Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
ben ook aan het twijfelen, eigenlijk heeft de 6800xt met b.t.d. prijs (die van AMD) een betere score, echter is de 6800XT niet te krijgen voor die prijs en leverbare 6800XT zijn op dit moment bijna even duur als de AMD prijs van de 6900XT, dus geen 53% zoals eerder word gezegd maar minder dan 10% en dat met circa 15% betere kaart.Ferio schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:14:
[...]
Ah ja, zag net pas dat je het over de amd shop had
Twijfel nog steeds of het het geld wel waar is vergeleken met de 6800xt
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Ik heb weinig hoop maar zal toch even kijken rond 3.
Ik zie ze nog best een drop doen, tegelijkertijd weet ik niet of het webteam zin heeft in het oplossen van serverproblemen door een bezoekerspiek op kerstavond.zeszeszes schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:26:
Wordt het een groots kerstfeest of heeft de AMD kerstman al zijn kado's al geleverd voor dit jaar?
Ik heb weinig hoop maar zal toch even kijken rond 3.
Tweedehands zijn de 580 en 5700 inderdaad een betere koop, maar betaal je nog iets van 2/3e met de huidige vraag & aanbod prijzen. Wachten op de 6700 (Navi22) is inderdaad verstandiger nu, hoewel dat nog wel een paar maanden kan duren.Astennu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:38:
[...]
Ik zou nu niet meer van die oude hardware kopen 2 be honest of je moet niet anders kunnen maar dan zou ik nog eerder 2e hands een 480/580 kopen voor +-100 euro.
Voor 1080P zijn die oude kaarten prima. Als je wat nieuwers wilt kan je beter even wachten op de lagere 6700 modellen. De 6700XT zal voor 1440P ook wel prima zijn.
En anders wachten op een 2e hands 5700/5700XT of zo.
kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes
Mja dat is altijd al beter dan nieuw in de winkel de volle mep dan heb je nog meer afschrijvingsunsmountain schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:37:
[...]
Tweedehands zijn de 580 en 5700 inderdaad een betere koop, maar betaal je nog iets van 2/3e met de huidige vraag & aanbod prijzen. Wachten op de 6700 (Navi22) is inderdaad verstandiger nu, hoewel dat nog wel een paar maanden kan duren.
Maar ik zou zelf wachten als je nog hardware hebt die werkt. Als je nu niets hebt en je moet iets kopen zou ik 2e hands shoppen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik reageerde vooral op het gebruik van het woord rationeel. Is een 6000 serie rationeel zoveel beter of verschillend van een 5000 serie? Afgezien van performance neig ik naar van niet. En waardoor zou je dan niet andere performance / prijs kaarten overwegen? De "saving grace" is hopelijk de 6700, 6600, 6500, die eindelijk de value koning RX 580/590, en RX 5700, gaan vervangen.ChristianPerret schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:22:
[...]
Het ging in deze om de 6000 serie. Als je alle kaarten van de afgelopen 5 jaar in stelling brengt dan heeft dat niets meer met het onderwerp te maken (de twijfel tussen een 6800XT en een 6900XT).
Is maar net hoe je mijn woorden leest: "moeten" kopen of "kunnen" kopen. Uiteraard ga ik andere mensen niet vertellen wat ze moeten doen, maar iemand begon over rationele keuzes maken en die oude kaarten zijn tenminste nog een beetje leverbaar (misschien niet die ene 5700 die ik linkte, high end is inderdaad drama).tailfox schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:20:
[...]
Mogen mensen dat zelf bepalen?
5700XT is prima kaart hoor maar voldeed niet aan mijn eisen.
Ik hoop dat die snel komen want de prijs van de 5700 XT is eigenlijk helemaal niet gezakt. Destijds heb ik de anniversary edition kunnen kopen voor 425 euro. Dat is vergelijkbaar met de nu goedkoopste variant.sunsmountain schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:40:
[...]
Ik reageerde vooral op het gebruik van het woord rationeel. Is een 6000 serie rationeel zoveel beter of verschillend van een 5000 serie? Afgezien van performance neig ik naar van niet. En waardoor zou je dan niet andere performance / prijs kaarten overwegen? De "saving grace" is hopelijk de 6700, 6600, 6500, die eindelijk de value koning RX 580/590, en RX 5700, gaan vervangen.
Het is ook jamer om te zien dat er in de lowend eigenlijk de laatste 5 jaar niks is gebeurt. Nog steeds 570/580/590 in die regio en nieuw eigenlijk te duur. Veel verder dan 290 performance zijn we daar nog niet gekomen.
Maar een reference 6900XT tegen AMD prijs is momenteel ook niet te vinden. Dan moet je een beschikbare custom 6800XT ook vergelijken met een beschikbare custom 6900XT. Performanceverschil is dan nog steeds 15% en het prijsverschil?MacD007 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:05:
[...]
ben ook aan het twijfelen, eigenlijk heeft de 6800xt met b.t.d. prijs (die van AMD) een betere score, echter is de 6800XT niet te krijgen voor die prijs en leverbare 6800XT zijn op dit moment bijna even duur als de AMD prijs van de 6900XT, dus geen 53% zoals eerder word gezegd maar minder dan 10% en dat met circa 15% betere kaart.
Maar mocht de reference 6900XT weer leverbaar worden tegen AMD prijs (en de 6800XT niet) en je moet dan een keuze maken, dan heb je wel een punt
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Nu heb ik een 6800, mijn vorige kaart was de 290x. Dit is de eerste keer dat ik het nodig vond om een nieuwe kaart aan te schaffen. En dit kwam vooral omdat mijn kaart onder de min specs van de nieuwste games zakte en bij nieuwe Vulcan games artifacten begon te vertonen. Bij horizon zero Dawn had hij bijvoorbeeld kuren. Hij mist bepaalde nieuwe architectuur om nog mee te komen geloof ik.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ik hoop dat die snel komen want de prijs van de 5700 XT is eigenlijk helemaal niet gezakt. Destijds heb ik de anniversary edition kunnen kopen voor 425 euro. Dat is vergelijkbaar met de nu goedkoopste variant.
Het is ook jamer om te zien dat er in de lowend eigenlijk de laatste 5 jaar niks is gebeurt. Nog steeds 570/580/590 in die regio en nieuw eigenlijk te duur. Veel verder dan 290
performance zijn we daar nog niet gekomen.
Performance in oudere games is nog steeds top.
[ Voor 6% gewijzigd door WillemAtHome op 24-12-2020 13:53 ]
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Sta dan wel als 2de in de rij , voor de MSI 6800Xt gaming trio X...
maar als er zelfs nog niks naar reviewers is gestuurd. gaat het nog wel even duren ben ik bang voor.
Grtz Robert
Precies mijn punt. Ik denk dat het ook voor een gedeelte komt omdat de vorige generatie niet Pro consoles zo zwak waren dat de voortgang nagenoeg stil stond.
Er zijn ook nog geen reviews van de Asrock 6900 XT Phantom Gaming.Shiftdel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:53:
https://videocardz.com/ne...-rx-6900-xt-gaming-x-trio
Sta dan wel als 2de in de rij , voor de MSI 6800Xt gaming trio X...
maar als er zelfs nog niks naar reviewers is gestuurd. gaat het nog wel even duren ben ik bang voor.
Kijken is eigenlijk de definition of insanity.
Heeft het vaak fout
Insanely disappointing vooraltailfox schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:06:
3 uur is geweest.
Kijken is eigenlijk de definition of insanity.
nada
Beauty is in the eye of the beerholder
Reference? Voor welke prijs? En heb je de bonnetjes ed? Ik ben wellicht geïnteresseerdStinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in de 6900XT? Heb er eentje te koop.
Edit: geen interesse voor 1250, maar bedankt voor je bericht. Snap de zure reacties en heb zelf geen interesse in teveel betalen. Maar vrij land vrije marot dus doe je ding imo
[ Voor 24% gewijzigd door zeszeszes op 24-12-2020 21:07 ]
Heb je een PM gestuurdStinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Dacht dat het niet mocht...StinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Ik heb er ook een te koop, non reference
Zie v/a
Ohh sorry, je hebt gelijk inderdaad. Had het even niet gezien.refused81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:51:
[...]
Dacht dat het niet mocht...
Ik heb er ook een te koop, non reference
Zie v/a
niet hier, daarvoor is V&A, wel normale prijzen aub.StinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Ik wacht wel tot voorjaar 2021.
Dat is de aanbieder waarnaar je in je vorige post verwijst. Die 6900XT ref aan 1250...MacD007 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:24:
[...]
niet hier, daarvoor is V&A, wel normale prijzen aub.
Niet om 't één of ander hoor, maar je hebt dus een reference 6900xt gekocht via AMD.com (aanname) en nu wil je deze per opbod vanaf 1250 euro verkopen hier op Tweakers. Ik snap dan in de eerste plaats niet goed met welke reden je zo'n kaart bestelt, is dat dan puur de handel? Of heeft die 250 euro die je er minimaal op kunt "verdienen" over de streep getrokken om 'm te verkopen?StinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Zal wel immens zuur klinken dit bovenstaande maar ben oprecht geïnteresseerd naar je beweegreden.
waarom koop je er een als je hem toch niet gaat gebruiken?StinkySok schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:39:
Misschien wel stom...
Sinterklaas wil bier !
Staat gewoon onder je post.computerjunky schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:15:
Ik vraag me af waarom tweakers deze resell faciliteert. Ik had ze gewoon keihard verwijderd...
Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?
Heeft het vaak fout
ook de 580 is niet gezakt maar in prijs gestegen - heb ooit 'n 580 8gb voor 180 gekocht, nu is de goedkoopste nog 210 euro?Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ik hoop dat die snel komen want de prijs van de 5700 XT is eigenlijk helemaal niet gezakt. Destijds heb ik de anniversary edition kunnen kopen voor 425 euro. Dat is vergelijkbaar met de nu goedkoopste variant.
Het is ook jamer om te zien dat er in de lowend eigenlijk de laatste 5 jaar niks is gebeurt. Nog steeds 570/580/590 in die regio en nieuw eigenlijk te duur. Veel verder dan 290 performance zijn we daar nog niet gekomen.
Heb ook een kaart kunnen krijgen en 2 anderen geannuleerd. Als je via V&A op Tweakers 200 euro over de rug van andere Tweakers moet verdienen heb je dat vast nodig om rond te komen. Als iemand dat er voor over heeft. Weer een arme sloeber minder die naar de voedselbank hoeft. Ik gun het ze en hun geweten van harte.ParaWM schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:15:
Ik vermoed dat een hoop mensen, net als ikzelf, voor veel kaarten in de wachtrij stonden met veel cash uit bij webshops. Misschien daarnaast ook nog de AMD release dates hebben geprobeerd. Als dat dan lukte ergens niet de rest annuleren, maar laten komen om a) te testen of b) met winst te verkopen (soort gevoel van entitlement op wat winst als je zo lang in de rij hebt gestaan). Indien a) zal het na het testen alsnog een karakter momentje zijn om niet alsnog met dikke winst te verpatsen ipv terugsturen en de wachtrij in te korten voor anderen. Zelf drie kaarten geannuleerd afgelopen weekend
Misschien wel stom...
Ik heb zelf nog 3 kaarten in de wachtrij, ik heb ze niet gecancelled omdat een andere Tweaker aangaf de kaart te willen hebben. Dit is tegen kostprijs want scalpen....ParaWM schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:15:
Ik vermoed dat een hoop mensen, net als ikzelf, voor veel kaarten in de wachtrij stonden met veel cash uit bij webshops. Misschien daarnaast ook nog de AMD release dates hebben geprobeerd. Als dat dan lukte ergens niet de rest annuleren, maar laten komen om a) te testen of b) met winst te verkopen (soort gevoel van entitlement op wat winst als je zo lang in de rij hebt gestaan). Indien a) zal het na het testen alsnog een karakter momentje zijn om niet alsnog met dikke winst te verpatsen ipv terugsturen en de wachtrij in te korten voor anderen. Zelf drie kaarten geannuleerd afgelopen weekend
Misschien wel stom...
Mijn reference 6900 XT heb ik voor de prijs van 1250 verkocht; enige reden is dat ik hem ook voor die prijs heb gekocht van een andere Tweaker (.... scalper?). Ik hoef er geen winst op te maken maar heb ook geen zin om er verlies op te lijden.
Gaat verder met Crysis werkend krijgen zodat ik mijn AIB 6900 XT kan testen, blijkbaar moet je daar weer allemaal trucs voor uithalen op Windows 10
Huilen met de pet op dit.
Mijn 6900 op v/a mag voor winkelwaarde weg. (Mooie kerst gedachte toch!) 😎computerjunky schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:15:
Ik vraag me af waarom tweakers deze resell faciliteert. Ik had ze gewoon keihard verwijderd...
Niemand lijkt er geïnteresseerd in😳😂
Ook prima dan gaat die terug naar de winkel volgende week.
Heb al vaker gezien op amazon webshops van andere landen. Binnen 5 seconden zijn die weg. Gaat hooguit om 1 of 2 stuks ofzo. Niet de moeite waard.FireBladeX schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:05:
Blijkbaar vannacht om 02.00 uur drop geweest bij amazon.de, betreffende red devil 6800 xt.
Leuk, maar 1300 is toch 300 over de adviesprijs, ik sla hem over, misschien dat iemand anders interesse heeft 😜refused81 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:36:
[...]
Mijn 6900 op v/a mag voor winkelwaarde weg. (Mooie kerst gedachte toch!) 😎
Niet helemaal waar natuurlijk. Het ligt 300 euro boven de MSRP van de reference kaart.Viserius schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:09:
[...]
Leuk, maar 1300 is toch 300 over de adviesprijs, ik sla hem over, misschien dat iemand anders interesse heeft 😜
Hahaha was ook gewoon wakker toen maarja, random drops helpen alleen de mensen met gestoorde bots. Ik vind nog steeds dat de industrie dit bijzonder klantonvriendelijk aanpakt. Evenementen ticket verkoop loopt jaren voor.FireBladeX schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:05:
Blijkbaar vannacht om 02.00 uur drop geweest bij amazon.de, betreffende red devil 6800 xt.
En waarschijnlijk 1100 euro.Viserius schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:06:
[...]
Heb al vaker gezien op amazon webshops van andere landen. Binnen 5 seconden zijn die weg. Gaat hooguit om 1 of 2 stuks ofzo. Niet de moeite waard.
Server team zal wel vrij zijn dus verwacht niets tot 4 januari 🤷
Scripting :-)randomice schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:59:
[...]
Server team zal wel vrij zijn dus verwacht niets tot 4 januari 🤷
Heeft het vaak fout
Verwacht komende tijd niks helaas.
Jammer
Zo zie ik het idd graag. Als niemand de eerste reeks geannuleerd had maar gewoon doorverkocht voor winkelprijs hadden honderden mensen een goedkopere kaart gehad.refused81 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:36:
[...]
Mijn 6900 op v/a mag voor winkelwaarde weg. (Mooie kerst gedachte toch!) 😎
Mijn limiet staat echter op 750 way voor mijn doen al extreem is. Zeker na een flinke duit voor mijn 1070 betaald te hebben door de mining hype ben ik niet geneigd nog een keer te extra te lappen. Voel me nog steeds bedonderd over de laatste keer (1080 prijs voor een 1070 basic model).
Zijn gewoon vrij verkrijgbaar open source scriptjes voor! Niets gestoords aan lijkt mij.Wazzim schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:26:
[...]
Hahaha was ook gewoon wakker toen maarja, random drops helpen alleen de mensen met gestoorde bots.
[ Voor 16% gewijzigd door mmhs op 26-12-2020 00:15 ]
Er is wel even een verschil tussen een open source scriptje en een vol geautomatiseerde bot tot en met betaling.mmhs schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:14:
[...]
Zijn gewoon vrij verkrijgbaar open source scriptjes voor! Niets gestoords aan lijkt mij.
Heeft het vaak fout
https://www.alternate.nl/...duct/1702969?event=search
ik weet, 200 euro erbij en je hebt de Asrock RX 6900XT ook bij Alternate, ik vermoed dat deze zelf eerder geleverd zal worden (hoop ik). wat is jullie mening, of gewoon wachten op een mogelijke drop ergens in begin van januari van AMD, wat natuurlijk m.b.t. de prijs veel aantrekkelijker is.
Als de US-Dollar-koers veranderd weltailfox schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:16:
Veranderd de prijs nou ook niet?
Dit is een eigen model. Die 6900XT van 1099 euro is een reference model. Dat is wel een klein verschil. Door de bank genomen zijn reference modellen 0 tot 100 euro duurder en eigen modellen 50 tot 250 euro duurder. Maar deze laatste hebben betere koeling en kunnen beter overklokken en/of zijn stiller.MacD007 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:32:
heeft iemand al bij alternate.nl deze MSI RX 6800XT besteld, ik weet het prijs is eigenlijk veel te hoog. Was benieuwd hoe groot de wachtrij was.
https://www.alternate.nl/...duct/1702969?event=search
ik weet, 200 euro erbij en je hebt de Asrock RX 6900XT ook bij Alternate, ik vermoed dat deze zelf eerder geleverd zal worden (hoop ik). wat is jullie mening, of gewoon wachten op een mogelijke drop ergens in begin van januari van AMD, wat natuurlijk m.b.t. de prijs veel aantrekkelijker is.
Persoonlijk koop ik niks van MSI (Google o.a. O6BXwCJtaZE waarom).
Betreffende AMD drops. Dat is echt koffiedik kijken. Alhoewel een paar maanden wachten ongetwijfeld ook zal leiden tot goedkopere AIB kaarten. De huidige prijzen zijn veelal om te huilen.
De verwachting lijkt te zijn dat er in januari meer los gaat komen; dat is in ieder geval de indicatie op verschillende websites. Of dit dan ook nog tegen de woekerprijzen zal gaan die nu vermeld staan is lastig te voorspellen. Welke partijen gaan er bijvoorbeeld misschien nog meer aanbod hebben? Amazon bijvoorbeeld?PhelX schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:18:
Weet iemand de wachtrijen van de 6800xt op azerty en alternate? Wil graag 1tje kopen (ben meer gericht op de MSI variant, maar kan ook bijvoorbeeld de Gigabyte zijn). De 3000 series topic heeft een excel spreadsheet alleen heeft deze topic niet.
Het lijkt mij dat er ook iets meer aan 'tracking' gedaan kan worden als er meer voorraad is en als websites volledige productpagina's online hebben. Dat is nu namelijk nog allermist het geval.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ik hoop dat het waar is, maar denk dat het minimaal zal zijn. De AIB kaarten zijn gewoon nog steeds veel en veel te duur. Non XT’s voor €800+, te bizar voor woorden.zzzzz schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:36:
[...]
De verwachting lijkt te zijn dat er in januari meer los gaat komen; dat is in ieder geval de indicatie op verschillende websites. Of dit dan ook nog tegen de woekerprijzen zal gaan die nu vermeld staan is lastig te voorspellen. Welke partijen gaan er bijvoorbeeld misschien nog meer aanbod hebben? Amazon bijvoorbeeld?
Het lijkt mij dat er ook iets meer aan 'tracking' gedaan kan worden als er meer voorraad is en als websites volledige productpagina's online hebben. Dat is nu namelijk nog allermist het geval.
Ik sta op het punt om gewoon nog een 5700xt te halen en over een half jaar weer te kijken of er kaarten voor een redelijk normale prijs beschikbaar zijn. De reference kaart is nu alleen aantrekkelijk vanwege de prijs, als de AIB’s 750-800max kosten is het prima, maar die vindt je nergens voor die prijs, en al helemaal niet op voorraad. Complete build ligt te wachten, behalve een 6800xt...
Ik wil zelf eigenlijk ook helemaal geen aftermarket design. Gewoon een reference kaart van AMD of een ander merk is prima. Past beter in de kast en zou goedkoper moeten zijn.Leroy1909 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:13:
[...]
Ik hoop dat het waar is, maar denk dat het minimaal zal zijn. De AIB kaarten zijn gewoon nog steeds veel en veel te duur. Non XT’s voor €800+, te bizar voor woorden.
Complete build ligt te wachten, behalve een 6800xt...
700 euro vind ik zelf ook het matje eigenlijk voor een XT. We gaan zien of dat de komende weken reeel blijkt.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
AIB of reference kaart maakt me niet eens zoveel uit. Het aantal euro’s wel haha.zzzzz schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:49:
[...]
Ik wil zelf eigenlijk ook helemaal geen aftermarket design. Gewoon een reference kaart van AMD of een ander merk is prima. Past beter in de kast en zou goedkoper moeten zijn.
700 euro vind ik zelf ook het matje eigenlijk voor een XT. We gaan zien of dat de komende weken reeel blijkt.
Bekijk het van de positieve kant! Er hoeft maar een schip met 5 containers gelost te worden in Rotterdam en de tekorten zijn voorbij in heel Europa.. we zullen zien.
Tis moeilijk om te wachten wanneer je met een budget/geen videokaart zit hahah. Maar ff mn zelf forceren om te wachten tot januari en dan kijken wat de situatie iszzzzz schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:36:
[...]
De verwachting lijkt te zijn dat er in januari meer los gaat komen; dat is in ieder geval de indicatie op verschillende websites. Of dit dan ook nog tegen de woekerprijzen zal gaan die nu vermeld staan is lastig te voorspellen. Welke partijen gaan er bijvoorbeeld misschien nog meer aanbod hebben? Amazon bijvoorbeeld?
bedankt, wanneer heb je besteld?jgj82 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:50:
Ik sta op plek tien bij alternate voor een ASRock ref 6900XT. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt. Voorlopig moet m'n Vega het maar volhouden.
Bekijk het van de positieve kant! Er hoeft maar een schip met 5 containers gelost te worden in Rotterdam en de tekorten zijn voorbij in heel Europa.. we zullen zien.
12 december. Begonnen op plaats 26 of zo..
ok, bedankt
NergensMakkievld 2.0 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:41:
Waar kan ik info vinden dat de verwachting van voorraad in januari beter zal zijn dan nu?
Kan ook morgen een drop
Heeft het vaak fout
Gelijk heb je, de reference versie is namelijk uitstekend deze keer. Hij blijft goed koel, is niet extreem luidruchtig en is compact.zzzzz schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:49:
[...]
Ik wil zelf eigenlijk ook helemaal geen aftermarket design. Gewoon een reference kaart van AMD of een ander merk is prima. Past beter in de kast en zou goedkoper moeten zijn.
Goed verhaal.Fugitive2008 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:43:
Net even gechecked en er waren geen kaarten.![]()
Waar heb je gecheckt en zijn er geen kaarten?
AMD.comjgj82 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:01:
[...]
Goed verhaal.
Heeft het vaak fout
https://www.amd.com/en/direct-buy/nljgj82 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:01:
[...]
Goed verhaal.
Als hier gpu te koop staan even laten weten
Heeft het vaak fout
https://www.cyberport.de/...16gb-gddr5-3xdp-hdmi.html
Cyberport heeft een GPUs voor de persoon met een dikke portomenee.
XFX AMD Radeon RX 6800XT Speedster MERC319 voor € 1.049,00
XFX AMD Radeon RX 6800 Speedster MERC319 voor € 899,00
wel op voorraad
Heeft het vaak fout
Mijn god, € 899 voor een non XT... nog in geen 899 jaar.tailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:30:
wel op voorraad
Volgenrs mij staat dieer wel al een tijdje op.Leroy1909 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:33:
[...]
Mijn god, € 899 voor een non XT... nog in geen 899 jaar.
Heeft het vaak fout
Ik hoop echt dat niemand 'm koopt voor deze achterlijke prijs.tailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:43:
[...]
Volgenrs mij staat dieer wel al een tijdje op.
https://www.cyberport.de/...gb-gddr6-grafikkarte.html
PowerColor AMD Radeon RX 6800 XT Red Devil Limited Ed :€ 1.190,00
https://www.cyberport.de/...karte-mit-16gb-gddr6.html
Sapphire AMD Radeon RX 6800 OC Nitro+ :€ 899,00
https://www.cyberport.de/...karte-mit-16gb-gddr6.html
Sapphire AMD Radeon RX 6800 OC Pulse Gaming :€ 889,00
Gaat er toch vandaag dan weer voorraad komen?
Heeft het vaak fout
De XT is al uitverkochttailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:30:
wel op voorraad
Heeft het vaak fout
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Voor de RX6800??????tailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:10:
https://www.megekko.nl/pr...-PULSE-AMD-Radeon-RX-6800
Sapphire PULSE AMD Radeon RX 6800 :1140 euro
mooie prijs toch?
2 keer de msrp.
Heeft het vaak fout
Die firma mag je dus wat betreft pre-orders wel afschrijven. Het is echter de vraag of dit de beoogde levertermijn zal zijn voor alle webshops in Nederland. Laten we hopen van niet.
Anyway het is maandag dus om 15:00 weer lekker F5'en.
Sorry hoor maar de 6800 XT is gewoon leverbaar.Wazzim schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:46:
Februari, dan is het toch basically een nep launch geweest haha. Ja er zijn wel kaarten hier en daar maar eigenlijk was er dus niet genoeg om een werkelijke launch te doen.
Anyway het is maandag dus om 15:00 weer lekker F5'en.
Wat nu nep launch?
Heeft het vaak fout
Zie 7 posts omhoogVerwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:59:
Waar is die kaart gewoon leverbaar?
Heeft het vaak fout
Die kaart is helemaal niet 'gewoon' leverbaar, 'gewoon' leverbaar is wanneer je de kaart zonder moeite voor een prijs rond MSRP kan kopen. Dat is hier duidelijk niet het geval.tailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:58:
[...]
Sorry hoor maar de 6800 XT is gewoon leverbaar.
Wat nu nep launch?
Wat je hier ziet is een extreem lage beschikbaarheid waardoor de prijzen de lucht in schieten, juist iets dat je tegenkomt bij een op een paperlaunch lijkende situatie. En nee, laten we niet gaan muggenziften over de term paperlaunch, ik weet dat er een paar mensen zijn die denken dat een paperlaunch alleen het geval is wanneer er 0 verkrijgbaarheid is, in de volksmond is een paperlaunch, neplaunch of welk naampje je eraan wil geven simpel weg het geval wanneer het aanbod veel en veel te laag is om aan de vraag te voldoen. Iets waar hier duidelijk sprake van is.
Het spammen van linkjes naar scalpers die hier en daar een kaart beschikbaar hebben maakt dat niet anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 28-12-2020 12:06 ]
launch heeft 0,0 te maken met MSRP.Dennism schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:05:
[...]
Die kaart is helemaal niet 'gewoon' leverbaar, 'gewoon' leverbaar is wanneer je de kaart zonder moeite voor een prijs rond MSRP kan kopen. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Wat je hier ziet is een extreem lage beschikbaarheid waardoor de prijzen de lucht in schieten, juist iets dat je tegenkomt bij een op een paperlaunch lijkende situatie. En nee, laten we niet gaan muggenziften over de term paperlaunch, ik weet dat er een paar mensen zijn die denken dat een paperlaunch alleen het geval is wanneer er 0 verkrijgbaarheid is, in de volksmond is een paperlaunch, neplaunch of welk naampje je eraan wil geven simpel weg het geval wanneer het aanbod veel en veel te laag is om aan de vraag te voldoen.
Buiten dat dit geen reference dus geld de MSRP ook niet.
Je kan ze kopen dus geen paperlaunch.
zou ik graag willen zien dat er meer kaarten beschikbaar zijn zeker.
Mag de prijs omlaag zeker.
binnen een week binnen is gewoon voorraad.
Heeft het vaak fout
Reference kaarten hebben ook gewoon een MSRP hoortailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:09:
[...]
launch heeft 0,0 te maken met MSRP.
Buiten dat dit geen reference dus geld de MSRP ook niet.
Je kan ze kopen dus geen paperlaunch.
zou ik graag willen zien dat er meer kaarten beschikbaar zijn zeker.
Mag de prijs omlaag zeker.
binnen een week binnen is gewoon voorraad.
Wat is al aangaf, er lijkt niet een definitie van paperlaunch te zijn. Tenmiste ik heb er meerdere malen naar gegeken en nooit een officiële definitie kunnen vinden (je vind al snel 3-4 verschillende definities, maar geen van allen voor zover ik kan zien officieel). Dat er her en der een kaart te koop betekend dan ook, tenzij die keiharde definitie er wel is, maar dan zie ik graag een linkje naar die officiële definitie dat het geen paperlaunch kan zijn. Dan ben je imho echt te makkelijk voor AMD in deze, ze maken er immers gewoon een enorme shitshow van (net als Nvidia trouwens).
[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 28-12-2020 12:26 ]
verder taka a chill pill. ik post alleen AMD partners.Dennism schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:05:
[...]
Die kaart is helemaal niet 'gewoon' leverbaar, 'gewoon' leverbaar is wanneer je de kaart zonder moeite voor een prijs rond MSRP kan kopen. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Wat je hier ziet is een extreem lage beschikbaarheid waardoor de prijzen de lucht in schieten, juist iets dat je tegenkomt bij een op een paperlaunch lijkende situatie. En nee, laten we niet gaan muggenziften over de term paperlaunch, ik weet dat er een paar mensen zijn die denken dat een paperlaunch alleen het geval is wanneer er 0 verkrijgbaarheid is, in de volksmond is een paperlaunch, neplaunch of welk naampje je eraan wil geven simpel weg het geval wanneer het aanbod veel en veel te laag is om aan de vraag te voldoen. Iets waar hier duidelijk sprake van is.
Het spammen van linkjes naar scalpers die hier en daar een kaart beschikbaar hebben maakt dat niet anders.
Heeft het vaak fout
800 dollar is ook geen europrijzen.Dennism schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:18:
[...]
Reference kaarten hebben ook gewoon een MSRP hoorDus ja, MSRP telt daar ook gewoon en nee, het MSRP van een 6800XT Merc is niet 1000+, het MSRP vanuit XFX is $800
Wat is al aangaf, er lijkt niet een definitie van paperlaunch te zijn. Tenmiste ik heb er meerdere malen naar gegeken en nooit een officiële definitie kunnen vinden (je vind al snel 3-4 verschillende definities, maar geen van allen voor zover ik kan zien officieel). Dat er her en der een kaart te koop betekend dan ook, tenzij die keiharde definitie er wel is, maar dan zie ik graag een linkje naar die officiële definitie dat het geen paperlaunch kan zijn. Dan ben je imho echt te makkelijk voor AMD in deze, ze maken er immers gewoon een enorme shitshow van (net als Nvidia trouwens).
Kan je zo 1000 euro van maken?
en je punt is? dure kaart is duur? mee eens. al kopen genoeg mensen nog de kaarten.
Dure kaart is niet leverbaar niet mee eens.
Heeft het vaak fout
Dat ondanks de debiele prijzen er nog steeds meer verkocht wordt.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:17:
[...]
1x error voor een XT.
3x een non-XT voor debiele prijzen.
Wat is je punt?
Heeft het vaak fout
Ik vraag me dat toch oprecht af. Waarom zou je een 6800XT voor 1000+ kopen als je voor ca. 900 een 3080 hebt met een beetje zoeken? Koop jij liever een rode kaart voor +400 MSRP of een groene kaart voor +200 MSRP? Je kan nog zo fervent in 1 van de kampen zitten, uiteindelijk zal je niet de dief van je eigen portomonee willen zijn.tailfox schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:31:
[...]
Dat ondanks de debiele prijzen er nog steeds meer verkocht wordt.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat ook de retailers met pre-orders van 60% of meer overwaarde niet veel reserveringen hebben staan. Daar geloof ik simpelweg niet in. Wat zijn de aantallen die men verkoopt? Dat zullen er echt geen honderden zijn.
Ik zit hier nog omdat ik die bedragen niet ga betalen.zzzzz schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:37:
[...]
Ik vraag me dat toch oprecht af. Waarom zou je een 6800XT voor 1000+ kopen als je voor ca. 900 een 3080 hebt met een beetje zoeken? Koop jij liever een rode kaart voor +400 MSRP of een groene kaart voor +200 MSRP? Je kan nog zo fervent in 1 van de kampen zitten, uiteindelijk zal je niet de dief van je eigen portomonee willen zijn.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat ook de retailers met pre-orders van 60% of meer overwaarde niet veel reserveringen hebben staan. Daar geloof ik simpelweg niet in. Wat zijn de aantallen die men verkoopt? Dat zullen er echt geen honderden zijn.
Heeft het vaak fout
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |