Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:55

t_captain

Moderator General Chat
Ohra aan de lijn. Ze moesten meerdere keren navraag doen. Uitkomsten:

* behouden van aanvullende polis met opzegging basispolis is mogelijk
* premieopslag 25%
* nulpremie voor kinderen (op polis samen met verzekerde ouder) vervalt.

Om dekking voor vrouw en dochter te behouden zou de premie voor deze aanvullende verzekering dus stijgen van 1x100 -> 2x125%. TL/DR: het kan wel, maar is financieel compleet onaantrekkelijk.

[Voor 36% gewijzigd door t_captain op 16-12-2020 09:57]

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:42
Ik wil overstappen naar Ditzo (ervaringen?) maar daar staat bij de meeste ziekenhuizen contractgarantie 2021,lekker vaag vind ik dat. Is er een uiterste datum wanneer de zorgverzekeraars bekend moeten maken met wie ze contracten hebben.

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik heb voor mijn vriendin (en dochtertje) dit jaar wel een dergelijke constructie genomen: Basisverzekering bij Jaaah met maximaal eigen risico en jaarbetaling én nog wat cashback voor €1016, en bij Menzis aanvullende verzekering voor €88 voor 9 fysio en anticonceptie (en nog wat zaken die komend jaar waarschijnlijk niet van toepassing zullen zijn). :)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
baco101 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:25:
Ik wil overstappen naar Ditzo (ervaringen?) maar daar staat bij de meeste ziekenhuizen contractgarantie 2021,lekker vaag vind ik dat. Is er een uiterste datum wanneer de zorgverzekeraars bekend moeten maken met wie ze contracten hebben.
Let op met die "contractgarantie". Men wekt de suggestie dat je vrije zorgkeuze hebt omdat je in je favoriete ziekenhuis terecht kunt. Maar ziekenhuizen zijn slechts een heel klein deel van de zorgaanbieders. Het is een beetje "windowdressing".

Zoals de gratis tandongevallenverzekering van Independer. Lijkt heel wat, maar hoeveel wordt er nou echt op geclaimd?

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-01 12:33
t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:09:
Het gaat niet om afsluiten maar behouden van (alleen) de aanvullende verzekering. Ik zal ze eens bellen want deze vraag lijkt iets te specifiek voor het internet.
Ja dat geldt zo ook.
Ik had een basisverzekering en aanvullende gesplitst over verschillende maatschappijen en mijn kind was overal meeverzekerd. Als niet, dan kan je online of met een belletje het kind erbij laten zetten.

edit: ik zie nu je post met reactie van Ohra. Wat vreemd.
Ik had een losse aanvullende verzekering van UMC en daar stond mijn kind gewoon bij en daar had ik geen extra kosten aan. (en ook geen 25% opslag)

[Voor 16% gewijzigd door birdibird op 16-12-2020 13:54]

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-01 00:33

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:34:
Ohra aan de lijn. Ze moesten meerdere keren navraag doen. Uitkomsten:

* behouden van aanvullende polis met opzegging basispolis is mogelijk
* premieopslag 25%
* nulpremie voor kinderen (op polis samen met verzekerde ouder) vervalt.

Om dekking voor vrouw en dochter te behouden zou de premie voor deze aanvullende verzekering dus stijgen van 1x100 -> 2x125%. TL/DR: het kan wel, maar is financieel compleet onaantrekkelijk.
Heel vreemd dit, waarom die premieopslag?

Tip voor als je een losse aanvullende verzekering ergens anders hebt dan je basisverzekering :
Zorgverleners (tandartsen bijvoorbeeld) kunnen vaak die losse aanvullende verzekering niet zien. Je moet dan zelf nota's voorschieten en declareren, hou hier rekening mee.

Andere tip :
Regel echt deze of uiterlijk volgende week je opzegging of overstap qua zorgverzekering. Ga niet zoals de rest van Nederland wachten tot 30 of 31 december; het is dan overal mega druk, systemen hebben het zwaar en je eventuele jaarbetaling kan dan niet altijd in 2020 plaatsvinden ;)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
GerardHenninger schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:59:
[...]

Heel vreemd dit, waarom die premieopslag?
Een andere zienswijze is dat de lage premie een korting bevat voor wie het hele pakket neemt. Of misschien is het risico van deze patienten (die misschien specifiek winkelen voor bepaalde dekkingen) wel groter?

Het is niet ongebruikelijk, volgens Consumentenbond komt het vaker voor.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:24:
[...]

Een andere zienswijze is dat de lage premie een korting bevat voor wie het hele pakket neemt. Of misschien is het risico van deze patienten (die misschien specifiek winkelen voor bepaalde dekkingen) wel groter?

Het is niet ongebruikelijk, volgens Consumentenbond komt het vaker voor.
Thanks (voor de link). Goed artikel ook van de consumentenbond. Ben blij dat mijn werkgever niet zo'n gekke regeling heeft.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Gaat ook niet om een werknemerscollectief. Wil graag naar ONVZ maar die verzekeren orthodontie niet als voorbestaande conditie. Dan zit je een beetje vast bij je huidige polis (tenminste de betreffende verzekerde en de aanvullende polis).

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-01 17:36
t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:23:
[...]

Zoals de gratis tandongevallenverzekering van Independer. Lijkt heel wat, maar hoeveel wordt er nou echt op geclaimd?
Eigenlijk is dat precies de categorie die ik gedekt wil hebben. Die standaard controle en vulling ieder jaar betaal ik zelf wel.

Wat ik juist wil is dekking voor als ik 2x een wortelkanaal behandeling heb, kiezen spontaan in 2e breken of dat ik echt grote dingen krijg na een ongeluk. Klein/beperkt risico maar kan ik niet betalen als het toch zou gebeuren.

[Voor 6% gewijzigd door Batavia op 16-12-2020 14:54]

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
Gaat ook niet om een werknemerscollectief. Wil graag naar ONVZ maar die verzekeren orthodontie niet als voorbestaande conditie. Dan zit je een beetje vast bij je huidige polis (tenminste de betreffende verzekerde en de aanvullende polis).
Ik doelde met "mijn werkgever" ook niet op een collectiviteit maar op Achmea (Zilveren Kruis, FBO, Interpolis etc) ;)

Los van die voorbestaande conditie, vaak geldt er ook een wachttijd voor orthodontie. Als je nu recht op de vergoeding hebt bij je huidige verzekering, dan snap ik dat je die (aanvullende) verzekering wilt aanhouden. Lekker doen en gebruik van maken, je betaalt er tenslotte veel premie voor.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Batavia schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
[...]

Eigenlijk is dat precies de categorie die ik gedekt wil hebben. Die standaard controle en vulling ieder jaar betaal ik zelf wel.
Dat is een universeel probleem met aanvullende verzekeringen. Het zijn meer een soort abonnementen ("betaal een vast bedrag voor toegang tot bepaalde diensten tot aan een bepaald plafond") dan verzekerigen.("vetaal een vast bedrag om financiele risico's groter dan X te dekken").

Zo kun je overal de eerste N behandelingen van een fysiotherapeut verzekeren, maar nergens alle behandelingen die boven N uitgaan met eigen risico N.
GerardHenninger schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
[...]

Los van die voorbestaande conditie, vaak geldt er ook een wachttijd voor orthodontie. Als je nu recht op de vergoeding hebt bij je huidige verzekering, dan snap ik dat je die (aanvullende) verzekering wilt aanhouden. Lekker doen en gebruik van maken, je betaalt er tenslotte veel premie voor.
Dat is dus het lastige, je komt in een lock-in terecht. Het alternatief voor lock-in bij je huidige verzekeraar is dat je de aanvullende polis voor je kind (betaald en met toeslag) aanhoudt, wat meestal niet lucratief is ten opzichte van gratis meeverzekerd was kinderen vaak zijn.

Hoewel Ohra niet heel slecht is bevallen de afgelopen jaren, vind ik ONVZ toch fijner in de omgang. Een brief van een arts dat ze iets noodzakelijk achten -> Ohra legt de regels strikt uit. Voor zover ik me kan herinneren was ONVZ altijd heel makkelijk.

[Voor 60% gewijzigd door t_captain op 16-12-2020 15:03]

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:
Dat is een universeel probleem met aanvullende verzekeringen. Het zijn meer een soort abonnementen ("betaal een vast bedrag voor toegang tot bepaalde diensten tot aan een bepaald plafond") dan verzekerigen.("vetaal een vast bedrag om financiele risico's groter dan X te dekken").

Zo kun je overal de eerste N behandelingen van een fysiotherapeut verzekeren, maar nergens alle behandelingen die boven N uitgaan met eigen risico N.
Mwah, verzekeringen zijn verzekeringen, maar mensen zien zorgverzekeringen vaak als abonnement, dat ben ik met je eens.

Maar je verzekert jezelf in principe voor onvoorziene kosten, alleen is zorg vaak vooraf in te schatten (fysio, mondzorg etc). Je neemt ook geen inboedelverzekering omdat je weet dat er over twee weken ingebroken gaat worden. Mensen kiezen echter wel op die manier hun zorgverzekering; Einde van het jaar naar de tandarts voor een controle en begroting en op basis daarvan hun verzekering kiezen zodat ze maximaal gebruik kunnen maken van de vergoeding.

• birdibird
@t_captain
Ik weet niet welke aanvullende je hebt bij Ohra, maar hier zie je bv dat VGZ orthodontie dekt tot 500,- bij tand beter en die kan je los afsluiten.
https://www.independer.nl...dontie-vanaf-18-jaar.aspx

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Gaat om een minderjarige, dus https://www.vgz.nl/vergoe...g/orthodontie-tot-18-jaar.

Ik vraag me wel af of ze accepteren met reeds lopende behandeling bij een orthodointist.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:57:

Dat is dus het lastige, je komt in een lock-in terecht. Het alternatief voor lock-in bij je huidige verzekeraar is dat je de aanvullende polis voor je kind (betaald en met toeslag) aanhoudt, wat meestal niet lucratief is ten opzichte van gratis meeverzekerd was kinderen vaak zijn.
Ik begrijp dat het zo voelt, maar het is vaak een hoge vergoeding die van toepassing is voor de duur van de verzekering. Het is gewoon niet te doen als ouders even 1 jaartje een verzekering kiezen voor de ortho om vervolgens weer weg te gaan.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:09
[...]

Wat ik juist wil is dekking voor als ik 2x een wortelkanaal behandeling heb, kiezen spontaan in 2e breken of dat ik echt grote dingen krijg na een ongeluk. Klein/beperkt risico maar kan ik niet betalen als het toch zou gebeuren.
Ongevallen is hier het dingetje. Een afbrekende tand valt gewoon onder slecht onderhoud volgens verzekering.

Een ongeluk is als je op je fiets tegen een boom aanrijd, of je aangereden wordt en je met je tanden als eerste het asfalt raakt.

Daarom is de premie ook laag, gebeurt maar heel weinig.... en zijn meer uitzonderingen dan gevallen waar wél wordt uitgekeerd.

Dat gezegd hebbende: Zelf ooit eens teeth-first het asfalt bekeken en toen zou zo'n verzekering best handig zijn geweest O-)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
waah schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:17:
[...]

Ongevallen is hier het dingetje. Een afbrekende tand valt gewoon onder slecht onderhoud volgens verzekering.

Een ongeluk is als je op je fiets tegen een boom aanrijd, of je aangereden wordt en je met je tanden als eerste het asfalt raakt.
Precies, er zijn genoeg voorbeelden van grote en onvoorziene tandartsrekeningen en die beginnen doorgaans niet met een ongeval. Het begint doorgaans met sluipend ontstane schade waarvan je zelf vaak niet op de hoogte bent. Voor de patient dus evengoed onvoorzien.

Ik noemde het "windowdressing" omdat de verzekering suggereert dat je voor onvoorziene en plotseling intredende kosten wel goed zit (immers, een ongeval is iets wat je in die categorie kunt voorstellen). Maar bij nadere beschouwing is het een niet zo superveel waard.
GerardHenninger schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:12:
[...]

Ik begrijp dat het zo voelt, maar het is vaak een hoge vergoeding die van toepassing is voor de duur van de verzekering. Het is gewoon niet te doen als ouders even 1 jaartje een verzekering kiezen voor de ortho om vervolgens weer weg te gaan.
Ik zou ook niet van plan zijn om ergens speciaal heen te gaan voor de dekking. Wat ik eigenlijk wil is de bestaande dekking behouden (die al was afgesloten ruim voordat de beugel in zicht kwam). Maar dan niet die lock-in. De reden dat ik zou vertrekken heeft niets met die aanvullende verzekering te maken maar het de nogal strikte manier waarop een claim in het basispakket (andere kind) is beoordeeld.

Ik weet uit ervaring dat ONVZ vrij makkelijk was en de premie scheelt eigenlijk niets meer in 2021.

• mk1992
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 18-01 12:59
baco101 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:25:
Volgensmij loop je daar geen risico, mits je bewust de keuze wil maken om over te stappen.
Voor 31-12 moet een particulier opgezegd hebben, en volgensmij moet voor 1-2 ook duidelijk zijn waar je qua ziekenhuizen terecht kan, in lijn met wanneer je een zorgverzekering geregeld moet hebben.

Nog steeds op zoek naar de eerste nuttige tweakblog.

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03:32
t_captain schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:15:
Ik zou ook niet van plan zijn om ergens speciaal heen te gaan voor de dekking. Wat ik eigenlijk wil is de bestaande dekking behouden (die al was afgesloten ruim voordat de beugel in zicht kwam). Maar dan niet die lock-in. De reden dat ik zou vertrekken heeft niets met die aanvullende verzekering te maken maar het de nogal strikte manier waarop een claim in het basispakket (andere kind) is beoordeeld.

Ik weet uit ervaring dat ONVZ vrij makkelijk was en de premie scheelt eigenlijk niets meer in 2021.
Als ik lees hoe strikt ONVZ blijkbaar met een nieuwe aanvullende verzekering is, dan zou ik denk ik een andere keuze hebben gemaakt

• Rubbergrover1
[...]

Wat al gezegd is, die ongevallenverzekering dekt maar heel weinig situaties. De 'gewone' dure behandelingen vallen hier buiten.

Overigens is het 'probleem' van deze behandelingen ook dat die niet altijd helemaal onverwacht zijn. Je kunt soms op de foto's al wel zien dat het allemaal niet helemaal in orde is, maar dat je er op dat moment nog geen last van hebt. Het zou dan verleidelijk zijn om snel een goede verzekering af te sluiten, zodat je in het volgende jaar verzekerd bent als er echt moet worden behandeld. Daarmee wordt voor de verzekeraar de kans op een noodzakelijke behandeling bij de verzekerde zo hoog dat de premie ook zeer hoog zou moeten zijn.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-01 17:36
Rubbergrover1 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:55:
[...]

Wat al gezegd is, die ongevallenverzekering dekt maar heel weinig situaties. De 'gewone' dure behandelingen vallen hier buiten.

Overigens is het 'probleem' van deze behandelingen ook dat die niet altijd helemaal onverwacht zijn. Je kunt soms op de foto's al wel zien dat het allemaal niet helemaal in orde is, maar dat je er op dat moment nog geen last van hebt. Het zou dan verleidelijk zijn om snel een goede verzekering af te sluiten, zodat je in het volgende jaar verzekerd bent als er echt moet worden behandeld. Daarmee wordt voor de verzekeraar de kans op een noodzakelijke behandeling bij de verzekerde zo hoog dat de premie ook zeer hoog zou moeten zijn.
Het is een ook precies waarom gewoon dure behandelingen die ik aan zie komen niet echt interessant zijn om te verzekeren. Natuurlijk reken ik of ik mijn vergoeding in een jaar een keer omhoog naar 500 euro moet zetten. Maar dat gaat meer om die laatste 100 euro besparen.

Ik ga naar de tandarts, en wat ik aan zie komen word gefixed. Ik weet hoe het systeem werkt. En het is juist de categorie ongevallen (en misschien een beetje meer) wat interessant zou zijn te verzekeren. Niet de reguliere behandeling

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Rubbergrover1 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:49:
[...]

Als ik lees hoe strikt ONVZ blijkbaar met een nieuwe aanvullende verzekering is, dan zou ik denk ik een andere keuze hebben gemaakt
Zo heb ik mijn verzekeringen het liefst: moeilijk bij acceptatie, makkelijk bij schade.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-01 14:17
Ik heb dekking nodig voor steunzolen, 9 of 12x fysio en heb tandartskosten van ca €240 p.j. .

Iemand tips. Ik kom zelf bij de Hema uit omdat die steunzolen nog goed vergoeden.
Een kleine brilvergoeding zou een extra zijn.
De andere op tie is Menzis basis met Jongeren verzorgd. Maar ben boven de 30 en vraag mij af of dat uiteindelijk goedgekeurd wordt.

Overigens blijf ik mij verbazen waarom basale tandartszorg niet in het basispakket zit.
Het is toch verdomd lastig leven zonder goede tanden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:18
icecreamfarmer schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:06:
Overigens blijf ik mij verbazen waarom basale tandartszorg niet in het basispakket zit.
Het is toch verdomd lastig leven zonder goede tanden.
Dat geldt natuurlijk voor elke behandeling of vergoeding, zonder bril kan ik ook niet functioneren, maar die wordt ook niet vergoed. Uiteindelijk kun je door goed voor je tanden te zorgen al best veel kosten besparen (goed poetsen, stokeren etc.)

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-01 14:17
jongetje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:40:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor elke behandeling of vergoeding, zonder bril kan ik ook niet functioneren, maar die wordt ook niet vergoed. Uiteindelijk kun je door goed voor je tanden te zorgen al best veel kosten besparen (goed poetsen, stokeren etc.)
Een basale bril zou er wat mij betreft ook in moeten zitten. Net zoals het geval was bij het ziekenfonds.
Maar tandarts is iets waar mensen op besparen wat daarna als het uit de hand gelopen is de verzekering veel meer geld kost want dan wordt het wel vergoed.

Is er overigens een vergelijkingssite waarbij je, je kosten kunt invullen en die daarna berekend wat het goedkoopste is. Ik doe dat nu zelf via een multicriteria analyse in google sheets maar dat is veel werk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...meert-klanten-onvoldoende

Blij dat de Consumentenbond dit onderwerp oppakt. Vooral zaken zoals een omzetplafond zijn lastig voor mensen met een naturapolis. Dan heb je je polis uitgekozen om bij een bepaalde zorgverlener terecht te kunnen en blijft dat alsnog niet mogelijk wanneer het erop aan komt.

Het is voor een verzekeraar heel makkelijk om met die plafonds een lange lijst van zorgverleners op te bouwen: de meesten zet je erop met een plafond dat op 15 januari wordt bereikt en slechts een zeer kleine selectie zorgaanbieders die extreem lage prijzen accepteren blijft over zonder plafond.

Als het aan mij ligt zouden alle contracten tussen verzekeraars en zorgaanbieders openbaar moeten.

• jongetje
@icecreamfarmer Veel tand verzekeringen vergoeden 70 tot 80 procent van de kosten dus je voelt altijd wel een beetje van de "pijn". En tandverzekeringen die echt grote zaken dekken hebben een medische acceptatie en/of wachttijd dus moet je al even hebben lopen. Uiteindelijk kan een verzekeraar er ook geen verlies op draaien want dan zouden ze niet meer bestaan. Het is zo dat ik veel mensen ken die een verzekering nemen "want stel er gebeurd iets" en die betalen jarenlang elke maand 20euro aan tandarts premie en hebben alleen elk jaar een controle. Daardoor kan de verzekeraar zijn administratie voeren en andere klanten uitbetalen.

Netzoals de pil, die kost iets van 1 a 2 euro per maand, totaal onzinnig om een aanvullende verzekering voor te nemen. Of alleen voor een bril van (1 keer in de 2 jaar) 100euro vergoeding 15euro per maand extra premie betalen...

Gelukkig zitten de echt dure zaken zoals ziekenhuisopnames, chronische en ernstige ziektes e.d. allemaal in de basisverzekering en dragen we dat samen (en de werkenden nog iets meer door ook nog een bijdrage, check je loonstrook).

[Voor 11% gewijzigd door jongetje op 17-12-2020 10:53]

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:31
t_captain schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:47:
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...meert-klanten-onvoldoende

Blij dat de Consumentenbond dit onderwerp oppakt. Vooral zaken zoals een omzetplafond zijn lastig voor mensen met een naturapolis. Dan heb je je polis uitgekozen om bij een bepaalde zorgverlener terecht te kunnen en blijft dat alsnog niet mogelijk wanneer het erop aan komt.

Het is voor een verzekeraar heel makkelijk om met die plafonds een lange lijst van zorgverleners op te bouwen: de meesten zet je erop met een plafond dat op 15 januari wordt bereikt en slechts een zeer kleine selectie zorgaanbieders die extreem lage prijzen accepteren blijft over zonder plafond.

Als het aan mij ligt zouden alle contracten tussen verzekeraars en zorgaanbieders openbaar moeten.
Ik zie dat mijn beoogde nieuwe verzekeraar (Just) een omzetplafond heeft, voor het ziekenhuis waar ik altijd heen ga. Dat is dan wel een reden om verder te kijken naar een andere verzekering.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17-01 20:10
Unitedinsurance en Vrielingzorgt.nl(vooral Aevitae/EUCare is hier goedkoop aan te vragen)

Beide zijn voor iedereen toegankelijk

[Voor 71% gewijzigd door Iemt op 18-12-2020 11:52. Reden: aanvulling]

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:06
Net afgesloten bij Just.nl. 101,20 euro met tandverzekering, fysio, en wereldwijde spoeddeking. Afgesloten via CashbackXL met nog extra 20 euro korting. Oftewel een maandbedrag van 99,53 netto.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Jwlb schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:47:
Net afgesloten bij Just.nl. 101,20 euro met tandverzekering, fysio, en wereldwijde spoeddeking. Afgesloten via CashbackXL met nog extra 20 euro korting. Oftewel een maandbedrag van 99,53 netto.
Je krijgt 20 euro maandelijks van cashbackxl?

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-01 10:47
President schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:
[...]

Verhoogd eigen risico neem ik aan

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-01 08:02

tomic

Smexylittlebabe!

Maaark schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:00:
[...]

Verhoogd eigen risico neem ik aan
Ja verhoogd eigen risico. Hij komt op 99,53 omdat hij die cashback van 20 euro deelt over 12 maanden.
Ben benieuwd waarom je dit kiest en geen Jaaah.

Toch maar een weblog?

• Jwlb
President schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:
[...]

Het verschil in maandbedrag is toch maar iets meer dan 2 euro?

• Jwlb
tomic schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:13:
[...]

Ja verhoogd eigen risico. Hij komt op 99,53 omdat hij die cashback van 20 euro deelt over 12 maanden.
Ben benieuwd waarom je dit kiest en geen Jaaah.
Omdat ik bij Jaaah op 106 uitkwam exclusief cash back. Als je de 30 euro cashback aftrekt kom je op 103 euro.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:47
Jwlb schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:44:
[...]

Omdat ik bij Jaaah op 106 uitkwam exclusief cash back. Als je de 30 euro cashback aftrekt kom je op 103 euro.
Hoeveel vrijwillig ER heb je dan precies genomen?

Als je Just kiest zijn die aanvullende fysio(+ ongevallen) en tandarts verzekeringen vaak ook wel lucratief.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• Jwlb
JohanNL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:50:
[...]

Hoeveel vrijwillig ER heb je dan precies genomen?

Als je Just kiest zijn die aanvullende fysio(+ ongevallen) en tandarts verzekeringen vaak ook wel lucratief.
Maximaal ER. En inderdaad beetje fysio en tandarts. Bij Just zit ook de tandongeval verzekering in de aanvullende dekking.

[Voor 9% gewijzigd door Jwlb op 20-12-2020 13:34]

• birdibird
Ik heb even zitten rondkijken en zo te zien is het het voordeligst om Jaaah via Pricewise te doen.

Dan heb je tandongevallen via Jaaah
Geluk bij een Ongeluk-dekking via Pricewise
en 17,- via een cashback site zoals shopbuddies, cashbackxl etc

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:53

T-Infinity

Heen en weer....

birdibird schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:52:
Ik heb even zitten rondkijken en zo te zien is het het voordeligst om Jaaah via Pricewise te doen.

Dan is die geluk bij een ongeluk je dus 13 euro gemiste cashback waard. Ik ga dan liever voor de volle 30 euro cashback.

• JohanNL
Bij je overstap van zorgverzekering ontvang je nu gratis van Pricewise de Geluk bij een Ongeluk-dekking. Daarmee ontvang je extra hulp bij ziekenhuisopname na een ongeval. Denk bijvoorbeeld aan fysiotherapie, huishoudelijke hulp, een hondenuitlaatservice of een oppas voor de kinderen. Langdurige klachten door een ongeval? Ook dan zijn we er voor je! Bij blijvende of gedeeltelijke invaliditeit helpen we je op weg met een vergoeding tot € 10.000. Overstappen van zorgverzekeraar kan nog tot en met 31 december 2020.
Dat zou best die €13 waard kunnen zijn en vult die andere 10K ongevallen verzekering van Jaaah zelf mooi aan.
Behalve als je dan denkt dat zo'n dekking pure onzin is, kun je daar wat mij betreft beter voor gaan.
Er is namelijk nooit een 100% garantie dat je de cashback ook daadwerkelijk krijgt - alhoewel het in de meeste gevallen wel goed komt -

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• mister_muller
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:47
Overweeg om via Independer "ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1" te nemen, scheelt toch weer 23 euro + 17,50 cashback.

Wel wil ik graag de jaarpremie nog dit jaar overmaken.
Ik kom van Anderzorg waar het allemaal duidelijk te vinden is op de site dat je het over moet maken naar een rekeningnummer onder vermelding van wat info.
Iemand die bekend is bij ZieZo en weet hoe dit daar in zijn werk gaat?

• JohanNL
mister_muller schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:10:
Overweeg om via Independer "ZieZo Basis + ZieZo Aanvullend 1" te nemen, scheelt toch weer 23 euro + 17,50 cashback.

Wel wil ik graag de jaarpremie nog dit jaar overmaken.
Ik kom van Anderzorg waar het allemaal duidelijk te vinden is op de site dat je het over moet maken naar een rekeningnummer onder vermelding van wat info.
Iemand die bekend is bij ZieZo en weet hoe dit daar in zijn werk gaat?
Gaat via automatische incasso in principe, die omstreeks de 27e zou moeten worden afgeschreven.
Maar ik weet niet of dat nog zou lukken als je nu pas gaat overstappen.

• mister_muller
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:47
@JohanNL
Was er al bang voor, kon inderdaad ook alleen wat over een automatische incasso vinden.
Had de hoop dat iemand nog een alternatieve oplossing wist.
Bel er morgen wel even achteraan dan.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

JohanNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:35:
[...]
Gaat via automatische incasso in principe, die omstreeks de 27e zou moeten worden afgeschreven.
Maar ik weet niet of dat nog zou lukken als je nu pas gaat overstappen.
Goed gegokt, dat gaat niet lukken. Alle betalingen/incasso-opdrachten liggen al bij de bank.
mister_muller schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:24:
@JohanNL
Was er al bang voor, kon inderdaad ook alleen wat over een automatische incasso vinden.
Had de hoop dat iemand nog een alternatieve oplossing wist.
Bel er morgen wel even achteraan dan.
Ik geef je alvast het antwoord dat de medewerker je morgen gaat geven:
Als je deze week een nieuwe aanvraag doet bij Ziezo (asap), dan wordt voor het einde van het jaar je account nog aangemaakt. Je kan dan na een aantal dagen inloggen op "Mijn Zilveren Kruis" en daar je jaarpremie betalen via iDEAL.

Of je doet de aanvraag en belt een paar dagen later met de (financiële) klantenservice; dan vraag je je relatienummer op (staat ook op je polisblad eventueel) en dan vraag je om het openstaande bedrag.
Dat maak je dan handmatig over o.v.v. jaarpremie - relatienummer

Tip:
Geef bij Ziezo aan dat je gebruik wilt maken van de "overstapservice", dan hoef je zelf de opzegging bij je huidige zorgverzekeraar niet te regelen.

[Voor 6% gewijzigd door GerardHenninger op 20-12-2020 23:57]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Hoe schaamteloos kan je een collectiviteitskorting van een random bedrijf toepassen op een zorgverzekering?

Op zich tevreden met de zorgverzekeraar, maar huidige werkgever heeft afspraken gemaakt met andere zorgverzekeraar.
We willlen bij de huidige verzekeraar blijven, maar gaan wel aanzienlijk meer betalen nu zonder korting.
Heeft het consequenties als ik de code van een ander bedrijf gebruikt?

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:
Hoe schaamteloos kan je een collectiviteitskorting van een random bedrijf toepassen op een zorgverzekering?

Op zich tevreden met de zorgverzekeraar, maar huidige werkgever heeft afspraken gemaakt met andere zorgverzekeraar.
We willlen bij de huidige verzekeraar blijven, maar gaan wel aanzienlijk meer betalen nu zonder korting.
Zolang ze het niet controleren niet... En dit soort gegevensuitwisseling zal ook niet zomaar ff gaan. Maarja je verklaart vast ergens dat je werk bij het bedrijf, je "liegt" dus bij je aanmelding, dus kunnen ze zo maar besluiten om niets uit te keren.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Stinger_Ventura schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:

Ik zou het niet doen, vaak moet je een personeelsnummer doorgeven ter controle.
Daarnaast wordt er willekeurig gecontroleerd (of iemand nog wel in dienst is). Dan gaat er een lijst naar de werkgever met de vraag "Deze medewerkers hebben de collectiviteit, zijn deze mensen bekend en nog in dienst?"

Dit gebeurt ook bij topsporters, mensen die lid zijn van een vereniging/bond en noem maar op.

[Voor 5% gewijzigd door GerardHenninger op 21-12-2020 12:56]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:54
GerardHenninger schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ik zou het niet doen, vaak moet je een personeelsnummer doorgeven ter controle.
Daarnaast wordt er willekeurig gecontroleerd (of iemand nog wel in dienst is). Dan gaat er een lijst naar de werkgever met de vraag "Deze medewerkers hebben de collectiviteit, zijn deze mensen bekend en nog in dienst?"

Dit gebeurt ook bij topsporters, mensen die lid zijn van een vereniging/bond en noem maar op.
Dank voor je antwoord, vraag me wel of of ze dat zomaar kunnen delen vanuit Privacy oogpunt.
Grappige waar ik net achterkom is dat als je de code van een stichting opgeeft met daarachter tussen haakjes " Vrijwilliger" , dat je dezelfde korting op de basis premie krijgt.
Hoe gaan ze dat dan controleren?

Edit: En als ik de locale vereniging opgeef, dan hebben we ook korting :o

[Voor 4% gewijzigd door Stinger_Ventura op 21-12-2020 13:17]

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:03
Stinger_Ventura schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:06:
[...]

Dank voor je antwoord, vraag me wel of of ze dat zomaar kunnen delen vanuit Privacy oogpunt.
Grappige waar ik net achterkom is dat als je de code van een stichting opgeeft met daarachter tussen haakjes " Vrijwilliger" , dat je dezelfde korting op de basis premie krijgt.
Hoe gaan ze dat dan controleren?

Edit: En als ik de locale vereniging opgeef, dan hebben we ook korting :o
Fraude plegen is nooit een goed idee. Je kan het met allerlei onzin argumenten recht praten, maar het blijft alsnog een slecht idee.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-01 16:05
meermarco schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:54:
Ik dacht via cashack en zorgkizer (gratis OralB) naar JAAAH te gaan. (wat een naam).
Echter weinig contracten met Fysio(6x fysio), en ze vergoeden dan maar 75% tot een max van 25,50 per consult.
Anderzorg blijft dan het goedkoopste voor mij. Geen cashback, geen OralB dan helaas :) Mijn Fysio rekent 37 euro per bezoek.
Ik ben ook aan het kijken naar JAAAH, maar ik vind nergens dat ze max 75% vergoeden per sessie. Waar heb je dit gevonden?

EDIT: al gevonden op: https://www.jaaah.nl/vergoedingen/maximale-vergoedingen.. Dat is wel even een 'domper', goed om alles te dubbelchecken blijkt maar weer.

[Voor 12% gewijzigd door -Muncky- op 21-12-2020 14:24]

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:48

Richh

HODL

Hier dit weekend overgestapt naar Ditzo via Independer. Met 385 euro eigen risico (doe normaal maximaal, maar volgend jaar moeten de verstandskiezen eruit...) is het maar een paar euro duurder op jaarbasis dan ZieZo, maar Ditzo heeft een veel ruimere zorgkeuze. JAAAH is ongeveer net zo duur.

Zekur isnog iets goedkoper, maar doen geen jaarbetaling en vielen daardoor af.

Ik heb daarbij de 'gok' genomen om ASR Vitality te kiezen. Ik ben zeker geen sporter, maar wil volgend jaar wel wat meer bewegen. Heb er veel over gelezen, maar uiteindelijk is de 'haalbaarheid' van de weekdoelen gewoon erg lastig in te schatten.

Tegelijkertijd; zelfs als ik maar een kwart van de maximale opbrengst weet te scoren met ASR Vitality, ben ik eigenlijk al goedkoper uit dan ZieZo, JAAAH en Zekur ;)

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:54

P1nGu1n

Developer

Richh schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:52:
JAAAH en Zekur zijn nog iets goedkoper, maar doen geen jaarbetaling en vielen daardoor af.
Jaarbetaling is wel mogelijk bij Jaaah.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Richh

Richh

HODL

P1nGu1n schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:22:
[...]

Jaarbetaling is wel mogelijk bij Jaaah.
Scherp, Independer laat 'm niet zien in het overzicht als je kiest voor jaarbetaling (zondag in ieder geval) maar nu zie ik dat het op hun eigen site wel kan.

Desalniettemin; vrijwel gelijk geprijsd aan Ditzo, maar biedt niet de optie tot ASR Vitality. Dus toch gekozen voor de Vitality-gok, in het ergste geval kost het me een paar tientjes, in het gunstigste geval levert het me minstens zoveel tientjes op in bol.com tegoed.

• meermarco
  • Laatst online: 23:15
-Muncky- schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:20:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar JAAAH, maar ik vind nergens dat ze max 75% vergoeden per sessie. Waar heb je dit gevonden?

EDIT: al gevonden op: https://www.jaaah.nl/vergoedingen/maximale-vergoedingen.. Dat is wel even een 'domper', goed om alles te dubbelchecken blijkt maar weer.
Precies. Doen alsof je ALLE vrijheid hebt, maar dan wel slechts 3/4 vergoeden in veel gevallen(mijn fysio en nog een zorgverlener). Dus voor mij viel ie alsnog af. Zeker goed om alles te controleren. Voor mij daarom nogmaals anderzorg.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:38
Heb ook even een vergelijking gedaan en Jaaah blijkt wel interessant.

Maar om nog even terug te komen op die app discussie. Blijkbaar wordt je verplicht om de digid app te gebruiken om in te loggen. Zoals hier misschien bekend, werkt die app niet op Android 11. Dus met Pixel telefoons kan je de Jaaah app ook niet gebruiken.

Ik blijf wel weer bij Anderzorg dit jaar :)

DigiD is niet te downloaden op toestellen met Android 11

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:41
evleerdam schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:24:
Heb ook even een vergelijking gedaan en Jaaah blijkt wel interessant.

Maar om nog even terug te komen op die app discussie. Blijkbaar wordt je verplicht om de digid app te gebruiken om in te loggen. Zoals hier misschien bekend, werkt die app niet op Android 11. Dus met Pixel telefoons kan je de Jaaah app ook niet gebruiken.

Ik blijf wel weer bij Anderzorg dit jaar :)

DigiD is niet te downloaden op toestellen met Android 11
Uit de reacties blijkt het vanaf begin December al weer te werken op Android 11.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:38
dutchgio schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:26:
[...]

Uit de reacties blijkt het vanaf begin December al weer te werken op Android 11.
Ah ok, zal ik eens proberen dan, dank voor de reactie!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:56
Heeft iemand ervaring met de HEMA verzekering? Ik moet onverwachts een implantaat. Kosten ca. € 1.700.

HEMA heeft een aantrekkelijke aanvullende verzekering (tand 3) met directe acceptatie.

Tandartskosten 80% tot € 750 (100% voor controles)
Controles worden altijd 100% vergoed, overige behandelingen 80% vergoed tot een maximum bedrag. Orthodontie is uitgesloten.

Heeft iemand ervaringen? Lijkt me in mijn situatie de moeite waard namelijk.

• Richh

Richh

HODL

Dionysiou schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:41:
Heeft iemand ervaring met de HEMA verzekering? Ik moet onverwachts een implantaat. Kosten ca. € 1.700.

HEMA heeft een aantrekkelijke aanvullende verzekering (tand 3) met directe acceptatie.

Tandartskosten 80% tot € 750 (100% voor controles)
Controles worden altijd 100% vergoed, overige behandelingen 80% vergoed tot een maximum bedrag. Orthodontie is uitgesloten.

Heeft iemand ervaringen? Lijkt me in mijn situatie de moeite waard namelijk.
Ik zou dan ook eens kijken bij ONVZ; die doet ook directe acceptatie, 100% dekking tot 2000 euro volgens https://www.tandartsverzekering.nl/vergelijken.html
Klinkt bijna te goed om waar te zijn, want alle anderen (en duurdere van ONVZ zelf) doen wel medische acceptatie.

Bij FBTO doen ze 100% vergoed, ook directe acceptatie, tot 750 euro.

Verder geen ervaring met HEMA zelf, maar ik dacht laat het toch even weten :P

• jongetje
Ik wilde mijn tandarts verzekering paar jaar geleden bij ONVZ verhogen en toen kreeg ik direct een vragenlijst en daarop ook de vaag of er verwachte kosten zijn... En ONVZ zegt zelf: https://www.onvz.nl/zelf-regelen/gezondheidsvragen
Wilt u een van onze excellente verzekeringen: Optifit, Topfit of Superfit? Of wilt u een uitgebreide Tandfit verzekering of Health Basic en Premium afsluiten? Dan stellen wij u eerst een aantal gezondheidsvragen.
Dus je bron klopt niet.

Hema is een whitelabel van Menzis.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
meermarco schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:27:
[...]

Precies. Doen alsof je ALLE vrijheid hebt, maar dan wel slechts 3/4 vergoeden in veel gevallen(mijn fysio en nog een zorgverlener). Dus voor mij viel ie alsnog af. Zeker goed om alles te controleren. Voor mij daarom nogmaals anderzorg.
Met een naturapolis heb je nooit vrije zorgkeuze. De mate waarin je wordt beperkt kan van geval tot geval sterk verschillen, maar is niet altijd even inzichtelijk.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:56
Richh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:48:
[...]

Ik zou dan ook eens kijken bij ONVZ; die doet ook directe acceptatie, 100% dekking tot 2000 euro volgens https://www.tandartsverzekering.nl/vergelijken.html
Klinkt bijna te goed om waar te zijn, want alle anderen (en duurdere van ONVZ zelf) doen wel medische acceptatie.

Bij FBTO doen ze 100% vergoed, ook directe acceptatie, tot 750 euro.

Verder geen ervaring met HEMA zelf, maar ik dacht laat het toch even weten :P
Goede tip van FBTO!

Ik kwam er dus achter bij HEMA, dat je specifiek bij implantaten alleen naar een gecontracteerde zorgaanbieder mag. Mijn tandarts is dat niet helaas. Mijn tandarts is op de hoogte van mijn gebit en daar voel ik mijzelf vertrouwd, ik vind het niet wenselijk om voor een implantaat naar een onbekende gecontracteerde zorgaanbieder te gaan.

FBTO heeft gelukkig wel een vrije keuze, tenzij kunstgebit of klikgebit maar dat is niet van toepassing. :+

Zo zie je maar weer dat je goed de kleine lettertjes moet lezen. Het maakt het allemaal niet makkelijker.

[Voor 10% gewijzigd door Dionysiou op 22-12-2020 16:32]

• wrstylo
  • Laatst online: 15-01 12:46
-Muncky- schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:20:
[...]

euhh dus ze vergoeden de fysio niet eens volledig als je het fysio pakket neemt :|

• JohanNL
wrstylo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:03:
[...]

euhh dus ze vergoeden de fysio niet eens volledig als je het fysio pakket neemt :|
Zijn meer die soortgelijke constructies hanteren, denk dan aan Just van CZ bijvoorbeeld.
Geen contract = geen vergoeding, niet eens een percentage van het gemiddelde gecontracteerde tarief o.i.d.
Bij Jaaah lijken ze gewoon een maximum tarief te vergoeden, ongeacht waar je naartoe gaat(?)
Dit zie je vaak ook bij tandverzekeringen - die over het algemeen al niet voordelig zijn - vergoeden ze soms ook nog eens een te laag tarief, waardoor je alsnog een deel zelf mag betalen.

Dus altijd verstandig de contracten en vergoedingen te controleren, vooral bij de aanvullende verzekeringen.

• birdibird
birdibird schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:52:

Dat is vreemd. Nu wil ik Jaaah via Pricewise doen, staat er plots dat het niet via hen af te sluiten is.
Ik meen toch echt gezien te hebben toen ik bovenstaande postte dat het wel het geval is.
Iemand Jaaah via Pricewise afgesloten?

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Nu online
Ik ben aan het kijken naar de meegroeiservice van Nationale Nederlanden. Echt duidelijk is het niet:

https://www.nn.nl/Particu...vices/Meegroeiservice.htm

"Heb je nog geen aanvullende verzekering? Je kan de meegroeiservice niet gebruiken om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Dat kan pas weer per 1 januari."

https://www.nn.nl/Particu...verzekering-aanpassen.htm

"Bij Nationale-Nederlanden hebben we een Meegroeiservice. Heb je een aanvullende verzekering maar gebeurt er iets in je leven waardoor je minder zorg nodig hebt? Of wil je tussentijds een aanvullende verzekering afsluiten? Dan pas je één keer per jaar je aanvullende verzekering aan. En zonder medische vragenlijsten en wachttijden."

Ja, wat is het nou? Moet je nou wel of geen aanvullende verzekering hebben om gebruik te maken van de meegroeiservice? Klantenservice heb ik weinig aan, die lezen de website voor.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Lennnn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:42:
Ik ben aan het kijken naar de meegroeiservice van Nationale Nederlanden. Echt duidelijk is het niet:

"Heb je nog geen aanvullende verzekering? Je kan de meegroeiservice niet gebruiken om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Dat kan pas weer per 1 januari."

"Bij Nationale-Nederlanden hebben we een Meegroeiservice. Heb je een aanvullende verzekering maar gebeurt er iets in je leven waardoor je minder zorg nodig hebt? Of wil je tussentijds een aanvullende verzekering afsluiten? Dan pas je één keer per jaar je aanvullende verzekering aan. En zonder medische vragenlijsten en wachttijden."

Ja, wat is het nou? Moet je nou wel of geen aanvullende verzekering hebben om gebruik te maken van de meegroeiservice? Klantenservice heb ik weinig aan, die lezen de website voor.
Haha, heb ook alles even doorgenomen, heel duidelijk is het niet nee. Ik gok dat je eenmalig kan wijzigen in bepaalde situaties, maar dan moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een aanvullende verzekering aanvragen gedurende het jaar klinkt niet logisch. Dat neigt naar berekend gedrag en dat is vaak niet de bedoeling.

• birdibird
bij Ohra kon je dat vroeger ook, je AV 1x per jaar aanpassen, afsluiten of opzeggen.

• Rubbergrover1
GerardHenninger schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:09:
[...]

Haha, heb ook alles even doorgenomen, heel duidelijk is het niet nee. Ik gok dat je eenmalig kan wijzigen in bepaalde situaties, maar dan moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een aanvullende verzekering aanvragen gedurende het jaar klinkt niet logisch. Dat neigt naar berekend gedrag en dat is vaak niet de bedoeling.
Lijkt me dat je dus wel in het geval van bepaalde 'major events' de verzekering mag aanpassen, maar dat je niet 'zomaar' tussendoor een extra verzekering mag afsluiten. Klinkt wel logisch.

• birdibird
Deze combinatie is het voor ons geworden:

Jaaah basis 885 ER
UMC Extra zorg 1
Zilveren Kruis Tand Basis

De ideale combi van verschillende maatschappijen :)

@mensen hierboven die het over beperkingen van Jaaah mbt fysio hadden, je lost dat op met een los pakketje van UMC: UMC Extra Zorg instap heeft dezelfde prijs als de Jaaah fysio, maar een betere dekking

[Voor 14% gewijzigd door birdibird op 23-12-2020 23:17]

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:53:
[...]

Lijkt me dat je dus wel in het geval van bepaalde 'major events' de verzekering mag aanpassen, maar dat je niet 'zomaar' tussendoor een extra verzekering mag afsluiten. Klinkt wel logisch.
Dat is precies wat ik dus ook denk, of begrijp ik je niet goed?
birdibird schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:14:
Deze combinatie is het voor ons geworden:

Jaaah basis 885 ER
UMC Extra zorg 1
Zilveren Kruis Tand Basis

De ideale combi van verschillende maatschappijen :)

@mensen hierboven die het over beperkingen van Jaaah mbt fysio hadden, je lost dat op met een los pakketje van UMC: UMC Extra Zorg instap heeft dezelfde prijs als de Jaaah fysio, maar een betere dekking
Je hebt dus overal iets verzekerd? Dat is echt mega lastig met declareren. Nu ziet je tandarts waarschijnlijk niet dat je een tandverzekering hebt en de fysio ziet niet dat je aanvullend verzekerd bent voor fysio.

Dat houdt in dat je dan vaak zelf moet declareren en dat de zorgverleners dit niet rechtstreeks bij je zorgverzekering doen. Ik kan dat in ieder geval zeggen over je tandartsverzekering van Zilveren Kruis.

• JohanNL
Lekker omslachtig inderdaad.

Maarja, ze willen dit allemaal zo graag, dus kunnen ze het ook zo krijgen :Y)
Je fysiotherapeut of tandarts eerst vooruit betalen en later de factuur indienen bij je zorgverzekering hoeft ook niet zo'n groot probleem te zijn.
Het lijkt mij echter wel zo dat je moet voorkomen dat je zorgverlener de rekening ( probeert ) in te dienen bij de zorgverzekeraar waarbij je de basisverzekering hebt lopen, of maakt dat niet uit?

@birdibird Hoe heb je de aanvullende verzekering " Zilveren Kruis Tand Basis " zonder een basisverzekering van Zilverenkruis kunnen afsluiten? Kan het zo nergens vinden hoe je dit zou moeten afsluiten.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

JohanNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:28:
Lekker omslachtig inderdaad.

Maarja, ze willen dit allemaal zo graag, dus kunnen ze het ook zo krijgen :Y)
Je fysiotherapeut of tandarts eerst vooruit betalen en later de factuur indienen bij je zorgverzekering hoeft ook niet zo'n groot probleem te zijn.
Is niet zo'n groot probleem, declareren kan vaak ook makkelijk via een app. Alleen kost het onnodig veel tijd (voor de zorgverlener en jijzelf) voor die paar euro verschil.
Het lijkt mij echter wel zo dat je moet voorkomen dat je zorgverlener de rekening ( probeert ) in te dienen bij de zorgverzekeraar waarbij je de basisverzekering hebt lopen, of maakt dat niet uit?
De zorgverlener ziet vaak alleen de basisverzekering in "het systeem". Aan de bovenstaande Jaah verzekering zijn geen aanvullende verzekeringen gekoppeld. De meeste zorgverleners (die een vergoeding krijgen vanuit een aanvullende (tand)verzekering) dienen dan al geen declaratie in.
@birdibird Hoe heb je de aanvullende verzekering " Zilveren Kruis Tand Basis " zonder een basisverzekering van Zilverenkruis kunnen afsluiten? Kan het zo nergens vinden hoe je dit zou moeten afsluiten.
Kan het ook niet meer vinden op de website, het stond er vroeger wel. Het is nog steeds mogelijk (telefonisch), maar als het goed is wordt het niet zomaar aangeraden en worden bovenstaande punten benoemt.

[Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 24-12-2020 01:39]

• Lemper
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Lennnn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:42:

Hoi Lennnn.

Jouw antwoord staat al in de eerste vier zinnen van het artikel:

'Met de Nationale-Nederlanden Meegroeiservice kun je je aanvullende verzekering een keer per jaar tussentijds wijzigen. De Meegroeiservice geldt alleen voor de aanvullende verzekeringen Start, Extra, Compleet, Comfort, Top en Combi"

Er staat een stukje verder ook, "Je kan de meegroeiservice niet gebruiken om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Dat kan pas weer per 1 januari.'

Wijzigen kan alleen tussen Start, Extra, Compleet, Top en Combi. Je moet dus al een aanvullende verzekering hebben. Het gaat om het tussentijds switchen tussen aanvullende verzekeringen wat 1x per jaar mogelijk is bij bepaalde situaties.

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Die aanvullende tandartsverzekering van de Zilveren Kruis is op zichzelfstaand wel interessant.
Zijn er nog stichtingen/organisaties/websites waar je gratis lid van kan worden om de collectiviteit mee te nemen? Meen dat dit andere jaren nog wel eens voorkwam.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Scooper schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:05:
Die aanvullende tandartsverzekering van de Zilveren Kruis is op zichzelfstaand wel interessant.
Zijn er nog stichtingen/organisaties/websites waar je gratis lid van kan worden om de collectiviteit mee te nemen? Meen dat dit andere jaren nog wel eens voorkwam.
Ergens een gratis lidmaatschap + collectiviteit bij Zilveren Kruis doet geen belletjes rinkelen.

Het is wel zo dat je ergens een betaald lidmaatschap kan nemen waardoor je gebruik kan maken van een collectiviteit bij Zilveren Kruis. De korting die je krijgt is veel groter dan de kosten van het lidmaatschap. Je krijgt er zelfs nog extra vergoedingen bij :)

Aan jou de uitdaging om uit te zoeken bij welke verenigingen/bonden dat is ;)

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Nu online
Lemper schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:38:
[...]

Hoi Lennnn.

Jouw antwoord staat al in de eerste vier zinnen van het artikel:

'Met de Nationale-Nederlanden Meegroeiservice kun je je aanvullende verzekering een keer per jaar tussentijds wijzigen. De Meegroeiservice geldt alleen voor de aanvullende verzekeringen Start, Extra, Compleet, Comfort, Top en Combi"

Er staat een stukje verder ook, "Je kan de meegroeiservice niet gebruiken om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Dat kan pas weer per 1 januari.'

Wijzigen kan alleen tussen Start, Extra, Compleet, Top en Combi. Je moet dus al een aanvullende verzekering hebben. Het gaat om het tussentijds switchen tussen aanvullende verzekeringen wat 1x per jaar mogelijk is bij bepaalde situaties.
Maar op een andere pagina staat dus dit:
Of wil je tussentijds een aanvullende verzekering afsluiten? Dan pas je één keer per jaar je aanvullende verzekering aan. En zonder medische vragenlijsten en wachttijden

Zie ook reacties van @GerardHenninger . Echt duidelijk is het niet.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:33
GerardHenninger schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:50:
[...]

Goed gegokt, dat gaat niet lukken. Alle betalingen/incasso-opdrachten liggen al bij de bank.

[...]

Ik geef je alvast het antwoord dat de medewerker je morgen gaat geven:
Als je deze week een nieuwe aanvraag doet bij Ziezo (asap), dan wordt voor het einde van het jaar je account nog aangemaakt. Je kan dan na een aantal dagen inloggen op "Mijn Zilveren Kruis" en daar je jaarpremie betalen via iDEAL.

Of je doet de aanvraag en belt een paar dagen later met de (financiële) klantenservice; dan vraag je je relatienummer op (staat ook op je polisblad eventueel) en dan vraag je om het openstaande bedrag.
Dat maak je dan handmatig over o.v.v. jaarpremie - relatienummer

Tip:
Geef bij Ziezo aan dat je gebruik wilt maken van de "overstapservice", dan hoef je zelf de opzegging bij je huidige zorgverzekeraar niet te regelen.
Bedankt voor de tip. Na even zoeken kon ik inderdaad in 'Mijn zilverenkruis' een betaal-link vinden. Anders wordt het jaarbedrag op 1-1-2021 afgeschreven. Scheelt toch weer een paar tientjes aan VRH ;)
Deed het voorheen bij FBTO ook altijd, maar had het bij Ziezo nog niet kunnen vinden.

[Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 24-12-2020 13:14]

• Lemper
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Lennnn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:52:
[...]

Maar op een andere pagina staat dus dit:
Of wil je tussentijds een aanvullende verzekering afsluiten? Dan pas je één keer per jaar je aanvullende verzekering aan. En zonder medische vragenlijsten en wachttijden

Zie ook reacties van @GerardHenninger . Echt duidelijk is het niet.
Daarom maak ik het graag duidelijk voor je ;). Wat ik in mijn vorige bericht zei, dat is het.

'Wijzigen kan alleen tussen Start, Extra, Compleet, Top en Combi. Je moet dus al een aanvullende verzekering hebben. Het gaat om het tussentijds switchen tussen aanvullende verzekeringen wat 1x per jaar mogelijk is bij bepaalde situaties.'

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:29
Als je zo goedkoop mogelijk wilt verzekeren dan zul je ook de consequenties moeten accepteren dat je ook voor onverwachte extra kosten kan komen te staan als je de kleine lettertjes niet (goed) leest.
Zeker als je komend jaar extra kosten verwacht als gebit of fysio.

En jaar betaling moet vaak voor de 24ste binnen zijn dus iedereen die dat nu nog bedenkt is te laat of zal een dubbele afschrijving kunnen verwachten omdat de auto incasso al is ingepland bij de meeste verzekeraars 😉

• sverzijl
Roos79 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:19:
Als je zo goedkoop mogelijk wilt verzekeren dan zul je ook de consequenties moeten accepteren dat je ook voor onverwachte extra kosten kan komen te staan als je de kleine lettertjes niet (goed) leest.
Zeker als je komend jaar extra kosten verwacht als gebit of fysio.

En jaar betaling moet vaak voor de 24ste binnen zijn dus iedereen die dat nu nog bedenkt is te laat of zal een dubbele afschrijving kunnen verwachten omdat de auto incasso al is ingepland bij de meeste verzekeraars 😉
Kan het me niet voorstellen. Als je via de (in mijn geval) 'Mijn zilverenkruis' een 'of betaal nu meteen via iDeal' link gebruikt zal er geen incasso meer plaatsvinden. En zo ja, dan ach, krijg ik het wel weer terug.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:29
@sverzijl Banken gaan met kerst dicht dus minder/verwerk dagen
Vandaar dat ze meestal aangeven dat je tot of tmt de 24ste Max kan betalen/binnen moet zijn.
Dat omdat de incasso al bij de banken liggen
En natuurlijk krijg je je geld terug maar niet iedereen kan dat geld even dubbel missen natuurlijk

• sverzijl
Roos79 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:51:
@sverzijl Banken gaan met kerst dicht dus minder/verwerk dagen
Het zal er meer om gaan of de verzekeraar nog werkt (en zij weten ook wel dat laatste weken van het jaar druk is vanwege de vele overstappers ieder jaar). Incasso's kunnen volgende week nog gewoon gewijzigd/gecancelled worden bij de banken.
Ik ben momenteel ingehuurd door een van de grootste banken van NL en kan je zeggen dat er ook deze weken nog genoeg gewerkt wordt (ook al zijn er wel heel veel externen op verplicht verlof gestuurd). Enige wat zeker niet gebeurt is dat er changes op de systemen plaatsvinden, dat is verboden nu.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:11:
[...]
Bedankt voor de tip. Na even zoeken kon ik inderdaad in 'Mijn zilverenkruis' een betaal-link vinden. Anders wordt het jaarbedrag op 1-1-2021 afgeschreven. Scheelt toch weer een paar tientjes aan VRH ;)
Deed het voorheen bij FBTO ook altijd, maar had het bij Ziezo nog niet kunnen vinden.
Welkom bij Ziezo ;)
sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:24:
[...]

Kan het me niet voorstellen. Als je via de (in mijn geval) 'Mijn zilverenkruis' een 'of betaal nu meteen via iDeal' link gebruikt zal er geen incasso meer plaatsvinden. En zo ja, dan ach, krijg ik het wel weer terug.
Klopt, als je niet al klant was dan komt er niet begin volgend jaar een incasso.
Roos79 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:19:
Ligt een beetje aan de incassodag. De opdracht ligt al meerdere weken bij de bank voor een afschrijving rond het einde van het jaar. Als je in de tussentijd zelf gaat betalen, dan prima, vaak komt er dan geen incasso meer.

Het wordt een ander verhaal als de incassodag op de 27ste gepland staat en je op de 24ste je verzekering gaat opzeggen of wijzigen. Dan wordt het oorspronkelijke bedrag rond de 27ste afgeschreven en een paar dagen later zal pas een correctie volgen.

• sverzijl
Wat zijn overigens jullie beweegredenen om een aanvullende tandartsverzekering te nemen ? Is dat alleen als je voor volgend jaar een grote ingreep verwacht/gepland hebt ?

Ik kan me anders niet echt een reden verzinnen waarom je dit zou willen. Voor een dekking van 1000 euro/jaar (100% vergoeding) betaal je bijv 48 euro/maand. Dat is in 2 jaar dus 1152 euro. Alleen als je dus ieder jaar hoge kosten verwacht (minimaal 600 euro/jaar) loont dit soort verzekeringen dus. Of zie ik iets over het hoofd ?

• Maaark
sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:24:
Wat zijn overigens jullie beweegredenen om een aanvullende tandartsverzekering te nemen ? Is dat alleen als je voor volgend jaar een grote ingreep verwacht/gepland hebt ?

Ik kan me anders niet echt een reden verzinnen waarom je dit zou willen. Voor een dekking van 1000 euro/jaar (100% vergoeding) betaal je bijv 48 euro/maand. Dat is in 2 jaar dus 1152 euro. Alleen als je dus ieder jaar hoge kosten verwacht (minimaal 600 euro/jaar) loont dit soort verzekeringen dus. Of zie ik iets over het hoofd ?
Verschilt per verzekeraar, soms is het gewoon financieel interessanter om het te verzekeren gek genoeg :) 2x per jaar controle + reinigen kost mij zo'n 140 eu, als ik dat bij Just zou verzekeren kost het mij in totaal zo'n 100 eu..

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05:50
Die Just Smile module lijkt me inderdaad ook interessant. 78 euro per jaar om 75% tot 250 euro vergoed te krijgen. 2 controles en je hebt het er al uit, al kom ik zelf dan uit op ~90 euro :?

Teruggekomen op de keuze voor Jaah. Ditzo (i.c.m. ASR Vitality) valt 90 euro duurder uit, maar dat kun je gemakkelijk terugverdienen met sporten. Geeft gelijk wat extra motivatie om meer te bewegen. Dan kan het zomaar 90 euro (of zelfs meer) goedkoper uitvallen.

En dan Just Smile erbij om kosteloos extra tandarts kosten af te dekken. Blijkbaar kun je die aanvullende verzekering niet los afsluiten. Helaas.

[Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 24-12-2020 16:52]

• sverzijl
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:49:
Die Just Smile module lijkt me inderdaad ook interessant. 78 euro per jaar om 75% tot 250 euro vergoed te krijgen. 2 controles en je hebt het er al uit, al kom ik zelf dan uit op ~90 euro :?
Zullke dure controles? Ik betaal 22 euro per controle a 2-3 minuten. (Voor de kids is het 26 euro, geen idee waarom. Maar goed, die hoef ik toch niet te betalen voorlopig).

Oh, deze tarieven liggen gewoon vast (voor 2021 is het 22.91 euro). Je zal dan dus niet alleen de controle zelf bedoelen maar nog wat extra.

[Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 24-12-2020 17:11]

• Freakster86
sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:06:
[...]

Zullke dure controles? Ik betaal 22 euro per controle a 2-3 minuten. (Voor de kids is het 26 euro, geen idee waarom. Maar goed, die hoef ik toch niet te betalen voorlopig).

Oh, deze tarieven liggen gewoon vast (voor 2021 is het 22.91 euro). Je zal dan dus niet alleen de controle zelf bedoelen maar nog wat extra.
Een controle gaat hier altijd gepaard met 2x 5min schoonmaak.

1x C11 = Periodieke controle = 22,16
2x M03 = Gebitsreiniging, per 5 minuten = 13,07 x 2 = 26,14

48,30 euro per 'controle' dus.

En ik dacht eigenlijk dat dat standaard was? 3 tandartsen gehad en allemaal hetzelfde.

[Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 24-12-2020 17:30]

• Pistachenootje
  • Laatst online: 06:17
Ik zit nu bij Anderzorg en zou graag willen overstappen naar bijv. Zekur om zodoende wat kosten te besparen. Er is me alleen 1 ding niet duidelijk. Als ik de sites van de bedrijven leest lijkt Anderzorg meer zorgkosten in het buitenland te dekken.
https://www.anderzorg.nl/reis
https://www.zekur.nl/zorgverzekering/buitenland

Ik ga regelmatig 4 maanden naar het buitenland. Ik gebruik daarvoor de Unive reisverzekering. Aangezien een verkeersongeluk in een klein hoekje zit in die landen dacht ik dat ik misschien beter bij Anderzorg kan blijven. Of zou de combinatie van Anderzorg + Unive meer dan genoeg zijn? Wat denken jullie hiervan?

• Maaark
Pistachenootje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:59:
Ik zit nu bij Anderzorg en zou graag willen overstappen naar bijv. Zekur om zodoende wat kosten te besparen. Er is me alleen 1 ding niet duidelijk. Als ik de sites van de bedrijven leest lijkt Anderzorg meer zorgkosten in het buitenland te dekken.
https://www.anderzorg.nl/reis
https://www.zekur.nl/zorgverzekering/buitenland

Ik ga regelmatig 4 maanden naar het buitenland. Ik gebruik daarvoor de Unive reisverzekering. Aangezien een verkeersongeluk in een klein hoekje zit in die landen dacht ik dat ik misschien beter bij Anderzorg kan blijven. Of zou de combinatie van Anderzorg + Unive meer dan genoeg zijn? Wat denken jullie hiervan?
Ligt eraan wat buitenland precies is. Als het EU is dan word het meestal wel vergoed tot iig 100% NL tarief of de max vergoeding van niet gecontracteerde zorg.

Zekur = Unive, dus misschien dat je met extra zekur (hier zit reisverzekering al in) beter uit kunt komen? Geen idee wat je reisverzekering kost.

[Voor 9% gewijzigd door Maaark op 24-12-2020 18:06]

• Pistachenootje
  • Laatst online: 06:17
Maaark schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:04:
[...]
Ligt eraan wat buitenland precies is. Als het EU is dan word het meestal wel vergoed tot iig 100% NL tarief of de max vergoeding van niet gecontracteerde zorg.
Buiten EU.
Zekur = Unive, dus misschien dat je met extra zekur (hier zit reisverzekering al in) beter uit kunt komen? Geen idee wat je reisverzekering kost.
Oh ja goeie. Reisverzekering iets van 4 euro per maand dacht ik.

edit: hmm extra zekur is flink duurder. Ah wacht, Zekur Buitenland is goedkoper dan Anderzorg + Unive rv.

[Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 24-12-2020 18:17]

• sverzijl
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:17:
[...]

Een controle gaat hier altijd gepaard met 2x 5min schoonmaak.

1x C11 = Periodieke controle = 22,16
2x M03 = Gebitsreiniging, per 5 minuten = 13,07 x 2 = 26,14

48,30 euro per 'controle' dus.

En ik dacht eigenlijk dat dat standaard was? 3 tandartsen gehad en allemaal hetzelfde.
Nee nooit gehad, bij m’n huidige en vorige tandarts niet. Zal per persoon verschillen dan.

• Maaark
sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:47:
[...]

Nee nooit gehad, bij m’n huidige en vorige tandarts niet. Zal per persoon verschillen dan.
Raar dat het zo verschild overal, hier word altijd 20 min gerekend.

• Freakster86
sverzijl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:47:
[...]

Denk niet dat het aan de persoon ligt hoor :P Maar bij jou wordt dus nooit tandplak verwijderd? Volgens mij is dat echt standaard bij een controle.

• waah
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:05:
[...]

Denk niet dat het aan de persoon ligt hoor :P Maar bij jou wordt dus nooit tandplak verwijderd? Volgens mij is dat echt standaard bij een controle.
Mondhygieniste kan dat ook doen hè. Dan heeft de tandarts daar geen werk meer aan verwacht ik.

Tandarts is hier altijd 5 minuten max. Van oproep tot weer buiten.... mondhygieinste was iets langer dit jaar (paar jaar niet geweest)

• Freakster86
waah schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:07:
[...]

Mondhygieniste kan dat ook doen hè. Dan heeft de tandarts daar geen werk meer aan verwacht ik.

Tandarts is hier altijd 5 minuten max. Van oproep tot weer buiten.... mondhygieinste was iets langer dit jaar (paar jaar niet geweest)
Maar wat voegt een mondhygiëniste toe aan het geheel?

Gebitsreiniging - M03 - €12,39 per 5 minuten

Dus daar zit geen verschil in eigenlijk.

• waah
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:17:
[...]

Maar wat voegt een mondhygiëniste toe aan het geheel?

Gebitsreiniging - M03 - €12,39 per 5 minuten

Dus daar zit geen verschil in eigenlijk.
Specialisatie waarschijnlijk. Of dat de tandarts daar geen zin in heeft ;-)

Maar laat het liever doen door iemand die het dagelijks doet dan iemand die het alleen ff erbij doet ;-)

Maar de vraag was of het standaard was dat de tandarts dat doet, en dat is dus niet standaard altijd

[Voor 10% gewijzigd door waah op 24-12-2020 21:20]

• Freakster86
@waah Uiteindelijk moet je toch je gebit laten reinigen. Dus die kosten heb je linksom of rechtsom toch wel. En het lijkt mij dat zowel de tandarts als mondhygiëniste daarvoor geschikt zijn. Dus bij wie je het laat doen maakt dan niet zoveel uit. En gezien de kosten al helemaal niet. Mogelijk dat je met een problematisch gebit sneller naar de mondhygiëniste wordt gestuurd (slecht poetsen etc.). Persoonlijk heb ik mijn tandartsen daar nog nooit over gehoord.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True