onzin
[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:29 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:27 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:27 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Bolletje op 24-11-2020 11:28 ]
Gaming rig: Ryzen 5900x | RTX 5070ti
Work: Mac Studio M1 Max
Mobile: MacBook Pro 14" M2 Pro
Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm
Waarvoor staat die ZT trouwens? Zevertopic?
[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 24-11-2020 11:09 ]
Not sure if sarcastic or not...deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
[...]
Waarvoor staat die ZT trouwens? Zevertopic?
Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm
Niet sarcastisch bedoeld maar voel me wel dom door dat verband niet te zienNoll schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:12:
[...]
Not sure if sarcastic or not...![]()
[Afbeelding]
Bolletje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:31:
[modbreak]Weg met al die gifs, memes en wat nog meer. Zie topicwaarschuwing. Doe slowchat ergens anders.[/modbreak]
Enige indicatie of dit Europees is of enkel NL?Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
...
Vorige week heb ik hetzelfde kunnen aangeven voor de reference kaarten en dat klopte kan ik nu achteraf zeggen. De grote aantallen aftermarket (AiB) kaarten waar iedereen op hoopte lijken niet te zijn geleverd. Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor een eventuele teleurstelling voor morgen. Het kan zijn dat de andere leveranciers meer hebben ontvangen maar het kan heel goed zijn dat er zeer weinig is geleverd.
Vraagje, ik ben vrij kritisch op informatie dus vandaar de vraag: waar komt de info vandaan?Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
Hoi mede tweakers/zoekers vanuit het veld kan ik melden (weer heel flauw zonder teveel inside informatie te kunnen geven) excuses hiervoor. Dat het aantal geleverde aftermarket kaarten (6800 / XT) bijzonder karig is bij een grote hardware leverancier in Nederland.
Vorige week heb ik hetzelfde kunnen aangeven voor de reference kaarten en dat klopte kan ik nu achteraf zeggen. De grote aantallen aftermarket (AiB) kaarten waar iedereen op hoopte lijken niet te zijn geleverd. Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor een eventuele teleurstelling voor morgen. Het kan zijn dat de andere leveranciers meer hebben ontvangen maar het kan heel goed zijn dat er zeer weinig is geleverd.
Begrijpelijke vraag, maar ik respecteer zijn antwoordRemth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:31:
[...]
Vraagje, ik ben vrij kritisch op informatie dus vandaar de vraag: waar komt de info vandaan?
Dezelfde tijdBas-Bass schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
Is er al iets bekend van de AIB launch morgen?
-tijd?
Of wat inside info is altijd leuk van een magazijn medewerker bijv
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zo lang ik morgen maar een order kan plaatsen voor de kaart die ik graag wil en in een wachtrij kom, ben ik tevreden.masauri schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]
Begrijpelijke vraag, maar ik respecteer zijn antwoord
Weinig beschikbaarheid mag, zolang we er maar op korte tijd vast krijgen zeker
Ben eerder benieuwd naar de prijzen, als een 6800XT voor € 850-900 geprijsd gaat worden wacht ik wel.masauri schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]
Dat is het hele punt. Bij een launch is een beperkte beschikbaarheid bijna altijd een probleem maar de stocks worden meestal snel aangevuld waardoor wachtlijsten snel voldaan worden. Dat is nu bij de Nvidia launch helemaal anders en herhaalt zich hopelijk niet bij AMD.masauri schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Zo denk ik er ook over. Dat geeft perspectief. Beter dan niks op dit moment .Jim_Blackwolf schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:47:
[...]
Zo lang ik morgen maar een order kan plaatsen voor de kaart die ik graag wil en in een wachtrij kom, ben ik tevreden.
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Vrijwel niets dus, daarom kan je niet pre-orderenTricolores schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:56:
Vreemd dat je nergens kan pre-orderen ook. De winkels moeten tegen nu toch wel een idee hebben van wat ze geleverd gaan krijgen?
Prima antwoord, ik wou inderdaad niet exact de bron weten maar het ging me er meer om hoe je aan de informatie komt. Als er inderdaad zulke hoge prijzen zijn wacht ik nog even met aanschaffen.Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Hoi, het kritisch zijn op informatie is inderdaad heel belangrijk. Maar in dit geval kan ik echt helaas niets zeggen over de bron. Het enige wat ik kan zeggen laten we het morgen afwachten en dan verifieren of hetgeen ik hier heb gepost naar waarheid was.
De situatie is als volgt, via mijn werk hebben wij contact met hardware leveranciers en zo is er informatie tot mij gekomen. Voor mijzelf is het zeer betrouwbare informatie maar niemand hoeft het natuurlijk aan te nemen, want wie ben ik.
Zeker omdat ik ook verder geen details kan geven heb je al het recht op skeptisch te zijn. Mijn intentie is vooral wat doen aan de verwachtingen. Ik kan me namelijk voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate gespannen is voor de launch voor morgen. Zeker omdat er vanuit de tech channels (Youtube) positieve verhalen zijn verteld over de aftermarket launch en er gaan geruchten over dat deze partners zoals Powercolor en Sapphire grote aantallen zouden leveren.
De informatie die ik nu heb, lijkt dit volledig tegen te spreken. Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen. Let op ik claim in geen geval veel informatie te hebben van alle grote leveranciers. Echter ik denk dat alle shops willen verkopen en allemaal op zoek zijn naar GPU's en andere hardware (CPU's) om te verkopen en dat er dus niet heel veel verschil zal zijn. Laten we het afwachten en succes allemaal voor morgen.
Schaarste kan ik prima mee leven, echter de hoge prijzen niet. Vraag is echter waar de hoge prijzen ontstaan, bij de importeur, dan wel bij de shop. Lijkt mij sterk dat de leveranciers zelf de prijzen omhoog brengen, met 150+ euro. Denk namelijk niet dat AMD dit heel grappig gaat vinden.cinde schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:04:
Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen
Aan de schaarste misschien niet maar aan de prijzen toch wel.
Inkoop Megekko zou ook geen aanvullende info hebben over een 6xxxx serie kaarten voor morgen. Ik leid hieruit uit af dat Megekko op dit moment naar eigen zeggen morgen geen 6xxxx kaarten te koop gaat hebben...kerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:15:
[...]
Dit was de eerste reactie, exact hetzelfde. Aangegeven dat ik niet voldoende geïnformeerd was en uitgelegd waarom. Daarna volgde een goed gesprek. Benieuwd naar de uitkomst.
Ik heb via de AMD site een 6800 XT kunnen bestellen, maar ga toch ook proberen morgen om een AIB te kopen. Als de prijzen max 799 liggen dan koop ik er eentje, anders hou ik de reference van € 660 wel, dan wordt het mij te duur.SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:13:
[...]
Schaarste kan ik prima mee leven, echter de hoge prijzen niet. Vraag is echter waar de hoge prijzen ontstaan, bij de importeur, dan wel bij de shop. Lijkt mij sterk dat de leveranciers zelf de prijzen omhoog brengen, met 150+ euro. Denk namelijk niet dat AMD dit heel grappig gaat vinden.
Ga er morgen weer voor zitten, denk echter niet dat ik heel veel kans maak in Nederland. Mijn 5900x heb ik ook in Duitsland gehaald. (normale retail prijs..)
Ik neem hem graag over van je;)deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
Ik heb via de AMD site een 6800 XT kunnen bestellen, maar ga toch ook proberen morgen om een AIB te kopen. Als de prijzen max 799 liggen dan koop ik er eentje, anders hou ik de reference van € 660 wel, dan wordt het mij te duur.
Ik hou mij graag aanbevolen voor jouw huidige 6800 XT dan!deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
Ik heb via de AMD site een 6800 XT kunnen bestellen, maar ga toch ook proberen morgen om een AIB te kopen. Als de prijzen max 799 liggen dan koop ik er eentje, anders hou ik de reference van € 660 wel, dan wordt het mij te duur.
Als ik een AIB heb komt die voor de aankoopprijs gewoon op V&A te staan, met factuur, en wordt er geloot
haha ik kies nummer 7;)deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:18:
[...]
Als ik een AIB heb komt die voor de aankoopprijs gewoon op V&A te staan, met factuur, en wordt er geloot
Ik heb inderdaad een beetje dezelfde greens, AIB max 800 reference max 725. Scalpers kunnen de pot op, het is geen kwestie van wel of niet het geld hebben, ik weiger gewoon mee te gaan met die praktijken.deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
Naar mijn gevoel is dat zo'n beetje de bevestiging van wat hierboven werd gezegd over de schaarse leveringen. Ik denk dat de winkels zelf niet echt een idee hebben van wat ze juist gaan binnen krijgen de komende weken.Tricolores schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:56:
Vreemd dat je nergens kan pre-orderen ook. De winkels moeten tegen nu toch wel een idee hebben van wat ze geleverd gaan krijgen?
Wat een goud eerlijk antwoord. Snap je compleet, dank. Morgen effe lekker janken dusSeventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Hoi, het kritisch zijn op informatie is inderdaad heel belangrijk. Maar in dit geval kan ik echt helaas niets zeggen over de bron. Het enige wat ik kan zeggen laten we het morgen afwachten en dan verifieren of hetgeen ik hier heb gepost naar waarheid was.
De situatie is als volgt, via mijn werk hebben wij contact met hardware leveranciers en zo is er informatie tot mij gekomen. Voor mijzelf is het zeer betrouwbare informatie maar niemand hoeft het natuurlijk aan te nemen, want wie ben ik.
Zeker omdat ik ook verder geen details kan geven heb je al het recht op skeptisch te zijn. Mijn intentie is vooral wat doen aan de verwachtingen. Ik kan me namelijk voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate gespannen is voor de launch voor morgen. Zeker omdat er vanuit de tech channels (Youtube) positieve verhalen zijn verteld over de aftermarket launch en er gaan geruchten over dat deze partners zoals Powercolor en Sapphire grote aantallen zouden leveren.
De informatie die ik nu heb, lijkt dit volledig tegen te spreken. Ik verwacht dat er een zeer schaars aantal kaarten worden geleverd voor hoge prijzen. Hier kunnen de leveranciers in Nederland weinig aan doen die willen erg graag verkopen. Let op ik claim in geen geval veel informatie te hebben van alle grote leveranciers. Echter ik denk dat alle shops willen verkopen en allemaal op zoek zijn naar GPU's en andere hardware (CPU's) om te verkopen en dat er dus niet heel veel verschil zal zijn. Laten we het afwachten en succes allemaal voor morgen.
Heeft het vaak fout
Welke partijenSiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:52:
Aantal buitenlandse partijen gebeld, daar bieden ze momenteel enkel de powercolor en saphire kaarten aan met zeer beperkte vooraad. Paar geven wel aan dat er een bredere range aan kaarten beschikbaar komen per 25 November voor preorder.
Gras is helaas niet groener bij de buren.
De NDA van AMD staat geen pre-orders toe. Webshops mogen pas live op 25 november om 15.00 uur.Tricolores schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:56:
sigloos
En daar zijn de Saphire kaarten al wel te bestellen / te preorderen? gewoon regelen dat ze naar Nederland gaan leveren ?SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:52:
Aantal buitenlandse partijen gebeld, daar bieden ze momenteel enkel de powercolor en saphire kaarten aan met zeer beperkte vooraad. Paar geven wel aan dat er een bredere range aan kaarten beschikbaar komen per 25 November voor preorder.
Gras is helaas niet groener bij de buren.
Van wat ik weet NL maar wat mij opvalt en dit is een belangrijk detail dat er verschillende fasen zijn aan inkoop / verkoop. En aan het voortraject van inkoop is er iets met SKU's en iets met details qua specificaties van de kaarten. En van wat ik begrijp is hier zelfs zeer weinig over aangeboden vanuit de fabrikanten. Dus ongeacht aantallen is er zelfs weinig bekend over zulke fundamentele zaken nodig voor de verkoop. Het zou in dit geval zelfs beter zijn geweest ALS we het al over aantallen zouden kunnen hebben. Het gehele traject hiervoor is bijzonder mager. Aangezien Nederland een relatief vooraanstaand land is als afzetmarkt doordat wij relatief veel geld te besteden hebben kan ik me niet voorstellen dat wij benadeeld worden tegenover andere landen. Mogelijk dat Duitsland een preferred market is voor fabrikanten en / of leveranciers.kaas-schaaf schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:27:
[...]
Enige indicatie of dit Europees is of enkel NL?
[ Voor 16% gewijzigd door Seventh7 op 24-11-2020 14:24 ]
Scan, Overclockers, Cyberport, Mindfactory, Caseking
Verkoop vanaf morgen, met beperkte voorraad op Saphire en Powercolor. Aantal gaan wel pre-orders aannemen voor andere merken. Gebruik in Duitsland vrijwel altijd huifkar, om geen gezeur te hebben en of absurde verzendkosten. Engeland meestal rechtstreeks.herwinkampjes schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:06:
[...]
En daar zijn de Saphire kaarten al wel te bestellen / te preorderen? gewoon regelen dat ze naar Nederland gaan leveren ?
Dacht al even een account te maken op Mindfactory:SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]
Scan, Overclockers, Cyberport, Mindfactory, Caseking
[...]
Verkoop vanaf morgen, met beperkte voorraad op Saphire en Powercolor. Aantal gaan wel pre-orders aannemen voor andere merken. Gebruik in Duitsland vrijwel altijd huifkar, om geen gezeur te hebben en of absurde verzendkosten. Engeland meestal rechtstreeks.
Overclockers gfx kaarten gaat enkel leveren in UK en Ierland vanwege de vraag. Scan is daar wat vaag over.
Daarom gebruik ik ook Huifkar (wel aankondigen dat een duur pakket komt) en eventueel Mailboxde.deSenna24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
[...]
Dacht al even een account te maken op Mindfactory:
Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein.
Zij leveren dus niet aan particulieren buiten Duitsland.
[ Voor 38% gewijzigd door SiNtEnEl op 24-11-2020 14:38 ]
Vrijdag was er nieuwe voorraad, dus ja, ze restocken.MatteoVenti schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:48:
Weet iemand eigenlijk of AMD haar eigen stock op hun website restocked ?
Zoja ook een idee hoelang ze dit nog gaan doen ?
Afgelopen vrijdag is dat wel gebeurt voor de 6800(XT) kaarten.MatteoVenti schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:48:
Weet iemand eigenlijk of AMD haar eigen stock op hun website restocked ?
Zoja ook een idee hoelang ze dit nog gaan doen ?
Niks neegilla013 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
Weer niks, noppes, nada?
Ik blijf nog even refreshengilla013 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
Weer niks, noppes, nada?
Geef het een paar minuten. Vorige keer was het er ook om 15.04 ongeveer.gilla013 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
Weer niks, noppes, nada?
Ik ben bang dat er weinig tot geen AIB's gaan zijn...Ryiuuz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:01:
Morgen dan maar tegelijk met AIB's?
Volgens AMD zelf zullen er meer resources naar AIBs gaan dan naar reference. Al zei iemand in dit topic al eerder dat de NLse shops nog vrijwel niks hebbenkerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:02:
[...]
Ik ben bang dat er weinig tot geen AIB's gaan zijn...
Er is denk ik zelfs geen reden om niet aan te nemen dat er niks zal zijn : (kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:02:
[...]
Ik ben bang dat er weinig tot geen AIB's gaan zijn...
AIB gaat uiteraard beter zijn, maar of die ook beter beschikbaar gaan zijn is nog de vraag.Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
Ik zit zelf te denken dat mss een AIB kaart wel beter is als een referentiemodel. RX6800XT heeft nog wel wat overclockpotentieel dus misschien worden ze wel iets sneller (wat merkbaar sneller) dan de referentiemodellen? Wat denken jullie?
Aangezien de 3070 en 3080 reference cards bijna allemaal hogere benchmarks halen dan de FE klopt dit waarschijnlijk wel.Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
Ik zit zelf te denken dat mss een AIB kaart wel beter is als een referentiemodel. RX6800XT heeft nog wel wat overclockpotentieel dus misschien worden ze wel iets sneller (wat merkbaar sneller) dan de referentiemodellen? Wat denken jullie?
Vast wel, maar is die paar % in performance de meerprijs waard?Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
absoluut niet, maar de rgb die erop zit duidelijk wel /sES335 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]
Vast wel, maar is die paar % in performance de meerprijs waard?
hoewel de 3080 toch veel minder overklokpotentieel heeft, dat meende in ergens gelezen/gehoord te hebben. Dus ik verwacht dat de AIB amd kaarten wel iets sneller zullen zijn dan de stockdesign amd-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:04:
[...]
Aangezien de 3070 en 3080 reference cards bijna allemaal hogere benchmarks halen dan de FE klopt dit mischien wel.
Vaak zijn ze ook stiller, en persoonlijk ook mooier. Maar ik knal er toch een Morpheus II op als hij past, dus voor mij maakt reference of AIB niet zo veel uit.ES335 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]
Vast wel, maar is die paar % in performance de meerprijs waard?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
150 euro voor paar cent aan leds-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:05:
[...]
absoluut niet, maar de rgb die erop zit duidelijk wel /s
Het ziet er naar uit dat dit nog erger is.MaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Dit is gewoon nvidia all over again.
Niks anders
Op launch/release day is er vrijwel nooit stock. We kunnen pas oordelen over een aantal wekenMaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Niks anders
Hoe stom dit ook klinkt, ik hoop het. Dan kan ik tenminste in januari mijn kaart verwachten. Ben bang dat dit nog erger gaat worden.MaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
Niks anders
Ja maar het moet natuurlijk wel mooi passen bij me RGB PSU en SSD.SiNtEnEl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:06:
[...]
150 euro voor paar cent aan leds![]()
Niks op duitsland en nl AMD, helaas.. morgen weer een dag
atm, maakt me niet zoveel uit. De stock lijkt me prima voor een dikke prima prijs. Als de AIB qua prijs niet veel duurder zijn, ook prima.Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
Zoals hierboven al gezegd: is het de meerprijs waard.Remth2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:03:
Ik heb vrienden die op dag 1 een 3080 kochten en die hebben ze allemaal nu al binnen, komen wel allemaal uit de UK, prijzen die ze betaalde waar gewoon redelijk, omgerekend 750-800 euro ofzo meen ik me te herinneren.Postman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:09:
[...]
Weet iemand hoe het de eerste week/weken ging bij de RTX 30xx launch qua prijzen? Was dat ook zo'n gekkenhuis als nu (dat ze niet te verkrijgen zijn dat is wel duidelijk, zelfs nu nog niet).
[ Voor 32% gewijzigd door -Dylo op 24-11-2020 15:23 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Seventh7 op 24-11-2020 15:18 ]
Dan nog niet te hebben over RGB headers met proprietary communicatie en conflicterende software met bundled datacollection services. Ze zouden geld moeten toeleggen voor dat soort ellende. Oh en nog de afwijkende kleur weergave tussen de merken is inderdaad ook een ding.-Dylo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:09:
[...]
Ja maar het moet natuurlijk wel mooi passen bij me RGB PSU en SSD.
Op basis waarvan is dit?Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
Indicatie van de prijzen:
6800: 800/850 Euro
6800 XT: 900/950 Euro
Na diepgaande studie van het natte vinger werk.
Dit is op basis van informatie die ik heb gekregen.
In aansluiting op je eerdere post bedoel je?Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:19:
[...]
Dit is op basis van informatie die ik heb gekregen.
Als dit zo is dan ben ik super blij met mijn RTX 3070 van 619 euroSeventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
Dit betreft 1 merk waarvan er een zeer beperkt aantal beschikbaar zullen zijn. En waarschijnlijk ook van 1 fabrikant.
Vorige week voor de Launch (terug te vinden) heb ik voortijdig wat informatie kunnen krijgen en kunnen delen. Daarop werd ook skeptisch gereageerd. Ik hoop dat ik ongelijk heb maar we zullen het morgen zienMaXeRs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:18:
[...]
Na diepgaande studie van het natte vinger werk.
Kloptkerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:21:
[...]
In aansluiting op je eerdere post bedoel je?
Als dit idd waar is, wat ik wel wil geloven gezien de prijzen van de rtx 3080, denk ik dat ik nog even moet wachten mett aanschaffen, dat is echt een bizarre prijs! (Vind ik dan)Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
Dit betreft 1 merk waarvan er een zeer beperkt aantal beschikbaar zullen zijn. En waarschijnlijk ook van 1 fabrikant.
Dan vervalt de NDA, tenminste ik denk dat er een NDA is want alle informatie over de AIB drop op 25 november is vakkundig van het internet gehaald. AMD rept zelf nergens over 25 november, alleen 8 december voor de 6900XT.Platte_Band schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:25:
Hoe laat zullen de AIB kaarten beschikbaar worden gesteld, ook weer om 15u?
Als dit zo is ga ik gezellig switch teams doen voor een EAGLE 3080. Die kan ik (met veel geluk) tenminste voor 809 kopen. Vind 900/950 veel te duur voor een kaart die +/- performed als de 3080, en op 3070 niveau zit qua ray tracing...Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
[ Voor 7% gewijzigd door hansolo2345 op 24-11-2020 15:29 ]
Minder dan de prijzen van de ref. kaarten die in NL te verkrijgen warenSeventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
Inderdaad, dan mogen ze live.Platte_Band schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:25:
Hoe laat zullen de AIB kaarten beschikbaar worden gesteld, ook weer om 15u?
sigloos
Dit is wel een interessant stukje in de Hardware unboxed Q&A (Steve weet ook iets wat wij niet weten...):Seventh7 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:16:
[ Voor 4% gewijzigd door Witte_200 op 24-11-2020 15:39 ]
Exact dezelfde gedachten en afwegingen en zojuist de order geplaatst. Voor de OC versie gegaan bij Megekko ivm Cold War. Schijnt dat volgende week flinke levering komt.hansolo2345 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:28:
[...]
Als dit zo is ga ik gezellig switch teams doen voor een EAGLE 3080. Die kan ik (met veel geluk) tenminste voor 809 kopen. Vind 900/950 veel te duur voor een kaart die +/- performed als de 3080, en op 3070 niveau zit qua ray tracing...
En zelfs 809 vind ik absurd hoog en had ik gehoopt op een 6800xt op 750-800 euro
Tot deze conclusie was ik zelf ook gekomen. Daarnaast is er nog geen enkel shop die in voorbereiding op morgen alvast placeholders heeft geplaatst op hun site voor de 6xxx. Dit was met de 3xxx serie in de dagen voor launches wel het geval.Postman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:28:
[...]
Dan vervalt de NDA, tenminste ik denk dat er een NDA is want alle informatie over de AIB drop op 25 november is vakkundig van het internet gehaald. AMD rept zelf nergens over 25 november, alleen 8 december voor de 6900XT.
Vrees er ook voor helaas, toch een poging wagen.kerath schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:41:
[...]
Tot deze conclusie was ik zelf ook gekomen. Daarnaast is er nog geen enkel shop die in voorbereiding op morgen alvast placeholders heeft geplaatst op hun site voor de 6xxx. Dit was met de 3xxx serie in de dagen voor launches wel het geval.
Dus ik ben bang dat @Seventh7 gelijk gaat krijgen met zijn glazen bol.(net als vorige week)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq