Ben het met je eens. Weinig bijzonders gezien. Ps5 games die er mi slechter uitzien dan menig ps4 game.Albinoraptor schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:38:
Ik begin te oud te worden, Hitman 3 is tot nu toe enige game die mij interesant leek. Jammer dat ik slecht tegen VR kan, maar Agent 47 in VR lijkt me wel wat.
Niets verwacht dus niet disappointed , nu heb ik het wel gehad met die ''shows'' tot het eens A) een teardown show met technische uitleg gaat zijn of B ) een show met release date en prijs.
Al de rest qua teasen en trailers ben ik nu wel beu, de geruchten molens ook ( is al bezig van Januari ) zitten straks in September zonder prijs of release date, nee gaf me dan maar een traditionele E3 show met een waterfall aan info ( yes I know, was niet mogelijk niet jaar )
Straks zou je nog al de memes geloven dat zowel Sony als MS schrik hebben om als 1ste een datum en prijs te zeggen.
Al de rest qua teasen en trailers ben ik nu wel beu, de geruchten molens ook ( is al bezig van Januari ) zitten straks in September zonder prijs of release date, nee gaf me dan maar een traditionele E3 show met een waterfall aan info ( yes I know, was niet mogelijk niet jaar )
Straks zou je nog al de memes geloven dat zowel Sony als MS schrik hebben om als 1ste een datum en prijs te zeggen.
Op naar volgende show.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:21
Ik vind Hood wel interessant maar ben benieuwd wat het wordt, RPG? Hack & slash?
Godfall twijfel ik nog over, is normaalgesproken niet mijn type game maar lijkt toch wel aardig diepgang te hebben.
Star Wars in VR lijkt me extreem vet, heb jammer genoeg geen PSVR :=
Godfall twijfel ik nog over, is normaalgesproken niet mijn type game maar lijkt toch wel aardig diepgang te hebben.
Star Wars in VR lijkt me extreem vet, heb jammer genoeg geen PSVR :=
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 06-08-2020 22:54 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nou, dat was inderdaad een saaie Nintendo Direct
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
- Chaoss
Kijken op eigen risico
Edit: lol @ dubbelpost met hierboven... Maar mijn video is leuker
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 06-08-2020 22:59 ]
Ik heb de show met 0 verwachting gekeken en vond het eigenlijk wel prima. Ik snap niet zo goed hoe het tegen kan vallen als Sony al zegt dat je niets hoeft te verwachten.
Hood vond ik wel een interessante verrassing. Door de ‘concurrentie’ waar over gesproken werd, kreeg ik het idee dat het misschien een squad based multiplayer game wordt? (battle royal?).
Godfall had ik tot nu toe echt geen interesse in, maar met de focus op gameplay is dat wel iets veranderd. Het is wat minder een button-basher dan ik gedacht had, en co-op lijkt me ook wel leuk.
Hood vond ik wel een interessante verrassing. Door de ‘concurrentie’ waar over gesproken werd, kreeg ik het idee dat het misschien een squad based multiplayer game wordt? (battle royal?).
Godfall had ik tot nu toe echt geen interesse in, maar met de focus op gameplay is dat wel iets veranderd. Het is wat minder een button-basher dan ik gedacht had, en co-op lijkt me ook wel leuk.
De prijs duurt nog wel eventjes. Zowel Sony als Microsoft willen beide niet de eerste zijn die de prijs van de console vermeld. We weten allemaal wat er de vorige keer gebeurd is.Katmi schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:45:
Niets verwacht dus niet disappointed , nu heb ik het wel gehad met die ''shows'' tot het eens A) een teardown show met technische uitleg gaat zijn of B ) een show met release date en prijs.
Ze komen op een gegeven moment op een punt dat er meer over de console bekend moet worden qua releasedate en prijs. Maar dat kan best nog even duren aangezien het nog lang geen oktober / november wordt.
Wat betreft de prijs.... ik weet niet of veel consolekopers hetzelfde denken dan ik. (Laat ik zeggen dat ik zeker voor de ps5 ga) maar stel Sony maakt de prijs 499 en Microsoft 550 of misschien wel 599. Die 100 euro meer voor de console verdienen de xbox spelers gemakkelijk terug over de tijd die de console leeft. Een plus abbo kost laten we even zeggen 40euro en de console gaat 5 jaar mee. Dat zijn in totaal 200 euro wat dat de console dan weer goedkoper wordt. Want de geruchten gaan dat microsoft het online gamen gratis gaat maken.
Bovenstaand zou vanuit Microsoft een gigantisch goede zet zijn om wat playstation spelers over te halen.
Edit: microsofr heeft gemeld dat plus voor microsoft niet weg gaat
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, wat ervaar ik en blijkbaar velen anderen, dit als een soort sleur zeg..Katmi schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:45:
En nu gaan MS en Sony een waiting game spelen om de prijs / release datum aan te kondigen.
Hype is compleet weg, en dan had / heb ik nog niet eens verwachtingen..
Ik vraag me af of deze game er beter uit zal gaan zien op de PS5 in VR!Anton.net schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:42:
[...]
Ik denk dat weer alle maps beschikbaar gaan zijn, dus eigenlijk Hitman 1,2 en 3 in VR. Maps als Sapienza, Miami of Mumbai lijken me wel indrukwekkend in VR!
Godfall is idd ruk
En of uberhaupt PSVR games een lichte boost kunnen krijgen zelfs zonder patch (al verwacht ik dat niet), maar zeker deze Hitman game die uit komt nadat de PS5 er al is zou je kunnen verwachten dat ze net iets meer er mee kunnen doen qua graphics!
Ik ben heel benieuwd of de PS5 PSVR direct bij de launch al zal ondersteunen. De PlayStation camera werkt niet out of the box met de PS5 en er is een verloop kabel voor nodig(zie https://blog.playstation....-peripherals-accessories/). Heel opvallend is dat ze niet noemen of de nieuwe PlayStation camera voor de PS5 gebruikt kan worden voor PSVR. Ik mag hopen dat dat laatste wel het geval is.Aenea schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Ik vraag me af of deze game er beter uit zal gaan zien op de PS5 in VR!
En of uberhaupt PSVR games een lichte boost kunnen krijgen zelfs zonder patch (al verwacht ik dat niet), maar zeker deze Hitman game die uit komt nadat de PS5 er al is zou je kunnen verwachten dat ze net iets meer er mee kunnen doen qua graphics!
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik denk persoonlijk als we niks hoeven verwachten, dan hoeven ze ook geen State of play uit te zenden.nioz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:02:
Ik heb de show met 0 verwachting gekeken en vond het eigenlijk wel prima. Ik snap niet zo goed hoe het tegen kan vallen als Sony al zegt dat je niets hoeft te verwachten.
Ze zeiden wat je kon verwachten. Focus op indies, PS4 en VR titels met wat PS5 footage. Geen PS5 nieuws en aankondigingen. Dat is exact wat we gezien hebben.mobygo76 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:07:
[...]
Ik denk persoonlijk als we niks hoeven verwachten, dan hoeven ze ook geen State of play uit te zenden.
Damn ik wist niet dat het verschil tussen fysieke aankopen en digitale zo groot was!
Bij het kijken naar het gele vlak snap je ook waarom dlc/in game aankopen niet meer weg te denken is.
Bij het kijken naar het gele vlak snap je ook waarom dlc/in game aankopen niet meer weg te denken is.
Untappd: Kapitein_Merijn
Veel add-on / DLC is vaak ook alleen digitaal te krijgen (in eerste instantie), dus geeft nogal een vertekend beeld..Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:58:
Damn ik wist niet dat het verschil tussen fysieke aankopen en digitale zo groot was!
Maar ook het verschil tussen Full games retail en PSN is best groot, veel groter dan ik had verwacht, maar misschien komt dat ook omdat de prijzen daarvan veel hoger zijn en ze daar dus meer aan verdienen dan aan retail?Segafreak83 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:08:
[...]
Veel add-on / DLC is vaak ook alleen digitaal te krijgen (in eerste instantie), dus geeft nogal een vertekend beeld..
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Die staan toch onder add ons (geel) en los van game sales (groen)?Segafreak83 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:08:
[...]
Veel add-on / DLC is vaak ook alleen digitaal te krijgen (in eerste instantie), dus geeft nogal een vertekend beeld..
Wel bizar veel trouwens
Volgens mij zit daar ook het grote verschil. Ik vermoed dat voor de fysieke games Sony alleen wat licentiegelden binnenkrijgt van de uitgever/ontwikkelaars en de rest blijft hangen bij de winkels, tussenpersonen e.d.Kalder schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:26:
[...]
Maar ook het verschil tussen Full games retail en PSN is best groot, veel groter dan ik had verwacht, maar misschien komt dat ook omdat de prijzen daarvan veel hoger zijn en ze daar dus meer aan verdienen dan aan retail?
Bij verkoop via de PSN-store zijn deze niet in beeld en (vermoed ik) dat Sony een x percentage voor zichzelf houdt bij iedere verkoop.
-
- Chaoss
Idd DLC staat apart vermeld. Daar verdienen ze echt huge aan blijkbaar. PS+ en PSNow vind ik ook nogal veel opbrengst hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 07-08-2020 23:44 ]
Excuus, niet goed gelezen.vaagisdenaam schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Die staan toch onder add ons (geel) en los van game sales (groen)?
Wel bizar veel trouwens
Maar blijkt inderdaad dat veel mensen voor digitaal gaan ipv disc.
Het volgt de trends van de DVD, veel mensen verzamelden die en tegenwoordig doet bijna niemand dat meer.
Op consoles blijf ik het nog wel lastig vinden om 100% digitaal die stap te doen (want ik hoef eigenlijk niet perse meer fysiek en games weer verkopen heb ik de laatste tijd ook geen zin meer in), maar bijvoorbeeld op pc vind ik het heerlijk om alles via Steam te hebben. Wellicht toch met de PS5 volledig digitaal.
Mm helemaal glad vergeten dat er gisteren weer een event was. Dat krijg je een beetje met dat versnipperde “100 events and shows” gedoe.
Niet echt wat gemist ook als ik het nu zo terug lees.
Op naar het volgende event maar weer. Met de prijs, beschikbaarheid en pre-orders dan maar.
Op naar het volgende event maar weer. Met de prijs, beschikbaarheid en pre-orders dan maar.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 07-08-2020 23:10 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zelf heb ik besloten om volledig digitaal te gaan met de PS5.NukaWorldNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:01:
Op consoles blijf ik het nog wel lastig vinden om 100% digitaal die stap te doen (want ik hoef eigenlijk niet perse meer fysiek en games weer verkopen heb ik de laatste tijd ook geen zin meer in), maar bijvoorbeeld op pc vind ik het heerlijk om alles via Steam te hebben. Wellicht toch met de PS5 volledig digitaal.
Persoonlijk hoef ik games niet op release te spelen en speel eigenlijk alleen de exclusives, omdat ik voor de rest een PC/Laptop heb waar ik mee kan gamen.
Ik zal de games dan ook voornamelijk tijdens sales e.d. kopen. Zo heb ik dat nu ook met de Zomeruitverkoop gedaan en heb daarbij ook een aantal games gekocht die ik al op disc had, puur om ze straks op de PS5 te kunnen spelen
Verkopen van games doe ik eerlijk gezegd niet aan. Het is mij teveel gedoe voor te weinig opbrengst. Komt ook doordat het games zijn die de meesten allang hebben uitgespeeld
Het ligt er maar net aan wat je verwacht van zo'n showDonstil schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:10:
Persoonlijk ben ik toch altijd wel benieuwd naar wat de indies laten zien.
-
Vreemd ding. Wat betekenen die waardes? Is dit wereldwijd of een bepaalde regio?Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:34:
[Afbeelding]
Dit laat goed zien hoe belangrijk die digitale PS5 is voor Sony en waarom ze die vermoedelijk een stuk goedkoper gaan maken. En waarom GTA5 nog eens gepromoot wordt op de PS5.
Mist nog al wat context.
Ooh ik vind “Indies” zeker leuk hoor, hoeft niet allemaal Tripple A third person action game te zijn wat mij betreft.Edd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:17:
Het ligt er maar net aan wat je verwacht van zo'n show
Persoonlijk ben ik toch altijd wel benieuwd naar wat de indies laten zien.
Alleen ook daar niet echt iets gezien wat ze voor mij aan het maken zijn.
Ik wil best volledig digitaal maar dan moet Sony wel echt wat gaan doen aan de prijzen in de store. Niet alleen zijn ze te hoog, ze zakken ook te langzaam.NukaWorldNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:01:
Overigens verkoop ik wel games, sterker nog alle single player games gaan hier na de platinum de deur weer uit. Altijd wel iemand blij mee te maken.
Verwijderd
Context is toch vrij duidelijk ? Netto omzet Q1 van gaming en netwerk services tak van Sony...Donstil schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:18:
[...]
Vreemd ding. Wat betekenen die waardes? Is dit wereldwijd of een bepaalde regio?
Mist nog al wat context.
Misschien dat bron-vermelding handig is. Want ik geloof niet dat de verkoop van PS4 consoles maar 0,52 dollar heeft opgeleverd en dat staat nu wel zo in het plaatje...Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:29:
[...]
Context is toch vrij duidelijk ? Netto omzet Q1 van gaming en netwerk services tak van Sony...
-
Verwijderd
Dacht dat de afbeelding klikbaar was maar blijkbaar niet.Edd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:31:
[...]
Misschien dat bron-vermelding handig is. Want ik geloof niet dat de verkoop van PS4 consoles maar 0,52 dollar heeft opgeleverd en dat staat nu wel zo in het plaatje...
Maar die eenheden in dollar zijn natuurlijk geen 100 of 1000 tallen
De absolute getallen zijn ook irrelevant het gaat om de verhouding wat mij betreft.
https://www.hardwaretimes...nys-q1-playstation-sales/
Nou er staat niet bij of het een regio is of wereldwijd.Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:29:
[...]
Context is toch vrij duidelijk ? Netto omzet Q1 van gaming en netwerk services tak van Sony...
Of die bedragen. Is wat in miljarden, honderden miljoenen, welke dollars, enz enz.
Genoeg onduidelijk om het “vrij duidelijk” te noemen dus.
Q1F2020 is wel ook vol COVID-19 over de hele wereld, zou mij niet verbazen als deze getallen een jaar geleden er anders uit hadden gezien en fysieke games hoger waren.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 07-08-2020 23:49 ]
Verwijderd
Omzet cijfers worden volgens mij nooit opgesplitst per regio. Wereldwijde cijfers zijn de norm. Zoals ik hierboven zei zijn de absolute cijfer vrij irrelevant. Maar goed linkje staat hierboven.Donstil schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:45:
[...]
Nou er staat niet bij of het een regio is of wereldwijd.
Of die bedragen. Is wat in miljarden, honderden miljoenen, welke dollars, enz enz.
Genoeg onduidelijk om het “vrij duidelijk” te noemen dus.
Q1F2020 is wel ook vol COVID-19 over de hele wereld, zou mij niet verbazen als deze getallen een jaar geleden er anders uit hadden gezien en fysieke games hoger waren.
Aah oke, wist niet dat PlayStation omzet altijd wereldwijd is en daarin zal ik ongetwijfeld niet de enige zijn lijkt mij.Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Omzet cijfers worden volgens mij nooit opgesplitst per regio. Wereldwijde cijfers zijn de norm. Zoals ik hierboven zei zijn de absolute cijfer vrij irrelevant. Maar goed linkje staat hierboven.
Ik zal morgen eens opzoeken hoe dat zich verhoud tegen een normaal kwartaal. Dat is interessanter om een conclusie aan op te hangen dan een kwartaal met lockdown verwacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-08-2020 00:00 ]
Geen Batman, maar waarschijnlijk wordt er wel de 22e een game van Rocksteady aangekondigd in de DC UniverseNotSoSteady schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:31:
Zou die nieuwe Batman-game ook niet binnenkort worden aangekondigd? Iedereen heeft het altijd over Spider-Man, maar ik vond de Batman-games eigenlijk een stukje beter.
Target locked - #DCFanDome - August 22. #suicidesquadgame pic.twitter.com/HrXZNKwo0f
— Rocksteady Studios (@RocksteadyGames) 7 augustus 2020
-
Ziet er uit als Superman? Al ben ik niet zo thuis in alle 'beschikbare' superhelden...Edd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Geen Batman, maar waarschijnlijk wordt er wel de 22e een game van Rocksteady aangekondigd in de DC Universe
[Twitter]
[Afbeelding]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dit is spiderman Superman idd. Die zit in “The Avengers van DC”Rossi46 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:10:
[...]
Ziet er uit als Superman? Al ben ik niet zo thuis in alle 'beschikbare' superhelden...
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 08-08-2020 00:18 ]
Nee man, dit is jesus christ supermanDonstil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:11:
[...]
Dit is spiderman idd. Die zit in “The Avengers van DC”
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hahah fuck het is al laat. Ik bedoel dus idd en uiteraard Superman. Ik ga maar eens naar bed
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-08-2020 00:19 ]
Verwijderd
Over heel 2019Donstil schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:58:
[...]
Aah oke, wist niet dat PlayStation omzet altijd wereldwijd is en daarin zal ik ongetwijfeld niet de enige zijn lijkt mij.
Ik zal morgen eens opzoeken hoe dat zich verhoud tegen een normaal kwartaal. Dat is interessanter om een conclusie aan op te hangen dan een kwartaal met lockdown verwacht ik.
https://www.google.com/ur...Vaw0DxoXWrmvfeKwGDybRfmRbPhysical Software made up 10.5% of total game sales earnings in FY19, and digital made up 89.5% of total game sales.
Aah dit laat wel precies goed zien wat ik bedoelde en ook wel verwacht had.Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:24:
[...]
Over heel 2019
[...]
https://www.google.com/ur...Vaw0DxoXWrmvfeKwGDybRfmRb
The proportion of digital-to-physical jumped in Q4'19 thanks to coronavirus stay-at-home mandates. By the end of FY19, 51% of total game sales for the year were from digital as compared to the 37% in FY18.
Dit is inderdaad Superman. Ik zal je niet vermoeien met alle beschikbare superhelden, maar zowel Superman als Batman "leven" in dezelfde universe. Vandaar ook dat er films zijn waar beiden in voorkomen.Rossi46 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:10:
[...]
Ziet er uit als Superman? Al ben ik niet zo thuis in alle 'beschikbare' superhelden...
Wat ik wel interessant vind en reageer op het bericht, was dat dit spel gemaakt wordt door Rocksteady Games. Zij hebben ook de Batman Arkham trillogy gemaakt en ik heb mij daar goed mee vermaakt.
-
Verwijderd
.
— FoxyGames✨BUY BOXED GAMES (@foxygames_uk) 7 augustus 2020
Psst, rumor has it..
750 Million Dollar Exclusivity Deal.
Signed, Sealed.. Delivered #PS5
Exclusives !!!!
(Geloof er zelf weinig van maar zou wel een stunt zijn)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2020 03:28 ]
Dit wordt dus Suïcide Squad, zal wel gelijktijdig uitkomen met de nieuwe film.Edd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Geen Batman, maar waarschijnlijk wordt er wel de 22e een game van Rocksteady aangekondigd in de DC Universe
[Twitter]
[Afbeelding]
Als de game net zo slecht wordt als de eerste film weet ik nu al dat ik 'm kan laten liggenkwdtje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 05:53:
[...]
Dit wordt dus Suïcide Squad, zal wel gelijktijdig uitkomen met de nieuwe film.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Gelukkig staat de nieuwe film op zichzelf, met een betere regisseur.dvdkiwi schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:19:
[...]
Als de game net zo slecht wordt als de eerste film weet ik nu al dat ik 'm kan laten liggen
- Chaoss
Deze dev heeft toch ook debat an Arkham games gemaakt? Die waren gewoon prima dus ik zie geen reden om op voorhand al te twijfelen over de game.
/*knip* geen vs discussies. Sony heeft door dit type deals (of het nu 750 of slechts 100 mln betreft) minder financiële ruimte om dat te volgen c.q. lang vol te houden. Timed exclusives lopen uiteindelijk af en dergelijke 3rd party AAA-games verkopen toch wel.Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 03:04:
[Twitter]
Exclusives !!!!
Grotendeels is dit dus het wegpissen van geld en het is maar de vraag of dit type bedragen geheel of slechts deels wordt terugverdiend. Niet op basis van slechts één game maar alle timed excusieves bij elkaar. Er zullen uiteindelijk ook games tussen zitten die floppen of kampen met tegenvallende verkopen (inclusief in-game-aankopen/DLC).
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 08-08-2020 13:16 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:58:
Niet vergeten dat Sony meer winst maakt op een 3rd party digitale game dan een 3rd party fysieke game en dit plaatje laat alleen de winst zien die Sony heeft van beide, niet de verkoop aantallen...Kalder schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:26:
[...]
Maar ook het verschil tussen Full games retail en PSN is best groot, veel groter dan ik had verwacht, maar misschien komt dat ook omdat de prijzen daarvan veel hoger zijn en ze daar dus meer aan verdienen dan aan retail?
Dat zijn grofweg de kosten van GTA VI, RDR3 en Call of Duty. Ik geloof er niets van.Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 03:04:
[Twitter]
Exclusives !!!!
Hahaha. Ja ze zullen er wel niet over nagedacht hebben. Je kan je beter afvragen of bepaalde subscription based diensten wel worden terugverdiend. Timed dingetjes gebeuren al jaren. Als het niks zou opleveren, zou men er al lang mee gestopt zijn.ariekanari schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:31:
[...]
/[mbr]*knip* geen vs discussies.[/] Sony heeft door dit type deals (of het nu 750 of slechts 100 mln betreft) minder financiële ruimte om dat te volgen c.q. lang vol te houden. Timed exclusives lopen uiteindelijk af en dergelijke 3rd party AAA-games verkopen toch wel.
Grotendeels is dit dus het wegpissen van geld en het is maar de vraag of dit type bedragen geheel of slechts deels wordt terugverdiend. Niet op basis van slechts één game maar alle timed excusieves bij elkaar. Er zullen uiteindelijk ook games tussen zitten die floppen of kampen met tegenvallende verkopen (inclusief in-game-aankopen/DLC).
- Chaoss
Ten eerste zijn het geen officiële cijfers van Sony, maar als ze daadwerkelijk zoveel geld in exclusives stoppen dan doen ze dat omdat ze verwachten dat ze het terugverdienen. Een bedrijf geeft geen 750 miljoen uit zonder marktonderzoek 
Als bedrijf investeer je en dat moet keihard rendement opleveren, anders is het gewoon einde verhaal. Sony maakt al 30 jaar consoles, het zou kunnen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Als bedrijf investeer je en dat moet keihard rendement opleveren, anders is het gewoon einde verhaal. Sony maakt al 30 jaar consoles, het zou kunnen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 08-08-2020 23:37 ]
Oeh oeh ik voel een getimede exclusive GTA 6 aankomen jaja
Als dat echt zou zijn, dan zouden ze me toch een zooi consoles en van die game verkopen, holy guacamole
Gezien de geruchten van deals tussen Rockstar en Sony, én dat ze doodleuk hun eerste PS5 event openden met het R* logo en GTA 5 zou-het-he-le-maal-geen-gekke-gedachte zijn eigenlijk..
Als dat echt zou zijn, dan zouden ze me toch een zooi consoles en van die game verkopen, holy guacamole
Gezien de geruchten van deals tussen Rockstar en Sony, én dat ze doodleuk hun eerste PS5 event openden met het R* logo en GTA 5 zou-het-he-le-maal-geen-gekke-gedachte zijn eigenlijk..
Lees het rode tekstblok onderaan dit topic nog even aandachtig door.poor Leno schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:22:
Oeh oeh ik voel een getimede exclusive GTA 6 aankomen jaja![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Bart ® op 08-08-2020 20:05 ]
Niet op reageren.
[ Voor 79% gewijzigd door Bart ® op 08-08-2020 20:05 ]
Exclusives 
Laat de PS5 sterk zijn op zijn eigen krachten en first party titles. Niet dit soort vieze praktijken.
Laat de PS5 sterk zijn op zijn eigen krachten en first party titles. Niet dit soort vieze praktijken.
Maakt toch geen moer uit als je toch al een PS5 hebt?
Het kan ook zijn dat het gaat om meer dan 1 game zoals ook een tijd terug met Bungie en Destiny het geval was. Wellicht 3 games oid. Ik kan me bij deze franchise wel meerdere games voorstellen.Chic de Friemel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Dat zijn grofweg de kosten van GTA VI, RDR3 en Call of Duty. Ik geloof er niets van.
Hoe duidelijk wil je het hebben? Een R* logo en GTA 5 logo =! GTA6. Ik snap dat de wens de vader van de gedachte is maar het meest voor de handliggend is dat er een next-gen GTV V update komt en dat zal zeer waarschijnlijk een timed exclusive zijn.poor Leno schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:22:
Oeh oeh ik voel een getimede exclusive GTA 6 aankomen jaja![]()
Joh ik snap dat je het verschrikkelijk voor de andere kant zou vinden, maar je hoeft niet gelijk zo met van die samengeknepen billetjes te reageren..ariekanari schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:01:
[...]
Hoe duidelijk wil je het hebben? Een R* logo en GTA 5 logo =! GTA6. Ik snap dat de wens de vader van de gedachte is maar het meest voor de handliggend is dat er een next-gen GTV V update komt en dat zal zeer waarschijnlijk een timed exclusive zijn.
Het is maar een balletje opgooien, en als Sony idd een 750 mil deal heeft gemaakt, dan zijn er bar weinig andere opties, en dat is zeker niet alleen maar een timed update'je.
Maar goed, het kan ook een andere grote IP zijn. Alleen gezien de geruchten die al enkele maanden geleden de kop op staken over een R*/Sony samenwerking, zou het eventueel indien misschien wellicht kunnen.
Maar R* laat ook de PC spelers ook altijd lang wachten, en aangezien de XB nu meer een 1-2tje wordt met de PC, zou het eventueel indien misschien wellicht kunnen dat ze die nu ook gewoon laten wachten, aangezien de verkopen net zo goed zullen lopen ookal is het later. That's all.
Oh, dan lees je dat verkeerd, want mij maakt het echt niet uit of Nintendo, Google Stadia, Apple Arcade, Xbox of PlayStation na deze generatie van de markt zouden verdwijnen. Ik ben maar een casual gamer, ik hang niet aan een platform of ecosysteem.
Voor de goede orde, ik heb wel een XBO S (omdat ik goedkoop een 360 op de kop kon tikken en ben toen met een Black Friday-deal naar de XBO S. Maar dit had net zo goed een PS3 > PS4 kunnen zijn. 't scheelde maar €10 of zo maar ik geen idee had of een console mij überhaupt zou bevallen want Ik ben feitelijk gestopt met gamen na MSX2 en Commodore Amiga) maar ben niet van plan bij release door te rollen naar de nieuwe generatie XSX of PS5 omdat het spelaanbod dan gewoon te mager is, althans voor mij.
3rd party (timed) exclusives vind ik onzin voor élk platform of ecosysteem maar begrijp wel dat ze zo kunstmatig het eigen spelaanbod wensen te vergroten en daarmee tegelijkertijd het aanbod bij de concurrent tijdelijk verminderen. Het geeft goed aan dat 1st en 2nd party studio's weinig spellen in ontwikkeling hebben, en het spelaanbod bij release dus magertjes is en verder is het mogelijk dat deze niet allemaal van topkwaliteit zijn. Dat is niet zo vreemd want developers kennen de (eigenaardigheden van) nieuwe hardware en mogelijkheden nog niet goed of de nieuwe gameeninges zijn nog niet af, dus een kwaliteitssprong in next-gen games kun je m.i. pas verwachten na 1,5-2 jaar na introductie.
Voor de goede orde, ik heb wel een XBO S (omdat ik goedkoop een 360 op de kop kon tikken en ben toen met een Black Friday-deal naar de XBO S. Maar dit had net zo goed een PS3 > PS4 kunnen zijn. 't scheelde maar €10 of zo maar ik geen idee had of een console mij überhaupt zou bevallen want Ik ben feitelijk gestopt met gamen na MSX2 en Commodore Amiga) maar ben niet van plan bij release door te rollen naar de nieuwe generatie XSX of PS5 omdat het spelaanbod dan gewoon te mager is, althans voor mij.
3rd party (timed) exclusives vind ik onzin voor élk platform of ecosysteem maar begrijp wel dat ze zo kunstmatig het eigen spelaanbod wensen te vergroten en daarmee tegelijkertijd het aanbod bij de concurrent tijdelijk verminderen. Het geeft goed aan dat 1st en 2nd party studio's weinig spellen in ontwikkeling hebben, en het spelaanbod bij release dus magertjes is en verder is het mogelijk dat deze niet allemaal van topkwaliteit zijn. Dat is niet zo vreemd want developers kennen de (eigenaardigheden van) nieuwe hardware en mogelijkheden nog niet goed of de nieuwe gameeninges zijn nog niet af, dus een kwaliteitssprong in next-gen games kun je m.i. pas verwachten na 1,5-2 jaar na introductie.
Ok, maar dat heeft verder niets te maken met GTA timed voor de PS of niet.
Het gaat verder dan alleen een spelaanbod vergroten of verkleinen. Als devs van een bepaald spel, in dit geval GTA, op die manier beter kunnen optimaliseren/focussen op een bepaalde console omdat het spel op die console beter tot zn recht komt, in dit geval dan de PS5, dan zullen ze dat doen.
Voor beide partijen win-win. Voor de consument minder.
Aan de andere kant vind ik timed niet zo erg, voor welke kant dan ook. Ook begrijpelijk.
Het was erger geweest als 3rd party games plots helemaal exclusive waren geworden.
Het gaat verder dan alleen een spelaanbod vergroten of verkleinen. Als devs van een bepaald spel, in dit geval GTA, op die manier beter kunnen optimaliseren/focussen op een bepaalde console omdat het spel op die console beter tot zn recht komt, in dit geval dan de PS5, dan zullen ze dat doen.
Voor beide partijen win-win. Voor de consument minder.
Aan de andere kant vind ik timed niet zo erg, voor welke kant dan ook. Ook begrijpelijk.
Het was erger geweest als 3rd party games plots helemaal exclusive waren geworden.
Haha ja want Sony speelt dit spelletje nog niet zo lang en hebben vast geen enkel idee wat ze aan het doen zijn, denk idd dat geld wegpissen het hoogst haalbare is voor ze.ariekanari schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:31:
[...]
/[mbr]*knip* geen vs discussies.[/] Sony heeft door dit type deals (of het nu 750 of slechts 100 mln betreft) minder financiële ruimte om dat te volgen c.q. lang vol te houden. Timed exclusives lopen uiteindelijk af en dergelijke 3rd party AAA-games verkopen toch wel.
Werkelijk briljant, geef je ook voorstellingen?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Mag toch serieus hopen dat sony niet een timed exclusive of volledig exclusief spel gaat kopen voor 750mil...
Een gta 6 exclusief op ps5 zou zeer kansloos zijn. Bestaande series timed of volledig exclusief maken is gewoon not done.. steek dat geld lekker in eigen studios, en laat 3rd party lekker zoals het is.
Insomniac is gekocht voor 229 mil. Dus voor 750 kan je 3 studios alla insomniac kopen of oprichten. Wat veel logischer zou zijn.
Een gta 6 exclusief op ps5 zou zeer kansloos zijn. Bestaande series timed of volledig exclusief maken is gewoon not done.. steek dat geld lekker in eigen studios, en laat 3rd party lekker zoals het is.
Insomniac is gekocht voor 229 mil. Dus voor 750 kan je 3 studios alla insomniac kopen of oprichten. Wat veel logischer zou zijn.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Sony doet maar wat joh. Paniek achter de schermen. Ondertussen de enige met gelekte devkits en de enige die footage heeft laten zien die ook daadwerkelijk op de console zelf draait.
Kijk eens even naar alle exclusives van de PS4.v8power67 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:55:
Mag toch serieus hopen dat sony niet een timed exclusive of volledig exclusief spel gaat kopen voor 750mil...
Dit heeft er wel voor gezorgd dat Sony deze generatie gewonnen heeft hoor dus ik snap het wel.
Maar goed, 750 miljoen kan alleen Rockstar zijn, anders kun je inderdaad beter 3 studio's kopen.
Eens. Maar dan vooral vanwege het feit dat je daarmee de concurrentie (als die er al is) compleet wegvaagt. En concurrentie blijft goed voor de consument.v8power67 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:55:
Ik verwacht dat Sony wel wat exclusiviteit (timed) koopt voor wat grote franchises die normaliter multiplatform zijn. Vanuit business oogpunt is dat misschien logisch. Vanuit consumer oogpunt is het zonde als dat de nieuwe lijn gaat worden.v8power67 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:55:
Ik neem aan dat als GTA6 een jaar exclusief zou zijn, dat het nieuwe “timed exclusive” dieptepunt overneemt van Rise of the Tomb Raider
Zelf verwacht ik eerder een timed exclusive met Final Fantasy XVI. Dat lijkt me wat realistischer...
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-08-2020 23:08 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
750 miljoen voor dat spel? No way!uchiha tijntje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
Zelf verwacht ik eerder een timed exclusive met Final Fantasy XVI. Dat lijkt me wat realistischer...
GTA is de enige die dat geld waard zou zijn.
Sony heeft dan direct de strijd gewonnen, het zou echt een meesterzet zijn
750 miljoen voor een exclusive GTA... Dat is peanuts en krijg je wellicht slechts de DLC voor...RMX schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:08:
[...]
750 miljoen voor dat spel? No way!
GTA is de enige die dat geld waard zou zijn.
Sony heeft dan direct de strijd gewonnen, het zou echt een meesterzet zijn
GTAV is 120 miljoen keer over de toonbank gegaan. In de eerste 24 uur na launch hebben ze al meer dan die 750 miljoen aan omzet gehaald...10 miljoen verkopen minder door een exclusive deal (timed of niet) en ze lopen gewoon geld mis. En dat is echt niet zo onrealistisch.
En for fuck sake... Die 750 miljoen komt van een tweet zonder bron van een very biased twitteraar... Ik zeg niet dat het zo is, en ook niet dat het niet zo is... Maar deze discussie met het bedrag is nergens op gebaseerd.
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-08-2020 23:15 ]
Nou er is in ieder geval weer iets om over te speculeren
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
https://wccftech.com/thir...ched-playstation-5-deals/
Lijkt er sowieso steeds meer op dat Sony groot inzet op dit soort zaken, daar waar de concurrent groot inzet op een abonnement. Ik laat even in het midden wat ik denk dat uiteindelijk meer oplevert qua klanten en omzet.
Lijkt er sowieso steeds meer op dat Sony groot inzet op dit soort zaken, daar waar de concurrent groot inzet op een abonnement. Ik laat even in het midden wat ik denk dat uiteindelijk meer oplevert qua klanten en omzet.
Nah misschien wordt Rise of the Tomb Raider dan binnenkort nog ingehaald als dieptepunt van timed exclusives 
Uiteindelijk gaat het erom wat beter is voor de gaming community en als neutrale consument. Niet zozeer voor de omzet van een bedrijf.
Uiteindelijk gaat het erom wat beter is voor de gaming community en als neutrale consument. Niet zozeer voor de omzet van een bedrijf.
[ Voor 37% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-08-2020 23:24 ]
Er zullen best veel gamers zijn die er omwille van zouden overstappen, maar er zullen ook zijn die het niet doen. Die loopt Rockstar mis en Sony niet, aangezien die toch al niet van platform zouden gaan wisselen.
Daar moet wel heel veel tegenover staan wil zo'n deal het halen. En 750 miljoen is vrij veel...
Eerst maar eens die bron afwachten, voor nu is het wel heel summier en ongeloofwaardig.
Daar moet wel heel veel tegenover staan wil zo'n deal het halen. En 750 miljoen is vrij veel...
Eerst maar eens die bron afwachten, voor nu is het wel heel summier en ongeloofwaardig.
Als dat van GTA6 waar is gaan we weer PS2 tijden tegemoet... Toen elke GTA timed exclusive uitkwam voor de PS2. Ik zou liever zien dat Sony zoals v8power aangaf, voor dat geld 3 studio's opzet van het kaliber Insomniac/ND/SSM/GG/SP.
Aan de andere kant heeft PlayStation als enige console bewezen om timed exclusives te kunnen dragen. Kijk maar naar GTA, FF, MGS. Ik zou er niet gek van opkijken als Sony 750 miljoen neerlegt voor GTA6, maar heb liever dat ze het investeren in studio's. Aan de andere kant, hoeveel willen ze nog gaan uitbreiden? Op dit moment worden interne studio's ook nog eens uitgebreid met tweede teams of compleet nieuwe teams (GG en San Diego).
Aan de andere kant heeft PlayStation als enige console bewezen om timed exclusives te kunnen dragen. Kijk maar naar GTA, FF, MGS. Ik zou er niet gek van opkijken als Sony 750 miljoen neerlegt voor GTA6, maar heb liever dat ze het investeren in studio's. Aan de andere kant, hoeveel willen ze nog gaan uitbreiden? Op dit moment worden interne studio's ook nog eens uitgebreid met tweede teams of compleet nieuwe teams (GG en San Diego).
Hij speelt al sinds 1986 en heeft een Twitter-account dus dan moet het haast wel waar zijn.dutchgio schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:30:
Er zullen best veel gamers zijn die er omwille van zouden overstappen, maar er zullen ook zijn die het niet doen. Die loopt Rockstar mis en Sony niet, aangezien die toch al niet van platform zouden gaan wisselen.
Verwijderd
Verschillende teams met verschillende projecten. Lijkt de reclamewereld welTrishul schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:35:
Als dat van GTA6 waar is gaan we weer PS2 tijden tegemoet... Toen elke GTA timed exclusive uitkwam voor de PS2. Ik zou liever zien dat Sony zoals v8power aangaf, voor dat geld 3 studio's opzet van het kaliber Insomniac/ND/SSM/GG/SP.
Zo'n tijdelijke exclusive is niet wat je zou moeten willen. Brengt alleen maar frustraties met zich mee.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Geloof er geen snars van. 750 miljoen voor een dergelijke deal voelt als een hele slechte deal voor welke game dan ook.
Daar moet je wel behoorlijk wat consoletjes voor verkopen wil je daar weer recht trekken.
Daar moet je wel behoorlijk wat consoletjes voor verkopen wil je daar weer recht trekken.
[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 09-08-2020 00:43 ]
Ik zal het maar herhalen, als Sony 750 miljoen ergens voor betaalt, is het niet 1 game. Dan is het een reeks games of een studio die meerdere games gaat maken. Al dan niet exclusief.
Schattingen van GoW of TLOU2 gaan uit van tegen de 100 miljoen als budget. Er zijn maar weinig games die daar overheen gaan en dat is dan vooral om een universum te creëren wat meerdere jaren mee moet gaan. Dus 750 miljoen is wel erg veel. Dat is zelfs voor een hele goede studio erg veel. Daar haal je geen GTA als exclusive mee binnen, maar de hele Rockstar Games studio. GTA 5 had 265 miljoen als budget, dit is dus 3x zoveel
Als alle getallen en geruchten kloppen. Wat mij niet het geval lijkt. Sowieso vraag ik me af of Sony momenteel het geld heeft om even 750 miljoen te lappen voor wat exclusiviteit. Die zitten ook niet geweldig bij kas.
Schattingen van GoW of TLOU2 gaan uit van tegen de 100 miljoen als budget. Er zijn maar weinig games die daar overheen gaan en dat is dan vooral om een universum te creëren wat meerdere jaren mee moet gaan. Dus 750 miljoen is wel erg veel. Dat is zelfs voor een hele goede studio erg veel. Daar haal je geen GTA als exclusive mee binnen, maar de hele Rockstar Games studio. GTA 5 had 265 miljoen als budget, dit is dus 3x zoveel
Als alle getallen en geruchten kloppen. Wat mij niet het geval lijkt. Sowieso vraag ik me af of Sony momenteel het geld heeft om even 750 miljoen te lappen voor wat exclusiviteit. Die zitten ook niet geweldig bij kas.
Geloof er niks van, haha 750 mil en dan de games maar blijven uitstellen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Is er nou eigenlijk al een meer serieuze bron bijgekomen bij deze tweet? Ik zie totaal geen credibillity eigenlijk.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Inderdaad.... Het verbaast mij hoeveel mensen zo een tweet lezen en dan denken dat dat voor 1 game moet zijn geweest.Martinspire schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:46:
Ik zal het maar herhalen, als Sony 750 miljoen ergens voor betaalt, is het niet 1 game. Dan is het een reeks games of een studio die meerdere games gaat maken. Al dan niet exclusief.
Dat zijn gewoon een hele reeks exclusiviteitsdeals gedurende de eerste x aantal jaar van de PS5. Daar zullen waarschijnlijk zelfs reeds aangekondigde spellen onder vallen. Zoals Kena, Deathloop, Project Athia etc.
Nee, die is er niet. Puur speculatief dus. In die tweet wordt ook niet genoemd om welke games het gaat.ArthurMorgan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:13:
Is er nou eigenlijk al een meer serieuze bron bijgekomen bij deze tweet? Ik zie totaal geen credibillity eigenlijk.
Parallel lopen er alleen geruchten over FF16, maar dat zal niemand verbazen natuurlijk gezien de relatie Sony en Square-Enix.
Timed exclusive is niks meer dan consumentje pesten. Het levert de consument van het "juiste" platform niet een betere versie op, het zorgt er enkel voor dat consumenten op het verkeerde platform benadeeld worden. De game zal niet ineens merkbaar beter geoptimaliseerd of anders ontworpen worden dan wanneer hij tegelijk voor andere platformen uitkomt.
Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen positief kunnen zijn over timed exclusive deals buiten console wars en eventueel aandelen die je bezit.
Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen positief kunnen zijn over timed exclusive deals buiten console wars en eventueel aandelen die je bezit.
[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 09-08-2020 11:39 ]
Mee eens, het doel van een timed exclusive is consumenten/gamers versneld over te halen naar/te migreren naar de PS5 en daarmee dit bij een concurrerend platform juist te vertragen. De belangrijkste maatstaf is de afzet van het aantal consoles gedurende duur van de timedexclusiveperiode. Dat zal financieel over diezelfde periode niet veel opleveren. De hardware wordt op z'n best tegen kostprijs verkocht, de uitgever/developer van timed exclusive heeft een zak met geld gekregen (lumb sum) en/of een royale %-vergoeding per verkochte game (ten laste van de marge van PS5). De winstgevendheid op langere termijn moet dus voornamelijk worden behaald uit toekomstige spelaankopen (incl. DLC en in-game aankopen) uit de categorie hardcoregamer. Onder de aanname dat deze groep als eerste overstapt en relatief veel spellen koopt en dit tegen een gemiddeld hogere prijs doet dan een casual gamer (ook buitenom de reguliere salesperiodes met kortingen variërend van ±50%-90%). De meeste gamers kopen niet zo heel veel spellen (software tie ratio/attach ratio; link ter indicatie). De overige inkomsten moeten dus behaald worden uit abonnementsdiensten als PlayStation Plus (verplicht voor onlinemultiplayer).
Toevoeging: goede opmerking van @Caayn en @v8power67. Het PS+-abonnement is dus niet altijd verplicht voor het spelen van onlinemultiplayer games. Dan valt mogelijk een flink deel van de abonnementsinkomsten weg maar waarschijnlijk maken de in-game aankopen dit (ruimschoots) goed. Al gaat dit ten koste van de voorspelbaarheid van de inkomsten omdat abonnementsinkomsten voorspelbaarder zijn.
Gelukkig voor de eigenaar van het ecosysteem wordt het merendeel van de games al digitaal verkocht in plaats van fysiek. Ik vermoed dat dit een hogere marge oplevert.
Toevoeging: goede opmerking van @Caayn en @v8power67. Het PS+-abonnement is dus niet altijd verplicht voor het spelen van onlinemultiplayer games. Dan valt mogelijk een flink deel van de abonnementsinkomsten weg maar waarschijnlijk maken de in-game aankopen dit (ruimschoots) goed. Al gaat dit ten koste van de voorspelbaarheid van de inkomsten omdat abonnementsinkomsten voorspelbaarder zijn.
Gelukkig voor de eigenaar van het ecosysteem wordt het merendeel van de games al digitaal verkocht in plaats van fysiek. Ik vermoed dat dit een hogere marge oplevert.
[ Voor 17% gewijzigd door ariekanari op 09-08-2020 12:46 ]
Free to play alla fortnite enz is zonder ps plus te spelen btw.ariekanari schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:05:
PlayStation Plus (verplicht voor onlinemultiplayer)
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En games met een eigen verplicht abonnement zijn dacht ik ook uitgesloten van de PS+ eis. FFXIV heb ik in ieder geval gespeeld zonder PS+ te hebbenv8power67 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Free to play alla fortnite enz is zonder ps plus te spelen btw.
Verwijderd
Goed punt. Free to play online games zijn inderdaad te spelen zonder abbo dienst op PlayStation. Dat noem ik nou consumenten vriendelijk.v8power67 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Free to play alla fortnite enz is zonder ps plus te spelen btw.
Nou dat is gelijk Pay to Win, dus of dat nou zo 'vriendelijk' is..Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Goed punt. Free to play online games zijn inderdaad te spelen zonder abbo dienst op PlayStation. Dat noem ik nou consumenten vriendelijk.
Sony krijgt dan daar een gedeelte van. Het is echt geen liefdadigheid hoor
Ach van dit soort bronnen hebben we er toch al zoveel. Gewoon eenTrishul schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:12:
[...]
Nee, die is er niet. Puur speculatief dus. In die tweet wordt ook niet genoemd om welke games het gaat.
Parallel lopen er alleen geruchten over FF16, maar dat zal niemand verbazen natuurlijk gezien de relatie Sony en Square-Enix.
o.a. Fortnite is puur cosmetics, niets pay to win aan.poor Leno schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Nou dat is gelijk Pay to Win, dus of dat nou zo 'vriendelijk' is..![]()
Sony krijgt dan daar een gedeelte van. Het is echt geen liefdadigheid hoor
True, maar er zijn er genoeg die dat wel zijnnioz schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:39:
[...]
o.a. Fortnite is puur cosmetics, niets pay to win aan.
En daarbij zal Sony ook een deel van die cosmetics krijgen hoor. Hoe dan ook betaalt Fortnite echt wel voor het 'omzeilen' van de PS+/online/gratis gedoe
- Chaoss
Dat lijkt me nogal logisch, voor niets gaat de zon op.
Uiteraard, maar dat maakt het vanuit mijn perspectief niet minder consument-vriendelijk. Sony had nog steeds gewoon kunnen double-dippen en aan beide kanten geld vangen.poor Leno schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:12:
[...]
True, maar er zijn er genoeg die dat wel zijn
En daarbij zal Sony ook een deel van die cosmetics krijgen hoor. Hoe dan ook betaalt Fortnite echt wel voor het 'omzeilen' van de PS+/online/gratis gedoe
Ik heb al tijden geen PS Plus meer en nu kan ik wel gratis online gamen met vrienden. Het lijkt me vanuit business perspectief trouwens ook geen verkeerde strategie hoor: de drempel voor mensen om met je product aan de slag te gaan is lekker laag en potentieel geven ze nog wat uit aan een game ook waardoor je weer iets terugkrijgt. Maar dat neemt niet weg dat het voor mij een goede deal is, en dat ze het ook prima anders hadden kunnen doen.
In ongeveer 2 jaar tijd heb ik alleen twee keer betaald voor een battle pass (Fortnite en Apex Legends) en met een beetje spelen krijg je weer genoeg virtual currency voor de volgende battle pass.
Ik heb een SONY KDXE90005 tv hier staan, ik zou hier met de PS5 4K op kunnen gamen toch?
Weet je zeker dat dat het exacte typenummer is? Google vindt niets...heppe01 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:12:
Ik heb een SONY KDXE90005 tv hier staan, ik zou hier met de PS5 4K op kunnen gamen toch?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/bahcO0aPTHVKtU5eLe0z99VK.png?f=fotoalbum_large)