Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
cavanta schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:20:
Nou, met 2 sessies in the line! Ben benieuwd.
More than an hour, dat belooft weinig goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
"Your estimated wait time is: more than an hour"
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Hier ook op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldpj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
5 x meer dan een uur, inclusief Duitsland. Helaas, tot volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 13:42
Tot volgende week maar weer |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KasPerz170
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-01 09:53
Weer 3x more then an hour, tot volgende week maar weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:27
Hier ook more than an hour. Jees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licens
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-02 09:54
Estimated time: more than an hour! ;w

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19
3 minuten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Dat is spijtig, wederom 0% kans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Laatst online: 08:06

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Lol, more then an hour.... volgende week weer proberen binnen te komen bij Circus AMD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licens
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-02 09:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Op zich vind ik het wel fijn met die que als je geluk hebt krijg je hem wel echt waarschijnlijk in de loterij alleen klote als je inderdaad een lange wachtrij krijgt maja....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:44
Van de negende week 'more than an hour' word je inderdaad niet vrolijk. Grr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

strider1007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:27:
Van de negende week 'more than an hour' word je inderdaad niet vrolijk. Grr....
Ik zou willen dat ik loodgieter of zo was, dan ging ik gewoon even zwart een videokaart bij elkaar beunen. Maar op een gegeven moment is het ook klaar denk ik.... Hopelijk wordt het makkelijker wanneer er minder te kort is.

[ Voor 16% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 13-01-2022 16:28 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Ik heb een 6700xt kunnen bestellen. Na 4 weken proberen. Begon het nu direct met less than one minute.

Kan het niet geloven.

Gewoon op mij GSM.

[ Voor 7% gewijzigd door StatQ op 13-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:07

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Al wat moois kunnen kopen?

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bramm
Volgens mij is het gelukt om een 6700XT te bestellen :o
postcode moet XXXX XX (met spatie dus) zijn

Order confirmation email is binnen

[ Voor 15% gewijzigd door Bramm op 13-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bramm
Misschien moet ik aan een loterij gaan meedoen :D
Ik had maar 1 tabblad open, geen scripts of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Bramm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:29:

Gefeliciteerd toch eentje van ons die geluk heeft gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bramm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:29:

Mooi man! Veel plezier er mee! Ik probeer het ook altijd gewoon met 1 tabblad, dan heb je i.i.g. al oneindig meer kans dan niet meedoen.

[ Voor 15% gewijzigd door RegularJohn op 13-01-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawksBrigade
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-06 08:19
Sold out :(

Maar gefeliciteerd voor degenen die iets hebben kunnen bemachtigen!

[ Voor 76% gewijzigd door HawksBrigade op 13-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Message last updated: 9:32 AM CST
All Graphics Cards Have Sold Out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 15:18
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik zou willen dat ik loodgieter of zo was, dan ging ik gewoon even zwart een videokaart bij elkaar beunen. Maar op een gegeven moment is het ook klaar denk ik.... Hopelijk wordt het makkelijker wanneer er minder te kort is.
Die 21% maakt het verschil op dit moment 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strider1007
En alles uitverkocht..

De 'winnaars' gefeliciteerd. _/-\o_

Toch goed te zien dat het kan, geeft me wat moed om het volgende week gewoon weer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

AlainSki schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Die 21% maakt het verschil op dit moment 8)7
Nee... Als loodgieter zwart werken om dan een videokaart te kopen, dat bedoelde ik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bramm
Ik zit helemaal te shaken omdat ik iets mocht kopen van een bedrijf _O-

Iedereen bedankt voor de felicitaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:21
Bizar, die queue line voegt echt niets toe... Ben nu weer bezig voor een maatje van me maar schiet echt niet op zo haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Nee... Als loodgieter zwart werken om dan een videokaart te kopen, dat bedoelde ik.
Dan wel de 'midnight BLACK' hoop ik.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Bramm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:34:

Het zijn gekke tijden :+ :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Ik was dus begonnen gewoon op mij gsm.
Direct eerst melding "Less the one minute"

Dan kwam de AMD direct buy site met producten.
Maar er was nog niets te bestellen.

Geklikt op een 6700XT maar die begon te flippen en steeds de pagina te refeshen.
Terug naar all products, toen was er wel een Buy knop.
In winkel mandje, maar moest eerst een captcha aanvinken, maar die lade niet.

Een keer of 8 nam hij de captcha niet aan en de 9de keer kwam er een captcha foto, zo'n duid de verkeerslichten aan, en nog eens duid de brommers aan.

En dan was't ok.
Afgerekend met paypal.

Dat was me wel even stressen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Laatst online: 08:06

Tweakriez

clicksmashstuff.com

StatQ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:42:
Ik was dus begonnen gewoon op mij gsm.
Direct eerst melding "Less the one minute"

Dan kwam de AMD direct buy site met producten.
Maar er was nog niets te bestellen.

Geklikt op een 6700XT maar die begon te flippen en steeds de pagina te refeshen.
Terug naar all products, toen was er wel een Buy knop.
In winkel mandje, maar moest eerst een captcha aanvinken, maar die lade niet.

Een keer of 8 nam hij de captcha niet aan en de 9de keer kwam er een captcha foto, zo'n duid de verkeerslichten aan, en nog eens duid de brommers aan.

En dan was't ok.
Afgerekend met paypal.

Dat was me wel even stressen.
Geeft het hele "brommers kieken" een andere betekenis zo. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Tweakriez schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Dan mag je hem waarschijnlijk hebben voor de nieuwprijs van een 6700xt :-p
Vind dat eigenlijk niet chique als men dat doet. Zelf heb ik enige tijd terug mijn 5700xt + waterkoelblok voor ongeveer dezelfde prijs verkocht als ik er voor betaald had. Dat is minder dan de laagste vraagprijs waarvoor je nu een 5700xt in V&A ziet en zonder waterkoeling.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Vind dat eigenlijk niet chique als men dat doet. Zelf heb ik enige tijd terug mijn 5700xt + waterkoelblok voor ongeveer dezelfde prijs verkocht als ik er voor betaald had. Dat is minder dan de laagste vraagprijs waarvoor je nu een 5700xt in V&A ziet en zonder waterkoeling.
Als ik mijn 1070 verkoop, dan verkoop ik hem gewoon goedkoop. Maar weet niet of iemand nog op een 1070 wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 20-09 23:55
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Als ik mijn 1070 verkoop, dan verkoop ik hem gewoon goedkoop. Maar weet niet of iemand nog op een 1070 wacht.
Toevallig vandaag gekeken naar de V&A prijzen daarvan, want mijn vriendin heeft een 1070 in haar PC waar ze weinig tot geen gebruik van maakt. Die staan voor 350-400 te koop 8)7

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Toevallig vandaag gekeken naar de V&A prijzen daarvan, want mijn vriendin heeft een 1070 in haar PC waar ze weinig tot geen gebruik van maakt. Die staan voor 350-400 te koop 8)7
Ik zou die gewoon voor 250 wegdoen. Vind ik nog wel een eerlijke prijs. Misschien zelfs 200 als er iemand is die het niet breed heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
De twee gelukkigen gefeliciteerd. Toch mooi om te zien dat van de zeg twintig hier 10% in de prijzen is gevallen.

Helaas liep werk bij mij gruwelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Na het 10.000 euro debacle in Groningen afgelopen maandag had ik hier vandaag geen zin in..
Al hoef je hiervoor geen 15 uur achter je pc te zitten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 21:00
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Ik zou die gewoon voor 250 wegdoen. Vind ik nog wel een eerlijke prijs. Misschien zelfs 200 als er iemand is die het niet breed heeft.
Neejoh, kaarten gewoon verkopen voor de markt prijs anders doet iemand anders het wel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

nickvanemden schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Neejoh, kaarten gewoon verkopen voor de markt prijs anders doet iemand anders het wel
Ik ben niet iemand anders. Als ik iemand blij kan maken wil ik dat proberen. Als ik een FE kaart krijg op NBB, dan ben ik zo gelukkig. Dan gun ik een andere mijn oude kaart wel voor een zachter prijsje dan nu gangbaar is. De Nederlandse cultuur heeft heel weinig ruimte, om een ander wat te gunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 21:00
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Ik ben niet iemand anders. Als ik iemand blij kan maken wil ik dat proberen. Als ik een FE kaart krijg op NBB, dan ben ik zo gelukkig. Dan gun ik een andere mijn oude kaart wel voor een zachter prijsje dan nu gangbaar is. De Nederlandse cultuur heeft heel weinig ruimte, om een ander wat te gunnen.
Nederlandse cultuur :?

Nee de kaarten die je voor een zacht prijsje verkoopt worden vaak genoeg voor veel meer doorverkocht, vandaar gewoon goed verkopen. Aan bekenden is een ander verhaal natuurlijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

nickvanemden schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Nederlandse cultuur :?

Nee de kaarten die je voor een zacht prijsje verkoopt worden vaak genoeg voor veel meer doorverkocht, vandaar gewoon goed verkopen. Aan bekenden is een ander verhaal natuurlijk
Je moet uitgaan van het goede in de mens. Je kan ze ook vragen of ze nog een foto willen laten zien ervan een jaar later. Natuurlijk kunnen ze de boel beliegen, maar goed dan heb ik in goed geweten gehandeld. En een poging ondernomen iemand gelukkig te maken.

Ja een ander iets gunnen vind ik minder hard gebakken in de Nederlandse cultuur. We zijn heel erg van het individualisme, ieder voor zich etc. Sorry maar als er een schilder bij mij over de vloer komt met zijn thermoskannetje koffie, voelt gewoon treurig. Ik bied die man koffie aan, ik heb broodjes gehaald. Dat is hoe ik ben opgevoed. Andere cultuur of zo....

Nou goed ik hoop binnen een maand een nieuwe kaart te hebben en dan gaat die oude kaart gewoon voor een leuk prijsje weg. Het zou mooi zijn als meer mensen dat deden. Hoewel ik ook wel snap dat ze de hoofdprijs willen hebben, denk ik... We hebben allemaal liefde voor de hobby....

Kijk naar pokemon kaarten als kind vond ik dat echt leuk andere kinderen van mijn generatie die er ook plezier aan beleefde. Die vinden het nu blijkbaar leuker die kaarten weg te kapen van de kinderen van nu. Terwijl voor die kinderen pokemon kaarten ook gewoon een leuk onderdeel van hun jeugd had kunnen zijn. Soms denk ik dat deze wereld heel erg ziek aan het worden is. Ik hou mijn hart vast voor de dag dat er voedseltekorten komen. Want bij de videokaarten en ook pokemonkaarten zie je wel hoe het eraan toe gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 13-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 22:20
Rofdof schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:04:
De twee gelukkigen gefeliciteerd. Toch mooi om te zien dat van de zeg twintig hier 10% in de prijzen is gevallen.

Helaas liep werk bij mij gruwelijk uit.
Ik denk dat we met meer dan 20 zijn, maar de meeste mensen willen waarschijnlijk niet iedere keer een berichtje plaatsen met "weer niks".

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
izzet3838 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat we met meer dan 20 zijn, maar de meeste mensen willen waarschijnlijk niet iedere keer een berichtje plaatsen met "weer niks".
Als ik een kaart weet te bemachtigen dan kan dit topic dicht omdat iedereen voorzien is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 16:04

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

grote_oever schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:26:
[...]

Als ik een kaart weet te bemachtigen dan kan dit topic dicht omdat iedereen voorzien is 😀
Als dat de richtlijn wordt dan hoop ik dat er volgende week zoveel zijn dat jij voorzien bent.
Zou mij wel goed uitkomen. ;)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Je moet uitgaan van het goede in de mens. Je kan ze ook vragen of ze nog een foto willen laten zien ervan een jaar later. Natuurlijk kunnen ze de boel beliegen, maar goed dan heb ik in goed geweten gehandeld. En een poging ondernomen iemand gelukkig te maken.

Ja een ander iets gunnen vind ik minder hard gebakken in de Nederlandse cultuur. We zijn heel erg van het individualisme, ieder voor zich etc. Sorry maar als er een schilder bij mij over de vloer komt met zijn thermoskannetje koffie, voelt gewoon treurig. Ik bied die man koffie aan, ik heb broodjes gehaald. Dat is hoe ik ben opgevoed. Andere cultuur of zo....

Nou goed ik hoop binnen een maand een nieuwe kaart te hebben en dan gaat die oude kaart gewoon voor een leuk prijsje weg. Het zou mooi zijn als meer mensen dat deden. Hoewel ik ook wel snap dat ze de hoofdprijs willen hebben, denk ik... We hebben allemaal liefde voor de hobby....

Kijk naar pokemon kaarten als kind vond ik dat echt leuk andere kinderen van mijn generatie die er ook plezier aan beleefde. Die vinden het nu blijkbaar leuker die kaarten weg te kapen van de kinderen van nu. Terwijl voor die kinderen pokemon kaarten ook gewoon een leuk onderdeel van hun jeugd had kunnen zijn. Soms denk ik dat deze wereld heel erg ziek aan het worden is. Ik hou mijn hart vast voor de dag dat er voedseltekorten komen. Want bij de videokaarten en ook pokemonkaarten zie je wel hoe het eraan toe gaat.
DUs stel ik koop voor 1300 euro een nieuwe kaart, die normaal 800 is. En mijn oude die ik ooit voor 400 heb gekocht is nu 600 waard.
Ik moet dan mijn kaart voor zeg 250 verkopen omdat dat normaliter de normale restwaarde is? Wie compenseert dan mijn 500 euro die ik teveel heb betaald?
Een (high-end) videokaart is geen primaire levensbehoefte.

En tja cultuur.... Ik ken heel veel bouwbedrijven die voor bepaalde mensen uit een bepaalde cultuur niet meer willen werken. Want op het moment dat werk af is en de factuur moet worden betaald begint het afdingen en opeens het geklaag.

En bij alle klussen die ik heb gedaan stond er altijd koffie/koeken/fris klaar en 1x pw een vette bek. Bij sommige klanten werd er elke dag een lunch gemaakt.

Wellicht dat dat ook het verschil is tussen "platteland" en "stedelijk gebied". Ik heb nog nooit gehoord dat je hier geen koffie met iets erbij kreeg. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
Bramm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:34:

YouTube: POV: You Buy a GPU at MSRP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Rofdof schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:38:
[...]

DUs stel ik koop voor 1300 euro een nieuwe kaart, die normaal 800 is. En mijn oude die ik ooit voor 400 heb gekocht is nu 600 waard.
Ik moet dan mijn kaart voor zeg 250 verkopen omdat dat normaliter de normale restwaarde is? Wie compenseert dan mijn 500 euro die ik teveel heb betaald?
Een (high-end) videokaart is geen primaire levensbehoefte.

En tja cultuur.... Ik ken heel veel bouwbedrijven die voor bepaalde mensen uit een bepaalde cultuur niet meer willen werken. Want op het moment dat werk af is en de factuur moet worden betaald begint het afdingen en opeens het geklaag.

En bij alle klussen die ik heb gedaan stond er altijd koffie/koeken/fris klaar en 1x pw een vette bek. Bij sommige klanten werd er elke dag een lunch gemaakt.

Wellicht dat dat ook het verschil is tussen "platteland" en "stedelijk gebied". Ik heb nog nooit gehoord dat je hier geen koffie met iets erbij kreeg. 8)7
Met je eerste stelling ga je al af. Ik koop geen kaart van 1300 die normaal 800 is. Ik probeer een kaart te kopen die een redelijke prijs heeft. Dat kan bij Circus AMD of Huilspiechel paradijs NBB.

Op dat moment heb je een kaart voor de normale marktwaarde. Wat mij betreft als ik een kaart voor de MSRP kan kopen, dan heb ik hem voor een normale prijs kunnen kopen. Dan vind ik het niet normaal dat ik mijn oude kaart ook weer voor een normale prijs verkoop. Dat wil zeggen: Ik gun een ander ook wat.

Kijk als jij niet kan wachten en een te dure kaart koopt dan snap ik wel dat je je oude kaart ook duur weg doet. Maar ik zie heel veel mensen kaarten voor MSRP kopen, die ze voor prijzen wegdoen... Tja ik kan op amazon nog goedkoper een aftermarket kaart kopen, als ik er maar op tijd bij ben. En je hebt gelijk een high-end videokaart is geen primaire levensbehoefte. Maar is mijn tweedehands kaart nog wel een high-end videokaart? Mijn 1070 was misschien ooit een high-end videokaart. Maar nu is dat misschien nog een van de weinige dingen waar een persoon die het niet breed heeft nog op kan gamen.

Als ik naar mijn eigen jeugd keek, dan was gamen echt iets wat mij als kind heeft geholpen. Ik had geen makkelijke jeugd, ik zal er niet te veel over uitweiden. Maar komt erop neer dat ik op jonge leeftijd ziek ben geworden en ik val wel onder de noemer gehandicapt. Ik kon niet op voetbal, judo of wat dan ook. Gamen was mijn steun en toeverlaat. Ik vind dat dan ook wel onder de normale behoefte vallen. Het primaire behoefte argument vind ik sowieso zwak, want tja dat is eten, kleding en onderdak. En als wereld zijn we zelfs te gaar om iedereen daarvan te voorzien. Waar ik me ook schuldig aan maak.

Ik kom ook van het platteland. Maar de plattelandscultuur is dan ook anders dan de stedelijke. Wanneer men nu het woord cultuur hoort, dan denken ze direct aan mensen uit een ander land. Maar ook in Nederland zijn er wel verschillende culturen. Een Fries is anders dan een Limburger en zij beide zijn weer heel anders dan een Amsterdammer.

Het komt erop neer dat het te kort gewoon klote is. Heel veel mensen willen een kaart en de prijzen zijn helaas gewoon belachelijk. Ik zou al blij zijn met een 3060 TI. Dat zou voor mij prima zijn, gisteren zag ik een aftermarket voor 800 euro. Dat was mij te duur. Voor 650 - 700 zou ik het nog wel doen. Maar ja veel succes met eentje te vinden voor die prijs. Maar ja ik denk als je op NBB of LDLC of AMD een leuke FE kaart kan bemachtigen. Doe je oude kaart dan voor een leuke prijs weg aan een liefhebber.

Een FE 3060 ti kost €419.00 euro.
En dan zou ik mijn gtx 1070 wegdoen voor 350 - 400 euro.
Dat is toch volslagen getikt? Dan heb je de 3060 TI bijna gratis.
Dan kun je zeggen: 'Lekker man.'
Of je kan zeggen ik deel wat van mijn geluk.
Dat is hetzelfde als je bijvoorbeeld 30 miljoen wint in de staatsloterij met oud op nieuw.
Dan kun je toch prima anoniem wat geld doneren voor iets in de buurt?
Een nieuwe speeltuin voor kinderen of zo. Dat kost je toch niks dan?
Ach ja het is ook maar mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Ach ja het is ook maar mijn mening.
Ik ben het helemaal met je eens.

Op voorwaarde (en dat is nogal wat helaas) dat ik een kaart voor niet meer dan MSRP kan kopen dan zou ik er ook geen moeite mee hebben om mijn eigen kaart voor een sympathieke prijs te verkopen.

Als die persoon het dan weer voor marktwaarde verkoopt ... jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08 20:36
Zit morgen exact 100 dagen zonder mijn 5700XT (garantie/RMA-proces dat blijft aanslepen). Uiteindelijk (pas sinds deze week) een Ryzen 5600G geplaatst.
Gisteren was de vijfde poging om een 6700/6800 te pakken krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Jan VP schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:19:
Zit morgen exact 100 dagen zonder mijn 5700XT (garantie/RMA-proces dat blijft aanslepen). Uiteindelijk (pas sinds deze week) een Ryzen 5600G geplaatst.
Man dat klinkt echt klote... Sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 12:08
edit. verkeerd topic. Excuus.

[ Voor 22% gewijzigd door Henkje.doc op 14-01-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik weet niet hoevaak je gamed, maar ik had mijn verlies genomen. Nieuwe kaart gekocht voor een hoge prijs en als de 5700XT terug kwam deze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Btw lijken de prijzen te zakken? Iemand poste het gister al. Een asrock rx6800xt voor 1300 en ook andere kaarten iets omlaag. Zou het beter worden nu. Of minder slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rofdof schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:43:
Btw lijken de prijzen te zakken? Iemand poste het gister al. Een asrock rx6800xt voor 1300 en ook andere kaarten iets omlaag. Zou het beter worden nu. Of minder slecht?
Das echt te kort dag ik dit te concluderen. Wat ik al zei een paar dagen geleden: ik volg de prijzen al een tijdje, maar de daling is idd ingezet… maar kan zo weer naar boven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
grote_oever schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Das echt te kort dag ik dit te concluderen. Wat ik al zei een paar dagen geleden: ik volg de prijzen al een tijdje, maar de daling is idd ingezet… maar kan zo weer naar boven gaan.
Zou zuur zijn om nu 1300 uit te geven en over 2 maanden is die 1000. Azerty heeft bijvoorbeeld van de 6900xt een flinke voorraad en megekko lijkt ook van diverse amd topkaarten een flinke stock te hebben. Op azerty is de 6900xt 1550. Nog veel te duur maar al dichtbij een 6800xt van zelfde merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPruyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-05-2023
Rofdof schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Zou zuur zijn om nu 1300 uit te geven en over 2 maanden is die 1000. Azerty heeft bijvoorbeeld van de 6900xt een flinke voorraad en megekko lijkt ook van diverse amd topkaarten een flinke stock te hebben. Op azerty is de 6900xt 1550. Nog veel te duur maar al dichtbij een 6800xt van zelfde merk
2 maanden is m.i. te lang om te wachten;

[korte les markt economie]
In deze situatie wordt het economisch evenwicht bepaalt door twee trends. De lange termijn is de totale vraag naar kaarten, die vind ik lastig te voorspellen, omdat dit van vele componenten afhangt, maar waar cryptocurrency zeker een grote impact hebben. Dus als de interesse (zichtbaar in prijs daarvan) langdurig afneemt, dan zou dat wel een indicator kunnen zijn dat er minder kaarten verkocht worden en meer tweedehands op de markt gaan komen.

Daarnaast is er de korte termijn of seizoensschommeling. Met een constante (helaas te kleine) productie wordt deze gedreven door veranderende vraag van vooral ons consumenten. Wij kopen van nature minder in de zomer (vakantie), want dan hebben we veel uitgaven aan vakanties en uitjes, daarnaast kopen we in het westen veel in december en daardoor in januari en begin februari minder.

Los van de lange termijn is de zomer daarom de beste tijd om een kaart te kopen. Door de december piek moet namelijk eerst de voorraad aangevuld worden en komt dan pas het overschot op gang, maar ook weer de normale vraag.
[/korte les markt economie]

Ik ga er momenteel vanuit dat de dip ergens over 2-4 weken bereikt wordt. Tot die tijd probeer ik de AMD loterij. Zodra de 6800 of de
offtopic:
3070TI
naar de 1000,- zakken of de 6800XT naar net boven de 1000,- zakt, neem ik de gok. Normaal wordt het voorlopig niet, hooguit kun je overwegen om tot augustus te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-05-2023
Voor de aanvulling een 2080TI gepakt:

https://tweakers.net/pric...me-waterforce-wb-11g.html

begin februari en eerste helft augustus zijn de laagste prijzen (tijdens de reguliere verkoop tot Aug 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:00
JPruyn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:12:
[...]

2 maanden is m.i. te lang om te wachten;

[korte les markt economie]
In deze situatie wordt het economisch evenwicht bepaalt door twee trends. De lange termijn is de totale vraag naar kaarten, die vind ik lastig te voorspellen, omdat dit van vele componenten afhangt, maar waar cryptocurrency zeker een grote impact hebben. Dus als de interesse (zichtbaar in prijs daarvan) langdurig afneemt, dan zou dat wel een indicator kunnen zijn dat er minder kaarten verkocht worden en meer tweedehands op de markt gaan komen.

Daarnaast is er de korte termijn of seizoensschommeling. Met een constante (helaas te kleine) productie wordt deze gedreven door veranderende vraag van vooral ons consumenten. Wij kopen van nature minder in de zomer (vakantie), want dan hebben we veel uitgaven aan vakanties en uitjes, daarnaast kopen we in het westen veel in december en daardoor in januari en begin februari minder.

Los van de lange termijn is de zomer daarom de beste tijd om een kaart te kopen. Door de december piek moet namelijk eerst de voorraad aangevuld worden en komt dan pas het overschot op gang, maar ook weer de normale vraag.
[/korte les markt economie]

Ik ga er momenteel vanuit dat de dip ergens over 2-4 weken bereikt wordt. Tot die tijd probeer ik de AMD loterij. Zodra de 6800 of de
offtopic:
3070TI
naar de 1000,- zakken of de 6800XT naar net boven de 1000,- zakt, neem ik de gok. Normaal wordt het voorlopig niet, hooguit kun je overwegen om tot augustus te wachten.
Augustus is de nieuwe generatie weer in aantocht, met alle vragen rond prijs, leverbaarheid en effect op prijzen van huidige. Het wordt er niet simpeler op.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

UniMatrix schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Augustus is de nieuwe generatie weer in aantocht, met alle vragen rond prijs, leverbaarheid en effect op prijzen van huidige. Het wordt er niet simpeler op.
Volgens Nvidia gaan we de iets betere kant op. Maar helaas is er ook steeds meer demand :(
https://www.nme.com/news/...e-later-this-year-3138197

[ Voor 5% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 14-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:06
LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Volgens Nvidia gaan we de iets betere kant op. Maar helaas is er ook steeds meer demand :(
https://www.nme.com/news/...e-later-this-year-3138197
Yeah, denk het niet.

3080 12GB YouTube: 12GB GeForce RTX 3080 Review, Shameless Cash Grab Edition

Eigenlijk zou je eerst deze video moeten bekijken. YouTube: Just Buy It! Nvidia Doesn't Want You To Know How This GPU Performs, ...

[ Voor 23% gewijzigd door Bad Brains op 14-01-2022 22:54 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 11:02
Ik merk dat er toch wat meer mining rigs te koop staan, en ik veronderstel mede vanwege de aanzienlijk verhoogde energie prijzen, dat hakt natuurlijk sterk in de opbrengst.
Ze proberen er nog de hoofdprijs voor te krijgen, maar de moment dat het wat in begint te zakken kan het wel eens snel gaan.

OF niet natuurlijk, who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:06
IceTeaGX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:55:
Ik merk dat er toch wat meer mining rigs te koop staan, en ik veronderstel mede vanwege de aanzienlijk verhoogde energie prijzen, dat hakt natuurlijk sterk in de opbrengst.
Ze proberen er nog de hoofdprijs voor te krijgen, maar de moment dat het wat in begint te zakken kan het wel eens snel gaan.

Mining rigs met 4 jaar oude hardware.
Er is nog steeds geld te verdienen met minen, het gaat niet alleen om ETH b.v..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hhhm. Twee personen waarbij de loterij gelukt is deze week? Da's toch nog best wat, imho.

Zit langzaamaan te denken om m'n rx480 4gb te vervangen, en het lijkt me toch een idee om mee te dingen met de loterij hier. Ik heb stiekem niet veel hoop op de 6500xt (4gb, lijkt een sidegrade te worden?) of een rtx3050 van het andere kamp (tenzij die twee rond msrp te vinden zijn, wat ik -erg- betwijfel).
Ik kijk er naar uit om de komende maand(en) m'n tijd hier te verbrengen op donderdag 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Lockon op 14-01-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Bad Brains schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Mining rigs met 4 jaar oude hardware.
Er is nog steeds geld te verdienen met minen, het gaat niet alleen om ETH b.v..
nVidia 3000 reeksen, dus op zich niet slecht.
Natuurlijk 20k verwachten voor een rig met 7 3080's is wat over the top uiteraard.
Maar ik merk toch wat afvloei en dat kan vrij snel escaleren.

https://www.2dehands.be/l...en-software/videokaarten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 13:10
Lockon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:07:
Ik kijk er naar uit om de komende maand(en) m'n tijd hier te verbrengen op donderdag 8)7
Gezien de huidige lage warehouse aantallen en dat er al 2 weken geen 6800(XT)s gedropt zijn, kan het zomaar zijn dat de drops geen maanden meer blijven komen. Er zal eerst een aanvulling moeten komen van de warehouse, maar wanneer en of die überhaupt komt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

dabrainz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Gezien de huidige lage warehouse aantallen en dat er al 2 weken geen 6800(XT)s gedropt zijn, kan het zomaar zijn dat de drops geen maanden meer blijven komen. Er zal eerst een aanvulling moeten komen van de warehouse, maar wanneer en of die überhaupt komt is de vraag.
Misschien dat ze juist niet droppen omdat ze ook een stille buffer aanhouden? Misschien liggen er daar wel gewoon een flink aantal. Verkocht krijgen ze ze toch, maar ze zullen wellicht wat reserves achterhouden of het erg dun rekken om elke week te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
LootBoxSurvivor schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Misschien dat ze juist niet droppen omdat ze ook een stille buffer aanhouden? Misschien liggen er daar wel gewoon een flink aantal. Verkocht krijgen ze ze toch, maar ze zullen wellicht wat reserves achterhouden of het erg dun rekken om elke week te kunnen verkopen.
Waarom zou je een aantal vast willen houden als je ze simple kunt verkopen. Sterker nog, de winnaar van deze generatie is degene die kan voorzien aan de vraag. Bye bye AMD, Hello nvidia. Ben zelfs bereid om een 3080ti te kopen als deze voor de normale prijs nu beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
grote_oever schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Waarom zou je een aantal vast willen houden als je ze simple kunt verkopen. Sterker nog, de winnaar van deze generatie is degene die kan voorzien aan de vraag. Bye bye AMD, Hello nvidia. Ben zelfs bereid om een 3080ti te kopen als deze voor de normale prijs nu beschikbaar is.
Je wilt er een aantal achter houden voor garantie gevallen.
Er zijn al verscheidene kaarten vervangen onder RMA waarbij ze je na uitgebreid vooraf onderzoek vaak direct een nieuwe kaart opsturen om je snel weer op weg te helpen.

In dat geval zal Nvidia in jouw ogen voorlopig nog wel de winnaar blijven, want die hebben gewoon veel meer productiecapaciteit dan AMD. En ook de 80ti is niet zo makkelijk voor de normale prijs te krijgen.
Het is jammer dat door miners het beeld zó vertekend wordt dat we alleen kunnen concluderen dat kaarten van beide fabrikanten erg in trek zijn, dat er flinke bots voor op touw gezet worden om ze maar zo snel mogelijk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Poster hierboven legt het beter uit.

[ Voor 93% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 15-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

IceTeaGX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:55:

Ze zien de bui al hangen.

De death cross staat al op de BTC-grafiek als bevestiging van een aanhoudende bearish trend en ETH volgt vrij goed.

Op Reddit zijn ze op de hoogte dat het beleggen met geleend geld gepiekt heeft:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q60ui3xobpb81.jpg

De aardgas en elektriciteit omhoog. Het sluiten van kerncentrales in Europa en Californië, elektrisch rijden, groene politiek,... gaat dat nog verder aanwakkeren.

Omicron is in Spanje, Engeland, New York,... al aan het voorbij waaien. Tegen Pasen kunnen de festivalweiden volgestouwd worden, massaal vliegen voor een tientje naar de landen waar de alcohol, horeca,... de helft goedkoper dan hier is. Er wordt al gespeculeerd op de Brent olieprijs naar de 200 dollar per vat voor de oktober expiratie.

We gaan de verminderingen in de investeringen in het zoeken en boren naar fossiele brandstoffen voelen. Jarenlange tekorten, goed voor wie olie- en gas-aandelen goedkoop gekocht heeft.

Er is seizoeninvloed, gamen wordt voornamelijk tijdens het schooljaar gedaan. De zomer is laagseizoen in de gaming en computerhardware. Ik heb mijn computers in het verleden in de zomer gebouwd.

Tegen het einde van het jaar gaan bijna 30 nieuwe fabs in productie en in Azië beginnen ze te vrezen voor de chipoverschot in 2023.

De combinatie van hogere energieprijzen en de mensen kunnen geld over de balk gooien in de horeca, toerisme, festivals, concerten,... zal het spenderen op fysieke goederen verminderen en de zeecontainers vrijmaken. Meer vliegtuigen in de lucht zorgt voor meer luchtvracht tegen lagere prijzen.

In de andere kant zit China met hun COVID zero strategy, Chinezen zijn bang van de dood en zitten nog altijd in de ontkenningsfase van het rouwverwerking. Voor de blauwe lucht bij de Olympische Winterspelen leggen ze de industrie voor 3 maanden plat, van voor Kerstmis tot midden maart. Dit kan schokken in de supply chain veroorzaken.

De MSRP van de RX 6500 XT is blijkbaar onder de productiekosten:

En het stilleggen van de industrie voor 3 maanden helpt niet mee.

Hieruit kan er geconcludeerd worden dat voor de korte termijn, haal een RX 6500 XT ter vervanging van een oude GPU zoals GTX 760, GTX 970, GTX 1050, RX 570, GTX 1650,... voordat de kaarten uitverkocht zijn, prijzen omhoog en je oude GPU sneuvelt. Je kan nu nog goede prijzen voor je oude GPU krijgen.

Of je gaat op de zomer (bij een snelle harde crypto crash en supply chain komt vroeg in orde), einde van het jaar (zo traag was de vorige crypto crash in het zoeken naar de bodem en supply chain heeft tijd nodig om op te lossen) of volgend jaar (productiecapaciteit is mogelijk te hoog) kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

rapture schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Ze zien de bui al hangen.

De death cross staat al op de BTC-grafiek als bevestiging van een aanhoudende bearish trend en ETH volgt vrij goed.

Op Reddit zijn ze op de hoogte dat het beleggen met geleend geld gepiekt heeft:
[Afbeelding]

De aardgas en elektriciteit omhoog. Het sluiten van kerncentrales in Europa en Californië, elektrisch rijden, groene politiek,... gaat dat nog verder aanwakkeren.

Omicron is in Spanje, Engeland, New York,... al aan het voorbij waaien. Tegen Pasen kunnen de festivalweiden volgestouwd worden, massaal vliegen voor een tientje naar de landen waar de alcohol, horeca,... de helft goedkoper dan hier is. Er wordt al gespeculeerd op de Brent olieprijs naar de 200 dollar per vat voor de oktober expiratie.

We gaan de verminderingen in de investeringen in het zoeken en boren naar fossiele brandstoffen voelen. Jarenlange tekorten, goed voor wie olie- en gas-aandelen goedkoop gekocht heeft.

Er is seizoeninvloed, gamen wordt voornamelijk tijdens het schooljaar gedaan. De zomer is laagseizoen in de gaming en computerhardware. Ik heb mijn computers in het verleden in de zomer gebouwd.

Tegen het einde van het jaar gaan bijna 30 nieuwe fabs in productie en in Azië beginnen ze te vrezen voor de chipoverschot in 2023.

De combinatie van hogere energieprijzen en de mensen kunnen geld over de balk gooien in de horeca, toerisme, festivals, concerten,... zal het spenderen op fysieke goederen verminderen en de zeecontainers vrijmaken. Meer vliegtuigen in de lucht zorgt voor meer luchtvracht tegen lagere prijzen.

In de andere kant zit China met hun COVID zero strategy, Chinezen zijn bang van de dood en zitten nog altijd in de ontkenningsfase van het rouwverwerking. Voor de blauwe lucht bij de Olympische Winterspelen leggen ze de industrie voor 3 maanden plat, van voor Kerstmis tot midden maart. Dit kan schokken in de supply chain veroorzaken.

De MSRP van de RX 6500 XT is blijkbaar onder de productiekosten:
[YouTube: RX 6500 XT Availability & Production Costs Leak - Buyable near MSRP?]
En het stilleggen van de industrie voor 3 maanden helpt niet mee.

Hieruit kan er geconcludeerd worden dat voor de korte termijn, haal een RX 6500 XT ter vervanging van een oude GPU zoals GTX 760, GTX 970, GTX 1050, RX 570, GTX 1650,... voordat de kaarten uitverkocht zijn, prijzen omhoog en je oude GPU sneuvelt. Je kan nu nog goede prijzen voor je oude GPU krijgen.

Of je gaat op de zomer (bij een snelle harde crypto crash en supply chain komt vroeg in orde), einde van het jaar (zo traag was de vorige crypto crash in het zoeken naar de bodem en supply chain heeft tijd nodig om op te lossen) of volgend jaar (productiecapaciteit is mogelijk te hoog) kunnen wachten.
Als ik jou goed begrijp? Dan probeer ik gewoon bij Cricus AMD of huilspiegel paradijs NBB? Maar als dat niet lukt gewoon lekker wachten tot de zomer? Ik denk dat ik dat ga doen. Ik spaar me wat geld, en dan kan ik tenminste een leuke pc kopen. Ik denk ook dat het alleen maar goedkoper kan worden de hardware. Duurder zal wel niet.... Tenminste we hebben de piek gehad denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 16:26
Rofdof schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:43:
Prijzen lijken inderdaad zachtjes verder te zakken:
  • 6600 voor € 560 (MSRP 345)
  • 6600XT voor € 620 (MSRP 390)
  • 6700XT voor € 870 (MSRP 500)
  • 6800 voor € 1.150 (MSRP 610)
  • 6800XT voor € 1.270 (MSRP 680)
  • 6900XT voor € 1.400 (MSRP 1.050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
kontroll schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Prijzen lijken inderdaad zachtjes verder te zakken:
  • 6600 voor € 560 (MSRP 345)
  • 6600XT voor € 620 (MSRP 390)
  • 6700XT voor € 870 (MSRP 500)
  • 6800 voor € 1.150 (MSRP 610)
  • 6800XT voor € 1.270 (MSRP 680)
  • 6900XT voor € 1.400 (MSRP 1.050)
Denk eerlijkgezegd dat het is omdat de zomer dichterbij komt, mensen gamen het mmeest tijdens de feestdagen(zeker met lockdowns).
Daarnaast kunnen mensen het zich in die periode vaak beter permiteren, met de zomer in aantocht worden grafische kaaarten vaak goedkoper.
Zo had ik mijn 6700XT verkocht voor 600 en een 6800 gekocht voor 630, dit was als ik het me goed herinner ergens in begin juni, dus het zou mij niet verbazen moesten de prijzen dan terug een stuk lager liggen(ik hou er hier rekening mee dat de chiptekorten dan nog zullen aanhouden, maar dat lijkt me wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
izzet3838 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Denk eerlijkgezegd dat het is omdat de zomer dichterbij komt, mensen gamen het mmeest tijdens de feestdagen(zeker met lockdowns).
Daarnaast kunnen mensen het zich in die periode vaak beter permiteren, met de zomer in aantocht worden grafische kaaarten vaak goedkoper.
Zo had ik mijn 6700XT verkocht voor 600 en een 6800 gekocht voor 630, dit was als ik het me goed herinner ergens in begin juni, dus het zou mij niet verbazen moesten de prijzen dan terug een stuk lager liggen(ik hou er hier rekening mee dat de chiptekorten dan nog zullen aanhouden, maar dat lijkt me wel).
De zomer is anders nog ver genoeg.
Denk vooral dat de energie prijzen de vraag wat drukken. Stilaan wat crypto mensen die eieren voor hun geld kiezen, en de boel voor de hoofdprijs trachten te verkopen alvorens die te veel zakt. En dat kan een sneeuwbal effect creëren, als de energie prijzen nog even hoog genoeg blijven. Anderen zullen mss even doorzetten tot het zonnetje terugkomt, en ze van de zonnepanelen kunnen minen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vooraf afspreken hoe lang het gaat duren, bij overschrijden, ontbinden !

verkoper heeft het recht op herstel door reparatie, maar dat mag geen onnodige hinder opleveren voor de consument. (lees 14 dagen) Je kunt afspreken om een leen GPU te ontvangen, en men mag daar borg voor rekenen.(voor als het langer gaat duren) met 100 dagen hoef je geen genoegen te nemen, er is geen enkele reden voor deze termijn. (dit alles in overleg met de verkoper ipv fabrikant)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

lijkt me niet ontopic

[ Voor 96% gewijzigd door Intergalactic op 19-01-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 09:31

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Modbreak:Graag ontopic houden, lees even de TW

[ Voor 5% gewijzigd door Intergalactic op 19-01-2022 08:47 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bramm
Ik heb maandag m'n 6700 XT ontvangen, ik krijg vanavond m'n nieuwe voeding. Dan kan ik 'm pas installeren.

Misschien alvast wat tips voor morgen:
- Zorg dat je in Paypal je adresgegevens hebt ingegeven, met als het kan een spatie tussen de cijfers en de letters van je postcode. Anders krijg je op de AMD site een foutmelding dat het format niet klopt. Is snel aan te passen daar, maar het is toch beter als het al goed staat.
- Installeer iets van een autorefresh app in je browser. Paypal logt automatisch uit na een paar minuten zonder activiteit. Als je 2FA hebt dan duurt opnieuw inloggen al gauw kostbare seconden. Mag je geen app/extensie installeren? Log dan niet in maar vul alvast je naam en wachtwoord in en open de Authenticator app op je telefoon.
- Liever met CC betalen? Installeer dan een app/extensie die je gegevens automatisch voor je invult.
- Zorg dat je veel tabbladen met allerlei websites open hebt staan. Ook iets waarbij je bv in Google bent ingelogd. Dan heb je een hoge Captcha score en hoef je weinig/geen stoplichten/trekkers/zebrapaden etc. aan te geven. Ik had er vorige week zo'n 8 open staan en heb maar 1 Captcha hoeven invullen.

Ga naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl rond 15:45. Refresh niet te vaak, dan krijg je een ban. Als de pre-queue open gaat rond 15:55 dan moet je je emailadres invullen en eventueel Captcha's maken. Klik dan op de button om in de pre-queue toegelaten te worden. Dan gaat er een teller lopen totdat de echte wachtrij begint om 16:05. Maar de afgelopen 2 weken werd die tijd steeds verlengd. Als je in de pre-queue stond dan krijg je een willekeurige plek toegewezen in de wachtrij met een schatting van je wachttijd.
Mocht je een goede plek toegewezen krijgen (<15 minuten bv) en je kan daadwerkelijk de shop in, dan krijg je eerst nog een button te zien met iets van "wil je de shop in?". Klik daarop en je gaat naar binnen. Snel je keuze maken en bestellen. Klik op de Paypal button om in te loggen en je adresgegevens op te halen. Of vul je CC info in. Het kan zijn dat je op dat moment ook nog Captcha's moet maken.

Mocht je wachttijd in de wachtrij "More than an hour" zijn dan maak je geen kans om te mogen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dat klopt volgens mij niet. AMD gaat er echt geen verlies op maken. Hoe ik zijn videobegrepen heb is dat er wel zeer weinig winst op gemaakt wordt en dat dit vooral bedoeld is om het marktaandeel te vergroten door heel veel van deze chips te leveren. Leveranciers zullen er wel weer dikke winst op maken want die gooien er lijkt het weer flink wat marge op.

250 dollar lijkt duur maar gezien de gestegen kosten van componenten zoals VRM's en Memmory is ondanks dat deze kaart simpeler is dan Polaris hij toch duurder om te maken dan die kaarten toen.
Als je Polaris nu opnieuw zou gaan maken zou die nog duurder zijn die kan je nu ook niet meer voor 200-250 van de band laten rollen zoals dat een aantal jaar terug wel kon.

Ben benieuwd of er vandaag wat te krijgen is bij nederlandse winkels maar vrees wel voor prijzen van 300 euro en meer. Imo is de kaart dat echt niet waard. Voor MSRP prima maar anders kan je toch beter kijken of je een Vega 56 of zo te pakken kan krijgen. Die zijn nog wel iets duurder maar ook een stukje sneller.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vandaag zou de RX 6500 XT moeten verschijnen toch? Ben benieuwd of er daadwerkelijk shops zijn die de adviesprijs van AIB's hanteren. 299 euro is eigenlijk al bizar hoog voor zo'n kaartje :X

[ Voor 39% gewijzigd door finsdefis op 19-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 07:41
finsdefis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:23:
Vandaag zou de RX 6500 XT moeten verschijnen toch? Ben benieuwd of er daadwerkelijk shops zijn die de adviesprijs van AIB's hanteren. 299 euro is eigenlijk al bizar hoog voor zo'n kaartje :X
Klopt, zal wel ergens rond 15 uur zijn? Ben benieuwd of deze voor die prijs ook meteen uitverkocht zullen zijn. Ik gok van niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
finsdefis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:23:
Klopt, de NDA vervalt om 15u (zoals @Hanky74 al zegt) en dan begint ook direct de verkoop.
AIB only dus verwacht hoge prijzen. Dacht dat die al ergens gelekt waren voor een winkel in Frankrijk en dat was volgens mij 2x MSRP (en dan ook nog eens 1:1 dollar naar euro).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 12-09 08:45
Let overigens op mocht je er een willen aanschaffen dat je minstens PCIE 4 hebt op je moederbord. Het schijnt dat er maar 4 PCIE lanes beschikbaar zijn en dat daardoor een bottleneck ontstaat op PCIE 3.
https://nl.hardware.info/...afprijs-mogelijk-300-euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
Hanky74 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Klopt, zal wel ergens rond 15 uur zijn? Ben benieuwd of deze voor die prijs ook meteen uitverkocht zullen zijn. Ik gok van niet. :)
Met 4GB VRAM zijn ze niet geschikt om Ethereum te minen dus zullen ze wellicht naar gamers of scalpers gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hendrickxm schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Met 4GB VRAM zijn ze niet geschikt om Ethereum te minen dus zullen ze wellicht naar gamers of scalpers gaan.
Scalpers ook niet. De prijzen zijn al scalping bij introductie en daarnaast is de grootste afzetmarkt van scalpers juist de miners/gaming-miners.

4GB VRAM is mijn inziens echt niet van deze tijd. Voor 199 euro was het nog te begrijpen, je gaat hier echt geen 1440p mee gamen. Maar voor de prijzen boven de 400 (wat lijkt te gebeuren) is het echt klinkklare onzin. Dan verwacht je toch iets wat langer mee gaat en/of meer prestaties heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij Alternate België:

GIGABYTE Radeon RX 6500 XT Eagle grafische kaart € 212,00
Leverbaar binnen 1 werkdag is al naar 9 werkdagen gesprongen. => Naar op voorraad gesprongen
https://www.alternate.be/...aart/html/product/1814485

En deze is ook op voorraad:
PowerColor Fighter Radeon RX 6500 XT grafische kaart € 212,00
https://www.alternate.be/...aart/html/product/1815686

[ Voor 31% gewijzigd door rapture op 19-01-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
Bramm schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:38:
Ik heb maandag m'n 6700 XT ontvangen, ik krijg vanavond m'n nieuwe voeding. Dan kan ik 'm pas installeren.

Misschien alvast wat tips voor morgen:
- Zorg dat je in Paypal je adresgegevens hebt ingegeven, met als het kan een spatie tussen de cijfers en de letters van je postcode. Anders krijg je op de AMD site een foutmelding dat het format niet klopt. Is snel aan te passen daar, maar het is toch beter als het al goed staat.
- Installeer iets van een autorefresh app in je browser. Paypal logt automatisch uit na een paar minuten zonder activiteit. Als je 2FA hebt dan duurt opnieuw inloggen al gauw kostbare seconden. Mag je geen app/extensie installeren? Log dan niet in maar vul alvast je naam en wachtwoord in en open de Authenticator app op je telefoon.
- Liever met CC betalen? Installeer dan een app/extensie die je gegevens automatisch voor je invult.
- Zorg dat je veel tabbladen met allerlei websites open hebt staan. Ook iets waarbij je bv in Google bent ingelogd. Dan heb je een hoge Captcha score en hoef je weinig/geen stoplichten/trekkers/zebrapaden etc. aan te geven. Ik had er vorige week zo'n 8 open staan en heb maar 1 Captcha hoeven invullen.

Ga naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl rond 15:45. Refresh niet te vaak, dan krijg je een ban. Als de pre-queue open gaat rond 15:55 dan moet je je emailadres invullen en eventueel Captcha's maken. Klik dan op de button om in de pre-queue toegelaten te worden. Dan gaat er een teller lopen totdat de echte wachtrij begint om 16:05. Maar de afgelopen 2 weken werd die tijd steeds verlengd. Als je in de pre-queue stond dan krijg je een willekeurige plek toegewezen in de wachtrij met een schatting van je wachttijd.
Mocht je een goede plek toegewezen krijgen (<15 minuten bv) en je kan daadwerkelijk de shop in, dan krijg je eerst nog een button te zien met iets van "wil je de shop in?". Klik daarop en je gaat naar binnen. Snel je keuze maken en bestellen. Klik op de Paypal button om in te loggen en je adresgegevens op te halen. Of vul je CC info in. Het kan zijn dat je op dat moment ook nog Captcha's moet maken.

Mocht je wachttijd in de wachtrij "More than an hour" zijn dan maak je geen kans om te mogen bestellen.
Bedankt om het voor de leken onder ons alles op een rijtje te zetten voor wat je kan doen om wat meer kans te maken!
Fingers crossed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
rapture schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:53:
Bij Alternate België:

Leverbaar binnen 1 werkdag is al naar 9 werkdagen gesprongen. => Naar op voorraad gesprongen

Overigens ook goed voor Nederlanders te bestellen d.m.v. een offerte-aanvraag of af te leveren bij een pakket-/afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Nou wat een hit die 6500 xt..... Je weet dat je matig ding koopt voor te veel geld. Ja ik weet dat de markt anders is momenteel maar hier schiet je niks mee op. Of kan iemand mij vertellen dat hij al jaren wacht hierop. Oudere generatie instap kaarten doen het al beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:35

Piggen

Lekker bakkie

wortelsky schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:54:
Nou wat een hit die 6500 xt..... Je weet dat je matig ding koopt voor te veel geld. Ja ik weet dat de markt anders is momenteel maar hier schiet je niks mee op. Of kan iemand mij vertellen dat hij al jaren wacht hierop. Oudere generatie instap kaarten doen het al beter
Het enige wat ik me kan voorstellen is wanneer je echt niet tweedehands wil kopen, maar verder... Het valt ergens te prijzen dat AMD een kaart maakt die miners niet willen hebben, maar helaas wil niemand 'm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Piggen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Het enige wat ik me kan voorstellen is wanneer je echt niet tweedehands wil kopen, maar verder... Het valt ergens te prijzen dat AMD een kaart maakt die miners niet willen hebben, maar helaas wil niemand 'm hebben.
Vreemd inderdaad. Ondanks dat het toe te juichen is dat amd een kaart maakt waar niet mee te minen is, blijkt dat er nu ook niet mee te gamen is.... wie gaat dit kopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Om je een beetje een idee te geven. De 6500 zal ongeveer 0.80 cent per dag opleveren met de huidige mining prices. Ik snap alleen echt die 4GB niet. (En dat die een externe powersupply nodig heeft) so close naar een powerloze gpu.

Nou hopelijk blijft die bij alle scalpers liggen.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 10:37
tailfox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:15:
Om je een beetje een idee te geven. De 6500 zal ongeveer 0.80 cent per dag opleveren met de huidige mining prices. Ik snap alleen echt die 4GB niet. (En dat die een externe powersupply nodig heeft) so close naar een powerloze gpu.

Nou hopelijk blijft die bij alle scalpers liggen.
Dat hoop je dan inderdaad maar... (let vooral op de omschrijving)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8H0IR-dEp-HhskgOUV4hDo7-uM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3YhxKoukl0gnYiiRPAIyI0RF.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn het soort mensen dat aan JD Sports en dergelijke winkels uren staan aan te schuiven voor een exclusieve sneaker om die nadien online te verkopen met winst. Het scalpen is voor sommige mensen een dagelijkse kostwinning geworden. Uiteraard zonder één euro belasting te betalen op hun winst en met waanzinnige marges. Ik vrees dat dit nog even gaat duren en ondertussen minder en minder te maken heeft met het minen maar een hele nieuwe "tusseneconomie"...

[ Voor 22% gewijzigd door janvdw op 20-01-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
janvdw schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Dat hoop je dan inderdaad maar... (let vooral op de omschrijving)[Afbeelding]

Dit zijn het soort mensen dat aan JD Sports en dergelijke winkels uren staan aan te schuiven voor een exclusieve sneaker om die nadien online te verkopen met winst. Het scalpen is voor sommige mensen een dagelijkse kostwinning geworden. Uiteraard zonder één euro belasting te betalen op hun winst en met waanzinnige marges. Ik vrees dat dit nog even gaat duren en ondertussen minder en minder te maken heeft met het minen maar een hele nieuwe "tusseneconomie"...
Klopt idd maar denk niet dat hij die zal kunnen verkopen, een vriend wilde zijn rx480 4gb upgraden toen zag ik dus de 6500xt op alternate voor 210, ff reviews gechecked en dacht laat maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
rapture schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:53:
Bij Alternate België:

And all sold out.

Enkel nog de ASUS TUF Gaming Radeon RX 6500 XT OC maar die staat al aan scalper prices. (350)

Net iets beter dan mijn GTX970, maar toch maar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dabrainz
Aangezien Rutger blijkbaar de melding nog niet heeft gedaan, bij deze:
AMD Drop Event staat vandaag weer gepland om 16:05.
Zorg dus dat je voor die tijd in de prequeue stapt!

May the odds be forever in our favor. :)
Pagina: 1 ... 262 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord