:40 ]

• Paprika
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:24:
[...]

Yep. Titels die daadwerkelijk op PS5 hardware gecaptured zijn met ray tracing. Mochten mensen nog twijfelen. :Y)
En toch blijf ik gematigd enthousiast tot ik gameplay heb gezien en niet alleen cinematic content.

Zie hier bv de impact van wat simpele ray tracing in Battlefield V:
https://www.techpowerup.c...rtx-dxr-raytracing/4.html

Bij Ratchet was er ray tracing te zien in een gesloten ruimte waardoor je meer rekenkracht over hebt voor dergelijke toevoegingen. In de grote buitenwereld scenes was hier geen sprake van. Daar is helemaal niets mis mee, maar het laat goed zien hoe Insomniac Games hier efficient gebruik van maakt wanneer het kan.

Het zou mij dus niet verbazen dat je dit niet gaat zien terwijl je door de stad zit te vliegen en alleen in close combat en cinematics/scripted content. Nu is het ook veel relevanter in close combat dus daar is niets mis mee, maar ik denk dat we nog wel een generatie nodig hebben voordat ieder raam van ieder gebouw dat je ziet dergelijke reflecties gaat krijgen. :p

In die zin dan ook gematigd enthousiast dat ik misschien wel niet anders had verwacht van deze studio, gezien ze volgens mij zelfs de enige zijn die ray tracing hebben getoond in hun exclusive content dusver.

Spel ziet er overigens wel erg goed uit. Zeker next-gen waardig.

• bram1984
Kraziey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Oef, RE7 avonds spelen in donker met headset op? Bring it on! Maar in VR spelen? Hell no :o
Ook wel heel benieuwd naar de nieuwe RE en waar het qua verhaal heen gaat.

[...]

Ziet er goed uit!
Wel geprobeerd, maar niet aangedurfd met een headset. Gewoon via mijn home cinema setje met volume op standje laag. Anders was het niet te doen, haha. Maar gewoon die immersie is waanzinnig. Voorzichtig om een hoekje spieken. Echt briljant.
Paprika schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:54:
[...]

En toch blijf ik gematigd enthousiast tot ik gameplay heb gezien en niet alleen cinematic content.

Zie hier bv de impact van wat simpele ray tracing in Battlefield V:
https://www.techpowerup.c...rtx-dxr-raytracing/4.html

Bij Ratchet was er ray tracing te zien in een gesloten ruimte waardoor je meer rekenkracht over hebt voor dergelijke toevoegingen. In de grote buitenwereld scenes was hier geen sprake van. Daar is helemaal niets mis mee, maar het laat goed zien hoe Insomniac Games hier efficient gebruik van maakt wanneer het kan.

Het zou mij dus niet verbazen dat je dit niet gaat zien terwijl je door de stad zit te vliegen en alleen in close combat en cinematics/scripted content. Nu is het ook veel relevanter in close combat dus daar is niets mis mee, maar ik denk dat we nog wel een generatie nodig hebben voordat ieder raam van ieder gebouw dat je ziet dergelijke reflecties gaat krijgen. :p

In die zin dan ook gematigd enthousiast dat ik misschien wel niet anders had verwacht van deze studio, gezien ze volgens mij zelfs de enige zijn die ray tracing hebben getoond in hun exclusive content dusver.

Spel ziet er overigens wel erg goed uit. Zeker next-gen waardig.
Helemaal met je eens hoor. Ik verwacht er ook weinig van en ik verwacht er zeker weinig van te zien als ik vol gas zit te gamen. Was meer bedoeld richting de consensus dat er überhaupt geen RT mogelijk is op PS5.

• bram1984

Gifje embedden lukt niet, maar hierrrr: https://i.imgur.com/HA11AfY.gif

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2020 09:49 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:43
Nog meer opmerkelijk nieuws. (of het waar is laat ik in het midden)

https://www.xgn.nl/nieuws...utm_campaign=Headliner.nl

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vind het maar een raar verhaal. Zelfs op de PS4 pro zijn er genoeg games die wel native 4k halen. En dan zouden ze het op een krachtiger machine niet halen?

Voor RDR2 gebruikte de PS4 pro inderdaad checkerboard, maar de concurrent kon wel 4k native halen. De PS 5 is veel krachtiger dan die, en dan zouden ze dat niet kunnen. Ik geloof daar dus echt niks van

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-08-2020 09:55 ]

• Amaze86
Is nep,en concurrentie speelt eenmaal vieze spelletjes zie bericht:

https://mobile.twitter.co.../1293986901641355265?s=21
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Moet lukken toch,HTC kan het ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Amaze86 op 14-08-2020 10:03 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
Hmmzz, zou ik zeker raar vinden. Wat hierboven al wordt gezegd; als dit op de PS4 Pro al goed werkt, waarom zou de PS5 hier dan moeite mee hebben? Zou de techniek t.o.v. elkaar dan zo veel anders zijn?
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Wel geprobeerd, maar niet aangedurfd met een headset. Gewoon via mijn home cinema setje met volume op standje laag. Anders was het niet te doen, haha. Maar gewoon die immersie is waanzinnig. Voorzichtig om een hoekje spieken. Echt briljant.
Hehe, precies dat. Ik had eerst mijn twijfels over 1st person, maar man. Je wordt er helemaal ingezogen. Continu achterom kijken en hoe vaak ik niet ff de game op pauze heb gezet als de spanning ff te veel werd.. :Y

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:12
90% van de games op ps4 pro zijn 'nep 4K'.
Op de ps5 gaat dat ook nog regelmatig gebeuren, en op de Series X ook. Zelfs de krachtigste pc kaarten kunnen niet alles op native 4k draaien.

En kan me best voorstellen dat devs in het begin moeite hebben met die smartshift. Is vrij nieuw, dus ze moeten het weer leren kennen

• bram1984
Gewoon weer een site die iets niet goed interpreteert waarna andere sites ermee vandoor gaan. Die RE8 rumour ging zelfs over een build die nog jaren van de final release verwijderd was. Ik bedoel, waar hebben we het over. :(:)

Leuk dat je een patroon ziet, maar verklaar het dan ook maar, ipv dit soort suggestieve posts te maken

En hier slaat hij ook meteen de spijker op zijn kop. Die krampachtige drang naar native 4K is echt het domste wat ik de afgelopen tijd langs heb zien komen.

Deze is al eens gepost, maar hét schoolvoorbeeld dat 4K een totale waste van resources is als je ziet dat een techniek als DLSS én scherper is én een dubbel zo hoge framerate oplevert.

Ik hoop echt dat het native geroeptoeter snel naar de achtergrond verdwijnt en devs dit soort technieken snel gaan toepassen om games op hogere framerates te krijgen en vooral gewoon meer te vullen met effecten en andere toffe shit die wel daadwerkelijk iets toevoegen.

@Amaze86 Ja wist ik dus niet, cool. Draadloos zou echt waanzinnig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 14-08-2020 11:09 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Gewoon weer een site die iets niet goed interpreteert waarna andere sites ermee vandoor gaan. Die RE8 rumour ging zelfs over een build die nog jaren van de final release verwijderd was. Ik bedoel, waar hebben we het over. :(:)
En dan ook dat domme geneuzel over dat men zich zorgen maakt over AMD's Smartshift, dat is iets wat allemaal automatisch gaat en waar je je als programmeur geen omkijken naar hebt!

Wel denk ik dat wat ik her en der zo lees over de nieuwe patenten e.d. dat de geometry engine in de PS5 wat dingen bevat die niet zo heel makkelijk te gebruiken zijn maar als je er van gebruik wil maken dat je dan flinke voordelen kan behalen! Net zo als dat er hoogstwaarschijnlijk weer meer ACE's in zullen zitten dan de Pro had, dat was ook zoiets wat je niet hoefde te gebruiken, maar als je het wel deed dan kon dat grote voordelen opleveren omdat je dan de rest van de GPU daar niet mee hoefde te belasten...

• bram1984
Dit spreekt voor zich. Maar goed, lekker native 4K pushen en je framerate halveren en een lagere image quality hebben. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hRQqYXh/Schermafbeelding-2020-08-14-om-10-18-44.png

• Dalim
Kraziey schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Hmmzz, zou ik zeker raar vinden. Wat hierboven al wordt gezegd; als dit op de PS4 Pro al goed werkt, waarom zou de PS5 hier dan moeite mee hebben? Zou de techniek t.o.v. elkaar dan zo veel anders zijn?
De vergelijking tussen verschillende generaties gaat niet echt op. De PS4 pro zal ook moeiteloos elke PS1 game native 4k60 kunnen draaien. Dat zegt meer de graphics en mechanics van die games dan over de kracht van de pro.
Zo zal de PS5 weer een stap hoger zijn in graphics en gameplay dan de PS4 en wil ik best geloven dat veel triple A games moeite zullen hebben met 4k(60?).
Wat wel gewoon dikke stierenstront is, is dat het verschil met de andere console groot zal zijn.
Ofwel wat eerder gesteld werd: PS5 heeft moeite met 4k30 terwijl de andere console 4k60 draait. Dat gaat nooit gebeuren, daar is het verschil in power veel te klein voor.

En wat is überhaupt 'fake 4k'?? Is dat het Sony/AMD alternatief voor DLSS 2.0? Oh ja prima dan! Liever 'fake 4k60' dan 'real 4k30'!

• Paprika
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:21:
Dit spreekt voor zich. Maar goed, lekker native 4K pushen en je framerate halveren en een lagere image quality hebben. d:)b

[Afbeelding]
Maar Nvidia heeft hier dedicated hardware voor en het heeft ze twee jaar gekost (na release, wie weet hoe lang het intern al een ding was) om hier te komen. De tv (oled, 65 inch) staat hier aan de andere kant van de woonkamer. Ik denk dat ik bij native high quality 1440p en 4k niet eens het verschil kan zien gezien je ogen dat gewoonweg niet kunnen zien. Zal zo'n 15 voet zijn hier...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hV9dFDX/6200716-D-AA39-4909-8547-DC594-AE25-FDB.jpg

• Caayn
  • Niet online
Aenea schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

En dan ook dat domme geneuzel over dat men zich zorgen maakt over AMD's Smartshift, dat is iets wat allemaal automatisch gaat en waar je je als programmeur geen omkijken naar hebt!
Hier ben ik het niet mee eens. Dit is iets waar bij grotere/complexere projecten zeker wel rekening mee gehouden moet worden.

Heb jij een project waarbij je toch wat dieper gaat dan zal je er mee om moeten gaan. Als jij een scene hebt die goed draait en jij introduceert iets (zeer specifiek effect/object/shader/etc) wat ervoor zorgt dat smartshift triggert omdat je power consumptie dankzij een instructie (bijv.) over een bepaalde threshold gaat en de GPU als gevolg minder power krijgt dan haal jij de performance van de gehele frame omlaag. Alles in de betreffende frame(s) draait vervolgens op een lagere clock wat een vrij harde impact op performance kan hebben (let op kan, niet zal!) ten opzichte van een situatie zonder smartshift waarbij je enkel de performance hit hebt van het nieuw geïntroduceerde element.

Het zal voor veruit de meeste ontwikkelaars voldoende zijn om er niet naar om te kijken. Maar de stelling dat het iets is wat volledig automatisch is en waar ontwikkelaars nooit naar om hoeven te kijken ben ik het simpelweg niet mee eens.

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Helemaal met je eens hoor. Ik verwacht er ook weinig van en ik verwacht er zeker weinig van te zien als ik vol gas zit te gamen. Was meer bedoeld richting de consensus dat er überhaupt geen RT mogelijk is op PS5.
Niet happen. De PS5 heeft al aangetoond dat het prima overweg kan met RT.

• bram1984
Caayn schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:34:
[...]
Niet happen. De PS5 heeft al aangetoond dat het prima overweg kan met RT.
Happen? Ik ben het met hem eens toch? Ik verwacht geen schokkende dingen qua RT.

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Happen? Ik ben het met hem eens toch? Ik verwacht geen schokkende dingen qua RT.
Bedoeld omdat jij aanhaalt dat er blijkbaar ergens een consensus is dat de onvoldoende kracht voor RT heeft ;)

Daarmee bedoel ik dat je het geen aandacht moet geven, niet aanhalen, niet uithalen, ie niet happen :)

Misschien wat onduidelijk vanuit mijn post. Communicatie via tekst is niet echt mijn ding O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 14-08-2020 10:39 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Caayn schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens. Dit is iets waar bij grotere/complexere projecten zeker wel rekening mee gehouden moet worden.
Volgens Cerny:
Developers don't need to optimise in any way; if necessary, the frequency will adjust to whatever actions the CPU and GPU are performing. I think you're asking what happens if there is a piece of code intentionally written so that every transistor (or the maximum number of transistors possible) in the CPU and GPU flip on every cycle. That's a pretty abstract question, games aren't anywhere near that amount of power consumption. In fact, if such a piece of code were to run on existing consoles, the power consumption would be well out of the intended operating range and it's even possible that the console would go into thermal shutdown. PS5 would handle such an unrealistic piece of code more gracefully.
Reageer normaal of reageer gewoon ff lekker niet

[ Voor 87% gewijzigd door BM op 14-08-2020 10:54 ]

• ariekanari
Nvt

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 14-08-2020 11:09 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dalim schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:24:

En wat is überhaupt 'fake 4k'?? Is dat het Sony/AMD alternatief voor DLSS 2.0? Oh ja prima dan! Liever 'fake 4k60' dan 'real 4k30'!
DLSS, geen probleem, of liever nog, graag!

Checkerboarding en upscale (RDR2 in Stadia... wtf?) heb ik toch echt liever niet. Ik game op ongeveer anderhalve meter afstand van een 55 inch 4k TV. Dan is het dus echt wel zichtbaar.

Nu verwacht ik eigenlijk niet dat dat terug gaat komen. (waarom zou je daar voor kiezen als je met DLSS een beter effect en meer winst kunt boeken) Maar als dat wel zo is zou dat geen dealbreaker zijn, maar ik het wel heel erg jammer. (Ok onder een tenzij... checkerboarding aan om significante FPS winst te maken, no problemo at all :) )

Maar ik besef wel dat ik toch op een manier game die 'afwijkend' is. Voor de meeste gamers zal het niet zichtbaar zijn. Maar dat doet uiteraard niks af aan mijn persoonlijke hoop en mening ;)

• bram1984
Weg

[ Voor 97% gewijzigd door BM op 14-08-2020 11:09 ]

• Caayn
  • Niet online
Ik kan die quote en Cerny spreekt zichzelf een klein beetje tegen in mijn mening ;) Dat stipt hij zelf ook een klein beetje aan in zijn interview met DF.

Er is voldoende stroom en cooling capacity aanwezig om de CPU/GPU op volle kracht te laten draaien. Waarom dan smartshift en een variable frequency als dit gebaseerd is op stroom verbruik? Simpel te verklaren:

100% is niet altijd 100%, hoe vreemd dat ook klinkt. Dit zie je op praktisch alle hardware gebeuren applicatie A en B hebben een vergelijkbare load op het systeem maar applicatie B zorgt ervoor dat het stroom verbruik een stuk hoger is. Zie bijvoorbeeld de PS4 Pro en sommige games die wel flink het systeem laten blazen waar andere ook het systeem vol belasten maar minder stroom verbruiken en dus het systeem minder warmte hoeft af te voeren. En om een PS4 Pro herhaling te voorkomen heeft Sony ditmaal een gedeeld limiet op het stroomverbruik gezet voor de CPU/GPU. Je zal ze prima allebei "100%" kunnen belasten zonder downclock maar er zullen situaties zijn dat de één moet terug clocken omdat de ander vanwege een bepaalde instructie meer verbruikt.

Heel simplistisch: Instructie A heeft een ander stroom verbruik dan instructie B ook al zullen beide de COU voor "100%" gebruiken. Maar omdat je met instructie A de GPU of CPU anders belast dan met instructie B, kan instructie B gerust meer stroom verbruiken. (Klassiek en extreem voorbeeld: zie AVX512 instructies op Intel CPUs die gerust 2Ghz downclocken om niet te crashen.) Een variable frequency is dan je antwoord, waar Sony dus ook voor kiest, om te voorkomen dat in een situatie met veel instructie Bs je koel systeem het niet meer aankan.

Hoe agressief het systeem is is onbekend. Wanneer kickt het in, hoever kan het downclocken (zo extreem als AVX512 op Intel zal het bij lange na niet zijn), etc. Allemaal niet interessant voor de gewone consument en die zal zich er ook geen zorgen om hoeven te maken. Dat is voor Sony en de developers die er echt alles uit willen halen een zorg.

Verwacht ik dat dit problemen oplevert? Nee, zeker niet. Sony heeft aangegeven dat ze dit doen om op safe te spelen qua cooling en toekomstige technieken zonder problemen binnen het zelfde geluidsprofiel te laten draaien. Daarnaast Sony biedt ook locked profiles aan voor op de devkits in de SDK waarbij de frequency gelockt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 14-08-2020 11:18 ]

• Anton.net
ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Checkerboarding en upscale (RDR2 in Stadia... wtf?) heb ik toch echt liever niet. Ik game op ongeveer anderhalve meter afstand van een 55 inch 4k TV. Dan is het dus echt wel zichtbaar.

Nu verwacht ik eigenlijk niet dat dat terug gaat komen. (waarom zou je daar voor kiezen als je met DLSS een beter effect en meer winst kunt boeken) Maar als dat wel zo is zou dat geen dealbreaker zijn, maar ik het wel heel erg jammer. (Ok onder een tenzij... checkerboarding aan om significante FPS winst te maken, no problemo at all :) )
Maar de PS5, Series X of AMD in het algemeen gebruiken geen DLSS, wat dat is van Nvidia. Een techniek die jaren ontwikkeling heeft gekost. Voor zover wij weten is er ook nog helemaal geen 'DLSS alternatief' voor ps5.
Ofja, er is wel een alternatief: checkerboarding, wat ook nog vaak gebruikt gaat worden de komende gen verwacht ik.

Is niet als negatief of positief bedoeld van mij, wil alleen maar aangeven dat 'maar kijk eens wat DLSS kan!' voorlopig niet echt relevant is, want de ps5 gebruikt geen DLSS

• Dalim
ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Maar ik besef wel dat ik toch op een manier game die 'afwijkend' is. Voor de meeste gamers zal het niet zichtbaar zijn. Maar dat doet uiteraard niks af aan mijn persoonlijke hoop en mening ;)
Checkerboarding in de huidige vorm gaan we niet terug zien. Het zou onlogisch zijn om een jaren oude techniek voor je nieuwe hardware te gebruiken als er zulke grote stappen zijn gemaakt in machine learning de afgelopen periode. DLSS gaan we ook niet zien, dat is Nvidia specifiek.

Maar we gaan vast een zeker iets vergelijkbaars zien. De winsten die te behalen zijn daarmee, zijn simpelweg veel te groot. Geen idee of dat een CBR 2.0 of AMDLSS gaat zijn. We zullen zien!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Anton.net schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Maar de PS5, Series of AMD in het algemeen gebruiken geen DLSS, wat dat is van Nvidia. Een techniek die jaren ontwikkeling heeft gekost. Voor zover wij weten is er ook nog helemaal geen 'DLSS alternatief' voor ps5.
Ofja, er is wel een alternatief: checkerboarding, wat ook nog vaak gebruikt gaat worden de komende gen verwacht ik.

Is niet als negatief of positief bedoelt van mij, wil alleen maar aangeven dat 'maar kijk eens wat DLSS kan!' voorlopig niet echt relevant is, want de ps5 gebruikt geen DLSS
Ik bedoelde het meer zoals ik ook "luxaflex" heb ;)

Maar ik dacht dat ik her en der al gelezen had dat de PS5 dat soort technieken ook ging gebruiken, zal even googlen (op duckduckgo :P )

voorbeeldje:
https://www.notebookcheck...in-4K-games.483457.0.html

en heb over dat patent op meerdere plekken gelezen, maar ontbeer de kennis verder om het te kunnen inschatten op waarheid of wens :)

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-08-2020 11:23 ]

• bram1984
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

[mbr]Leuk dat je een patroon ziet, maar verklaar het dan ook maar, ipv dit soort suggestieve posts te maken[/]
@BM Wat jij wilt. Het valt me op dat iedere keer als Microsoft zijn fans weer opnieuw een slap in de face geeft met een teleurstellende mededeling of andere letdown, er binnen een week een of ander nieuw FUD bericht over de PS5 op sites als Twitter verschijnt waar dan weer allerlei sites mee aan de haal gaan. Toevallig perfect getimed om de aandacht af te leiden. Er gaan ook niet voor niets al een tijdje hardnekkige geruchten (althans geruchten, er circuleert zelfs een prinsscreen van de chat) dat er een speciale discord bestaat die dit soort zaken verzinnen en de wereld in helpen. Ik hoop dat het een alu hoedjes theorie is en het niet klopt, maar ergens lijkt het erg wel op.

https://www.resetera.com/...ing-playstation-5.267666/

https://twitter.com/ronin.../1293986901641355265?s=21

Ondertussen zijn er alleen van de PS5 devkits gelekt en laat de "zwakste" console als enige games zien die ook daadwerkelijk op said hardware draaien en laten ze ook games zien met ray tracing. Het staat allemaal zo haaks op elkaar. Dus dat.

Edit: De tweet werkt niet meer, zie ik. Ook wel weer toevallig.

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

@BM Wat jij wilt. Het valt me op dat iedere keer als Microsoft zijn fans weer opnieuw een slap in de face geeft met een teleurstellende mededeling of andere letdown, er binnen een week een of ander nieuw FUD bericht over de PS5 op sites als Twitter verschijnt waar dan weer allerlei sites mee aan de haal gaan. Toevallig perfect getimed om de aandacht af te leiden. Er gaan ook niet voor niets al een tijdje hardnekkige geruchten (althans geruchten, er circuleert zelfs een prinsscreen van de chat) dat er een speciale discord bestaat die dit soort zaken verzinnen en de wereld in helpen. Ik hoop dat het een alu hoedjes theorie is en het niet klopt, maar ergens lijkt het erg wel op.

https://www.resetera.com/...ing-playstation-5.267666/

https://twitter.com/ronin.../1293986901641355265?s=21

Ondertussen zijn er alleen van de PS5 devkits gelekt en laat de "zwakste" console als enige games zien die ook daadwerkelijk op said hardware draaien en laten ze ook games zien met ray tracing. Het staat allemaal zo haaks op elkaar. Dus dat.
Zo moeilijk was het dus niet om er wat meer info bij te geven?

Maar feit blijft dat dit soort insinuaties niet zoveel met de PS5 te maken hebben, en daarmee offtopic zijn.

Xbox

• bram1984
BM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Zo moeilijk was het dus niet om er wat meer info bij te geven?

Maar feit blijft dat dit soort insinuaties niet zoveel met de PS5 te maken hebben, en daarmee offtopic zijn.
Helemaal niet, maar je moet opletten wat je precies zegt hier zonder een consolewar te ontketenen.

Maar hoezo heeft dit niks met de PS5 te maken? Dit heeft er alles mee te maken. Het gaat over de PS5 en al die nep berichten die de wereld in worden geholpen om de boel te downplayen.

• Anton.net
@ArthurMorgan Ja ik hoop ook dat AMD (of PS) met iets DLSS-achtig komen, maar voorlopig weten we dat niet. En een patent zegt ook weinig want 90% daarvan wordt niet gebruikt.

Feit is wel dat Nvidia een aantal jaren verder zit in de ontwikkeling van deze technieken, dus is maar de vraag hoe snel AMD en PS dan kunnen bijbenen.
Om het een beetje plat te zeggen: Nvidia maakt indruk met hun DLSS2.0, en terwijl zit AMD nog steeds te prullen om hun drivers fatsoenlijk te laten werken :P

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
Ben benieuwd of we wat meer gaan horen over die AI upscale techniek die Sony gepatenteerd heeft. Het zou me ergens ook niet verbazen dat het in de hardware al gebakken zit, maar dat het net als bij DLSS een kwestie is van software development dat een tijdje kan duren. Ook de interne tools en engines moeten dat integreren, net als DLSS. De nieuwe versie van de decima engine heeft bv DLSS2.0 ondersteuning in Death Stranding PC, maar de oude versie in HZD op PC heeft dat niet (nog even los van het gameworks vs AMD verhaal).
Persoonlijk verwacht ik dat eind 2021 de eerste games uitkomen met die upscale techniek. HFW zou heel goed de eerste showcase kunnen zijn, net zoals HZD op de PS4 Pro ook een eerste benchmark neerzette voor checkerboard 4k.

Technisch inhoudelijk verwacht ik er niet veel van te horen, omdat Sony deze techniek niet verkoopt/hoeft te marketen. Maar het zou me niet verbazen als AMD het meeneemt in RDNA2 videokaarten voor pc aan het eind van het jaar. Cerny hintte al erop dat AMD mogelijk dingen meeneemt in de nieuwe videokaarten, zoals de verbeterde geometry engine.

[ Voor 18% gewijzigd door Trishul op 14-08-2020 11:49 ]

• ariekanari
Caayn schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:10:
[...]
Er is voldoende stroom en cooling capacity aanwezig om de CPU/GPU op volle kracht te laten draaien. Waarom dan smartshift en een variable frequency als dit gebaseerd is op stroom verbruik? Simpel te verklaren:

Verwacht ik dat dit problemen oplevert? Nee, zeker niet. Sony heeft aangegeven dat ze dit doen om op safe te spelen qua cooling en toekomstige technieken zonder problemen binnen het zelfde geluidsprofiel te laten draaien. Daarnaast Sony biedt ook locked profiles aan voor op de devkits in de SDK waarbij de frequency gelockt wordt.
Ik vermoed - uiteraard zonder dat ik van de rand en hoed weet - dat Sony hiervoor gekozen heeft omdat zij vast wilden houden aan een traditioneel consoleontwerp. Sony heeft net als Microsoft geconstateerd dat er bij de nieuwe cpu, gpu en mogelijk andere hardwarecomponenten veel warmte vrijkomt en dat moet uiteraard zo effectief mogelijk worden afgevoerd. MS is tot de conclusie gekomen dat een traditioneel consoleontwerp hierin te hierin kort schoot (in hun ogen) en heeft de behuizing hierop aangepast. Sony heeft gekozen voor een "variabele belasting" van cpu en gpu, zodat indien nodig een van deze componenten voldoende "rust" krijgt om af te koelen en het andere component van profiteren met een tijdelijke boost.
En voordat dit bericht verkeerd wordt uitgelegd: de ontworpen consolebehuizingen zijn totaal verschillend. Ik doe geen uitspraak wat beter of verstandiger is, want we weten nog heel veel niet. De praktijk zal dit moeten uitwijzen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11 21:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wat een gedoe allemaal zeg sjonge jonge..
Laten we lekker afwachten tot dat ding er is( geld voor beide consoles eigenlijk) ipv elke rumour uitmelken van elke willekeurige twitteraar.. problemen melden over spellen die nog 1.5 jaar in ontwikkeling zijn. Zonder verder info erbij serieus wtf. Leuk dat je ook gelijk de usual suspects erop zag duiken. Maja het is gebeurt nu weer lekker verder.

Ik verheug me op de volgende presentatie. Hopelijk een digital foundry hardware teardown. En volle gameplay beelden. Eerste beelden van de UI, en show maar effe die power van de ssd. Instant cold boot bv. Instant game boot. Zeer benieuwd wat ze nog aan secret sauce hebben, gezien hun machine learning patent voor image reconstructie ben benieuwd wat dit brengt. Nog genoeg om naar uit te kijken. En zeg het eerlijk zal me compleet aan mijn achterse oxideren als bepaalde games geen 4k zijn en wel op de concurrentie. Heb 100x liever een dlss achtige oplossing die 50% performance vrij maakt en er nagenoeg zelfde uitziet als native 4k( tenzij 800% inzoomen van statische beelden maar ik speel geen statische games dus ja..) En ja die prijs. Kan me voorstellen dat sony misschien gelijk is of duurder omdat concurrentie echt perse eronder of gelijk wil. Naja gaan zien of sony dit kan hebben bij launch. Anders gaan we vrij snel wel prijs cut zien of gratis spellen erbij ofzo. Maar denk dat dit niet zo veel gaat uitmaken. Hoe dan ook november ( waarschijnlijk) worden mooie tijden!
Kom maar op met die gt7 release date!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
Nieuw koel patentje. Lijkt op dezelfde als eerst, maar dan meer gedetailleerd.

https://www.reddit.com/r/...ling_patent_filed_by_sie/

• Paprika
ariekanari schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Sony heeft net als Microsoft geconstateerd dat er bij de nieuwe cpu, gpu en mogelijk andere hardwarecomponenten veel warmte vrijkomt en dat moet uiteraard zo effectief mogelijk worden afgevoerd.
De hoeveelheid warmte zal op zichzelf nog wel meevallen. Er is immers een directe correlatie tussen energieverbruik en warmte. In Killzone piekt de originele PS4 met 150W voor het hele systeem. 150W aan warmte is echt niets. Even voor het idee, een Ryzen game systeem verbruikt zo'n 380-400W tijdens gamen.

https://www.techpowerup.c...tel-core-i9-10900/18.html

Het probleem bij een APU is dat het merendeel van het verbruik en dus ook de warmte zich op een zeer geconcentreerde locatie bevindt (7nm...) en het is nou eenmaal lastig om deze relatief lage hoeveelheid warmte snel genoeg van een dergelijk klein oppervlakte te verplaatsen. Er komt in die zin dus niet veel warmte vrij in de traditionele betekenis.
The PS4 is powered via an internal wide voltage range (110–240 V AC 50 Hz/60 Hz) switched-mode power supply.[73] The originally released version had a maximum power rating of 250 W.[74] According to tests by Eurogamer, initial consoles drew approximately 80 W when operational in menu mode, rising to around 110–120 W in gameplay, with peaks of 140 W with both gameplay and menus active,[75] tests by the Natural Resources Defense Council showed similar power consumption figures with 137 W gameplay peaks (with PS4 Camera connected); power consumption in (internet-connected) standby mode was measured at 8.8 W under the same conditions, with a lower power "off" state drawing 0.5 W.[76]

The PS4 cooling system uses a single centrifugal fan, which draws air in from both sides of the console, split into flows above and below the main PCB, before entering the fan from top and bottom; the fan exhaust then cools the main APU via a heat pipe-connected heatsink, with the exhaust passing over the main power supply before being emitted from the rear of the console.[74][77][78]

The CUH-1200 model update power supply rating was reduced from 250W to 230W, with gameplay and standby download power usages reduced to around 82% of the previous version's values (148.6 to 122W running Dragon Quest Heroes, 70 to 58W in standby download mode).[79]

The "PS4 slim" (official CUH-2000 series) released in Sep 2016 reduced the rating of the power supply to 165W;[80] according to Tweaktown the reduction in power requirements was due to the main APU being made at a 16 nm scale, down from 28 nm.[81] Sony claimed power use reductions of 28% compared to the CUH-1200 series, and 34% compared to the original CUH-1000 series.[14]
Wikipedia: PlayStation 4 technical specifications

Een PlayStation gebruiken om je woning op te warmen in de winter is dus alles behalve zinvol. Een telefoon kan heel warm aanvoelen op z'n tijd, maar daar gaat je huis niet warm van worden.

• Amaze86
bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:21:

[Afbeelding]
1440p plus 120 fps en alles op max met elke game,zou die ps5 meteen kopen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Amaze86 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Ja of 60 fps, maar met maximale eyecandy/details. 4K vind ik persoonlijk wel het minst interessant

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:33
Zelf ga ik niet blind op specs, ben super blij met mijn PS4, PS5 kan alleen maar beter 😉

Verwijderd

Raytracing op de ps5: https://twitter.com/shinobi602/status/1293961038732435457

Trouwens wel vreemd dat XGN dit daadwerkelijk als nieuwsbericht oppakt: https://www.xgn.nl/nieuws...r-worstelen-met-resolutie

Volgens mij is het komkommertijd....

Deze reactie is ook wel mooi:

Jeff Grubb vertelde ongeveer hetzelfde tijdens de laatste editie van de Basement Radio Arcade podcast. Hij vertelde dat de PS5 met de AMD SmartShift technologie werkt, iets waar hij zich zorgen om maakt. Grubb vertelt dat hij niet de exacte details van de technologie kent, maar dat het wel zorgelijk is dat dit gebruikt wordt in de next-gen console

Hij zegt letterlijk: ik heb geen idee wat het eigenlijk inhoudt, maar omdat de ps5 dit gebruikt is het slecht...

XGN inmiddels ook maar van mijn lijstje geschrapt van nieuws websites die ik bezoek...

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2020 15:05 ]

• bram1984
Amaze86 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Yup ik ben echt fine met 1440p als de rest daarvan beter/hoger wordt.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
Voor betrouwbaar PS5 nieuws kun je het beste kijken naar Anandtech en Eurogamer (behalve DF met Alex) naar mijn mening. Natuurlijk naast de officiële PS informatiekanalen zoals de blogsites.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:20

Martinspire

Awesomeness

Niet om het 1 of ander, maar dat hoeft helemaal geen raytracing te zijn. Sowieso is het opvallend dat de elektriciteit of wat het is bij de armen, niet gespiegeld wordt, maar als het een cutscene is, kun je prima een plaatje op die muur projecteren, zonder dat het een dure rendering betreft. Dat deden ze met de huidige generatie namelijk ook. Veel games gebruiken al een fake raytracing om het er mooier uit te laten zien.

Persoonlijk boeit me die raytracing weinig. Het effect is vaak minimaal, het is tot op zekere hoogte ook met alternatieven uit te voeren (kost wat meer werk, maar goed) en de impact op de performance is erg groot. Dan heb ik liever meer NPC's in beeld of iets dergelijks, dan dat de regenplassen een flauw spiegel-effect geven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• bram1984
Sorry, maar er zit gewoon ray tracing in de game @Martinspire

• ariekanari
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:00:
Raytracing op de ps5: https://twitter.com/shinobi602/status/1293961038732435457

Trouwens wel vreemd dat XGN dit daadwerkelijk als nieuwsbericht oppakt: https://www.xgn.nl/nieuws...r-worstelen-met-resolutie

Volgens mij is het komkommertijd....

Deze reactie is ook wel mooi:

Jeff Grubb vertelde ongeveer hetzelfde tijdens de laatste editie van de Basement Radio Arcade podcast. Hij vertelde dat de PS5 met de AMD SmartShift technologie werkt, iets waar hij zich zorgen om maakt. Grubb vertelt dat hij niet de exacte details van de technologie kent, maar dat het wel zorgelijk is dat dit gebruikt wordt in de next-gen console

Hij zegt letterlijk: ik heb geen idee wat het eigenlijk inhoudt, maar omdat de ps5 dit gebruikt is het slecht...

XGN inmiddels ook maar van mijn lijstje geschrapt van nieuws websites die ik bezoek...
Je kunt ook een beetje overdrijven:
AMD SmartShift zorgt ervoor dat de kracht tussen de CPU en GPU afgewisseld wordt. In het verleden zou dit voor geen problemen gezorgd hebben, maar nu lijkt dit wel te gebeuren volgens Grubb. Voor ontwikkelaars vergrendelt het in ieder geval de ware kracht van de PS5 voor nu, waardoor games die snel uitkomen niet zo mooi worden als eerder gedacht. Na verloop van tijd zou dit wel opgelost worden, maar Grubb is niet van mening dat Sony de juiste instructies daarvoor al aan ontwikkelaars gegeven heeft.
Het lijkt er dus op dat de documentatie nog niet op orde is, werk in uitvoering zeg maar.

• bram1984
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f1xqWSr/099-D4-DCF-6412-4-A89-A7-AB-031215-D19-FDF.png

"Exclusives don't matter"

Verwijderd

ariekanari schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Je kunt ook een beetje overdrijven:

[...]
Het lijkt er dus op dat de documentatie nog niet op orde is, werk in uitvoering zeg maar.
Ik vind dit artikel 1 en al clickbate:

'PS5 krijgt nep-4K, ontwikkelaars worstelen met resolutie '

Deze headliner is alleen maar om te shockeren.

Het artikel is gebaseerd op een "insider" Dat meldt industry insider AestaticGamer via een serie tweets. Terwijl er niks te vinden is over deze persoon of dat wel klopt. Het wordt gewoon klakkeloos overgenomen door XGN.

Het is nergens te achterhalen of deze informatie juist is of niet. Ik vind het een beetje vreemd dat een website zoals XGN een nieuwsbericht aan een gerucht wijdt van een onbekende twitteraar....

• ariekanari
Alle nieuwswebsites publiceren zowat elke scheet of gerucht én nemen alles van elkaar over (vaak ook nog zonder bronvermelding). Wen d'r maar aan. Een positief gerucht is waarschijnlijk minder bezwaarlijk.
De vraag is hoe wil je dan dat de titel van dit artikel moet worden geformuleerd?
PS5 maakt gebruik van checkerboarding, ontwikkelaars worstelen met resolutie? Of vervang checkerboarding door een technische afkorting. Dan snapt een lezer zeker niet wat nu het probleem is.
Het is mogelijk licht provocerend omdat het een mogelijk een negatief aspect van de PS5 aanstipt. Niets is perfect. Je maakt je een beetje druk om niks.

Ik zie ook niet echt een probleem met het wel wel of niet gebruiken van checkerboarding. De resultaten zijn meer dan uitstekend i.v.m. full 4K Ultra HD. Vaak kun je het niet eens waarnemen, en het eindresultaat kan beter zijn dan echt 4K.
Het is wel aannemelijk dat developers hiervan gebruik gaan maken dat deden ze ook al op de PS4 en als dit betekent dat de frame rate hiermee verhoogd kan worden of dat de frame rate hierdoor nagenoeg stabiel is, dan is dat win-win. En zullen ze dit niet nalaten.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:32:
[...]
Resident evil 8 komt pas in 2021 uit. Dat de game nog niet vloeiend loopt is niet echt niets. Games worden altijd aangepast tijdens het ontwikkelingsproces. Dit is eigenlijk hetzelfde als je halverwege de productie van een auto er in probeert te rijden. En dan klaagt dat je kan sturen omdat er geen stuur in zit.

Het hele bericht is gewoon niet nieuwswaardig en zorgt alleen maar voor reuring.
Dan moet je in de spiegel kijken en degelijke berichten links laten liggen en er hier niets over posten. Dat is inderdaad wel zo prettig.

[ Voor 22% gewijzigd door ariekanari op 14-08-2020 17:36 . Reden: naschrift/stop ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:20

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:19:
Sorry, maar er zit gewoon ray tracing in de game @Martinspire

[Twitter]
Ik ontken niet dat het erin zit, ik zeg alleen dat die specifieke screenshot het niet helemaal klopt met wat we van Raytracing weten. Het zou raar zijn als dat effect niet wordt getoond op de muur rechts. Dat het in de plassen op de grond is, lijkt me vrij duidelijk. Nogmaals, als het een cutscene is, dan heb je wat meer controle over wat wel of niet gespiegeld moet worden en wat er dan getoond wordt. Raytracing is juist bedoelt zodat je verder ook niets hoeft te doen en dat lijkt bij die screenshot niet het geval.

En daarbij dus mijn opmerking dat het me weinig uitmaakt of het er wel of niet in zit. De game wordt er voor mij niet ineens beter van. Het is als haar dat met de wind mee wappert. Aardig, maar geen must-have

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-08-2020 17:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 105 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden