Even offtopic, maar ik haak er graag even op in. Wat een liefde voor deze game, mijn verassing van deze gen! Ik hoop op een vervolg op de PS5!bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Maar een game als Days Gone had niet zulke goede reviews. Die heb ik heel bewust fysiek gekocht zodat ik deze weer voor een leuk prijsje kon doorverkopen als 'ie tegen zou vallen. Niet gedaan overigens, schitterende game. Nu helemaal na alle updates.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:21
Bij de PS4 heb ik mij prima vermaakt met Killzone en Resogun. Killzone was een triple A productie en alles behalve budget. Daarnaast waren er een aantal third party cross-gen titels die er op de PS4 beter uitzagen zoals AC Black FlagNotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
Launchgames zijn meestal ruk. Deze games mogen vaak niet veel kosten, omdat de userbase simpelweg te klein is. Er verschijnen in het najaar voldoende crossgen games met gratis PS5-updates, waardoor er meer dan voldoende te spelen is.
Ik zat in ieder geval niet verlegen om games, en veel meer dan 2 first party console exclusieve is ook niet te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2020 12:09 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Oh daar zijn ze al lang en breed mee bezig hoor. Dat wordt smullen qua performance, hoop ik. Die hordes met deze sprong in CPU, GPU en vooral IO snelheid.Chic de Friemel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:56:
[...]
Even offtopic, maar ik haak er graag even op in. Wat een liefde voor deze game, mijn verassing van deze gen! Ik hoop op een vervolg op de PS5!
@Chaoss Oh ja Black Flag heb ik ook uit verveling gehaald toen. Uiteindelijk prima beslissing. Top game.
bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Ja, maar daar heb ik dan weer mijn smart TV voor.
Ik haal tegenwoordig wel veel uit sales digitaal. Voor 1 of 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen. Maar een game als Days Gone had niet zulke goede reviews. Die heb ik heel bewust fysiek gekocht zodat ik deze weer voor een leuk prijsje kon doorverkopen als 'ie tegen zou vallen. Niet gedaan overigens, schitterende game. Nu helemaal na alle updates.
Dat hoop ik ook, Days Gone is voor mij de belangrijkste reden om de PS5 te kopen. Ik hoop dat de upscaling nog wat leuks gaat doenChic de Friemel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:56:
[...]
Even offtopic, maar ik haak er graag even op in. Wat een liefde voor deze game, mijn verassing van deze gen! Ik hoop op een vervolg op de PS5!
[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-08-2020 12:02 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
..
[ Voor 108% gewijzigd door NotSoSteady op 12-08-2020 12:45 ]
Ja maar dan heeft ie nog wel gelijk voor iedere hobby is er wel een groep te vinden die het niet kan betalen. Maar als je die als leidende factor gaat zien kan je enige vooruitgang wel wegwuiven en voor de rest van leven reskins gaan spelen.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:17:
[...]
Rare post. Wat iedereen kan evenveel geld uitgeven? Niet iedereen heeft het even breed, dus ja, sommige mensen moeten iets zuiniger doen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik snapte je daadwerkelijke vraag pas later na het lezen van je andere reacties. De Digital Edition heeft naar mijn mening de volgende 2 grote voordelen:G.Scholtens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Klopt, heeft sony ook niks mee te doen. Was puur een vraag aangezien ze nu dus een editie maken voor alleen digitale games.
- Lagere aanschafprijs
- Ziet er mooier uit (nog niet mooi, mijn mening)
Games digitaal kopen heeft ook 2 grote voordelen (deze zijn dus ook van toepassing op de 'normale' versie voor digitale games):
- gemak, geen disks meer verwisselen
- Je gamecollectie veilig stellen voor BC met een eventuele toekomstige generatie die geen diskdrive meer zal hebben
Uit je eerdere reacties kan ik opmaken dat het jou vooral om het kosten aspect gaat. En daarbij kan de lagere prijs van de Digital Edition nooit het gemis van verkopen van fysieke games goedmaken.
Ook een groter risico, dat áls er iets met je account gebeurd, of je stuurt bepaalde berichten naar mensen of reageert ergens op.Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Ik snapte je daadwerkelijke vraag pas later na het lezen van je andere reacties. De Digital Edition heeft naar mijn mening de volgende 2 grote voordelen:
- Lagere aanschafprijs
Games digitaal kopen heeft ook 2 grote voordelen (deze zijn dus ook van toepassing op de 'normale' versie voor digitale games):
- Je gamecollectie veilig stellen voor BC met een eventuele toekomstige generatie die geen diskdrive meer zal hebben
Uit je eerdere reacties kan ik uitmaken dat het jou vooral om het kosten aspect gaat. En daarbij kan de lagere prijs van de Digital Edition nooit het gemis van verkopen van fysieke games goedmaken.
Dan kan Sony (of elke andere aanbieder met digitale content) zonder pardon je complete account bannen, en dan ben je alle digitale games kwijt. En nee, dit draaien ze niet terug.
Ik heb liever gewoon een optie. Als ik een keer iets digitaal wil kopen dan doe ik dat, maar ik zie ook vaak genoeg een aanbieding voor een fysieke game en dan neem ik die mee. Of ik die games over 8 of 10 jaar nog kan spelen is me sowieso een zorg.
Ja goed zo heeft alles ook weer meerdere nadelen want elk voordeel een nadeel en vice versa. Ik ging alleen even op de voordelen in, maar kan ook best een post maken met de nadelen als je dat graag wilSegafreak83 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:28:
[...]
Ook een groter risico, dat áls er iets met je account gebeurd, of je stuurt bepaalde berichten naar mensen of reageert ergens op.
Dan kan Sony (of elke andere aanbieder met digitale content) zonder pardon je complete account bannen, en dan ben je alle digitale games kwijt. En nee, dit draaien ze niet terug.
Oeps foutje bedankt.
[ Voor 96% gewijzigd door Dalim op 12-08-2020 12:41 ]
Heb precies hetzelfde; op één of andere manier zie ik de Disc versie als volledige versie en de Digital versie als 'uitgeklede' versie.(kronkel in mijn hoofd Dus wil ik graag beide opties behouden.NotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:35:
Ik heb liever gewoon een optie. Als ik een keer iets digitaal wil kopen dan doe ik dat, maar ik zie ook vaak genoeg een aanbieding voor een fysieke game en dan neem ik die mee. Of ik die games over 8 of 10 jaar nog kan spelen is me sowieso een zorg.
Als ik even naar mijn PS4 aankopen kijk dan zijn het mijn instabuy games die ik digitaal heb gekocht en de rest vaak tweedehands / in de sale, later op disc.
[Twitter: https://twitter.com/Galaxyrain666/status/1293459335658364933?s=20]
Klik voor foto's.
Ter vergelijking: OG DS4 is 800 en latere revisie is 1000. Dus 1560 is een flinke bump in accu. Als het ding nu ook nog eens efficiënter is en snel is op te laden via USB-C, dan hebben we een winnaar.
Klik voor foto's.
Ter vergelijking: OG DS4 is 800 en latere revisie is 1000. Dus 1560 is een flinke bump in accu. Als het ding nu ook nog eens efficiënter is en snel is op te laden via USB-C, dan hebben we een winnaar.
Dat weegt voor mij ook mee. Preloaden in plaats van wachten op de post of naar de winkel. Dan ben je een groot deel van het verschil al kwijt aan parkeerkosten en benzine, of het OV. Ik dan althans.Kraziey schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:41:
[...]
Als ik even naar mijn PS4 aankopen kijk dan zijn het mijn instabuy games die ik digitaal heb gekocht en de rest vaak tweedehands / in de sale, later op disc.
Ik ben bij open world games nogal gek op de kaarten die je bij fysieke games meekrijgt (in elk geval bij RS). Ik heb de kaarten van GTA 4 en 5, RDR 1 en 2 allemaal aan de muur hangen hier. Voor mij bij die games toch echt een reden om toch voor disk te kiezen boven het gemak van digitaal.NotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:35:
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
We zijn weer terug bij de Digital vs Disc discussie?
Blijft toch leuk, net als al die exclusives talk, terwijl het merendeel van de mensen uiteindelijk GTA X, CoD XY, een reeks Battle Royales, FIFA XYZ en Minecraft/Rocket League gaan spelen.
Als ik kijk naar de games die ik de voorbije 4 maanden heb doorverkocht: dat zijn FF7r, Doom Eternal en GoT. Voor €50, €30 en €45.
Zelfs al was de versie met disc drive €500 duurder, dan nog zou die in totaal goedkoper zijn voor mij
Zelfs al was de versie met disc drive €500 duurder, dan nog zou die in totaal goedkoper zijn voor mij
Maar wij zijn niet het merendeel.Paprika schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:57:
We zijn weer terug bij de Digital vs Disc discussie?Blijft toch leuk, net als al die exclusives talk, terwijl het merendeel van de mensen uiteindelijk GTA X, CoD XY, een reeks Battle Royales, FIFA XYZ en Minecraft/Rocket League gaan spelen.
Het zal me verbazen als ie geen USB-C heeft en ook niet sneller laadt. Maar 50% capaciteit erbij is idd wel lekker. Nu hopen dat ie ook niet meer stroom vreetbram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:48:
[Twitter]
Klik voor foto's.
https://www.playstation.c...ense-wireless-controller/Martinspire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Het zal me verbazen als ie geen USB-C heeft en ook niet sneller laadt. Maar 50% capaciteit erbij is idd wel lekker. Nu hopen dat ie ook niet meer stroom vreet
Charge and play, now via USB Type-C®4.
Iedere standaard buiten USB C behoort een pijnlijke dood te sterven, dus een console uitbrengen met een andere standaard dan USB C zou heel dom zijn. Het is een van de stevigere USB connectoren (gaat veel langer mee) en de kabels zullen meer en meer gemeengoed worden terwijl de rest gaat verdwijnen.
Fast charging vereist echter best wel wat firmware en logica in het apparaat dat je probeert op te laden en zorgt voor meer hitte, terwijl hitte juist finest is voor je batterij. Een controller hoeft alleen maar de dag te doorstaan, gezien er geen reden is waarom ie niet iedere nacht kan bijladen. Waarschijnlijk laden ze sneller dan een PS4 controller, maar in een kwartier volladen lijkt mij sterk gezien je ook prima met een kabel in je controller kunt blijven spelen en laten we realistisch zijn, de PS5 is niet ontworpen om portable te zijn
.
Fast charging vereist echter best wel wat firmware en logica in het apparaat dat je probeert op te laden en zorgt voor meer hitte, terwijl hitte juist finest is voor je batterij. Een controller hoeft alleen maar de dag te doorstaan, gezien er geen reden is waarom ie niet iedere nacht kan bijladen. Waarschijnlijk laden ze sneller dan een PS4 controller, maar in een kwartier volladen lijkt mij sterk gezien je ook prima met een kabel in je controller kunt blijven spelen en laten we realistisch zijn, de PS5 is niet ontworpen om portable te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 12-08-2020 13:10 ]
Verwijderd
Dat is vooral 1 keer in opspraak geweest, Killzone 2. Verder kan ik niet heugen dat dit vaker is gebeurt door Sony in de ps3 tijdperk.D-Ed schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
Oja, die was ik alweer vergeten.. Sony was in die tijd ook wel ‘baanbrekend’ met de CGI filmpjes als ingame verkopen...
Verwijderd
Alleen er zit 1 groot nadeel aan. je bent totaal afhankelijk van Sony en de prijzen die ze hanteren op de store. je kan nog maar bij 1 winkel je spellen kopen. Als je fysieke games koopt heb je de keuze uit veel retailers en sommige retailers hebben genoeg aanbiedingen die toch een stuk goedkoper zijn dan de ps store prijs. Ik heb liever keuze waar ik het koop dan dat ik afhankelijk ben van 1 partij.Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Ik snapte je daadwerkelijke vraag pas later na het lezen van je andere reacties. De Digital Edition heeft naar mijn mening de volgende 2 grote voordelen:
- Lagere aanschafprijs
Uit je eerdere reacties kan ik opmaken dat het jou vooral om het kosten aspect gaat. En daarbij kan de lagere prijs van de Digital Edition nooit het gemis van verkopen van fysieke games goedmaken.
Dus het is de vraag of die lagere aanschafprijs de juiste keuze is als je geen hoog budget hebt. Grote kans dat je het voordeel na een paar games kopen alweer kwijt bent. Sony gaat alle launch games voor een langer tijd op een hoge prijs houden op de ps store. Je kan beter kijken naar de TCO dan alleen de eenmalige aanschafprijs.
Die controller ziet eruit alsof hij al flink in gebruik genomen is haha, zie het vuil ophopen op de thumbsticks, is misschien gewoon een kwestie van dat hij hem niet heeft schoongemaakt voor het fotograferen, maar hoop niet dat de controller al te snel vervuild, waar het eigenlijk wel een beetje naar uit ziet zo.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:48:
[Twitter]
Klik voor foto's.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
nee zeker niet, het gaat vooral om de E3 2005 trailer. Later hebben ze wel een gameplay trailer (E3 2007) getoond die vergelijkbaar is met wat er is opgeleverd.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:16:
Zag de uiteindelijk killzone 2 game er niet beter uit dan de CGI demo ?
YouTube: Killzone 2 E3 05 and E3 07 comparison
- Chaoss
Elke controller wordt vuil, als het ding snel smerig wordt is dat vooral een teken dat je vaker je handen moet wassen.Kalder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Die controller ziet eruit alsof hij al flink in gebruik genomen is haha, zie het vuil ophopen op de thumbsticks, is misschien gewoon een kwestie van dat hij hem niet heeft schoongemaakt voor het fotograferen, maar hoop niet dat de controller al te snel vervuild, waar het eigenlijk wel een beetje naar uit ziet zo.
Wow jaaaa, duidelijk verschil, vooral bij die resolutie van 240p en dan daarin nog 2 subvensters waarin de videos getoond word op minder dan 120p...
Ouch, die zit... haha, maar m'n DS4 controllers zijn ook nog redelijk schoon dus het zal wel meevallen, viel me alleen op in de foto's dat de thumbsticks een beetje vies waren.Chaoss schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Elke controller wordt vuil, als het ding snel smerig wordt is dat vooral een teken dat je vaker je handen moet wassen.
[ Voor 36% gewijzigd door Kalder op 12-08-2020 13:29 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
je hebt zelf ook gewoon de mogelijkheid om een betere kwaliteit video te vinden op Youtube:Kalder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Wow jaaaa, duidelijk verschil, vooral bij die resolutie van 240p en dan daarin nog 2 subvensters waarin de videos getoond word op minder dan 120p...
https://www.youtube.com/r..._query=e3+2005+killzone+2
USB-C is al bevestigd. Ik doelde meer op het sneller laden.Martinspire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Het zal me verbazen als ie geen USB-C heeft en ook niet sneller laadt. Maar 50% capaciteit erbij is idd wel lekker. Nu hopen dat ie ook niet meer stroom vreet
Verwijderd
ik los het probleem van de batterijduur en de snelheid van het laden op door gebruik te maken van een charging station:bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:29:
[...]
USB-C is al bevestigd. Ik doelde meer op het sneller laden.
https://www.nedgame.nl/pl...1CSA0nEAQYAyABEgJmefD_BwE
Als de ene op is zet ik de andere controller er op, zo heb ik altijd een controller die opgeladen is. Als je in totaal 3 controllers hebt, zet je er twee op het charging station en 1 gebruik je. Zit je nooit zonder ;-)
Verwijderd
Heb ik gedaan maar ik zie alleen 2 verschillende trailers waarbij 1 veel voller en echter lijkt en de andere een nogal on rails clunky filmpje lijkt. Als ik gameplay filmpjes zie van de uiteindelijke game vind ik dat er beter uitzien wat betreft gunplay en de level zelf. Explosie en cutscene/vlieg scene ziet er iets beter uit op de cgi render.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:29:
[...]
je hebt zelf ook gewoon de mogelijkheid om een betere kwaliteit video te vinden op Youtube:
https://www.youtube.com/r..._query=e3+2005+killzone+2
Maargoed target renders zijn niet nieuw.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 13:38 ]
Helemaal mee eens, daarom zie ik eigenlijk de digital vs disc drive discussie weinig in. Voeg daar ook nog toe dat een console gemiddeld 10 jaar mee gaat, en over die 10 jaar koop je hier en daar fysieke games die goedkoper zijn dan de PS Store. De digital versie is over lang termijn niet goedkoper dus zelfs dat argument valt af.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Alleen er zit 1 groot nadeel aan. je bent totaal afhankelijk van Sony en de prijzen die ze hanteren op de store. je kan nog maar bij 1 winkel je spellen kopen. Als je fysieke games koopt heb je de keuze uit veel retailers en sommige retailers hebben genoeg aanbiedingen die toch een stuk goedkoper zijn dan de ps store prijs. Ik heb liever keuze waar ik het koop dan dat ik afhankelijk ben van 1 partij.
Dus het is de vraag of die lagere aanschafprijs de juiste keuze is als je geen hoog budget hebt. Grote kans dat je het voordeel na een paar games kopen alweer kwijt bent. Sony gaat alle launch games voor een langer tijd op een hoge prijs houden op de ps store. Je kan beter kijken naar de TCO dan alleen de eenmalige aanschafprijs.
Ik zie zelf eigenlijk geen enkel voordeel aan de digital only, aangezien de disc drive versie alles kan van de digital only versie. De enige reden dat ik zie waarbij een digital only een betere keuze is, is als de persoon geen zin heeft om online te zoeken naar deals voor games, geen zin heeft in fysieke exemplaren en disc swapping, en de prijs weinig uitmaakt voor de gebruiker en echt alles lekker op 1 account wilt hebben. In dat geval zie ik inderdaad waarom een digital only geschikter is, aangezien die persoon toch niet van plan is om aankopen te doen buiten de PS Store.
Verwijderd
Precies! En nu zijn er soms nog wel goede aanbiedingen op de ps store om mensen te lokken. Maar hoe is dat als er geen fysieke games meer te krijgen zijn? Waarom zou Sony nog hele lage aanbiedingen aanbieden? Dan krijg je een monopolie positie en daar wil je nou juist helemaal uitblijven. Dat is het grootste nadeel van kapitalisme, Monopolie en Oligopolie...laugh schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Helemaal mee eens, daarom zie ik eigenlijk de digital vs disc drive discussie weinig in. Voeg daar ook nog toe dat een console gemiddeld 10 jaar mee gaat, en over die 10 jaar koop je hier en daar fysieke games die goedkoper zijn dan de PS Store. De digital versie is over lang termijn niet goedkoper dus zelfs dat argument valt af.
Ik zie zelf eigenlijk geen enkel voordeel aan de digital only, aangezien de disc drive versie alles kan van de digital only versie. De enige reden dat ik zie waarbij een digital only een betere keuze is, is als de persoon geen zin heeft om online te zoeken naar deals voor games, geen zin heeft in fysieke exemplaren en disc swapping, en de prijs weinig uitmaakt voor de gebruiker en echt alles lekker op 1 account wilt hebben. In dat geval zie ik inderdaad waarom een digital only geschikter is, aangezien die persoon toch niet van plan is om aankopen te doen buiten de PS Store.
Verwijderd
Dit is de beste kwaliteit trailer van de e3 2005 die ik kan vinden:Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Heb ik gedaan maar ik zie alleen 2 verschillende trailers waarbij 1 veel voller en echter lijkt en de andere een nogal on rails clunky filmpje lijkt. Als ik gameplay filmpjes zie van de uiteindelijke game vind ik dat er beter uitzien wat betreft gunplay en de level zelf. Explosie en cutscene/vlieg scene ziet er iets beter uit op de cgi render.
Maargoed target renders zijn niet nieuw.
YouTube: Killzone 2 e3 2005 trailer HD [BEST QUALITY ON YOUTUBE!]
Deze kwaliteit heeft Killzone 2 nooit gehaald.
En deze is wel interessant om te zien, hier leggen ze het verschil uit:
YouTube: DF Retro: Killzone 2 Ten Years On - An Iconic PS3 Tech Showcase
Kwaliteit van de laatste video is nog beter. Maar daar zie je dat het een enorm verschil is t.o.v. de retail versie. kijk vanaf 5:20
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 13:47 ]
Ik heb ook 3 controllers, maar 2 ervan hebben andere of geen thumb sticks en mijn eigen controller heeft ook een backbutton attachment. Die 2 andere worden alleen gebruikt door de kids en die zetten ze beide uit gewoonte op inderdaad een charging station. Mijn eigen controller kan daar niet op, dus die laad ik bekabeld op.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
ik los het probleem van de batterijduur en de snelheid van het laden op door gebruik te maken van een charging station:
https://www.nedgame.nl/pl...1CSA0nEAQYAyABEgJmefD_BwE
Als de ene op is zet ik de andere controller er op, zo heb ik altijd een controller die opgeladen is. Als je in totaal 3 controllers hebt, zet je er twee op het charging station en 1 gebruik je. Zit je nooit zonder ;-)
Verwijderd
Misschien bedoel ik ook meer de art style. Die CGI trailer vind ik er persoonlijk mager uitzien.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
Dit is de beste kwaliteit trailer van de e3 2005 die ik kan vinden:
YouTube: Killzone 2 e3 2005 trailer HD [BEST QUALITY ON YOUTUBE!]
Deze kwaliteit heeft Killzone 2 nooit gehaald.
En deze is wel interessant om te zien, hier leggen ze het verschil uit:
YouTube: DF Retro: Killzone 2 Ten Years On - An Iconic PS3 Tech Showcase
Kwaliteit van de laatste video is nog beter. Maar daar zie je dat het een enorm verschil is t.o.v. de retail versie. kijk vanaf 5:20
damm als ik die gameplay beelden terugkijk op de ps3 dan ziet er er echt goed uit ! echt knap wat guerilla daar heeft afgeleverd.
Kom maar met een ps5 versie zou ik zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 13:50 ]
Verwijderd
vanaf 5:20 zijn geen gameplay beelden hé, dit zijn die CGI beelden... vanaf ongeveer 6:50 zijn de echte ingame beelden. Tussen die 2 zit nogal een groot verschil.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
damm als ik die gameplay beelden terugkijk op de ps3 dan ziet er er echt goed uit ! echt knap wat guerilla daar heeft afgeleverd.
Kom maar met een ps5 versie zou ik zeggen
Verwijderd
Ik bedoel de echte gameplay beeldenVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
vanaf 5:20 zijn geen gameplay beelden hé, dit zijn die CGI beelden... vanaf ongeveer 6:50 zijn de echte ingame beelden. Tussen die 2 zit nogal een groot verschil.
Verwijderd
Nog steeds mijn favoriete Multiplayer game, helaas is die tegenwoordig uit de lucht. Hopelijk lukt het iemand in de nabije toekomst om de multiplayer weer werkend te krijgen ;-) Genoeg projecten waarbij ps2 en dreamcast ook weer online kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:51:
[...]
Ik bedoel de echte gameplay beeldenziet er waanzinnig uit zelfs nu nog.
ik zie nu trouwens dat de map packs gewoon nog verkocht worden op de ps store, terwijl de multiplayer al jaren uit de lucht is:
https://store.playstation...00081_00-PKILLZONE2000003
@laugh Nog een reden waarom je niet afhankelijk wilt zijn van 1 partij.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 13:57 ]
- Chaoss
Was algemeen bedoeld hoorKalder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
Ouch, die zit... haha, maar m'n DS4 controllers zijn ook nog redelijk schoon dus het zal wel meevallen, viel me alleen op in de foto's dat de thumbsticks een beetje vies waren.
Check ook even de MAWLR battle in killzone 3: https://youtu.be/p9AtvNjWQeM vanaf een minuut of 4. Hopelijk komt KZ terug op de PS5, wordt tijd voor nog grotere Boss battles tegen MAWLR's. In KZ SF zag ik ze geloof ik ook, eentje klom zelfs een muur op geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:51:
[...]
Ik bedoel de echte gameplay beeldenziet er waanzinnig uit zelfs nu nog.
Ik snap sowieso niet dat deze mensen niet even de moeite nemen om er een paar mooie foto's van te nemen. Schuif al die zooi opzij, maak hem een beetje schoon en neem er mooie foto's van. Leg hem ook even langs de DS4, want die heb je daar toch liggen. Hoe moeilijk kan het zijn?Kalder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Die controller ziet eruit alsof hij al flink in gebruik genomen is haha, zie het vuil ophopen op de thumbsticks, is misschien gewoon een kwestie van dat hij hem niet heeft schoongemaakt voor het fotograferen, maar hoop niet dat de controller al te snel vervuild, waar het eigenlijk wel een beetje naar uit ziet zo.
Waarom zou je moeite doen als je nu net zo veel kliks kunt genereren?Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Ik snap sowieso niet dat deze mensen niet even de moeite nemen om er een paar mooie foto's van te nemen. Schuif al die zooi opzij, maak hem een beetje schoon en neem er mooie foto's van. Leg hem ook even langs de DS4, want die heb je daar toch liggen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Helaas
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Sony kan wel weer een goede first party shooter gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Nog steeds mijn favoriete Multiplayer game, helaas is die tegenwoordig uit de lucht. Hopelijk lukt het iemand in de nabije toekomst om de multiplayer weer werkend te krijgen ;-) Genoeg projecten waarbij ps2 en dreamcast ook weer online kunnen.
ik zie nu trouwens dat de map packs gewoon nog verkocht worden op de ps store, terwijl de multiplayer al jaren uit de lucht is:
https://store.playstation...00081_00-PKILLZONE2000003
@laugh Nog een reden waarom je niet afhankelijk wilt zijn van 1 partij.
Tja ik zit er persoonlijk niet echt op te wachten in een landschap waarin je al wordt doodgegooid door multiplatform shooters. Het meeste is wel gedaan en qua singleplayer zijn het voornamelijk ervaringen van een uurtje of 10 die je vrij snel weer vergeten bent, met hier en daar een uitzondering zoals de Metro games. Maar ik speel dan ook nauwelijks multiplayer, dus dat scheelt ook.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Sony kan wel weer een goede first party shooter gebruiken
Dan heb ik liever een game als Ghost of Tsushima/Days Gone of een Uncharted/The Last of Us als het iets meer lineair moet.
Verwijderd
Deels eens, ik speel eigenlijk ook nooit multiplayer, alleen o.a. fall guys en pes 2020. killzone 2 speelde ik wel online omdat deze toch anders was dan de rest. veel donkerder, hele andere sfeer dan de meeste shooters. Killzone 3 had ik heel erg het Star wars gevoel met dat stuk in de wolken. Voor mij bracht killzone 2 heel wat anders dan de rest. Ik ben alleen weer geen fan van killzone op de ps4...bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Tja ik zit er persoonlijk niet echt op te wachten in een landschap waarin je al wordt doodgegooid door multiplatform shooters. Het meeste is wel gedaan en qua singleplayer zijn het voornamelijk ervaringen van een uurtje of 10 die je vrij snel weer vergeten bent, met hier en daar een uitzondering zoals de Metro games. Maar ik speel dan ook nauwelijks multiplayer, dus dat scheelt ook.
Dan heb ik liever een game als Ghost of Tsushima/Days Gone of een Uncharted/The Last of Us als het iets meer lineair moet.
Ja en als we het dan toch over MP hebben, dan zie ik liever graag die nieuwe Factions gebaseerd op The Last of Us 2 voor alleen PS5. Dat was met deel 1 al een hele goede multiplayer die echt iets anders deed.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
Deels eens, ik speel eigenlijk ook nooit multiplayer, alleen o.a. fall guys en pes 2020. killzone 2 speelde ik wel online omdat deze toch anders was dan de rest. veel donkerder, hele andere sfeer dan de meeste shooters. Killzone 3 had ik heel erg het Star wars gevoel met dat stuk in de wolken. Voor mij bracht killzone 2 heel wat anders dan de rest. Ik ben alleen weer geen fan van killzone op de ps4...
Het is misschien erg paradoxaal, maar fysieke games zijn juist één van de redenen dat de prijzen in de store zo hoog zijn. Het is pas sinds de laatste 1-2(?) jaar dat digitale verkopen de fysieke in aantallen overstijgen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Precies! En nu zijn er soms nog wel goede aanbiedingen op de ps store om mensen te lokken. Maar hoe is dat als er geen fysieke games meer te krijgen zijn? Waarom zou Sony nog hele lage aanbiedingen aanbieden? Dan krijg je een monopolie positie en daar wil je nou juist helemaal uitblijven. Dat is het grootste nadeel van kapitalisme, Monopolie en Oligopolie...
De afgelopen decenia zijn de uitgevers heel erg afhankelijk geweest van fysieke verkoopkanalen om hun games aan de man te brengen. En de platformhouders zijn nog steeds afhankelijk van diezelfde kanalen om hun consoles aan de man te brengen. Don't bite the hand that feeds you..
Wat niet wil wilt zeggen dat we ineens super dikke digitale deals gaan krijgen als fysieke games niet meer bestaan, want we betalen er nu blijkbaar toch al graag die meerprijs voor.
Verwijderd
Maar dan heb je het over meerdere verkoopkanalen. Als deze er niet meer zijn dan heb je nog maar 1 kanaal. En dat is gewoon niet wenselijk, je hebt geen keuze uit een andere playstation store waar je de games kan halen.Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Het is misschien erg paradoxaal, maar fysieke games zijn juist één van de redenen dat de prijzen in de store zo hoog zijn. Het is pas sinds de laatste 1-2(?) jaar dat digitale verkopen de fysieke in aantallen overstijgen.
De afgelopen decenia zijn de uitgevers heel erg afhankelijk geweest van fysieke verkoopkanalen om hun games aan de man te brengen. En de platformhouders zijn nog steeds afhankelijk van diezelfde kanalen om hun consoles aan de man te brengen. Don't bite the hand that feeds you..
Wat niet wil wilt zeggen dat we ineens super dikke digitale deals gaan krijgen als fysieke games niet meer bestaan, want we betalen er nu blijkbaar toch al graag die meerprijs voor.
Maar heb je bewijs/bronnen om dit te bevestigen? Ik vraag het mij heel erg af dat dit de reden is. Dit is volgens mij meer speculatie dan dit werkelijk waarheid is.
Je moet er vanuit gaan dat elk bedrijf zijn winst wil maximaliseren, als ze een monopolie positie hebben zal er geen reden meer zijn om games af te prijzen. Dit is de strategie van Amazon,alles enorm laag aanbieden zodat je alle concurrenten failliet laat gaan. vervolgens ben je als laatste over en dan ga je de hoofdprijs vragen. Laten we blij zijn dat er nog zoveel verkoopkanalen zijn momenteel. Een monopolie is nooit een oplossing.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 15:01 ]
Update v.w.b. het Bloodborne PS5/PC gerucht. Oh man ik hoop toch zo dat deze er is tijdens de launch en stiekem hoop ik op een gratis update voor PS4 bezitters (ik heb zowel de US als de EU versie + beide DLC's + de collector's guides, dus kom op), maar dat zal wel niet.
https://gamingbolt.com/bl...of-alleged-playtest-rumor
https://gamingbolt.com/bl...of-alleged-playtest-rumor
1. There was another big playtest round of PC port in July to address issues that were found during previous QA tests.
2. All found critical bugs were fixed, online functionality is fully operational, the work on the port is almost finished.
3. Don’t expect miracles with the framerate, anything above 60 FPS still causing a lot of issues and game will probably be capped at 60 FPS even on PC (though I’m sure modders will figure out how to remove it).
4. Sony wants to push Bloodborne remaster in PS5 launch window line-up, but stuff can still be moved to a later date. Regardless, I personally doubt it won’t release in 2020 and it shouldn’t take too long for the official reveal since the work on the remaster is more or less done.
Sorry, maar dat is wel een erg versimpelde blik op de situatie. Sony is niet de enige partij die games maakt, en ook niet het enige game platform. Dus wat dat betreft is er sowieso concurrentie, en zullen ze de prijzen nooit even keihard omhoog kunnen gooien zonder risico dat mensen weglopen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:56:
[...]
Maar dan heb je het over meerdere verkoopkanalen. Als deze er niet meer zijn dan heb je nog maar 1 kanaal. En dat is gewoon niet wenselijk, je hebt geen keuze uit een andere playstation store waar je de games kan halen.
Maar heb je bewijs/bronnen om dit te bevestigen? Ik vraag het mij heel erg af dat dit de reden is. Dit is volgens mij meer speculatie dan dit werkelijk waarheid is.
Je moet er vanuit gaan dat elk bedrijf zijn winst wil maximaliseren, als ze een monopolie positie hebben zal er geen reden meer zijn om games af te prijzen. Dit is de strategie van Amazon,alles enorm laag aanbieden zodat je alle concurrenten failliet laat gaan. vervolgens ben je als laatste over en dan ga je de hoofdprijs vragen. Laten we blij zijn dat er nog zoveel verkoopkanalen zijn momenteel. Een monopolie is nooit een oplossing.
Dit is wel een interessant interview uit 2013 (PS4 launch): https://www.eurogamer.net...-ps4-digital-game-pricing
Interessante quotes:
Fergal Gara, who runs PlayStation in the UK. He told us that the launch pricing of games on the PlayStation Store was affected by Sony's desire to keep shops on-side during the crucial console launch period.
"Digital pricing is an interesting question to raise," he replied.
"First of all, we want to support a healthy retail channel, so it's not in our interest to go and seriously undermine retail."
Dat laatste houdt dus in dat er ook tussen publishers zelf incentive is om hun games niet te hoog te prijzen, zelfs als er geen concurrentie voor de playstation store is.Both Sony and Microsoft do not set the price of third-party games on their digital stores
Wat is precies het verschil tussen een goede shooter en een goede first party shooter? De betere studio's maken de betere games, ongeacht het platform waar ze voor ontwikkelen. Hoe groter de target audience (en dus hoe meer platformen) hoe groter je omzet en daarmee ook een mogelijk groter budget. Kijk naar Rockstar en CD Projekt bijvoorbeeld. Die leveren producten met een kwaliteit die echt niet onder doet voor een first party ontwikkelaar. Helaas zie je dat meer en meer ontwikkelaars die ooit echt goede games opleverde tegenwoordig door grote publishers worden opgesnoept en niet meer de kans krijgen om top 1% kwaliteit op te leveren.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Sony kan wel weer een goede first party shooter gebruiken
bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:48:
[Twitter]
Klik voor foto's.
much more pleasant and comfortable than the Dualshock4, you wont be disappointed. the feed back is magical, the triggers inside mechanical structures seems very complex, i think.
— Galaxy (@Galaxyrain666) 12 augustus 2020
Verwijderd
Het is geen versimpelde blik op de situatie. Je geeft zelf aan dat Sony niet het enige gamesplatform is. Dat klopt, maar het gaat er hier om dat wanneer je een playstation hebt, dat je dan gebonden bent aan de playstation store. je kan niet ineens je spellen bij Steam of de Microsoft store kopen. Als je nu eenmaal die playstation hebt dan kan je niet anders meer dan daar spellen kopen.nioz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Sorry, maar dat is wel een erg versimpelde blik op de situatie. Sony is niet de enige partij die games maakt, en ook niet het enige game platform. Dus wat dat betreft is er sowieso concurrentie, en zullen ze de prijzen nooit even keihard omhoog kunnen gooien zonder risico dat mensen weglopen.
Dit is wel een interessant interview uit 2013 (PS4 launch): https://www.eurogamer.net...-ps4-digital-game-pricing
Interessante quotes:
[...]
[...]
Dat laatste houdt dus in dat er ook tussen publishers zelf incentive is om hun games niet te hoog te prijzen, zelfs als er geen concurrentie voor de playstation store is.
Deze quote:
"First of all, we want to support a healthy retail channel, so it's not in our interest to go and seriously undermine retail."
geeft niet aan dat dit de reden is dat spellen duurder zijn op de ps store dan de retail. Ze geven hier alleen aan dat ze niet de prijzen zo laag willen zetten dat de retail gaat klagen. Maar dit is geen reden om elk spel bij release maar 10 euro duurder te maken op de ps store dan de retail.
Hier zie je al dat er veel concurrentie in het retail landschap is in de UK. Waardoor de retail prijzen lager uitvallen de de advies prijs:
Gara added that shops often price games lower than RRP in an effort to attract your business - more aggressively in the UK than in other countries.
"Let's not forget the UK is probably the most competitive retail space there is in the world. So when it comes to any recommended retail prices they will frequently choose to price significantly below them.
"You mentioned Amazon as an example. Amazon control their own pricing. We don't set the pricing. So if they decide on some crazy low prices they'd like to charge their customers, that doesn't mean it's appropriate for the PlayStation Store to match or follow that price. These are effectively all independent retailers."
Als deze complete retail wegvalt dan is er dus geen onderlinge concurrentie. Dat Sony de prijzen niet bepaalt maakt in dit geval niks uit. De uitgever bepaald de prijs en wanneer er geen concurrentie is met de retail zal deze prijs hoog zijn. Want winst maximalisatie en geen concurrentie. Retail zorgt voor concurrerende game prijzen.
Valt die weg, dan heb je dus alleen de uitgever die deze prijs bepaald.... Dus monopolie en geen keus om de game ergens anders te kopen...
ik vergelijk het nu even met Fox sports, als je dit wilt kijken dien je dit af te nemen bij je televisiemaatschappij. Heel veel mensen zijn afhankelijk van Ziggo en hebben geen andere keuze, maar door een conflict tussen Ziggo en Fox sports betaal je bij Ziggo (17,95 euro voor eredivisie) https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders een hogere prijs per maand voor fox sports dan bij een KPN (12,95) https://www.kpn.com/telev...n/fox-sports/compleet.htm
Terwijl je hier als consument geen enkel invloed op hebt als je gebonden bent aan Ziggo. Dit bedoel ik met concurrentie van 1 platform waar je geen andere keuze hebt. Dit is precies hetzelfde als je straks alleen nog maar bij de ps store spellen kan kopen. Dat is geen wenselijke situatie.
1 aanbieder en 1 prijs, het is niet zo dat gamemania hetzelfde spel kan aanbieden op de ps store voor een andere prijs. Die mag zelfs niet een digital download code verkopen als ze dat willen. Kijk bijvoorbeeld bij Doom eternal:
https://www.budgetgaming.nl/ps4/doom+eternal.html
Je kan hem voor 64 euro kopen, maar ook voor 33 euro. Straks bepaald bethesda deze game willen wij op 60 euro hebben op de ps store, dan is dat de prijs. Voor een andere prijs is die niet te koop.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 15:53 ]
Hier volg ik je even niet hoor.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Het is geen versimpelde blik op de situatie. Je geeft zelf aan dat Sony niet het enige gamesplatform is. Dat klopt, maar het gaat er hier om dat wanneer je een playstation hebt, dat je dan gebonden bent aan de playstation store. je kan niet ineens je spellen bij Steam of de Microsoft store kopen. Als je nu eenmaal die playstation hebt dan kan je niet anders meer dan daar spellen kopen.
Deze quote:
geeft niet aan dat dit de reden is dat spellen duurder zijn op de ps store dan de retail. Ze geven hier alleen aan dat ze niet de prijzen zo laag willen zetten dat de retail gaat klagen. Maar dit is geen reden om elk spel bij release maar 10 euro duurder te maken op de ps store dan de retail.
- Natuurlijk maakt het wel uit dat er überhaupt andere platformen bestaan: niemand gaat nog een playstation kopen als games daar het dubbele kosten.
- En wat betreft de quote die je aanhaalt: dat is toch juist de reden dat ze games niet goedkoper maken? Althans, dat dragen zie in die quote letterlijk aan als reden.
Verwijderd
Ik zal het uitleggen, de uitgever bepaald de prijs in de digitale store van Microsoft en Sony. indien er geen retailers meer zijn dan hebben de uitgevers geen enkele reden om de spellen nog goedkoop aan te bieden. 60 euro op de Microsoft store en 60 euro op de Playstation store. Retailers zorgen voor de concurrerende prijzen van de uitgevers. Als het fysiek niet meer te krijgen is dan is het concurrerende voordeel voor de consument weg.nioz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:53:
[...]
Hier volg ik je even niet hoor.
- Natuurlijk maakt het wel uit dat er überhaupt andere platformen bestaan: niemand gaat nog een playstation kopen als games daar het dubbele kosten.
- En wat betreft de quote die je aanhaalt: dat is toch juist de reden dat ze games niet goedkoper maken? Althans, dat dragen zie in die quote letterlijk aan als reden.
Kijk naar: https://www.budgetgaming.nl/ps4/doom+eternal.html
Deze verschillende prijzen ga je straks niet meer krijgen. je moet je game in de digital store kopen. De prijs bepaald de uitgever (ongeacht of het de store van Sony of Microsoft is). Partijen zoals gamemania, Mediamarkt kunnen niet hetzelfde spel aanbieden voor een lagere prijs. Dus er is geen concurrentie meer.
Daarnaast is de gehele handel van de 2de hands markt weg, dat ook zorgt voor lagere prijzen voor de consument. Straks ben je qua prijs van een spel dus volledig afhankelijk van de prijs die de uitgever bepaald.
voorbeelden: Black ops 3 voor de ps3 is 60 euro in de ps store: https://store.playstation...02266_00-BLACKOPS3ENGFREN
far cry 4 is 60 euro op de ps3 in de ps store: https://store.playstation...01982_00-FC4LICENSE000001
Nu heb je nog de keuze om het spel tweedehands voor rond de 5 euro te kopen, of in de retail voor ongeveer 20 euro. Valt dat straks weg, dan moet je dus de volle mep betalen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 16:01 ]
Geldt wellicht niet specifiek voor shooters, maar first party games (ik kijk dan vooral naar Sony en Nintendo) zitten toch vaak net even wat gelikter in elkaar dan multiplats. Je merkt ook dat er veel meer liefde in zo'n game zit en oog voor details. Recent voorbeeld is Ghost of Tsushima. Doet op zich weinig nieuws, maar de game is zo ontzettend leuk om te spelen en je merkt vrijwel aan alles dat Sucker Punch heel veel plezier heeft gehad aan het ontwikkelen ervan. Een Assassins Creed is ook leuk om te spelen, maar die mist toch net even die final touch. Je merkt daar weer aan dat die game gewoon veel copy-paste doet en op een bepaalde datum voor zoveel mogelijk platformen in de winkels moet liggen. Ik denk dat als Ubisoft 5 of 6 jaar de tijd krijgt voor een Assassins Creed game, dat er iets veel beters uit komt.Paprika schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Wat is precies het verschil tussen een goede shooter en een goede first party shooter? De betere studio's maken de betere games, ongeacht het platform waar ze voor ontwikkelen. Hoe groter de target audience (en dus hoe meer platformen) hoe groter je omzet en daarmee ook een mogelijk groter budget. Kijk naar Rockstar en CD Projekt bijvoorbeeld. Die leveren producten met een kwaliteit die echt niet onder doet voor een first party ontwikkelaar. Helaas zie je dat meer en meer ontwikkelaars die ooit echt goede games opleverde tegenwoordig door grote publishers worden opgesnoept en niet meer de kans krijgen om top 1% kwaliteit op te leveren.
En dat CDPR en R* dezelfde kwaliteit leveren, daar ben ik het dan weer niet mee eens. The Witcher 3 was natuurlijk vooral qua performance en bugs zeer ondermaats op de release en vergeleken met bijvoorbeeld eerdergenoemde Ghost of Tsushima en Horizon Zero Dawn, bestuurt die game als een drol. Dat kan je ook meteen doortrekken naar de games van R*. Die games hebben wel hele unieke en immersieve open werelden, mede ook door hun langere ontwikkeltijden. Maar als we alle aspecten (graphics, performance, gameplay/controls, audio) 1 voor 1 gaan beoordelen, dan ben ik van mening dat een beetje goede first party titel overall toch wel aanzienlijk hoger scoort. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar CP2077 en dan vooral de performance op de current gen consoles. Ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast en als ik de hand to hand combat zie, dan word ik ook niet bepaald vrolijk. CDPR heeft zelf ook al aangegeven dat ze daar nog niet heel tevreden over zijn.
Tweede hands games is wel een ander verhaal. Zeker als we het over PS3 games hebben. Dat is weer een andere discussie. We hadden het over prijszetting in de ps store vs retail. Nu niet de goal posts ineens gaan verplaatsen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:58:
[...]
Ik zal het uitleggen, de uitgever bepaald de prijs in de digitale store van Microsoft en Sony. indien er geen retailers meer zijn dan hebben de uitgevers geen enkele reden om de spellen nog goedkoop aan te bieden. 60 euro op de Microsoft store en 60 euro op de Playstation store. Retailers zorgen voor de concurrerende prijzen van de uitgevers. Als het fysiek niet meer te krijgen is dan is het concurrerende voordeel voor de consument weg.
Kijk naar: https://www.budgetgaming.nl/ps4/doom+eternal.html
Deze verschillende prijzen ga je straks niet meer krijgen. je moet je game in de digital store kopen. De prijs bepaald de uitgever (ongeacht of het de store van Sony of Microsoft is). Partijen zoals gamemania, Mediamarkt kunnen niet hetzelfde spel aanbieden voor een lagere prijs. Dus er is geen concurrentie meer.
Daarnaast is de gehele handel van de 2de hands markt weg, dat ook zorgt voor lagere prijzen voor de consument. Straks ben je qua prijs van een spel dus volledig afhankelijk van de prijs die de uitgever bepaald.
voorbeelden: Black ops 3 voor de ps3 is 60 euro in de ps store: https://store.playstation...02266_00-BLACKOPS3ENGFREN
far cry 4 is 60 euro op de ps3 in de ps store: https://store.playstation...01982_00-FC4LICENSE000001
Nu heb je nog de keuze om het spel tweedehands voor rond de 5 euro te kopen, of in de retail voor ongeveer 20 euro. Valt dat straks weg, dan moet je dus de volle mep betalen.
Wat betreft "Straks ben je qua prijs van een spel dus volledig afhankelijk van de prijs die de uitgever bepaald."
Wie denk je dat die games aan de retailers levert/verkoopt?
Juist, diezelfde uitgever die ook de prijzen in de playstation store bepaalt.
Daarnaast ga je ook helemaal voorbij aan het feit dat uitgevers ook nog met elkaar concurreren.
@bram1984, maar dan hebben we het dus over cross-platform problemen die niet voortkomen uit het first party gedeelte, gezien Horizon ook maar matig is geport naar de pc, zie frontpage. Aan een shooter kun je weinig spannends toevoegen. Zou Ghost of Tsushima een slechtere game zijn als deze door dezelfde ontwikkelaars voor de pc was ontworpen?
AC is dan weer een groot voorbeeld van een publisher die al jaren zit te melken. Past prima in het rijtje van Activision en EA. Far Cry is ook niet wat het is geweest, al heel wat jaren niet.
AC is dan weer een groot voorbeeld van een publisher die al jaren zit te melken. Past prima in het rijtje van Activision en EA. Far Cry is ook niet wat het is geweest, al heel wat jaren niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 12-08-2020 16:14 ]
Verwijderd
Ik vind tweedehands games geen andere discussie. omdat deze handel ook van invloed is op de prijzen in de retail of de ps stores. het is namelijk vraag en aanbod, als er geen retail meer is of tweedehands markt wordt de vraag dus groter om dit in de ps store te kopen. Alleen omdat er geen concurrentie is, heeft de uitgever de macht om de prijs te bepalen. Er zit ook geen verschil of het ps4 of ps3 spellen zijn, bij ps4 heb je ook deze grote verschillen:nioz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Tweede hands games is wel een ander verhaal. Zeker als we het over PS3 games hebben. Dat is weer een andere discussie. We hadden het over prijszetting in de ps store vs retail. Nu niet de goal posts ineens gaan verplaatsen.
Wat betreft "Straks ben je qua prijs van een spel dus volledig afhankelijk van de prijs die de uitgever bepaald."
Wie denk je dat die games aan de retailers levert/verkoopt?
Juist, diezelfde uitgever die ook de prijzen in de playstation store bepaalt.
Daarnaast ga je ook helemaal voorbij aan het feit dat uitgevers ook nog met elkaar concurreren.
Resident evil 3: https://store.playstation...14123_00-BH3B000000000001
Vs: https://www.budgetgaming.nl/ps4/resident+evil+3+remake.html
https://www.ebay.nl/itm/R...487612:g:YlQAAOSwQ1dfMy0R
Van de duurste (ps store 60 euro, heb je dus ook keuze uit of retail (40 euro) of de tweedehands markt (20 euro)
Distibutie/resellers leveren aan de retail. Die maken prijsafspraken met de uitgever, als we er zoveel afnemen welke prijs krijgen we dan? (ik heb namelijk bij de grootste reseller van games in NL gewerkt. Die verzorgd de distributie van die games in NL). Daarnaast wordt er ook veel uit andere landen geïmporteerd, games zijn bijvoorbeeld vaak goedkoper in de UK dan in NL. Een Nedgame haalt veel spellen namelijk uit het buitenland.
Deze hele dynamiek is weg als je dus maar 1 ps store hebt waar je kan kopen. Nu kan je inderdaad nog een game kopen op een buitenlandse ps store. Maar hoe lang nog? Netflix probeert ook al VPN connecties etc tegen te houden om deze handel buiten de deur te houden.
In hoeverre is er daadwerkelijk directe concurrentie van andere uitgevers? Als je een game hebt zoals GTA heb je geen enkele concurrentie. Jij bent de enige die de game heeft en uitgeeft. Belangrijkste voor uitgevers is het moment wanneer je de game uitbrengt, je moet je game niet uitbrengen wanneer er veel andere games uitkomen. Verder is er weinig directe concurrentie tussen elkaar, ja misschien PES en Fifa bijvoorbeeld. Maar ook die concurreren niet op prijs, maar meer op inhoudelijke dingen in de games, licenties, stadions etc.
Nog een probleem met de ps store is dat heel veel games niet meer te verkrijgen zijn als de uitgever failliet gaat of dat er muziek licenties of iets dergelijks aflopen. kijk naar de james bond games van Activision of de telltale games. Die kan je dus nooit meer kopen en gaan eigenlijk verloren. nu heb je nog de kans om de spellen tweedehands te kopen of via een retailer. Is ook bij GTA 4 gebeurt, daar was de licentie verlopen van heel veel muziek die er in de game stond. Toen heeft Rockstar hem van de store afgehaald en de muziek er uit gesloopt. Nu mis je dus een deel van de game ervaring (ook al heb je hem al eerder gekocht, alsnog krijg je dus de game zonder die muziek). Of de uitgever besluit om er geen moeite meer in te steken en hem dus niet meer op de ps store aan te bieden. Stel dat games in één keer gecensureerd worden, dan word je gekochte game dus ook de gecensureerde versie.
Daarnaast is er nog een heel groot probleem naast de prijsdiscussie. In hoeverre zijn de games van jou op het moment dat je hem digitaal koopt? Je koopt namelijk een licentie met het recht om het te gebruiken. Maar als Sony morgen stopt met de ps store en playstation. Dan heb je geen enkele mogelijkheid meer om je games te claimen als ze niet op je HDD staan. Als je ze fysiek hebt dan kan je ze gewoon in je Playstation stoppen en spelen. Alleen de multiplayer werkt dan niet meer.
Dat is ook het hele probleem wat ik met Stadia heb, je koopt een licentie voor een game op stadia. Al je games heb je in licentie, stopt de service van Stadia er mee heb je geen enkele mogelijkheid meer om je games te spelen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 16:51 ]
Wellicht niet, geen idee. HZD is natuurlijk ook oorspronkelijk niet voor PC ontworpen. Misschien was het beter geweest als dit vanaf het begin wel zo geweest was. Anyway, ik hoop dat HZD snel een goede patch krijgt, want zoveel mogelijk mensen moeten die game wat mij betreft ervaren (en daarna Forbidden West op PS5 natuurlijkPaprika schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
@bram1984, maar dan hebben we het dus over cross-platform problemen die niet voortkomen uit het first party gedeelte, gezien Horizon ook maar matig is geport naar de pc, zie frontpage. Aan een shooter kun je weinig spannends toevoegen. Zou Ghost of Tsushima een slechtere game zijn als deze door dezelfde ontwikkelaars voor de pc was ontworpen?
Maar je merkt wel echt aan bijvoorbeeld een GoT of een TLoU2 dat de devs nagenoeg volledige creatieve vrijheid en zoveel tijd krijgen als ze willen.
Dat is het vooral. Ik geloof niet perse dat first party studios beter zijn of meer kwaliteit in huis hebben dan andere studios. Ze krijgen alleen meer vrijheid en tijd waardoor ze (over het algemeen) een beter product neer kunnen zetten in plaats van wanneer er een uitgever in hun nek zit te hijgen of het al bijna klaar is.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:29:
[...]
Maar je merkt wel echt aan bijvoorbeeld een GoT of een TLoU2 dat de devs nagenoeg volledige creatieve vrijheid en zoveel tijd krijgen als ze willen.
Heel veel harde "bewijs" is er natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat het pure speculatie is. Lees dit eens: https://www.forbes.com/si...l-games-are-so-expensive/Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:56:
[...]
Maar dan heb je het over meerdere verkoopkanalen. Als deze er niet meer zijn dan heb je nog maar 1 kanaal. En dat is gewoon niet wenselijk, je hebt geen keuze uit een andere playstation store waar je de games kan halen.
Een quote van Yves Guillemot, CEO van Ubisoft:
Een stukje uit het artikel wat precies beschrijft wat ik eerder zei:“Also, one thing to consider is related to stocks; if we have stock in stores, we tend to make sure we decrease the quantity of units in stores before going digital with lower prices.”
De hoge(re) prijs van digitaal heeft alles te maken met fysiek.If digital games start being sold for cheaper than their physical counterparts when they’re new, that upsets retail partners greatly and they may refuse to carry certain games that do this, and so on.
Ik ben het wel met je eens over maar 1 verkoopkanaal hebben hoor, dat is zeker niet wenselijk. De ideale situatie is net als op PC, waar andere online winkels bijvoorbeeld ook Steamcodes kunnen verkopen.
Je zal nooit net als PC meerdere ecosystemen hebben (Steam, Epic, GOG etc) op PlayStation, maar meerdere online winkels om games te kopen binnen dat ecosysteem is zeker fijn. Op dat punt stap ik ook over naar volledig digitaal.
Verwijderd
maar er zijn meer problemen met alleen digitaal, lees mijn post hierboven maar eens. Licentieproblemen, censuur, als het platform plat gaat etc.Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
Heel veel harde "bewijs" is er natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat het pure speculatie is. Lees dit eens: https://www.forbes.com/si...l-games-are-so-expensive/
Een quote van Yves Guillemot, CEO van Ubisoft:
[...]
Een stukje uit het artikel wat precies beschrijft wat ik eerder zei:
[...]
De hoge(re) prijs van digitaal heeft alles te maken met fysiek.
Ik ben het wel met je eens over maar 1 verkoopkanaal hebben hoor, dat is zeker niet wenselijk. De ideale situatie is net als op PC, waar andere online winkels bijvoorbeeld ook Steamcodes kunnen verkopen.
Je zal nooit net als PC meerdere ecosystemen hebben (Steam, Epic, GOG etc) op PlayStation, maar meerdere online winkels om games te kopen binnen dat ecosysteem is zeker fijn. Op dat punt stap ik ook over naar volledig digitaal.
het enige voordeel is wat ik kan bedenken dat je geen disc meer hoeft te wisselen. Maar dat weegt niet op tegen de vele nadelen.
Nedgame heeft in het verleden er al eens voor gekozen de PSP Go niet te verkopen vanwege praktijken als digital only, geen tweedehands. Al een tijd geleden, dus een hoop is al veranderd. Maar het geeft wel aan dat retail belangrijk is om tevreden te houden voor de verkoop van je hardware.
https://www.techzine.nl/n...-assortiment-op-te-nemen/
https://www.techzine.nl/n...-assortiment-op-te-nemen/
Vooral dat, maar er zijn wel uitzonderingen denk ik. Ik denk dat bijvoorbeeld een ND en SSM toch wel op eenzame hoogte staan als je het over het totaalpakket hebt.Raem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
Dat is het vooral. Ik geloof niet perse dat first party studios beter zijn of meer kwaliteit in huis hebben dan andere studios. Ze krijgen alleen meer vrijheid en tijd waardoor ze (over het algemeen) een beter product neer kunnen zetten in plaats van wanneer er een uitgever in hun nek zit te hijgen of het al bijna klaar is.
@snefkens Man man, dat jij dat hele verhaal hebt uitgetypt en uitgelegd. Ik zou het allang opgegeven hebben
. Maar zo zie je wel weer hoe ieder anders over bepaalde zaken denkt. De één zou het helemaal geen probleem vinden om alleen via de PS Store kanaal aankopen te doen, of gebonden te zijn aan die service. De ander kijkt wat verder en bedenkt zich toch wel de lijst van limitaties bij digital only. Ik denk dat dit daarom zo slim is van Sony hoe ze dit aangepakt hebben, om met twee versies te komen. Zo targeten ze twee doelgroepen tegelijkertijd die elk zijn voorkeur heeft en zijn beide partijen blij. En zijn we momenteel in deze generatie nog niet gedwongen om digital only te gaan.
Zag deze net voorbij komen. Dit zijn als het goed is alle titels die voor "Holiday 2020" bevestigd zijn.
- Spider-Man Miles Morales #SpidermanPS5
- Godfall
- Deathloop
- Bugsnax
- Kena: Bridge of Spirts
- The Pathless
- Jett: The Far Shore
- Astro's Playroom(game included with every PS5)
- Godfall
- Deathloop
- Bugsnax
- The Pathless
[ Voor 191% gewijzigd door bram1984 op 12-08-2020 22:01 ]
Meh. Nog geen spijt van mijn "ik koop het psvr2 pakket wel tzt" plan.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:56:
Zag deze net voorbij komen. Dit zijn als het goed is alle titels die voor "Holiday 2020" bevestigd zijn.
- Godfall
- Deathloop
- Bugsnax
- The Pathless
Wat is het verband met PSVR precies?Bundin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:19:
[...]
Meh. Nog geen spijt van mijn "ik koop het psvr2 pakket wel tzt" plan.
Die duurt nog even, dus ik sla waarschijnlijk revision 0 over. De tot zover bekende launch games zijn voor mij niet direct must haves, dus ik heb nog geen spijt van mijn besluit de aankoop uit te stellen
Zit er ook aan te denken de aanschaf uit te stellen. Heb nu al keuzestress bij games, PC of PS(4-5) versie
Ah zo. Ja die gaat nog wel even op zich laten wachten, denk ik.Bundin schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Die duurt nog even, dus ik sla waarschijnlijk revision 0 over. De tot zover bekende launch games zijn voor mij niet direct must haves, dus ik heb nog geen spijt van mijn besluit de aankoop uit te stellen
Ik wil sowieso Miles Morales op launch spelen. Ook Kena lijkt me tof en wellicht GodFall, maar die wacht ik even af.
Verder voor mij gewoon een lekkere vervanging voor de Pro die ik al sinds de launch heb staan. Ik ga sowieso TLoU2 nogmaals spelen en GoT ook. Verder heb ik dan ongetwijfeld nog steeds een PS4 backlog, dus die neem ik meteen mee.
Ach ik zie ook wel een bepaalde verheerlijking van bepaalde exclusieve Sony-games. Ghost of Tsushima is best aardig, maar ziet er op bepaalde momenten simpelweg gedateerd uit, de wereld is nagenoeg dood en de missies zijn net zo repetitief als in Assassin's Creed. Daarnaast vind ik de Batman-games echt meer diepgang bieden dan Spider-Man en ook heeft Sony nog nooit iets neergezet dat qua complexiteit kan tippen aan Grand Theft Auto.Paprika schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:12:
Dank voor de opsomming.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:56:
- Godfall
- Deathloop
- Bugsnax
- The Pathless
Van dat lijstje trekt enkel Kena mij tot nu toe.
Aah perfect. DS4 is wel heel snel leeg nu dus de helft meer klinkt heel goedbram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:48:
[Twitter]
Klik voor foto's.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zit voor mij niets bij wat ik er op launch bij haal helaas, of heel misschien die Spider-Man DLC game maar alleen als de Playstation5 voor Cyberpunk2077 of AC Vikings uitkomt.bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:56:
- Godfall
- Deathloop
- Bugsnax
- The Pathless
Wel te hopen dat die bloatware game te verwijderen is trouwens, ruimte is al schaars.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-08-2020 01:01 ]
Voor mij ook niets interessants, de enige reden om de console bij launch te kopen is zodat mijn PS4 games beter draaien en het apparaat stiller is..Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:55:
[...]
Zit voor mij niets bij wat ik er op launch bij haal helaas, of heel misschien die Spider-Man DLC game maar alleen als de Playstation5 voor Cyberpunk2077 of AC Vikings uitkomt.
Wel te hopen dat die bloatware game te verwijderen is trouwens, ruimte is al schaars.
Ik ga proberen de PS5 bij release te kopen. Niet zozeer omdat ik per se een bepaalde launch game wil hebben (vaak zijn ze toch matig), maar meer omdat ik weet dat er in de nabije toekomst gewoon goede games gaan uitkomen. Als ik even kijk naar het prijsverloop van de PS4 hoeven we ook niet meteen een prijsverlaging te verwachten, waardoor het weinig zin heeft om een jaar o.i.d. te wachten.
Het scheelt in ieder geval wel dat er op release spellen zijn die echt exclusief voor de ps5 zijn en ik die dus niet op de pc kan spelen. Mocht er dus echt iets interessants tussen zitten die ook een fatsoenlijk cijfer krijgt, dan is dat weer een extra reden om een PS5 te kopen.
Tot die tijd zal het zoals @Segafreak83 al aangeeft meer een superieure versie van de PS4 zijn die inderdaad de games stiller zal laten draaien.
Voor mij is de PS5 echt een investering voor de (nabije) toekomst. Een investering waar ik hopelijk al snel plezier van heb door goede (exclusieve) games bij (of snel na) release. Maar zoals we allemaal weten komen de echte knallers pas altijd na een dik jaar...
Het scheelt in ieder geval wel dat er op release spellen zijn die echt exclusief voor de ps5 zijn en ik die dus niet op de pc kan spelen. Mocht er dus echt iets interessants tussen zitten die ook een fatsoenlijk cijfer krijgt, dan is dat weer een extra reden om een PS5 te kopen.
Tot die tijd zal het zoals @Segafreak83 al aangeeft meer een superieure versie van de PS4 zijn die inderdaad de games stiller zal laten draaien.
Voor mij is de PS5 echt een investering voor de (nabije) toekomst. Een investering waar ik hopelijk al snel plezier van heb door goede (exclusieve) games bij (of snel na) release. Maar zoals we allemaal weten komen de echte knallers pas altijd na een dik jaar...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Interessant, ik ben dus niet de enige. Ik ben ook tot nu toe niet echt onder de indruk van de PS5 games. Voor alleen AC:Valhalla ga ik het niet doen. Daarom dus besloten de PS5 een jaartje uit te stellen en met black friday 2021 kijken voor een goede deal. Eerst ga ik een nieuwe generatie grafische kaart aanschaffen, tenslotte blijft de PC mijn primaire gaming platform.
Zo zie ik het dus ook. De console zal het eerste jaar niet in de korting/prijsverlaging gaan. Eerst zou Sony de consoles op voorraad moeten hebben over de gehele wereld. Maar aangezien ze de eerste maanden sowieso tegen tekorten aanlopen zie ik niet snel een verlaging komen. Kwam deze bij de ps4 niet na 1.5 jaar pas?MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:44:
Ik ga proberen de PS5 bij release te kopen. Niet zozeer omdat ik per se een bepaalde launch game wil hebben (vaak zijn ze toch matig), maar meer omdat ik weet dat er in de nabije toekomst gewoon goede games gaan uitkomen. Als ik even kijk naar het prijsverloop van de PS4 hoeven we ook niet meteen een prijsverlaging te verwachten, waardoor het weinig zin heeft om een jaar o.i.d. te wachten.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ach ik zie vaak ook wel weer de neiging om een game af te zeiken juist omdat het een Sony exclusive en waarschijnlijk weer een GOTY kanshebber is. Dat is dus niet nieuw.NotSoSteady schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:10:
[...]
Ach ik zie ook wel een bepaalde verheerlijking van bepaalde exclusieve Sony-games. Ghost of Tsushima is best aardig, maar ziet er op bepaalde momenten simpelweg gedateerd uit, de wereld is nagenoeg dood en de missies zijn net zo repetitief als in Assassin's Creed. Daarnaast vind ik de Batman-games echt meer diepgang bieden dan Spider-Man en ook heeft Sony nog nooit iets neergezet dat qua complexiteit kan tippen aan Grand Theft Auto.
Over GoT: met name de rotsen zien er soms gedateerd uit, eens, maar voor de rest is de game echt prachtig. Een van de mooiste open wereld games van de generatie, kan ik wel zeggen. Ik sta zo vaak stil om van een uitzicht te genieten met een opkomende zon. De game is ook een grote hit in de photomode community.
Je had je verhaal sterker gemaakt als je niet gesuggereerd had dat ie de game niet gespeeld had
En de wereld is dood? Voor het eerst dat ik dat hoor. Je ziet overal dieren wegrennen en grote groepen vogels wegvliegen. Alle vegetatie beweegt (zelfs alles wat heel ver weg staat). De wereld voelt allesbehalve dood. Want wat had de wereld niet dood gemaakt voor jou? En na een uur of 20/30 heb ik nog geen repetitieve missie gezien eigenlijk. Sterker: de zijmissies zijn best leuk en kleine mini verhaaltjes op zich zoals The Witcher 3. Daarbij is de combat zo ontzettend vet als je deze onder de knie hebt, dat het eigenlijk nooit repetitief kan worden.
En ja Sony heeft nog geen open wereld gemaakt in een stad (ik neem even aan dat je dat bedoelt met "complex"), maar wel open wereld games die naar mijn mening veel leuker zijn om te spelen en ook stukken soepeler besturen. Geeft mij dat maar. Los daarvan mag R* zijn games zo complex maken als ze willen, bij mij staat plezier voorop en dat heb ik een stuk meer met minder "complexe" open wereld games (ook bepaalde multiplatform titels).
@Donstil Het is een volledige stand alone spin-off met doosje en al. Geen DLC dus.
Precies, de echte klappers ga je vanaf volgend jaar pas zien met Forbidden West en zo. Maar voor de rest kan je al flink aan de slag met de laatste golf PS4 titels die hopelijk een mooi nieuw jasje krijgen. Daarom alleen al.MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:44:
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 13-08-2020 09:29 ]
Het is een uitbreiding met een remaster voor de PS5 die toevallig in een doosje zit.bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:30:
@Donstil Het is een volledige stand alone spin-off met doosje en al. Geen DLC dus.
“I guess you could call it an expansion and an enhancement to the previous game,” he explained. “There’s a substantial Miles Morales component - which is the expansion element - but also within the game as well there’s been major enhancements to the game and the game engine, obviously deploying some of the major PlayStation 5 technology and features.”
Je kan er ook, net zoals mij, voor kiezen om Cyberpunk 2077, TLOU2, AC: Valhalla en bijvoorbeeld GoT bewust niet halen voor de PS4 en pas te gaan spelen bij de komst van PS5. Dan wordt de release voor jezelf ook een stuk interessanter met vier 'nieuwe' AAA-games.JeroenNietDoen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:16:
Interessant, ik ben dus niet de enige. Ik ben ook tot nu toe niet echt onder de indruk van de PS5 games. Voor alleen AC:Valhalla ga ik het niet doen. Daarom dus besloten de PS5 een jaartje uit te stellen en met black friday 2021 kijken voor een goede deal. Eerst ga ik een nieuwe generatie grafische kaart aanschaffen, tenslotte blijft de PC mijn primaire gaming platform.
Nouk kan wel inkomen in wat @NotSoSteady zegt. Ik ben de game aan het spelen (nu ook c.a. 30 uur) maar de wereld is echt wel leeg/dood. Tuurlijk er vliegen hier en daar wat vogels en er lopen hertjes, zwijnen en beren maar dat was het wel zo een beetje. De dorpjes voelen dood en leeg en de NPC's levenloos, iets wat ook in diverse reviews en het GoT topic aangehaald wordt dus echt nieuw kan dat niet voor je zijn verwacht ik.bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:30:
[...]
Ach ik zie vaak ook wel weer de neiging om een game af te zeiken juist omdat het een Sony exclusive en waarschijnlijk weer een GOTY kanshebber is. Dat is dus niet nieuw.
Over GoT: met name de rotsen zien er soms gedateerd uit, eens, maar voor de rest is de game echt prachtig. Een van de mooiste open wereld games van de generatie, kan ik wel zeggen. Ik sta zo vaak stil om van een uitzicht te genieten met een opkomende zon. De game is ook een grote hit in de photomode community. Je hebt 'm wel gespeeld, of baseer je je mening op YouTube gecomprimeerde video's? En de wereld is dood? Voor het eerst dat ik dat hoor. Je ziet overal dieren wegrennen en grote groepen vogels wegvliegen. Alle vegetatie beweegt (zelfs alles wat heel ver weg staat). De wereld voelt allesbehalve dood. Want wat had de wereld niet dood gemaakt voor jou? En na een uur of 20/30 heb ik nog geen repetitieve missie gezien eigenlijk. Sterker: de zijmissies zijn best leuk en kleine mini verhaaltjes op zich zoals The Witcher 3. Daarbij is de combat zo ontzettend vet als je deze onder de knie hebt, dat het eigenlijk nooit repetitief kan worden.
Verder is de game net zo vaak super mooi als lelijk. De belichting is fantastisch maar diverse textures regelmatig wel erg laag. Ik vind dat tijdens de gameplay niet storen maar het is zeker wel aanwezig, je ziet duidelijk dat ze met de beperkingen van de Ps4 hebben moeten werken.
Verder vermaak ik mij wel met de game want zoals je al zegt zijn de gevechten lekker, dus de nadelen storen mij niet. Het is een typische Sucker Punch studio game wat mij betreft, prachtig in grafisch, prima in afwerking.
Ik zet van deze studio de volgende game niet blind op mijn verlanglijst maar zou GoT2 zeker wel kopen als ze de minpunten aangepakt hebben.
Ben wel benieuwd, net zoals zo velen, wat de prijs nu uiteindelijk gaat worden. Samen met een definitieve release datum zou dat toch wel eens worden vermeld.
Ik heb nu zowel de X als de PS en grote kans dat dit deze generatie ook weer zal doen. Hoewel ik van origine meer van het groene kamp ben, heb ik deze generatie de switch gemaakt vanwege de exclusives van Sony en vooral wat de Xbox hier tegen over zet qua games die mij aanspreken.
Baal alleen enorm van het uiterlijk van de PS5...totaal niet mijn ding. Al verwacht ik wel dat deze ook ooit in het zwart zal komen.
Tenslotte ben ik wel benieuwd naar de vergelijkingsvideo's in 3rd party games. Gaan we echt grote verschillen zien (niet mijn verwachting) of blijft het pixel neuken met de mannen van Digital Foundry die inzoomen schaduw in de verte die je tijdens het spelen niet
Ik heb nu zowel de X als de PS en grote kans dat dit deze generatie ook weer zal doen. Hoewel ik van origine meer van het groene kamp ben, heb ik deze generatie de switch gemaakt vanwege de exclusives van Sony en vooral wat de Xbox hier tegen over zet qua games die mij aanspreken.
Baal alleen enorm van het uiterlijk van de PS5...totaal niet mijn ding. Al verwacht ik wel dat deze ook ooit in het zwart zal komen.
Tenslotte ben ik wel benieuwd naar de vergelijkingsvideo's in 3rd party games. Gaan we echt grote verschillen zien (niet mijn verwachting) of blijft het pixel neuken met de mannen van Digital Foundry die inzoomen schaduw in de verte die je tijdens het spelen niet
PSN ID Binloading_nl
- Chaoss
Exact dit. Ik ben gewoon fan van de Playstation first party titels en het hele Playstation merk ansich. Dan is het leuk om die console gewoon op day one te bemachtigen, gewoon onderdeel zijn van het gekkenhuis etc,MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:44:
Dan kan ik de aanschaf met een jaar uitstellen omdat er dan meer PS5 exclusives zijn maar daar schiet ik echt 0,0 mee op. Ik wil de beste/mooiste games spelen en die komen (IMHO!) op de PS5 uit, verspreid over 6-7 jaar.
Vandaar mijn pre-order bij de Mediamarkt, hoop stiekem dat die een nacht release doen, dan ga ik dat ding 's nachts ophalen, gewoon omdat het kan
Ik ben geen Telegraph subscriber, maar die remaster is nog niet bevestigd voor zover ik weet (ik hoop het wel!).Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
Het is een uitbreiding met een remaster voor de PS5 die toevallig in een doosje zit.
“I guess you could call it an expansion and an enhancement to the previous game,” he explained. “There’s a substantial Miles Morales component - which is the expansion element - but also within the game as well there’s been major enhancements to the game and the game engine, obviously deploying some of the major PlayStation 5 technology and features.”
Maar precies wat je zegt: het is geen The Heist/Turf Wars/Silver Lining DLC die wat uurtjes extra gameplay toevoegt aan het hoofdverhaal in de vorm van 3 nieuwe hoofdstukken waar je de main game ook voor moet hebben. Het is een op zichzelf staande game met dito verhaal op een nieuwe gen console met een "nieuw" karakter. Maar noem het hoe je wilt, dat is dan ook weer zo.
Nee, ik herken dat niet echt, maar wellicht bekijk ik het vanuit een ander perspectief. De game draait om het eiland en de natuur en die leven beide ontzettend. Ik heb geen moment verwacht dat ik een RDR2 achtige open wereld met complete steden vol NPC's voorgeschoteld zou krijgen. Is ook niet nodig in dit geval. De game doet voor mij wat het moet doen. Als je daarmee vergelijkt, ja dan is alles dood en leeg, I guess.Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:50:
[...]
Nouk kan wel inkomen in wat @NotSoSteady zegt. Ik ben de game aan het spelen (nu ook c.a. 30 uur) maar de wereld is echt wel leeg/dood. Tuurlijk er vliegen hier en daar wat vogels en er lopen hertjes, zwijnen en beren maar dat was het wel zo een beetje. De dorpjes voelen dood en leeg en de NPC's levenloos, iets wat ook in diverse reviews en het GoT topic aangehaald wordt dus echt nieuw kan dat niet voor je zijn verwacht ik.
Verder is de game net zo vaak super mooi als lelijk. De belichting is fantastisch maar diverse textures regelmatig wel erg laag. Ik vind dat tijdens de gameplay niet storen maar het is zeker wel aanwezig, je ziet duidelijk dat ze met de beperkingen van de Ps4 hebben moeten werken.
Verder vermaak ik mij wel met de game want zoals je al zegt zijn de gevechten lekker, dus de nadelen storen mij niet. Het is een typische Sucker Punch studio game wat mij betreft, prachtig in grafisch, prima in afwerking.
Ik zet van deze studio de volgende game niet blind op mijn verlanglijst maar zou GoT2 zeker wel kopen als ze de minpunten aangepakt hebben.
Ik hoop stiekem dat er nog vóór de release een estimate voor God of War 2 wordt gegeven. Dat wordt voor mij DE reden om een PS5 te halen. Ook ik ben de FOMO een beetje kwijt na het zien van de launch titels.
Stel dat GoW2 nog een jaar gaat duren, dan wacht ik misschien liever op een revision. De enige andere game waar ik zwaar naar uitkijk is Cyberpunk, en die kan ik prima op m'n PC spelen.
Stel dat GoW2 nog een jaar gaat duren, dan wacht ik misschien liever op een revision. De enige andere game waar ik zwaar naar uitkijk is Cyberpunk, en die kan ik prima op m'n PC spelen.
Exact zo sta ik er ook in. Onderdeel van de hype en het gekkenhuis.Chaoss schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:56:
[...]
Exact dit. Ik ben gewoon fan van de Playstation first party titels en het hele Playstation merk ansich. Dan is het leuk om die console gewoon op day one te bemachtigen, gewoon onderdeel zijn van het gekkenhuis etc,![]()
Dan kan ik de aanschaf met een jaar uitstellen omdat er dan meer PS5 exclusives zijn maar daar schiet ik echt 0,0 mee op. Ik wil de beste/mooiste games spelen en die komen (IMHO!) op de PS5 uit, verspreid over 6-7 jaar.
Vandaar mijn pre-order bij de Mediamarkt, hoop stiekem dat die een nacht release doen, dan ga ik dat ding 's nachts ophalen, gewoon omdat het kanIs het een ramp als ik de PS5 niet op release zou hebben? natuurlijk niet want er komt ook nog genoeg op de PS4 uit, maar het is gewoon leuk om het wel te proberen.
De PS4 heeft grafisch al de meest indrukwekkende titels afgeleverd en die neem ik graag mee naar de volgende generatie, aangevuld met nieuwe shit die alleen daar te spelen is. Er zullen vast nog wel wat droge maandjes zijn volgend jaar waarin ik een PS4 titel speel. Prima.
De uitspraak hierboven is van Simon Rutter, EVP Head of European Business at Sony Interactive Entertainment, dus dat is wel een aardige bevestiging zou je zeggenbram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:59:
Ik ben geen Telegraph subscriber, maar die remaster is nog niet bevestigd voor zover ik weet (ik hoop het wel!).
Haha ja het zal wel door het "perspectief" komen iddbram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:59:
Nee, ik herken dat niet echt, maar wellicht bekijk ik het vanuit een ander perspectief. De game draait om het eiland en de natuur en die leven beide ontzettend. Ik heb geen moment verwacht dat ik een RDR2 achtige open wereld met complete steden vol NPC's voorgeschoteld zou krijgen. Is ook niet nodig in dit geval. De game doet voor mij wat het moet doen. Als je daarmee vergelijkt, ja dan is alles dood en leeg, I guess.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 13-08-2020 09:11 ]
Nou hier ook, geen van de first party release games op de twee platformen kan mij bekoren maar ik wil als console gamer de "beste" ervaring die op dat moment te verkrijgen is zonder naar de PC over te stappen.MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:44:
Dan is de Next-Gen (welke is nog even de vraag) een must en daarom komt er ook eentje op release, en om die reden dus ook de mid cycle refresh, daar kunnen ze mij ook nu alvast voor intekenen.
Eventuele exclusives zijn dan mooi meegenomen.
Ook ontkracht door Sony?bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:37:
@Donstil Is dat later niet ontkracht?
https://www.pushsquare.co..._to_uncharted_lost_legacy
Want in dit artikel spreken ze alleen over Bloomberg journalist.
Het zelfde als Uncharted Lost Lagacy zou dan wel weer aardig zijn, dus nieuwe map enz.
Uncharted Lost Lagacy vond ik wel een standalone game, wat kort maar voelde wel standalone.
Insomniac heeft zelf aangegeven dat het een standalone game is:Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Ook ontkracht door Sony?
Want in dit artikel spreken ze alleen over Bloomberg journalist.
Het zelfde als Uncharted Lost Lagacy zou dan wel weer aardig zijn, dus nieuwe map enz.
Uncharted Lost Lagacy vond ik wel een standalone game, wat kort maar voelde wel standalone.
It is a standalone game
— Insomniac Games (@insomniacgames) 12 juni 2020
Het vergelijk met Lost Legacy is volgens mij niet iets wat door Sony of Insomniac is gemaakt.
Edit: Toch wel
https://blog.playstation....ate-from-insomniac-games/
You’ll experience a full story arc with Miles, one that’s more akin to a game like Uncharted: The Lost Legacy in terms of overall scope
[ Voor 18% gewijzigd door Raem op 13-08-2020 10:18 ]
Verwijderd
Dit is dus precies de reden waarom ik de discussie hier aan het voeren was omtrent alleen maar afhankelijk zijn van een digitale store:
nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te koop
End of life... Wordt niet meer aangeboden... Daarom ben ik dus anti ps5 digital
nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te koop
End of life... Wordt niet meer aangeboden... Daarom ben ik dus anti ps5 digital
bram1984 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Letterlijk de eerste zin in het artikel verwijst naar de Tweet van Insomniac.
Ja dat het Standalone is is ook niet de "discussie" hier toch?Raem schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Insomniac heeft zelf aangegeven dat het een standalone game is:
[Twitter]
Het vergelijk met Lost Legacy is volgens mij niet iets wat door Sony of Insomniac is gemaakt.
Volgens Simon Rutter is het "more akin to an expansion bolted on to an upgraded version of the original title."
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 13-08-2020 10:24 ]
Zie mijn editDonstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Ja dat het Standalone is is ook niet de "discussie" hier toch?
Volgens Simon Rutter is het "more akin to an expansion bolted on to an upgraded version of the original title."
Onder andere dit dus, wel spijtig dat de release titels niet echt is wat je zou verwachten (en ja, iedere nieuwe console is het eerste jaar ruk qua games), maar had stiekem gehoopt dat ze zouden gaan knallen.Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Nou hier ook, geen van de first party release games op de twee platformen kan mij bekoren maar ik wil als console gamer de "beste" ervaring die op dat moment te verkrijgen is zonder naar de PC over te stappen.
Dan is de Next-Gen (welke is nog even de vraag) een must en daarom komt er ook eentje op release, en om die reden dus ook de mid cycle refresh, daar kunnen ze mij ook nu alvast voor intekenen.
Eventuele exclusives zijn dan mooi meegenomen.
Dus straks gewoon een betere, snellere en sterkere console zonder een PC te hoeven kopen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden