• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
ecdj schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ah ok, maar dat kan ik dus niet zien bij het stopcontact. Duidelijk, opladen gaat voortaan via de console zelf ;-).
Wel fijn dat ze zo'n lang oplaadsnoer erbij leveren!
Is het opladen vanuit het stopcontact wel bevorderlijk voor de battery pack in de controller?

Xbox Live: Springbok NL

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
kesj schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:15:
[...]

Dank! Misschien weet jij toevallig ook het antwoord op mijn volgende vraag... ;)

Ik wil Atmos aankopen op het XSX account waarop mijn Game Pass Ultimate staat. Alle andere XSX gebruikers krijgen het dan ook, dus dat is top. Maar nu wil ik het ook op pc instellen. Alleen... Het account waarmee ik Windows heb geactiveerd is niet degene waar GPU opstaat. Zou dat uitmaken? Of kan ik gewoon inloggen in de MS Store op PC via mijn XSX account en het dan installeren?

Ben deze vraag nu trouwens ook aan MS support aan het stellen, via de chat. Laat de uitkomst hier zo wel weten, wellicht helpt het anderen ook.
Weet niet of ik je helemaal begrijp. Maar alles wat je op je account hebt staan(gekocht hebt) en ook kan installeren op windows moet kunnen. Het is Account gebonden niet hardware gebonden. Correct me if im wrong.

• Tongpo84
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 20:00
MissMe NL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:25:
[...]

Bij is hij ook nog maar 1 keer uit gegaan tijdens cod. Juig maar niet te vroeg 🤣
FOV op 120 staan en tot nu toe geen crash in-game.

Kan de game wel laten crashen als ik een video upload naar xbox live (4%).

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Vecodo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:41:
[...]

ik heb gekozen voor de SteelSeries 7x maar meer gedaan op een onderbuik gevoel. Krijg hem vrijdag, laat wel weten wat ik er van vind.
Ja, ik denk dat het voor nu ook de slimmere keuze is.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
MissMe NL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:09:
[...]

Weet niet of ik je helemaal begrijp. Maar alles wat je op je account hebt staan(gekocht hebt) en ook kan installeren op windows moet kunnen. Het is Account gebonden niet hardware gebonden. Correct me if im wrong.
Het "probleem" is dat mijn Windows account anders is dan mijn Xbox Live account waarop ik Atmos aan wil kopen. Maar ik ga de gok gewoon wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:25
Voor iedereen die de Atmos aanschaf wil doen, hebben jullie wel in de gaten dat de aanschaf alleen maar noodzakelijk is voor Atmos support voor Headphones!
Atmos voor output console is gewoon free of charge!

PS: Bitstream>Dolby Atmos op mijn OLED55C8 HDMI 2 ARC > Sonos Arc geeft een merkbare audio delay 😢

[ Voor 20% gewijzigd door Bas Post op 19-11-2020 11:25 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
kesj schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
[...]

Het "probleem" is dat mijn Windows account anders is dan mijn Xbox Live account waarop ik Atmos aan wil kopen. Maar ik ga de gok gewoon wagen.
Wat ik wel weet is als ik een spel download van een account van een vriend ik gewoon kan inloggen met mijn account zonder ingelogd te zijn met zijn account.

Dus downloaden met een ander account en inloggen met mijn eigen. Zonder problemen. Alleen kan je dan geen microtransacties doen als het spel niet van jou is.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:29
Bas Post schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:23:
Voor iedereen die de Atmos aanschaf wil doen, hebben jullie wel in de gaten dat de aanschaf alleen maar noodzakelijk is voor Atmos support voor Headphones!
Ik denk dat het juist enkel nuttig is voor headset users. Ik denk dat het aantal mensen hier dat een atmo speaker set heeft staan (en hangen) op één hand te tellen is...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Tongpo84
Rossi46 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat het juist enkel nuttig is voor headset users. Ik denk dat het aantal mensen hier dat een atmo speaker set heeft staan (en hangen) op één hand te tellen is...
De Atmos Headset licentie is het waard t.o.v. 'default Xbox Sonic ding'. Merk dat Atmos beter tot zijn recht komt via de headset dan via de Atmos surround set-up. Echte Atmos geoptimaliseerde games ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 23:24

Vagax

Hehe

Tongpo84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
[...]

De Atmos Headset licentie is het waard t.o.v. 'default Xbox Sonic ding'. Merk dat Atmos beter tot zijn recht komt via de headset dan via de Atmos surround set-up. Echte Atmos geoptimaliseerde games ben ik nog niet tegen gekomen.
Gears 5 ondersteund het helemaal, wel een aanrader. Je hebt er sneeuw levels waar je over ijs loopt en het is erg vet hoe diep en helder het ijs-kraak geluid klinkt.

• Tongpo84
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:35:
[...]

Gears 5 ondersteund het helemaal, wel een aanrader. Je hebt er sneeuw levels waar je over ijs loopt en het is erg vet hoe diep en helder het ijs-kraak geluid klinkt.
Ohja, dat is waar ook!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 12:12
Helaas uit met de pret. Gisteren nog mee gegamed en vandaag start hij niet meer op...

Ticket aangemaakt en hopelijk is er nog een vervanger beschikbaar...

• Rossi46
frankpaul1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:
Helaas uit met de pret. Gisteren nog mee gegamed en vandaag start hij niet meer op...

Da's balen zeg. Gewoon geen leven meer in te krijgen? :/

• frankpaul1
Nee, andere voedingskabel geprobeerd, ander stopcontact maar geheel dood...

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
frankpaul1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:

Wtf is dat toch. Nummer 2 hier al?

• Vagax

Vagax

Hehe

MrGizMo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:52:
[...]

Ik kon mij de PS4 en Xbox One launch nog herinneren hier op GoT en het was ook veel van hetzelfde verhaal, hier en daar consoles die het niet deden.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:29

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Caayn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:55:
[...]

[...]
Dat.

Plus als je hem in plugt dan trilt de controller kort. Er zit helaas geen visuele laad indicator op de controller zelf.
Kun je niet een opzet stukje Micro-USB naar USB-C op de oude kabel (van de vorige charge kit) zetten zodat je toch kan zien of dat lampje oranje of wit brandt ?

Dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7fQxln74X-lq9vqjO-Nu4J66kU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JkLxwycIiLXb72FzdEKK8Mf3.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/1/0/9/9200000074769013.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankpaul1
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:05:
[...]

Ik kon mij de PS4 en Xbox One launch nog herinneren hier op GoT en het was ook veel van hetzelfde verhaal, hier en daar consoles die het niet deden.
Ik kijk er ook niet van op hoor. Het is gewoon jammer, maar hopelijk is het een klein percentage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Tongpo84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
[...]

Volgens de Dolby Access app zijn de volgende games Dolby Atmos optimized:

Call of Duty: Warzone
Ori and the Wil of the Wisps
Gears of Wars 5
Borderlands 3
Tom Clancy's The Division 2
Resident Evil 2
Metro Exodus
Forza Horizon 4
And more...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dglavimans schreef op donderdag 19 november 2020 @ 01:14:
[...]

Ik vind HDR ook heel lastig om goed te krijgen.. Zeker nu er een nieuwe console is heb ik al meerdere malen geswitcht qua settings enzo en YCC wel of niet aan enzovoort.. Lastig..

Heb nu gewoon game profiel gepakt van de LG c8 en de settings letterlijk geplakt van Technicolor en de default waardes van AC Valhalla gepakt want heel eerlijk ik heb geen flauw idee waar ik naar kijken moet..

Mis je toch de sliders die andere games hebben haha
Ja het is erg jammer, want bepaalde games brengen echt een mooiere ervaring met HDR , zoals Gears 5, Forza Horizon 4, Ori 2 etc. Maar helaas teveel games waar de HDR gewoon trash is. RDR2 had/heeft zelfs fake HDR en daarnaast is het bloed irritant om elke keer HDR uit/aan te moeten zetten per game. Devs moeten gewoon een optie daarvoor in de game zelf doen zodat ik de Xbox HDR setting niet elke keer uit/aan hoef te doen.

ACG zei in een review video van FH4 paar jaar terug dat HDR heel tricky kan zijn om goed te krijgen en hij heeft gelijk. Met elke game weer te moeten kloten met die HDR sliders of op internet zoeken naar advies is best vervelend soms. Dan mis ik de tijden dat je gewoon een game had en klaar. Maar wetende dat een game HDR biedt en je wel eens iets heel moois zou kunnen missen zorgt er toch weer voor dat ik ga lopen kutten met settings. Helemaal wanneer ik soms reacties lees over hoe mooi de HDR wel niet is en een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

BM schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:47:
[...]

Dat hád ik wel. Maar na een tip van iemand hier in het topic de console een volledige reboot gegeven. Toevallig net ff gechecked, en hij stond vanochtend netjes uit :)

Edit: dat was @MRE-Inc --> MRE-Inc in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"
Ik kan bevestigen dat bij mij de fan nu na een paar minuten nog steeds uit gaat en ik dus geen problemen meer heb van het blijven draaien van de fan.

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:38
Ik lees veel over de dolby atmos die nu in de aanbieding is. Werkt dit met elke headset (bijvoorbeeld steelseries arctics 3)?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Hmm, de oplader + standaard van MS is dus vertraagd. Bij mij wordt ie morgen pas verzonden (en ik gok dat ik hem dan een dag later binnen heb. Dus mocht je nog denken om een quick charge of die samen met standaard te halen, dan is die laatste dus pas vanaf morgen te krijgen.

Ik weet overigens niet of ie al wel in de winkels heeft gelegen, maar wellicht vind je hem daar ook pas vanaf komende week terug.

Vandaag is in ieder geval de dag van Playstation (in Europa tenminste). We gaan dus aardig wat vergelijkingen zien op het web. Ik ben op zich wel benieuwd naar wat ervaringen, maar ik neem aan dat we in dit topic geen Xbox VS PS zaken gaan bespreken. In ieder geval mooi om te zien dat meer mensen vanaf vandaag wat next-gen games gaan ervaren en ik wens dan ook veel plezier toe.

Wat je wel veel terug ziet komen in de diverse reviews is dat de Sony controller beter wordt ervaren vanwege de triggers. Nou heb ik eigenlijk nog niemand van MS erover gehoord. Ik zie de kans wel liggen dat MS straks met Elite V3 komt die ook zulke triggers kan hebben. Maar het lijkt vooral stil. Of heeft iemand andere info?

[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 19-11-2020 12:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:35
devilsnight schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:12:
[...]

Ja het is erg jammer, want bepaalde games brengen echt een mooiere ervaring met HDR , zoals Gears 5, Forza Horizon 4, Ori 2 etc. Maar helaas teveel games waar de HDR gewoon trash is. RDR2 had/heeft zelfs fake HDR en daarnaast is het bloed irritant om elke keer HDR uit/aan te moeten zetten per game. Devs moeten gewoon een optie daarvoor in de game zelf doen zodat ik de Xbox HDR setting niet elke keer uit/aan hoef te doen.

ACG zei in een review video van FH4 paar jaar terug dat HDR heel tricky kan zijn om goed te krijgen en hij heeft gelijk. Met elke game weer te moeten kloten met die HDR sliders of op internet zoeken naar advies is best vervelend soms. Dan mis ik de tijden dat je gewoon een game had en klaar. Maar wetende dat een game HDR biedt en je wel eens iets heel moois zou kunnen missen zorgt er toch weer voor dat ik ga lopen kutten met settings. Helemaal wanneer ik soms reacties lees over hoe mooi de HDR wel niet is en een game.
Ja 100 procent.. Al moet ik zeggen dat dit de eerste game is waar ik echt mee klooi (ACV) normaal vind ik het wel best en ben ik ook blown away door de graphics
Om moe van te worden.

9 november de TB Stealth 700 gen 2 besteld op Bol via 4AllShop. Had gisteren binnen moeten zijn. Nog geen enkele verzendbevestiging, helemaal niks. De winkel zelf houdt je ook lekker aan het lijntje, letterlijk en figuurlijk want ze nemen niet op. Op Bol staat er een goede rating voor de zaak maar hier op Tweakers niet bepaald, hmmm. Gelukkig heb ik voor achteraf betalen gekozen.

Ik ga het liefst voor Bol want je kunt een headset gewoon retourneren na het even uitgetest te hebben en dat is erg fijn want er zijn genoeg headsets die uiteindelijk gewoon slecht blijken te klinken. Iemand een tip waar de Gen 2 te krijgen is en waar je hem ook even mag testen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ananas_NL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:17:
Ik lees veel over de dolby atmos die nu in de aanbieding is. Werkt dit met elke headset (bijvoorbeeld steelseries arctics 3)?
Ja. Dat zal met nagenoeg elke headset werken.
Martinspire schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:17:
Hmm, de oplader + standaard van MS is dus vertraagd. Bij mij wordt ie morgen pas verzonden (en ik gok dat ik hem dan een dag later binnen heb. Dus mocht je nog denken om een quick charge of die samen met standaard te halen, dan is die laatste dus pas vanaf morgen te krijgen.

Ik weet overigens niet of ie al wel in de winkels heeft gelegen, maar wellicht vind je hem daar ook pas vanaf komende week terug.

Vandaag is in ieder geval de dag van Playstation (in Europa tenminste). We gaan dus aardig wat vergelijkingen zien op het web. Ik ben op zich wel benieuwd naar wat ervaringen, maar ik neem aan dat we in dit topic geen Xbox VS PS zaken gaan bespreken. In ieder geval mooi om te zien dat meer mensen vanaf vandaag wat next-gen games gaan ervaren en ik wens dan ook veel plezier toe.

Wat je wel veel terug ziet komen in de diverse reviews is dat de Sony controller beter wordt ervaren vanwege de triggers. Nou heb ik eigenlijk nog niemand van MS erover gehoord. Ik zie de kans wel liggen dat MS straks met Elite V3 komt die ook zulke triggers kan hebben. Maar het lijkt vooral stil. Of heeft iemand andere info?
Ik hoor en zie inderdaad veel lof over de DualSense. Het zou echt een next gen gevoel geven. Wat ik echter niet bepaald next gen vind (als het waar is) is dat de accuduur van de controller bizar snel leeg is wanneer je de features aan hebt staan in Astros Playroom bijvoorbeeld. Ik las dingen over 2 a 3 uurtjes en hij is leeg. 12 uurtjes overall met de speciale features uit.

Nou is 12 uur in orde, komt nog steeds niet in de buurt van Xbox controller of Elite 1 en 2, of Switch pro controller, maar het is OK. Maar als je echt met een lege controller zit na 3 uurtjes in CoD met al die features aan.....miss me with that. :)

Het zijn conflicterende berichten en wat is nou waar? Hoe dan ook, als MS met zoiets wil komen doe het dan goed. Zorg dat de accuduur nog steeds zo crazy lang is als in de Elite V2.

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 19-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zngkEZ91IxHIQCrULDCaatgdoqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5gKmrylQyMgNyRAQ3l7yx9l8.png?f=fotoalbum_large

Overigens is dit naar voren gekomen, hier kan je misschien wel uit halen dat de tools voor het maken van S/X games vrij laat naar buiten kwamen. Ik gok denk dat de performance in een later stadium wel beter wordt

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 19-11-2020 12:30 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Bas Post schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:23:

PS: Bitstream>Dolby Atmos op mijn OLED55C8 HDMI 2 ARC > Sonos Arc geeft een merkbare audio delay 😢
Hier heb ik dus ook last van (C8 icm Sonos Beam). Ligt overigens niet aan de Xbox want ik heb ook een minimale lip sync als ik dolby aanzet op mijn KPN box. Enige oplossing is output op PCM zetten maar dan verlies je 5.1.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:29:
[Afbeelding]

Overigens is dit naar voren gekomen, hier kan je misschien wel uit halen dat de tools voor het maken van S/X games vrij laat naar buiten kwamen. Ik gok denk dat de performance in een later stadium wel beter wordt
Vandaar dus dat er nog 16 tot 20% rek in dat ding zit
Homeland schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:24:
Op de Xbox One waren er games die nooit echt lekker draaiden omdat ze te veeleisend waren(of slecht geoptimaliseerd...), goed voorbeeld is Just Cause 3, die speelt op XSX/XSS heerlijk stabiel en is dus eindelijk speelbaar zoals de game bedoeld was.

Weet iemand meer games die op Xbox One nooit soepel draaiden (en dat nu dus mogelijk wel doen)?
Obduction

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 19-11-2020 12:43 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
dglavimans schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:17:
[...]

Ja 100 procent.. Al moet ik zeggen dat dit de eerste game is waar ik echt mee klooi (ACV) normaal vind ik het wel best en ben ik ook blown away door de graphics
Dat heb ik dus ook. Dit is ook weer zo'n typische rabbit hole waar ik dan door gasten als @Rivanov in wordt getrokken :P Dan heb ik even 2 uur de tijd om relaxt te gamen en dan besteed ik alle tijd aan het verzetten van sliders en toggles obv allerlei YT gasten en lijstjes in dit topic :+

Uiteindelijk heb ik de geadviseerde settings van rtings.com maar overgenomen en blijf er nu mooi van af.

• Vagax

Vagax

Hehe

MrGizMo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:38:
[...]

Vandaar dus dat er nog 16 tot 20% rek in dat ding zit
Als de tools wat bekender zijn bij de developers zijn heeft geeft het hopelijk een voorsprong ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
MrGizMo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:52:
[...]

Ja ik had dit ook.. mijn nieuwe wordt hopelijk vandaag verzonden

• frankpaul1
Motion2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ja ik had dit ook.. mijn nieuwe wordt hopelijk vandaag verzonden
Mag ik je vragen wat je allemaal retour hebt gestuurd en in welke doos? Ik heb het UPS-label al ontvangen, maar geen verdere instructies.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:21
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:29:
[Afbeelding]

Het zal allemaal heus goed te verklaren zijn, maar Microsoft maakt hier natuurlijk geen goede beurt mee. Dat gezegd hebbende, ik geniet geen seconde minder van AC Valhalla op m'n XSX. Ik hoop alleen wel dat ze die, op bepaalde momenten wel erg vervelende, screentearing er zo snel mogelijk uit kunnen patchen.

• Vagax

Vagax

Hehe

DutchOwnage schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:47:
[...]

Het zal allemaal heus goed te verklaren zijn, maar Microsoft maakt hier natuurlijk geen goede beurt mee. Dat gezegd hebbende, ik geniet geen seconde minder van AC Valhalla op m'n XSX. Ik hoop alleen wel dat ze die, op bepaalde momenten wel erg vervelende, screentearing er zo snel mogelijk uit kunnen patchen.
Ik zag overigens dat dit ook al speelde bij de XO en XOX versie in voorgaande Ubisoft games, screentearing maar ook gemiddeld 2-3 fps lager dan de PS4 en PS4 Pro. Zou misschien met Ubisoft te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
frankpaul1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:47:
[...]

Mag ik je vragen wat je allemaal retour hebt gestuurd en in welke doos? Ik heb het UPS-label al ontvangen, maar geen verdere instructies.
Ik heb een advanced exchange aangevraagd. Krijg eerst een nieuwe en dan kan de oude in dezelfde doos retour.
Moet bij mij alleen de console in

• frankpaul1
Motion2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb een advanced exchange aangevraagd. Krijg eerst een nieuwe en dan kan de oude in dezelfde doos retour.
Moet bij mij alleen de console in
Ah, hoe krijg je dat voor elkaar? Er is geen telefoon of chatoptie beschikbaar voor dit soort problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door frankpaul1 op 19-11-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
DutchOwnage schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:47:
[...]

Ubisoft staat niet echt bekend om hun goede development skills. Devil May Cry 5 draait prima en komt in vergelijk met PS5 er gewoon goed uit behalve paar issues op 120fps.

Probleem is Ubisoft... zie ook save game problemen, game crashes etc. Watch Dogs Legion is ook een bugfest.

Ik vind dat jullie allemaal erg onzeker zijn. Microsoft heeft qua techniek een super console neergezet met volledige RDNA 2 feature set. Dus als straks zaken als de AMD versie van DLSS aangezet gaan worden dan gaat het een groot feest worden. Ik verwacht dat beide consoles prima werk gaan leveren, net als de PS4 Pro en One X eigenlijk die ook onder aan de streep stuivertje wisselden.

• sohus
devilsnight schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:27:
[...]
Ik hoor en zie inderdaad veel lof over de DualSense. Het zou echt een next gen gevoel geven. Wat ik echter niet bepaald next gen vind (als het waar is) is dat de accuduur van de controller bizar snel leeg is wanneer je de features aan hebt staan in Astros Playroom bijvoorbeeld. Ik las dingen over 2 a 3 uurtjes en hij is leeg. 12 uurtjes overall met de speciale features uit.
Als het echt een doorbraak gaat zijn dan komt Microsoft met hun eigen variant tzt. Ik verwacht dat de nieuwigheid er voor mij gauw af is en het in sommige games eerder irritant is. Maar ik moet het eerst nog ervaren, dus geen oordeel op dit moment. Switch HD rumble is ook zoiets wat ik eerst vet vond en daarna me weinig meer deed.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:21
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:49:
[...]

Ik zag overigens dat dit ook al speelde bij de XO en XOX versie in voorgaande Ubisoft games, screentearing maar ook gemiddeld 2-3 fps lager dan de PS4 en PS4 Pro. Zou misschien met Ubisoft te maken hebben?
Zou kunnen. Heb ze allemaal gespeeld, met als laatste Odessey op de One X, en volgens mij was er altijd wel sprake van enige vorm van screentearing, ook op de One X. Maar omdat het nu een geheel nieuwe console is, en MS adverteert met the most powerful console etc., wordt er natuurlijk een vergrootglas boven gezet, wat overigens terecht is.

Nogmaals, voor mij persoonlijk is de stap naar de XSX een hele fijne, in bijna alle opzichten. Dat laat ik echt niet afhangen aan een Valhalla wat op dit moment even wat minder presteert tov de concurrent. Het is nog steeds genieten.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 10:09

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

sohus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:58:
[...]

Ubisoft staat niet echt bekend om hun goede development skills. Devil May Cry 5 draait prima en komt in vergelijk met PS5 er gewoon goed uit behalve paar issues op 120fps.

Probleem is Ubisoft... zie ook save game problemen, game crashes etc. Watch Dogs Legion is ook een bugfest.

Ik vind dat jullie allemaal erg onzeker zijn. Microsoft heeft qua techniek een super console neergezet met volledige RDNA 2 feature set. Dus als straks zaken als de AMD versie van DLSS aangezet gaan worden dan gaat het een groot feest worden. Ik verwacht dat beide consoles prima werk gaan leveren, net als de PS4 Pro en One X eigenlijk die ook onder aan de streep stuivertje wisselden.
Jup! Ubi is idd een grote buggfest ontwikkelaar.. te snel pushen met games dit is al sinds jaar en dag zo! Snap niet dat mensen daar nu ineens zo over vallen... in de pc wereld is dit algemeen bekend, kijk maar naar anno, en het begin van watchdogs, of naar skull en bones nogsteeds geen release

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
gise schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:10:
[...]

Volgens de Dolby Access app zijn de volgende games Dolby Atmos optimized:

Call of Duty: Warzone
Ori and the Wil of the Wisps
Gears of Wars 5
Borderlands 3
Tom Clancy's The Division 2
Resident Evil 2
Metro Exodus
Forza Horizon 4
And more...
Dit is een meer volledige lijst: https://www.windowscentra...ne-dolby-atmos-games-list.

En ook deze games als ik het goed heb:
The current list of Dolby Atmos compatible games includes:
  • Call of Duty: Modern Warfare (including Warzone)
  • Borderlands 3
  • Overwatch
  • Battlefield 1 (PC)
  • Star Wars: Battlefront
  • Gears of War 4 (Xbox One X)
  • Gears 5
  • Crackdown 3 (Xbox One/Xbox One X)
  • Star Wars: Battlefront II
  • Assassin’s Creed Origins (Xbox One X)
  • Final Fantasy XV (Xbox One X)
  • Rise Of The Tomb Raider (Xbox One X)
  • Super Lucky’s Tale (Xbox One X)
  • Mass Effect: Andromeda (PC)
  • For Honor
  • Forza Horizon 4
  • Metro Exodus
  • Resident Evil 2
  • The Division 2
  • Zone of the Enders: The 2nd Runner
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Tom Clancy's The Division 2

• sohus
Coldbullet schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:02:
[...]

Jup! Ubi is idd een grote buggfest ontwikkelaar.. te snel pushen met games dit is al sinds jaar en dag zo! Snap niet dat mensen daar nu ineens zo over vallen... in de pc wereld is dit algemeen bekend, kijk maar naar anno, en het begin van watchdogs, of naar skull en bones nogsteeds geen release
Neemt niet weg dat de development kit pas laat klaar was en dat 5 maanden gewoon aan de korte kant is voor echte optimalisatie. Verwacht in de loop van volgend jaar pas echt titels te gaan zien die alles op orde hebben en benutten. Zelfs de Microsoft 1st party games hebben bijna allemaal nog issues hier en daar en gebruiken niet alle features (e.g. geen Ray Tracing, geen AMD variant van DLSS upscaling etc.).

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Doet de xbox aan geforceerd hdr bij oudere spellen? Hoe kan ik dit uitzetten?
Hamazaki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:06:
Doet de xbox aan geforceerd hdr bij oudere spellen? Hoe kan ik dit uitzetten?
In de Xbox video settings. Maar weet je het zeker? Ik heb laatst BK Nuts and Bolts gecheckt met auto HDR, prachtig! Skyrim ook!

Ik ben een fan ervan!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
Dit weekend voor het eerst couch co-op doen met vrienden. Gezellig Corona proof op de bank met zijn tweeën 🙂.

Wat zijn de (GamePass) couch co-op aanbevelingen? (Liefst optimized voor XSX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
A Way Out en Minecraft Dungeons zijn de eerste twee die in me opkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:55
Torgo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:12:
Dit weekend voor het eerst couch co-op doen met vrienden. Gezellig Corona proof op de bank met zijn tweeën 🙂.

Halo MCC >:)

• Vagax

Vagax

Hehe

Werken de Xbox One controllers nu gewoon al met XSX? Ik zit te kijken om voor drie tientjes ergens een XO controller te nemen (of wilt iemand hier mij er eentje verkopen :) ) zodat ik ook lekker co-op kan doen op de bank

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:18:
[...]

Werken de Xbox One controllers nu gewoon al met XSX? Ik zit te kijken om voor drie tientjes ergens een XO controller te nemen (of wilt iemand hier mij er eentje verkopen :) ) zodat ik ook lekker co-op kan doen op de bank
Ja

0.0

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:47
[...]

Yes die werken prima!

• JDL15
  • Laatst online: 08:55
Wisten jullie dat de custom-controller website van MS uit de lucht is gegaan sinds half oktber en er een nieuwe komt ergens begin 2021?

Lijkt me erg vet een mooie custom controller samen te stellen:

https://xboxdesignlab.xbox.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
JDL15 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:20:
Wisten jullie dat de custom-controller website van MS uit de lucht is gegaan sinds half oktber en er een nieuwe komt ergens begin 2021?

Lijkt me erg vet een mooie custom controller samen te stellen:

https://xboxdesignlab.xbox.com/
Ik wacht hier met smart op. Ik vind de nieuwe controller echt lekker gamen, dus een persoonlijk samengestelde variant zie ik wel zitten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Balen.. Ik zit nu Halo Wars 2 te spelen en het speelt echt super lekker weg, ik herinnerde dat Battle for Middle Earth 2 ook echt bruut was maar wegens licentie redenen moesten ze in 2011 de servers dicht gooien en aangezien het dus echt om licenties ging is de kans vrijwel nul dat de game backwards compatible wordt gemaakt met de Xbox One/Series X ;(

Weet iemand anders overigens leuke RTS titels voor de Xbox? Klinkt absurd om op een console een RTS te spelen maar er is iets heerlijks om lui lekker op de bank een heel leger te bedienen

[ Voor 21% gewijzigd door Vagax op 19-11-2020 13:27 ]

Unruly Heroes !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Tongpo84
Is Sekiro nog een leuke game voor de Series X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:26:

Weet iemand anders overigens leuke RTS titels voor de Xbox? Klinkt absurd om op een console een RTS te spelen maar er is iets heerlijks om lui lekker op de bank een heel leger te bedienen
Commando's 2 HD Remaster.

Alleen bedien je een paar soldaatkes in die game per missie en niet een heel leger.

Verwijderd

Kan het kloppen dat Auto HDR niet met elk spel werkt? In Gears of War 2 (XB360) doet ie het bij mij niet. Althans mijn TV geeft het niet weer, terwijl die dat bij andere games wel doet.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:35:
Kan het kloppen dat Auto HDR niet met elk spel werkt? In Gears of War 2 (XB360) doet ie het bij mij niet. Althans mijn TV geeft het niet weer, terwijl die dat bij andere games wel doet.
Dat kan, bij sommige titels werkt het niet goed of niet het gewenste effect. MS zet dat dan voor die titels uit (geen idee of er een lijst van die titels is)

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik ben met Gears 5 en A Way Out bezig. Ben ook benieuwd naar andere goede tips.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
d.bakker84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:46:
[...]

Ik ben met Gears 5 en A Way Out bezig. Ben ook benieuwd naar andere goede tips.
het leuke is dat je bij je games kan filteren naast XS geschikt of Xbox One X geschikt ook kan filteren op couch coop en online coop :)

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Klopt het dat streamen vanaf een Xbox Series XIS naar de Windows 10 nog niet werkt?
Van de Xbox One X naar Windows 10 werkt vlekkeloos via de Xbox Console-Companion. Ik krijg bijgevoegde melding ondanks dat op afstand toestaan actief is en de NAT op OPEN staat. Heb ik iets gemist of loop ik op de zaken vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbF8zEPGNlo1EdqmpFdSzpMHjgY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3qycMQR9dYdE0Tg80Z9XKnB.png?f=user_large

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Verwijderd

kuka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:59:
Klopt het dat streamen vanaf een Xbox Series XIS naar de Windows 10 nog niet werkt?
Van de Xbox One X naar Windows 10 werkt vlekkeloos via de Xbox Console-Companion. Ik krijg bijgevoegde melding ondanks dat op afstand toestaan actief is en de NAT op OPEN staat. Heb ik iets gemist of loop ik op de zaken vooruit.

[Afbeelding]
Ik ben vooral benieuwd of iemand het al werkend heeft gekregen op een iPad of iPhone met een Xbox Series X controller... of als iemand dat zou willen testen zou fijn zijn. Ik krijg constant de melding dat ie geen bluetooth controller vind, maar die is wel verbonden met de iPhone en iPad. Ik lees er ook niks over op het interwebz, kan me haast niet indenken dat ik iets fouts doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
kuka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:59:
Is inderdaad stuk, maar er komt een nieuwe app.
Zie Rivanov in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of iemand het al werkend heeft gekregen op een iPad of iPhone met een Xbox Series X controller... of als iemand dat zou willen testen zou fijn zijn. Ik krijg constant de melding dat ie geen bluetooth controller vind, maar die is wel verbonden met de iPhone en iPad. Ik lees er ook niks over op het interwebz, kan me haast niet indenken dat ik iets fouts doe.
Is volgens mij een known issue. Wordt aan gewerkt om dit op te lossen (meen ik ergens gelezen te hebben)

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:00:
[...]

Getest. Streamen werkt perfect alleen verschijnt er steeds een melding dat er geen controller aangesloten zit terwijl deze wel met Bluetooth verbonden is. Bekend issue heb ik begrepen. Nog even _/-\o_ tot het is opgelost.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Verwijderd

kuka schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:04:
[...]

Getest. Streamen werkt perfect alleen verschijnt er steeds een melding dat er geen controller aangesloten zijn terwijl deze wel met Bluetooth verbonden is. Bekend issue heb ik begrepen. Nog even _/-\o_ tot het is opgelost.
Oh fijn! Gelukkig maar. Hopelijk snel gefixt. Tot nu toe wou vrouwlief de TV elke avond wel afstaan... maar er komt een moment dat zij ook weer series wil kijken en ik even moet verder moet spelen op mijn iPad of iPhone... tot dat zij weer naar bed gaat :+

• Vagax

Vagax

Hehe

Net een Xbox OS Insider update gekregen en ik merk wel degelijk dat het systeem wat stabieler draait

Verwijderd

Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:16:
Net een Xbox OS Insider update gekregen en ik merk wel degelijk dat het systeem wat stabieler draait
Stabiliteit is altijd fijn. Zou ook wel fijn zijn als ze de interface ook een update geven naar 4K. Het ziet er nu niet echt mooi uit.
Had al gezocht naar een roadmap daarvan, maar die geeft MS ook niet echt vrij lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:20:
[...]

Stabiliteit is altijd fijn. Zou ook wel fijn zijn als ze de interface ook een update geven naar 4K. Het ziet er nu niet echt mooi uit.
Had al gezocht naar een roadmap daarvan, maar die geeft MS ook niet echt vrij lijkt het.
Ik ben al gewend aan het feit dat we in principe beta-testers zijn. Puntje bij paaltje wordt alles steeds beter, het lijkt redelijk rap te gaan met de updates

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 17:14
Zal er nog een geoptimaliseerde versie van bestaande Rockstar games (GTA/RDR) komen voor de nieuwe generatie?
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik had ergens gelezen dat het niet 4K is zodat developers nog meer resources hebben. Geen idee of het waar is. Maar ja, ik zou geen andere reden weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
GT-R schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:24:
Zal er nog een geoptimaliseerde versie van bestaande Rockstar games (GTA/RDR) komen voor de nieuwe generatie?
Uiteraard. Eerste helft volgend jaar verwacht ik voor 79 euro per stuk Take 2 kennende.

• Springbokkie
GT-R schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:24:
GTA V wel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Wat spelen jullie zo allemaal? De nieuwigheid van de lancering en hadware moet er nu toch wel weer vanaf zijn. Na alles spellen te hebben gechecked hoe ze draaien is het nu tijd om aan die backlog te werken!

Speel zelf:
  • WRC 9: optimized game die nu op 60fps draait en echt extreem vloeiend. Rally rijden is sowieso mijn ding dus echt genieten. Vind career mode beter werken dan Dirt Rally 2.0
  • Devil May Cry 5 SE: echt een pareltje en een van de weinige games met Ray Tracing (ik speel hem op 1080p60 dus helemaal perfect)
  • Tetris Connected: echt een giga immersive experience en met multiplayer en co-op nu helemaal geniaal.
  • Dragon Quest XI S: ben al aan de demo begonnen. Dan kan ik over 2 weken lekker doorspelen als de hele game op Game Pass uitkomt. Krijg je ook wat extra goodies na transfer van je save.

• sohus
devilsnight schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ik had ergens gelezen dat het niet 4K is zodat developers nog meer resources hebben. Geen idee of het waar is. Maar ja, ik zou geen andere reden weten.
Yup. Geloof dat het 2-4GB extra kost. Gok dan met name de in-game overlay die dan problematisch is.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Gisteren zag ik een Series X voor €40,- op MP staan..

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
sohus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:31:
Wat spelen jullie zo allemaal? De nieuwigheid van de lancering en hadware moet er nu toch wel weer vanaf zijn. Na alles spellen te hebben gechecked hoe ze draaien is het nu tijd om aan die backlog te werken!

Speel zelf:
  • WRC 9: optimized game die nu op 60fps draait en echt extreem vloeiend. Rally rijden is sowieso mijn ding dus echt genieten. Vind career mode beter werken dan Dirt Rally 2.0
  • Devil May Cry 5 SE: echt een pareltje en een van de weinige games met Ray Tracing (ik speel hem op 1080p60 dus helemaal perfect)
  • Tetris Connected: echt een giga immersive experience en met multiplayer en co-op nu helemaal geniaal.
  • Dragon Quest XI S: ben al aan de demo begonnen. Dan kan ik over 2 weken lekker doorspelen als de hele game op Game Pass uitkomt. Krijg je ook wat extra goodies na transfer van je save.
Ik ben bezig met het afmaken van Ori: Will of the Wisps. Nu bijna bij de laatste boss. Wat ik weet, omdat m'n man de game al heeft uitgespeeld. Ook een uurtje Jedi Fallen Order gespeeld. Wilde kijken of ik daar last zou hebben van crashes (vooralsnog lijkt dat enkel bij Forza Horizon 4 het geval te zijn). Speelde tof, maar focus me nu vooral op AC: Valhalla (naast afmaken Ori). Mooie game. _/-\o_ Qua multiplayer zijn we bezig met Halo 2 (daarna Halo 3-5 nog :P) en Diablo III. Die laatste bijna af inmiddels.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Vind het echt best wel jammer dat Assassin's creed valhalla geen nederlandse ondertiteling meer heeft.

Waarom dit spel ineens niet.

Ik bedoel watch dogs heeft het ook nog.

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
- Tetris connected: Ziet er gaaf uit, hetzelfde met de muziek. Merk toch wel dat ik dan denk, even snel Tetris spelen, maar tijd vliegt voorbij en je bent zo weer uur verder;
- Star Wars Jedi Fallen Order: Zit in gamepass. Ben er nog niet uit of ik het uit ga spelen. Ziet er zeker mooi uit, maar toch veel van hetzelfde;
- Warzone met vrienden;
- Mijn vriendin speelt Sims 4, zit ook in gamepass. Zit vaker achter de Xbox als ik!

Merk dat ik nog wel even zoet ben met de Gamepass. Heb ook al Doom klaar staan, maar ben er altijd wel voor om eerst het spel waarmee ik bezig ben uit te spelen. Ben benieuwd wat de rest zoal speelt...

• Vagax

Vagax

Hehe

Speel zelf:
  • Gears 5
  • Forza Horizon 4
  • Halo Wars 2
  • Halo MCC (Halo 2, Legendary)
  • Jedi Fallen Order (straks pas voor het eerst spelen)
  • Crackdown 2
  • The Elder Scrolls IV Oblivion
Ik ping pong regelmatig tussen titels heen, werkt perfect als QR ook dus mee werkt :o

• sohus
Fikkie007 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:38:
[...]

- Tetris connected: Ziet er gaaf uit, hetzelfde met de muziek. Merk toch wel dat ik dan denk, even snel Tetris spelen, maar tijd vliegt voorbij en je bent zo weer uur verder;
- Star Wars Jedi Fallen Order: Zit in gamepass. Ben er nog niet uit of ik het uit ga spelen. Ziet er zeker mooi uit, maar toch veel van hetzelfde;
- Warzone met vrienden;
- Mijn vriendin speelt Sims 4, zit ook in gamepass. Zit vaker achter de Xbox als ik!

Merk dat ik nog wel even zoet ben met de Gamepass. Heb ook al Doom klaar staan, maar ben er altijd wel voor om eerst het spel waarmee ik bezig ben uit te spelen. Ben benieuwd wat de rest zoal speelt...
Cool! Mijn vrouw mag overdag gamen in de avond of co-op of ikzelf :)

Ga me ook vooral op Game Pass games richten, er is toch teveel om te spelen en als ik veel koop speel ik weer niet wat er op Game Pass is. Dus een Catch-22 wat mij betreft.

Maar WRC 9 en DMC 5 SE wel gekocht (voor 31 en 40 EURO respectievelijk) omdat ik die games gewoon graag wil spelen. F1 2020 ook maar die komt meestal direct na seizoens afloop in Game Pass. 2018 is nu opgevolgd door 2019 dus er is een precedent. Codemasters doet sowieso goed mee aan Game Pass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Vagax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:40:
[...]

Ik ping pong regelmatig tussen titels heen, werkt perfect als QR ook dus mee werkt :o
Klopt. Ik vind het alleen wel lastig dat je niet kan zien wat er in Quick Resume zit. Zou graag een Alt + Tab achtige functie hebben met wellicht ook nog een pin/bookmark dat je per game kan aangeven of ze permanent gereserveerd moeten blijven in Quick Resume (tot een maximum van 3 ofzo).

• sohus

Overcooked
Minecraft Dungeons
Moving Out
Tetris: Connected
Mortal Kombat X
Halo: MCC
Halo 5
Killer Instinct

Verwijderd

sohus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:33:
[...]

Yup. Geloof dat het 2-4GB extra kost. Gok dan met name de in-game overlay die dan problematisch is.
Kan ik mij haast niet voorstellen eerlijk gezegd. Een PS5 tovert ook wel een mooie gelikte interface naar voren.
Mijn iMac stuurt ook wel een 5K scherm aan...
Er valt was wel wat te verzinnen door Microsoft om het efficiënt te maken. Die in-game overlay hoeft ook maar enkel een paar basis functies te bevatten :)

• quorumz
  • Niet online
(overleden)

Speel zelf:
* warframe
* borderlands 3
* watch dogs legion
* serious sam collection
* assassins creed valhalla
* minecraft dungeons
* destiny 2
* zombie army 4
* mafia collection (nu deel 2 bezig)
* a plague tale
* Day of the tentacle (als die utigespeeld is grim fandango en full throttle)
Ik heb nu eindelijk eens goed die video van Vincent Teoh van HDTVTest gekeken en hij zegt echt dat ook al ondersteund een game HGIG niet, zet het toch maar aan.

Hmm, ik ga dat maar eens doen dan. Hij is echt tegen DTM.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Weet jij of dat dan een gratis update is op de bestaande versie, of moet je hem dan opnieuw aanschaffen? Heb net de XBox One versie gekocht...

XBox Series X: BloodyB2121

• Vagax

Vagax

Hehe

d.bakker84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:15:
[...]

Weet jij of dat dan een gratis update is op de bestaande versie, of moet je hem dan opnieuw aanschaffen? Heb net de XBox One versie gekocht...
We weten er nog weinig van, de Playstation 5 krijgt een gratis GTA Online versie voor 3 maanden op de PS5 maar omdat ze dat zo specifiek noemen bedenk ik me dat ze geld willen zien voor de next-gen upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

D-Ed schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:36:
[...]

Gisteren zag ik een Series X voor €40,- op MP staan..
Controller neem ik aan ;)

Ik zit er over te denken om van mijn Microsoft Rewards punten wat store credit te kopen. Ik zit nu op 50k aan rewards punten. Ik kan door blijven sparen om bv straks die externe nvme/ssd of hoe dat ding ook mag heten te kopen voor 249 euro, maar ik kan ook een extra blauw controller kopen van die rewards punten.

Moet toch zeggen dat ik vorige week nogal redelijk negatief was over de nieuwe controller, maar dat die me steeds meer gaat bevallen.

• Krimglas
Wat is er om negatief te zijn dan? Hij is haast identiek aan de vorige controller :p

• D-Ed
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:25:
[...]

Controller neem ik aan ;)

Ik zit er over te denken om van mijn Microsoft Rewards punten wat store credit te kopen. Ik zit nu op 50k aan rewards punten. Ik kan door blijven sparen om bv straks die externe nvme/ssd of hoe dat ding ook mag heten te kopen voor 249 euro, maar ik kan ook een extra blauw controller kopen van die rewards punten.

Moet toch zeggen dat ik vorige week nogal redelijk negatief was over de nieuwe controller, maar dat die me steeds meer gaat bevallen.
Haha, ja, ik reageerde ook op iemand die het had over een 2e hands Xbox One X controller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik moet helaas zeggen dat de toffe next gen ervaring van de eerste dagen toch wel minder wordt bij mij. Ik heb de XSX.

Maar wat ik ervaar in COD CW:

- frame drops in veel modes
- op grote maps lagere beeldkwaliteit, vooral als ik de diepte inkijk over de loop van het wapen
- Fire Team: Dirty Bomb mode lijkt grafisch wel alsof je het via remote play speelt

Nu is het wellicht niet helemaal eerlijk om mijn hele ervaring op één game te baseren, maar dit is wel de game die ik graag wil spelen. Dus dan hoop je ook dat ie je een next gen gevoel geeft.

Buiten de game ervaring zijn er wat minimale dingen die ik nog niet begrijp of niet ideaal vind:

- veel te veel variabelen qua settings, dat verwacht je bij een pc, maar is nu toch even wennen (je bent je bijna meer in de instellingen van je tv en console aan het verdiepen dan dat je speelt ;-)
- bij afsluiten al een paar keer gehad dat hij reboot en daarbij de verbinding met de controllers verliest (uitzetten via powerknop en opnieuw pairen is de enige oplossing)

Ik wil absoluut niet zeuren of bashen hoor, maar ben gewoon benieuwd of meer mensen dit zo ervaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Een Bond game van de Hitman developer? Oh snap!!!

https://twitter.com/shino.../1329426731934027781?s=19

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 19-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Krimglas schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:27:
Wat is er om negatief te zijn dan? Hij is haast identiek aan de vorige controller :p
Toch vind ik de verschillen groter dan dat er in de reviews over gesproken wordt eigenlijk.. De wijzigingen lijken klein maar het voelt echt als een andere controller in de hand tov de vorige.. Meer richting Elite eigenlijk..

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

DM89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:23:
[...]

Zojuist de Corsair HS75 XB besteld, ben eens benieuwd. Rest inderdaad uitverkocht dus weinig keus voor mij 🤣
Heb je hem al binnen?
Wat zijn de ervaringen?

Mijn huidige begint het langzaam aan te begeven en ben opzoek naar een nieuwe.
Had eigenlijk een budget van ±€125 in gedachte maar lees wel veel positieve verhalen over dit model.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:32:
[...]

Toch vind ik de verschillen groter dan dat er in de reviews over gesproken wordt eigenlijk.. De wijzigingen lijken klein maar het voelt echt als een andere controller in de hand tov de vorige.. Meer richting Elite eigenlijk..
Eens. Vooral de D-Pad en 'overal' feeling voelt net wat beter afgewerkt. Het zijn wel kleine details, maar ze zijn er wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 22-09 09:55
Embed gewoon de video:

Hype hype. Gun het IO Interactive trouwens wel erg. Die game, dat gaat wel tof worden :9

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 32 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord