• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 07:26
heppe01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:12:
Ik heb een SONY KDXE90005 tv hier staan, ik zou hier met de PS5 4K op kunnen gamen toch?
Yes, op de KD-XE9005 kan je gewoon in 4K tot 60fps gamen. ;)

Edit: je TV kan dat in ieder geval en met de PS4 Pro kan dat nu ook al, waarschijnlijk met de PS5 dus ook gewoon. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fuwor op 10-08-2020 11:24 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
heppe01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:12:
Ik heb een SONY KDXE90005 tv hier staan, ik zou hier met de PS5 4K op kunnen gamen toch?
Ja, waarom zou dat niet kunnen? Iedere 4K TV is geschikt.

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:56
Twijfelde een beetje maar fijn dat het kan!

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Een stukje omgereden en een pre order geplaatst bij MM in het obscure Nieuwegein. Digital edition stonden er pas 5 tot 10 namen op de lijst 👍🏽

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:08
Het is maar stil in PS5 nieuws land :)

PSN: Maichel

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:12
Maichel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:57:
Zelfs hier is alles (meerdere) keren besproken. :*)

• bram1984
Maichel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:57:
Stilte voor de storm. Het is wachten op de volgende SoP met (hopelijk) teardown, prijs en releasedatum.

Nog een week of 2, is mijn gok. Of ze gaan echt wachten op de concurrent, wat echt totaal onnodig is, denk ik.

• NotSoSteady
bram1984 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Stilte voor de storm. Het is wachten op de volgende SoP met (hopelijk) teardown, prijs en releasedatum.

Nog een week of 2, is mijn gok. Of ze gaan echt wachten op de concurrent, wat echt totaal onnodig is, denk ik.
Nou onnodig, als het om de prijs gaat kan het ze een paar honderd miljoen schelen. :)

• bram1984
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Nou onnodig, als het om de prijs gaat kan het ze honderden miljoenen schelen. :)
Snap ik, maar dat is dan vooral als ze per se de laagste prijs willen hebben. Mooi meegenomen voor Sony, maar voor MS pure noodzaak. Ik zou zeggen vetrouwen hebben in je product en de kwaliteit die je levert en die sales komen vanzelf wel (mits je natuurlijk niet exorbitant duur gaat zijn meteen).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Voor beide partijen wordt het een steeds belachelijkere situatie. Op elkaar wachten heeft gean nut aangezien MS heeft aangegeven dat ze naar Sony kijken wat betreft te prijs.

Las gister een tweet van Bloomberg dat die ook een bron hebben die aangegeven dat Sony nog iets voor einde deze maand gepland heeft staan.

Als Sony slim is maken ze er iets leuks van, teardown van het apparaat, nog 2 first party titels, nog wat extra info over reeds bekende first party titels (gameplay van R&C en Spiderman) en elke consument ziet in dat het ding gewoon zijn 500 euro waard is :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 12:12
Sluit ik mij geheel bij aan, beide consolefabrikanten moeten gewoon duidelijk maken wat de console te bieden heeft en dat daar een gerechtvaardigd prijskaartje aan hangt. Gameplay, gebruikersgemak en hardwarematige nieuwigheden. Maar dat laatste moet je gewoon terug kunnen zien het eerste.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:13:
Voor beide partijen wordt het een steeds belachelijkere situatie. Op elkaar wachten heeft gean nut aangezien MS heeft aangegeven dat ze naar Sony kijken wat betreft te prijs.

Las gister een tweet van Bloomberg dat die ook een bron hebben die aangegeven dat Sony nog iets voor einde deze maand gepland heeft staan.

Als Sony slim is maken ze er iets leuks van, teardown van het apparaat, nog 2 first party titels, nog wat extra info over reeds bekende first party titels (gameplay van R&C en Spiderman) en elke consument ziet in dat het ding gewoon zijn 500 euro waard is :P
Ja, maar dat werkt natuurlijk twee kanten op. Sony kan ook wachten op MS. Dan kunnen we dus wachten tot we een ons wegen. Ik zie alleen de noodzaak een stuk minder voor Sony om te wachten. Die gaan bij wijze van spreken op ieder prijspunt tot € 599,- het komende anderhalf jaar alles uitverkopen. Dat gezegd hebbende: hoe lager hoe beter voor ons natuurlijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@bram1984 dat s wat ik bedoel het voelt nu alsof ze op elkaar wachten wat bereft de prijs. Mee eens dat het voor xbox belangrijker is om ditnaal de juiste prijs te bepalen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Chaoss schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:39:
@bram1984 dat s wat ik bedoel het voelt nu alsof ze op elkaar wachten wat bereft de prijs. Mee eens dat het voor xbox belangrijker is om ditnaal de juiste prijs te bepalen.
Microsoft zal meer "reageren" op de prijs van de PS5 dan Sony op de prijs van de Xbox Series X. Microsoft is er enorm bij gebaat als Sony de prijs eerst bekend maakt.

Vanwege het hele gebeuren rondom corona, verwacht ik dat er binnen enkele dagen, zo niet binnen een dag, gewoon een presentatie komt als er 1 iets bekend heeft gemaakt (of het nu Sony of Microsoft is). Beiden hebben zeer waarschijnlijk alles al klaarstaan en hoeven enkel maar een prijs in te vullen, het filmpje te renderen en klaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
bram1984 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Ja, maar dat werkt natuurlijk twee kanten op. Sony kan ook wachten op MS. Dan kunnen we dus wachten tot we een ons wegen. Ik zie alleen de noodzaak een stuk minder voor Sony om te wachten. Die gaan bij wijze van spreken op ieder prijspunt tot € 599,- het komende anderhalf jaar alles uitverkopen. Dat gezegd hebbende: hoe lager hoe beter voor ons natuurlijk.
Het zou ook kunnen dat Sony helemaal niet op Microsoft wacht. Maar zo lang mogelijk wacht zodat Microsoft niet over een lange periode bijv. het "krachtigste EN goedkoopste console!" verhaal kan pushen. Welk verhaal dan ook.

Misschien wil Sony ze dat potentiële voordeel zo lang mogelijk onthouden en ondertussen zoveel mogelijk mensen mentaal over de streep trekken voor een PS5 zodat ze niet kort voor release op basis van prijs toch nog voor de XSX gaan.

Bijkomend voordeel is dat Microsoft het niet over de Series S kan hebben zolang ze geen prijs weten

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 17:49
Als Sony de prijs op 349 zet voor de PS5 en 249 voor de PS5 digital kan MS de gamedivisie wel opdoeken :+

Maar het wordt wel hoog tijd dat er iets meer details gaan komen met een prijs en exacte releasedatum.

Is er nog gesproken over verschillende releasedata? Bijvoorbeeld USA eerst en een maand later pas Europa ofzo?
Japan kwam met de PS4 pas 3 maanden na USA aan de beurt bijvoorbeeld

[ Voor 62% gewijzigd door yorroy op 11-08-2020 18:16 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Het is binnenkort alweer september en de prijzen van beide consoles zijn nog niet bekend.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 12:12
Als ik dit draadje lees dan is de PS5 niets waard, de verkoopprijs waartegen deze op de markt moet worden gebracht daalt harder dan het aantal reacties in dit topic. Op pagina 1000 is de console gratis af te halen (ha, ha). Een PS5 voor €349 en PSD DE voor €249 met dergelijke verkoopprijs is het schier onmogelijk dat Sony ooit op consolehardware verlies heeft moeten nemen.
Goed, de wens is de vader van de gedachte.
Het enige waar ik het wel mee eens kan zijn is dat het prijsverschil tussen PS5 en PS DE voldoende groot moet zijn. M.i. is een verschil van €50 te weinig.
Ook al zou ik nooit een fysiek schijfje kopen dan nog zou ik het verschil bijleggen. En ik zou dit ook aan andere personen (zonder enige console kennis of ervaring) adviseren.
Ik denk dat je voor vooruitstrevende consoletechniek blij mag zijn als het €500 is voor de PS5 met optisch loopwerk.

Lees eerst deze toevoeging na aanleiding van enkele reacties hieronder.

Wat is er onduidelijk aan ha,ha? Jullie nemen dit echt veel te serieus/letterlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 11-08-2020 19:34 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
ariekanari schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:54:
Als ik dit draadje lees dan is de PS5 niets waard, de verkoopprijs waartegen deze op de markt moet worden gebracht daalt harder dan het aantal reacties in dit topic. Op pagina 1000 is de console gratis af te halen (ha, ha). Een PS5 voor €349 en PSD DE voor €249 met dergelijke verkoopprijs is het schier onmogelijk dat Sony ooit op consolehardware verlies heeft moeten nemen.
Het enige waar ik het wel mee eens kan zijn is dat het prijsverschil tussen PS5 en PS DE voldoende groot moet zijn. M.i. is een verschil van €50 te weinig.
Ook al zou ik nooit een fysiek schijfje kopen dan nog zou ik het verschil bijleggen. En ik zou dit ook aan andere personen (zonder enige console kennis of ervaring) adviseren.
Ik denk dat je voor vooruitstrevende consoletechniek blij mag zijn als het €500 is voor de PS5 met optisch loopwerk.
Je richt je reactie naar het gehele topic? Terwijl één iemand fantaseert over een prijs van 350 en 250 voor DE dat duidelijk als grap bedoeld was?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Bij Sony gaat het alleen de digitale editie om prijs draaien.

PS5 als geheel gaat gewoon om de beste franchises, exlusieves en next gen controller + audio draaien. Dat is de Sony strategie.

Ze hoeven niet mee te doen aan de "race to the bottom"

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
Boomlaars schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:12:
Een stukje omgereden en een pre order geplaatst bij MM in het obscure Nieuwegein. Digital edition stonden er pas 5 tot 10 namen op de lijst 👍🏽
Goed geregeld!

Ook in Nieuwegein besteld! Wel een week of 5 geleden. Hele grote kans dus dat je op tijd bent omdat je de moeite neemt om langs een filiaal te gaan. Uiteraard zullen er nog veel huilies zijn die straks boos omdat ze 150 extra op marktplaats moeten betalen. Maja als je 6/8 weken de tijd hebt om een bestelling te plaatsen en hier geen zin in hebt... dan maar in de slachtoffer rol duiken :D

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Iedereen is geïnteresseerd in de prijs van de PS5 en ik ook. Los van het hele spel tussen Microsoft en Sony, is de prijs van de PS5 ook niet zo moeilijk te schatten en zal denk ik ook geen big surprise zijn eerlijk gezegd...

De 399 euro van de PS4, dat gaat hem waarschijnlijk niet worden voor de PS5 disc drive versie. Velen schatten een prijs in tussen 499 en 549 in voor de PS5 met disc drive. 599 euro acht ik de kans klein, dit was al een fout die ze gezien hadden met de PS3.

Dan heb je nog de digital only versie. Laten we zo eerlijk zijn, als het verschil slechts 50 euro is dan is het verschil te klein om voor die 50 euro voor de digital only te gaan. Ik denk hier dat je een prijs verschil gaat zien van ten minste 100 euro om zo mensen te lokken naar de digitale versie. Zij hebben zelf ook liever dat mensen de digitale versie kopen voor de PS Store aankopen.

Je kan denk ik al bijna ervan uitgaan dat je ten minste 399 moet betalen voor een PS5, ongeacht de versie. Ik denk dat als het lager is, dat 349 euro het laagste is wat je kan krijgen voor de digitale versie. Lager dan 349 lijkt me niet realistisch. Dan zal de andere versie wel tenminste 100 euro duurder zijn, dus minstens 449 euro. Ik denk dat 349 voor de digital only en 449 euro voor de disc drive versie de beste scenario is. De werkelijke kan dan nog 50 euro van deze 2 waarden afwijken, maar ik denk dat bijna iedereen hier wel mee eens is dat 100 euro afwijking te hoog is. Dan zou je dus 449 moeten betalen voor digital only en 549 voor de ander.

Anyway, dat was mijn speculatie.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:32:
Het is binnenkort alweer september en de prijzen van beide consoles zijn nog niet bekend.
Goed verhaal, lekler kort :z

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
:')
1 iemand maakt overduidelijk een grap en je gaat daar serieus op in? Ok, toegegeven, misschien ben ik nu ook in de trol-valkuil gevallen, want je hebt iets vergelijkbaars gepost in het XSX topic.

Jim Ryan heeft al een tijdje geleden aangegeven dat zij niet voor een bodemprijs gaan, maar voor value proposition. Op zich is dat nog steeds breed interpreteerbaar. Maar kan ook bedoeld zijn om de concurrentie op een dwaalspoor te zetten.

Verwijderd

ariekanari schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:59:
In het PS5-draadje daalt de verkoopprijs al rap ze verwachten nu prijzen van €349 voor de PS5 en €249 voor de PS5 DE. Volstrekt onrealistisch (en dat weten ze zelf maar al te goed). Ik vermoed dat ze toch enige druk van de Series S voelen.
Ja dat komt allemaal door de druk van een speculatieve (low powered) console. :+ Je maakt jezelf echt compleet belachelijk door zo over dit topic te praten.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Chaoss schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Goed verhaal, lekler kort :z
Net zo kort als de releasedatum ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-08-2020 19:34 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
Bij Sony zitten ze inderdaad echt zwaar in de stress vanwege de series s. Niet te doen! Nee, ze weten wat ze in handen hebben. Eigenlijk zouden ze niets moeten aantrekken van welk platform dan ook.

Enige bedreiging wat ik zie is mogelijke schaarste in de eerste maanden.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:52

Major_ton

Shoot!

Ik verwacht de PS5 pas eind november in de winkels te zien (als ze niet al allemaal middels pre-orders uitverkocht zijn). Prima toch dat Sony nog even wacht met extra info. Als ze nu alles prijs gaan geven wilt iedereen dat ding hebben ook en wordt het wachten tot eind november gevoelsmatig alleen maar langer. Dan neemt de interesse mogelijk ook weer af. Laat de hype maar in oktober beginnen als iedereen weer van het strand af is en in de 2de lockdown zit.

Some infinities are bigger than others.

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Ja dat komt allemaal door de druk van een speculatieve (low powered) console. :+ Je maakt jezelf echt compleet belachelijk door zo over dit topic te praten.
😂

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 23:58
Major_ton schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:48:
Ik verwacht de PS5 pas eind november in de winkels te zien (als ze niet al allemaal middels pre-orders uitverkocht zijn).
Veel grote winkelketens doen nog helemaal niet aan preorders, juist omdat de prijs niet bekend is (bij mijn weten kun je in Nederland enkel bij Game Mania, Nedgame en de Mediamarkt in de filialen een preorder doen).

Mij maakt het eigenlijk weinig uit, ik heb liever dat ze iets meer gaan kosten zodat ze wat beter verkrijgbaar zijn dan dat ze voor een dumpprijs weg gaan en je op marktplaats moet gaan zoeken naar een exemplaar wat iemand met winst door probeert te verkopen.

• bram1984
LordLynx schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Veel grote winkelketens doen nog helemaal niet aan preorders, juist omdat de prijs niet bekend is (bij mijn weten kun je in Nederland enkel bij Game Mania, Nedgame en de Mediamarkt in de filialen een preorder doen).

Mij maakt het eigenlijk weinig uit, ik heb liever dat ze iets meer gaan kosten zodat ze wat beter verkrijgbaar zijn dan dat ze voor een dumpprijs weg gaan en je op marktplaats moet gaan zoeken naar een exemplaar wat iemand met winst door probeert te verkopen.
Als je op tijd een pre-order plaatst, is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 11-08-2020 22:02 ]

• bram1984
Geen idee hoe geloofwaardig deze dude is, dus grain of salt.

[Twitter: https://twitter.com/jace_skell/status/1293229193740922882?s=21]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:31
Nee.

[ Voor 92% gewijzigd door Bart ® op 11-08-2020 22:02 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Amaze86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:33:
Gaat ms veel gamers kosten,veel Halo liefhebbers zullen wachten met de aankoop.

Sony kan gewoon wachten met de prijs tot november geen probleem,die lopen amper pre-orders mis.
Het wordt Sony wel vrij makkelijk gemaakt zo ja.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Spider-Man Morales is toch ook maar de enige ''grote'' ps5 Launch exclusive ?

Ratchet and clank had geen datum, GT en Horizon zijn voor 2021.
Beide consoles gaan gewoon gedragen worden door cyberpunk, assassins creed, watch dogs legion en de Destiny 2 update naar 60 fps.

Ik wandel op launch day ook naar Dreamland voor een PS5 op te pikken maar het is wel een beetje out the box om te denken dat huidige Xbox One gamers die aan een Series X denken nu opeens allemaal naar Sony gaan flocken omdat Halo er niet is op day 1, want dan hebben ze x maanden later nog steeds geen Halo als die er uiteindelijk wel komt, en ik zou ook niet 1-2-3 weten voor welke game ze dan naar PS5 zouden flocken want degene die ik hier boven op noem zijn multiplats.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Bij Sony gaat het alleen de digitale editie om prijs draaien.

PS5 als geheel gaat gewoon om de beste franchises, exlusieves en next gen controller + audio draaien. Dat is de Sony strategie.

Ze hoeven niet mee te doen aan de "race to the bottom"
Hahahaha! _O-
PS3 launch vergeten zeker?

“During its early years, the system was negatively received, due to its high price ($599 for a 60 gigabyte model, $499 for a 20 GB model)“ Bron: Wikipedia: PlayStation 3

En als je echt wil lachen moet je even de YouTube video’s opzoeken van de presentatie uit die tijd ;)

• bram1984
Katmi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:43:

Beide consoles gaan gewoon gedragen worden door cyberpunk, assassins creed, watch dogs legion en de Destiny 2 update naar 60 fps.

Ik wandel op launch day ook naar Dreamland voor een PS5 op te pikken maar het is wel een beetje out the box om te denken dat huidige Xbox One gamers die aan een Series X denken nu opeens allemaal naar Sony gaan flocken omdat Halo er niet is op day 1, want dan hebben ze x maanden later nog steeds geen Halo als die er uiteindelijk wel komt, en ik zou ook niet 1-2-3 weten voor welke game ze dan naar PS5 zouden flocken want degene die ik hier boven op noem zijn multiplats.
Ik denk dat je een Spider-Man titel als launch game ernstig onderschat. Heel slim van Sony. Voor een groots tweede deel was te weinig tijd, dus een kortere spin-off is well played. Ze kennen de populariteit van de reeks heel goed.

• Katmi
bram1984 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat je een Spider-Man titel als launch game ernstig onderschat. Heel slim van Sony.
Ik onderschat dat zeker niet, ik zeg enkel dat je met die game geen gamer gaat aantrekken die een Series X wou halen voor Halo.

Ik heb mij vermaakt met de eerste spider-man op ps4 en dat is leuk want dan heb ik tenminste iets om de winkel mee uit te wandelen met mijn PS5 want zoals ik zei de rest zijn multiplats.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 07:49
Ik denk trouwens dat R&C ook een launchgame wordt, ook het perfecte voorbeeld om de pessimisten/onderschatters over de kracht van de SSD over te halen/de mond te snoeren.

• bram1984
Katmi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Ik onderschat dat zeker niet, ik zeg enkel dat je met die game geen gamer gaat aantrekken die een Series X wou halen voor Halo.

Ik heb mij vermaakt met de eerste spider-man op ps4 en dat is leuk want dan heb ik tenminste iets om de winkel mee uit te wandelen met mijn PS5 want zoals ik zij de rest zijn multiplats.
Wellicht, maar het maakt de keuze voor zwevende kiezers die beiden willen spelen en een next gen console in november willen wel wat makkelijker.

Het schijnt daarbij dat Sony meer in de pipeline heeft zitten. Mogelijk zitten daar meer launch titels bij. En dan heb je bijvoorbeeld nog Hitman (launch window) speelbaar in VR en die voorgeïnstalleerde Astro Bot game.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:20:
[...]
Uiteraard zullen er nog veel huilies zijn die straks boos omdat ze 150 extra op marktplaats moeten betalen. Maja als je 6/8 weken de tijd hebt om een bestelling te plaatsen en hier geen zin in hebt... dan maar in de slachtoffer rol duiken :D
Ik heb gewoon een hekel aan MM. Bestel wel lekker online bij een betrouwbare retailer wanneer het kan 😃

• Katmi
bram1984 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Wellicht, maar het maakt de keuze voor zwevende kiezers die beiden willen spelen en een next gen console in november willen wel wat makkelijker.
Klopt , helaas niet voor mij want ik heb nooit iets met Halo gehad :P ben er gewoon nog niet uit of ik naast PS5 ook een xbox wil voor Game Pass of om Xbox games aan 60fps te kunnen spelen want mijn pc kan dat niet meer met nieuwe titels uit 2020 of later ;(

Reden dat ik persoonlijk eerst voor PS5 ga is omdat ik er uiteindelijk toch meer mee bezig ga zijn als uiteindelijk de Sony trein weer stoom maakt en exclusives begint te pompen in 2021/2022 dus kan ik daar ook even goed cyberpunk of assassins creed op spelen :P

• bram1984
@Katmi Ik vergeet ook GodFall nog. Anyway, exclusieve launch games zijn altijd handig. Die maken je console een stuk aantrekkelijker bovenop de multiplats.

Maar ik weet ook niet of je dat wilt. Daar kan ik je verder niet echt mee helpen. :p

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:33
Major_ton schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:48:
Als ze nu alles prijs gaan geven wilt iedereen dat ding hebben ook en wordt het wachten tot eind november gevoelsmatig alleen maar langer. Dan neemt de interesse mogelijk ook weer af. Laat de hype maar in oktober beginnen als iedereen weer van het strand af is en in de 2de lockdown zit.
Ik vind juist dat het nu extreem lang duurt tot november. Als ze niks prijsgeven dan zit ik de hele tijd te wachten en vind ik het veel langer duren.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
AppleFan2007 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Ik vind juist dat het nu extreem lang duurt tot november. Als ze niks prijsgeven dan zit ik de hele tijd te wachten en vind ik het veel langer duren.
Dit dus, echt onwijs irritant die "dripfeed".. En dan gaan ze ook nog op elkaar staan wachten met de prijs, want stel je voor dat de andere eronder duikt.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:52

Major_ton

Shoot!

En dan heb je nu wel alle info en dan? Je kan er niks mee, behalve dat je drang naar informatie gestild is, nou whoeh. We weten dat de PS5 komt, we weten min of meer wat dat ding kan en of die nou honderd Euro meer of minder gaat kosten maakt ook niks uit, want we kopen hem toch wel. Begrijp me niet verkeerd, zodra er meer info komt duik ik er ook bovenop, maar om nou een heel topic keer op keer vol te kliederen dat het zo lang duurt... Het komt wanneer het komt.

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Hahahaha! _O-

“During its early years, the system was negatively received, due to its high price ($599 for a 60 gigabyte model, $499 for a 20 GB model)“ Bron: Wikipedia: PlayStation 3

E-mails je echt wil,lachen moet je even de YouTube video’s opzoeken van de presentatie uit die tijd ;)
en dat is relevant hoe ? ze gaan gewoon die digitale editie laag inzetten zo dat men kan kiezen. Het platform PS5 hoeft niet goedkoop ingezet te worden.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

en dat is relevant hoe ? ze gaan gewoon die digitale editie laag inzetten zo dat men kan kiezen. Het platform PS5 hoeft niet goedkoop ingezet te worden.
Ik reageer toch op je opmerking over dat jij denkt te weten dat het bij de PS5 niet om de prijs draait maar om het hele, wacht, ik pak hem er ff bij:
Bij de PS3 draaide ook alles om de cell processor en was het logisch als mensen er een 2e baan naast namen om de console te kunnen betalen, dat heeft ze toen ook omzet gekost in de eerste periode. Het draait namelijk ALTIJD om de juiste prijs in combinatie met wat je ervoor krijgt (denkt te krijgen).

• Segafreak83
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Voorlopig doen ze nog helemaal niets.. Jazeker wel, de PS5 te duur op de markt zetten (lees:€599 (+), kan ze de eerste maanden een hoop mensen kosten die niet meteen de sprong wagen.

Buiten dat, sommige mensen plannen dingen om de console launch heen, tegelijk een nieuwe tv kopen of een hele week vrij nemen en sommige dingen moet je nu eenmaal eerder doorgeven / plannen ipv 2 weken van tevoren

Aan de andere kant maakt Microsoft het Sony weer erg makkelijk, Halo uitgesteld, alleen roepen dat de console in November komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Segafreak83 op 11-08-2020 23:15 . Reden: Zinsbouw ]

Verwijderd

Katmi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:43:

- Deathloop
- Spiderman miles morales
- Godfall
- Demon's souls
- Astro’s Playroom
- Kena: Bridge Of Spirits
- JETT: The Far Shore
- Bugsnax
- Observer: System Redux
- Quantum Error
- Oddworld: Soulstorm

En daarnaast hebben ze waarschijnlijk veel timed exclusives, maar daar laat Sony nog niks over uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 00:04 ]

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Ik reageer toch op je opmerking over dat jij denkt te weten dat het bij de PS5 niet om de prijs draait maar om het hele, wacht, ik pak hem er ff bij:

[...]

Bij de PS3 draaide ook alles om de cell processor en was het logisch als mensen er een 2e baan naast namen om de console te kunnen betalen, dat heeft ze toen ook omzet gekost in de eerste periode. Het draait namelijk ALTIJD om de juiste prijs in combinatie met wat je ervoor krijgt (denkt te krijgen).
Vergeet niet dat de ps3 pas 1,5 jaar na de xbox 360 in Europa is gelanceerd. Alsnog hebben ze op het einde de xbox 360 kunnen inhalen. Dat was het grootste probleem voor Sony, daarom heeft Microsoft veel marktaandeel weggehaald daar. Maar dat hebben ze bij de ps4 weer goed gemaakt. Wanneer de consoles tegelijkertijd in Europa worden gelanceerd legt Microsoft het altijd af tegen Sony. Door de grote fanbase die hier zit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Hahahaha! _O-

599,- was in 2006 ook duur dat zou nu omgerekend €750 zijn en dat zie ik echt niet gebeuren bij de PS5.

De PS3 kreeg na een jaar al een pricedrop naar 499 en verkocht toen prima, uiteindelijk de best verkochte console van die generafie... :P

Daarnaaat is Sony nu tijdig met de 'de PS5 kost wat hij waard is' boodschap begonnen, gamers die nu nog steeds een disc versie voor 399 verwachten hebben een plaat voor hun kop.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2020 00:46 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Chaoss schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:23:
[...]

599,- was in 2006 ook duur dat ziu nu omgerekend €750 zijn en dat zie ik echt niet gebeuren bij de PS5.

De PS3 kreeg na een jaar al een pricedrop naar 499 en verkocht toen prima, uiteindelijk de best verkochte console van die generafie... :P

Daarnaaat is Sony nu tijdig met de 'de PS5 kost wat hij waard is' boodschap begonnen, gamers die nu nog steeds een disc versie voor 399 verwachten hebben een plaat voor hun kop.
Vrees dat je de wii vergeet met dik 100mil sales vs ps3 87 en x360 84mil.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die was ik inderdaad vergeten ;)

Het is niet mijn type game, maar Godfall ziet er grafisch wel prima uit:

[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2020 00:52 ]

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:49:
Die was ik inderdaad vergeten ;)

Het is niet mijn type game, maar Godfall ziet er grafisch wel prima uit:
[Video: When that new #PS5 build hits 😙]
Ik vind het er steeds vetter uitzien. Als de gameplay nou ook nog goed is en de loot progressie verslavend, kan het best iets worden. Hopelijk solo ook goed te doen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
slahser looter spreekt mij ook wel aan, maar dat hele stijltje met oversized zwaarden kan ik niet zo goed hebben :P Maar misschien moet ik daar doorheen prikken, combat lijkt wel leuk en diepgaand.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:07

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Hahahaha! _O-

En als je echt wil lachen moet je even de YouTube video’s opzoeken van de presentatie uit die tijd ;)
Eigenlijk absurd hoe stom ze zijn geweest als je er op terugkijkt! Maar Sony heeft er wel enorm van geleerd en heeft het in mijn optiek dubbel en dwars goed gemaakt.

Wel weer grappig om te zien dat Microsoft vervolgens in 2013 soortgelijke fouten aan het maken was door een console gewoon te duur, te groot, etc. te maken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:30
[...]

Hahahaha! _O-

Ja de PS3 launch was niet best. DF heeft ook leuke throwback video's naar Sony persconferenties voor de PS3. Echt gestoorde "ingame" beelden die ze lieten zien. Meest extreme was wel de motorstorm trailer :') en een trailer met een shoot-out bij een tankstation met ontploffende tanker 8)7

Wat me wel verbaasd is dat iedereen het steeds over de prijs van € 599 van de PS3 heeft. De PS2 was 1.199 gulden bij launch. Dat was in 1999/2000 een nog veel belachelijkere prijs dan € 599 in 2006/2007, maar dat vond iedereen wel prima?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:31
@Chaoss Godfall prima uit? vind het niks aan,konden het net zo goed op ps4 uitbrengen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:03:
[...]

- Deathloop
- Spiderman miles morales
- Godfall
- Demon's souls
- Astro’s Playroom
- Kena: Bridge Of Spirits
- JETT: The Far Shore
- Bugsnax
- Observer: System Redux
- Quantum Error
- Oddworld: Soulstorm

En daarnaast hebben ze waarschijnlijk veel timed exclusives, maar daar laat Sony nog niks over uit.
Is Demon's Souls ook een launch titel? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die pas in 2021 ergens zou komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 08:44

Halfkakkende

Vandring

Amaze86 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:59:
@Chaoss Godfall prima uit? vind het niks aan,konden het net zo goed op ps4 uitbrengen.
Is mij gevoel ook heel sterk, maar wellicht komt dat ook omdat dit niet direct mijn genre is en ik niet zo goed weet wat ik kan verwachten cq. vergelijken.

MUZIEK!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

Eigenlijk absurd hoe stom ze zijn geweest als je er op terugkijkt! Maar Sony heeft er wel enorm van geleerd en heeft het in mijn optiek dubbel en dwars goed gemaakt.

Wel weer grappig om te zien dat Microsoft vervolgens in 2013 soortgelijke fouten aan het maken was door een console gewoon te duur, te groot, etc. te maken.
Met de launch had Sony wel een compleet apparaat, inclusief BC voor ps1 en ps2. Card reader, 4 usb poorten etc. Daarnaast was de PS3 1,5 jaar later gereleased. Daarna hebben ze de prijs omlaag gehaald door functionaliteiten te verwijderen.

Wat Microsoft aan fouten heeft gemaakt is niet vergelijkbaar, always online, Kinect verplicht, geen 2de hands games etc. Dat heeft niet zoveel met de prijs te maken eerlijk gezegd.

• D-Ed
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Ja de PS3 launch was niet best. DF heeft ook leuke throwback video's naar Sony persconferenties voor de PS3. Echt gestoorde "ingame" beelden die ze lieten zien. Meest extreme was wel de motorstorm trailer :') en een trailer met een shoot-out bij een tankstation met ontploffende tanker 8)7

Wat me wel verbaasd is dat iedereen het steeds over de prijs van € 599 van de PS3 heeft. De PS2 was 1.199 gulden bij launch. Dat was in 1999/2000 een nog veel belachelijkere prijs dan € 599 in 2006/2007, maar dat vond iedereen wel prima?
Oja, die was ik alweer vergeten.. Sony was in die tijd ook wel ‘baanbrekend’ met de CGI filmpjes als ingame verkopen... _O-

• bram1984
Ik denk dat we nog iets te weinig weten van de game om dat soort conclusies te trekken. Wellicht had die cross gen ook gekund, wellicht moeten ze dan enorme concessies maken. Ik denk dat ze nog maar weinig hebben laten zien.
Raem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Is Demon's Souls ook een launch titel? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die pas in 2021 ergens zou komen.
Lijkt me niet. Ze hebben ongeveer 3 jaar over Shadow of the Colossus gedaan en zijn sinds begin 2018 (mogelijk iets eerder nog) bezig met Demon's Souls. Ik denk dat je blij mag zijn met 2021.

Ben ook wel benieuwd wanneer R&C uitkomt. Ik denk dat Sony wel wat gaat uitsmeren over 2021 en 2022. Je hebt ook nog Horizon Forbidden West en SSM is natuurlijk met een nieuwe God of War bezig. Je kan ook teveel hebben. ;)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Zowel de PS2 als PS3 boden beide iets aparts. Respectievelijk een dvd dan wel bluray speler. Zowel in 1999 als in 2006 op dat moment nauwelijks los goedkoper te krijgen. Voor velen was dat los van dat ie games kon afspelen een overwegende reden.

Ik had een el cheapo dvd speler dus kocht pas een PS2 bij de slim editie. En qua PS3 was ik er sneller bij maar puur om de games (Uncharted trok mij over de streep) Ik denk dat 599 ala ps3 teveel is, 399 ala Ps4 te weinig dus ook ik ga uit van 499 met disc drive. Mooi er tussenin en toch voor de meerprijs nu een customized ssd / funky gadget controller en geupgrade cpu+gpu combo.

Launch games vallen bij Sony altijd karig uit. Ik heb Motorsports wel gespeeld maar dat was leuk voor erbij. Toegegeven ik heb dan ook niet omgekeken naar waar Guerrilla games bekend mee werd: killzone. Dus die titel boeide me niet. Net zoals ik nu Ratchet leuk voor erbij vind maar niet at launch een PS5 zou halen voor de nieuwe generatie games. Wel om mooi mijn PS4 sloot aan games te kunnen blijven spelen tot een God of War 2, HZD2 of een nieuwe Uncharted aan de horizon verschijnt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 13:49
Hoe gaat sony het straks doen met de digital games, als je de ps5 digital editie koopt. Zonder de drive dus.
Dan kan je toch nooit meer je games verkopen?

• NotSoSteady
Joosie200 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:34:
[...]

Zowel de PS2 als PS3 boden beide iets aparts. Respectievelijk een dvd dan wel bluray speler. Zowel in 1999 als in 2006 op dat moment nauwelijks los goedkoper te krijgen. Voor velen was dat los van dat ie games kon afspelen een overwegende reden.

Ik had een el cheapo dvd speler dus kocht pas een PS2 bij de slim editie. En qua PS3 was ik er sneller bij maar puur om de games (Uncharted trok mij over de streep) Ik denk dat 599 ala ps3 teveel is, 399 ala Ps4 te weinig dus ook ik ga uit van 499 met disc drive. Mooi er tussenin en toch voor de meerprijs nu een customized ssd / funky gadget controller en geupgrade cpu+gpu combo.

Launch games vallen bij Sony altijd karig uit. Ik heb Motorsports wel gespeeld maar dat was leuk voor erbij. Toegegeven ik heb dan ook niet omgekeken naar waar Guerrilla games bekend mee werd: killzone. Dus die titel boeide me niet. Net zoals ik nu Ratchet leuk voor erbij vind maar niet at launch een PS5 zou halen voor de nieuwe generatie games. Wel om mooi mijn PS4 sloot aan games te kunnen blijven spelen tot een God of War 2, HZD2 of een nieuwe Uncharted aan de horizon verschijnt.
Launchgames zijn meestal ruk. Deze games mogen vaak niet veel kosten, omdat de userbase simpelweg te klein is. Er verschijnen in het najaar voldoende crossgen games met gratis PS5-updates, waardoor er meer dan voldoende te spelen is.

• Kalder
G.Scholtens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:43:
Hoe gaat sony het straks doen met de digital games, als je de ps5 digital editie koopt. Zonder de drive dus.
Klopt, tenzij je je hele account verkoopt

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Dat is nu toch ook al zo met games die je via de store koopt.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Launchgames zijn meestal ruk. Deze games mogen vaak niet veel kosten, omdat de userbase simpelweg te klein is. Er verschijnen in het najaar voldoende crossgen games met gratis PS5-updates, waardoor er meer dan voldoende te spelen is.
Er is ook voldoende te spelen maar wat je zegt: crossgen. Publishers lossen het op door: koop de nieuwe game op de Playstation 4 en krijg hem speelbaar op de PS5. Maar dan wacht ik wel met aanschaffen van de PS5 versie. In dit stadium haal ik geen crossgens meer voor de PS4 pro.

• Raem
Klopt. Wie weet komt Sony ooit met een soort marketplace waar je digitale games kunt aanbieden, waarbij zij een percentage rekenen en de verkoopprijs aan je PSN-tegoed wordt toegevoegd. Op die manier houden ze de geldstroom altijd binnen hun systeem. Maar voorlopig lijkt dat in ieder geval niet het geval.

• Kalder
Raem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Klopt. Wie weet komt Sony ooit met een soort marketplace waar je digitale games kunt aanbieden, waarbij zij een percentage rekenen en de verkoopprijs aan je PSN-tegoed wordt toegevoegd. Op die manier houden ze de geldstroom altijd binnen hun systeem. Maar voorlopig lijkt dat in ieder geval niet het geval.
Leuk idee, maar denk dat het nooit zal gebeuren. Dan is er straks geen reden meer om nieuwe games digitaal te kopen als je ze tweede hands download, er kunnen ook geen krassen op de download komen, dus waarom zou je dan nog meer betalen als je hem digitaal tweede hands goedkoper kan krijgen.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
Aah, de eerste zet is gezet lees ik door Microsoft; Release in November 2020:
https://news.xbox.com/en-...-with-thousands-of-games/

Let's go Sony!! *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Kraziey op 12-08-2020 10:12 ]

• bram1984
Ja net als nu. Het klinkt alsof je dat gek vindt? Daarom wordt die versie ook goedkoper dan de disc versie.
NotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Eens, hoewel het er met de PS5 een stuk rooskleuriger uitziet. Ik weet nog dat ik met mijn nieuwe PS4 games als Resogun en Contrast zat te spelen, nadat ik Shadow Fall uit had. Was redelijk karig toen.

BC helpt natuurlijk ook mee. Meteen een shitload aan topgames die je nog (eens) kan spelen.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
Digitaal doorverkopen van content vind ik maar vreemd. Ik kan ook niet mijn iOS en Android apps incl. de games doorverkopen. Enige mogelijkheid is je hele account verkopen. In Steam kan het dan weer wel, maar moet je werken met gifts waarbij valve er niet vanuit gaat dat je daarvoor een vergoeding ontvangt.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
Kraziey schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:11:

Let's go Sony!! *O*
Het was toch al super lang bekend dat ze eind november/ begin december zouden komen?

Kom maar eens met de prijs van het apparaat :9

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:33
Kalder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

Klopt, tenzij je je hele account verkoopt
Of als je je inlogt bij vrienden op hun PlayStation.
Volgens mij kan je de games dan downloaden en spelen.

• bram1984
Raem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Not a chance natuurlijk.

• Raem
Trishul schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:16:
Digitaal doorverkopen van content vind ik maar vreemd. Ik kan ook niet mijn iOS en Android apps incl. de games doorverkopen. Enige mogelijkheid is je hele account verkopen. In Steam kan het dan weer wel, maar moet je werken met gifts waarbij valve er niet vanuit gaat dat je daarvoor een vergoeding ontvangt.
Dat het op andere platformen niet kan betekent toch niet dat het voor consoles dan ook maar niet hoeft? Ik begrijp dat het niet zo simpel is, zitten genoeg haken en ogen aan qua verdienmodellen. Maar ik denk dat er ook een hoop winst te behalen is. Het niet door kunnen verkopen van games is een argument wat volgens mij het meeste voorbij komt waarom mensen geen digitale games aanschaffen.

• bram1984
Kraziey schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:11:

Let's go Sony!! *O*
Welke zet? Holidays 2020 is in principe november/december. ;)

• G.Scholtens
baronruud schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Dat is nu toch ook al zo met games die je via de store koopt.
Klopt, die kan ik helaas ook niet verkopen. Maar ik koop vaak dan ook alleen games in de sale, met een max van €30. Games duurder dan 30 zou ik niet digitaal kopen.

Vind ik zonde, als je na paar maand klaar / zat bent van een game. Is het gewoon weg gegooid geld. Fysieke game die je koopt voor bijvoorbeeld 40 a 50euro kan je nog verkopen. Ook dan heb je natuurlijk wel verlies qua geld, maar dan krijg je tenminste nog iets retour.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
R-utger schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Het was toch al super lang bekend dat ze eind november/ begin december zouden komen?

Kom maar eens met de prijs van het apparaat :9
Jaaaaaaaah, dat is wel zo maar toch fijn om een teken van leven te zien in deze komkommertijden van één van de partijen :+

• bram1984
G.Scholtens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Klopt, die kan ik helaas ook niet verkopen. Maar ik koop vaak dan ook alleen games in de sale, met een max van €30. Games duurder dan 30 zou ik niet digitaal kopen.

Vind ik zonde, als je na paar maand klaar / zat bent van een game. Is het gewoon weg gegooid geld. Fysieke game die je koopt voor bijvoorbeeld 40 a 50euro kan je nog verkopen. Ook dan heb je natuurlijk wel verlies qua geld, maar dan krijg je tenminste nog iets retour.
Voor mensen als jezelf is er dus de versie met disc drive. Die heb ik overigens ook besteld. Heb nog veel PS4 games op schijf en vind het ook wel prettig dat ik er bijvoorbeeld een film in kan steken.
Kraziey schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Jaaaaaaaah, dat is wel zo maar toch fijn om een teken van leven te zien in deze komkommertijden van één van de partijen :+
Is denk ik meer bedoeld om de aandacht een beetje van het uitstellen van Halo weg te halen. Die pagina waar dat op staat is ook niet geheel toevallig gisteren gelanceerd met de gebruikelijke marketing praat. Niks mis mee en begrijpelijk overigens.

Anyway, beide kun je uiterlijk november verwachten. Dat is niets nieuws.

• G.Scholtens
bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Voor mensen als jezelf is er dus de versie met disc drive. Die heb ik overigens ook besteld. Heb nog veel PS4 games op schijf en vind het ook wel prettig dat ik er bijvoorbeeld een film in kan steken.

[...]

Is denk ik meer bedoeld om de aandacht een beetje van het uitstellen van Halo weg te halen. Die pagina waar dat op staat is ook niet geheel toevallig gisteren gelanceerd met de gebruikelijke marketing praat. Niks mis mee en begrijpelijk overigens.

Anyway, beide kun je uiterlijk november verwachten. Dat is niets nieuws.
Bram ja dat vind ik zelf ook wel fijn, al word netflix etc. veel meer gebruikt tegenwoordig.

• bram1984
G.Scholtens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Bram ja dat vind ik zelf ook wel fijn, al word netflix etc. veel meer gebruikt tegenwoordig.
Ja, maar daar heb ik dan weer mijn smart TV voor. :P

Ik haal tegenwoordig wel veel uit sales digitaal. Voor 1 of 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen. Maar een game als Days Gone had niet zulke goede reviews. Die heb ik heel bewust fysiek gekocht zodat ik deze weer voor een leuk prijsje kon doorverkopen als 'ie tegen zou vallen. Niet gedaan overigens, schitterende game. Nu helemaal na alle updates.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
G.Scholtens schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb geen verlies hoor. Ik heb voor een paar euro vaak 10-20 uur plezier. Ik geef aan zo ongelooflijk veel dingen die ik leuk vind geld uit dat ik soms moe wordt van die zuinigheid die je bij gamers ziet. Het houdt echt vernieuwing tegen (denk aan online plannen Xbox one die gekilled zijn door een groepje vocale internetters die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
MazeWing schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

nouhja stom, het was uiteindelijk wel slim om een BlueRay speler te nemen, in dat opzicht was Sony ook echt wel vernieuwend bezig. Maar als je zag dat in die tijd een standalone BR-speler nog 1000+ euro koste dan kon je dus voordeliger een PS3 kopen voor het afspelen van je BR films.

de BR drive icm met de cell processor maakte het een enorm dure console qua kostprijs, zelfs op de initiële prijs van 599 maakte Sony dik verlies.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Om daar over te oordelen moet je het imho op een 50"+ 4K scherm zonder YouTube compressie zien.

Dingen als minder pop-in vallen in de Godfall videao sowieso niet op.

• Segafreak83
Dat kan met de huidige digitale games ook al niet.

Maar je doelt waarschijnlijk op je games op disc, daar heb je niets meer aan nee met een digitale editie..

De mensen die kiezen voor een digitale editie belemmeren zichzelf behoorlijk, je bent dan verplicht om games te kopen in de (dure) PSN store.

• G.Scholtens
bram1984 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Ja, maar daar heb ik dan weer mijn smart TV voor. :P

Ik haal tegenwoordig wel veel uit sales digitaal. Voor 1 of 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen. Maar een game als Days Gone had niet zulke goede reviews. Die heb ik heel bewust fysiek gekocht zodat ik deze weer voor een leuk prijsje kon doorverkopen als 'ie tegen zou vallen. Niet gedaan overigens, schitterende game. Nu helemaal na alle updates.
Hier ook de tv voor of ziggo media box. Liggen amper nog films op schijf. Games inderdaad nog wel, ik kijk puur naar de prijs. Of het moet een goede game zijn, dan koop ik hem soms fysiek in de aanbieding.

@giantgiantus heeft niet iets met zuinigheid te maken, maar niet iedereen heeft even 60 a 70euro voor een game liggen.
Vroeger in de tijd van de NES kon je ook maanden plezier aan een game. Ik speel ook alleen single player games. Dus als ik een campaign uitgespeeld heb, dan doe ik niks meer met een game. Dus voor 10 a 20 euro is dat geen ramp. Maar voor een game van 60 a 70euro tegenwoordig vind ik dat gewoon zonde

• bram1984
giantgiantus schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb geen verlies hoor. Ik heb voor een paar euro vaak 10-20 uur plezier. Ik geef aan zo ongelooflijk veel dingen die ik leuk vind geld uit dat ik soms moe wordt van die zuinigheid die je bij gamers ziet. Het houdt echt vernieuwing tegen (denk aan online plannen Xbox one die gekilled zijn door een groepje vocale internetters die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten).
Rare post. Wat iedereen kan evenveel geld uitgeven? Niet iedereen heeft het even breed, dus ja, sommige mensen moeten iets zuiniger doen.

• Segafreak83
*knip* doei

[ Voor 133% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2020 11:26 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Hahahaha! _O-

Rekening houdend met inflatie en duurdere hardware zou $599 dan wel een heel nette prijs zijn voor de PS5.

March of the Eagles

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik begin toch meer naar de DE te neigen, maar ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik dat alleen doe als het verschil 100 euro of meer is.

Bij de meeste games kan ik best even wachten, en doorverkopen doe ik zelden. Er is wel een prijsverschil bij launch van de game, maar dat is alleen belangrijk voor mij bij spoilergevoelige games (TLoU II bijvoorbeeld wel op launch gehaald. Op schijf overigens).

Die enkele keer vind ik niet zo'n probleem eigenlijk, en het moet ook een keer of tien gebeuren voordat ik persoonlijk meer geld aan het uitgeven ben aan games dan die 100 euro prijsverschil.

Ik denk dat ik het wel over heb voor het gemak en de mooiere console.

• Dalim
Beetje gekke opmerking, je kan je digitale games op een PS5 MET drive toch ook niet verkopen? Je kan je digitale games op een PS4 toch ook niet verkopen?

Dit heeft niks met de PS5 DE te maken, maar meer met de manier waarop iedere persoon games koopt (en verkoopt). Als jij iemand bent die bijna al zijn gsmes na het uitspelen weer verkoopt, dan is de digital edition niks voor jou. Daar hoeft een gaat Sony niks mee doen. Lijkt me logisch.

• NotSoSteady
XWB schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Rekening houdend met inflatie en duurdere hardware zou $599 dan wel een heel nette prijs zijn voor de PS5.
Ik denk dat de PS5 wel goedkoper is om te produceren dan de PS3, zelfs zonder rekening te houden met inflatie.

• bram1984
vaagisdenaam schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:22:
Ik begin toch meer naar de DE te neigen, maar ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik dat alleen doe als het verschil 100 euro of meer is.

Bij de meeste games kan ik best even wachten, en doorverkopen doe ik zelden. Er is wel een prijsverschil bij launch van de game, maar dat is alleen belangrijk voor mij bij spoilergevoelige games (TLoU II bijvoorbeeld wel op launch gehaald. Op schijf overigens).

Die enkele keer vind ik niet zo'n probleem eigenlijk, en het moet ook een keer of tien gebeuren voordat ik persoonlijk meer geld aan het uitgeven ben aan games dan die 100 euro prijsverschil.

Ik denk dat ik het wel over heb voor het gemak en de mooiere console.
Een verschil van 100 kan je wel vanuit gaan. Volgens mij eindigen console launch prijzen zelden op 49, maar meer op 99.

• Dalim
Chaoss schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

nouhja stom, het was uiteindelijk wel slim om een BlueRay speler te nemen, in dat opzicht was Sony ook echt wel vernieuwend bezig. Maar als je zag dat in die tijd een standalone BR-speler nog 1000+ euro koste dan kon je dus voordeliger een PS3 kopen voor het afspelen van je BR films.

de BR drive icm met de cell processor maakte het een enorm dure console qua kostprijs, zelfs op de initiële prijs van 599 maakte Sony dik verlies.
De strategie van Sony was eigenlijk om de PS3 gebruiken om Blu-ray de nieuwe HD video standaard te maken ten koste van HD DVD om dan het verlies op de PS3 terug te verdienen met Blu-ray verkopen.

Dat eerste deel was succesvol, het tweede deel niet omdat Blu-rays toch best wel duur waren en mensen vooral veel dvd's bleven kopen. En niet veel later kwamen streaming diensten om de hoek kijken wat de finale doodsteek was.

Sony kreeg namelijk royalties voor Blu-ray verkopen omdat ze die (mede) ontwikkeld hadden.

Zelfde strategie hadden ze al eerder succesvol toegepast bij de PS2.

• G.Scholtens
Dalim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Beetje gekke opmerking, je kan je digitale games op een PS5 MET drive toch ook niet verkopen? Je kan je digitale games op een PS4 toch ook niet verkopen?

Dit heeft niks met de PS5 DE te maken, maar meer met de manier waarop iedere persoon games koopt (en verkoopt). Als jij iemand bent die bijna al zijn gsmes na het uitspelen weer verkoopt, dan is de digital edition niks voor jou. Daar hoeft een gaat Sony niks mee doen. Lijkt me logisch.
Klopt, heeft sony ook niks mee te doen. Was puur een vraag aangezien ze nu dus een editie maken voor alleen digitale games.
Pagina: 1 ... 103 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden