Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
onzin

[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 21:53
onzin

[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDarkmoon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 09:23
onzin

[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 07:04
onzin

[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootlegNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 16:09
onzin

[ Voor 88% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:09
onzin

[ Voor 93% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 19:19

Noll

YT/NollPlays

Scheelt dat het geen ZT topic is... wait... :X

Gaming rig: Ryzen 5900x | RTX 5070ti
Work: Mac Studio M1 Max
Mobile: MacBook Pro 14" M2 Pro
Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-10 12:16
Noll schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:07:
Scheelt dat het geen ZT topic is... wait... :X
Waarvoor staat die ZT trouwens? Zevertopic? :p

[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 24-11-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noll

Noll

YT/NollPlays

deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
[...]

Waarvoor staat die ZT trouwens? Zevertopic? :p
Not sure if sarcastic or not... :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH0TyjrIMKw85WOSuEpzPaSFhrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0BpK6ArMI32wj1yekaT88oVn.png?f=fotoalbum_large

Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Vind het er hier nog netjes aan toe gaan, je had vorige week het ps5 topic moeten zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Noll schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:12:
[...]

Not sure if sarcastic or not... :/

[Afbeelding]
Niet sarcastisch bedoeld maar voel me wel dom door dat verband niet te zien 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Weg met al die gifs, memes en wat nog meer. Zie topicwaarschuwing. Doe slowchat ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
Sorry...
Bolletje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:31:
[modbreak]Weg met al die gifs, memes en wat nog meer. Zie topicwaarschuwing. Doe slowchat ergens anders.[/modbreak]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Seventh7
  • Laatst online: 04-10 07:56
Hoi mede tweakers/zoekers vanuit het veld kan ik melden (weer heel flauw zonder teveel inside informatie te kunnen geven) excuses hiervoor. Dat het aantal geleverde aftermarket kaarten (6800 / XT) bijzonder karig is bij een grote hardware leverancier in Nederland.

Vorige week heb ik hetzelfde kunnen aangeven voor de reference kaarten en dat klopte kan ik nu achteraf zeggen. De grote aantallen aftermarket (AiB) kaarten waar iedereen op hoopte lijken niet te zijn geleverd. Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor een eventuele teleurstelling voor morgen. Het kan zijn dat de andere leveranciers meer hebben ontvangen maar het kan heel goed zijn dat er zeer weinig is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas-Bass
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-10 22:23
Is er al iets bekend van de AIB launch morgen?
-tijd?

Of wat inside info is altijd leuk van een magazijn medewerker bijv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
...
Vorige week heb ik hetzelfde kunnen aangeven voor de reference kaarten en dat klopte kan ik nu achteraf zeggen. De grote aantallen aftermarket (AiB) kaarten waar iedereen op hoopte lijken niet te zijn geleverd. Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor een eventuele teleurstelling voor morgen. Het kan zijn dat de andere leveranciers meer hebben ontvangen maar het kan heel goed zijn dat er zeer weinig is geleverd.
Enige indicatie of dit Europees is of enkel NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:13
Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
Hoi mede tweakers/zoekers vanuit het veld kan ik melden (weer heel flauw zonder teveel inside informatie te kunnen geven) excuses hiervoor. Dat het aantal geleverde aftermarket kaarten (6800 / XT) bijzonder karig is bij een grote hardware leverancier in Nederland.

Vraagje, ik ben vrij kritisch op informatie dus vandaar de vraag: waar komt de info vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36

masauri

aka qwybyte

Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:31:
[...]
Vraagje, ik ben vrij kritisch op informatie dus vandaar de vraag: waar komt de info vandaan? :)
Begrijpelijke vraag, maar ik respecteer zijn antwoord :)
Weinig beschikbaarheid mag, zolang we er maar op korte tijd vast krijgen zeker :+

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Bas-Bass schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
Is er al iets bekend van de AIB launch morgen?
-tijd?

Of wat inside info is altijd leuk van een magazijn medewerker bijv :P
Dezelfde tijd :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
masauri schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]

Weinig beschikbaarheid mag, zolang we er maar op korte tijd vast krijgen zeker :+
Zo lang ik morgen maar een order kan plaatsen voor de kaart die ik graag wil en in een wachtrij kom, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 20:44
[...]

Ben eerder benieuwd naar de prijzen, als een 6800XT voor € 850-900 geprijsd gaat worden wacht ik wel.
Reference kaarten zullen sws tot feb/maart verkocht worden door AMD, dan is het te hopen dat er in januari wat meer voorraad is, voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
[...]

Dat is het hele punt. Bij een launch is een beperkte beschikbaarheid bijna altijd een probleem maar de stocks worden meestal snel aangevuld waardoor wachtlijsten snel voldaan worden. Dat is nu bij de Nvidia launch helemaal anders en herhaalt zich hopelijk niet bij AMD.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36

masauri

aka qwybyte

Jim_Blackwolf schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:47:
[...]
Zo lang ik morgen maar een order kan plaatsen voor de kaart die ik graag wil en in een wachtrij kom, ben ik tevreden.
Zo denk ik er ook over. Dat geeft perspectief. Beter dan niks op dit moment .
Kijk naar een site als megekko. Goed volgsysteem, iedere avond ff checken dan. Geen extra belasting voor hun helpdesk. Zo kan het ook.
Maar er moet natuurlijk voorraad zijn.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
Weet iemand waar je morgen in Nederland de custom kaarten kan bemachtigen? Ik zie helemaal geen modellen die je kan vinden in de zoek resultaten. Ik heb wel gehoord dat de 'trouwe' AMD merken meer kaarten hadden gekregen, denk dan XFX en Sapphire. Dus wil daar graag mijn kans schieten.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Seventh7
Hoi, het kritisch zijn op informatie is inderdaad heel belangrijk. Maar in dit geval kan ik echt helaas niets zeggen over de bron. Het enige wat ik kan zeggen laten we het morgen afwachten en dan verifieren of hetgeen ik hier heb gepost naar waarheid was.

De situatie is als volgt, via mijn werk hebben wij contact met hardware leveranciers en zo is er informatie tot mij gekomen. Voor mijzelf is het zeer betrouwbare informatie maar niemand hoeft het natuurlijk aan te nemen, want wie ben ik.
Zeker omdat ik ook verder geen details kan geven heb je al het recht op skeptisch te zijn. Mijn intentie is vooral wat doen aan de verwachtingen. Ik kan me namelijk voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate gespannen is voor de launch voor morgen. Zeker omdat er vanuit de tech channels (Youtube) positieve verhalen zijn verteld over de aftermarket launch en er gaan geruchten over dat deze partners zoals Powercolor en Sapphire grote aantallen zouden leveren.

De informatie die ik nu heb, lijkt dit volledig tegen te spreken. Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen. Let op ik claim in geen geval veel informatie te hebben van alle grote leveranciers. Echter ik denk dat alle shops willen verkopen en allemaal op zoek zijn naar GPU's en andere hardware (CPU's) om te verkopen en dat er dus niet heel veel verschil zal zijn. Laten we het afwachten en succes allemaal voor morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Vreemd dat je nergens kan pre-orderen ook. De winkels moeten tegen nu toch wel een idee hebben van wat ze geleverd gaan krijgen?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 14:22
Tricolores schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:56:
Vreemd dat je nergens kan pre-orderen ook. De winkels moeten tegen nu toch wel een idee hebben van wat ze geleverd gaan krijgen?
Vrijwel niets dus, daarom kan je niet pre-orderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Hoi, het kritisch zijn op informatie is inderdaad heel belangrijk. Maar in dit geval kan ik echt helaas niets zeggen over de bron. Het enige wat ik kan zeggen laten we het morgen afwachten en dan verifieren of hetgeen ik hier heb gepost naar waarheid was.

De situatie is als volgt, via mijn werk hebben wij contact met hardware leveranciers en zo is er informatie tot mij gekomen. Voor mijzelf is het zeer betrouwbare informatie maar niemand hoeft het natuurlijk aan te nemen, want wie ben ik.
Zeker omdat ik ook verder geen details kan geven heb je al het recht op skeptisch te zijn. Mijn intentie is vooral wat doen aan de verwachtingen. Ik kan me namelijk voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate gespannen is voor de launch voor morgen. Zeker omdat er vanuit de tech channels (Youtube) positieve verhalen zijn verteld over de aftermarket launch en er gaan geruchten over dat deze partners zoals Powercolor en Sapphire grote aantallen zouden leveren.

De informatie die ik nu heb, lijkt dit volledig tegen te spreken. Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen. Let op ik claim in geen geval veel informatie te hebben van alle grote leveranciers. Echter ik denk dat alle shops willen verkopen en allemaal op zoek zijn naar GPU's en andere hardware (CPU's) om te verkopen en dat er dus niet heel veel verschil zal zijn. Laten we het afwachten en succes allemaal voor morgen.
Prima antwoord, ik wou inderdaad niet exact de bron weten maar het ging me er meer om hoe je aan de informatie komt. Als er inderdaad zulke hoge prijzen zijn wacht ik nog even met aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:50
Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen

Aan de schaarste misschien niet maar aan de prijzen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNtEnEl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-10 13:43
cinde schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:04:
Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen

Aan de schaarste misschien niet maar aan de prijzen toch wel.
Schaarste kan ik prima mee leven, echter de hoge prijzen niet. Vraag is echter waar de hoge prijzen ontstaan, bij de importeur, dan wel bij de shop. Lijkt mij sterk dat de leveranciers zelf de prijzen omhoog brengen, met 150+ euro. Denk namelijk niet dat AMD dit heel grappig gaat vinden.

Ga er morgen weer voor zitten, denk echter niet dat ik heel veel kans maak in Nederland. Mijn 5900x heb ik ook in Duitsland gehaald. (normale retail prijs..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
  • Laatst online: 09-10 17:50
kerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:15:
[...]

Dit was de eerste reactie, exact hetzelfde. Aangegeven dat ik niet voldoende geïnformeerd was en uitgelegd waarom. Daarna volgde een goed gesprek. Benieuwd naar de uitkomst.
Inkoop Megekko zou ook geen aanvullende info hebben over een 6xxxx serie kaarten voor morgen. Ik leid hieruit uit af dat Megekko op dit moment naar eigen zeggen morgen geen 6xxxx kaarten te koop gaat hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:13:
[...]

Schaarste kan ik prima mee leven, echter de hoge prijzen niet. Vraag is echter waar de hoge prijzen ontstaan, bij de importeur, dan wel bij de shop. Lijkt mij sterk dat de leveranciers zelf de prijzen omhoog brengen, met 150+ euro. Denk namelijk niet dat AMD dit heel grappig gaat vinden.

Ga er morgen weer voor zitten, denk echter niet dat ik heel veel kans maak in Nederland. Mijn 5900x heb ik ook in Duitsland gehaald. (normale retail prijs..)
Ik heb via de AMD site een 6800 XT kunnen bestellen, maar ga toch ook proberen morgen om een AIB te kopen. Als de prijzen max 799 liggen dan koop ik er eentje, anders hou ik de reference van € 660 wel, dan wordt het mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryiuuz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb via de AMD site een 6800 XT kunnen bestellen, maar ga toch ook proberen morgen om een AIB te kopen. Als de prijzen max 799 liggen dan koop ik er eentje, anders hou ik de reference van € 660 wel, dan wordt het mij te duur.
Ik neem hem graag over van je;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoiz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 09:49
Ryiuuz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:
[...]

Idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenvD1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 23:38
[...]

Ik hou mij graag aanbevolen voor jouw huidige 6800 XT dan! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deSenna24
Ryiuuz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:
[...]

Als ik een AIB heb komt die voor de aankoopprijs gewoon op V&A te staan, met factuur, en wordt er geloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryiuuz
deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:18:
[...]

Als ik een AIB heb komt die voor de aankoopprijs gewoon op V&A te staan, met factuur, en wordt er geloot :)
haha ik kies nummer 7;)
is prima hoor t wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:41

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Leuk dat er morgen weer een "launch" is. Zou graag mijn order van AMD verzonden zien worden :+

Vorige week alles in een gloednieuwe kast getransplanteerd alleen zonder gpu kan ik er niks mee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Heeft er iemand überhaupt al een verzendbevestiging gekregen die via AMD zelf heeft besteld? Of zijn die delivery estimates van 5-7 business days een tijd dat de order op processing staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Ik heb inderdaad een beetje dezelfde greens, AIB max 800 reference max 725. Scalpers kunnen de pot op, het is geen kwestie van wel of niet het geld hebben, ik weiger gewoon mee te gaan met die praktijken.
Gedult is een schone zaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkmoon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 09:23
Naar mijn gevoel is dat zo'n beetje de bevestiging van wat hierboven werd gezegd over de schaarse leveringen. Ik denk dat de winkels zelf niet echt een idee hebben van wat ze juist gaan binnen krijgen de komende weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoomkoker
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-10 16:38
Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:

Wat een goud eerlijk antwoord. Snap je compleet, dank. Morgen effe lekker janken dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNtEnEl
Aantal buitenlandse partijen gebeld, daar bieden ze momenteel enkel de powercolor en saphire kaarten aan met zeer beperkte vooraad. Paar geven wel aan dat er een bredere range aan kaarten beschikbaar komen per 25 November voor preorder.

Gras is helaas niet groener bij de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

kaart is nog geen 14 dagen uit en en nu al paniek?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:52:
Aantal buitenlandse partijen gebeld, daar bieden ze momenteel enkel de powercolor en saphire kaarten aan met zeer beperkte vooraad. Paar geven wel aan dat er een bredere range aan kaarten beschikbaar komen per 25 November voor preorder.

Welke partijen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:53

_mARCO_

Hier staat niks

De NDA van AMD staat geen pre-orders toe. Webshops mogen pas live op 25 november om 15.00 uur.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:52:

En daar zijn de Saphire kaarten al wel te bestellen / te preorderen? gewoon regelen dat ze naar Nederland gaan leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
Shit. De meeste AIB modellen zijn groter dan 300 mm. Dat gaat nog proppen worden in een corsair 280x met de ASUS TUF 6800xt (310 mm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seventh7
kaas-schaaf schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:27:
[...]

Enige indicatie of dit Europees is of enkel NL?
Van wat ik weet NL maar wat mij opvalt en dit is een belangrijk detail dat er verschillende fasen zijn aan inkoop / verkoop. En aan het voortraject van inkoop is er iets met SKU's en iets met details qua specificaties van de kaarten. En van wat ik begrijp is hier zelfs zeer weinig over aangeboden vanuit de fabrikanten. Dus ongeacht aantallen is er zelfs weinig bekend over zulke fundamentele zaken nodig voor de verkoop. Het zou in dit geval zelfs beter zijn geweest ALS we het al over aantallen zouden kunnen hebben. Het gehele traject hiervoor is bijzonder mager. Aangezien Nederland een relatief vooraanstaand land is als afzetmarkt doordat wij relatief veel geld te besteden hebben kan ik me niet voorstellen dat wij benadeeld worden tegenover andere landen. Mogelijk dat Duitsland een preferred market is voor fabrikanten en / of leveranciers.

[ Voor 16% gewijzigd door Seventh7 op 24-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SiNtEnEl
Scan, Overclockers, Cyberport, Mindfactory, Caseking
herwinkampjes schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:06:
[...]
En daar zijn de Saphire kaarten al wel te bestellen / te preorderen? gewoon regelen dat ze naar Nederland gaan leveren ?
Verkoop vanaf morgen, met beperkte voorraad op Saphire en Powercolor. Aantal gaan wel pre-orders aannemen voor andere merken. Gebruik in Duitsland vrijwel altijd huifkar, om geen gezeur te hebben en of absurde verzendkosten. Engeland meestal rechtstreeks.

Overclockers gfx kaarten gaat enkel leveren in UK en Ierland vanwege de vraag. Scan is daar wat vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]

Scan, Overclockers, Cyberport, Mindfactory, Caseking

[...]

Verkoop vanaf morgen, met beperkte voorraad op Saphire en Powercolor. Aantal gaan wel pre-orders aannemen voor andere merken. Gebruik in Duitsland vrijwel altijd huifkar, om geen gezeur te hebben en of absurde verzendkosten. Engeland meestal rechtstreeks.

Overclockers gfx kaarten gaat enkel leveren in UK en Ierland vanwege de vraag. Scan is daar wat vaag over.
Dacht al even een account te maken op Mindfactory:
Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein.

Zij leveren dus niet aan particulieren buiten Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNtEnEl
deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
[...]

Dacht al even een account te maken op Mindfactory:
Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein.

Zij leveren dus niet aan particulieren buiten Duitsland.
Daarom gebruik ik ook Huifkar (wel aankondigen dat een duur pakket komt) en eventueel Mailboxde.
Paypal betaling in het geval van Mindfactory. Prijzen zijn vaak lager, dan de extra kosten van de doorstuur service. Heel veel partijen in DE sturen niet rechtstreeks, als ze het wel doen is het veel al +20euro extra kosten.

[ Voor 38% gewijzigd door SiNtEnEl op 24-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteoVenti
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-08 17:21
Weet iemand eigenlijk of AMD haar eigen stock op hun website restocked ?
Zoja ook een idee hoelang ze dit nog gaan doen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 22:57
MatteoVenti schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:48:
Vrijdag was er nieuwe voorraad, dus ja, ze restocken.
Geruchten zijn dat ze dat doen tot jan/feb 2021 dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MatteoVenti schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:48:
Afgelopen vrijdag is dat wel gebeurt voor de 6800(XT) kaarten.
De andere dagen zijn er ook Ryzen 3000 CPU bijgevuld geweest.

Er lijken wel wat wijzigingen te hebben plaatsgevonden op de AMD site, vooral het direct-buy gedeelte. Kon ik tot zaterdag nog de US en DE pagina bekijken, nu wordt ik standaard doorgestuurd naar NL. (laatste gedeelte URL is dan /nl). Je moet nu dus een VPN gebruiken om te zien wat er in andere landen mogelijk is.
Ik gok dat ze dit gedaan hebben vanwege de winkelwagens die over de zeik gingen omdat je een US kaart in je NL mandje stopte (wat niet ging werken bij bestellen want geen EU voorraad, etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 21:53
Weer niks, noppes, nada?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Niks nee

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
Ik blijf nog even refreshen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noll

Noll

YT/NollPlays

Geef het een paar minuten. Vorige keer was het er ook om 15.04 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryiuuz
Morgen dan maar tegelijk met AIB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
Ryiuuz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:01:
Morgen dan maar tegelijk met AIB's?
Ik ben bang dat er weinig tot geen AIB's gaan zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:35
kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:02:
[...]

Volgens AMD zelf zullen er meer resources naar AIBs gaan dan naar reference. Al zei iemand in dit topic al eerder dat de NLse shops nog vrijwel niks hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Ik zit zelf te denken dat mss een AIB kaart wel beter is als een referentiemodel. RX6800XT heeft nog wel wat overclockpotentieel dus misschien worden ze wel iets sneller (wat merkbaar sneller) dan de referentiemodellen? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:02:
[...]

Er is denk ik zelfs geen reden om niet aan te nemen dat er niks zal zijn : (

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tgrimmeissen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 09:52
AMD has still not processed day 1 orders so i doubt they will offer new cards soon. Though keep trying!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
Ik zit zelf te denken dat mss een AIB kaart wel beter is als een referentiemodel. RX6800XT heeft nog wel wat overclockpotentieel dus misschien worden ze wel iets sneller (wat merkbaar sneller) dan de referentiemodellen? Wat denken jullie?
AIB gaat uiteraard beter zijn, maar of die ook beter beschikbaar gaan zijn is nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dylo
  • Laatst online: 15-07 12:20
Aangezien de 3070 en 3080 reference cards bijna allemaal hogere benchmarks halen dan de FE klopt dit waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 19:09
Vast wel, maar is die paar % in performance de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dylo
ES335 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]

absoluut niet, maar de rgb die erop zit duidelijk wel /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:04:
[...]

Aangezien de 3070 en 3080 reference cards bijna allemaal hogere benchmarks halen dan de FE klopt dit mischien wel.
hoewel de 3080 toch veel minder overklokpotentieel heeft, dat meende in ergens gelezen/gehoord te hebben. Dus ik verwacht dat de AIB amd kaarten wel iets sneller zullen zijn dan de stockdesign amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
ES335 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]

Vaak zijn ze ook stiller, en persoonlijk ook mooier. Maar ik knal er toch een Morpheus II op als hij past, dus voor mij maakt reference of AIB niet zo veel uit.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNtEnEl
-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]

absoluut niet, maar de rgb die erop zit duidelijk wel /s
150 euro voor paar cent aan leds :O

Niks op duitsland en nl AMD, helaas.. morgen weer een dag :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Dit is gewoon nvidia all over again.
Niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
MaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Niks anders
Het ziet er naar uit dat dit nog erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:35
Niks anders
Op launch/release day is er vrijwel nooit stock. We kunnen pas oordelen over een aantal weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 18:53
Niks anders
Hoe stom dit ook klinkt, ik hoop het. Dan kan ik tenminste in januari mijn kaart verwachten. Ben bang dat dit nog erger gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dylo
SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
[...]

150 euro voor paar cent aan leds :O

Niks op duitsland en nl AMD, helaas.. morgen weer een dag :(
Ja maar het moet natuurlijk wel mooi passen bij me RGB PSU en SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
atm, maakt me niet zoveel uit. De stock lijkt me prima voor een dikke prima prijs. Als de AIB qua prijs niet veel duurder zijn, ook prima.

Echter het ontbreken van info begint me wel veel zorgen te baren. Bij de launch van de 3080 en 3070 waren de kaarten van te voren al te zien in de webshops. Hier niet en daarnaast geven de shops aan geen info te hebben en ook in het duister te tasten. AMD zelf communiceert niet.. Vind het eerlijk gezegd slecht uitzien..
(Twijfel zelfs voor de goedkoopste 3080 te gaan atm; 799,- bij Megekko voor de eagle non oc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals hierboven al gezegd: is het de meerprijs waard.
Als ze al doodleuk 999 of 1099 voor een ref. kaart vragen, wat gaat dan een custom model kosten? 1200-1300? Das dubbel de MRSP bij AMD.
Oké, nergens is een kaart te krijgen dus wat dat betreft is het simpel vraag & aanbod. Maar de 6900XT staat nog steeds voor 1015 op de site bij AMD.

Weet iemand hoe het de eerste week/weken ging bij de RTX 30xx launch qua prijzen? Was dat ook zo'n gekkenhuis als nu (dat ze niet te verkrijgen zijn dat is wel duidelijk, zelfs nu nog niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Dylo
Postman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:09:
[...]

Weet iemand hoe het de eerste week/weken ging bij de RTX 30xx launch qua prijzen? Was dat ook zo'n gekkenhuis als nu (dat ze niet te verkrijgen zijn dat is wel duidelijk, zelfs nu nog niet).
Ik heb vrienden die op dag 1 een 3080 kochten en die hebben ze allemaal nu al binnen, komen wel allemaal uit de UK, prijzen die ze betaalde waar gewoon redelijk, omgerekend 750-800 euro ofzo meen ik me te herinneren.

Edit; even terug gelezen in de gesprekken met hun, 1 persoon heeft er 3 gekocht (allemaal voor zichzelf, 1 3080 voor zichzelf en 2x 3070 voor ze kinderen) kosten 750 voor de 3080 en 580 voor de 3070s, de 3070 waren binnen 4 dagen geleverd en de 3080 na 9 dagen.

De ander kocht een 3080 voor 730 maar heeft hem nog niet binnen, later op scan voor 550 een 3070 FE gekocht en die is de volgende dag bezord.

Ander is een Hollander die een 3070 op megekko had gekocht en die werd na 21 dagen bezord, prijs weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door -Dylo op 24-11-2020 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seventh7
Indicatie van de prijzen:

6800: 800/850 Euro
6800 XT: 900/950 Euro

Dit betreft 1 merk waarvan er een zeer beperkt aantal beschikbaar zullen zijn. En waarschijnlijk ook van 1 fabrikant.

[ Voor 46% gewijzigd door Seventh7 op 24-11-2020 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNtEnEl
-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:09:
[...]

Ja maar het moet natuurlijk wel mooi passen bij me RGB PSU en SSD.
Dan nog niet te hebben over RGB headers met proprietary communicatie en conflicterende software met bundled datacollection services. Ze zouden geld moeten toeleggen voor dat soort ellende. Oh en nog de afwijkende kleur weergave tussen de merken is inderdaad ook een ding.

Ben geneigd om zelf een streetmerchant intantie te laten meelopen, had ik met de CPU nog niet eens overwogen. Ziet bijna door de bomen het bos niet meer. Had hoop dat de AIB kaarten met uren voorraad gedropped zouden worden, maar hoe meer ik informeer en lees hoe meer teleurgesteld ik raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:

Op basis waarvan is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Na diepgaande studie van het natte vinger werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seventh7
Dit is op basis van informatie die ik heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:19:
[...]

Dit is op basis van informatie die ik heb gekregen.
In aansluiting op je eerdere post bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pulsarz
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Dit betreft 1 merk waarvan er een zeer beperkt aantal beschikbaar zullen zijn. En waarschijnlijk ook van 1 fabrikant.
Als dit zo is dan ben ik super blij met mijn RTX 3070 van 619 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seventh7
MaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:18:
[...]

Na diepgaande studie van het natte vinger werk.
Vorige week voor de Launch (terug te vinden) heb ik voortijdig wat informatie kunnen krijgen en kunnen delen. Daarop werd ook skeptisch gereageerd. Ik hoop dat ik ongelijk heb maar we zullen het morgen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seventh7
kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:21:
[...]

In aansluiting op je eerdere post bedoel je?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:52
Hoe laat zullen de AIB kaarten beschikbaar worden gesteld, ook weer om 15u?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remth2

Als dit idd waar is, wat ik wel wil geloven gezien de prijzen van de rtx 3080, denk ik dat ik nog even moet wachten mett aanschaffen, dat is echt een bizarre prijs! (Vind ik dan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Platte_Band schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:25:
Dan vervalt de NDA, tenminste ik denk dat er een NDA is want alle informatie over de AIB drop op 25 november is vakkundig van het internet gehaald. AMD rept zelf nergens over 25 november, alleen 8 december voor de 6900XT.

Het is vervolgens aan de webwinkels om een besluit te nemen kaarten online te zetten of niet. Bij geen of weinig voorraad kan ik mij voorstellen dat het besluit van niets online zetten snel genomen is.

Er staat nu al namelijk voor letterlijk miljoenen aan backorders open aan AMD CPU en Nvidia RTX kaarten, waarom de ellende nog groter maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024

Als dit zo is ga ik gezellig switch teams doen voor een EAGLE 3080. Die kan ik (met veel geluk) tenminste voor 809 kopen. Vind 900/950 veel te duur voor een kaart die +/- performed als de 3080, en op 3070 niveau zit qua ray tracing...

En zelfs 809 vind ik absurd hoog en had ik gehoopt op een 6800xt op 750-800 euro

[ Voor 7% gewijzigd door hansolo2345 op 24-11-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minder dan de prijzen van de ref. kaarten die in NL te verkrijgen waren ;)

Ik sla morgen heel NL over en ga een Duitse VPN gebruiken en daar kijken. Want ik vrees dat er weinig te koop zal zijn of tegen een 25% meerprijs dan Seventh7 hier vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:53

_mARCO_

Hier staat niks

Platte_Band schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:25:
Inderdaad, dan mogen ze live.

sigloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:52

Dit is wel een interessant stukje in de Hardware unboxed Q&A (Steve weet ook iets wat wij niet weten...):

YouTube: RTX 3070 vs RX 6800? Will RDNA2 Age Better Than Ampere? RX 6000 Q&A ...

Hopelijk volgt er half december toch wat meer stock van meerdere partners & gaan de prijzen iets meer naar MSRP.

Anders gaan ze inderdaad heel wat mensen naar de 3070 & 3080 duwen denk ik (zeker nu de leverbaarheid van de 3070 als maar beter lijkt te worden...)

Ik bekijk het sowieso nog even... Vind de 10GB Vram op de 3080 toch echt te weinig...

[ Voor 4% gewijzigd door Witte_200 op 24-11-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
hansolo2345 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:28:
[...]

Als dit zo is ga ik gezellig switch teams doen voor een EAGLE 3080. Die kan ik (met veel geluk) tenminste voor 809 kopen. Vind 900/950 veel te duur voor een kaart die +/- performed als de 3080, en op 3070 niveau zit qua ray tracing...

En zelfs 809 vind ik absurd hoog en had ik gehoopt op een 6800xt op 750-800 euro
Exact dezelfde gedachten en afwegingen en zojuist de order geplaatst. Voor de OC versie gegaan bij Megekko ivm Cold War. Schijnt dat volgende week flinke levering komt.

Voorkeur blijft voor AMD, maar kan altijd nog annuleren. En ik denk dat morgen er zomaar veel meer bestellingen voor nvidia bij gaan komen, dus beter plek in de wachtrij nu.
Op deze manier in ieder geval meerdere ijzers in het vuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kerath
Postman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:28:
[...]

Dan vervalt de NDA, tenminste ik denk dat er een NDA is want alle informatie over de AIB drop op 25 november is vakkundig van het internet gehaald. AMD rept zelf nergens over 25 november, alleen 8 december voor de 6900XT.
Tot deze conclusie was ik zelf ook gekomen. Daarnaast is er nog geen enkel shop die in voorbereiding op morgen alvast placeholders heeft geplaatst op hun site voor de 6xxx. Dit was met de 3xxx serie in de dagen voor launches wel het geval.

Dus ik ben bang dat @Seventh7 gelijk gaat krijgen met zijn glazen bol.(net als vorige week)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:41:
[...]

Tot deze conclusie was ik zelf ook gekomen. Daarnaast is er nog geen enkel shop die in voorbereiding op morgen alvast placeholders heeft geplaatst op hun site voor de 6xxx. Dit was met de 3xxx serie in de dagen voor launches wel het geval.

Dus ik ben bang dat @Seventh7 gelijk gaat krijgen met zijn glazen bol.(net als vorige week)
Vrees er ook voor helaas, toch een poging wagen.
Pagina: 1 ... 25 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord