De sprong in gebruiksvriendelijkheid op dat gebied is echt fors te noemen. Zelfs zonder een game (buiten Gamepass om) te kopen kun je hem al installeren en pas betalen als je hem start. Niet iets wat ik wekelijks gebruik, maar het werkt wel prima. Is alleen wat gevaarlijk voor impulsaankopenJDL15 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:13:
Vanochtend werd ik wakker met 2 meldingen in mijn drop down menu:
- Dirt 5 wordt geïnstalleerd
- Dirt 5 is geïnstalleerd
Dat is chill wakker worden zo op de dag van release, zonder er verder iets voor te hebben moeten doen behalve pre-installeren via de app.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Interessant, dan zou ik deze wel op de XSX willen installeren tzt (gebruik nu een oude One dedicated voor Retroarch en heb geen zin om op de XSX steeds te moeten switchen).G_Dragon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:00:
[...]
Of je wacht weer op deze actie.
Want hierdoor kan ik hem gewoon gebruiken zonder dev mode en word het gezien als een store app
@Sagat voor jou ook handig om te weten
Ik kreeg vorig jaar ook opeens de tip van een goede maat van me, die is daar ook moderator op het forum.Exorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:39:
[...]
Interessant, dan zou ik deze wel op de XSX willen installeren tzt (gebruik nu een oude One dedicated voor Retroarch en heb geen zin om op de XSX steeds te moeten switchen).
Maar dat was toen ook nog heel kort dag, ik hoop dat ze dit ooit nogmaals open gooien.
Want het is wel veel fijner dan je Xbox in dev mode te zetten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Retail optie is er toch al tijden? (werd benoemd ook in video van mvg) of is dit inderdaad iets anders? Zal straks daadwerkelijk linkie nog wel bekijken.Exorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:39:
[...]
Interessant, dan zou ik deze wel op de XSX willen installeren tzt (gebruik nu een oude One dedicated voor Retroarch en heb geen zin om op de XSX steeds te moeten switchen).
Heb zelf iig de retail optie niet onderzocht omdat me dat toch wat riskant leek......en een gebande xbox of erger account heb ik ook weer niet over voor de 'ouwe meuk'
10 second ninja DONE
Klopt. Wel balen bij borderlands. Alleen door die online functies werkt qr niet. Heb ook gemerkt bij Assassin's Creed Valhalla. Als je qr gebruikt werkt de eigen cloud functie niet meer van het spel en kan je ook niet meer de ingame store in komen.Blaauw87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Moet het spel ook niet elke keer opnieuw verbinding maken met de servers van Borderlands? Dat kan de kink in de kabel zijn, met Warzone was dit in ieder geval ook het geval. Elke keer dat je het spel opstart moest je de verbinding met hun eigen server weer opstarten, dat stond los van Xbox Live..
Dan heb ik dat echt ff gemist. Maar waar zou je gebanned om moeten worden? Kodi is bijv. ook gewoon een app die je kunt installeren/gebruiken (ondanks de doeleinden)? Of bedoel je dat de app niet in de officiele store staat? Fair point..Sagat schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:42:
[...]
Retail optie is er toch al tijden? (werd benoemd ook in video van mvg) of is dit inderdaad iets anders? Zal straks daadwerkelijk linkie nog wel bekijken.
Heb zelf iig de retail optie niet onderzocht omdat me dat toch wat riskant leek......en een gebande xbox of erger account heb ik ook weer niet over voor de 'ouwe meuk'
en nu wachten tot de Series X weer ergens op voorraad is.....

Ga er maar van uit dat dit legit is. Heb er al meerdere youtubers over gehoord. Ergens in Maart iig.drakiesoft schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:31:
Een Photoshop van die vreselijke website.
Maar het zou zo maar kunnen binnenkort een bethesda show.
[Afbeelding]
En het meest logische antwoord zal zijn dat "Zenimax games" exclusive, timed exclusive en multiplatform gaan worden, afhankelijk van de game.Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:21:
Heel nieuwsgierig of de games die ze gaan uitbrengen exclusive, timed exclusives of helemaal geen exclusives worden.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Lijkt me niet heel logisch. Zou me niets verbazen als alle games gewoon of exclusive of multiplatform worden. Niet dat het per game gaat verschillen.uchiha tijntje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:44:
[...]
En het meest logische antwoord zal zijn dat "Zenimax games" exclusive, timed exclusive en multiplatform gaan worden, afhankelijk van de game.
[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 25-02-2021 11:03 ]
Met een "Best played on Xbox" tekst eronder ofzoVagax schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:03:
Nouaj het worden wel Microsoft Game Studios dus het is misschien we grappig om die intro te zien op op een PS5
Ik heb 'm klaarstaan, maar ik lees overal dat deze game op Series X ontzettend vaak crashed., Is daar al iets aan gedaan? Zo nee, dan blijf ik lekker ff afwachten en genieten van de Raytracing in Watch Dogs Legionjustifire schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:47:
[...]
Pfff... zonde man.
Control Ultimate is echt steengoed, twijfel zelfs om Quantum Break nog een kans te geven, dat wil wat zeggen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Zo dan dat is ouduchiha tijntje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:36:
[...]
Haha good memories. Dat had ik met Jurassic Park op de Snes. Moest mijn moeder overtuigen dat ik hem echt niet kon uitzetten. Maar Jurassic Park op de Snes... Dat was me toch echt een machtig mooi spel. Als ik die nu nog zou kunnen spelen op de xbox zou ik dat meteen doen![]()
Heb hem wel ooit nog via een ROM op de pc gespeeld, maar dat was het toch net niet.
Maar als ik hem ooit nog ga spelen ga ik nog even bij mijn ouders langs want ik denk dat op zolder nog een boekje ligt waarin ik de belangrijkste zaken heb opgeschreven die je moest verzamelen enzo (keycards, eggs, etc.
Kwam laatst deze nog tegen...![]()
[Afbeelding]
Een “walkthrough” van Donkey Kong Country 3 die ik destijds nog op een ouderwetse typemachine heb uitgetypt. Denk overgenomen van een of ander gaming magazine ofzo.
Volgens mij heb ik als kind ooit die eerste Pokemon guide gekocht voor Red,Blue, Yellow
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vandaag werkte het ineens wel... Niet qr, maar gewoon suspenden bij standby zetten dan de Xbox. Althans, voor 1 seconde, daarna bevroor de game en moest ik hem alsnog handmatig killen en opnieuw opstartenMissMe NL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:51:
[...]
Klopt. Wel balen bij borderlands. Alleen door die online functies werkt qr niet. Heb ook gemerkt bij Assassin's Creed Valhalla. Als je qr gebruikt werkt de eigen cloud functie niet meer van het spel en kan je ook niet meer de ingame store in komen.

Geen peil op te trekken zo...
Gamertag: FinrazielNL
Idd echt jammer dit. Die simpele online functies halen heel qr onderuit. Zo ideaal zou het zijn als qr bij borderlands werkt.Finraziel schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:03:
[...]
Vandaag werkte het ineens wel... Niet qr, maar gewoon suspenden bij standby zetten dan de Xbox. Althans, voor 1 seconde, daarna bevroor de game en moest ik hem alsnog handmatig killen en opnieuw opstarten![]()
Geen peil op te trekken zo...
Uninstall alweer gedaan.
[ Voor 72% gewijzigd door BM op 25-02-2021 14:50 ]
Deze nog niet getest, maar knap dat het vanaf deel 1 eigenlijk een downfall is. 1t/m 3 waren nog best te doen. Je zou toch verwachten dat de mensen die het maken steeds beter worden in wat ze doen.Mick3112 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:58:
Net Dirt 5 even geprobeerd. Wat een tegenvaller zeg. Vage maar hele simpele handling en lelijke graphics. Blij dat ik die nooit gekocht heb.
Uninstall alweer gedaan.
Zhankou schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:54:
Outriders 1080p@30 fps op series S, ik hoop dat dit niet juist is .
Our broadcast yesterday mistakenly listed an incorrect Xbox Series S output resolution and fps for Outriders.
— Outriders (@Outriders) 25 februari 2021
The correct and intended output is:
Xbox Series S at 4k and 60fps.
Original source and other platform information can be found here: https://t.co/3Y8PklSwZ8 pic.twitter.com/SsfzhHVmhC
Foutje. Xbox Series S is dus 4K @ 60fps
XBL: MRE Inc
Zal wel op 1080 worden gerenderd, maar dat is natuurlijk helemaal prima.MRE-Inc schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:09:
[...]
[Twitter]
Of het gaat daar niet helemaal goed maar zou toch raar zijn als de Series S en X beide hetzelfde gaan draaien. Dan zou je verwachten dat de X wel 120fps aan zou kunnen met 4K.MRE-Inc schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:09:
[...]
[Twitter]
PS/XBL: Nogne
Enkel de resolutie en framerate zegt natuurlijk niet zoveel
De verschillende tussen een Xbox Series S en X zijn toch wel een stuk groter dan het verschil tussen een Xbox One X en PS4 Pro. En daar heb je ook zeker wel een punt want het kan best zijn dat de Series X wel dezelfde resolutie heeft maar meer details/schaduwen etc heeft.Caayn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:25:
PS4 kan meer dan de XB1, de XB1X kan meer dan de PS4 Pro en toch staan die ook als gelijk aan elkaar in dat overzichtsplaatje.
Enkel de resolutie en framerate zegt natuurlijk niet zoveelWelke settings, DRS/checkerboard, performance, etc.
Game is ook niet echt iets voor mij. Ga wel weer Forza spelen als ik een racegame wil spelen.Mick3112 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:58:
Net Dirt 5 even geprobeerd. Wat een tegenvaller zeg. Vage maar hele simpele handling en lelijke graphics. Blij dat ik die nooit gekocht heb.
Uninstall alweer gedaan.
Goed nieuws over Outriders. Vond het al apart. Is de demo er al?
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 15:40 ]
Ik heb vier keer een crash naar dashboard gehad voordat ik de volledige 1390GS aantikte.Willybubba schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Ik heb 'm klaarstaan, maar ik lees overal dat deze game op Series X ontzettend vaak crashed., Is daar al iets aan gedaan? Zo nee, dan blijf ik lekker ff afwachten en genieten van de Raytracing in Watch Dogs Legion
Ik kan misschien geluk hebben gehad, maar zou hem lekker gaan spelen.
(30 fps + ray tracing modus uiteraard, de 60 fps modus schijnt nog al eens te crashen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 16:50 ]
Zoveel mensen zoveel wensenTimothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:39:
Je zegt dat van die crash als grapje maar ik vind het nog steeds bijzonder dat veel mensen een game als Control liever 30fps met ray tracing spelen dan op 60fps. Dat is in een game met zoveel snelle actie echt een pré imo. Speelt zo lekker soepel.
Vind Control niet echt een actie-game, meer een verhalende puzzler.
Hier en daar een invasie, heb ik geen 60fps voor nodig.
Vond het juist tof dat je daadwerkelijk de vijanden achter je aan zag komen in de ruiten.
Ook gaaf om met een draaiende projector door de kantoortjes te lopen, zie je pas echt goed wat ray tracing doet met immersie
:strip_exif()/f/image/eWHb4UHaGjNQcgYO53vMc7Fd.jpg?f=fotoalbum_large)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat ligt echt aan de programmeerkunsten van de devs. Die gaan er gewoon niet vanuit dat de game tijdelijk in bevroren staat kan verkeren. Als het netwerk even niet werkt zouden ze gewoon een nieuwe authenticatie moeten doen om te kijken of het netwerk te herstellen valt. Maar dat is blijkbaar een te lastige functie, terwijl het 'bevriezen' eigenlijk gewoon een networkloss is waar ze van zouden moeten herstellen.MissMe NL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Idd echt jammer dit. Die simpele online functies halen heel qr onderuit. Zo ideaal zou het zijn als qr bij borderlands werkt.
Hitman 3 maakt gewoon netjes een nieuwe serverconnectie als 'ie uit Quick Resume komt, zo kan het ook.SunnieNL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:24:
[...]
Dat ligt echt aan de programmeerkunsten van de devs. Die gaan er gewoon niet vanuit dat de game tijdelijk in bevroren staat kan verkeren. Als het netwerk even niet werkt zouden ze gewoon een nieuwe authenticatie moeten doen om te kijken of het netwerk te herstellen valt. Maar dat is blijkbaar een te lastige functie, terwijl het 'bevriezen' eigenlijk gewoon een networkloss is waar ze van zouden moeten herstellen.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Speel hem ook op de SX maar 0 crashes, tijd om zelf eens te ondervinden of alles wel waar is wat je op het internep leestWillybubba schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Ik heb 'm klaarstaan, maar ik lees overal dat deze game op Series X ontzettend vaak crashed., Is daar al iets aan gedaan? Zo nee, dan blijf ik lekker ff afwachten en genieten van de Raytracing in Watch Dogs Legion
Ik zou willen dat ik dat echt kon zeggen. Ik krijg alleen maar internet connection errors nadat er staat authenticating.
Zucht.
Waarom zou een gedeelte van de gamers op Reddit en andere fora klagen over crashes als ze die niet echt ondervonden? Beetje rare stelling die je daar maakt. Dat jij geen crashes ondervindt betekent niet dat dat universeel ook zo is.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Speel hem ook op de SX maar 0 crashes, tijd om zelf eens te ondervinden of alles wel waar is wat je op het internep leest
[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 19:08 ]
Verwijderd
Het ging mij er meer om dat jij dat maar voor zoete koek slikt en daarom ook de game niet installeertTimothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Waarom zou een gedeelte van de gamers op Reddit en andere fora klagen over crashes als ze die niet echt ondervonden? Beetje rare stelling die je daar maakt. Dat jij geen crashes ondervindt betekent niet dat dat universeel ook zo is.
Je bent in de war met de user op wie je reageerde.
Zo raar is het niet om aan mede forumgenoten te vragen of de game nog crasht. Want veel gamers hebben er schijnbaar wel last van. Niet alles wat op fora staat is per definitie niet waar.
Ontopic: Vandaag Donut County uitgespeeld. Wat een leuk spelletje! Beetje Katamari achtig. Staan er meer van dit soort games op Gamepass?
[ Voor 91% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 19:53 ]
Ik zag hem voorbij komen bij MajorNelson's blog. Je kan pre-orderen en pre-downloaden. Die pre-download zal wel een soort van 10MB bestandje zijn of iets dergelijks wat wel vaker het geval is. Maar toen zag ik de release datum: 30 september 2021Martinspire schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:36:
[YouTube: Hot Wheels Unleashed™ | Announcement Trailer]
Nog geen gameplay volgens mij, maar lijkt me wel geinig. Vooral als ze de graphics uit deze trailer behouden dat het allemaal echt op speelgoed lijkt.

Bring back Micro Machines!Martinspire schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:36:
[YouTube: Hot Wheels Unleashed™ | Announcement Trailer]
Nog geen gameplay volgens mij, maar lijkt me wel geinig. Vooral als ze de graphics uit deze trailer behouden dat het allemaal echt op speelgoed lijkt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helemaal eens met je mening. Vandaag voor het eerst Control gestart. Nu prefereer ik ook altijd 60fps, maar ik had me voorgenomen om me daar overheen te zetten voor deze game. Het went vaak ook snel. Maar deze game heb ik na de camera een paar keer heen en weer bewogen te hebben direct weer afgezet. Nu weet ik niet of het aan de game ligt of dat ik al 'verpest' ben door 60fps in andere games, maar het doet voor mij te veel af aan de ervaring en breekt de immersie. Duimen dus dat developers standaard een 60fps optie gaan bieden.Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:39:
Je zegt dat van die crash als grapje maar ik vind het nog steeds bijzonder dat veel mensen een game als Control liever 30fps met ray tracing spelen dan op 60fps. Dat is in een game met zoveel snelle actie echt een pré imo. Speelt zo lekker soepel.
Ik kom niet eens zover omdat ik het niet eens voor elkaar krijg om een verplichte Square Enix account aan te maken. Snap sowieso niet dat je op een console nog steeds met die ellende van die verschillende accounts te maken hebt. Ik heb al geen hoge verwachtingen van deze game maar die worden zo wel waargemaakt.devilsnight schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:58:
Outriders demo is vet man.......
Ik zou willen dat ik dat echt kon zeggen. Ik krijg alleen maar internet connection errors nadat er staat authenticating.
Zucht.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hier ook last van ja.uchiha tijntje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:48:
Ligt xbox live er toevallig uit? Ik kan niet inloggen.
Edit: na het herstarten van mijn console kan ik weer inloggen.
[ Voor 14% gewijzigd door wjsiebes op 25-02-2021 21:56 ]
<Zinloze tekst hier>
Zal wel weer een storing zijn bij een exchange.
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:48:
Ligt xbox live er toevallig uit? Ik kan niet inloggen.
We are aware that users may not be able to sign-in to Xbox Live at this time. Our teams are currently investigating to fix this issue. We will update here and on https://t.co/PzAdjUFMJj when we have more information to share!
— Xbox Support (@XboxSupport) 25 februari 2021
[ Voor 13% gewijzigd door Graft op 25-02-2021 22:13 ]
Trek je utp kabel eruit en dan zou het gewoon moeten werken volgens mij?Graft schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:05:
Hier Xbox Live er ook uit. Hier wordt je toch eigenlijk gallisch van? Lang leve online only, kan niet eens een singeleplayer game opstarten die op m'n xbox staat.
Wat is een echte next gen game?jostefa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:10:
Is er al een echte next gen game uit? Ik gebruik mijn nieuwe Xbox nu alleen voor netflix....
——-
Wat kijk ik uit naar de full release. Een van de weinig games waarvan ik echt hoop dat ze met een fysieke special edition komen met figurines enzo.
[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2021 22:21 ]
Dan moet je hem als home instellen, dan werkt het gewoon offline. Kan helaas niet nu dan, je moet er wel voor online zijn (zodat ze kunnen verifiëren dat je niet gewoon 20 consoles als home in aan het stellen bent).Graft schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:05:
Hier Xbox Live er ook uit. Hier wordt je toch eigenlijk gallisch van? Lang leve online only, kan niet eens een singeleplayer game opstarten die op m'n xbox staat.
https://support.xbox.com/...work/console/my-home-xbox
Jep, I found out, thanks! Dus helaas! Pakken we ouderwets een boekje erbij.Finraziel schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:16:
[...]
Dan moet je hem als home instellen, dan werkt het gewoon offline. Kan helaas niet nu dan, je moet er wel voor online zijn (zodat ze kunnen verifiëren dat je niet gewoon 20 consoles als home in aan het stellen bent).
Das niet zo slim. Netflix is broken op Xbox (en PlayStation ook). Beter de app van je tv gebruiken.jostefa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:10:
Is er al een echte next gen game uit? Ik gebruik mijn nieuwe Xbox nu alleen voor netflix....

Heb ik wat te spelen in maart!
Ja dit is dus kilo utrecht tango. Ik deel mijn Gold en Gamepass dus met mijn zoon die 30km verderop bij z’n moeder woont. Zijn Xbox is mijn Home Xbox en andersom zodat hij online kan gamen en van Gamepass gebruik kan maken.Finraziel schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:16:
[...]
Dan moet je hem als home instellen, dan werkt het gewoon offline. Kan helaas niet nu dan, je moet er wel voor online zijn (zodat ze kunnen verifiëren dat je niet gewoon 20 consoles als home in aan het stellen bent).
Ik zou dus nu als oplossing mijn eigen Series X weer als Home in moeten stellen om offline te kunnen spelen. Echter mag je 5x per jaar je Home console aanpassen en na zo’n avond staat de teller dan op 2/5 want als de storing voorbij is, moet ik weer de Xbox van mijn zoon als mijn Home console instellen. Als je dan nog 2x een XBL storing hebt, zit je mooi met de gebakken peren, tenzij ze het terug schakelen van je Home console niet als 2e schakelmoment zien.
Netwerk stekker eruit werkt dus niet als je eigen console niet als home is ingeschakeld om offline te spelen. Dan krijg je dus bij elke game de melding: Voor deze game moet je online zijn

Xbox: SendexNL
een avondje afkicken
[ Voor 4% gewijzigd door Wybob op 25-02-2021 23:40 ]
Een maat van mij zei dat door die update nu alles eruit ligt, weet niet of dat waar is maar ik hoor het ook meerdere mensen op discord zeggen. Dus CoD, bedankt hè !! 😅Wybob schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:40:
jammer jammer, net met de nieuwe COD updatevandaag.
een avondje afkicken
Had er hier kort last van toen ik halo: Reach opstarte. Werkt de Quick Resume feilloos, krijg je een live-error
Maar heb de 360 versie nu wel op 100% staan na 1874 dagen

Gamertag: timmie271
Zou toch raar zijn dat door een update van één game alles maar dan ook alles, zelfs Edge op de Xbox, eruit ligt? Maarja ach balen maar weer eens the West Wing gekeken na weken alleen maar gegamed te hebben.GluonC schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:45:
[...]
Een maat van mij zei dat door die update nu alles eruit ligt, weet niet of dat waar is maar ik hoor het ook meerdere mensen op discord zeggen. Dus CoD, bedankt hè !! 😅
Ben trouwens gisterenavond ook met Star Wars Jedi Fallen Order begonnen, leuke game, pittig wel maar goed langzaamaan leren.
Tja, dat het nu vervelend is snap ik, maar dit is een risico waar je zelf voor kiest door die loophole te gebruiken. Microsoft treedt er niet tegen op, maar dat account sharen is uiteraard eigenlijk niet de bedoeling. Dat je dan die enkele keer dat live er uit ligt niet kunt spelen lijkt me een kleine prijs om te betalen.MRE-Inc schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:25:
[...]
Ja dit is dus kilo utrecht tango. Ik deel mijn Gold en Gamepass dus met mijn zoon die 30km verderop bij z’n moeder woont. Zijn Xbox is mijn Home Xbox en andersom zodat hij online kan gamen en van Gamepass gebruik kan maken.
Ik zou dus nu als oplossing mijn eigen Series X weer als Home in moeten stellen om offline te kunnen spelen. Echter mag je 5x per jaar je Home console aanpassen en na zo’n avond staat de teller dan op 2/5 want als de storing voorbij is, moet ik weer de Xbox van mijn zoon als mijn Home console instellen. Als je dan nog 2x een XBL storing hebt, zit je mooi met de gebakken peren, tenzij ze het terug schakelen van je Home console niet als 2e schakelmoment zien.
Netwerk stekker eruit werkt dus niet als je eigen console niet als home is ingeschakeld om offline te spelen. Dan krijg je dus bij elke game de melding: Voor deze game moet je online zijn
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Mijn oprechte en welgemeende excuses.Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:44:
Je bent in de war met de user op wie je reageerde.
Zullen we binnenkort samen weer een poging wagen?uchiha tijntje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:15:
[...]
[YouTube: Grounded Developer Vlog 11 - February 0.7.0 Update]
Wat kijk ik uit naar de full release. Een van de weinig games waarvan ik echt hoop dat ze met een fysieke special edition komen met figurines enzo.
Risico waar ik zelf voor kies omdat het zgn een loophole zou zijn ? Het is geen loophole, het is ingebouwde functionaliteit die ook door Microsoft zelf ondersteund wordt.Finraziel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 06:42:
[...]
Tja, dat het nu vervelend is snap ik, maar dit is een risico waar je zelf voor kiest door die loophole te gebruiken. Microsoft treedt er niet tegen op, maar dat account sharen is uiteraard eigenlijk niet de bedoeling. Dat je dan die enkele keer dat live er uit ligt niet kunt spelen lijkt me een kleine prijs om te betalen.
Je mag gewoon games sharen met vrienden/familie. Zelf share ik niet met vrienden maar met mijn zoon, bij gebrek aan een fatsoenlijk family plan. Ik zou best wat meer willen betalen als ik 3 of meer gezinsleden kan toevoegen aan mijn abo waardoor ik mijn console thuis gewoon als Home kan instellen, zodat ik ook bij een storing een single player game kan spelen.
Het werkt alleen brak als je offline bent. Ze zouden in ieder geval een grace period van 24 uur moeten nemen zonder check of je online bent voor gevallen zoals gisteravond dat XBL eruit ligt.Your digital game licenses have two access points: your home Xbox, and your gamertag.
When you change your home Xbox, all console licenses for digital content will move to your new home Xbox, and the licenses will no longer be available on your previous one. In other words, when you switch your home Xbox, access to your content comes with you to your new home Xbox, and anyone signed in can enjoy it.
Your gamertag access means that you can download and play your digital games on any Xbox you sign in to.
When you set a friend’s console as your home Xbox, that person gets access to your games. However, if you change your home Xbox to a different console, your license to your digital games moves to the new one, and your friend will no longer be able to launch those games.
If you want to share your games with your friend, sign in to their Xbox with your account and make that console your home Xbox. You can then remove your account from their Xbox. If your friend wants to share games with you, just do the reverse. Keep in mind, you can only change home Xboxes five times in a one-year period.
XBox Series X: BloodyB2121
https://www.ea.com/ea-play/news/ea-play-next-up-spring2021
Ik vind Dirt 5 eigenlijk wel leuk! Ziet er over het algemeen goed uit (maar soms echt niet) en speelt prima. Besturing is wel erg arcade-y ook met alle ondersteuning uit, maar goed je kan er natuurlijk moeilijk een Dirt Rally achtige game van maken. Ben zelf helemaal geen fan (meer) van Forza. Zie (zeker in Horizon) door de bomen vaak het bos niet meer, en de constante in-game reclame voor allerlei IAP's en DLC's was ik helemaal zat. Heb 2 keer de ultimate editie gekocht (Forza 6 en Horizon 3) voor 100+ euro en dan presteren ze het alsnog om met extra DLC te komen die ze dan constant in je gezicht drukken. Om niet goed van te worden.Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Game is ook niet echt iets voor mij. Ga wel weer Forza spelen als ik een racegame wil spelen.
Goed nieuws over Outriders. Vond het al apart. Is de demo er al?
Stond laatst ook alweer op het punt om deze te kopen in de sale, nice dat hij naar Play komt!DutchOwnage schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:53:
Star Wars Squadrons in maart naar EA Play![]()
https://www.ea.com/ea-play/news/ea-play-next-up-spring2021
Geen toppertje deze game, maar best wel even lekker voor een uurtje tussendoor.
Oh cool, ik dacht dat het een neven effect was waar Microsoft niet tegen optreedt maar dat het eigenlijk bedoeld was om je gezinsleden (in je eigen huis) van je content gebruik te laten maken. Wist niet dat Microsoft deze mogelijkheid zelf zo adverteert.MRE-Inc schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Risico waar ik zelf voor kies omdat het zgn een loophole zou zijn ? Het is geen loophole, het is ingebouwde functionaliteit die ook door Microsoft zelf ondersteund wordt.
Je mag gewoon games sharen met vrienden/familie. Zelf share ik niet met vrienden maar met mijn zoon, bij gebrek aan een fatsoenlijk family plan. Ik zou best wat meer willen betalen als ik 3 of meer gezinsleden kan toevoegen aan mijn abo waardoor ik mijn console thuis gewoon als Home kan instellen, zodat ik ook bij een storing een single player game kan spelen.
[...]
Het werkt alleen brak als je offline bent. Ze zouden in ieder geval een grace period van 24 uur moeten nemen zonder check of je online bent voor gevallen zoals gisteravond dat XBL eruit ligt.
Dat je zelf kiest voor dat risico blijft echter wel zo naar mijn mening. Het zou inderdaad mooi zijn als ze zo'n grace period in zouden voeren, maar de deal die je maakt met deze mogelijkheid is bekend. Vind het toch een beetje suf om daar dan over te gaan klagen als je er een keer last van hebt. Het is ook niet alsof xbl zo vaak down is.
En toch he.. er is een support pagina op de officiële site van xbox waarin precies wordt uitgelegd wat je moet doen om je library te delen met je vriend via deze manier. Dan kan je idd bijdehand gaan doen, maar ja. Als de aanbieder van de dienst al gaat uitleggen hoe je het moet doen, waarom zou het dan niet mogen?
Het mag dat is het probleem niet maar ga dan niet zeuren dat je games het niet doen als je offline bent. Je games kan je offline spelen als het je home console is, dus je kan kiezen om je games te delen of je eigen xbox als home xbox in te stellen zodat je ook games kan spelen als je offline bent.Caelorum schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:36:
[...]
En toch he.. er is een support pagina op de officiële site van xbox waarin precies wordt uitgelegd wat je moet doen om je library te delen met je vriend via deze manier. Dan kan je idd bijdehand gaan doen, maar ja. Als de aanbieder van de dienst al gaat uitleggen hoe je het moet doen, waarom zou het dan niet mogen?
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik heb 2 home xbox’en(One X en Series X). One X was mijn eerste Xbox en toen ik mijn Series X kocht die ingesteld als home Xbox en mijn broer kan nog steeds gebruik maken van mijn Gamepass op mijn One X (had dat niet verwacht).
Ik krijg er wel zin in!baswillems1 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:57:
Nieuwe Halo update ziet er top uit hoor!
https://www.halowaypoint....de-infinite-february-2021
Het mag wel, maar je neemt een risico en daar werd ie dus gister mee geconfronteerd. Dat je dan gaat klagen vind ik inderdaad ook erg dom.Caelorum schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Eens. Is echt stukken beter. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht...uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:
[...]
Ik krijg er wel zin in!Leuk dat ze elke maand zo’n uitgebreide update geven over specifieke thema’s. Ook al is het natuurlijk een verkooppraatje
De beelden zien er vergeleken met de trailer van vorig jaar een stuk levendiger en dynamischer uit. Benieuwd naar de volgende gameplay beelden!
Ja het is uiteraard je eigen keuze om het zo in te stellen. Dat is het probleem ook niet zo. Het is meer dat dit systeem met een aantal factoren niet rekening houdt.Finraziel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Oh cool, ik dacht dat het een neven effect was waar Microsoft niet tegen optreedt maar dat het eigenlijk bedoeld was om je gezinsleden (in je eigen huis) van je content gebruik te laten maken. Wist niet dat Microsoft deze mogelijkheid zelf zo adverteert.
Dat je zelf kiest voor dat risico blijft echter wel zo naar mijn mening. Het zou inderdaad mooi zijn als ze zo'n grace period in zouden voeren, maar de deal die je maakt met deze mogelijkheid is bekend. Vind het toch een beetje suf om daar dan over te gaan klagen als je er een keer last van hebt. Het is ook niet alsof xbl zo vaak down is.
XBL ligt er iid niet zo vaak uit, dat klopt. Dit is echt de eerste langdurige storing sinds een paar jaar voor mij persoonlijk. Maar XBL is alleen te benaderen via internet. Nou hebben we hier in NL vrij stabiel internet, maar dat is niet in elk land zo. Wat nou als je internet verbinding regelmatig wegvalt om wat voor reden dan ook ? Is dat Microsoft's probleem ? Nee, maar ze zouden met gemak daar rekening mee kunnen houden door een grace period in te stellen. Nu gaat dat dus direct. Geen internet en geen Home console, jammer, dikke pech.
Een tweede punt is de toegankelijkheid van consoles vandaag de dag. Ik heb nog een OG Xbox staan en een One X. Dus die gaan bij veel gezinnen naar de gaem/studeerkamer/zoon/dochter. Dan ontkom je er niet aan om je Home xbox aan te passen anders kun je voor elk gezinslid de games 3x kopen. Dat is al vaker ter sprake gekomen en Phil Spencer zelf heeft daar ook al iets over gezegd, een familie abonnement ontbreekt nog steeds.
In hetzelfde huishouden kan je idd makkelijk naar de kamer van je zoon/dochter (als ze niet liggen te slapen) om te gamen op je Home Xbox aldaar, maar er zijn ook genoeg gebroken gezinnen waarbij kinderen om de week bij vader/moeder wonen en waar de 2e of 3e console dermate verder weg staat dat je er niet zo even bij kan.
En ja ik weet het, 1st world problems
Zeg dat welgiantgiantus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:54:
[...]
Eens. Is echt stukken beter. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht...
:strip_exif()/f/image/X5Mql0oiqRl5YCwavh59zPIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Damn, nu graag nog een keer bewegende beelden. Zal volgende maand ook niet zijn schat ik, dan komt er een update over de audio, ook interessant! Had al veel vette opnames gezien met gunshots en die pug
JDL15 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Zeg dat wel![]()
[Afbeelding]
Damn, nu graag nog een keer bewegende beelden. Zal volgende maand ook niet zijn schat ik, dan komt er een update over de audio, ook interessant! Had al veel vette opnames gezien met gunshots en die pug
Wat zou het modewoordje volgende maand zijn:JDL15 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Zeg dat wel![]()
[Afbeelding]
3D Spatial Audio?
Het is wel echt een gigantische onderneming die 343i aan het doen is. Een open world campaign met een belangrijke focus op story die je ook nog eens coop kunt spelen en natuurlijk een uitgebreide MP toegankelijk voor zowel de beginneling als de hardcore gamer, als de professionele toernooien. Dat is toch wel hele andere koek dan een lineaire SP game ontwikkelen. Hoop dat ze dat goed voor elkaar kunnen krijgen en dan ook de credits krijgen als het lukt.
[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2021 13:23 ]
Je gaat alleen voorbij aan het feit dat je met je home console gewoon offline kunt gaan.MRE-Inc schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:56:
[...]
Ja het is uiteraard je eigen keuze om het zo in te stellen. Dat is het probleem ook niet zo. Het is meer dat dit systeem met een aantal factoren niet rekening houdt.
XBL ligt er iid niet zo vaak uit, dat klopt. Dit is echt de eerste langdurige storing sinds een paar jaar voor mij persoonlijk. Maar XBL is alleen te benaderen via internet. Nou hebben we hier in NL vrij stabiel internet, maar dat is niet in elk land zo. Wat nou als je internet verbinding regelmatig wegvalt om wat voor reden dan ook ? Is dat Microsoft's probleem ? Nee, maar ze zouden met gemak daar rekening mee kunnen houden door een grace period in te stellen. Nu gaat dat dus direct. Geen internet en geen Home console, jammer, dikke pech.
Daarnaast kies je er zelf voor om je home console niet in te stellen op je eigen console of 1 in je eigen huis. Ook dat is een bewuste keuze. Prima, maar dan moet je niet zeuren.
Ook dat is niet waar. Zolang jij inlogt kun jij toch gewoon de games spelen die bij je account horen? Dat maakt niet uit op welke device. Het delen van games is echter een issue. Maar technisch gezien zou je ook 3 licenties moeten hebben voor jezelf en 2 kinderen.Een tweede punt is de toegankelijkheid van consoles vandaag de dag. Ik heb nog een OG Xbox staan en een One X. Dus die gaan bij veel gezinnen naar de gaem/studeerkamer/zoon/dochter. Dan ontkom je er niet aan om je Home xbox aan te passen anders kun je voor elk gezinslid de games 3x kopen. Dat is al vaker ter sprake gekomen en Phil Spencer zelf heeft daar ook al iets over gezegd, een familie abonnement ontbreekt nog steeds.
Als je de game op disk zou kopen, dan zou je er ook maar 1 console van kunnen spelen.
Maar dat is dus alleen als je met je home xbox loopt te rommelen.In hetzelfde huishouden kan je idd makkelijk naar de kamer van je zoon/dochter (als ze niet liggen te slapen) om te gamen op je Home Xbox aldaar, maar er zijn ook genoeg gebroken gezinnen waarbij kinderen om de week bij vader/moeder wonen en waar de 2e of 3e console dermate verder weg staat dat je er niet zo even bij kan.
Klopt, maar dan moet het licentie-systeem op de schop. Ik denk niet dat iedere publisher daar in mee gaat en ik heb het idee dat dit ze nu ook tegen houdt om wat te veranderen.En ja ik weet het, 1st world problemsNeemt niet weg dat het allemaal wel wat minder afhankelijk gemaakt kan worden van je internet verbinding of een familie abonnement voor wat euro meer.
Iedereen snapt wel wat je probeert te doen, maar dat maakt het niet meteen rechtsgeldig.
Als ik 170 rij op de snelweg en ik kom zonder bekeuring thuis dan kan ik toch ook niet claimen dat het legaal is?
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 26-02-2021 13:41 ]
Helemaal mee eens, ze hebben het allemaal niet heel erg mee zitten (verloop personeel, Covid-19, slechte naam na in mijn ogen de mindere delen Halo 4 en 5). Maar ik heb het gevoel dat ze nu echt veel heel efforts erin gooien om zowel nieuwe als bestaande players aan te kunnen trekken en met een budget waar je u tegen zegt.uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:26:
[...]
Het is wel echt een gigantische onderneming die 343i aan het doen is. Een open world campaign met een belangrijke focus op story die je ook nog eens coop kunt spelen en natuurlijk een uitgebreide MP toegankelijk voor zowel de beginneling als de hardcore gamer, als de professionele toernooien. Dat is toch wel hele andere koek dan een lineaire SP game ontwikkelen. Hoop dat ze dat goed voor elkaar kunnen krijgen en dan ook de credits krijgen als het lukt.
Ik vond Halo 4 en 5 eigenlijk geen Halo meer, met enemies (die forerunners) die mij niet zo veel deden. Had ook totaal niet meer dat wow gevoel van de werelden van Halo 1/2/3/ Reach (allemaal dezelfde grauwe forerunner strongholds en minder interessante wapens.. Dat bracht 343 toch echt in diskrediet bij mij, maar ze hebben geluisterd en voor mij lijkt het toch weer een echte Halo te worden. Brutes als Atriox en Escharum vind ik echt tof (en Craig ook
Met deze opmerking maak je meteen een antwoord op al je bovenstaande overbodig want je hebt werkelijk waar geen flauw idee waar het over gaat.Martinspire schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:39:
[...]
Iedereen snapt wel wat je probeert te doen, maar dat maakt het niet meteen rechtsgeldig.
Als ik 170 rij op de snelweg en ik kom zonder bekeuring thuis dan kan ik toch ook niet claimen dat het legaal is?

Je maakt je druk over een aspect die hooguit 1%, denk eerder 0.1% van een jaar voor komt? Dat is de keerzijde van het digitale aspect, always online is hun gekozen methode geworden om te checken of je dingen wel mag/kan spelen. En dat is niet gelimiteerd tot enkel sharing, maar dat raakt iedereen die ook digitaal heeft gekocht, of via EA access speelt, werkt het niet, werkt je game niet.MRE-Inc schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Met deze opmerking maak je meteen een antwoord op al je bovenstaande overbodig want je hebt werkelijk waar geen flauw idee waar het over gaat.
En dat er landen zijn met slechter internet, of je internet klapt er nonstop uit.. Er zijn ook landen, of zelfs regio's in Nederland met bagger dekking, 2G op z'n best, uitzonderingen die de regel bevestigen. Als jij in zo'n land woont moet je 3x nadenken of dat tactisch is om met zulke zaken in zee te gaan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je hebt voor 1 licentie betaald, maar wil er de hele familie mee laten spelen op verschillende consoles. Dat is niet de licentie die je hebt, ergo vergelijkbaar.MRE-Inc schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Met deze opmerking maak je meteen een antwoord op al je bovenstaande overbodig want je hebt werkelijk waar geen flauw idee waar het over gaat.
Verder heb ik gister ook niet gegamed omdat ik voor vrijwel alles een online verbinding nodig had en de rest had ik geen zin in...
Kan aan mij liggen maar die draait toch no way op 60fps
Het hort en het stoot, het teart en het blurt, het lagt en het kakt in...
Komt misschien omdat ik de laatste tijd vuistdiep in The Division 2 zit, maar dat loopt naar mijn mening echt honderd keer beter.
Vind het er ook niet echt denderend uit zien.
Nu een goed uur gespeeld en het is echt een vermakelijke game met een toffe artstyle. Hieronder een korte review van de game waarin je wel een beeld krijgt of het wat voor je is.
@justifire
Leuke game, en ook goed om te lezen dat ze toch prima settings uit die Series S krijgen. Misschien die toch echt een keer aanschaffen voor op de tv beneden.
Ten aanzien van Outriders. Heb de demo zelf niet geprobeerd maar wel gameplay van gezien. Beetje een 13 in 1 dozijn game heb ik het gevoel. Bulletstorm vond ik wel een erg toffe game, maar die had juist een compleet unieke stijl en smoel.
[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2021 20:11 ]
:strip_exif()/f/image/Abn4mAPdsBRzZBtpnCW2W3KF.jpg?f=fotoalbum_large)
SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE now supports 4k at 120 FPS on @Xbox Series X and 2k 120 on Series S.
— SUPERHOT (@SUPERHOTTHEGAME) 26 februari 2021
Better, sharper than ever before! #Xbox pic.twitter.com/Pta3wxq7va
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |