• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 20:49
tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:21:
[...]
tip zet browser notificaties aan. Tweakers en discord voor AMD

Ik zit bij stockdrops
https://discord.gg/24pkqDrD
Verder draai ik een tracker van een tweaker van hier die wat Nederlandse en Duitse sites bekijkt.

Ben nu bezig met een tracker zelf te bouwen want ik mis websites maar ken de taal niet dus begin van scratch. (In Python).

Maar ik verwacht echt CES amd dag 15:00 een drop.

Of aan einde van de presentatie.

Pers staat er op gericht dan en goed moment om te laten zien hoe goed ze zijn.
Mja honderden mensen hebben dat ook. Verbeterd je kans iets maar blijft gewoon lastig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 18:38

Skyline GT-R

RB26DETT

Coopa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
Ik heb zojuist alsnog een 6900XT weten te bemachtigen via AMD.com.

Ik was gisteren net te laat bij de drop. Toen kon ik de order niet plaatsen. Maar de 6900XT zat vanochtend nog in mijn winkelmandje. Bestelling geplaatst en inmiddels een bevestigingsmail van AMD, PayPal en aankomend afschrift op m'n creditkaart gezien..

Geen idee hoe dat kan, aangezien de kaart in de shop momenteel is uitverkocht. Maar wellicht dat sommigen van jullie iets hebben aan deze informatie. Succes!
Ik krijg ze alvast niet meer toegevoegd aan mijn cart. Out of stock..

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:58

Ik was gisteren net te laat bij de drop. Toen kon ik de order niet plaatsen. Maar de 6900XT zat vanochtend nog in mijn winkelmandje. Bestelling geplaatst en inmiddels een bevestigingsmail van AMD, PayPal en aankomend afschrift op m'n creditkaart gezien..

Geen idee hoe dat kan, aangezien de kaart in de shop momenteel is uitverkocht. Maar wellicht dat sommigen van jullie iets hebben aan deze informatie. Succes!
Ik zit te balen hier, heb ik net mijn kaart uit mijn winkelmandje gegooid :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Dappzor op 08-01-2021 11:01 ]

• chadly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-07-2024
Dappzor schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik zit te balen hier, heb ik net mijn kaart uit mijn winkelmandje gegooid :'(
Pfff had ik ook gister gedaan :(

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 03:11
FireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:45:
Op amazon.de is de 6800XT merc op voorraad en wordt 15 jan verzonden voor 1000 euro.
Krijg net een distil alert, nog 20 beschikbaar :+

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

FireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:45:
Op amazon.de is de 6800XT merc op voorraad en wordt 15 jan verzonden voor 1000 euro.
Tja... het is zo jammer om voor €370,- aan aftermarket-koeling eraf te slopen om een Full-cover block van €125,- te gaan monteren.. :+

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:19
Heb nooit een platinum trophy gehaald in een playstation spel maar ik kan mij voorstellen dat het gevoel van uiteindelijk de kaart kunnen kopen die je wilt hetzelfde gevoel zal geven. Hopelijk vandaag!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 20:49

Owh lol
Dat werkte eerst niet dus had hem er ook uit gegooid. Goed om te weten dat je dat dus gewoon moet blijven proberen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09
Update Megekko
Begin volgende week (week 2) verwachten wij bescheiden aantallen van deze kaarten:
• Powercolor Radeon RX 6900 XT Red

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

https://www.megekko.nl/pr...0-XT-Red-Devil-Videokaart

1499 euro :+ Uh nee bedankt :P

[ Voor 25% gewijzigd door Apoca op 08-01-2021 12:08 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
zzzzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Ik verwacht dat er bij een drop van de 6800XT alles binnen 5 minuten weg zal zijn. Het leeuwendeel van de mensen zit daar op te azen.
Mwa, ik denk dat er ook al heel wat voor NVIDIA zijn gegaan, maar het zal alsnog snel zijn ja, tenzij ze een flinke voorraad hebben aangelegd

[ Voor 11% gewijzigd door Ferio op 08-01-2021 12:34 ]

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05-2025
Ferio schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Mwa, ik denk dat er ook al heel wat voor NVIDIA zijn gegaan, maar het zal alsnog snel zijn ja, tenzij ze een flinke voorraad hebben aangelegd
Dat betwijfel ik ergens. Je hebt momenteel 'slechts' een 3070 voor het bedrag wat mensen eigenlijk willen uitgeven voor een 6800 XT. De 3070 is wat dat betreft echt een stuk minder.
Als iemand echter iets verder in de buidel wil tasten voor een redelijk verkrijgbare 3080 dan is dat natuurlijk wel een keuze die iemand kan maken, maar dan ben je zomaar 850-900 euro kwijt. Voor de echte Hollanders zal dat toch te veel van het goede zijn.
Ik blijf van mening dat veel mensen toch blijven hopen op een drop van 6800XTs of een 3080FE.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• atomicblue
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik hoop op een vrijlating. Omdat het voor AMD logisch zou zijn om zo hard mogelijk te proberen om zoveel mogelijk GPU's met mrsp uit te brengen vóór CES

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
Ik hoop op een vrijlating. Omdat het voor AMD logisch zou zijn om zo hard mogelijk te proberen om zoveel mogelijk GPU's met mrsp uit te brengen vóór CES
care to explain? :?

Heeft het vaak fout

• Ferio
atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
Waarom?

• atomicblue
Er gaan geruchten dat Dr. Lisa Su zowel een RX 6700 XT als een Ryzen 5 5600 zal introduceren op CES.

AMD gebruikt meestal CES om nieuwe hardware te presenteren, en één van de grootste "gimmicks" van AMD is de prijs / kwaliteit van hun producten.

Ze zal het aanbod tekort moeten aanpakken en zeggen dat ze het oplossen. De beste manier om dit te doen, is door voor het evenement wat druppels in hun officiële winkel te doen en in het geval dat ze proberen zoveel mogelijk producten voor het publiek te krijgen.

Anders zal het niet goed gaan met de aandeelhouders van AMD om nieuwe producten aan te kondigen terwijl u geen voorraad heeft

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
Er gaan geruchten dat Dr. Lisa Su zowel een RX 6700 XT als een Ryzen 5 5600 zal introduceren op CES.

AMD gebruikt meestal CES om nieuwe hardware te presenteren, en één van de grootste "gimmicks" van AMD is de prijs / kwaliteit van hun producten.

Ze zal het aanbod tekort moeten aanpakken en zeggen dat ze het oplossen. De beste manier om dit te doen, is door voor het evenement wat druppels in hun officiële winkel te doen en in het geval dat ze proberen zoveel mogelijk producten voor het publiek te krijgen.

Anders zal het niet goed gaan met de aandeelhouders van AMD om nieuwe producten aan te kondigen terwijl u geen voorraad heeft
Gisteren een drop.
Ik denk toch dat het marketings wat sterker is als het publiek weer wat hoort over AMD dat die mensen het nu meteen kunnen kopen. :9

Heeft het vaak fout

• atomicblue
Het is maar een theorie, maar het zou logisch zijn

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:34:
Het is maar een theorie, maar het zou logisch zijn
voor jou.
Maar misschien het iets beter proberen uit teleggen.
Ik vind hem niet zo logisch namelijk,
Vooral omdat de markt helemaal niet zo groot is voor mensen die een high end videokaart kopen.
Ik denk zelf als mensen naar CES kijken (bijvoorbeeld door het laten zien van een nieuwe kaart )ze logisch dan ook even kijken op AMD. als je dan kan verkopen is dat ook goede pers want immers tech journalisten kijken het ook.

Maken ook verslag ervan en als die zien dat er kaarten zijn krijgt AMD veel positieve nieuwsberichten.

Jij en ik zijn niet de doelgroep voor AMD.
;)

Heeft het vaak fout

• Ferio
atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:

Ik denk dat je fout zit met je gedachten.

Vanaf launch zijn de kaarten bijna niet te krijgen. Nvidia kaarten komen steeds meer binnen, amd loopt dus al weken achter.

Wat maakt het nou uit een drop voor CES? Aandeelhouders zien het totaal plaatje en dat is waardeloos.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:39
tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Vooral omdat de markt helemaal niet zo groot is voor mensen die een high end videokaart kopen.
Dat lijkt steeds me een achterhaald gedachte. 'de markt' is niet alleen de incidentele gamer meer maar de markt is iedereen die normaliter andere dingen doet maar dit door corona niet kan doen en daarom besluit maar voor zichzelf een flinke game PC te bouwen (of prebuilt te kopen). Dit mag wat kosten. Ik heb zelf een kaart doorverkocht aan iemand die omdat hij tijdens zijn studie niet van zijn kamer af kan de meeste tijd spendeert aan LAN en internet coop gaming en daarom een nieuwe gaming rig is gaan bouwen.

Dus de thuisgebruiker doelgroep is het afgelopen jaar gegroeid.

Dan komt daar nog bij dat iedereen zijn mining rigs weer uit de schuur/kelder aan het halen zijn en zich massaal storten op het minen - bewijzen genoeg zijn daarvoor te vinden.

De 'proof is in the pudding' ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat de vraag zelfs op dit moment mega is. Het zijn juist de 3080/6800XT modellen die het minst in de vrije verkoop komen en tegen 1k+ prijzen gewoon worden verkocht/opgekocht en waarvoor er nog lange wachtrijen staan voor diverse modellen.

Dan kan je nog een discussie beginnen of een 6800XT/3080 wel een high end is of dat dat de overpricede 6900XT/3090 zijn. Maar ik denk dat de prijzen hiervan het beste bewijs zijn. Ook al is het een 'mid end' GPU ze worden voor de prijzen van high end verkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 08-01-2021 13:54 ]

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Ferio schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Vanaf launch zijn de kaarten bijna niet te krijgen. Nvidia kaarten komen steeds meer binnen, amd loopt dus al weken achter.

Wat maakt het nou uit een drop voor CES? Aandeelhouders zien het totaal plaatje en dat is waardeloos.
Vergeet ook niet dat Nvidea al een maand eerder uit was he.
dat daar nu stock van is leuk maar appels en peren.
Maar leveringen.

Ik had zelf verwacht dat AMD een mega drop doen met CES.

de drop van gisteren (alle landen) laat wel zien dat ze het coordineren.
nu even testen hoeveel travel ze krijgen en met CES helemaal los.

Heeft het vaak fout

• Ferio
tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Vergeet ook niet dat Nvidea al een maand eerder uit was he.
dat daar nu stock van is leuk maar appels en peren.
Maar leveringen.

Ik had zelf verwacht dat AMD een mega drop doen met CES.

de drop van gisteren (alle landen) laat wel zien dat ze het coordineren.
nu even testen hoeveel travel ze krijgen en met CES helemaal los.
Ik hoop het echt. Volgende week 12 januari om 1500?

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Lord_Dain schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Dat lijkt steeds me een achterhaald gedachte. 'de markt' is niet alleen de incidentele gamer meer maar de markt is iedereen die normaliter andere dingen doet maar dit door corona niet kan doen en daarom besluit maar voor zichzelf een flinke game PC te bouwen (of prebuilt te kopen). Dit mag wat kosten. Ik heb zelf een kaart doorverkocht aan iemand die omdat hij tijdens zijn studie niet van zijn kamer af kan de meeste tijd spendeert aan LAN en internet coop gaming en daarom een nieuwe gaming rig is gaan bouwen.

Dus de thuisgebruiker doelgroep is het afgelopen jaar gegroeid.

Dan komt daar nog bij dat iedereen zijn mining rigs weer uit de schuur/kelder aan het halen zijn en zich massaal storten op het minen - bewijzen genoeg zijn daarvoor te vinden.

De 'proof is in the pudding' ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat de vraag zelfs op dit moment mega is. Het zijn juist de 3080/6800XT modellen die het minst in de vrije verkoop komen en tegen 1k+ prijzen gewoon worden verkocht/opgekocht en waarvoor er nog lange wachtrijen staan voor diverse modellen.

Dan kan je nog een discussie beginnen of een 6800XT/3080 wel een high end is of dat dat de overpricede 6900XT/3090 zijn. Maar ik denk dat de prijzen hiervan het beste bewijs zijn. Ook al is het een 'mid end' GPU ze worden voor de prijzen van high end verkocht.
maar dat er mensen zijn die prima 2 keer de prijs betalen is niet de hele markt.

Geen inversteerder gaat een fuck geven of Tailfox van tweakers wel of niet een kaart heeft.

2e handsmarkt boeit ze ook niks.
goeie naam is veel meer waard.

Heeft het vaak fout

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Ferio schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:
[...]

https://www.amd.com/en/events/ces dus ja dan begint het.

Heeft het vaak fout

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-01 12:51

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Ferio schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Het praatje is alleen wel om 17:00h (CET) en niet 15:00h

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 16:47
Ferio schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Dat valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben ook 10 weken minder de tijd gehad vergeleken met Nvidia (Navi 21 is pas 7 weken geleden uitgekomen; 6 weken voor AIB kaarten). Vergeet niet dat Nvidia onderhand al 16 (!) weken nauwelijks GA102 kan leveren. GA104 gaat beter, maar van die chip krijgen ze er ook zo'n 80% meer per wafer uit. En dat begint eigenlijk de afgelopen 1-2 weken pas bij te trekken; niet geheel ontoevallig is dat 8 weken na release en als ik je nou eens zeg dat een productierun gemiddeld 6-8 weken duurt (waarna de chips nog naar de AIB's moeten)? ;)

De komende paar weken zullen een veel beter beeld geven van AMD's problemen en of die even groot als die van Nvidia zijn. Hun chip is iets kleiner dan GA102, maar niet zo klein als GA104. Ze zullen per wafer pakweg 30% meer chips kunnen produceren, dus dan hangt het van yields af.

• Jorisc_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Werelds schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Dat valt allemaal wel mee hoor. Ze hebben ook 10 weken minder de tijd gehad vergeleken met Nvidia (Navi 21 is pas 7 weken geleden uitgekomen; 6 weken voor AIB kaarten). Vergeet niet dat Nvidia onderhand al 16 (!) weken nauwelijks GA102 kan leveren. GA104 gaat beter, maar van die chip krijgen ze er ook zo'n 80% meer per wafer uit. En dat begint eigenlijk de afgelopen 1-2 weken pas bij te trekken; niet geheel ontoevallig is dat 8 weken na release en als ik je nou eens zeg dat een productierun gemiddeld 6-8 weken duurt (waarna de chips nog naar de AIB's moeten)? ;)

De komende paar weken zullen een veel beter beeld geven van AMD's problemen en of die even groot als die van Nvidia zijn. Hun chip is iets kleiner dan GA102, maar niet zo klein als GA104. Ze zullen per wafer pakweg 30% meer chips kunnen produceren, dus dan hangt het van yields af.
Bij de release van Nvidia waren er al enkele tientallen op voorraad bij de webshops en binnen een paar weken kwamen er sporadisch leveringen van bijvoorbeeld 50 stuks binnen. Naast de normale leveringen van 10 stuks hier en daar.
Op release van AMD was er niks of 1 a 2 kaarten bij de webshops. In de tussen tijd zijn er hier ook echt amper kaarten van geleverd.

Dus bij Nvidia ging het toch wel een heel stuks sneller

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 16:47
Jorisc_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Bij de release van Nvidia waren er al enkele tientallen op voorraad bij de webshops en binnen een paar weken kwamen er sporadisch leveringen van bijvoorbeeld 50 stuks binnen. Naast de normale leveringen van 10 stuks hier en daar.
Op release van AMD was er niks of 1 a 2 kaarten bij de webshops. In de tussen tijd zijn er hier ook echt amper kaarten van geleverd.

Zeg dat maar tegen de mensen die al sinds release date in wachtrijen staan ;)

Nu heeft dat ook te maken met het feit dat Nvidia AIB's heeft toegestaan 9 verschillende SKU's te maken, waardoor zij op hun beurt enkel de SKU's met hoge marges uitleveren, maar "sporadisch" 50 stuks leveren verspreid over 5+ merken is nog steeds ruk.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Jorisc_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Ik en 49 anderen hadden hun Asrock 6900XT zelfs voordat AMD die uitleverde. Dus het is maar hoe je het bekijkt. De loterij is voor beide merken aanwezig en wat mij betreft gaat het ook bij beide niet goed. Hopelijk gaat dat snel beter.

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

er is geen 15:00 drop

[ Voor 47% gewijzigd door tailfox op 08-01-2021 15:06 ]

Heeft het vaak fout

• atomicblue
de drop van gisteren was om 17:30

[ Voor 20% gewijzigd door atomicblue op 08-01-2021 15:20 ]

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:05:
de drop van gisteren was om half vier
zullen we wel posten in GMT+1?
17:30

Heeft het vaak fout

• Th0ms0n
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11-2023

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Th0ms0n schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Da's gewoon een misdaad tegen de mensheid
Zo lelijk als dat kreng is? :+

• Ferio
Zal wat zijn als amd flinke drops heeft straks.. Al die overpriced shops..

Verwijderd

Als AMD straks zelf veel voorraad heeft, dan is ze medeverantwoordelijk voor de hoge prijzen in webshops. :P

• Ferio
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:30:
Als AMD straks zelf veel voorraad heeft, dan is ze medeverantwoordelijk voor de hoge prijzen in webshops. :P
Zit wel behoorlijk verschil in kwa prijzen in verschillende webshops. Die gooien zelf gewoon een flinke marge erop. Ben wel benieuwd wat de winsten zijn voor een winkel.voor bv een 3080 of 6800xt.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:32

Taygeta

KTM 790 Adventure

• zzzzz
Het was een non-XT voor 749 :/

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• TheBrut3
Is toch geen vreemde prijs? Succes met AMD AIB kaarten veel goedkoper vinden. Goedkoper lukt misschien bij een scalper die zijn AMD reference online zet.

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

TheBrut3 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Is toch geen vreemde prijs? Succes met AMD AIB kaarten veel goedkoper vinden. Goedkoper lukt misschien bij een scalper die zijn AMD reference online zet.
Nee hoor ik betaal graag 200 euro meer

Heeft het vaak fout

• Ledtherebelight
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
[...]

Dat iedereen 200 euro meer rekent, betekent het nog niet dat het een goede deal is ofzo.
Tenminste, niet voor mij.

• zzzzz
[...]

30% boven de MSRP van AMD's kaart. Dat vind ik heel fors.

• VegetaSan
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05-2025
Goede prijzen vind je bij de leveranciers. In dit geval Ingram Micro. Prijzen zijn excl. BTW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86DITuXA2SaysFhLQWCEOFuk62s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sn3oOvOBYJHnL5mfQhujHUe.jpg?f=fotoalbum_large

Voorraad onbekend ook al zegt de screenshot 7 dagen. Eerst was het 31/12. Toen 07/01 nu onbekend.

Voor degene zonder bedrijf, wellicht account aanmaken via iemand dichtbij.

[ Voor 6% gewijzigd door VegetaSan op 08-01-2021 19:18 ]

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb medelijden met degene die daar 1499 euro voor heeft betaald...

Edit: nevermind, het kan erger: V&A aangeboden: RX 6900 XT Red Devil Limited Edition ZGAN

Edit2: jammer dat dit de 2e kaart al is die door deze Tweaker besteld is en ongebruikt weer doorverkocht wordt, ik zou 'm lekker laten smoren in 't ding... 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door WeirCo op 08-01-2021 19:29 ]

Twitch Kanaal

• atomicblue
WeirCo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Edit: nevermind, het kan erger: V&A aangeboden: RX 6900 XT Red Devil Limited Edition ZGAN

Edit2: jammer dat dit de 2e kaart al is die door deze Tweaker besteld is en ongebruikt weer doorverkocht wordt, ik zou 'm lekker laten smoren in 't ding... 8)7
Blijkbaar is dit de nieuwe realiteit

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

WeirCo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Ad is weg.

Heeft het vaak fout

• lou louis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:23
komt zo wel weer terug met nieuwe naam en of op marktplaats

• WeirCo
lou louis schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:09:
komt zo wel weer terug met nieuwe naam en of op marktplaats
Klopt: https://www.marktplaats.n...zgan.html?previousPage=lr

Heeft volgens z'n MP account ook een 6800 XT Red Devil gereserveerd staan. Ik krijg jeuk van dit soort mensen...

[ Voor 15% gewijzigd door WeirCo op 08-01-2021 20:13 ]

Twitch Kanaal

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-01 19:28
WeirCo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Klopt: https://www.marktplaats.n...zgan.html?previousPage=lr

Heeft volgens z'n MP account ook een 6800 XT Red Devil gereserveerd staan. Ik krijg jeuk van dit soort mensen...
""

€1750... "Wisam El-Helali" staat bij de advertentie. Zou het niet zomaar vertrouwen om op te sturen, hooguit dat iemand het misschien lokaal wil ophalen. Dat bedrag van €1750 voor een printplaat is zowaar diefstal, belachelijk. Ik passeer..

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 15:45
Wat een schandalige prijzen. Hopelijk heeft AMD snel de productie op orde.

• FireBladeX
VegetaSan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:17:
Goede prijzen vind je bij de leveranciers. In dit geval Ingram Micro. Prijzen zijn excl. BTW:

[Afbeelding]

Voorraad onbekend ook al zegt de screenshot 7 dagen. Eerst was het 31/12. Toen 07/01 nu onbekend.

Maar hoe schandalig is het dan niet dat winkeliers zoveel marge pakken?? Ik sta op punt om mij in te schrijven bij KVK om een videokaart te bestellen.

• atomicblue
FireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Maar hoe schandalig is het dan niet dat fabrikanten zoveel marge pakken?? Ik sta op punt om mij in te schrijven bij KVK om een videokaart te bestellen.
Ze zullen altijd zeggen dat hun winstmarge hetzelfde is en dat de leveranciers meer rekenen.

• TheBrut3
Maar hoe schandalig is het dan niet dat fabrikanten zoveel marge pakken?? Ik sta op punt om mij in te schrijven bij KVK om een videokaart te bestellen.
Denk niet dat de grote winsten bij de fabrikanten zitten.

• Wazzim
  • Laatst online: 15-01 18:19
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk retailers maar is het niet zo dat de retailers inclusief BTW op zijn minst 803€ moeten vragen om break even te komen qua inkoopprijs? Of zie ik het nou verkeerd?

Lijkt mij juist dat de prijzen inderdaad zo hoog zijn vanuit de videokaartmakers. Wat volgens mij duidt op hoge productie of vervoerskosten. Ik snap de prijzen nu beter.

• zzzzz
[...]

Ik ga het tabje ook even pinnen denk ik >:)
Mocht het nou de komende week niks worden via AMD Direct Buy dan is het echt wel iets om naar te kijken. De 52 euro van inschrijving als ZZPer heb je er zo uit.

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:16
Ik was de eerste hier die de 6900xt drop vermeldde, laat ik dan ook de eerste zijn die zojuist de verzend bevestiging heeft ontvangen vanuit AMD. :+

De DHL planning wordt opgemaakt, dus nog geen idee wanneer geleverd wordt, zal maandag zijn gok ik.

Fijne avond heren!

iRacing Profiel

• atomicblue
MichaelJ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:30:
Ik was de eerste hier die de 6900xt drop vermeldde, laat ik dan ook de eerste zijn die zojuist de verzend bevestiging heeft ontvangen vanuit AMD. :+

De DHL planning wordt opgemaakt, dus nog geen idee wanneer geleverd wordt, zal maandag zijn gok ik.

Fijne avond heren!
DHL? De mijne is ingesteld als Fedex, ik denk dat ze verschillende bedrijven gebruiken tussen België en Nederland

• MichaelJ
atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:32:
[...]

DHL? De mijne is ingesteld als Fedex, ik denk dat ze verschillende bedrijven gebruiken tussen België en Nederland
Op de AMD ordercheck pagina zag ik inderdaad Fedex staan, toch heb ik van DHL de track and trace gekregen.

Agh het maakt mij geen bal uit wie hem brengt, van mij part is het de slager op de hoek. ;)

iRacing Profiel

• atomicblue
MichaelJ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Op de AMD ordercheck pagina zag ik inderdaad Fedex staan, toch heb ik van DHL de track and trace gekregen.

Agh het maakt mij geen bal uit wie hem brengt, van mij part is het de slager op de hoek. ;)
Je hebt gelijk, ik heb net ook mijn bevestiging ontvangen en het is DHL

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 11:03
*originele gequote reactie verwijderd

Waar ik dan wel weer een beetje blij van word is dat hier op Tweakers 'al' sinds zondag een 6900XT ref. (met ASRock stickertje) aangeboden wordt voor €1200 en dat deze nog niet verkocht is. Faith in humanity toch een beetje restored? :P tenzij die na mijn comment ineens binnen 10 minuten verkocht is natuurlijk :')

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 09-01-2021 08:49 ]

• luckystone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10-2025
*originele gequote reactie verwijderd
On topic: Sta sinds 25 November in de wachtrij bij Megekko voor Gigabyte 6800 XT op #8 en sinds 9 December op #2 voor Alternate 6900XT. Nog steeds geen update.

[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 09-01-2021 08:48 ]

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
zzzzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Ik ga het tabje ook even pinnen denk ik >:)
Mocht het nou de komende week niks worden via AMD Direct Buy dan is het echt wel iets om naar te kijken. De 52 euro van inschrijving als ZZPer heb je er zo uit.
offtopic:
Er komt wel iets meer bij kijken dan je alleen inschrijven als ZZPer. Je wordt ook bij de belastingdienst aangemeld als ZZPer, BTW afdracht regelen of BTW vrijstelling aanvragen (KOR), boekhouding opzetten.

Let ook op dat als je alleen kosten maakt en geen omzet, dit ook op kan vallen en daar vragen over kunnen komen.

En dat alles voor 21% BTW korting...

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• makooy
  • Laatst online: 21:52
De 6900XT komt in NL van Ingram Micro.

DHL tracking:
VOLG DE ZENDING VAN INGRAM MICRO BV

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• atomicblue
k denk dat VegetaSan een insider is en wist dat de officiële AMD-voorraad van Ingram was O-) O-)

• Edenian
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-12-2025
MichaelJ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:30:

Fijne avond heren!
Hier ook ontvangen :D
Thanks all!

• MichaelJ
AMD is wel te gierig geweest om zaterdaglevering aan te vinken bij het verzenden. :+

iRacing Profiel

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-01 21:56
[...]

Maar hoe schandalig is het dan niet dat winkeliers zoveel marge pakken?? Ik sta op punt om mij in te schrijven bij KVK om een videokaart te bestellen.
680 ex is 822 inc. en dat is inkoop.
Is dus niet zo gek dat de winkels zo duur zijn als de distributeur al hoge prijzen geeft.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 12:36
MichaelJ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:18:
AMD is wel te gierig geweest om zaterdaglevering aan te vinken bij het verzenden. :+
Helaas wel inderdaad, maandag binnen ook hier. Valt me in principe nog mee, had erger verwacht eerlijk gezegd.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:32

Taygeta

KTM 790 Adventure

Reveal! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Is dus niet zo gek dat de winkels zo duur zijn als de distributeur al hoge prijzen geeft.
Mjah maar dat zal dan betekenen dat de reference kaarten van AMD.com veel te goedkoop zijn. Daar zit een groot prijs verschil tussen.

• makooy
  • Laatst online: 21:52
Taygeta schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Mjah maar dat zal dan betekenen dat de reference kaarten van AMD.com veel te goedkoop zijn. Daar zit een groot prijs verschil tussen.
Hou er ook wel rekening mee dat elk niet-AMD merk heeft gezegd dat de reference prijzen niet kloppen. Ook passen die allerlei zaken aan mbt koeling, ontwerp etc, daar gaan ook extra kosten in zitten

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• FireBladeX
Reveal! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Die nitro varianten heb ik nog niet echt goedkoper gezien dan 1000 euro voor de 6800XT.
Dat betekent dus €180 euro per videokaart. De prijzen die ik voorbij heb zien komen lagen tussen de 1150 en 1200 euro. Dus gemiddeld €300-400 euro winst per videokaart. Om alleen een stickertje op te plakken met jouw adresgegevens.

maar goed... iets met kapitalisme en marktwerking... ik hoop gewoon dat die referencekaarten veelvoudig geleverd gaan worden zodat de prijzen enigzins kan normaliseren. Ik ga geen €1000,- geven voor een videokaart. Dan koop ik liever over twee maanden een PS5 erbij (ben al bezit van een XSX) en dan over 1 jaar koop ik wel een tweedehands 6800XT voor 500 euro.

• TheBrut3
FireBladeX schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:56:
Dus gemiddeld €300-400 euro winst per videokaart. Om alleen een stickertje op te plakken met jouw adresgegevens.
Afschrijving/kosten (on)roerende zaken. Kosten om transportkosten laag te houden. Personele kosten. Kosten om retourzendingen te dekken. Belastingen enz.

Maar vertel, voor hoeveel moet een kaart welke 620 ex kost inkoop dan worden verkocht?

Wat hier volgens mij vooral duidelijk wordt gemaakt is dat de hoge prijzen niet alleen door vraag en aanbod komen, maar ook doordat er al veel extra kosten zijn gemaakt voordat de producten bij de verkoper zijn. Wij weten niks over de inkoopprijzen van de producenten, we weten dat TSMC de prijzen heeft verhoogd en dat er van veel zaken te weinig is. We weten niet wat de transportkosten zijn, we weten alleen dat door corona de transportkosten flink zijn gestegen. We weten ook niet hoeveel een zaak als Ingram Micro er zelf nog bovenop zet.

• WeirCo
TheBrut3 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Afschrijving/kosten (on)roerende zaken. Kosten om transportkosten laag te houden. Personele kosten. Kosten om retourzendingen te dekken. Belastingen enz.

Maar vertel, voor hoeveel moet een kaart welke 620 ex kost inkoop dan worden verkocht?

Wat hier volgens mij vooral duidelijk wordt gemaakt is dat de hoge prijzen niet alleen door vraag en aanbod komen, maar ook doordat er al veel extra kosten zijn gemaakt voordat de producten bij de verkoper zijn. Wij weten niks over de inkoopprijzen van de producenten, we weten dat TSMC de prijzen heeft verhoogd en dat er van veel zaken te weinig is. We weten niet wat de transportkosten zijn, we weten alleen dat door corona de transportkosten flink zijn gestegen. We weten ook niet hoeveel een zaak als Ingram Micro er zelf nog bovenop zet.
Volgens mij is het vrij naïef om te denken dat die inkoopsprijs de daadwerkelijke kostprijs van het product is van AMD, daar zit namelijk ook al marge op. Je gaat mij niet wijsmaken dat daar nog eens €300/400 aan kosten worden gemaakt voor vanalles wat je noemt. Het vraag een aanbod spel wordt hier héél goed gespeeld...

Twitch Kanaal

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08

Format-C

Tracing Rays

FireBladeX schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:56:
[...]

maar goed... iets met kapitalisme en marktwerking... ik hoop gewoon dat die referencekaarten veelvoudig geleverd gaan worden zodat de prijzen enigzins kan normaliseren. Ik ga geen €1000,- geven voor een videokaart. Dan koop ik liever over twee maanden een PS5 erbij (ben al bezit van een XSX) en dan over 1 jaar koop ik wel een tweedehands 6800XT voor 500 euro.
Ik ga voor een 6900xt en doe mn 2080ti en series x weg. Ik heb wel 1200 voor een 6900xt over. Een console zal hier voorlopig niet meer in huis te zien zijn. PC is echt wel stúkken beter imho hoor.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• atomicblue
Format-C schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Ik ga voor een 6900xt en doe mn 2080ti en series x weg. Ik heb wel 1200 voor een 6900xt over. Een console zal hier voorlopig niet meer in huis te zien zijn. PC is echt wel stúkken beter imho hoor.
de gemakkelijke manier om nu een 6900 XT te krijgen, is door een 6800 XT te kopen en deze te verhandelen.

8)7

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Net via v en a een 6900xt gekocht voor 1200. Was niet moeilijk. En 1200 is ook wel de max voor mij wat ik ervoor over heb. En de 6900xt was de kaart die ik wilde voor het komende jaar na wat wikken en wegen. nvidia is te duur in verhouding. . :D

Klaar..... :9 :9 :9 :D _/-\o_ :9~ :)

[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 09-01-2021 17:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Ferio
Format-C schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:30:
Net via v en a een 6900xt gekocht voor 1200. Was niet moeilijk. En 1200 is ook wel de max voor mij wat ik ervoor over heb. En de 6900xt was de kaart die ik wilde voor het komende jaar na wat wikken en wegen. nvidia is te duur in verhouding. . :D

Je had beter kunnen wachten tot na volgende week. CES komt en blijkbaar zijn er verwachtingen dat er (flinke) drops komen. Scheelt je 200 euro.

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:56
Ferio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Je had beter kunnen wachten tot na volgende week. CES komt en blijkbaar zijn er verwachtingen dat er (flinke) drops komen. Scheelt je 200 euro.
Vraag me af waar die verwachtingen vandaan komen...

Diablo 3 Profiel

• Ferio
randomice schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Vraag me af waar die verwachtingen vandaan komen...
Geen flauw idee, ik verwacht niets, maar tot nu toe bij CES altijd drops geweest.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ferio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Die ben ik alweer vergeten als ik aan het gamen ben. Naar de kroeg kan ik ook niet... de komende 8 weken... dus spaar wel weer wat. haha En heb inruil goods die ik van de hand doe (series x of evga 2080ti anyone?).

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 09-01-2021 18:02 ]

Verwijderd

Ferio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Geen flauw idee, ik verwacht niets, maar tot nu toe bij CES altijd drops geweest.
Je doet nu alsof er een vast te stellen patroon te zien is ergens. Hoe vaak is er een CES geweest in een periode van grote videokaartschaarste in de afgelopen tien jaar, waarbij er op of rond de CES wel voorraad was?

• Ferio
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Je doet nu alsof er een vast te stellen patroon te zien is ergens. Hoe vaak is er een CES geweest in een periode van grote videokaartschaarste in de afgelopen tien jaar, waarbij er op of rond de CES wel voorraad was?
Doelde meer op announcement van iets. had CES in mn hoofd zitten :)

• pixeled
pixeled schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:50:
Waar ik dan wel weer een beetje blij van word is dat hier op Tweakers 'al' sinds zondag een 6900XT ref. (met ASRock stickertje) aangeboden wordt voor €1200 en dat deze nog niet verkocht is. Faith in humanity toch een beetje restored? :P tenzij die na mijn comment ineens binnen 10 minuten verkocht is natuurlijk :')
Format-C schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:30:

;(

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik wou dat ik tijd had om zelf 1 te zoeken zoals vroeger. Of zelfs honderden kilometers rijden om er 1 op te halen.... Als 1e.... In NL... Zoals met de 7950X2. Jaren geleden... Maar helaas. Maar ik ben liefhebber... En ik werk niet voorde kat zn k. En wachten... Dat kan ik al niet sinds 2004... Daaar komt bij dat ik wel gewend ben wat meer neer te leggen af en toe. Als er mooi spul te koop is. Op GPU gebied... Dat is niet iets van 2020 ofzo... Dus ja. Ieder zn hobby. ;) Edit; en dat weet jij toch wel inmiddels. Dat er hier een paar rondlopen... Dat is toch moooi man. Samen kom je dr een stuk verder mee en leer je ook nog een hoop. ;) Maar ben dan maar GPU aholic. I dont care. Liever dit dan een ander soort a-holic.

[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 09-01-2021 20:49 ]

• pixeled
Zeker. Vond 't vooral een mooi stukje humor aangezien ik gisteravond precies hierover had gepost ;)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

pixeled schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:56:
Zeker. Vond 't vooral een mooi stukje humor aangezien ik gisteravond precies hierover had gepost ;)
Wat ik wel met je eens ben is dat het nergens over gaat. En dat het nog nooit zo lastig was om een kaart te vinden. Maar ja. Wat wil je met alle maatregelen overal. iedereen zit achter zn schermpie.. thuis te werken... Het is al een wonder dat er uberhaupt een gpu bij een klant aankomt imho. Maar als we 6 tot 8 maanden verder zijn gaan ze gewoon voor de adviesprijs over de toonbank denk ik. Als alles een beetje gaat zoals het zou moeten... en alles weer voluit en masse geproduceerd en gedistribueerd wordt... Wereldwijd. En tot die tijd dalen ze steeds wat van scalp niveau af. Verder ben ik nu heel benieuwd naar de snelheid, de mogelijkheden, de software en stabiliteit. Deze hoop ik een tijdje te houden. Verwacht hier best veel van eigenlijk. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 09-01-2021 21:39 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Format-C schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Ik wou dat ik tijd had om zelf 1 te zoeken zoals vroeger. Of zelfs honderden kilometers rijden om er 1 op te halen.... Als 1e.... In NL... Zoals met de 7950X2. Jaren geleden... Maar helaas. Maar ik ben liefhebber... En ik werk niet voorde kat zn k. En wachten... Dat kan ik al niet sinds 2004... Daaar komt bij dat ik wel gewend ben wat meer neer te leggen af en toe. Als er mooi spul te koop is. Op GPU gebied... Dat is niet iets van 2020 ofzo... Dus ja. Ieder zn hobby. ;) Edit; en dat weet jij toch wel inmiddels. Dat er hier een paar rondlopen... Dat is toch moooi man. Samen kom je dr een stuk verder mee en leer je ook nog een hoop. ;) Maar ben dan maar GPU aholic. I dont care. Liever dit dan een ander soort a-holic.
Precies de afweging die ik ook heb gemaakt. Ik kan beter een uur werken en wat extra lappen dan dagen te gaan zoeken; ik heb het zeker in het begin van deze launch gedaan omdat het leuk is maar het kost te veel tijd. :/

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Precies de afweging die ik ook heb gemaakt. Ik kan beter een uur werken en wat extra lappen dan dagen te gaan zoeken; ik heb het zeker in het begin van deze launch gedaan omdat het leuk is maar het kost te veel tijd. :/
Bij een 7800 of RTX4000 launch zal het wel weer lonen internet af te struinen voor een kaartje. In een normale wereld....

Ik ben het geld dat ik extra betaald heb alweer vergeten voordat ik de kaart heb. geld is maar een nummertje op een schermpje. Of zijn maar papiertjes met een kleurtje met "waarde". .

Ik heb liever een benchmark draaiende VGA kaart dan een paar briefjes papier. :P

En mijn leven is simpel; ik ga vooruit (dat gaan we allemaal), en kijk niet om nadat ik een keuze gemaakt heb of iets gedaan heb. Want veranderen kan je het dan al niet meer. Dus waarom zou je jezself er druk om maken? Als mn pleepapier op is. Dan maak ik me druk. Of als ik niks te eten heb. Of als ik (of iemand in mn omgeving) ziek ben. En verder niet.

Niet om dit soort dingen. Het is zoals het is. En als iets helemaal niet verkrijgbaar is tegen geen enkele prijs
is vele malen erger dan dat iets heel duur is.

Daar komt bij dat het nou eenmaal zo is dat deze kaarten verkocht kunnen worden voor 1200. Of 1300. En misschien zijn er ook wel mensen die er 1500 voor over hebben. __> Als mijn vingerafdrukken op een/ de kaart zitten is een meerprijs van 500 ook niks. 1500 is ook best een nette prijs voor een : AMD 6900XT Format-C Signature Edition :+ }:O

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-10-2025
VegetaSan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:17:

[Afbeelding]

Hoe kun je als bedrijf bestellen? Of heb ik iets gemist, in ieder geval alvast dank voor je antwoord.

• VegetaSan
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05-2025
Ten eerste heb je een bedrijf nodig. Ten tweede gebruik je de bedrijfsgegevens om een IM Reseller te worden waarmee je een account krijgt waar je orders mee kunt plaatsen. Dit kan via een formulier op hun website.

Als je nog een bedrijf moet oprichten raad ik het je niet aan. Heb je er al een dan kun je gerust een account aanmaken, altijd handig om te hebben.

Levertijden zijn absoluut niet sneller dan bij webshops en niets is op voorraad.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 06:56
En toch verbaasd het me... na bijna alles wel een beetje gevolgd te hebben in dit topic (en ook de Nvidia variant over de rtx 3000 kaarten EN de amd zen 3 cpu's :+ )

Hoe kan het toch dat alles wat er langs komt OF een reference kaart is (via amd.com) OF hier en daar een Asrock?

Feit is volgens mij dat een Gigabyte/Sappire/Asus/Msi/inno3d etc. etc nog geen enkele 6800(xt) kaart geleverd hebben aan een NL shop, of heb ik dat fout? Behalve heel misschien hier en daar een 6900xt voor veel te veel geld?

Bij Nvidia is er toch echt wel veel meer inmiddels (al is het nog veel te weinig).

Ook op een marktplaats wordt er nauwlijks een 6800 aangeboden en als ze langs komen (voor de meest fantastische bedragen) is het wederom alleen een reference en geen enkele van een Asus etc.

Hoe kan dit? Sure, Nvidia was een maand eerder maar die werden een maand terug toch ook echt wel wat meer geleverd dan de amd versies nu....

Best wel een ramp langzamerhand, net als hun 5600x en 5900x cpu's..

• atomicblue
Op dit moment is Sapphire de enige die 6800XT verzendt
Pagina: 1 ... 74 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord