ik was echt aan het wachten op deze Mini M2 pro. Toch ben ik wel blij dat ik naar een PC config ben gegaan.
De M2 pro met 12 cores, 32gb geheugen en 1tb hdd mag voor 2600 euro over de toonbank gaan. Ik heb voor 1700 euro een 12 core pc, met 64 geheugen, 2x zo snelle 1tb SSD en een dedicated videokaart kunnen aanschaffen in een strakke super stille behuizing.
Uiteraard wint de Mac mini in form factor. En als je hem boos maakt trekt hij slechts 35 watt max uit de muur. Maar mijn pctje is echt lief in verbruik. Dat had ik niet verwacht. Nu ik dit tik zit hij te chillen op 50 watt uit de muur met ontzettend veel power onder mijn vingers voor heel veel geld minder.
Ik heb en zwak hart voor Apple. Maar ze zijn me een beetje kwijt geraakt. Ik denk terug aan warme herinneringen dat ik een AMD of Nvidia kaart kon kiezen, en voor een potje gamen kon booten naar Windows. Mijn iMac was het beste van beiden werelden. OSX, Apple, Windows en gamen. Wie weet ooit in de toekomst.
Het is overigens een gek gezicht. dat je voor 700 euro een device kunt kopen wat een machine van een paar jaar geleden a 6000 euro voorbij vliegt. Dat hebben ze knap gedaan, en misschien schoppen ze tegelijk tegen benen van trouwe klanten die 6k hebben hebben neergelegd en hun investering zien verdampen. Mes snijdt aan twee kanten. En daar is niet iedereen blij mee.
Speelt er iemand toevallig een potje Minecraft modded op zijn M1 met 8gb geheugen? Zoja.. trekt hij dat een beetje? Is een leuk machine voor mijn dochter. Kan ze er ook op tekenen enzo. Potje modded minecraft is wel een vereiste
[
Voor 12% gewijzigd door
RoyK op 27-01-2023 12:31
]