Dat is wat ik heb gelezen ja.
UI ben ik ook wel benieuwd naar, vind het op de Ps4 prima werken maar kan wel een nieuw likkie verf gebruiken om het naar de hedendaagse UI standaarden te trekken.
Tear down kan mij persoonlijk gestolen worden, hoe hij er vanbinnen uit ziet zie ik 3 minuten na het openen van de doos wel. Als ik die witte kappen eraf trek om ze te laten spuiten
Tear down kan mij persoonlijk gestolen worden, hoe hij er vanbinnen uit ziet zie ik 3 minuten na het openen van de doos wel. Als ik die witte kappen eraf trek om ze te laten spuiten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:23
Vraag me af hoe ze dat gaan aanpakken, op zichzelf staande online events?bram1984 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 06:23:
En een UI walkthrough en teardown (DF) volgt ook snel, las ik (deze maand).
een teardown gehost door DF met Cerny erbij zou wel tof zijn.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat zou zeker tof zijn.Chaoss schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Vraag me af hoe ze dat gaan aanpakken, op zichzelf staande online events?
Hij had de datum ook al half ingetrokken, omdat Sony nog een ander evenement op de agenda heeft staan die dag. Het tijdstip zegt bovendien vrij weinig, want volgens mij zijn de PlayStation-evenementen nog om 22:00 geweest en is donderdag ook een veelgebruikte dag. De man weet niks in mijn ogen.bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:53:
Trouwens toevallig afgelopen week nog op zitten letten, die thumbstick plaatsing. Als ik de DS4 normaal vast heb en mijn duimen in een neutrale positie heb, dan zitten ze exact boven de sticks. Ligt dus echt volledig aan handen en hoe je de controller vasthoudt. Er is geen goed of fout.
En had Serranoham het toch goed zeker, die SoP op 6 augustus. Zelfs het tijdstip klopt.
Hij zei alleen wel dat het een PS5 event was, dat is dan weer jammer
[Twitter: https://twitter.com/geronimo_73/status/1288759642068332547]
Dit doen al die gokkers. Altijd proberen een opening te houden. 'Nee ik heb het niet fout, Sony heeft het veranderd'
En ik vind het lang niet zo logisch dat Sony als een totalitaire dictatuur omgaat met die rechten van Spider-Man. Het is wat mij betreft nu een lose-lose situatie voor alle partijen terwijl het prima een win-win had kunnen zijn.Aenea schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:14:
[...]
Sony heeft de film rechten voor Spiderman. Marvel wilde Spiderman in MCU films hebben, hadden ze het accoord voor nodig van Sony. Die krijgen ze, prompt daarna kondigt Sony een PS exclusive game aan van Spiderman.
Het is iets meer dan alleen dat Sony voor de ontwikkeling betaald heeft, Sony heeft de rechten gewoon.
Vind het dus niet zo gek dat Spiderman in de Avengers game PS exclusief is.
Ze hadden natuurlijk het karakter er gewoon niet in hoeven stoppen....
Maarja, als je als Sony zijnde een nieuwe console wil verkopen en je hebt nu ook de game rechten voor Spiderman en je weet dat er een Avengers game aan komt vind ik het ook niet vreemd dat Sony daar wat geld tegen aan heeft gegooid.
Is precies hetzelfde als de jaarlijkse 'eerder op PS' zooi van COD of Destiny...
En eigenlijk hetzelfde als 3rd party (timed) exclusives.
Xbox en pc spelers verliezen omdat ze geen Spider-Man krijgen, en wij verliezen omdat die nu waarschijnlijk maar een kleine bijrol gaat hebben. Je had ook gewoon spiderman op alle systemen kunnen laten verschijnen en ervoor zorgen dat die een prominente rol kreeg en zo de Spider-Man 2 exclusive promoten. Spiderman was historisch gezien de meest populaire Marvel superheld en juist door zulke praktijken, wordt hij voorbij gestreven door anderen (met name Iron-Man).
Lose-Lose.
Mij maakt het verder allemaal niet uit, ga die Marvel game waarschijnlijk toch niet spelen. Maar Sony had hier veel slimmer mee om moeten gaan.
Ja alsof Sony Music een Event heeft en Sony Playstation dat dan niet weetNotSoSteady schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Hij had de datum ook al half ingetrokken, omdat Sony nog een ander evenement op de agenda heeft staan die dag. Het tijdstip zegt bovendien vrij weinig, want volgens mij zijn de PlayStation-evenementen nog om 22:00 geweest en is donderdag ook een veelgebruikte dag. De man weet niks in mijn ogen.
[Twitter]
Dit doen al die gokkers. Altijd proberen een opening te houden. 'Nee ik heb het niet fout, Sony heeft het veranderd'
"oeps onze andere afdeling had al wat, wat dom van ons, dan een weekje later"
Allemaal clicks harkers joh en het werkt, want als wij er over spreken dan doen wel meer Playstation5 topics dat, vermoed ik zomaar
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik niet, dan is het net een gesponsored item en kunnen ze niet vrijuit praten.Chaoss schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Vraag me af hoe ze dat gaan aanpakken, op zichzelf staande online events?
Ik heb liever een teardown en commentaar op de UI van de retailconsole nadat deze is verschenen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik vraag me af of het de doorsnee consument of de PS console warriors echt uitmaakt dat de Xbox Spiderman niet krijgt, maar ik ben het met je eens: dit ziet er gewoon kinderachtig uit zo.Dalim schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
En ik vind het lang niet zo logisch dat Sony als een totalitaire dictatuur omgaat met die rechten van Spider-Man. Het is wat mij betreft nu een lose-lose situatie voor alle partijen terwijl het prima een win-win had kunnen zijn.
Xbox en pc spelers verliezen omdat ze geen Spider-Man krijgen, en wij verliezen omdat die nu waarschijnlijk maar een kleine bijrol gaat hebben. Je had ook gewoon spiderman op alle systemen kunnen laten verschijnen en ervoor zorgen dat die een prominente rol kreeg en zo de Spider-Man 2 exclusive promoten. Spiderman was historisch gezien de meest populaire Marvel superheld en juist door zulke praktijken, wordt hij voorbij gestreven door anderen (met name Iron-Man).
Lose-Lose.
Mij maakt het verder allemaal niet uit, ga die Marvel game waarschijnlijk toch niet spelen. Maar Sony had hier veel slimmer mee om moeten gaan.
Ik vind exclusive content prima als die content er niet geweest was zonder financiering van partij A of B. Maar ik kan me niet voorstellen dat Sony hier geld neerlegt zodat Spiderman toegevoegd wordt aan de PS versie.
Ik ben hier ook geen fan van. Vanuit Sony's perspectief gezien helemaal logisch omdat ze weten hoe populair Spiderman is maar voor de eindgebruiker is het ergerlijk. Dit soort exclusieve content mag van mij echt achterwege blijven. Ik hoop dat het dan in elk geval een timed exclusive is en het uiteindelijk ook naar de andere platforms komt. Op deze manier kan Spiderman ook niet ineens een grote rol spelen of de narrative leiden in die Avengers game, dat zou nooit gaan werken op de PC en Xbox versie.nioz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Ik vraag me af of het de doorsnee consument of de PS console warriors echt uitmaakt dat de Xbox Spiderman niet krijgt, maar ik ben het met je eens: dit ziet er gewoon kinderachtig uit zo.
Ik vind exclusive content prima als die content er niet geweest was zonder financiering van partij A of B. Maar ik kan me niet voorstellen dat Sony hier geld neerlegt zodat Spiderman toegevoegd wordt aan de PS versie.
Ik herinner me nog de shitstorm toen Rise of the Tombraider ineens een jaar exclusief was voor de Xbox. En dat was op voorhand 'gelukkig' al bevestigd als een tijdelijke exclusive. Maar omdat de trilogie in eerste instantie gewoon naar alle platforms zou komen was dit niet bepaald consumer friendly.
Epic is ook goed in moneyhatting maar dan vind ik het minder erg omdat het op een open platform als de PC is. Daar kun je vrij probleemloos meerdere storefronts gebruiken, dan is het meer een inconvenience indien je alleen maar Steam wilt gebruiken.
Exclusieve content kan ik niet echt wakker van liggen. Maar had de Xbox versie dan ook een exclusieve character gegeven. Ik vond dat bijvoorbeeld destijds met Soul Calibur 2 wel wat hebben. Iedere console een eigen exclusieve character die ook afgebeeld stond op de cover.
Ja helemaal mee eens en jammer. Ik vermoed een bonus missie of twee o.i.d.kazuka schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Op deze manier kan Spiderman ook niet ineens een grote rol spelen of de narrative leiden in die Avengers game, dat zou nooit gaan werken op de PC en Xbox versie.
Verwijderd
Wen er maar aan, Sony gaat met de PS5 200% inzetten op exclusieve content vermoed ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2020 16:16 ]
Komt dat niet omdat Sony de rechten al heel lang heeft op Spiderman films (al voor 2000 dacht ik) en later de gamerechten van activision heeft overgenomen? Allemaal in de tijd dat Marvel studios zoals we die vandaag de dag kennen, toen nog niet bestond en Marvel eigenlijk maar een klein bedrijf was vergeleken met wat het nu is. Als Sony rechten heeft op zowel de films als de games, tsja. Niks aan te doen verder, ze gaan niet zeggen van ja stop spiderman dan ook maar in avengers voor de andere concurrerende platformen.
Het lijkt mij hier in ieder geval niet om een Destiny en PS situatie te gaan.
Het lijkt mij hier in ieder geval niet om een Destiny en PS situatie te gaan.
- Chaoss
Het een sluit het ander niet uit. Reviews van de console en een teardown na de release gaan er sowieso wel komen.ariekanari schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Ik niet, dan is het net een gesponsored item en kunnen ze niet vrijuit praten.
Ik heb liever een teardown en commentaar op de UI van de retailconsole nadat deze is verschenen.
Neemt niet weg dat ik een teardown + uitleg van de lead architect wel interessant zou vinden. Daarnaast is DF een gerespecteerd en onafhankelijk platform niet een reputatie die ze zomaar te grabbel gooien door maar wat te gaan roepen. Ze hebben ook de XSX teardown besproken.
Dat idee heb ik dus ook en de geruchten bevestigen dit ook. FFXVI schijnt ook PS5 exclusief te worden en Sony schijnt hier volop in te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:04:
Wen er maar aan, Sony gaat met de PS5 200% inzetten op exclusieve content vermoed ik.
Zijn er eigenlijk concrete bewijzen dat FFXVI überhaupt in ontwikkeling is?
Ze zijn bezig met FF7r deel 2, en het is de bedoeling om daarna nog meer delen te maken.
En Luminous Productions is ook bezig met Project Athia.
Begint stilaan nogal cringe te worden, met al die 'geruchten' over ps5
Ze zijn bezig met FF7r deel 2, en het is de bedoeling om daarna nog meer delen te maken.
Geen idee. Ik volg die serie verder niet. Maar welkom in het kroeg topic. Hier komen nu eenmaal geruchten langs.Anton.net schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:05:
Zie het maar als de transferperiode in de zomer bij het voetbal. Alle geruchten vliegen je een paar maanden lang om de oren tot ineens net voor het eind de deals gesloten worden.Anton.net schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:05:
Dus heb je alleen interesse in de gesloten deals, kom dan tegen het eind terug voor een samenvatting van alle transfers. Tot die tijd zullen het vooral geruchten zijn
Heb veel liever dat console leveranciers zich focussen op hun eigen exclusieve content en ip's, ipv geld gooien naar 3rd party devs voor exclusieve shizzle.. dit en timed exclusives mag van mij een snel stoppen. Zeker als het gaat over bestaande series zoals final fantasy of destijds tomb raider op xbox. Nou heb ik tot nu toe altijd geluk dat het niet om games gaat die ik speel. Maar toch kan me voorstellen met bv destijds destiny 2 dat xbox en pc gamers zich behoorlijk genaaid voelen. Of met 1 maand eerder cod dlc's op ps4.. kansloos gedoe.
En even voor duidelijkheid maakt me niet uit welk "kamp" het doet. Is altijd even kansloos...
Ze kunnen natuurlijk ook dat geld wat gepompt word in marketing deals en timed exclusives, stoppen in goedkopere psn plus, of meer psn plus spellen. Dat zou toch leuker zijn dan marketing deals/ timed exclusive onzin.
En hier worden andere platforms niet mee genaaid..
En even voor duidelijkheid maakt me niet uit welk "kamp" het doet. Is altijd even kansloos...
Ze kunnen natuurlijk ook dat geld wat gepompt word in marketing deals en timed exclusives, stoppen in goedkopere psn plus, of meer psn plus spellen. Dat zou toch leuker zijn dan marketing deals/ timed exclusive onzin.
[ Voor 24% gewijzigd door v8power67 op 04-08-2020 21:58 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik stond ook niet achter Tomb Raider als timed exclusive, vond het ook heel lang wachten.
Uiteindelijk nóg langer gewacht en tegen een echte bodemprijs gehaald: stem met je portemonnee.
Uiteindelijk nóg langer gewacht en tegen een echte bodemprijs gehaald: stem met je portemonnee.
Tja dit gebeurt al zo lang. Met voor mij persoonlijk die Tomb Raider deal als dieptepunt. Maar goed, die was in ieder geval timed. En je moet ook begrijpen dat dit op de langere termijn juist meer geld voor Sony oplevert. De groep die hierdoor de PS versie (en PS console en daarmee weer PS games) koopt is groter dan de groep die dit boycot. En de echte Spidey fans die hebben sowieso wel een PS console zou je denken, nu het een Sony/Marvel IP is.v8power67 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:53:
Heb veel liever dat console leveranciers zich focussen op hun eigen exclusieve content en ip's, ipv geld gooien naar 3rd party devs voor exclusieve shizzle.. dit en timed exclusives mag van mij een snel stoppen. Zeker als het gaat over bestaande series zoals final fantasy of destijds tomb raider op xbox. Nou heb ik tot nu toe altijd geluk dat het niet om games gaat die ik speel. Maar toch kan me voorstellen met bv destijds destiny 2 dat xbox en pc gamers zich behoorlijk genaaid voelen. Of met 1 maand eerder cod dlc's op ps4.. kansloos gedoe.
Ik vind dat er wel een erg groot verschil is tussen een (timed) exclusive game of (timed) exclusive content.bram1984 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Tja dit gebeurt al zo lang. Met voor mij persoonlijk die Tomb Raider deal als dieptepunt. Maar goed, die was in ieder geval timed. En je moet ook begrijpen dat dit op de langere termijn juist meer geld voor Sony oplevert. De groep die hierdoor de PS versie (en PS console en daarmee weer PS games) koopt is groter dan de groep die dit boycot. En de echte Spidey fans die hebben sowieso wel een PS console zou je denken, nu het een Sony/Marvel IP is.
Degenen op andere systemen betalen dezelfde prijs als ons en krijgen er minder voor terug.
En hoeveel mensen zullen puur voor Spiderman in de Avengers game een PlayStation kopen. Niemand denk ik zo. Ook omdat zoals jij zegt de Spiderman fans al een PlayStation hebben waarschijnlijk.
En hoeveel mensen worden zo tegen de schenen getrapt? Miljoenen. Daarom kan ik dit soort praktijken ook niet goed praten. Want het is niet oké.
En ik ben het daarin ook volledig eens met @v8power67. Ik zie veel liever dat Sony het geld gebruikt om ons MEER waar voor het geld te geven. Dan anderen MINDER waar voor hun geld te geven. Want wij krijgen zo niet meer 'value', Sony zorgt er alleen voor dat andere systemen minder krijgen. Als je het geld toch besteedt, besteed het dan aan meer voor ons ipv minder voor anderen.
En ja het klopt dat Sony niet de eerste was en ook niet de laatste zal zijn. Maar daarmee wordt het nog niet acceptabel.
Volledig mee eensv8power67 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:53:
Over de jaren heen heb ik vaak zat aan beide kanten gezeten en nooit heb ik het idee gehad dat ik meer kreeg in plaatst van dat de ander minder kreeg. Het timed exclusive jaar van Tomb Raider heeft mij niks opgeleverd, de extra Destiny content heeft mij niks opgeleverd, de Call Of Duty timed exclusive DLC/mode geneuzel heeft mij niks opgeleverd, de lijst gaat door en door.
Vroeg of laat kom jij terecht in een situatie waarbij jij aan de verkeerde kant staat en de door jou gekochte versie het verkeerde logo op het hoesje heeft staan waardoor jij onnodig benadeeld wordt.
@Dalim Het schijnt dat Insomniac ook iets met Spider-Man doet. 
Verder is mijn punt dat ze hier juist veel geld aan verdienen en daarmee juist weer meer in nieuwe content kunnen steken. Het is niet zo dat ze hier geld op verliezen. It's just business. Beide doen het helaas.
Verder is mijn punt dat ze hier juist veel geld aan verdienen en daarmee juist weer meer in nieuwe content kunnen steken. Het is niet zo dat ze hier geld op verliezen. It's just business. Beide doen het helaas.
- Chaoss
Tja het is nu eenmaal zo en het zal ook altijd zo blijven ik maak me er niet echt druk om.
In dat opzicht kun je first party titels ook beter op alle platformen uitbrengen
In dat opzicht kun je first party titels ook beter op alle platformen uitbrengen
Tja, het is een manier om je producten te verkopen. Als Sony al zijn exclusieve titels naar de pc brengt dan zou ik nooit een PlayStation kopen. Mocht je 24/7 Call of Duty spelen dan kies je vermoedelijk ook eerder voor een platform met (tijdelijke) exclusieve content. Snap daarom ook niet waarom mensen zeggen dat het 'kinderachtig' is. Voor de consument is het minder, maar voor Sony en andere partijen juist heel begrijpelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 05-08-2020 12:16 ]
Het is ergens een glijdende schaal, waarbij het voor de consument weinig voordelen kent.NotSoSteady schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:15:
Tja, het is een manier om je producten te verkopen. Als Sony al zijn exclusieve titels naar de pc brengt dan zou ik nooit een PlayStation kopen. Mocht je 24/7 Call of Duty spelen dan kies je vermoedelijk ook eerder voor een platform met (tijdelijke) exclusieve content. Snap daarom ook niet waarom mensen zeggen dat het 'kinderachtig' is. Voor de consument is het minder, maar voor Sony en andere partijen juist heel begrijpelijk.
Exclusives zijn prima. Dat is al sinds het ontstaan van console gaming een feit. Timed exclusives is al wat tricky. Vanuit developer en platform houder oogpunt snap ik het, maar voor de consument heeft het weinig toegevoegde waarde. Exclusive content in een multiplatform game is nog een tandje nuttelozer. Ze hadden ook gewoon spider-man er in kunnen gooien in alle versies en gewoon geld kunnen vragen voor de rechten en alle gamers kunnen laten genieten van een volwaardig product. Nu is het half half.
Ik hoop dat dit een eenmalige actie is, want een situatie waarin dadelijk een platform houder voor exclusive levels of modi betaald in een multiplatform game is toch niet wenselijk?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Meh dan worden het multiplats en dat komt de kwaliteit niet ten goede meestal. Ik vind exclusives (met hier en daar uitzonderingen) over het algemeen veel meer kwaliteit hebben en een hogere productiewaarde uitstralen, vooral die van Sony en Nintendo.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:11:
Tja het is nu eenmaal zo en het zal ook altijd zo blijven ik maak me er niet echt druk om.
Dat heeft niemand hier gezegd volgens mij. Maar goed het wordt hier al door meerdere mensen vergeleken met first party exclusives. Lekker makkelijk zo alles over 1 kam scheren.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:11:
Het laatste wat ik erover zeg:
Een Death Stranding had waarschijnlijk niet bestaan zonder PlayStation.
Veel goede VR titels hadden niet bestaan zonder PlayStation.
Heavy Rain/Beyond/Detroit zelfde verhaal en zo zijn er nog meer.
Zelfs Spider-Man had waarschijnlijk in die omvang en kwaliteit niet bestaan zonder PlayStation.
Die Avengers game? Had gewoon bestaan zonder PlayStation en zelfs met Spiderman erin voor iedereen en een veel grotere rol dan die nu waarschijnlijk gast krijgen.
Er is een goede en een slechte manier om exclusives aan te pakken. Ik hoop dat Sony vooral het op de goede manier blijft doen en zulke Avengers gevallen uitzonderingen blijven.
Nog nieuwe interessante leaks vandaag?
@Dalim Geen leak maar wel weer een extreem vermakelijke PS console exclusive en dus aanrader: Fall Guys. Langdurige support is beloofd, dus die gaan we vrolijk verder spelen op de PS5.
Ja dat lijkt me wel een goede aanrader inderdaad, heb momenteel geen actieve PS+ maar wel een ongebruikte code. Ik laat ze eerst even alle probleempjes oplossen, heb toch nog de rest van de maand om hem te claimen.bram1984 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:17:
@Dalim Geen leak maar wel weer een extreem vermakelijke PS console exclusive en dus aanrader: Fall Guys. Langdurige support is beloofd, dus die gaan we vrolijk verder spelen op de PS5.
Mij is het trouwens ook gelukt om de hype rondom tlou2 en GoT te weerstaan dus die heb ik ook nog tegoed op de PS5
Die witte knoppen erop zijn best lelijk zo. Dan ziet de mockup bovenin dat artikel er een stuk beter uit.bram1984 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:44:
Zwarte DualSense gelekt?
https://www.psu.com/news/...oller-images-leak-online/
Zou toch mooi zijn als Sony bij launch wel een zwarte PS5 versie beschikbaar heeft. Of aankondigen dat je de plates eraf kan halen en kunt vervangen door custom plates.
Dan zouden ze heel veel pluspunten scoren bij het publiek en de community.
Eerst een groot gedeelte even boos/teleurgesteld maken en daarna zorgen voor een mega hype door aan te kondigen dat er toch andere kleuren zullen zijn (of makkelijk aan te passen). Slimme marketing zou dat zijn.
Dan zouden ze heel veel pluspunten scoren bij het publiek en de community.
Eerst een groot gedeelte even boos/teleurgesteld maken en daarna zorgen voor een mega hype door aan te kondigen dat er toch andere kleuren zullen zijn (of makkelijk aan te passen). Slimme marketing zou dat zijn.
De accessoires zijn nu vanuit alle hoeken te bekijken op de PS website.
https://www.playstation.c...ulse-3d-wireless-headset/
https://www.playstation.c...ense-wireless-controller/
https://www.playstation.com/en-us/accessories/hd-camera/
https://www.playstation.com/en-us/accessories/media-remote/
En nee, er is geen versie voor de console.
Zag die zwarte Dualsense ook al voorbijkomen, maar is het echt?
Lijkt wel alsof ze de kleuren van het bovenste deel geïnverteerd hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 05-08-2020 16:12 ]
Lijkt meer op een soort prototype.Anton.net schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:11:
Zag die zwarte Dualsense ook al voorbijkomen, maar is het echt?
- Chaoss
De controller gaat blijkbaar ook firmware updates krijgen:Paprika schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:11:
De accessoires zijn nu vanuit alle hoeken te bekijken op de PS website.
'Always update your PS5 system software and the wireless controller device software to the latest version.'
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 05-08-2020 17:21 ]
Volgens mij maakt de positie van de 3,5mm aansluiting in het midden van de dualsense hem incompatible met de bestaande backbutton attachment
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Verwijderd
De Xbox One controllers kun je ook al een hele tijd updaten met de nieuwste firmware en die van de Switch ook.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:20:
[...]
De controller gaat blijkbaar ook firmware updates krijgen:
'Always update your PS5 system software and the wireless controller device software to the latest version.'
Ja daar zijn de meesten al een paar maanden achter.psych schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:52:
Volgens mij maakt de positie van de 3,5mm aansluiting in het midden van de dualsense hem incompatible met de bestaande backbutton attachment
Die andere aansluiting ontbreekt ook volledig.
.
— FoxyGames✨BUY BOXED GAMES (@foxygames_uk) 5 augustus 2020
Silent Hill Remake/Reboot is...
100%#PS5 #PC
PS4 games zouden moeten werken zonder whitelisting.
https://www.vg247.com/202...-games-sony-whitelisting/
https://www.vg247.com/202...-games-sony-whitelisting/
Wat is daar het nut van?Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:56:
[...]
De Xbox One controllers kun je ook al een hele tijd updaten met de nieuwste firmware en die van de Switch ook.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Alles waar een stukje software op draait kan wel eens een update nodig hebben...
https://answers.microsoft...-bda6-c3943c31713e?auth=1
Prijzen gelekt? Kwam dit tegen:
PS5 Digital Edition: €399
PS5 Standaard Edition: €499
PS5 Controller: €49,90
PS5 Dual Controller Charger: €49,90
HD Camera: €49,90
Afstandsbediening?: €49,90
Wireless Headphone: €49,90
:strip_exif()/f/image/GzVCYnW7AceaRET2gft0qcPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://bgr.com/2020/08/0...-french-retailer-5861308/
PS5 Digital Edition: €399
PS5 Standaard Edition: €499
PS5 Controller: €49,90
PS5 Dual Controller Charger: €49,90
HD Camera: €49,90
Afstandsbediening?: €49,90
Wireless Headphone: €49,90
:strip_exif()/f/image/GzVCYnW7AceaRET2gft0qcPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door slijkie op 05-08-2020 20:56 ]
Placeholdersslijkie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:49:
Prijzen gelekt? Kwam dit tegen:
[Afbeelding]
Zou kunnen. Maar waarom dan niet allebij 1 euro. Of allebij 1000 euro? Beetje vreemd.
En oud nieuws, was afgelopen maandag reeds vermeld in het PS5-zusterforumdraadje.
[ Voor 18% gewijzigd door ariekanari op 05-08-2020 20:59 ]
Daarnaast ook niet heel logisch dat de prijzen van controllers en headsets omlaag zouden gaan terwijl met name de controller een bak meer technologie en functies bevat.
Geen idee, maar met name de accessoire prijzen slaat compleet nergens op. Die headset gaat minimaal 100 piek kosten, schat ik zo in.slijkie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:57:
[...]
Zou kunnen. Maar waarom dan niet allebij 1 euro. Of allebij 1000 euro? Beetje vreemd.
- Chaoss
Placeholders idd, die prijzen zien er niet logisch uit. Ok console voor 499 klinkt aannemelijk maar een controller of headset voor 50 euro is te goedkoop. Een remote en charger voor 50 euro lijken me dan weer te duur.
Die retailers weten de prijzen echt niet voordat Sony ze bekend heeft gemaakt.
Die retailers weten de prijzen echt niet voordat Sony ze bekend heeft gemaakt.
Om mezelf maar even te quoten, dit kwam ik tegen op de site van Fanatec:Jay-v schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:23:
[...]
De vraag is meer of de stuurtjes die compatible zijn met PS4 standaard ook met de PS5 overweg kunnen? Of moeten producten opnieuw "licensed" worden? Indien dat laatste het geval is gaat het wellicht niet via een firmware upgrade oid.
Kwestie van afwachten ben ik bang. Wel een van de redenen dat ik nu geen nieuwe koop.
Your Fanatec wheel bases and racing wheels which are officially PS4 licensed will be compatible to the new PS5!
I can also tell you that we are in close contact with Polyphony so it is very likely that our wheels will be fully supported by GT7 from day 1.
Bron: https://forum.fanatec.com...-wheels-compatible-to-ps5
Dat zou wat zijn ja. Jammer dat Sony Zipper Interactive heeft gesloten, de studio achter Socom en MAG (deze had toen op de PS3 online multiplayer met 256 man dacht ik).Aramius schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:59:
https://www.psx-sense.nl/...erug-op-de-playstation-5/
Socom op PS5? Please laat het waar zijn!!!
Zou kunnen dat het tweede team van Guerilla hieraan werkt, ze zijn ook net verhuisd naar een groter pand begreep ik voor uitbreiding naar 400 man. Ben benieuwd... In ieder geval beschikt Guerilla al over de tech, in 2013 draaide de KZ:SF multiplayer al op 60fps met de eerste generatie decima engine. Zou wel vet zijn als ze met een Socom komen met story driven singleplayer en goede multiplayer met weer 256 man op een map.
Ja lijkt mij ook top, de gameplay van Socom met de vissuals van de Decima Engine!Trishul schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Dat zou wat zijn ja. Jammer dat Sony Zipper Interactive heeft gesloten, de studio achter Socom en MAG (deze had toen op de PS3 online multiplayer met 256 man dacht ik).
Zou kunnen dat het tweede team van Guerilla hieraan werkt, ze zijn ook net verhuisd naar een groter pand begreep ik voor uitbreiding naar 400 man. Ben benieuwd... In ieder geval beschikt Guerilla al over de tech, in 2013 draaide de KZ:SF multiplayer al op 60fps met de eerste generatie decima engine. Zou wel vet zijn als ze met een Socom komen met story driven singleplayer en goede multiplayer met weer 256 man op een map.
Mag was zeker vooruitstrevend en speelde lekker!
PSN: Aramius1810
Hele goede zaak! Ik was al van plan om de overstap te maken naar FanatecJay-v schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:07:
[...]
[i]Your Fanatec wheel bases and racing wheels which are officially PS4 licensed will be compatible to the new PS5!
Nu even afwachten of ze misschien nog nieuwe compatible wheelbases gaan uitbrengen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik was een maand of 4 geleden van plan over te stappen omdat mijn t300 de geest had gegeven, aan fanatec gevraagd of de PS4 sturen gebruikt konden gaan worden op de ps5.dvdkiwi schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:23:
[...]
Hele goede zaak! Ik was al van plan om de overstap te maken naar Fanatec
Nu even afwachten of ze misschien nog nieuwe compatible wheelbases gaan uitbrengen.
Heb niet eens een antwoord gekregen dus heb weer een t300 gekocht. Als een antwoord "weten we nog niet" al te lastig is dan heb ik weinig hoop op overige support.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ai das balen. Hun support is redelijk goed over het algemeen (zelf nog niet nodig gehad maar ken er wel een aantal in onze GTS community die er mee te maken hebben gehad). Maar deze periode zal een enorm drukke periode voor ze geweest zijn. Deze Corona periode zal ze geen windeieren gelegd hebben.Flagg schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:49:
[...]
Ik was een maand of 4 geleden van plan over te stappen omdat mijn t300 de geest had gegeven, aan fanatec gevraagd of de PS4 sturen gebruikt konden gaan worden op de ps5.
Heb niet eens een antwoord gekregen dus heb weer een t300 gekocht. Als een antwoord "weten we nog niet" al te lastig is dan heb ik weinig hoop op overige support.
Dat was al ruimschoots voor corona helaas. En als een potentieel nieuwe klant je mailt dat ze een product van je willen kopen en wat vragen heeft zou je op zijn minst een antwoord verwachten.sverzijl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Ai das balen. Hun support is redelijk goed over het algemeen (zelf nog niet nodig gehad maar ken er wel een aantal in onze GTS community die er mee te maken hebben gehad). Maar deze periode zal een enorm drukke periode voor ze geweest zijn. Deze Corona periode zal ze geen windeieren gelegd hebben.
Mooie is dat ik nog aangaf dat "best effort" voldoende zou zijn, oftewel als ze hun best zouden doen om hem compatible te krijgen had ik al voor de fanatec gekozen destijds, snapte ook wel dat ze geen garanties konden geven.
En dan hoor je vervolgens niks.... Gaf weinig vertrouwen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kan me nog herinneren dat bij de eerste single player van Socom je met een headset nog voice commands kon geven, zou wel vet zijn als je nu net zoiets krijgt maar je gewoon tegen je dualsense praat die nu een microfoon zou hebben.Aramius schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:59:
https://www.psx-sense.nl/...erug-op-de-playstation-5/
Socom op PS5? Please laat het waar zijn!!!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ah ok, je zei 4 maanden geleden. Dan was het langer geleden dus. Helemaal geen antwoord is vreemd ja. Ze wisten het toen natuurlijk nog niet, want dit hing vooral van Sony af. Maar toch.Flagg schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:15:
[...]
Dat was al ruimschoots voor corona helaas. En als een potentieel nieuwe klant je mailt dat ze een product van je willen kopen en wat vragen heeft zou je op zijn minst een antwoord verwachten.
Ben in ieder geval blij dat Fanatec CSL blijft werken op PS5. Dan krijg ik er in ieder geval nog wat voor als ik op de DD1 overstap.
Some infinities are bigger than others.
Major_ton schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:21:
Straks een SoP. Wat kunnen we verwachten?
YouTube: State of Play | August 6th 2020 [ENGLISH]
Voor de zekerheid staat het ook in de omschrijving..Raem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
State of Play returns Thursday at 1:00pm Pacific!
— PlayStation (@PlayStation) 3 augustus 2020
What to expect:
▪️ A focus on upcoming PS4 & PS VR games
▪️ A few quick check-ins on third-party and indie games from June’s PS5 showcase
▪️ No big PS5 announcements!
Tune-in details: https://t.co/kgrDFZsHd2 pic.twitter.com/9AIPFnh3CT
No big PS5 announcements!
There will be no PlayStation Studios updates in this episode, or any updates around hardware, business, preorders, or dates.
-
Ja Sony maakt die fout met dat praatje van Cerny niet snel nog een keer. Beter te vaak dan te weinig vertellen voordat het internet weer veel te hyped raakt om daarna weer teleurgesteld te zijn.Edd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:37:
[...]
[...]
Voor de zekerheid staat het ook in de omschrijving..
[...]
Zelfde geldt voor ons haha, goed om te weten wat we kunnen verwachten (of vooral niet verwachten)
Verwijderd
Dat technisch praatje en aankondiging daarvan was vrij duidelijk?! Om dat nou een fout te noemen?Dalim schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Ja Sony maakt die fout met dat praatje van Cerny niet snel nog een keer. Beter te vaak dan te weinig vertellen voordat het internet weer veel te hyped raakt om daarna weer teleurgesteld te zijn.
Zelfde geldt voor ons haha, goed om te weten wat we kunnen verwachten (of vooral niet verwachten)
Zo kun je overal wel een disclaimer bij plaatsen.
Lijkt er op dat de PC port van Horizon Zero Dawn behoorlijk tegenvalt, zeker vergeleken met Death Stranding. Heel apart.
Ik lees her en der dat de port niet door Guerilla zelf is gedaan maar is uitbesteed aan een 3e partij (Virtuos). Wat ook opvalt is dat AMD kaarten een stuk beter performen dan Nvidia kaarten.
Benieuwd of Guerilla wel zelf een potentiële PS5 patch in-house zal doen maar ze zijn ongetwijfeld nu allemaal vol aan het inzetten op Horizon Forbidden West.
Ik lees her en der dat de port niet door Guerilla zelf is gedaan maar is uitbesteed aan een 3e partij (Virtuos). Wat ook opvalt is dat AMD kaarten een stuk beter performen dan Nvidia kaarten.
Benieuwd of Guerilla wel zelf een potentiële PS5 patch in-house zal doen maar ze zijn ongetwijfeld nu allemaal vol aan het inzetten op Horizon Forbidden West.
Wie was er nou fout? Sony die van tevoren had aangegeven hoe het ging worden of een heleboel andere mensen die andere verwachtingen hadden, achteraf gingen zeiken en op de koop toe de helft verkeerd hebben geinterpreteerd of gewoonweg niet geluisterd hebben (en niet snapten) en het daardoor op zo'n manier proberen uit te leggen dat de PS5 juist supergoed was (kamp blauw) of juist superslecht was (kamp groen)?Dalim schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Ja Sony maakt die fout met dat praatje van Cerny niet snel nog een keer.
Ik las bij IGN dat veel van de stutter problemen opgelost zijn met de laatste AMD & NVIDIA Drivers.kazuka schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:32:
Lijkt er op dat de PC port van Horizon Zero Dawn behoorlijk tegenvalt.
PSVR kan weer uit de kast met Hitman III.
Die chat van de steam is overigens wel hilarisch.
Die chat van de steam is overigens wel hilarisch.
[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 06-08-2020 22:12 ]
The Pathless. We worden gek!!!
Opzich wel prima dat dit slechts 40 minuten gaat duren geloof ik. Gelukkig hadden ze me van te voren gewaarschuwd dat ik misschien beter in m'n hangmat kon blijven chillen
Opzich wel prima dat dit slechts 40 minuten gaat duren geloof ik. Gelukkig hadden ze me van te voren gewaarschuwd dat ik misschien beter in m'n hangmat kon blijven chillen
[ Voor 74% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 06-08-2020 22:19 ]
Nog niet veel games gezien waarvan ik denk dat ik ze ga aanschaffen of proberen.
The pathles heb ik denk ik al eens gezien op Apple arcade.
Qua Graphics zijn het ook niet de beste games.
Het is maar een saaie stream.
Dat bleek al wel uit de aankondiging.AppleFan2007 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:18:
Nog niet veel games gezien waarvan ik denk dat ik ze ga aanschaffen of proberen.
De meuk die ze voorbij laten komen is allemaal nog niet mijn ding
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Is het niet een beetje jammer dat tegenwoordig leuke gameshows met nieuwe games gedownplayed moeten worden door de bedrijven om al die onrealistische torenhoge verwachtingen van gamers te moeten temperen?
Er zijn zoveel games die normaliter een platform krijgen op de E3 of op andere events, zoals comic con enzo, maarja die zijn er nu niet. Dan is het toch mooi dat ze via dit soort streams hun games kunnen promoten?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ziet er tot nu toe gewoon heel goed uit allemaal. Enkel die Spelunky zegt me niets
Is zeker mooi en moeten ook zeker ergens een plekje krijgen. Al heb ik het idee dat de meeste games wat ze laten zien voor de aziatische markt is.uchiha tijntje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
Is het niet een beetje jammer dat tegenwoordig leuke gameshows met nieuwe games gedownplayed moeten worden door de bedrijven om al die onrealistische torenhoge verwachtingen van gamers te moeten temperen?Er zijn zoveel games die normaliter een platform krijgen op de E3 of op andere events, zoals comic con enzo, maarja die zijn er nu niet. Dan is het toch mooi dat ze via dit soort streams hun games kunnen promoten?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Zeker. Ik zou willen dat ik de tijd had alle games te spelen. Ziet er verder wel kwalitatief uit.
Omg! Bugsnax!!!
Omg! Bugsnax!!!
Allemaal indie games....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik denk dat iedereen die hier naar kijkt alleen nog maar bezig is met next gen consoles. Simpelweg omdat er nog veel informatie niet is vrijgegeven.
Daardoor blijven mensen continu teleurgesteld worden. Deze Indië games zouden anders meestal alleen een trailer droppen.
Daardoor blijven mensen continu teleurgesteld worden. Deze Indië games zouden anders meestal alleen een trailer droppen.
Misschien dat we wel hoge verwachtingen hebben, maar niveau zit er niet bepaald in. En van graphics zou je denken dat het Nintendo DS games zijn.uchiha tijntje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
Is het niet een beetje jammer dat tegenwoordig leuke gameshows met nieuwe games gedownplayed moeten worden door de bedrijven om al die onrealistische torenhoge verwachtingen van gamers te moeten temperen?Er zijn zoveel games die normaliter een platform krijgen op de E3 of op andere events, zoals comic con enzo, maarja die zijn er nu niet. Dan is het toch mooi dat ze via dit soort streams hun games kunnen promoten?
Edit: zie net vader immortal passeren en dat is meer niveau.
[ Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 06-08-2020 22:28 ]
Zeker! Alleen zijn we op PS4 btje verwent geraakt laatste jaren. Dus opzich wel goed om de verwachtingen wat te temperen.uchiha tijntje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
Prima dat deze games ook even in de spotlights staan trouwens. Maar hier ga ik geen schijfruimte aan verspillen
Die Star Wars game zag er top uit!
Control vond ik ook geniale game. Leuk dat er uitbreiding komt!
Die Zelda BOTW kloon was ik alweer vergeten trouwens. Die wil ik nog wel een keer proberen, lijkt me wel wat.
Zou die nieuwe Batman-game ook niet binnenkort worden aangekondigd? Iedereen heeft het altijd over Spider-Man, maar ik vond de Batman-games eigenlijk een stukje beter.
Die uitbreiding was al maanden geleden aangekondigd. De eerste uitbreiding is zelfs al beschikbaargiantgiantus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:29:
Verwijderd
Geinig. Toch nieuwe ps5 games. Cool! TemTem!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2020 22:35 ]
Ik vond Hood er best wel tof uit zien. Niet direct God of War niveau, maar denk wel grappig.
En nu een Pokémon ripoff?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Vond het wel wat hebben idd,zag er niet slecht uit.chratnox schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
Ik vond Hood er best wel tof uit zien. Niet direct God of War niveau, maar denk wel grappig.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Is niet nieuw. Al een tijd op early access. Wordt goed beoordeeld.Bas170 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
En nu een Pokémon ripoff?
Jammer dat de stream weer van lage kwaliteit is.
Ik begin te oud te worden, Hitman 3 is tot nu toe enige game die mij interesant leek. Jammer dat ik slecht tegen VR kan, maar Agent 47 in VR lijkt me wel wat.
M.i. is dat omdat een filter ontbreekt al is dat niet per se slecht, that's the internet, baby. Normaliter bericht een journalist over nieuwe games en deze laat de matige games links liggen. Matig in de ruimste zin. Een dergelijk 'filter' kan ook betekenen dat een verborgen pareltje of vreemd eendje dat achteraf een prachtige zwaan blijkt te zijn niet ontdekt zal worden door het grote publiek.
In deze onlinestreams zien gamers vrijwel alles langskomen uit elk gamegenre, van de AAA games t/m kleinste indiegames. Maar de gamer verwacht hoofdzakelijk AAA, AA, of A te zien en beginnen dus te morren als de 'kwaliteit' tegenvalt.
Ik volg de stream niet maar lees in veel berichten dat veel games tegen vallen. Maar ik zit toch in het PS5-topic en niet in het XSX-topic. Het lijkt erop dat zowel de PS5 als XSX vergelijkbare aanloopproblemen hebben en veel te hoge verwachtingen van gamers.
In deze onlinestreams zien gamers vrijwel alles langskomen uit elk gamegenre, van de AAA games t/m kleinste indiegames. Maar de gamer verwacht hoofdzakelijk AAA, AA, of A te zien en beginnen dus te morren als de 'kwaliteit' tegenvalt.
Ik volg de stream niet maar lees in veel berichten dat veel games tegen vallen. Maar ik zit toch in het PS5-topic en niet in het XSX-topic. Het lijkt erop dat zowel de PS5 als XSX vergelijkbare aanloopproblemen hebben en veel te hoge verwachtingen van gamers.
[ Voor 17% gewijzigd door ariekanari op 06-08-2020 22:45 ]
Verwijderd
Dacht ik eerst ook. Toch lijkt het me wel relaxt. Beetje meppen en gear verkrijgen. Ziet er ook wel prima uit.NotSoSteady schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:37:
Godfall lijkt me echt ruk.
Dacht namelijk dat het vol zou zitten met MTX, maar niet dus!
Ik denk dat weer alle maps beschikbaar gaan zijn, dus eigenlijk Hitman 1,2 en 3 in VR. Maps als Sapienza, Miami of Mumbai lijken me wel indrukwekkend in VR!Albinoraptor schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:38:
Hitman 3 is tot nu toe enige game die mij interesant leek. Jammer dat ik slecht tegen VR kan, maar Agent 47 in VR lijkt me wel wat.
Godfall is idd ruk
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden