Doordat de drops van AMD schaarser worden is al te merken dat zelfs 6900XT's voor mooie winst verkocht kunnen worden. Dus ja...JDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:16:
Gek dat die 6900's ook zo snel gaan, die zijn eigenlijk zelfs voor MSRP te duur vergeleken met een 6800, zou dat uit wanhoop zijn omdat de anderen niet lukken?
https://inline.amd.com/?c...nl&kupver=akamai-1.0.2&q=<id hier>PCJR schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:16:
[...]
waar vul ik dit in, zie t niet bij de link die ik nu open heb bij inline amd
Thx!!! Gaan we volgende week ook even proberen
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
'
Sorry, maar ik had geen queue-id, anders had ik 'm kunnen delen. Ik ben via IT-pool van vuurvliegje erin gekomen.
Ik heb net een 6700 XT via een ID van iemand kunnen kopen op deze manierKing Dingeling schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:20:
[...]
Thx!!! Gaan we volgende week ook even proberen
Kaarten zijn erg populair onder de miners, die bieden ook op dusdanig veel dat je amper kans maakt op de 2e hands markt.
Maargoed dit zal niet eeuwig zo blijven lijkt mij? denk dat alles met een jaar of 2 alles wel weer relatief stabiel is? of zal dit altijd zo blijven in de toekomst?
Maargoed dit zal niet eeuwig zo blijven lijkt mij? denk dat alles met een jaar of 2 alles wel weer relatief stabiel is? of zal dit altijd zo blijven in de toekomst?
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
November of anders februari komt ethereum 2.0, dan is het mine feestje even gedaan en gaan alle opbrengsten naar 50% van wat ze nu zijn doordat ze andere munten moeten gaan minen.
Hopelijk kunnen we dan gewoon weer kaarten voor msrp bij de lokale pc boer kopen...
Hopelijk kunnen we dan gewoon weer kaarten voor msrp bij de lokale pc boer kopen...
Vanmorgen geupdate, wat een kaart ongeveer waard is voor een miner om te kopen (lowball offer).ShockRaver schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:22:
Kaarten zijn erg populair onder de miners, die bieden ook op dusdanig veel dat je amper kans maakt op de 2e hands markt.
Maar bij echte schaarste wordt dat natuurlijk meer.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
TSMC en Samsung zijn aan het werken aan nieuwe fabrikan, naar verwachting zou eind 2022 de markt stabiel moeten zijn, dat is naatuurlijk als de vraag niet blijft stijgen(dus als minen nog populairder wordt zou het misschien langer kunnen aanhouden).ShockRaver schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:22:
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ligt inderdaad aan minen, als iets 100 euro kost en je kan er 200 mee verdienen blijft de vraag oneindig.izzet3838 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:25:
[...]
TSMC en Samsung zijn aan het werken aan nieuwe fabrikan, naar verwachting zou eind 2022 de markt stabiel moeten zijn, dat is naatuurlijk als de vraag niet blijft stijgen(dus als minen nog populairder wordt zou het misschien langer kunnen aanhouden).
Ja en dan wordt de markt weer overspoelt met de videokaarten die dan al 150x24uur hebben gedraaidBrainard schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:24:
November of anders februari komt ethereum 2.0, dan is het mine feestje even gedaan en gaan alle opbrengsten naar 50% van wat ze nu zijn doordat ze andere munten moeten gaan minen.

Alleen of dat echt goed voor zo een kaart is geen idee?
Maar dan koop je toch ook gewoon een nieuwe, geen 2e hands.ShockRaver schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:26:
[...]
Ja en dan wordt de markt weer overspoelt met de videokaarten die dan al 150x24uur hebben gedraaid![]()
Niet zolang die nog met grote voorraden zitten van videokaarten die ze zelf niet voor MSRP bedragen hebben gekocht, je moet echt pas eind volgend jaar rekenen op enige normalisatie (en dan nog zitten we uiteindelijk dan op 2x MSRP vergeleken met wat ooit een xx70 of xx80 serie kosten (of de vergelijkbare AMD's).Brainard schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:24:
De meeste miner kaarten worden undervolted en goed temp managed omdat het dan stabieler en soepeler mined. Ik mine zelf niet, maar ik ben ict docent en ik heb enkele studenten rondlopen die me goed hebben bijgepraat.ShockRaver schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:26:
[...]
Ja en dan wordt de markt weer overspoelt met de videokaarten die dan al 150x24uur hebben gedraaid![]()
Daarnaast lopen kaarten die constant aan staan en nagenoeg constant belast worden en dus niet opwarmen, afkoelen, opwarmen etc veel minder slijtage op door die minimale krimp/groei bewegingen.
Het enige wat ik kan bedenken is de koel ventilator en koel pasta/pads die bij zo'n periode slijtage kunnen oplopen.
En daarnaast gaat men ook andere crypto minen..... het gaat nog wel jaren duren voordat de prijzen weer normaal worden. Als dat überhaupt nog gaat gebeuren...acst schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:30:
[...]
Niet zolang die nog met grote voorraden zitten van videokaarten die ze zelf niet voor MSRP bedragen hebben gekocht, je moet echt pas eind volgend jaar rekenen op enige normalisatie (en dan nog zitten we uiteindelijk dan op 2x MSRP vergeleken met wat ooit een xx70 of xx80 serie kosten (of de vergelijkbare AMD's).
Stay hungry, stay foolish!
Waarom niet?ShockRaver schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:26:
[...]
Silicon is best stevig en gaat niet echt "stuk", risico is dat de koeler het sneller begeeft maar kans is groot dat die garantie heeft, daarnaast als je hem voor de helft van de prijs kunt krijgen zal dat weinig uitmaken.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Inderdaad, op de 6900 na heeft een miner elke kaart uit de drop er in een paar maanden uit, een 6900 a 1000 euro zal iets langer duren, iets van 8 maanden, misschien bijna een jaar wel met stroom meegerekend.izzet3838 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:32:
[...]
Waarom niet?
Silicon is best stevig en gaat niet echt "stuk", risico is dat de koeler het sneller begeeft maar kans is groot dat die garantie heeft, daarnaast als je hem voor de helft van de prijs kunt krijgen zal dat weinig uitmaken.
Dat verhaal is natuurlijk door de fabrikanten zelf de wereld in geholpen, want elke tweedehandse kaart die men koopt is weer verkoop minder voor hen. Genoeg mensen die dat verhaal (slijtage) ontkracht hebben.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
6700XT voor mijn neefje (ja echt waar, mijn neefje) kunnen kopen.
Had voor mezelf al hier op VnA na een troosteloos aantal keren mis te grijpen op AMD een 6800XT MB gekocht voor een goed bedrag.
Zeker nu de prijzen helemaal weer de verkeerde kant op gaan een deal waar ik nog steeds blij mee ben.
Er waren deze keer weer geen 6800XT's is het niet?
Had voor mezelf al hier op VnA na een troosteloos aantal keren mis te grijpen op AMD een 6800XT MB gekocht voor een goed bedrag.
Zeker nu de prijzen helemaal weer de verkeerde kant op gaan een deal waar ik nog steeds blij mee ben.
Er waren deze keer weer geen 6800XT's is het niet?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dacht 20 minuten mooi NOT alles al weg WTF... denk dat het einde van de drops nabij is.
[ Voor 7% gewijzigd door computerjunky op 09-09-2021 16:50 ]
Leuke en interessante video van Linus hierover trouwens:Nitai schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:47:
Dat verhaal is natuurlijk door de fabrikanten zelf de wereld in geholpen, want elke tweedehandse kaart die men koopt is weer verkoop minder voor hen. Genoeg mensen die dat verhaal (slijtage) ontkracht hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=hKqVvXTanzI
Grappig, ik zeg altijd Asus TOEF, maar het is TUFF? De uitspraak dan.Zoida schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:52:
[...]
Leuke en interessante video van Linus hierover trouwens:
https://www.youtube.com/watch?v=hKqVvXTanzI
Ik kwam een weekje geleden tot dezelfde ontdekking. Soort van 'Tough' als in, tough guy, in plaats van tuufJDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:58:
[...]
Grappig, ik zeg altijd Asus TOEF, maar het is TUFF? De uitspraak dan.
Moet volgens mij een verbastering zijn van Tough, wat in het Engels al snel als Tuff klinkt.JDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:58:
[...]
Grappig, ik zeg altijd Asus TOEF, maar het is TUFF? De uitspraak dan.
Maar hij zegt ook A-sus als Jesus, amerikanen zeggen ook Me-Lay ipv Miele (duits).Junia schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:59:
[...]
Ik kwam een weekje geleden tot dezelfde ontdekking. Soort van 'Tough' als in, tough guy, in plaats van tuuf
Asus is Taiwanees, dus geen idee. TUF zou voor The Ultimate Force staan ofzo.Dennism schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:03:
[...]
Moet volgens mij een verbastering zijn van Tough, wat in het Engels al snel als Tuff klinkt.
Asus kwam volgens mij weer af van het mythologische dier 'Pegasus', dus hoe wij vaak 'AAAA - sus' zeggen klopt dan ook weer niet helemaal lijkt me, maarja, we gaan flink offtopicJDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:03:
[...]
Maar hij zegt ook A-sus als Jesus, amerikanen zeggen ook Me-Lay ipv Miele (duits).
Dat hebben amerikanen met wel meer (Duitse) merken, Adidas, Mercedes maar ook bijv. BMW Spreken ze ook anders uit.JDx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:03:
[...]
Maar hij zegt ook A-sus als Jesus, amerikanen zeggen ook Me-Lay ipv Miele (duits).
Ik denk dat je dat erg tegen gaat vallen, RVN staat nu soms al gelijk met ETH en er zijn nog meer coins die er niet ver vanaf zitten.Brainard schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:24:
En ook al zakken de inkomsten iets, zo lang als het uit kan gaan mensen er gewoon mee door want het is gratis geld waar je bijna niets voor hoeft te doen.
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- Gigabyte Radeon RX 6800
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Nog wat aantallen voor de mensen die willen:
6900XT 100x
6800 50x
6700XT 700x
Er is nog voldoende warehouse voorraad voor een voortzetting van de drops.
6900XT 100x
6800 50x
6700XT 700x
Zo weinig 6800 en 6900xt. Mag mij gelukkig prijzen. Ik heb een 6800 te pakken.Postman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:35:
6900XT 100x
6800 50x
6700XT 700x
Dat mag je zeker ja is heel lastig aan te komen.karakedi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:11:
[...]
To weinig 6800 en 6900xt. Mag mij gelukkig prijzen. Ik heb een 6800 te pakken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Valt mee hoor. Vorig week had ik ook een 6800 te pakken. Aangezien vandaag geen 6800xt dropte, ging het hard met de 6800.Astennu schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:31:
[...]
Dat mag je zeker ja is heel lastig aan te komen.
Dat jij er vorige week een hebt kunnen kopen betekent nog niet dat het niet lastig is...karakedi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:48:
[...]
Valt mee hoor. Vorig week had ik ook een 6800 te pakken. Aangezien vandaag geen 6800xt dropte, ging het hard met de 6800.
HEt is vanuit mijn perspectief niet lastigniels.hen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:09:
[...]
Dat jij er vorige week een hebt kunnen kopen betekent nog niet dat het niet lastig is...
Net order confirmation gehad via email. Too soon?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Voor wat?Bad Brains schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:12:
Net order confirmation gehad via email. Too soon?
Eventuele cancels komen vaak pas na de submitted en confirmation emails. Maar uiteraard alleen als je eerder al hebt besteld.
jaspermeul schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:21:
[...]
Voor wat?
Eventuele cancels komen vaak pas na de submitted en confirmation emails. Maar uiteraard alleen als je eerder al hebt besteld.
Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 9 September 2021. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.
Ik probeer het al maanden het is mij nog nooit gelukt. De 6900XT wel. Maar 6800 kaarten niet.karakedi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:48:
[...]
Valt mee hoor. Vorig week had ik ook een 6800 te pakken. Aangezien vandaag geen 6800xt dropte, ging het hard met de 6800.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
6700xt en 6900xt gaat in de regel vrij gemakkelijk. Indien er een 6800xt dropt, is een 6800 makkelijker te pakken dan zonder 6800xtAstennu schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:47:
[...]
Ik probeer het al maanden het is mij nog nooit gelukt. De 6900XT wel. Maar 6800 kaarten niet.
[ Voor 3% gewijzigd door karakedi op 11-09-2021 10:11 ]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Wat @jaspermeul zegt klopt: annulering komt pas na de Order Confirmation e-mail.
Verder is de tekst in die e-mail verwarrend en incorrect. Staat in dat de order niet meer geannuleerd moet worden, dat is alleen vanuit jouw kant (je kunt sowieso niets annuleren daar). En het stukje over de credit card statement is incorrect/misleidend. Pas na Shipping wordt ook de betaling doorgezet, nu is het alleen een reservering (oké dat laatste klopt niet helemaal, bij annuleren boeken ze het soms ook eerst af).
Gisteravond en vannacht al flink wat annuleringen voorbij zien komen. Ook mensen die nooit eerder besteld hadden, of alleen een andere SKU. Wellicht teveel verkocht (dan klopt de drop dus niet) of ze hebben het beleid aangepast en annuleren nu zo streng dat ook mensen die legitiem besteld hebben geannuleerd worden. Een voorbeeld is toevoegingen op huisnummer, daar werd nogal 'misbruik' van gemaakt en dat lijkt nu tot annulering te leiden (leuk als je dus echt op nummer 42G woont).
Ik ben benieuwd, probeerde gister een 6800 te kopen maar paypal deed moeilijk en toen waren ze al op.. Heb toen maar (voor de tweede keer) een 6700xt besteld, eigenlijk meer als test.. nog geen annulering gezienPostman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:34:
[...]
Wat @jaspermeul zegt klopt: annulering komt pas na de Order Confirmation e-mail.
Verder is de tekst in die e-mail verwarrend en incorrect. Staat in dat de order niet meer geannuleerd moet worden, dat is alleen vanuit jouw kant (je kunt sowieso niets annuleren daar). En het stukje over de credit card statement is incorrect/misleidend. Pas na Shipping wordt ook de betaling doorgezet, nu is het alleen een reservering (oké dat laatste klopt niet helemaal, bij annuleren boeken ze het soms ook eerst af).
Gisteravond en vannacht al flink wat annuleringen voorbij zien komen. Ook mensen die nooit eerder besteld hadden, of alleen een andere SKU. Wellicht teveel verkocht (dan klopt de drop dus niet) of ze hebben het beleid aangepast en annuleren nu zo streng dat ook mensen die legitiem besteld hebben geannuleerd worden. Een voorbeeld is toevoegingen op huisnummer, daar werd nogal 'misbruik' van gemaakt en dat lijkt nu tot annulering te leiden (leuk als je dus echt op nummer 42G woont).
Als het lukt gewoon doen toch, voor die prijs krijgt niemand ze.Kek schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:56:
[...]
Ik ben benieuwd, probeerde gister een 6800 te kopen maar paypal deed moeilijk en toen waren ze al op.. Heb toen maar (voor de tweede keer) een 6700xt besteld, eigenlijk meer als test.. nog geen annulering gezien
en hoeveel weken tussen de aankoop en met zelfde adres, cc, email etc?Kek schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:56:
[...]
Ik ben benieuwd, probeerde gister een 6800 te kopen maar paypal deed moeilijk en toen waren ze al op.. Heb toen maar (voor de tweede keer) een 6700xt besteld, eigenlijk meer als test.. nog geen annulering gezien
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
zolang ik geen track&trace heb is natuurlijk alles nog mogelijk.. maar zelfde adres en paypal, 3 weken geleden.d3x schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:51:
[...]
en hoeveel weken tussen de aankoop en met zelfde adres, cc, email etc?
Zijn deze aantallen in te zien? Ik lees het hier vaker maar ben nog geen link tegen gekomen waar dit mogelijk isPostman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:35:
6900XT 100x
6800 50x
6700XT 700x
[ Voor 11% gewijzigd door wingmans op 10-09-2021 16:55 ]
Geloof dat ze dat ergens uit de backend halen van de site.wingmans schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:50:
[...]
Zijn deze aantallen in te zien? Ik lees het hier vaker maar ben nog geen link tegen gekomen waar dit mogelijk is
Annulering alsnog binnen, was te verwachten..
Tuurlijk zelfs 3 maanden is soms al niet meer voldoende en ze zijn blijkbaar met nog extra regels gestart met aantal SKU per adres. Maar dat is nog niet volledig duidelijk.Kek schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:28:
Annulering alsnog binnen, was te verwachten..
[ Voor 6% gewijzigd door d3x op 10-09-2021 19:57 ]
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Ze lijken helaas zelfs doorgeslagen in hun controles. Zoals je zelf ervaren hebt gooien ze ook doodleuk toevoegingen op huisnummer op de grote hoop. Dus 42, 42A en 42F worden allemaal gezien als 42. En dus annulering als 42 (of 42A) eerder besteld heeft.d3x schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:56:
[...]
Tuurlijk zelfs 3 maanden is soms al niet meer voldoende en ze zijn blijkbaar met nog extra regels gestart met aantal SKU per adres. Maar dat is nog niet volledig duidelijk.
Dat is echt fijn als je in een gedeelde woning of appartementencomplex woont. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd, straks is er op dit adres door de vorige bewoner al een kaart gekocht. xDPostman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:05:
[...]
Ze lijken helaas zelfs doorgeslagen in hun controles. Zoals je zelf ervaren hebt gooien ze ook doodleuk toevoegingen op huisnummer op de grote hoop. Dus 42, 42A en 42F worden allemaal gezien als 42. En dus annulering als 42 (of 42A) eerder besteld heeft.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Aantallen komen uit de response van een succesvolle add to cart actie. Zoals @Bad Brains zegt dus de backend.wingmans schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:50:
[...]
Zijn deze aantallen in te zien? Ik lees het hier vaker maar ben nog geen link tegen gekomen waar dit mogelijk is
Voorheen waren die ook op te vragen zonder een add to cart te doen, nu zit alles achter de wachtrij en ReCaptcha.
Als iemand meer uitleg wil hierover dan even contact opnemen via Discord.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Nog even en dan is er geen adres meer beschikbaar in Nederlanddabrainz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:09:
[...]
Dat is echt fijn als je in een gedeelde woning of appartementencomplex woont. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd, straks is er op dit adres door de vorige bewoner al een kaart gekocht. xD
nog even en er is geen kaart meer beschikbaar tenzij de scalper prijzen van de winkels....Postman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:12:
[...]
Nog even en dan is er geen adres meer beschikbaar in Nederland
Onderweg.Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 9 September 2021. The following product(s) have shipped. If you paid by credit card, your credit card has now been charged.
Ship confirm van een 6700xt en 6800 binnen.
[ Voor 10% gewijzigd door karakedi op 11-09-2021 10:12 ]
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren als de 6600 (non-XT) uit gaat komen.
Oef, had ik donderdag toch moeten kijken, was net op het moment van de drop bezigPostman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:35:
6900XT 100x
6800 50x
6700XT 700x

Ga er alles op zetten om bij een drop toch nog een keer zo'n 6800 of hoger te scoren
Moet toch een keer lukken zou je zeggen

Zelfde adres?karakedi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:12:
Ship confirm van een 6700xt en 6800 binnen.
Yes. Maar wel verschillend naam, betaalmethode en mailadres. 6800 afgerekend met paypal. 6700xt CC
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Zelfde als met de 6600XT: lage MSRP vanuit AMD, bijna het dubbele in de winkels want alleen te koop via Board Partners.JDx schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:05:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren als de 6600 (non-XT) uit gaat komen.
En als die ook weer een goede hashrate heeft dan wordt het opnieuw een mining kaart. Verbruik daalt immers steeds verder, hashrate blijft nagenoeg hetzelfde. Eind resultaat is meer winst.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Kijkende naar de trend dan is het halverwege oktober helemaal gedaan met de drops op AMD.com (simpelweg omdat ze dan geen voorraad meer hebben).iaxe393 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:34:
[...]
Oef, had ik donderdag toch moeten kijken, was net op het moment van de drop bezig
Ga er alles op zetten om bij een drop toch nog een keer zo'n 6800 of hoger te scoren
Moet toch een keer lukken zou je zeggen
Gelukkig wordt de 6700XT elke week nog aangevuld, maar ook stijgt de hoeveel in de drops elke week van die kaart. Onderaan de streep verandert het niets met het aantal weken tot nul voorraad

Bron?Postman schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:59:
[...]
Kijkende naar de trend dan is het halverwege oktober helemaal gedaan met de drops op AMD.com (simpelweg omdat ze dan geen voorraad meer hebben).
Je beseft dat internationaal transport veel duurder en ingewikkelder is geworden? Uberhaubt is het een lange weg van AMD naar Nederland. Het kan zomaar gebeuren dat een zending weken vertraging oploopt. Of bij productie. Of waar dan ook.
Ze verdienen enorm goed met hun producten. Waarom zouden ze er dan mee stoppen? Dat is niet logisch. Hun wafer-productie gaat eerder omhoog dan omlaag. Dus ik zie geen reden waarom ze niet doorgaan met de verkoop.
Er is één reden die ik kan bedenken en dat is dat de AIBs misschien niet heel blij zijn met de concurrentie vanuit AMD zelf. Verder blijft het speculeren dus gewoon afwachten en we zien wel wat er gebeurt-jacQues- schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:31:
[...]
Bron?
Je beseft dat internationaal transport veel duurder en ingewikkelder is geworden? Uberhaubt is het een lange weg van AMD naar Nederland. Het kan zomaar gebeuren dat een zending weken vertraging oploopt. Of bij productie. Of waar dan ook.
Ze verdienen enorm goed met hun producten. Waarom zouden ze er dan mee stoppen? Dat is niet logisch. Hun wafer-productie gaat eerder omhoog dan omlaag. Dus ik zie geen reden waarom ze niet doorgaan met de verkoop.
Ja dat verwacht ik ook, had het blijkbaar ook niet helemaal geschreven zoals ik bedoelde, was meer benieuwd naar wanneer die uit komt. Zou deze maand al kunnen zijn, maar zal wel oktober worden.Postman schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:57:
[...]
Zelfde als met de 6600XT: lage MSRP vanuit AMD, bijna het dubbele in de winkels want alleen te koop via Board Partners.
En als die ook weer een goede hashrate heeft dan wordt het opnieuw een mining kaart. Verbruik daalt immers steeds verder, hashrate blijft nagenoeg hetzelfde. Eind resultaat is meer winst.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
AMD produceert geen wafers, die koopt ze in. En die aantallen zijn al maanden geleden besproken en vastgelegd, waarbij er wereldwijd een tekort is aan wafers. Je kunt als bedrijf nog zoveel willen, je gaat gewoon niets extra krijgen.-jacQues- schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:31:
[...]
Bron?
Verder is de 7nm node capaciteit ook niet oneindig. AMD produceert alles op die node en zit al sinds Q3 van 2020 helemaal volgeboekt (nou ja TMSC dus, want daar neemt AMD het af).
Nee ik besef mij niet dat het vervoer duurder geworden is en alles langer duurt en meer kost om in de EU te krijgen. Al helemaal niet omdat het toch zo winstgevend is voor AMD om die referentiekaarten te verkopen. Want ja die marge wordt helemaal niet kleiner als elke stap in de keten meer geld gaat kosten. Nee ik snap helemaal niet hoe dat precies werkt, kun je dat misschien even uitleggen... /sarcasm
En bron is de trend in de drop aantallen en warehouse voorraad in EU waar ik origineel op reageerde. Lekker iets uit zijn verband rukken met je quote. Simpel rekensommetje van de warehouse voorraad gedeeld door de drop aantallen en dan kom je uit op 6 weken. Dan is alles op. AMD gaat niet alles verkopen, dus dan is het al 5 weken. Minus de drop van deze week, maakt 4 weken.
Nu zullen ze niet zo door blijven gaan en de aantallen weer laten zakken, maar uiteindelijk komt er een keer een einde aan. AMD heeft ook nooit gezegd dat ze hier mee door blijven gaan, alles wat aan claims hierover te vinden is komt vanuit YouTubers en andere via via bronnen.
Verder is het ook wat @Speedway4 zegt: denk je nu echt dat die board partners dit nog lang gaan accepteren? Waarom was er geen referentiemodel te koop van de 6600XT maar zie je die wel bij elke review voorbij komen? Het bestaat dus wel degelijk, ze verkopen het alleen niet meer.
Klopt. Maar AMD heeft samen met Apple wel een bijzonder grote 'reservering'. Bovendien kunnen ze wel tussentijds 'wisselen' indien nodig, navenant de vraag. Dus bijvoorbeeld de 6800XT meer produceren en de 5800X minder. Dat gaat niet snel als in wat wij snel vinden. Maar relatief snel.Postman schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:58:
[...]
AMD produceert geen wafers, die koopt ze in. En die aantallen zijn al maanden geleden besproken en vastgelegd, waarbij er wereldwijd een tekort is aan wafers. Je kunt als bedrijf nog zoveel willen, je gaat gewoon niets extra krijgen.
Klopt, de marges zijn gekrompen. Maar ze maken nog steeds goede winst. Bovendien willen ze graag marktaandeel van Nvidia afsnoepen. Dus concurrerend blijven is een goede strategie.Al helemaal niet omdat het toch zo winstgevend is voor AMD om die referentiekaarten te verkopen. Want ja die marge wordt helemaal niet kleiner als elke stap in de keten meer geld gaat kosten.
Um, nee? Hoe dan? Niet mijn intentie in ieder geval. Een lagere voorraad is beter voor de marges. Dat is een manier om de hogere verschepingskosten te drukken. Bovendien, hoe zeker ben je ervan dat die getallen 100% kloppen? AMD past continu hun systemen aan om scalping tegen te gaan. Het zou heel goed kunnen dat ze nieuwe voorraad ergens anders bijhouden wat jij niet uit kunt lezen.En bron is de trend in de drop aantallen en warehouse voorraad in EU waar ik origineel op reageerde. Lekker iets uit zijn verband rukken met je quote.
Waarom niet pas bij de volgende generatie? Zakelijk gezien zie ik geen enkele reden om een geldmachine vrijwillig stop te zetten.Nu zullen ze niet zo door blijven gaan en de aantallen weer laten zakken, maar uiteindelijk komt er een keer een einde aan.
Ja absoluut. AMD is niet gek. Ze maken (al dan niet samen met de board partners) strategische keuzes. Wij weten hun afspraken niet. Wellicht was precies dit al lang geleden de afspraak (<=6600XT alleen BP en >=6700XT ook AMD zelf). Dat weten we niet. Het is nogal speculeren. Maar je kunt er wel veilig vanuit gaan dat het in samenspraak gaat. En ten slotte - de board partners maken ook goede winsten.denk je nu echt dat die board partners dit nog lang gaan accepteren? Waarom was er geen referentiemodel te koop van de 6600XT maar zie je die wel bij elke review voorbij komen? Het bestaat dus wel degelijk, ze verkopen het alleen niet meer.
Ongeacht hoe groot het aanbod van discrete GPUs, de vraag staat vast. Deze video legt uit wat de prijs van alle videokaarten zal zijn en ja dat wordt bepaald door mining.
YouTube: What is Driving the High Price of GPUs
Niet logistiek, niet de pandemie, niet de substraten of aantal wafers, gewoon mining. Casual mining, wel te verstaan is de grootste oorzaak. Videokaarten hebben een print geld knop dus ze zijn duurder. Punt.
Qua market share heeft AMD ingezet op PS5 en XSX, dus de 10 miljoen AMD kaarten afgelopen jaar tegenover 30 miljoen nVidia kaarten, daar mag je 10 miljoen PS5 en 6 miljoen XSX/S bij optellen. Kom je op ongeveer 45-55% een gezonde balans.
Last but not least Intel gaat stevig de markt in komen en met dergelijke volumes kan dat volgend jaar wel GPU prijs gevolgen hebben. Maar vooralsnog is het de 12th gen die AMD eindelijk een beetje onder druk zet.
Zodra crypto ontploft (kwestie van tijd, marktwet), krijgen we een overvloed van goedkope GPUs, zoals we ook al eerder hebben gezien.
Niet logistiek, niet de pandemie, niet de substraten of aantal wafers, gewoon mining. Casual mining, wel te verstaan is de grootste oorzaak. Videokaarten hebben een print geld knop dus ze zijn duurder. Punt.
Qua market share heeft AMD ingezet op PS5 en XSX, dus de 10 miljoen AMD kaarten afgelopen jaar tegenover 30 miljoen nVidia kaarten, daar mag je 10 miljoen PS5 en 6 miljoen XSX/S bij optellen. Kom je op ongeveer 45-55% een gezonde balans.
Last but not least Intel gaat stevig de markt in komen en met dergelijke volumes kan dat volgend jaar wel GPU prijs gevolgen hebben. Maar vooralsnog is het de 12th gen die AMD eindelijk een beetje onder druk zet.
Zodra crypto ontploft (kwestie van tijd, marktwet), krijgen we een overvloed van goedkope GPUs, zoals we ook al eerder hebben gezien.
kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes
Idd, opkomend concurrent Intel zal zijn Arc kaarten ongeschikt moeten maken voor mining, alleen dan kunnen ze de beloofde prijzen waarmaken, anders gaan ze net zo duur worden.sunsmountain schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:44:
Ongeacht hoe groot het aanbod van discrete GPUs, de vraag staat vast. Deze video legt uit wat de prijs van alle videokaarten zal zijn en ja dat wordt bepaald door mining.
Maar goed, welke producent van wat dan ook wil dat zijn producten goedkoop zijn.
Dat hoor ik al 10 jaar maar ondertussen gaat alles gewoon door.sunsmountain schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:44:
Zodra crypto ontploft (kwestie van tijd, marktwet)
owja want xbox wordt vooral gebruikt voor mining.sunsmountain schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:44:
Netwerk apparatuur ook zeker?
Alle branches hebben er last van. Maar geloof maar dat het aan minen is hoor en niet de chiptekorten.
Hoeveel koelkasten, hoeveel autos , hoeveel APs en hoeveel laadstations worden gebruikt voor minen?
Maar ik snap het is een makkelijk doelwit.
[ Voor 5% gewijzigd door tailfox op 12-09-2021 18:27 ]
Heeft het vaak fout
Zodra de proof of work coins halveren, of over gaan op proof of stake, is het mining feestje wel snel minder lucratief voor de casual miners. Dat moment zal dan wel een dump gaan veroorzaken van de low-end miner kaarten (alles onder de 50 Mhs) omdat die straks een punt gaan bereiken waar het evenveel kost als het opbrengt, of zelfs meer kost dan er kan worden verdiend met die kaarten.Idanue schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:03:
[...]
Dat hoor ik al 10 jaar maar ondertussen gaat alles gewoon door.
Helaas heb je daar als gamer niet zo heel veel meer aan omdat het juist de nieuwere kaarten zijn die dan meer gevraagd gaan worden. Ik hoor van mijn studenten dat er al "fixes" zijn voor de Low Hash Rate kaarten voor Ethereum, en dat diezelfde LHR kaarten voor andere munten gelijk scoren aan hash rates als hun Non-Lhr broertjes, dus voorlopig is LHR ook niet de oplossing over de hele breedte, enkel voor Ethereum en dan ook nog maar marginaal.
Gek genoeg zorgen de LHR kaarten ervoor dat de mensen die nu kaarten kopen voor mining een extended buffer hebben op hun ROI omdat het juist moeilijker is om aan kaarten te komen en de difficulty niet in het zelfde tempo stijgt als hiervoor omdat de "workforce" veel minder groeit dan voorheen, juist door die schaarste. Dat betekent weer dat mensen die zijdelings serieus minen blijven zoeken naar "kansjes" op de tweedehands markt.
Alles dat zich in minder dan 5 maanden kan terugverdienen (voor de in februari verwachtte switch van ethereum naar 2.0 proof of stake) is interessant en als ethereum die datum niet haalt (en dat hebben ze in het verleden al enkele keren moeten uitstellen, dus dat kan best) tikken ze gewoon winst binnen.
Zodra die switch er wel komt hebben die miners een stapel kaarten die ze terug hebben verdiend en die in principe dus gratis waren, die ze voor een acceptabele prijs willen dumpen om winst te maken.
Omdat elke miner dat dan zal doen, zullen de prijzen dan droppen.
Miners die eerder al hun ROI hebben behaald zullen voor die tijd al kaarten willen droppen, dus verwacht in januari/februari een toename aan aanbod op de 2de hands markt.
Dit zal weer een tegengolfje veroorzaken waarbij mensen de dan goedkope kaarten weer interessant genoeg kunnen aanschaffen voor alt coin mining (raven coin bijvoorbeeld) waarvan men een halvening verwacht die de prijs daarvan zal opdrijven, dat zal dan de prijzen van de kaarten weer ergens stabiliseren rond een punt waar het interessant genoeg is voor de ethereum miners die quite zijn om hun kaart te verkopen en alt-coin miners een goede prijs krijgen voor hun instap naar raven etc.
Op de korte termijn hoef je dus geen implosie van de mining markt te verwachten denk ik.
(en sorry voor mijn lange verhaal...)
True, het wil niet compleet crashen, maar wel soms half crashen? Daar hoop ik een beetje op.Idanue schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:03:
[...]
Dat hoor ik al 10 jaar maar ondertussen gaat alles gewoon door.
Oh het heeft zeker impact, logistiek, tekorten, gebrekkige implementatie van de echte "just in time" filosofie van Toyota die niet zoals Tesla de hoofdprijs hoeft te betalen voor chips.tailfox schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:24:
[...]
owja want xbox wordt vooral gebruikt voor mining.
Netwerk apparatuur ook zeker?
Alle branches hebben er last van. Maar geloof maar dat het aan minen is hoor en niet de chiptekorten.
Hoeveel koelkasten, hoeveel autos , hoeveel APs en hoeveel laadstations worden gebruikt voor minen?
Maar ik snap het is een makkelijk doelwit.
Maar we hebben het in dit topic over videokaarten en dan wordt de prijs toch echt wel gedomineerd door de print geld knop. Je kan de meetlat er naast leggen van I'm a Mac. Is all I'm saying.
Nb.: de prijs van een Xbox X kan niet afwijken van wat Microsoft besloten heeft, los van mining potentieel (is ze teveel moeite).
[ Voor 7% gewijzigd door sunsmountain op 12-09-2021 20:29 ]
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heeft DHL het met Ingram opgelost en heb ik zojuist mijn videokaart ontvangen!Donool schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:30:
Ik wacht nog steeds op mijn 6700XT want DHL vind vreemde tekens in straatnamen erg ingewikkeld.
Mijn adres bevat nu ipv elk speciale teken een "a " en daardoor zegt DHL :
Adresgegevens onjuist, wij nemen contact op met de verzender voor de juiste adresgegevens
Gebeld met IG, AMD en DHL maar iedereen wijst naar elkaar. Ik ben benieuwd of het echt opgelost gaat worden of dat de kaart retour IG gaat.![]()
![]()
Ik lees zorgwekkende berichten over de slinkende voorraden bij AMD/DR
Nu zoek ik nog steeds naar een leuke kaart voor 4K gaming, dus ik hoop dat het mee zal vallen...
Kan het zijn dat de voorraden minder worden omdat er nieuwe varianten/refreshes aan zitten te komen? Kunnen we bijvoorbeeld de voorraad van onaangekondigde modellen achterhalen?
Kan het zijn dat de voorraden minder worden omdat er nieuwe varianten/refreshes aan zitten te komen? Kunnen we bijvoorbeeld de voorraad van onaangekondigde modellen achterhalen?
En weg.
[ Voor 95% gewijzigd door Blaat op 15-09-2021 11:11 ]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
100% zeker, heb ze namelijk met 2 onafhankelijke bronnen bij IM kunnen valideren op verschillende momenten.-jacQues- schreef op zondag 12 september 2021 @ 01:35:
Bovendien, hoe zeker ben je ervan dat die getallen 100% kloppen? AMD past continu hun systemen aan om scalping tegen te gaan. Het zou heel goed kunnen dat ze nieuwe voorraad ergens anders bijhouden wat jij niet uit kunt lezen.
No comment
Maar heb voorbeeld aan jou genomen
[ Voor 20% gewijzigd door karakedi op 13-09-2021 19:39 ]
Yep, zeer degoutant.
Scalping zou strafbaar moeten zijn, want het is puur opportunisme zonder iets bij te dragen aan de maatschappij.
Scalping in de huizenmarkt wordt (in BE) al gestraft door voorwaarden te stellen aan een korting op belasting en andere kosten, waardoor een woning kopen om te verhuren of om meteen verder te verkopen minder interessant is dan een woning kopen om die zelf te gebruiken en er zelf in te wonen.
Scalping zou strafbaar moeten zijn, want het is puur opportunisme zonder iets bij te dragen aan de maatschappij.
Scalping in de huizenmarkt wordt (in BE) al gestraft door voorwaarden te stellen aan een korting op belasting en andere kosten, waardoor een woning kopen om te verhuren of om meteen verder te verkopen minder interessant is dan een woning kopen om die zelf te gebruiken en er zelf in te wonen.
Tja als er dingen voor onder hun waarde verkocht worden, dan kun je erop wachten dat ze vervolgens opgekocht worden om vervolgens voor winst te verkopen
Ik vind het prima, zolang het zonder monopoliseren is. Ik doe het zelf niet, maar ieder zijn ding. Ik hou niet van verplichten en verbieden. Als je toch iets verbied, dan graag omdat het pertinent schadelijk is. Niet bijdragen aan de maatschappij klinkt in dat opzicht als "neutraal".RuddyMysterious schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:21:Scalping zou strafbaar moeten zijn, want het is puur opportunisme zonder iets bij te dragen aan de maatschappij.
Dit is mijn persoonlijke mening. Die van jou mag afwijken; even goede vrienden. Overigens, hier op vraag & aanbod kun een nieuwe GPU veel goedkoper kopen bij een "scalper" dan in de winkel via pricewatch. Dus alle winkels zijn "mega-scalpers" en zouden volgens jouw logica strafbaar bezig zijn?
Jac, deze discussie is eerder gevoerd. Ik zou ook teleurgesteld zijn, als scalpers kaartjes voor "MRSP" kapen.-jacQues- schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:56:
[...]
Ik vind het prima, zolang het zonder monopoliseren is. Ik doe het zelf niet, maar ieder zijn ding. Ik hou niet van verplichten en verbieden. Als je toch iets verbied, dan graag omdat het pertinent schadelijk is. Niet bijdragen aan de maatschappij klinkt in dat opzicht als "neutraal".
Dit is mijn persoonlijke mening. Die van jou mag afwijken; even goede vrienden. Overigens, hier op vraag & aanbod kun een nieuwe GPU veel goedkoper kopen bij een "scalper" dan in de winkel via pricewatch. Dus alle winkels zijn "mega-scalpers" en zouden volgens jouw logica strafbaar zijn?
Aan de andere kant, als ze even moeite doen, maken ze net zoveel kans als ik. Ik heb de tijd genomen om in de materie te verdiepen en zo een hoger kans te maken. Als ze een beetje tijd vrijmaken, maken ze evenveel kans als ik.
Het lijkt erop dat mensen liever klagen en geen moeite willen doen.
Survivors bias ten top dit. Het is en blijft een loterij, ook met het wachtrij-systeem.karakedi schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:03:
[...]
Jac, deze discussie is eerder gevoerd. Ik zou ook teleurgesteld zijn, als scalpers kaartjes voor "MRSP" kapen.
Aan de andere kant, als ze even moeite doen, maken ze net zoveel kans als ik. Ik heb de tijd genomen om in de materie te verdiepen en zo een hoger kans te maken. Als ze een beetje tijd vrijmaken, maken ze evenveel kans als ik.
Het lijkt erop dat mensen liever klagen en geen moeite willen doen.
Dat je scalpt en dat goed wil praten is tot daaraan toe. Dat je begint over klagende mensen en geen moeite willen doen vind ik echt not done.
.
[ Voor 99% gewijzigd door karakedi op 13-09-2021 23:24 ]
Ik dacht dat het een grapje was en eentje voor hemzelf was en eentje voor een streamingpc/vriend, ik vind het helemaal prima, maar als het echt is om door te verkopen, dan vind ik het al not done om hier een foto te plaatsen dat ze binnen zijn, sowieso hoeft een foto hier al niet, maar ik vind het wel leuk om te zien dat mensen zo trots zijn dat ze eindelijk eentje hebben weten te bemachtigen.EvilWhiteDragon schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:07:
[...]
Survivors bias ten top dit. Het is en blijft een loterij, ook met het wachtrij-systeem.
Dat je scalpt en dat goed wil praten is tot daaraan toe. Dat je begint over klagende mensen en geen moeite willen doen vind ik echt not done.
Scalpen blijft altijd wel gebeuren,
Zolang het aanbod vrij laag blijft en de vraag gigantisch.... zelfs webwinkels spelen hierop in.
Eveneens zie je dit nu ook in de 2e hands automarkt, auto's zijn momenteel extreem duur dmv meer vraag en weinig aanbod. (oorzaak corona mensen willen niet met het OV).
Ik heb laatst zelf ook een "te dure" 6800 XT gekocht.
Daarentegen mijn 6800 weer verkocht en bijna voor hetzelfde bedrag als de 6800xt.
minus brandstof & verschil tussen de prijs een kleine 75 euro "teveel" betaald.
Echter is de prijs tussen de 6800 & de 6800 XT ook een kleine 70 euro.
Dus feitelijk heb ik een 6800 XT voor de "amd prijs"
[verder offtopic]
Dat ik mijn 6800 tekoop (bieden) stond reageerde veel miners.
Alle biedingen onder de 600€ waren van "gamers, zielige mensen met sneue situaties en kinderen die hem voor 400€ direct ophalen.
Dus ja is hij verkocht aan een miner die meer als de retail prijs bied, scalping? ja zeker.
Zolang het aanbod vrij laag blijft en de vraag gigantisch.... zelfs webwinkels spelen hierop in.
Eveneens zie je dit nu ook in de 2e hands automarkt, auto's zijn momenteel extreem duur dmv meer vraag en weinig aanbod. (oorzaak corona mensen willen niet met het OV).
Ik heb laatst zelf ook een "te dure" 6800 XT gekocht.
Daarentegen mijn 6800 weer verkocht en bijna voor hetzelfde bedrag als de 6800xt.
minus brandstof & verschil tussen de prijs een kleine 75 euro "teveel" betaald.
Echter is de prijs tussen de 6800 & de 6800 XT ook een kleine 70 euro.
Dus feitelijk heb ik een 6800 XT voor de "amd prijs"
[verder offtopic]
Dat ik mijn 6800 tekoop (bieden) stond reageerde veel miners.
Alle biedingen onder de 600€ waren van "gamers, zielige mensen met sneue situaties en kinderen die hem voor 400€ direct ophalen.
Dus ja is hij verkocht aan een miner die meer als de retail prijs bied, scalping? ja zeker.
Scalping zal zolang mining rendabel is en kaarten schaars zijn helaas blijven, het enige wat je er tegen kunt doen is 1) niet kopen van een scalper en 2) kaarten die je zelf bij een drop hebt weten te krijgen voor dezelfde prijs op v&a aan een gamer doorverkopen.
Ik vind het persoonlijk niet passen bij het community idee van Tweakers dat het aanbieden van kaarten tegen woekerprijzen in de v&a wordt toegestaan, voelt voor mij als misbruik maken van de situatie ten koste van een medetweaker. Anderzijds, als Tweakers het aanbieden van kaarten boven msrp zou verbieden gaat alles richting marktplaats en alle risico's die daarbij komen. Het blijft een lastige kwestie
Ik vind het persoonlijk niet passen bij het community idee van Tweakers dat het aanbieden van kaarten tegen woekerprijzen in de v&a wordt toegestaan, voelt voor mij als misbruik maken van de situatie ten koste van een medetweaker. Anderzijds, als Tweakers het aanbieden van kaarten boven msrp zou verbieden gaat alles richting marktplaats en alle risico's die daarbij komen. Het blijft een lastige kwestie

[ Voor 15% gewijzigd door Metalrick op 14-09-2021 11:44 ]
Wow strakke shit, post 'm straks maar in het Show je build topic.Source90 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:22:
Hier ook de kaart ontvangen (vorige week al) en nu het waterblock. Zal binnenkort in het ervaringen topic wat meer foto's / resultaat posten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ontopic zie ik de AMD kaarten in ieder geval alleen maar duurder en schaarser worden via de normale wegen, dus de drop wordt alleen maar lastiger ben ik bang.
niemand heeft een AMD video kaart nodig.RuddyMysterious schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:21:
Yep, zeer degoutant.
Heeft het vaak fout
Precies dit, mijn 1080 met waterblok was toen het nog "goed was" hooguit 250/275 euro waard.ShockRaver schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:24:
Scalpen blijft altijd wel gebeuren,
/snip
Verkocht voor 400,- omdat ik net een 1060 6GB had overgenomen voor 80,-
Maanden later een 6800XT overgenomen voor 799,- inc verzenden omdat het maar niet wilde lukken.
En de 1060 6GB aan dezelfde persoon verkocht voor 225,- inc verzenden.
Heeft iedereen tevel betaald, was iedereen tevreden? Ja en Ja.
https://www.ad.nl/geld/fi...scus-op-hun-dak~aa48392d/RuddyMysterious schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:21:
Yep, zeer degoutant.
Scalpers kunnen alleen aangepakt worden als ze hun inkomen van het scalpen niet opgeven aan de Belastingdienst. Maar dan moet de Belastingdienst scalpers wel in het vizier hebben.
En dat zeg je in een land die door de VVD belasting paradijzen zijn geworden, Milieu ontheffingen voor miljarden verdieners terwijl wij elk stukje plastic scheiden (wat dan verbrand wordt in de afval oven).GelatineRidder schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:42:
[...]
https://www.ad.nl/geld/fi...scus-op-hun-dak~aa48392d/
Scalpers kunnen alleen aangepakt worden als ze hun inkomen van het scalpen niet opgeven aan de Belastingdienst. Maar dan moet de Belastingdienst scalpers wel in het vizier hebben.
Praten we nog niet eens over de gasdeals met onze foute oom Putin. Vergoed dan iedereen in Groningen.
Maar.. uhm ja ok.. scalpers.. yeah.. ok.
Edit; voordat de mods me rick rollen.
tl;dr.
Chill out @GelatineRidder
[ Voor 17% gewijzigd door Bad Brains op 14-09-2021 22:00 ]
Lijkt wel een stagnatie in de AMD prijzen bij webshops maar dat mag ook wel bij 6600 XT's voor 600 euro en 6700 XT's van bijna 900 euro.
Ik heb precies hetzelfde blok met een RX 6800XT bevalt super goed, temps komen nooit hoger dan 55/60 graden.Source90 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:22:
Hier ook de kaart ontvangen (vorige week al) en nu het waterblock. Zal binnenkort in het ervaringen topic wat meer foto's / resultaat posten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die goedkopere 6600XT bestaan niet echt
Heeft het vaak fout
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |