Verwijderd

Mr_Tomatohead schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Ach, misschien is tegen die tijd de opvolger van checkerboarding al klaar, quantumboarding. Dan is 8k een eitje.
Chessboarding :X

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
De PS5 beschikt wellicht over een eigen vorm van DLSS volgens een nieuw patent.

https://www.pushsquare.co...esque_graphics_technology

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn eerste PS5 game pre-order is een feit. Miles Morales. Had nog een Bol korting die tijdelijk geldig is. Ben alleen benieuwd of die prijs nog gaat zakken. Staat nu op 75 piek.

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11 07:37
Ik zit te kijken voor een nieuwe tv op de gamekamer hier. Zag op YouTube dat de LG oled c9 erg wordt aangeraden. Het is echt enkel een game hok dus koop de tv echt voor gamen... Betere ideeën of is dit echt de aanrader?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17
StefanKelevra schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:34:
Ik zit te kijken voor een nieuwe tv op de gamekamer hier. Zag op YouTube dat de LG oled c9 erg wordt aangeraden. Het is echt enkel een game hok dus koop de tv echt voor gamen... Betere ideeën of is dit echt de aanrader?
Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
aanrader

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Deze maand meer details over prijs en releasedatum ps5 en series x

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 03-08-2020 12:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:13
Als je waarde hecht aan 120fps, dan kan je beter naar een tv kijken met hdmi 2.1 kijken.
https://www.homecinemamag...-zijn-voor-playstation-5/

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:12
Met een flinke slag om de arm. De Franse retailer Carrefour noemt prijzen van de PS5. PS5: 499, PS5DE: 399.

https://www.phonandroid.c...consoles-accessoires.html

Toevoeging: in hetzelfde artikel staat te lezen over de XBOX Series X dat verkoopprijs 399 zal zijn:
De Sony console is geprijsd voor €499 voor de standaard versie en €399 voor de PS5 Digital Edition. De Xbox Serie X is geprijsd voor €399. Microsoft heeft dus lering getrokken uit het verleden en zal zich houden aan zijn belofte om een grote impact te hebben op het prijsveld.

Brontekst: La console de Sony s’affiche au tarif de 499 € pour la version standard et de 399 € pour la PS5 Digital Edition. La Xbox Series X quant à elle proposée au prix de 399 €. Microsoft a donc bien retenu la leçon du passé et compte tenir sa promesse de frapper un grand coup sur le terrain des prix.

[ Voor 64% gewijzigd door ariekanari op 03-08-2020 13:39 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
rstift schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:41:
[...]

Als je waarde hecht aan 120fps, dan kan je beter naar een tv kijken met hdmi 2.1 kijken.
De LG C9 heeft HDMI 2.1.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:49
ariekanari schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:48:
Met een flinke slag om de arm. De Franse retailer Carrefour noemt prijzen van de PS5. PS5: 499, PS5DE: 399.

Dat zijn wel hele mooie prijzen zeg.

• Hulleman
ariekanari schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:48:

€ 49,99 voor de accessoires (o.a. controller en headset) vind ik ook aan de lage kant. Zouden mooie prijzen zijn als dit zo is!

• Hulleman
[...]

Dat is alleen voor 4K 120fps met chroma 4:4:4. HDMI 2.0 kan ook 4K 120fps met chroma 4:2:0 en 120fps op 1080/1440p. De laatsgenoemde resoluties zullen denk ik eerder de resoluties zijn waarmee 120fps gehaald kan worden.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-11 09:25
[...]

Dus.. De C9

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

BM

Moderator Spielerij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Wel lekkere veilige gok ook 'deze maand' :P maar het zou me niets verbazen als we deze maand nog geen prijs gaan horen.

Deze maadn een 'state of play' lijkt me aannemelijk maar dat gaat doorgaans alleen over games. Komende donderdag zie ik niet meer gebeuren tenzij ze vandaag nog met een aankondiging komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2020 14:11 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Raem
https://blog.playstation....-peripherals-accessories/

Dualshock 4 werkt niet met PS5 games. Jammer, dat wordt voor co-op games dus een 2e controller halen.

• NotSoSteady
Chaoss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Wel lekkere veilige gok ook 'deze maand' :P maar het zou me niets verbazen als we deze maand nog geen prijs gaan horen.

Deze maadn een 'state of play' lijkt me aannemelijk maar dat gaat doorgaans alleen over games. Komende donderdag zie ik niet meer gebeuren tenzij ze vandaag nog met een aankondiging komen.
Ik zag dat mister Serrano zijn keutel ook alweer had ingetrokken. Persoonlijk vind ik het maar zielige figuren, continu een datum proberen te gokken voor wat bekendheid op het internet.

• bram1984
Raem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:23:

Dualshock 4 werkt niet met PS5 games. Jammer, dat wordt voor co-op games dus een 2e controller halen.
Jammer. Maar werkt in ieder geval met PS4 titels. Hopelijk komt er snel een backbutton accessoire.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik kan er niet wakker van liggen dat de DS4 niet werkt met PS5 games dan heb ik liever nieuwe functionaliteit.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niet heel onlogisch gezien de nieuwe functionaliteit die ze willen pushen, maar het had ergens wel mooi geweest als Sony het wel gedaan had. Het zijn allebei BT controllers, er zijn geen nieuwe knoppen etc toegevoegd, dus technisch gezien had het denk ik best gekunt. Zal vast ook deels een commerciele beslissing achter zitten :)

Daarbij, hoe vaak is het nu écht voorgekomen dat accesoires van generatie X ook werkten op generatie X+1? Ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat dat allemaal maar compatible blijft :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
BM schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:03:
Zal vast ook deels een commerciele beslissing achter zitten :)
Noem mij cynisch, maar ik denk voor 95% commerciële redenen.
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat dat allemaal maar compatible blijft :)
Ook dat heeft met bovenstaande te maken. Ze willen weer geld verdienen. En dat begint nu wel een beetje vies te voelen gezien het gewoon compatible kan zijn.

Ben benieuwd hoe het zit met de PS4 headsets, racestuurtjes e.d. zit. Ben bang dat ik het antwoord al weet.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Niet heel onlogisch gezien de nieuwe functionaliteit die ze willen pushen, maar het had ergens wel mooi geweest als Sony het wel gedaan had. Het zijn allebei BT controllers, er zijn geen nieuwe knoppen etc toegevoegd, dus technisch gezien had het denk ik best gekunt. Zal vast ook deels een commerciele beslissing achter zitten :)

Daarbij, hoe vaak is het nu écht voorgekomen dat accesoires van generatie X ook werkten op generatie X+1? Ik vind het niet zo vanzelfsprekend dat dat allemaal maar compatible blijft :)
Ik vind het ook niet vanzelfsprekend, maar het voelt wel echt een beetje als geldklopperij. Ik heb niet het gevoel dat de nieuwe controller niet volledig benut kan worden als ze ook de DS4 nog moeten ondersteunen.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Mr_Tomatohead schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Noem mij cynisch, maar ik denk voor 95% commerciële redenen.

[...]

Ook dat heeft met bovenstaande te maken. Ze willen weer geld verdienen. En dat begint nu wel een beetje vies te voelen gezien het gewoon compatible kan zijn.

Ben benieuwd hoe het zit met de PS4 headsets, racestuurtjes e.d. zit. Ben bang dat ik het antwoord al weet.
Volgens dezelfde link zouden deze gewoon moeten werken. Al hebben ze het wel over 'licensed' accessoires. Maar klinkt als goed nieuws voor de stuurtjes in ieder geval
Specialty peripherals, such as officially licensed racing wheels, arcade sticks, and flight sticks, will work with PS5 games and supported PS4 games.
The Platinum and Gold Wireless Headsets, as well as third-party headsets that connect via USB port or audio jack, will work on PS5 (the headset companion app is not compatible with PS5).
The DualShock 4 wireless controller and PlayStation officially licensed third-party gamepad controllers will work with supported PS4 games.
Both the PS Move Motion Controllers and the PlayStation VR Aim Controller will work with supported PS VR games on PS5.

[ Voor 33% gewijzigd door Shin_Alu op 03-08-2020 15:20 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33
Mr_Tomatohead schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Racestuurtjes zijn hoofdzakelijk third party dus dat is aan de fabrikant. Headsets idem. Stiekem hoop ik dat Sony hun eigen accessoires uit 't verleden wel tegen gaat werken. Misschien kopen mensen dan gewoon degelijk materiaal van 'n andere vendor dit keer.

• NotSoSteady
Het boeit mij persoonlijk ook weinig. Wil sowieso twee gelijkwaardige controllers en zo duur zijn ze nou ook weer niet.

• Raem
nioz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ik vind het ook niet vanzelfsprekend, maar het voelt wel echt een beetje als geldklopperij. Ik heb niet het gevoel dat de nieuwe controller niet volledig benut kan worden als ze ook de DS4 nog moeten ondersteunen.
Accessibility wordt ook steeds meer een ding, dus ongetwijfeld genoeg van die nieuwe features die straks gewoon onder een knop komen te zitten. Press X in plaats van in de microfoon blazen bijvoorbeeld. Met meer van dat soort opties zou de DS4 ook prima moeten werken met PS5 games.

Maar goed, verder geen ramp nee. Tweede controller was er vroeg of laat hoe dan ook wel gekomen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:30
Sony kondigt nieuwe State of Play voor aanstaande donderdag aan om 22.00 uur (komen ook wat PS5 games aan bod) duur +40 minuten.

https://www.psx-sense.nl/409898/sony-kondigt-
nieuwe-state-of-play-voor-aanstaande-donderdag-aan/

[ Voor 4% gewijzigd door Amaze86 op 03-08-2020 15:44 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Raem

No big PS5 announcements! :P

• NotSoSteady
And just to be super clear — there will be no PlayStation Studios updates in Thursday’s episode. There won’t be any updates around hardware, business, preorders, or dates either. On Thursday, our focus is squarely on showcasing some cool upcoming games coming to the broader PlayStation ecosystem. Should be fun!

• Paprika
Ach, er zijn ook fabrikanten van telefoons waarbij je 35 en 25 (dus 60) euro moet betalen voor 'n oplader van je telefoon. Dan valt zo'n controller ook wel mee, toch?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Lekker waardeloos, kijk de samenvatting wel.. ;).

• Raem
Segafreak83 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Lekker waardeloos, kijk de samenvatting wel.. ;).
Om alvast in de stemming te komen:

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Raem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:23:

Het was leuk geweest voor splitscreen situaties, dan zijn de feature van een controller toch vaak wat minder van belang en hoef je niet direct een dure tweede controller aan te schaffen.

Bij de concurrent ben ik blij dat mijn dure elite controller mee gaat maar voor de standard out-of-the-box controller maakt het mij niet uit.

Vind het groter, of nou ja fijner, nieuws dat zaken als racestuurtjes, flight sticks en dergelijke wel gewoon met PS5 games zullen werken. Dat is vaak toch wel duur spul.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Paprika schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Racestuurtjes zijn hoofdzakelijk third party dus dat is aan de fabrikant.
De vraag is meer of de stuurtjes die compatible zijn met PS4 standaard ook met de PS5 overweg kunnen? Of moeten producten opnieuw "licensed" worden? Indien dat laatste het geval is gaat het wellicht niet via een firmware upgrade oid.

Kwestie van afwachten ben ik bang :). Wel een van de redenen dat ik nu geen nieuwe koop.

• dutchgio
  • Laatst online: 18:53
Jay-v schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:23:
[...]

De vraag is meer of de stuurtjes die compatible zijn met PS4 standaard ook met de PS5 overweg kunnen? Of moeten producten opnieuw "licensed" worden? Indien dat laatste het geval is gaat het wellicht niet via een firmware upgrade oid.

Kwestie van afwachten ben ik bang :). Wel een van de redenen dat ik nu geen nieuwe koop.
Zoals ik het lees gaat de hele post om bestaande apparatuur, stuurtjes voor de PS5 zijn er immers ook nog niet.

Ze maken een vrij duidelijk verschil dat juist de controllers van de PS4 en derden niet werken, de rest blijft alles hetzelfde.

Neemt niet weg dat er waarschijnlijk nieuwe hardware komt die van de nieuwe functionaliteit gebruik gaat maken; een stuur dat vergelijkbaar met de nieuwe controller trillingen veel realistischer kan laten ervaren.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Caayn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:04:
[...]
Het was leuk geweest voor splitscreen situaties, dan zijn de feature van een controller toch vaak wat minder van belang en hoef je niet direct een dure tweede controller aan te schaffen.
En juist dit is de reden dat ik het persoonlijk toch een flinke tegenvaller vind. Ik heb 3 goedwerkende DS4's liggen hier en had de eerste jaren zeker genoeg gehad aan de DualSense die met de console zelf mee komt. Ik speel met regelmaat lokaal in co-op, was fijn geweest als de DS4 met de nieuwe PS5 co-op games gewerkt had.

• dutchgio
  • Laatst online: 18:53
Jay-v schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:23:
[...]

Dit zijn de 'specialty controllers' welke nu al officially licensed zijn:
https://www.playstation.c...es/specialty-controllers/

Deze zullen dus sowieso werken, bij andere hardware ben je wellicht aangewezen op updates vanuit de fabrikant.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01
Fanatec heeft nu (redelijk snel na de blog van Isabelle Tomatis) ook zelf aangegeven dat hun wheels op PS5 zullen werken.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Paprika schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Racestuurtjes zijn hoofdzakelijk third party dus dat is aan de fabrikant. Headsets idem. Stiekem hoop ik dat Sony hun eigen accessoires uit 't verleden wel tegen gaat werken. Misschien kopen mensen dan gewoon degelijk materiaal van 'n andere vendor dit keer.
Na het lezen van dit bericht maak ik me wel zorgen om mn astro headset. Volgens mij bevestigd Sony dat er geen optical meer op zal zitten.
Natuurlijk zal Sony op deze manier natuurlijk wat extra moneys verdienen maar ik ben er eigenlijk wel blij mee.
Zo hoeven de Sony developers in ieder geval geen rekening te houden met de legacy controllers en kunnen ze lekker aan de slag gaan met de nieuwe functies van DS1.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Jammer, maargoed ze hoeven ook nog niet het achterste van hun tong te laten zien. Ze staan er uitstekend voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2020 17:19 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
Natuurlijk zal Sony op deze manier natuurlijk wat extra moneys verdienen maar ik ben er eigenlijk wel blij mee.
Zo hoeven de Sony developers in ieder geval geen rekening te houden met de legacy controllers en kunnen ze lekker aan de slag gaan met de nieuwe functies van DS1.
Precies past helemaal in de 'wij geloven in generaties' visie. Baden breken met de ouwe meuk en doorrr. Een nieuwe console moet ook aanvoelen als een nieuwe console, en niet een upgrade versie van de huidige.

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2020 17:55 ]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:49
Chaoss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:16:
Precies past helemaal in de 'wij geloven in generaties' visie. Baden breken met de ouwe meuk en doorrr. Een nieuwe console moet ook aanvoelen als een nieuwe console, en niet een upgrade versie van de huidige.
Ik snap het issue ook niet, op vorige generaties werkte het toch ook niet? Op de frontpage lees ik veel negatieve reacties, zijn dit dan de zogenaamde fanboys van Microsoft?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Precies, tzou de eerste keer zijn als het wel has gewerkt.

Edit, nice toch nog een state of play donderdag. Ben benieuwd welke games we krijgen te zien.

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2020 17:54 ]

Verwijderd

Bij next gen gaming hoort gewoon een next gen controller :P

• Segafreak83
Kenny_026 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Na het lezen van dit bericht maak ik me wel zorgen om mn astro headset. Volgens mij bevestigd Sony dat er geen optical meer op zal zitten.
Optical was aan het begin van de PS4 al achterhaald, dus ja. Tijd voor een nieuwe headset :).

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:54:
Bij next gen gaming hoort gewoon een next gen controller :P
Als je erover nadenkt: Sony forceert devs hiermee wel in gebruik te maken van de DualSense, wat de kans weer groter maakt dat de nieuwe feature wat meer gebruikt gaan worden.

• bram1984
Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Nou nou, wat next gen. Waarschijnlijk lopen ze gewoon weer jaren achter wat controller betreft. Hun marketing werkt wel goed blijkt wel _O-
Ik quote je maar even hier, omdat dit over de PS5 controller gaat, maar wat bedoel je precies?

De Share button hebben ze al sinds 2013 en die zit nu pas op de Xbox controller en qua haptic feedback en triggers liggen ze hiermee juist voor op andere fabrikanten. Je hebt je nog niet echt in de DualSense verdiept, geloof ik? Hij is in ieder geval flink anders dan de DS4.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Ik quote je maar even hier, omdat dit over de PS5 controller gaat, maar wat bedoel je precies?

De Share button hebben ze al sinds 2013 en die zit nu pas op de Xbox controller en qua haptic feedback en triggers liggen ze hiermee juist voor op andere fabrikanten. Je hebt je nog niet echt in de DualSense verdiept, geloof ik? Hij is in ieder geval flink anders dan de DS4.
De share button hadden ze gewoon achterwege mogen laten en zie ik niet als een toevoeging.

De reden waarom de controller achterloopt op die van de Xbox is omdat ik letterlijk kramp krijg in mijn vingers wanneer ik de PS controller langer dan zo'n 1,5 uur gebruik. Je begint je te storen aan het design, wat het allerbelangrijkste is van een controller.

Ik speel niet heel vaak langer dan 1,5 uur, maar wanneer ik ineens een spel als Ori of Uncharted speel, dan wil je gewoon een goede controller. Ori kan ik dan ook de hele dag spelen en bij Uncharted kan dat dan helaas niet. Vermoeidheid in de handen treedt gewoon op bij de PS controller, dus iets klopt er niet. Daar moet de focus dan ook liggen bij Sony en niet bij kleine toevoegingen als een share button of een lampje achterop.

• Kalder
Als mijn g29 niet zou werken met GT7 zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn

Edit: lees net ergens anders dat racestuurtjes en andere speciale PS4 peripherals gewoon zullen werken, mooooi :D

[ Voor 45% gewijzigd door Kalder op 03-08-2020 18:47 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Die share button, fair enough, daar waren ze de 1e mee. Maar die feedback triggers, weten we ondertussen al wat daar precies mee kan? Want als ik snel wat rond google is dat nog een groot misterie, en lijkt het heel erg op wat 'die-andere-controller' al een jaar of 7 kan?

Niet als aanval oppakken aub, ik ben oprecht geintereseerd in wat het is en kan. En ja, de marketing termen heb ik net allemaal al voorbij zien komen ;)
Kenny_026 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Dus de controller loopt achter omdat hij bij jou niet fijn in de handen ligt... Begrijp ik nu goed wat je zegt?
Ergonomie is natuurlijk wel een dingetje. Ik herken wel wat ie beschrijft, en voor mij is dat ook 1 van de redenen (niet de, maar 1 van de) dat PSx nooit mijn hoofdconsole geworden is. Heb ook altijd het gevoel gehad dat de DS controller meer voor japanse handen dan 'westerse' handen ontworpen was. Ben dan ook heel benieuwd wat de nieuwe gaat doen, die lijkt aanzienlijk stukje groter geworden te zijn (al hebben ze nog steeds de thumbstick verkeerd zitten :+, maar dat is vooral gewenning denk ik)

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 03-08-2020 18:52 ]

Xbox

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

De share button hadden ze gewoon achterwege mogen laten en zie ik niet als een toevoeging.

De reden waarom de controller achterloopt op die van de Xbox is omdat ik letterlijk kramp krijg in mijn vingers wanneer ik de PS controller langer dan zo'n 1,5 uur gebruik. Je begint je te storen aan het design, wat het allerbelangrijkste is van een controller.

Ik speel niet heel vaak langer dan 1,5 uur, maar wanneer ik ineens een spel als Ori of Uncharted speel, dan wil je gewoon een goede controller. Ori kan ik dan ook de hele dag spelen en bij Uncharted kan dat dan helaas niet. Vermoeidheid in de handen treedt gewoon op bij de PS controller, dus iets klopt er niet. Daar moet de focus dan ook liggen bij Sony en niet bij kleine toevoegingen als een share button of een lampje achterop.
Dus de controller loopt achter omdat hij bij jou niet fijn in de handen ligt... Begrijp ik nu goed wat je zegt?
kwdtje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Ik snap het issue ook niet, op vorige generaties werkte het toch ook niet? Op de frontpage lees ik veel negatieve reacties, zijn dit dan de zogenaamde fanboys van Microsoft?
Nou ja niet iedereen met een andere mening is gelijk een “Microsoft fanboy”, wat eigen visie mag best, we hoeven niet alles direct maar voor zoete koek te slikken

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BM schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:45:
[...]

Ergonomie is natuurlijk wel een dingetje. Ik herken wel wat ie beschrijft, en voor mij is dat ook 1 van de redenen (niet de, maar 1 van de) dat PSx nooit mijn hoofdconsole geworden is. Heb ook altijd het gevoel gehad dat de DS controller meer voor japanse handen dan 'westerse' handen ontworpen was. Ben dan ook heel benieuwd wat de nieuwe gaat doen, die lijkt aanzienlijk stukje groter geworden te zijn (al hebben ze nog steeds de thumbstick verkeerd zitten :+, maar dat is vooral gewenning denk ik)
Ja het is ook de rede waarom ik een Scuff Vantage (nagenoeg een elite) gekocht heb maar ergonomie zegt natuurlijk 0,0 over de techniek.

De switch controllers zijn technisch gezien wondertjes als ik nintendo moet geloven maar als ik ze een middagje vast heb gehad komt mn nintendoduim syndroom van 30 jaar geleden weer terug.
bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Als je erover nadenkt: Sony forceert devs hiermee wel in gebruik te maken van de DualSense, wat de kans weer groter maakt dat de nieuwe feature wat meer gebruikt gaan worden.
Sony devs dan. Multi platform devs moeten ook rekening houden met Pc en Xbox dus die zie ik het wat minder snel doen.

• Starbucks
Kenny_026 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Ja, net zoals de NES controller niet prettig in de hand ligt en niet meer van deze tijd is. Mooi dat je het lijkt te begrijpen :O
Nou dit snap ik ook wel. Mijn main console is nu een PlayStation maar aan de controller kan ik na al die jaren toch nog niet fijn wennen, lange speel sessies zoals ik die met de 360 controller kon maken lukt mij met de DualShock 4 niet. Niet heel erg omdat tijd wat schaarser is dan vroeger maar toch.

Ik ben dus ook erg blij met het grotere formaat van de DS1.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:14
Merk niks van kramp of pijnen bij langere sessies met de DS4. Is ook niet echt een kleine controller te noemen natuurlijk. Ben blij dat het zoals het origineel nog steeds een symmetrisch ontwerp heeft. De mens is nu eenmaal ook symmetrisch gebouwd en als je een controller vasthebt, zijn je handen en vingers automatisch symmetrisch geplaatst.
Maar ja, zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen en meningen. Toch blij dat Sony naar de massa luistert.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:12
De nieuwe Xbox Series X-controller is iets kleiner dan de Xbox One-controller zodat-ie meer geschikt is voor kleinere handen. Het Philips Philishave-verhaal dus. De huidige Xbox-controller is iets te groot voor voornamelijk Aziatische handen. Het nieuwe formaat zou dus de gulden middenweg moeten zijn.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Trishul schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:14:
Merk niks van kramp of pijnen bij langere sessies met de DS4. Is ook niet echt een kleine controller te noemen natuurlijk. Ben blij dat het zoals het origineel nog steeds een symmetrisch ontwerp heeft. De mens is nu eenmaal ook symmetrisch gebouwd en als je een controller vasthebt, zijn je handen en vingers automatisch symmetrisch geplaatst.
Maar ja, zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen en meningen. Toch blij dat Sony naar de massa luistert.
Door hem iets groter te maken bedoel je? Want dat vind ik in ieder geval fijn :)

Met mijn 2m en de handen die daarbij horen is dat zeker wenselijk.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Geen versus geneuzel starten maar ik speel echt Liever op een ds4 dan een x1 controller. Heb nu zelfs een ds4 op mn pc omdat ik de x1 controller niks vind. Geef mij maar de sticks op de plek van ds4 ipv x1. Krijg snel last van mijn handen met de x1 controller ( niet met 360 controller btw apart genoeg).
En dual sence gaat hier gelukkig mee verder. Waar voor xbox fans het een reden is een xbox te kopen is de ds4 en nu dual sence een extra reden om een ps5 te nemen voor mij.
En ben dan ook echt heel benieuwd naar die triggers!
Hoop serieus dat gt7 hier veel gebruik van maakt, kan best een gamechanger zijn als de triggers doen wat ze beloven bij sony!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
[...]

LOL, okay. Omdat jij 'm niet fijn vindt, liggen ze achter. Geen speld tussen te krijgen, einde discussie. :+
Donstil schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Sony devs dan. Multi platform devs moeten ook rekening houden met Pc en Xbox dus die zie ik het wat minder snel doen.
Sony devs sowieso inderdaad. Verder afwachten. Tot nu toe hoor ik in ieder geval enthousiaste reacties vanuit die hoek, dus hopelijk gaan ze er meer mee doen dan de touchpad. Lijkt me wel, want het is gewoon coole tech, in tegenstelling tot de touchpad. Het voegt echt vette shit toe tijdens het spelen.
[...]

Die share button, fair enough, daar waren ze de 1e mee. Maar die feedback triggers, weten we ondertussen al wat daar precies mee kan? Want als ik snel wat rond google is dat nog een groot misterie, en lijkt het heel erg op wat 'die-andere-controller' al een jaar of 7 kan?

Niet als aanval oppakken aub, ik ben oprecht geintereseerd in wat het is en kan. En ja, de marketing termen heb ik net allemaal al voorbij zien komen ;)
Niet bepaald nee. Rumble in de triggers is iets compleet anders. Paar voorbeelden: een aanval met een zwaar zwaard geeft meer weerstand dan die met een licht melee wapen; als je gun leeg is, blokkeert de trigger halverwege of geheel; aanspannen van een boog geeft een specifieke sensatie met tegenkracht; verschillende ondergronden geven verschillende feedback tijdens bijvoorbeeld rijden. Hier staat veel uitgelegd:

https://www.reddit.com/r/...justable_trigger_tension/

Verder kun je natuurlijk zat functies verzinnen per game. Een Call of Duty/game met gun porn: per wapen de hoeveelheid benodigde kracht instellen en hoever je de trigger moet indrukken. Dat kun je ook vertalen naar melee focused games. Zo voelt ieder wapen letterlijk uniek. In racegames kun je dit ook vertalen naar een auto met bijvoorbeeld een hele zware motor, waarbij gas geven iets zwaarder aanvoelt dan een lichter model. Of een God of War, waarbij de trigger een soort reactie geeft op het moment dat Kratos de bijl weer opvangt.

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Niet bepaald nee. Rumble in de triggers is iets compleet anders. Paar voorbeelden: een aanval met een zwaar zwaard geeft meer weerstand dan die met een licht melee wapen; als je gun leeg is, blokkeert de trigger halverwege of geheel; aanspannen van een boog geeft een specifieke sensatie met tegenkracht; verschillende ondergronden geven verschillende feedback tijdens bijvoorbeeld rijden. Hier staat veel uitgelegd:

https://www.reddit.com/r/...justable_trigger_tension/

Verder kun je natuurlijk zat functies verzinnen per game. Een Call of Duty/game met gun porn: per wapen de hoeveelheid benodigde kracht instellen en hoever je de trigger moet indrukken. Dat kun je ook vertalen naar melee focused games. Zo voelt ieder wapen letterlijk uniek. In racegames kun je dit ook vertalen naar een auto met bijvoorbeeld een hele zware motor, waarbij gas geven iets zwaarder aanvoelt dan een lichter model. Of een God of War, waarbij de trigger een soort reactie geeft op het moment dat Kratos de bijl weer opvangt.
Thanks, dat was wel ongeveer waar ik op hoopte :)

Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze met de huidige implementatie 'in-die-andere-controller' dit ook best netjes kunnen simuleren.

Ben dan wel benieuwd wat dat met de battery-life gaat doen, lijkt me iets wat potentieel best wat stroom kan kosten. Maar klinkt wel als inderdaad iets waar zeker toffe mogelijkheden liggen :)

Xbox

Sony devs sowieso inderdaad. Verder afwachten. Tot nu toe hoor ik in ieder geval enthousiaste reacties vanuit die hoek, dus hopelijk gaan ze er meer mee doen dan de touchpad. Lijkt me wel, want het is gewoon coole tech, in tegenstelling tot de touchpad. Het voegt echt vette shit toe tijdens het spelen.
De triggers van de Xbox One generatie controllers werden ook niet echt gebruikt maar ik hoop dat de DS1 variant wel opgepakt gaat worden.

Net zoals de nieuwe rumble overigens, als concept ook erg tof.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-08-2020 19:38 ]

• bram1984
BM schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze met de huidige implementatie 'in-die-andere-controller' dit ook best netjes kunnen simuleren.

Ben dan wel benieuwd wat dat met de battery-life gaat doen, lijkt me iets wat potentieel best wat stroom kan kosten. Maar klinkt wel als inderdaad iets waar zeker toffe mogelijkheden liggen :)
Volgens de laatste geruchten gaat de batterij 3 tot 4 uur langer mee dan de DS4.

Verwijderd

BM schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

In principe is het gewoon force feedback op de trigger ipv van simpel een trillinkje.

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat spelen. Voor racegames lijkt het mij wel subliem. Ben benieuwd of we ooit nog eens force feedback op de sticks gaan zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2020 19:59 ]

• Starbucks
[...]

LOL, okay. Omdat jij 'm niet fijn vindt, liggen ze achter. Geen speld tussen te krijgen, einde discussie. :+
Als een controller vele mensen krampen bezorgen, dan is er iets niet goed mee. Heeft dus niks met mij persoonlijk te maken, maar gewoon puur met het ouderwetse design waar Sony zich krampachtig :+ aan vast blijft houden.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zeer jammer, ben al absoluut geen fan van timed exclusives en al die onzin. Maar een character exclusief maken en er dan mee showen vind ik ook triest.
Dat marvel spiderman exclusief was op ps4 is logisch ivm spel gemaakt is en geproduceerd is door sony. Maar dit is gewoon onzin imho.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kalder
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

In principe is het gewoon force feedback op de trigger ipv van simpel een trillinkje.

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat spelen. Voor racegames lijkt het mij wel subliem. Ben benieuwd of we ooit nog eens force feedback op de sticks gaan zien.
Forcefeedback op de sticks haha, goeie, wie weet DualSense 2?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]
Maar dat is een mening en geen feit. Ik kan juist niets met A-symmetrische controllers het voelt voor mij super raar om mijn linkerhand en rechterhand verschillend te moeten positioneren zoals bij Xbox of Nintendo controllers. Een controller moet voor mij symmetrisch zijn dus voorkeur voor de PS controllers.

En dan heb ik het nog niet eens over de A en B knop die verkeerd om zitten :+

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2020 20:31 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:13
Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Als een controller vele mensen krampen bezorgen, dan is er iets niet goed mee. Heeft dus niks met mij persoonlijk te maken, maar gewoon puur met het ouderwetse design waar Sony zich krampachtig :+ aan vast blijft houden.
Volledig persoonlijk
Mijn 2 handen zijn gelijk, dus dan verwacht ik persoonlijk dat dat ook zo is bij thumbsticks :P
Ik krijgt juist meer kramp van de Xbox controller, en dat stukje glimmend plastiek dat een dpad moet voorstellen, en die goedkope LB/RB knoppen

De Dualsense heeft adaptive triggers, haptic feedback, mic, speaker, gyro, touchpad, lightbar
Of al die features even nuttig zijn kan je over discussiëren, maar ze zijn er wel..
Denk dat het wel een feit is dat de Dualsense innovatiever is.

• Paprika
Kenny_026 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Dat zou geen probleem mogen zijn toch? Je audio gaat naar je tv over HDMI en dan sluit je je headset aan op de optical out van je tv...

Verwijderd

[...]

Niet meer dus , goede keuze dus dat ze die ds4 achterlaten zo te horen.

• Segafreak83
Trishul schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:14:
De DS4 is echt een kleine controller, gemaakt voor kleine Japanse vingers. En ik krijg ook kramp na een paar uurtjes gamen.

Met de Xbox One controller geen problemen.

Gelukkig gaat Sony de controller nu groter maken. Nog steeds jammer dat ie nog steeds symmetrisch is.. Speelt gewoon niet fijn..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
DS4 is ook groter dan de DS3. Ik heb vrij grote handen en met de DS4 nergens last van. En aangezien de PS vooral in europa en Amerika goed verkoopt geloof ik niet direct dat Sony het ontwerp op de Aziatische markt target... ;)

• Kalder
Segafreak83 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

De DS4 is echt een kleine controller, gemaakt voor kleine Japanse vingers. En ik krijg ook kramp na een paar uurtjes gamen.

Met de Xbox One controller geen problemen.

Gelukkig gaat Sony de controller nu groter maken. Nog steeds jammer dat ie nog steeds symmetrisch is.. Speelt gewoon niet fijn..
Ik ben blij dat de PS Controllers symmetrisch zijn, mijn handen zijn ook symmetrisch dus als je het mij vraagt is symmetrische controller logischer...

• Dalim
[...]

https://www.androidcentra...llers-dualshock-dualsense

Verwijderd

Leuk om te lezen die reacties. Ben benieuwd hoe mensen die kramp ervaren hun reacties typen. Netjes op een fysiek toetsenbord? Ik vermoed in een symmetrische houden met 2 duimen op een digitaal toetsenbord. Van een smartphone krijg je pas kramp ;)

En @Starbucks is overduidelijk aan het trollen. Het druipt er vanaf. Is het niet de controller, dan is het wel PSVR of wel wat anders. Kom met bronnen en/of wees gewoon professioneel.

• Starbucks
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:47:
Leuk om te lezen die reacties. Ben benieuwd hoe mensen die kramp ervaren hun reacties typen. Netjes op een fysiek toetsenbord? Ik vermoed in een symmetrische houden met 2 duimen op een digitaal toetsenbord. Van een smartphone krijg je pas kramp ;)

En @Starbucks is overduidelijk aan het trollen. Het druipt er vanaf. Is het niet de controller, dan is het wel PSVR of wel wat anders. Kom met bronnen en/of wees gewoon professioneel.
Iedereen die anders denkt maar direct een trol noemen is nogal kinderachtig. Lees maar terug, dan kun je zien dat meerdere mensen de controller niet fijn vinden en dit is alleen nog maar Tweakers.

En wat betreft de mobiele telefoon; goed voorbeeld! Daar een uur op typen geeft hetzelfde vervelende effect. Het wordt niks voor niks afgeraden :)

Verwijderd

Sommigen schieten zelfs al in de kramp bij het zien van een Playstation logo

Verwijderd

Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Iedereen die anders denkt maar direct een trol noemen is nogal kinderachtig. Lees maar terug, dan kun je zien dat meerdere mensen de controller niet fijn vinden en dit is alleen nog maar Tweakers.

En wat betreft de mobiele telefoon; goed voorbeeld! Daar een uur op typen geeft hetzelfde vervelende effect. Het wordt niks voor niks afgeraden :)
Er zijn genoeg mensen die anders denken waar wel een normale discussie mee te voeren is. Die kunnen hun reacties goed onderbouwen zonder steeds te sneren. Het is prima als je een voorkeur hebt, maar het is kinderachtig om steeds het andere kamp door het slijk te halen. Dat geldt voor beide kampen vanzelfsprekend.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Kalder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Ik ben blij dat de PS Controllers symmetrisch zijn, mijn handen zijn ook symmetrisch dus als je het mij vraagt is symmetrische controller logischer...
Ik kan met elke controller spelen dus ga me niet te veel in de discussie mengen maar als je een controller vast hebt dan is de natuurlijke beweging of positie voor je linkerduim toch echt wel de xbox/Switch Pro controller locatie van de stick zodat je duim recht omhoog staat en niet de dualshock stick zodat je duim bijna een rechte lijn naar rechts maakt aan je hand.

Nogmaals ik heb daar ook geen issues mee en kan 4-5u met een dualshock spelen maar de xbox/Switch Pro locatie is gewoon natuurlijker voor je duim.
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:57:
Sommigen schieten zelfs al in de kramp bij het zien van een Playstation logo
Ach dat soort volk zit in elk kamp, enkel Switch owners lijken zich weinig te boeien wat er in de wereld gebeurd buiten wanneer de volgende Nintendo Direct komt.

Ik ken er ook waarvan hun onderbroek bijna in hun reet verdwijnt als je ook maar iets zegt wat niet 99.9% Sony positive is ook al is het niets negatief :P

• Dalim
Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Iedereen die hard schreeuwt trekt nou eenmaal veel aandacht. Trol zal je wel niet zijn, maar je bent wel ineens heel uitgesproken geworden en dat valt gewoon op.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Bron??

• bram1984
[...]

Bron? Of klagen er gewoon meer mensen over omdat er nu eenmaal vele miljoenen meer PS consoles en dus DualShocks in omloop zijn.

Het is gewoon onnozel en vooral bekrompen om te roepen dat een controller "achter loopt" omdat jij er toevallig niet mee om kan gaan. Ik kan er oneindig lang mee spelen, dus dat maakt het al direct wel iets persoonlijks. Als het niet met jou persoonlijk te maken had, dan zou 100% van de DualShock gebruikers er last van hebben. Als jij te kleine schoenen koopt, roep je dan ook 'boeee, stomme kutschoenen!'. Doet me denken aan een vriend van me die een keer zei dat hij schaatsen kut vond en toen ik vroeg waarom, zei hij dat hij een blaar had waardoor het pijn deed. Mja oké.. 8)7

Daarbij is de DualSense groter dan de DS4 en zit hij bovendien vol nieuwe features, dus wie houdt waar precies krampachtig aan vast? Ik ben zelf in ieder geval blij dat ze die asymmetrische layout van de buren niet kopiëren.

Edit: En hey, koop anders een 3rd party controller *knip*. Die zijn er ook met Xbox lay-out. Heb je alleen niet de DualSense tech waarschijnlijk *knip*

* als je nu eens al die sneertjes weglaat heb je een inhoudelijk prima reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 04-08-2020 11:16 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:13
Katmi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Ik kan met elke controller spelen dus ga me niet te veel in de discussie mengen maar als je een controller vast hebt dan is de natuurlijke beweging of positie voor je linkerduim toch echt wel de xbox/Switch Pro controller locatie van de stick zodat je duim recht omhoog staat en niet de dualshock stick zodat je duim bijna een rechte lijn naar rechts maakt aan je hand.
Maar voor je rechterduim geldt dan toch hetzelfde denk ik? Dus dan is de conclusie dat een controller eigenlijk beide thumsticks vanboven zou moeten hebben?

• NotSoSteady
Het ligt toch ook een beetje aan de game. Als ik een potje FIFA speel tegen mijn vrienden dan heb ik sneller last dan wanneer ik de wereld in Ghost of Tsushima aan het verkennen ben.

• Aenea
v8power67 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:09:
[Twitter]

Zeer jammer, ben al absoluut geen fan van timed exclusives en al die onzin. Maar een character exclusief maken en er dan mee showen vind ik ook triest.
Dat marvel spiderman exclusief was op ps4 is logisch ivm spel gemaakt is en geproduceerd is door sony. Maar dit is gewoon onzin imho.
Sony heeft de film rechten voor Spiderman. Marvel wilde Spiderman in MCU films hebben, hadden ze het accoord voor nodig van Sony. Die krijgen ze, prompt daarna kondigt Sony een PS exclusive game aan van Spiderman.

Het is iets meer dan alleen dat Sony voor de ontwikkeling betaald heeft, Sony heeft de rechten gewoon.

Vind het dus niet zo gek dat Spiderman in de Avengers game PS exclusief is.

Ze hadden natuurlijk het karakter er gewoon niet in hoeven stoppen....
Maarja, als je als Sony zijnde een nieuwe console wil verkopen en je hebt nu ook de game rechten voor Spiderman en je weet dat er een Avengers game aan komt vind ik het ook niet vreemd dat Sony daar wat geld tegen aan heeft gegooid.

Is precies hetzelfde als de jaarlijkse 'eerder op PS' zooi van COD of Destiny...
En eigenlijk hetzelfde als 3rd party (timed) exclusives.

• Aenea

Chaoss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Ik kijk uit naar de nieuwe controller en wat devs er mee gaan doen, maar ik ben erg gewend geraakt aan back paddles/buttons. Op release zullen er niet gelijk 3rd party controllers zijn die dat hebben. Ook heeft Sony geen back button add-on aangekondigd.

Nu zal ik het niet missen bij alle games maar best wel bij een flink aantal. Een COD of Destiny 2 bv. De eerste is een cross-gen titel, de 2e krijgt een PS5 patch. Beide zijn technisch gezien PS5 games.

Ook PS4 games die een patch krijgen voor de PS5 zodat de game gebruik kan maken van de extra power van de PS5 zijn dan ineens PS5 games.

Waarom zou het niet mogelijk zijn geweest om cross-gen titels EN games die een PS5 patch krijgen (en dan dus ook cross-gen worden basically) WEL te laten werken met DS4 controllers?

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Anton.net schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Maar voor je rechterduim geldt dan toch hetzelfde denk ik? Dus dan is de conclusie dat een controller eigenlijk beide thumsticks vanboven zou moeten hebben?
Klopt maar merk je minder omdat je met je rechterduim ook ABXY of vierkant/driehoek/bol/kruisje :+ indrukt het meeste van de tijd ( buiten shooters ), er is niet echt een oplossing want de rechterstick vanboven zou dan weer kramp kunnen geven als je continue de X button zou moeten indrukken als die buttons vanonder zouden staan :P

Nuja ik heb geen issues met welke controller dan ook, maar ik merk als ik langdurig de linkerstick gebruik dat dit natuurlijker aanvoelt op mijn Switch Pro controller dan op mijn DS maar niet dat ik er mee stilsta en echt denk van '' ja dit is 100x beter '' voor mij is het gewoon merkbaar maar niets meer of minder.

• bram1984
Trouwens toevallig afgelopen week nog op zitten letten, die thumbstick plaatsing. Als ik de DS4 normaal vast heb en mijn duimen in een neutrale positie heb, dan zitten ze exact boven de sticks. Ligt dus echt volledig aan handen en hoe je de controller vasthoudt. Er is geen goed of fout.

En had Serranoham het toch goed zeker, die SoP op 6 augustus. Zelfs het tijdstip klopt. :+

Hij zei alleen wel dat het een PS5 event was, dat is dan weer jammer ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En toch geloof ik niet dat die man meer weet dan ons :P zo moeilijk is dat gokken ook niet. Sony events zijn volgens mij altijd op donderdag en het zou me niet verbazen als de vorige Sop's ook om 22:00 waren... Maar ik ben te lui om dat op te zoeken. :+

• Kalder
bram1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:53:
Trouwens toevallig afgelopen week nog op zitten letten, die thumbstick plaatsing. Als ik de DS4 normaal vast heb en mijn duimen in een neutrale positie heb, dan zitten ze exact boven de sticks. Ligt dus echt volledig aan handen en hoe je de controller vasthoudt. Er is geen goed of fout.

En had Serranoham het toch goed zeker, die SoP op 6 augustus. Zelfs het tijdstip klopt. :+

Hij zei alleen wel dat het een PS5 event was, dat is dan weer jammer ;)
Volgens de summergamefest site:
PlayStation: State of Play
Updates on PS4 games and already announced PS5 titles.

Dus wel PS5 games, alleen geen nieuwe aankondigingen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Klopt dat is ook letterlijk door Sony gezegd.

State of play draaid om de games, Sony benadrukt dat nog eens en geeft vantevoren duidelijk aan wat er te verwachten valt en dan nog gaan mensen zich druk maken dat er geen PS5 nieuws gaat zijn 8)7

• bram1984
Verse geruchten: september SoP, nieuwe SOCOM game, FFXVI PS5 exclusief, Silent Hill, nieuwe Insomniac IP, prijs, pre-order.

En een UI walkthrough en teardown (DF) volgt ook snel, las ik (deze maand).

• Raem
bram1984 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 06:23:
Verse geruchten: september SoP, nieuwe SOCOM game, FFXVI PS5 exclusief, Silent Hill, nieuwe Insomniac IP, prijs, pre-order.

Dus eigenlijk gewoon de geruchten van de augustus SoP, maar nu verplaatst naar september? :P

NotSoSteady schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:13:
Het ligt toch ook een beetje aan de game. Als ik een potje FIFA speel tegen mijn vrienden dan heb ik sneller last dan wanneer ik de wereld in Ghost of Tsushima aan het verkennen ben.
Ja dat heb ik ook wel, nu speel ik geen FIFA maar wel veel COD, met COD heb ik veel sneller kramp dan met een rustigere game als Ghost of TLOU2, maar een single player game leg ik ook meestal wel eens per uur even een paar minuutjes weg om mijn handen even te ontspannen.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Raem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Dus eigenlijk gewoon de geruchten van de augustus SoP, maar nu verplaatst naar september? :P
En als het niet doorgaat wordt dit de oktober SoP :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Hulleman
bram1984 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 06:23:
Door digital foundry?

Pagina: 1 ... 100 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden