Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoop dat de E3 stream van MS en andere publishers gewoon direct ook een goede kwaliteit heeft, in plaats van dat we iedere keer een trailer apart terug moeten kijken om een goede kwaliteit video te krijgen.
Maar ook na het zien van de beelden van Horizon gisteren merk ik dat ik wat indifferent ben geworden ten aanzien van alle over the top setpieces die in games moeten komen. Games moeten steeds maar meer, groter, bombastischer en daarmee vaak ook meteen minder realistisch, waarbij het af en toe neigt naar het komische en absurde. Een van de redenen waarom ik best wel ben afgeknapt op het 3rd person action adventure genre. Wat op de PS1 en PS2 echt mijn favoriete genres waren met de originele Tomb Raiders.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Je kan hem na uitspelen gewoon weer doorverkopen. Ik heb zelf ooit een hele setup in huis gehaald om Alyx te kunnen spelen. Geen moment spijt van gehad, wat een ervaring. Maar ik zou dat als ik jou was ook voor de PS5 doen. Financieel hoef je er in principe niets of weinig aan te verliezen. Al denk ik zo dat je hem dan wil houden want er valt veel meer te beleven op de PlayStation dan alleen HFW.Romius schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Nouja, testen, de huidige Horizon Zero Dawn is gewoon voor de pc uitgekomen, Uncharted 4 komt ook voor pc als ik het nieuws moet geloven.
Forbidden West zal na 1 of 2 jaar ook wel voor de pc komen gok ik. Maar het zag er idd verdomd goed uit, maar om nou alleen daarvoor een PS5 in huis te halen..
Zelf heb ik de XSX voor 3rd party games en de PS5 voor de PS exclusives. En hopelijk komen er straks ook weer goede XSX exclusives net zoals vroeger (persoonlijke smaak). Heb daar trouwens alle vertrouwen in als je ziet wat er allemaal in de pijplijn zit
[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 28-05-2021 12:14 ]
Eens met die 4K stream. Echt heel dom vind ik. Qua set pieces ook eens. Maar juist daarom is bv een last of us 2 ook zo goed. Kleine mooie volle wereld. Bedoel maar te zeggen dat er ook nog wel hele goede 3rd person games zijn.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
Ik snap eigenlijk niet dat ze zo'n state of play niet gewoon direct online gooien in een 4K versie in plaats van een 'livestream'. Ik zat de stream te kijken en dacht met enige regelmaat... Is dit niet gewoon de PS4 versie.Maar daarna nog een aparte video in 4K teruggekeken en dat zag er wel goed uit.
Hoop dat de E3 stream van MS en andere publishers gewoon direct ook een goede kwaliteit heeft, in plaats van dat we iedere keer een trailer apart terug moeten kijken om een goede kwaliteit video te krijgen.
Maar ook na het zien van de beelden van Horizon gisteren merk ik dat ik wat indifferent ben geworden ten aanzien van alle over the top setpieces die in games moeten komen. Games moeten steeds maar meer, groter, bombastischer en daarmee vaak ook meteen minder realistisch, waarbij het af en toe neigt naar het komische en absurde. Een van de redenen waarom ik best wel ben afgeknapt op het 3rd person action adventure genre. Wat op de PS1 en PS2 echt mijn favoriete genres waren met de originele Tomb Raiders.
Heb gelezen dat ze bij het poorten naar console weinig rekening hebben gehouden met een controller, hoe het nou precies zat weet ik niet maar het schijnt dat de besturing een beetje vreemd is.devilsnight schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:56:
Mechwarrior 5 op Game Pass trouwens folks. Gisteren al, maar ik moest hem wel zoeken in de store.
Ga hem nog wel proberen denk ik misschien kwestie van gewenning.
Zeker als je even titanfall heb zitten spelen, wat in principe gewoon mech's zijn, dan valt de besturing echt zwaar tegen. Al lijkt het meer omdat bij titanfall je beeld draait vanuit zicht van de titan, maar bij Mech5 is dat vanuit de bestuurder, dus je hebt wat rare 'sway' bij draaien. Hopelijk dat er genoeg de game oppakken, co-op mode is wel leuk om te doen, alleen jammer dat het schaalt met HP/damage van je tegenstander, en niet zozeer aantal tegenstanders die je krijgt.Sipio schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Heb gelezen dat ze bij het poorten naar console weinig rekening hebben gehouden met een controller, hoe het nou precies zat weet ik niet maar het schijnt dat de besturing een beetje vreemd is.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2021 13:03 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja het is even wennen. Je kunt namelijk de torso apart draaien van de bovenkant van de mech, nou je moet het eigenlijk doen.Sipio schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Heb gelezen dat ze bij het poorten naar console weinig rekening hebben gehouden met een controller, hoe het nou precies zat weet ik niet maar het schijnt dat de besturing een beetje vreemd is.
Tof dat de game gebruik maakt van VRR, minder tot dat het verre van locker 60fps is, ik merk vaak genoeg van die mini stutters, VRR zou dat juist moet verhelpen. Maar het valt me in Maneater ook op soms, jammer.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wat kunnen ze er tegen doen ?Guerilla schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:11:
Wanneer gaan Sony en Microsoft iets doen tegen mensen met een Cronus Zen of een soortgelijke mod adapter. Vooral in Call of Duty zie je dit vaak voorkomen.
Ding word gewoon herkend als ware het een controller.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wat houdt dit precies in?Guerilla schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:11:
Wanneer gaan Sony en Microsoft iets doen tegen mensen met een Cronus Zen of een soortgelijke mod adapter. Vooral in Call of Duty zie je dit vaak voorkomen.
Je kunt je controller opvoeren of er een muis met tobo op aansluiten. De mensen zonder skills kunnen zo opeens wel meekomen. Iets met je ego blij maken of zo.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Een converter voor het aansluiten van bijv een ps controller, toetsenbord, muis etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt me niet te detecteren, apparaat detecteert gewoon een normale controller.Guerilla schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:11:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.gtplanet.net/...-new-tire-model-20210528/
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Kan ook zijn dat ik niet zo veel met de setting heb, ik vond Montana uit FC5 wel heel tof.
Pff ik verlang echt naar meer nieuws en content over de nieuwe Forza Motorsport. Heb zo’n zin in die game.Lekker Ventje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:30:
Over het nieuwe bandenmodel in Forza. Hopelijk wordt het grafische deel ook stevig onder handen genomen, een meer realistische look zou ik wel leuk vinden.
https://www.gtplanet.net/...-new-tire-model-20210528/
Ik heb altijd gezegd dat ik deze generatie wellicht helemaal geen Playstation meer zou nemen, maar na deze beelden gezien te hebben begint het meteen weer te kriebelen. Deel 1 vond ik zo tof en wat een sfeer had die game. Nee bij mij komt toch ook een PS5 als deze game er is en hopelijk de PS5 dan wel goed beschikbaar is.G_Dragon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:30:
Wat ziet Horizon: Forbidden West er kapot goed uit!
Jammer dat het een Playstation only game is, want anders had ik hem gehaald.
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2021 21:08 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik had precies dezelfde gedachte bij de vorige generatie. En met de komst van de PS4 Pro dat ding aangeschaft en als een gek de PS pareltjes gespeeld. Na 3 maanden alles wel gezien voor dat moment, en toen stond het ding weer stof te happen. Verkocht, en met wat extra geld de XSX gekocht day one.NukaWorldNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:37:
[...]
Ik heb altijd gezegd dat ik deze generatie wellicht helemaal geen Playstation meer zou nemen, maar na deze beelden gezien te hebben begint het meteen weer te kriebelen. Deel 1 vond ik zo tof en wat een sfeer had die game. Nee bij mij komt toch ook een PS5 als deze game er is en hopelijk de PS5 dan wel goed beschikbaar is.
Lang verhaal kort: het is verleidelijk, herkenbaar ook als er een nieuw pareltje uitkomt bij de buren(had dat toen met God of War), maar bezint eer je begint
Ik hou het deze generatie lekker bij 1 console, zowiezo de tijd niet meer voor. Heb nu al een backlog van hier tot Tokio vanwege Gamepass.
Vorige week heb ik Call of Duty: Warzone gedownload because why not. Potje gespeeld en vond het leuk om het te spelen. Een paar dagen later zag ik op Tweakers V&A dat iemand CoD: Modern Warfare te koop had staan dus ik heb het voor een leuke prijs overgekocht. Kreeg het binnen en deed de disc in mijn Xbox. Het startte CoD: Warzone op (zelfde spel, dat snap ik nog ergens) maar kon alleen Warzone spelen. Dus ik moest het spel verwijderen waarbij die dan enkele gigabyte van de CD installeert en die grote en vele gigabytes weer via het internet download. Ergens heb ik er begrip voor omdat mijn usecase en de implementatie van Activision om Warzone en MW bij elkaar te zetten niet regulier is.
Twee dagen geleden heb ik CoD: Black Ops Cold War gekocht. Kreeg het deze avond pas binnen. Sinds gisteren is er een free trial van Black Ops Cold War dus ik heb die maar gedownload. Eerst per ongeluk de One X versie omdat de Series X versie nog niet vrijgegeven was gelijk maar daar wil ik mijn ongeduld nog de schuld voor geven. Anyway. Vandaag dus hetzelfde als met Modern Warfare, disc in de Xbox en start de trial versie op. Ik heb gekeken of ik de main game kon verwijderen zonder al mijn extra downloads (HD textures, Ray tracing, etcetera) opnieuw te hoeven downloaden. Bij de game stond het vinkje uit dus ik hoopte dat als ik die selecteerde dat hij de content van de CD zou installeren en dan dat ik gelijk kon spelen maar nee, hij download de hele game opnieuw. En dan niet dat hij de oude versie overschrijft maar download een versie op mijn USB SSD terwijl de Series X versie van de game al op mijn interne SSD geïnstalleerd was.
Ik dacht van "niet kloten, in 1x goed doen" dus alles verwijderd en de CD opgestart. Daar kreeg ik de melding dat Xbox Series X games niet op de USB SSD kan dus of ik het op de interne wil installeren (de externe SSD is mijn default opslag). Ik op mijn interne SSD installeren natuurlijk en ik liet het downloaden. Zat ik een beetje te kijken naar de progress zie ik dus dat de Xbox One X versie werd geïnstalleerd en in de wachtlijst stond de Series X versie. Ik was al wat minder dan een uur aan het downloaden. Dus ik kon weer de games verwijderen en mijn wachtlijst geleegd. Weer de CD opgestart en nu installeert hij eerst de CD content en erna de vraag of ik een update van 200+ GB wou downloaden. Nu lijkt hij wel de Series X versie te downloaden.
En zo zijn er wel meer kleine ergernissen die ik heb meegemaakt die nog, bijvoorbeeld, uit mijn One S nog te maken had. Dat ik een gratis versie van een game download en later de betaalde versie via disc heb en dat de Xbox dat niet begrijpt, snap ik ergens nog wel. Maar alles vanaf mijn vorige alinea vind ik ergens schandalig. Ik moest al héél erg goed opletten bij aanschaf van de game dat ik de Series X versie bestelde en niet de One X versie (hoesje ziet er exact hetzelfde uit, de One X versie heeft zelfs het lef om te zeggen dat het op de Series X werkt. Dat doet 'ie ook maar dan speel je de One X versie ipv de native next gen versie) dus dat Microsoft zegt dat het altijd de goede versie download klopt hier dus gewoon niet. Dat kan je een kinderziekte noemen als early adapter maar ik rol iets te lang mee met consoles dat dag 1 kleinigheden zoals de mijne een blijvertje is. Voorbeeldje: Als ik Halo: Master Chief Collection download dan start hij in het Koreaans op. Dat was op de Xbox One al zo, dat was afgelopen week nog steeds zo. En zo wel meer voorbeelden sinds de digitalisering van consoles vergeleken met "disc erin en gelijk starten" wat tijdens de PS3/X360 tijdperk was.
Heb ook zeer goede dingen te melden maar daar kom ik later wel op terug.
Tsja, dit zie je helaas bij de paar uitgevers die smart delivery niet ondersteunen, en geld willen voor de next gen patch, Activision is een voorbeeld hiervan.polopolo150 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:04:
Pff sinds een week heb ik een Xbox Series X. Redelijk blij mee en in sommigen dingen zeer positief verbaasd maar heb een frustratie puntje die ik even wil ventileren.
Vorige week heb ik Call of Duty: Warzone gedownload because why not. Potje gespeeld en vond het leuk om het te spelen. Een paar dagen later zag ik op Tweakers V&A dat iemand CoD: Modern Warfare te koop had staan dus ik heb het voor een leuke prijs overgekocht. Kreeg het binnen en deed de disc in mijn Xbox. Het startte CoD: Warzone op (zelfde spel, dat snap ik nog ergens) maar kon alleen Warzone spelen. Dus ik moest het spel verwijderen waarbij die dan enkele gigabyte van de CD installeert en die grote en vele gigabytes weer via het internet download. Ergens heb ik er begrip voor omdat mijn usecase en de implementatie van Activision om Warzone en MW bij elkaar te zetten niet regulier is.
Twee dagen geleden heb ik CoD: Black Ops Cold War gekocht. Kreeg het deze avond pas binnen. Sinds gisteren is er een free trial van Black Ops Cold War dus ik heb die maar gedownload. Eerst per ongeluk de One X versie omdat de Series X versie nog niet vrijgegeven was gelijk maar daar wil ik mijn ongeduld nog de schuld voor geven. Anyway. Vandaag dus hetzelfde als met Modern Warfare, disc in de Xbox en start de trial versie op. Ik heb gekeken of ik de main game kon verwijderen zonder al mijn extra downloads (HD textures, Ray tracing, etcetera) opnieuw te hoeven downloaden. Bij de game stond het vinkje uit dus ik hoopte dat als ik die selecteerde dat hij de content van de CD zou installeren en dan dat ik gelijk kon spelen maar nee, hij download de hele game opnieuw. En dan niet dat hij de oude versie overschrijft maar download een versie op mijn USB SSD terwijl de Series X versie van de game al op mijn interne SSD geïnstalleerd was.
Ik dacht van "niet kloten, in 1x goed doen" dus alles verwijderd en de CD opgestart. Daar kreeg ik de melding dat Xbox Series X games niet op de USB SSD kan dus of ik het op de interne wil installeren (de externe SSD is mijn default opslag). Ik op mijn interne SSD installeren natuurlijk en ik liet het downloaden. Zat ik een beetje te kijken naar de progress zie ik dus dat de Xbox One X versie werd geïnstalleerd en in de wachtlijst stond de Series X versie. Ik was al wat minder dan een uur aan het downloaden. Dus ik kon weer de games verwijderen en mijn wachtlijst geleegd. Weer de CD opgestart en nu installeert hij eerst de CD content en erna de vraag of ik een update van 200+ GB wou downloaden. Nu lijkt hij wel de Series X versie te downloaden.
En zo zijn er wel meer kleine ergernissen die ik heb meegemaakt die nog, bijvoorbeeld, uit mijn One S nog te maken had. Dat ik een gratis versie van een game download en later de betaalde versie via disc heb en dat de Xbox dat niet begrijpt, snap ik ergens nog wel. Maar alles vanaf mijn vorige alinea vind ik ergens schandalig. Ik moest al héél erg goed opletten bij aanschaf van de game dat ik de Series X versie bestelde en niet de One X versie (hoesje ziet er exact hetzelfde uit, de One X versie heeft zelfs het lef om te zeggen dat het op de Series X werkt. Dat doet 'ie ook maar dan speel je de One X versie ipv de native next gen versie) dus dat Microsoft zegt dat het altijd de goede versie download klopt hier dus gewoon niet. Dat kan je een kinderziekte noemen als early adapter maar ik rol iets te lang mee met consoles dat dag 1 kleinigheden zoals de mijne een blijvertje is. Voorbeeldje: Als ik Halo: Master Chief Collection download dan start hij in het Koreaans op. Dat was op de Xbox One al zo, dat was afgelopen week nog steeds zo. En zo wel meer voorbeelden sinds de digitalisering van consoles vergeleken met "disc erin en gelijk starten" wat tijdens de PS3/X360 tijdperk was.
Heb ook zeer goede dingen te melden maar daar kom ik later wel op terug.
Bij uitgevers die er wel aan meedoen, gelukkig de meeste, boeit het niet welke versie je koopt, de Series X versie wordt dan namelijk altijd gedownload.
Ik snap je frustratie, maar in dit geval is het echt Activision.
Mbt mcc, blijkbaar is de systeem taal op engels zetten en dan de game starten de oplossing, dan download ie de engelse language pack, maar eens dat dit onnodig zou moeten zijn.
Zelf hier niet tegenaan gelopen, want mijn xsx staat op engels als taal.
Nice man. Ja ik ga zeer spoedig er ook aan de slag, lekker solo zodat ik rustig alles kan lezen en het hele verhaal goed volgen.G_Dragon schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:05:
@devilsnight wat heb ik deze game gemist ( Dying Light ) speelt heerlijk met die FPS boost en ziet er nog steeds geweldig uit! Hopelijk word deel 2 ook zo fijn om te spelenben een beetje terug houdend door te vaak teleurstelling,
![]()
[Streamable]
Ik heb de game vorige week even getest en fps boost is super nice inderdaad. Weg is die rare blur wanneer je ging rondkijken pre-fps boost. Dat was zo'n lelijk effect, bijna moe makend.
De resolutie zal wel even wennen worden met mijn kijkafstand, maar ach. Met DL2 krijgen we 4K/60fps, dus helemaal top.
:strip_exif()/f/image/Svv01cGpUv5uL9SC0wps9qlP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1nsaDnfd7XUCZR2XwS78N9AN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JPF9LG6yxDgXoGSi3SI85m1o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door devilsnight op 29-05-2021 00:56 ]
En op meteen op gamespass.devilsnight schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:54:
Zag deze video op XboxEra net. Ik ging meteen uit van een isometric game, maar niet dus! Third person en real-time!
[Video: Dungeons and Dragons: Dark Alliance – New Gameplay Today]
Hmmm... Die game klinkt en ziet uit alsof ik het erg cool zou moeten vinden, maar om een of andere reden krijg ik een enorm bleh gevoel van die video. Misschien mede doordat de hud uit staat (voor de opname neem ik aan) dat het overkomt alsof hij maar wat met zijn wapen staat te zwaaien met nauwelijks impact.devilsnight schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:54:
Zag deze video op XboxEra net. Ik ging meteen uit van een isometric game, maar niet dus! Third person en real-time! Day one Game Pass. 22 juni
[Video: Dungeons and Dragons: Dark Alliance – New Gameplay Today]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar goed, als hij in gamepass komt kunnen we het gewoon uitproberen
Gamertag: FinrazielNL
We missen de damage nummertjes die er doorgaans vanaf vliegen.Finraziel schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:53:
[...]
Hmmm... Die game klinkt en ziet uit alsof ik het erg cool zou moeten vinden, maar om een of andere reden krijg ik een enorm bleh gevoel van die video. Misschien mede doordat de hud uit staat (voor de opname neem ik aan) dat het overkomt alsof hij maar wat met zijn wapen staat te zwaaien met nauwelijks impact.
Maar goed, als hij in gamepass komt kunnen we het gewoon uitproberen
Hahaha misschien is dat het jajustifire schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:06:
[...]
We missen de damage nummertjes die er doorgaans vanaf vliegen.
Zoek niet verder. Wij, 2 gasten die enorm ownen in Dodgeball, zoeken nog medetweakers om ons team compleet te maken. Voordelen:
-wij passen je onze ballen! Dus het is vrij intiem.
-wij zijn wel gezellig volgens ons!
-wij winnen veel!
Heb je interesse! Laat het even weten
Voor mensen die geen idee hebben wat knock-out city is, hierbij een filmpje en wat reviews! De game zit in Gamepass (EA play).
Trailer:
Een clip van mij waaruit misschien blijkt dat ik eigenlijk geen teamgenoot nodig heb (1 vs 3) maar dat is toch echt wel zo
En linkje naar metacritic: https://www.metacritic.com/game/switch/knockout-city
Nou heb ik daar gisteren natuurlijk wel even mee gespeeld, en ik kreeg de indruk dat Warm 2 in Dolby Vision dan weer érg gelig overkomt. Meer dan in de Game HDR mode, althans dat idee kreeg ik. Any thoughts?
Je kan toch gewoon kiezen wat je het mooist vindt? Dat hele gedoe over echte kleuren is beetje onzin natuurlijk. Elk mens ervaart ook kleuren anders.DutchOwnage schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:20:
Sinds gisteren kan ik ook gamen in Dolby Vision (even m'n Insider geüpdate). Is prima verder, maar toch een vraagje: standaard staat de colour temperature ingesteld op Gemiddeld, daar waar ik normaal gesproken altijd Warm 2 gebruik (meest accurate). Maar ik vind Gemiddeld nogal blauw overkomen. Ik wijk niet graag af van de standaard, maar kan ik voor Dolby Vision gamen ook beter een wat warmere colour temperature gebruiken?
Nou heb ik daar gisteren natuurlijk wel even mee gespeeld, en ik kreeg de indruk dat Warm 2 in Dolby Vision dan weer érg gelig overkomt. Meer dan in de Game HDR mode, althans dat idee kreeg ik. Any thoughts?
Is zéker waar, maar in het verleden heb ik mijzelf aangeleerd om bijv. Dolby Vision content écht te ervaren zoals bedoeld is. Dus vaak ook Warm 2, dat vraagt in het begin wel enige gewenning maar eenmaal zo ver wil je niet terug.giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Je kan toch gewoon kiezen wat je het mooist vindt? Dat hele gedoe over echte kleuren is beetje onzin natuurlijk. Elk mens ervaart ook kleuren anders.
Het was dus meer een vraag over hoe anderen hier mee omgaan. Maar inderdaad, heb je zéker een punt
Snap je punt. Al blijf ik me wel afvragen hoe dat werkt met “bedoeling”. Jij ervaart dingen anders dan ik. Dus kijk jij dan naar de “bedoeling” of ik als we warm2 gebruiken?DutchOwnage schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Is zéker waar, maar in het verleden heb ik mijzelf aangeleerd om bijv. Dolby Vision content écht te ervaren zoals bedoeld is. Dus vaak ook Warm 2, dat vraagt in het begin wel enige gewenning maar eenmaal zo ver wil je niet terug.
Het was dus meer een vraag over hoe anderen hier mee omgaan. Maar inderdaad, heb je zéker een punt
giantgiantus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Snap je punt. Al blijf ik me wel afvragen hoe dat werkt met “bedoeling”. Jij ervaart dingen anders dan ik. Dus kijk jij dan naar de “bedoeling” of ik als we warm2 gebruiken?
Het blijft inderdaad een nogal vaag begrip. Met "bedoeling" wordt vaak bedoeld als in creators intent, dus zoals de ontwikkelaar het bedoeld heeft. Ik wijk daar niet zo graag van af, purist als ik ben...Maar ook daar kan je inderdaad over discussiëren , want wat jij zegt klopt. Mensen ervaren dingen op verschillende manieren.
Voor films/series e.d. ben ik inmiddels volkomen gewend geraakt aan bepaalde standaarden. Dolby Vision gaming is nieuw voor mij, dus vandaar. Maar goed, het zag er prima uit verder met DV geactiveerd, was alleen even wennen aan die wat koelere kleurtemperatuur. Ik kijk het nog even aan, kan ik er niet aan wennen schakel ik gewoon weer over op een wat warmere preset.
Edit: zowiezo zijn er nog geen games ontwikkeld met puur Dolby Vision in gedachte, dus ja.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 29-05-2021 10:52 ]
Je hebt het over instellingen op je tv neem ik aan aangezien je de kleurtemperatuur niet op de xdoos kan configureren?DutchOwnage schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:20:
Sinds gisteren kan ik ook gamen in Dolby Vision (even m'n Insider geüpdate). Is prima verder, maar toch een vraagje: standaard staat de colour temperature ingesteld op Gemiddeld, daar waar ik normaal gesproken altijd Warm 2 gebruik (meest accurate). Maar ik vind Gemiddeld nogal blauw overkomen. Ik wijk niet graag af van de standaard, maar kan ik voor Dolby Vision gamen ook beter een wat warmere colour temperature gebruiken?
Is dit niet simpelweg de kwestie dat je het DV profiel voor de hdmi poort waarop je xbox aangesloten zit nog helemaal niet geconfigureerd hebt? Er zijn minimaal 3 profielen per poort (SDR, HDR en DV) en als je het goed doet eigenlijk 6 per poort, nl. alles ook nog eens voor momenten met licht in de kamer en voor momenten waarop de kamer verduisterd is. Op het moment dat je xbox naar DV output schakelt moet je dus je tv opnieuw instellen voor dat profiel. En dan kan je uiteraard voor warm2 kiezen. De reden dat warm2 er opeens heel geel uitzag is omdat je net overschakelt van een veel koelere waarde. Zodra het weer even op warm2 staat dan zie je het gele niet meer.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja, dat werkt en zou een goede beeldkwaliteit op moeten leveren. Dit zorgt wel voor een hogere latency, omdat er dan meer beeldverwerking aan staat dan in console/pc configuraties. Verschil is niet groot, dus velen zijn er zo tevreden mee. Als je meer gevoelig bent voor latency dan kan je een console/pc profiel aanmaken dat afgestemd is voor DV.ArthurMorgan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:28:
Zodra ik het heb op mijn (reguliere) Series X, neem ik de settings over van mijn netflix DV settings. Neem aan dat die gewoon zijn zoals het 'hoort'. (rtings base dus.)
Je hebt er dan wel rekening mee gehouden dat elk paneel anders is en je het eigenlijk met een kalibratietool moet doen? (en die kalibratie moet je elke keer dat het licht anders is in de kamer opnieuw doen..) een guide volgen op het internet heeft dus weinig tot geen zin.DutchOwnage schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:47:
[...]![]()
Het blijft inderdaad een nogal vaag begrip. Met "bedoeling" wordt vaak bedoeld als in creators intent, dus zoals de ontwikkelaar het bedoeld heeft. Ik wijk daar niet zo graag van af, purist als ik ben...[...]
Er is een verschil tussen kalibratie en fatsoenlijke settings. Je hebt niks aan iemand anders zijn calibratiesettings. Maar je hebt best veel aan de standaardsettings van bijvoorbeeld Rtings of avsforum. Ik kreeg mijn C9 met 'standaard' als begin. Dat is gewoon slecht. Met een verandering naar expert donkere/lichtere kamer heb je al een hele verbetering. Daarna bepaalde processen aan en uit zetten, witbalans op warm 2 (of 1) etcetera zorg je gewoon dat de boel veel beter is. Dat is een veel grotere stap dan calibratie. Dat is nog steeds een verbetering. Maar meer de stap van 60 naar 120 fps in een game zeg maar, waarbij de basis instellingen goed zetten van 30 naar 60 is.Caelorum schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Je hebt er dan wel rekening mee gehouden dat elk paneel anders is en je het eigenlijk met een kalibratietool moet doen? (en die kalibratie moet je elke keer dat het licht anders is in de kamer opnieuw doen..) een guide volgen op het internet heeft dus weinig tot geen zin.
/maar we gaan zo wel echt heel ver off topic
Dan maar hopen dat devs gewoon echt grotendeels een goede DV brengen, want was man HDR10 trash zijn met sommige games zeg, poeh.ArthurMorgan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:25:
Als ik het goed onthouden heb (poos geleden artikeltje gelezen, dus op basis van mijn herinneringen daarvan) is het idee dat je bij DV dat niet meer nodig hebt. Dat DV dat gelijk goed doet in samenhang met je TV instellingen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Grafisch en animaties erg tof allemaal, maar die A.I. is niet best zeg. Hopelijk hebben ze het gewoon lager gezet voor deze video's, want we zien zeer vaak gastjes gewoon staan en niks doen terwijl zij ze allemaal neermaait.
Zelfde als Far Cry 5.devilsnight schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Grafisch en animaties erg tof allemaal, maar die A.I. is niet best zeg. Hopelijk hebben ze het gewoon lager gezet voor deze video's, want we zien zeer vaak gastjes gewoon staan en niks doen terwijl zij ze allemaal neermaait.
Grafisch mooi, gameplay zooi.
My2Cents ✌️
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZUyQUpOY1SpWPt3Xbz0am67l.png?f=user_large)
https://www.videogameschr...es-s-for-as-little-as-40/
Heb zelf nog altijd niet heel veel van 5 gespeeld, maar ik heb wel het idee dat luitjes sneller op jou vuren, Hmmm.justifire schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:17:
[...]
Zelfde als Far Cry 5.
Grafisch mooi, gameplay zooi.
My2Cents ✌️
Hoe dan ook.....
Maneater vandaag 100% uitgespeeld. Erg fun, ondanks hoe extreem repetitief de objectives zijn. Het stoorde niet en de upgrades zijn heel tof. Daarnaast is het eens wat anders, lekker rondzwemmen, beesten en mensen opvreten, ja man!
Minder leuk waren wat bugs. Één bug die me wel echt begon te irriteren, zodra een enemy boss fight was geïntroduceerd zat de camera ineens in de haai, first person maar je kon alleen maar naar voren bewegen. Dit gebeurde bij de fucking final boss zelfs. Terug naar main menu en weer opnieuw proberen.
Weet niet of ik de dlc meteen haal, want na 35 uurtjes is het even mooi geweest, het is uiteindelijk erg veel van hetzelfde.
Moet wat vaker hier komen
Nu wel in het bezit van een CX 55
Maneater is gewoon een lekker melig spel, en weer eens wat anders.devilsnight schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:41:
[...]
Heb zelf nog altijd niet heel veel van 5 gespeeld, maar ik heb wel het idee dat luitjes sneller op jou vuren, Hmmm.
Hoe dan ook.....
Maneater vandaag 100% uitgespeeld. Erg fun, ondanks hoe extreem repetitief de objectives zijn. Het stoorde niet en de upgrades zijn heel tof. Daarnaast is het eens wat anders, lekker rondzwemmen, beesten en mensen opvreten, ja man!
Minder leuk waren wat bugs. Één bug die me wel echt begon te irriteren, zodra een enemy boss fight was geïntroduceerd zat de camera ineens in de haai, first person maar je kon alleen maar naar voren bewegen. Dit gebeurde bij de fucking final boss zelfs. Terug naar main menu en weer opnieuw proberen.
Weet niet of ik de dlc meteen haal, want na 35 uurtjes is het even mooi geweest, het is uiteindelijk erg veel van hetzelfde.
Zelfde geldt overigens voor Biomutant, alles hangt met losse touwtjes aan mekaar, maar een lol dat ik er mee heb
Far Cry is voor mij eigenlijk altijd een guilty pleasure. De games zijn echt niet goed te noemen maar wel zeer vermakelijk om te spelen. Liggen altijd twee maanden na release al voor zo'n dertig a veertig euro in de budgetbak dus kan niet wachten om deze met black friday te kopen en te proberen.devilsnight schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:34:
[...]
NeeWokeBroke schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:09:
Is er een manier om het geluid via HDMI automatisch uit te zetten, als je een headset connect? Ik kan het bij de instellingen niet vinden.
XBox Series X: BloodyB2121
Ik ook niet maar ben bang dat het nog wel een tijd kan gaan duren. Lijkt erop dat Microsoft zoveel mogelijk alle games op zowel de vorige als de huidige generatie wil laten draaien.MissMe NL schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:35:
Baal er wel van dat biomutant niet heel stabiel 60fps draait op de seriesX. Hoop dat het stabieler word met de xsx ps5 patch. Maar daar hebben we nu nog niets aan. Kan niet wachten totdat de vorige generatie helemaal is afgeschreven.
Eens. Hoe langer de nieuwe generatie slecht leverbaar blijft hoe langer we hiermee blijven zitten ben ik bang.Timothy3000 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Ik ook niet maar ben bang dat het nog wel een tijd kan gaan duren. Lijkt erop dat Microsoft zoveel mogelijk alle games op zowel de vorige als de huidige generatie wil laten draaien.
Het is afwachten, want tot nu toe staan Hellblade 2, Fable, Avowed en andere titels alleen voor Xbox Series. Op de officiële site van Hellblade 2 staan de logo's van XS en PC.Timothy3000 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Ik ook niet maar ben bang dat het nog wel een tijd kan gaan duren. Lijkt erop dat Microsoft zoveel mogelijk alle games op zowel de vorige als de huidige generatie wil laten draaien.
Wat het plan is, is dat via Xcloud men met Xbox One toch nog die games kan draaien. Native echt niet meer.
Mag ik jou wat vragen als kenner?uchiha tijntje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:50:
Mijn contactadvertentie hier heeft weinig opgeleverdIk kan mensen echt aanraden om Knock-out City te proberen. Het is echt een van de leukste MP games van de laatste jaren. Zeker met drie mensen in 1 party die samen werken.
Ik heb een paar potjes geprobeerd maar kreeg in begin telkens een netwerk fout in beeld. Alles deed het echter prima zover ik kon merken.
Komt dat bekend voor?
Ja dat heb ik ook telkens, maar dat heeft volgens mij geen enkel negatief effect.bartd1983 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:08:
[...]
Mag ik jou wat vragen als kenner?
Ik heb een paar potjes geprobeerd maar kreeg in begin telkens een netwerk fout in beeld. Alles deed het echter prima zover ik kon merken.
Komt dat bekend voor?
Beetje Doom achtig qua speed in een Asian setting, tof! Game Pass.
Oh dat is een goeie... Deel 1 was erg leuk, nu deel 2 fps boost heeft moet ik die toch ook zeker eens proberen...devilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:20:
Ben nu Shadow Warrior 2 aan het spelen en ik moet zeggen dat ie erg fun is. Fps boost, dus speelt top in 60fps. Grafisch heel netjes nog, alleen jammer van de aliasing en duidelijk lagere resolutie.
Maar goed, nu net met Nier Automata begonnen (ben er nog niet over uit, vreemde game)... En net ac valhalla besteld (nog 27 minuten voor 25 euro bij bol). Had toch even genoeg van dark souls, te frustrerend... Weet nog niet of ik er nog bij terug kom.
Er zijn te veel goede games!!
Paar dagen geleden al geprobeerd; vond het toch best wel moeilijk.uchiha tijntje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:50:
Mijn contactadvertentie hier heeft weinig opgeleverdIk kan mensen echt aanraden om Knock-out City te proberen. Het is echt een van de leukste MP games van de laatste jaren. Zeker met drie mensen in 1 party die samen werken.
Moet meer oefenen.
Ik vond m ook leuk en toegankelijk. Ik liep wel wat als kip zonder kop rond (tegenstanders ook gelukkigzetje01 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Paar dagen geleden al geprobeerd; vond het toch best wel moeilijk.
Moet meer oefenen.
Ben je al voorbij die eerste boss in Nier? Want ik ging daar dus dood en kon alles overnieuw doen omdat je nog niet kunt saven. Bizarre beslissing van de dev.Finraziel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:33:
[...]
Oh dat is een goeie... Deel 1 was erg leuk, nu deel 2 fps boost heeft moet ik die toch ook zeker eens proberen...
Maar goed, nu net met Nier Automata begonnen (ben er nog niet over uit, vreemde game)... En net ac valhalla besteld (nog 27 minuten voor 25 euro bij bol). Had toch even genoeg van dark souls, te frustrerend... Weet nog niet of ik er nog bij terug kom.
Er zijn te veel goede games!!![]()
Deze ga ik digitaal halen, echt zo'n game om ff snel op te starten voor een paar potjes.
Don’t give up skeleton ! \[T]/Finraziel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:33:
[...]
Had toch even genoeg van dark souls, te frustrerend... Weet nog niet of ik er nog bij terug kom.
Ja, zit in het open wereld deel. Die baas had ik ook moeite mee, ik kreeg de timing nog niet door van het dodgen en was bijna elke keer juist recht in die zaagbladen aan het springen. Maar de game was automatisch heals aan het gebruiken waar ik er blijkbaar genoeg van opgepakt heb om er gewoon doorheen te poweren.devilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:58:
[...]
Ben je al voorbij die eerste boss in Nier? Want ik ging daar dus dood en kon alles overnieuw doen omdat je nog niet kunt saven. Bizarre beslissing van de dev.
Maar het stuk daarna lijkt wat bleh. Had ook bij een van de eerste sidequests dat de items die ik moest verzamelen niet gedropt waren, had alleen nog dezelfde marker op de map maar geen vijanden meer om te killen. Bleek uiteindelijk dat ik moest quit reloaden om ze weer te spawnen maar toen was ik al een tijdje doelloos rond aan het zwerven. Vind de wereld ook wat saai met die blokkendozen van gebouwen.
Maar ik ben nu net voorbij
Dat geeft in ieder geval wel de eerste tekenen van dat interessante verhaal waar iedereen het over heeft bij deze game, dus ik ben benieuwd.
De game doet me wat aan xenoblade denken, maar dat kan ook misschien zijn omdat ik gewoon niet veel andere 3rd person jrpg's gespeeld heb (weet niet of nier echt als jrpg geclassificeerd kan worden maar zo voelt het voor mij wel).
Het is zeker best wel pittig tegen wat lastige tegenstanders, maar in een groep is het al een stuk makkelijker maar ook leuker. Communicatie en samenspel is wel belangrijk in dit spel.zetje01 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Paar dagen geleden al geprobeerd; vond het toch best wel moeilijk.
Moet meer oefenen.
Sommige potjes worden we geowned, maar vaak winnen we zelf.
Mochten er gegadigden zijn. Dan hoor ik het wel!
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-05-2021 23:05 ]
Ah, OK dan, beter. Ik was zelf echt in no time dood, had geen idee wat er allemaal gebeurde. Zo'n raar stuk en dan ineens alles overnieuw moeten doen. Ja mazzel dacht ik, ander keertje. Dat is iets van twee jaar geleden, of langer.Finraziel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, zit in het open wereld deel. Die baas had ik ook moeite mee, ik kreeg de timing nog niet door van het dodgen en was bijna elke keer juist recht in die zaagbladen aan het springen. Maar de game was automatisch heals aan het gebruiken waar ik er blijkbaar genoeg van opgepakt heb om er gewoon doorheen te poweren.
Maar het stuk daarna lijkt wat bleh. Had ook bij een van de eerste sidequests dat de items die ik moest verzamelen niet gedropt waren, had alleen nog dezelfde marker op de map maar geen vijanden meer om te killen. Bleek uiteindelijk dat ik moest quit reloaden om ze weer te spawnen maar toen was ik al een tijdje doelloos rond aan het zwerven. Vind de wereld ook wat saai met die blokkendozen van gebouwen.
Maar ik ben nu net voorbijspoiler:de Android-achtige baas, en de mechanicals daarvoor die nogal sentient overkomen.
Dat geeft in ieder geval wel de eerste tekenen van dat interessante verhaal waar iedereen het over heeft bij deze game, dus ik ben benieuwd.
De game doet me wat aan xenoblade denken, maar dat kan ook misschien zijn omdat ik gewoon niet veel andere 3rd person jrpg's gespeeld heb (weet niet of nier echt als jrpg geclassificeerd kan worden maar zo voelt het voor mij wel).
Wat betreft Dark Souls, waar zit je nu precies? Die games kunnen een mega mofo zijn als je constant wordt gesloopt door een boss. Het kan echt je game mood verzieken. Is het toevallig Capra Demon?
Aah de Capra Demon. Good memories!devilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Ah, OK dan, beter. Ik was zelf echt in no time dood, had geen idee wat er allemaal gebeurde. Zo'n raar stuk en dan ineens alles overnieuw moeten doen. Ja mazzel dacht ik, ander keertje. Dat is iets van twee jaar geleden, of langer.
Wat betreft Dark Souls, waar zit je nu precies? Die games kunnen een mega mofo zijn als je constant wordt gesloopt door een boss. Het kan echt je game mood verzieken. Is het toevallig Capra Demon?
Hier ook de beta gespeeld had biomutant ook gehaald amper aangeraakt door chivalary 2.Sipio schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:03:
Na de beta gespeeld te hebben Pik ik volgende week Chivalry 2 op, valt voor mij in de categorie Wreckfest, niet al te serieus en wat een lol,.. Je kunt zelfs met kippen gooien, game is echt hilarisch op momenten.
Deze ga ik digitaal halen, echt zo'n game om ff snel op te starten voor een paar potjes.
Ik moedig je van harte aan om verder te spelen. Een van mijn beste game ervaringen van de afgelopen tien jaar, en dan die soundtrack erbij!Finraziel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Het verhaal wordt alleen maar beter en de gameplay steeds interessanter. Laat je zoveel mogelijk verrassen door niet teveel op te zoeken over het spel. Snap wel dat je er even in moet komen. Zou verder niet teveel focussen op side quests in deze fase van de game, maar main line volgen. Have fun!
Eventjes gekeken naar:
YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS
Leek mij min of meer in orde. Een kleine delay van mss 50 ms. Goed duidelijk toen ik het vergeleek met men laptop. Echter 50 tot 100 ms lijkt mij niet genoeg om lip sync problemen op te merken.
----
Trouwens eindelijk een beetje op dreef aan het geraken met Halo 3. Ik had enkel Halo CE gespeeld op de PC indertijd en vond er niet veel aan (vergeleken met Half-life, Quake, Unreal 1). Nu kon het nog altijd niet echt bekoren. Heel repetitief en level design was zozo. Halo 2 was al een stuk beter, en nu echt in het verhaal met Halo 3.
Capra Demon is nog wel te doen. Ik denk eerder dat ie bij O&S isdevilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Zit in Irithyll of the Boreal valley. Niet bij een boss, maar de gewone vijanden daar waren me aan het frustreren. De druppel was eigenlijk gewoon bij een moment met een stel van die fire witches die me op afstand aan het bestoken waren en ik had er gewoon geen zin meer in om mee te dealen.devilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Ah, OK dan, beter. Ik was zelf echt in no time dood, had geen idee wat er allemaal gebeurde. Zo'n raar stuk en dan ineens alles overnieuw moeten doen. Ja mazzel dacht ik, ander keertje. Dat is iets van twee jaar geleden, of langer.
Het ligt waarschijnlijk ook vooral aan mijn eigen mood laatste dagen dus ik zal mijn best doen er toch na een niet al te lange pauze weer in te duiken (en niet zolang te wachten dat ik er helemaal uit ben). Was ook vlak voor dat stuk ge-invade (door een player volgens mij voor de 1e keer) en hoewel dat gevecht niet eens zo slecht ging verloor ik doordat zijn wapen keer op keer niks dan lucht raakte maar mij toch schade deed. Wat ik zo lees zal het iemand met een crap internet verbinding geweest zijn (was aan het googlen omdat ik eerst dacht dat het een of ander vaag wapen was wat ie gebruikte). Beetje suf hoe ze dat gemaakt hebben dat degene die gewoon lekker rustig solo zijn game aan het spelen is daar last van heeft. Mocht ik doorgaan en echt last krijgen van meer invasions als mijn level meer in range komt van andere spelers dan trek ik gewoon mijn netwerkkabel er uit en speel ik offline.
Edit: en ik heb het dus over 3, hebben jullie het niet over ds1 bosses?
Capra demon is dat beest in een krap steegje toch, en O&S die twee in een soort van kathedraal? Beide fights hebben me destijds wel even gekost ja.
Ik ben nu overigens een guide aan het volgen van ta. Aan een kant snap ik dat voor veel mensen het verkennen deel van de fun is maar ik wil er gewoon een beetje efficiënt doorheen en mis volgens mij vooral heel veel als ik zelf maar wat doe (snap bv ook helemaal niks van het verhaal en de interacties zonder enige uitleg).
[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 31-05-2021 06:58 ]
Leuk als je beide wapens wilt hebben inderdaadMrGizMo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 06:49:
[...]
Capra Demon is nog wel te doen. Ik denk eerder dat ie bij O&S is
Haha niet zo zeer de wapens. Maar door die 2 stoppen er veel met Dark Soulsjustifire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:10:
[...]
Leuk als je beide wapens wilt hebben inderdaad
Ach normaal zijn ze niet zo heel moeilijk.MrGizMo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:27:
[...]
Haha niet zo zeer de wapens. Maar door die 2 stoppen er veel met Dark Souls
Een stuk lastiger vond ik het dat je voor beide wapens eerst de een en dan de ander moet verslaan.
Dat is dan wel weer behoorlijk pittig om de tank neer te krijgen terwijl the flash in je rug staat te prikken
Grootste ergernis is eigenlijk niet zozeer de bossfight, maar het eindeloze stuk er naar toe lopen.
Komt niet heel vaak voor dat een game op een XOX beter draait dan op een XSX.
Xbox Live: Springbok NL
Knal het ook even in de Xbox Discord, dan kan ik soms per moment even kijken of ik aan kan sluiten. Was wel van plan om het spel eens te downloaden maar het gebrek aan een party weerhield mij daar van.uchiha tijntje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Het is zeker best wel pittig tegen wat lastige tegenstanders, maar in een groep is het al een stuk makkelijker maar ook leuker. Communicatie en samenspel is wel belangrijk in dit spel.![]()
Sommige potjes worden we geowned, maar vaak winnen we zelf.
Mochten er gegadigden zijn. Dan hoor ik het wel!
Die open wereld met free running is een heerlijke setting
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, Smoug was erg makkelijk om als final enemy over te houden. Je kon hem vrij makkelijk 'vast krijgen' achter een van die pilarenjustifire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:49:
[...]
Ach normaal zijn ze niet zo heel moeilijk.
Een stuk lastiger vond ik het dat je voor beide wapens eerst de een en dan de ander moet verslaan.
Dat is dan wel weer behoorlijk pittig om de tank neer te krijgen terwijl the flash in je rug staat te prikken![]()
Grootste ergernis is eigenlijk niet zozeer de bossfight, maar het eindeloze stuk er naar toe lopen.
Ornstein als laatste overhouden was wel een bitch
New Event Added - Friday, June 11, Noon PT / 3 PM ET. #SummerGameFest pic.twitter.com/xPTrBNSdrO
— Summer Game Fest (@summergamefest) 28 mei 2021
[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2021 10:45 ]
Ooit aan begonnen toen het een GWG titel was, maar ik kwam op een gegeven moment niet verder. En dat was al vrij snel in de game (brandend huis waar je uit moet vluchten om vervolgens niet te kunnen vinden waar ik naartoe moest). Paar keer opnieuw geprobeerd, zonder resultaat.devilsnight schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:20:
Ben nu Shadow Warrior 2 aan het spelen en ik moet zeggen dat ie erg fun is. Fps boost, dus speelt top in 60fps. Grafisch heel netjes nog, alleen jammer van de aliasing en duidelijk lagere resolutie.
Ligt aan mij hoor, waarschijnlijk te dom om uit te vogelen waar ik naartoe moet.
Blijft een aardige publisher. Ze hebben niet veel grote titels, maar wat ze maken is meestal wel leuk en zacht geprijsd. Ben benieuwd wat ze in de pijplijn hebben.G_Dragon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:45:
Uitgever Koch Media kondigt showcase aan met meer dan 12 nieuwe aankondigingen
[Twitter]
De overname van Codemasters door EA zorgt er wel voor dat ze wat minder games hebben dit jaar, want ze waren ook altijd de uitgever daarvan in Nederland (al weet ik niet hoe het met de rest zit).
Ze hebben in ieder geval aardig wat staan altijd. Een paar games van ze of hun partners waar ze voor publishen:
Rust, Sainz Row, Port Royale, Chivalry, Iron Harvest (ik verwacht wel een console release daarvan), Maneater, Metro, Resident Evil, Car Mechanic Simulator, Kona, Dead Island, Shenmue, Agents of Mayhem, Homefront, This war of mine, Payday (deel 3 komt in 2023 uit), cities Skylines, Surviving Mars, Europa Universalis, Tropico, MotoGP, Olympic Games 2020, Dying Light 2, Snowrunner, Hotwheels, Sonic, etc. Vooral in Europa publishen ze aardig wat games. Dus ik verwacht een heleboel games die niet elders getoond worden, wel in deze presentatie. Vooral de games die niet het budget hebben om elders wat tijd in te kopen.
En sure het is niet altijd even flashy of even diepgaand, maar de games zijn nooit echt verkeerd, geen rare problemen bij releases en ze proberen een hoop dingen uit. Daarom alleen al verdienen ze wel wat aandacht.
Ik volg ze al een tijdje op twitter en dan zie je dat ze toch aardig wat games in hun portfolio hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 31-05-2021 11:39 ]
PreciesMartinspire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Blijft een aardige publisher. Ze hebben niet veel grote titels, maar wat ze maken is meestal wel leuk en zacht geprijsd. Ben benieuwd wat ze in de pijplijn hebben.
De overname van Codemasters door EA zorgt er wel voor dat ze wat minder games hebben dit jaar, want ze waren ook altijd de uitgever daarvan in Nederland (al weet ik niet hoe het met de rest zit).
Ze hebben in ieder geval aardig wat staan altijd. Een paar games van ze of hun partners waar ze voor publishen:
Rust, Sainz Row, Port Royale, Chivalry, Iron Harvest (ik verwacht wel een console release daarvan), Maneater, Metro, Resident Evil, Car Mechanic Simulator, Kona, Dead Island, Shenmue, Agents of Mayhem, Homefront, This war of mine, Payday (deel 3 komt in 2023 uit), cities Skylines, Surviving Mars, Europa Universalis, Tropico, MotoGP, Olympic Games 2020, Dying Light 2, Snowrunner, Hotwheels, Sonic, etc. Vooral in Europa publishen ze aardig wat games. Dus ik verwacht een heleboel games die niet elders getoond worden, wel in deze presentatie. Vooral de games die niet het budget hebben om elders wat tijd in te kopen.
En sure het is niet altijd even flashy of even diepgaand, maar de games zijn nooit echt verkeerd, geen rare problemen bij releases en ze proberen een hoop dingen uit. Daarom alleen al verdienen ze wel wat aandacht.
Ik volg ze al een tijdje op twitter en dan zie je dat ze toch aardig wat games in hun portfolio hebben.
Zelf hoop ik ergens stiekem op Dead Island 2, want die is al te lang in ontwikkeling sinds de eerste trailer.
Mocht er een nieuwe Metro komen hoop ik dat die beter word dan de laatste Metro, want heb Metro 2033 en Last Light kapot gespeeld. Zelfs meerdere keren uitgespeeld, maar bij die laatste was het de ene gamebreaking bug na de ander waardoor ik hem nooit heb uitgespeeld.
Tropico en Saints Row zijn ook zeker geen verkeerde games, heb zelf Topico gespeeld op de Xbox One en Saints Row alle delen gespeeld. Vond wel dat Saints Row de laatste 2 delen erg achteruit ging en dat ze er gerust verandering in mogen gaan brengen
Of dat je respect van geel krijgt als je iemand van groen doodt enz.\
Ik vermaak me weer kostelijk met Saints Row The Third Remastered, wordt weer eens tijd voor een nieuwe SR.
Xbox Live: Springbok NL
Als ik de console uitzet dan gaat ook het lampje uit van de controller, dus geen indicatie dat de controller aan het laden is...
Graag iemand met ervaring met de batterypacks die me hierbij kan helpen... ;-)
Controller wordt dan gewoon opgeladen.Icaru schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:27:
Is het mogelijk om de controllers op te laden wanneer de xbox in slaapstand staat of degelijke ?
Als ik de console uitzet dan gaat ook het lampje uit van de controller, dus geen indicatie dat de controller aan het laden is...
Graag iemand met ervaring met de batterypacks die me hierbij kan helpen... ;-)
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/FjtIKAmohCz7BPFnWDuYLsO0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B6xJ0RrVVG04gWQaReqS09EO.jpg?f=fotoalbum_large)