My native language is Ukrainian, also can speak Russian and English. Currently learning Dutch, but I still cant use it for discussion. Sorry.
Zelf zou ik een 6800XT niet msrp-msrp ruilen tegen een 6900XT gezien het kleine verschil in prestatie. Dan moet de persoon die de 6800XT wil er toch wel wat meer op toe leggen.VegetaSan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Ja en als dat niet lukt mag hij weg voor aankoopprijs. Niet ideaal maar alsnog beter dan in de verkeerde handen. Idealistisch gezien in de juiste handen maar we weten allemaal dat dat vandaag de dag erg moeilijk is.
200 euro is is qua prijs prestatie nog niet eens interessant maar dat maakt het al wel een stuk interessanter dan 360.
Aan de andere kant is de 6900XT wel een prachtige kaart die lang mee kan alleen de prijs perstatie verhouding is tov de 6800 en 6800XT niet zo best.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Waar dan? Want ik was er heel snel bij en heb alleen de 6800 en 6900 gezien.Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Ik heb die er wel tussen zien staan en meerdere berichten gezien van mensen die hem besteld hebben.
Ik heb alleen de 6900XT gezien ook geen 6800 of 6800XT.1337Steven1337 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:09:
Even als check, maar er was dus geen 6800 XT?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ah jij hebt dus nog wel een 6800 gezien?Wazzim schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:11:
[...]
Waar dan? Want ik was er heel snel bij en heb alleen de 6800 en 6900 gezien.
Ik zag de 6800 non-XT voor 2-3 minuten, maar toen was die ook weg. 6900XT heeft ca. 20 minuten bestelbaar gestaan wat ik zag.1337Steven1337 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:09:
Even als check, maar er was dus geen 6800 XT?
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Zie afbeeldingVegetaSan schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:33:
Schijnt een drop te zijn geweest van de volgende producten rond 17:25:
[Afbeelding]
De 6800xt heeft er niet tussen gestaan, meerdere bots alleen notificatie voor 6900xt en normale 6800Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:07:
Voor elkaar gekregen om een 6900XT te bemachtigen via de officiële site
Ja 6800 en 6900. Ik game op 4k en wil dus of de 6800xt of de 3080.
6800 stond beschikbaar, maar volgens mij is het niemand gelukt om deze te bestellen.
Ik betwijfel dat heel erg... ik was er gelijk bij, want de pagina's opende gelijk... de 6800xt is nooit geopend geweests, zelfs geen melding. De 6800 was wel beschikbaar, maar heel snel weg. Ik denk dat je dus de 6800 bedoelde.atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:14:
Ik kan bevestigen dat de koopknop beschikbaar was voor de 6800 XT, ze waren zojuist meteen gekocht
Edit: Bekende trackers melden ook alleen 6800 en 6900xt.
[ Voor 16% gewijzigd door Ferio op 07-01-2021 18:18 ]
Klopt. Ik zou het zelf ook niet doen voor waar ik het voor nodig heb. Anderen wellicht wel voor hun build. Ik vind het ook volledig prima als ik iemand anders er blij mee kan maken voor aankoopprijs.Astennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Zelf zou ik een 6800XT niet msrp-msrp ruilen tegen een 6900XT gezien het kleine verschil in prestatie. Dan moet de persoon die de 6800XT wil er toch wel wat meer op toe leggen.
200 euro is is qua prijs prestatie nog niet eens interessant maar dat maakt het al wel een stuk interessanter dan 360.
Aan de andere kant is de 6900XT wel een prachtige kaart die lang mee kan alleen de prijs perstatie verhouding is tov de 6800 en 6800XT niet zo best.
huh toch wel gelukt?atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:21:
[Afbeelding]
gvd, je hebt gelijk ... ik heb net een 6900 XT gekocht in de waanzin van dit alles. Nu moet ik een nieuwe PSU kopen
Hopelijk gaat er nu regelmatiger voorraad komen.
Als je toch een nieuwe moet gaan kopen, raad ik je aan om een psu te kopen met platinum of titanium. Is wel duurder, maar op lange termijn bespaar je meer.atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:21:
[Afbeelding]
gvd, je hebt gelijk ... ik heb net een 6900 XT gekocht in de waanzin van dit alles. Nu moet ik een nieuwe PSU kopen
Ja, geweldig nu ik een "Enthusiast Class" ben. Tijd om mijn nier te verkopen
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Hoe heb je hem alsnog weten te bemachtigen? In frankrijk zie ik ook nog..atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:26:
[...]
Ja, geweldig nu ik een "Enthusiast Class" ben. Tijd om mijn nier te verkopen
Geen tickers heeft die geregistreerd.Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:10:
[...]
Ik heb die er wel tussen zien staan en meerdere berichten gezien van mensen die hem besteld hebben.
Heeft het vaak fout
België amd winkel zijn in het frans1337Steven1337 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:30:
[...]
Hoe heb je hem alsnog weten te bemachtigen? In frankrijk zie ik ook nog..
Ze zeiden binnen 4 tot 8 weken en 4 weken is ongeveer rond deze dagen.. wie weet..zzzzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:29:
Er zat tussen de vorige drop van 8 december en vandaag 7 januari bijna precies een maand... hopelijk mogen we het nu vaker proberen en heeft AMD goede productie kunnen draaien de afgelopen tijd.
Edit: Ik heb het idee dat de AMD hype een beetje afgezwakt is, doordat er nu constant nvidia leveringen zijn en geen AMD. Denk dat er aardig wat over is gestapt naar de concurrent.
[ Voor 18% gewijzigd door Ferio op 07-01-2021 18:51 ]
net nog gekeken, helaas geen kaarten meer, ook niet in België of Duitsland. Ik baal echt als een stekker, net de drop gemist.1337Steven1337 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:30:
[...]
Hoe heb je hem alsnog weten te bemachtigen? In Frankrijk zie ik ook nog..
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Raar zeg een maand geleden was Nvidia er niet.Ferio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:31:
[...]
Ze zeiden binnen 4 tot 8 weken en 4 weken is ongeveer rond deze dagen.. wie weet..
Edit: Ik heb het idee dat de AMD hype een beetje afgezwakt is, doordat er nu constant nvidia leveringen zijn en geen AMD. Denk dat er aardig wat over is gestapt naar de concurrent.
Heeft het vaak fout
Een beetje troost mss: ook al had je em niet gemist was het nog een grote loterij om iets te bemachtigen.MacD007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:
[...]
net nog gekeken, helaas geen kaarten meer, ook niet in België of Duitsland. Ik baal echt als een stekker, net de drop gemist.
Mwa, die 6900xt ging erg soepel er doorheen, 2 vrienden hebben hem gekocht (ong 10m uit elkaar) zonder problemen. Beide op eerste poging.Djie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:03:
[...]
Een beetje troost mss: ook al had je em niet gemist was het nog een grote loterij om iets te bemachtigen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 07-01-2021 19:04 ]
Helaas hier dus niet, om 17:25(paypal) en om 17:26(CC) proberen te kopen zodra hij beschikbaar kwam, beide keren gewoon terug naar shop scherm zonder dat er iets van een afschrijving is gedaan.Ferio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:04:
[...]
Mwa, die 6900xt ging erg soepel er doorheen, 2 vrienden hebben hem gekocht (ong 10m uit elkaar) zonder problemen. Beide op eerste poging.
heb jij hem via Frankrijk (Franse Site ../RO gekocht, en gewoon ook een Nederlands afleveradres kunnen opgeven?atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:21:
[Afbeelding]
Oww,, meerdere hier hebben hem ook kunnen bemachtigen, zelfs rond 17:35.Djie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:05:
[...]
Helaas hier dus niet, om 17:25(paypal) en om 17:26(CC) proberen te kopen zodra hij beschikbaar kwam, beide keren gewoon terug naar shop scherm zonder dat er iets van een afschrijving is gedaan.
vriend 1 : Rond 17:28
Vriend 2 : Rond 17:36
Het was via de Belgische website https://www.amd.com/en/direct-buy/beMacD007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:08:
[...]
heb jij hem via Frankrijk (Franse Site ../RO gekocht, en gewoon ook een Nederlands afleveradres kunnen opgeven?
Tjah, als ik maar zou weten waarom het niet gelukt is... maar helaas. Gelukkig zijn er wel veel Tweakers vandaag voorzien! Ik hoop dan maar weer op een volgende, hopelijk dan weer meer geluk in de loterij.Ferio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Oww,, meerdere hier hebben hem ook kunnen bemachtigen, zelfs rond 17:35.
vriend 1 : Rond 17:28
Vriend 2 : Rond 17:36
Jup, 6800xt hoop ikDjie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Tjah, als ik maar zou weten waarom het niet gelukt is... maar helaas. Gelukkig zijn er wel veel Tweakers vandaag voorzien! Ik hoop dan maar weer op een volgende, hopelijk dan weer meer geluk in de loterij.
ik eigenlijk ook, vind de RX 6800XT voor mij eigenlijk wel voldoende, kan nog steeds niets vinden of een RX 6900XT in kombinatie met een AMD 9 3900XT een veel beter prestatie bij MS Flight sim 2020 geeft, dat zou voor mij de enige reden zijn om circa 300 euro meer uit te geven. de dingen die ik tot nu toe heb gezien is het voordeel niet echt heel veel (5 tot max. 15%).
Nee.atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:23:
Is het oké om hier om PSU-aanbevelingen te vragen?
Er is vandaag een drop geweest en blijkbaar nog al veel, zou Alternate.nl er hebben gehad?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dit waren AMD reference kaarten, heeft niets externe te maken.Damic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:32:
[...]
Nee.
Er is vandaag een drop geweest en blijkbaar nog al veel, zou Alternate.nl er hebben gehad?
Ja en al de rest is niet reference dan? is gewoon ander stikkertje worden allemaal in hetzelfde fabriek geproduceerd ;DFerio schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Dit waren AMD reference kaarten, heeft niets externe te maken.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hoe stel je dat in via gpu tracker?Greggel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:37:
Yup same here, kreeg melding via gpu tracker en stel je voor, het liep van een leien dakje.
Het is een ander stickertje ja, maar dan moet AMD ze wel leveren.Damic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Ja en al de rest is niet reference dan? is gewoon ander stikkertje worden allemaal in hetzelfde fabriek geproduceerd ;D
Binnen één week zal je 'm waarschijnlijk hebben (gebaseerd op persoonlijke ervaring met AMD en levering van anderen hier)TerrorSource schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:48:
Iemand enig idee van de levertijd van de 6900XT van AMD zelf? Kan het niet in de mails terugvinden.
Welke PSU heb je dan?atomicblue schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:21:
[Afbeelding]
Op Alternate.be is mijn order voor een 5600x ook weg, het lijkt op onderhoud of een storing.WeirCo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:14:
Zijn er meer mensen die in hun Alternate.nl account niet meer de bestelling voor een 6000-series GPU hebben staan? Ik log net in en zie dat zowel m'n openstaande als historische orders niet weergegeven worden...
Jij inmiddels al een emailbevestiging van AMD? Ik heb ook via PayPal betaald, geld is afgeschreven, en ik kwam op een "Order Confirmation" pagina van AMD met de melding dat ik nog een bevestigingmail zou krijgen.douweee schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:56:
Bij mij ook gelukt om de 6900 xt te bemachtigen, alleen betaald via Paypal, nog geen e-mail, dit duurt gewoon wat langer om te verwerken?
Op diezelfde orderbevestiging pagina stond ook een "Invoice" link die een Server Error teruggeeft, meer mensen hier last van?
Check even je paypal, als daar een order en invoice nummer aan gelinkt is zou je mail moeten hebben. Als je niet doorgeklikt bent naar order confirmed na de betaalknop vrees ik ervoor.bartosiej schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Jij inmiddels al een emailbevestiging van AMD? Ik heb ook via PayPal betaald, geld is afgeschreven, en ik kwam op een "Order Confirmation" pagina van AMD met de melding dat ik nog een bevestigingmail zou krijgen.
Op diezelfde orderbevestiging pagina stond ook een "Invoice" link die een Server Error teruggeeft, meer mensen hier last van?
Wil hem bestellen maar ben eerst benieuwd hoelang die rij is..... bij voorbaat dank!!
Op alternate.nl bestelling voor 3080 niet langer zichtbaarClint.Eastwood schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:21:
[...]
Op Alternate.be is mijn order voor een 5600x ook weg, het lijkt op onderhoud of een storing.
Op dit moment 15meljor schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:38:
Iemand hier op de wachtlijst van azerty voor de SAPPHIRE AMD RADEON RX 6800 PULSE OC ?
Wil hem bestellen maar ben eerst benieuwd hoelang die rij is..... bij voorbaat dank!!
Hier is ook m'n order verdwenen...WeirCo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:14:
Zijn er meer mensen die in hun Alternate.nl account niet meer de bestelling voor een 6000-series GPU hebben staan? Ik log net in en zie dat zowel m'n openstaande als historische orders niet weergegeven worden...
-Edit- En m'n centen zijn ook niet teruggestort..
[ Voor 6% gewijzigd door jgj82 op 07-01-2021 22:01 ]
Bij mij kwam die mail in de spam folder.bartosiej schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Jij inmiddels al een emailbevestiging van AMD? Ik heb ook via PayPal betaald, geld is afgeschreven, en ik kwam op een "Order Confirmation" pagina van AMD met de melding dat ik nog een bevestigingmail zou krijgen.
Duurde bij mij even voordat ik die mail ontvangen had. Kan een aantal uur duren. Was bij mij in de spam terecht gekomen.bartosiej schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Iemand enig idee wat de levertijd ongeveer is?
Werkt makkelijk!
De kaart gebruikt maar 300 watt.
Die hoge wattages zijn vooral bedoelt voor B Merk PSU's die hun rated vermogen niet eens halen en door branden als ze te zwaar belast worden.
Een A Merk PSU kan ook 110% leveren als het moet.
Maar de kaart verbruikt 300 de rest van je systeem misschien 200 (misschien niet eens) dan heb je nog 150 watt marge over. Meer dan zat.
Ik heb in alle waanzin (bijna 2 weken fulltime zoeken naar kaarten, tijdens werk op alerts reageren, yay thuiswerken) een 6900XT besteld en het werkte zowaar. Ik heb een Seasonic GX-650 Gold met een Ryzen 5600X. Gaat 1 van beide een bottleneck zijn voor de 6900XT?Astennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:04:
[...]
Werkt makkelijk!
Die hoge wattages zijn vooral bedoelt voor B Merk PSU's die hun rated vermogen niet eens halen en door branden als ze te zwaar belast worden.
Maar de kaart verbruikt 300 de rest van je systeem misschien 200 (misschien niet eens) dan heb je nog 150 watt marge over. Meer dan zat.
Nee hoor dat gaat prima werken.TarikLuis schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:08:
[...]
Ik heb in alle waanzin (bijna 2 weken fulltime zoeken naar kaarten, tijdens werk op alerts reageren, yay thuiswerken) een 6900XT besteld en het werkte zowaar. Ik heb een Seasonic GX-650 Gold met een Ryzen 5600X. Gaat 1 van beide een bottleneck zijn voor de 6900XT?
De 5600X is ook snel genoeg. De 3600 niet altijd heb ik gemerkt maar de 5600X wel.
A-Merk Gold PSU's of hoger van Corsair, Seasonic, EVGA of bv Bequite kunnen dat met gemak aan.
Meet je verbruik voor de grap maar eens aan het stopcontact mocht je een meter hebben. Dan zie je misschien 450-500 watt en dan moet je de efficientie van de PSU er nog af halen. Dus verbruik je misschien 380-450 watt van de 650 die je PSU kan leveren.
Top! Bedankt voor je antwoord, ik vraag me alleen af of ik nu dan maar toch een 4K scherm moet kopen ipv een 1440p 144Hz, met de 6900XTAstennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Nee hoor dat gaat prima werken.
De 5600X is ook snel genoeg. De 3600 niet altijd heb ik gemerkt maar de 5600X wel.
A-Merk Gold PSU's of hoger van Corsair, Seasonic, EVGA of bv Bequite kunnen dat met gemak aan.
Meet je verbruik voor de grap maar eens aan het stopcontact mocht je een meter hebben. Dan zie je misschien 450-500 watt en dan moet je de efficientie van de PSU er nog af halen. Dus verbruik je misschien 380-450 watt van de 650 die je PSU kan leveren.
Als je 4k gaat kan je beter een 3080 of een 3090 kopen. De 6000 is beter op 1080p of 1440p.TarikLuis schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Top! Bedankt voor je antwoord, ik vraag me alleen af of ik nu dan maar toch een 4K scherm moet kopen ipv een 1440p 144Hz, met de 6900XT
Ah ik was initieel 1440p 144hz van plan met een 3060ti/3070. Maar ik heb dus in een vlaag van verstandsverbijstering toch op de knop gedrukt voor de 6900XT toen ik deze op de alert zag verschijnen.PhelX schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:16:
[...]
Als je 4k gaat kan je beter een 3080 of een 3090 kopen. De 6000 is beter op 1080p of 1440p.
Maar daar is deze dus geen overkill voor?
Er is ook nog iets tussen in 3440x1440TarikLuis schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
[...]
Top! Bedankt voor je antwoord, ik vraag me alleen af of ik nu dan maar toch een 4K scherm moet kopen ipv een 1440p 144Hz, met de 6900XT
Dat draai ik zelf daar zijn ze ideaal voor. Dan haal je toch nog tussen de 120-144FPS in de meeste games (hij haalt vaak meer maar ik cap op 143 op de zwarte stukken heb je soms maar iets drop maar dat merk je met het spelen niet)
1440P zou hij gewoon strak op 143FPS vol moeten kunnen houden.
Top! Goeie informatie, dankjewel. Waarom cappen op 143 en niet 144? En cappen omdat je anders ghosting krijgt als je over 144FPS gaat? (of is dat al de reden voor de 143?)Astennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Er is ook nog iets tussen in 3440x1440
Dat draai ik zelf daar zijn ze ideaal voor. Dan haal je toch nog tussen de 120-144FPS in de meeste games (hij haalt vaak meer maar ik cap op 143 op de zwarte stukken heb je soms maar iets drop maar dat merk je met het spelen niet)
1440P zou hij gewoon strak op 143FPS vol moeten kunnen houden.
Net pas binnengekomen inderdaad, en ook in de spamfolder.Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Duurde bij mij even voordat ik die mail ontvangen had. Kan een aantal uur duren. Was bij mij in de spam terecht gekomen.
Iemand enig idee wat de levertijd ongeveer is?
Omdat hij heel soms 1 FPS boven de Cap gaat en dan krijg je 145 en dat valt buiten de freesync range en dan krijg je tearing. Dus daarom cap ik altijd binnen de range.TarikLuis schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:21:
[...]
Top! Goeie informatie, dankjewel. Waarom cappen op 143 en niet 144? En cappen omdat je anders ghosting krijgt als je over 144FPS gaat? (of is dat al de reden voor de 143?)
Maar dit is meer voor in het ervaringen topic we gaan nu erg offtopic ^^:
AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic
Mijn excuses, ik zal daar verder aanhaken. Bedankt iig!Astennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Omdat hij heel soms 1 FPS boven de Cap gaat en dan krijg je 145 en dat valt buiten de freesync range en dan krijg je tearing. Dus daarom cap ik altijd binnen de range.
Maar dit is meer voor in het ervaringen topic we gaan nu erg offtopic ^^:
AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic
Welke bots??Stoomkoker schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:13:
[...]
De 6800xt heeft er niet tussen gestaan, meerdere bots alleen notificatie voor 6900xt en normale 6800
Dank je wel! Dat valt nog mee, heb em gelijk besteld. Hopelijk duurt het niet verschrikkelijk lang...... ik sta op plek 17/17 (voor de geinteresseerde).
Vind ze bizar duur maar dit is de goedkoopste in NL bestelbare rx6800 volgens mij, rest gaat helemaal nergens meer over en wachten op amd.com heb ik geen tijd voor helaas...
Nogmaals bedankt voor de info!
Ben van plek 2/19 naar plek 1/16 gegaan, erg treurig dat Asus kaarten in dergelijke aantallen de deur uit stuurt na 7 weken geen enkel bericht...blijkbaar is het wat het is, helaas.Vandaag, op 7-1-2021 hebben we een klein aantal van deze kaart ontvangen:
• Asus ROG-STRIX-LC-RX6800XT-O16G-GAMING
als je naar de RX 6800XT kijkt kan deze tot circa 400 tot 450W piek gebruiken, de RX 6900XT mogelijk nog iets meer, circa 50W +, afhankelijk van je voeding kan dat met het overige gebruik net te veel worden en gaan de overspanningsbeveiligingen van je voeding aan, dus voeding schakelt uit. Daarom word voor deze kaarten min. 750W of nog beter een 850W voeding van goede kwaliteit (helaas heeft dat dus niets te maken met de labels, gold, enz.) nodig wil je op full power gebruik kunnen maken van je kaart. dus bij 650W heb je of net voldoende (bij een uitstekende PSU, die in staat is die 110 tot 120% overload kortstondig aan te kunnen, zijn er maar weinige voedingen die dit kunnen) of te weinig. dus uitprobleren en als je systeem dus tijdens het gamen uitvalt zou dit wel eens aan je voeding kunnen liggen, zeker als dit bij full-load gebeurt. Overigens is het beter voor een voeding als deze niet continue op vol vermogen moet werken, hoe slechter de kwaliteit, hoe minder continue belasting deze aankan (ideaal is tussen 60 en 80%). igors'lab heeft daar een aantal aardige stukken over geschreven. succes en veel plezier met de kaart.Astennu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:04:
[...]
Werkt makkelijk!
[ Voor 9% gewijzigd door MacD007 op 07-01-2021 23:37 ]
De kaart is out of the box limited op 300 watt daar gaat hij niet overheen. Hij knijpt de voltages en clocks gewoon af om daar binnen te blijven.MacD007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:32:
[...]
[quote
als je naar de RX 6800XT kijkt kan deze tot circa 400 tot 450W piek gebruiken, de RX 6900XT mogelijk nog iets meer, circa 50W +,
Fully unlocked met max OC en met de more power tool heb ik er piek 450 watt uit weten te halen. Maar wattman kan je niet verder dan 350 watt als je +15% power gebruikt.
Ik zeg ook niet perse dat het label er iets mee te maken heeft.afhankelijk van je voeding kan dat met het overige gebruik net te veel worden en gaan de overspanningsbeveiligingen van je voeding aan, dus voeding schakelt uit. Daarom word voor deze kaarten min. 750W of nog beter een 850W voeding van goede kwaliteit (helaas heeft dat dus niets te maken met de labels, gold, enz.) nodig wil je op full power gebruik kunnen maken van je kaart. dus bij 650W heb je of net voldoende (bij een uitstekende PSU, die in staat is die 110 tot 120% overload kortstondig aan te kunnen, zijn er maar weinige voedingen die dit kunnen) of te weinig. dus uitprobleren en als je systeem dus tijdens het gamen uitvalt zou dit wel eens aan je voeding kunnen liggen, zeker als dit bij full-load gebeurt. Overigens is het beter voor een voeding als deze niet continue op vol vermogen moet werken, hoe slechter de kwaliteit, hoe minder continue belasting deze aankan (ideaal is tussen 60 en 80%). igors'lab heeft daar een aantal aardige stukken over geschreven. succes en veel plezier met de kaart.
Het is wel zo dat ze voor Gold PSU's en Platinum PSU's bij AMerken een bepaalde kwaliteit componenten gebruiken anders haal je die efficientie niet.
Daarnaast lag de nadruk op een Amerk PSU.
Van de Merken die ik noemde durf ik elke Gold of Platinum PSU te pakken en er 2 uur lang 100% load mee te draaien.
Met een 650 watt PSU ga je lang geen 100% load draaien met een 6900XT en een normaal systeem. Tenzij je een extrreme CPU OC hebt en een CPU hebt die 300 watt trekt. Maar in het geval van een 5600X heb je het over 120-130 watt. Dan moederbord SSD enz er bij en dan heb je +-200 watt. Dan de kaart er bij zit je op 500.
Dus zelfs met een OC op de kaart van +50 watt zit je op 550 watt.
Ik heb mijn eigen Systeem gemeten het valt allemaal reuze mee ik haal dan met +15% op een 6800XT iets van 600 watt uit de muur dus de PSU zelf levert (Titanium PSU) maar iets van 560 watt). En dat is met de CPU vol belast en GPU vol belast beide met OC. Bij games is de CPU niet altijd vol belast.
Ja ideale belasting heeft te maken met de efficientie en inderdaad tussen de 60-80% is beter. Echter denken mensen niet aan idle usage. PSU's met veel wattage zijn daar vaak veel inefficenter. Dus dan is de vraag draait je PC op een dag meer full load of meer idle?
En games belasten je systeem niet continu 100% de GPU wel maar CPU vaak niet als je een multi core CPU hebt.
Maar ook hier weer het beste is meten.
Maar om een nieuwe PSU te gaan kopen omdat je niet in de meest efficiente range zit is natuurlijk dood zonde. Ga je in het geval van deze trweakers nooit terug verdienen omdat ze al een redelijk effciente gold PSU hebben. En die zijn ook bij 90-100% load nog relatief efficient.
En over de PSU's die kort 110% kunnen leveren. Kijk maar eens bij JonnyGuru bijna alle Amerk PSU's doen dat zonder probleem. Alleen als je van die budget troep koopt tja die falen daar hard en gaan soms zelfs in rook op. Maar Corsair en Seasonic die de tweakers vertelde te hebben zijn daar prima to in staat om dat voor korte duur te doen.
Maar daar gaan ze ipc niet eens in de buurt van de 70-80% met pieken 85-90
Er bestaat een kans dat ze je order gewoon nog niet hebben bijgewerkt; ik kreeg ook ineens een kaart 4 dagen later.Merath schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:19:
Het lijkt er op dat een "klein aantal" bij Megekko ook "1" kaart kan betekenen. Na het bericht van vanmiddag dat er:
[...]
Ben van plek 2/19 naar plek 1/16 gegaan, erg treurig dat Asus kaarten in dergelijke aantallen de deur uit stuurt na 7 weken geen enkel bericht...blijkbaar is het wat het is, helaas.
Dat is niet waar. De kaart is out of the box hard limited op 300 watt daar gaat hij niet overheen. Hij knijpt de voltages en clocks gewoon af om daar binnen te blijven.Astennu schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:08:
[...]
[...]
Ik zeg ook niet perse dat het label er iets mee te maken heeft.
Het is wel zo dat ze voor Gold PSU's en Platinum PSU's bij AMerken een bepaalde kwaliteit componenten gebruiken anders haal je die efficientie niet.
Daarnaast lag de nadruk op een Amerk PSU.
Van de Merken die ik noemde durf ik elke Gold of Platinum PSU te pakken en er 2 uur lang 100% load mee te draaien.
Met een 650 watt PSU ga je lang geen 100% load draaien met een 6900XT en een normaal systeem. Tenzij je een extrreme CPU OC hebt en een CPU hebt die 300 watt trekt. Maar in het geval van een 5600X heb je het over 120-130 watt. Dan moederbord SSD enz er bij en dan heb je +-200 watt. Dan de kaart er bij zit je op 500.
Dus zelfs met een OC op de kaart van +50 watt zit je op 550 watt.
Ik heb mijn eigen Systeem gemeten het valt allemaal reuze mee ik haal dan met +15% op een 6800XT iets van 600 watt uit de muur dus de PSU zelf levert (Titanium PSU) maar iets van 560 watt). En dat is met de CPU vol belast en GPU vol belast beide met OC. Bij games is de CPU niet altijd vol belast.
Ja ideale belasting heeft te maken met de efficientie en inderdaad tussen de 60-80% is beter. Echter denken mensen niet aan idle usage. PSU's met veel wattage zijn daar vaak veel inefficenter. Dus dan is de vraag draait je PC op een dag meer full load of meer idle?
En games belasten je systeem niet continu 100% de GPU wel maar CPU vaak niet als je een multi core CPU hebt.
Maar ook hier weer het beste is meten.
Maar om een nieuwe PSU te gaan kopen omdat je niet in de meest efficiente range zit is natuurlijk dood zonde. Ga je in het geval van deze trweakers nooit terug verdienen omdat ze al een redelijk effciente gold PSU hebben. En die zijn ook bij 90-100% load nog relatief efficient.
En over de PSU's die kort 110% kunnen leveren. Kijk maar eens bij JonnyGuru bijna alle Amerk PSU's doen dat zonder probleem. Alleen als je van die budget troep koopt tja die falen daar hard en gaan soms zelfs in rook op. Maar Corsair en Seasonic die de tweakers vertelde te hebben zijn daar prima to in staat om dat voor korte duur te doen.
Fully unlocked met max OC en met de more power tool heb ik er piek 450 watt uit weten te halen. Maar wattman kan je niet verder dan 350 watt als je +15% power gebruikt.
je moet wel gaan kijken waar je meet, gewoon aan de 230V stekker met een eenvoudige wattmeter kom je er niet.
kijk maar naar deze grafiek.
igor geeft hier aan dat je min. 400W voor de kaart moet reserveren, bij een 650W blijft dan niet echt veel meer over, het zou mogelijk best kunnen, maar je houd in ieder geval niet echt veel over, bij een 6900XT blijkt de power nog iets hoger te liggen. dus je kunt het best proberen, lukt het heb je geluk, anders ga je vaker op zwart.
[ Voor 35% gewijzigd door MacD007 op 08-01-2021 00:24 ]
Dat zijn inderdaad super korte spikes. Daar heb je gelijk in maar nog steeds moet een goede PSU zoals een Corsair of Seasonic daar geen enkel issue mee hebben het is maar 1ms en zelfs met de rest van het systeem er bij zit je dan nog rond die 650 watt. Waar die PSU prima even een kort piekje van 720 kan leveren als het moet.MacD007 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:23:
[...]
Dat is niet waar. De kaart is out of the box hard limited op 300 watt daar gaat hij niet overheen. Hij knijpt de voltages en clocks gewoon af om daar binnen te blijven.
je moet wel gaan kijken waar je meet, gewoon aan de 230V stekker met een eenvoudige wattmeter kom je er niet.
kijk maar naar deze grafiek.
[Afbeelding]
igor geeft hier aan dat je min. 400W voor de kaart moet reserveren, bij een 650W blijft dan niet echt veel meer over, het zou mogelijk best kunnen, maar je houd in ieder geval niet echt veel over, bij een 6900XT blijkt de power nog iets hoger te liggen. dus je kunt het best proberen, lukt het heb je geluk, anders ga je vaker op zwart.
Ik zal er eens induiken waar igor het meet.
Een maat van me heeft een 6800 met 5800X gedraait met een SFF 450. Niet ideaal maar het werkte wel. Ik zou dat ook niet aan raden maar het is even om aan te geven dat een goede PSU het prima aan kan.
Aangezien ik het kan retourneren, zal ik proberen te controleren of 750W een goede plek is om te eindigen en zal ik later rapporteren.
Tja zonder meet aparatuur die spikes van 1ms of lager kan waar nemen kan je daar weinig over zeggen denk ik.atomicblue schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:03:
Ik heb een seasonic focus 750W besteld
Aangezien ik het kan retourneren, zal ik proberen te controleren of 750W een goede plek is om te eindigen en zal ik later rapporteren.
Alleen psu fabrikanten en specifieke psu reviewers hebben daar de tools voor.
Deze site zag ik kort geleden passeren.Astennu schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:22:
[...]
Tja zonder meet aparatuur die spikes van 1ms of lager kan waar nemen kan je daar weinig over zeggen denk ik.
Alleen psu fabrikanten en specifieke psu reviewers hebben daar de tools voor.
https://outervision.com/power-supply-calculator
Dat is meer voor mining.Greggel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:25:
[...]
Deze site zag ik kort geleden passeren.
https://outervision.com/power-supply-calculator
En die werken weer veel met UV en en zo efficient mogelijk draaien. Tweakers eerder het omgekeerde max performance verbruik maakt niet uit.
Maar het geeft een indicatie.
Wil je gewoon helemaal zeker zijn houd je de richtlijnen van AMD aan een koop je een Amerk PSU van dat wattage.
Maar zelf durf ik er wel onderte gaan zitten. Ik zou die 6900XT stock ook rustig met een 550Watt PSU draaien. Als ik weet dat de rest van mijn systeem maar 100-150 watt verbruikt. Zou het anderen niet direct aanraden maar als je het liggen gewoon proberen. En eventueel kaart undervolten dat zal ook heel veel schelen tegen de pieken. Boven de 1075mv gaat de efficientie onderuit.
luckystone schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:03:
Kunnen jullie aub ophouden met off-topic discussies over PSU of wat dan ook.
Oslik blyat! Oslik!
Gaat dit event nog door vandaag? Kan er zelf niks over vindentailfox schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Weekend dus ik verwacht vandaag niks.
8e is er een amd event kans dat er dan verkocht wordt.
Op Amazon NL is de RX 6800 beschikbaar.FireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:45:
Op amazon.de is de 6800XT merc op voorraad en wordt 15 jan verzonden voor 1000 euro.
Prijs is voor een RX 6800 aan de hoge kant
https://www.amazon.nl/XFX...089901&sprefix=rx+&sr=8-1
De RX 6800XT is ook beschikbaar, voor "maar" €1100. Bijzonder zo'n verschil met onze oosterburen
https://www.amazon.nl/XFX...090084&sprefix=rx+&sr=8-7
[ Voor 20% gewijzigd door Trently op 08-01-2021 08:16 ]
is dat niet gewoon het reference design maar dan 65% duurder?FireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:45:
Op amazon.de is de 6800XT merc op voorraad en wordt 15 jan verzonden voor 1000 euro.
Maar de prijs is wel buitensporig.
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Dat voorspelt niet veel goeds.. al denk ik dat dit wel een dergelijke high end kaart is dat hier ook minder van gemaakt/besteld zijn. Niet iedereen zit op een watergekoelde videokaart te wachten.Merath schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:19:
Het lijkt er op dat een "klein aantal" bij Megekko ook "1" kaart kan betekenen. Na het bericht van vanmiddag dat er:
[...]
Ben van plek 2/19 naar plek 1/16 gegaan, erg treurig dat Asus kaarten in dergelijke aantallen de deur uit stuurt na 7 weken geen enkel bericht...blijkbaar is het wat het is, helaas.
Ben erg benieuwd wanneer de 'normale' 6800 strix nu eindelijk eens binnen komt, sta al sinds eind november op plek 1 bij Megekko..
Op de website van AMD staat nu 12 Jan. Ik ging gewoon uit van rond CESDappzor schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:20:
[...]
Gaat dit event nog door vandaag? Kan er zelf niks over vinden
Heeft het vaak fout
Ja daar zit ik nu ook een beetje mee... nu moet je de site dus vaker in de gaten houden. Ik heb voor de zekerheid maar de Distill aangezet. God mag weten wanneer de kaarten nu online gaan komen.tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Die is om 15 uur trouwens.
Nu had ik die drop van gisteren niet verwacht.
Die was trouwens om half 5 ish
Met de tijd die de 6900XT er opstond. Gewoon hier kijken.zzzzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:04:
[...]
Ja daar zit ik nu ook een beetje mee... nu moet je de site dus vaker in de gaten houden. Ik heb voor de zekerheid maar de Distill aangezet. God mag weten wanneer de kaarten nu online gaan komen.
Heeft het vaak fout
Ik verwacht dat er bij een drop van de 6800XT alles binnen 5 minuten weg zal zijn. Het leeuwendeel van de mensen zit daar op te azen.tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Met de tijd die de 6900XT er opstond. Gewoon hier kijken.
Nou, ik ben dus lid van een discord groep, telegram groep en kijk regelmatig op deze topic.tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Met de tijd die de 6900XT er opstond. Gewoon hier kijken.
Dan zit je gisteren even in een game... en kijk je welgeteld 9 minuten te laat en ik kon hem niet meer bestellen.
Nu achteraf ook wel blij, want ik had hem sowieso besteld maar nu ik even laat bezinken, vind ik 650 euro eigenlijk wel de max voor een nieuwe videokaart... en als het goed gaat, nu ook amazon (wel dure) maar kaarten op voorraad heeft... heb ik goede hoop dat in februari al steeds meer en beter beschikbaar zal zijn.
tip zet browser notificaties aan. Tweakers en discord voor AMDFireBladeX schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Nou, ik ben dus lid van een discord groep, telegram groep en kijk regelmatig op deze topic.
Dan zit je gisteren even in een game... en kijk je welgeteld 9 minuten te laat en ik kon hem niet meer bestellen.![]()
Nu achteraf ook wel blij, want ik had hem sowieso besteld maar nu ik even laat bezinken, vind ik 650 euro eigenlijk wel de max voor een nieuwe videokaart... en als het goed gaat, nu ook amazon (wel dure) maar kaarten op voorraad heeft... heb ik goed hoop dat in februari al steeds meer en beter beschikbaar zal zijn.
Ik zit bij stockdrops
https://discord.gg/24pkqDrD
Verder draai ik een tracker van een tweaker van hier die wat Nederlandse en Duitse sites bekijkt.
Ben nu bezig met een tracker zelf te bouwen want ik mis websites maar ken de taal niet dus begin van scratch. (In Python).
Maar ik verwacht echt CES amd dag 15:00 een drop.
Of aan einde van de presentatie.
Pers staat er op gericht dan en goed moment om te laten zien hoe goed ze zijn.
Heeft het vaak fout
De inhoud weet ik niet. Het is voor mij een zeer logisch moment.Reveal! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:31:
Zat trouwens te denken zouden ze bij CES ook misschien de upscaling techniek presenteren (tegenhanger van DLSS)?
Heeft het vaak fout
17:25 ish bedoel je?tailfox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Die is om 15 uur trouwens.
Nu had ik die drop van gisteren niet verwacht.
Die was trouwens om half 5 ish
Ik was gisteren net te laat bij de drop. Toen kon ik de order niet plaatsen. Maar de 6900XT zat vanochtend nog in mijn winkelmandje. Bestelling geplaatst en inmiddels een bevestigingsmail van AMD, PayPal en aankomend afschrift op m'n creditkaart gezien..
Geen idee hoe dat kan, aangezien de kaart in de shop momenteel is uitverkocht. Maar wellicht dat sommigen van jullie iets hebben aan deze informatie. Succes!
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/HhshdL3YfWhou62asghbnHU1.png?f=fotoalbum_large)