Toon posts:

[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:
  • 93.158 views

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:44
Bansheeben schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:19:
[...]

Ik denk dat Bottas vooral op zondag gewoon best wel zwak is. In de eerste stint op gelijk materiaal redde hij het ook niet ten opzichte van een Russell, in zijn eerste race ooit in die auto. Hamilton rijdt elk weekend op zijn sloffen naar P1, zoveel is inmiddels wel duidelijk. Naar mijn idee heeft Bottas zijn tijd in de F1 wel gehad nu. Wat een mak schaap...
Russel zei bij Sky dat hij de afstand naar Bottas zelfs gewoon aan het managen was.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:29
Bansheeben schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:19:
[...]

Ik denk dat Bottas vooral op zondag gewoon best wel zwak is. In de eerste stint op gelijk materiaal redde hij het ook niet ten opzichte van een Russell, in zijn eerste race ooit in die auto. Hamilton rijdt elk weekend op zijn sloffen naar P1, zoveel is inmiddels wel duidelijk. Naar mijn idee heeft Bottas zijn tijd in de F1 wel gehad nu. Wat een mak schaap...
Helemaal mee eens. Ik denk dat BOT niet zo goed is als dat we denken....en daardoor HAM ook niet zo goed is als dat we denken.

Ik denk dat de MER gewoon echt zovéél beter is dat het verder niet uitmaakt wie erin stapt. Ik denk dat SAI, NOR of RIC hetzelfde of beter hadden kunnen doen.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33
https://twitter.com/LukeS.../1335677993373609994?s=19

Blijkbaar was radio mis communicatie de reden van de verkeerde banden wissel.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:40
En dan de bevriezing van de motorontwikkeling, dus MERDC heeft 2021 alvast cadeau gekregen als dat doorgaat.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• DoeEensGek
En Leclerc 3 plaatsen gridstraf voor de volgende race. Toch wel een terechte pittige straf .
https://i.redd.it/3mpfwf6mem361.png

[Voor 26% gewijzigd door DoeEensGek op 06-12-2020 21:27]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Apiekool schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:22:
[...]

Helemaal mee eens. Ik denk dat BOT niet zo goed is als dat we denken....en daardoor HAM ook niet zo goed is als dat we denken.

Ik denk dat de MER gewoon echt zovéél beter is dat het verder niet uitmaakt wie erin stapt. Ik denk dat SAI, NOR of RIC hetzelfde of beter hadden kunnen doen.
Mercedes is echt heel veel beter dan de rest van het veld, maar ik denk dat Hamilton echt wel een van de beste coureurs is die momenteel rondrijden in het veld. Hij rijdt al jaren extreem goed en maakt maar zelden fouten.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:18:
[...]
Zonder dat bandenwisselgeneuzel waren ze nog steeds gewoon 1 en 2 geworden met 2 vingers in de neus.
Ja, het heeft de wedstrijd opgeleukt, maar geeft ook gelijk het probleem / enorme overmacht van MERC aan.
Als het 10 ronden eerder was gebeurd, dan was Russel alsnog naar de kop gereden.
Ik denk stiekum dat RedBull veel voordeel uit deze race kan halen mbt de onderhandelingen over de Honda motor.

Het was moeilijk omdat het bevriezen van de motorontwikkeling als een grote stap/vraag gezien werd.

Maar nu het verschil nog duidelijker geworden is waar er eigenlijk nog 10x zoveel aan de regels veranderd zou moeten worden, is de stelling van RedBull eigenlijk een schijntje geworden van het eigenlijke potentieel aan veranderingen.

Eigenlijk is het dus ook duidelijk wat Bottas z`n functie is, zo langzaam mogelijk rijden terwijl alle kampioenschappen toch gehaald worden, om zo de auto langzamer te laten lijken dan hij is.
Bottas is dus "The Sandman".

How do you save a random generator ?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoeEensGek schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:25:
En Leclerc 3 plaatsen gridstraf voor de volgende race. Toch wel een terechte pittige straf .
Mooi zo, dan zijn het er opgeteld nu 6 d:)b
Jammer :'(

[Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2020 21:29]

Testing, one, two ...

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:14
DoeEensGek schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:23:
[Twitter]https://twitter.com/LukeSmithF1/status/1335677993373609994?s=19

Blijkbaar was radio mis communicatie de reden van de verkeerde banden wissel.
Maar wat is het probleem daarmee? Mag je alleen op je eigen banden rijden? Want dan zou hij alsnog straf moeten krijgen. Ik neem aan dat Russel (Hamilton)’s auto het ook wel op een setje van Bottas kan doen.

• DoeEensGek
hardware-lover schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:28:
[...]

Mooi zo, dan zijn het er opgeteld nu 6 d:)b
Jammer :'(
Nog 3 voor de replay :9 .

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:15:
Bottas is bij de tweede stop op zijn oude harde banden naar buiten gegaan en is daarna niet meer naar binnen gekomen voor nieuwe.
Je hebt gelijk, my bad

Toch nog steeds knap van die knul maar laat maar.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DoeEensGek
Erapaz schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:29:
[...]

Maar wat is het probleem daarmee? Mag je alleen op je eigen banden rijden? Want dan zou hij alsnog straf moeten krijgen. Ik neem aan dat Russel (Hamilton)’s auto het ook wel op een setje van Bottas kan doen.
Natuurlijk mag je alleen op je eigen banden rijden. Zou wel een feestje zijn anders. ;) Dus ja eigenlijk heeft hij een ronde met een illegale auto gereden.

• Erapaz
DoeEensGek schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:31:
[...]

Natuurlijk mag je alleen op je eigen banden rijden. Zou wel een feestje zijn anders. ;) Dus ja eigenlijk heeft hij een ronde met een illegale auto gereden.
Ja na dat ik het getypt had was ik daar ook wel zeker van. DSQ zou dus op zijn plaats zijn.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Maar wat is het probleem daarmee? Mag je alleen op je eigen banden rijden?
Inderdaad
Want dan zou hij alsnog straf moeten krijgen.
Nee, je moet blijkbaar binnen een bepaalde tijd de fout herstellen, dan krijg je er geen straf voor.

Bron: F1TV post-race show

• Transportman
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:30:
[...]

Je hebt gelijk, my bad

Toch nog steeds knap van die knul maar laat maar.
Ik wil zeker niet de prestatie van Russell omlaag praten, wat hij vandaag heeft laten zien is echt goed, ik wilde je er alleen op wijzen dat Bottas niet naar de juiste banden was gegaan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoeEensGek schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:25:
Ik vind overigens van niet. Vettel had er vorige week al voor gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren met die "overcompensating Ferrari driving style" die hij er nu op nahoud. Dat kan volgende week weer zo gebeuren. Hij moet gewoon accepteren dat de snelheid er momenteel niet is voor Ferrari, en zeker niet in de race.

Testing, one, two ...

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Wat een sof. Kan wel janken.

een treffende spreuk

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Eigenlijk is er geen verschil tussen Russel en Hamilton qua prestaties ten opzichte van Bottas.

...

• Erapaz
u_nix_we_all schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:32:
[...]

Inderdaad

[...]

Nee, je moet blijkbaar binnen een bepaalde tijd de fout herstellen, dan krijg je er geen straf voor.

Bron: F1TV post-race show
Ah ok, ben wel benieuwd of dat in de regels staat of dat ze dat zo interpreteerden. Er zijn er voor minder gediskwalificeerd (Ricciardo met de fuel flow bij RBR).

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59

Franko P.

Hit it.

Komt er nog een penalty voor Russel eigenlijk of laten ze het hierbij?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Erapaz
Russel zijn carrière is nog lang, die jongen krijgt zijn kans nog wel.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42
Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:33:
[...]

Ik wil zeker niet de prestatie van Russell omlaag praten, wat hij vandaag heeft laten zien is echt goed, ik wilde je er alleen op wijzen dat Bottas niet naar de juiste banden was gegaan.
Maar wat is er zo verkeerd aan de band van Bottas? (ik snap helemaal niet dat ze gestopt zijn):

Nothing to see here

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Apiekool schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:22:
[...]
Je ziet het ook bij Racing Point toen daar Hulkenberg instapte en had helemaal geen ervaring met de 2020 wagens en toch meteen zeer snel.

• Transportman
  • Nu online
itsme schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:37:
[...]

Maar wat is er zo verkeerd aan de band van Bottas? (ik snap helemaal niet dat ze gestopt zijn):

[Afbeelding]
Bottas zou bij zijn tweede stop van H naar M zijn gegaan, maar ze hebben zijn H er weer terug op gezet omdat de M bij Russell op de wagen zaten.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Erapaz schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:37:
[...]

Mwah, een paar maanden geleden was zijn seat voor volgend jaar bij Williams nog niet eens zeker. Voor hetzelfde geldt blijft hij de rest van zijn carrìere in een backmarker rijden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• u_nix_we_all
  • Niet online
Franko P. schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:36:
Komt er nog een penalty voor Russel eigenlijk of laten ze het hierbij?
en @Erapaz , beetje appels met peren vergelijken :P

Fia regulations, artikel 24.4 b:
b) The only sets of tyres which may be used during an Event are those which are defined in
Article 24.2(a).
Any driver who uses a set of tyres of differing specifications during the race may not
complete more than three laps on this set before changing them for a set of tyres of the
same specification. A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who
does not change tyres within three laps.
Kortom, geen dsq volgens mij

[Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-12-2020 21:43]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

g0tanks schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:41:
[...]
Mwah, een paar maanden geleden was zijn seat voor volgend jaar bij Williams nog niet eens zeker. Voor hetzelfde geldt blijft hij de rest van zijn carrìere in een backmarker rijden.
Nope, die zit in 2022 sowieso in de Mercedes, als het al niet eerder is. Waarom denk je dat ze Bottas steeds aan het lijntje houden met iedere keer één jaar contractverlenging? Mocht Hamilton na 2021 zijn helm aan de kapstok hangen, dan heeft ie mogelijk nog kans (al geloof ik dat zelfs niet).

Testing, one, two ...

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:29
itsme schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]
Ze hnadden überhaupt niet moeten stoppen. Ze hadden gewoon door kunnen rijden en lachend een 1-2 kunnen halen.

• arbraxas
  • Laatst online: 27-03 10:40
[...]

Om ook te voorkomen dat Banden van de 2e rijder worden doorgeschoven naar de 1e.
Dus bij Bottas word even een setje rood weggehaald, zodat Hamilton toch nog de laatste stint op een vers setje rood kan doen. Ondanks de hevige bandenslijtage.

Elke rijder heeft een vast aantal bandensets waar ze het mee moeten doen. En dat is dus niet per team.
Redelijk primaire regel overtreden en daar staat straf op. En terecht.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 20:42
u_nix_we_all schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:42:
[...]

[...]

Dat is een andere bepaling. Volgens het Technical Delegate’s Report en de Summons gaat het hier om "Articles 24.2 a) and 24.3 e) of the FIA Formula One Sporting Regulations". Die luiden als volgt:
24.2 Quantity, selection and specification of tyres during an Event:
a) Except under Articles 24.1(b), 24.4(e) and 24.4(f), no driver may use more than thirteen sets of dry-weather tyres, four sets of intermediate tyres and three sets of wet-weather tyres during an Event. A complete set of tyres will be deemed to comprise two front and two rear tyres all of which must be of the same specification and as allocated by the FIA, however, sets of the same specification may be mixed following the qualifying practice session.
(...)

24.3 Control of tyres:
(...)
e) The use of tyres without appropriate identification may result in a grid position penalty or disqualification from the race.

[Voor 13% gewijzigd door voske op 06-12-2020 21:51]

Be yourself, no matter what they say ...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ze doen er maar weer lang over met hun oordeel over Russell. Het is in Bahrain inmiddels 23:48 uur.

[Voor 3% gewijzigd door sjaool op 06-12-2020 21:50]

"When you grow up your heart dies"

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Er speelt daar iets. De manier waarop hij over volgende week sprak tegen Jack Plooij leek mij erop te duiden dat Lewis een keuze had.

Russell had ik allang van verwacht dat hij Bottas af zou maken. Maar ik weet dat jij weet dat ik de echte strijd bedoel, Max en Russell.

2 van die Mercedessen is nog net genoeg, we hebben er nu zelfs vier. En met de doorontwikkeling vangnet bestaande chassis blijft datbvolgend jaar ook zo.

een treffende spreuk

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
u_nix_we_all schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:42:
[...]

en @Erapaz , beetje appels met peren vergelijken :P

[...]

Dat zou wat zijn. Dan zou je altijd de laatste 3 ronden ongestraft op een setje nieuwe softs van je team mate kunnen rijden ;).

Volgens mij gaat dit over je eigen banden. Niet die van je teammate. We zullen het zien.

Mercedes heeft ook nieuwe bandensensors van Xiaomi gemonteerd. Het zal ongetwijfeld kloppen maar op het moment van de call was Russel de snelste op de baan.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

Wacht ff....ik zet altijd alles uit na de race. Is er ook een post-race show???

WTF, waarom staat dat nergens? Welke marketing idioot doet daar zijn werk niet?

Waiting on the world to change

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-03 21:19
pinda powerrr schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:58:
[...]

Niet 100% zeker maar is die niet alleen op Youtube?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• enchion
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:54:
[...]

Er speelt daar iets. De manier waarop hij over volgende week sprak tegen Jack Plooij leek mij erop te duiden dat Lewis een keuze had.

Russell had ik allang van verwacht dat hij Bottas af zou maken. Maar ik weet dat jij weet dat ik de echte strijd bedoel, Max en Russell.

2 van die Mercedessen is nog net genoeg, we hebben er nu zelfs vier. En met de doorontwikkeling vangnet bestaande chassis blijft datbvolgend jaar ook zo.
Niks houdt Williams tegen volgend jaar hetzelfde te doen.

Ik denk zelfs dat RedBull zowiezo 4x een perongeluk gelijke auto neer te zetten, en Ferrari kan dan ook niet meer anders.

Enige die overblijft is Renault die dan protest gaat indienen, en als gemoedkoming een paar kleine tipjes krijgt van sommige teams om hun toch nog binnen de 107% te houden. >:) (is Alonso toch weer de ###, en jammer voor DannyBoy natuurlijk)

Kan wel eens een heel ander jaar worden dat 2021.

[Voor 3% gewijzigd door enchion op 06-12-2020 22:07]

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
pro_6or schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:54:
[...]

Er speelt zeker iets. Het is al raar om een rijder van Williams weg te halen en waarschijnlijk een deal moet maken om dat voor elkaar te krijgen terwijl Mercedes niks meer hoeft te bewijzen, alles al gewonnen heeft en zijn eigen reserve rijder aan de kant schuift.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
20k boeter voor Mercedes voor de wielen .

[Voor 82% gewijzigd door jack zomer op 06-12-2020 22:09]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
😞💔

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-03 21:46
jack zomer schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:05:
Dat is het wel waard in bepaalde gevallen ;)
Maar zo’n straf is het vast niet in alle gevallen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En hier het document. Coureurs geen straf, team 20k boete.

edit: spuit11 blijkbaar, we zaten allemaal te f5'en op de beslissing :+

[Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 06-12-2020 22:11]

Tweakers Discord

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jack zomer schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:05:
[Afbeelding]
Toch (omgerekend) een stuk voordeliger per band dan bij Renault enige jaren geleden ;)

https://www.racefans.net/...g-wrong-tyres-hulkenberg/

Testing, one, two ...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

[...]

Hij doelt op de sport ansich :+ Wel duidelijk geworden dat die Mercedes prima door dirty air geraakt. Hoe goed zijn HAM en BOT eigenlijk? :+

Mijn boefje is liev!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

hardware-lover schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:44:
[...]

Nope, die zit in 2022 sowieso in de Mercedes, als het al niet eerder is. Waarom denk je dat ze Bottas steeds aan het lijntje houden met iedere keer één jaar contractverlenging? Mocht Hamilton na 2021 zijn helm aan de kapstok hangen, dan heeft ie mogelijk nog kans (al geloof ik dat zelfs niet).
Zijn ze bij Mercedes doodsbang dat hij (HAM) "een Rosbergje" doet en het team voor het blok zet, gelukkig hebben ze nu de backup George achter de hand en reeds getest.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

JB schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:13:
[...]

Hij doelt op de sport ansich :+ Wel duidelijk geworden dat die Mercedes prima door dirty air geraakt. Hoe goed zijn HAM en BOT eigenlijk? :+
Technisch is deze baan van een paar aan elkaar geknoopte dragstrips niet echt lastig, dirty air geeft hier weinig onderstuur, hooguit wat slipstream.
Volgen in snelle bochten kan wel een heel ander effect hebben op het weggedrag en de controle over een Mercedes dan dit sprintje rechtdoor.

[Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 06-12-2020 22:43]

• Damian
  • Laatst online: 23:02

Damian

Insane Obtrusion

Nou duidelijk. 40 miljoen besparen en volgend jaar lekker Russel in die auto zetten. Mooiboy Hamilton is dat geld echt niet waard. Wat een baas die George. Maar wat een pech 😩

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

Damian schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:21:
Nou duidelijk. 40 miljoen besparen en volgend jaar lekker Russel in die auto zetten. Mooiboy Hamilton is dat geld echt niet waard. Wat een baas die George. Maar wat een pech 😩
Maar het team worden dat geassocieerd wordt met de meeste wereldtitels voor een driver is het dat denk ik wel waard. Nu praat iedereen nog over Schumacher en Ferrari, volgend jaar heeft Lewis hem met Mercedes met alles ingehaald.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

Bloodclot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:43:
Semi aluhoedje:
Russel beste optie, want die heeft op papier nog niets laten zien en is een talent (als die wint, dan kun je zeggen, kiek! talentje hoor!, als hij in middenmoot beland, kun je zeggen, hij heeft het goed gedaan, moeilijk om zomaar in een ander auto aan kop te rijden.

Hoe zouden de prestaties van Hamilton zijn de afgelopen jaren als iemand (hulkenberg) die jarenlang F1,5 heeft gereden nu ineens met twee vingers in de neus gaat winnen?

Iets meer Aluhoedje:
Mercedes gaat zelf voor zorgen dat Russel niet al te hoog eindigt.
Hmm even mijzelf terug quoten van vorige week.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Welke race was dat ook alweer, dat Hamilton aangaf hem uit te willen rijden op de banden die hij had, terwijl het team hem binnen wilde halen om nog een keer nieuwe banden te halen ? Hij vond dat toen een onnodig risico geloof ik ? :P

Edit: Turkije dus.

[Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-12-2020 22:38]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
mark-k schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:23:
[...]

Maar het team worden dat geassocieerd wordt met de meeste wereldtitels voor een driver is het dat denk ik wel waard. Nu praat iedereen nog over Schumacher en Ferrari, volgend jaar heeft Lewis hem met Mercedes Mercedes hem met Lewis met alles ingehaald.
Fixed that for you!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bottas huilt zich nu in slaap, terwijl hij roept om zijn moeder.

Toch wel triest dat de auto het verschil maakt tussen backmarker en potentiële winnaar. Had dat verschil niet zo groot voorgesteld.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41

ricardo246

Life's what you make it!

pinda powerrr schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:58:
[...]

euuuh, dit is altijd zo? iedere race een post race show?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:04:
[...]

Nope, is gewoon op F1TV (en sinds een tijdje ook ook youtube voor de niet-abonnees).
ricardo246 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:26:
[...]

euuuh, dit is altijd zo? iedere race een post race show?
Yep.

[Voor 26% gewijzigd door noo op 06-12-2020 22:28]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mark-k schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:23:
[...]

Maar het team worden dat geassocieerd wordt met de meeste wereldtitels voor een driver is het dat denk ik wel waard. Nu praat iedereen nog over Schumacher en Ferrari, volgend jaar heeft Lewis hem met Mercedes met alles ingehaald.
Ik verwacht niet dat Hamilton in diezelfde zin ooit zal worden genoemd, Hamilton mist wat.. of heeft iets juist teveel (grote bek over politieke bullshit bijvoorbeeld), plus dat het er niet dikker dan ooit op zit op welke manier hij dus blijkbaar kampioen is geworden.

Je hoeft niet de beste te zijn, soms moet je gewoon de meest opvallende zijn. Waarom praten mensen nog steeds over Maldonado? 5 jaar lang achteraan gereden, toch wordt zijn naam meer genoemd dan menig 'net niet coureur' van al die jaren. Ik hoor zeer weinig mensen over de 'legends' van F1 praten waar ooit Hamilton genoemd wordt.. Misschien over 10 jaar ofzo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Maarten_E schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:04:
[...]

Nee, Alleen voor de Pre race show is er iets op youtube.
De post Race Show is net voor of na de tranmissie van de race stopt.
Gaat niet automatisch over helaas

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

SinergyX schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:29:
[...]

Ik verwacht niet dat Hamilton in diezelfde zin ooit zal worden genoemd, Hamilton mist wat.. of heeft iets juist teveel (grote bek over politieke bullshit bijvoorbeeld), plus dat het er niet dikker dan ooit op zit op welke manier hij dus blijkbaar kampioen is geworden.

Je hoeft niet de beste te zijn, soms moet je gewoon de meest opvallende zijn. Waarom praten mensen nog steeds over Maldonado? 5 jaar lang achteraan gereden, toch wordt zijn naam meer genoemd dan menig 'net niet coureur' van al die jaren. Ik hoor zeer weinig mensen over de 'legends' van F1 praten waar ooit Hamilton genoemd wordt.. Misschien over 10 jaar ofzo.
Iedereen weet waarom men nog steeds over Maldonado praat en dat is niet omdat hij zo goed kon racen :X

Let maar op, niet nu maar over een x aantal jaar zal toch iedereen praten over Hamilton, zodra er weer een nieuwe era van dominantie bezig is.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:26:
Bottas huilt zich nu in slaap, terwijl hij roept om zijn moeder.

Toch wel triest dat de auto het verschil maakt tussen backmarker en potentiële winnaar. Had dat verschil niet zo groot voorgesteld.
Hoe lang kijk je Formule 1, sinds gisteren? :P
Er is op het moment best een breed middenveld, maar de Williams zit daar ver achter, terwijl de Mercedes er ver voor zit. Als je ziet wat Russell doet met een Williams lijkt het me geen verrassing dat hij in een Mercedes die zo superieur is, zeker zonder hun enige uitdager, gewoon vooraan rijdt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 20:00
Race pas net terug kunnen kijken. Man wat voelde ik me rot voor Russel. Had het hem zo gegund. Damn. Heel stiekem hoop ik oprecht dat hij volgende week toch nog een kans krijgt.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
D-dark schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:30:
[...]

Nee, Alleen voor de Pre race show is er iets op youtube
De Post race show staat ook op youtube hoor: YouTube: F1 LIVE: Sakhir GP Post-Race Show

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Franco10 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:14:
Hulk met z'n textbook smile, Nederlands en roomblanke kuif valt bij velen lekker, maar Perez is gewoon de veel betere coureur. RB moet er gewoon een echte vent naast zetten die terug bijt. Houdt Max ook scherp.
Ja en nee: Perez is wel beter, maar vergeet zijn McLaren-tijd niet. Toen viel 'ie behoorlijk door de mand en was 'ie zelfs buitengewoon arrogant. Nu zal 'ie ongetwijfeld wat wijzer zijn, maar hij heeft al aangegeven dat 'ie bij Red Bull niet zomaar de tweede viool gaat spelen. Hulkenberg zou dat wel doen, en ik denk niet dat Red Bull nog eens een Verstappen-vs-Sainz (of Hamilton-vs-Rosberg-praktijken zoals bij Mercedes) wil meemaken. :P

Dus als Dr Helmut naar Perez belt dan zal het zoiets zijn: "Je gedraagt je als tweede rijder en anders bellen we iemand anders!" :P

Volvotips.com

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41

ricardo246

Life's what you make it!

noo schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:27:
[...]

Nope, is gewoon op F1TV (en sinds een tijdje ook ook youtube voor de niet-abonnees).

[...]

Yep.
Ik had geen bevestiging nodig verders ;) F1TV pro abbo, waar ik gemiddeld met 4 tot 6 streams de race zit te bekijken.
Maar goed, ik had duidelijker kunnen zijn, vraagteken in mijn post stond voor: Obviously?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mugwump schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:32:
[...]

Hoe lang kijk je Formule 1, sinds gisteren? :P
Er is op het moment best een breed middenveld, maar de Williams zit daar ver achter, terwijl de Mercedes er ver voor zit. Als je ziet wat Russell doet met een Williams lijkt het me geen verrassing dat hij in een Mercedes die zo superieur is, zeker zonder hun enige uitdager, gewoon vooraan rijdt.
Sinds begin jaren 90 :+

Ik vind het gewoon jammer dat de auto bepaalt waar je rijdt. Een goede coureur (Russell) zou met een matige auto (Williams) gewoon in het middenveld moeten kunnen rijden. En andersom dat een matige coureur in een topauto geen potten kan breken.

[Voor 20% gewijzigd door Joris748 op 06-12-2020 22:41]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
Russell heeft een prima race gereden maar toch vind ik de race van Perez nog velen malen indrukwekkender.
In ronde 1 al als laatste en daarna een inhaalrace gereden waar je u tegen zegt, en let op: niet in de beste auto van het veld.

Wat betreft de Mercedessen heeft Russell zich duidelijk de beste van de 2 gekenmerkt, beter dan ik in eerste instantie had verwacht. Althans ik had meer weerstand van Bottas verwacht maar ik kreeg eenzelfde gevoel bij Russell als bij Hamilton, ik had geen moment het idee dat Bottas hem in zou kunnen halen.
Wat dat betreft zegt het denk ik voornamelijk iets over Bottas, die gozer is echt pure middelmaat en mag zich echt geprezen voelen dat Mercedes geen team is dat de 2 beste rijders in 1 team wilt hebben. Mede omdat de auto dat niet benodigd heeft.

Wel was ook deze race weer het geluk van Bottas bedroevend. Je vraagt je af hoeveel pech die gozer kan hebben in 1 seizoen...

• DarkFire1985
Joris748 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
[...]

Ik vind het gewoon jammer dat de auto bepaalt waar je rijdt. Een goede coureur (Russell) zou met een matige auto (Williams) gewoon in het middenveld moeten kunnen rijden. En andersom dat een matige coureur in een topauto geen potten kan breken.
Dat jammer-gevoel heb je dan al sinds de begin jaren 90?
Immers is dat evident aan de F1, hoewel de jaren van Mercedes het verschil tussen de top en direct eronder wel wat groter is dan in het verleden.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
[...]

Je ziet in mijn ogen echt wel het verschil dat een coureur kan maken bij Red Bull bijvoorbeeld. Verstappen strijdt waar mogelijk met Mercedes, Albon mag al blij zijn als hij de rest van het veld een keer achter zich laat.

Er zijn altijd wel teams die echt niet mee kunnen en gewoon redelijk stijf achteraan rijden. Dat was al zo in de tijd van Minardi om maar wat te noemen en dat is nog steeds zo. Een goede Russell kan misschien een Haas en een Alfa voor blijven, maar het verschil met de rest is gewoon te groot.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Bart-Willem schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:35:
[...]

Ja en nee: Perez is wel beter, maar vergeet zijn McLaren-tijd niet. Toen viel 'ie behoorlijk door de mand en was 'ie zelfs buitengewoon arrogant. Nu zal 'ie ongetwijfeld wat wijzer zijn, maar hij heeft al aangegeven dat 'ie bij Red Bull niet zomaar de tweede viool gaat spelen. Hulkenberg zou dat wel doen, en ik denk niet dat Red Bull nog eens een Verstappen-vs-Sainz (of Hamilton-vs-Rosberg-praktijken zoals bij Mercedes) wil meemaken. :P

Dus als Dr Helmut naar Perez belt dan zal het zoiets zijn: "Je gedraagt je als tweede rijder en anders bellen we iemand anders!" :P
Volgens mij is bij RB ook niet specifiek ALB het probleem, maar is het meer de auto zelf. Ik geloof niet dat PER beter is dan VER dus vraag mij af wat RB er mee opschiet.
Ver hoef je ook niet scherp te houden, dat zit wel goed. Zou alleen fijn zijn wanneer hij wat meer profijt kan hebben met een teammate als buffer of als tow gever.
Misschien is BOT een leuke 2e rijder naast VER, denk dat dat beter werkt dan met een PER die een historie heeft van teammates de muur in drukken of hij kegelt ze rustig van de baan als hij daar voordeel aan heeft.
Niet voor niets heeft pa Stroll liever een VET naast zoonlief dan het gedoe met haantje PER nog langer te accepteren.
Prima coureur die PER maar hij mist wat puntjes op het sociale vlak en het ontbreekt hem aan het besef van constructeurspunten, PER rijd voor zichzelf.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Edgarz schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:07:
Wat hebben we vandaag geleerd:
- Leclerc is er nog lang niet, te ongeduldig
- Perez kan echt wel rijden
- Albon is geen RBR materiaal als je Max kampioen wilt laten worden
- Hamilton's wagen is simpelweg beter dan die van Bottas

Conclusie: Perez moet naast Max bij RBR rijden. Exit Albon. En Russell kan er ook wat van.
Als ik Bottas was had ik voor het weekend geroepen naar het team dat ik in Hamilton's auto wilde rijden dit weekend. Puur om te kijken wat het verschil is. (Of hij dat ook zou mogen is vraag twee :9 )

(verder helemaal met je post eens)

• Shinji
  • Laatst online: 08:49
ArcticWolf schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:34:
[...]

Dus? Hij heeft geen zitje volgend jaar... ;)
Uhm, Russell is gewoon bevestigd bij Williams voor volgend jaar hoor...
Toch maakte Ricciardo een goed punt in de F1TV post show. Een coureur die in de eerste ronde een pitstop maakt mag gewoon niet de race winnen. Ja ok, misschien in een knotsgekke race (veel SCs / regen / ...)

In die zin dan ook: knap wat Perez heeft gedaan. Maar wat een afgang voor Mercedes (überhaupt hun geblunder), Red Bull (/Albon), Renault, McLaren en Stroll. Allemaal rijden ze in een auto die of duidelijk beter zou moeten zijn, of min of meer gelijkwaardig is (gezien constructeurs kampioenschap) en niemand kan blijkbaar Perez een strobreed in de weg leggen. Ook dat zou eigenlijk toch niet mogen gebeuren. Dat Perez weer de top 10 in rijd zou gewoon makkelijk moeten kunnen (zeker met Verstappen en Leclerc langs de baan). Maar dat hij vervolgens zo makkelijk naar P1 rijdt moet de concurrentie zich ook zwaar aanrekenen. Dat hij vervolgens wat geluk heeft met de VSC kan gebeuren, maar ook daarmee zou je niet van P6+ naar P1 moeten kunnen komen.

• Transportman
  • Nu online
Shinji schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:04:
[...]

Uhm, Russell is gewoon bevestigd bij Williams voor volgend jaar hoor...
Een contract zegt natuurlijk ook niet alles, zeker niet bij teams als Williams waar iedere cent telt. Als daar iemand met een flinke zak geld aanklopt, dan kan het zomaar exit Russell zijn.
Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:06:
[...]

Een contract zegt natuurlijk ook niet alles, zeker niet bij teams als Williams waar iedere cent telt. Als daar iemand met een flinke zak geld aanklopt, dan kan het zomaar exit Russell zijn.
Alleen staat Russell onder contract van Mercedes, en die verhuren hem aan Williams. En Mercedes zal een stuk minder gevoelig zijn voor geld van Red Bull.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02

Yonix

RJ Gaming 🎮

Zo, net de race terug kunnen kijken en wat was dit, ondanks het saaie circuit, een leuke race zeg! :D

• Mercedes? What. The. Fuck. Ik had het RUS zo gegund, maar wat een 'clusterfuck' van een pitstops.
• BOT? Die viel, voor de zoveelste keer, doo de mand. Ja, ook zijn stops waren k*t, maar hij heeft het gewoon niet in zich.
• RUS? Geboren racer. Punt.
• Podium? Een aangename verrassing! Tof voor PER, OCO en STR! 8)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Transportman
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:06:
Toch maakte Ricciardo een goed punt in de F1TV post show. Een coureur die in de eerste ronde een pitstop maakt mag gewoon niet de race winnen. Ja ok, misschien in een knotsgekke race (veel SCs / regen / ...)

In die zin dan ook: knap wat Perez heeft gedaan. Maar wat een afgang voor Mercedes (überhaupt hun geblunder), Red Bull (/Albon), Renault, McLaren en Stroll. Allemaal rijden ze in een auto die of duidelijk beter zou moeten zijn, of min of meer gelijkwaardig is (gezien constructeurs kampioenschap) en niemand kan blijkbaar Perez een strobreed in de weg leggen. Ook dat zou eigenlijk toch niet mogen gebeuren. Dat Perez weer de top 10 in rijd zou gewoon makkelijk moeten kunnen (zeker met Verstappen en Leclerc langs de baan). Maar dat hij vervolgens zo makkelijk naar P1 rijdt moet de concurrentie zich ook zwaar aanrekenen. Dat hij vervolgens wat geluk heeft met de VSC kan gebeuren, maar ook daarmee zou je niet van P6+ naar P1 moeten kunnen komen.
Zeker, maar kijk ook even wat er voor hem weg viel. Leclerc en Verstappen vielen weg, hun teamgenoten zijn voor een RP eigenlijk geen uitdaging meer op dit moment, Mercedes gooide de eigen ramen in bij de pitstop, Ricciardo en Sainz vielen compleet weg door een verkeerd getimede pitstop, dat zijn al 8 plaatsen. Haas, Williams en Alfa Romeo zijn 6 plaatsen die geen enkele moeite zijn voor een RP, dan blijven er maar een paar plaatsen over. Gooi daar een paar gunstig vallende (V)SC's doorheen, en opeens valt alles de goede kant op.

Want vergeet ook niet, Perez zat alweer op de staart van het veld toen de race na de eerste SC begon, dus hij hoefde ook niet zijn banden compleet op te gebruiken om alleen maar bij te komen. Daarna continue DRS, dus dan is het ook niet zo gek dat hij relatief eenvoudig naar voren kon komen.
RobertMe schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:08:
[...]

Alleen staat Russell onder contract van Mercedes, en die verhuren hem aan Williams. En Mercedes zal een stuk minder gevoelig zijn voor geld van Red Bull.
Ik weet niet wat de constructie precies is tussen Mercedes en Williams wat betreft Russell, maar als Mercedes dus die zak geld biedt om dat contract open te breken en Russell naar de Mercedes te halen, zal Williams dat niet tegen houden.

[Voor 11% gewijzigd door Transportman op 06-12-2020 23:16]

Transportman schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:15:
[...]

Ik weet niet wat de constructie precies is tussen Mercedes en Williams wat betreft Russell, maar als Mercedes dus die zak geld biedt om dat contract open te breken en Russell naar de Mercedes te halen, zal Williams dat niet tegen houden.
Natuurlijk zal Williams dat niet heel erg tegen houden. Maar als Red Bull bij Mercedes aanklopt voor Russell zie ik Mercedes dat niet regelen. Hetzelfde als dat Red Bull altijd heeft gezegd dat ze Verstappen voor nog geen 100 miljoen van de hand doen.

Overigens is het wel zo dat ook Williams iets te zeggen heeft. Want met de verlenging ga Russell nog aan van "Claire houd me aan het contract". En ik neem aan dat ook nu Williams iets terug gekregen zal hebben (cash of natura / kennis).

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:30:
[...]

Lewis kan nu wel zeggen, zie je wel. Ik ben toch mijn geld waard. Politiek is een heel vies spelletje. En ja ook ten koste van het eigen team.
Dat kan Lewis zeggen omdat de pitstops misgaan? Met die redenatie was ie z’n geld niet waard in Hockenheim hehe.

Lewis heeft 7 redenen om dat te kunnen zeggen. Dit is er niet een van.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +19Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 12:09

SomerenV

It's something!

Zo, de race even kunnen laten bezinken. Wat ik me nu wel serieus afvraag:

Als Russel, zonder enige race-ervaring met de Mercedes, met gemak (want daar leek het overduidelijk op) Bottas voor kan blijven en anderen in kan halen, wat betekent dat dan voor de prestaties van Bottas én Hamilton? Sure, Hamilton is een goede coureur, maar wat Russel heeft laten zien is dat de wagen in dit geval ook zeker een héél grote rol speelt. Als zelfs Bottas daarmee in potentie kans maakt op overwinningen, dan zegt dat genoeg lijkt me. Ook weer bizar te zien hoe hard die uit kunnen lopen op de rest als ze de kans krijgen.

Ook wel weer bizar dat het feilloze Mercedes juist in een weekend als deze opeens implodeert én dat Verstappen er dan juist nu door stomme pech uit moet vallen. Wel gaaf dat Perez een P1 weet te pakken (is hem gegund) maar godverdomme wat had ik het Russel gegund.

/aluhoedjemodus: In hoeverre is de lekke band bij Russel trouwens bevestigd? Het is namelijk wel héél toevallig dat op het moment dat Russel de winst zo goed als in de pocket voor de tweede keer, hij opeens een langzaam leeglopende lekke band heeft. Eerst heb je Bottas die ze langer door laten rijden (om tijd goed te maken ofzo?), wat backfired. Vervolgens verneuken ze de pitstop van Bottas (hebben ze in ieder geval een excuus voor de slechte resultaten van hem) en op het moment dat Russel alsnog op winst af lijkt te stevenen terwijl Bottas niks klaar weet te spelen heeft ie opeens een lekke band. Normaal meldt een rijder dat er mogelijk wat is aangezien je zoiets wel merkt, maar nu niet?

Ja, aluhoedje enzo, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat Mercedes wil voorkomen dat een rookie even P1 binnenharkt terwijl hun 2e rijder (die een berg ervaring heeft) ergens achterin de top 10 zweeft en nog geen deuk in een pakje boter kan slaan :+ Da's nou niet bepaald goed voor een hoop zaken. Sure, als team wil je niet opzettelijk je rijders naaien, maar Hamilton heeft het kampioenschap al en Mercedes idem dito. Voor het geld hoeven ze het ook niet te doen. Die kunnen letterlijk alleen hun eigen gezicht en dat van Hamilton/Bottas verliezen (al zorgt Bottas daar zelf wel voor :+ ). Het is een beetje wat ik hierboven al zeg, namelijk dat een win van Russel best veel kan zeggen over de overwinningen van Hamilton. Het zegt ook veel over Mercedes zelf, namelijk dat waarschijnlijk een hoop coureurs in die wagen aan kop kunnen rijden. En sure, één race winnen is niet hetzelfde als een heel seizoen races winnen, maar het zegt hoe dan ook wel iets over wat er in potentie mogelijk is.

Er zijn wel vaker eigenaardigheden rondom Mercedes. Toeval kan, maar daar hebben ze bij dat team wel héél vaak last van :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 13:37
Bart-Willem schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:35:
[...]

Waarom willen we een mak schaap als teamgenoot van Max? We vinden hem toch by far de beste rijder.

Albon en Gasly hebben niets gebracht. Iemand die mee doet in de top 3 heb je nog eens wat aan als buffer. We lachen Bottas op dit forum elke race uit omdat hij zo mak tweede viool is, maar naast de grote Max willen we geen gebekte rijder? Beetje dubbel.

Hulk zal weinig toevoegen. Heeft moeite om op het podium te komen. Perez is een winnaar.

• JB

JB

Cédric roelt!

@SomerenV helemaal eens. Ook al aantal malen geopperd hiero. IMHO is het kwaad al lang geschied want ook al heeft RUS niet gewonnen, de hele wereld heeft gezien hoe de 2 Mercedes auto’s weg rijden als Max niet mee doet. De coureur maakt dus niet (een beetje) uit.

Binnen no time een gratis pitstop en RUS die gewoon kan managen omdat ie weg rijd van BOT.

[Voor 15% gewijzigd door JB op 06-12-2020 23:47]

Mijn boefje is liev!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Franco10 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:38:
[...]

Waarom willen we een mak schaap als teamgenoot van Max? We vinden hem toch by far de beste rijder.

Albon en Gasly hebben niets gebracht. Iemand die mee doet in de top 3 heb je nog eens wat aan als buffer. We lachen Bottas op dit forum elke race uit omdat hij zo mak tweede viool is, maar naast de grote Max willen we geen gebekte rijder? Beetje dubbel.

Hulk zal weinig toevoegen. Heeft moeite om op het podium te komen. Perez is een winnaar.
Omdat je niet constant een 5e colonne wil. Er zijn nu nog steeds mensen overtuigd dat Ricciardo beter was met al zijn gespin. Checo is nog veel erger. Hamilton heeft toch ook een lapdog. Die krijgt echt Russell niet naast zich. Waarom zou Max dat dan wel moeten? Dat helpt niet.

Hulk en Perez zijn vergelijkbaar snel.

een treffende spreuk

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 12:09

SomerenV

It's something!

JB schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:41:
@SomerenV helemaal eens. Ook al aantal malen geopperd hiero. IMHO is het kwaad al lang geschied want ook al heeft RUS niet gewonnen, de hele wereld heeft gezien hoe de 2 Mercedes auto’s weg rijden als Max niet mee doet. De coureur maakt niet (een beetje) uit.

Binnen no time een gratis pitstop en RUS die gewoon kan managen omdat ie weg rijd van BOT.
En het is ook niet zo dat er nooit wat geks gebeurt in de F1. Kijk naar Ferrari vorig jaar. Waren onverslaanbaar, mensen die zeiden dat er mogelijk iets niet in de haak was werden weggezet als gekkies. Vervolgens was er iets besproken, deden ze totaal niet meer mee en niemand die wil zeggen wat er nou eigenlijk was. Er gaat zó gruwelijk veel geld gemoeid met de F1 dat het behoorlijk lucratief kan zijn om soms alles net wat meer naar je eigen hand te zetten.

Dat Mercedes zó ver uit kan lopen op iedereen (terwijl ze naar eigen zeggen niet echt de motor/wagen verder ontwikkeld hebben dit jaar) is eigenlijk al te bizar. Maar de eigenaardigheden die regelmatig om de hoek komen kijken maken het er niet beter op zeg maar O-)

Natuurlijk ook genoeg mensen die het totale onzin vinden, maar ook genoeg mensen die datzelfde zeiden over de theorieën bij Ferrari.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• DarkFire1985
SomerenV schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:36:

Als Russel, zonder enige race-ervaring met de Mercedes, met gemak (want daar leek het overduidelijk op) Bottas voor kan blijven en anderen in kan halen, wat betekent dat dan voor de prestaties van Bottas én Hamilton? Sure, Hamilton is een goede coureur, maar wat Russel heeft laten zien is dat de wagen in dit geval ook zeker een héél grote rol speelt. Als zelfs Bottas daarmee in potentie kans maakt op overwinningen, dan zegt dat genoeg lijkt me. Ook weer bizar te zien hoe hard die uit kunnen lopen op de rest als ze de kans krijgen.

Ook wel weer bizar dat het feilloze Mercedes juist in een weekend als deze opeens implodeert én dat Verstappen er dan juist nu door stomme pech uit moet vallen. Wel gaaf dat Perez een P1 weet te pakken (is hem gegund) maar godverdomme wat had ik het Russel gegund.

/aluhoedjemodus: In hoeverre is de lekke band bij Russel trouwens bevestigd? Het is namelijk wel héél toevallig dat op het moment dat Russel de winst zo goed als in de pocket voor de tweede keer, hij opeens een langzaam leeglopende lekke band heeft. Eerst heb je Bottas die ze langer door laten rijden (om tijd goed te maken ofzo?), wat backfired. Vervolgens verneuken ze de pitstop van Bottas (hebben ze in ieder geval een excuus voor de slechte resultaten van hem) en op het moment dat Russel alsnog op winst af lijkt te stevenen terwijl Bottas niks klaar weet te spelen heeft ie opeens een lekke band. Normaal meldt een rijder dat er mogelijk wat is aangezien je zoiets wel merkt, maar nu niet?

Ja, aluhoedje enzo, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat Mercedes wil voorkomen dat een rookie even P1 binnenharkt terwijl hun 2e rijder (die een berg ervaring heeft) ergens achterin de top 10 zweeft en nog geen deuk in een pakje boter kan slaan :+ Da's nou niet bepaald goed voor een hoop zaken. Sure, als team wil je niet opzettelijk je rijders naaien, maar Hamilton heeft het kampioenschap al en Mercedes idem dito. Voor het geld hoeven ze het ook niet te doen. Die kunnen letterlijk alleen hun eigen gezicht en dat van Hamilton/Bottas verliezen (al zorgt Bottas daar zelf wel voor :+ ). Het is een beetje wat ik hierboven al zeg, namelijk dat een win van Russel best veel kan zeggen over de overwinningen van Hamilton. Het zegt ook veel over Mercedes zelf, namelijk dat waarschijnlijk een hoop coureurs in die wagen aan kop kunnen rijden. En sure, één race winnen is niet hetzelfde als een heel seizoen races winnen, maar het zegt hoe dan ook wel iets over wat er in potentie mogelijk is.

Er zijn wel vaker eigenaardigheden rondom Mercedes. Toeval kan, maar daar hebben ze bij dat team wel héél vaak last van :+
Wie is Russel? Russell reed wel prima vandaag.

Maar inderdaad de Mercedes is oppermachtig maar dat is ook de F1 van deze jaren. Ze kunnen niet pushen behalve die 3 rondjes voor een pitstop. Daarna is het 95% bandenmanagement. Mercedes heeft gewoon veel overspeed en dat kunnen ze gebruiken wanneer nodig.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Zeg al jaren, Hamilton is een knip’. Stelt niks voor. Die auto onder z’n kont zegt 98% van het verhaal. En het is hier weer overduidelijk. 5 van de 7 WK titels zijn die knip niet waard. Je zou kunnen zeggen ‘Mercedes heeft hem gekozen, dus wel.’ Prima. Maar ‘Best driver of all time?’ Nee joh.

Het zou Mercedes sieren niet Hamilton te nemen. En Russel, of welk andere pipo. Zelfs Grosjean zou een optie zijn. Flinke besparing op salaris, en gewoon weer een WK te pakken.

[Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 07-12-2020 08:17. Reden: Respectvol blijven aub]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Franco10 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:38:
[...]

Waarom liever een "mak schaap": je kan het gedoe met Sainz niet meer herinneren bij Toro Rosso? Dat wordt met een Perez dus vele malen erger (het was niet Sainz die liep te stoken, maar zijn familie). Dat gedoe wil je niet hebben in een topteam. Perez gaat niet in dienst van RB of Verstappen rijden, maar in dienst van Perez.

Je zou bij Red Bull juist een Bottas willen: iemand die zonder gedoe op exact de juiste plaats rijdt waar je wil dat 'ie rijdt. Net goed genoeg maar geen gevaar voor je absolute nummer 1-rijder. Met Albon heb je het probleem dat 'ie net níet goed genoeg is en nooit kan helpen in een strategie om bijvoorbeeld een Mercedes af te remmen.

Volvotips.com

• JB

JB

Cédric roelt!

SomerenV schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:49:
[...]

En het is ook niet zo dat er nooit wat geks gebeurt in de F1. Kijk naar Ferrari vorig jaar. Waren onverslaanbaar, mensen die zeiden dat er mogelijk iets niet in de haak was werden weggezet als gekkies. Vervolgens was er iets besproken, deden ze totaal niet meer mee en niemand die wil zeggen wat er nou eigenlijk was. Er gaat zó gruwelijk veel geld gemoeid met de F1 dat het behoorlijk lucratief kan zijn om soms alles net wat meer naar je eigen hand te zetten.

Dat Mercedes zó ver uit kan lopen op iedereen (terwijl ze naar eigen zeggen niet echt de motor/wagen verder ontwikkeld hebben dit jaar) is eigenlijk al te bizar. Maar de eigenaardigheden die regelmatig om de hoek komen kijken maken het er niet beter op zeg maar O-)

Natuurlijk ook genoeg mensen die het totale onzin vinden, maar ook genoeg mensen die datzelfde zeiden over de theorieën bij Ferrari.
Het rare hierbij is dat er voor mijn gevoel weinig aan/tegen gedaan wordt. Dominantie is er altijd geweest maar dat werd aangepakt of bemoeilijkt. Mercedes heeft de wind zo lijkt telkens mee (gehad) ook nog eens. Toto heeft “overal” een vinger in de pap dus geen idee hoe politiek daar van invloed is.

Mijn boefje is liev!

• DarkFire1985
slijkie schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:54:
[...]

Zeg al jaren, Hamilton is een bak met ‘wurmen’. Stelt niks voor. Die auto onder z’n kont zegt 98% van het verhaal. En het is hier weer overduidelijk. 5 van de 7 WK titels zijn die malloot niet waard. Je zou kunnen zeggen ‘Mercedes heeft hem gekozen, dus wel.’ Prima. Maar ‘Best driver of all time?’ Nee joh.

Het zou Mercedes sieren niet Hamilton te nemen. En Russel, of welk andere pipo. Zelfs Grosjean zou een optie zijn. Flinke besparing op salaris, en gewoon weer een WK te pakken.
Het leuke is, Hulkenberg was de tweede keus. Ik durf hem wel aan: Hulkenberg had ook 5-6 maal WK geweest als hij, en niet Hamilton, was ingestapt.

En voordat ik mensen op de tenen trap, dit zegt meer over de auto dan over Hamilton. Hamilton had ook met meer weerstand wel WKs meegepakt.

[Voor 8% gewijzigd door DarkFire1985 op 06-12-2020 23:58]

• Waah
  • Laatst online: 08:51
DarkFire1985 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:56:
[...]

Het leuke is, Hulkenberg was de tweede keus. Ik durf hem wel aan: Hulkenberg had ook 5-6 maal WK geweest als hij, en niet Hamilton, was ingestapt.

En voordat ik mensen op de tenen trap, dit zegt meer over de auto dan over Hamilton. Hamilton had ook met meer weerstand wel WKs meegepakt.
Wat zegt dit eigenlijk dan wel niet over Bottas? Die weet het toch vaak niet waar te maken, zodra er iemand achter hem zit duurt het geen 2 rondes of hij blokkeert....

Het lijkt alsof ze na het Rosberg debacle dachten: jij mag met een bak geld met pensioen, zodat Lewis de GOAT met Mercedes kan worden (Lewis is toto's lieveling) en we zetten een soort Latifi naast hem :+

• DataGhost
  • Laatst online: 23:33

DataGhost

iPL dev

/aluhoedjemodus: In hoeverre is de lekke band bij Russel trouwens bevestigd? Het is namelijk wel héél toevallig dat op het moment dat Russel de winst zo goed als in de pocket voor de tweede keer, hij opeens een langzaam leeglopende lekke band heeft.
Dat heeft hij zelf bevestigd in een van de interviews, de auto begon te trekken/glibberen op de rechte stukken.

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-03 23:53
hmm 44+ Miljoen voor Hamilton of 2M voor Russel ?
Best n moeilijke keuze in tijden van een pandemie

Ik denk dat ze het gewoon gaan doen
Mercedes wil/kan niet meer zoveel geld voor een coureur neerleggen en Hamilton neemt geen genoegen met salaris verlaging. Die gaat lekker stoppen en zich bezighouden met gelijkheid en fashion enzo

Russel kampioen in 21!

• enchion
  • Niet online
Waah schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:19:
[...]
Het lijkt alsof ze na het Rosberg debacle dachten: jij mag met een bak geld met pensioen, zodat Lewis de GOAT met Mercedes kan worden (Lewis is toto's lieveling) en we zetten een soort Latifi naast hem :+
Ik denk dat ze niet wilden dat er 2 kemphanen naast elkaar zaten omdat dat de maximale potentie van de auto zou laten zien.

Wat met Bottas geen probleem is, ze huren daarmee een langzamere rijder in die geen bedreiging is voor Lewis, en daardoor gaat Lewis zelf ook langzamer rijden.

Daarmee voorkomen ze het risico dat de andere teams in "opstand" komen om de regels te laten veranderen, door elke keer de suggestie op te houden dat de andere teams met wat verbeteringen er het volgende seizoen er bij zouden kunnen komen, wat niet kan aangezien de Mercedes effectief technisch 2 seconden per rondje voorsprong heeft.

Lewis moest de GOAT worden zodat hij de aandacht van de auto kon afleiden, in het belang van Mercedes.

• MaZo
  • Niet online
slijkie schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:54:
[...]

Zeg al jaren, Hamilton is een bak met ‘wurmen’. Stelt niks voor. Die auto onder z’n kont zegt 98% van het verhaal. En het is hier weer overduidelijk. 5 van de 7 WK titels zijn die malloot niet waard. Je zou kunnen zeggen ‘Mercedes heeft hem gekozen, dus wel.’ Prima. Maar ‘Best driver of all time?’ Nee joh.

Of je was lam toen je dit schreef, of je kijkt amper F1. Als je serieus meent dat Hamilton niks voor stelt en dan vervolgens ook nog zegt dat notoire brokkenpiloot Grosjean een optie zou kunnen zijn vraag ik me af wie hier nou de malloot is.

[Voor 3% gewijzigd door MaZo op 07-12-2020 06:07]

• Waah
  • Laatst online: 08:51
MaZo schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:06:
[...]
Of je was lam toen je dit schreef, of je kijkt amper F1. Als je serieus meent dat Hamilton niks voor stelt en dan vervolgens ook nog zegt dat notoire brokkenpiloot Grosjean een optie zou kunnen zijn vraag ik me af wie hier nou de malloot is.
Als je altijd bij de start kan wegrijden, zoals in een normaal seizoen bij Mercedes, dan maak je niet zo snel brokken als dat je altijd in de middels zit te vechten....

Met een Mercedes is inhalen ook easy peasy. Dat zag je ook bij Russel. Rechte stuk zet je hem er gewoon voorbij. Een lastige inhaalactie zoals sainz op bottas is veel ricisovoller en daar zou grosjean vast de mist in kunnen gaan. Maar die acties hoef je dus met een snelle auto niet te maken.

Veel mensen onderschatten de voordelen van een veel snellere auto... maar we zagen gisteren toch duidelijk het voordeel van een snelle auto....

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

Zulke gebeurtenissen zijn inderdaad vedacht, russellllll heeft zelf ook aangegeven dat hij de band leeg voelde lopen (aluhoedje modus: onder druk van mercedes). Bovenstaande verhaal heb ik vorige week ook al geopperd toen ik dezelfde aluhoedje op had"
Bloodclot in "[F1 2020] Race 16 GP van Sakhir"

Zelf denk ik gewoon dikke domme pech (hoop ik).

Ben benieuwd aankomende weekend, als Lewis hamilton weer mag rijden(?). Of ze zetten stoffel in de auto :p

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 20:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik snap de wereld vandaag niet meer. Aan de ene kant heb je mensen die er alles aan doen om iemand de grond in te boren, aan de andere kant heb je mensen die overal samenzweringstheorieën zien. Wordt de 21st eeuw nu echt het afvoerputje van het menselijk ras?

In plaats van na te genieten van een goede race staat dit forum weer vol met haat tegenover Hamilton, hoe slecht hij wel niet is of over het feit dat Mercedes het wel opzettelijk gedaan moet hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Franco10
Bart-Willem schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:54:
[...]

Waarom liever een "mak schaap": je kan het gedoe met Sainz niet meer herinneren bij Toro Rosso? Dat wordt met een Perez dus vele malen erger (het was niet Sainz die liep te stoken, maar zijn familie). Dat gedoe wil je niet hebben in een topteam. Perez gaat niet in dienst van RB of Verstappen rijden, maar in dienst van Perez.

Je zou bij Red Bull juist een Bottas willen: iemand die zonder gedoe op exact de juiste plaats rijdt waar je wil dat 'ie rijdt. Net goed genoeg maar geen gevaar voor je absolute nummer 1-rijder. Met Albon heb je het probleem dat 'ie net níet goed genoeg is en nooit kan helpen in een strategie om bijvoorbeeld een Mercedes af te remmen.
Dat moet voor Max toch geen probleem zijn. Ik lees hier dat Lewis niets bijzonders is en dat dit weekend is gebleken dat iedereen met die auto kampioen wordt.

Lewis heeft Alonso en Rosberg gehad die er vol voor gingen, voller dan Perez, Sainz of Ric. Lewis being mediocre en Max de absolute god moet een teamgenootje die een beetje kan sturen met die logica totaal geen probleem zijn.

Of we zijn door een bepaalde kleur bril niet helemaal consistent met wat we vinden van andere teams en 'ons' team.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Waah schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:08:
[...]

Als je altijd bij de start kan wegrijden, zoals in een normaal seizoen bij Mercedes, dan maak je niet zo snel brokken als dat je altijd in de middels zit te vechten....

Met een Mercedes is inhalen ook easy peasy. Dat zag je ook bij Russel. Rechte stuk zet je hem er gewoon voorbij. Een lastige inhaalactie zoals sainz op bottas is veel ricisovoller en daar zou grosjean vast de mist in kunnen gaan. Maar die acties hoef je dus met een snelle auto niet te maken.

Veel mensen onderschatten de voordelen van een veel snellere auto... maar we zagen gisteren toch duidelijk het voordeel van een snelle auto....
Wat je zegt klopt maar maakt Hamilton natuurlijk geen "bak met wurmen". Onder druk maakt hij ook af en toe fouten maar hij laat ook genoeg momenten zien waaraan je wel kan zien dat hij net dat beetje extra heeft.

Voorbeelden zijn discussiëren of overrullen van pitbox instructies waar hij vaak een punt heeft. Die laatste race in Turkije, moeilijke omstandigheden, spanning door de kans om WDC te worden, er het hele weekend niet lekker bijstaan maar wel de race winnen. Die legendarische regenrace in Brazilië waar Verstappen zich defitief als een topcoureur liet zien was hii degene die Verstappen zijn tijden matchte terwijl Rosberg ook niet uit de verf kwam.

Maar ben het er wel mee eens dat er zeker een handvol coureurs zijn, misschien wel de helft van het veld die met die auto wereldkampioen worden.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Franco10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:46:
[...]

Dat moet voor Max toch geen probleem zijn. Ik lees hier dat Lewis niets bijzonders is en dat dit weekend is gebleken dat iedereen met die auto kampioen wordt.

Lewis heeft Alonso en Rosberg gehad die er vol voor gingen, voller dan Perez, Sainz of Ric. Lewis being mediocre en Max de absolute god moet een teamgenootje die een beetje kan sturen met die logica totaal geen probleem zijn.

Of we zijn door een bepaalde kleur bril niet helemaal consistent met wat we vinden van andere teams en 'ons' team.
Misschien moet je je even verdiepen hoe dat seizoen met Fernando is gegaan .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Franco10
backupdevice schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:49:
[...]

Misschien moet je je even verdiepen hoe dat seizoen met Fernando is gegaan .
Ik weet hoe dat seizoen is gegaan. Lewis was toen een guppie. Is er toch uiteindelijk goed uit gekomen? Als gup naast by far de coureur met het slechtste karakter ooit overleven en daarna knallen. Max is toch geen gup meer.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
Ja precies , daarom had ik graag de reservecoureur in de Mercedes gehad; Stoffel Vandoorne. Ook hij had. Vooraan meegereden.

Dit was overigens een bizarre race zoals ik had voorspeld (toegeven, halverwege was hij vreselijk saai). Hieruit kun je niet concluderen dat;
BOT een slechte coureur is. Hij reed voortdurend achter de feiten aan en op het laatst met oude gesleten harde banden. Geen wonder dat anderen met nieuwe medium of zachte banden hem voorbij vlogen. Hij heeft moeite met inhalen, en de start van zijn race was dramatisch (vooral voor Max) slecht. Zijn team doet zoals alles het altijd erg goed. Zo ook in pitstops; altijd goed of vreselijk slecht juist hahaha
De snelle RP had een goede afstelling en de (v)sc’s me in de race. Daarnaast had Perez nog vleugels gekregen (pun intended) in zijn “laatste” races. Ik vind hem niet geschikt in een gelijkwaardig team, en het zou me verbazen of hij zich dienstbaar kan opstellen tov een eerste rijder als Max.
Ricci was duidelijk zuur over het feit dat fabrieksrijder Ocon op het podium stond, en niet de opportunistische charismatische geldgedreven coureur. Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar niet al te veel moeite heeft met Norris...
Beide AT’s deden het overigens prima... ook kvyat eigenlijk. Beter dan Gasly.
McLaren had wat pech, wat is er precies fout gegaan? Sainz deed het in eerste instantie erg goed

Owja, Hamilton is echtb fabelachtig goed. Zoals Max het al aangaf, de coureur maakt op de juiste momenten het verschil. Hamilton doet dat als de beste, met Max op de 2e plaats.

Blijft dat Mercedes veel te dominant is, echt ongehoord. Zo’n goede motor, zo’n goed chassis en zo’n goede coureur, ze staan gewoonweg te ve voor de rest. Het zou mooi zijn als rbr eens een andere ontwerper pakte, ik ben wel klaar met Newey.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Pierre

Van nature lui!

Never mind

[Voor 88% gewijzigd door Pierre op 07-12-2020 07:58]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik hoop dat Russel de volgende race weer in de MERC mag rijden van Toto en Hamilton zegt toe maar :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee