LootBoxSurvivor schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:21:
Hebben jullie trouwens tips om zo'n kaart te bemachtigen? Of is het echt een kwestie van wachten op de drop in een discord/telegram?
En gooit AMD alles tegelijk online en kun je een kaart kiezen of doen ze het in ettappes zoals dat bij Nvidia gebeurd? Sorry voor de velen vragen... Maar ik wilde eerst voor een Nvidia gaan, maar ik heb geen CC dus het moet via paypal.
Oh en een laatste vraag, moet ik geld op mijn paypal saldo zetten of is de gekoppelde rekening met rabo nu wel weer okay?
Het verkoopproces is zover ik begrijp 3 stappen:
- Aanmelden (emailadres invullen + captcha maken)
- Afwachten tot de webshop open gaat, dan kom je op een random plek in de wachtrij
- Wachten tot je de werkelijke webshop in mag en dan kopen
Dat aanmelden gaat standaard donderdag's om 16:00 open. De openingstijd begon vorige week om 16:10, maar werd in stapjes uitgesteld tot 16:50 of zo. Mijn vermoeden: omdat ze iedereen de kans willen geven deel te nemen, en de site de stormloop (effectief DDOS) om 16:00 niet aan kan.
In de wachtrij krijg je dan een verwachte wachttijd te zien op basis van je plek in de wachtrij. Grote kans dat je zo laag wordt geplaatst dat alles is uitverkocht voordat je de webshop in mag (vorige week na 15 minuten). Het kopen heb ik geen ervaring mee, maar wat ik er van mee krijg is dat het gaat om wie als eerste afrekent.
Zoals je ziet, er is niet veel wat je kan beïnvloeden, beste tip is misschien wel: Heb geduld en verwacht effectief een loterij met erg lage kans

.
Daarnaast zag ik vorige week twee truken om de kans te vergroten: paypal al ingelogd hebben (sneller afrekenen) en vanaf meerdere apparaten aanmelden (ander IP en email?). Zou ik alleen niet meteen de eerste keer proberen

.